SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Ja, zoveel:quote:
Dank voor het openenquote:Op woensdag 27 juli 2022 01:16 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ja, zoveel:
- niet bij het Russische leger gaan
- als je er dan toch bij bent gegaan, weigeren naar Oekrane te gaan
- als ze je toch naar Oekrane brengen: je overgeven aan de Oekraners
- etc.
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:46 schreef Korenfok het volgende:
Ik heb in februati / maart artikel gelezen die speculeerde dat china de informant is geweest van de verenigde staten. Dat poetin xi heeft vertelt van de infasie, omdat het westen en navo nu zwak staat. maar dat china toch eieren voor zijn geld heeft gekozen en 'neutraal' is gebleven toen rusland door ging met zijn plan.
Jawel:quote:Op woensdag 27 juli 2022 01:18 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Maar nee, er is weinig keuze als je leven ervan afhangt.
Wat mooi als je zo stoer bent. En ja, maar zo werkt het niet altijd.quote:Op woensdag 27 juli 2022 01:24 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Jawel:
- niet bij het Russische leger gaan
- als je er dan toch bij bent gegaan, weigeren naar Oekrane te gaan
- als ze je toch naar Oekrane brengen: je overgeven aan de Oekraners
Als het alternatief is onschuldige Oekraners vermoorden...quote:Op woensdag 27 juli 2022 01:26 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Wat mooi als je zo stoer bent. En ja, maar zo werkt het niet altijd.
Maar onschuldige Russen is ok, joh, wie ben jij om te oordelen. Deze hele oorlog gaat nergens overquote:Op woensdag 27 juli 2022 01:30 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Als het alternatief is onschuldige Oekraners vermoorden...
Onschuldige Russen? Soldaten die er niet horen. En die soldaten hebben wl een keuze.quote:Op woensdag 27 juli 2022 01:34 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Maar onschuldige Russen is ok, joh, wie ben jij om te oordelen. Deze hele oorlog gaat nergens over
Een soldaat of ander lid van een krijgsmacht is altijd een politiek militair uitvoeringsinstrument.quote:Op woensdag 27 juli 2022 01:42 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Onschuldige Russen? Soldaten die er niet horen. En die soldaten hebben wl een keuze.
quote:Hendrik maakt stampij bij de kampcommandant. Wat wilden ze nou eigenlijk? „Hij zei toen: ’Hendrik, er is niemand die zit te wachten op het Vreemdelingenlegioen. Het Oekraense parlement wilde dat, maar de legertop heeft er nooit iets in gezien’.”
De prijzen die je hanteert zijn straks niet meer van toepassing.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:48 schreef Isdatzo het volgende:
Met een beetje CV-ketel haal je 8kWh aan warmte uit 1 kubieke meter gas. Een elektrisch kacheltje haalt 8kWh aan warmte uit 8kWh aan stroom.
Gasprijs 2.50/m3-> 1 kWh warmte: 0.31
kWh kost 0.60 -> 1kWh warmte: 0.60
Die vlieger (goedkoper elektrisch verwarmen dan met gas) gaat pas op wanneer je met warmtepompen aan de slag gaat.
Neequote:Op woensdag 27 juli 2022 04:49 schreef Za het volgende:
[..]
De prijzen die je hanteert zijn straks niet meer van toepassing.
Daarbij kun je met een convectorkachel gericht verwarmen daar waar je zit. Je hoeft niet diverse elementen op afstand enige tijd te laten opwarmen voor dezelfde warmte die een convector met ventilator je direct geeft, gericht en snel dus, en voor een fractie van de prijs.
Omdat de warmte er zo snel is kun je hem ook weer rap uitzetten, ik gok dat wat een convector (1500 kWh) in de winter in een kwartier kan (de gehele ruimte verwarmen) een CV installatie met diverse radiatoren in dezelfde ruimte (vaak her en der geblokkeerd door meubilair, omgeven door een ombouw en soms op te hoge plekken) ongeveer een uur over doet, en dat met een gasprijs die ruim 300% omhoog is gegaan en het daar niet bij zal blijven. De gastekorten hier nog niet eens in meegenomen.
quote:
Je leest maar weinig over de verliezen van de Oekraners. Dat ze er zelf ook stil over blijven is eigenlijk een slecht teken. Da de Russen veel verliezen is een feit maar het zou mij niet verbazen dat de Oekraners dichtbij hetzelfde aantal zitten als de Russen.quote:
Kijk toch eens aan. Je hebt evenveel verstand van verwarmingstechnologie als van de situatie in Rusland en Oekrane zie ik. Briljant gewoonquote:Op woensdag 27 juli 2022 04:49 schreef Za het volgende:
[..]
Daarbij kun je met een convectorkachel gericht verwarmen daar waar je zit. Je hoeft niet diverse elementen op afstand enige tijd te laten opwarmen voor dezelfde warmte die een convector met ventilator je direct geeft, gericht en snel dus, en voor een fractie van de prijs.
Omdat de warmte er zo snel is kun je hem ook weer rap uitzetten, ik gok dat wat een convector (1500 kWh) in de winter in een kwartier kan (de gehele ruimte verwarmen) een CV installatie met diverse radiatoren in dezelfde ruimte (vaak her en der geblokkeerd door meubilair, omgeven door een ombouw en soms op te hoge plekken) ongeveer een uur over doet, en dat met een gasprijs die ruim 300% omhoog is gegaan en het daar niet bij zal blijven. De gastekorten hier nog niet eens in meegenomen.
In de Tweede Kamer zitten ook een stel acteurs dus dat past mooi.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:10 schreef cleanfreak het volgende:
[..]Wat een act is die vent toch ook.
En de gedachte ook dat deze man gewoon heeft gesproken in onze Tweede Kamer
Ja dat het niet allemaal van een leien dakje gaat bij de Oekraners is ook wel duidelijk. Een gedeelte van het leger wat niet in de afgelopen jaren hervormd is, is eigenlijk gewoon een kopie van Rusland.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:20 schreef Idisrom het volgende:
Ja, mooi die himars-raketten bij het Khersonfront.
Maar dit zijn de jongens die licht bewapend de Donbas ingestuurd worden.
"Wij, de soldaten van de 54e brigade van het tweede geweerbataljon van de 6e geweercompagnie, doen een beroep op de president van Oekrane Volodymyr Zelensky en de opperbevelhebber van de strijdkrachten van Oekrane.
Op 23 juli 2022 gaf de commandant ons de opdracht om binnen 15 minuten een groep te verzamelen en hem in onbekende richting te volgen. Ongeveer een uur later stopte de commandant de colonne, gaf het bevel om op hem te wachten en vertrok hij zelf naar een onbekende richting. Terwijl wij op hem wachtteb, werden in ongeveer anderhalf uur vier vijandelijke artilleriebeschietingen op de kolonie uitgevoerd, waarbij twee jagers werden gedood en nog eens vier gewond raakten van verschillende ernst. Aangezien er geen cordinatie was vanuit het commando, er was geen communicatie met de compagniescommandant en het bataljonscommando, er was geen voorlopig evacuatieplan, de doden en gewonden werden door de soldaten zelf gevacueerd in persoonlijke voertuigen. De jagers vertrokken te voet en keerden pas op 24.07.2022 om 9.00 uur terug.
Op dezelfde dag, 24 juli, werd een andere groep naar hetzelfde oorlogsgebied gestuurd. Nu weten we dat een derde van die groep al ernstig gewond is. De bataljonscommandant, samen met zijn plaatsvervangers, verzamelt vandaag, 26 juli, al de 4e groep om naar hetzelfde gevechtsgebied te worden gestuurd. De jagers bezitten alleen lichte wapens, automatische geweren en schoppen. We zien de incompetentie van het bevel en nalatige passiviteit, dus we eisen dat de huidige situatie wordt onderzocht."
Leuke tweet van een handpop van Putin.quote:
Sorry man.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Leuke tweet van een handpop van Putin.
Hoe vaak heeft Putin wel geen fotomomentjes? Hoor je mensen daar over? Sneu gedrag zeg.
Wat is het probleem precies?quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:10 schreef cleanfreak het volgende:
Zelensky is een rechtse populist, was zeer impopulair voor de oorlog, iemand die meer bezig is een oligarch te worden dan te regeren, en we moeten nog maar zien of hij niet onmiddellijk een despoot wordt als de oorlog afzwakt.quote:
De meeste kennen Zelensky van zijn piano (leuter) kunstenquote:Op woensdag 27 juli 2022 08:48 schreef sp3c het volgende:
Komt bij dat de man zijn imago goud waard is op het moment
Ik zou extra Shooter in plannen, daar zijn de troepen gewoon mee geholpen
Wel hoorquote:Op woensdag 27 juli 2022 08:43 schreef mcmlxiv het volgende:
Ah gelukkig er is weer een reden gevonden om zelensky belachelijk te maken. Een fotoshoot!
Wel vreemd dat al die “neutrale toeschouwers” nooit de neiging voelen hetzelfde bij Putin te doen….
Lijkt me vrij sterkquote:Op woensdag 27 juli 2022 08:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De meeste kennen Zelensky van zijn piano (leuter) kunsten
Dat is eigenlijk alleen in "kritische" kringen. Daar vinden ze dat op een voor mij onverklaarbare reden nogal belangrijk.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De meeste kennen Zelensky van zijn piano (leuter) kunsten
Als Zelensky slim is dan buit hij zijn imago na de oorlog juist op een niet oligarchen manier uit. Niet de volgende despoot worden, maar juist de vergevingsgezinde, gemoedelijke staatsman die op wereldniveau zijn ding doet.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Zelensky is een rechtse populist, was zeer impopulair voor de oorlog, iemand die meer bezig is een oligarch te worden dan te regeren, en we moeten nog maar zien of hij niet onmiddellijk een despoot wordt als de oorlog afzwakt.
Maar sympathie kweken bij Amerikaanse huisvrouwen lijkt me op dit moment een goede strategie.
alleen komt het Nooit van de kritische /g neutrale mensen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wel hoor
Dat gedoe aan die ellenlange tafel is een geschenk dat blijft geven
Dit zijn gewoon plaatselijke milities die opgetrommeld worden. Helaas is dat net als bij de Russen ook het geval die gebruik maken van rebellen. Erger nog aan beide zijden staan achter die troepen goed getrainde militairen en goed uitgerust die je een kogel in de nek plaatsen als je probeert te vluchten.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:38 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dat het niet allemaal van een leien dakje gaat bij de Oekraners is ook wel duidelijk. Een gedeelte van het leger wat niet in de afgelopen jaren hervormd is, is eigenlijk gewoon een kopie van Rusland.
De sepetaristen waren russische soldaten.quote:Op woensdag 27 juli 2022 09:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon plaatselijke milities die opgetrommeld worden. Helaas is dat net als bij de Russen ook het geval die gebruik maken van rebellen. Erger nog aan beide zijden staan achter die troepen goed getrainde militairen en goed uitgerust die je een kogel in de nek plaatsen als je probeert te vluchten.
Slecht bewapend en waardeloze kleding. Bij de Russische rebellen zie je precies dezelfde uitrusting. Het is bizar want het zijn beide Oekraense burgers die elkander de kop inslaan en vaak gedwongen nog ook. Wapens die niet functioneren. Wapens die in ww2 gebruikt werden. Enfin dramatisch.
Ik vind mezelf best een kritisch en neutraal mensquote:Op woensdag 27 juli 2022 09:10 schreef Korenfok het volgende:
[..]
alleen komt het Nooit van de kritische /g neutrale mensen.
Oh? Welke prijzen zijn er straks wl van toepassing?quote:Op woensdag 27 juli 2022 04:49 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is nog enigszins een argument als je alleenstaand bent.quote:Daarbij kun je met een convectorkachel gericht verwarmen daar waar je zit.
Je kan wat roepen maar je onderbouwt het niet met cijfers.quote:Je hoeft niet diverse elementen op afstand enige tijd te laten opwarmen voor dezelfde warmte die een convector met ventilator je direct geeft, gericht en snel dus, en voor een fractie van de prijs.
Tijd om die partij eens te zuiveren. Zelfde met de AFD trouwens.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:58 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Binnen de SPD gelederen broeit het. FDP en de groenen van de coalitie willen meer en vooral snellere wapenleveringen. Het vermoeden is dat binnen de gelederen van de SPD nogal wat Putin aanhangers zitten.
En wat zijn volgens jouw glazen bol de prijzen deze winter? En zou er een verband kunnen zijn tussen de gasprijs en de stroomprijs? Met andere woorden: waarom zou de gasprijs wel nog verder stijgen en de stroomprijs niet?quote:Op woensdag 27 juli 2022 04:49 schreef Za het volgende:
[..]
Kan met een CV ook: draai de radiatoren dicht van de ruimtes waar je niet bent.quote:Daarbij kun je met een convectorkachel gericht verwarmen daar waar je zit.
En dan blijft het, na dat kwartiertje verwarmen, warm tot in het einde der tijden?quote:Je hoeft niet diverse elementen op afstand enige tijd te laten opwarmen voor dezelfde warmte die een convector met ventilator je direct geeft, gericht en snel dus, en voor een fractie van de prijs.
Omdat de warmte er zo snel is kun je hem ook weer rap uitzetten, ik gok dat wat een convector (1500 kWh) in de winter in een kwartier kan (de gehele ruimte verwarmen)
Hoop gelul, maar om een ruimte te verwarmen en op temperatuur te houden moet er een bepaalde hoeveelheid energie in. Of je die energie nou uit je stopcontact haalt of uit je gasleiding maakt niet veel uit, en het is je eerder al door mij en TFP voorgerekend dat die energie een stuk goedkoper uit je gasleiding komt. Jij stelt dat het elektrisch 6x zo goedkoop kan... nou, laat maar zien hoe!quote:een CV installatie met diverse radiatoren in dezelfde ruimte (vaak her en der geblokkeerd door meubilair, omgeven door een ombouw en soms op te hoge plekken) ongeveer een uur over doet, en dat met een gasprijs die ruim 300% omhoog is gegaan en het daar niet bij zal blijven. De gastekorten hier nog niet eens in meegenomen.
Mij werd vooral in het vorige topic duidelijk dat gas en stroom duur zijn. Het is dat ik de prijzen in het vorige topic zag, maar had geen idee. Anyway, zodra ik de mogelijkheid heb (moet verhuizen van appartement naar woonhuis) gaat het dak toch vol met zonnepanelen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 09:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk:
- met stroom verwarmen is niet 6x goedkoper dan met gas
- met stroom verwarmen is duurder dan met gas
Mocht een gewone warmtepomp nog niet tot de mogelijkheden behoren, denk dan ook eens aan een airco.quote:Op woensdag 27 juli 2022 10:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Mij werd vooral in het vorige topic duidelijk dat gas en stroom duur zijn. Het is dat ik de prijzen in het vorige topic zag, maar had geen idee. Anyway, zodra ik de mogelijkheid heb (moet verhuizen van appartement naar woonhuis) gaat het dak toch vol met zonnepanelen.
Je wordt rijker als oligarch.quote:Op woensdag 27 juli 2022 09:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Als Zelensky slim is dan buit hij zijn imago na de oorlog juist op een niet oligarchen manier uit. Niet de volgende despoot worden, maar juist de vergevingsgezinde, gemoedelijke staatsman die op wereldniveau zijn ding doet.
Een soort combinatie van Vaclav Havel, Nelson Mandela met een flinke scheut Winston Churchill.
Ik moet tegen die tijd kijken wat ik zal doen, maar als er een ketel inzit gaat dat er sowieso direct uit (gasloos). Denk eerder aan elektrische vloerverwarming + elektrische boiler. Dan moeten er natuurlijk wel wat extra panelen op, maar dat is geen probleem.quote:Op woensdag 27 juli 2022 10:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mocht een gewone warmtepomp nog niet tot de mogelijkheden behoren, denk dan ook eens aan een airco.
Daar kan je aardig wat aardgas mee vervangen qua verwarmen en in combinatie met de panelen kan je dat de komende jaren nog (deels) salderen ook.
Maar hij was al rijk van te voren. maar eerlijk is eerlijk de kans om als een despoot te eindigen is aanwezig.quote:
Nu gaan we wel off-topic (eventueel discussie verplaatsen naar zonnepanelen- of warmtepomptopic)quote:Op woensdag 27 juli 2022 10:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik moet tegen die tijd kijken wat ik zal doen, maar als er een ketel inzit gaat dat er sowieso direct uit (gasloos). Denk eerder aan elektrische vloerverwarming + elektrische boiler. Dan moeten er natuurlijk wel wat extra panelen op, maar dat is geen probleem.
Klopt, maar de echte droom van elke politicus is toch om herinnerd te worden? Herinnerd als een groots en belangrijk staatsman. Geld is maar geld, na pakweg tien miljoen vormen die extra miljoenen nauwelijks nog een echte functie.quote:
AFD heeft al meerdere zuiveringen achter de rug maar toch is die partij iets anders geworden dan waar het ooit voor stond namelijk Duitsland uit de eurozone te halen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 09:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Tijd om die partij eens te zuiveren. Zelfde met de AFD trouwens.
Jawel.quote:
Ik dacht dat een klein stukje wel mocht? Neem me niet sorry.quote:
Neean, worden ze #madquote:Op woensdag 27 juli 2022 11:01 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik dacht dat een klein stukje wel mocht? Neem me niet sorry.
Of al die verkleedpartijtjes alsof 'ie Ken (die van de Barbiepoppen) is: Poetin als judoka, Poetin als straaljager piloot, Poetin als ijshockeyspeler, Poetin als brokeback mountain cowboy met ontbloot bovenlijf op paard.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wel hoor
Dat gedoe aan die ellenlange tafel is een geschenk dat blijft geven
Ik had (voor dit gedoe) ieder jaar de officile Putin verjaardagskalender, voor op de plee. Bestelde ik via Amazon.quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Of al die verkleedpartijtjes alsof 'ie Ken (die van de Barbiepoppen) is: Poetin als judoka, Poetin als straaljager piloot, Poetin als ijshockeyspeler, Poetin als brokeback mountain cowboy met ontbloot bovenlijf op paard.
Geeft niets, my bad. Een volgende keer doe ik het omschrijven in mijn eigen woorden. Linkje stond er niet bij.quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Neean, worden ze #mad
Normaal zou ik het editten maar ik ben razendhard aan het werk en ik zag zo snel geen linkje
President zijn is toch ook deels een act?quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:10 schreef cleanfreak het volgende:
Ijshockey Poetin hebben we wel flink om kunnen lachen herinner ik mequote:Op woensdag 27 juli 2022 11:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Of al die verkleedpartijtjes alsof 'ie Ken (die van de Barbiepoppen) is: Poetin als judoka, Poetin als straaljager piloot, Poetin als ijshockeyspeler, Poetin als brokeback mountain cowboy met ontbloot bovenlijf op paard.
Prima wc papierquote:Op woensdag 27 juli 2022 11:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had (voor dit gedoe) ieder jaar de officile Putin verjaardagskalender, voor op de plee. Bestelde ik via Amazon.
Maar daar stond hij inderdaad wel vaak stoer en half verkleed op: als geheim agent, als ijshockey speler, op vakantie in een speedboot, en half hangend uit een helicopter..
Dus ik snap wel waar dit vandaan komt...![]()
De populariteit van Zelensky zorgt juist voor een enorme hoeveelheid extra steun en donaties. Daar is die soldaat wel blij mee.quote:
Dat schijnt nogal moeilijk te bevatten te zijn voor sommigen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De populariteit van Zelensky zorgt juist voor een enorme hoeveelheid extra steun en donaties. Daar is die soldaat wel blij mee.
Raar, dus je geeft toe dat je de feiten subjectief interpreteert.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ik hou me bij feiten, en kan daardoor niet neutraal zijn ben anti poetin, maar hou me wel bij feiten.
Ik kom hier om van gedachten te wisselen met andere mensen. Dat blijkt ontzettend moeilijk te zijn, zo niet onmogelijk, omdat er nogal veel mensen zijn die meteen in een kramp schieten als ik iets schrijf dat niet in hun subjectieve straatje past. En de veroordeling is dan nooit ver weg, veel mensen menen dat ze subjectief kunnen zijn en toch de rechtvaardige rechter kunnen spelen.quote:ten tweede, je hebt alleen maar kremlin Bullshit lopen trollen hier, nergens een feit.
Waarom zou ik woorden vuil maken aan dingen die duidelijk zijn? Zijn ze dan niet duidelijk genoeg? Ik wordt altijd ontzettend moe van dat herhalen van the obvious. Misschien moet je gewoon niet zo in een kramp schieten en veroordelen, dan kan het gesprek een keer verder gaan dan wellus/nietus.quote:Dus nee jullie neutralen zijn allemaal pro poetin, anders kwam er wel eens een kritische noot over een kremlin georganiseerde verhaal lijn.
Ja, hallo, je zegt net dat je aan de feiten houdt en anti-Poetin bent.quote:maar nu ga jij lopen bakkeleien over dat ik niet neutraal ben en daardoor geen feiten zie.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat je niet neutraal bent en daardoor de feiten subjectief interpreteert. Je ziet de feiten prima, maar je maakt er je eigen selectie in zodat het in je straatje past, je bent niet objectief.quote:...dat ik niet neutraal ben en daardoor geen feiten zie.
Juist. Zelensky's belangrijkste functie is zo'n beetje ervoor zorgen dat de internationale aandacht niet verslapt en er buitenlandse steun blijft komen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De populariteit van Zelensky zorgt juist voor een enorme hoeveelheid extra steun en donaties. Daar is die soldaat wel blij mee.
Wat als je het omgekeerd typt, dus laatste woord eerst. Mag je dan wel de volkskrant quoten?quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:12 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Geeft niets, my bad. Een volgende keer doe ik het omschrijven in mijn eigen woorden. Linkje stond er niet bij.
quote:“Officile cijfers die uit het land presenteert, kloppen niet”, zeggen de onderzoekers van Yale University. “Uit onze analyse wordt duidelijk: terugtrekking van het bedrijfsleven en sancties verlammen de Russische economie op catastrofale wijze.”
Veertig procent van het Russische nationaal inkomen is met de exodus van de internationale bedrijven het land uit verdwenen. De kans dat deze multinationals op korte termijn terugkeren is nul. Dat betekent dat er in korte tijd ruim drie decennia aan buitenlandse investeringen en kapitaal zijn weggevloeid.
Gepard heeft een aardige radar naar ik vernam. Bovendien zal hij het prima doen tegen drones.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 23:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die MARS II en PzH 2000 blijven indrukwekkend.
Wat betreft die gepards, vraag ik me af of die tegenwoordig nog veel luchtdoelen raken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |