abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205388101
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:04 schreef ExTec het volgende:
Over de rus economie en DiE SaNcTiEs DiE mAaR nIeT wErKeN:

[ twitter ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:14 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Wat is de bron voor deze claim, lees het namelijk nergens terug.
Of zit je hier mensen blij te maken met een dode mus?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:21:24 #3
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_205388105
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:14 schreef UncleScorp het volgende:
Niemand die hier de VS aankaart ... allemaal Europa dit, Rusland dat, China dit ... en de VS stond erbij, keek ernaar en lachte in het vuistje ?
Nou, komop, je zegt al A, zeg nou ook maar B:

quote:
Het is allemaal een complot, van de VS, om hun imperium uit te breiden! *)
pi_205388120
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:07 schreef vosss het volgende:

[..]
Voor wat betreft die spoiler, ow jawel hoor, daar was ik het gewoon mee eens geweest.

Ik ben namelijk een egost en hoe kut het ook is voor alle mensen die op wat voor manier dan ook betrokken zijn bij die oorlog baal ik als een stekker dat mijn leven hier substantieel duurder wordt door al die sancties. :(
Prijzen gingen al door het dak voor de oorlog in Oekrane.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205388123
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
Het is allemaal een complot, van de VS, om hun imperium uit te breiden!
Nah zulke nonsens wordt Rusland aangesmeerd :9
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205388137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Je kunt niet ontkennen dat Rusland itt tot de VS gebieden heeft ingenomen.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:26:24 #7
6484 ExTec
pi_205388160
quote:

[..]
Nee, en rus, die straight up imperialistisch op een land veroveringstocht is, die doet dat natuurlijk niet.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 13:26:57 #8
5428 crew  miss_sly
pi_205388172
quote:

[..]
Rusland is ook bezig zijn gebied uit te breiden. Dat kun je toch moeilijk ontkennen?

Je hoeft helemaal niet hosanna te doen over Oekraene, hoor, maar sommige feiten zijn wat ze zijn, en dat ontkennen is wel echt een stap erover.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 13:27:24 #9
364681 over_hedge
pi_205388180
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:26 schreef miss_sly het volgende:
Dat kun je toch moeilijk ontkennen?
haha nou het zal je verbazen wat sommige hier allemaal kunnen ontkennen :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205388191
Het komt de VS wel gelegen hun dollar tov de Euro te verstevigen.

https://www.euronews.com/(...)rst-time-in-20-years
quote:
. All eyes will be on the euro to see if it ends up falling below the American dollar. The last time this happened was in November 2002, when the euro was worth $0.99.

Since then, the euro enjoyed a steady rise, reaching almost $1.60 in the summer of 2008, when the Great Recession was wreaking financial havoc across the US.

But Russia's full-scale attack against Ukraine has turned the tables around, taking a heavy toll on the EU's economy. The invasion has upended energy markets and sent gas bills soaring to all-time highs.

The sudden shock has triggered record-breaking inflation across the eurozone, with an 8.6% figure in June, together with a gradual slowdown in economic activity.
Maar heb alle vertrouwen in de EU voor de paybacktime

[ Bericht 42% gewijzigd door Lospedrosa op 19-07-2022 13:37:25 ]
Vakman pur sang
pi_205388258
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kunt niet ontkennen dat Rusland itt tot de VS gebieden heeft ingenomen.
Sja de VS heeft andere manieren om de geopolitiek naar haar hand te zetten O-)
En als zij oorlog voeren wordt dit steeds bedekt met de mantel der liefde :*
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205388269
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Rusland is ook bezig zijn gebied uit te breiden. Dat kun je toch moeilijk ontkennen?
En wat was de aanleiding ? -volgens jou-
pi_205388286
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Volgens mij is in ieder geval de aanleiding dat Poetin een moderne nazi is.
pi_205388305
https://www.instagram.com/tv/Cf_9nYaOsQS/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D

Ben je net lekker met je baby aan het spelen, beginnen er raketten in te slaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 13:39:16 #15
5428 crew  miss_sly
pi_205388306
quote:

[..]
Dat weet je, daar hebben we al discussies over gehad.

Maar zelfs als er volgens jou provocaties zijn geweest vanuit het westen, dan nog had Rusland niet een ander soeverein land mogen binnenvallen en landje-pik gaan spelen. Gewoon niet. Punt.

Jij vindt kennelijk dat dat prima kan als er al dan niet vermeend sprake is van een provocatie. Ik vind dat raar.
pi_205388308
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Volgens mij is in ieder geval de aanleiding dat Poetin een moderne nazi is.
very mature
:')
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 13:40:01 #17
5428 crew  miss_sly
pi_205388316
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
https://www.instagram.com/tv/Cf_9nYaOsQS/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D

Ben je net lekker met je baby aan het spelen, beginnen er raketten in te slaan.
Dat is toch geen leven?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:40:24 #18
6484 ExTec
pi_205388320
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
very mature
Jezelf de opvolger van peter de grote wanen, en om die reden je buurland binnenvallen, da's pas "mature".
pi_205388334
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat weet je, daar hebben we al discussies over gehad.

Maar zelfs als er volgens jou provocaties zijn geweest vanuit het westen, dan nog had Rusland niet een ander soeverein land mogen binnenvallen en landje-pik gaan spelen. Gewoon niet. Punt.

Jij vindt kennelijk dat dat prima kan als er al dan niet vermeend sprake is van een provocatie. Ik vind dat raar.
Sja zoals jij al mijn posts nauwlettend opvolgt, zou je ondertussen ook al moeten weten dat ik ook tegen deze oorlog gekant ben
En het tegelijk een schande vindt dat het westen liever wapens stuurt, de oorlog opdrijft, duizenden oekraieners opoffert en een land naar de klote laat schieten, dan te kijken naar een oplossing voor dit conflict.
pi_205388344
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jezelf de opvolger van peter de grote wanen, en om die reden je buurland binnenvallen, da's pas "mature".
Meer Alexander III, maar goed. ;)
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:44:44 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205388349
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:45:16 #22
6484 ExTec
pi_205388353
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:42 schreef UncleScorp het volgende:
dan te kijken naar een oplossing voor dit conflict.
En dat zijn gewoon andere woorden voor UA te dwingen delen van hun land op te geven.

Tenzij je er 180 graden gedraaid inzit, en vind dat de NAVO maar gewoon moet gaan helpen.
pi_205388357
quote:

[..]
Sja zoals jij al mijn posts nauwlettend opvolgt, zou je ondertussen ook al moeten weten dat ik ook tegen deze oorlog gekant ben
En het tegelijk een schande vindt dat het westen liever wapens stuurt, de oorlog opdrijft, duizenden oekraieners opoffert en een land naar de klote laat schieten, dan te kijken naar een oplossing voor dit conflict.
Als je echt tegen onnodige slachtoffers zou zijn, zou je toejuichen dat Oekrane Rusland tot stoppen brengt.

Het alternatief, een winnend Rusland, leidt alleen maar tot meer problemen. Deportaties, zuiveringen, vrijheden die verloren gaan. En een Rusland dat aast op nieuwe gebieden om te veroveren...
pi_205388367
quote:

[..]
Rusland heeft schuld aan deze oorlog, wij niet.

Wij leveren, op dringend verzoek, wapens. Het is volledig aan Oekrane om te bepalen of ze door willen vechten of niet.

Ze willen doorvechten en ze moeten wel om te overleven
pi_205388375
quote:

[..]
De aanleiding is grootheidswaanzin en politiek opportunisme bij de steeds explicieter autoritaire leider.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205388391
quote:

[..]
Er is maar n oplossing mogelijk voor dit conflict: zo veel mogelijk Russen over de kling jagen en dat land op militair en economisch vlak wurgen zodat ze niet meer bij machte zijn om nog eens een buurland binnen te vallen en genocide op de lokale bevolking uit te voeren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205388414
wow :{w
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 13:52:55 #28
5428 crew  miss_sly
pi_205388443
quote:

[..]
De sancties die zo worden bekritiseerd zijn onderdeel van een oplossing zoeken voor dit conflict zonder al die ellende.

En zolang de Oekraeners willen blijven vechten, kunnen wij ze niet laten stikken omdat Rusland besloten heeft dat zij een soeverein land mogen binnenvallen. Als zij buiten humanitaire en diplomatieke hulp ook militaire steun vragen, dienen wij ze die te geven.
pi_205388450
quote:

[..]
De oplossing is accepteren dat oorlogen bij de soort mens horen en hopen dat je er zelf niet in verzeilt raakt. Relatief gezien komen er nog maar weinig mensen om bij oorlogen trouwens. Nog een Chamberlain doen is in ieder geval geen oplossing maar een aanzet tot nog meer oorlog en slachtoffers.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:53:31 #30
6484 ExTec
pi_205388451
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
De aanleiding is grootheidswaanzin en politiek opportunisme bij de steeds explicieter autoritaire leider.
Ja maar ja maar ja maar,

Da's niet "mature".
pi_205388456
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:46 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Rusland heeft schuld aan deze oorlog, wij niet.

Wij leveren, op dringend verzoek, wapens. Het is volledig aan Oekrane om te bepalen of ze door willen vechten of niet.

Ze willen doorvechten en ze moeten wel om te overleven
Ze? Zelensky dan. De bevolking heeft daar weinig zin in. Net als dat hier dingen beslist worden waar de bevolking niet achter staat.
Plaats hier uw advertentie
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:54:07 #32
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205388461
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zei een rus ambassadeur gisteren ook.

Wederom leuk om te zien dat kremlin talking points immer in goede aarde vallen bij sommigen hier.
Ik heb dat gisteren niet gehoord. Dit kwam gewoon vandaag vanuit mijn eigen boerenverstand.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 13:54:18 #34
5428 crew  miss_sly
pi_205388463
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Er is maar n oplossing mogelijk voor dit conflict: zo veel mogelijk Russen over de kling jagen en dat land op militair en economisch vlak wurgen zodat ze niet meer bij machte zijn om nog eens een buurland binnen te vallen en genocide op de lokale bevolking uit te voeren.
Ik vind dat jij ook wel echt veel te ver gaat. Hoewel ik ook zeker van mening ben dat de Russische bevolking in opstand zou moeten komen, is het echt onjuist om te stellen dat alle Russen slecht zijn en maar dood moeten. Wat een bloeddorst. In Rusland zitten meer onschuldige mensen dan schuldige, net als in Oekrane
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 13:55:09 #35
364681 over_hedge
pi_205388476
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:54 schreef slashdotter3 het volgende:
300 drones worden geleverd
[ twitter ]
Ja zal wel waar zijn. Want Jay zegt het op twitter
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:57:58 #36
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205388512
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind dat jij ook wel echt veel te ver gaat. Hoewel ik ook zeker van mening ben dat de Russische bevolking in opstand zou moeten komen, is het echt onjuist om te stellen dat alle Russen slecht zijn en maar dood moeten. Wat een bloeddorst. In Rusland zitten meer onschuldige mensen dan schuldige, net als in Oekrane
Eens, er zijn veel onderdrukte volkeren in Rusland die nu gedwongen worden te vechten in Ukraine. Het zal de mensen in Moskou een worst wezen als ze dood gaan.

Ik zie liever dat ze wapens krijgen om zichzelf te verdedigen tegen het gespuis dat hun dwingt om naar Ukraine te gaan en op die manier Rusland af te knijpen van manschappen en zo de oorlog te stoppen.
pi_205388540
quote:

[..]
Kon je ook zeggen over Nazi-Duitsland of Japan in WWII. Oorlog gaat over strategische belangen op macro-niveau. Je kunt je strategie niet aanpassen omdat er in een land ook gewone mensen wonen.

Collectieve afstraffing en verzwakking van Rusland bereik je niet met het in beslag nemen van boten en wat geld van steenrijken. Dat bereik je door de bevolking, en daarmee dus de Staat, hard aan te pakken.
pi_205388634
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:53 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Ze? Zelensky dan. De bevolking heeft daar weinig zin in. Net als dat hier dingen beslist worden waar de bevolking niet achter staat.
Zelensky is, anders dan Poetin, democratisch gekozen en het lijkt erop dat de Oekraners vrij massaal achter hem staan, en terecht als je het mij vraagt.

Wat dat met Nederland in vredestijd te maken heeft, en eventuele onvrede hier, dat mag Joost weten
pi_205388666
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:08 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Zelensky is, anders dan Poetin, democratisch gekozen en het lijkt erop dat de Oekraners vrij massaal achter hem staan, en terecht als je het mij vraagt.

Wat dat met Nederland in vredestijd te maken heeft, en eventuele onvrede hier, dat mag Joost weten
Oekrane 1 van de meest corrupte landen ter wereld maar de verkiezingen gaan wel eerlijk? _O- :W
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:10:40 #40
6484 ExTec
pi_205388673
twitter
pi_205388702
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:10 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Oekrane 1 van de meest corrupte landen ter wereld maar de verkiezingen gaan wel eerlijk? _O- :W
Toon maar aan dat ze dat niet waren :P
pi_205388716
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:11 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
"Oekraners staan massaal achter Zelensky":

[ afbeelding ]
Wat is dit voor een goedkoop getrol?
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 14:17:32 #43
364681 over_hedge
pi_205388763
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:06 schreef Tobias19xx het volgende:
BNW-kaart, kon niet lang uitblijven in ook dit deeltje.
Vraagt die letterlijk zelf om :D Maar heeft het toch wel bijna 10 min volgehouden
pi_205388794
Doe dat hek nou eens dicht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205388847
quote:

[..]
Jazeker, de verkiezingen die Zelensky won worden als vrij bestempeld door waarnemers van de UN. Het kan eerlijker, maar met de stemmen zelf is niet gerommeld. Als je ziet waar Oekrane vandaan komt, maakt dat land dus reuzenstappen in de goede richting.

Deze positieve ontwikkelingen in Oekrane vormen natuurlijk de echte reden dat Poetin er rotzooi trapt, een dynamische vrije samenleving zou nogal schraal afsteken tegen de stilstand in Rusland
pi_205388896
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:22 schreef Hatseflats22 het volgende:

Deze positieve ontwikkelingen in Oekrane vormen natuurlijk de echte reden dat Poetin er rotzooi trapt, een dynamische vrije samenleving zou nogal schraal afsteken tegen de stilstand in Rusland
_O-
Binnenkort bommen op elk land rondom Rusland? Jaloers ventje die Poetin.
pi_205388900
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
En hoe kom je daarbij?

Ik haal dat er namelijk niet uit, uit die tweet.

je hebt het over die nep-nieuws poster, weet je nog?
Je zou niet tegen mij praten, weet je nog?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 14:26:54 ]
pi_205388920
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:26 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:28:04 #49
6484 ExTec
pi_205388923
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:26 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Je zou niet tegen mij praten, weet je nog?
Dus je bent mensen niet-blij aan het maken met een dooie mus? :)

Tsssss.
pi_205388925
Wel knap dat die troll steeds in en uitlogt als Tobias19xx en dan weer als Flattenthecurve
pi_205388928
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:10 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Als we het over neit interessante wapens hebben is dit er wel 1 van. In deze fase van de oorlog.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:31:33 #52
6484 ExTec
pi_205388961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:28 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als we het over neit interessante wapens hebben is dit er wel 1 van. In deze fase van de oorlog.
Eens.

Ze hebben er momenteel ook behoorlijk wat op voorraad.

Maar wat niet is kan nog komen.

Anderzijds ligt productievolume van die dingen ook wel behoorlijk hoog.

Een HIMARS crowdsourcen heeft wat meer voeten in de aarde/veel langere levertijd; peperdure munitie etc.
pi_205388985
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Wat hebben die mensen op de foto met Zelensky te maken?
Niks maar als je een trol bent dan kan je het verband niet leggen tussen een oorlog en mensen die vluchten. Dan ligt dat aan Zelensky natuurlijk.
pi_205389013
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eens.

Ze hebben er momenteel ook behoorlijk wat op voorraad.

Maar wat niet is kan nog komen.

Anderzijds ligt productievolume van die dingen ook wel behoorlijk hoog.

Een HIMARS crowdsourcen heeft wat meer voeten in de aarde/veel langere levertijd; peperdure munitie etc.
Als je nu als bedrijf geld inzamelt voor een bayraktar dan doe je het alleen voor de publiciteit. Zamel dan geld in voor handwapens of helmen ofzo. Of koop ergens een oude tank ofzo :+
pi_205389034
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Toon maar aan dat ze dat niet waren :P
Er is gewoon toezicht gehouden Op die verkiezingen door de UN en die gaven aan geen aanwijzingen voor verkiezingsfraude te hebben gevonden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205389039
In tegenstelling tot de Duitsers leveren de Amerikanen wel n snel:

twitter

twitter

De eerste 28 Abrams tanks voor het Poolse leger zijn inmiddels geleverd. ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 14:41:01 ]
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:38:44 #57
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205389051
quote:

[..]
En wat is dan de oplossing, behalve je kont aanbieden aan Putin?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 14:41:44 #58
364681 over_hedge
pi_205389085
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:37 schreef J.B. het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]

Eerste keer dat ik ze in het groen zie. (en ja snap waarom ze nu groen zijn en normaal bruin/geel achtig)
Maar vind ze wel lelijker zo :P
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:44:01 #59
pi_205389109
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
_O-
Dat is idd precies wat ie aan het doen is. :Y
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_205389187

When everyone is corrupt, it's hard to know who is the lesser evil.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:53:16 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205389234
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
When everyone is corrupt, it's hard to know who is the lesser evil.
Wat dacht je van de partij die niet met grof geweld een buurland binnenvalt?
Huilen dan.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:53:36 #62
117098 Hathor
Effe niet
pi_205389242
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
_O-
Tsja, hij heeft ze al lopen gooien in Georgie, Tsjetsjenie, en nu in Oekraine, redelijke kans ook dat het daar niet bij gaat blijven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_205389293
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Er waren al 8 jaar bombardementen in Oekrane. Een bende dus.
pi_205389307
quote:

[..]
Toevallig ook dat zijn jeugdvriend hoofd van de geheime dienst is was. Vraag me af hoeveel mensen in hoge posities vrienden of familie van hem zijn.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 14:59:34 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205389310
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:57 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Er waren al 8 jaar bombardementen in Oekrane. Een bende dus.
Rusland bedankt.
Huilen dan.
pi_205389320
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Rusland bedankt.
Nee Oekrane zelf.
pi_205389334
Vraag mij oprecht iets af nu;
Dat leger van Rusland is zo slecht als wat, is nu gebleken.

Oekrane heeft massa's hoogstaande wapens gekregen van het westen.

Waarom zit er geen snellere progressie in de oorlog, vanuit Oekrane gezien?
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 15:03:07 #68
364681 over_hedge
pi_205389350
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:01 schreef Toine51 het volgende:

Omdat de russen als nog 10x zoveel spullen hebben dan dat Oekrane heeft. En verdedigen ook makkelijker is dan een tegenaanval doen.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 15:03:35 #69
6484 ExTec
pi_205389355
quote:

Ik denk dat dat aan jouw (ons) referentie kader ligt.

Als jij zegt: duurt lang, kan sneller, is de onherroepelijke vraag: wat is je referentie kader?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 15:06:24 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205389382
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:00 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Nee Oekrane zelf.
Ja Rusland bedankt.
Huilen dan.
pi_205389401
quote:

Oekraners hebben ook moeite met terugveroveren, omdat ze niet alles plat willen bombarderen
pi_205389422
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Omdat de russen als nog 10x zoveel spullen hebben dan dat Oekrane heeft. En verdedigen ook makkelijker is dan een tegenaanval doen.
Maar het leger is flink uitgedund, als ik her en der lees.

Met zulke hightech wapens zou er toch grotere winsten moeten worden behaald?
pi_205389443
twitter
pi_205389519
mensen hebben echt te veel actiefilms op tv gezien

wat denk je nou, dat je met betere wapens binnen een week de vijand het land uitjaagt of zo
pi_205389634
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:12 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Het strohalmpje waar ze zich aan vastklampen. :{
Vakman pur sang
pi_205389654
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:12 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Dit liedje past precies bij hoe het Oekraense leger functioneert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 15:30:07 ]
  dinsdag 19 juli 2022 @ 15:32:27 #77
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205389685
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:37 schreef J.B. het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]

Amazon Prime?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205389687
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:29 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Die doen het prima tegen een enorm leger inderdaad.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 15:33:35 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_205389697
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:19 schreef YStec het volgende:
mensen hebben echt te veel actiefilms op tv gezien

wat denk je nou, dat je met betere wapens binnen een week de vijand het land uitjaagt of zo
Vijf weken

(Zolang duurde de Irak oorlog)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205389702
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die doen het prima tegen een enorm leger inderdaad.
Enorm leger? Hoeveel soldaten heeft Rusland in Oekrane ingezet?
pi_205389718
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:22 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Jazeker, de verkiezingen die Zelensky won worden als vrij bestempeld door waarnemers van de UN. Het kan eerlijker, maar met de stemmen zelf is niet gerommeld. Als je ziet waar Oekrane vandaan komt, maakt dat land dus reuzenstappen in de goede richting.
Hoe was het precies? 25% van de Oekraners kon niet stemmen omdat ze geboycot werden door de regering? En toevallig waren dat de mensen in de regio Donbass en Luhansk. Waarmee Zelensky dus alleen een 'kampioen' van het deel van Oekrane is waar geen etnisch-Russen wonen, en daarmee de burgeroorlog verder op scherp zette.

Er is niet gerommeld met de stemmen. Maar wel zwaar gerommeld met de toegang tot de stembussen. En dat is onder het tapijt geschoven.

Iets wat jij hier ook aan meedoet. Want ik zie wel dat je letterlijk zegt 'met de stemmen zelf', en het deel van de toegang tot de stembussen wegmoffelt.
pi_205389721
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:33 schreef speknek het volgende:

[..]
Vijf weken

Met hulp van meer dan 40 landen ja.
pi_205389723
twitter
  dinsdag 19 juli 2022 @ 15:39:24 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_205389757
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:35 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Met hulp van meer dan 40 landen ja.
Toch had Irak 100.000 manschappen meer. Het verschil zat hem volledig in NATO vs Russisch wapentuig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 15:40:30 #85
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205389765
quote:
Vreselijk, bevrijd gebied en dan nog weten de nazi's ze te bereiken.
pi_205389772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En wat is dan de oplossing, behalve je kont aanbieden aan Putin?
Het is al veel te laat voor een oplossing. We hebben de shitshow zo ver opgedreven dat we alleen nog maar de keuze hebben om verder te escaleren, op dezelfde manier door te gaan, of onze kont aan Poetin aan te bieden.

Onze gezamenlijke acties hebben alle mogelijke oplossingen om de problemen zonder gezichtsverlies op te lossen buitenspel gezet. En daarmee hebben we een levensgevaarlijke situatie gecreerd.

Op een gegeven moment kunnen we niet mee op dezelfde weg doorgaan, en blijft alleen nog deze keuze over: verder escaleren of mijn kont aanbieden. En dan is het 1 seconde voor 12 en zijn we nog maar een paar foute beslissingen af van een wederzijdse vernietigingsoorlog.
pi_205389814
quote:
Een Brit die voor een Iraans bedrijf werkt en in Donbas is? Klinkt als een goed verhaal.
pi_205389830
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Pfff. Wat een belachelijke bullshit. Stel dat Zuid-Korea Noord-Korea binnenvalt, is Noord-Korea dan ineens niet meer evil. _O-
pi_205389836
quote:
Ondanks dat hij daar is kan hij natuurlijk helemaal niet weten wie welke bom af laat gaan.
pi_205389863
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Een Brit die voor een Iraans bedrijf werkt en in Donbas is? Klinkt als een goed verhaal.
Hij heeft zeker de 'verkeerde mening'?
pi_205389872
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Ik stipte slechts wat opmerkelijke punten aan.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 15:47:54 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205389877
quote:
Die Miller is een nuttige idioot.
Goede bron. :P
pi_205389879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ondanks dat hij daar is kan hij natuurlijk helemaal niet weten wie welke bom af laat gaan.
Dat weet je niet, hij is journalist misschien heeft ie contacten daar.
pi_205389901
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Aangezien hij lekker demonstratief met een Donetsk People's Republic vlag op de achtergrond 'onafhankelijk' verslag wil doen is het moeilijk om zo'n persoon te geloven.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 15:49:48 #95
117098 Hathor
Effe niet
pi_205389906
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:29 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
En hier heb je een passende tune voor dat leger Orcs van je.

pi_205389948
quote:
Hij heeft wel een heel andere kijk op de situatie. Ook hier weer, wat is propaganda en wat niet h?
https://parstoday.com/en/(...)an_crimes_in_donbass
Vakman pur sang
pi_205389954
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:39 schreef speknek het volgende:

[..]
Toch had Irak 100.000 manschappen meer. Het verschil zat hem volledig in NATO vs Russisch wapentuig.
Een leger van een land (Irak) dat meer dan tien jaar door sancties lam was gelegd (maw verzwakt was).
In Afghanistan hadden we een supermacht met meer manschappen tegenover de Taliban, ook meer dan 40 landen die meehielpen, technologisch superieur, en in 20 jaar tijd lukte het ze niet hen te verslaan. Na die 20 jaar vechten tegen een beweginkje nam de Taliban binnen week het hele land weer in.
pi_205389964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:49 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Aangezien hij lekker demonstratief met een Donetsk People's Republic vlag op de achtergrond 'onafhankelijk' verslag wil doen is het moeilijk om zo'n persoon te geloven.
Elke reactie van jou zit je met een oekrainse vlag te wapperen dus objectief kan dat nooit zijn.
Vakman pur sang
pi_205389966
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij heeft wel een heel andere kijk op de situatie. Ook hier weer, wat is propaganda en wat niet h?
Je kan er wel vanuit gaan dat 90% propaganda is van beide kanten.
pi_205389975
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:08 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Oekraners hebben ook moeite met terugveroveren, omdat ze niet alles plat willen bombarderen
Meh, dan ga je er vanuit dat Rusland wel alles plat wil bombarderen. Waarom zouden ze dan niet gewoon vanuit Rusland een paar duizend raketten afschieten om alles plat te bombarderen?

Er is een andere verklaring. Namelijk dat wij te veel gekleurd nieuws krijgen.
pi_205389983
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waar haal jij je nieuws vandaan? Dat zal ook wel als een goed verhaal klinken. Pot die de ketel verwijt.
pi_205390004
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:33 schreef speknek het volgende:

[..]
Vijf weken

Kom op zeg. Het heeft bij de Irak-oorlog tientallen jaren geduurd voordat de vijand het land uitgejaagd was.

Wacht, sorry, dat was Afghanistan.
pi_205390008
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:53 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Een leger van een land (Irak) dat meer dan tien jaar door sancties lam was gelegd (maw verzwakt was).
In Afghanistan hadden we een supermacht met meer manschappen tegenover de Taliban, ook meer dan 40 landen die meehielpen, technologisch superieur, en in 20 jaar tijd lukte het ze niet hen te verslaan. Na die 20 jaar vechten tegen een beweginkje nam de Taliban binnen week het hele land weer in.
20 jaar lang hoorde we dat Amerika aan t winnen was, toen ineens zag je ze vluchten in dat vliegtuig. Daarna niks meer over gehoord...
pi_205390012
quote:

[..]
Grappig dat als je gaat zoeken op Alina Lipp je meteen in een complotterig moeras terecht komt waar ze in BNW nog voor zouden terugdeinzen.
pi_205390016
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:49 schreef Hathor het volgende:

[..]
En hier heb je een passende tune voor dat leger Orcs van je.

Alleen is dat niet gemaakt voor het Orc leger.
pi_205390020
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:

[..]
Hoe was het precies? 25% van de Oekraners kon niet stemmen omdat ze geboycot werden door de regering? En toevallig waren dat de mensen in de regio Donbass en Luhansk. Waarmee Zelensky dus alleen een 'kampioen' van het deel van Oekrane is waar geen etnisch-Russen wonen, en daarmee de burgeroorlog verder op scherp zette.

Er is niet gerommeld met de stemmen. Maar wel zwaar gerommeld met de toegang tot de stembussen. En dat is onder het tapijt geschoven.
Jij geeft Zelensky de schuld van het feit dat de Russen een stuk land veroverd hebben, waar dus uiteraard niet gestemd kon worden door Oekraners, omdat de Russen daar de baas zijn.

quote:
Iets wat jij hier ook aan meedoet. Want ik zie wel dat je letterlijk zegt 'met de stemmen zelf', en het deel van de toegang tot de stembussen wegmoffelt.
Nogmaals, het is juist Rusland waar geen verkiezingen mogelijk zijn.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 15:58:46 #107
117098 Hathor
Effe niet
pi_205390048
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:56 schreef RetepV het volgende:

[..]
Kom op zeg. Het heeft bij de Irak-oorlog tientallen jaren geduurd voordat de vijand het land uitgejaagd was.
Als je niet weet wie die vijand is dan kan het even duren ja, het Iraakse leger was binnen enkele weken volledig vernietigd, een grote rokende puinhoop van Koeweit tot Baghdad.
pi_205390050
quote:

[..]
Die waren zich al aan het voorbereiden vanaf het moment dat Trump begon te schreeuwen dat de VS wegmoest uit Afghanistan.
pi_205390061
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:56 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
20 jaar lang hoorde we dat Amerika aan t winnen was, toen ineens zag je ze vluchten in dat vliegtuig. Daarna niks meer over gehoord...
Mooie propaganda show was dat ook, tot de waarheid de leugen inhaalde.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:00:33 #110
117098 Hathor
Effe niet
pi_205390088
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:57 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Alleen is dat niet gemaakt voor het Orc leger.
Ik draag het bij deze aan ze op. Ze verdienen het.
pi_205390093
pi_205390108
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die waren zich al aan het voorbereiden vanaf het moment dat Trump begon te schreeuwen dat de VS wegmoest uit Afghanistan.
Als je hun manier van strijden "voorbereiden" noemt. Overigens elke president na Bush schreeuwde daarom.
pi_205390122
quote:
Daarom worden die oorlogen zo lang gerekt het is goede business.
pi_205390139
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
En dan de moraalridders spelen.
pi_205390146
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Sja de VS heeft andere manieren om de geopolitiek naar haar hand te zetten O-)
En als zij oorlog voeren wordt dit steeds bedekt met de mantel der liefde :*
Het is een mooi stukje whataboutism.
pi_205390159
quote:

[..]
Yup, ook dat is Rusland te verwijten.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 16:07:37 #117
364681 over_hedge
pi_205390179
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:11 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Maar het leger is flink uitgedund, als ik her en der lees.

Met zulke hightech wapens zou er toch grotere winsten moeten worden behaald?
Is idd flink uitgedund. Maar dat is bij oekraine natuurlijk net zo het geval.

het verschil is dan rusland de oorlog uberhaupt met 10x zoveel (neem dit getal met een korrel zout want geen idee wat het echte cijfer is. Maar je snapt het idee) begonnen is.

Dus rusland kan veel meer manschappen en materiaal verliezen om % even veel verliezen als Oekrane.

eu/usa ondertussen voor een best flink bedrag spul gestuurd hebben. Maar dat is niks vergeleken met het hele militaire budget van rusland natuurlijk. Die geven elk jaar $65 miljard er aan uit.

En ja dat is ook erg zwart wit gezegd. Want niet al het geld van het budget gaat naar de oorlog etc etc. Zit een hoop haken en ogen (on corruptie) aan. Maar heeft wel beetje een idee.

Het blijft david vs goliath. Misschien een goliath met een manke poot. Maar blijft een reus :P
pi_205390197
quote:

[..]
Verschil is dat de VS nooit de intentie heeft gehad om Irak of Afghanistan te annexeren.
Op een gegeven zit het erop.
Dat het Afghaanse leger na het vertrek besluit om zich onmiddellijk over te geven aan de Taliban is verder hun keuze.
pi_205390225
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:02 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Als je hun manier van strijden "voorbereiden" noemt.
Vreemde vergelijking.

quote:
Overigens elke president na Bush schreeuwde daarom.
Het was echter Trump die begon met het rcksichtslos op grote schaal terugtrekken. (Om later Biden de schuld te geven van de door hem veroorzaakte ellende)
pi_205390231
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij geeft Zelensky de schuld van het feit dat de Russen een stuk land veroverd hebben, waar dus uiteraard niet gestemd kon worden door Oekraners, omdat de Russen daar de baas zijn.
Wat lul je nou? De Russen zijn pas begin dit jaar ingevallen. In 2014 hebben ze de DPR geholpen, maar ze zijn er niet gebleven ofzo. Pas nu zitten ze er.

Ga even eerst je geschiedenislessen leren voordat je reageert.

De Oekraense regering had letterlijk gezegd dat ze in Donbas geen stemlokalen konden plaatsen omdat er een burgeroorlog was en ze 'de veiligheid van de burgers niet kon waarborgen'.

Maar in plekken waar er in Donbas wel stemlokalen geopend waren, verschenen allerlei gewapende fascistische militias bij de stemlokalen om de 'burgers te beschermen'. Waardoor niemand meer durfde te stemmen.

En het Westen heeft dit allemaal genoteerd hoor. Want het oordeel was dat in de gebieden waar de stemlokalen gewoon geopend waren, er geen onregelmatigheden gezien waren, terwijl de controleurs niet eens naar de overige gebieden mochten omdat de Oekraense regering ook van hen ineens "de veiligheid niet kon garanderen" en de Oekraense regering ze geen toestemming gaf.

Allemaal weer weggemoffeld.

Weet je nog dat na de MH17 Rutte niet naar de crash-site mocht om de black box op te halen, omdat de Oekraense regering "zijn veiligheid niet kon garanderen"? En dat nog geen 2 dagen later het verhaal naar buiten kwam dat de Maleiers gewoon naar die DPR toe waren gegaan en gewoon die black boxes mee kregen?

Telkens als de Oekraense overheid de woordjes "kan de veiligheid niet garanderen" in de mond neemt, mag je er wel van uit gaan dat ze de boel aan het manipuleren zijn en hun eigen lei aan het schoonpoetsen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door RetepV op 19-07-2022 16:17:12 ]
pi_205390237
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:58 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als je niet weet wie die vijand is dan kan het even duren ja, het Iraakse leger was binnen enkele weken volledig vernietigd, een grote rokende puinhoop van Koeweit tot Baghdad.
Ja sorry, ik was in de war met Afghanistan.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 16:12:01 #122
364681 over_hedge
pi_205390241
quote:

[..]
Zeggen dat er een aanval geweest is op die school is geen propaganda. Zeggen dat het van Oekrane afkomt met nato wapens wel. Want hoe weet hij dat nou waar het vandaan kwam.

Of hij moet bewijs hebben
pi_205390244
quote:

[..]
Zowel de VS als Rusland bewapenen autocratieen&dictaturen en dat is om de markt erg profitabel te houden, conflicten zijn gegarandeerd.
pi_205390253
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Verschil is dat de VS nooit de intentie heeft gehad om Irak of Afghanistan te annexeren.
Op een gegeven zit het erop.
Dat het Afghaanse leger na het vertrek besluit om zich onmiddellijk over te geven aan de Taliban is verder hun keuze.
Alsof in Irak of Afghanistan etnische Amerikanen wonen die onderdrukt worden.
pi_205390264
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:13 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Verder niet relevant.
pi_205390274
quote:

[..]
Uiteenvallen van de Sovjet Unie.
pi_205390286
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is een mooi stukje whataboutism.
Ik heb een broertje dood aan het woordje 'whataboutism'. Want het ontkent het feit dat een goed/slecht voorbeeld doet navolgen. Terwijl we om ons heen dagelijks zien dat slechte voorbeelden aan andere mensen het excuus levert om ook slecht te handelen.

Iemand rijdt snel in het parkeerplekje waar je in wilde rijden? Dan scheld je hem helemaal de huid vol. Maar denkt bij het eerstvolgende plekje waar iemand in wil rijen: 'fuck it, ik wil niet nog langer rondrijden, ik doe het ook gewoon, stelletje klootzakken ook allemaal, fuck them', en rijdt dan op exact dezelfde manier in het plekje.

Je weet dat het waar is. En daarmee weet je ook wel dat 'whataboutism' helemaal geen argument is om een argument opzij te schuiven.
pi_205390338
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:16 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik heb een broertje dood aan het woordje 'whataboutism'. Want het ontkent het feit dat een goed/slecht voorbeeld doet navolgen. Terwijl we om ons heen dagelijks zien dat slechte voorbeelden aan andere mensen het excuus levert om ook slecht te handelen.

Iemand rijdt snel in het parkeerplekje waar je in wilde rijden? Dan scheld je hem helemaal de huid vol. Maar denkt bij het eerstvolgende plekje waar iemand in wil rijen: 'fuck it, ik wil niet nog langer rondrijden, ik doe het ook gewoon, stelletje klootzakken ook allemaal, fuck them', en rijdt dan op exact dezelfde manier in het plekje.

Je weet dat het waar is. En daarmee weet je ook wel dat 'whataboutism' helemaal geen argument is om een argument opzij te schuiven.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Een whataboutism wordt gebruikt om een discussie te vergiftigen.

Begrijpelijk dat de Rusland fans hier ze wel willen gebruiken, anders hebben ze alleen nog het filmpje van Zelensky die piano speelt als argument.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:21:51 #129
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205390351
Wappiemiddag, zal door de hitte komen dan wordt dat versterkt.
pi_205390357
Het blijft allemaal wel interessant. :)
Vakman pur sang
pi_205390363
quote:

[..]

Jawel, er wonen veel etnische Amerikanen in Irak. Hier een typisch Amerikaanse familie, met nog een etnisch-Amerikaanse familie op de achtergrond.

In Afghanistan ook. Hier zie je heel veel etnisch-Amerikaanse Afghanen bijeengekomen voor een Justin-Bieber concert:

:+
pi_205390385
quote:

[..]

Het argument bij een whataboutism is altijd een ja maar hunnie doen het ook!!!!! en dan vaak ook nog met een slechte vergelijking. Dat is helemaal geen argumentatie. Als Piet iemand voor de bek heeft geslagen is het niet opeens ok als Henk een straatroof doet. De VS hebben hele stoute dingen gedaan, maar als je dat wil gaan bespreken als goedpratertje in een topic over Oekrane, waarin Rusland met een illegale oorlog miljoenen mensen op de vlucht heeft doen slaan, er schandalige oorlogsmisdaden worden gepleegd en Poetin de wereld bedreigd met honger als wapen toen hij niet zijn zin kreeg is psychopathisch.
pi_205390399
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:21 schreef Shotty het volgende:

[..]

Maar niet per definitie.
pi_205390409
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:10 schreef RetepV het volgende:

[..]
Wat lul je nou? De Russen zijn pas begin dit jaar ingevallen. In 2014 hebben ze de DPR geholpen, maar ze zijn er niet gebleven ofzo. Pas nu zitten ze er.
Serieus? Alleen de DPR geholpen? De Russen hebben de hele DPR opgezet, daarnaast zijn de Russen er ook gewoon gebleven. Dat er geen Russen bij betrokken waren, is hele slechte spin uit het Kremlin.

(En eigenlijk geef jij nu al aan geen bal van de recente geschiedenis te weten.)

quote:
Ga even eerst je geschiedenislessen leren voordat je reageert.
Gast.

quote:
De Oekraense regering had letterlijk gezegd dat ze in Donbas geen stemlokalen konden plaatsen omdat er een burgeroorlog was en ze 'de veiligheid van de burgers niet kon waarborgen'.
In gebieden die door Rusland gecontroleerd worden, kun je inderdaad geen verkiezingen houden.

Maar dat moet je niet achteraf huilen dat het niet eerlijk is.

Het is een consequentie voor Rusland. Als je gebieden annexeert, blijven er gebieden over die niet geannexeerd zijn, en waar de bevolking nog sterker tegen je gekant is.

quote:
Maar in plekken waar er in Donbas wel stemlokalen geopend waren, verschenen allerlei gewapende fascistische militias bij de stemlokalen om de 'burgers te beschermen'. Waardoor niemand meer durfde te stemmen.
Duh, alsof de Russen iets op hebben met democratie.

quote:
En het Westen heeft dit allemaal genoteerd hoor. Want het oordeel was dat in de gebieden waar de stemlokalen gewoon geopend waren, er geen onregelmatigheden gezien waren, terwijl de controleur niet eens naar de overige gebieden mochten omdat de Oekraense regering ook van hen ineens "de veiligheid niet kon garanderen" en de Oekraense regering ze geen toestemming gaf.

Allemaal weer weggemoffeld.

Weet je nog dat na de MH17 Rutte niet naar de crash-site mocht om de black box op te halen, omdat de Oekraense regering "zijn veiligheid niet kon garanderen"? En dat nog geen 2 dagen later het verhaal naar buiten kwam dat de Maleiers gewoon naar die DPR toe waren gegaan en gewoon die black boxes mee kregen?

Telkens als de Oekraense overheid de woordjes "kan de veiligheid niet garanderen" in de mond neemt, mag je er wel van uit gaan dat ze de boel aan het manipuleren zijn en hun eigen lei aan het schoonpoetsen zijn.
Je snapt er maar weinig van. Rusland controleert die gebieden, logisch dat Oekrane er dus maar weinig kan.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:25:30 #135
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_205390412
'Rusland steeds actiever in virtuele oorlog, vooral in Oost-Europa'
Rusland voert niet alleen een actieve grondoorlog in Oekrane, maar is vooral in Oost-Europa steeds actiever met het voeren van een virtuele oorlog, schrijft persbureau AP.
In Bulgarije gaat het onder andere om journalisten, politieke analisten en andere invloedrijke burgers die 2000 euro per maand krijgen om een pro-Russische boodschap uit te dragen.
Rusland probeert zoveel mogelijk propaganda op de inwoners van het land laten los te laten. Het wil de bevolking doen geloven dat de Russische invasie van Oekrane, de hoge olieprijs en vluchtelingencrisis creaties van het westen zijn.
De Russische ambassade in Bulgarije plaatste onlangs een bericht dat burgers opriep geld in te zamelen en daarmee de Russische invasie van Oekrane te steunen. Dit kwam op een boze reactie van de Bulgaarse regering te staan.
Ook in Polen slaan de Russen hun slag: een aan Rusland gelieerde hackersgroep verspreidde het verhaal dat Poolse gangs de organen van Oekraense vluchtelingen aan het oogsten waren.
Ook Oekrane ligt onder Russisch vuur. Zo verspreidde Rusland roddels over gevaarlijke door Amerika gerunde biolabs die het land zou herbergen. Uiteindelijk is het bestaan van deze labs nooit bevestigd.

Voor het verspreiden van nepnieuws worden bots en nepaccounts gebruikt. Rusland lijkt deze virtuele oorlog te zien als een relatief kostenvrije alternatieve oplossing voor de klassieke diplomatie en oorlogsvoering, aldus een expert tegen AP. Hiermee pakt het land het laaghangend fruit, nu het land ziet hoe de Russische populariteit in verschillende voormalige Oostbloklanden afneemt. Het lijkt duidelijk dat Rusland in deze oorlog op alle fronten actief blijft.
-

Ik moest ineens denken aan sommige users hier O-)
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:25:34 #136
6484 ExTec
pi_205390414
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:
Hoe was het precies? 25% van de Oekraners kon niet stemmen omdat ze geboycot werden door de regering? En toevallig waren dat de mensen in de regio Donbass en Luhansk.
Dat is niet de eerste keer dat dit langskomt.

Als jij eerst met artillerie installaties oorlog gaat voeren om jouw "volksrepubliek" af te scheiden, moet je niet raar staan te kijken dat je niet meer mee mag doen met de centrale verkiezingen.
pi_205390416
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:21 schreef Shotty het volgende:

[..]

Begrijpelijk dat de Rusland fans hier ze wel willen gebruiken, anders hebben ze alleen nog het filmpje van Zelensky die piano speelt als argument.
je moet toch op een of andere manier de ontvoeringen, verkrachtingen en martelingen van honderdduizenden burgers (waaronder veel kinderen) goed praten... en dan sta je ook nog eens voor de lastige taak om al die burgers die door Poetin zijn vermoord goed te praten... tsja, dan snap ik die tactieken wel.
  Forum Admin dinsdag 19 juli 2022 @ 16:25:57 #138
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205390421
Het is veel te heet voor dit gedoe. Ik zeg het voor de laatste keer, hou op met het persoonlijk maken van de discussie en dat geneuzel over Amerika mag ook weg blijven.

Mijn geduld is op. Ik ga er niet meer voor waarschuwen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 16:26:04 #139
364681 over_hedge
pi_205390424
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Het blijft allemaal wel interessant. :)
Ook de himars? :+
pi_205390464
quote:

[..]

Dit topic gaat over de oorlog in Oekrane, niet over hoe goed of slecht de VS is, of ons slavernijverleden, etc.
Dat andere landen tot vreselijke dingen in staat zijn of uitvoeren is geen reden om wat in Oekrane gebeurt goed te praten.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 16:28:28 #141
364681 over_hedge
pi_205390465
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:25 schreef fjs het volgende:
In Bulgarije gaat het onder andere om journalisten, politieke analisten en andere invloedrijke burgers die 2000 euro per maand krijgen om een pro-Russische boodschap uit te dragen.
Nou voor 2k per maand wil ik hier op fok best doen of ik voor rusland ben :P
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:29:39 #142
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205390483
quote:

[..]
Deze dame is een Putin Propagandiste is de algemeen geldende opvatting, nooit kritisch, altijd de kant van Putin belichten. Hoorde tot de linkervleugel van de Groenen en was Putin begrijper, inmiddels verder doorgeslagen
https://www.spiegel.de/pa(...)9c-88f1-5f61cc9f85bd
https://correctiv.org/fak(...)er-propaganda-wurde/
pi_205390492
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zou er eigenlijk iemand meelezen om te kijken of je het wel goed doet?
pi_205390493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Deze dame is een Putin Propagandiste is de algemeen geldende opvatting, nooit kritisch, altijd de kant van Putin belichten. Hoorde tot de linkervleugel van de Groenen en was Putin begrijper, inmiddels verder doorgeslagen
Precies mijn punt ja.
Vakman pur sang
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:30:31 #145
38496 Perrin
pi_205390499
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zeg! :( Ben je zo goedkoop?
pi_205390509
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ook de himars? :+
Daar worden geweldige nummers over geschreven. :Y
Vakman pur sang
pi_205390548
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zulke mensen heb je aan beide kanten. Moeten we de mensen die nooit kritisch zijn op Zelensky ook niet serieus nemen?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:32:55 #148
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205390556
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Precies mijn punt ja.
Beetje zoals Tanja Nijmeijer, een "Lekker wijf" dus ze heeft fans, maar net zo fout
pi_205390563
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De VS hebben hele stoute dingen gedaan, maar als je dat wil gaan bespreken als goedpratertje in een topic over Oekrane, waarin Rusland met een illegale oorlog miljoenen mensen op de vlucht heeft doen slaan, er schandalige oorlogsmisdaden worden gepleegd en Poetin de wereld bedreigd met honger als wapen toen hij niet zijn zin kreeg is psychopathisch.
Als de whataboutism wordt gegeven als repliek op een argument als "Rusland had het recht niet om het land binnen te vallen", dan is het een prima argument.

Amerika had ook niet het recht om Irak binnen te vallen, maar deed het toch en heeft zelfs de VN voor schut gezegd, waarmee Amerika de stabiliteit in de wereld een donderende slag toebracht. En daarmee heeft Amerika de-facto gezegd dat het niet slecht is om een land binnen te vallen en dat men zich het recht mag toeigenen.

En dat betekent dat je dus niet meer kan zeggen dat Rusland het recht niet had om het land binnen te vallen. Want Amerika heeft het precedent gezet dat landen dat recht wel hebben.

En andersom zeg je dat als Rusland dat recht niet heeft, dat Amerika dat recht ook niet had. Hoe je dan toch kan concluderen dat wij beter zijn dan Rusland, is me een raadsel.
pi_205390570
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik doe het voor 1.5k.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 16:33:46 #151
364681 over_hedge
pi_205390571
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja :P Nee maar serieus. Als je echt 2000 euro per maand krijgt. Om een beetje te trollen op het internet. Dus is makkelijk verdiend. Helemaal in landen waar het salaris lager ligt dan hier.

Dan snap ik best dat er mensen zijn die hier in mee gaan. En nee als ik echt de aanbieding van rusland zou krijgen zou ik het niet doen. Maar ik verdien ook gewoon een normaal salaris. Wat is oost europa niet altijd het geval is.

Dus ja snap het wel
pi_205390613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je snapt er maar weinig van. Rusland controleert die gebieden, logisch dat Oekrane er dus maar weinig kan.
Voor een land dat de Russen head-on terug aanvalt met alles wat ze hebben, en daarbij blijkbaar succesvol zijn, waren ze verdomd machteloos om eerlijke verkiezingen te maken.

Het klopt niet, en het is triest dat je het recht probeert te praten.
pi_205390659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is niet de eerste keer dat dit langskomt.

Als jij eerst met artillerie installaties oorlog gaat voeren om jouw "volksrepubliek" af te scheiden, moet je niet raar staan te kijken dat je niet meer mee mag doen met de centrale verkiezingen.
Oh, maar dit ontken ik helemaal niet.

Maar als je dan nog gaat volhouden dat de verkiezing van Zelensky eerlijk was, dan heb je echt blijkbaar de lagere school nog niet eens afgemaakt.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 16:38:43 #154
364681 over_hedge
pi_205390666
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:36 schreef RetepV het volgende:

[..]
Voor een land dat de Russen head-on terug aanvalt met alles wat ze hebben,
Succesvol zijn in het verdedigen is wat anders dan succesvol zijn in het terug dringen van de russen he. Want dat laatste is nog niet echt het geval.
pi_205390675
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:33 schreef RetepV het volgende:

[..]dat Amerika dat recht ook niet had. Hoe je dan toch kan concluderen dat wij beter zijn dan Rusland, is me een raadsel.
Mij niet, volgens mij hebben veel westerlingen weinig op met dictaturen en autocratien. Als ze moeten kiezen dan vinden ze de VS bagger maar bij lange na niet zo slecht als het russische regime.
pi_205390678
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is veel te heet voor dit gedoe. Ik zeg het voor de laatste keer, hou op met het persoonlijk maken van de discussie en dat geneuzel over Amerika mag ook weg blijven.

Mijn geduld is op. Ik ga er niet meer voor waarschuwen.
Ok, sorry, ik zal me inhouden. :)
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:39:45 #157
38496 Perrin
pi_205390685
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik doe het voor 1.5k.
Ik zou voor geen 10k dingen roepen waar ik van walg. :{
pi_205390696
quote:

[..]
Voor een land dat de Russen head-on terug aanvalt met alles wat ze hebben, en daarbij blijkbaar succesvol zijn, waren ze verdomd machteloos om eerlijke verkiezingen te maken.

Rusland schendt de soevereiniteit van een land en controleert gebieden. En nu is het opeens een probleem dat in die gebieden, waar Rusland dus de scepter zwaait, geen Oekraense verkiezingen waren.

Het is triest dat jij de logica niet snapt.
  Forum Admin dinsdag 19 juli 2022 @ 16:40:24 #159
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205390701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:39 schreef RetepV het volgende:

[..]
Amerika is geen taboe hoor, ze leveren wapens bv. Het moet alleen wel feitelijk en on topic zijn
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205390715
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:38 schreef RetepV het volgende:

[..]

Maar als je dan nog gaat volhouden dat de verkiezing van Zelensky eerlijk was, dan heb je echt blijkbaar de lagere school nog niet eens afgemaakt.
Wat precies was er niet eerlijk aan zijn verkiezing dan??
pi_205390728
quote:

[..]
Als de whataboutism wordt gegeven als repliek op een argument als "Rusland had het recht niet om het land binnen te vallen", dan is het een prima argument.

Amerika had ook niet het recht om Irak binnen te vallen, maar deed het toch en heeft zelfs de VN voor schut gezegd, waarmee Amerika de stabiliteit in de wereld een donderende slag toebracht. En daarmee heeft Amerika de-facto gezegd dat het niet slecht is om een land binnen te vallen en dat men zich het recht mag toeigenen.

En dat betekent dat je dus niet meer kan zeggen dat Rusland het recht niet had om het land binnen te vallen. Want Amerika heeft het precedent gezet dat landen dat recht wel hebben.

En andersom zeg je dat als Rusland dat recht niet heeft, dat Amerika dat recht ook niet had. Hoe je dan toch kan concluderen dat wij beter zijn dan Rusland, is me een raadsel.
Altijd grappig dat selectief quoten. Hoe is je argumentatie hier anders dan:
quote:
Het argument bij een whataboutism is altijd een ja maar hunnie doen het ook!!!!! en dan vaak ook nog met een slechte vergelijking. Dat is helemaal geen argumentatie. Als Piet iemand voor de bek heeft geslagen is het niet opeens ok als Henk een straatroof doet.
En de vergelijking is zoals verwacht ook weer krom. Wat je ook van de invasie vindt, er is nogal een verschil met een casus belli bij elkaar liegen tegen een massamoordenaar als Saddam en een oorlog te voeren om hem weg te krijgen en een oorlog starten wegens een verzonnen genocide door een land dat vol nazi's zou zitten met als einddoel dat land zelf in te nemen nadat je het hebt leeggeroofd.
pi_205390730
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mij niet, volgens mij hebben veel westerlingen weinig op met dictaturen en autocratien. Als ze moeten kiezen dan vinden ze de VS bagger maar bij lange na niet zo slecht als het russische regime.
Waarom zou je kiezen als we onze eigen regering hebben en helemaal niet voor Amerika of Rusland hoeven te kiezen?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:41:46 #163
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205390731
quote:

[..]

Ben jij nu echt zo dom?
Os snap je niet dat er een verschil is tussen de situatie nu en toen.
Al was het maar wapensteun vanuit het Westen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205390756
quote:

[..]

Welke verkiezingen precies waren niet eerlijk?
pi_205390768
quote:

[..]

Rusland is Oekrane binnengevallen, niet de US. als ze de US binnengevallen waren, had je het als argument kunnen zien.

Je kan ook gewoon toegeven dat je geen argument tegen het feit dat Rusland het recht niet heeft om Oekrane binnen te vallen.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:46:32 #166
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205390812
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Suurree
pi_205390863
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Beetje zoals Tanja Nijmeijer, een "Lekker wijf" dus ze heeft fans, maar net zo fout
Weet niet wat jij lekker vind maar ik sla even over.
Vakman pur sang
pi_205390871
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik doe het regelmatig gratis. Als ik weet dat rona of Ruslandfan wappies ergens niet tegen kunnen, dan post ik het zelfs als ik het oneens ben.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:50:31 #169
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205390879
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Weet niet wat jij lekker vind maar ik sla even over.
Lekker gevonden door zolderkamer incelsocialisten
pi_205390882
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:44 schreef Shotty het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon toegeven dat je geen argument tegen het feit dat Rusland het recht niet heeft om Oekrane binnen te vallen.
Je ontkent dat 'precedent' bestaat. Amerika heeft het precedent gezet, Rusland heeft het precedent gebruikt.

Geen van beide had het recht om een ander land binnen te vallen. Maar omdat Amerika het precedent gezet heeft, is hun veroordeling van Rusland een ten hemel schreiende hypocrisie en is hun 'hulp' aan Oekrane ook een ten hemel schreiende hypocrisie.

Dat is wat het argument betekent. Kaal of kammen.

Als Amerika nou gewoon zegt: "We helpen Oekrane omdat we hen voor ons tegen Rusland willen laten vechten, omdat wij zelf niet tegen Rusland kunnen vechten.", dan was het geen ten hemel schreiende hypocrisie geweest. Dan was het gewoon de waarheid geweest, en hadden we op Amerika kunnen kotsen omdat ze Oekraners tegen Rusland de dood in jagen voor hun eigen agenda.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:51:37 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_205390899
twitter

Dem fighting words.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:52:29 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_205390920
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:50 schreef RetepV het volgende:

[..]
Je ontkent dat 'precedent' bestaat. Amerika heeft het precedent gezet, Rusland heeft het precedent gebruikt.

Geen van beide had het recht om een ander land binnen te vallen. Maar omdat Amerika het precedent gezet heeft, is hun veroordeling van Rusland een ten hemel schreiende hypocrisie en is hun 'hulp' aan Oekrane ook een ten hemel schreiende hypocrisie.

Als Amerika nou gewoon zegt: "We helpen Oekrane omdat we hen voor ons tegen Rusland willen laten vechten, omdat wij zelf niet tegen Rusland kunnen vechten.", dan was het geen ten hemel schreiende hypocrisie geweest. Dan was het gewoon de waarheid geweest, en hadden we op Amerika kunnen kotsen omdat ze Oekraners tegen Rusland de dood in jagen voor hun eigen agenda.
Het verschil is natuurlijk dat de VS nooit openlijk een oorlog is gestart voor genocide.

twitter
pi_205390926
quote:

[..]

Rusland is nu bezig met een genocide.
pi_205390956
quote:

[..]

Als Amerika nou gewoon zegt: "We helpen Oekrane omdat we hen voor ons tegen Rusland willen laten vechten, omdat wij zelf niet tegen Rusland kunnen vechten.", dan was het geen ten hemel schreiende hypocrisie geweest. Dan was het gewoon de waarheid geweest, en hadden we op Amerika kunnen kotsen omdat ze Oekraners tege Rusland de dood in jagen voor hun eigen agenda.

Dat is dus de lange versie van "Ik heb inderdaad geen argument, dus hier heb je nogmaals dezelfde whataboutism"

pro-tip: volgende keer dat je een verkeersboete hebt gekregen, gewoon aanvechten met het argument: maar iemand anders reed ook te hard! is precedent! _O-
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:54:16 #175
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205390960
quote:

[..]

Hoezo heeft de VS in godesnaam het precedent gezet?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_by_death_toll

Die akties van ze in Irak sta ik niet achter maar ten eerste was de doelstelling anders en ten tweede de methodiek ook.
Blijft bij dat Oekraine er geen zak aan kan doen of de VS Irak binnenvalt dus het doet er gewoon niet toe.

Heb je nog meer drogredenen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205390968
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:41 schreef RetepV het volgende:

[..]
Waarom zou je kiezen als we onze eigen regering hebben en helemaal niet voor Amerika of Rusland hoeven te kiezen?
Dan zouden we uit de NATO, EU en andere van dat soort clubs moeten en een eigen koers varen, (een eigen nucleare macht beginnen (ben ik groot voorstander van trouwens)). Daarnaast ziet het merendeel van de bevolking het gebeuren in Oekraine als een brute overval en kolonisaie op een buurnatie volgens Hitler recept. Bij deze invasie zijn zelfs Oostenrijk, Finland, Zweden en Zwitserland daarom niet langer neutraal gebleven.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:56:42 #177
6484 ExTec
pi_205391011
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:38 schreef RetepV het volgende:

[..]

Want eerlijk is dat Zelensky een race gaat lopen waar die per definitie zwaar op achterstand staat, omdat dat overeenkomt met jouw zeer bedenkelijke concept van eerlijkheid?

Eerlijkheid ging de deur uit toen de igor strelkovjes daar kwamen doen alsof ze oekrainers waren die onderdrukt waren.

Maar daar stap je luchtig overheen, hebben we het niet over, oorzaak gevolg negeren we voor het gemakt even,

Nee, we gaan mieren over dat als gevolg daarvan de verkiezingen zogenaamd niet eerlijk waren?

Hey, bij deze, je bent weer "interessant" genoeg geweest, voor vandaag.
pi_205391056
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:56 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Amerika aan t winnen
Ahh de man die zo quote is er ook weer. Leg eens een uit waarom jij mag stelen als Pietje heeft gelogen over zijn cijfers tegen mama. Als je dat kan, dan snap ik ook waar al die VS zijn ook stom posts vandaan komen.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 16:59:26 #179
364681 over_hedge
pi_205391060
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:54 schreef Digi2 het volgende:
n, (een eigen nucleare macht beginnen
Weetje wat zo'n geintje kost. Doe maar niet. We hebben dat geld hard genoeg nodig om andere troep op te ruimen
pi_205391176
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:59 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Weetje wat zo'n geintje kost. Doe maar niet. We hebben dat geld hard genoeg nodig om andere troep op te ruimen
Valt mee, we hebben de opwerker/verrijker al in huis (Urenco). De Plutonium voor de pits zitten we nu te verstoken in Borcelle en dat is erg dom.

pi_205391211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ahh de man die zo quote is er ook weer. Leg eens een uit waarom jij mag stelen als Pietje heeft gelogen over zijn cijfers tegen mama. Als je dat kan, dan snap ik ook waar al die VS zijn ook stom posts vandaan komen.
Dit ging over de media dat je niks moet geloven wat ze zeggen, wat wel is gebleken. Niet huilen he?

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik doe het regelmatig gratis. Als ik weet dat rona of Ruslandfan wappies ergens niet tegen kunnen, dan post ik het zelfs als ik het oneens ben.
Doe ik ook regelmatig, bij jou werkt t goed :W
pi_205391250
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 17:07 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dit ging over de media dat je niks moet geloven wat ze zeggen, wat wel is gebleken. Niet huilen he?
Ik las vandaag in de media dat het een slecht idee is om intensief te gaan sporten buiten. Succes met het tegendeel bewijzen he? Laat ons zo maar weten hoe het is gegaan.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 17:10:48 #183
6484 ExTec
pi_205391259
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 17:07 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Is natuurlijk genoeg wat binnen redelijke grenzen waar is.

Projecteer dat mensen zoals jij gulzig drinken van de firehose of falsehoods niet op anderen wil je.
pi_205391393
  dinsdag 19 juli 2022 @ 17:27:21 #185
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205391501
quote:

[..]

Rusland heeft het recht niet. Amerika had het recht niet.

Maar jouw betogen zien er altijd zo uit: "Amerika had het recht niet om Irak binnen te vallen, en daarom heeft Rusland nu wel het recht om Oekrane binnen te vallen".

Lekkere logica.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_205391598
quote:

[..]
Het gaat er om dat Rusland nooit meer in staat gaat zijn agressieve aanvalsoorlogen te voeren en daarmee de vrede en veiligheid in en van Europa te bedreigen. Middels sancties dienen de Russische industrie en economie zo zwaar mogelijk beschadigd te worden, zodat ze financieel en industrieel niet meer in staat gaan zijn om modern wapentuig te ontwikkelen en produceren.

En Russen die in Oekrane omgebracht worden kunnen zich niet meer voortplanten, waardoor zowel de krimp als de vergrijzing van de Russische bevolking versneld wordt. Ook qua bevolkingsaantal dient de Russen de mogelijkheid van het mobiliseren en in de strijd gooien van een grote troepenmacht ontnomen te worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205391670
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik stipte slechts wat opmerkelijke punten aan.
Een "kritische, neutrale blik", maar dan niet de wappievariant... :+
pi_205391684
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 17:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het gaat er om dat Rusland nooit meer in staat gaat zijn agressieve aanvalsoorlogen te voeren en daarmee de vrede en veiligheid in en van Europa te bedreigen. Middels sancties dienen de Russische industrie en economie zo zwaar mogelijk beschadigd te worden, zodat ze financieel en industrieel niet meer in staat gaan zijn om modern wapentuig te ontwikkelen en produceren.

En Russen die in Oekrane omgebracht worden kunnen zich niet meer voortplanten, waardoor zowel de krimp als de vergrijzing van de Russische bevolking versneld wordt. Ook qua bevolkingsaantal dient de Russen de mogelijkheid van het mobiliseren en in de strijd gooien van een grote troepenmacht ontnomen te worden.
Er bekruipt mij het gevoel dat je het vertrouwen in de Russen en hun goede bedoelingen een beetje aan het kwijtraken bent. :{
Vakman pur sang
pi_205391714
Draadje over het bevriezen van de gaslevering aan Europa via NS1:

twitter
pi_205391747
quote:

[..]
Die zogenaamde "etnische Russen" hadden ook gewoon met hun horde kunnen wegtrekken uit dat verschrikkelijke Oekrane om tussen hun soortgenoten in Rusland te gaan wonen, om maar eens wat te noemen.
pi_205391755
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 17:46 schreef Za het volgende:
Draadje over het bevriezen van de gaslevering aan Europa via NS1:

[ twitter ]
Sjezus is dat mens nu aan het mansplaining? Dat was toch al lang duidelijk voor iedereen mag ik aannemen.
Vakman pur sang
pi_205391836
quote:

[..]

propos precedent; wie viel in 1979 ook alweer Afghanistan binnen?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 18:07:47 #194
38496 Perrin
pi_205391950
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 17:59 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Dat zal wel 300km HIMARS raketjes zijn.
pi_205392067
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:39 schreef RetepV het volgende:

[..]
Kun je het niet bij de frontpage laten met je pro Rusland anti Oekraine geleuter de hele tijd?
pi_205392105
https://www.reuters.com/b(...)schedule-2022-07-19/

Het gas lijkt weer onze kant op te komen
pi_205392176
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:22 schreef zuchtje het volgende:

Diepe zucht uit Duitsland :)
Vakman pur sang
  dinsdag 19 juli 2022 @ 18:36:48 #198
8369 speknek
Another day another slay
pi_205392235
twitter

Ook de veel kleiner bijgestelde doelen zijn een kaalslag op het Russische leger, en de demografie van het land.
pi_205392242
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Diepe zucht uit Duitsland :)
Ja, jeetje.
Duitsland is al eens vaker afhankelijk geweest vh gas. Paniek alom, dat geloof ik wel.
Go hard or go home
pi_205392265
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:22 schreef zuchtje het volgende:

Popcorn kan voorlopig weer in de kast gezet worden.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 18:40:55 #201
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205392294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 17:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die zogenaamde "etnische Russen" hadden ook gewoon met hun horde kunnen wegtrekken uit dat verschrikkelijke Oekrane om tussen hun soortgenoten in Rusland te gaan wonen, om maar eens wat te noemen.
Oekrane is ook gewoon hun land.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 18:42:59 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205392302
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:36 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Ook de veel kleiner bijgestelde doelen zijn een kaalslag op het Russische leger, en de demografie van het land.
Neh, ze gebruiken gedwongen conscriptie van de Donbas, dus het zijn geen echte Russen uit Moskou of St Petersburg die dood gaan dus het zal Rusland niet boeien.
pi_205392307
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:19 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Kun je het niet bij de frontpage laten met je pro Rusland anti Oekraine geleuter de hele tijd?
Moet ie vooral niet doen, we hebben hier in zekere mate vvmu.
pi_205392311

quote:
Ob wohl der Kauf von russischen Rohl ein Geschmckle hat, finden sich genug Abnehmer. Russland wirft seine Ressourcen fr einen Spottpreis auf den Markt, dass gerade rmere Staaten aus Asien und Afrika zu greifen. Doch erstaunlicherweise kauft auch der superreiche lstaat Saudi-Arabien Erdl aus Russland.
Ural $35 goedkoper dan Brent per vat, dat is een flinke korting. De sterk gestegen aardolieprijzen sinds de invasie in Oekraine compenseren echter dat verschil.
pi_205392383
_O- _O-

twitter
  dinsdag 19 juli 2022 @ 18:53:49 #207
117098 Hathor
Effe niet
pi_205392449
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:52 schreef speknek het volgende:

[..]
Het verschil is natuurlijk dat de VS nooit openlijk een oorlog is gestart voor genocide.

[ twitter ]
Kan er niet een keer een verdwaald kruisraketje vallen op het gebouw waar die soap word uitgezonden? Zou hilarische live beelden opleveren.
pi_205392469
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:42 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Nadat de Oekraners bij de holodomor in het oosten uitgemoord en vervangen zijn door Russen.
pi_205392471
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:48 schreef polderturk het volgende:
_O- _O-

[ twitter ]
Rusland die zegt dat ze aan het verliezen zijn. Heel geloofwaardige tweet weer _O- _O-
pi_205392501
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 17:27 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Rusland heeft het recht niet. Amerika had het recht niet.

Maar jouw betogen zien er altijd zo uit: "Amerika had het recht niet om Irak binnen te vallen, en daarom heeft Rusland nu wel het recht om Oekrane binnen te vallen".

Lekkere logica.
Ey, wijs mij n berichtje aan waarop ik ooit gezegd heb dat Rusland wel het recht heeft om Oekrane binnen te vallen.

ntje maar.

Het dichtst dat ik daar ooit bij ben geweest is te zeggen dat: Rusland zich het recht toeigent omdat Amerika zich dat recht ook toeigende. Poetin heeft dat namelijk letterlijk zo gezegd.

Alle keren dat ik Amerika erbij heb gesleept, was omdat mensen zeiden dat Rusland niet het recht had om Oekrane binnen te vallen en dat wij daarom het recht hebben om [vul maar in] te doen. Waarbij wij exact eenzelfde illegaal argument gebruiken om ons wederrechtelijk met die oorlog te bemoeien als dat Rusland gebruikte om Oekrane binnen te vallen

Dat Rusland Oekrane is binnengevallen geeft ons net zo veel recht om Oekrane wapens te leveren, als dat Rusland het recht had om Oekrane binnen te vallen.

Het gaat om details h. Dat ik zeg dat Amerika Rusland het recht heeft verschaft om Oekrane binnen te vallen, betekent helemaal niet dat ik het met die inval eens ben. Ik ben het er helemaal niet mee eens. Maar ik ben het net zo min eens met de dingen die wij doen: hoe wij Oekrane gebruiken om Rusland voor ons te grazen te nemen. En die hele inval had sowieso voorkomen kunnen worden als Oekrane zich niet zo uitermate agressief tegen Rusland had gedragen.

Als ik iets niet noem, is het je eigen invulling die mijn woorden positief of negatief maken.

Dat jullie allemaal invullen dat ik Rusland's inval steun omdat ik Oekrane niet steun, is jullie eigen invulling en zegt meer van jezelf dan van mij.

Ik steun namelijk beide niet. Ik vind dat beide het er naar gemaakt hebben, en dat wij (Amerika, EU, NAVO) het alleen maar erger maken. Niemand is bezig met een oplossing voor deze oorlog en de root cause ervan, letterlijk niemand.

Iedereen op politiek niveau is alleen maar de borderline-syndroomlijder aan het uithangen en probeert het randje van WW3 op te zoeken.
pi_205392531
quote:

[..]

Gewoon eindeloos je al meerdere keren ontkrachte onzin blijven herhalen en uiteindelijk stoppen mensen met reageren of noemen ze je dom, dus heb je gewonnen.

Nou bij deze GG! Echt iedere conversatie met een wappie gaat zo.
pi_205392643
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gewoon eindeloos je al meerdere keren ontkrachte onzin blijven herhalen en uiteindelijk stoppen mensen met reageren of noemen ze je dom, dus heb je gewonnen.
Winnen, verliezen, zwart, wit. Oekrane, Rusland.

Binair denken is hier het grootste probleem.
pi_205392654
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:37 schreef Noek het volgende:

[..]
Ja, jeetje.
Duitsland is al eens vaker afhankelijk geweest vh gas. Paniek alom, dat geloof ik wel.
Toch een beetje dit idee.
Vakman pur sang
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:08:22 #214
pi_205392659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Draadje waarom Rusland de S300 raketten inzet voor gronddoelen.
[ twitter ]
quote:
I don't think Russia using these missiles is a sign of desperation. It has a large stock of them, probably tens of thousands, and it's using all the assets at its disposal to win its war in Ukraine. If it has plentiful expendible missiles, why not use them? /19
Je hebt er nog steeds niets aan als je ze niet naar het front kan brengen.
pi_205392684
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:42 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Blijkbaar niet.
pi_205392716
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:58 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ey, wijs mij n berichtje aan waarop ik ooit gezegd heb dat Rusland wel het recht heeft om Oekrane binnen te vallen.

ntje maar.

Het dichtst dat ik daar ooit bij ben geweest is te zeggen dat: Rusland zich het recht toeigent omdat Amerika zich dat recht ook toeigende. Poetin heeft dat namelijk letterlijk zo gezegd.

Alle keren dat ik Amerika erbij heb gesleept, was omdat mensen zeiden dat Rusland niet het recht had om Oekrane binnen te vallen en dat wij daarom het recht hebben om [vul maar in] te doen. Waarbij wij exact eenzelfde illegaal argument gebruiken om ons wederrechtelijk met die oorlog te bemoeien als dat Rusland gebruikte om Oekrane binnen te vallen

Dat Rusland Oekrane is binnengevallen geeft ons net zo veel recht om Oekrane wapens te leveren, als dat Rusland het recht had om Oekrane binnen te vallen.

Het gaat om details h. Dat ik zeg dat Amerika Rusland het recht heeft verschaft om Oekrane binnen te vallen, betekent helemaal niet dat ik het met die inval eens ben. Ik ben het er helemaal niet mee eens. Maar ik ben het net zo min eens met de dingen die wij doen: hoe wij Oekrane gebruiken om Rusland voor ons te grazen te nemen. En die hele inval had sowieso voorkomen kunnen worden als Oekrane zich niet zo uitermate agressief tegen Rusland had gedragen.

Als ik iets niet noem, is het je eigen invulling die mijn woorden positief of negatief maken.

Dat jullie allemaal invullen dat ik Rusland's inval steun omdat ik Oekrane niet steun, is jullie eigen invulling en zegt meer van jezelf dan van mij.

Ik steun namelijk beide niet. Ik vind dat beide het er naar gemaakt hebben, en dat wij (Amerika, EU, NAVO) het alleen maar erger maken. Niemand is bezig met een oplossing voor deze oorlog en de root cause ervan, letterlijk niemand.

Iedereen op politiek niveau is alleen maar de borderline-syndroomlijder aan het uithangen en probeert het randje van WW3 op te zoeken.
Dus je bent al de hele middag bezig met ja maar hunnie doen het ook :'( :'( :'( :'( roepen, maar voor de rest bedoel je daar niks mee en is het niet je eigen mening.

En op de een of andere manier heb je het voor jezelf goedgepraat dat wapens geven aan een aangevallen land moreel of juridisch hetzelfde is als een land aanvallen en daar burgers op straat executeren.

En dan deze bizarre zin:
quote:
En die hele inval had sowieso voorkomen kunnen worden als Oekrane zich niet zo uitermate agressief tegen Rusland had gedragen.
Gevolgd met deze extreem laffe uitweg:
quote:

Ik steun namelijk beide niet
Je bent niet neutraal. Je bent een mafketel die met de ene na de andere drogreden komt, extreem kromme vergelijkingen maakt, doet aan geschiedenisvervalsing die toevallig altijd goed uitkomen voor Rusland, maar je bent dan vervolgens te laf om expliciet kant te kiezen.
pi_205392722
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:55 schreef polderturk het volgende:

[..]
Nadat de Oekraners bij de holodomor in het oosten uitgemoord en vervangen zijn door Russen.
Russen maakten al eeuwen onderdeel uit van wat nu Oekrane is, lang voor de holodomor.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:14:44 #218
pi_205392725
quote:
Ik steun namelijk beide niet.
Waarom niet? Waarom heb je geen voorkeur?
quote:
Ik vind dat beide het er naar gemaakt hebben, en dat wij (Amerika, EU, NAVO) het alleen maar erger maken. Niemand is bezig met een oplossing voor deze oorlog en de root cause ervan, letterlijk niemand.
Hoezo maken we het erger? Omdat we niet toestaan dat Rusland Ukraine verkracht, op iedere en de meest letterlijke manier? Ik vind Putin zijn gang laten gaan erger dan niets doen, waarom jij niet? En waarom ben jij niet bang dat de Baltische staten, Polen en NL de volgende zijn? Putins patroon is net zo duidelijk als zijn onbetrouwbaarheid.
pi_205392727
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Blijkbaar niet.
Toch wel.
pi_205392740
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus je bent al de hele middag bezig met ja maar hunnie doen het ook :'( :'( :'( :'( roepen, maar voor de rest bedoel je daar niks mee en is het niet je eigen mening.

En op de een of andere manier heb je het voor jezelf goedgepraat dat wapens geven aan een aangevallen land moreel of juridisch hetzelfde is als een land aanvallen en daar burgers op straat executeren.

En dan deze bizarre zin:
[..]
Gevolgd met deze extreem laffe uitweg:
[..]
Je bent niet neutraal. Je bent een mafketel die met de ene na de andere drogreden komt, extreem kromme vergelijkingen maakt, doet aan geschiedenisvervalsing die toevallig altijd goed uitkomen voor Rusland, maar je bent dan vervolgens te laf om expliciet kant te kiezen.
Waarom een kant kiezen? Het is geen Ajax Feyenoord. Zoals eerder is getoond zijn alleen de wapenmakers die winnen verder niemand.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:16:44 #221
pi_205392745
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:14 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Russen maakten al eeuwen onderdeel uit van wat nu Oekrane is, lang voor de holodomor.
Ukraine word dan ook al eeuwen in de kont genomen.
pi_205392750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:07 schreef RetepV het volgende:

[..]
Winnen, verliezen, zwart, wit. Oekrane, Rusland.

Binair denken is hier het grootste probleem.
Big brain reactie hoor. Zet het in een meme en je maakt heel veel indruk op meisjes met een puberleeftijd.
pi_205392758
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ukraine word dan ook al eeuwen in de kont genomen.
Elk land zo'n beetje.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:20:07 #224
pi_205392774
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:18 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Elk land zo'n beetje.
Oh, dat hoort er gewoon bij _O-

Ik stel een speciale militaire operatie in Belgi voor, het is veel te lang rustig in deze buurt.
pi_205392786
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:53 schreef Hathor het volgende:

[..]
Kan er niet een keer een verdwaald kruisraketje vallen op het gebouw waar die soap word uitgezonden? Zou hilarische live beelden opleveren.
Propagandasekreet Skabeva heeft haar benen vast en zeker al weid gespreid om de kruisraket te in ontvangst te nemen. :+
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:21:34 #226
pi_205392794
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:16 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Waarom een kant kiezen?
Omdat ik dat recht heb, omdat ik dat wil, omdat ik niet in Rusland leef en dus zelf mag kiezen en vooral omdat ik een sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel heb en Ukraine ook een normaal democratisch land met mensen rechten gun. En jij gunt ze een dictatuur die je dagelijks in de kont neemt. En dat wens ik jou ook toe.
pi_205392817
quote:

[..]

ntje maar.

Jou argument is zo bizarre, want feitelijk komt het hier op neer: dat het slachtoffer van een groepsverkachting wie zich verweerd, net zoveel recht heeft dit te doen als de groepverkrachters die iemand verkracht en dat omstanders die helpen de gene wie verkracht wordt zich zelf te verweren, net zoveel recht heeft om dit te doen als de groepverkrachters het recht hebben iemand te verkrachten?

verder heb ik een oplossing:

oekraine krijgt 200kern wapens van rusland, rusland krijgt Krim en een deeltje om een landbrug te maken, alle grondstoffen in het gebied dat rusland annaxeert 75% gaat voor 50 jaar naar oekraine.
pi_205392823
quote:

[..]
Gezien het stelselmatig genocide plegen op hun Oekranse medeburgers is Oekrane blijkbaar toch niet zo hun land.
pi_205392826
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Omdat ik dat recht heb, omdat ik dat wil, omdat ik niet in Rusland leef en dus zelf mag kiezen en vooral omdat ik een sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel heb en Ukraine ook een normaal democratisch land met mensen rechten gun. En jij gunt ze een dictatuur die je dagelijks in de kont neemt. En dat wens ik jou ook toe.
:') :|W
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:26:40 #230
pi_205392846
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:24 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Ben je uitgeluld? Wat een teleurstelling, ik had net zin in een discussie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205392855
quote:

[..]
Waarom een kant kiezen?
Enig moreel besef. Dat jij op internet kan posten dat de overheid superkut is zonder de Gestapo langs te krijgen komt enkel en alleen, omdat helden uit het verleden een kant kozen ook al waren ze zelf er niet direct bij betrokken.

Daarnaast puur eigenbelang. De invasie reden van Rusland is ook van toepassing op de halve EU en dan moeten we direct gaan meevechten wat veel kutter is. Daarnaast is een land dat zomaar oorlogen kan ontketenen in Europa funest voor de stabiliteit die onze economie nodig heeft.

quote:
Het is geen Ajax Feyenoord. Zoals eerder is getoond zijn alleen de wapenmakers die winnen verder niemand.
De mensen uit Oekrane hebben al verloren ja, maar er is een verschil tussen de voetbalwedstrijd verliezen met 5-0 of met je halve team dood en je club die niet meer bestaat.

Voor mij redelijk open deuren allemaal.
pi_205392861
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ben je uitgeluld? Wat een teleurstelling, ik had net zin in een discussie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent veel te emotioneel betrokken, misschien eens wat minder nieuws kijken.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:29:25 #233
6484 ExTec
pi_205392872
quote:

[..]
Andersom, Oekrane is ouder dan rusland.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:31:16 #234
pi_205392892
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:28 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Je bent veel te emotioneel betrokken, misschien eens wat minder nieuws kijken.
Dat zei die andere trol laatst ook, Repentless? Heb je die zin uit Moscow? Als je vastgeluld bent trek je de emo-kaart?

Hoe moeten we deze Godwin-achtige noemen? Gewoon Emo-kaart? Of Repentless-copout?
pi_205392902
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:24 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
waarom zou je geen partij kiezen, onze manier van leven wordt ernstig bedreigt door Rusland.

Ieder land wat niet doet rusland wil wordt bedreigt, en aangevallen. dus als je van nederland en diens cultuur houdt, dan voel je bedreigt door nazi lovers alle poetin. Nederlands cultuur is al heel lang een open en tollerant land. nederlanders staan aan de basis van de amerikaanse grondwet en hier door het vrije westen, nederland is Grondlegger van vrede van Utrecht, nato, eu, vn etc. Dus alles waar poetin voor staat is een bedreiging voor onze nederlandse cultuur en on nederlands.
pi_205392909
quote:

[..]

Niemand is bezig met een oplossing voor deze oorlog en de root cause ervan, letterlijk niemand.

[..]
De "root cause" van deze oorlog en alle voorgaande, door de Russen uitgevoerde veroveringsoorlogen en genocides is het bestaan van het land "Rusland". Dat land dient, net als Duitsland na de tweede wereldoorlog, opgedeeld te worden. Alleen al om het agressieve militarisme van Slavische/Europese deel - oftewel het Russische Pruissen - aan banden te leggen.
pi_205392919
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De "root cause" van deze oorlog en alle voorgaande, door de Russen uitgevoerde veroveringsoorlogen en genocides is het bestaan van het land "Rusland". Dat land dient, net als Duitsland na de tweede wereldoorlog, opgedeeld te worden. Alleen al om het agressieve militarisme van Slavische/Europese deel - oftewel het Russische Pruissen - aan banden te leggen.
ik stel voor kernwapens naar oekraine, en alle landen die aan rusland grenzen, en autonoom kunnen besluiten deze te gebruiken.
pi_205392926
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:24 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Gezien het stelselmatig genocide plegen op hun Oekranse medeburgers is Oekrane blijkbaar toch niet zo hun land.
"Stelselmatig"? Er is voor zover ik weet geen stelselmatig genocide gepleegd op Oekraners door de Russen. Als je naar hun geschiedenis kijkt hebben Oekraners zelf ook massaslachtingen en genocides onder de bevolking gepleegd. Of zeg dat anders ook tegen de Engelsen in Australi of in Amerika, tegen de Spanjaarden in Zuid, Midden en Noord-Amerika.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:36:32 #239
pi_205392937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:35 schreef Tobias19xx het volgende:
Oekraners zelf ook
*O* *O* *O* WHATABOUTISMS ZIJN LEUK!!! *O* *O* *O*
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:38:54 #240
6484 ExTec
pi_205392954
quote:

[..]
Waarom een kant kiezen? Het is geen Ajax Feyenoord. Zoals eerder is getoond zijn alleen de wapenmakers die winnen verder niemand.
Bothsideism.

https://www.merriam-webst(...)-words-were-watching

Maar de kant die ongeprovoceerd de ander aanvalt, is niet gelijk aan de kant die aangevallen wordt.

En dat wapenindustrie argument wordt ik ook zo droevig van.

Laat me even weten of er ergens wapenmakers zijn die gratis wapens leveren.

Ow, zijn die er niet?

Mooi, dan zijn we het er over eens dat het feit dat wapenmakers iets verdienen gewoon geen argument is.

Doktoren verdienen ook. Immers hoop gewonde mensen. Mijnwerkers ook. Koper erts wat uit mijnen gehaald moet worden. En er vallen er meer te bedenken.

Maar we horen nooit:

quote:
Zoals eerder is getoond zijn alleen de doktoren/mijnwerkers die winnen verder niemand.
pi_205392958
quote:

[..]
"Stelselmatig"? Er is voor zover ik weet geen stelselmatig genocide gepleegd op Oekraners door de Russen. Als je naar hun geschiedenis kijkt hebben Oekraners zelf ook massaslachtingen en genocides onder de bevolking gepleegd. Of zeg dat anders ook tegen de Engelsen in Australi of in Amerika, tegen de Spanjaarden in Zuid, Midden en Noord-Amerika.
De Holodomor en de huidige racistische vernietigingsoorlog zijn toch wel aardig stelselmatig.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:39:25 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205392959
quote:

[..]
Eens, ik kies ook geen kant, ik ben gewoon voor het land dat vredig wil leven en de algemeen erkende nationale grenzen respecteert . Rara, welk land van de twee vechtende partijen zou dat zijn?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_205392988
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 17:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Valt mee, we hebben de opwerker/verrijker al in huis (Urenco). De Plutonium voor de pits zitten we nu te verstoken in Borcelle en dat is erg dom.

Aan nucleaire wapens beginnen is dom. Het levert Nederland niets op en kost een vermogen om te onderhouden.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 19:42:45 #244
364681 over_hedge
pi_205392989
Oh ik kies ook een kant hoor. En die kant is Oekrane. Betekent nog niet dat ik ook gewoon objectief kan kijken naar de inhoud. En er tegen in gaan als hier onzin gezegd wordt. Zoals gister dat alleen het westen high tech spul zou hebben bijvoorbeeld
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:44:11 #245
pi_205393016
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Bothsideism.

https://www.merriam-webst(...)-words-were-watching

Maar de kant die ongeprovoceerd de ander aanvalt, is niet gelijk aan de kant die aangevallen wordt.

En dat wapenindustrie argument wordt ik ook zo droevig van.

Laat me even weten of er ergens wapenmakers zijn die gratis wapens leveren.

Ow, zijn die er niet?

Mooi, dan zijn we het er over eens dat het feit dat wapenmakers iets verdienen gewoon geen argument is.

Doktoren verdienen ook. Immers hoop gewonde mensen. Mijnwerkers ook. Koper erts wat uit mijnen gehaald moet worden. En er vallen er meer te bedenken.

Maar we horen nooit:
[..]

Rusland verdient heel veel geld met het verkopen van wapens.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:46:25 #246
pi_205393038
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eens, ik kies ook geen kant, ik ben gewoon voor het land dat vredig wil leven en de algemeen erkende nationale grenzen respecteert . Rara, welk land van de twee vechtende partijen zou dat zijn?
De verdedigende partij natuurlijk. Of denk jij dat Rusland in een briljant Westers complot getrapt is?
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 19:46:38 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205393039
quote:

[..]
de Engelsen hebben weinig meer te zeggen in Australie of Amerika net als de Spanjaarden in Zuid, Midden en Noord Amerika atm

als die daar weer dingen beginnen te veroveren hebben mensen daar vast genoeg over te zeggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:48:38 #248
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205393059
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:48 schreef polderturk het volgende:
_O- _O-

[ twitter ]
Het begint zo oud te worden die Firehose of Falsehood truc om onzin te verspreiden om mensen in de war te brengen dat ik ze niet eens meer uitlach maar enkel nog een *gaaaaaap* :O doe

SPOILER
pi_205393078
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De verdedigende partij natuurlijk. Of denk jij dat Rusland in een briljant Westers complot getrapt is?
Ja maar Rusland verdedigt zich tegen de agressieve uitbreiding van de NAVO door de Nazi's!!! ;( :'( ;( :'(
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:50:37 #250
pi_205393085
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ja maar Rusland verdedigt zich tegen de agressieve uitbreiding van de NAVO door de Nazi's!!! ;( :'( ;( :'(
Dat zeg ik, dat briljante complot _O-

Zo briljant dat we te weinig wapens voor Ukraine hebben.
pi_205393110
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Omsingeld door de NAVO, aldus de strategische genien van Rusland
pi_205393119
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De Holodomor en de huidige racistische vernietigingsoorlog zijn toch wel aardig stelselmatig.
Toch niet. Zeker er nu geen racistische vernietigingsoorlog gaande is. Zelfs Nazi-Duitsland heeft huisgehouden in Oekrane tijdens de tweede wereldoorlog, dt was racistisch. Azov-nazi's die nu actief zijn in Oekrane zijn racistisch. Oekraners die meerdere keren massaslachtingen pleegden op joden, eeuwen voor de tweede wereldoorlog, die waren racistisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 19:56:42 ]
pi_205393131
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
de Engelsen hebben weinig meer te zeggen in Australie of Amerika net als de Spanjaarden in Zuid, Midden en Noord Amerika atm

als die daar weer dingen beginnen te veroveren hebben mensen daar vast genoeg over te zeggen
Nee, wel hun nageslacht. Die eeuwen tot de dag van vandaag voor ellende elders in de wereld zorgen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 19:55:48 ]
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:55:15 #254
pi_205393132
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:53 schreef Shotty het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

quote:
quote:
Het doel van het spel is gebieden van het bord te veroveren door ze te omsingelen met stenen van de eigen kleur.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 19:56:40 #255
236264 crew  capricia
pi_205393147
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Tis wel echt een bizar groot land.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 19 juli 2022 @ 19:57:39 #256
pi_205393155
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Tis wel echt een bizar groot land.
Valt best mee. 2/3 is Siberi.
pi_205393157
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:54 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Toch niet. Zeker er nu geen racistische vernietigingsoorlog gaande is. Zelfs Nazi-Duitsland heeft huisgehouden in Oekrane tijdens de tweede wereldoorlog, dt was racistisch. Azov-nazi's die nu actief zijn in Oekrane zijn racistisch. Oekraners die meerdere keren massaslachtingen pleegde op joden, eeuwen voor de tweede wereldoorlog, die waren racistisch.
Daar zijn ze weer; de Azov-nazi's! :')

Vooralsnog zijn het toch echt de Russen die een racistische vernietigingsoorlog voeren om hun buurvolk uit te roeien en Lebensraum voor Russische kolonisten te creren.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:02:21 #258
38496 Perrin
pi_205393217
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Valt best mee. 2/3 is Siberi.
Het merendeel is enorm dunbevolkt idd.
pi_205393236
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Vooralsnog zijn het toch echt de Russen die een racistische vernietigingsoorlog voeren om hun buurvolk uit te roeien en Lebensraum voor Russische kolonisten te creren.
O ja, die zijn spontaan van hun haat-ideologie genezen. Oekrane moet nu wel representatief zijn op het wereldtoneel nu er een oorlog gaande is met Rusland.

Nee hoor, Rusland heeft genoeg "lebensraum" (een Duitse term), het is de EU die de afgelopen 60/70 jaar druk bezig is met lebensraum creren. En het was/is de NAVO die zich uitbreidt.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 20:04:34 #260
236264 crew  capricia
pi_205393248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het merendeel is enorm dunbevolkt idd.
144 miljoen.
Wij over de 440...wat nou Lebensraum nodig!! :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:05:00 #261
6484 ExTec
pi_205393254
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Rusland verdient heel veel geld met het verkopen van wapens.
Ja, al is er een sterk vermoeden dat dat anno nu een beetje in het slob zit.

quote:
Bad PR: Russia, 2nd largest military exporter, suffers from canceled orders, because less countries order russian tanks due to bad performance in Ukraine - which is nice
https://indianexpress.com(...)-systems-us-7799245/

Kwam vandaag deze tegen:

https://www.19fortyfive.c(...)e-it-will-never-fly/

Maar geloven we echt nog dat als rus zegt dat je met hun spul voor een dubbeltje op de 1ste Gen5 Stealth rij kan zitten, dat echt zo is?

Denk dat ze in India spijt hebben van het kopen van de S-400.

India voor de rest, redelijk aardige klant van rus:

quote:
Defence Budget 2022: Gearing up India’s domestic military-industrial complex
https://www.financialexpr(...)ial-complex/2430471/

Wordt echt een beetje the poor mans gear.

Overigens is rostec 100% een staatsbedrijf.

Dus voor zoiets als Lockheed Martin, kunnen jij en ik aandelen kopen, en een lekker dividend pakken, zo simpel.

Elke dollar (roebel) die rostec over heeft gaat naar het kremlin.
pi_205393281
quote:

[..]

Ook in Rusland is genoeg discriminatie. Kijk maar eens hoe ze bijvoorbeeld met homo's omgaan...
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:06:43 #263
6484 ExTec
pi_205393284
quote:

[..]
Lospedrosa als die dit leest:

Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 20:09:55 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205393328
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:03 schreef Tobias19xx het volgende:

Nee hoor, Rusland heeft genoeg "lebensraum" (een Duitse term), het is de EU die de afgelopen 60/70 jaar druk bezig is met lebensraum creren. En het was/is de NAVO die zich uitbreidt.
dat heeft niets met het creeeren van lebensraum te maken aangezien de inwoners er gewoon (vrijwillig) bijkomen
pi_205393344
Rusland is er blijkbaar van overtuigd dat Oekrane de Russen het land uitwerkt.
Anders zouden ze zich niet zo druk maken over een eventuele aanval op De Krim.

OOR / Medvedev: "Dag des oordeels voor Oekraine als het de Krim aanvalt."
pi_205393348
quote:

[..]
O ja, die zijn spontaan van hun haat-ideologie genezen. Oekrane moet nu wel representatief zijn op het wereldtoneel nu er een oorlog gaande is met Rusland.

NAVO breid uit door de dreiging uit Rusland, niet andersom ;-)
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:12:17 #267
6484 ExTec
pi_205393358
quote:
het is de EU die de afgelopen 60/70 jaar druk bezig is met lebensraum creren. En het was/is de NAVO die zich uitbreidt.
Ja, de veroverde lappen grond die de EU en de NAVO hebben gescored de afgelopen 60/70 jaar zijn niet te tellen, h.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:15:53 #268
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205393427
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat heeft niets met het creeeren van lebensraum te maken aangezien de inwoners er gewoon (vrijwillig) bijkomen
Het heeft alles met lebensraum te maken, en die landen worden met EU-geld omgekocht. Mij is niet gevraagd of ik bij de EU wil horen. Waarom is daar in NL (en veel andere landen) geen referendum over gehouden? In het VK wel, en die waren gelijk eruit gestapt.
pi_205393443
quote:

[..]

Als de Russen zogenaamd voldoende Lebensraum hebben, waarom vallen ze hun buurland dan binnen om met hun doodseskaders de Oekranse bevolking uit te roeien en te vervangen door Russen?

Zowel de EU als de NAVO zijn overigens organisaties waar de lidstaten op vrijwillige basis lid van zijn, daarentegen bedienen de Russen zich van barbaars imperialisme om landen onder hun heerschappij te brengen. De voormalige slachtoffers van deze Russische onderdrukking wisten dan ook niet hoe snel ze NAVO-lid moesten worden toen het ijzeren gordijn viel om in de toekomst niet nogmaals slachtoffer te worden van de eeuwige bloeddorst van hun Russische buren.
pi_205393450
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:11 schreef Shotty het volgende:

[..]
NAVO breid uit door de dreiging uit Rusland, niet andersom ;-)
Er was geen dreiging uit Rusland tot de NAVO dichter bij kwam.
pi_205393460
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, de veroverde lappen grond die de EU en de NAVO hebben gescored de afgelopen 60/70 jaar zijn niet te tellen, h.
"veroverde" :')

Vertel is, hoeveel landen heeft de EU/NAVO veroverd? Alle landen die in de NATO/EU zitten hebben dat zelf aangevraagd. een aantal omdat ze bang waren voor Rusland, dat klopt, maar absoluut zonder enige dwang vanuit de EU en de NAVO.

Verder:

Verlaten NATO:

Verlaten EU:

Verlaten Rusland:
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:18:52 #273
6484 ExTec
pi_205393466
twitter

Ik zit eigenlijk te wachten op de demo foto of film, maar er zit wat in, niet geleide raketten corrigeren zichzelf niet, in de lucht, die gaan alleen rechtdoor.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:19:51 #274
6484 ExTec
pi_205393480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:16 schreef Tobias19xx het volgende:
Het heeft alles met lebensraum te maken,
Maar conform de context, heb je niks aan lebensraum als de mensen die er nu wonen, er blijven wonen h?

Echt, je kletst ook maar wat raak hier.
pi_205393482
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als de Russen zogenaamd voldoende Lebensraum hebben, waarom vallen ze hun buurland dan binnen om met hun doodseskaders de Oekranse bevolking uit te roeien en te vervangen door Russen?

Als jij na al die maanden dat dit gaande is nog steeds niet weet, vraag ik me af onder welke steen jij leeft.
pi_205393487
quote:

[..]

Mij is niet gevraagd of ik bij de EU wil horen.

[..]
In de regel vraagt men complottheoretici en BNW dwazen inderdaad niet naar hun mening nee.
pi_205393490
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:17 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Ik quote mijzelf van een paar posts geleden:

quote:

[..]
[ afbeelding ]

Oekrane wilde nieteens bij de NAVO totdat Rusland de Krim en Donbas binnenviel. pure onzin dus weer.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 20:20:31 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205393491
quote:

[..]
zeker wel, Noorwegen krijgt regelmatig boze brieven van die figuren en dat is gewoon een founding member
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:21:14 #279
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205393508
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
In de regel vraagt men inderdaad niet naar hun mening nee.
Dan moet men niet claimen dat inwoners daar iets over te zeggen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 20:23:07 ]
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:21:41 #281
6484 ExTec
pi_205393510
quote:

[..]
Ondertussen een goldie oldie, maar tobias heeft die memo nog niet gehad:

pi_205393525
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
zeker wel, Noorwegen krijgt regelmatig boze brieven van die figuren en dat is gewoon een founding member
Waarover?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:23:35 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205393541
Russobots zijn een beetje vermoeiend.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:23:47 #284
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205393545
Shit happens

twitter
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:23:49 #285
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205393548
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ondertussen een goldie oldie, maar tobias heeft die memo nog niet gehad:

[ afbeelding ]
meme's voor de simpletons
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 20:24:22 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205393561
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:22 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Waarover?
militaire oefeningen meestal

ook een eventueel raketschild wil wel wat dreigbrieven opleveren
pi_205393569
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:19 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Als jij na al die maanden dat dit gaande is nog steeds niet weet, vraag ik me af onder welke steen jij leeft.
Niet iedereen heeft toegang tot de Russische propaganda.
pi_205393574
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:23 schreef -XOR- het volgende:
Russobots zijn een beetje vermoeiend.
Bingo. Volle kaart. We hebben ze in dit deeltje weer allemaal gehad, van BNW tot aan Russian bots. *O*
pi_205393593
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
militaire oefeningen meestal

ook een eventueel raketschild wil wel wat dreigbrieven opleveren
Duh. Waar hadden we het dan over?
pi_205393598
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:19 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Mij is het volstrekt duidelijk waarom de Russen Oekrane binnengevallen zijn en hun buurvolk uitroeien; dezelfde walgelijke ideologie die onze oosterburen daar toe gebracht heeft. Puur racisme, door de staat gepropageerd revisionisme, kolonialisme, fascisme, allemaal termen die op Rusland en het Russische volk van toepassing zijn.
pi_205393604
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft toegang tot de Russische propaganda.
Ik ook niet.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 20:26:35 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205393607
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:25 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Duh. Waar hadden we het dan over?
dreiging vanuit Rusland
pi_205393612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:23 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
schelden = toegeven dat je ongelijk hebt.

soms zijn de simpelste basisschoolregels nog steeds van toepassing.
pi_205393616
quote:

[..]

navo nog eu is geen meter uitgebreid, Alle alnden sluiten vrijwillig aan. dus uitbreden is geen sprake van. en ik begrijp het, wie wil nu aanlsuiten bij de zwakkebegaafde autoritaire tokkies?
pi_205393628
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Mij is het volstrekt duidelijk waarom de Russen Oekrane binnengevallen zijn en hun buurvolk uitroeien; dezelfde walgelijke ideologie die onze oosterburen daar toe gebracht heeft. Puur racisme, door de staat gepropageerd revisionisme, kolonialisme, fascisme, allemaal termen die op Rusland en het Russische volk van toepassing zijn.
Dat narratief deelt zelfs de NAVO niet met je.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:28:09 #297
6484 ExTec
pi_205393639
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:23 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
In welk geval ik je van harte aan kan raden om em uit te printen en boven je bed te hangen. ^O^
pi_205393645
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:27 schreef Korenfok het volgende:

[..]
navo nog eu is geen meter uitgebreid, Alle alnden sluiten vrijwillig aan. dus uitbreden is geen sprake van. en ik begrijp het, wie wil nu aanlsuiten bij de zwakkebegaafde autoritaire tokkies?
Heb ik al uitgelegd. Even verder lezen.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 20:28:50 #299
6484 ExTec
pi_205393649
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:26 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Ik ook niet.
Jawel, heb je, maar jij noemt het "het nieuws".
pi_205393665
quote:

[..]
Het heeft alles met lebensraum te maken, en die landen worden met EU-geld omgekocht. Mij is niet gevraagd of ik bij de EU wil horen. Waarom is daar in NL (en veel andere landen) geen referendum over gehouden? In het VK wel, en die waren gelijk eruit gestapt.
mij is niety gevraagd of jij stem recht mag hebben nog of jij bij nederland mag horen. Toch is het mij gewoon opgedrongen.

Ten tweede brexit is eren russische gefinancieerde succesvolle trol camapgne geweest.
pi_205393686
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 20:28 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Heb ik al uitgelegd. Even verder lezen.
wat heb je uitgelegd, precies?

hoe kan een eu of navo zelf uitbreiden als anderen aansluiting moeten zoeken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')