abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205387826
twitter
  FOK!Fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 13:03:46 #277
364681 over_hedge
pi_205387908
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:42 schreef sp3c het volgende:
dit is wat HIMARS interessant maakt
het kan met een relatief simpel en altijd beschikbaar toestel als de Hercules inrollen en 24 uur later overal ter wereld iemand zijn dag compleet verpesten
niet omdat het op de grond high mobile is want met wielen plak je eigenlijk gewoon aan het asfalt

dat is voor Oekraine niet zo heel boeiend, die willen ze gewoon in een bos verstoppen en af en toe naar een opening rollen om zoveel mogelijk raketten weg te schieten, dan heb je meer aan m270 (die ze ook krijgen dus focus vooral op himars :P )
https://www.csis.org/anal(...)ange-rockets-ukraine

hier. Stukje over waarom de himars handiger is voor ukraine dan MLRS
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205387917
Over de rus economie en DiE SaNcTiEs DiE mAaR nIeT wErKeN:

twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205387936
Jep genoeg realiteit ... terug naar de goed-nieuws-show *O*
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205387940
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
er zijn er nog genoeg

daarnaast kun je gewoon weer beginnen als er vraag naar is
Zeker, maar betekent dat je aan mag kloppen bij de VS. Die hebben er nog 1000en.

En ik denk niet dat ze de productie lijn weer opzetten voor minder dan 1000 oid.

Maar detail, dat geef ik toe.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205387943
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:42 schreef koemleit het volgende:

[..]
wat jij hier nu verkondigd is precies hoe de russen het voorstellen.
Ze verdienen nu inderdaad meer aan het gas, maar dat wordt natuurlijk veel minder... of denk jij dat China de hoofdprijs blijft betalen als Rusland vrijwel al z'n afnemers kwijt is.

De aankomende jaren wordt het echt kommer en kwel voor de Russen, die gaan economisch zo'n klappen krijgen.
En ja wij worden er ook niet rijker op, maar ik denk dat dit de enige juiste manier is.
Wij betalen met onze portemonnee, maar gelukkig niet met mensenlevens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor wat betreft die spoiler, ow jawel hoor, daar was ik het gewoon mee eens geweest.

Ik ben namelijk een egoïst en hoe kut het ook is voor alle mensen die op wat voor manier dan ook betrokken zijn bij die oorlog baal ik als een stekker dat mijn leven hier substantieel duurder wordt door al die sancties. :(
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_205387947
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:38 schreef vosss het volgende:

[..]
Wij ontvangen nog maar 25% van normaal en Rusland verdient daar 2,5x meer mee dan wat het normaal voor 100% verdiende.

Dus nee, die sancties werken inderdaad voor geen ene mieter.

Donderdag maar eens zien of Gazprom die Nordstream weer opstart. Ze hebben zich in ieder geval al beroepen op force majeure, dus de verwachtingen liggen niet heel hoog op dat er weer gas gaat stromen door die pijp.

Ik verwacht voor het weekend nog redelijk wat paniek en dan met name in Duitsland.

Tegen oktober gaat de gaskraan in Groningen gewoon weer open om onze oosterburen van gas te voorzien. En dat voor een lagere prijs dan wat wij er zelf voor betalen.

Nee de sancties werken echt prima. Laat je nakijken vent :')
Rusland gaat Europa als klant verliezen en wij zijn de enige die zo gestoord zijn 10x zo veel voor gas en olie te betalen dan een India of China. En Rusland wordt natuurlijk (nog meer dan het al is) het hoertje van China en een serieuze wereldspeler gaat het dus al helemaal nooit meer worden. Langzaam maar zeker wordt het uitgezogen.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 13:08:07 #283
5428 crew  miss_sly
pi_205387952
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:06 schreef UncleScorp het volgende:
Jep genoeg realiteit ... terug naar de goed-nieuws-show *O*
Het is geen goed nieuws show, en ook niet de shit show die jij er in wil zien.

De waarheid ligt, zoals vrijwel altijd, in het midden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205387956
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog een laatste toevoeging, de EU moet nu gaan oppassen niet de grootste economische verliezer te worden van deze oorlog.
Er zijn een paar partijen die er lachend naar kijken en er zelf goed op gedijen.
Maar dat staat toch al te gebeuren, hoe is dat nog af te wenden?
pi_205387979
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:38 schreef vosss het volgende:

[..]
Wij ontvangen nog maar 25% van normaal en Rusland verdient daar 2,5x meer mee dan wat het normaal voor 100% verdiende.

Dus nee, die sancties werken inderdaad voor geen ene mieter.

Donderdag maar eens zien of Gazprom die Nordstream weer opstart. Ze hebben zich in ieder geval al beroepen op force majeure, dus de verwachtingen liggen niet heel hoog op dat er weer gas gaat stromen door die pijp.

Ik verwacht voor het weekend nog redelijk wat paniek en dan met name in Duitsland.

Tegen oktober gaat de gaskraan in Groningen gewoon weer open om onze oosterburen van gas te voorzien. En dat voor een lagere prijs dan wat wij er zelf voor betalen.

Nee de sancties werken echt prima. Laat je nakijken vent :')
De sancties doen hun werk wel alleen op korte termijn kan Rusland een hoop compenseren dankzij die verhoogde gasprijs. Echter is dat positieve effect ook maar beperkt tot het binnenland want al het goede Westerse spul kunnen ze niet meer kopen. Rusland gaat stap voor stap (nog meer) verpauperen en hoogstwaarschijnlijk de voetveeg van China worden.

De EU heeft nu het zuur en over een paar jaar het zoet met meer zelfvoorzienendheid qua energievoorziening los van Rusland. Rusland heeft nu nog een beetje zoet wat steeds zuurder wordt.... met geen weg meer terug naar het zoet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205387988
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:08 schreef Za het volgende:

[..]
Maar dat staat toch al te gebeuren, hoe is dat nog af te wenden?
Tja, vooralsnog gaat het giga goed met de economie en is personeel waar dan ook niet aan te slepen. Als die oorlog in Oekraine/Rusland voor 10% krimp zorgt doet het ons dus nog een gunst ook!
pi_205388000
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is geen goed nieuws show, en ook niet de shit show die jij er in wil zien.

De waarheid ligt, zoals vrijwel altijd, in het midden.
Het was nooit voor de hand liggend dat de sancties de oorlog snel ging stoppen.

Landen zoals iran, cuba, worden al decennia geboycot, en ze bestaan nog steeds. Voordeel is wel dat die landen militair totaal geen vuist meer kunnen maken.
pi_205388015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:12 schreef ExTec het volgende:
Voordeel is wel dat die landen militair totaal geen vuist meer kunnen maken.
Dat is een privilege enkel aan de VS gegund ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205388021
Niemand die hier de VS aankaart ... allemaal Europa dit, Rusland dat, China dit ... en de VS stond erbij, keek ernaar en lachte in het vuistje ?
pi_205388024
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:04 schreef ExTec het volgende:
Over de rus economie en DiE SaNcTiEs DiE mAaR nIeT wErKeN:

[ twitter ]
Wat is de bron voor deze claim, lees het namelijk nergens terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 13:15:37 ]
pi_205388031
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:13 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dat is een privilege enkel aan de VS gegund ?
Dat zie je mij nergens zeggen, hé.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 13:15:50 #292
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205388038
Ja maar de VS mensen! De VS!!! :'( -O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205388040
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zie je mij nergens zeggen, hé.
Nee zeg ik ook niet ... maar het komt er wel op neer ...
pi_205388046
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
Ja maar de VS mensen! De VS!!! :'( -O-
:?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:16:36 #295
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205388047
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:07 schreef vosss het volgende:

[..]
Voor wat betreft die spoiler, ow jawel hoor, daar was ik het gewoon mee eens geweest.

Ik ben namelijk een egoïst en hoe kut het ook is voor alle mensen die op wat voor manier dan ook betrokken zijn bij die oorlog baal ik als een stekker dat mijn leven hier substantieel duurder wordt door al die sancties. :(
Velen met jou hoor, alleen ben jij er eerlijk en duidelijk over.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205388051
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:14 schreef UncleScorp het volgende:
Niemand die hier de VS aankaart ... allemaal Europa dit, Rusland dat, China dit ... en de VS stond erbij, keek ernaar en lachte in het vuistje ?
Wat wil je dat er gezegd wordt over de VS?
pi_205388063
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 08:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hebben ze dus afgekeken van ons ? :9
Nope, wij chanteren niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 13:17:43 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205388065
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zeker, maar betekent dat je aan mag kloppen bij de VS. Die hebben er nog 1000en.

En ik denk niet dat ze de productie lijn weer opzetten voor minder dan 1000 oid.

Maar detail, dat geef ik toe.
ja niks mis mee hoor, Nederland moet ze ook halen wmb

ik r eageerde vooral op 'maar HIMARS is er nu toch, Moskou gaat bijna vallen toch?'

moet ik ook niet doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:17:59 #300
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205388072
Als alle Poetinfans telkens zo hard mogelijk roepen dat de sancties toch niet werken, betekent het dat we op de goede weg zitten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')