abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2022 @ 09:39:31 #201
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205386113
Betalen met Monopoly flapjes telt niet. :)

quote:
Fitch Downgrades Belarus to 'RD'

https://www.fitchratings.(...)on-report-18-07-2022
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205386141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 09:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Euh ... het is Oekraine die 1 miljoen man (en vrouwen) wil mobilizeren :P
Oh ja dat klopt, probleem wat ze hebben is wapens.
Denk eerlijk gezegd dat ze het niet qua zoveel troepen gaan redden zonder wapens.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 09:56:33 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205386230
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 09:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Schieten verder. Maar vooral veel preciezer. Waardoor je dus makkelijk logistiek van de russen kan aanpakken. En omdat het high mobile is. Kan je schieten en weg zijn voor de russen een tegenaanval kunnen doen.

Vandaar dat ze zoveel depots de lucht in ziet vliegen de laatste tijd. En dat hebben de russen ook door. En die zijn al bezig heel de logistiek verder naar achter te verplaatsen. Dat doen ze ook niet voor hun lol. Als die himars echt zo kut was ;)

Dus zeggen dat het geen interessant wapen is, is een beetje raar.
Ik zeg niet dat het kut is, ik zeg dat het in deze aantallen niet zo heel interessant is ... er is niet iets unieks aan waardoor HIMARS en enkel HIMARS die depots uit kon schakelen

Daarnaast zijn ze preciezer dan wat?

Pzh2000?

Dacht het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205386239
https://nos.nl/artikel/24(...)ote-europese-klanten tijd om door overmacht, maar weer die spoorlijn naar Koningsbergen dicht te doen voor onderhoud. Oh en de zeeroutes net voorbij Helsinki daar zijn net wat vissers geweest die een mijn hebben zien drijven. Snel alles dicht tot dat allemaal goed is uitgezocht.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 10:00:29 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_205386252
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!Fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 10:06:44 #206
364681 over_hedge
pi_205386299
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 09:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het kut is, ik zeg dat het in deze aantallen niet zo heel interessant is ... er is niet iets unieks aan waardoor HIMARS en enkel HIMARS die depots uit kon schakelen

Daarnaast zijn ze preciezer dan wat?

Pzh2000?

Dacht het niet
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 09:00 schreef sp3c het volgende:
En HIMARS is helemaal niet zo heel interessant, zeker niet in deze lage aantallen
Je zegt hier letterlijk dat hirmars niet zo heel interessant is. Je zegt ZEKER in deze lage aantallen. Wat dus impliceert dat het in grote aantallen ook niet interessant zou zijn.

Maar zelfs in deze lage aantallen is het al interessant. interessant genoeg dat rusland hun logistiek er voor aanpassen.

en preciezer dan wat? dan wat de russen gebruiken. Dat is sowieso al een ding sinds de ww2. Rusland gaat meer voor grote aantallen en grote explosief die minder precies zijn. En het westen gaat meer voor precisie.

Zie de rocket artillery in ww2. Of het verschil in nukes in de koude oorlog. Rusland ging maar voor groter en groter. Want als je dan mis gooit maakt het ook weinig uit. (tasar bomb) En het westen richt zich veel meer op artillerie wat heel precies is.

Verschil tussen de verschillende systemen is voornamelijk wat voor soort ammunitie je er in kan stoppen. En hoe mobile ze zijn.

Dankje voor het luisteren naar mijn tedtalk waarom het apart is om himars niet interessant te noemen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205386353
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 09:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ok ze gaan 1 miljoen sterk leger mobilizeren dan ... en niet mee oprukken :P
[..]
Jij hebt dan ook een eerder realistische kijk op de zaken, een uitzondering alhier .
Ze hebben een 200-250K leger, waarvan er 80-100k zijn gewond of overleden. Dan heb je wel een miljoen nodig op langere termijn (zeg jaren).
Vakman pur sang
pi_205386408
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:12 schreef Lospedrosa het volgende:

Ze hebben een 200-250K leger, waarvan er 80-100k zijn gewond of overleden. Dan heb je wel een miljoen nodig op langere termijn (zeg jaren).
Het zal nog zover komen dat het westen (lees NATO) eigen troepen zal sturen en ze afdoen als vrijwilligers ;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205386416
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er zijn meer dan 1 miljoen van het Ukrainse leger verwond of dood ondertussen.
Dat is ook waarom er nogal wat vrouwen terugkeren vermoed ik. Zich laten bezwangeren in Ukraine door hun man/vriend en weer terug naar het westen als het ze te heet onder de voeten wordt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205386426
Dubbel
pi_205386429
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]
\
Dat is ook waarom er nogal wat vrouwen terugkeren vermoed ik. Zich laten bezwangeren in Ukraine door hun man/vriend en weer terug naar het westen als het ze te heet onder de voeten wordt.
:').
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 10:25:59 #212
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205386435
quote:

[..]
Ik proef wat onderliggende seksuele frustraties in deze post?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  FOK!Fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 10:26:40 #213
364681 over_hedge
pi_205386438
quote:

[..]
1 miljoen ja? :') En wat je daarna post is ook wel apart te noemen :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 10:27:00 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205386443
quote:

[..]
Incel gespot.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205386458
quote:

[..]
De warmte stijgt al naar je hoofd jonguh
Vakman pur sang
pi_205386479
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Incel gespot.
Een wincel voor de genenpoel als geheel als dat zo blijft.
pi_205386492
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 09:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Waarmee konden ze dat nog meer dan zo ver achter de frontlinie? Die Tochka's zijn niet zo nauwkeurig en hebben ze amper.

In theorie kan je die depots ook met een molotov opblazen maar dat telt natuurlijk niet. Als dat een optie was hadden ze dat allang gedaan.
pi_205386493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Het zal nog zover komen dat het westen (lees NATO) eigen troepen zal sturen en ze afdoen als vrijwilligers ;)
De zogenoemde groene mannetjes zijn niet uniek, zoiets kan iedereen doen.
Little green men (Russo-Ukrainian War)
pi_205386553
Benieuwd wie er vanavond weer ontslagen worden.
Het halve parlement en de resterende oppositiepartijen? Ohnee die waren al verboden toch?

Beetje spijkers op laag water dit, maar het gaat niet geweldig in de oekrainse eenheid zegma
Vakman pur sang
pi_205386559
En die ontslagen mensen, zou Oekraïne daar anders mee omgaan dan de Russen? Die zijn natuurlijk meer een gevaar eenmaal ontslagen.
Benieuwd of die ook vluchten
Vakman pur sang
  dinsdag 19 juli 2022 @ 10:45:18 #221
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205386575
https://nadinbrzezinski.m(...)ollapse-945984f5d48e

Over Orcs en logistiek.
Misschien niet neutraal. Doe je eigen research. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205386609
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:45 schreef Hyperdude het volgende:
https://nadinbrzezinski.m(...)ollapse-945984f5d48e

Over Orcs en logistiek.
Misschien niet neutraal. Doe je eigen research. :P
Als het zo bizar is dan doen de Russen het nog goed als ik dit even snel lees. Wel apart dat tanks zonder motoren toch op het slagveld belanden. Worden die geduwd. :)
pi_205386637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:51 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als het zo bizar is dan doen de Russen het nog goed als ik dit even snel lees. Wel apart dat tanks zonder motoren toch op het slagveld belanden. Worden die geduwd. :)
Totaal onzin verhaal
Vakman pur sang
pi_205386645
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Benieuwd wie er vanavond weer ontslagen worden.
Het halve parlement en de resterende oppositiepartijen? Ohnee die waren al verboden toch?
Nee.
pi_205386664
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Totaal onzin verhaal
Ik heb het al vaker gezegd. Ik vergelijk kaarten van diverse bronnen zowel Pro Westers als Pro Russisch. Zodra beide kaarten overeenkomen dan pas geloof ik een aantal zaken mbt terrein winst.

Als ik alleen Pro Russische bronnen bekijk dan spreekt men over vernietigde HIMARS en zelfs een gekochte HIMARS. En alles is daar hosanna. Ook daar geloof ik niets van. Allemaal propaganda.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 11:01:50 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205386678
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
[..]
Je zegt hier letterlijk dat hirmars niet zo heel interessant is. Je zegt ZEKER in deze lage aantallen. Wat dus impliceert dat het in grote aantallen ook niet interessant zou zijn.

Maar zelfs in deze lage aantallen is het al interessant. interessant genoeg dat rusland hun logistiek er voor aanpassen.

en preciezer dan wat? dan wat de russen gebruiken. Dat is sowieso al een ding sinds de ww2. Rusland gaat meer voor grote aantallen en grote explosief die minder precies zijn. En het westen gaat meer voor precisie.

Zie de rocket artillery in ww2. Of het verschil in nukes in de koude oorlog. Rusland ging maar voor groter en groter. Want als je dan mis gooit maakt het ook weinig uit. (tasar bomb) En het westen richt zich veel meer op artillerie wat heel precies is.

Verschil tussen de verschillende systemen is voornamelijk wat voor soort ammunitie je er in kan stoppen. En hoe mobile ze zijn.

Dankje voor het luisteren naar mijn tedtalk waarom het apart is om himars niet interessant te noemen.
Er is idd een verschil in doctrine tussen oost en west en dat zie je terug in de wapensystemen dat maakt HIMARS niet meer of minder speciaal

Het is een mlrs, dat is nuttig om te hebben in de gereedschapskist maar echt een hele bijzondere is het niet en als ik met de centjes zou mogen smijten zou ik zijn voorganger kopen
pi_205386685
quote:
Nogal logisch dat ten tijde van oorlog een pro-Russische partij verboden wordt. Maar dat is iets anders dan het verbieden van de hele oppositie.
pi_205386688
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 11:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Er is idd een verschil in doctrine tussen oost en west en dat zie je terug in de wapensystemen dat maakt HIMARS niet meer of minder speciaal

Het is een mlrs, dat is nuttig om te hebben in de gereedschapskist maar echt een hele bijzondere is het niet en als ik met de centjes zou mogen smijten zou ik zijn voorganger kopen
In grotere aantallen in combinatie met andere onderdelen zoals luchtafweer is het een zeer goed systeem dat de Russen pijn doet.

Alleen de aantallen die de VS stuurt lijken mij veel te weinig.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 11:04:17 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205386690
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:32 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Waarmee konden ze dat nog meer dan zo ver achter de frontlinie? Die Tochka's zijn niet zo nauwkeurig en hebben ze amper.

In theorie kan je die depots ook met een molotov opblazen maar dat telt natuurlijk niet. Als dat een optie was hadden ze dat allang gedaan.
Volgens mij konden ze dat überhaupt niet

Anders waren er geen munitiedepots, die wil je niet binnen bereik van de vijand hebben
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 11:05:17 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205386701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 11:03 schreef Cherni het volgende:

[..]
In grotere aantallen in combinatie met andere onderdelen zoals luchtafweer is het een zeer goed systeem dat de Russen pijn doet.

Alleen de aantallen die de VS stuurt lijken mij veel te weinig.
Ja dat geld voor alles
pi_205386708
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 07:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lol.
Tja, da's geen antwoord.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205386709
quote:

[..]

Het gaat er toch niet om of het een speciaal wapen is of niet, het gaat erom wat de invloed is op het slagveld nu. En die is wel zeker interessant aangezien er een hoop munitie opgeblazen wordt en daardoor het veel moeilijker is om aan te vallen voor de Russen.
pi_205386714
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Totaal onzin verhaal
Bron: Telegram kanalen waar rus soldaten inzitten.

Maar goed, ik zie em al weer aankomen, het is natuurlijk een psyop waar rus bewust de dingen ultra negatief voorstelt, om....

Om er voor te zorgen dat UA minder goed z'n best gaat doen.

En dat werkt ook fantastisch.

:|W
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205386715
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 11:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Volgens mij konden ze dat überhaupt niet

Anders waren er geen munitiedepots, die wil je niet binnen bereik van de vijand hebben
Nee, daarom is het toch wel een interessant wapen :? :? :?

Ik snap niet wat je wilt zeggen.
  FOK!Fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 11:10:45 #236
364681 over_hedge
pi_205386750
quote:

[..]

Wat de hirmars "speciaal" (ik heb dit woord nooit genoemd)maakt is hoe mobiel ze zijn en het type ammo wat je er in kan stoppen. Wat het gewoon hele goede wapensystemen maakt. En dus interessant zijn. Ook omdat het lastig te counteren is voor de russen omdat ze nog geen AI software hebben die de hirmars kunnen onderscheiden van andere soorten aanvallen en dan luchtafweer er tegen in te zetten. En daar een update van maken en dit naar alle units krijgen die het nodig hebben is ook niet even gedaan.

Betekent niet dat andere systemen niet interessant zijn. Je zegt nu zelf dat het nuttig is om te hebben. Dat maakt het dus interessant voor ukraine om te hebben. Dus je spreekt je zelf een beetje tegen.

De discussie was niet of het een soort heilig wapen is wat heel de oorlog veranderd.
pi_205386799
quote:
quote:
For over a year prior to the current war, the Zelensky government, at the behest of US imperialism,
Bagger bron, dus.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 11:17:46 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205386819
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 11:10 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat de hirmars "speciaal" (ik heb dit woord nooit genoemd)maakt is hoe mobiel ze zijn en het type ammo wat je er in kan stoppen. Wat het gewoon hele goede wapensystemen maakt. En dus interessant zijn. Ook omdat het lastig te counteren is voor de russen omdat ze nog geen AI software hebben die de hirmars kunnen onderscheiden van andere soorten aanvallen en dan luchtafweer er tegen in te zetten. En daar een update van maken en dit naar alle units krijgen die het nodig hebben is ook niet even gedaan.

Betekent niet dat andere systemen niet interessant zijn. Je zegt nu zelf dat het nuttig is om te hebben. Dat maakt het dus interessant voor ukraine om te hebben. Dus je spreekt je zelf een beetje tegen.

De discussie was niet of het een soort heilig wapen is wat heel de oorlog veranderd.
Ik reageerde op Unclescorp die deed alsof de oorlog bijna gelopen was omdat er nu Himars is en er een miljoen man in de aanval zou gaan oid

Nou ZO interessant is het helemaal niet, ik zeg nergens dat het kut of oninteressant is en ik spreek mezelf dus ook niet tegen :{w
  dinsdag 19 juli 2022 @ 11:20:05 #239
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205386834
Volgens de Volkskrant heeft het Rode Leger 1 prioriteit: HiMARS.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 11:21:18 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205386844
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volgens de Volkskrant heeft het Rode Leger 1 prioriteit: HiMARS.
Laten ze pzh2000 tenminste met rust ;)
  FOK!Fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 11:30:02 #241
364681 over_hedge
pi_205386920
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 11:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik reageerde op Unclescorp die deed alsof de oorlog bijna gelopen was omdat er nu Himars is en er een miljoen man in de aanval zou gaan oid

Nou ZO interessant is het helemaal niet, ik zeg nergens dat het kut of oninteressant is en ik spreek mezelf dus ook niet tegen :{w
In letterlijk de eerste keer dat je mij qoute zeg je:
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 09:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is het enige wapen dat zover kan schieten dus het lijkt me niet toevallig dat ze ineens verder kunnen schieten sinds himars binnen is
[..]
Ik laat me graag overtuigen _O-
Ik laat me graag overtuigen impliceert dus dat je het niet eens bent dat het een interessant wapensysteem is.
En je zegt ook nog dat het het enige wapen is dat zo vet kan schieten. Nou dat is toch best interessant dan :P

En ik gaf je ook gelijk dat in deze aantallen niet opeens heel de oorlog gewonnen zou worden. Maar daarna ging de discussie verder of de hirmars zelf interessant is ja of nee. En daar blijf je bij volhouden dat het nee is
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 11:33:53 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205386949
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 11:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]
In letterlijk de eerste keer dat je mij qoute zeg je:
[..]
Ik laat me graag overtuigen impliceert dus dat je het niet eens bent dat het een interessant wapensysteem is.
En je zegt ook nog dat het het enige wapen is dat zo vet kan schieten. Nou dat is toch best interessant dan :P

En ik gaf je ook gelijk dat in deze aantallen niet opeens heel de oorlog gewonnen zou worden. Maar daarna ging de discussie verder of de hirmars zelf interessant is ja of nee. En daar blijf je bij volhouden dat het nee is
Ik vind van niet zo heel interessant nee, ik heb aangegeven waarom, ik heb aangegeven waar mijn voorkeur zou liggen en ik vind het wel mooi geweest zo
pi_205387237
twitter

Sancties lijken niet te werken.
Plaats hier uw advertentie
  dinsdag 19 juli 2022 @ 12:06:18 #244
38496 Perrin
pi_205387264
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
Mooi toch, dan hoef jij je daar ook niet meer druk om te maken.
pi_205387308
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mooi toch, dan hoef jij je daar ook niet meer druk om te maken.
Denk dat ik ook maar een Oekraïense avatar ga nemen, misschien dat dat gaat helpen?
Plaats hier uw advertentie
pi_205387310
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 11:00 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik heb het al vaker gezegd. Ik vergelijk kaarten van diverse bronnen zowel Pro Westers als Pro Russisch. Zodra beide kaarten overeenkomen dan pas geloof ik een aantal zaken mbt terrein winst.

Als ik alleen Pro Russische bronnen bekijk dan spreekt men over vernietigde HIMARS en zelfs een gekochte HIMARS. En alles is daar hosanna. Ook daar geloof ik niets van. Allemaal propaganda.
Ja eens hoor, aan beide kanten dezelfde hosanna verhalen.
Vakman pur sang
pi_205387368
Nog een laatste toevoeging, de EU moet nu gaan oppassen niet de grootste economische verliezer te worden van deze oorlog.
Er zijn een paar partijen die er lachend naar kijken en er zelf goed op gedijen.
Vakman pur sang
pi_205387416
quote:
[ twitter ]
China ontvangt meer gas, dus de sancties werken niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 12:20:00 ]
pi_205387432
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog een laatste toevoeging, de EU moet nu gaan oppassen niet de grootste economische verliezer te worden van deze oorlog.
Er zijn een paar partijen die er lachend naar kijken en er zelf goed op gedijen.
Ach je moet wat over hebben voor je steun aan Oekraine :')

Het is overduidelijk dat we onszelf in de voet schieten in de hoop de ander pijn te doen.

En dat er met ons zal gelachen worden is ook evident
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205387467
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja eens hoor, aan beide kanten dezelfde hosanna verhalen.
Behalve dat Zelensky echte, voor Oekraïners zichtbare resultaten moet boeken en Poetin alleen resultaten in de door hem gecontroleerde media. Het doet er voor Poetin geheel niet toe wat er in Oekraïne daadwerkelijk gebeurt, hij kan op ieder moment de overwinning uitroepen en vieren in Rusland.

Natuurlijk is er propaganda aan beide zijden, maar van Rusland komt enkel propaganda. Alles van daar is een leugen.
pi_205387477
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach je moet wat over hebben voor je steun aan Oekraine :')

Het is overduidelijk dat we onszelf in de voet schieten in de hoop de ander pijn te doen.

En dat er met ons zal gelachen worden is ook evident
In de korte termijn schiet je jezelf eventjes in de voeten (minder gas), maar op de langere termijn ben je af van de chantagemiddelen van Rusland. Een mooie bijkomst is dat de transitie naar (meer) duurzame energie nu wellicht sneller verloopt.

De EU en Rusland zijn ideologisch simpelweg niet compatible. Wordt de ruzie nu gesust, gaat het in de toekomst alsnog een probleem vormen, aangezien Rusland er elke keer mee kan dreigen. De EU mag wel eens een keertje pro-actief zijn en de troefkaarten van Rusland onschadelijk maken.
pi_205387479
quote:
Rusland lijdt anders meer pijn (door de sancties en de verliezen op het slachtveld) dan de EU.
pi_205387504
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Rusland lijdt anders meer pijn (door de sancties en de verliezen op het slachtveld) dan de EU.
Klopt, maar wij zijn snowflakes die niets gewend zijn. Een paar procent koopkrachtverlies en Oekraine moet geofferd worden.

Daarom zullen wij verliezen.
pi_205387523
quote:

[..]
Geloof dat Oekraïne de meeste fysieke pijn geniet, dat is immers het soevereine land dat is ingevallen.

Maar op puur geopolitiek financieel vlak moet de EU gaan oppassen niet uitgespeeld te worden.
Vakman pur sang
pi_205387544
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:27 schreef Confetti het volgende:

[..]
Klopt, maar wij zijn snowflakes die niets gewend zijn. Een paar procent koopkrachtverlies en Oekraine moet geofferd worden.

Daarom zullen wij verliezen.
Dat komt puur omdat politiek (in zijn algemeenheid) handelen op de korte termijn is. De poppetjes worden vaak vervangen, en de zittende poppetjes willen blijven zitten en bedrijven ze hun politiek dus daarnaar (in plaats van dat ze handelen op wat beter is op de langere termijn).

Daarom is die PR-campagne van Zelenskyy ook zo hard nodig: zolang de EU-bevolking Oekraïne goedgezind is en bij het stemmen niet al te veel laten afhangen van de gevolgen van dit oorlog, kunnen de politieke poppetjes steun blijven geven.
pi_205387583
quote:
Alleen als je de ladingen berichten van hoe de rus economie water maakt, comfortabel blijft negeren, of natuurlijk terzijde schuift als zijnde "onzin".
pi_205387585
quote:

[..]
Van de verliezen op het slagveld is weinig bekend, zowel van de Oekraine als Rusland. En of de sancties meer pijn doen bij het russische regieme betwijfel ik. De russische bevolking is nogal wat gewend, de westerse bevolking is daarentegen verworden tot naïeve volgevreten moraalridders.
pi_205387588
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar op puur geopolitiek financieel vlak moet de EU gaan oppassen niet uitgespeeld te worden.
Dat Duitsland (en andere landen) niet lukraak beslissingen nemen die grote gevolgen kunnen hebben, lijkt het erop dat de EU-landen allang al bij elke beslissing de economische gevolgen meewegen.

En laten we eerlijk zijn: de EU - een groep landen die elkaar steunen - overleeft een paar economische tikken (of meppen) veel beter dan een land als Rusland. Dat laatste staat er min of meer in z'n eentje voor, en dat de economische banden tussen Rusland en de EU verslechteren is een hardere klap voor Rusland dan voor de EU.

Wat ik hiermee wil aangeven is... als het aankomt op de lange adem, heeft de EU een veel langere adem dan Rusland.
pi_205387606
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:25 schreef YStec het volgende:

[..]
In de korte termijn schiet je jezelf eventjes in de voeten (minder gas), maar op de langere termijn ben je af van de chantagemiddelen van Rusland. Een mooie bijkomst is dat de transitie naar (meer) duurzame energie nu wellicht sneller verloopt.

De EU en Rusland zijn ideologisch simpelweg niet compatible. Wordt de ruzie nu gesust, gaat het in de toekomst alsnog een probleem vormen, aangezien Rusland er elke keer mee kan dreigen. De EU mag wel eens een keertje pro-actief zijn en de troefkaarten van Rusland onschadelijk maken.
Ah telt ideologie ineens ook mee nu ?
Gaan we dan ook olie weigeren van Saoudi Arabie ?

Verder komen we al decennia lang economisch best overeen met Rusland, tot dit conflict uitgelokt werd.
pi_205387614
Trouwens veel sancties doe je Oekraïne geen goed mee.
Had bepaalde sancties niet gedaan waardoor gas goedkoop bleef (gewoon NS2 open gooien) en betaal dan 15 miljard bespaarde kosten aan UKR/wapens en de hele bende.
Wat is beter voor Oekraïne een rijk machtige EU of een verzwakte financieel geraakte EU.

Zelfde als voor die hippies die graag goede doelen steunen, gaan ze van afval leuke dingen maken en verkopen.
Ga in die tijd gewoon stinkend rijk worden en je kunt miljoenen doneren aan je goede doel. Of bijvoorbeeld die school in arm gebied zelf laten bouwen.

Wij denken altijd dat we dingen kunnen oplossen door zelf een klein beetje pijn te leiden terwijl je juist moet floreren om zaken gedaan te krijgen
Vakman pur sang
pi_205387626
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:19 schreef YStec het volgende:

[..]
China ontvangt meer gas, dus de sancties werken niet.

Wij ontvangen nog maar 25% van normaal en Rusland verdient daar 2,5x meer mee dan wat het normaal voor 100% verdiende.

Dus nee, die sancties werken inderdaad voor geen ene mieter.

Donderdag maar eens zien of Gazprom die Nordstream weer opstart. Ze hebben zich in ieder geval al beroepen op force majeure, dus de verwachtingen liggen niet heel hoog op dat er weer gas gaat stromen door die pijp.

Ik verwacht voor het weekend nog redelijk wat paniek en dan met name in Duitsland.

Tegen oktober gaat de gaskraan in Groningen gewoon weer open om onze oosterburen van gas te voorzien. En dat voor een lagere prijs dan wat wij er zelf voor betalen.

Nee de sancties werken echt prima. Laat je nakijken vent :')
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_205387640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:35 schreef YStec het volgende:

[..]
Dat Duitsland (en andere landen) niet lukraak beslissingen nemen die grote gevolgen kunnen hebben, lijkt het erop dat de EU-landen allang al bij elke beslissing de economische gevolgen meewegen.

En laten we eerlijk zijn: de EU - een groep landen die elkaar steunen - overleeft een paar economische tikken (of meppen) veel beter dan een land als Rusland. Dat laatste staat er min of meer in z'n eentje voor, en dat de economische banden tussen Rusland en de EU verslechteren is een hardere klap voor Rusland dan voor de EU.

Wat ik hiermee wil aangeven is... als het aankomt op de lange adem, heeft de EU een veel langere adem dan Rusland.
Je moet dat niet telkens gaan betrekken op Rusland.
Maar bekijk het vanuit de EU en de Dollar bijvoorbeeld.
Vakman pur sang
pi_205387659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De russische bevolking is nogal wat gewend, de westerse bevolking is daarentegen verworden tot naïeve volgevreten moraalridders.
Dat komt omdat wij ons in het Westen worden voorzien in onze basale behoeften en ons dus druk kunnen maken om luxeprobleempjes.

Jij staat er ook niet bij stil of je kraan nou onnodig 5 liter water heeft lopen verspillen. Kost toch niets, je merkt er niets van. Maar voor iemand in de armere delen van de wereld is dat nogal heftig.

Wat je maar gewend bent en kunt permitteren... Wij kunnen ons veel meer veroorloven dan andere delen van de wereld...
pi_205387666
quote:
[ twitter ]
De Power of Siberia is ongeveer even groot als Nord Stream 1 en is de enige pijpleiding die naar China loopt. Hoeveel lopen er ook alweer van Rusland naar Europa? Ah ja, Nord Stream 1, Nord Stream 2, Druzhba, Sojoez, Yamal, Turkstream en Blue Stream. Die maximale (!) jaarlijkse 60 miljard kuub voor China zal lekker compenseren voor de 155 miljard kuub Russisch gas die jaarlijks in Europa wordt verstookt :')

Edit: afgelopen jaar stroomde er een record van.... 10 miljard kubieke meter door de pijpleiding:

Gazprom: Neuer Gasliefer-Rekord nach China
https://de.investing.com/(...)d-nach-china-2277924

quote:
Im ersten Halbjahr 2022 hat Gazprom seine Gaslieferungen über die Power of Siberia-Pipeline nach China um 63,4 Prozent erhöht, teilte der Konzern kürzlich mit.

Dem Jahresbericht des russischen Konzerns zufolge lieferte Gazprom im Jahr 2021 10,39 Milliarden Kubikmeter Gas über die Pipeline Power of Siberia nach China. Zum Vergleich: Im Jahr 2020 belief sich die Liefermenge auf lediglich 4,1 Milliarden Kubikmeter Gas.
Dat is nu met 60% gestegen, oftewel China importeert nu grofweg 10% van het Europese verbruik van afgelopen jaar, en ik ga er vanuit dat ze een zeer aanzienlijke korting krijgen in vergelijking met de Europese prijzen. Inderdaad overduidelijk dat de sancties niet werken, allemachtig zeg :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 12:58:25 ]
pi_205387671
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:38 schreef vosss het volgende:

[..]
Wij ontvangen nog maar 25% van normaal en Rusland verdient daar 2,5x meer mee dan wat het normaal voor 100% verdiende.

Donderdag maar eens zien of Gazprom die Nordstream weer opstart. Ze hebben zich in ieder geval al beroepen op force majeure, dus de verwachtingen liggen niet heel hoog op dat er weer gas gaat stromen door die pijp.

Ik verwacht voor het weekend nog redelijk wat paniek en dan met name in Duitsland.

Tegen oktober gaat de gaskraan in Groningen gewoon weer open om onze oosterburen van gas te voorzien. En dat voor een lagere prijs dan wat wij er zelf voor betalen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 17:03 schreef YStec het volgende:

[..]
Sancties zijn niet direct zichtbaar en zijn er voor de lange(re) termijn.

Stel je voor dat je werkt, en vervolgens ontslagen wordt. Je zoekt werkt, maar je wordt nergens aangenomen. De eerste paar maanden overleef je wel, dankzij je spaarrekening, en aanpassingen aan je uitgavepatroon. Op een gegeven moment is je spaargeld op. Nog steeds geen inkomstenbron... Je gaat vragen aan familie en vrienden. Daar overleef je het een tijdje mee. Nog steeds geen inkomstenbron. Je hebt geld nodig, dus ga je bij anderen lenen. Op een gegeven moment kun je niet meer lenen en maak je nog meer aanpassingen aan je leven. Misschien ga je kleiner wonen, misschien ga je je spullen verkopen. Daar overleef je het weer een tijdje mee. Je gaat bij je ouders inwonen. Op een gegeven moment is dat ook klaar. Je probeert nog wat, maar op een gegeven moment is het gewoon op en kun je niet meer aan geld komen. Je overleeft het in Nederland met uitkeringen, maar die luxe heeft niet iedereen. En met die uitkering leef je natuurlijk minimaal...

Je hebt al maanden geen salaris ontvangen, maar je hebt het alsnog maanden uitgehouden zonder dat het echt pijnlijk werd.

Dat zijn sancties: ze doen pijn na een tijdje, want het duurt wel even voordat het land door al zijn opties is.

Sancties hebben verder ook langetermijngevolgen: denk aan brain drain en het vertrek van buitenlandse investeringen. In geval van Rusland geldt bijvoorbeeld ook dat de EU zich minder afhankelijk maakt van Rusland, iets dat achteraf moeilijk terug te draaien is en Rusland dus gewoon een markt kwijt is.
Verder is het leven meer dan gas en olie alleen; als je straks niet aan je electronica kunt komen, ga je dat ook keihard merken aan de meest basale dingen in het leven. Maar het duurt allemaal eventjes voordat die kleine dingetjes zichtbaar worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 12:45:02 ]
pi_205387674
quote:

[..]

wat jij hier nu verkondigd is precies hoe de russen het voorstellen.
Ze verdienen nu inderdaad meer aan het gas, maar dat wordt natuurlijk veel minder... of denk jij dat China de hoofdprijs blijft betalen als Rusland vrijwel al z'n afnemers kwijt is.

De aankomende jaren wordt het echt kommer en kwel voor de Russen, die gaan economisch zo'n klappen krijgen.
En ja wij worden er ook niet rijker op, maar ik denk dat dit de enige juiste manier is.
Wij betalen met onze portemonnee, maar gelukkig niet met mensenlevens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 12:42:38 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205387680
dit is wat HIMARS interessant maakt
het kan met een relatief simpel en altijd beschikbaar toestel als de Hercules inrollen en 24 uur later overal ter wereld iemand zijn dag compleet verpesten
niet omdat het op de grond high mobile is want met wielen plak je eigenlijk gewoon aan het asfalt

dat is voor Oekraine niet zo heel boeiend, die willen ze gewoon in een bos verstoppen en af en toe naar een opening rollen om zoveel mogelijk raketten weg te schieten, dan heb je meer aan m270 (die ze ook krijgen dus focus vooral op himars :P )

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 19-07-2022 12:49:08 ]
pi_205387708
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:41 schreef J.B. het volgende:

[..]
De Power of Siberia is ongeveer even groot als Nord Stream 1 en is de enige pijpleiding die naar China loopt. Hoeveel lopen er ook alweer van Rusland naar Europa? Ah ja, Nord Stream 1, Nord Stream 2, Druzha, Sojoez, Yamal, Turkstream en Blue Stream. Die maximale (!) jaarlijkse 60 miljard kuub voor China zal lekker compenseren voor de 155 miljard kuub Russisch gas die jaarlijks in Europa wordt verstookt :')
Op de langere tijd lijkt het mij voor Rusland niet slecht om nu minder gas te gaan leveren aan Europa. Zo houd je zelf meer over voor de ontwikkeling van je eigen industrie straks.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 12:46:30 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205387723
daar zie je ook de disconnect tussen de Russen en NAVO heel duidelijk

de Russen zijn nog steeds bezig met de moeder aller panzerkriegs tegen NAVO door Duitsland heen terwijl het westen meer bezig is met expeditionaire acties tegen domme boefjes overal in de wereld ... gewicht is belangrijker dan vuurkracht

wat dat betreft is Poetin de beste advocaat voor een sterke NAVO atm ... zo van 'owja, die waren er ook nog _O- :') '
pi_205387733
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:45 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Op de langere tijd lijkt het mij voor Rusland niet slecht om nu minder gas te gaan leveren aan Europa. Zo houd je zelf meer over voor de ontwikkeling van je eigen industrie straks.
Dat zei een rus ambassadeur gisteren ook.

Wederom leuk om te zien dat kremlin talking points immer in goede aarde vallen bij sommigen hier.
pi_205387749
quote:

[..]
lol

Misschien kan Rusland ook minder geld uitgeven aan het buitenland, houden ze meer over voor het binnenland.
pi_205387757
quote:

[..]
Op de langere tijd lijkt mij voor Rusland niet slecht om nu minder gas te gaan leveren aan Europa. Zo houd je zelf meer over voor de ontwikkeling van je eigen industrie straks.
Dat geldt voor normale landen, maar de Russen maken er overal zo'n bende van dat wanneer ze het zelf gebruiken om zaken te produceren de gasproductie verlies oplevert, terwijl ze winst maken met de export ervan. Heeft een artikel over gestaan in ik dacht de Economist, ik zal eens kijken of ik dat nog kan opsnorren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 12:50:08 ]
pi_205387759
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:42 schreef koemleit het volgende:
ik had jouw reactie weleens willen zien als er geen sancties waren gekomen, en wij vrolijken gas en olie bleven importeren, dan was je het daar vast ook niet mee eens geweest
Oh, dan ken jij vosss nog niet ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 12:50:33 #274
6484 ExTec
EVROPA
pi_205387771
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:42 schreef sp3c het volgende:
dan heb je meer aan m270
Worden al een tijd niet meer gemaakt, hé?
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 12:53:07 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205387796
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Worden al een tijd niet meer gemaakt, hé?
er zijn er nog genoeg

daarnaast kun je gewoon weer beginnen als er vraag naar is
  dinsdag 19 juli 2022 @ 12:55:56 #276
269809 polderturk
pi_205387826
twitter
  FOK!Fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 13:03:46 #277
364681 over_hedge
pi_205387908
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:42 schreef sp3c het volgende:
dit is wat HIMARS interessant maakt
het kan met een relatief simpel en altijd beschikbaar toestel als de Hercules inrollen en 24 uur later overal ter wereld iemand zijn dag compleet verpesten
niet omdat het op de grond high mobile is want met wielen plak je eigenlijk gewoon aan het asfalt

dat is voor Oekraine niet zo heel boeiend, die willen ze gewoon in een bos verstoppen en af en toe naar een opening rollen om zoveel mogelijk raketten weg te schieten, dan heb je meer aan m270 (die ze ook krijgen dus focus vooral op himars :P )
https://www.csis.org/anal(...)ange-rockets-ukraine

hier. Stukje over waarom de himars handiger is voor ukraine dan MLRS
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:04:58 #278
6484 ExTec
EVROPA
pi_205387917
Over de rus economie en DiE SaNcTiEs DiE mAaR nIeT wErKeN:

twitter
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:06:45 #279
68745 UncleScorp
pi_205387936
Jep genoeg realiteit ... terug naar de goed-nieuws-show *O*
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:07:11 #280
6484 ExTec
EVROPA
pi_205387940
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
er zijn er nog genoeg

daarnaast kun je gewoon weer beginnen als er vraag naar is
Zeker, maar betekent dat je aan mag kloppen bij de VS. Die hebben er nog 1000en.

En ik denk niet dat ze de productie lijn weer opzetten voor minder dan 1000 oid.

Maar detail, dat geef ik toe.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:07:20 #281
13785 vosss
pi_205387943
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:42 schreef koemleit het volgende:

[..]
wat jij hier nu verkondigd is precies hoe de russen het voorstellen.
Ze verdienen nu inderdaad meer aan het gas, maar dat wordt natuurlijk veel minder... of denk jij dat China de hoofdprijs blijft betalen als Rusland vrijwel al z'n afnemers kwijt is.

De aankomende jaren wordt het echt kommer en kwel voor de Russen, die gaan economisch zo'n klappen krijgen.
En ja wij worden er ook niet rijker op, maar ik denk dat dit de enige juiste manier is.
Wij betalen met onze portemonnee, maar gelukkig niet met mensenlevens.

SPOILER
Voor wat betreft die spoiler, ow jawel hoor, daar was ik het gewoon mee eens geweest.

Ik ben namelijk een egoïst en hoe kut het ook is voor alle mensen die op wat voor manier dan ook betrokken zijn bij die oorlog baal ik als een stekker dat mijn leven hier substantieel duurder wordt door al die sancties. :(
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:07:39 #282
470577 Joppiez
pi_205387947
quote:

[..]

Rusland gaat Europa als klant verliezen en wij zijn de enige die zo gestoord zijn 10x zo veel voor gas en olie te betalen dan een India of China. En Rusland wordt natuurlijk (nog meer dan het al is) het hoertje van China en een serieuze wereldspeler gaat het dus al helemaal nooit meer worden. Langzaam maar zeker wordt het uitgezogen.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 13:08:07 #283
5428 crew  miss_sly
pi_205387952
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:06 schreef UncleScorp het volgende:
Jep genoeg realiteit ... terug naar de goed-nieuws-show *O*
Het is geen goed nieuws show, en ook niet de shit show die jij er in wil zien.

De waarheid ligt, zoals vrijwel altijd, in het midden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:08:40 #284
264331 Za
pi_205387956
quote:
Maar dat staat toch al te gebeuren, hoe is dat nog af te wenden?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:10:54 #285
213020 Ronald-Koeman
pi_205387979
quote:

[..]

De sancties doen hun werk wel alleen op korte termijn kan Rusland een hoop compenseren dankzij die verhoogde gasprijs. Echter is dat positieve effect ook maar beperkt tot het binnenland want al het goede Westerse spul kunnen ze niet meer kopen. Rusland gaat stap voor stap (nog meer) verpauperen en hoogstwaarschijnlijk de voetveeg van China worden.

De EU heeft nu het zuur en over een paar jaar het zoet met meer zelfvoorzienendheid qua energievoorziening los van Rusland. Rusland heeft nu nog een beetje zoet wat steeds zuurder wordt.... met geen weg meer terug naar het zoet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:11:32 #286
470577 Joppiez
pi_205387988
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:08 schreef Za het volgende:

[..]
Maar dat staat toch al te gebeuren, hoe is dat nog af te wenden?
Tja, vooralsnog gaat het giga goed met de economie en is personeel waar dan ook niet aan te slepen. Als die oorlog in Oekraine/Rusland voor 10% krimp zorgt doet het ons dus nog een gunst ook!
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:12:35 #287
6484 ExTec
EVROPA
pi_205388000
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is geen goed nieuws show, en ook niet de shit show die jij er in wil zien.

De waarheid ligt, zoals vrijwel altijd, in het midden.
Het was nooit voor de hand liggend dat de sancties de oorlog snel ging stoppen.

Landen zoals iran, cuba, worden al decennia geboycot, en ze bestaan nog steeds. Voordeel is wel dat die landen militair totaal geen vuist meer kunnen maken.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:13:45 #288
68745 UncleScorp
pi_205388015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:12 schreef ExTec het volgende:
Voordeel is wel dat die landen militair totaal geen vuist meer kunnen maken.
Dat is een privilege enkel aan de VS gegund ?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:14:41 #289
68745 UncleScorp
pi_205388021
Niemand die hier de VS aankaart ... allemaal Europa dit, Rusland dat, China dit ... en de VS stond erbij, keek ernaar en lachte in het vuistje ?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:14:47 #290
-1 #ANONIEM
pi_205388024
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:04 schreef ExTec het volgende:
Over de rus economie en DiE SaNcTiEs DiE mAaR nIeT wErKeN:

[ twitter ]
Wat is de bron voor deze claim, lees het namelijk nergens terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 13:15:37 ]
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:15:30 #291
6484 ExTec
EVROPA
pi_205388031
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:13 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dat is een privilege enkel aan de VS gegund ?
Dat zie je mij nergens zeggen, hé.
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 13:15:50 #292
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205388038
Ja maar de VS mensen! De VS!!! :'( -O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:16:06 #293
68745 UncleScorp
pi_205388040
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zie je mij nergens zeggen, hé.
Nee zeg ik ook niet ... maar het komt er wel op neer ...
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:16:33 #294
68745 UncleScorp
pi_205388046
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
Ja maar de VS mensen! De VS!!! :'( -O-
:?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:16:36 #295
38496 Perrin
pi_205388047
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:07 schreef vosss het volgende:

[..]
Voor wat betreft die spoiler, ow jawel hoor, daar was ik het gewoon mee eens geweest.

Ik ben namelijk een egoïst en hoe kut het ook is voor alle mensen die op wat voor manier dan ook betrokken zijn bij die oorlog baal ik als een stekker dat mijn leven hier substantieel duurder wordt door al die sancties. :(
Velen met jou hoor, alleen ben jij er eerlijk en duidelijk over.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:17:08 #296
-1 #ANONIEM
pi_205388051
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:14 schreef UncleScorp het volgende:
Niemand die hier de VS aankaart ... allemaal Europa dit, Rusland dat, China dit ... en de VS stond erbij, keek ernaar en lachte in het vuistje ?
Wat wil je dat er gezegd wordt over de VS?
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:17:40 #297
445753 Wantie
pi_205388063
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 08:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hebben ze dus afgekeken van ons ? :9
Nope, wij chanteren niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 13:17:43 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205388065
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zeker, maar betekent dat je aan mag kloppen bij de VS. Die hebben er nog 1000en.

En ik denk niet dat ze de productie lijn weer opzetten voor minder dan 1000 oid.

Maar detail, dat geef ik toe.
ja niks mis mee hoor, Nederland moet ze ook halen wmb

ik r eageerde vooral op 'maar HIMARS is er nu toch, Moskou gaat bijna vallen toch?'

moet ik ook niet doen
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:17:55 #299
264331 Za
pi_205388071
De turbine is onderweg!
  dinsdag 19 juli 2022 @ 13:17:59 #300
38496 Perrin
pi_205388072
Als alle Poetinfans telkens zo hard mogelijk roepen dat de sancties toch niet werken, betekent het dat we op de goede weg zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')