abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205390274
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 13:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En wat was de aanleiding ? -volgens jou-
Uiteenvallen van de Sovjet Unie.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205390286
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is een mooi stukje whataboutism.
Ik heb een broertje dood aan het woordje 'whataboutism'. Want het ontkent het feit dat een goed/slecht voorbeeld doet navolgen. Terwijl we om ons heen dagelijks zien dat slechte voorbeelden aan andere mensen het excuus levert om ook slecht te handelen.

Iemand rijdt snel in het parkeerplekje waar je in wilde rijden? Dan scheld je hem helemaal de huid vol. Maar denkt bij het eerstvolgende plekje waar iemand in wil rijen: 'fuck it, ik wil niet nog langer rondrijden, ik doe het ook gewoon, stelletje klootzakken ook allemaal, fuck them', en rijdt dan op exact dezelfde manier in het plekje.

Je weet dat het waar is. En daarmee weet je ook wel dat 'whataboutism' helemaal geen argument is om een argument opzij te schuiven.
pi_205390338
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:16 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik heb een broertje dood aan het woordje 'whataboutism'. Want het ontkent het feit dat een goed/slecht voorbeeld doet navolgen. Terwijl we om ons heen dagelijks zien dat slechte voorbeelden aan andere mensen het excuus levert om ook slecht te handelen.

Iemand rijdt snel in het parkeerplekje waar je in wilde rijden? Dan scheld je hem helemaal de huid vol. Maar denkt bij het eerstvolgende plekje waar iemand in wil rijen: 'fuck it, ik wil niet nog langer rondrijden, ik doe het ook gewoon, stelletje klootzakken ook allemaal, fuck them', en rijdt dan op exact dezelfde manier in het plekje.

Je weet dat het waar is. En daarmee weet je ook wel dat 'whataboutism' helemaal geen argument is om een argument opzij te schuiven.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Een whataboutism wordt gebruikt om een discussie te vergiftigen.

Begrijpelijk dat de Rusland fans hier ze wel willen gebruiken, anders hebben ze alleen nog het filmpje van Zelensky die piano speelt als argument.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:21:51 #129
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205390351
Wappiemiddag, zal door de hitte komen dan wordt dat versterkt.
pi_205390357
Het blijft allemaal wel interessant. :)
Vakman pur sang
pi_205390363
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:13 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]

Alsof in Irak of Afghanistan etnische Amerikanen wonen die onderdrukt worden.
Jawel, er wonen veel etnische Amerikanen in Irak. Hier een typisch Amerikaanse familie, met nog een etnisch-Amerikaanse familie op de achtergrond.

In Afghanistan ook. Hier zie je heel veel etnisch-Amerikaanse Afghanen bijeengekomen voor een Justin-Bieber concert:

:+
pi_205390385
quote:

[..]

Het argument bij een whataboutism is altijd een ja maar hunnie doen het ook!!!!! en dan vaak ook nog met een slechte vergelijking. Dat is helemaal geen argumentatie. Als Piet iemand voor de bek heeft geslagen is het niet opeens ok als Henk een straatroof doet. De VS hebben hele stoute dingen gedaan, maar als je dat wil gaan bespreken als goedpratertje in een topic over Oekraïne, waarin Rusland met een illegale oorlog miljoenen mensen op de vlucht heeft doen slaan, er schandalige oorlogsmisdaden worden gepleegd en Poetin de wereld bedreigd met honger als wapen toen hij niet zijn zin kreeg is psychopathisch.
pi_205390399
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:21 schreef Shotty het volgende:

[..]

Maar niet per definitie.
pi_205390409
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:10 schreef RetepV het volgende:

[..]
Wat lul je nou? De Russen zijn pas begin dit jaar ingevallen. In 2014 hebben ze de DPR geholpen, maar ze zijn er niet gebleven ofzo. Pas nu zitten ze er.
Serieus? Alleen de DPR geholpen? De Russen hebben de hele DPR opgezet, daarnaast zijn de Russen er ook gewoon gebleven. Dat er geen Russen bij betrokken waren, is hele slechte spin uit het Kremlin.

(En eigenlijk geef jij nu al aan geen bal van de recente geschiedenis te weten.)

quote:
Ga even eerst je geschiedenislessen leren voordat je reageert.
Gast.

quote:
De Oekraïense regering had letterlijk gezegd dat ze in Donbas geen stemlokalen konden plaatsen omdat er een burgeroorlog was en ze 'de veiligheid van de burgers niet kon waarborgen'.
In gebieden die door Rusland gecontroleerd worden, kun je inderdaad geen verkiezingen houden.

Maar dat moet je niet achteraf huilen dat het niet eerlijk is.

Het is een consequentie voor Rusland. Als je gebieden annexeert, blijven er gebieden over die niet geannexeerd zijn, en waar de bevolking nog sterker tegen je gekant is.

quote:
Maar in plekken waar er in Donbas wel stemlokalen geopend waren, verschenen allerlei gewapende fascistische militias bij de stemlokalen om de 'burgers te beschermen'. Waardoor niemand meer durfde te stemmen.
Duh, alsof de Russen iets op hebben met democratie.

quote:
En het Westen heeft dit allemaal genoteerd hoor. Want het oordeel was dat in de gebieden waar de stemlokalen gewoon geopend waren, er geen onregelmatigheden gezien waren, terwijl de controleur niet eens naar de overige gebieden mochten omdat de Oekraïense regering ook van hen ineens "de veiligheid niet kon garanderen" en de Oekraïense regering ze geen toestemming gaf.

Allemaal weer weggemoffeld.

Weet je nog dat na de MH17 Rutte niet naar de crash-site mocht om de black box op te halen, omdat de Oekraïense regering "zijn veiligheid niet kon garanderen"? En dat nog geen 2 dagen later het verhaal naar buiten kwam dat de Maleiers gewoon naar die DPR toe waren gegaan en gewoon die black boxes mee kregen?

Telkens als de Oekraïense overheid de woordjes "kan de veiligheid niet garanderen" in de mond neemt, mag je er wel van uit gaan dat ze de boel aan het manipuleren zijn en hun eigen lei aan het schoonpoetsen zijn.
Je snapt er maar weinig van. Rusland controleert die gebieden, logisch dat Oekraïne er dus maar weinig kan.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:25:30 #135
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_205390412
'Rusland steeds actiever in virtuele oorlog, vooral in Oost-Europa'
Rusland voert niet alleen een actieve grondoorlog in Oekraïne, maar is vooral in Oost-Europa steeds actiever met het voeren van een virtuele oorlog, schrijft persbureau AP.
In Bulgarije gaat het onder andere om journalisten, politieke analisten en andere invloedrijke burgers die 2000 euro per maand krijgen om een pro-Russische boodschap uit te dragen.
Rusland probeert zoveel mogelijk propaganda op de inwoners van het land laten los te laten. Het wil de bevolking doen geloven dat de Russische invasie van Oekraïne, de hoge olieprijs en vluchtelingencrisis creaties van het westen zijn.
De Russische ambassade in Bulgarije plaatste onlangs een bericht dat burgers opriep geld in te zamelen en daarmee de Russische invasie van Oekraïne te steunen. Dit kwam op een boze reactie van de Bulgaarse regering te staan.
Ook in Polen slaan de Russen hun slag: een aan Rusland gelieerde hackersgroep verspreidde het verhaal dat Poolse gangs de organen van Oekraïense vluchtelingen aan het oogsten waren.
Ook Oekraïne ligt onder Russisch vuur. Zo verspreidde Rusland roddels over gevaarlijke door Amerika gerunde biolabs die het land zou herbergen. Uiteindelijk is het bestaan van deze labs nooit bevestigd.

Voor het verspreiden van nepnieuws worden bots en nepaccounts gebruikt. Rusland lijkt deze virtuele oorlog te zien als een relatief kostenvrije alternatieve oplossing voor de klassieke diplomatie en oorlogsvoering, aldus een expert tegen AP. Hiermee pakt het land het laaghangend fruit, nu het land ziet hoe de Russische populariteit in verschillende voormalige Oostbloklanden afneemt. Het lijkt duidelijk dat Rusland in deze oorlog op alle fronten actief blijft.
-

Ik moest ineens denken aan sommige users hier O-)
pi_205390414
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:
Hoe was het precies? 25% van de Oekraïners kon niet stemmen omdat ze geboycot werden door de regering? En toevallig waren dat de mensen in de regio Donbass en Luhansk.
Dat is niet de eerste keer dat dit langskomt.

Als jij eerst met artillerie installaties oorlog gaat voeren om jouw "volksrepubliek" af te scheiden, moet je niet raar staan te kijken dat je niet meer mee mag doen met de centrale verkiezingen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205390416
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:21 schreef Shotty het volgende:

[..]

Begrijpelijk dat de Rusland fans hier ze wel willen gebruiken, anders hebben ze alleen nog het filmpje van Zelensky die piano speelt als argument.
je moet toch op een of andere manier de ontvoeringen, verkrachtingen en martelingen van honderdduizenden burgers (waaronder veel kinderen) goed praten... en dan sta je ook nog eens voor de lastige taak om al die burgers die door Poetin zijn vermoord goed te praten... tsja, dan snap ik die tactieken wel.
  Forum Admin dinsdag 19 juli 2022 @ 16:25:57 #138
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205390421
Het is veel te heet voor dit gedoe. Ik zeg het voor de laatste keer, hou op met het persoonlijk maken van de discussie en dat geneuzel over Amerika mag ook weg blijven.

Mijn geduld is op. Ik ga er niet meer voor waarschuwen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!Fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 16:26:04 #139
364681 over_hedge
pi_205390424
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Het blijft allemaal wel interessant. :)
Ook de himars? :+
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205390464
quote:

[..]

Dit topic gaat over de oorlog in Oekraïne, niet over hoe goed of slecht de VS is, of ons slavernijverleden, etc.
Dat andere landen tot vreselijke dingen in staat zijn of uitvoeren is geen reden om wat in Oekraïne gebeurt goed te praten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  FOK!Fotograaf dinsdag 19 juli 2022 @ 16:28:28 #141
364681 over_hedge
pi_205390465
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:25 schreef fjs het volgende:
In Bulgarije gaat het onder andere om journalisten, politieke analisten en andere invloedrijke burgers die 2000 euro per maand krijgen om een pro-Russische boodschap uit te dragen.
Nou voor 2k per maand wil ik hier op fok best doen of ik voor rusland ben :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:29:39 #142
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205390483
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij heeft wel een heel andere kijk op de situatie. Ook hier weer, wat is propaganda en wat niet hè?
https://parstoday.com/en/(...)an_crimes_in_donbass
Deze dame is een Putin Propagandiste is de algemeen geldende opvatting, nooit kritisch, altijd de kant van Putin belichten. Hoorde tot de linkervleugel van de Groenen en was Putin begrijper, inmiddels verder doorgeslagen
https://www.spiegel.de/pa(...)9c-88f1-5f61cc9f85bd
https://correctiv.org/fak(...)er-propaganda-wurde/
  Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 16:30:10 #143
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205390492
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zou er eigenlijk iemand meelezen om te kijken of je het wel goed doet?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205390493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Deze dame is een Putin Propagandiste is de algemeen geldende opvatting, nooit kritisch, altijd de kant van Putin belichten. Hoorde tot de linkervleugel van de Groenen en was Putin begrijper, inmiddels verder doorgeslagen
Precies mijn punt ja.
Vakman pur sang
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:30:31 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205390499
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zeg! :( Ben je zo goedkoop?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205390509
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ook de himars? :+
Daar worden geweldige nummers over geschreven. :Y
Vakman pur sang
pi_205390548
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zulke mensen heb je aan beide kanten. Moeten we de mensen die nooit kritisch zijn op Zelensky ook niet serieus nemen?
Plaats hier uw advertentie
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:32:55 #148
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205390556
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Precies mijn punt ja.
Beetje zoals Tanja Nijmeijer, een "Lekker wijf" dus ze heeft fans, maar net zo fout
pi_205390563
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De VS hebben hele stoute dingen gedaan, maar als je dat wil gaan bespreken als goedpratertje in een topic over Oekraïne, waarin Rusland met een illegale oorlog miljoenen mensen op de vlucht heeft doen slaan, er schandalige oorlogsmisdaden worden gepleegd en Poetin de wereld bedreigd met honger als wapen toen hij niet zijn zin kreeg is psychopathisch.
Als de whataboutism wordt gegeven als repliek op een argument als "Rusland had het recht niet om het land binnen te vallen", dan is het een prima argument.

Amerika had ook niet het recht om Irak binnen te vallen, maar deed het toch en heeft zelfs de VN voor schut gezegd, waarmee Amerika de stabiliteit in de wereld een donderende slag toebracht. En daarmee heeft Amerika de-facto gezegd dat het niet slecht is om een land binnen te vallen en dat men zich het recht mag toeëigenen.

En dat betekent dat je dus niet meer kan zeggen dat Rusland het recht niet had om het land binnen te vallen. Want Amerika heeft het precedent gezet dat landen dat recht wel hebben.

En andersom zeg je dat als Rusland dat recht niet heeft, dat Amerika dat recht ook niet had. Hoe je dan toch kan concluderen dat wij beter zijn dan Rusland, is me een raadsel.
pi_205390570
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zeg! :( Ben je zo goedkoop?
Ik doe het voor 1.5k.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')