SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:04 schreef ExTec het volgende:
Over de rus economie en DiE SaNcTiEs DiE mAaR nIeT wErKeN:
[ twitter ]
Of zit je hier mensen blij te maken met een dode mus?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Wat is de bron voor deze claim, lees het namelijk nergens terug.
Nou, komop, je zegt al A, zeg nou ook maar B:quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:14 schreef UncleScorp het volgende:
Niemand die hier de VS aankaart ... allemaal Europa dit, Rusland dat, China dit ... en de VS stond erbij, keek ernaar en lachte in het vuistje ?
quote:Het is allemaal een complot, van de VS, om hun imperium uit te breiden!
Prijzen gingen al door het dak voor de oorlog in Oekrane.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor wat betreft die spoiler, ow jawel hoor, daar was ik het gewoon mee eens geweest.
Ik ben namelijk een egost en hoe kut het ook is voor alle mensen die op wat voor manier dan ook betrokken zijn bij die oorlog baal ik als een stekker dat mijn leven hier substantieel duurder wordt door al die sancties.
Nah zulke nonsens wordt Rusland aangesmeerdquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
Het is allemaal een complot, van de VS, om hun imperium uit te breiden!
Je kunt niet ontkennen dat Rusland itt tot de VS gebieden heeft ingenomen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nah zulke nonsens wordt Rusland aangesmeerd
Nee, en rus, die straight up imperialistisch op een land veroveringstocht is, die doet dat natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Rusland is ook bezig zijn gebied uit te breiden. Dat kun je toch moeilijk ontkennen?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
haha nou het zal je verbazen wat sommige hier allemaal kunnen ontkennenquote:
Maar heb alle vertrouwen in de EU voor de paybacktimequote:. All eyes will be on the euro to see if it ends up falling below the American dollar. The last time this happened was in November 2002, when the euro was worth $0.99.
Since then, the euro enjoyed a steady rise, reaching almost $1.60 in the summer of 2008, when the Great Recession was wreaking financial havoc across the US.
But Russia's full-scale attack against Ukraine has turned the tables around, taking a heavy toll on the EU's economy. The invasion has upended energy markets and sent gas bills soaring to all-time highs.
The sudden shock has triggered record-breaking inflation across the eurozone, with an 8.6% figure in June, together with a gradual slowdown in economic activity.
Sja de VS heeft andere manieren om de geopolitiek naar haar hand te zettenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat Rusland itt tot de VS gebieden heeft ingenomen.
En wat was de aanleiding ? -volgens jou-quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Rusland is ook bezig zijn gebied uit te breiden. Dat kun je toch moeilijk ontkennen?
Volgens mij is in ieder geval de aanleiding dat Poetin een moderne nazi is.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En wat was de aanleiding ? -volgens jou-
Dat weet je, daar hebben we al discussies over gehad.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
very maturequote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Volgens mij is in ieder geval de aanleiding dat Poetin een moderne nazi is.
Dat is toch geen leven?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
https://www.instagram.com/tv/Cf_9nYaOsQS/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D
Ben je net lekker met je baby aan het spelen, beginnen er raketten in te slaan.
Jezelf de opvolger van peter de grote wanen, en om die reden je buurland binnenvallen, da's pas "mature".quote:
Sja zoals jij al mijn posts nauwlettend opvolgt, zou je ondertussen ook al moeten weten dat ik ook tegen deze oorlog gekant benquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat weet je, daar hebben we al discussies over gehad.
Maar zelfs als er volgens jou provocaties zijn geweest vanuit het westen, dan nog had Rusland niet een ander soeverein land mogen binnenvallen en landje-pik gaan spelen. Gewoon niet. Punt.
Jij vindt kennelijk dat dat prima kan als er al dan niet vermeend sprake is van een provocatie. Ik vind dat raar.
Meer Alexander III, maar goed.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jezelf de opvolger van peter de grote wanen, en om die reden je buurland binnenvallen, da's pas "mature".
En dat zijn gewoon andere woorden voor UA te dwingen delen van hun land op te geven.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:42 schreef UncleScorp het volgende:
dan te kijken naar een oplossing voor dit conflict.
Als je echt tegen onnodige slachtoffers zou zijn, zou je toejuichen dat Oekrane Rusland tot stoppen brengt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sja zoals jij al mijn posts nauwlettend opvolgt, zou je ondertussen ook al moeten weten dat ik ook tegen deze oorlog gekant ben
En het tegelijk een schande vindt dat het westen liever wapens stuurt, de oorlog opdrijft, duizenden oekraieners opoffert en een land naar de klote laat schieten, dan te kijken naar een oplossing voor dit conflict.
Rusland heeft schuld aan deze oorlog, wij niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sja zoals jij al mijn posts nauwlettend opvolgt, zou je ondertussen ook al moeten weten dat ik ook tegen deze oorlog gekant ben
En het tegelijk een schande vindt dat het westen liever wapens stuurt, de oorlog opdrijft, duizenden oekraieners opoffert en een land naar de klote laat schieten, dan te kijken naar een oplossing voor dit conflict.
De aanleiding is grootheidswaanzin en politiek opportunisme bij de steeds explicieter autoritaire leider.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Er is maar n oplossing mogelijk voor dit conflict: zo veel mogelijk Russen over de kling jagen en dat land op militair en economisch vlak wurgen zodat ze niet meer bij machte zijn om nog eens een buurland binnen te vallen en genocide op de lokale bevolking uit te voeren.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De sancties die zo worden bekritiseerd zijn onderdeel van een oplossing zoeken voor dit conflict zonder al die ellende.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De oplossing is accepteren dat oorlogen bij de soort mens horen en hopen dat je er zelf niet in verzeilt raakt. Relatief gezien komen er nog maar weinig mensen om bij oorlogen trouwens. Nog een Chamberlain doen is in ieder geval geen oplossing maar een aanzet tot nog meer oorlog en slachtoffers.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja maar ja maar ja maar,quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
De aanleiding is grootheidswaanzin en politiek opportunisme bij de steeds explicieter autoritaire leider.
Ze? Zelensky dan. De bevolking heeft daar weinig zin in. Net als dat hier dingen beslist worden waar de bevolking niet achter staat.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:46 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Rusland heeft schuld aan deze oorlog, wij niet.
Wij leveren, op dringend verzoek, wapens. Het is volledig aan Oekrane om te bepalen of ze door willen vechten of niet.
Ze willen doorvechten en ze moeten wel om te overleven
Ik heb dat gisteren niet gehoord. Dit kwam gewoon vandaag vanuit mijn eigen boerenverstand.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zei een rus ambassadeur gisteren ook.
Wederom leuk om te zien dat kremlin talking points immer in goede aarde vallen bij sommigen hier.
Ik vind dat jij ook wel echt veel te ver gaat. Hoewel ik ook zeker van mening ben dat de Russische bevolking in opstand zou moeten komen, is het echt onjuist om te stellen dat alle Russen slecht zijn en maar dood moeten. Wat een bloeddorst. In Rusland zitten meer onschuldige mensen dan schuldige, net als in Oekranequote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er is maar n oplossing mogelijk voor dit conflict: zo veel mogelijk Russen over de kling jagen en dat land op militair en economisch vlak wurgen zodat ze niet meer bij machte zijn om nog eens een buurland binnen te vallen en genocide op de lokale bevolking uit te voeren.
Ja zal wel waar zijn. Want Jay zegt het op twitterquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:54 schreef slashdotter3 het volgende:
300 drones worden geleverd
[ twitter ]
Eens, er zijn veel onderdrukte volkeren in Rusland die nu gedwongen worden te vechten in Ukraine. Het zal de mensen in Moskou een worst wezen als ze dood gaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat jij ook wel echt veel te ver gaat. Hoewel ik ook zeker van mening ben dat de Russische bevolking in opstand zou moeten komen, is het echt onjuist om te stellen dat alle Russen slecht zijn en maar dood moeten. Wat een bloeddorst. In Rusland zitten meer onschuldige mensen dan schuldige, net als in Oekrane
Kon je ook zeggen over Nazi-Duitsland of Japan in WWII. Oorlog gaat over strategische belangen op macro-niveau. Je kunt je strategie niet aanpassen omdat er in een land ook gewone mensen wonen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat jij ook wel echt veel te ver gaat. Hoewel ik ook zeker van mening ben dat de Russische bevolking in opstand zou moeten komen, is het echt onjuist om te stellen dat alle Russen slecht zijn en maar dood moeten. Wat een bloeddorst. In Rusland zitten meer onschuldige mensen dan schuldige, net als in Oekrane
Zelensky is, anders dan Poetin, democratisch gekozen en het lijkt erop dat de Oekraners vrij massaal achter hem staan, en terecht als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:53 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ze? Zelensky dan. De bevolking heeft daar weinig zin in. Net als dat hier dingen beslist worden waar de bevolking niet achter staat.
Oekrane 1 van de meest corrupte landen ter wereld maar de verkiezingen gaan wel eerlijk?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:08 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zelensky is, anders dan Poetin, democratisch gekozen en het lijkt erop dat de Oekraners vrij massaal achter hem staan, en terecht als je het mij vraagt.
Wat dat met Nederland in vredestijd te maken heeft, en eventuele onvrede hier, dat mag Joost weten
Toon maar aan dat ze dat niet warenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:10 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Oekrane 1 van de meest corrupte landen ter wereld maar de verkiezingen gaan wel eerlijk?![]()
Wat is dit voor een goedkoop getrol?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:11 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
"Oekraners staan massaal achter Zelensky":
[ afbeelding ]
Vraagt die letterlijk zelf omquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:06 schreef Tobias19xx het volgende:
BNW-kaart, kon niet lang uitblijven in ook dit deeltje.
Jazeker, de verkiezingen die Zelensky won worden als vrij bestempeld door waarnemers van de UN. Het kan eerlijker, maar met de stemmen zelf is niet gerommeld. Als je ziet waar Oekrane vandaan komt, maakt dat land dus reuzenstappen in de goede richting.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:10 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Oekrane 1 van de meest corrupte landen ter wereld maar de verkiezingen gaan wel eerlijk?![]()
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:22 schreef Hatseflats22 het volgende:
Deze positieve ontwikkelingen in Oekrane vormen natuurlijk de echte reden dat Poetin er rotzooi trapt, een dynamische vrije samenleving zou nogal schraal afsteken tegen de stilstand in Rusland
Je zou niet tegen mij praten, weet je nog?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hoe kom je daarbij?
Ik haal dat er namelijk niet uit, uit die tweet.
je hebt het over die nep-nieuws poster, weet je nog?
Dus je bent mensen niet-blij aan het maken met een dooie mus?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:26 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Je zou niet tegen mij praten, weet je nog?
Als we het over neit interessante wapens hebben is dit er wel 1 van. In deze fase van de oorlog.quote:
Eens.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:28 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als we het over neit interessante wapens hebben is dit er wel 1 van. In deze fase van de oorlog.
Niks maar als je een trol bent dan kan je het verband niet leggen tussen een oorlog en mensen die vluchten. Dan ligt dat aan Zelensky natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat hebben die mensen op de foto met Zelensky te maken?
Als je nu als bedrijf geld inzamelt voor een bayraktar dan doe je het alleen voor de publiciteit. Zamel dan geld in voor handwapens of helmen ofzo. Of koop ergens een oude tank ofzoquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens.
Ze hebben er momenteel ook behoorlijk wat op voorraad.
Maar wat niet is kan nog komen.
Anderzijds ligt productievolume van die dingen ook wel behoorlijk hoog.
Een HIMARS crowdsourcen heeft wat meer voeten in de aarde/veel langere levertijd; peperdure munitie etc.
Er is gewoon toezicht gehouden Op die verkiezingen door de UN en die gaven aan geen aanwijzingen voor verkiezingsfraude te hebben gevonden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toon maar aan dat ze dat niet waren
En wat is dan de oplossing, behalve je kont aanbieden aan Putin?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik ze in het groen zie. (en ja snap waarom ze nu groen zijn en normaal bruin/geel achtig)quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:37 schreef J.B. het volgende:
In tegenstelling tot de Duitsers leveren de Amerikanen wel n snel:
[ twitter ]
[ twitter ]
De eerste 28 Abrams tanks voor het Poolse leger zijn inmiddels geleverd.![]()
Dat is idd precies wat ie aan het doen is.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]![]()
Binnenkort bommen op elk land rondom Rusland? Jaloers ventje die Poetin.
Wat dacht je van de partij die niet met grof geweld een buurland binnenvalt?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
When everyone is corrupt, it's hard to know who is the lesser evil.
Tsja, hij heeft ze al lopen gooien in Georgie, Tsjetsjenie, en nu in Oekraine, redelijke kans ook dat het daar niet bij gaat blijven.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]![]()
Binnenkort bommen op elk land rondom Rusland? Jaloers ventje die Poetin.
Er waren al 8 jaar bombardementen in Oekrane. Een bende dus.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat dacht je van de partij die niet met grof geweld een buurland binnenvalt?
Toevallig ook dat zijn jeugdvriend hoofd van de geheime dienst is was. Vraag me af hoeveel mensen in hoge posities vrienden of familie van hem zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:10 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Rusland bedankt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:57 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Er waren al 8 jaar bombardementen in Oekrane. Een bende dus.
Omdat de russen als nog 10x zoveel spullen hebben dan dat Oekrane heeft. En verdedigen ook makkelijker is dan een tegenaanval doen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:01 schreef Toine51 het volgende:
Vraag mij oprecht iets af nu;
Dat leger van Rusland is zo slecht als wat, is nu gebleken.
Oekrane heeft massa's hoogstaande wapens gekregen van het westen.
Waarom zit er geen snellere progressie in de oorlog, vanuit Oekrane gezien?
Ik denk dat dat aan jouw (ons) referentie kader ligt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:01 schreef Toine51 het volgende:
Oekraners hebben ook moeite met terugveroveren, omdat ze niet alles plat willen bombarderenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:01 schreef Toine51 het volgende:
Maar het leger is flink uitgedund, als ik her en der lees.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat de russen als nog 10x zoveel spullen hebben dan dat Oekrane heeft. En verdedigen ook makkelijker is dan een tegenaanval doen.
Dit liedje past precies bij hoe het Oekraense leger functioneert.quote:
Amazon Prime?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:37 schreef J.B. het volgende:
In tegenstelling tot de Duitsers leveren de Amerikanen wel n snel:
[ twitter ]
[ twitter ]
De eerste 28 Abrams tanks voor het Poolse leger zijn inmiddels geleverd.![]()
Die doen het prima tegen een enorm leger inderdaad.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:29 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dit liedje past precies bij hoe het Oekraense leger functioneert.
Vijf wekenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:19 schreef YStec het volgende:
mensen hebben echt te veel actiefilms op tv gezien
wat denk je nou, dat je met betere wapens binnen een week de vijand het land uitjaagt of zo
Enorm leger? Hoeveel soldaten heeft Rusland in Oekrane ingezet?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die doen het prima tegen een enorm leger inderdaad.
Hoe was het precies? 25% van de Oekraners kon niet stemmen omdat ze geboycot werden door de regering? En toevallig waren dat de mensen in de regio Donbass en Luhansk. Waarmee Zelensky dus alleen een 'kampioen' van het deel van Oekrane is waar geen etnisch-Russen wonen, en daarmee de burgeroorlog verder op scherp zette.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:22 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jazeker, de verkiezingen die Zelensky won worden als vrij bestempeld door waarnemers van de UN. Het kan eerlijker, maar met de stemmen zelf is niet gerommeld. Als je ziet waar Oekrane vandaan komt, maakt dat land dus reuzenstappen in de goede richting.
Met hulp van meer dan 40 landen ja.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Vijf weken
(Zolang duurde de Irak oorlog)
Toch had Irak 100.000 manschappen meer. Het verschil zat hem volledig in NATO vs Russisch wapentuig.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:35 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Met hulp van meer dan 40 landen ja.
Het is al veel te laat voor een oplossing. We hebben de shitshow zo ver opgedreven dat we alleen nog maar de keuze hebben om verder te escaleren, op dezelfde manier door te gaan, of onze kont aan Poetin aan te bieden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En wat is dan de oplossing, behalve je kont aanbieden aan Putin?
Een Brit die voor een Iraans bedrijf werkt en in Donbas is? Klinkt als een goed verhaal.quote:
Pfff. Wat een belachelijke bullshit. Stel dat Zuid-Korea Noord-Korea binnenvalt, is Noord-Korea dan ineens niet meer evil.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat dacht je van de partij die niet met grof geweld een buurland binnenvalt?
Hij heeft zeker de 'verkeerde mening'?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een Brit die voor een Iraans bedrijf werkt en in Donbas is? Klinkt als een goed verhaal.
Ik stipte slechts wat opmerkelijke punten aan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Hij heeft zeker de 'verkeerde mening'?
Die Miller is een nuttige idioot.quote:
Dat weet je niet, hij is journalist misschien heeft ie contacten daar.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ondanks dat hij daar is kan hij natuurlijk helemaal niet weten wie welke bom af laat gaan.
Aangezien hij lekker demonstratief met een Donetsk People's Republic vlag op de achtergrond 'onafhankelijk' verslag wil doen is het moeilijk om zo'n persoon te geloven.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Hij heeft zeker de 'verkeerde mening'?
En hier heb je een passende tune voor dat leger Orcs van je.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:29 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dit liedje past precies bij hoe het Oekraense leger functioneert.
Hij heeft wel een heel andere kijk op de situatie. Ook hier weer, wat is propaganda en wat niet h?quote:
Een leger van een land (Irak) dat meer dan tien jaar door sancties lam was gelegd (maw verzwakt was).quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Toch had Irak 100.000 manschappen meer. Het verschil zat hem volledig in NATO vs Russisch wapentuig.
Elke reactie van jou zit je met een oekrainse vlag te wapperen dus objectief kan dat nooit zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Aangezien hij lekker demonstratief met een Donetsk People's Republic vlag op de achtergrond 'onafhankelijk' verslag wil doen is het moeilijk om zo'n persoon te geloven.
Je kan er wel vanuit gaan dat 90% propaganda is van beide kanten.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij heeft wel een heel andere kijk op de situatie. Ook hier weer, wat is propaganda en wat niet h?
https://parstoday.com/en/(...)an_crimes_in_donbass
Meh, dan ga je er vanuit dat Rusland wel alles plat wil bombarderen. Waarom zouden ze dan niet gewoon vanuit Rusland een paar duizend raketten afschieten om alles plat te bombarderen?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:08 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Oekraners hebben ook moeite met terugveroveren, omdat ze niet alles plat willen bombarderen
Waar haal jij je nieuws vandaan? Dat zal ook wel als een goed verhaal klinken. Pot die de ketel verwijt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een Brit die voor een Iraans bedrijf werkt en in Donbas is? Klinkt als een goed verhaal.
Kom op zeg. Het heeft bij de Irak-oorlog tientallen jaren geduurd voordat de vijand het land uitgejaagd was.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Vijf weken
(Zolang duurde de Irak oorlog)
20 jaar lang hoorde we dat Amerika aan t winnen was, toen ineens zag je ze vluchten in dat vliegtuig. Daarna niks meer over gehoord...quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:53 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Een leger van een land (Irak) dat meer dan tien jaar door sancties lam was gelegd (maw verzwakt was).
In Afghanistan hadden we een supermacht met meer manschappen tegenover de Taliban, ook meer dan 40 landen die meehielpen, technologisch superieur, en in 20 jaar tijd lukte het ze niet hen te verslaan. Na die 20 jaar vechten tegen een beweginkje nam de Taliban binnen week het hele land weer in.
Grappig dat als je gaat zoeken op Alina Lipp je meteen in een complotterig moeras terecht komt waar ze in BNW nog voor zouden terugdeinzen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij heeft wel een heel andere kijk op de situatie. Ook hier weer, wat is propaganda en wat niet h?
Alleen is dat niet gemaakt voor het Orc leger.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
En hier heb je een passende tune voor dat leger Orcs van je.
Jij geeft Zelensky de schuld van het feit dat de Russen een stuk land veroverd hebben, waar dus uiteraard niet gestemd kon worden door Oekraners, omdat de Russen daar de baas zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hoe was het precies? 25% van de Oekraners kon niet stemmen omdat ze geboycot werden door de regering? En toevallig waren dat de mensen in de regio Donbass en Luhansk. Waarmee Zelensky dus alleen een 'kampioen' van het deel van Oekrane is waar geen etnisch-Russen wonen, en daarmee de burgeroorlog verder op scherp zette.
Er is niet gerommeld met de stemmen. Maar wel zwaar gerommeld met de toegang tot de stembussen. En dat is onder het tapijt geschoven.
Nogmaals, het is juist Rusland waar geen verkiezingen mogelijk zijn.quote:Iets wat jij hier ook aan meedoet. Want ik zie wel dat je letterlijk zegt 'met de stemmen zelf', en het deel van de toegang tot de stembussen wegmoffelt.
Als je niet weet wie die vijand is dan kan het even duren ja, het Iraakse leger was binnen enkele weken volledig vernietigd, een grote rokende puinhoop van Koeweit tot Baghdad.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Kom op zeg. Het heeft bij de Irak-oorlog tientallen jaren geduurd voordat de vijand het land uitgejaagd was.
Die waren zich al aan het voorbereiden vanaf het moment dat Trump begon te schreeuwen dat de VS wegmoest uit Afghanistan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:53 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Een leger van een land (Irak) dat meer dan tien jaar door sancties lam was gelegd (maw verzwakt was).
In Afghanistan hadden we een supermacht met meer manschappen tegenover de Taliban, ook meer dan 40 landen die meehielpen, technologisch superieur, en in 20 jaar tijd lukte het ze niet hen te verslaan. Na die 20 jaar vechten tegen een beweginkje nam de Taliban binnen week het hele land weer in.
Mooie propaganda show was dat ook, tot de waarheid de leugen inhaalde.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:56 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
20 jaar lang hoorde we dat Amerika aan t winnen was, toen ineens zag je ze vluchten in dat vliegtuig. Daarna niks meer over gehoord...
Ik draag het bij deze aan ze op. Ze verdienen het.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:57 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Alleen is dat niet gemaakt voor het Orc leger.
Als je hun manier van strijden "voorbereiden" noemt. Overigens elke president na Bush schreeuwde daarom.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die waren zich al aan het voorbereiden vanaf het moment dat Trump begon te schreeuwen dat de VS wegmoest uit Afghanistan.
Daarom worden die oorlogen zo lang gerekt het is goede business.quote:
En dan de moraalridders spelen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Daarom worden die oorlogen zo lang gerekt het is goede business.
Het is een mooi stukje whataboutism.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sja de VS heeft andere manieren om de geopolitiek naar haar hand te zetten![]()
En als zij oorlog voeren wordt dit steeds bedekt met de mantel der liefde
Yup, ook dat is Rusland te verwijten.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Is idd flink uitgedund. Maar dat is bij oekraine natuurlijk net zo het geval.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:11 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar het leger is flink uitgedund, als ik her en der lees.
Met zulke hightech wapens zou er toch grotere winsten moeten worden behaald?
Verschil is dat de VS nooit de intentie heeft gehad om Irak of Afghanistan te annexeren.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:53 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Vreemde vergelijking.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:02 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Als je hun manier van strijden "voorbereiden" noemt.
Het was echter Trump die begon met het rcksichtslos op grote schaal terugtrekken. (Om later Biden de schuld te geven van de door hem veroorzaakte ellende)quote:Overigens elke president na Bush schreeuwde daarom.
Wat lul je nou? De Russen zijn pas begin dit jaar ingevallen. In 2014 hebben ze de DPR geholpen, maar ze zijn er niet gebleven ofzo. Pas nu zitten ze er.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij geeft Zelensky de schuld van het feit dat de Russen een stuk land veroverd hebben, waar dus uiteraard niet gestemd kon worden door Oekraners, omdat de Russen daar de baas zijn.
Ja sorry, ik was in de war met Afghanistan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je niet weet wie die vijand is dan kan het even duren ja, het Iraakse leger was binnen enkele weken volledig vernietigd, een grote rokende puinhoop van Koeweit tot Baghdad.
Zeggen dat er een aanval geweest is op die school is geen propaganda. Zeggen dat het van Oekrane afkomt met nato wapens wel. Want hoe weet hij dat nou waar het vandaan kwam.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zowel de VS als Rusland bewapenen autocratieen&dictaturen en dat is om de markt erg profitabel te houden, conflicten zijn gegarandeerd.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Alsof in Irak of Afghanistan etnische Amerikanen wonen die onderdrukt worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verschil is dat de VS nooit de intentie heeft gehad om Irak of Afghanistan te annexeren.
Op een gegeven zit het erop.
Dat het Afghaanse leger na het vertrek besluit om zich onmiddellijk over te geven aan de Taliban is verder hun keuze.
Verder niet relevant.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:13 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Alsof in Irak of Afghanistan etnische Amerikanen wonen die onderdrukt worden.
Uiteenvallen van de Sovjet Unie.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik heb een broertje dood aan het woordje 'whataboutism'. Want het ontkent het feit dat een goed/slecht voorbeeld doet navolgen. Terwijl we om ons heen dagelijks zien dat slechte voorbeelden aan andere mensen het excuus levert om ook slecht te handelen.quote:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Whataboutismquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik heb een broertje dood aan het woordje 'whataboutism'. Want het ontkent het feit dat een goed/slecht voorbeeld doet navolgen. Terwijl we om ons heen dagelijks zien dat slechte voorbeelden aan andere mensen het excuus levert om ook slecht te handelen.
Iemand rijdt snel in het parkeerplekje waar je in wilde rijden? Dan scheld je hem helemaal de huid vol. Maar denkt bij het eerstvolgende plekje waar iemand in wil rijen: 'fuck it, ik wil niet nog langer rondrijden, ik doe het ook gewoon, stelletje klootzakken ook allemaal, fuck them', en rijdt dan op exact dezelfde manier in het plekje.
Je weet dat het waar is. En daarmee weet je ook wel dat 'whataboutism' helemaal geen argument is om een argument opzij te schuiven.
Jawel, er wonen veel etnische Amerikanen in Irak. Hier een typisch Amerikaanse familie, met nog een etnisch-Amerikaanse familie op de achtergrond.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:13 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Het argument bij een whataboutism is altijd een ja maar hunnie doen het ook!!!!! en dan vaak ook nog met een slechte vergelijking. Dat is helemaal geen argumentatie. Als Piet iemand voor de bek heeft geslagen is het niet opeens ok als Henk een straatroof doet. De VS hebben hele stoute dingen gedaan, maar als je dat wil gaan bespreken als goedpratertje in een topic over Oekrane, waarin Rusland met een illegale oorlog miljoenen mensen op de vlucht heeft doen slaan, er schandalige oorlogsmisdaden worden gepleegd en Poetin de wereld bedreigd met honger als wapen toen hij niet zijn zin kreeg is psychopathisch.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik heb een broertje dood aan het woordje 'whataboutism'. Want het ontkent het feit dat een goed/slecht voorbeeld doet navolgen. Terwijl we om ons heen dagelijks zien dat slechte voorbeelden aan andere mensen het excuus levert om ook slecht te handelen.
Iemand rijdt snel in het parkeerplekje waar je in wilde rijden? Dan scheld je hem helemaal de huid vol. Maar denkt bij het eerstvolgende plekje waar iemand in wil rijen: 'fuck it, ik wil niet nog langer rondrijden, ik doe het ook gewoon, stelletje klootzakken ook allemaal, fuck them', en rijdt dan op exact dezelfde manier in het plekje.
Je weet dat het waar is. En daarmee weet je ook wel dat 'whataboutism' helemaal geen argument is om een argument opzij te schuiven.
Maar niet per definitie.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:21 schreef Shotty het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
Een whataboutism wordt gebruikt om een discussie te vergiftigen.
Serieus? Alleen de DPR geholpen? De Russen hebben de hele DPR opgezet, daarnaast zijn de Russen er ook gewoon gebleven. Dat er geen Russen bij betrokken waren, is hele slechte spin uit het Kremlin.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat lul je nou? De Russen zijn pas begin dit jaar ingevallen. In 2014 hebben ze de DPR geholpen, maar ze zijn er niet gebleven ofzo. Pas nu zitten ze er.
Gast.quote:Ga even eerst je geschiedenislessen leren voordat je reageert.
In gebieden die door Rusland gecontroleerd worden, kun je inderdaad geen verkiezingen houden.quote:De Oekraense regering had letterlijk gezegd dat ze in Donbas geen stemlokalen konden plaatsen omdat er een burgeroorlog was en ze 'de veiligheid van de burgers niet kon waarborgen'.
Duh, alsof de Russen iets op hebben met democratie.quote:Maar in plekken waar er in Donbas wel stemlokalen geopend waren, verschenen allerlei gewapende fascistische militias bij de stemlokalen om de 'burgers te beschermen'. Waardoor niemand meer durfde te stemmen.
Je snapt er maar weinig van. Rusland controleert die gebieden, logisch dat Oekrane er dus maar weinig kan.quote:En het Westen heeft dit allemaal genoteerd hoor. Want het oordeel was dat in de gebieden waar de stemlokalen gewoon geopend waren, er geen onregelmatigheden gezien waren, terwijl de controleur niet eens naar de overige gebieden mochten omdat de Oekraense regering ook van hen ineens "de veiligheid niet kon garanderen" en de Oekraense regering ze geen toestemming gaf.
Allemaal weer weggemoffeld.
Weet je nog dat na de MH17 Rutte niet naar de crash-site mocht om de black box op te halen, omdat de Oekraense regering "zijn veiligheid niet kon garanderen"? En dat nog geen 2 dagen later het verhaal naar buiten kwam dat de Maleiers gewoon naar die DPR toe waren gegaan en gewoon die black boxes mee kregen?
Telkens als de Oekraense overheid de woordjes "kan de veiligheid niet garanderen" in de mond neemt, mag je er wel van uit gaan dat ze de boel aan het manipuleren zijn en hun eigen lei aan het schoonpoetsen zijn.
Dat is niet de eerste keer dat dit langskomt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:
Hoe was het precies? 25% van de Oekraners kon niet stemmen omdat ze geboycot werden door de regering? En toevallig waren dat de mensen in de regio Donbass en Luhansk.
je moet toch op een of andere manier de ontvoeringen, verkrachtingen en martelingen van honderdduizenden burgers (waaronder veel kinderen) goed praten... en dan sta je ook nog eens voor de lastige taak om al die burgers die door Poetin zijn vermoord goed te praten... tsja, dan snap ik die tactieken wel.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:21 schreef Shotty het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
Een whataboutism wordt gebruikt om een discussie te vergiftigen.
Begrijpelijk dat de Rusland fans hier ze wel willen gebruiken, anders hebben ze alleen nog het filmpje van Zelensky die piano speelt als argument.
Ook de himars?quote:
Dit topic gaat over de oorlog in Oekrane, niet over hoe goed of slecht de VS is, of ons slavernijverleden, etc.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou voor 2k per maand wil ik hier op fok best doen of ik voor rusland benquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:25 schreef fjs het volgende:
In Bulgarije gaat het onder andere om journalisten, politieke analisten en andere invloedrijke burgers die 2000 euro per maand krijgen om een pro-Russische boodschap uit te dragen.
Deze dame is een Putin Propagandiste is de algemeen geldende opvatting, nooit kritisch, altijd de kant van Putin belichten. Hoorde tot de linkervleugel van de Groenen en was Putin begrijper, inmiddels verder doorgeslagenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou er eigenlijk iemand meelezen om te kijken of je het wel goed doet?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou voor 2k per maand wil ik hier op fok best doen of ik voor rusland ben
Precies mijn punt ja.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Deze dame is een Putin Propagandiste is de algemeen geldende opvatting, nooit kritisch, altijd de kant van Putin belichten. Hoorde tot de linkervleugel van de Groenen en was Putin begrijper, inmiddels verder doorgeslagen
https://www.spiegel.de/pa(...)9c-88f1-5f61cc9f85bd
https://correctiv.org/fak(...)er-propaganda-wurde/
Zeg!quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou voor 2k per maand wil ik hier op fok best doen of ik voor rusland ben
Zulke mensen heb je aan beide kanten. Moeten we de mensen die nooit kritisch zijn op Zelensky ook niet serieus nemen?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Deze dame is een Putin Propagandiste is de algemeen geldende opvatting, nooit kritisch, altijd de kant van Putin belichten. Hoorde tot de linkervleugel van de Groenen en was Putin begrijper, inmiddels verder doorgeslagen
https://www.spiegel.de/pa(...)9c-88f1-5f61cc9f85bd
https://correctiv.org/fak(...)er-propaganda-wurde/
Als de whataboutism wordt gegeven als repliek op een argument als "Rusland had het recht niet om het land binnen te vallen", dan is het een prima argument.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De VS hebben hele stoute dingen gedaan, maar als je dat wil gaan bespreken als goedpratertje in een topic over Oekrane, waarin Rusland met een illegale oorlog miljoenen mensen op de vlucht heeft doen slaan, er schandalige oorlogsmisdaden worden gepleegd en Poetin de wereld bedreigd met honger als wapen toen hij niet zijn zin kreeg is psychopathisch.
Jaquote:
Voor een land dat de Russen head-on terug aanvalt met alles wat ze hebben, en daarbij blijkbaar succesvol zijn, waren ze verdomd machteloos om eerlijke verkiezingen te maken.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je snapt er maar weinig van. Rusland controleert die gebieden, logisch dat Oekrane er dus maar weinig kan.
Oh, maar dit ontken ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is niet de eerste keer dat dit langskomt.
Als jij eerst met artillerie installaties oorlog gaat voeren om jouw "volksrepubliek" af te scheiden, moet je niet raar staan te kijken dat je niet meer mee mag doen met de centrale verkiezingen.
Succesvol zijn in het verdedigen is wat anders dan succesvol zijn in het terug dringen van de russen he. Want dat laatste is nog niet echt het geval.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Voor een land dat de Russen head-on terug aanvalt met alles wat ze hebben,
Mij niet, volgens mij hebben veel westerlingen weinig op met dictaturen en autocratien. Als ze moeten kiezen dan vinden ze de VS bagger maar bij lange na niet zo slecht als het russische regime.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:33 schreef RetepV het volgende:
[..]dat Amerika dat recht ook niet had. Hoe je dan toch kan concluderen dat wij beter zijn dan Rusland, is me een raadsel.
Ok, sorry, ik zal me inhouden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is veel te heet voor dit gedoe. Ik zeg het voor de laatste keer, hou op met het persoonlijk maken van de discussie en dat geneuzel over Amerika mag ook weg blijven.
Mijn geduld is op. Ik ga er niet meer voor waarschuwen.
Ik zou voor geen 10k dingen roepen waar ik van walg.quote:
Rusland schendt de soevereiniteit van een land en controleert gebieden. En nu is het opeens een probleem dat in die gebieden, waar Rusland dus de scepter zwaait, geen Oekraense verkiezingen waren.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Voor een land dat de Russen head-on terug aanvalt met alles wat ze hebben, en daarbij blijkbaar succesvol zijn, waren ze verdomd machteloos om eerlijke verkiezingen te maken.
Het klopt niet, en het is triest dat je het recht probeert te praten.
Amerika is geen taboe hoor, ze leveren wapens bv. Het moet alleen wel feitelijk en on topic zijnquote:
Wat precies was er niet eerlijk aan zijn verkiezing dan??quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh, maar dit ontken ik helemaal niet.
Maar als je dan nog gaat volhouden dat de verkiezing van Zelensky eerlijk was, dan heb je echt blijkbaar de lagere school nog niet eens afgemaakt.
Altijd grappig dat selectief quoten. Hoe is je argumentatie hier anders dan:quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als de whataboutism wordt gegeven als repliek op een argument als "Rusland had het recht niet om het land binnen te vallen", dan is het een prima argument.
Amerika had ook niet het recht om Irak binnen te vallen, maar deed het toch en heeft zelfs de VN voor schut gezegd, waarmee Amerika de stabiliteit in de wereld een donderende slag toebracht. En daarmee heeft Amerika de-facto gezegd dat het niet slecht is om een land binnen te vallen en dat men zich het recht mag toeigenen.
En dat betekent dat je dus niet meer kan zeggen dat Rusland het recht niet had om het land binnen te vallen. Want Amerika heeft het precedent gezet dat landen dat recht wel hebben.
En andersom zeg je dat als Rusland dat recht niet heeft, dat Amerika dat recht ook niet had. Hoe je dan toch kan concluderen dat wij beter zijn dan Rusland, is me een raadsel.
En de vergelijking is zoals verwacht ook weer krom. Wat je ook van de invasie vindt, er is nogal een verschil met een casus belli bij elkaar liegen tegen een massamoordenaar als Saddam en een oorlog te voeren om hem weg te krijgen en een oorlog starten wegens een verzonnen genocide door een land dat vol nazi's zou zitten met als einddoel dat land zelf in te nemen nadat je het hebt leeggeroofd.quote:Het argument bij een whataboutism is altijd een ja maar hunnie doen het ook!!!!! en dan vaak ook nog met een slechte vergelijking. Dat is helemaal geen argumentatie. Als Piet iemand voor de bek heeft geslagen is het niet opeens ok als Henk een straatroof doet.
Waarom zou je kiezen als we onze eigen regering hebben en helemaal niet voor Amerika of Rusland hoeven te kiezen?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Mij niet, volgens mij hebben veel westerlingen weinig op met dictaturen en autocratien. Als ze moeten kiezen dan vinden ze de VS bagger maar bij lange na niet zo slecht als het russische regime.
Ben jij nu echt zo dom?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Voor een land dat de Russen head-on terug aanvalt met alles wat ze hebben, en daarbij blijkbaar succesvol zijn, waren ze verdomd machteloos om eerlijke verkiezingen te maken.
Welke verkiezingen precies waren niet eerlijk?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Rusland is Oekrane binnengevallen, niet de US. als ze de US binnengevallen waren, had je het als argument kunnen zien.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als de whataboutism wordt gegeven als repliek op een argument als "Rusland had het recht niet om het land binnen te vallen", dan is het een prima argument.
Amerika had ook niet het recht om Irak binnen te vallen, maar deed het toch en heeft zelfs de VN voor schut gezegd, waarmee Amerika de stabiliteit in de wereld een donderende slag toebracht. En daarmee heeft Amerika de-facto gezegd dat het niet slecht is om een land binnen te vallen en dat men zich het recht mag toeigenen.
En dat betekent dat je dus niet meer kan zeggen dat Rusland het recht niet had om het land binnen te vallen. Want Amerika heeft het precedent gezet dat landen dat recht wel hebben.
En andersom zeg je dat als Rusland dat recht niet heeft, dat Amerika dat recht ook niet had. Hoe je dan toch kan concluderen dat wij beter zijn dan Rusland, is me een raadsel.
Suurreequote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou voor geen 10k dingen roepen waar ik van walg.
Weet niet wat jij lekker vind maar ik sla even over.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Beetje zoals Tanja Nijmeijer, een "Lekker wijf" dus ze heeft fans, maar net zo fout
Ik doe het regelmatig gratis. Als ik weet dat rona of Ruslandfan wappies ergens niet tegen kunnen, dan post ik het zelfs als ik het oneens ben.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou voor geen 10k dingen roepen waar ik van walg.
Lekker gevonden door zolderkamer incelsocialistenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weet niet wat jij lekker vind maar ik sla even over.
Je ontkent dat 'precedent' bestaat. Amerika heeft het precedent gezet, Rusland heeft het precedent gebruikt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:44 schreef Shotty het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon toegeven dat je geen argument tegen het feit dat Rusland het recht niet heeft om Oekrane binnen te vallen.
Het verschil is natuurlijk dat de VS nooit openlijk een oorlog is gestart voor genocide.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je ontkent dat 'precedent' bestaat. Amerika heeft het precedent gezet, Rusland heeft het precedent gebruikt.
Geen van beide had het recht om een ander land binnen te vallen. Maar omdat Amerika het precedent gezet heeft, is hun veroordeling van Rusland een ten hemel schreiende hypocrisie en is hun 'hulp' aan Oekrane ook een ten hemel schreiende hypocrisie.
Dat is wat het argument betekent. Kaal of kammen.
Als Amerika nou gewoon zegt: "We helpen Oekrane omdat we hen voor ons tegen Rusland willen laten vechten, omdat wij zelf niet tegen Rusland kunnen vechten.", dan was het geen ten hemel schreiende hypocrisie geweest. Dan was het gewoon de waarheid geweest, en hadden we op Amerika kunnen kotsen omdat ze Oekraners tegen Rusland de dood in jagen voor hun eigen agenda.
Rusland is nu bezig met een genocide.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je ontkent dat 'precedent' bestaat. Amerika heeft het precedent gezet, Rusland heeft het precedent gebruikt.
Geen van beide had het recht om een ander land binnen te vallen. Maar omdat Amerika het precedent gezet heeft, is hun veroordeling van Rusland een ten hemel schreiende hypocrisie en is hun 'hulp' aan Oekrane ook een ten hemel schreiende hypocrisie.
Als Amerika nou gewoon zegt: "We helpen Oekrane omdat we hen voor ons tegen Rusland willen laten vechten, omdat wij zelf niet tegen Rusland kunnen vechten.", dan was het geen ten hemel schreiende hypocrisie geweest. Dan was het gewoon de waarheid geweest, en hadden we op Amerika kunnen kotsen omdat ze Oekraners tegen Rusland de dood in jagen voor hun eigen agenda.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als Amerika nou gewoon zegt: "We helpen Oekrane omdat we hen voor ons tegen Rusland willen laten vechten, omdat wij zelf niet tegen Rusland kunnen vechten.", dan was het geen ten hemel schreiende hypocrisie geweest. Dan was het gewoon de waarheid geweest, en hadden we op Amerika kunnen kotsen omdat ze Oekraners tege Rusland de dood in jagen voor hun eigen agenda.
Hoezo heeft de VS in godesnaam het precedent gezet?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dan zouden we uit de NATO, EU en andere van dat soort clubs moeten en een eigen koers varen, (een eigen nucleare macht beginnen (ben ik groot voorstander van trouwens)). Daarnaast ziet het merendeel van de bevolking het gebeuren in Oekraine als een brute overval en kolonisaie op een buurnatie volgens Hitler recept. Bij deze invasie zijn zelfs Oostenrijk, Finland, Zweden en Zwitserland daarom niet langer neutraal gebleven.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom zou je kiezen als we onze eigen regering hebben en helemaal niet voor Amerika of Rusland hoeven te kiezen?
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh, maar dit ontken ik helemaal niet.
Maar als je dan nog gaat volhouden dat de verkiezing van Zelensky eerlijk was, dan heb je echt blijkbaar de lagere school nog niet eens afgemaakt.
Ahh de man die zo quote is er ook weer. Leg eens een uit waarom jij mag stelen als Pietje heeft gelogen over zijn cijfers tegen mama. Als je dat kan, dan snap ik ook waar al die VS zijn ook stom posts vandaan komen.quote:
Weetje wat zo'n geintje kost. Doe maar niet. We hebben dat geld hard genoeg nodig om andere troep op te ruimenquote:
Valt mee, we hebben de opwerker/verrijker al in huis (Urenco). De Plutonium voor de pits zitten we nu te verstoken in Borcelle en dat is erg dom.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:59 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Weetje wat zo'n geintje kost. Doe maar niet. We hebben dat geld hard genoeg nodig om andere troep op te ruimen
Dit ging over de media dat je niks moet geloven wat ze zeggen, wat wel is gebleken. Niet huilen he?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ahh de man die zo quote is er ook weer. Leg eens een uit waarom jij mag stelen als Pietje heeft gelogen over zijn cijfers tegen mama. Als je dat kan, dan snap ik ook waar al die VS zijn ook stom posts vandaan komen.
Doe ik ook regelmatig, bij jou werkt t goedquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik doe het regelmatig gratis. Als ik weet dat rona of Ruslandfan wappies ergens niet tegen kunnen, dan post ik het zelfs als ik het oneens ben.
Ik las vandaag in de media dat het een slecht idee is om intensief te gaan sporten buiten. Succes met het tegendeel bewijzen he? Laat ons zo maar weten hoe het is gegaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:07 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dit ging over de media dat je niks moet geloven wat ze zeggen, wat wel is gebleken. Niet huilen he?
Is natuurlijk genoeg wat binnen redelijke grenzen waar is.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:07 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dit ging over de media dat je niks moet geloven wat ze zeggen, wat wel is gebleken. Niet huilen he?
Rusland heeft het recht niet. Amerika had het recht niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het gaat er om dat Rusland nooit meer in staat gaat zijn agressieve aanvalsoorlogen te voeren en daarmee de vrede en veiligheid in en van Europa te bedreigen. Middels sancties dienen de Russische industrie en economie zo zwaar mogelijk beschadigd te worden, zodat ze financieel en industrieel niet meer in staat gaan zijn om modern wapentuig te ontwikkelen en produceren.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een "kritische, neutrale blik", maar dan niet de wappievariant...quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik stipte slechts wat opmerkelijke punten aan.
Er bekruipt mij het gevoel dat je het vertrouwen in de Russen en hun goede bedoelingen een beetje aan het kwijtraken bent.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het gaat er om dat Rusland nooit meer in staat gaat zijn agressieve aanvalsoorlogen te voeren en daarmee de vrede en veiligheid in en van Europa te bedreigen. Middels sancties dienen de Russische industrie en economie zo zwaar mogelijk beschadigd te worden, zodat ze financieel en industrieel niet meer in staat gaan zijn om modern wapentuig te ontwikkelen en produceren.
En Russen die in Oekrane omgebracht worden kunnen zich niet meer voortplanten, waardoor zowel de krimp als de vergrijzing van de Russische bevolking versneld wordt. Ook qua bevolkingsaantal dient de Russen de mogelijkheid van het mobiliseren en in de strijd gooien van een grote troepenmacht ontnomen te worden.
Die zogenaamde "etnische Russen" hadden ook gewoon met hun horde kunnen wegtrekken uit dat verschrikkelijke Oekrane om tussen hun soortgenoten in Rusland te gaan wonen, om maar eens wat te noemen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:13 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Sjezus is dat mens nu aan het mansplaining? Dat was toch al lang duidelijk voor iedereen mag ik aannemen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:46 schreef Za het volgende:
Draadje over het bevriezen van de gaslevering aan Europa via NS1:
[ twitter ]
propos precedent; wie viel in 1979 ook alweer Afghanistan binnen?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat zal wel 300km HIMARS raketjes zijn.quote:
Kun je het niet bij de frontpage laten met je pro Rusland anti Oekraine geleuter de hele tijd?quote:
Diepe zucht uit Duitslandquote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:22 schreef zuchtje het volgende:
https://www.reuters.com/b(...)schedule-2022-07-19/
Het gas lijkt weer onze kant op te komen
Ja, jeetje.quote:
Popcorn kan voorlopig weer in de kast gezet worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:22 schreef zuchtje het volgende:
https://www.reuters.com/b(...)schedule-2022-07-19/
Het gas lijkt weer onze kant op te komen
Oekrane is ook gewoon hun land.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die zogenaamde "etnische Russen" hadden ook gewoon met hun horde kunnen wegtrekken uit dat verschrikkelijke Oekrane om tussen hun soortgenoten in Rusland te gaan wonen, om maar eens wat te noemen.
Neh, ze gebruiken gedwongen conscriptie van de Donbas, dus het zijn geen echte Russen uit Moskou of St Petersburg die dood gaan dus het zal Rusland niet boeien.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:36 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Ook de veel kleiner bijgestelde doelen zijn een kaalslag op het Russische leger, en de demografie van het land.
Moet ie vooral niet doen, we hebben hier in zekere mate vvmu.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Kun je het niet bij de frontpage laten met je pro Rusland anti Oekraine geleuter de hele tijd?
Ural $35 goedkoper dan Brent per vat, dat is een flinke korting. De sterk gestegen aardolieprijzen sinds de invasie in Oekraine compenseren echter dat verschil.quote:Ob wohl der Kauf von russischen Rohl ein Geschmckle hat, finden sich genug Abnehmer. Russland wirft seine Ressourcen fr einen Spottpreis auf den Markt, dass gerade rmere Staaten aus Asien und Afrika zu greifen. Doch erstaunlicherweise kauft auch der superreiche lstaat Saudi-Arabien Erdl aus Russland.
Kan er niet een keer een verdwaald kruisraketje vallen op het gebouw waar die soap word uitgezonden? Zou hilarische live beelden opleveren.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk dat de VS nooit openlijk een oorlog is gestart voor genocide.
[ twitter ]
Ey, wijs mij n berichtje aan waarop ik ooit gezegd heb dat Rusland wel het recht heeft om Oekrane binnen te vallen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:27 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Rusland heeft het recht niet. Amerika had het recht niet.
Maar jouw betogen zien er altijd zo uit: "Amerika had het recht niet om Irak binnen te vallen, en daarom heeft Rusland nu wel het recht om Oekrane binnen te vallen".
Lekkere logica.
Gewoon eindeloos je al meerdere keren ontkrachte onzin blijven herhalen en uiteindelijk stoppen mensen met reageren of noemen ze je dom, dus heb je gewonnen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Winnen, verliezen, zwart, wit. Oekrane, Rusland.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gewoon eindeloos je al meerdere keren ontkrachte onzin blijven herhalen en uiteindelijk stoppen mensen met reageren of noemen ze je dom, dus heb je gewonnen.
Toch een beetje dit idee.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, jeetje.
Duitsland is al eens vaker afhankelijk geweest vh gas. Paniek alom, dat geloof ik wel.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Draadje waarom Rusland de S300 raketten inzet voor gronddoelen.
[ twitter ]
Je hebt er nog steeds niets aan als je ze niet naar het front kan brengen.quote:I don't think Russia using these missiles is a sign of desperation. It has a large stock of them, probably tens of thousands, and it's using all the assets at its disposal to win its war in Ukraine. If it has plentiful expendible missiles, why not use them? /19
Blijkbaar niet.quote:
Dus je bent al de hele middag bezig met ja maar hunnie doen het ookquote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ey, wijs mij n berichtje aan waarop ik ooit gezegd heb dat Rusland wel het recht heeft om Oekrane binnen te vallen.
ntje maar.
Het dichtst dat ik daar ooit bij ben geweest is te zeggen dat: Rusland zich het recht toeigent omdat Amerika zich dat recht ook toeigende. Poetin heeft dat namelijk letterlijk zo gezegd.
Alle keren dat ik Amerika erbij heb gesleept, was omdat mensen zeiden dat Rusland niet het recht had om Oekrane binnen te vallen en dat wij daarom het recht hebben om [vul maar in] te doen. Waarbij wij exact eenzelfde illegaal argument gebruiken om ons wederrechtelijk met die oorlog te bemoeien als dat Rusland gebruikte om Oekrane binnen te vallen
Dat Rusland Oekrane is binnengevallen geeft ons net zo veel recht om Oekrane wapens te leveren, als dat Rusland het recht had om Oekrane binnen te vallen.
Het gaat om details h. Dat ik zeg dat Amerika Rusland het recht heeft verschaft om Oekrane binnen te vallen, betekent helemaal niet dat ik het met die inval eens ben. Ik ben het er helemaal niet mee eens. Maar ik ben het net zo min eens met de dingen die wij doen: hoe wij Oekrane gebruiken om Rusland voor ons te grazen te nemen. En die hele inval had sowieso voorkomen kunnen worden als Oekrane zich niet zo uitermate agressief tegen Rusland had gedragen.
Als ik iets niet noem, is het je eigen invulling die mijn woorden positief of negatief maken.
Dat jullie allemaal invullen dat ik Rusland's inval steun omdat ik Oekrane niet steun, is jullie eigen invulling en zegt meer van jezelf dan van mij.
Ik steun namelijk beide niet. Ik vind dat beide het er naar gemaakt hebben, en dat wij (Amerika, EU, NAVO) het alleen maar erger maken. Niemand is bezig met een oplossing voor deze oorlog en de root cause ervan, letterlijk niemand.
Iedereen op politiek niveau is alleen maar de borderline-syndroomlijder aan het uithangen en probeert het randje van WW3 op te zoeken.
Gevolgd met deze extreem laffe uitweg:quote:En die hele inval had sowieso voorkomen kunnen worden als Oekrane zich niet zo uitermate agressief tegen Rusland had gedragen.
Je bent niet neutraal. Je bent een mafketel die met de ene na de andere drogreden komt, extreem kromme vergelijkingen maakt, doet aan geschiedenisvervalsing die toevallig altijd goed uitkomen voor Rusland, maar je bent dan vervolgens te laf om expliciet kant te kiezen.quote:Dat jullie allemaal invullen dat ik Rusland's inval steun omdat ik Oekrane niet steun, is jullie eigen invulling en zegt meer van jezelf dan van mij.
Ik steun namelijk beide niet
Russen maakten al eeuwen onderdeel uit van wat nu Oekrane is, lang voor de holodomor.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:55 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nadat de Oekraners bij de holodomor in het oosten uitgemoord en vervangen zijn door Russen.
Waarom niet? Waarom heb je geen voorkeur?quote:
Hoezo maken we het erger? Omdat we niet toestaan dat Rusland Ukraine verkracht, op iedere en de meest letterlijke manier? Ik vind Putin zijn gang laten gaan erger dan niets doen, waarom jij niet? En waarom ben jij niet bang dat de Baltische staten, Polen en NL de volgende zijn? Putins patroon is net zo duidelijk als zijn onbetrouwbaarheid.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:58 schreef RetepV het volgende:
Ik vind dat beide het er naar gemaakt hebben, en dat wij (Amerika, EU, NAVO) het alleen maar erger maken. Niemand is bezig met een oplossing voor deze oorlog en de root cause ervan, letterlijk niemand.
Waarom een kant kiezen? Het is geen Ajax Feyenoord. Zoals eerder is getoond zijn alleen de wapenmakers die winnen verder niemand.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus je bent al de hele middag bezig met ja maar hunnie doen het ook![]()
![]()
![]()
roepen, maar voor de rest bedoel je daar niks mee en is het niet je eigen mening.
En op de een of andere manier heb je het voor jezelf goedgepraat dat wapens geven aan een aangevallen land moreel of juridisch hetzelfde is als een land aanvallen en daar burgers op straat executeren.
En dan deze bizarre zin:
[..]
Gevolgd met deze extreem laffe uitweg:
[..]
Je bent niet neutraal. Je bent een mafketel die met de ene na de andere drogreden komt, extreem kromme vergelijkingen maakt, doet aan geschiedenisvervalsing die toevallig altijd goed uitkomen voor Rusland, maar je bent dan vervolgens te laf om expliciet kant te kiezen.
Ukraine word dan ook al eeuwen in de kont genomen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Russen maakten al eeuwen onderdeel uit van wat nu Oekrane is, lang voor de holodomor.
Big brain reactie hoor. Zet het in een meme en je maakt heel veel indruk op meisjes met een puberleeftijd.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Winnen, verliezen, zwart, wit. Oekrane, Rusland.
Binair denken is hier het grootste probleem.
Elk land zo'n beetje.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ukraine word dan ook al eeuwen in de kont genomen.
Oh, dat hoort er gewoon bijquote:
Propagandasekreet Skabeva heeft haar benen vast en zeker al weid gespreid om de kruisraket te in ontvangst te nemen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kan er niet een keer een verdwaald kruisraketje vallen op het gebouw waar die soap word uitgezonden? Zou hilarische live beelden opleveren.
Omdat ik dat recht heb, omdat ik dat wil, omdat ik niet in Rusland leef en dus zelf mag kiezen en vooral omdat ik een sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel heb en Ukraine ook een normaal democratisch land met mensen rechten gun. En jij gunt ze een dictatuur die je dagelijks in de kont neemt. En dat wens ik jou ook toe.quote:
Jou argument is zo bizarre, want feitelijk komt het hier op neer: dat het slachtoffer van een groepsverkachting wie zich verweerd, net zoveel recht heeft dit te doen als de groepverkrachters die iemand verkracht en dat omstanders die helpen de gene wie verkracht wordt zich zelf te verweren, net zoveel recht heeft om dit te doen als de groepverkrachters het recht hebben iemand te verkrachten?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ey, wijs mij n berichtje aan waarop ik ooit gezegd heb dat Rusland wel het recht heeft om Oekrane binnen te vallen.
ntje maar.
Het dichtst dat ik daar ooit bij ben geweest is te zeggen dat: Rusland zich het recht toeigent omdat Amerika zich dat recht ook toeigende. Poetin heeft dat namelijk letterlijk zo gezegd.
Alle keren dat ik Amerika erbij heb gesleept, was omdat mensen zeiden dat Rusland niet het recht had om Oekrane binnen te vallen en dat wij daarom het recht hebben om [vul maar in] te doen. Waarbij wij exact eenzelfde illegaal argument gebruiken om ons wederrechtelijk met die oorlog te bemoeien als dat Rusland gebruikte om Oekrane binnen te vallen
Dat Rusland Oekrane is binnengevallen geeft ons net zo veel recht om Oekrane wapens te leveren, als dat Rusland het recht had om Oekrane binnen te vallen.
Het gaat om details h. Dat ik zeg dat Amerika Rusland het recht heeft verschaft om Oekrane binnen te vallen, betekent helemaal niet dat ik het met die inval eens ben. Ik ben het er helemaal niet mee eens. Maar ik ben het net zo min eens met de dingen die wij doen: hoe wij Oekrane gebruiken om Rusland voor ons te grazen te nemen. En die hele inval had sowieso voorkomen kunnen worden als Oekrane zich niet zo uitermate agressief tegen Rusland had gedragen.
Als ik iets niet noem, is het je eigen invulling die mijn woorden positief of negatief maken.
Dat jullie allemaal invullen dat ik Rusland's inval steun omdat ik Oekrane niet steun, is jullie eigen invulling en zegt meer van jezelf dan van mij.
Ik steun namelijk beide niet. Ik vind dat beide het er naar gemaakt hebben, en dat wij (Amerika, EU, NAVO) het alleen maar erger maken. Niemand is bezig met een oplossing voor deze oorlog en de root cause ervan, letterlijk niemand.
Iedereen op politiek niveau is alleen maar de borderline-syndroomlijder aan het uithangen en probeert het randje van WW3 op te zoeken.
Gezien het stelselmatig genocide plegen op hun Oekranse medeburgers is Oekrane blijkbaar toch niet zo hun land.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Russen maakten al eeuwen onderdeel uit van wat nu Oekrane is, lang voor de holodomor.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ik dat recht heb, omdat ik dat wil, omdat ik niet in Rusland leef en dus zelf mag kiezen en vooral omdat ik een sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel heb en Ukraine ook een normaal democratisch land met mensen rechten gun. En jij gunt ze een dictatuur die je dagelijks in de kont neemt. En dat wens ik jou ook toe.
Ben je uitgeluld? Wat een teleurstelling, ik had net zin in een discussie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Enig moreel besef. Dat jij op internet kan posten dat de overheid superkut is zonder de Gestapo langs te krijgen komt enkel en alleen, omdat helden uit het verleden een kant kozen ook al waren ze zelf er niet direct bij betrokken.quote:
De mensen uit Oekrane hebben al verloren ja, maar er is een verschil tussen de voetbalwedstrijd verliezen met 5-0 of met je halve team dood en je club die niet meer bestaat.quote:Het is geen Ajax Feyenoord. Zoals eerder is getoond zijn alleen de wapenmakers die winnen verder niemand.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben je uitgeluld? Wat een teleurstelling, ik had net zin in een discussie.Je bent veel te emotioneel betrokken, misschien eens wat minder nieuws kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Plaats hier uw advertentie
Andersom, Oekrane is ouder dan rusland.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat zei die andere trol laatst ook, Repentless? Heb je die zin uit Moscow? Als je vastgeluld bent trek je de emo-kaart?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:28 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Je bent veel te emotioneel betrokken, misschien eens wat minder nieuws kijken.
waarom zou je geen partij kiezen, onze manier van leven wordt ernstig bedreigt door Rusland.quote:
De "root cause" van deze oorlog en alle voorgaande, door de Russen uitgevoerde veroveringsoorlogen en genocides is het bestaan van het land "Rusland". Dat land dient, net als Duitsland na de tweede wereldoorlog, opgedeeld te worden. Alleen al om het agressieve militarisme van Slavische/Europese deel - oftewel het Russische Pruissen - aan banden te leggen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Niemand is bezig met een oplossing voor deze oorlog en de root cause ervan, letterlijk niemand.
[..]
ik stel voor kernwapens naar oekraine, en alle landen die aan rusland grenzen, en autonoom kunnen besluiten deze te gebruiken.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De "root cause" van deze oorlog en alle voorgaande, door de Russen uitgevoerde veroveringsoorlogen en genocides is het bestaan van het land "Rusland". Dat land dient, net als Duitsland na de tweede wereldoorlog, opgedeeld te worden. Alleen al om het agressieve militarisme van Slavische/Europese deel - oftewel het Russische Pruissen - aan banden te leggen.
"Stelselmatig"? Er is voor zover ik weet geen stelselmatig genocide gepleegd op Oekraners door de Russen. Als je naar hun geschiedenis kijkt hebben Oekraners zelf ook massaslachtingen en genocides onder de bevolking gepleegd. Of zeg dat anders ook tegen de Engelsen in Australi of in Amerika, tegen de Spanjaarden in Zuid, Midden en Noord-Amerika.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gezien het stelselmatig genocide plegen op hun Oekranse medeburgers is Oekrane blijkbaar toch niet zo hun land.
quote:
Bothsideism.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:16 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Waarom een kant kiezen? Het is geen Ajax Feyenoord. Zoals eerder is getoond zijn alleen de wapenmakers die winnen verder niemand.
quote:Zoals eerder is getoond zijn alleen de doktoren/mijnwerkers die winnen verder niemand.
De Holodomor en de huidige racistische vernietigingsoorlog zijn toch wel aardig stelselmatig.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:35 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
"Stelselmatig"? Er is voor zover ik weet geen stelselmatig genocide gepleegd op Oekraners door de Russen. Als je naar hun geschiedenis kijkt hebben Oekraners zelf ook massaslachtingen en genocides onder de bevolking gepleegd. Of zeg dat anders ook tegen de Engelsen in Australi of in Amerika, tegen de Spanjaarden in Zuid, Midden en Noord-Amerika.
Eens, ik kies ook geen kant, ik ben gewoon voor het land dat vredig wil leven en de algemeen erkende nationale grenzen respecteert . Rara, welk land van de twee vechtende partijen zou dat zijn?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:16 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Waarom een kant kiezen? Het is geen Ajax Feyenoord. Zoals eerder is getoond zijn alleen de wapenmakers die winnen verder niemand.
Aan nucleaire wapens beginnen is dom. Het levert Nederland niets op en kost een vermogen om te onderhouden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Valt mee, we hebben de opwerker/verrijker al in huis (Urenco). De Plutonium voor de pits zitten we nu te verstoken in Borcelle en dat is erg dom.
Rusland verdient heel veel geld met het verkopen van wapens.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bothsideism.
https://www.merriam-webst(...)-words-were-watching
Maar de kant die ongeprovoceerd de ander aanvalt, is niet gelijk aan de kant die aangevallen wordt.
En dat wapenindustrie argument wordt ik ook zo droevig van.
Laat me even weten of er ergens wapenmakers zijn die gratis wapens leveren.
Ow, zijn die er niet?
Mooi, dan zijn we het er over eens dat het feit dat wapenmakers iets verdienen gewoon geen argument is.
Doktoren verdienen ook. Immers hoop gewonde mensen. Mijnwerkers ook. Koper erts wat uit mijnen gehaald moet worden. En er vallen er meer te bedenken.
Maar we horen nooit:
[..]
De verdedigende partij natuurlijk. Of denk jij dat Rusland in een briljant Westers complot getrapt is?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eens, ik kies ook geen kant, ik ben gewoon voor het land dat vredig wil leven en de algemeen erkende nationale grenzen respecteert . Rara, welk land van de twee vechtende partijen zou dat zijn?
de Engelsen hebben weinig meer te zeggen in Australie of Amerika net als de Spanjaarden in Zuid, Midden en Noord Amerika atmquote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:35 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
"Stelselmatig"? Er is voor zover ik weet geen stelselmatig genocide gepleegd op Oekraners door de Russen. Als je naar hun geschiedenis kijkt hebben Oekraners zelf ook massaslachtingen en genocides onder de bevolking gepleegd. Of zeg dat anders ook tegen de Engelsen in Australi of in Amerika, tegen de Spanjaarden in Zuid, Midden en Noord-Amerika.
Het begint zo oud te worden die Firehose of Falsehood truc om onzin te verspreiden om mensen in de war te brengen dat ik ze niet eens meer uitlach maar enkel nog een *gaaaaaap*quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar Rusland verdedigt zich tegen de agressieve uitbreiding van de NAVO door de Nazi's!!!quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De verdedigende partij natuurlijk. Of denk jij dat Rusland in een briljant Westers complot getrapt is?
Dat zeg ik, dat briljante complotquote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja maar Rusland verdedigt zich tegen de agressieve uitbreiding van de NAVO door de Nazi's!!!![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja maar Rusland verdedigt zich tegen de agressieve uitbreiding van de NAVO door de Nazi's!!!![]()
![]()
![]()
Toch niet. Zeker er nu geen racistische vernietigingsoorlog gaande is. Zelfs Nazi-Duitsland heeft huisgehouden in Oekrane tijdens de tweede wereldoorlog, dt was racistisch. Azov-nazi's die nu actief zijn in Oekrane zijn racistisch. Oekraners die meerdere keren massaslachtingen pleegden op joden, eeuwen voor de tweede wereldoorlog, die waren racistisch.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Holodomor en de huidige racistische vernietigingsoorlog zijn toch wel aardig stelselmatig.
Nee, wel hun nageslacht. Die eeuwen tot de dag van vandaag voor ellende elders in de wereld zorgen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
de Engelsen hebben weinig meer te zeggen in Australie of Amerika net als de Spanjaarden in Zuid, Midden en Noord Amerika atm
als die daar weer dingen beginnen te veroveren hebben mensen daar vast genoeg over te zeggen
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:53 schreef Shotty het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Omsingeld door de NAVO, aldus de strategische genien van Rusland
quote:
quote:Het doel van het spel is gebieden van het bord te veroveren door ze te omsingelen met stenen van de eigen kleur.
Tis wel echt een bizar groot land.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:53 schreef Shotty het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Valt best mee. 2/3 is Siberi.quote:
Daar zijn ze weer; de Azov-nazi's!quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:54 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Toch niet. Zeker er nu geen racistische vernietigingsoorlog gaande is. Zelfs Nazi-Duitsland heeft huisgehouden in Oekrane tijdens de tweede wereldoorlog, dt was racistisch. Azov-nazi's die nu actief zijn in Oekrane zijn racistisch. Oekraners die meerdere keren massaslachtingen pleegde op joden, eeuwen voor de tweede wereldoorlog, die waren racistisch.
Het merendeel is enorm dunbevolkt idd.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Valt best mee. 2/3 is Siberi.
O ja, die zijn spontaan van hun haat-ideologie genezen. Oekrane moet nu wel representatief zijn op het wereldtoneel nu er een oorlog gaande is met Rusland.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daar zijn ze weer; de Azov-nazi's!
Vooralsnog zijn het toch echt de Russen die een racistische vernietigingsoorlog voeren om hun buurvolk uit te roeien en Lebensraum voor Russische kolonisten te creren.
144 miljoen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het merendeel is enorm dunbevolkt idd.
Ja, al is er een sterk vermoeden dat dat anno nu een beetje in het slob zit.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland verdient heel veel geld met het verkopen van wapens.
https://indianexpress.com(...)-systems-us-7799245/quote:Bad PR: Russia, 2nd largest military exporter, suffers from canceled orders, because less countries order russian tanks due to bad performance in Ukraine - which is nice
https://www.financialexpr(...)ial-complex/2430471/quote:Defence Budget 2022: Gearing up India’s domestic military-industrial complex
Ook in Rusland is genoeg discriminatie. Kijk maar eens hoe ze bijvoorbeeld met homo's omgaan...quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daar zijn ze weer; de Azov-nazi's!
Vooralsnog zijn het toch echt de Russen die een racistische vernietigingsoorlog voeren om hun buurvolk uit te roeien en Lebensraum voor Russische kolonisten te creren.
dat heeft niets met het creeeren van lebensraum te maken aangezien de inwoners er gewoon (vrijwillig) bijkomenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:03 schreef Tobias19xx het volgende:
Nee hoor, Rusland heeft genoeg "lebensraum" (een Duitse term), het is de EU die de afgelopen 60/70 jaar druk bezig is met lebensraum creren. En het was/is de NAVO die zich uitbreidt.
NAVO breid uit door de dreiging uit Rusland, niet andersom ;-)quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:03 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
O ja, die zijn spontaan van hun haat-ideologie genezen. Oekrane moet nu wel representatief zijn op het wereldtoneel nu er een oorlog gaande is met Rusland.
Nee hoor, Rusland heeft genoeg "lebensraum" (een Duitse term), het is de EU die de afgelopen 60/70 jaar druk bezig is met lebensraum creren. En het was/is de NAVO die zich uitbreidt.
Ja, de veroverde lappen grond die de EU en de NAVO hebben gescored de afgelopen 60/70 jaar zijn niet te tellen, h.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:03 schreef Tobias19xx het volgende:
het is de EU die de afgelopen 60/70 jaar druk bezig is met lebensraum creren. En het was/is de NAVO die zich uitbreidt.
Het heeft alles met lebensraum te maken, en die landen worden met EU-geld omgekocht. Mij is niet gevraagd of ik bij de EU wil horen. Waarom is daar in NL (en veel andere landen) geen referendum over gehouden? In het VK wel, en die waren gelijk eruit gestapt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat heeft niets met het creeeren van lebensraum te maken aangezien de inwoners er gewoon (vrijwillig) bijkomen
Als de Russen zogenaamd voldoende Lebensraum hebben, waarom vallen ze hun buurland dan binnen om met hun doodseskaders de Oekranse bevolking uit te roeien en te vervangen door Russen?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:03 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
O ja, die zijn spontaan van hun haat-ideologie genezen. Oekrane moet nu wel representatief zijn op het wereldtoneel nu er een oorlog gaande is met Rusland.
Er was geen dreiging uit Rusland tot de NAVO dichter bij kwam.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:11 schreef Shotty het volgende:
[..]
NAVO breid uit door de dreiging uit Rusland, niet andersom ;-)
"veroverde"quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, de veroverde lappen grond die de EU en de NAVO hebben gescored de afgelopen 60/70 jaar zijn niet te tellen, h.
Maar conform de context, heb je niks aan lebensraum als de mensen die er nu wonen, er blijven wonen h?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:16 schreef Tobias19xx het volgende:
Het heeft alles met lebensraum te maken,
Als jij na al die maanden dat dit gaande is nog steeds niet weet, vraag ik me af onder welke steen jij leeft.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als de Russen zogenaamd voldoende Lebensraum hebben, waarom vallen ze hun buurland dan binnen om met hun doodseskaders de Oekranse bevolking uit te roeien en te vervangen door Russen?
In de regel vraagt men complottheoretici en BNW dwazen inderdaad niet naar hun mening nee.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:16 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Mij is niet gevraagd of ik bij de EU wil horen.
[..]
Ik quote mijzelf van een paar posts geleden:quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:17 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Er was geen dreiging uit Rusland tot de NAVO dichter bij kwam.
Oekrane wilde nieteens bij de NAVO totdat Rusland de Krim en Donbas binnenviel. pure onzin dus weer.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:53 schreef Shotty het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zeker wel, Noorwegen krijgt regelmatig boze brieven van die figuren en dat is gewoon een founding memberquote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:17 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dan moet men niet claimen dat inwoners daar iets over te zeggen hebben.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In de regel vraagt men inderdaad niet naar hun mening nee.
Ondertussen een goldie oldie, maar tobias heeft die memo nog niet gehad:quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:17 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Waarover?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
zeker wel, Noorwegen krijgt regelmatig boze brieven van die figuren en dat is gewoon een founding member
meme's voor de simpletonsquote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ondertussen een goldie oldie, maar tobias heeft die memo nog niet gehad:
[ afbeelding ]
militaire oefeningen meestalquote:
Niet iedereen heeft toegang tot de Russische propaganda.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:19 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Als jij na al die maanden dat dit gaande is nog steeds niet weet, vraag ik me af onder welke steen jij leeft.
Bingo. Volle kaart. We hebben ze in dit deeltje weer allemaal gehad, van BNW tot aan Russian bots.quote:
Duh. Waar hadden we het dan over?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
militaire oefeningen meestal
ook een eventueel raketschild wil wel wat dreigbrieven opleveren
Mij is het volstrekt duidelijk waarom de Russen Oekrane binnengevallen zijn en hun buurvolk uitroeien; dezelfde walgelijke ideologie die onze oosterburen daar toe gebracht heeft. Puur racisme, door de staat gepropageerd revisionisme, kolonialisme, fascisme, allemaal termen die op Rusland en het Russische volk van toepassing zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:19 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Als jij na al die maanden dat dit gaande is nog steeds niet weet, vraag ik me af onder welke steen jij leeft.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft toegang tot de Russische propaganda.
dreiging vanuit Ruslandquote:
schelden = toegeven dat je ongelijk hebt.quote:
navo nog eu is geen meter uitgebreid, Alle alnden sluiten vrijwillig aan. dus uitbreden is geen sprake van. en ik begrijp het, wie wil nu aanlsuiten bij de zwakkebegaafde autoritaire tokkies?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:03 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat narratief deelt zelfs de NAVO niet met je.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Mij is het volstrekt duidelijk waarom de Russen Oekrane binnengevallen zijn en hun buurvolk uitroeien; dezelfde walgelijke ideologie die onze oosterburen daar toe gebracht heeft. Puur racisme, door de staat gepropageerd revisionisme, kolonialisme, fascisme, allemaal termen die op Rusland en het Russische volk van toepassing zijn.
Heb ik al uitgelegd. Even verder lezen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:27 schreef Korenfok het volgende:
[..]
navo nog eu is geen meter uitgebreid, Alle alnden sluiten vrijwillig aan. dus uitbreden is geen sprake van. en ik begrijp het, wie wil nu aanlsuiten bij de zwakkebegaafde autoritaire tokkies?
mij is niety gevraagd of jij stem recht mag hebben nog of jij bij nederland mag horen. Toch is het mij gewoon opgedrongen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 20:16 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Het heeft alles met lebensraum te maken, en die landen worden met EU-geld omgekocht. Mij is niet gevraagd of ik bij de EU wil horen. Waarom is daar in NL (en veel andere landen) geen referendum over gehouden? In het VK wel, en die waren gelijk eruit gestapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |