Oekraïne is ook gewoon hun land.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die zogenaamde "etnische Russen" hadden ook gewoon met hun horde kunnen wegtrekken uit dat verschrikkelijke Oekraïne om tussen hun soortgenoten in Rusland te gaan wonen, om maar eens wat te noemen.
Neh, ze gebruiken gedwongen conscriptie van de Donbas, dus het zijn geen echte Russen uit Moskou of St Petersburg die dood gaan dus het zal Rusland niet boeien.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:36 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Ook de veel kleiner bijgestelde doelen zijn een kaalslag op het Russische leger, en de demografie van het land.
Moet ie vooral niet doen, we hebben hier in zekere mate vvmu.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Kun je het niet bij de frontpage laten met je pro Rusland anti Oekraine geleuter de hele tijd?
Ural $35 goedkoper dan Brent per vat, dat is een flinke korting. De sterk gestegen aardolieprijzen sinds de invasie in Oekraine compenseren echter dat verschil.quote:Ob wohl der Kauf von russischen Rohöl ein Geschmäckle hat, finden sich genug Abnehmer. Russland wirft seine Ressourcen für einen Spottpreis auf den Markt, dass gerade ärmere Staaten aus Asien und Afrika zu greifen. Doch erstaunlicherweise kauft auch der superreiche Ölstaat Saudi-Arabien Erdöl aus Russland.
Kan er niet een keer een verdwaald kruisraketje vallen op het gebouw waar die soap word uitgezonden? Zou hilarische live beelden opleveren.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk dat de VS nooit openlijk een oorlog is gestart voor genocide.
[ twitter ]
Ey, wijs mij één berichtje aan waarop ik ooit gezegd heb dat Rusland wel het recht heeft om Oekraïne binnen te vallen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:27 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Rusland heeft het recht niet. Amerika had het recht niet.
Maar jouw betogen zien er altijd zo uit: "Amerika had het recht niet om Irak binnen te vallen, en daarom heeft Rusland nu wel het recht om Oekraïne binnen te vallen".
Lekkere logica.
Gewoon eindeloos je al meerdere keren ontkrachte onzin blijven herhalen en uiteindelijk stoppen mensen met reageren of noemen ze je dom, dus heb je gewonnen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je ontkent dat 'precedent' bestaat. Amerika heeft het precedent gezet, Rusland heeft het precedent gebruikt.
Geen van beide had het recht om een ander land binnen te vallen. Maar omdat Amerika het precedent gezet heeft, is hun veroordeling van Rusland een ten hemel schreiende hypocrisie en is hun 'hulp' aan Oekraïne ook een ten hemel schreiende hypocrisie.
Dat is wat het argument betekent. Kaal of kammen.
Als Amerika nou gewoon zegt: "We helpen Oekraïne omdat we hen voor ons tegen Rusland willen laten vechten, omdat wij zelf niet tegen Rusland kunnen vechten.", dan was het geen ten hemel schreiende hypocrisie geweest. Dan was het gewoon de waarheid geweest, en hadden we op Amerika kunnen kotsen omdat ze Oekraïners tegen Rusland de dood in jagen voor hun eigen agenda.
Winnen, verliezen, zwart, wit. Oekraïne, Rusland.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gewoon eindeloos je al meerdere keren ontkrachte onzin blijven herhalen en uiteindelijk stoppen mensen met reageren of noemen ze je dom, dus heb je gewonnen.
Toch een beetje dit idee.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, jeetje.
Duitsland is al eens vaker afhankelijk geweest vh gas. Paniek alom, dat geloof ik wel.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Draadje waarom Rusland de S300 raketten inzet voor gronddoelen.
[ twitter ]
Je hebt er nog steeds niets aan als je ze niet naar het front kan brengen.quote:I don't think Russia using these missiles is a sign of desperation. It has a large stock of them, probably tens of thousands, and it's using all the assets at its disposal to win its war in Ukraine. If it has plentiful expendible missiles, why not use them? /19
Blijkbaar niet.quote:
Dus je bent al de hele middag bezig met ja maar hunnie doen het ookquote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ey, wijs mij één berichtje aan waarop ik ooit gezegd heb dat Rusland wel het recht heeft om Oekraïne binnen te vallen.
Ééntje maar.
Het dichtst dat ik daar ooit bij ben geweest is te zeggen dat: Rusland zich het recht toeëigent omdat Amerika zich dat recht ook toeëigende. Poetin heeft dat namelijk letterlijk zo gezegd.
Alle keren dat ik Amerika erbij heb gesleept, was omdat mensen zeiden dat Rusland niet het recht had om Oekraïne binnen te vallen en dat wij daarom het recht hebben om [vul maar in] te doen. Waarbij wij exact eenzelfde illegaal argument gebruiken om ons wederrechtelijk met die oorlog te bemoeien als dat Rusland gebruikte om Oekraïne binnen te vallen
Dat Rusland Oekraïne is binnengevallen geeft ons net zo veel recht om Oekraïne wapens te leveren, als dat Rusland het recht had om Oekraïne binnen te vallen.
Het gaat om details hé. Dat ik zeg dat Amerika Rusland het recht heeft verschaft om Oekraïne binnen te vallen, betekent helemaal niet dat ik het met die inval eens ben. Ik ben het er helemaal niet mee eens. Maar ik ben het net zo min eens met de dingen die wij doen: hoe wij Oekraïne gebruiken om Rusland voor ons te grazen te nemen. En die hele inval had sowieso voorkomen kunnen worden als Oekraïne zich niet zo uitermate agressief tegen Rusland had gedragen.
Als ik iets niet noem, is het je eigen invulling die mijn woorden positief of negatief maken.
Dat jullie allemaal invullen dat ik Rusland's inval steun omdat ik Oekraïne niet steun, is jullie eigen invulling en zegt meer van jezelf dan van mij.
Ik steun namelijk beide niet. Ik vind dat beide het er naar gemaakt hebben, en dat wij (Amerika, EU, NAVO) het alleen maar erger maken. Niemand is bezig met een oplossing voor deze oorlog en de root cause ervan, letterlijk niemand.
Iedereen op politiek niveau is alleen maar de borderline-syndroomlijder aan het uithangen en probeert het randje van WW3 op te zoeken.
Gevolgd met deze extreem laffe uitweg:quote:En die hele inval had sowieso voorkomen kunnen worden als Oekraïne zich niet zo uitermate agressief tegen Rusland had gedragen.
Je bent niet neutraal. Je bent een mafketel die met de ene na de andere drogreden komt, extreem kromme vergelijkingen maakt, doet aan geschiedenisvervalsing die toevallig altijd goed uitkomen voor Rusland, maar je bent dan vervolgens te laf om expliciet kant te kiezen.quote:Dat jullie allemaal invullen dat ik Rusland's inval steun omdat ik Oekraïne niet steun, is jullie eigen invulling en zegt meer van jezelf dan van mij.
Ik steun namelijk beide niet
Russen maakten al eeuwen onderdeel uit van wat nu Oekraïne is, lang voor de holodomor.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:55 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nadat de Oekraïners bij de holodomor in het oosten uitgemoord en vervangen zijn door Russen.
Waarom niet? Waarom heb je geen voorkeur?quote:
Hoezo maken we het erger? Omdat we niet toestaan dat Rusland Ukraine verkracht, op iedere en de meest letterlijke manier? Ik vind Putin zijn gang laten gaan erger dan niets doen, waarom jij niet? En waarom ben jij niet bang dat de Baltische staten, Polen en NL de volgende zijn? Putins patroon is net zo duidelijk als zijn onbetrouwbaarheid.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:58 schreef RetepV het volgende:
Ik vind dat beide het er naar gemaakt hebben, en dat wij (Amerika, EU, NAVO) het alleen maar erger maken. Niemand is bezig met een oplossing voor deze oorlog en de root cause ervan, letterlijk niemand.
Waarom een kant kiezen? Het is geen Ajax Feyenoord. Zoals eerder is getoond zijn alleen de wapenmakers die winnen verder niemand.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus je bent al de hele middag bezig met ja maar hunnie doen het ook![]()
![]()
![]()
roepen, maar voor de rest bedoel je daar niks mee en is het niet je eigen mening.
En op de een of andere manier heb je het voor jezelf goedgepraat dat wapens geven aan een aangevallen land moreel of juridisch hetzelfde is als een land aanvallen en daar burgers op straat executeren.
En dan deze bizarre zin:
[..]
Gevolgd met deze extreem laffe uitweg:
[..]
Je bent niet neutraal. Je bent een mafketel die met de ene na de andere drogreden komt, extreem kromme vergelijkingen maakt, doet aan geschiedenisvervalsing die toevallig altijd goed uitkomen voor Rusland, maar je bent dan vervolgens te laf om expliciet kant te kiezen.
Ukraine word dan ook al eeuwen in de kont genomen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Russen maakten al eeuwen onderdeel uit van wat nu Oekraïne is, lang voor de holodomor.
Big brain reactie hoor. Zet het in een meme en je maakt heel veel indruk op meisjes met een puberleeftijd.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Winnen, verliezen, zwart, wit. Oekraïne, Rusland.
Binair denken is hier het grootste probleem.
Elk land zo'n beetje.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ukraine word dan ook al eeuwen in de kont genomen.
Oh, dat hoort er gewoon bijquote:
Propagandasekreet Skabeva heeft haar benen vast en zeker al weid gespreid om de kruisraket te in ontvangst te nemen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kan er niet een keer een verdwaald kruisraketje vallen op het gebouw waar die soap word uitgezonden? Zou hilarische live beelden opleveren.
Omdat ik dat recht heb, omdat ik dat wil, omdat ik niet in Rusland leef en dus zelf mag kiezen en vooral omdat ik een sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel heb en Ukraine ook een normaal democratisch land met mensen rechten gun. En jij gunt ze een dictatuur die je dagelijks in de kont neemt. En dat wens ik jou ook toe.quote:
Jou argument is zo bizarre, want feitelijk komt het hier op neer: dat het slachtoffer van een groepsverkachting wie zich verweerd, net zoveel recht heeft dit te doen als de groepverkrachters die iemand verkracht en dat omstanders die helpen de gene wie verkracht wordt zich zelf te verweren, net zoveel recht heeft om dit te doen als de groepverkrachters het recht hebben iemand te verkrachten?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ey, wijs mij één berichtje aan waarop ik ooit gezegd heb dat Rusland wel het recht heeft om Oekraïne binnen te vallen.
Ééntje maar.
Het dichtst dat ik daar ooit bij ben geweest is te zeggen dat: Rusland zich het recht toeëigent omdat Amerika zich dat recht ook toeëigende. Poetin heeft dat namelijk letterlijk zo gezegd.
Alle keren dat ik Amerika erbij heb gesleept, was omdat mensen zeiden dat Rusland niet het recht had om Oekraïne binnen te vallen en dat wij daarom het recht hebben om [vul maar in] te doen. Waarbij wij exact eenzelfde illegaal argument gebruiken om ons wederrechtelijk met die oorlog te bemoeien als dat Rusland gebruikte om Oekraïne binnen te vallen
Dat Rusland Oekraïne is binnengevallen geeft ons net zo veel recht om Oekraïne wapens te leveren, als dat Rusland het recht had om Oekraïne binnen te vallen.
Het gaat om details hé. Dat ik zeg dat Amerika Rusland het recht heeft verschaft om Oekraïne binnen te vallen, betekent helemaal niet dat ik het met die inval eens ben. Ik ben het er helemaal niet mee eens. Maar ik ben het net zo min eens met de dingen die wij doen: hoe wij Oekraïne gebruiken om Rusland voor ons te grazen te nemen. En die hele inval had sowieso voorkomen kunnen worden als Oekraïne zich niet zo uitermate agressief tegen Rusland had gedragen.
Als ik iets niet noem, is het je eigen invulling die mijn woorden positief of negatief maken.
Dat jullie allemaal invullen dat ik Rusland's inval steun omdat ik Oekraïne niet steun, is jullie eigen invulling en zegt meer van jezelf dan van mij.
Ik steun namelijk beide niet. Ik vind dat beide het er naar gemaakt hebben, en dat wij (Amerika, EU, NAVO) het alleen maar erger maken. Niemand is bezig met een oplossing voor deze oorlog en de root cause ervan, letterlijk niemand.
Iedereen op politiek niveau is alleen maar de borderline-syndroomlijder aan het uithangen en probeert het randje van WW3 op te zoeken.
Gezien het stelselmatig genocide plegen op hun Oekraïnse medeburgers is Oekraïne blijkbaar toch niet zo hun land.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Russen maakten al eeuwen onderdeel uit van wat nu Oekraïne is, lang voor de holodomor.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ik dat recht heb, omdat ik dat wil, omdat ik niet in Rusland leef en dus zelf mag kiezen en vooral omdat ik een sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel heb en Ukraine ook een normaal democratisch land met mensen rechten gun. En jij gunt ze een dictatuur die je dagelijks in de kont neemt. En dat wens ik jou ook toe.
Ben je uitgeluld? Wat een teleurstelling, ik had net zin in een discussie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Enig moreel besef. Dat jij op internet kan posten dat de overheid superkut is zonder de Gestapo langs te krijgen komt enkel en alleen, omdat helden uit het verleden een kant kozen ook al waren ze zelf er niet direct bij betrokken.quote:
De mensen uit Oekraïne hebben al verloren ja, maar er is een verschil tussen de voetbalwedstrijd verliezen met 5-0 of met je halve team dood en je club die niet meer bestaat.quote:Het is geen Ajax Feyenoord. Zoals eerder is getoond zijn alleen de wapenmakers die winnen verder niemand.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben je uitgeluld? Wat een teleurstelling, ik had net zin in een discussie.Je bent veel te emotioneel betrokken, misschien eens wat minder nieuws kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Plaats hier uw advertentie
Andersom, Oekraïne is ouder dan rusland.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat zei die andere trol laatst ook, Repentless? Heb je die zin uit Moscow? Als je vastgeluld bent trek je de emo-kaart?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:28 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Je bent veel te emotioneel betrokken, misschien eens wat minder nieuws kijken.
waarom zou je geen partij kiezen, onze manier van leven wordt ernstig bedreigt door Rusland.quote:
De "root cause" van deze oorlog en alle voorgaande, door de Russen uitgevoerde veroveringsoorlogen en genocides is het bestaan van het land "Rusland". Dat land dient, net als Duitsland na de tweede wereldoorlog, opgedeeld te worden. Alleen al om het agressieve militarisme van Slavische/Europese deel - oftewel het Russische Pruissen - aan banden te leggen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Niemand is bezig met een oplossing voor deze oorlog en de root cause ervan, letterlijk niemand.
[..]
ik stel voor kernwapens naar oekraine, en alle landen die aan rusland grenzen, en autonoom kunnen besluiten deze te gebruiken.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De "root cause" van deze oorlog en alle voorgaande, door de Russen uitgevoerde veroveringsoorlogen en genocides is het bestaan van het land "Rusland". Dat land dient, net als Duitsland na de tweede wereldoorlog, opgedeeld te worden. Alleen al om het agressieve militarisme van Slavische/Europese deel - oftewel het Russische Pruissen - aan banden te leggen.
"Stelselmatig"? Er is voor zover ik weet geen stelselmatig genocide gepleegd op Oekraïners door de Russen. Als je naar hun geschiedenis kijkt hebben Oekraïners zelf ook massaslachtingen en genocides onder de bevolking gepleegd. Of zeg dat anders ook tegen de Engelsen in Australië of in Amerika, tegen de Spanjaarden in Zuid, Midden en Noord-Amerika.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gezien het stelselmatig genocide plegen op hun Oekraïnse medeburgers is Oekraïne blijkbaar toch niet zo hun land.
quote:
Bothsideism.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:16 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Waarom een kant kiezen? Het is geen Ajax Feyenoord. Zoals eerder is getoond zijn alleen de wapenmakers die winnen verder niemand.
quote:Zoals eerder is getoond zijn alleen de doktoren/mijnwerkers die winnen verder niemand.
De Holodomor en de huidige racistische vernietigingsoorlog zijn toch wel aardig stelselmatig.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:35 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
"Stelselmatig"? Er is voor zover ik weet geen stelselmatig genocide gepleegd op Oekraïners door de Russen. Als je naar hun geschiedenis kijkt hebben Oekraïners zelf ook massaslachtingen en genocides onder de bevolking gepleegd. Of zeg dat anders ook tegen de Engelsen in Australië of in Amerika, tegen de Spanjaarden in Zuid, Midden en Noord-Amerika.
Eens, ik kies ook geen kant, ik ben gewoon voor het land dat vredig wil leven en de algemeen erkende nationale grenzen respecteert . Rara, welk land van de twee vechtende partijen zou dat zijn?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:16 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Waarom een kant kiezen? Het is geen Ajax Feyenoord. Zoals eerder is getoond zijn alleen de wapenmakers die winnen verder niemand.
Aan nucleaire wapens beginnen is dom. Het levert Nederland niets op en kost een vermogen om te onderhouden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Valt mee, we hebben de opwerker/verrijker al in huis (Urenco). De Plutonium voor de pits zitten we nu te verstoken in Borcelle en dat is erg dom.
Rusland verdient heel veel geld met het verkopen van wapens.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bothsideism.
https://www.merriam-webst(...)-words-were-watching
Maar de kant die ongeprovoceerd de ander aanvalt, is niet gelijk aan de kant die aangevallen wordt.
En dat wapenindustrie argument wordt ik ook zo droevig van.
Laat me even weten of er ergens wapenmakers zijn die gratis wapens leveren.
Ow, zijn die er niet?
Mooi, dan zijn we het er over eens dat het feit dat wapenmakers iets verdienen gewoon geen argument is.
Doktoren verdienen ook. Immers hoop gewonde mensen. Mijnwerkers ook. Koper erts wat uit mijnen gehaald moet worden. En er vallen er meer te bedenken.
Maar we horen nooit:
[..]
De verdedigende partij natuurlijk. Of denk jij dat Rusland in een briljant Westers complot getrapt is?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eens, ik kies ook geen kant, ik ben gewoon voor het land dat vredig wil leven en de algemeen erkende nationale grenzen respecteert . Rara, welk land van de twee vechtende partijen zou dat zijn?
de Engelsen hebben weinig meer te zeggen in Australie of Amerika net als de Spanjaarden in Zuid, Midden en Noord Amerika atmquote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:35 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
"Stelselmatig"? Er is voor zover ik weet geen stelselmatig genocide gepleegd op Oekraïners door de Russen. Als je naar hun geschiedenis kijkt hebben Oekraïners zelf ook massaslachtingen en genocides onder de bevolking gepleegd. Of zeg dat anders ook tegen de Engelsen in Australië of in Amerika, tegen de Spanjaarden in Zuid, Midden en Noord-Amerika.
Het begint zo oud te worden die Firehose of Falsehood truc om onzin te verspreiden om mensen in de war te brengen dat ik ze niet eens meer uitlach maar enkel nog een *gaaaaaap*quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar Rusland verdedigt zich tegen de agressieve uitbreiding van de NAVO door de Nazi's!!!quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De verdedigende partij natuurlijk. Of denk jij dat Rusland in een briljant Westers complot getrapt is?
Dat zeg ik, dat briljante complotquote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja maar Rusland verdedigt zich tegen de agressieve uitbreiding van de NAVO door de Nazi's!!!![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |