abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205273556
Het is natuurlijk lekker tegendraads om voor Poetin te zijn, want de rest is tegen hem.

Maar dit gaat Baudet hopelijk de rest van zijn leven achtervolgen.

Walgelijke hufter om Poetin zo in zijn hol te kruipen (weer), het haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:03:43 #3
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_205273629
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:50 schreef Hatseflats22 het volgende:
Het is natuurlijk lekker tegendraads om voor Poetin te zijn, want de rest is tegen hem.

Walgelijke hufter om Poetin zo in zijn hol te kruipen (weer), het haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.
:')
pi_205273640
Niet eens zo zeer tegendraads maar denk vooral dat dit enge clubje en zijn aanhangers echt in de veronderstelling zijn dat Putler Europa gaat redden. Dat wil zeggen, van Europa een geheel blank zwaar conservatief continent maken.
pi_205273660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:06 schreef Simmertje het volgende:
Niet eens zo zeer tegendraads maar denk vooral dat dit enge clubje en zijn aanhangers echt in de veronderstelling zijn dat Putler Europa gaat redden. Dat wil zeggen, van Europa een geheel blank zwaar conservatief continent maken.
Ja, je hebt gelijk ook.

Niet te harden
pi_205273671
Het is wel grappig dat Baudet zelfs voor Afshin Ellian te ver gaat:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205273697
_O-

twitter
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:15:23 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205273704
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Lol.

Ja dan weet je dat je het goed begaaid hebt.
Huilen dan.
pi_205273715
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:50 schreef Hatseflats22 het volgende:

Hij is de NSB'er van deze tijd.
Wat als hij in 1940 had geleefd?
pi_205273727
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:16 schreef polderturk het volgende:

[..]
Dan zou hij een Quisling zijn genoemd. ;)
pi_205273760
Misschien hebben de Oranjes nog een kasteeltje beschikbaar waar Poetin zijn oude dag kan slijten net als de Duitse keizer destijds.
pi_205273790
twitter

De aantallen liggen hoger dan normaal, vanwege de HIMARS?
pi_205273795
Weet iemand hoe het zit met: https://en.wikipedia.org/wiki/Stepan_Bandera

Ik begreep dat hij mainstream ook nogal populair is in Ukraine, en dat er ook gewoon fotos van hem hangen op officieele plaatsen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205273885
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:26 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
De aantallen liggen hoger dan normaal, vanwege de HIMARS?
Het jammere aan dit eenzijdige lijstje is het feit dat als de verliezen aan de ene kant oplopen dat net zo geldt aan de andere kant.
Het enige wat het zegt is de felheid van de strijd.
Vakman pur sang
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:42:16 #15
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205273912
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het jammere aan dit eenzijdige lijstje is het feit dat als de verliezen aan de ene kant oplopen dat net zo geldt aan de andere kant.

Dat hoeft niet per se. In het begin verloor Rusland heel veel tanks die kapotgeknald werden door draagbare anti-tankwapens. Dat zorgde niet per se voor hoge tankverliezen aan Oekraense kant (volgens mij heeft Oekrane veel minder tanks), want het was niet tank vs. tank.

Zelfde voor de marine: Oekrane heeft geen marine, en toch heeft Rusland schepen verloren.

Zelfde voor de luchtmacht: Oekrane heeft in verhouding nauwelijks een luchtmacht, en toch heeft Rusland veel vliegtuigen/helikopters verloren.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_205273970
quote:

[..]
Je weet dat Oekrane geen Nederland is h?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205273978
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:14 schreef polderturk het volgende:
_O-

[ twitter ]
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205273981
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:50 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je weet dat Oekrane geen Nederland is h?
Je weet dat Hitler geen Nederlander was h?
pi_205274151
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:51 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Je weet dat Hitler geen Nederlander was h?
Ik weet dat Hitler Nederland was binnengevallen. Dat was minder een probleem geweest als hij Nederlander was geweest.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205274236
Wellicht geen populaire mening, maar ik vond dat Baudet een punt maakte.
Het is geen hip maar zeer gevoelig standpunt wat hij inneemt.
Is alles wat hij zegt per definitie kolder? Ik vind van niet.
Ik ervaar in steeds grotere mate namelijk ook een zorgwekkend en oprukkend gevaar vanuit Amerika die hun mondiale doelstellingen kosten wat kost willen doorvoeren vanuit perverse belangen en wat ingrijpende gevolgen heeft voor de stabiliteit in de wereld.
De toekomst zal moeten uitwijzen of Baudet het aan het rechte eind had of niet.
Ik wil hem de kans zeker gunnen, want ik vind dat we dit niet zomaar rcksichtslos moeten wegwuiven als waanzin.
pi_205274253
quote:
nazi sympatisanten.
pi_205274309
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:30 schreef VersKers het volgende:
Ik ervaar in steeds grotere mate namelijk ook een zorgwekkend en oprukkend gevaar vanuit Amerika die hun mondiale doelstellingen kosten wat kost willen doorvoeren vanuit perverse belangen en wat ingrijpende gevolgen heeft voor de stabiliteit in de wereld.
Ik wil hem de kans zeker gunnen, want ik vind dat we dit niet zomaar rcksichtslos moeten wegwuiven als waanzin.
De toekomst van Europa ligt niet bij Amerika, maar al zeker niet bij Rusland. Probleem is dat we in Europa nog steeds niet de eenheid hebben om ons zelfstandig te redden.
pi_205274332
quote:

welk punt?

quote:
welke doelstelling precies, en wie destabileert de wereld nu precies en dat is Poetin. maar goed welke doelstellingen worden opgedrongen aan rusland?

* welke perverese belangen?

* hoezo ingrijpende gevolgen heeft? welke gevolgen

quote:
leest erg als nazi propaganda wat je voorstaat nu is al bekend dat baudet dit doet, maar ben erg graag verrast of er echt iets inhoudelijk komt.
pi_205274335
quote:
Noem eens wat voorbeelden? En vertel er vooral bij hoe Rusland op het moment bijdraagt aan stabiliteit in de wereld. :D
pi_205274374
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:36 schreef Simmertje het volgende:

[..]
De toekomst van Europa ligt niet bij Amerika, maar al zeker niet bij Rusland. Probleem is dat we in Europa nog steeds niet de eenheid hebben om ons zelfstandig te redden.
Die eenheid hoeft er ook niet te zijn wat mij betreft, zolang we van elkaar accepteren dat we anders zijn.
Het is juist de geforceerde eenheid wat resulteert in onenigheid en onverenigbaarheid.
De EU streeft teveel naar n eenheid vanuit n ideologie. Een ideologie die alleen gunstig gezind is voor de elite en waarin al het kleinschalige dient te verdwijnen (waaronder de boeren).
pi_205274408
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Noem eens wat voorbeelden? En vertel er vooral bij hoe Rusland op het moment bijdraagt aan stabiliteit in de wereld. :D
Ik kwam hier enkel om mijn mening te geven, niet om verstrikt te raken in een bodemloze discussie.
Dus ik hou het hierbij. :)
Fijn weekend allemaal
pi_205274424
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:43 schreef VersKers het volgende:

[..]
Die eenheid hoeft er ook niet te zijn wat mij betreft, zolang we van elkaar accepteren dat we anders zijn.
Het is juist de geforceerde eenheid wat resulteert in onenigheid en onverenigbaarheid.
De EU streeft teveel naar n eenheid vanuit n ideologie. Een ideologie die alleen gunstig gezind is voor de elite en waarin al het kleinschalige dient te verdwijnen (waaronder de boeren).
Wat een BS joh.
pi_205274458
quote:

[..]
Wat een onzin. Als we ooit een keer af willen van onze afhankelijkheid van Amerika dan moeten streven naar een verenigd Europa. Anders is het gewoon accepteren dat we altijd de hulp (zeker op militair niveau) van Amerika nodig zullen hebben.
pi_205274519
quote:

[..]
je bedoelt rusland en wat conservatisten als baudet voorstaan?
pi_205274537
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:51 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Wat een onzin. Als we ooit een keer af willen van onze afhankelijkheid van Amerika dan moeten streven naar een verenigd Europa. Anders is het gewoon accepteren dat we altijd de hulp (zeker op militair niveau) van Amerika nodig zullen hebben.
baudet heeft een alternatief, een europa onder invloed van Rusland, heerlijk conservatief met een sterke elite en zoveel mogelijk hierachie en zo arm mogelijke bevolking. (beetje zoals rusland nu is, en ze hetwesten van beschuldigen)
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:58:23 #31
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205274540
quote:

[..]
Dan lag hij nu samen met de rest van zijn renaissance vloot met de bek in de modder aan het oostfront Russische -oh irony- granaten weg te koppen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_205274560
Loopt er trouwens nog een onderzoek naar FVD en hun banden met het Kremlin?
pi_205274780
quote:
Ik ervaar juist dat Amerika zich steeds voorzichtiger opstelt. Na de avonturen van Bush Jr is er een kanteling geweest in beleid. De VS is zeer terughoudend geworden met het inzetten van "boots on the ground". Ze weigerden het te doen in Libie. Ze weigerden zich te committeren aan een echte stabilisatie missie in Syri en President Biden hamert er al sinds de Russische troepen opbouw aan de grens van Oekrane in 2021 begon dat de Amerikanen niet zouden gaan vechten.

Het probleem van deze terughoudendheid is dat het ruimte creert voor andere spelers om hun doelen na te jagen. Turkije mag relatief los gaan in Syri net zoals Iran en Rusland. Het zelfde geld voor Libi. Doordat de VS zich niet committeerde aan de verdediging van Oekrane gaf het Rusland de ruimte om met militaire middelen invloed in Oekrane na te jagen.
pi_205274865
quote:
Hij dient gewoon wegens landverraad veroordeeld te worden, hij maakt overduidelijk onderdeel uit van de Russische vijfde colonne in West-Europa.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205274899
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 11:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Hij dient gewoon wegens landverraad veroordeeld te worden, hij maakt overduidelijk onderdeel uit van de Russische vijfde colonne in West-Europa.
Om een wrange mening? Nee lekker democratisch, dat is iets wat Poetin zou doen.
Vakman pur sang
  vrijdag 8 juli 2022 @ 11:52:49 #36
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_205274955
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:58 schreef Korenfok het volgende:

[..]
baudet heeft een alternatief, een europa onder invloed van Rusland, heerlijk conservatief met een sterke elite en zoveel mogelijk hierachie en zo arm mogelijke bevolking. (beetje zoals rusland nu is, en ze hetwesten van beschuldigen)
Wat een onzin en (zoals altijd) weer veel te kort door de bocht.. Alsof je moet kiezen voor het een of het ander.

Echt het kinderlijke niveau in dit topic :')
  vrijdag 8 juli 2022 @ 11:57:05 #37
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205274978
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 11:52 schreef cleanfreak het volgende:
Alsof je moet kiezen voor het een of het ander.
Ja, hij schreeuwt van de daken dat putin zo'n fantastisch leider is.

Maar het is niet alsof hij daarom daarvoor kiest, zoiets h.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 12:00:28 #38
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_205274998
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 11:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Interessant. "overduideliik" vertel ons meer

:') :')
pi_205275066
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:51 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Heel eenvoudig. De VS zal dat nooit toelaten ondanks dat wij ons als EU verenigen.
pi_205275100
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:36 schreef Simmertje het volgende:

[..]
De EU zal altijd samen met de VS op moeten trekken op het wereldtoneel om een vuist te kunnen maken tegen verderfelijke volkeren als de Russen en verderfelijke regimes als dat van China.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205275119
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:46 schreef VersKers het volgende:

[..]
Ik kwam hier enkel om mijn mening te geven, niet om verstrikt te raken in een bodemloze discussie.
Dus ik hou het hierbij. :)
Fijn weekend allemaal
Kremlinpropaganda dus...
pi_205275132
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:06 schreef Cherni het volgende:

[..]
Heel eenvoudig. De VS zal dat nooit toelaten ondanks dat wij ons als EU verenigen.
Bron: De dikke duim.
  FOK!fotograaf vrijdag 8 juli 2022 @ 12:17:54 #43
364681 over_hedge
pi_205275155
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Jep. En geschiedenis betekent niet dat zoiets in de toekomst zou gebeuren. Maar zo ongeveer heel de ww1 kwam door zoiets. Er was opeens een nieuw groot sterk land genaamd Duitsland. Waardoor heel de krachtverhouding in Europa op de schop ging.

Dat zelfde idee heb je als Europa opeens 1 land is. Dus ik zeg niet dat er oorlog zou komen. Zeg alleen dat het is wel al vaker gebeurt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205275170
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 11:52 schreef cleanfreak het volgende:

[..]
Wat een onzin en (zoals altijd) weer veel te kort door de bocht.. Alsof je moet kiezen voor het een of het ander.

Echt het kinderlijke niveau in dit topic :')
ja wel de midden weg is er, en dat heet sociaal liberalisme, onze huidige eu etc. Baudet wel een extreem en stel dus gewoon wat dit extreem is.
pi_205275173
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als je genteresseerd zou zijn in geopolitiek zou je het wel begrijpen. De VS nu nog de grootste wereldmacht wil dat graag zo behouden. Ik vind het best want alles beter dan China. Nee we blijven gewoon afhankelijk van de VS.
pi_205275204
3 tanks al kapot door mijnen. Er is nog een kleine opening en de vierde tank rijdt daar doorheen _O-

twitter
pi_205275241
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 11:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Om een wrange mening? Nee lekker democratisch, dat is iets wat Poetin zou doen.
Buitenlandse sabotagepartijen als FvD en Denk horen niet thuis in de tweede kamer.
pi_205275245
Gaat hard nu.
Dit moeten we in de gaten houden.

twitter
  FOK!fotograaf vrijdag 8 juli 2022 @ 12:32:25 #49
364681 over_hedge
pi_205275276
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:25 schreef polderturk het volgende:
3 tanks al kapot door mijnen. Er is nog een kleine opening en de vierde tank rijdt daar doorheen _O-

[ twitter ]
Denk dat we iemand gevonden hebben voor de darwin award ;(

Ook niet eerste filmpjes van dat zoiets gebeurt met mijnen :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 12:32:49 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205275280
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:06 schreef Cherni het volgende:

[..]
De Amerikanen willen juist dat we militair gezien onze eigen boontjes eens gaan doppen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205275290
twitter
pi_205275295
twitter
  FOK!fotograaf vrijdag 8 juli 2022 @ 12:37:28 #53
364681 over_hedge
pi_205275323
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:33 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Je zou maar op deze gek gestemd hebben omdat je wat corona regeltjes zat was
pi_205275328
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:32 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Denk dat we iemand gevonden hebben voor de darwin award ;(

Ook niet eerste filmpjes van dat zoiets gebeurt met mijnen :')
"Hee daar is nog een open plekje waar een tank nog niet is opgeblazen"

vrijdag 8 juli 2022 @ 12:38:25 #55
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205275335
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als je genteresseerd zou zijn in geopolitiek zou je het wel begrijpen. De VS nu nog de grootste wereldmacht wil dat graag zo behouden. Ik vind het best want alles beter dan China. Nee we blijven gewoon afhankelijk van de VS.
Interessante stelling, moet ik bekennen.

Aan de ene kant hebben we een understanding; de VS mag de dollar en in ruil daarvoor spelen ze wereld politie agentje.

Aan de andere kant was turkije als het aan de VS lag al lang volwaardig EU lid. Dus dat verhoud zich slecht met de stelling dat de VS niet wil dat wij ons verder verenigen.

En mochten wij ooit een EU leger gaan maken, dan wordt dat beter en sterker dan de legers van de VS. En het is niet alsof de VS daar wat tegen zou kunnen doen.
&lt;signature here&gt;.
pi_205275337
5 juli

Tokayev offers EU to buy Kazakh oil instead of Russian
https://news.am/eng/news/710433.html

6 juli

Russia shuts down terminal after Kazakhstan offers to send more oil to the EU
https://www.euractiv.com/(...)-more-oil-to-the-eu/

7 juli

After Russian move on pipeline, Kazakhstan says it needs other routes
https://www.reuters.com/b(...)yev-says-2022-07-07/

8 juli

Kazakhstan president seeks to diversify oil export routes away from Russia
https://eurasianet.org/ka(...)tes-away-from-russia
https://www.rferl.org/a/k(...)ts-war/31932806.html
pi_205275351
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
De Amerikanen willen juist dat we militair gezien onze eigen boontjes eens gaan doppen
Dat is iets heel anders dan de macht en beslissingen die genomen worden op het wereldtoneel. Lang voordat Rusland Oekraine binnenviel was het de VS die Nordstream 2 behoorlijk in de weg zat. Zo erg zelfs dat Duitsland de certificering niet durfde af te geven.

Maar nogmaals, een prima zaak van die Yanks. Want die afhankelijkheid van Rusland/China is sowieso een zeer slechte zaak.
pi_205275363
quote:

[..]
En daar hebben ze dan ook groot gelijk in.
pi_205275429
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:38 schreef Aether het volgende:
5 juli

Tokayev offers EU to buy Kazakh oil instead of Russian
https://news.am/eng/news/710433.html

6 juli

Russia shuts down terminal after Kazakhstan offers to send more oil to the EU
https://www.euractiv.com/(...)-more-oil-to-the-eu/

7 juli

After Russian move on pipeline, Kazakhstan says it needs other routes
https://www.reuters.com/b(...)yev-says-2022-07-07/

8 juli

Kazakhstan president seeks to diversify oil export routes away from Russia
https://eurasianet.org/ka(...)tes-away-from-russia
https://www.rferl.org/a/k(...)ts-war/31932806.html
Kazakhstan heeft geen keuze. Door de sancties die aan Rusland zijn opgelegd kan Kazakhstan zijn olie veel moeilijker kwijt. Door de acties van Rusland wordt Kazakhstan keihard geraakt.
pi_205275469
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Je zou maar op deze gek gestemd hebben omdat je wat corona regeltjes zat was
Het zegt vooral iets over de kriekloze, volgzame mentaliteit van de mensen die, omdat ze tegen de coronamaatregelen (die naar mijn mening overigens in veel gevallen een nutteloos, maar peperduur toneelstukje waren) waren in het verlengde daarvan automatisch pro-Rusland geworden zijn omdat dat nu eenmaal het standpunt van hun stroming binnen de samenleving is. "Die Reihen fest geschlossen" ofzo.
pi_205275495
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het zegt vooral iets over de kriekloze, volgzame mentaliteit van de mensen die, omdat ze tegen de coronamaatregelen (die naar mijn mening overigens in veel gevallen een nutteloos, maar peperduur toneelstukje waren) waren in het verlengde daarvan automatisch pro-Rusland geworden zijn omdat dat nu eenmaal het standpunt van hun stroming binnen de samenleving is. "Die Reihen fest geschlossen" ofzo.
Dat is mooie ja, zij zien anderen als schaapjes en bange mensen. De ironie spat er vanaf.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 12:56:35 #62
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205275499
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:39 schreef Cherni het volgende:
Dat is iets heel anders dan de macht en beslissingen die genomen worden op het wereldtoneel.
Met het een komt het ander. Je hebt economische macht nodig, hebben we, wereldwijde mindshare, hebben we ook, en militaire macht, dat hebben we niet.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 12:59:10 #63
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205275516
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ze zijn alweer afgeleid en staan nu achter de boeren. Je kunt toch geen rel missen als autoriteitsschopper?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205275547
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:48 schreef polderturk het volgende:

[..]
Kazakhstan heeft geen keuze. Door de sancties die aan Rusland zijn opgelegd kan Kazakhstan zijn olie veel moeilijker kwijt. Door de acties van Rusland wordt Kazakhstan keihard geraakt.
het probleem is dat rusland Kazakhstan de keel dicht knijpt, op moment het land probeert zelf sterker te worden of een alternatief wil opbouwen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 13:02:51 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_205275553
quote:

[..]
Nou niet echt, de afhankelijk komt ze verrekte goed uit.

Het is moeilijk terug te vinden nu het internet overspoeld is met artikelen over Oekrane, maar ik kan me nog goed herinneren zo'n vijf jaar geleden toen er plannen waren voor een gentegreerde Europese defensieindustrie, dat de VS vol in de dreigementen en boycott modus schoot omdat de 2% van het nationale budget toch echt aan Amerikaans materieel uitgegeven moest worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205275581
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:59 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ze zijn alweer afgeleid en staan nu achter de boeren. Je kunt toch geen rel missen als autoriteitsschopper?
Eerlijk gezegd sta ik ook wel achter de boeren. Deze oorlog heeft toch wel duidelijk gemaakt dat we ons zelf in de voet schieten met afhankelijkheid van het buitenland? Waarom zouden we onze eigen voedselproductie dan de nek om moeten draaien? Die hele stikstofdiscussie is in een zwaar overbevolkt land ter grootte van een postzegel en zonder echte natuur wat mij betreft ook behoorlijk absurd.
pi_205275588
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Je kunt die partij toch niet meer serieus nemen. Ze gaan niks meer voor elkaar krijgen want geen partij die met ze wil samenwerken. Leuke partij voor een groep anti establishment diehards en voor wat komiek in de kamer.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 13:06:16 #68
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205275595
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd sta ik ook wel achter de boeren. Deze oorlog heeft toch wel duidelijk gemaakt dat we ons zelf in de voet schieten met afhankelijkheid van het buitenland? Waarom zouden we onze eigen voedselproductie dan de nek om moeten draaien? Die hele stikstofdiscussie is in een zwaar overbevolkt land ter grootte van een postzegel en zonder echte natuur wat mij betreft ook behoorlijk absurd.
Daarom is het heel dom dat we zoveel vee hebben, dan heb je naast import aan veevoer ook nog eens heel veel land nodig om veevoer op te verbouwen. We zouden veel beter gewoon mensenvoer kunnen verbouwen op het land dat we hebben, dan zijn we een stuk zelfstandiger.
pi_205275621
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is moeilijk terug te vinden nu het internet overspoeld is met artikelen over Oekrane, maar ik kan me nog goed herinneren zo'n vijf jaar geleden toen er plannen waren voor een gentegreerde Europese defensieindustrie, dat de VS vol in de dreigementen en boycott modus schoot omdat de 2% van het nationale budget toch echt aan Amerikaans materieel uitgegeven moest worden.
Dit is onzin en is heb je vast echtbewijs voor, tenzij je nu doelt op regering trump die had het kunnen roepen, maar Trump is spreekpop van poetin en poetin wil geen sterk europa, maar graag officele statement. Regering trump was de Meest anti amerikaanse regering in de wereld, misschien dat Kremlin en Noord-Korea ze overtrefte. Dus logisch dat hij brexit steunde en anti eu was, want dat helpt Poetin namelijk.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 13:09:43 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205275624
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:02 schreef speknek het volgende:

[..]

2% van het BNP moet aan Amerikaans materiaal uitgegeven worden???

Per jaar?

Daar wil ik wel een bron van zien
pi_205275633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Interessante stelling, moet ik bekennen.

Aan de ene kant hebben we een understanding; de VS mag de dollar en in ruil daarvoor spelen ze wereld politie agentje.

Aan de andere kant was turkije als het aan de VS lag al lang volwaardig EU lid. Dus dat verhoud zich slecht met de stelling dat de VS niet wil dat wij ons verder verenigen.

En mochten wij ooit een EU leger gaan maken, dan wordt dat beter en sterker dan de legers van de VS. En het is niet alsof de VS daar wat tegen zou kunnen doen.
Als je een EU leger zou opteren moet je om te beginnen geen wapens van de VS kopen. Als voorbeeld de F35. Mogelijk kan AchJa als hij meeleest ons vertellen waarom wij voor de F35 gekozen hebben ipv de Rafale een Frans product.
pi_205275637
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:09 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dit is onzin en is heb je vast echtbewijs voor, tenzij je nu doelt op regering trump die had het kunnen roepen, maar Trump is spreekpop van poetin en poetin wil geen sterk europa, maar graag officele statement. Regering trump was de Meest anti amerikaanse regering in de wereld, misschien dat Kremlin en Noord-Korea ze overtrefte. Dus logisch dat hij brexit steunde en anti eu was, want dat helpt Poetin namelijk.
Volgens mij heeft Trump toen gezegd dat Amerika niet voor altijd kan blijven helpen wanneer veel landen de betalingsafspraken niet nakomen bij de NAVO. Een van de weinige punten waar ik het wel mee eens was.
pi_205275644
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als we echt onze eigen voedselproductie willen regelen zonder afhankelijk te zijn van het buitenland mogen we wel heel snel beginnen met het inkrimpen van de veestapel. Dat is nodig om grond vrij te maken om veevoer te gaan verbouwen. Die moeten we dan ook niet meer uit het buitenland halen natuurlijk.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 13:13:07 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205275660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:11 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Trump toen gezegd dat Amerika niet voor altijd kan blijven helpen wanneer veel landen de betalingsafspraken niet nakomen bij de NAVO. Een van de weinige punten waar ik het wel mee eens was.
Beetje jammer dat juist dat punt niet klopt

Die 2% is een richtlijn, geen betalingsafspraak
pi_205275677
quote:

[..]
Alleen had de 2% afspraak niets met Trump te maken en Trump dacht dat die 2% aan de VS betaald zou worden.

De 2% afspraak was gemaakt door Obama bij de NAVO top in Wales en de lidstaten van de NAVO hadden ook een tijdspad afgesproken voor die 2%

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2022 13:15:41 ]
  vrijdag 8 juli 2022 @ 13:15:24 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_205275680
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
2% van het BNP moet aan Amerikaans materiaal uitgegeven worden???

Per jaar?

Daar wil ik wel een bron van zien
quote:
Washington has been pressing the European Union to spend more and do more for its own defense for well over a decade, with President Trump just the latest and loudest to do so.

Now that the European Union is actually responding, with a defense fund and a project for military cooperation and development, the United States is criticizing how it’s being done and complaining that the moves could harm trans-Atlantic cooperation and prevent American companies from competing for potentially lucrative contracts.

https://www.nytimes.com/2(...)e-spending-nato.html
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205275695
quote:
Ja, natuurlijk wil de VS dat men defensie materieel aanschaft in de VS maar er is geen enkele verplichting om dat te doen voor NAVO lidstaten.
pi_205275701
quote:

[..]
de betalingsafspraak, is er niet want het gaat om investering in eigen defensie van een lidstaat, dus minimaal 2%. en de afspraak is vanaf 2024 gemaakt en gerattificeerd in 2014. trump begon dus in 2015 *l te roepen dat niemand zich er aan hield... gelul. Maar ook dit is niet waar ik op reageerde, want dat gign over dat USA geen europees leger wil en dat ze perse willen dat er 2% aan amerikaans materiaal gekocht wordt. Dit is dus gewoon ronduit gelul en getrol.
pi_205275705
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Beetje jammer dat juist dat punt niet klopt

Die 2% is een richtlijn, geen betalingsafspraak
Goed, richtlijn of niet. Feit was wel dat veel Europese landen (waaronder Nederland) steeds meer aan het bezuinigen waren op defensie tot het punt dat we kogelgeluid moesten imiteren. Allemaal onder het mom van dat er toch nooit meer een oorlog zou komen en anders Amerika ons wel komt redden.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 13:19:33 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205275722
quote:
Daar staat al heel wat anders
pi_205275729
Vwb het sentiment hier, maar ook in de media, wetende dat wij als Nederland een van de allergrootste afnemers van Russische fossiele brandstof ter wereld zijn.

Dan is het bijna hetzelfde als wanneer je elke avond met je godganse familie uitgebreid in hetzelfde restaurant gaat eten, en bij het verlaten van het etablissement klootzak roept naar de eigenaar.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 13:21:54 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205275745
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:20 schreef Za het volgende:
Vwb het sentiment hier, maar ook in de media, wetende dat wij als Nederland een van de allergrootste afnemers van Russische fossiele brandstof ter wereld zijn.

Dan is het bijna hetzelfde als wanneer je elke avond met je godganse familie uitgebreid in hetzelfde restaurant gaat eten, en bij het verlaten van het etablissement klootzak roept naar de eigenaar.
Dan moettie maar niet steeds de tafel bij de buren omver gooien
pi_205275747
quote:

Je zegt dat je weet dat de import van Russische olie in Nederland vooral voor doorvoer is en toch blijf je posten dat wij de grootste afnemers zijn? Vreemde reactie weer.
pi_205275780
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:22 schreef Tijger_m het volgende:

Je zegt dat je weet dat de import van Russische olie in Nederland vooral voor doorvoer is en toch blijf je posten dat wij de grootste afnemers zijn? Vreemde reactie weer.
Daar worden honderden miljoenen mee verdient.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 13:25:11 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205275782
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alleen had de 2% afspraak niets met Trump te maken en Trump dacht dat die 2% aan de VS betaald zou worden.

De 2% afspraak was gemaakt door Obama bij de NAVO top in Wales en de lidstaten van de NAVO hadden ook een tijdspad afgesproken voor die 2%
Een tijdspad om te stoppen met bezuinigen en zo veel mogelijk richting de 2% te gaan

Nog steeds geen harde afspraak helaas
pi_205275786
quote:

Wanneer dat restaurant de enige plek is waar je kunt eten en de eigenaar daar elke keer misbruik van maakt dan vind ik dat inderdaad een klootzak.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 13:27:15 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205275799
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:17 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Goed, richtlijn of niet. Feit was wel dat veel Europese landen (waaronder Nederland) steeds meer aan het bezuinigen waren op defensie tot het punt dat we kogelgeluid moesten imiteren. Allemaal onder het mom van dat er toch nooit meer een oorlog zou komen en anders Amerika ons wel komt redden.
Nee dat was omdat er in Afghanistan veel meer kogels werden verschoten dan verwacht
pi_205275828
quote:
Dat gaat vooral om aardolie en daar zijn veel alternatieve leveranciers voor als het om aardolie vervoerd dmv tankers gaat. Daarnaast heeft Nederand vanwege zijn LNG terminals ook de mogelijkheid aardgas via tankers geleverd te krijgen. Sommige raffinaderijen moeten aanpassingen verrichten om andere olie dan oeral te kunnen verwerken en dat kost wat tijd. In Duitsland worden er nu 2 aangepast.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205275840
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:25 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Wanneer dat restaurant de enige plek is waar je kunt eten en de eigenaar daar elke keer misbruik van maakt dan vind ik dat inderdaad een klootzak.
ja, dat is dus niet echt de situatie
pi_205275933
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:29 schreef Digi2 het volgende:

Sommige raffinaderijen moeten aanpassingen verrichten om andere olie dan oeral te kunnen verwerken en dat kost wat tijd. In Duitsland worden er nu 2 aangepast.
Ah, dus de principes kunnen wachten.
pi_205275987
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:40 schreef Za het volgende:

[..]
Welke principes?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 13:44:21 #92
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205275990
quote:
Ja, we hebben haast medelijden met hem.

Maar niet heus.
&lt;signature here&gt;.
pi_205276041
quote:

[..]
Tsja, Erst das Fressen dan die Moral, niets menselijks is mensen vreemd :P
Volgens mij gaat de EU aardolie importstop in per 1 jan 2023 en daarbij heeft dacht ik Hongarije een uitzondering gekregen onder voorwaarde dat ze geen russische aardolie mogen verhandelen. Het gaat daarbij dus alleen om eigen verbruik.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 13:51:24 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205276087
https://www.reddit.com/r/(...)back_of_the_russian/
Another stab in the back of the Russian Federation: Kazakhstan withdraws from the CIS agreement on the currency committee

comments:
Kazakhstan is confident that it can and wanna take Russia's place as Europes oil and gas supplier

They have a significant airforce and ground force. Seeing how Russia performs gives them enough confidence. Russia at this moment will never open a kazak front.

Turkey and China back them.

Turkey's backing is not particularly consequential since they're not in area, but China's would be a security guarantee I'd say.

Kazakhstan has decided to reduce the ruzzian influence many years ago already, even changing its alphabet from cyrillic to roman... The CSTO and "help" with the protests were just delays.

They know what it's like to be ruled by ruzzia. Now that ruzzia is military weak, it's a good time to move forward

Kazakhstan is not doing this because they suddenly feel empathy for Ukraine, they do this because they fear to be next

it signals some very bad outcomes for Putin and Russia, and their apparently waning ability to oppress their neighbours

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 08-07-2022 14:40:54 ]
pi_205276103
quote:
Het lijkt mij een hele gezonde ontwikkeling dat de Europeanen vooral gebruik gaan maken van Europees defensiemateriaal. Als we meer onafhankelijk willen worden, dan moeten we minder Amerikaans materiaal kopen.
pi_205276127
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:51 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)back_of_the_russian/
Another stab in the back of the Russian Federation: Kazakhstan withdraws from the CIS agreement on the currency committee

comments:
Kazakhstan is confident that it can and wanna take Russia's place as Europes oil and gas supplier

They have a significant airforce and ground force. Seeing how Russia performs gives them enough confidence. Russia at this moment will never open a kazak front.

Turkey and China back them.

Turkey's backing is not particularly consequential since they're not in area, but China's would be a security guarantee I'd say.

Kazakhstan has decided to reduce the ruzzian influence many years ago already, even changing its alphabet from cyrillic to roman... The CSTO and "help" with the protests were just delays.

They know what it's like to be ruled by ruzzia. Now that ruzzia is military weak, it's a good time to move forward

Kazakhstan is not doing this because they suddenly feel empathy for Ukraine, they do this because they fear to be next
Ali G in tha house!
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 juli 2022 @ 14:08:56 #97
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205276306
quote:

[..]
Prima toch? Het kost even tijd, maar daarna krijgt Rusland geen kans meer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:30:57 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205276614
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:10 schreef Cherni het volgende:

Als je een EU leger zou opteren moet je om te beginnen geen wapens van de VS kopen. Als voorbeeld de F35. Mogelijk kan AchJa als hij meeleest ons vertellen waarom wij voor de F35 gekozen hebben ipv de Rafale een Frans product.
Omdat de F35 gewoon het beste en 5th gen is, daar hoeven we niet zo heel lang over te discussieren.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:31:28 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:39:21 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 juli 2022 @ 14:39:40 #101
3928 Ulx
pi_205276709
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Omdat de F35 gewoon het beste en 5th gen is, daar hoeven we niet zo heel lang over te discussieren.
En de Fransen staan niet toe dat je B61's kunt afwerpen met de Rafale omdat dan ook gegevens over Franse atoombommen met de VS moeten worden gedeeld. Dus geen nuclear sharing meer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 14:40:21 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205276719
waarom zouden we uberhaupt zonder de Amerikanen verder willen?
pi_205276745
quote:
88s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:40 schreef sp3c het volgende:
waarom zouden we uberhaupt zonder de Amerikanen verder willen?
Helemaal zonder hoeft ook niet, maar minder afhankelijk zou wel fijn zijn. We zitten nu al 80 jaar tussen wereldmachten in terwijl Europa in potentie een super machtig en rijk continent kan zijn.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 14:43:05 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205276749
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:42 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Helemaal zonder hoeft ook niet, maar minder afhankelijk zou wel fijn zijn. We zitten nu al 80 jaar tussen wereldmachten in terwijl Europa in potentie een super machtig en rijk continent kan zijn.
Europa is een super machtig en rijk continent
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:47:35 #105
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205276787
quote:
88s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
En veel slimmer dan de rest.

Een tijdje terug, toen Nederland een supermacht was, hebben we geleerd dat een leger heel duur is. Dus toen richtten we Nieuw Amsterdam op en nu vecht Amerika voor ons.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:49:28 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205276804
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:39 schreef Ulx het volgende:

En de Fransen staan niet toe dat je B61's kunt afwerpen met de Rafale omdat dan ook gegevens over Franse atoombommen met de VS moeten worden gedeeld. Dus geen nuclear sharing meer.
En tweemotorig, dat wil Nederland ook niet.

Maar goed, dat zijn niet de hoofdredenen.
pi_205276841
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
En tweemotorig, dat wil Nederland ook niet.

Maar goed, dat zijn niet de hoofdredenen.
Zonde. Want op de tweemotorige markt zijn zoveel mooi(er)e vliegtuigen te koop. ;)
pi_205276879
quote:
Raadslid Moskou krijgt 7 jaar cel wegens kritiek op oorlog

MOSKOU (ANP/AFP) - Een gemeenteraadslid in Moskou, Aleksej Goriniov, is overeenkomstig de eis veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf voor 'het met opzet verspreiden van valse informatie over de strijdkrachten'. Hij is de eerste gekozen volksvertegenwoordiger van de oppositie tegen het beleid van president Vladimir Poetin en tegen de oorlog in Oekrane die een celstraf krijgt op grond van een nieuwe wet.

De wet werd in het kader van de oorlog tegen Oekrane ingevoerd om kritiek op de aanval op het buurland te smoren. De wet verbiedt het met opzet verspreiden van valse informatie die de strijdkrachten ondermijnen en stelt straffen tot vijftien jaar cel in het vooruitzicht. De 60-jarige Goriniov droeg in de rechtszaal een bord waar de vraag op stond geschreven: hebben jullie deze oorlog nog steeds nodig?

Gorinov werd eind april gearresteerd nadat hij een maand eerder op een vergadering kritiek had geuit op de aanval in Oekrane. Toen het over het organiseren van een kunstevenement voor kinderen in zijn kiesdistrict ging, nam hij het woord en trok het plan in twijfel "omdat er elke dag kinderen sterven in Oekrane". De vergadering en de uitingen van Gorinov werden op video vastgelegd.

De Russische regering heeft sinds de aanval 24 februari begon meerdere wetten uitgevaardigd die kritiek op de oorlog strafbaar stellen. Enkele dagen geleden is er een wet bijgekomen die celstraffen stelt op onder meer "het oproepen om acties te ondernemen tegen de nationale veiligheid".
https://www.welingelichte(...)ns-kritiek-op-oorlog
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:58:40 #109
14505 OProg
A Life in Music
pi_205276914
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:56 schreef luxerobots het volgende:
Raadslid Moskou krijgt 7 jaar cel wegens kritiek op oorlog

MOSKOU (ANP/AFP) - Een gemeenteraadslid in Moskou, Aleksej Goriniov, is overeenkomstig de eis veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf voor 'het met opzet verspreiden van valse informatie over de strijdkrachten'. Hij is de eerste gekozen volksvertegenwoordiger van de oppositie tegen het beleid van president Vladimir Poetin en tegen de oorlog in Oekrane die een celstraf krijgt op grond van een nieuwe wet.
Is dit nu zo'n ding dat op detailniveau mis gaat?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_205276945
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:58 schreef OProg het volgende:

[..]
Is dit nu zo'n ding dat op detailniveau mis gaat?
dit is juist waar poetin zich een echt leider van europa laat zien...
pi_205277048
Ik heb ook die filmpjes van Baudet gezien. Gewoon beschamend voor Nederland.
En komend schooljaar gaat de eerste Forum voor Democratie basisschool van start. Die kinderen gaan dus gendoctrineerd worden met dat walgelijke gedachtengoed. :N
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205277096
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik heb ook die filmpjes van Baudet gezien. Gewoon beschamend voor Nederland.
En komend schooljaar gaat de eerste Forum voor Democratie basisschool van start. Die kinderen gaan dus gendoctrineerd worden met dat walgelijke gedachtengoed. :N
Om regelgeving te omzeilen wordt dat (voorlopig) een priv-school. Ik ben benieuwd of ze berhaupt n klas vol krijgen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:23:45 #113
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_205277119
quote:
88s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
Europa is een geografisch continent.

Je bedoelt Duitsland met daaronder wat landen zoals Nederland.

Voor de rest subsidie sleurpers hoe zuidelijker je gaat.

Hoeveel vliegdekschepen heeft "Europa" eigenlijk? Want als we over macht hebben praten we daar natuurlijk over.
pi_205277142
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Om regelgeving te omzeilen wordt dat (voorlopig) een priv-school. Ik ben benieuwd of ze berhaupt n klas vol krijgen.
De plannen zijn om in Apeldoorn, Hoogeveen en Almere Renaissancescholen te openen. Hopelijk worden dat niet teveel klassen, maar als ze wel subsidie gaan ontvangen dan zouden het weleens heel veel klassen met gendoctrineerde kinderen kunnen worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:27:09 #115
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205277147
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:23 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Hoeveel vliegdekschepen heeft "Europa" eigenlijk? Want als we over macht hebben praten we daar natuurlijk over.
Meer dan Rusland ;) .
3 blijkbaar. Als de UK mee telt.

Ook meer dan China by the way.
Maar wel een aparte wijze om macht te meten :') .
Macht bepaal je niet op basis van x kilo ijzer in bezit.
pi_205277161
https://redd.it/vu7sxu
  Overall beste user 2022 vrijdag 8 juli 2022 @ 15:29:54 #117
3928 Ulx
pi_205277171
Vk 2, it 2, fr 1, es 1 vliegdekschepen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ulx op 08-07-2022 15:36:00 ]
pi_205277174
Ik heb dat filmpje van Baudet even bekeken, en hoewel er sommige zaken correct zijn is dat beschamend (dit zeg ik als Belg). Al schrik ik nog meer van de positieve reacties onder het filmpje. Manman.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:30:30 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_205277180
twitter
pi_205277193
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:30 schreef BBach het volgende:
Ik heb dat filmpje van Baudet even bekeken, en hoewel er sommige zaken correct zijn is dat beschamend (dit zeg ik als Belg). Al schrik ik nog meer van de positieve reacties onder het filmpje. Manman.
En welke zaken zijn er precies correct aan wat Baudet zegt?
pi_205277197
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:30 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Ik zat er al op te wachen tot Rusland dit zou gaan doen. Smeerlappen :r
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:35:26 #122
400532 Forbry
Tja ...
pi_205277222
quote:
Ik vind ook niet dat lles wat Baudet zegt onzin is, maar er zit wel veel onzin tussen en het zijn vaak vooral de verbanden en/of conclusies die hij legt/trekt die nogal misplaatst/dubieus zijn. Verder vind ik het eigenlijk niet zo relevant (meer) of (en zo ja, wanneer) Baudet wl terechte zaken verkondigt. Je weet gewoon dat het een foute kerel is en je weet ook dat lles wat hij zegt uiteindelijk alleen maar in het teken van zijn eigen belangen staat. Geen grotere hypocriet in de politiek dan hij en een volgende keer zegt hij weer iets heel anders als hem dat beter uitkomt. Aan zo iemand zijn woorden kan en moet je hlemaal geen belang meer hechten, zlfs op de momenten dat ze inhoudelijk (misschien) juist zijn. My two cents.
Tails tell tales
pi_205277229
quote:
[ twitter ]
Zaten natuurlijk allemaal nazi's verstopt in dat veld.
pi_205277254
NASA rebukes Russian use of space station for propaganda purposes
https://arstechnica.com/s(...)-ukraine-propaganda/
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:46:29 #125
pi_205277309
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:23 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Europa? Geen idee, maar Nederland heeft 18 grote en 43 kleinere aircraft carriers.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:48:22 #126
pi_205277330
quote:
[ twitter ]
De tactiek van de verschroeide aarde! *O*

Sorrie, maar vroeger was dat iets dat je alleen kende uit geschiedenis boekjes en Suske en Wiske. :@
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:49:10 #127
pi_205277342
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:39 schreef Aether het volgende:
NASA rebukes Russian use of space station for propaganda purposes
https://arstechnica.com/s(...)-ukraine-propaganda/
Ik zou ze uit de airlock tiefen.
pi_205277346
quote:
luxerobots het volgende:[/b]

[..]
vrijdag 8 juli 2022 15:32 schreef luxerobots het volgende:[/b]

[..]
En welke zaken zijn er precies correct aan wat Baudet zegt?
Dat de aanleiding al veel langer aan de gang is en dat we ons schuldig maken aan wensdenken. Maar dat is dan ook het enige, versta me niet verkeerd. Ik ben het met 99,95% oneens met wat hij zegt. Vandaar dat ik het beschamend vind. Bizar dat zo een persoon tractie vindt bij sommige delen van de NL bevolking.

Edit: bezig op mijn mobiel en krijg het niet helemaal goed.

[ Bericht 14% gewijzigd door sp3c op 08-07-2022 16:16:17 ]
pi_205277387
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als dat het geval is dan neem ik dat aan.
pi_205277447
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:49 schreef BBach het volgende:
luxerobots het volgende:[/b]
[..]
vrijdag 8 juli 2022 15:32 schreef luxerobots het volgende:[/b]

Dat de aanleiding al veel langer aan de gang is en dat we ons schuldig maken aan wensdenken. Maar dat is dan ook het enige, versta me niet verkeerd. Ik ben het met 99,95% oneens met wat hij zegt. Vandaar dat ik het beschamend vind. Bizar dat zo een persoon tractie vindt bij sommige delen van de NL bevolking.

Edit: bezig op mijn mobiel en krijg het niet helemaal goed.
En kun je dat correcte stuk quoten van Baudet? Volgens mij is het verstopt in een hele zooi bagger.
pi_205277552
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En kun je dat correcte stuk quoten van Baudet? Volgens mij is het verstopt in een hele zooi bagger.
Nee, dat kan ik niet, net omdat er teveel bagger omheen zit. Het gaat over een paar correcte seconden.
pi_205277608
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:05 schreef BBach het volgende:

[..]
Nee, dat kan ik niet, net omdat er teveel bagger omheen zit. Het gaat over een paar correcte seconden.
Je kan toch gewoon vertellen wat hij wel goed had in die paar seconden?
Ich hock in meinem Bonker
  vrijdag 8 juli 2022 @ 16:10:53 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205277621
quote:
[ twitter ]
Uh, het is oorlog en er wordt van beide kanten met explosieven, flares en allerlei ellende gesmeten die brand kunnen veroorzaken... Dus dit kan wel wat meerdere oorzaken hebben.

Dit bv:

Flaren tegen IR missiles... (Titel zegt natuurlijk weer wat anders maar goed).
  vrijdag 8 juli 2022 @ 16:13:43 #134
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205277649
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:10 schreef Blaadjes het volgende:

[..]
Je kan toch gewoon vertellen wat hij wel goed had in die paar seconden?
Dat heeft hij toch gedaan?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205277692
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk wil de VS dat men defensie materieel aanschaft in de VS maar er is geen enkele verplichting om dat te doen voor NAVO lidstaten.
Het is ook een beetje een achterhaalde discussie; door de astronomisch hoge ontwikkelkosten van moderne wapensystemen zie je nl. dat deze steeds meer door internationale concerns en samenwerkingen ontwikkeld worden. De nieuwe lichte tank die de Amerikanen in de nabije toekomst in dienst gaan nemen is bijv. een afgeleide van de door Oostenrijk en Spanje samen ontwikkeld voertuig.
pi_205277763
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:10 schreef Cherni het volgende:

[..]
De Rafale is niets meer dan de Franse afsplitsing van het nog uit de koude oorlog stammende Eurofighter project en is een vierde generatie jachtvliegtuig. De F-35 is een vijfde generatie jachtvliegtuig en bovendien vliegt de KLu al decennialang met Amerikaanse jachtvliegtuigen. Alles, van opleidingen tot gereedschappen voor het onderhoud, is daar op in- en afgesteld. Overstappen op een Europees toestel zou volgens mij echt kapitaalvernietiging zijn.
pi_205277765
quote:
[ twitter ]
Dat is nog altijd beter dan er zout op gooien zoals ze vroeger deden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205277787
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:24 schreef Za het volgende:

[..]
Daar worden honderden miljoenen mee verdient.
Als doorvoerhaven ben je geen afnemer.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 16:29:21 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205277788
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

Het is ook een beetje een achterhaalde discussie; door de astronomisch hoge ontwikkelkosten van moderne wapensystemen zie je nl. dat deze steeds meer door internationale concerns en samenwerkingen ontwikkeld worden. De nieuwe lichte tank die de Amerikanen in de nabije toekomst in dienst gaan nemen is bijv. een afgeleide van de door Oostenrijk en Spanje samen ontwikkeld voertuig.
Welke tank is dat precies?
pi_205277814
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_Protected_Firepower
pi_205277914
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Griffin II.
pi_205278483
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uh, het is oorlog en er wordt van beide kanten met explosieven, flares en allerlei ellende gesmeten die brand kunnen veroorzaken... Dus dit kan wel wat meerdere oorzaken hebben.

Dit bv:

twitter
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 17:22:04 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205278773
zijn lichtkogels om raketten af te leiden
pi_205279061
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:10 schreef Za het volgende:

[..]
[ twitter ]
hoe vind je toch dit soort trollen en nep news kanalen? dit is een puur anti amerikaans / westers propaganda kanaal
pi_205279146
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:05 schreef Za het volgende:

[..]
Fake.
Want?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 17:46:27 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205279159
quote:
88s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:22 schreef sp3c het volgende:
zijn lichtkogels om raketten af te leiden
Dit dus en als brandend magnesium van een paar duizend graden op de grond belandt hoef je geen natuurkundige te zijn om te snappen dat de boel in de hens vliegt.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 17:57:31 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:10:17 #149
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_205279623
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar die is van General Dynamics.
Hij bedoelde, de tank die ze NIET in dienst gaan nemen. ;)

De beslissing is van vorige week. Hij heeft verder wel een punt, toch?
Siesta & Fiesta!
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 18:15:49 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205279711
Maar die van GD gaan ze juist wel in dienst nemen toch?
pi_205279856
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Want?
Niet om bronnen vragen, mag alleen in de andere richting.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 18:25:43 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205279865
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:25 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Niet om bronnen vragen, mag alleen in de andere richting.
Mag gewoon, niet zo moeilijk doen
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 18:27:02 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205279884
In dit geval heb het dus blijkbaar op Twitter gestaan al is het een beetje een verkeerde interpretatie van de beelden
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:28:09 #154
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205280040
Zo gaat dat.
Paspoort afpakken en letterlijk de dood injagen.
Leuk land h Rusland.
pi_205280051
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar die is van General Dynamics.
Klopt, maar het voertuig waar 'ie op gebaseerd is is door de Spanjaarden en Oostenrijkers samen ontwikkeld:

https://en.wikipedia.org/wiki/ASCOD

Zowel het Spaanse als het Oostenrijkse bedrijf vormen inmiddels onderdeel van het General Dynamics concern. Het zou me niks verbazen wanneer GD beiden opgekocht heeft om zich de ontwikkelkosten van de Griffin II te besparen. :P

[ Bericht 10% gewijzigd door DDDDDaaf op 08-07-2022 18:49:47 ]
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 18:55:11 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205280208
Als ik het goed begrijp hebben de Britten daar al goeddeels voor betaald

Maar die kochten het uiteindelijk toch niet
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 18:55:44 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205280215
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:42 schreef quirina het volgende:
Zo gaat dat.
Paspoort afpakken en letterlijk de dood injagen.
Leuk land h Rusland.
Zo gaat dat overal als er oorlog is
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:58:54 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205280245
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
Klopt, maar het voertuig waar 'ie op gebaseerd is is door de Spanjaarden en Oostenrijkers samen ontwikkeld:

https://en.wikipedia.org/wiki/ASCOD

Zowel het Spaanse als het Oostenrijkse bedrijf vormen inmiddels onderdeel van het General Dynamics concern. Het zou me niks verbazen wanneer GD beiden opgekocht heeft om zich de ontwikkelkosten van de Griffin II te besparen. :P
Oh zo bedoel je, maar die ASCOD is een IFV/APC en het ging om een lichte tank. Maar goed, off-topic hier.
pi_205280280
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh zo bedoel je, maar die ASCOD is een IFV/APC en het ging om een lichte tank. Maar goed, off-topic hier.
Dat viel me ook al op, maar volgens General Dynamics gaat het om een platform waar men voertuigen voor verschillende doeleinden op kan baseren. Het lijkt wel een ordinaire autofabrikant. :P Volgens mij willen de Amerikanen zowel een lichte tank als de opvolger van de M2 Bradley op basis van dit platform gaan afnemen.
pi_205280391
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 19:03 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat viel me ook al op, maar volgens General Dynamics gaat het om een platform waar men voertuigen voor verschillende doeleinden op kan baseren. Het lijkt wel een ordinaire autofabrikant. :P Volgens mij willen de Amerikanen zowel een lichte tank als de opvolger van de M2 Bradley op basis van dit platform gaan afnemen.
Modular is the new black.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 19:14:55 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205280400
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 19:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ze gaan toch niet de geschiedenis van de Bradley herhalen? _O-

quote:
“The finished Bradley is a troop transport that can’t carry troops, a reconnaissance vehicle that’s too conspicuous to do reconnaissance, and a quasi-tank that has less armor than a snowblower, but carries enough ammo to take out half of D.C.”
pi_205280460
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 19:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Modular is the new black.
Configure to order, da's in de machine- en productielijnenbouw waar ik in werkzaam ben ook steeds meer de standaard.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 19:21:28 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205280463
Het is gebaseerd op AJAX (de vervanger van CVRT) daar zou ook een 120mm firesupport apparaat bijkomen maar die kopen ze niet meer geloof ik

Aan de hand daarvan is men deze gaan ontwikkelen voor het Amerikaanse bid

Zou me verbazen als er nog heel veel Spaans/Oostenrijkse centen inzitten

Vergelijk het met Stryker
  vrijdag 8 juli 2022 @ 19:21:38 #165
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205280543
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zo gaat dat overal als er oorlog is
Maar Rusland is niet in oorlog
  vrijdag 8 juli 2022 @ 19:32:13 #167
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205280675
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zat er al op te wachen tot Rusland dit zou gaan doen. Smeerlappen :r
Smerig kutvolk is het.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pleun2011 op 08-07-2022 20:27:35 ]
pi_205280709
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:40 schreef Korenfok het volgende:

hoe vind je toch dit soort trollen en nep news kanalen? dit is een puur anti amerikaans / westers propaganda kanaal
Het is geen gevonden kanaal, maar een reply op Julia Pro Ukraine.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 19:46:53 #170
8369 speknek
Another day another slay
pi_205280716
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit bv:

Zat ik ook al aan te denken, maar ik denk niet dat je dan zo'n mooie rechte lijn over zo'n groot gebied krijgt.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:02:27 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:14:11 #172
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205281033
https://www.telegraaf.nl/(...)nieuw-russisch-wapen

Vluchtelingen uit Syri nieuw Russisch ’wapen’

TEL AVIV - Rusland overweegt een veto uit te spreken over de verlenging van het mandaat waarmee de Verenigde Naties, via Turks grondgebied, hulp verlenen aan miljoenen Syrirs in de provincie Idlib. Daardoor dreigt een nieuwe vluchtelingenstroom te ontstaan.

Het vluchtelingenkamp bij het plaatsje Qah in de Syrische provincie Idlib ligt vlakbij de Turkse grens.

De Veiligheidsraad stemt mogelijk donderdag al over een ontwerpresolutie, maar er moet in ieder geval voor 10 juli een oplossing komen. Dan loopt het VN-mandaat af. Moskou is er al langer op tegen dat de VN, zonder toestemming van het bewind in Damascus, hulp verleent via een Turkse grensovergang. Het ziet dat als een inbreuk op de Syrische soevereiniteit.

Het mandaat geldt al sinds 2014, maar Rusland heeft dat de laatste jaren flink weten in te perken. Nu zijn er extra complicaties vanwege de oorlog in Oekrane. De VS wist vorig jaar nog de Russen tot een verlenging te bewegen, maar de relatie tussen beide grootmachten is inmiddels tot een dieptepunt gedaald.

Miljoenen Syrirs vertrouwen op hulp van de VN. De voedselprijzen in Syri zijn de afgelopen twee jaar al met meer dan 800 procent gestegen, aldus cijfers van het Wereldvoedselprogramma. De hulpgoederen bereikten jarenlang via vier Turkse grensovergangen de bevolking in het noorden van Syri, maar Moskou wist die - onder meer door meermaals zijn veto in te zetten - te beperken tot een enkele levenslijn. Die dreigt nu ook te worden afgesneden. Rusland wil dat de hulp via Damascus verloopt, maar daar heeft de VN weinig fiducie in. Het regime van Assad heeft geregeld hulpkonvooien tegengehouden die op weg waren naar oppositiegebieden.

Zonder mandaat zullen de hulpstromen flink afnemen, waardoor wanhopige Syrirs, van wie sommigen al elf jaar binnen eigen land op de vlucht zijn, mogelijk naar Turkije trekken. Dat zorgt ook voor druk op Europa. Rusland zal dat als extra winst beschouwen, maar wil aan de andere kant ook weer niet Turkije te veel tegen zich in het harnas jagen. Dat is het enige NAVO-land dat zich nog enigszins neutraal opstelt ten aanzien van Moskou.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:23:37 #173
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205281142
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:14 schreef slashdotter3 het volgende:

TEL AVIV - Rusland overweegt een veto uit te spreken over de verlenging van het mandaat waarmee de Verenigde Naties, via Turks grondgebied, hulp verlenen aan miljoenen Syrirs in de provincie Idlib. Daardoor dreigt een nieuwe vluchtelingenstroom te ontstaan.

[ afbeelding ]

Het vluchtelingenkamp bij het plaatsje Qah in de Syrische provincie Idlib ligt vlakbij de Turkse grens.

De Veiligheidsraad stemt mogelijk donderdag al over een ontwerpresolutie, maar er moet in ieder geval voor 10 juli een oplossing komen. Dan loopt het VN-mandaat af. Moskou is er al langer op tegen dat de VN, zonder toestemming van het bewind in Damascus, hulp verleent via een Turkse grensovergang. Het ziet dat als een inbreuk op de Syrische soevereiniteit.

Het mandaat geldt al sinds 2014, maar Rusland heeft dat de laatste jaren flink weten in te perken. Nu zijn er extra complicaties vanwege de oorlog in Oekrane. De VS wist vorig jaar nog de Russen tot een verlenging te bewegen, maar de relatie tussen beide grootmachten is inmiddels tot een dieptepunt gedaald.

Miljoenen Syrirs vertrouwen op hulp van de VN. De voedselprijzen in Syri zijn de afgelopen twee jaar al met meer dan 800 procent gestegen, aldus cijfers van het Wereldvoedselprogramma. De hulpgoederen bereikten jarenlang via vier Turkse grensovergangen de bevolking in het noorden van Syri, maar Moskou wist die - onder meer door meermaals zijn veto in te zetten - te beperken tot een enkele levenslijn. Die dreigt nu ook te worden afgesneden. Rusland wil dat de hulp via Damascus verloopt, maar daar heeft de VN weinig fiducie in. Het regime van Assad heeft geregeld hulpkonvooien tegengehouden die op weg waren naar oppositiegebieden.

Zonder mandaat zullen de hulpstromen flink afnemen, waardoor wanhopige Syrirs, van wie sommigen al elf jaar binnen eigen land op de vlucht zijn, mogelijk naar Turkije trekken. Dat zorgt ook voor druk op Europa. Rusland zal dat als extra winst beschouwen, maar wil aan de andere kant ook weer niet Turkije te veel tegen zich in het harnas jagen. Dat is het enige NAVO-land dat zich nog enigszins neutraal opstelt ten aanzien van Moskou.
We zijn echt te lief in Europa
pi_205281181
quote:

[ afbeelding ]

Dat kut Syri ook altijd. Gewoon paar navo bommen erop, is Rusland ook dat dreigmiddel kwijt.
Good ridance ^O^
Vakman pur sang
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:33:59 #175
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205281243
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 19:21 schreef sp3c het volgende:
Het is gebaseerd op AJAX (de vervanger van CVRT)
Ajax is een totale faal.

Dus dat beloofd wat.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:41:15 #176
8369 speknek
Another day another slay
pi_205281301
twitter

Excaliburs komen eraan.

(Twitterbron zegt dat het niet duidelijk is maar een week geleden had het WH al gezegd dat ze ze gingen verschepen)
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:50:57 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_205281385
En een filmpje van onze PzH2000s

twitter

Wat een ruimte vergeleken bij de Sovjet artillerie.
pi_205281388
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:41 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Excaliburs komen eraan.

(Twitterbron zegt dat het niet duidelijk is maar een week geleden had het WH al gezegd dat ze ze gingen verschepen)
Die hebben ze al wel toch in Europa liggen? Tevens nog 4 HIMARS trouwens
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:13:14 #179
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205281732
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
De VS heeft geen dienstplichtigen leger. Dat lijkt me nogal een verschil. En als beroeps niet willen vechten komt je op oneervol ontslag te staan, meer niet.
De gast in dit filmpje riskeerde twee jaar celstraf in de VS.

Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 21:35:50 #181
236264 crew  capricia
pi_205281801
_O- Gaat goed daar.
Alle aardappelen nodig om de winter door te komen. Niets voor de nieuwe Macdonald's. En cola is ook al op.

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205281854
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:35 schreef capricia het volgende:
_O- Gaat goed daar.
Alle aardappelen nodig om de winter door te komen. Niets voor de nieuwe Macdonald's. En cola is ook al op.

[ twitter ]
:') MacDonald's zonder cola en frietjes.

En op de broodjes zit schimmel.

https://www.hln.be/nieuws(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_205281873
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:38 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Doet er niet toe. Over desertie lees ik: Desertion carries a maximum punishment of dishonorable discharge, forfeiture of all pay, and confinement of five years. For desertion during a time of war, however, the death penalty may be applied (at the discretion of the court-martial).
En nu een voorbeeld waarbij de doodstraf daadwerkelijk geist, of zelfs toegepast is...
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:40:57 #184
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205281890
Mooie thread over hoe Ukraine tot hun artillery systeem is gekomen die van 20 minuten rekenen naar 30 seconden is gegaan.

twitter

twitter

[ Bericht 21% gewijzigd door slashdotter3 op 08-07-2022 21:46:41 ]
pi_205281976
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]
:') MacDonalds zonder cola en frietjes.

[ afbeelding ]

Liever een broodje waar wat schimmel op zit, dan een broodje dat vol met chemische stoffen zit waar zelfs na 20 jaar geen schimmel op durft te komen.
  Forum Admin vrijdag 8 juli 2022 @ 21:46:49 #186
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205281984
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:46 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Liever een broodje waar wat schimmel op zit, dan een broodje dat vol met chemische stoffen zit waar zelfs na 20 jaar geen schimmel op durft te komen.
Het is hetzelfde broodje piem.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205282031
quote:

[..]
Ja, de Russen maken hun broodjes natuurlijk geheel op biologisch wijze. :')
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:52:34 #188
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205282049
Bediening van de Ceasar klinkt erg makkelijk.
Vraag me af waar die wekenlange training voor de PzH2000 nodig voor is als alles vanzelf gaat

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 08-07-2022 22:00:20 ]
pi_205282075
quote:

[..]
Het is gewoon oude rommel van MC Donalds zelf. Maar Rusland staat niet erg hoog aangeschreven wat voedselveiligheid betreft. Google voor de gein maar is op anti vries in wodka in Rusland.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 22:03:17 #190
236264 crew  capricia
pi_205282165
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Een groot succes wel... :')
Doet me denken aan hun militair materieel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205282217
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het is gewoon oude rommel van MC Donalds zelf. Maar Rusland staat niet erg hoog aangeschreven wat voedselveiligheid betreft. Google voor de gein maar is op anti vries in wodka in Rusland.
Google jij eens voor de gein op bijv. antivries in wijn, gewoon hier in Europa.
pi_205282232
quote:

[ afbeelding ]

net zoals rusland de eerste stroom opgang bracht uit syrie, maar he fvd-ers blijven het probleem steunen en verdedigen
pi_205282290
Is die oorlog nou nog steeds bezig?
Kom op snel weer vriendjes worden met Rusland, kunnen we weer door met lekker leven.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:18:16 #194
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205282324
Op een gegeven moment hebben de Russen hun tactiek aangepast en zit alles veilig op 100+ km afstand van het front. Dan is het tijd om ATACMS te introduceren
twitter
pi_205282334
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja, de Russen maken hun broodjes natuurlijk geheel op biologisch wijze. :')
Er zijn zat berichten te vinden over schimmel op broodjes van McDonalds in westerse landen, zoals de VS. Maar omdat het nu ergens in Rusland voorkomt wordt het hier in de media breed uitgemeten en als propaganda gebruikt.
pi_205282336
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:15 schreef UitStraling het volgende:
Kom op snel weer vriendjes worden met Rusland, kunnen we weer door met lekker leven.
Syri is inmiddels een frozen-conflict. Maar wij vangen de Syrirs wel op alsof ze letterlijk voor hun leven moeten vrezen.
pi_205282365
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:18 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Er zijn zat berichten te vinden over schimmel op broodjes van McDonalds in westerse landen, zoals de VS. Maar omdat het nu ergens in Rusland voorkomt wordt het hier in de media breed uitgemeten en als propaganda gebruikt.
Heb je nu al een voorbeeld gevonden over deserteurs in de VS die de doodstraf krijgen?
pi_205282393
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Een groot succes wel... :')
Doet me denken aan hun militair materieel.
twitter
Oh, heftig zeg.

En hier zitten er geen zaden op het broodje, heftig zeg, wat een armoedig land.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2022 22:26:15 ]
pi_205282410
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Heb je nu al een voorbeeld gevonden over deserteurs in de VS die de doodstraf krijgen?
Ik heb je de tekst gegeven waaruit blijkt dat je er de doodstraf voor kan krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2022 22:23:06 ]
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:24:23 #200
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205282424

40k eind volgende week?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:25:26 #201
pi_205282438
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:18 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Dan had Putin Ukraine niet binnen moeten vallen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:25:42 #202
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205282446
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Wow, wel drie gevallen van een broodje waar schimmel op zit. Er zijn 700 restaurants in Rusland. Maar bij alle andere McDonald's vestigingen ter wereld is dit nog nooit voortgekomen en zal het ook nooit voorkomen. Nee, alleen in Rusland worden opeens beschimmelde broodjes verkocht sinds een maand en is het helemaal naar de klote. :')
pi_205282448
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:08 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Dat weet ik maar dat is gewoon aangepakt. Niet zoals in Rusland waar ze het amper hebben aangepakt. Zo zijn er nog wel andere voorbeelden in Europa hoor. Maar uiteindelijk heeft Europa de hoogste voedselveiligheid in de wereld dus als je dat niet bevalt zou ik zeggen lekker verhuizen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:26:04 #204
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205282452
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:24 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

40k eind volgende week?
Kruisraketten horen we ook niet veel meer van de laatste weken?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205282464
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dan had Putin Ukraine niet binnen moeten vallen.
Dan had de NAVO niet moeten uitbreiden.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:28:30 #206
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205282477
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Russen hebben oneindige domme artillerie munitie. Van de slimmere munitie (als kruisraketten) stokt de productie echter.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:29:38 #207
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205282500
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:25 schreef ipa84 het volgende:
dus als je dat niet bevalt zou ik zeggen lekker verhuizen.
Ja precies omdat je geen weerwoord duldt moet ik maar verhuizen, aldus de "vrijheidstrijders" hier.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:31:41 #209
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205282516
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die worden momenteel verplaatst naar Kareli om Finse sauna's op te blazen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:32:27 #210
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205282521
• Kazakstan wordt militair gesteund door China en Turkije
• Ze hebben al gezien dat Rusland militair weinig voorstelt
• Ze zijn bezorgd dat ze de volgende op het lijstje van Rusland zijn
• In geval van oorlog krijgen ze wapens van China
twitter

twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 08-07-2022 22:40:51 ]
pi_205282533
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:22 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Ik heb je de tekst gegeven waaruit blijkt dat je er de doodstraf voor kan krijgen.
Zoiets kan ook een dode letter zijn. Lijkt me interessanter of het daadwerkelijk gebeurd.
pi_205282575
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:30 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Ja precies omdat je geen weerwoord duldt moet ik maar verhuizen, aldus de "vrijheidstrijders" hier.
Nee hoor, jij begint over liever een boordje met schimmel dan bergen chemicalin terwijl het gewoon oude zooi van MC Donalds zelf is. Daarnaast geef ik aan dat er wel vaker van dit soort misstanden zijn in Rusland. Dan begin jij over Europa, waar dat soort schandalen gewoon worden aangepakt. Veel voedsel wat in de VS geproduceerd wordt mag niet eens in Europa bijvoorbeeld verkocht worden vanwege de voedsel standaard hier. Denk jij dat Rusland dezelfde voedselstandaarden heeft als ons? In dat soort landen zijn er regelmatig verontreinigingen in voedsel. Ander voorbeeld waarom denk je dat Chinese op een gegeven moment massaal melkpoeder hier kochten en opstuurde naar China? Niet omdat die melkpoeder daar zo van superior kwaliteit is. Dus ik zou me eerdere druk maken over een broodje in Rusland die vol chemicalin zit dan hier in Europa.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:48:27 #213
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205282618
Oostenrijk 0,1%, maar die zijn dan ook zwaar geinfiltreerd door de Russen.
Estonia en Latvia hoge bijdrages, Lithuania opvallend weinig...
Maar het plaatje niet helemaal omdat die van Frankrijk, Finland en Zweden geheim zijn.

twitter

[ Bericht 11% gewijzigd door slashdotter3 op 08-07-2022 22:58:09 ]
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:51:42 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205282647
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Oostenrijk 0,1%, maar die zijn dan ook zwaar geinfiltreerd door de Russen.
Estonia en Latvia hoge bijdrages, Lithuania opvallend weinig...
[ afbeelding ]
Oostenrijk, Servi, Hongarije.. Beetje het afvoerputje van Europa die regio.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205282649
quote:

[..]

[ afbeelding ]

twitter
pi_205282650
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:41 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Nee hoor, jij begint over liever een boordje met schimmel dan bergen chemicalin terwijl het gewoon oude zooi van MC Donalds zelf is. Daarnaast geef ik aan dat er wel vaker van dit soort misstanden zijn in Rusland. Dan begin jij over Europa, waar dat soort schandalen gewoon worden aangepakt. Veel voedsel wat in de VS geproduceerd wordt mag niet eens in Europa bijvoorbeeld verkocht worden vanwege de voedsel standaard hier. Denk jij dat Rusland dezelfde voedselstandaarden heeft als ons? In dat soort landen zijn er regelmatig verontreinigingen in voedsel. Ander voorbeeld waarom denk je dat Chinese op een gegeven moment massaal melkpoeder hier kochten en opstuurde naar China? Niet omdat die melkpoeder daar zo van superior kwaliteit is. Dus ik zou me eerdere druk maken over een broodje in Rusland die vol chemicalin zit dan hier in Europa.
McDonalds is gewoon zooi op zichzelf of het nu in Rusland is of hier in Nederland of VS. Het is duidelijk dat jij nooit keuringsdienst van waarde hebt gezien. Daarnaast weet jij niet wat er speelt in andere Europese landen. En hoe weet jij dat dat soort schandalen in Rusland niet worden aangepakt? M.a.w. je zit hier gewoon onzin te verkopen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:52:13 #217
pi_205282652
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:27 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Dan had Rusland zijn buren niet moeten bedreigen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:53:21 #218
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_205282660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:24 schreef RamboDirk het volgende:
40k eind volgende week?
En dan nog even door: Putin:50 thousand Russian soldiers can be ‘sacrificial’ (van februari)
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:58:15 #219
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:59:05 #220
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 23:01:31 #221
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 23:02:19 #222
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205282722
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:15 schreef UitStraling het volgende:
Waarom zouden we vriendjes moeten worden met dat smerige, misdadige volk?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 23:04:07 #224
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205282728
Tijd rekken totdat de boel vanzelf instort in Rusland en de oorlog op die manier eindigt
twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 08-07-2022 23:10:44 ]
pi_205282739
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 23:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Waarom zouden we vriendjes moeten worden met dat smerige, misdadige volk?
Kijk over 10 jaar maar eens, zo werkt geopolitiek en het leven nu eenmaal, Paus Benedictus XVI is ook gewoon bij de Hitlerjugend begonnen.
pi_205282783
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 23:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Kijk over 10 jaar maar eens, zo werkt geopolitiek en het leven nu eenmaal, Paus Benedictus XVI is ook gewoon bij de Hitlerjugend begonnen.
Net als Noord-Korea kan Rusland makkelijk decennialang geboycot en gesanctioneerd worden als dat nodig is. Daar had het westen tijdens de koude oorlog ook geen moeite mee.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 23:16:07 #227
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205282798
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 23:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Net als Noord-Korea kan Rusland makkelijk decennialang geboycot en gesanctioneerd worden als dat nodig is. Daar had het westen tijdens de koude oorlog ook geen moeite mee.
Zie ook Cuba die al 60 jaar onder de sancties zit

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 08-07-2022 23:32:07 ]
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 23:34:27 #228
236264 crew  capricia
pi_205282886
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:21 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
[ twitter ]Oh, heftig zeg.

En hier zitten er geen zaden op het broodje, heftig zeg, wat een armoedig land.
Cola en friet daar ook op? :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 8 juli 2022 @ 23:38:40 #229
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 23:49:48 #230
36431 bleiblei
pi_205282954
quote:

[..]
Ah, dus jij gaat morgen naar de MacRussia? Of toch veilig naar die tent waar ze qualitycontrol wel in de vingers hebben :D .
pi_205282964
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 23:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Cola en friet daar ook op? :D
Friet is niet op in Rusland en dat ze nu af zijn van coca cola is beter. We hebben hier ook soms met tekorten te maken en lege schappen " :D ". In de VS onlangs nog problemen met babyvoeding " :D ". Ook in Rusland zal het wel in orde komen, maak van een mug geen olifant (zeker niet als het gaat om vreten bij McDonalds).
  vrijdag 8 juli 2022 @ 23:54:43 #232
36431 bleiblei
pi_205282981
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:08 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
1985 vs 2016. Nee ja, goed punt :P .
pi_205282999
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 23:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ah, dus jij gaat morgen naar de MacRussia? Of toch veilig naar die tent waar ze qualitycontrol wel in de vingers hebben :D .
Ik ben hier in NL nooit naar de McDonalds (of een andere fastfoodketen) geweest, terwijl die op 5 minuten afstand zit, laat staan dat ik naar een MacRussia ga.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 00:00:42 #234
117098 Hathor
Effe niet
pi_205283028
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:52 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
McDonalds is gewoon zooi op zichzelf of het nu in Rusland is of hier in Nederland of VS. Het is duidelijk dat jij nooit keuringsdienst van waarde hebt gezien. Daarnaast weet jij niet wat er speelt in andere Europese landen. En hoe weet jij dat dat soort schandalen in Rusland niet worden aangepakt? M.a.w. je zit hier gewoon onzin te verkopen.
Of het nou zooi is of niet, beschimmeld brood kan gewoon niet, en dat hoef je hier dan ook niet te verwachten. Blijkbaar denken ze er in Rusland anders over.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_205283071
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:52 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Het enige waar ik het mee eens ben is dat McDonalds rotzooi is. Ja ik keek regelmatig keuringsdienst van waren en ik weet dat er ook dingen in de EU gebeuren. Als je had opgelet wist je ook dat de EU probeert overal dezelfde standaarden te hanteren en daar op controleert. Waarom we weten dat het systeem werkt, er zijn regelmatig terugroep acties omdat er toch fouten in het proces zijn gemaakt. Waarom ik weet dat Rusland het niet aanpakt, tja ik lees nog wel is wat. Hier een leuk onzin artikel volgens jouw van de onafhankelijke Russische media (Dus niet van de Kremlin papengaaien die roepen Russia is Strong and great).
https://www.themoscowtime(...)-what-you-eat-a54689
Klinkt inderdaad heel gezond daarzo.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 00:09:53 #236
36431 bleiblei
pi_205283083
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 23:57 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Ik ben hier in NL nooit naar de McDonalds (of een andere fastfoodketen) geweest, terwijl die op 5 minuten afstand zit, laat staan dat ik naar een MacRussia ga.
Waarom maak je je er dan zo druk om? Om "het verhaal van de andere kant te delen?". Wat is de reden dat je vindt dat dat zo eenzijdig nodig vindt? Het is niet alsof je de situatie van twee kanten bekijkt. Je bekijkt het met name vanuit 1 kant en pakt er dan ook alles bij dat je verzonnen krijgt...

Het is niet alsof iemand hier vraagt om vanuit de Russen een :') neutraal :') tegen geluid te laten horen. Dus wat zijn je beweegredenen hiertoe.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 00:13:45 #237
36431 bleiblei
pi_205283102
Waarmee ik dus bedoel dat een echt neutraal oordeel best verhelderend kan zijn. Dit is alleen absoluut niet het geval bij jou, @Tobias19xx
  zaterdag 9 juli 2022 @ 00:23:24 #238
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 9 juli 2022 @ 00:28:19 #239
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205283154
Excalibur

https://www.defensenews.c(...)-rockets-to-ukraine/
The shipment will also include 1,000 rounds of 155mm artillery ammunition, which the defense official described as a precision-guided type that would allow the Ukrainian military to better hit specific targets, which would save ammunition. The official would not confirm whether these shells will be the guided Excalibur artillery rounds, but said they have not been part of previous security assistance packages to Ukraine.
pi_205283204
quote:

[..]
Dat is een broodje aap verhaal.
Ingredinten:
Tarwemeel, water, suiker, plantaardige olie (koolzaad), zout, glansmiddel (water, plantaardig eiwit, zonnebloemolie, dextrose, maltodextrine, zetmeel), gist, emulgator (E742e), edelgist, E300
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205283209
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 23:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dit is echt debielentelevisie, allemachtig zeg. Nadat ze uitgebreid hebben besproken welke Europese stad ze nu weer met kernwapens gaan bestoken beginnen ze nu weer over Trump, waarbij die zogenaamde Amerikanist durft te stellen dat Trump 's werelds meest 'adequate' politicus is. Je zal dit soort infantiele rotzooi maar iedere dag voorgeschoteld krijgen, op de primaire publieke zender nota bene :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2022 00:46:51 ]
pi_205283265
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 00:38 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dit is echt debielentelevisie, allemachtig zeg. Nadat ze uitgebreid hebben besproken welke Europese stad ze nu weer met kernwapens gaan bestoken beginnen ze nu weer over Trump, waarbij die zogenaamde Amerikanist durft te stellen dat Trump 's werelds beste politicus is. Je zal dit soort infantiele rotzooi maar iedere dag voorgeschoteld krijgen, op de primaire publieke zender nota bene :')
Alles gebeurt met een reden hoe onzinnige het ook klinkt.
twitter
pi_205283311
quote:

[..]
Dit is echt debielentelevisie, allemachtig zeg. Nadat ze uitgebreid hebben besproken welke Europese stad ze nu weer met kernwapens gaan bestoken beginnen ze nu weer over Trump, waarbij die zogenaamde Amerikanist durft te stellen dat Trump 's werelds meest 'adequate' politicus is. Je zal dit soort infantiele rotzooi maar iedere dag voorgeschoteld krijgen, op de primaire publieke zender nota bene :')
Een rechtstreekse spin-off van het noord koreaanse nieuws :)

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205283324
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 00:00 schreef Hathor het volgende:

[..]
Of het nou zooi is of niet, beschimmeld brood kan gewoon niet, en dat hoef je hier dan ook niet te verwachten. Blijkbaar denken ze er in Rusland anders over.
Lees even de andere posts. Het is niet alleen in Rusland dat dit gebeurt, ook in de VS gebeurt dit en kan dit ook elders gebeuren. Er wordt van een mug een olifant gemaakt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 00:08 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het enige waar ik het mee eens ben is dat McDonalds rotzooi is. Ja ik keek regelmatig keuringsdienst van waren en ik weet dat er ook dingen in de EU gebeuren.
Dank.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 00:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Waarom maak je je er dan zo druk om? Om "het verhaal van de andere kant te delen?". Wat is de reden dat je vindt dat dat zo eenzijdig nodig vindt? Het is niet alsof je de situatie van twee kanten bekijkt. Je bekijkt het met name vanuit 1 kant en pakt er dan ook alles bij dat je verzonnen krijgt...

Het is niet alsof iemand hier vraagt om vanuit de Russen een :') neutraal :') tegen geluid te laten horen. Dus wat zijn je beweegredenen hiertoe.
:') Ik bekijk het juist niet van een kant, dat doen jullie hier. Een fucking beschimmeld broodje vergroten jullie in jullie waan zodanig uit alsof het, het einde van Rusland betekent. Ik laat zien dat dat soort dingen ook hier, in het westen, gebeuren en dat het niet nieuwswaardig is, laat staan om het hier triomfantelijk mee te delen. Verder ga ik niet wachten tot ik een uitnodiging krijg om hier te reageren. Sorry als ik je uit je droom heb geholpen.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 01:00:02 #246
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205283393
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 00:59 schreef Tobias19xx het volgende:
Ik bekijk het juist niet van een kant, dat doen jullie hier. Een fucking beschimmeld broodje vergroten jullie in jullie waan zodanig uit alsof het, het einde van Rusland betekent. Ik laat zien dat dat soort dingen ook hier, in het westen, gebeuren en dat het niet nieuwswaardig is, laat staan om het hier triomfantelijk mee te delen. Verder ga ik niet wachten tot ik een uitnodiging krijg om hier te reageren. Sorry als ik je uit je droom heb geholpen.
MacDonald's verdwijnt uit Rusland. De tent wordt overgenomen door een Russische ondernemer.

Vervolgens komen er nieuwsberichten over broodjes die minder lekker zijn, cola die anders smaakt, broodjes die beschimmeld zijn en patat en cola die niet meer leverbaar zijn.

Sorry, die nieuwe MacDonald's ziet eruit als een dikke faal.

(Natuurlijk is het niet makkelijk om een succesvol merk als MacDonald's over te nemen, maar dit verval gaat wel heel snel.)
pi_205283399
quote:

[..]
Deze propaganda van fabeltjeskrant- en tiktakniveau is precies toegespitst op de zwakzinnige en achtergebleven Russen. Tot meer is dat gedegenereerde volk nl. niet in staat.
pi_205283777
twitter
pi_205283785
Even serieus, wat voor smerige nsber ben je als je FVD stemt. Ja ik ben dronken.
pi_205283806
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 08:00 schreef Simmertje het volgende:
Even serieus, wat voor smerige nsber ben je als je FVD stemt. Ja ik ben dronken.
Om 8 uur 's ochtends? :o Hoe dan? :')
pi_205283822
H
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 23:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Haha is ook wel weer humor.
Vakman pur sang
pi_205283848
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 08:00 schreef Simmertje het volgende:
Ben je een Oost-Europeaan?
pi_205283853
:r
De genocide wordt heel systematisch uitgevoerd. Iedere keer hetzelfde verhaal. Verplaats de plaatselijke bevolking naar het verre oosten en vervang ze door loyale Russen.

twitter
  zaterdag 9 juli 2022 @ 08:37:21 #255
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205283867
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 08:31 schreef polderturk het volgende:
De genocide wordt heel systematisch uitgevoerd. Iedere keer hetzelfde verhaal. Verplaats de plaatselijke bevolking naar het verre oosten en vervang ze door loyale Russen.

[ twitter ]
Een geplande genocide. Dat hebben ze goed afgekeken van Xi.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 9 juli 2022 @ 08:39:24 #256
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205283870
quote:

[..]
Dan had putin Georgi en Oekrane niet binnen moeten vallen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 08:42:15 #257
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205283882
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:32 schreef slashdotter3 het volgende:
• Kazakstan wordt militair gesteund door China en Turkije
• Ze hebben al gezien dat Rusland militair weinig voorstelt
• Ze zijn bezorgd dat ze de volgende op het lijstje van Rusland zijn
• In geval van oorlog krijgen ze wapens van China
[ twitter ]
[ twitter ]
Hoppa ook bij de Navo.
En Rusland zich maar afvragen waarom iedereen lid wil worden van een Amerikaans bondgenootschap.
pi_205283912
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 08:12 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
haha dat vroeg ik me ook af, maar denk dat hij in de verlening zit van 'vrijdag avond' .
pi_205283915
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 08:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Een geplande genocide. Dat hebben ze goed afgekeken van Xi.
Rusland doet dit al 200 jaar. Vraag maar aan de Circassirs.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 09:05:46 #260
117098 Hathor
Effe niet
pi_205283932
quote:

[..]
Nooit een nachtje doorgehaald?
  zaterdag 9 juli 2022 @ 09:32:33 #261
117098 Hathor
Effe niet
pi_205284015
Deze al voorbijgekomen?

https://nypost.com/2022/0(...)laim-alaska-from-us/

De Russische grootheidswaanzin is grenzeloos. _O-
pi_205284041
quote:

[ twitter ]
Natuurlijk is dit al jaren terug gepland; Rusland herhaalt dit al meer dan 100 jaar.
Er waren ook nieuwe vlaggen e.d. ontworpen voor de regio's.
pi_205284049
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 08:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dan had putin Georgi en Oekrane niet binnen moeten vallen.
Dat dat NAVO-fabeltje nog steeds wordt opgevoerd...
Heb ook al een tijd niets meer over de biolabs gehoord waar experimenten op kinderen werden uitgevoerd gehoord.
pi_205284126
quote:

[..]
Want landen mogen zich niet kunnen verdedigen _O-
pi_205284250
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 00:53 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Tja, onzin, Nieuwsuur bijvoorbeeld heeft een item gemaakt waaruit blijkt dat slechts een klein deel van de wereld echt tegen de oorlog in Oekrane is, verder zijn alleen rt en sputnik geblokkeerd, Pravda bijvoorbeeld kun je gewoon online lezen.
pi_205284290
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 08:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoppa ook bij de Navo.
En Rusland zich maar afvragen waarom iedereen lid wil worden van een Amerikaans bondgenootschap.
Heel vreemd inderdaad dat landen NAVO-lid willen worden wanneer ze zien dat Rusland niet NAVO-leden binnenvalt, platbombardeert en genocide pleegt op de bevolking.
pi_205284296
quote:

[ twitter ]
Triest maar wel effectief. Als er geen Oekraners meer zijn is er ook geen bevolking meer die in opstand kan komen.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 10:33:22 #268
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_205284337
quote:

[ twitter ]
Tis net of je live Civilization aan het spelen bent. Smerig maar wel heel effectief.
Wordt tijd dat Nato opstaat en Oekrane binnengaat. Gaat denk ik ook nog wel gebeuren helemaal met het afsluiten van het gas.
pi_205284361
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 10:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Heel vreemd inderdaad dat landen NAVO-lid willen worden wanneer ze zien dat Rusland niet NAVO-leden binnenvalt, platbombardeert en genocide pleegt op de bevolking.
Maar dat is weer de schuld van de NAVO :7
pi_205284391
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 09:38 schreef Aether het volgende:

[..]
Natuurlijk is dit al jaren terug gepland; Rusland herhaalt dit al meer dan 100 jaar.
Er waren ook nieuwe vlaggen e.d. ontworpen voor de regio's.
Rusland heeft al 10 keer zoveel genocides gepleegd als Nazi Duitsland.
pi_205284397
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 10:33 schreef fjs het volgende:

[..]
Tis net of je live Civilization aan het spelen bent. Smerig maar wel heel effectief.
Wordt tijd dat Nato opstaat en Oekrane binnengaat. Gaat denk ik ook nog wel gebeuren helemaal met het afsluiten van het gas.
Als deze oorlog lang genoeg duurt kan de NATO Oekraine vrijwel onopgemerkt binnengaan en de russen daar vernietigen zonder dat daar eigen manschappen op Oekrains grondgebied aan te pas komen. De voortgang van A.I. en goedkope massa-productie van geavanceerde wapens en drones in de US zal dat bewerkstelligen.
pi_205284463
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 10:33 schreef fjs het volgende:

[..]
Wat de Russen met de Holodomor hebbe gedaan is ook genocide. Miljoenen Oekraners zijn verhongerd. Ieder volk dat tegen Russische bezetting was heeft te maken gehad met genocide. We moeten dit allemaal officieel als genocide bestempelen. Wat de Oekraners, Polen, Letten, Circassirs etc etc etc etc hebben meegemaakt.
pi_205284519
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 10:56 schreef polderturk het volgende:

[..]
Wat de Russen met de Holodomor hebbe gedaan is ook genocide. Miljoenen Oekraners zijn verhongerd. Ieder volk dat tegen Russische bezetting was heeft te maken gehad met genocide. We moeten dit allemaal officieel als genocide bestempelen. Wat de Oekraners, Polen, Letten, Circassirs etc etc etc etc hebben meegemaakt.
De Russen zijn meester in het ontkennen en wijzen naar anderen.
Recent haalden ze de Poolse vlag bij een monument weg, nadat ze tot 1990 hadden ontkend iets met de 22000 doden te maken te hebben.

https://redd.it/vjvr6v
https://en.wikipedia.org/wiki/Katyn_massacre
  zaterdag 9 juli 2022 @ 11:05:14 #274
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205284528
Er zijn 3 bemanningsleden voor 1 HIMARS nodig.

Dus hoeveel van die dingen gaat de VS uiteindelijk leveren?

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_205284602
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 11:05 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Hoeveel ze in reserve moeten houden hangt natuurlijk in sterke mate van af van de degradatie van het russische leger. Des te meer de capability van dat leger afneemt hoe minder het nog een signifante bedreiging vormt voor NATO of de VS. Dit hangt ook af van het type wapens en de geografie. HIMARS heeft nog veel toe te voegen op het europees continent maar in de US heeft het nu weinig toegevoegde waarde meer, gezien de staat van het russische leger. Eigenlijk kunnen ze nu vrijwel de volledige voorraad naar europa sturen zonder dat de US daardoor zelf veel kwetsbaarder wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 09-07-2022 11:20:54 ]
pi_205284648
quote:

[ twitter ]
Minimaal 33 dus.

En die 100 kunnen misschien weer 100 anderen trainen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 juli 2022 @ 11:52:31 #277
3928 Ulx
pi_205284809
quote:

[ twitter ]
De teller staat nu op twaalf.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:10:23 #278
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205284947
Konden we op wachten.

&lt;signature here&gt;.
pi_205285050
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 11:03 schreef Aether het volgende:

[..]
De Russen zijn meester in het ontkennen en wijzen naar anderen.
Recent haalden ze de Poolse vlag bij een monument weg, nadat ze tot 1990 hadden ontkend iets met de 22000 doden te maken te hebben.

https://redd.it/vjvr6v
https://en.wikipedia.org/wiki/Katyn_massacre
En maar lopen huilen dat de Balten en Oekraners de Duitsers welhaast juichend verwelkomden tijdens de tweede wereldoorlog omdat ze hoopten dat de Duitsers korte metten zouden maken met de Russische bezetters. :')
pi_205285066
Kans bestaat dat maandag alle gas vanuit Rusland naar Europa voorgoed wordt afgesloten:

When the main conduit for Russian gas to Europe goes down for 10-day maintenance on Monday, Germany and its allies are bracing for President Vladimir Putin to use the opportunity to cut off flows for good.

If Moscow signals the Nord Stream pipeline won’t come back as planned, Chancellor Olaf Scholz’s government would likely trigger emergency measures such as rationing and company bailouts. The consequences would almost certainly mean a deep recession for Europe’s largest economy and create ripple effects across the continent.

“Are we worried? Yes, we’re very worried,” said Christian Kullmann, chief executive officer of German chemical giant Evonik Industries AG. “It would be naive and starry-eyed not to be worried.”

https://assets.bwbx.io/im(...)_lRh00/v0/800x-1.jpg
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:29:29 #281
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205285071
Duitsers are gonna duitser.

quote:
Canada faces a tough choice this weekend between angering Germany and offending Ukraine as it ponders the fate of a large turbine that has been undergoing repairs in the workshops of Siemens Energy Canada.
https://www.cbc.ca/news/p(...)ia-turbine-1.6515344

Ik mag hopen dat CA nee blijft zeggen, of anders bv Polen beslag legt op dat ding als die duitse wormen dat ding naar rus willen transporteren.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:32:56 #282
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205285099
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:28 schreef alcapon6 het volgende:
Kans bestaat dat maandag alle gas vanuit Rusland naar Europa voorgoed wordt afgesloten:

[ afbeelding ]

When the main conduit for Russian gas to Europe goes down for 10-day maintenance on Monday, Germany and its allies are bracing for President Vladimir Putin to use the opportunity to cut off flows for good.

If Moscow signals the Nord Stream pipeline won’t come back as planned, Chancellor Olaf Scholz’s government would likely trigger emergency measures such as rationing and company bailouts. The consequences would almost certainly mean a deep recession for Europe’s largest economy and create ripple effects across the continent.

“Are we worried? Yes, we’re very worried,” said Christian Kullmann, chief executive officer of German chemical giant Evonik Industries AG. “It would be naive and starry-eyed not to be worried.”

De prijs die we betalen voor naviteit. Maar een prijs die wir schaffen. Kazachstan, kom er maar in
  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:35:43 #283
256666 leeell
I know you're lonely
pi_205285118
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:28 schreef alcapon6 het volgende:

[ afbeelding ]

mooi
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:43:25 #284
pi_205285185
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:32 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
De prijs die we betalen voor naviteit.
Voornamelijk kortzichtig egosme. Wat maken die paar dooien in Ukraine nou uit als je 1% meer winst kan maken?
  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:50:07 #285
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205285224
De PzH2000 in full swing.

Kudos voor de soldaat op slippers :D

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_205285236
Ik vraag me af of die HIMARS enzo in het grootje plaatje een significant effect gaan hebben. Om echt het tij te keren hadden ze er 150 nodig, de helft volgens mij van wat de VS heeft.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205285280
quote:

[..]
Door alchohol? Zo maar een gok :D
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 12:59:42 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205285294
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:50 schreef ExTec het volgende:
De PzH2000 in full swing.

Kudos voor de soldaat op slippers :D

[ twitter ]
Tot er een kardoes (? @AchJa ) op zijn voetjes valt, dan had hij zich toch graag normaal aangekleed die ochtend
pi_205285307
Heldhaftig wapens leveren aan Oekrane en dan peentjes zweten dat Rusland het gas voorgoed kan afsluiten ... :') _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2022 13:01:58 ]
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:02:40 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205285313
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:59 schreef sp3c het volgende:
Tot er een kardoes (? @:achja ) op zijn voetjes valt, dan had hij zich toch graag normaal aangekleed die ochtend
Kardoes correct!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Cobra4
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:03:45 #291
pi_205285317
quote:

[..]
Tot er een kardoes (? @:achja ) op zijn voetjes valt, dan had hij zich toch graag normaal aangekleed die ochtend
Een kardoes zak is een zak kruit, dat overleeft je grote teen misschien wel. :P
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:04:20 #292
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205285320
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Voornamelijk kortzichtig egosme. Wat maken die paar dooien in Ukraine nou uit als je 1% meer winst kan maken?
Laten we er een combinatie van maken. Naviteit, egoisme en winstbejag.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:04:22 #293
117098 Hathor
Effe niet
pi_205285321
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:01 schreef Tobias19xx het volgende:
Heldhaftig wapens leveren aan Oekrane en dan peentjes zweten dat Rusland het gas voorgoed kan afsluiten ... :') _O-
Liever vandaag dan morgen. :W
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:05:59 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205285336
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een kardoes zak is een zak kruit, dat overleeft je grote teen misschien wel. :P
Klopt, maar op je slippers in een Howitzer rond dartelen is niet heel slim... Als er een granaat van een kilo of 45 op je tenen dondert ben je ze zeker kwijt...
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:07:28 #295
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:16:26 #296
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205285449
quote:

[..]
Geen idee wat die dingen wegen? Een textiele kruid zak hoeft niet super zwaar te zijn. Maar je bent ook met patronen in de weer, dus beter schoeisel lijkt me wel handig.

Maar het is 30 graden daar, dus kan me er wel wat bij voorstellen.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 juli 2022 @ 13:17:14 #297
3928 Ulx
pi_205285457
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Overigens gewoon standaard 155mm HE munitie. Geen Excalibur of wat voor exotisch spul dan ook.
Er is wel geleide munitie geleverd.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:18:08 #298
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205285462
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:01 schreef Tobias19xx het volgende:
Nee, deed Duitsland dat maar.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 juli 2022 @ 13:20:46 #299
3928 Ulx
pi_205285483
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:51 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me af of die HIMARS enzo in het grootje plaatje een significant effect gaan hebben. Om echt het tij te keren hadden ze er 150 nodig, de helft volgens mij van wat de VS heeft.
Die eerste die geleverd werden schopten in de paar dagen nadat ze operationeel werden de toch al gebrekkige Russische logistiek verder naar de knoppen. Dus ja, die dingen maken verschil. Maar hoe meer hoe beter.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:29:20 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205285562
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:16 schreef ExTec het volgende:

Geen idee wat die dingen wegen? Een textiele kruid zak hoeft niet super zwaar te zijn.
Een kilo of 10 voor een lading 7 voor zover ik me kan herinneren...

quote:
Maar je bent ook met patronen in de weer, dus beter schoeisel lijkt me wel handig.
Granaten... :(

Als een afvuurpatroon op je voeten valt voel je dat niet eens... :D

quote:
Maar het is 30 graden daar, dus kan me er wel wat bij voorstellen.
Ik eerlijk gezegd niet echt. Maar goed, moeten ze zelf verder maar weten.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:30:20 #301
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')