quote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:50 schreef Hatseflats22 het volgende:
Het is natuurlijk lekker tegendraads om voor Poetin te zijn, want de rest is tegen hem.
Maar dit gaat Baudet hopelijk de rest van zijn leven achtervolgen.
Walgelijke hufter om Poetin zo in zijn hol te kruipen (weer), het haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.
Ja, je hebt gelijk ook.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:06 schreef Simmertje het volgende:
Niet eens zo zeer tegendraads maar denk vooral dat dit enge clubje en zijn aanhangers echt in de veronderstelling zijn dat Putler Europa gaat redden. Dat wil zeggen, van Europa een geheel blank zwaar conservatief continent maken.
Lol.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Het is wel grappig dat Baudet zelfs voor Afshin Ellian te ver gaat:
[ twitter ]
Hij is de NSB'er van deze tijd.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:50 schreef Hatseflats22 het volgende:
Het is natuurlijk lekker tegendraads om voor Poetin te zijn, want de rest is tegen hem.
Maar dit gaat Baudet hopelijk de rest van zijn leven achtervolgen.
Walgelijke hufter om Poetin zo in zijn hol te kruipen (weer), het haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.
Dan zou hij een Quisling zijn genoemd.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hij is de NSB'er van deze tijd.
Wat als hij in 1940 had geleefd?
Het jammere aan dit eenzijdige lijstje is het feit dat als de verliezen aan de ene kant oplopen dat net zo geldt aan de andere kant.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:26 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
De aantallen liggen hoger dan normaal, vanwege de HIMARS?
Dat hoeft niet per se. In het begin verloor Rusland heel veel tanks die kapotgeknald werden door draagbare anti-tankwapens. Dat zorgde niet per se voor hoge tankverliezen aan Oekraense kant (volgens mij heeft Oekrane veel minder tanks), want het was niet tank vs. tank.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het jammere aan dit eenzijdige lijstje is het feit dat als de verliezen aan de ene kant oplopen dat net zo geldt aan de andere kant.
Je weet dat Oekrane geen Nederland is h?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
quote:
Je weet dat Hitler geen Nederlander was h?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:50 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je weet dat Oekrane geen Nederland is h?
Ik weet dat Hitler Nederland was binnengevallen. Dat was minder een probleem geweest als hij Nederlander was geweest.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je weet dat Hitler geen Nederlander was h?
nazi sympatisanten.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:06 schreef Simmertje het volgende:
Niet eens zo zeer tegendraads maar denk vooral dat dit enge clubje en zijn aanhangers echt in de veronderstelling zijn dat Putler Europa gaat redden. Dat wil zeggen, van Europa een geheel blank zwaar conservatief continent maken.
De toekomst van Europa ligt niet bij Amerika, maar al zeker niet bij Rusland. Probleem is dat we in Europa nog steeds niet de eenheid hebben om ons zelfstandig te redden.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:30 schreef VersKers het volgende:
Wellicht geen populaire mening, maar ik vond dat Baudet een punt maakte.
Het is geen hip maar zeer gevoelig standpunt wat hij inneemt.
Is alles wat hij zegt per definitie kolder? Ik vind van niet.
Ik ervaar in steeds grotere mate namelijk ook een zorgwekkend en oprukkend gevaar vanuit Amerika die hun mondiale doelstellingen kosten wat kost willen doorvoeren vanuit perverse belangen en wat ingrijpende gevolgen heeft voor de stabiliteit in de wereld.
De toekomst zal moeten uitwijzen of Baudet het aan het rechte eind had of niet.
Ik wil hem de kans zeker gunnen, want ik vind dat we dit niet zomaar rcksichtslos moeten wegwuiven als waanzin.
welk punt?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:30 schreef VersKers het volgende:
welke doelstelling precies, en wie destabileert de wereld nu precies en dat is Poetin. maar goed welke doelstellingen worden opgedrongen aan rusland?quote:Het is geen hip maar zeer gevoelig standpunt wat hij inneemt.
Ik ervaar in steeds grotere mate namelijk ook een zorgwekkend en oprukkend gevaar vanuit Amerika die hun mondiale doelstellingen kosten wat kost willen doorvoeren vanuit perverse belangen en wat ingrijpende gevolgen heeft voor de stabiliteit in de wereld.
leest erg als nazi propaganda wat je voorstaat nu is al bekend dat baudet dit doet, maar ben erg graag verrast of er echt iets inhoudelijk komt.quote:De toekomst zal moeten uitwijzen of Baudet het aan het rechte eind had of niet.
Ik wil hem de kans zeker gunnen, want ik vind dat we dit niet zomaar rcksichtslos moeten wegwuiven als waanzin.
Noem eens wat voorbeelden? En vertel er vooral bij hoe Rusland op het moment bijdraagt aan stabiliteit in de wereld.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:30 schreef VersKers het volgende:
Die eenheid hoeft er ook niet te zijn wat mij betreft, zolang we van elkaar accepteren dat we anders zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
De toekomst van Europa ligt niet bij Amerika, maar al zeker niet bij Rusland. Probleem is dat we in Europa nog steeds niet de eenheid hebben om ons zelfstandig te redden.
Ik kwam hier enkel om mijn mening te geven, niet om verstrikt te raken in een bodemloze discussie.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Noem eens wat voorbeelden? En vertel er vooral bij hoe Rusland op het moment bijdraagt aan stabiliteit in de wereld.
Wat een BS joh.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:43 schreef VersKers het volgende:
[..]
Die eenheid hoeft er ook niet te zijn wat mij betreft, zolang we van elkaar accepteren dat we anders zijn.
Het is juist de geforceerde eenheid wat resulteert in onenigheid en onverenigbaarheid.
De EU streeft teveel naar n eenheid vanuit n ideologie. Een ideologie die alleen gunstig gezind is voor de elite en waarin al het kleinschalige dient te verdwijnen (waaronder de boeren).
Wat een onzin. Als we ooit een keer af willen van onze afhankelijkheid van Amerika dan moeten streven naar een verenigd Europa. Anders is het gewoon accepteren dat we altijd de hulp (zeker op militair niveau) van Amerika nodig zullen hebben.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:43 schreef VersKers het volgende:
[..]
Die eenheid hoeft er ook niet te zijn wat mij betreft, zolang we van elkaar accepteren dat we anders zijn.
Het is juist de geforceerde eenheid wat resulteert in onenigheid en onverenigbaarheid.
De EU streeft teveel naar n eenheid vanuit n ideologie. Een ideologie die alleen gunstig gezind is voor de elite en waarin al het kleinschalige dient te verdwijnen (waaronder de boeren).
je bedoelt rusland en wat conservatisten als baudet voorstaan?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:43 schreef VersKers het volgende:
[..]
baudet heeft een alternatief, een europa onder invloed van Rusland, heerlijk conservatief met een sterke elite en zoveel mogelijk hierachie en zo arm mogelijke bevolking. (beetje zoals rusland nu is, en ze hetwesten van beschuldigen)quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als we ooit een keer af willen van onze afhankelijkheid van Amerika dan moeten streven naar een verenigd Europa. Anders is het gewoon accepteren dat we altijd de hulp (zeker op militair niveau) van Amerika nodig zullen hebben.
Dan lag hij nu samen met de rest van zijn renaissance vloot met de bek in de modder aan het oostfront Russische -oh irony- granaten weg te koppen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik ervaar juist dat Amerika zich steeds voorzichtiger opstelt. Na de avonturen van Bush Jr is er een kanteling geweest in beleid. De VS is zeer terughoudend geworden met het inzetten van "boots on the ground". Ze weigerden het te doen in Libie. Ze weigerden zich te committeren aan een echte stabilisatie missie in Syri en President Biden hamert er al sinds de Russische troepen opbouw aan de grens van Oekrane in 2021 begon dat de Amerikanen niet zouden gaan vechten.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:30 schreef VersKers het volgende:
Hij dient gewoon wegens landverraad veroordeeld te worden, hij maakt overduidelijk onderdeel uit van de Russische vijfde colonne in West-Europa.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:06 schreef Simmertje het volgende:
Om een wrange mening? Nee lekker democratisch, dat is iets wat Poetin zou doen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 11:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hij dient gewoon wegens landverraad veroordeeld te worden, hij maakt overduidelijk onderdeel uit van de Russische vijfde colonne in West-Europa.
Wat een onzin en (zoals altijd) weer veel te kort door de bocht.. Alsof je moet kiezen voor het een of het ander.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
baudet heeft een alternatief, een europa onder invloed van Rusland, heerlijk conservatief met een sterke elite en zoveel mogelijk hierachie en zo arm mogelijke bevolking. (beetje zoals rusland nu is, en ze hetwesten van beschuldigen)
Ja, hij schreeuwt van de daken dat putin zo'n fantastisch leider is.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 11:52 schreef cleanfreak het volgende:
Alsof je moet kiezen voor het een of het ander.
Interessant. "overduideliik" vertel ons meerquote:Op vrijdag 8 juli 2022 11:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hij dient gewoon wegens landverraad veroordeeld te worden, hij maakt overduidelijk onderdeel uit van de Russische vijfde colonne in West-Europa.
Heel eenvoudig. De VS zal dat nooit toelaten ondanks dat wij ons als EU verenigen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als we ooit een keer af willen van onze afhankelijkheid van Amerika dan moeten streven naar een verenigd Europa. Anders is het gewoon accepteren dat we altijd de hulp (zeker op militair niveau) van Amerika nodig zullen hebben.
De EU zal altijd samen met de VS op moeten trekken op het wereldtoneel om een vuist te kunnen maken tegen verderfelijke volkeren als de Russen en verderfelijke regimes als dat van China.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
De toekomst van Europa ligt niet bij Amerika, maar al zeker niet bij Rusland. Probleem is dat we in Europa nog steeds niet de eenheid hebben om ons zelfstandig te redden.
Kremlinpropaganda dus...quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:46 schreef VersKers het volgende:
[..]
Ik kwam hier enkel om mijn mening te geven, niet om verstrikt te raken in een bodemloze discussie.
Dus ik hou het hierbij.
Fijn weekend allemaal
Bron: De dikke duim.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:06 schreef Cherni het volgende:
[..]
Heel eenvoudig. De VS zal dat nooit toelaten ondanks dat wij ons als EU verenigen.
Jep. En geschiedenis betekent niet dat zoiets in de toekomst zou gebeuren. Maar zo ongeveer heel de ww1 kwam door zoiets. Er was opeens een nieuw groot sterk land genaamd Duitsland. Waardoor heel de krachtverhouding in Europa op de schop ging.quote:
ja wel de midden weg is er, en dat heet sociaal liberalisme, onze huidige eu etc. Baudet wel een extreem en stel dus gewoon wat dit extreem is.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 11:52 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Wat een onzin en (zoals altijd) weer veel te kort door de bocht.. Alsof je moet kiezen voor het een of het ander.
Echt het kinderlijke niveau in dit topic
Als je genteresseerd zou zijn in geopolitiek zou je het wel begrijpen. De VS nu nog de grootste wereldmacht wil dat graag zo behouden. Ik vind het best want alles beter dan China. Nee we blijven gewoon afhankelijk van de VS.quote:
Buitenlandse sabotagepartijen als FvD en Denk horen niet thuis in de tweede kamer.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 11:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Om een wrange mening? Nee lekker democratisch, dat is iets wat Poetin zou doen.
Denk dat we iemand gevonden hebben voor de darwin awardquote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:25 schreef polderturk het volgende:
3 tanks al kapot door mijnen. Er is nog een kleine opening en de vierde tank rijdt daar doorheen
[ twitter ]
De Amerikanen willen juist dat we militair gezien onze eigen boontjes eens gaan doppenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:06 schreef Cherni het volgende:
[..]
Heel eenvoudig. De VS zal dat nooit toelaten ondanks dat wij ons als EU verenigen.
Je zou maar op deze gek gestemd hebben omdat je wat corona regeltjes zat wasquote:
"Hee daar is nog een open plekje waar een tank nog niet is opgeblazen"quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Denk dat we iemand gevonden hebben voor de darwin award![]()
Ook niet eerste filmpjes van dat zoiets gebeurt met mijnen
Interessante stelling, moet ik bekennen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je genteresseerd zou zijn in geopolitiek zou je het wel begrijpen. De VS nu nog de grootste wereldmacht wil dat graag zo behouden. Ik vind het best want alles beter dan China. Nee we blijven gewoon afhankelijk van de VS.
Dat is iets heel anders dan de macht en beslissingen die genomen worden op het wereldtoneel. Lang voordat Rusland Oekraine binnenviel was het de VS die Nordstream 2 behoorlijk in de weg zat. Zo erg zelfs dat Duitsland de certificering niet durfde af te geven.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
De Amerikanen willen juist dat we militair gezien onze eigen boontjes eens gaan doppen
En daar hebben ze dan ook groot gelijk in.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
De Amerikanen willen juist dat we militair gezien onze eigen boontjes eens gaan doppen
Kazakhstan heeft geen keuze. Door de sancties die aan Rusland zijn opgelegd kan Kazakhstan zijn olie veel moeilijker kwijt. Door de acties van Rusland wordt Kazakhstan keihard geraakt.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:38 schreef Aether het volgende:
5 juli
Tokayev offers EU to buy Kazakh oil instead of Russian
https://news.am/eng/news/710433.html
6 juli
Russia shuts down terminal after Kazakhstan offers to send more oil to the EU
https://www.euractiv.com/(...)-more-oil-to-the-eu/
7 juli
After Russian move on pipeline, Kazakhstan says it needs other routes
https://www.reuters.com/b(...)yev-says-2022-07-07/
8 juli
Kazakhstan president seeks to diversify oil export routes away from Russia
https://eurasianet.org/ka(...)tes-away-from-russia
https://www.rferl.org/a/k(...)ts-war/31932806.html
Het zegt vooral iets over de kriekloze, volgzame mentaliteit van de mensen die, omdat ze tegen de coronamaatregelen (die naar mijn mening overigens in veel gevallen een nutteloos, maar peperduur toneelstukje waren) waren in het verlengde daarvan automatisch pro-Rusland geworden zijn omdat dat nu eenmaal het standpunt van hun stroming binnen de samenleving is. "Die Reihen fest geschlossen" ofzo.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je zou maar op deze gek gestemd hebben omdat je wat corona regeltjes zat was
Dat is mooie ja, zij zien anderen als schaapjes en bange mensen. De ironie spat er vanaf.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zegt vooral iets over de kriekloze, volgzame mentaliteit van de mensen die, omdat ze tegen de coronamaatregelen (die naar mijn mening overigens in veel gevallen een nutteloos, maar peperduur toneelstukje waren) waren in het verlengde daarvan automatisch pro-Rusland geworden zijn omdat dat nu eenmaal het standpunt van hun stroming binnen de samenleving is. "Die Reihen fest geschlossen" ofzo.
Met het een komt het ander. Je hebt economische macht nodig, hebben we, wereldwijde mindshare, hebben we ook, en militaire macht, dat hebben we niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:39 schreef Cherni het volgende:
Dat is iets heel anders dan de macht en beslissingen die genomen worden op het wereldtoneel.
Ze zijn alweer afgeleid en staan nu achter de boeren. Je kunt toch geen rel missen als autoriteitsschopper?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zegt vooral iets over de kriekloze, volgzame mentaliteit van de mensen die, omdat ze tegen de coronamaatregelen (die naar mijn mening overigens in veel gevallen een nutteloos, maar peperduur toneelstukje waren) waren in het verlengde daarvan automatisch pro-Rusland geworden zijn omdat dat nu eenmaal het standpunt van hun stroming binnen de samenleving is. "Die Reihen fest geschlossen" ofzo.
het probleem is dat rusland Kazakhstan de keel dicht knijpt, op moment het land probeert zelf sterker te worden of een alternatief wil opbouwen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Kazakhstan heeft geen keuze. Door de sancties die aan Rusland zijn opgelegd kan Kazakhstan zijn olie veel moeilijker kwijt. Door de acties van Rusland wordt Kazakhstan keihard geraakt.
Nou niet echt, de afhankelijk komt ze verrekte goed uit.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd sta ik ook wel achter de boeren. Deze oorlog heeft toch wel duidelijk gemaakt dat we ons zelf in de voet schieten met afhankelijkheid van het buitenland? Waarom zouden we onze eigen voedselproductie dan de nek om moeten draaien? Die hele stikstofdiscussie is in een zwaar overbevolkt land ter grootte van een postzegel en zonder echte natuur wat mij betreft ook behoorlijk absurd.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ze zijn alweer afgeleid en staan nu achter de boeren. Je kunt toch geen rel missen als autoriteitsschopper?
Je kunt die partij toch niet meer serieus nemen. Ze gaan niks meer voor elkaar krijgen want geen partij die met ze wil samenwerken. Leuke partij voor een groep anti establishment diehards en voor wat komiek in de kamer.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Het is wel grappig dat Baudet zelfs voor Afshin Ellian te ver gaat:
[ twitter ]
Daarom is het heel dom dat we zoveel vee hebben, dan heb je naast import aan veevoer ook nog eens heel veel land nodig om veevoer op te verbouwen. We zouden veel beter gewoon mensenvoer kunnen verbouwen op het land dat we hebben, dan zijn we een stuk zelfstandiger.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd sta ik ook wel achter de boeren. Deze oorlog heeft toch wel duidelijk gemaakt dat we ons zelf in de voet schieten met afhankelijkheid van het buitenland? Waarom zouden we onze eigen voedselproductie dan de nek om moeten draaien? Die hele stikstofdiscussie is in een zwaar overbevolkt land ter grootte van een postzegel en zonder echte natuur wat mij betreft ook behoorlijk absurd.
Dit is onzin en is heb je vast echtbewijs voor, tenzij je nu doelt op regering trump die had het kunnen roepen, maar Trump is spreekpop van poetin en poetin wil geen sterk europa, maar graag officele statement. Regering trump was de Meest anti amerikaanse regering in de wereld, misschien dat Kremlin en Noord-Korea ze overtrefte. Dus logisch dat hij brexit steunde en anti eu was, want dat helpt Poetin namelijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou niet echt, de afhankelijk komt ze verrekte goed uit.
Het is moeilijk terug te vinden nu het internet overspoeld is met artikelen over Oekrane, maar ik kan me nog goed herinneren zo'n vijf jaar geleden toen er plannen waren voor een gentegreerde Europese defensieindustrie, dat de VS vol in de dreigementen en boycott modus schoot omdat de 2% van het nationale budget toch echt aan Amerikaans materieel uitgegeven moest worden.
2% van het BNP moet aan Amerikaans materiaal uitgegeven worden???quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou niet echt, de afhankelijk komt ze verrekte goed uit.
Het is moeilijk terug te vinden nu het internet overspoeld is met artikelen over Oekrane, maar ik kan me nog goed herinneren zo'n vijf jaar geleden toen er plannen waren voor een gentegreerde Europese defensieindustrie, dat de VS vol in de dreigementen en boycott modus schoot omdat de 2% van het nationale budget toch echt aan Amerikaans materieel uitgegeven moest worden.
Als je een EU leger zou opteren moet je om te beginnen geen wapens van de VS kopen. Als voorbeeld de F35. Mogelijk kan AchJa als hij meeleest ons vertellen waarom wij voor de F35 gekozen hebben ipv de Rafale een Frans product.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Interessante stelling, moet ik bekennen.
Aan de ene kant hebben we een understanding; de VS mag de dollar en in ruil daarvoor spelen ze wereld politie agentje.
Aan de andere kant was turkije als het aan de VS lag al lang volwaardig EU lid. Dus dat verhoud zich slecht met de stelling dat de VS niet wil dat wij ons verder verenigen.
En mochten wij ooit een EU leger gaan maken, dan wordt dat beter en sterker dan de legers van de VS. En het is niet alsof de VS daar wat tegen zou kunnen doen.
Volgens mij heeft Trump toen gezegd dat Amerika niet voor altijd kan blijven helpen wanneer veel landen de betalingsafspraken niet nakomen bij de NAVO. Een van de weinige punten waar ik het wel mee eens was.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit is onzin en is heb je vast echtbewijs voor, tenzij je nu doelt op regering trump die had het kunnen roepen, maar Trump is spreekpop van poetin en poetin wil geen sterk europa, maar graag officele statement. Regering trump was de Meest anti amerikaanse regering in de wereld, misschien dat Kremlin en Noord-Korea ze overtrefte. Dus logisch dat hij brexit steunde en anti eu was, want dat helpt Poetin namelijk.
Als we echt onze eigen voedselproductie willen regelen zonder afhankelijk te zijn van het buitenland mogen we wel heel snel beginnen met het inkrimpen van de veestapel. Dat is nodig om grond vrij te maken om veevoer te gaan verbouwen. Die moeten we dan ook niet meer uit het buitenland halen natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd sta ik ook wel achter de boeren. Deze oorlog heeft toch wel duidelijk gemaakt dat we ons zelf in de voet schieten met afhankelijkheid van het buitenland? Waarom zouden we onze eigen voedselproductie dan de nek om moeten draaien? Die hele stikstofdiscussie is in een zwaar overbevolkt land ter grootte van een postzegel en zonder echte natuur wat mij betreft ook behoorlijk absurd.
Beetje jammer dat juist dat punt niet kloptquote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:11 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Trump toen gezegd dat Amerika niet voor altijd kan blijven helpen wanneer veel landen de betalingsafspraken niet nakomen bij de NAVO. Een van de weinige punten waar ik het wel mee eens was.
Alleen had de 2% afspraak niets met Trump te maken en Trump dacht dat die 2% aan de VS betaald zou worden.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:11 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Trump toen gezegd dat Amerika niet voor altijd kan blijven helpen wanneer veel landen de betalingsafspraken niet nakomen bij de NAVO. Een van de weinige punten waar ik het wel mee eens was.
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
2% van het BNP moet aan Amerikaans materiaal uitgegeven worden???
Per jaar?
Daar wil ik wel een bron van zien
https://www.nytimes.com/2(...)e-spending-nato.htmlquote:Washington has been pressing the European Union to spend more and do more for its own defense for well over a decade, with President Trump just the latest and loudest to do so.
Now that the European Union is actually responding, with a defense fund and a project for military cooperation and development, the United States is criticizing how it’s being done and complaining that the moves could harm trans-Atlantic cooperation and prevent American companies from competing for potentially lucrative contracts.
Ja, natuurlijk wil de VS dat men defensie materieel aanschaft in de VS maar er is geen enkele verplichting om dat te doen voor NAVO lidstaten.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:15 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)e-spending-nato.html
de betalingsafspraak, is er niet want het gaat om investering in eigen defensie van een lidstaat, dus minimaal 2%. en de afspraak is vanaf 2024 gemaakt en gerattificeerd in 2014. trump begon dus in 2015 *l te roepen dat niemand zich er aan hield... gelul. Maar ook dit is niet waar ik op reageerde, want dat gign over dat USA geen europees leger wil en dat ze perse willen dat er 2% aan amerikaans materiaal gekocht wordt. Dit is dus gewoon ronduit gelul en getrol.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:11 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Goed, richtlijn of niet. Feit was wel dat veel Europese landen (waaronder Nederland) steeds meer aan het bezuinigen waren op defensie tot het punt dat we kogelgeluid moesten imiteren. Allemaal onder het mom van dat er toch nooit meer een oorlog zou komen en anders Amerika ons wel komt redden.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Beetje jammer dat juist dat punt niet klopt
Die 2% is een richtlijn, geen betalingsafspraak
Daar staat al heel wat andersquote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:15 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
Dan moettie maar niet steeds de tafel bij de buren omver gooienquote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:20 schreef Za het volgende:
Vwb het sentiment hier, maar ook in de media, wetende dat wij als Nederland een van de allergrootste afnemers van Russische fossiele brandstof ter wereld zijn.
Dan is het bijna hetzelfde als wanneer je elke avond met je godganse familie uitgebreid in hetzelfde restaurant gaat eten, en bij het verlaten van het etablissement klootzak roept naar de eigenaar.
Je zegt dat je weet dat de import van Russische olie in Nederland vooral voor doorvoer is en toch blijf je posten dat wij de grootste afnemers zijn? Vreemde reactie weer.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:20 schreef Za het volgende:
Vwb het sentiment hier, maar ook in de media, wetende dat wij als Nederland een van de allergrootste afnemers van Russische fossiele brandstof ter wereld zijn.
Dan is het bijna hetzelfde als wanneer je elke avond met je godganse familie uitgebreid in hetzelfde restaurant gaat eten, en bij het verlaten van het etablissement klootzak roept naar de eigenaar.
Daar worden honderden miljoenen mee verdient.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
Je zegt dat je weet dat de import van Russische olie in Nederland vooral voor doorvoer is en toch blijf je posten dat wij de grootste afnemers zijn? Vreemde reactie weer.
Een tijdspad om te stoppen met bezuinigen en zo veel mogelijk richting de 2% te gaanquote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen had de 2% afspraak niets met Trump te maken en Trump dacht dat die 2% aan de VS betaald zou worden.
De 2% afspraak was gemaakt door Obama bij de NAVO top in Wales en de lidstaten van de NAVO hadden ook een tijdspad afgesproken voor die 2%
Wanneer dat restaurant de enige plek is waar je kunt eten en de eigenaar daar elke keer misbruik van maakt dan vind ik dat inderdaad een klootzak.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:20 schreef Za het volgende:
Nee dat was omdat er in Afghanistan veel meer kogels werden verschoten dan verwachtquote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Goed, richtlijn of niet. Feit was wel dat veel Europese landen (waaronder Nederland) steeds meer aan het bezuinigen waren op defensie tot het punt dat we kogelgeluid moesten imiteren. Allemaal onder het mom van dat er toch nooit meer een oorlog zou komen en anders Amerika ons wel komt redden.
Dat gaat vooral om aardolie en daar zijn veel alternatieve leveranciers voor als het om aardolie vervoerd dmv tankers gaat. Daarnaast heeft Nederand vanwege zijn LNG terminals ook de mogelijkheid aardgas via tankers geleverd te krijgen. Sommige raffinaderijen moeten aanpassingen verrichten om andere olie dan oeral te kunnen verwerken en dat kost wat tijd. In Duitsland worden er nu 2 aangepast.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:20 schreef Za het volgende:
ja, dat is dus niet echt de situatiequote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wanneer dat restaurant de enige plek is waar je kunt eten en de eigenaar daar elke keer misbruik van maakt dan vind ik dat inderdaad een klootzak.
Ah, dus de principes kunnen wachten.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:29 schreef Digi2 het volgende:
Sommige raffinaderijen moeten aanpassingen verrichten om andere olie dan oeral te kunnen verwerken en dat kost wat tijd. In Duitsland worden er nu 2 aangepast.
Ja, we hebben haast medelijden met hem.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:20 schreef Za het volgende:
Tsja, Erst das Fressen dan die Moral, niets menselijks is mensen vreemdquote:
Het lijkt mij een hele gezonde ontwikkeling dat de Europeanen vooral gebruik gaan maken van Europees defensiemateriaal. Als we meer onafhankelijk willen worden, dan moeten we minder Amerikaans materiaal kopen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:15 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
Ali G in tha house!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:51 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)back_of_the_russian/
Another stab in the back of the Russian Federation: Kazakhstan withdraws from the CIS agreement on the currency committee
comments:
Kazakhstan is confident that it can and wanna take Russia's place as Europes oil and gas supplier
They have a significant airforce and ground force. Seeing how Russia performs gives them enough confidence. Russia at this moment will never open a kazak front.
Turkey and China back them.
Turkey's backing is not particularly consequential since they're not in area, but China's would be a security guarantee I'd say.
Kazakhstan has decided to reduce the ruzzian influence many years ago already, even changing its alphabet from cyrillic to roman... The CSTO and "help" with the protests were just delays.
They know what it's like to be ruled by ruzzia. Now that ruzzia is military weak, it's a good time to move forward
Kazakhstan is not doing this because they suddenly feel empathy for Ukraine, they do this because they fear to be next
Prima toch? Het kost even tijd, maar daarna krijgt Rusland geen kans meer.quote:
Omdat de F35 gewoon het beste en 5th gen is, daar hoeven we niet zo heel lang over te discussieren.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:10 schreef Cherni het volgende:
Als je een EU leger zou opteren moet je om te beginnen geen wapens van de VS kopen. Als voorbeeld de F35. Mogelijk kan AchJa als hij meeleest ons vertellen waarom wij voor de F35 gekozen hebben ipv de Rafale een Frans product.
En de Fransen staan niet toe dat je B61's kunt afwerpen met de Rafale omdat dan ook gegevens over Franse atoombommen met de VS moeten worden gedeeld. Dus geen nuclear sharing meer.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat de F35 gewoon het beste en 5th gen is, daar hoeven we niet zo heel lang over te discussieren.
Helemaal zonder hoeft ook niet, maar minder afhankelijk zou wel fijn zijn. We zitten nu al 80 jaar tussen wereldmachten in terwijl Europa in potentie een super machtig en rijk continent kan zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:40 schreef sp3c het volgende:
waarom zouden we uberhaupt zonder de Amerikanen verder willen?
Europa is een super machtig en rijk continentquote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:42 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Helemaal zonder hoeft ook niet, maar minder afhankelijk zou wel fijn zijn. We zitten nu al 80 jaar tussen wereldmachten in terwijl Europa in potentie een super machtig en rijk continent kan zijn.
En veel slimmer dan de rest.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Europa is een super machtig en rijk continent
En tweemotorig, dat wil Nederland ook niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:39 schreef Ulx het volgende:
En de Fransen staan niet toe dat je B61's kunt afwerpen met de Rafale omdat dan ook gegevens over Franse atoombommen met de VS moeten worden gedeeld. Dus geen nuclear sharing meer.
Zonde. Want op de tweemotorige markt zijn zoveel mooi(er)e vliegtuigen te koop.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
En tweemotorig, dat wil Nederland ook niet.
Maar goed, dat zijn niet de hoofdredenen.
https://www.welingelichte(...)ns-kritiek-op-oorlogquote:Raadslid Moskou krijgt 7 jaar cel wegens kritiek op oorlog
MOSKOU (ANP/AFP) - Een gemeenteraadslid in Moskou, Aleksej Goriniov, is overeenkomstig de eis veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf voor 'het met opzet verspreiden van valse informatie over de strijdkrachten'. Hij is de eerste gekozen volksvertegenwoordiger van de oppositie tegen het beleid van president Vladimir Poetin en tegen de oorlog in Oekrane die een celstraf krijgt op grond van een nieuwe wet.
De wet werd in het kader van de oorlog tegen Oekrane ingevoerd om kritiek op de aanval op het buurland te smoren. De wet verbiedt het met opzet verspreiden van valse informatie die de strijdkrachten ondermijnen en stelt straffen tot vijftien jaar cel in het vooruitzicht. De 60-jarige Goriniov droeg in de rechtszaal een bord waar de vraag op stond geschreven: hebben jullie deze oorlog nog steeds nodig?
Gorinov werd eind april gearresteerd nadat hij een maand eerder op een vergadering kritiek had geuit op de aanval in Oekrane. Toen het over het organiseren van een kunstevenement voor kinderen in zijn kiesdistrict ging, nam hij het woord en trok het plan in twijfel "omdat er elke dag kinderen sterven in Oekrane". De vergadering en de uitingen van Gorinov werden op video vastgelegd.
De Russische regering heeft sinds de aanval 24 februari begon meerdere wetten uitgevaardigd die kritiek op de oorlog strafbaar stellen. Enkele dagen geleden is er een wet bijgekomen die celstraffen stelt op onder meer "het oproepen om acties te ondernemen tegen de nationale veiligheid".
Is dit nu zo'n ding dat op detailniveau mis gaat?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:56 schreef luxerobots het volgende:
Raadslid Moskou krijgt 7 jaar cel wegens kritiek op oorlog
MOSKOU (ANP/AFP) - Een gemeenteraadslid in Moskou, Aleksej Goriniov, is overeenkomstig de eis veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf voor 'het met opzet verspreiden van valse informatie over de strijdkrachten'. Hij is de eerste gekozen volksvertegenwoordiger van de oppositie tegen het beleid van president Vladimir Poetin en tegen de oorlog in Oekrane die een celstraf krijgt op grond van een nieuwe wet.
dit is juist waar poetin zich een echt leider van europa laat zien...quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Is dit nu zo'n ding dat op detailniveau mis gaat?
Om regelgeving te omzeilen wordt dat (voorlopig) een priv-school. Ik ben benieuwd of ze berhaupt n klas vol krijgen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik heb ook die filmpjes van Baudet gezien. Gewoon beschamend voor Nederland.
En komend schooljaar gaat de eerste Forum voor Democratie basisschool van start. Die kinderen gaan dus gendoctrineerd worden met dat walgelijke gedachtengoed.
Europa is een geografisch continent.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Europa is een super machtig en rijk continent
De plannen zijn om in Apeldoorn, Hoogeveen en Almere Renaissancescholen te openen. Hopelijk worden dat niet teveel klassen, maar als ze wel subsidie gaan ontvangen dan zouden het weleens heel veel klassen met gendoctrineerde kinderen kunnen worden.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 15:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Om regelgeving te omzeilen wordt dat (voorlopig) een priv-school. Ik ben benieuwd of ze berhaupt n klas vol krijgen.
Meer dan Ruslandquote:Op vrijdag 8 juli 2022 15:23 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Europa is een geografisch continent.
Je bedoelt Duitsland met daaronder wat landen zoals Nederland.
Voor de rest subsidie sleurpers hoe zuidelijker je gaat.
Hoeveel vliegdekschepen heeft "Europa" eigenlijk? Want als we over macht hebben praten we daar natuurlijk over.
En welke zaken zijn er precies correct aan wat Baudet zegt?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 15:30 schreef BBach het volgende:
Ik heb dat filmpje van Baudet even bekeken, en hoewel er sommige zaken correct zijn is dat beschamend (dit zeg ik als Belg). Al schrik ik nog meer van de positieve reacties onder het filmpje. Manman.
Ik zat er al op te wachen tot Rusland dit zou gaan doen. Smeerlappenquote:
Ik vind ook niet dat lles wat Baudet zegt onzin is, maar er zit wel veel onzin tussen en het zijn vaak vooral de verbanden en/of conclusies die hij legt/trekt die nogal misplaatst/dubieus zijn. Verder vind ik het eigenlijk niet zo relevant (meer) of (en zo ja, wanneer) Baudet wl terechte zaken verkondigt. Je weet gewoon dat het een foute kerel is en je weet ook dat lles wat hij zegt uiteindelijk alleen maar in het teken van zijn eigen belangen staat. Geen grotere hypocriet in de politiek dan hij en een volgende keer zegt hij weer iets heel anders als hem dat beter uitkomt. Aan zo iemand zijn woorden kan en moet je hlemaal geen belang meer hechten, zlfs op de momenten dat ze inhoudelijk (misschien) juist zijn. My two cents.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:30 schreef VersKers het volgende:
Zaten natuurlijk allemaal nazi's verstopt in dat veld.quote:
Europa? Geen idee, maar Nederland heeft 18 grote en 43 kleinere aircraft carriers.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 15:23 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Europa is een geografisch continent.
Je bedoelt Duitsland met daaronder wat landen zoals Nederland.
Voor de rest subsidie sleurpers hoe zuidelijker je gaat.
Hoeveel vliegdekschepen heeft "Europa" eigenlijk? Want als we over macht hebben praten we daar natuurlijk over.
De tactiek van de verschroeide aarde!quote:
Ik zou ze uit de airlock tiefen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 15:39 schreef Aether het volgende:
NASA rebukes Russian use of space station for propaganda purposes
https://arstechnica.com/s(...)-ukraine-propaganda/
Dat de aanleiding al veel langer aan de gang is en dat we ons schuldig maken aan wensdenken. Maar dat is dan ook het enige, versta me niet verkeerd. Ik ben het met 99,95% oneens met wat hij zegt. Vandaar dat ik het beschamend vind. Bizar dat zo een persoon tractie vindt bij sommige delen van de NL bevolking.quote:luxerobots het volgende:[/b]
[..]
vrijdag 8 juli 2022 15:32 schreef luxerobots het volgende:[/b]
[..]
En welke zaken zijn er precies correct aan wat Baudet zegt?
Als dat het geval is dan neem ik dat aan.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat de F35 gewoon het beste en 5th gen is, daar hoeven we niet zo heel lang over te discussieren.
En kun je dat correcte stuk quoten van Baudet? Volgens mij is het verstopt in een hele zooi bagger.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 15:49 schreef BBach het volgende:
luxerobots het volgende:[/b]
[..]
vrijdag 8 juli 2022 15:32 schreef luxerobots het volgende:[/b]
Dat de aanleiding al veel langer aan de gang is en dat we ons schuldig maken aan wensdenken. Maar dat is dan ook het enige, versta me niet verkeerd. Ik ben het met 99,95% oneens met wat hij zegt. Vandaar dat ik het beschamend vind. Bizar dat zo een persoon tractie vindt bij sommige delen van de NL bevolking.
Edit: bezig op mijn mobiel en krijg het niet helemaal goed.
Nee, dat kan ik niet, net omdat er teveel bagger omheen zit. Het gaat over een paar correcte seconden.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 15:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En kun je dat correcte stuk quoten van Baudet? Volgens mij is het verstopt in een hele zooi bagger.
Je kan toch gewoon vertellen wat hij wel goed had in die paar seconden?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:05 schreef BBach het volgende:
[..]
Nee, dat kan ik niet, net omdat er teveel bagger omheen zit. Het gaat over een paar correcte seconden.
Uh, het is oorlog en er wordt van beide kanten met explosieven, flares en allerlei ellende gesmeten die brand kunnen veroorzaken... Dus dit kan wel wat meerdere oorzaken hebben.quote:
Dat heeft hij toch gedaan?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:10 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon vertellen wat hij wel goed had in die paar seconden?
Het is ook een beetje een achterhaalde discussie; door de astronomisch hoge ontwikkelkosten van moderne wapensystemen zie je nl. dat deze steeds meer door internationale concerns en samenwerkingen ontwikkeld worden. De nieuwe lichte tank die de Amerikanen in de nabije toekomst in dienst gaan nemen is bijv. een afgeleide van de door Oostenrijk en Spanje samen ontwikkeld voertuig.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk wil de VS dat men defensie materieel aanschaft in de VS maar er is geen enkele verplichting om dat te doen voor NAVO lidstaten.
De Rafale is niets meer dan de Franse afsplitsing van het nog uit de koude oorlog stammende Eurofighter project en is een vierde generatie jachtvliegtuig. De F-35 is een vijfde generatie jachtvliegtuig en bovendien vliegt de KLu al decennialang met Amerikaanse jachtvliegtuigen. Alles, van opleidingen tot gereedschappen voor het onderhoud, is daar op in- en afgesteld. Overstappen op een Europees toestel zou volgens mij echt kapitaalvernietiging zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je een EU leger zou opteren moet je om te beginnen geen wapens van de VS kopen. Als voorbeeld de F35. Mogelijk kan AchJa als hij meeleest ons vertellen waarom wij voor de F35 gekozen hebben ipv de Rafale een Frans product.
Dat is nog altijd beter dan er zout op gooien zoals ze vroeger deden.quote:
Als doorvoerhaven ben je geen afnemer.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:24 schreef Za het volgende:
[..]
Daar worden honderden miljoenen mee verdient.
Welke tank is dat precies?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het is ook een beetje een achterhaalde discussie; door de astronomisch hoge ontwikkelkosten van moderne wapensystemen zie je nl. dat deze steeds meer door internationale concerns en samenwerkingen ontwikkeld worden. De nieuwe lichte tank die de Amerikanen in de nabije toekomst in dienst gaan nemen is bijv. een afgeleide van de door Oostenrijk en Spanje samen ontwikkeld voertuig.
Griffin II.quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uh, het is oorlog en er wordt van beide kanten met explosieven, flares en allerlei ellende gesmeten die brand kunnen veroorzaken... Dus dit kan wel wat meerdere oorzaken hebben.
Dit bv:
Flaren tegen IR missiles... (Titel zegt natuurlijk weer wat anders maar goed).
hoe vind je toch dit soort trollen en nep news kanalen? dit is een puur anti amerikaans / westers propaganda kanaalquote:
Dit dus en als brandend magnesium van een paar duizend graden op de grond belandt hoef je geen natuurkundige te zijn om te snappen dat de boel in de hens vliegt.quote:
Hij bedoelde, de tank die ze NIET in dienst gaan nemen.quote:
Mag gewoon, niet zo moeilijk doenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:25 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Niet om bronnen vragen, mag alleen in de andere richting.
Klopt, maar het voertuig waar 'ie op gebaseerd is is door de Spanjaarden en Oostenrijkers samen ontwikkeld:quote:
Zo gaat dat overal als er oorlog isquote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:42 schreef quirina het volgende:
Zo gaat dat.
Paspoort afpakken en letterlijk de dood injagen.
Leuk land h Rusland.
Oh zo bedoel je, maar die ASCOD is een IFV/APC en het ging om een lichte tank. Maar goed, off-topic hier.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
Klopt, maar het voertuig waar 'ie op gebaseerd is is door de Spanjaarden en Oostenrijkers samen ontwikkeld:
https://en.wikipedia.org/wiki/ASCOD
Zowel het Spaanse als het Oostenrijkse bedrijf vormen inmiddels onderdeel van het General Dynamics concern. Het zou me niks verbazen wanneer GD beiden opgekocht heeft om zich de ontwikkelkosten van de Griffin II te besparen.![]()
Dat viel me ook al op, maar volgens General Dynamics gaat het om een platform waar men voertuigen voor verschillende doeleinden op kan baseren. Het lijkt wel een ordinaire autofabrikant.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh zo bedoel je, maar die ASCOD is een IFV/APC en het ging om een lichte tank. Maar goed, off-topic hier.
Modular is the new black.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 19:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat viel me ook al op, maar volgens General Dynamics gaat het om een platform waar men voertuigen voor verschillende doeleinden op kan baseren. Het lijkt wel een ordinaire autofabrikant.Volgens mij willen de Amerikanen zowel een lichte tank als de opvolger van de M2 Bradley op basis van dit platform gaan afnemen.
Ze gaan toch niet de geschiedenis van de Bradley herhalen?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 19:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat viel me ook al op, maar volgens General Dynamics gaat het om een platform waar men voertuigen voor verschillende doeleinden op kan baseren. Het lijkt wel een ordinaire autofabrikant.Volgens mij willen de Amerikanen zowel een lichte tank als de opvolger van de M2 Bradley op basis van dit platform gaan afnemen.
quote:“The finished Bradley is a troop transport that can’t carry troops, a reconnaissance vehicle that’s too conspicuous to do reconnaissance, and a quasi-tank that has less armor than a snowblower, but carries enough ammo to take out half of D.C.”
Configure to order, da's in de machine- en productielijnenbouw waar ik in werkzaam ben ook steeds meer de standaard.quote:
Smerig kutvolk is het.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 15:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zat er al op te wachen tot Rusland dit zou gaan doen. Smeerlappen
Het is geen gevonden kanaal, maar een reply op Julia Pro Ukraine.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:40 schreef Korenfok het volgende:
hoe vind je toch dit soort trollen en nep news kanalen? dit is een puur anti amerikaans / westers propaganda kanaal
Zat ik ook al aan te denken, maar ik denk niet dat je dan zo'n mooie rechte lijn over zo'n groot gebied krijgt.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uh, het is oorlog en er wordt van beide kanten met explosieven, flares en allerlei ellende gesmeten die brand kunnen veroorzaken... Dus dit kan wel wat meerdere oorzaken hebben.
Dit bv:
Flaren tegen IR missiles... (Titel zegt natuurlijk weer wat anders maar goed).
Het brandt mooi 1 kant uit. Zie je hier ook in Emmer Compascuum:quote:Op vrijdag 8 juli 2022 19:46 schreef speknek het volgende:
Zat ik ook al aan te denken, maar ik denk niet dat je dan zo'n mooie rechte lijn over zo'n groot gebied krijgt.
We zijn echt te lief in Europaquote:Op vrijdag 8 juli 2022 20:14 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)nieuw-russisch-wapen
Vluchtelingen uit Syri nieuw Russisch ’wapen’
TEL AVIV - Rusland overweegt een veto uit te spreken over de verlenging van het mandaat waarmee de Verenigde Naties, via Turks grondgebied, hulp verlenen aan miljoenen Syrirs in de provincie Idlib. Daardoor dreigt een nieuwe vluchtelingenstroom te ontstaan.
[ afbeelding ]
Het vluchtelingenkamp bij het plaatsje Qah in de Syrische provincie Idlib ligt vlakbij de Turkse grens.
De Veiligheidsraad stemt mogelijk donderdag al over een ontwerpresolutie, maar er moet in ieder geval voor 10 juli een oplossing komen. Dan loopt het VN-mandaat af. Moskou is er al langer op tegen dat de VN, zonder toestemming van het bewind in Damascus, hulp verleent via een Turkse grensovergang. Het ziet dat als een inbreuk op de Syrische soevereiniteit.
Het mandaat geldt al sinds 2014, maar Rusland heeft dat de laatste jaren flink weten in te perken. Nu zijn er extra complicaties vanwege de oorlog in Oekrane. De VS wist vorig jaar nog de Russen tot een verlenging te bewegen, maar de relatie tussen beide grootmachten is inmiddels tot een dieptepunt gedaald.
Miljoenen Syrirs vertrouwen op hulp van de VN. De voedselprijzen in Syri zijn de afgelopen twee jaar al met meer dan 800 procent gestegen, aldus cijfers van het Wereldvoedselprogramma. De hulpgoederen bereikten jarenlang via vier Turkse grensovergangen de bevolking in het noorden van Syri, maar Moskou wist die - onder meer door meermaals zijn veto in te zetten - te beperken tot een enkele levenslijn. Die dreigt nu ook te worden afgesneden. Rusland wil dat de hulp via Damascus verloopt, maar daar heeft de VN weinig fiducie in. Het regime van Assad heeft geregeld hulpkonvooien tegengehouden die op weg waren naar oppositiegebieden.
Zonder mandaat zullen de hulpstromen flink afnemen, waardoor wanhopige Syrirs, van wie sommigen al elf jaar binnen eigen land op de vlucht zijn, mogelijk naar Turkije trekken. Dat zorgt ook voor druk op Europa. Rusland zal dat als extra winst beschouwen, maar wil aan de andere kant ook weer niet Turkije te veel tegen zich in het harnas jagen. Dat is het enige NAVO-land dat zich nog enigszins neutraal opstelt ten aanzien van Moskou.
Dat kut Syri ook altijd. Gewoon paar navo bommen erop, is Rusland ook dat dreigmiddel kwijt.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 20:14 schreef slashdotter3 het volgende:
TEL AVIV - Rusland overweegt een veto uit te spreken over de verlenging van het mandaat waarmee de Verenigde Naties, via Turks grondgebied, hulp verlenen aan miljoenen Syrirs in de provincie Idlib. Daardoor dreigt een nieuwe vluchtelingenstroom te ontstaan.
[ afbeelding ]
Het vluchtelingenkamp bij het plaatsje Qah in de Syrische provincie Idlib ligt vlakbij de Turkse grens.
De Veiligheidsraad stemt mogelijk donderdag al over een ontwerpresolutie, maar er moet in ieder geval voor 10 juli een oplossing komen. Dan loopt het VN-mandaat af. Moskou is er al langer op tegen dat de VN, zonder toestemming van het bewind in Damascus, hulp verleent via een Turkse grensovergang. Het ziet dat als een inbreuk op de Syrische soevereiniteit.
Het mandaat geldt al sinds 2014, maar Rusland heeft dat de laatste jaren flink weten in te perken. Nu zijn er extra complicaties vanwege de oorlog in Oekrane. De VS wist vorig jaar nog de Russen tot een verlenging te bewegen, maar de relatie tussen beide grootmachten is inmiddels tot een dieptepunt gedaald.
Miljoenen Syrirs vertrouwen op hulp van de VN. De voedselprijzen in Syri zijn de afgelopen twee jaar al met meer dan 800 procent gestegen, aldus cijfers van het Wereldvoedselprogramma. De hulpgoederen bereikten jarenlang via vier Turkse grensovergangen de bevolking in het noorden van Syri, maar Moskou wist die - onder meer door meermaals zijn veto in te zetten - te beperken tot een enkele levenslijn. Die dreigt nu ook te worden afgesneden. Rusland wil dat de hulp via Damascus verloopt, maar daar heeft de VN weinig fiducie in. Het regime van Assad heeft geregeld hulpkonvooien tegengehouden die op weg waren naar oppositiegebieden.
Zonder mandaat zullen de hulpstromen flink afnemen, waardoor wanhopige Syrirs, van wie sommigen al elf jaar binnen eigen land op de vlucht zijn, mogelijk naar Turkije trekken. Dat zorgt ook voor druk op Europa. Rusland zal dat als extra winst beschouwen, maar wil aan de andere kant ook weer niet Turkije te veel tegen zich in het harnas jagen. Dat is het enige NAVO-land dat zich nog enigszins neutraal opstelt ten aanzien van Moskou.
Ajax is een totale faal.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 19:21 schreef sp3c het volgende:
Het is gebaseerd op AJAX (de vervanger van CVRT)
Die hebben ze al wel toch in Europa liggen? Tevens nog 4 HIMARS trouwensquote:Op vrijdag 8 juli 2022 20:41 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Excaliburs komen eraan.
(Twitterbron zegt dat het niet duidelijk is maar een week geleden had het WH al gezegd dat ze ze gingen verschepen)
De gast in dit filmpje riskeerde twee jaar celstraf in de VS.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
De VS heeft geen dienstplichtigen leger. Dat lijkt me nogal een verschil. En als beroeps niet willen vechten komt je op oneervol ontslag te staan, meer niet.
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:35 schreef capricia het volgende:
Gaat goed daar.
Alle aardappelen nodig om de winter door te komen. Niets voor de nieuwe Macdonald's. En cola is ook al op.
[ twitter ]
En nu een voorbeeld waarbij de doodstraf daadwerkelijk geist, of zelfs toegepast is...quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:38 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Doet er niet toe. Over desertie lees ik: Desertion carries a maximum punishment of dishonorable discharge, forfeiture of all pay, and confinement of five years. For desertion during a time of war, however, the death penalty may be applied (at the discretion of the court-martial).
Liever een broodje waar wat schimmel op zit, dan een broodje dat vol met chemische stoffen zit waar zelfs na 20 jaar geen schimmel op durft te komen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]MacDonalds zonder cola en frietjes.
En op de broodjes zit schimmel.
[ afbeelding ]
https://www.hln.be/nieuws(...)%2Fwww.google.com%2F
Het is hetzelfde broodje piem.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:46 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Liever een broodje waar wat schimmel op zit, dan een broodje dat vol met chemische stoffen zit waar zelfs na 20 jaar geen schimmel op durft te komen.
Ja, de Russen maken hun broodjes natuurlijk geheel op biologisch wijze.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:46 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Liever een broodje waar wat schimmel op zit, dan een broodje dat vol met chemische stoffen zit waar zelfs na 20 jaar geen schimmel op durft te komen.
Het is gewoon oude rommel van MC Donalds zelf. Maar Rusland staat niet erg hoog aangeschreven wat voedselveiligheid betreft. Google voor de gein maar is op anti vries in wodka in Rusland.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:46 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Een groot succes wel...quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]MacDonald's zonder cola en frietjes.
[ afbeelding ]
Google jij eens voor de gein op bijv. antivries in wijn, gewoon hier in Europa.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is gewoon oude rommel van MC Donalds zelf. Maar Rusland staat niet erg hoog aangeschreven wat voedselveiligheid betreft. Google voor de gein maar is op anti vries in wodka in Rusland.
net zoals rusland de eerste stroom opgang bracht uit syrie, maar he fvd-ers blijven het probleem steunen en verdedigenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 20:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Er zijn zat berichten te vinden over schimmel op broodjes van McDonalds in westerse landen, zoals de VS. Maar omdat het nu ergens in Rusland voorkomt wordt het hier in de media breed uitgemeten en als propaganda gebruikt.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, de Russen maken hun broodjes natuurlijk geheel op biologisch wijze.
Syri is inmiddels een frozen-conflict. Maar wij vangen de Syrirs wel op alsof ze letterlijk voor hun leven moeten vrezen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:15 schreef UitStraling het volgende:
Is die oorlog nou nog steeds bezig?
Kom op snel weer vriendjes worden met Rusland, kunnen we weer door met lekker leven.
Heb je nu al een voorbeeld gevonden over deserteurs in de VS die de doodstraf krijgen?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:18 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Er zijn zat berichten te vinden over schimmel op broodjes van McDonalds in westerse landen, zoals de VS. Maar omdat het nu ergens in Rusland voorkomt wordt het hier in de media breed uitgemeten en als propaganda gebruikt.
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Een groot succes wel...![]()
Doet me denken aan hun militair materieel.
Ik heb je de tekst gegeven waaruit blijkt dat je er de doodstraf voor kan krijgen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb je nu al een voorbeeld gevonden over deserteurs in de VS die de doodstraf krijgen?
Dan had Putin Ukraine niet binnen moeten vallen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:18 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Er zijn zat berichten te vinden over schimmel op broodjes van McDonalds in westerse landen, zoals de VS. Maar omdat het nu ergens in Rusland voorkomt wordt het hier in de media breed uitgemeten en als propaganda gebruikt.
Wow, wel drie gevallen van een broodje waar schimmel op zit. Er zijn 700 restaurants in Rusland. Maar bij alle andere McDonald's vestigingen ter wereld is dit nog nooit voortgekomen en zal het ook nooit voorkomen. Nee, alleen in Rusland worden opeens beschimmelde broodjes verkocht sinds een maand en is het helemaal naar de klote.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:39 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]
Dat weet ik maar dat is gewoon aangepakt. Niet zoals in Rusland waar ze het amper hebben aangepakt. Zo zijn er nog wel andere voorbeelden in Europa hoor. Maar uiteindelijk heeft Europa de hoogste voedselveiligheid in de wereld dus als je dat niet bevalt zou ik zeggen lekker verhuizen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:08 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Google jij eens voor de gein op bijv. antivries in wijn, gewoon hier in Europa.
Kruisraketten horen we ook niet veel meer van de laatste weken?quote:
Dan had de NAVO niet moeten uitbreiden.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan had Putin Ukraine niet binnen moeten vallen.
Russen hebben oneindige domme artillerie munitie. Van de slimmere munitie (als kruisraketten) stokt de productie echter.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kruisraketten horen we ook niet veel meer van de laatste weken?
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:25 schreef ipa84 het volgende:
dus als je dat niet bevalt zou ik zeggen lekker verhuizen.
Die worden momenteel verplaatst naar Kareli om Finse sauna's op te blazen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kruisraketten horen we ook niet veel meer van de laatste weken?
Zoiets kan ook een dode letter zijn. Lijkt me interessanter of het daadwerkelijk gebeurd.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:22 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ik heb je de tekst gegeven waaruit blijkt dat je er de doodstraf voor kan krijgen.
Nee hoor, jij begint over liever een boordje met schimmel dan bergen chemicalin terwijl het gewoon oude zooi van MC Donalds zelf is. Daarnaast geef ik aan dat er wel vaker van dit soort misstanden zijn in Rusland. Dan begin jij over Europa, waar dat soort schandalen gewoon worden aangepakt. Veel voedsel wat in de VS geproduceerd wordt mag niet eens in Europa bijvoorbeeld verkocht worden vanwege de voedsel standaard hier. Denk jij dat Rusland dezelfde voedselstandaarden heeft als ons? In dat soort landen zijn er regelmatig verontreinigingen in voedsel. Ander voorbeeld waarom denk je dat Chinese op een gegeven moment massaal melkpoeder hier kochten en opstuurde naar China? Niet omdat die melkpoeder daar zo van superior kwaliteit is. Dus ik zou me eerdere druk maken over een broodje in Rusland die vol chemicalin zit dan hier in Europa.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:30 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]![]()
Ja precies omdat je geen weerwoord duldt moet ik maar verhuizen, aldus de "vrijheidstrijders" hier.
Oostenrijk, Servi, Hongarije.. Beetje het afvoerputje van Europa die regio.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Oostenrijk 0,1%, maar die zijn dan ook zwaar geinfiltreerd door de Russen.
Estonia en Latvia hoge bijdrages, Lithuania opvallend weinig...
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:39 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]
McDonalds is gewoon zooi op zichzelf of het nu in Rusland is of hier in Nederland of VS. Het is duidelijk dat jij nooit keuringsdienst van waarde hebt gezien. Daarnaast weet jij niet wat er speelt in andere Europese landen. En hoe weet jij dat dat soort schandalen in Rusland niet worden aangepakt? M.a.w. je zit hier gewoon onzin te verkopen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee hoor, jij begint over liever een boordje met schimmel dan bergen chemicalin terwijl het gewoon oude zooi van MC Donalds zelf is. Daarnaast geef ik aan dat er wel vaker van dit soort misstanden zijn in Rusland. Dan begin jij over Europa, waar dat soort schandalen gewoon worden aangepakt. Veel voedsel wat in de VS geproduceerd wordt mag niet eens in Europa bijvoorbeeld verkocht worden vanwege de voedsel standaard hier. Denk jij dat Rusland dezelfde voedselstandaarden heeft als ons? In dat soort landen zijn er regelmatig verontreinigingen in voedsel. Ander voorbeeld waarom denk je dat Chinese op een gegeven moment massaal melkpoeder hier kochten en opstuurde naar China? Niet omdat die melkpoeder daar zo van superior kwaliteit is. Dus ik zou me eerdere druk maken over een broodje in Rusland die vol chemicalin zit dan hier in Europa.
Dan had Rusland zijn buren niet moeten bedreigen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:27 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dan had de NAVO niet moeten uitbreiden.
Waarom zouden we vriendjes moeten worden met dat smerige, misdadige volk?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:15 schreef UitStraling het volgende:
Is die oorlog nou nog steeds bezig?
Kom op snel weer vriendjes worden met Rusland, kunnen we weer door met lekker leven.
Kijk over 10 jaar maar eens, zo werkt geopolitiek en het leven nu eenmaal, Paus Benedictus XVI is ook gewoon bij de Hitlerjugend begonnen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zouden we vriendjes moeten worden met dat smerige, misdadige volk?
Net als Noord-Korea kan Rusland makkelijk decennialang geboycot en gesanctioneerd worden als dat nodig is. Daar had het westen tijdens de koude oorlog ook geen moeite mee.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kijk over 10 jaar maar eens, zo werkt geopolitiek en het leven nu eenmaal, Paus Benedictus XVI is ook gewoon bij de Hitlerjugend begonnen.
Zie ook Cuba die al 60 jaar onder de sancties zitquote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Net als Noord-Korea kan Rusland makkelijk decennialang geboycot en gesanctioneerd worden als dat nodig is. Daar had het westen tijdens de koude oorlog ook geen moeite mee.
Cola en friet daar ook op?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:21 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
[ twitter ]Oh, heftig zeg.
En hier zitten er geen zaden op het broodje, heftig zeg, wat een armoedig land.
Ah, dus jij gaat morgen naar de MacRussia? Of toch veilig naar die tent waar ze qualitycontrol wel in de vingers hebbenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:46 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Friet is niet op in Rusland en dat ze nu af zijn van coca cola is beter. We hebben hier ook soms met tekorten te maken en lege schappen "quote:
1985 vs 2016. Nee ja, goed puntquote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:08 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Google jij eens voor de gein op bijv. antivries in wijn, gewoon hier in Europa.
Ik ben hier in NL nooit naar de McDonalds (of een andere fastfoodketen) geweest, terwijl die op 5 minuten afstand zit, laat staan dat ik naar een MacRussia ga.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah, dus jij gaat morgen naar de MacRussia? Of toch veilig naar die tent waar ze qualitycontrol wel in de vingers hebben.
Of het nou zooi is of niet, beschimmeld brood kan gewoon niet, en dat hoef je hier dan ook niet te verwachten. Blijkbaar denken ze er in Rusland anders over.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:52 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
McDonalds is gewoon zooi op zichzelf of het nu in Rusland is of hier in Nederland of VS. Het is duidelijk dat jij nooit keuringsdienst van waarde hebt gezien. Daarnaast weet jij niet wat er speelt in andere Europese landen. En hoe weet jij dat dat soort schandalen in Rusland niet worden aangepakt? M.a.w. je zit hier gewoon onzin te verkopen.
Het enige waar ik het mee eens ben is dat McDonalds rotzooi is. Ja ik keek regelmatig keuringsdienst van waren en ik weet dat er ook dingen in de EU gebeuren. Als je had opgelet wist je ook dat de EU probeert overal dezelfde standaarden te hanteren en daar op controleert. Waarom we weten dat het systeem werkt, er zijn regelmatig terugroep acties omdat er toch fouten in het proces zijn gemaakt. Waarom ik weet dat Rusland het niet aanpakt, tja ik lees nog wel is wat. Hier een leuk onzin artikel volgens jouw van de onafhankelijke Russische media (Dus niet van de Kremlin papengaaien die roepen Russia is Strong and great).quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:52 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
McDonalds is gewoon zooi op zichzelf of het nu in Rusland is of hier in Nederland of VS. Het is duidelijk dat jij nooit keuringsdienst van waarde hebt gezien. Daarnaast weet jij niet wat er speelt in andere Europese landen. En hoe weet jij dat dat soort schandalen in Rusland niet worden aangepakt? M.a.w. je zit hier gewoon onzin te verkopen.
Waarom maak je je er dan zo druk om? Om "het verhaal van de andere kant te delen?". Wat is de reden dat je vindt dat dat zo eenzijdig nodig vindt? Het is niet alsof je de situatie van twee kanten bekijkt. Je bekijkt het met name vanuit 1 kant en pakt er dan ook alles bij dat je verzonnen krijgt...quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:57 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ik ben hier in NL nooit naar de McDonalds (of een andere fastfoodketen) geweest, terwijl die op 5 minuten afstand zit, laat staan dat ik naar een MacRussia ga.
Dat is een broodje aap verhaal.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 21:46 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dit is echt debielentelevisie, allemachtig zeg. Nadat ze uitgebreid hebben besproken welke Europese stad ze nu weer met kernwapens gaan bestoken beginnen ze nu weer over Trump, waarbij die zogenaamde Amerikanist durft te stellen dat Trump 's werelds meest 'adequate' politicus is. Je zal dit soort infantiele rotzooi maar iedere dag voorgeschoteld krijgen, op de primaire publieke zender nota benequote:
Alles gebeurt met een reden hoe onzinnige het ook klinkt.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 00:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is echt debielentelevisie, allemachtig zeg. Nadat ze uitgebreid hebben besproken welke Europese stad ze nu weer met kernwapens gaan bestoken beginnen ze nu weer over Trump, waarbij die zogenaamde Amerikanist durft te stellen dat Trump 's werelds beste politicus is. Je zal dit soort infantiele rotzooi maar iedere dag voorgeschoteld krijgen, op de primaire publieke zender nota bene
Een rechtstreekse spin-off van het noord koreaanse nieuwsquote:Op zaterdag 9 juli 2022 00:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is echt debielentelevisie, allemachtig zeg. Nadat ze uitgebreid hebben besproken welke Europese stad ze nu weer met kernwapens gaan bestoken beginnen ze nu weer over Trump, waarbij die zogenaamde Amerikanist durft te stellen dat Trump 's werelds meest 'adequate' politicus is. Je zal dit soort infantiele rotzooi maar iedere dag voorgeschoteld krijgen, op de primaire publieke zender nota bene
Lees even de andere posts. Het is niet alleen in Rusland dat dit gebeurt, ook in de VS gebeurt dit en kan dit ook elders gebeuren. Er wordt van een mug een olifant gemaakt.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 00:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Of het nou zooi is of niet, beschimmeld brood kan gewoon niet, en dat hoef je hier dan ook niet te verwachten. Blijkbaar denken ze er in Rusland anders over.
Dank.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 00:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het enige waar ik het mee eens ben is dat McDonalds rotzooi is. Ja ik keek regelmatig keuringsdienst van waren en ik weet dat er ook dingen in de EU gebeuren.
quote:Op zaterdag 9 juli 2022 00:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Waarom maak je je er dan zo druk om? Om "het verhaal van de andere kant te delen?". Wat is de reden dat je vindt dat dat zo eenzijdig nodig vindt? Het is niet alsof je de situatie van twee kanten bekijkt. Je bekijkt het met name vanuit 1 kant en pakt er dan ook alles bij dat je verzonnen krijgt...
Het is niet alsof iemand hier vraagt om vanuit de Russen eenneutraal
tegen geluid te laten horen. Dus wat zijn je beweegredenen hiertoe.
MacDonald's verdwijnt uit Rusland. De tent wordt overgenomen door een Russische ondernemer.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 00:59 schreef Tobias19xx het volgende:
Ik bekijk het juist niet van een kant, dat doen jullie hier. Een fucking beschimmeld broodje vergroten jullie in jullie waan zodanig uit alsof het, het einde van Rusland betekent. Ik laat zien dat dat soort dingen ook hier, in het westen, gebeuren en dat het niet nieuwswaardig is, laat staan om het hier triomfantelijk mee te delen. Verder ga ik niet wachten tot ik een uitnodiging krijg om hier te reageren. Sorry als ik je uit je droom heb geholpen.
Deze propaganda van fabeltjeskrant- en tiktakniveau is precies toegespitst op de zwakzinnige en achtergebleven Russen. Tot meer is dat gedegenereerde volk nl. niet in staat.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 00:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is echt debielentelevisie, allemachtig zeg. Nadat ze uitgebreid hebben besproken welke Europese stad ze nu weer met kernwapens gaan bestoken beginnen ze nu weer over Trump, waarbij die zogenaamde Amerikanist durft te stellen dat Trump 's werelds meest 'adequate' politicus is. Je zal dit soort infantiele rotzooi maar iedere dag voorgeschoteld krijgen, op de primaire publieke zender nota bene
Om 8 uur 's ochtends?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 08:00 schreef Simmertje het volgende:
Even serieus, wat voor smerige nsber ben je als je FVD stemt. Ja ik ben dronken.
Ben je een Oost-Europeaan?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 08:00 schreef Simmertje het volgende:
Even serieus, wat voor smerige nsber ben je als je FVD stemt. Ja ik ben dronken.
Een geplande genocide. Dat hebben ze goed afgekeken van Xi.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 08:31 schreef polderturk het volgende:
De genocide wordt heel systematisch uitgevoerd. Iedere keer hetzelfde verhaal. Verplaats de plaatselijke bevolking naar het verre oosten en vervang ze door loyale Russen.
[ twitter ]
Dan had putin Georgi en Oekrane niet binnen moeten vallen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:27 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Hoppa ook bij de Navo.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:32 schreef slashdotter3 het volgende:
• Kazakstan wordt militair gesteund door China en Turkije
• Ze hebben al gezien dat Rusland militair weinig voorstelt
• Ze zijn bezorgd dat ze de volgende op het lijstje van Rusland zijn
• In geval van oorlog krijgen ze wapens van China
[ twitter ]
[ twitter ]
haha dat vroeg ik me ook af, maar denk dat hij in de verlening zit van 'vrijdag avond' .quote:Op zaterdag 9 juli 2022 08:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Om 8 uur 's ochtends?Hoe dan?
Rusland doet dit al 200 jaar. Vraag maar aan de Circassirs.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 08:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een geplande genocide. Dat hebben ze goed afgekeken van Xi.
Nooit een nachtje doorgehaald?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 08:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit al jaren terug gepland; Rusland herhaalt dit al meer dan 100 jaar.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 08:31 schreef polderturk het volgende:
De genocide wordt heel systematisch uitgevoerd. Iedere keer hetzelfde verhaal. Verplaats de plaatselijke bevolking naar het verre oosten en vervang ze door loyale Russen.
[ twitter ]
Dat dat NAVO-fabeltje nog steeds wordt opgevoerd...quote:Op zaterdag 9 juli 2022 08:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan had putin Georgi en Oekrane niet binnen moeten vallen.
Want landen mogen zich niet kunnen verdedigenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 22:27 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Tja, onzin, Nieuwsuur bijvoorbeeld heeft een item gemaakt waaruit blijkt dat slechts een klein deel van de wereld echt tegen de oorlog in Oekrane is, verder zijn alleen rt en sputnik geblokkeerd, Pravda bijvoorbeeld kun je gewoon online lezen.quote:
Heel vreemd inderdaad dat landen NAVO-lid willen worden wanneer ze zien dat Rusland niet NAVO-leden binnenvalt, platbombardeert en genocide pleegt op de bevolking.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 08:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoppa ook bij de Navo.
En Rusland zich maar afvragen waarom iedereen lid wil worden van een Amerikaans bondgenootschap.
Triest maar wel effectief. Als er geen Oekraners meer zijn is er ook geen bevolking meer die in opstand kan komen.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 08:31 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Tis net of je live Civilization aan het spelen bent. Smerig maar wel heel effectief.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 08:31 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Maar dat is weer de schuld van de NAVOquote:Op zaterdag 9 juli 2022 10:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Heel vreemd inderdaad dat landen NAVO-lid willen worden wanneer ze zien dat Rusland niet NAVO-leden binnenvalt, platbombardeert en genocide pleegt op de bevolking.
Rusland heeft al 10 keer zoveel genocides gepleegd als Nazi Duitsland.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 09:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit al jaren terug gepland; Rusland herhaalt dit al meer dan 100 jaar.
Er waren ook nieuwe vlaggen e.d. ontworpen voor de regio's.
Als deze oorlog lang genoeg duurt kan de NATO Oekraine vrijwel onopgemerkt binnengaan en de russen daar vernietigen zonder dat daar eigen manschappen op Oekrains grondgebied aan te pas komen. De voortgang van A.I. en goedkope massa-productie van geavanceerde wapens en drones in de US zal dat bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 10:33 schreef fjs het volgende:
[..]
Tis net of je live Civilization aan het spelen bent. Smerig maar wel heel effectief.
Wordt tijd dat Nato opstaat en Oekrane binnengaat. Gaat denk ik ook nog wel gebeuren helemaal met het afsluiten van het gas.
Wat de Russen met de Holodomor hebbe gedaan is ook genocide. Miljoenen Oekraners zijn verhongerd. Ieder volk dat tegen Russische bezetting was heeft te maken gehad met genocide. We moeten dit allemaal officieel als genocide bestempelen. Wat de Oekraners, Polen, Letten, Circassirs etc etc etc etc hebben meegemaakt.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 10:33 schreef fjs het volgende:
[..]
Tis net of je live Civilization aan het spelen bent. Smerig maar wel heel effectief.
Wordt tijd dat Nato opstaat en Oekrane binnengaat. Gaat denk ik ook nog wel gebeuren helemaal met het afsluiten van het gas.
De Russen zijn meester in het ontkennen en wijzen naar anderen.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 10:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat de Russen met de Holodomor hebbe gedaan is ook genocide. Miljoenen Oekraners zijn verhongerd. Ieder volk dat tegen Russische bezetting was heeft te maken gehad met genocide. We moeten dit allemaal officieel als genocide bestempelen. Wat de Oekraners, Polen, Letten, Circassirs etc etc etc etc hebben meegemaakt.
Hoeveel ze in reserve moeten houden hangt natuurlijk in sterke mate van af van de degradatie van het russische leger. Des te meer de capability van dat leger afneemt hoe minder het nog een signifante bedreiging vormt voor NATO of de VS. Dit hangt ook af van het type wapens en de geografie. HIMARS heeft nog veel toe te voegen op het europees continent maar in de US heeft het nu weinig toegevoegde waarde meer, gezien de staat van het russische leger. Eigenlijk kunnen ze nu vrijwel de volledige voorraad naar europa sturen zonder dat de US daardoor zelf veel kwetsbaarder wordt.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 11:05 schreef ExTec het volgende:
Er zijn 3 bemanningsleden voor 1 HIMARS nodig.
Dus hoeveel van die dingen gaat de VS uiteindelijk leveren?
[ twitter ]
Minimaal 33 dus.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 11:05 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
De teller staat nu op twaalf.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 11:05 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
En maar lopen huilen dat de Balten en Oekraners de Duitsers welhaast juichend verwelkomden tijdens de tweede wereldoorlog omdat ze hoopten dat de Duitsers korte metten zouden maken met de Russische bezetters.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 11:03 schreef Aether het volgende:
[..]
De Russen zijn meester in het ontkennen en wijzen naar anderen.
Recent haalden ze de Poolse vlag bij een monument weg, nadat ze tot 1990 hadden ontkend iets met de 22000 doden te maken te hebben.
• https://redd.it/vjvr6v
• https://en.wikipedia.org/wiki/Katyn_massacre
https://www.cbc.ca/news/p(...)ia-turbine-1.6515344quote:Canada faces a tough choice this weekend between angering Germany and offending Ukraine as it ponders the fate of a large turbine that has been undergoing repairs in the workshops of Siemens Energy Canada.
De prijs die we betalen voor naviteit. Maar een prijs die wir schaffen. Kazachstan, kom er maar inquote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:28 schreef alcapon6 het volgende:
Kans bestaat dat maandag alle gas vanuit Rusland naar Europa voorgoed wordt afgesloten:
[ afbeelding ]
When the main conduit for Russian gas to Europe goes down for 10-day maintenance on Monday, Germany and its allies are bracing for President Vladimir Putin to use the opportunity to cut off flows for good.
If Moscow signals the Nord Stream pipeline won’t come back as planned, Chancellor Olaf Scholz’s government would likely trigger emergency measures such as rationing and company bailouts. The consequences would almost certainly mean a deep recession for Europe’s largest economy and create ripple effects across the continent.
“Are we worried? Yes, we’re very worried,” said Christian Kullmann, chief executive officer of German chemical giant Evonik Industries AG. “It would be naive and starry-eyed not to be worried.”
https://assets.bwbx.io/im(...)_lRh00/v0/800x-1.jpg
mooiquote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:28 schreef alcapon6 het volgende:
Kans bestaat dat maandag alle gas vanuit Rusland naar Europa voorgoed wordt afgesloten:
[ afbeelding ]
When the main conduit for Russian gas to Europe goes down for 10-day maintenance on Monday, Germany and its allies are bracing for President Vladimir Putin to use the opportunity to cut off flows for good.
If Moscow signals the Nord Stream pipeline won’t come back as planned, Chancellor Olaf Scholz’s government would likely trigger emergency measures such as rationing and company bailouts. The consequences would almost certainly mean a deep recession for Europe’s largest economy and create ripple effects across the continent.
“Are we worried? Yes, we’re very worried,” said Christian Kullmann, chief executive officer of German chemical giant Evonik Industries AG. “It would be naive and starry-eyed not to be worried.”
https://assets.bwbx.io/im(...)_lRh00/v0/800x-1.jpg
Voornamelijk kortzichtig egosme. Wat maken die paar dooien in Ukraine nou uit als je 1% meer winst kan maken?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:32 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
De prijs die we betalen voor naviteit.
Door alchohol? Zo maar een gokquote:Op zaterdag 9 juli 2022 08:12 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Tot er een kardoes (? @AchJa ) op zijn voetjes valt, dan had hij zich toch graag normaal aangekleed die ochtendquote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:50 schreef ExTec het volgende:
De PzH2000 in full swing.
Kudos voor de soldaat op slippers![]()
[ twitter ]
Kardoes correct!quote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:59 schreef sp3c het volgende:
Tot er een kardoes (? @:achja ) op zijn voetjes valt, dan had hij zich toch graag normaal aangekleed die ochtend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Cobra4
Een kardoes zak is een zak kruit, dat overleeft je grote teen misschien wel.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Tot er een kardoes (? @:achja ) op zijn voetjes valt, dan had hij zich toch graag normaal aangekleed die ochtend
Laten we er een combinatie van maken. Naviteit, egoisme en winstbejag.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voornamelijk kortzichtig egosme. Wat maken die paar dooien in Ukraine nou uit als je 1% meer winst kan maken?
Liever vandaag dan morgen.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 13:01 schreef Tobias19xx het volgende:
Heldhaftig wapens leveren aan Oekrane en dan peentjes zweten dat Rusland het gas voorgoed kan afsluiten ...![]()
Klopt, maar op je slippers in een Howitzer rond dartelen is niet heel slim... Als er een granaat van een kilo of 45 op je tenen dondert ben je ze zeker kwijt...quote:Op zaterdag 9 juli 2022 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een kardoes zak is een zak kruit, dat overleeft je grote teen misschien wel.
Overigens gewoon standaard 155mm HE munitie. Geen Excalibur of wat voor exotisch spul dan ook.quote:
Geen idee wat die dingen wegen? Een textiele kruid zak hoeft niet super zwaar te zijn. Maar je bent ook met patronen in de weer, dus beter schoeisel lijkt me wel handig.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Er is wel geleide munitie geleverd.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 13:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Overigens gewoon standaard 155mm HE munitie. Geen Excalibur of wat voor exotisch spul dan ook.
Nee, deed Duitsland dat maar.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 13:01 schreef Tobias19xx het volgende:
Heldhaftig wapens leveren aan Oekrane en dan peentjes zweten dat Rusland het gas voorgoed kan afsluiten ...![]()
Die eerste die geleverd werden schopten in de paar dagen nadat ze operationeel werden de toch al gebrekkige Russische logistiek verder naar de knoppen. Dus ja, die dingen maken verschil. Maar hoe meer hoe beter.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:51 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me af of die HIMARS enzo in het grootje plaatje een significant effect gaan hebben. Om echt het tij te keren hadden ze er 150 nodig, de helft volgens mij van wat de VS heeft.
Een kilo of 10 voor een lading 7 voor zover ik me kan herinneren...quote:Op zaterdag 9 juli 2022 13:16 schreef ExTec het volgende:
Geen idee wat die dingen wegen? Een textiele kruid zak hoeft niet super zwaar te zijn.
Granaten...quote:Maar je bent ook met patronen in de weer, dus beter schoeisel lijkt me wel handig.
Ik eerlijk gezegd niet echt. Maar goed, moeten ze zelf verder maar weten.quote:Maar het is 30 graden daar, dus kan me er wel wat bij voorstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |