abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205275290
twitter
pi_205275295
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!Fotograaf vrijdag 8 juli 2022 @ 12:37:28 #53
364681 over_hedge
pi_205275323
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:33 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Je zou maar op deze gek gestemd hebben omdat je wat corona regeltjes zat was
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205275328
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:32 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Denk dat we iemand gevonden hebben voor de darwin award ;(

Ook niet eerste filmpjes van dat zoiets gebeurt met mijnen :')
"Hee daar is nog een open plekje waar een tank nog niet is opgeblazen"

:')
pi_205275335
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als je geïnteresseerd zou zijn in geopolitiek zou je het wel begrijpen. De VS nu nog de grootste wereldmacht wil dat graag zo behouden. Ik vind het best want alles beter dan China. Nee we blijven gewoon afhankelijk van de VS.
Interessante stelling, moet ik bekennen.

Aan de ene kant hebben we een understanding; de VS mag de dollar en in ruil daarvoor spelen ze wereld politie agentje.

Aan de andere kant was turkije als het aan de VS lag al lang volwaardig EU lid. Dus dat verhoud zich slecht met de stelling dat de VS niet wil dat wij ons verder verenigen.

En mochten wij ooit een EU leger gaan maken, dan wordt dat beter en sterker dan de legers van de VS. En het is niet alsof de VS daar wat tegen zou kunnen doen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205275337
5 juli

Tokayev offers EU to buy Kazakh oil instead of Russian
https://news.am/eng/news/710433.html

6 juli

Russia shuts down terminal after Kazakhstan offers to send more oil to the EU
https://www.euractiv.com/(...)-more-oil-to-the-eu/

7 juli

After Russian move on pipeline, Kazakhstan says it needs other routes
https://www.reuters.com/b(...)yev-says-2022-07-07/

8 juli

Kazakhstan president seeks to diversify oil export routes away from Russia
https://eurasianet.org/ka(...)tes-away-from-russia
https://www.rferl.org/a/k(...)ts-war/31932806.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205275351
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
De Amerikanen willen juist dat we militair gezien onze eigen boontjes eens gaan doppen
Dat is iets heel anders dan de macht en beslissingen die genomen worden op het wereldtoneel. Lang voordat Rusland Oekraine binnenviel was het de VS die Nordstream 2 behoorlijk in de weg zat. Zo erg zelfs dat Duitsland de certificering niet durfde af te geven.

Maar nogmaals, een prima zaak van die Yanks. Want die afhankelijkheid van Rusland/China is sowieso een zeer slechte zaak.
pi_205275363
quote:

[..]
De Amerikanen willen juist dat we militair gezien onze eigen boontjes eens gaan doppen
En daar hebben ze dan ook groot gelijk in.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205275429
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:38 schreef Aether het volgende:
5 juli

Tokayev offers EU to buy Kazakh oil instead of Russian
https://news.am/eng/news/710433.html

6 juli

Russia shuts down terminal after Kazakhstan offers to send more oil to the EU
https://www.euractiv.com/(...)-more-oil-to-the-eu/

7 juli

After Russian move on pipeline, Kazakhstan says it needs other routes
https://www.reuters.com/b(...)yev-says-2022-07-07/

8 juli

Kazakhstan president seeks to diversify oil export routes away from Russia
https://eurasianet.org/ka(...)tes-away-from-russia
https://www.rferl.org/a/k(...)ts-war/31932806.html
Kazakhstan heeft geen keuze. Door de sancties die aan Rusland zijn opgelegd kan Kazakhstan zijn olie veel moeilijker kwijt. Door de acties van Rusland wordt Kazakhstan keihard geraakt.
pi_205275469
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Je zou maar op deze gek gestemd hebben omdat je wat corona regeltjes zat was
Het zegt vooral iets over de kriekloze, volgzame mentaliteit van de mensen die, omdat ze tegen de coronamaatregelen (die naar mijn mening overigens in veel gevallen een nutteloos, maar peperduur toneelstukje waren) waren in het verlengde daarvan automatisch pro-Rusland geworden zijn omdat dat nu eenmaal het standpunt van hun stroming binnen de samenleving is. "Die Reihen fest geschlossen" ofzo.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205275495
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het zegt vooral iets over de kriekloze, volgzame mentaliteit van de mensen die, omdat ze tegen de coronamaatregelen (die naar mijn mening overigens in veel gevallen een nutteloos, maar peperduur toneelstukje waren) waren in het verlengde daarvan automatisch pro-Rusland geworden zijn omdat dat nu eenmaal het standpunt van hun stroming binnen de samenleving is. "Die Reihen fest geschlossen" ofzo.
Dat is mooie ja, zij zien anderen als schaapjes en bange mensen. De ironie spat er vanaf.
pi_205275499
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:39 schreef Cherni het volgende:
Dat is iets heel anders dan de macht en beslissingen die genomen worden op het wereldtoneel.
Met het een komt het ander. Je hebt economische macht nodig, hebben we, wereldwijde mindshare, hebben we ook, en militaire macht, dat hebben we niet.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 12:59:10 #63
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205275516
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ze zijn alweer afgeleid en staan nu achter de boeren. Je kunt toch geen rel missen als autoriteitsschopper?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205275547
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:48 schreef polderturk het volgende:

[..]
Kazakhstan heeft geen keuze. Door de sancties die aan Rusland zijn opgelegd kan Kazakhstan zijn olie veel moeilijker kwijt. Door de acties van Rusland wordt Kazakhstan keihard geraakt.
het probleem is dat rusland Kazakhstan de keel dicht knijpt, op moment het land probeert zelf sterker te worden of een alternatief wil opbouwen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 13:02:51 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_205275553
quote:

[..]
Nou niet echt, de afhankelijk komt ze verrekte goed uit.

Het is moeilijk terug te vinden nu het internet overspoeld is met artikelen over Oekraïne, maar ik kan me nog goed herinneren zo'n vijf jaar geleden toen er plannen waren voor een geïntegreerde Europese defensieindustrie, dat de VS vol in de dreigementen en boycott modus schoot omdat de 2% van het nationale budget toch echt aan Amerikaans materieel uitgegeven moest worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205275581
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:59 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ze zijn alweer afgeleid en staan nu achter de boeren. Je kunt toch geen rel missen als autoriteitsschopper?
Eerlijk gezegd sta ik ook wel achter de boeren. Deze oorlog heeft toch wel duidelijk gemaakt dat we ons zelf in de voet schieten met afhankelijkheid van het buitenland? Waarom zouden we onze eigen voedselproductie dan de nek om moeten draaien? Die hele stikstofdiscussie is in een zwaar overbevolkt land ter grootte van een postzegel en zonder echte natuur wat mij betreft ook behoorlijk absurd.
pi_205275588
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Het is wel grappig dat Baudet zelfs voor Afshin Ellian te ver gaat:
[ twitter ]
Je kunt die partij toch niet meer serieus nemen. Ze gaan niks meer voor elkaar krijgen want geen partij die met ze wil samenwerken. Leuke partij voor een groep anti establishment diehards en voor wat komiek in de kamer.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 13:06:16 #68
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205275595
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd sta ik ook wel achter de boeren. Deze oorlog heeft toch wel duidelijk gemaakt dat we ons zelf in de voet schieten met afhankelijkheid van het buitenland? Waarom zouden we onze eigen voedselproductie dan de nek om moeten draaien? Die hele stikstofdiscussie is in een zwaar overbevolkt land ter grootte van een postzegel en zonder echte natuur wat mij betreft ook behoorlijk absurd.
Daarom is het heel dom dat we zoveel vee hebben, dan heb je naast import aan veevoer ook nog eens heel veel land nodig om veevoer op te verbouwen. We zouden veel beter gewoon mensenvoer kunnen verbouwen op het land dat we hebben, dan zijn we een stuk zelfstandiger.
pi_205275621
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is moeilijk terug te vinden nu het internet overspoeld is met artikelen over Oekraïne, maar ik kan me nog goed herinneren zo'n vijf jaar geleden toen er plannen waren voor een geïntegreerde Europese defensieindustrie, dat de VS vol in de dreigementen en boycott modus schoot omdat de 2% van het nationale budget toch echt aan Amerikaans materieel uitgegeven moest worden.
Dit is onzin en is heb je vast echtbewijs voor, tenzij je nu doelt op regering trump die had het kunnen roepen, maar Trump is spreekpop van poetin en poetin wil geen sterk europa, maar graag officele statement. Regering trump was de Meest anti amerikaanse regering in de wereld, misschien dat Kremlin en Noord-Korea ze overtrefte. Dus logisch dat hij brexit steunde en anti eu was, want dat helpt Poetin namelijk.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 13:09:43 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205275624
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:02 schreef speknek het volgende:

[..]

2% van het BNP moet aan Amerikaans materiaal uitgegeven worden???

Per jaar?

Daar wil ik wel een bron van zien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205275633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Interessante stelling, moet ik bekennen.

Aan de ene kant hebben we een understanding; de VS mag de dollar en in ruil daarvoor spelen ze wereld politie agentje.

Aan de andere kant was turkije als het aan de VS lag al lang volwaardig EU lid. Dus dat verhoud zich slecht met de stelling dat de VS niet wil dat wij ons verder verenigen.

En mochten wij ooit een EU leger gaan maken, dan wordt dat beter en sterker dan de legers van de VS. En het is niet alsof de VS daar wat tegen zou kunnen doen.
Als je een EU leger zou opteren moet je om te beginnen geen wapens van de VS kopen. Als voorbeeld de F35. Mogelijk kan AchJa als hij meeleest ons vertellen waarom wij voor de F35 gekozen hebben ipv de Rafale een Frans product.
pi_205275637
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:09 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dit is onzin en is heb je vast echtbewijs voor, tenzij je nu doelt op regering trump die had het kunnen roepen, maar Trump is spreekpop van poetin en poetin wil geen sterk europa, maar graag officele statement. Regering trump was de Meest anti amerikaanse regering in de wereld, misschien dat Kremlin en Noord-Korea ze overtrefte. Dus logisch dat hij brexit steunde en anti eu was, want dat helpt Poetin namelijk.
Volgens mij heeft Trump toen gezegd dat Amerika niet voor altijd kan blijven helpen wanneer veel landen de betalingsafspraken niet nakomen bij de NAVO. Een van de weinige punten waar ik het wel mee eens was.
pi_205275644
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als we echt onze eigen voedselproductie willen regelen zonder afhankelijk te zijn van het buitenland mogen we wel heel snel beginnen met het inkrimpen van de veestapel. Dat is nodig om grond vrij te maken om veevoer te gaan verbouwen. Die moeten we dan ook niet meer uit het buitenland halen natuurlijk.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 13:13:07 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205275660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:11 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Trump toen gezegd dat Amerika niet voor altijd kan blijven helpen wanneer veel landen de betalingsafspraken niet nakomen bij de NAVO. Een van de weinige punten waar ik het wel mee eens was.
Beetje jammer dat juist dat punt niet klopt

Die 2% is een richtlijn, geen betalingsafspraak
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205275677
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:11 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Alleen had de 2% afspraak niets met Trump te maken en Trump dacht dat die 2% aan de VS betaald zou worden.

De 2% afspraak was gemaakt door Obama bij de NAVO top in Wales en de lidstaten van de NAVO hadden ook een tijdspad afgesproken voor die 2%

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2022 13:15:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')