abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205276709
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Omdat de F35 gewoon het beste en 5th gen is, daar hoeven we niet zo heel lang over te discussieren.
En de Fransen staan niet toe dat je B61's kunt afwerpen met de Rafale omdat dan ook gegevens over Franse atoombommen met de VS moeten worden gedeeld. Dus geen nuclear sharing meer.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 14:40:21 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205276719
waarom zouden we uberhaupt zonder de Amerikanen verder willen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205276745
quote:
88s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:40 schreef sp3c het volgende:
waarom zouden we uberhaupt zonder de Amerikanen verder willen?
Helemaal zonder hoeft ook niet, maar minder afhankelijk zou wel fijn zijn. We zitten nu al 80 jaar tussen wereldmachten in terwijl Europa in potentie een super machtig en rijk continent kan zijn.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 14:43:05 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205276749
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:42 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Helemaal zonder hoeft ook niet, maar minder afhankelijk zou wel fijn zijn. We zitten nu al 80 jaar tussen wereldmachten in terwijl Europa in potentie een super machtig en rijk continent kan zijn.
Europa is een super machtig en rijk continent
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:47:35 #105
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205276787
quote:
88s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
En veel slimmer dan de rest.

Een tijdje terug, toen Nederland een supermacht was, hebben we geleerd dat een leger heel duur is. Dus toen richtten we Nieuw Amsterdam op en nu vecht Amerika voor ons.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:49:28 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205276804
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:39 schreef Ulx het volgende:

En de Fransen staan niet toe dat je B61's kunt afwerpen met de Rafale omdat dan ook gegevens over Franse atoombommen met de VS moeten worden gedeeld. Dus geen nuclear sharing meer.
En tweemotorig, dat wil Nederland ook niet.

Maar goed, dat zijn niet de hoofdredenen.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 14:52:35 #107
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205276841
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
En tweemotorig, dat wil Nederland ook niet.

Maar goed, dat zijn niet de hoofdredenen.
Zonde. Want op de tweemotorige markt zijn zoveel mooi(er)e vliegtuigen te koop. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205276879
quote:
Raadslid Moskou krijgt 7 jaar cel wegens kritiek op oorlog

MOSKOU (ANP/AFP) - Een gemeenteraadslid in Moskou, Aleksej Goriniov, is overeenkomstig de eis veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf voor 'het met opzet verspreiden van valse informatie over de strijdkrachten'. Hij is de eerste gekozen volksvertegenwoordiger van de oppositie tegen het beleid van president Vladimir Poetin en tegen de oorlog in Oekraïne die een celstraf krijgt op grond van een nieuwe wet.

De wet werd in het kader van de oorlog tegen Oekraïne ingevoerd om kritiek op de aanval op het buurland te smoren. De wet verbiedt het met opzet verspreiden van valse informatie die de strijdkrachten ondermijnen en stelt straffen tot vijftien jaar cel in het vooruitzicht. De 60-jarige Goriniov droeg in de rechtszaal een bord waar de vraag op stond geschreven: hebben jullie deze oorlog nog steeds nodig?

Gorinov werd eind april gearresteerd nadat hij een maand eerder op een vergadering kritiek had geuit op de aanval in Oekraïne. Toen het over het organiseren van een kunstevenement voor kinderen in zijn kiesdistrict ging, nam hij het woord en trok het plan in twijfel "omdat er elke dag kinderen sterven in Oekraïne". De vergadering en de uitingen van Gorinov werden op video vastgelegd.

De Russische regering heeft sinds de aanval 24 februari begon meerdere wetten uitgevaardigd die kritiek op de oorlog strafbaar stellen. Enkele dagen geleden is er een wet bijgekomen die celstraffen stelt op onder meer "het oproepen om acties te ondernemen tegen de nationale veiligheid".
https://www.welingelichte(...)ns-kritiek-op-oorlog
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:58:40 #109
14505 OProg
A Life in Music
pi_205276914
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:56 schreef luxerobots het volgende:
Raadslid Moskou krijgt 7 jaar cel wegens kritiek op oorlog

MOSKOU (ANP/AFP) - Een gemeenteraadslid in Moskou, Aleksej Goriniov, is overeenkomstig de eis veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf voor 'het met opzet verspreiden van valse informatie over de strijdkrachten'. Hij is de eerste gekozen volksvertegenwoordiger van de oppositie tegen het beleid van president Vladimir Poetin en tegen de oorlog in Oekraïne die een celstraf krijgt op grond van een nieuwe wet.
Is dit nu zo'n ding dat op detailniveau mis gaat?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_205276945
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:58 schreef OProg het volgende:

[..]
Is dit nu zo'n ding dat op detailniveau mis gaat?
dit is juist waar poetin zich een echt leider van europa laat zien...
pi_205277048
Ik heb ook die filmpjes van Baudet gezien. Gewoon beschamend voor Nederland.
En komend schooljaar gaat de eerste Forum voor Democratie basisschool van start. Die kinderen gaan dus geïndoctrineerd worden met dat walgelijke gedachtengoed. :N
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205277096
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik heb ook die filmpjes van Baudet gezien. Gewoon beschamend voor Nederland.
En komend schooljaar gaat de eerste Forum voor Democratie basisschool van start. Die kinderen gaan dus geïndoctrineerd worden met dat walgelijke gedachtengoed. :N
Om regelgeving te omzeilen wordt dat (voorlopig) een privé-school. Ik ben benieuwd of ze überhaupt één klas vol krijgen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:23:45 #113
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_205277119
quote:
88s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
Europa is een geografisch continent.

Je bedoelt Duitsland met daaronder wat landen zoals Nederland.

Voor de rest subsidie sleurpers hoe zuidelijker je gaat.

Hoeveel vliegdekschepen heeft "Europa" eigenlijk? Want als we over macht hebben praten we daar natuurlijk over.
pi_205277142
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Om regelgeving te omzeilen wordt dat (voorlopig) een privé-school. Ik ben benieuwd of ze überhaupt één klas vol krijgen.
De plannen zijn om in Apeldoorn, Hoogeveen en Almere Renaissancescholen te openen. Hopelijk worden dat niet teveel klassen, maar als ze wel subsidie gaan ontvangen dan zouden het weleens heel veel klassen met geïndoctrineerde kinderen kunnen worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:27:09 #115
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205277147
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:23 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Hoeveel vliegdekschepen heeft "Europa" eigenlijk? Want als we over macht hebben praten we daar natuurlijk over.
Meer dan Rusland ;) .
3 blijkbaar. Als de UK mee telt.

Ook meer dan China by the way.
Maar wel een aparte wijze om macht te meten :') .
Macht bepaal je niet op basis van x kilo ijzer in bezit.
pi_205277161
Another stab in the back of the Russian Federation: Kazakhstan withdraws from the CIS agreement on the currency committee
https://redd.it/vu7sxu
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205277171
Vk 2, it 2, fr 1, es 1 vliegdekschepen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2022 15:36:00 ]
pi_205277174
Ik heb dat filmpje van Baudet even bekeken, en hoewel er sommige zaken correct zijn is dat beschamend (dit zeg ik als Belg). Al schrik ik nog meer van de positieve reacties onder het filmpje. Manman.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:30:30 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_205277180
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205277193
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:30 schreef BBach het volgende:
Ik heb dat filmpje van Baudet even bekeken, en hoewel er sommige zaken correct zijn is dat beschamend (dit zeg ik als Belg). Al schrik ik nog meer van de positieve reacties onder het filmpje. Manman.
En welke zaken zijn er precies correct aan wat Baudet zegt?
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 15:33:16 #121
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205277197
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:30 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Ik zat er al op te wachen tot Rusland dit zou gaan doen. Smeerlappen :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:35:26 #122
400532 Forbry
Tja ...
pi_205277222
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:30 schreef VersKers het volgende:
Wellicht geen populaire mening, maar ik vond dat Baudet een punt maakte.
Het is geen hip maar zeer gevoelig standpunt wat hij inneemt.
Is alles wat hij zegt per definitie kolder? Ik vind van niet.
Ik ervaar in steeds grotere mate namelijk ook een zorgwekkend en oprukkend gevaar vanuit Amerika die hun mondiale doelstellingen kosten wat kost willen doorvoeren vanuit perverse belangen en wat ingrijpende gevolgen heeft voor de stabiliteit in de wereld.
De toekomst zal moeten uitwijzen of Baudet het aan het rechte eind had of niet.
Ik wil hem de kans zeker gunnen, want ik vind dat we dit niet zomaar rücksichtslos moeten wegwuiven als waanzin.
Ik vind ook niet dat álles wat Baudet zegt onzin is, maar er zit wel veel onzin tussen en het zijn vaak vooral de verbanden en/of conclusies die hij legt/trekt die nogal misplaatst/dubieus zijn. Verder vind ik het eigenlijk niet zo relevant (meer) of (en zo ja, wanneer) Baudet wél terechte zaken verkondigt. Je weet gewoon dat het een foute kerel is en je weet ook dat álles wat hij zegt uiteindelijk alleen maar in het teken van zijn eigen belangen staat. Geen grotere hypocriet in de politiek dan hij en een volgende keer zegt hij weer iets heel anders als hem dat beter uitkomt. Aan zo iemand zijn woorden kan en moet je hélemaal geen belang meer hechten, zélfs op de momenten dat ze inhoudelijk (misschien) juist zijn. My two cents.
Tails tell tales
pi_205277229
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:30 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Zaten natuurlijk allemaal nazi's verstopt in dat veld.
pi_205277254
NASA rebukes Russian use of space station for propaganda purposes
https://arstechnica.com/s(...)-ukraine-propaganda/
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:46:29 #125
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205277309
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:23 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Europa? Geen idee, maar Nederland heeft 18 grote en 43 kleinere aircraft carriers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')