Wat is dit nou voor simplistische redenatie? Ik ga toch reageren, maar gezien je uiterst kinderlijke toon is het wellicht tevergeefs.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:40 schreef YStec het volgende: [..] Jaoh, stel je eens voor dat Nederlanders liever een land als Duitsland toejuichen en een land als Rusland - vooral na de invasie van Oekrane - niet zo tof vinden.
Onvoorstelbaar dat Nederlanders de Duitsers fijner vinden, heel erg apart gezien de overeenkomende normen en waarden en manier van leven.
Vergelijk dat eens met de Russen; een land dat op alle vlakken ver verwijderd is van de Nederlandse manier van leven.
Jaoh, echt heeeel gek allemaal. Wat raar dar we niet zitten te juichen voor een land dat kapotmaakt waar we voor staan.
Binnen de NAVO beschermen we onszelf als collectief gezamenlijk. De rol van de VS, Frankrijk en het VK is daarin vele malen belangrijker dan die van Duitsland. Dat zijn kernmachten, Duitsland is dat niet. Maar we worden "beschermd" door de Duitsers, natuurlijk.quote:Ja, maar wat merken wij als Nederland er nou van joh, we zijn nooit aangevallen door Rusland. Het is dat Rusland Nederland niet kan aanvallen, anders waren we allang veroverd. Dan mag je dus wel suuuperblij zijn met die 100 miljoenmiljard van die Duitsers, want daarmee zorgt Duitsland er ook voor dat Nederland beschermd blijft - Duitsland zit namelijk in de weg van Rusland.
Het heeft inderdaad weinig nut, want het raakt kant noch wal.quote:Ach ja, alsof het nut heeft wat ik zeg. Jouw argument van 'Rusland heeft ons nooit aangevallen, terwijl de ander dat wel heeft gedaan' valt niet onderuit te halen... Even door de vingers zien dat de ene wel je buurland is (Duitsland - Nederland, zoals Oekrane dat van Rusland is en daardoor wl de lul is), terwijl de andere (Rusland - Nederland) geen buren zijn en dat kans op oorlog tussen die twee vanzelfsprekend laag is.
Je vergeet 1 belangrijk punt en dat is dat Duitsland en als je kijkt in de geschiedenis zowel west als oost Duitsland gewoon de gruwelheden en misdaden van het fascistische Duitsland heeft erkent. Iets wat Rusland nooit gedaan heeft voor de Sovjet-Unie die zeker onder Stalin ook miljoenen mensen over de kling heeft gejaagd.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er zijn vorige eeuw twee catastrofale oorlogen geweest op Europees grondgebied waarbij Duitsland tweemaal de vijand was. De eerste konden we in Nederland nog neutraliteit bewaren, de tweede heeft ook hier diepe impact met allerlei gruwelijkheden gehad. Van de tweede editie zijn er hier gewoon nog mensen in leven die het aan den lijve hebben ondervonden. Ik acht het uiterst waarschijnlijk dat hun hekel aan Duitsers nog steeds veel groter is dan aan Russen. Alleen al bij iets triviaals als voetbal zijn interlands tussen Nederland en (West-)Duitsland tot zeer ver na WOII uiterst beladen wedstrijden geweest.
Na WOII is door de geallieerden bepaald dat Duitsland zich onder stricte voorwaarden mocht herbewapenen en weer een leger mocht opbouwen. Alles om na twee verwoestende wereldoorlogen te voorkomen dat Duitsland het nog eens een keer zou proberen. Lijkt me een vrij logische gedachte en ik denk dat er destijds ontzettend weinig mensen waren die het daarmee oneens waren. Er was op dat moment bijzonder weinig reden om Duitsland te vertrouwen. Die restricties zijn zelfs nu nog deels van kracht.
Vrij snel na WOII begon de Koude Oorlog en waren de geallieerden van het een op het andere moment weer elkaars vijanden. Er brak, los van wat spannende momenten, echter wel een lange periode van rust aan omdat er een relatieve status quo was ontstaan. Duitsland vormde (voor zowel West- als Oost-Europa) geen bedreiging meer en elkaars invloedssferen werden gerespecteerd. Gaandeweg ontdooiden de relaties tussen Oost en West ook steeds meer en kwam er wat meer openheid in de Sovjet-Unie. Redelijke harmonie dus.
En dan zijn er nu dus Nederlanders die, net als hun ouders of (over)grootouders, zelf nog nooit met enige vorm van Russisch geweld te maken hebben gehad, die doodleuk juichen voor een herboren Duits leger dat "het oosten uit gaat mesten". Continu retoriek over wat voor schurken Russen van nature zijn en altijd al zijn geweest, maar op de een of andere manier er blindelings op vertrouwen dat Duitsland in zo'n korte periode volledig is getransformeerd naar een ontzettend betrouwbare partner die ons collectief moet leiden in de strijd tegen Rusland. Dat vind ik er precies gek aan.
Groot gelijk.quote:
Dat lijkt me voor de hand liggenquote:Op zondag 26 juni 2022 04:39 schreef Za het volgende:
[..]
Daar zit een heel Europees PR team achter, je kunt niet zomaar opduiken op festivals.
Het is ook een dwerg van een vent. Maar goed, gezien de Oekraīnse verliezen momenteel zal het wel heel erg nodig zijn.quote:Op zondag 26 juni 2022 04:23 schreef Za het volgende:
De man is overal.
Er is niemand met een groter podium.
[ twitter ]
Dat lijkt mij juist een goed iets. Merel wil kennelijk niet gestoord worden in haar vrijheid om met deze oorlog geconfronteerd te worden. Nee Merel vindt dat 'opdringen'quote:Op zondag 26 juni 2022 04:23 schreef Za het volgende:
De man is overal.
[ twitter ]
Daarom moest Poetin dus naar het Kremlinquote:
En gisteren speculeerden ze nog dat die al dood was en een dag later wil die man speechen.quote:Op zondag 26 juni 2022 06:34 schreef TLC het volgende:
Russen ontkennen dat Poetin vannacht met spoed een toespraak wilde geven
Een woordvoerder van de Russische president Poetin heeft ontkend dat het staatshoofd vannacht met spoed naar het Kremlin is gebracht om een belangrijke toespraak te geven. De Russische autoriteiten zagen zich genoodzaakt te reageren op beelden die via Telegram werden gedeeld waarin een colonne van auto's te zien is die met hoge snelheid en zwaailichten richting het Kremlin rijdt. Op sociale media speculeerden mensen onder meer dat Putin een kernaanval zou aankondigen.
Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov zegt tegen persbureau Tass dat er niets van de berichten klopt. Waarom de auto's met hoge snelheid richting het Kremlin reden, wordt niet in het bericht van Tass duidelijk.
(liveblog nos)
---
Zo, zijn we vannacht even aan een kernaanval ontsnapt zeg
En Russen in combinatie met ontkennen is ook al geen goed teken.
Van de week zag ik nog een colonne aan zwaailichten in Amsterdam rijden.quote:Op zondag 26 juni 2022 07:59 schreef Rode_Wijn het volgende:
De kracht van social media. Met ziet een kolonne auto's, waarschijnlijk van de presidentile vloot, snel rijden en social media maakt er een kernaanval van.
Hoe vaak ik hier in Nederland dat soort bolides hard over de snelweg of in steden heb zien scheuren met politiebegeleiding is ontelbaar. En niet alleen in Nederland.
Waarom beperk je het tot Duitsland en de eerste helft van de 20ste eeuw? Beetje demagogie bedrijven? Voor de Eerste wereldoorlog heeft Frankrijk honderden jaren de ene na de andere oorlog lopen voeren in Europa. Dit was een van de belangrijkste redenen die geleid hebben tot de eerste wereldoorlog en die was weer de reden voor de tweede.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er zijn vorige eeuw twee catastrofale oorlogen geweest op Europees grondgebied waarbij Duitsland tweemaal de vijand was. De eerste konden we in Nederland nog neutraliteit bewaren, de tweede heeft ook hier diepe impact met allerlei gruwelijkheden gehad. Van de tweede editie zijn er hier gewoon nog mensen in leven die het aan den lijve hebben ondervonden. Ik acht het uiterst waarschijnlijk dat hun hekel aan Duitsers nog steeds veel groter is dan aan Russen. Alleen al bij iets triviaals als voetbal zijn interlands tussen Nederland en (West-)Duitsland tot zeer ver na WOII uiterst beladen wedstrijden geweest.
Na WOII is door de geallieerden bepaald dat Duitsland zich onder stricte voorwaarden mocht herbewapenen en weer een leger mocht opbouwen. Alles om na twee verwoestende wereldoorlogen te voorkomen dat Duitsland het nog eens een keer zou proberen. Lijkt me een vrij logische gedachte en ik denk dat er destijds ontzettend weinig mensen waren die het daarmee oneens waren. Er was op dat moment bijzonder weinig reden om Duitsland te vertrouwen. Die restricties zijn zelfs nu nog deels van kracht.
Vrij snel na WOII begon de Koude Oorlog en waren de geallieerden van het een op het andere moment weer elkaars vijanden. Er brak, los van wat spannende momenten, echter wel een lange periode van rust aan omdat er een relatieve status quo was ontstaan. Duitsland vormde (voor zowel West- als Oost-Europa) geen bedreiging meer en elkaars invloedssferen werden gerespecteerd. Gaandeweg ontdooiden de relaties tussen Oost en West ook steeds meer en kwam er wat meer openheid in de Sovjet-Unie. Redelijke harmonie dus.
En dan zijn er nu dus Nederlanders die, net als hun ouders of (over)grootouders, zelf nog nooit met enige vorm van Russisch geweld te maken hebben gehad, die doodleuk juichen voor een herboren Duits leger dat "het oosten uit gaat mesten". Continu retoriek over wat voor schurken Russen van nature zijn en altijd al zijn geweest, maar op de een of andere manier er blindelings op vertrouwen dat Duitsland in zo'n korte periode volledig is getransformeerd naar een ontzettend betrouwbare partner die ons collectief moet leiden in de strijd tegen Rusland. Dat vind ik er precies gek aan.
Hij stond op Glasburry, hoe cool is dat?quote:Op zondag 26 juni 2022 04:23 schreef Za het volgende:
De man is overal.
[ twitter ]
In de 19e eeuw waren de Fransen lekker bezig ja. Gedroegen zich een beetje zoals Poetinquote:Op zondag 26 juni 2022 08:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom beperk je het tot Duitsland en de eerste helft van de 20ste eeuw? Beetje demagogie bedrijven? Voor de Eerste wereldoorlog heeft Frankrijk honderden jaren de ene na de andere oorlog lopen voeren in Europa. Dit was een van de belangrijkste redenen die geleid hebben tot de eerste wereldoorlog en die was weer de reden voor de tweede.
Het is een complot! Een dictatuur!quote:Op zondag 26 juni 2022 04:39 schreef Za het volgende:
[..]
Daar zit een heel Europees PR team achter, je kunt niet zomaar opduiken op festivals.
Volgend jaar hopelijk een Oekranse renie tour inclusief de Krim.quote:Op zondag 26 juni 2022 08:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij stond op Glasburry, hoe cool is dat?
En Merel helpt daar in haar frustratie aan meequote:Op zondag 26 juni 2022 04:23 schreef Za het volgende:
De man is overal.
[ twitter ]
Wat is dit nou voor reactie?quote:Op zondag 26 juni 2022 08:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom beperk je het tot Duitsland en de eerste helft van de 20ste eeuw? Beetje demagogie bedrijven? Voor de Eerste wereldoorlog heeft Frankrijk honderden jaren de ene na de andere oorlog lopen voeren in Europa. Dit was een van de belangrijkste redenen die geleid hebben tot de eerste wereldoorlog en die was weer de reden voor de tweede.
Demagogie en eenzijdige focus is zijn handelsmerk.quote:Op zondag 26 juni 2022 08:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mooi verhaal henk. Slecht verhaal ook.quote:
Team "oh noes we moeten niet escaleren" is opvallend stil wanneer het dit soort berichten betreft.quote:
Toen was Duitsland dus niet de vijand. Sowieso is WO-I onvergelijkbaar met WO-II.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er zijn vorige eeuw twee catastrofale oorlogen geweest op Europees grondgebied waarbij Duitsland tweemaal de vijand was. De eerste konden we in Nederland nog neutraliteit bewaren,
Ik zie totaal niet in waarom dat onze buitenlandpolitiek van nu moet benvloeden, wat jij waarschijnlijk acht over de haat van een bepaalde club tachtigers.quote:de tweede heeft ook hier diepe impact met allerlei gruwelijkheden gehad. Van de tweede editie zijn er hier gewoon nog mensen in leven die het aan den lijve hebben ondervonden. Ik acht het uiterst waarschijnlijk dat hun hekel aan Duitsers nog steeds veel groter is dan aan Russen.
Och nee, voetbal. Dat sentiment is ook allang verdwenen overigens.quote:Alleen al bij iets triviaals als voetbal zijn interlands tussen Nederland en (West-)Duitsland tot zeer ver na WOII uiterst beladen wedstrijden geweest.
Ja, leuk, 80 jaar geleden.quote:Na WOII is door de geallieerden bepaald dat Duitsland zich onder stricte voorwaarden mocht herbewapenen en weer een leger mocht opbouwen. Alles om na twee verwoestende wereldoorlogen te voorkomen dat Duitsland het nog eens een keer zou proberen. Lijkt me een vrij logische gedachte en ik denk dat er destijds ontzettend weinig mensen waren die het daarmee oneens waren. Er was op dat moment bijzonder weinig reden om Duitsland te vertrouwen. Die restricties zijn zelfs nu nog deels van kracht.
Er was geen harmonie met de Sovjet-Unie en de SU bevrijdde het grootste deel van Oost-Europa ook niet per se, het veranderde de bezetter en het onderdrukkende regime.quote:Vrij snel na WOII begon de Koude Oorlog en waren de geallieerden van het een op het andere moment weer elkaars vijanden. Er brak, los van wat spannende momenten, echter wel een lange periode van rust aan omdat er een relatieve status quo was ontstaan. Duitsland vormde (voor zowel West- als Oost-Europa) geen bedreiging meer en elkaars invloedssferen werden gerespecteerd. Gaandeweg ontdooiden de relaties tussen Oost en West ook steeds meer en kwam er wat meer openheid in de Sovjet-Unie. Redelijke harmonie dus.
Ik juich vooral tegen een Russisch bezettings- en invasieleger. Wat je er verder allemaal voor symbolisch misplaatste historische hoempapa omheen plaatst - het misbruiken van WO-II als argument om oorlogsmisdaden van nu ongestraft te laten gaan is pas echt smerig natuurlijk - interesseert me ook niet.quote:En dan zijn er nu dus Nederlanders die, net als hun ouders of (over)grootouders, zelf nog nooit met enige vorm van Russisch geweld te maken hebben gehad, die doodleuk juichen voor een herboren Duits leger dat "het oosten uit gaat mesten". Continu retoriek over wat voor schurken Russen van nature zijn en altijd al zijn geweest, maar op de een of andere manier er blindelings op vertrouwen dat Duitsland in zo'n korte periode volledig is getransformeerd naar een ontzettend betrouwbare partner die ons collectief moet leiden in de strijd tegen Rusland. Dat vind ik er precies gek aan.
Het is zinloos om de oorlogen ui die tijd te pakken om de oorlog in Oekrane van nu te gaan duiden.quote:Op zondag 26 juni 2022 09:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Demagogie en eenzijdige focus is zijn handelsmerk.
De eerste wereldoorlog nog volledig in Duitsland zijn schoenen schuiven is ook versaille 1919 gedachtegoed.
De vele oorlogen van de Fransen, Engelsen en Russen in de 19de en 20ste eeuw vergeten we maar.
Niet onaardig, maar verschil is nog steeds dat rus landjepik speelt. De donbas en krim zijn simpelweg geen rus grondgebied.quote:Op zondag 26 juni 2022 11:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is zinloos om de oorlogen ui die tijd te pakken om de oorlog in Oekrane te gaan duiden.
Maar van een ding kan ik wel een vergelijking maken.
De Donbas is voor Rusland, wat Lotharingen voor Frankrijk betekende.
Frankrijk is in 1870 de oorlog dan wel begonnen om de meest knullige reden ooit (een Spaanse troonopvolger), maar Duitsland heeft toen als overwinnaar de fout gemaakt om Lotharingen in te pikken en onmetelijke herstelbetalingen van Frankrijk te eisen. Terwijl vijf jaar daarvoor Oostenrijk van Bismarck geen grondgebied hoefde in te leveren na hun nederlaag tegen de Duitsers.
Wilhelm Bismarck heeft de kiem van de Franse haat toen opgewekt door Lotharingen te annexeren, en dat was op dat moment de economische powerhouse en grondstoffengebied voor Frankrijk.
Ik denk dat Rusland wel denkt: "Laat Odessa, Dnepropetrovsk en Charkov dan maar gaan, maar niet de Donbas en de Krim".
Wel een wappie feestje in haar comment sectionquote:Op zondag 26 juni 2022 09:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
En Merel helpt daar in haar frustratie aan mee
Je beticht mij nu van eenzijdige focus, terwijl de overduidelijke rode draad in mijn posts juist is dat ik niet geloof in 100% goed vs. 100% slecht?quote:Op zondag 26 juni 2022 09:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Demagogie en eenzijdige focus is zijn handelsmerk.
De eerste wereldoorlog nog volledig in Duitsland zijn schoenen schuiven is ook versaille 1919 gedachtegoed.
De vele oorlogen van de Fransen, Engelsen en Russen in de 19de en 20ste eeuw vergeten we maar.
En toch is het in deze kwestie wel redelijk binair: Rusland heeft he-le-maal niks te zoeken in Oekrane en elke stok die je kan aangrijpen om ze eruit te slaan is een goede stok.quote:Op zondag 26 juni 2022 11:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je beticht mij nu van eenzijdige focus, terwijl de overduidelijke rode draad in mijn posts juist is dat ik niet geloof in 100% goed vs. 100% slecht?
Lachwekkend.
quote:Op zondag 26 juni 2022 11:45 schreef Repentless het volgende:
dat ik niet geloof in 100% goed vs. 100% slecht?
Zijn genoeg Rusland vriendelijke landen die wel willen.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:01 schreef luxerobots het volgende:
Goud zal ook wel wat minder lucratief worden voor Rusland.
Nu.nl: VK, VS, Japan en Canada kondigen importverbod aan op Russisch goud
Zo overduidelijk is dat niet.quote:Op zondag 26 juni 2022 11:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je beticht mij nu van eenzijdige focus, terwijl de overduidelijke rode draad in mijn posts juist is dat ik niet geloof in 100% goed vs. 100% slecht?
Lachwekkend.
Ja, china zal het wel willen hebben, tegen 10% markconform.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Zijn genoeg Rusland vriendelijke landen die wel willen.
Wie in goud investeert kan geen verlies draaien. Die houdt zijn waarde vast en wordt op de langere termijn steeds meer waard. Dit soort acties zal daar niets aan veranderen.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:01 schreef luxerobots het volgende:
Goud zal ook wel wat minder lucratief worden voor Rusland.
Nu.nl: VK, VS, Japan en Canada kondigen importverbod aan op Russisch goud
Apart dat ze daar bij de Dagelijkse Standaard dan niet linken naar de primaire bron (dat Telegraaf artikel).quote:Op zondag 26 juni 2022 12:18 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
De krant spreekt opeens met experts die nu dan toch maar toegeven dat Rusland feitelijk aan het winnen is. Patrick Bolder van The Hague Centre for Strategic Studies (HCSS) zegt dat laatste heel duidelijk. "We hebben aan wensdenken gedaan," stelt hij. "We hebben ons blindgestaard op de Oekraense successen, en zagen niet wat er verder gebeurde in het land."
Want dat is wat er aan de hand is. Rusland is feitelijk bezig de hele Donbas in handen te nemen - of heeft dat al gedaan. De strijd voor Charkov en Kiev is van ondergeschikt belang - en was dat vanaf dag n.
"Oekrane is nooit aan de winnende hand geweest," citeert De Telegraaf een andere expert, Peter Wijninga. "Het land heeft zich heel goed verdedigd, maar Moskou is zijn buren nog steeds veruit de baas, in mensen n in middelen. Rusland heeft veel fouten gemaakt in het begin van de oorlog, maar is in staat zich te herpakken, zoals dat in de geschiedenis vaker is gebeurd."
En dan komt het belangrijkste nog van Wijninga's uitspraken. "In principe heeft [Poetin] dan de doelen bereikt die hij zichzelf had gesteld" voor de oorlog begon, zegt de expert namelijk ook. "Hij kan zichzelf dan feliciteren en gaan onderhandelen, met een heel sterke positie. De kans dat Kiev in staat is het gebied weer terug te veroveren is namelijk niet groot."
https://www.dagelijksesta(...)orlog-aan-het-winnen
Is het voorbij mensen?
Was artikel van een paar dagen terug, ik heb geen abonnement, meerderen citeren hieruit.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:21 schreef Tocadisco het volgende:
Apart dat ze daar bij de Dagelijkse Standaard dan niet linken naar de primaire bron (dat Telegraaf artikel).
Ook vreemd trouwens dat het op de Telegraaf zelf niet terug te vinden is, zouden ze het misschien niet zo nauw nemen met de waarheid daar bij DS?
Ik heb ff gekeken, maar de fat lady zit nog niet eens in de makeup stoel, laat staan dat ze aan het zingen is.quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)-spel-goed-te-spelenquote:Op zondag 26 juni 2022 12:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Apart dat ze daar bij de Dagelijkse Standaard dan niet linken naar de primaire bron (dat Telegraaf artikel).
Ook vreemd trouwens dat het op de Telegraaf zelf niet terug te vinden is, zouden ze het misschien niet zo nauw nemen met de waarheid daar bij DS?
Hou toch op man. Als jij spreekt over mijn "handelsmerk", houdt dat in dat je blijkbaar mijn posts al geruime tijd volgt en daarin een patroon denkt te herkennen om mij een predikaat te geven. Waar heb ik eenzijdige focus op volgens jou?quote:Op zondag 26 juni 2022 12:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zo overduidelijk is dat niet.
Dus hou je lach maar voor je.
Toch wel erg opvallend trouwens dat het complete doemdenkershoekje (Niet alleen Patrick Bolder maar bijvoorbeeld ook Rob de Wijk) allemaal bij hetzelfde instituut werkzaam zijn: https://hcss.nl/experts/quote:Op zondag 26 juni 2022 12:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb ff gekeken, maar de fat lady zit nog niet eens in de makeup stoel, laat staan dat ze aan het zingen is.
Alternatief: als we nu ja zeggen, ga jij dan weg?
Ik vind het op zich wel grappig dat ze blijkbaar daar weten wat putin's plan precies was. Heeft een snufje '4D schaken'. Offensief op Kyiv was blijkbaar een afleidingsmanoeuvre, oid.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Toch wel erg opvallend trouwens dat het complete doemdenkershoekje (Niet alleen Patrick Bolder maar bijvoorbeeld ook Rob de Wijk) allemaal bij hetzelfde instituut werkzaam zijn: https://hcss.nl/experts/
Nee, wordt ook gewoon duidelijk gezegd dat Rusland enorme fouten heeft gemaakt in het begin, die hele exercitie in het noorden richting Kiev was er 1 van.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:39 schreef ExTec het volgende:
Ik vind het op zich wel grappig dat ze blijkbaar daar weten wat putin's plan precies was. Heeft een snufje '4D schaken'. Offensief op Kyiv was blijkbaar een afleidingsmanoeuvre, oid.
Dus: na zoveel maal de ambitie terugschroeven, boeken ze nu eindelijk enigszins succes - is een betere bewoording?quote:Op zondag 26 juni 2022 12:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, wordt ook gewoon duidelijk gezegd dat Rusland enorme fouten heeft gemaakt in het begin, die hele exercitie in het noorden richting Kiev was er 1 van.
Het HCSS heeft natuurlijk ook een net iets andere informatiepositie dan Fok! die het hebben moet van Twitter etc...quote:Op zondag 26 juni 2022 12:35 schreef Tocadisco het volgende:
Toch wel erg opvallend trouwens dat het complete doemdenkershoekje (Niet alleen Patrick Bolder maar bijvoorbeeld ook Rob de Wijk) allemaal bij hetzelfde instituut werkzaam zijn: https://hcss.nl/experts/
En die informatiepositie is beter dan die van overheden of andere instituten die de situatie voor Oekrane een stuk positiever inschatten?quote:Op zondag 26 juni 2022 12:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het HCSS heeft natuurlijk ook een net iets andere informatiepositie dan Fok! die het hebben moet van Twitter etc...
Vooralsnog hebben de Ruski's een aardig gebied in handen. Of je dat al dan niet een succes moet vinden is een tweede.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:43 schreef ExTec het volgende:
Dus: na zoveel maal de ambitie terugschroeven, boeken ze nu eindelijk enigszins succes - is een betere bewoording?
Business Insider, Bloomberg, er lijkt sprake te zijn van consensus.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:43 schreef AchJa het volgende:
Het HCSS heeft natuurlijk ook een net iets andere informatiepositie dan Fok! die het hebben moet van Twitter etc...
Ja, ze bellen ff naar het pentagon, ofzo, en melden zich aan voor de dagelijkse mailing list met top secret analyses ofzo.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
De meeste informatie is ook nog eens zo multi-interpretabel dat je op basis ervan naar alle gewenste conclusies kan toewerken, dan is het niet zo gek dat er een clubje ontdekt dat er een markt is voor doemverhalen en dan in dat gat springt.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ze bellen ff naar het pentagon, ofzo, en melden zich aan voor de dagelijkse mailing list met top secret analyses ofzo.
Ik bewijfel het. Ze zullen het moeten doen met informatie die in het public domain word gereleased, net als iedereen. Al is het maar om de zeer simpele reden dat geclassificeerde info niet geclassificeerd blijft als je het deelt met 1000+1 "denktanks" over de hele wereld.
Maar net doen alsof de NL talking heads natuurlijk wel toegang hebben tot info die de rest niet heeft, past natuurlijk perfect bij het op het schild hef gedrag wat we hier veel zien.
Het is een column (van 10 dagen oud) met 1 van de duizenden experts die dagelijks hun mening geven over de oorlog? Hoezo draag jij dit aan als bewijs dat de oorlog ten einde is en dat de mainstream media dit toegeven?quote:
Ze geilen op halfnaakte mannen op paarden.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:52 schreef Simmertje het volgende:
Wat is toch die obsessie van conservatief (extreem) rechts Nederland om zo te flirten met Rusland en Poetin? Stiekem dromen van een blank orthodox conservatief Europa?
Als je er vanuit gaat dat wat er naar buiten gecommuniceerd wordt exact hetzelfde is als wat er achter gesloten deuren besproken wordt...quote:Op zondag 26 juni 2022 12:45 schreef Tocadisco het volgende:
En die informatiepositie is beter dan die van overheden of andere instituten die de situatie voor Oekrane een stuk positiever inschatten?
Ik heb nooit over bewijzen gesproken.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:57 schreef Simmertje het volgende:
Het is een column (van 10 dagen oud) met 1 van de duizenden experts die dagelijks hun mening geven over de oorlog? Hoezo draag jij dit aan als bewijs dat de oorlog ten einde is en dat de mainstream media dit toegeven?
Mag dat wel van onze lieve heer?quote:Op zondag 26 juni 2022 12:58 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ze geilen op halfnaakte mannen op paarden.
Nederland is per definitie geen lid van de 5 Eyes dus wat dat betreft snijdt je opmerking weinig hout...quote:Op zondag 26 juni 2022 12:52 schreef ExTec het volgende:
Ja, ze bellen ff naar het pentagon, ofzo, en melden zich aan voor de dagelijkse mailing list met top secret analyses ofzo.
Ik bewijfel het. Ze zullen het moeten doen met informatie die in het public domain word gereleased, net als iedereen. Al is het maar om de zeer simpele reden dat geclassificeerde info niet geclassificeerd blijft als je het deelt met 1000+1 "denktanks" over de hele wereld.
Maar net doen alsof de NL talking heads natuurlijk wel toegang hebben tot info die de rest niet heeft, past natuurlijk perfect bij het op het schild hef gedrag wat we hier veel zien.
Je kan wel blijven doen alsof het een gegeven is dat die mensen privy zijn aan info die de rest niet heeft, maar dat is niet geloofwaardig.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je er vanuit gaat dat wat er naar buiten gecommuniceerd wordt exact hetzelfde is als wat er achter gesloten deuren besproken wordt...
Wat weinig hout snijd, is je veronderstelling dat al die talking heads 'zondermeer' bij die info kunnen.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nederland is per definitie geen lid van de 5 Eyes dus wat dat betreft snijdt je opmerking weinig hout...
Plaats ze gerust in een hokje.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:01 schreef Simmertje het volgende:
Mag dat wel van onze lieve heer?
Maar even zonder dollen, valt op dat je deze groep steeds makkelijker in een hokje kunt plaatsen.
Nog maar een keer, Nederland kan sowieso niet bij de 5 Eyes intel. Als je internationaal optreedt en er moet 5 Eyes info gedeeld worden worden de overige landen gewoon de bunker uitgestuurd... Dus wat dat betreft is de informatiepositie van de overheid/defensie niet heel veel beter dan een instituut als het HCCS.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:04 schreef ExTec het volgende:
Je kan wel blijven doen alsof het een gegeven is dat die mensen privy zijn aan info die de rest niet heeft, maar dat is niet geloofwaardig.
Dat gaat gewoon als mis bij de logistiek. Zou er een uitgebreide wereldwijde screening moeten zijn mbt wie wel bepaalde info mag, als denktank zijnde, of wie niet.
Jij leeft echt in een fantasiewereld. Deze oorlog is nog lang niet voorbij.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:06 schreef Za het volgende:
[..]
Plaats ze gerust in een hokje.
Ooit zul je moeten aanvaarden dat Putin gewonnen heeft, niet alleen de oorlog in Ukraine, maar de slag tegen alle sanctie opleggers, die nu te kampen hebben met grote problemen
Je moet dit verder niet persoonlijk nemen, ookal had je het graag anders gezien.
Het is fijn wanneer het voorbij is, er onderhandelingen komen, en wellicht kunnen we onze band met Rusland verbeteren voordat we verder verkommeren onder de steenkolendampen.
Wat op geen enkele manier mijn stelling tegenspreekt.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog maar een keer, Nederland kan sowieso niet bij de 5 Eyes intel. Als je internationaal optreedt en er moet 5 Eyes info gedeeld worden worden de overige landen gewoon de bunker uitgestuurd... Dus wat dat betreft is de informatiepositie van de overheid/defensie niet heel veel beter als een instituut als het HCCS.
Maar de informatiepositie van de Amerikaanse en Britse overheid zijn wel stukken beter en die schatten de situatie heel anders in dan HCCS, waarom zou je die laatste partij dan meer moeten vertrouwen?quote:Op zondag 26 juni 2022 13:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog maar een keer, Nederland kan sowieso niet bij de 5 Eyes intel. Als je internationaal optreedt en er moet 5 Eyes info gedeeld worden worden de overige landen gewoon de bunker uitgestuurd... Dus wat dat betreft is de informatiepositie van de overheid/defensie niet heel veel beter dan een instituut als het HCCS.
Wat jij wil.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:05 schreef ExTec het volgende:
Wat weinig hout snijd, is je veronderstelling dat al die talking heads 'zondermeer' bij die info kunnen.
Wat openbaar gedeeld wordt...quote:Op zondag 26 juni 2022 13:11 schreef Tocadisco het volgende:
Maar de informatiepositie van de Amerikaanse en Britse overheid zijn wel stukken beter en die schatten de situatie heel anders in dan HCCS, waarom zou je die laatste partij dan meer moeten vertrouwen?
Je ziet hetzelfde met je zwetsverhaal over die wapenhandelaar. Je pakt een onrelevant punt en gaat daar vervolgens met een hoop projectie en verkeerde aannames op in.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hou toch op man. Als jij spreekt over mijn "handelsmerk", houdt dat in dat je blijkbaar mijn posts al geruime tijd volgt en daarin een patroon denkt te herkennen om mij een predikaat te geven. Waar heb ik eenzijdige focus op volgens jou?
Heel vreemd, om de stelling dat de talking heads zogenaamd zoveel beter genformeerd zijn, te "ondersteunen" met de opmerking dat NL in z'n geheel niet optimaal in de informatie vergaring zit.quote:
Weet jij wat er intern in de inlichtingenketen besproken wordt?quote:Op zondag 26 juni 2022 13:11 schreef ExTec het volgende:
Wat op geen enkele manier mijn stelling tegenspreekt.
Ah....quote:
quote:Op zondag 26 juni 2022 12:52 schreef ExTec het volgende:
Ze zullen het moeten doen met informatie die in het public domain word gereleased, net als iedereen.
Nederland zit bij de 9 eyes groep.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog maar een keer, Nederland kan sowieso niet bij de 5 Eyes intel. Als je internationaal optreedt en er moet 5 Eyes info gedeeld worden worden de overige landen gewoon de bunker uitgestuurd... Dus wat dat betreft is de informatiepositie van de overheid/defensie niet heel veel beter dan een instituut als het HCCS.
Inderdaad. De Amerikaanse en Brusselse bevelhebbers gaan door tot de laatste Oekranse snik.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Jij leeft echt in een fantasiewereld. Deze oorlog is nog lang niet voorbij.
Nee. Maar tegelijkertijd denk ik niet dat de talkingheads een volwaardig deel zijn van.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weet jij wat er intern in de inlichtingenketen besproken wordt?
De stelling was dat ze ruim beter geinformeerd zijn dan de Twitter lezende Fokkers, dat is wat ik zei.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:16 schreef ExTec het volgende:
Heel vreemd, om de stelling dat de talking heads zogenaamd zoveel beter genformeerd zijn, te "ondersteunen" met de opmerking dat NL in z'n geheel niet optimaal in de informatie vergaring zit.
Wat overigens best kan, daar gaat het wmb niet om.
Aldus het wappie narratief.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:20 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Inderdaad. De Amerikaanse en Brusselse bevelhebbers gaan door tot de laatste Oekranse snik.
Dan heb je niet helemaal scherp hoe de inlichtingenketen in zijn totaliteit werkt. Zoals ik al zei, ook bv. het NLR en TNO zijn daar onderdeel van, die verzorgen bv. technische doorrekeningen van wapensystemen (capaciteiten). Of berekenen de RCS'en van systemen etc. Allemaal in opdracht van defensie. En guess what? Het HCCS komt voort uit TNO.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
Nee. Maar tegelijkertijd denk ik niet dat de talkingheads een volwaardig deel zijn van.
Lekker geromantiseerd beeld, is dat.
"Ja, we vinden die de wijk zo'n toffe peer, we weten natuurlijk 100% dat hij en z'n clubje te vertrouwen zijn, weetjewat, we geven hem gewoon toegang tot info die de classificatie "Top Secret" heeft. Komt helemaal goed."
Uh huh.
Ergo, het HCCS heeft een prima informatiepositie.quote:HCSS ontstond binnen TNO in 2003 als een onderdeel van de afdeling Strategie en Beleidsstudies van Business Unit 2 van TNO Defensie en Veiligheid.
Maar is die informatiepositie, hoewel die ongetwijfeld beter is dan van willekeurige Fok!kers, dan beter dan die van andere instituten (en overheden) die de situatie anders inschatten?quote:Op zondag 26 juni 2022 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan heb je niet helemaal scherp hoe de inlichtingenketen in zijn totaliteit werkt. Zoals ik al zei, ook bv. het NLR en TNO zijn daar onderdeel van, die verzorgen bv. technische doorrekeningen van wapensystemen (capaciteiten). Of berekenen de RCS'en van systemen etc. Allemaal in opdracht van defensie. En guess what? Het HCCS komt voort uit TNO.
[..]
Ergo, het HCCS heeft een prima informatiepositie.
Ja, dat was die beroepsgroep die zichzelf decennia heeft op lopen fokken over "de rus beer".quote:Op zondag 26 juni 2022 13:23 schreef AchJa het volgende:
Doen alsof men het hier beter denkt te weten dan het HCCS getuigt iig van een enorme zelfoverschatting.
Neen.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:33 schreef ExTec het volgende:
Maar goed, grosso modo mogen de talkingheads het dus doen met info, die ons allen ter beschikking staat.
Nogmaals, wat er publiekelijk gedeeld wordt...quote:Op zondag 26 juni 2022 13:32 schreef Tocadisco het volgende:
Maar is die informatiepositie, hoewel die ongetwijfeld beter is dan van willekeurige Fok!kers, dan beter dan die van andere instituten (en overheden) die de situatie anders inschatten?
En wat bedoel je daar precies mee? Dat de Amerikanen en Britten eigenlijk ook wel weten dat de situatie kansloos houden maar dat achter houden voor de rest van de wereld?quote:Op zondag 26 juni 2022 13:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nogmaals, wat er publiekelijk gedeeld wordt...
Nou de oorlog is nog niet over en een nukeje zou nog gegooid kunnen worden.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat was die beroepsgroep die zichzelf decennia heeft op lopen fokken over "de rus beer".
Wat een misvormde welp bleek.
"YOU HAD ONE JOB!", h?
Maar goed, grosso modo mogen de talkingheads het dus doen met info, die ons allen ter beschikking staat.
En vanzelfsprekend zit er toegevoegde waarde in het clusteren van mensen met verstand van zaken, dat ontken ik niet.
Nee we doen er niks mee.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij kwaad worden omdat je favo Sterke Man beledigd wordt ofzo?
Waarom zou je je binnen het bereik van luchtafweer begeven als je je doelen ook van verder weg kan bestoken?quote:Op zondag 26 juni 2022 13:42 schreef BEFEM het volgende:
Vraagie, waarom schieten die TU-95 en TU-160 bommenwerpers de kruisrakketten af vanuit de Kaspische zee en niet van dichterbij?
De Kaspische zee is 2500 km verderopquote:Op zondag 26 juni 2022 13:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom zou je je binnen het bereik van luchtafweer begeven als je je doelen ook van verder weg kan bestoken?
Yup.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nederland zit bij de 9 eyes groep.
Het HCCS en defensie hebben iig een aardig warme band, beide kanten op.quote:Ik mag hopen dat de mivd betere info heeft dan veel andere clubjes en denktanks.
Dan lijkt het me dat ze daar behoorlijk veilig hun ding kunnen doen. De Amerikanen beschoten Baghdad ook vanuit de Middellandse Zee.quote:
wat is hier gek aan?quote:Op zondag 26 juni 2022 12:18 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
De krant spreekt opeens met experts die nu dan toch maar toegeven dat Rusland feitelijk aan het winnen is. Patrick Bolder van The Hague Centre for Strategic Studies (HCSS) zegt dat laatste heel duidelijk. "We hebben aan wensdenken gedaan," stelt hij. "We hebben ons blindgestaard op de Oekraense successen, en zagen niet wat er verder gebeurde in het land."
Want dat is wat er aan de hand is. Rusland is feitelijk bezig de hele Donbas in handen te nemen - of heeft dat al gedaan. De strijd voor Charkov en Kiev is van ondergeschikt belang - en was dat vanaf dag n.
"Oekrane is nooit aan de winnende hand geweest," citeert De Telegraaf een andere expert, Peter Wijninga. "Het land heeft zich heel goed verdedigd, maar Moskou is zijn buren nog steeds veruit de baas, in mensen n in middelen. Rusland heeft veel fouten gemaakt in het begin van de oorlog, maar is in staat zich te herpakken, zoals dat in de geschiedenis vaker is gebeurd."
En dan komt het belangrijkste nog van Wijninga's uitspraken. "In principe heeft [Poetin] dan de doelen bereikt die hij zichzelf had gesteld" voor de oorlog begon, zegt de expert namelijk ook. "Hij kan zichzelf dan feliciteren en gaan onderhandelen, met een heel sterke positie. De kans dat Kiev in staat is het gebied weer terug te veroveren is namelijk niet groot."
https://www.dagelijksesta(...)orlog-aan-het-winnen
Is het voorbij mensen?
Op laten we zeggen, 500 km van de grens kunnen ze ook veilig hun ding doen.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan lijkt het me dat ze daar behoorlijk veilig hun ding kunnen doen. De Amerikanen beschoten Baghdad ook vanuit de Middellandse Zee.
Hey, dit lijken wel de chaotische aanvallijnen van de Duitsers in 1942, nadat Hitler de leiding overnam in de operatie Fall Blau.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:59 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Op laten we zeggen, 500 km van de grens kunnen ze ook veilig hun ding doen.
[ afbeelding ]
Ze schieten van rood maar kunnen ook gewoon vanuit oranje schieten, stuk dichterbij en gewoon veilig boven Ruslands grondgebied.
Misschien spierballentaal? Zoiets van "kijk eens van waarvandaan wij jullie kunnen treffen' en dat is dan tevens een waarschuwing aan de rest van de wereld.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:59 schreef BEFEM het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze schieten van rood maar kunnen ook gewoon vanuit oranje schieten, stuk dichterbij en gewoon veilig boven Ruslands grondgebied.
Wappies hebben wel vaker gelijk gekregen de afgelopen jaren.quote:
Dan had hij wel gewoon de oorlog verklaart, en en masse gemobiliseerd, ipv nu oude van dagen naar het front te sturen.quote:
Waarom gelijk al je kruit verschieten? Je vergeet dat de hele wereld toekijkt en het manipuleren van de publieke opinie elders en thuis nou eenmaal hoort bij de gang van zaken. Blijkbaar. Zker als het gaat om het gebruik van militair geweld. Wat dat betreft hebben ze goed van de Amerikanen geleerd.quote:Op zondag 26 juni 2022 14:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan had hij wel gewoon de oorlog verklaart, en en masse gemobiliseerd, ipv nu oude van dagen naar het front te sturen.
Ah, het 4D schaken komt om de hoek, hij bewaart the best for last.quote:Op zondag 26 juni 2022 14:30 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Waarom gelijk al je kruit verschieten? Je vergeet dat de hele wereld toekijkt en het manipuleren van de publieke opinie elders en thuis nou eenmaal hoort bij de gang van zaken. Blijkbaar. Zker als het gaat om het gebruik van militair geweld. Wat dat betreft hebben ze goed van de Amerikanen geleerd.
Klopt niet.quote:en het Russische volk verwerkt de initiele tegenslagen op een behoorlijk andere wijze dan wij westerlingen.
Wellicht omdat het officieel geen oorlog is in Rusland? Op de Kaspische Zee kan geen Rus de vliegtuigen raketten zien afvuren. Dit is overigens ook puur giswerk van mijner zijde.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:59 schreef BEFEM het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er staat niet dat het beste voor het laatste bewaard wordt.quote:Op zondag 26 juni 2022 14:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, het 4D schaken komt om de hoek, hij bewaart the best for last.
Deze observatie van je:
[..]
Klopt niet.
In het donker gehouden worden is niet hetzelfde als "verwerken".
En dat is vrij breed de consensus. Als je eerst maand na maand je volk zit op te fokken, dat het allemaal zo toppie gaat kun je niet ineens gaan mobiliseren, want het gaat toch immers toppie?
En dat zie je ook terug aan de koelwagons vol rus lijken, die rus gewoon niet eens terug wil. Want te veel lijken is opstand.
Mbt personele problemen, en hoe rus zelf in het donker wordt gehouden, vers van de pers ook nog:
[ afbeelding ]
Dat nepparlement van ze had geloof ik 'toestemming' gegeven om de strijdkrachten in het buitenland te gebruiken. In het binnenland het leger gebruiken zal het ook in een bananenrepubliek toch wat lastiger liggen.quote:Op zondag 26 juni 2022 14:45 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wellicht omdat het officieel geen oorlog is in Rusland? Op de Kaspische Zee kan geen Rus de vliegtuigen raketten zien afvuren. Dit is overigens ook puur giswerk van mijner zijde.
Waar zijn ze dan?quote:Op zondag 26 juni 2022 14:48 schreef YoungDriller het volgende:
Zoals ik al zei, Rusland heeft eindeloos meer blikken met kanonnenvoer om open te trekken.
Misschien moeten we Moldavi dan een miljoen euro geven en die opslag plaats of opblazen of alles wat nog niet verroest is naar Oekrane verschepen. Ligt die opslag toevallig in dat stukje waar de Russen zitten?quote:Op zondag 26 juni 2022 13:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland is zwakker dan de USSR omdat veel van de USSR wapens in Ukraine en Moldova zijn gestationeerd.
https://www.reddit.com/r/(...)combat_capabilities/
The Soviets did. They prepared for a war where they quickly have to move troops and equipment from the Soviet Union to Poland or Germany. Which is why they put a pretty large part of their equipment near the western border of the Soviet Union.
Now ALL of that stockpile targets one single country : Ukraine
===================================================
Ukraine started independence with 6500 tanks, 1500 combat aircraft and over 350 ships. The navy mostly defected to Russia in the 90s and the tanks and combat aircraft were too expensive to maintain so most were scrapped or left in essentially unmaintained storage. But even if Ukraine can't use those tanks and aircraft, it's a huge part of the Soviet stockpile that isn't currently targeting Ukraine.
Another asset of the Soviet stockpile that isn't currently targeting Ukraine is their biggest ammo storage site. Because that site is in Moldova. It also hasn't been properly maintained for decades.
Ze schieten natuurlijk ook gewoon gewoon raketten van net over de grens, en ook artillerie.quote:Op zondag 26 juni 2022 14:45 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wellicht omdat het officieel geen oorlog is in Rusland? Op de Kaspische Zee kan geen Rus de vliegtuigen raketten zien afvuren. Dit is overigens ook puur giswerk van mijner zijde.
Kap eens met je infantiele verwijten en veeg dat schuim eens uit je mondhoeken weg .quote:Op zondag 26 juni 2022 15:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar zijn ze dan?
En over het "beter verwerken" heb je het niet meer, helder.
En om ff te schetsen hoe ver rus oprukt, het zwarte stipje.
[ afbeelding ]
Met dit tempo zijn ze nog wel ff bezig.
Voor de rest is je eerdere post gewoon 1 grote pro-kremlin troll BS bingo kaart.
Het geromantiseerde idee als ware het nog steeds dat een gemiddeld rus gezin 7 kinderen heeft, zoals het in WO2 wel was, tot aan het Oekraners wegzetten als trekpoppen, die louter met rus aan het matten zijn, omdat ze dat in brussel en washington zeggen, want zelf nadenken of een mening hebben, kunnen, doen ze natuurlijk niet,
Maar wel bonus punten voor je creatieve "ik weet zeker dat west-Oekrane en Polen echt wel voor een samenvoeging zijn! - hoezo, heb je het ze gevraagd soms?
Ik lees meestal AD omdat dat makkelijker in te tikken is 😜quote:Op zondag 26 juni 2022 12:32 schreef Idisrom het volgende:
Is de Telegraaf nog wel de grootste krant van Nederland?
Ik dacht dat hun marktaandeel behoorlijk is ingestort.
Het is wel 1 van de locaties waar het spannend gaat worden. Ik verwacht dat deze oorlog lang gaat duren. En hoe langer het duurt, hoe meer kans op escalatie in Knigsbergquote:Op zondag 26 juni 2022 17:33 schreef hollandia02 het volgende:
Zal er in verloop van de Oorlog nog iets gaan gebeuren met Koningsberg/Kaliningrad/Oost-Pruissen?
Als represaille voor de Donbass bijvoorbeeld?
Ik denk het zelf enigszins wel anderzijds niet, wel omdat Rusland er lastig bij kan komen dus wellicht zelf wegtrekt,
Niet omdat het nooit een direct conflict zal worden ivm een kernoorlog.
Dus 1 discussiepunt in een lange reeks topics waarin allerlei onderwerpen naar voren komen, is volgens jou voldoende argument om mijn "handelsmerk" te definiren.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je ziet hetzelfde met je zwetsverhaal over die wapenhandelaar. Je pakt een onrelevant punt en gaat daar vervolgens met een hoop projectie en verkeerde aannames op in.
Het daadwerkelijke onderwerp laat je ongemoeid.
Waarom zou je dat willen als de range van je wapensysteem vele malen groter is?quote:Op zondag 26 juni 2022 13:59 schreef BEFEM het volgende:
Ook dit en het kost je veel minder peut. Ook geen moeilijke crew changes met rust in hotels enzo...quote:Op zondag 26 juni 2022 20:13 schreef sp3c het volgende:
En je bent sneller thuis dan wanneer je nog 2000km doorvliegt
Ja geen idee, vandaar mijn vraagquote:Op zondag 26 juni 2022 20:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen als de range van je wapensysteem vele malen groter is?
Daarbij is het gewoon een vorm van jezelf niet prijs geven/ verrassing. Een bomber op 500km wordt wel opgepikt door de radar en dan heb je feitelijk al een soort van voorwaarschuwing waar eventueel de CM's vandaan komen. Als je op 2500km afstand vliegt is de kans dat de bomber zelf gezien wordt door de radar niet zo heel groot en dan moet je dus het ingezette wapen (Cruise Missile) gaan vinden wat vele malen lastiger is.
Zwembad verversen etc.quote:Op zondag 26 juni 2022 20:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook dit en het kost je veel minder peut. Ook geen moeilijke crew changes met rust in hotels enzo...![]()
Precies mijn punt dat je het punt mist.quote:Op zondag 26 juni 2022 18:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dus 1 discussiepunt in een lange reeks topics waarin allerlei onderwerpen naar voren komen, is volgens jou voldoende argument om mijn "handelsmerk" te definiren.
Nog even ingaand op wat je een "zwetsverhaal" noemt. Er wordt een claim gedaan dat overheidsfunctionarissen met de dood worden bedreigd door Rusland wanneer ze dit soort wapendeals sluiten. Jij noemt dit een "oorlogsdaad op NAVO-grondgebied". De enige bron hiervan is een anonieme Amerikaanse burger die internationaal in wapens handelt. Geen verklaringen van die overheden zelf dat deze bedreigingen hebben plaatsgevonden. Wel wat verderop in het artikel wat verklaringen van overheidsfunctionarissen die Rusland verdenken van het opblazen van munitiedepots, maar dat staat volledig los van de claim over bedreigingen.
Als er echt dit soort bedreigingen zijn geuit aan officile overheidsfunctionarissen van NAVO-landen, ben ik het zelfs compleet met je eens dat dat een oorlogsdaad is. Maar we moeten het uitsluitend doen met het woord van een anonieme Amerikaanse burger die wapendeals met oud-Sovjetmateriaal sluit die naar de hoogste bieder gaan. Dat is op zijn minst shady as fuck en pleit wat mij betreft niet heel erg voor de ontzettende betrouwbaarheid van deze beweringen.
Ik geef nog aan dat als mijn aanname dat dit soort deals illegaal zijn niet klopt, ik het graag hoor. Het tegendeel heb ik nog niet gehoord, alleen "wapenhandel is niet altijd illegaal". Die bewering heb ik ook nooit gedaan, ik reageer alleen op de omstandigheden die rond deze bron geschetst worden.
Dat gelul over "projectie" is ook maar wat inhoudsloos strooien met termen. Wat ik projecteer en op wie wordt verder niet benoemd.
Waarom zou het? Ik denk niet dat de Duitsers dit terug gaan annexeren. Etnische Duitsers zitten daar nog amper.quote:Op zondag 26 juni 2022 17:33 schreef hollandia02 het volgende:
Zal er in verloop van de Oorlog nog iets gaan gebeuren met Koningsberg/Kaliningrad/Oost-Pruissen?
Als represaille voor de Donbass bijvoorbeeld?
Ik denk het zelf enigszins wel anderzijds niet, wel omdat Rusland er lastig bij kan komen dus wellicht zelf wegtrekt,
Niet omdat het nooit een direct conflict zal worden ivm een kernoorlog.
Man man man, je lult nu echt gigantisch uit je nek. Dit is de post die je quotte:quote:Op zondag 26 juni 2022 20:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies mijn punt dat je het punt mist.
Meer gezwets dus.
Ik refereerde naar het opblazen wat wel gedocumenteerd is. Jij begint full on over een wapenhandelaar. Net zoals je nu weer doet.
Hierop antwoord je dat dit gewoon oorlogsdaden op Navo-grondgebied zijn. De inhoud van de post is dus puur en alleen gericht op vermeende Russische doodsbedreigingen aan overheidsofficials, volgens de anonieme wapenhandelaar. Ik begin dus niet over de wapenhandelaar, ik reageer erop.quote:Russische geheime dienst bedreigt OostEuropese landen om geen artillery granaten aan Ukraine te leveren
https://www.washingtonpos(...)-sabotage-artillery/
A U.S. citizen helping to broker weapons transfers to Ukraine said he recently approached an Eastern European country to negotiate a purchase of artillery rounds. Officials in that country said they couldn’t make a deal, the man said, because the Russians had already warned that they would “kill them if they sold anything to the Ukrainians.”
lekker belangrijkquote:Op zondag 26 juni 2022 21:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Mensen denken altijd dat Poetin met ontbloot bovenlijf op een paard zat voor de foto
Maar dat klopt helemaal niet.
Het was een pony
Wat een lullig tafeltje.quote:Op zondag 26 juni 2022 21:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wanneer de foto's van Boris Johnson met blote borst op een paard?
quote:Op zondag 26 juni 2022 21:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Mensen denken altijd dat Poetin met ontbloot bovenlijf op een paard zat voor de foto
Maar dat klopt helemaal niet.
Het was een pony
Als Rus word je daar toch knettergek van dag in dag uit dat geschreeuw om alles en iedereen aan te vallen en plat te bombarderen?quote:Op zondag 26 juni 2022 21:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Aanval op Duitsland op handen? Stoerdoenerij voor eigen parochie. Wat een saai programma is dit eigenlijk.
Al eerder geprobeerd trouwens.quote:Op zondag 26 juni 2022 21:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wanneer de foto's van Boris Johnson met blote borst op een paard?
Of ze meer geld hebben dan het westen valt te bezien. Ik denk het niet. Qua wapens zullen mensen die niet verblind zijn door hun eigen vermeende "kritische denken" zich ook eens afvragen of dat wel het geval is, als we kunnen lezen dat rus nu belarus leeg moet halen voor munitie.quote:Op zondag 26 juni 2022 16:26 schreef YoungDriller het volgende:
Wat ik zeg is dat het is simpel een kweste van tijd voor het gedaan is en je niets meer hebt wat waard is om over te vechten. Men vecht geen oorlog uit om liefdadigheid. Nog nooit gebeurd. Er moet iets te halen/bewaren zijn en deze oorlog is relatief gezien pas net begonnen. Het komt neer op een simpel sommetje. Rusland heeft meer grondstoffen, wapens, geld, mensen en een langere adem.
De verliezen aan de rus kant zijn nog steeds groter. En het dramatische is enerzijds toneel, anderzijds hebben UA functionarissen dat al voorzichtig terug gelopen. Want ja, we willen wel zielig zijn, maar ook weer niet zo zielig dat mensen het opgeven.quote:Oekrane verliest meer mensen. De situatie is momenteel onhoudbaar en dat komt uit de mond van Zelenskyy zelf.
Zonder die bemoeienis was Oekrane nu verleden tijd, maar h, jij krijgt geen hoge gasrekening, of hoge rekening aan de pomp.quote:Oekrane is inderdaad nog aan het vechten met de Russen door de bemoeienis van Brussel en Washington. Anders was de oorlog al lang afgelopen geweest. Maar de EU/Washington wil niet dat de oorlog afgelopen is. De EU/Washington wil winnen. Koste wat het kost. Tot de laatste Oekraner tussen zes plankjes onder de grond ligt.
Vladje kan z’n rekeningen niet meer betalen:quote:Op zondag 26 juni 2022 22:20 schreef TLC het volgende:
Ah Vladje gaat naar t buitenland, hopelijk knallen ze t vliegtuig waar ie in zit uit de lucht.
Denk dat je Rusland aardig overschat eigenlijk. Dat ze Donbas vroeg of laat zouden veroveren was natuurlijk te verwachten. Iedereen ging daar vanuit min of meer. De vraag is wat gaat Rusland doen daarna. Als ze besluiten door te gaan gaat dat niet meevallen, want west Oekraine is veel beter verdedigd (en te verdedigen) dan die Donbas regio. Een Odessa veroveren gaat al minimaal maanden duren en ook ongezien veel leed en drama (aan beide kanten) veroorzaken. Waarschijnlijk ook al te hoog gegrepen en zullen ze deze stad pas kunnen intrekken als er geen gebouw meer overeind staat.quote:Op zondag 26 juni 2022 14:18 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Wappies hebben wel vaker gelijk gekregen de afgelopen jaren.
Het front wordt weer steeds korter en de Russische troepen raken meer geconcentreerd aan dit front. Rusland heeft eindeloos meer troepen en kanonnenvoer dan Oekrane en er melden zich simpelweg niet genoeg Polen en ander buitenlands volk aan om dat jaren vol te houden en Rusland is in historische context uiterst succesvol in het voeren van een uitputtingsoorlog.
Maar goed, het is altijd makkelijk om met een blauw-geel vlaggetje in de hand vanaf de zijlijn te schreeuwen als het op enkele psychopaten na niet jouw mensen zijn die daar en masse sterven voor het hogere (lees: Brussel/Washington's doel). Rusland stopt niet. Poetin's macht is te groot, hij is all-in gegaan en het Russische volk verwerkt de initiele tegenslagen op een behoorlijk andere wijze dan wij westerlingen.
Oekrane (als het nog bestaat over een paar jaar/ zal een rompstaat blijven zonder natuurlijke grondstoffen en een permanente kostenpost terwijl de Russen er vandoor gaan met zo'n beetje alle grondstoffen.
Doe de wereld een plezier, stop de oorlog, take your losses, en kijk of de rompstaat Oekrane berhaupt nog verder kan zonder kuntmatig in leven gehouden kan worden met Europees belastinggeld of laat Polen een gedeelte annexeren.
Ik weet zeker dat er brede steun onder zowel West-Oekraners als Polen zijn. Zitten ze gelijk bij de NAVO en de EU en de wereld kan verder want zowel Rusland als de NAVO hebben hun buffer en iedereen kan dit verhaal thuis verkopen als een overwinning en ook Moldavi is veilig(er). Als je het slim speelt kun je Polen zelfs de haven van Odessa geven op deze manier. Dt is een buffer.
f blijf lekker in die waan. Je komt er vanzelf wel achter als de poppetjes op raken en er steeds meer buitenlanders gedood of gevangengenomen worden en het moraal keihard daalt onder Oekranse strijdkrachten en ook in Europa (wat steun betreft) Ik vind het oprecht bijna sadistisch dat de EU en de VS maar olie op het vuur blijft gooien.
Nah, wij zijn de VS niet, dus boeie wat een Amerikaanse politicus ervan vindt...quote:
Ik duim met je mee!quote:Op zondag 26 juni 2022 22:20 schreef TLC het volgende:
Ah Vladje gaat naar t buitenland, hopelijk knallen ze t vliegtuig waar ie in zit uit de lucht.
Tja, dit betekent ook niksquote:Op zondag 26 juni 2022 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vladje kan z’n rekeningen niet meer betalen: [ twitter ]
Nee niet echt.quote:
Het favoriete gerecht van de huidige bondskanselier komt er wel vandaan.quote:Op zondag 26 juni 2022 21:04 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Waarom zou het? Ik denk niet dat de Duitsers dit terug gaan annexeren. Etnische Duitsers zitten daar nog amper.
De friet ziet er wel goed uit!!!quote:Op zondag 26 juni 2022 23:08 schreef ExTec het volgende:
Review van de rebranded McDonalds in mother russia.
Rusland heeft iets minder inwoners dan Duitsland en Frankrijk samen en een economie ter grootte van die van de Benelux. Het enige waardoor dat land nog zijn rol van lokale boeman kan blijven spelen is het feit dat ze een absurde hoeveelheid kernwapens hebben.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of ze meer geld hebben dan het westen valt te bezien. Ik denk het niet. Qua wapens zullen mensen die niet verblind zijn door hun eigen vermeende "kritische denken" zich ook eens afvragen of dat wel het geval is, als we kunnen lezen dat rus nu belarus leeg moet halen voor munitie.
En voor de rest blijf je doen alsof burgerbevolking= aantal militairen h.
En dat stukje liefdadigheid snap ik niet. Mensen in Oekrane vechten voor hun land.
[..]
De verliezen aan de rus kant zijn nog steeds groter. En het dramatische is enerzijds toneel, anderzijds hebben UA functionarissen dat al voorzichtig terug gelopen. Want ja, we willen wel zielig zijn, maar ook weer niet zo zielig dat mensen het opgeven.
[..]
Zonder die bemoeienis was Oekrane nu verleden tijd, maar h, jij krijgt geen hoge gasrekening, of hoge rekening aan de pomp.
Maar de keuze: 40 miljoen mensen in ellende onderdompelen, of een hoge rekening, hoef jij niet lang over na te denken, toch?
En zolang Oekrane zelf wil blijven matten, gaan wij ze helpen.
Niet mensen zoals jij, dat snap ik
Ik weet het niet zeker.quote:Op zondag 26 juni 2022 23:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De friet ziet er wel goed uit!!!Maarre.... Heinz? Dat is oude voorraad hoop ik?
Maar ik denk niet dat ketchup gemporteerd wordt, dat maak je net zo makkelijk lokaal.quote:Tuesday, March 8, 2022 4:45 PM
Kraft Heinz Statement Related to Our Business in Russia
While we continue to closely assess the humanitarian crisis in Ukraine, Kraft Heinz has suspended all new investments in Russia, and has also suspended all exports of Kraft Heinz products to Russia as well as imports of products from Russia.
Een land dat aangevallen wordt.quote:Op maandag 27 juni 2022 00:03 schreef UitStraling het volgende:
Oekrane werd nog geen drie dagen aangevallen of de regering beval al dat niemand tussen de 18 en 60 het land mocht verlaten, welk beschaafd land doet dat nou?
Echte ketchup, met tomaten, maken ze in Rusland niet zo makkelijk. Suiker met een rood kleurstofje kunnen ze wel maken natuurlijk.quote:Op zondag 26 juni 2022 23:41 schreef ExTec het volgende:
Maar ik denk niet dat ketchup gemporteerd wordt, dat maak je net zo makkelijk lokaal.
In Rusland groeien gewoon tomaten hoor.quote:Op maandag 27 juni 2022 00:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Echte ketchup, met tomaten, maken ze in Rusland niet zo makkelijk. Suiker met een rood kleurstofje kunnen ze wel maken natuurlijk.
Je zal alleen niet weten in welk vliegtuig Vladje zit.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:20 schreef TLC het volgende:
Ik werk voor een Amerikaans bedrijf en ondanks dat er werd gezegd 'dat de fabriek in Rusland sluit wegens de oorlog' produceren wij juist meer producten met Russische tekst erop(Anoniem, naam mijn bedrijf afwezig). Geld is geld.quote:Op zondag 26 juni 2022 23:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De friet ziet er wel goed uit!!!Maarre.... Heinz? Dat is oude voorraad hoop ik?
Ik zou een andere werkgever zoeken.quote:Op maandag 27 juni 2022 01:06 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik werk voor een Amerikaans bedrijf en ondanks dat er werd gezegd 'dat de fabriek in Rusland sluit wegens de oorlog' produceren wij juist meer producten met Russische tekst erop(Anoniem, naam mijn bedrijf afwezig). Geld is geld.
Waarom zou ik? Ik werk hier prima en ga niet een nieuwe baan zoeken omdat mijn baan (zoals vrijwel elk bedrijf wat zaken deed met Rusland) dat nog steeds doet.quote:
Ik zeg ook niet dat jij een andere baan zou moeten zoeken, maar ik zou niet willen werken voor zo'n bedrijf.quote:Op maandag 27 juni 2022 01:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Ik werk hier prima en ga niet een nieuwe baan zoeken omdat mijn baan (zoals vrijwel elk bedrijf wat zaken deed met Rusland) dat nog steeds doet.
Eens, deze hoort in de OP en stond daar ook tijdenlang, maar is telkens verwijderd.quote:Op zondag 26 juni 2022 16:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Even afgezien van de inhoud, maar deze man is niet (erg) ziek. Scherp, helder en snel.
Ik weet niet wie ons is, maar ik hoor daar niet bij. Van mij mag deze man tot het einde der tijden branden in de diepste krochten van de hel, liefst vandaag nog te beginnen.quote:Op maandag 27 juni 2022 02:57 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, deze hoort in de OP en stond daar ook tijdenlang, maar is telkens verwijderd.
Hij schetst een duidelijk beeld van het waarom van deze invasie, en heeft inmiddels vrijwel al zijn doelen behaald.
Hopelijk wil hij weer op goede voet met ons komen, maar ik betwijfel het.
We moeten ons onze nieuwe Oekraense vrienden wel kunnen permitteren in de EU, dus sturen we onze beste spijtbetuigers.
Zijn tegoeden zijn danook bevroren he.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:43 schreef trein2000 het volgende:
Ze zetten vooral zichzelf te kijk, wat ontzettend kinderlijk en sneu.quote:Op zondag 26 juni 2022 21:28 schreef Momo het volgende:
G7 leaders laughed at Putin
During #G7 meeting, leaders joked whether it would be advisable to take off their jackets or even be more naked in order to oppose "formidable" and "tough" image of Putin.
Justin Trudeau added:"We will arrange a ride on horseback with bare-chested."
[ twitter ]
Waarom willen ze dan hun jasjes of meer uitdoen om plus formidable que Putin te zijn?quote:Op maandag 27 juni 2022 06:46 schreef sp3c het volgende:
ze hebben ook geen van allen periodes gehad waarin ze 10000 soldaten per maand verloren
Sport jij in een net pak?quote:Op maandag 27 juni 2022 07:03 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom willen ze dan hun jasjes of meer uitdoen om plus formidable que Putin te zijn?
Het is geen daadwerkelijk plan van aanpak denk ik hoor, ze lachen er een beetje om omdat het zo stom isquote:Op maandag 27 juni 2022 07:03 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom willen ze dan hun jasjes of meer uitdoen om plus formidable que Putin te zijn?
Gelukkig blijft ons dat bespaard.quote:Op maandag 27 juni 2022 07:14 schreef sp3c het volgende:
Het is geen daadwerkelijk plan van aanpak denk ik hoor,
Jij vindt het stom dat maakt niet dat het stom is.quote:ze lachen er een beetje om omdat het zo stom is
Putter heeft slappe hangtietjes.quote:Op maandag 27 juni 2022 06:43 schreef Za het volgende:
[..]
Ze zetten vooral zichzelf te kijk, wat ontzettend kinderlijk en sneu.
Sore losers.
Geen van allen is in de shape welke Poetin op zijn zestigste te paard was
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van het covidvaccin krijg je tieten. Putler is gevaccineerdquote:
Daar kan je toch prima op de racefiets heen? Even douchen en omkleden en lekker vergaderenquote:Op maandag 27 juni 2022 07:22 schreef Za het volgende:
[..]
Heb je wel iets meegekregen van de discussie verder? Dit is een G7 meeting.
Dit zijn wereldleiders die zwaar beveiligd worden, in gepantserde auto's komen aanrijden.quote:Op maandag 27 juni 2022 07:34 schreef Starhopper het volgende:
Daar kan je toch prima op de racefiets heen? Even douchen en omkleden en lekker vergaderen
Klopt, dat wordt slim gespeeld.quote:Op maandag 27 juni 2022 07:40 schreef Ulx het volgende:
Rusland is aan het wanbetalen.
Gisteren gingen ze in default.
Zegt wel genoeg over je dat je low IQ gorilla gedrag bij een leider een pluspunt vindt.quote:Op maandag 27 juni 2022 07:20 schreef Za het volgende:
[..]
Gelukkig blijft ons dat bespaard.
[..]
Jij vindt het stom dat maakt niet dat het stom is.
Liever Putin te paard als Rutte met zijn All Stars en appeltje.
Dat kun je prima combineren:quote:Op maandag 27 juni 2022 07:45 schreef Za het volgende:
[..]
Dit zijn wereldleiders die zwaar beveiligd worden, in gepantserde auto's komen aanrijden.
Lees even terug, imo heb je gemist wat de discussie is.
En nu? (Serieuze vraag)quote:Op maandag 27 juni 2022 07:40 schreef Ulx het volgende:
Rusland is aan het wanbetalen.
Gisteren gingen ze in default.
quote:Op maandag 27 juni 2022 07:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat kun je prima combineren:
[ twitter ]
Het schieten vanuit de Kaspische zee zou inderdaad zoals iemand hier suggereerde stoer doen zijn mr mogelijk is er vanwege de lange afstand wl mis geschoten. Lijkt me niet erg slim van zequote:Ukrainian government sources reported that Russian forces targeted infrastructure in the Shevchenkivskyi district using X101 missiles fired from Tu-95 and Tu-160 bombers over the Caspian Sea and noted the Russian attack was an attempt to “show off” their capabilities.[3] Open-source Twitter account GeoConfirmed stated that the strikes targeted the general vicinity of the Artem State Joint-Stock Holding Company, a manufacturer of air-to-air missiles, automated air-guided missile training and maintenance systems, anti-tank guided missiles, and aircraft equipment.[4] GeoConfirmed noted that Russian forces likely fired the missiles from the maximum possible range, which would have interfered with GPS and radar correlation and resulted in the strike hitting civilian infrastructure,
Dat was een geste van Johnson omtrent het pauperige/proletige gedrag van Poetin. Denk niet dat er veel bestuurders van niveau zijn die echt jaloers zijn op Poetin die eruit ziet als een middelmatige sportschool manager.quote:Op maandag 27 juni 2022 07:03 schreef Za het volgende:
[..]
Weinig verschil, ze konden toch al amper lenen wegens de sancties. Alleen zullen ze de effecten veel langer doorwerken. Sancties kun je stoppen. Deze status niet.quote:
Nogmaals, liever een getrainde president zonder shirt te paard dan schriel op All Star gympies of clowneske schoenen.quote:Op maandag 27 juni 2022 07:50 schreef bleiblei het volgende:
Zegt wel genoeg over je dat je low IQ gorilla gedrag bij een leider een pluspunt vindt.
Wat draagt het bij aan de kwaliteit van bestuur wanneer het staatshoofd er getraind uitziet door voornamelijk inname van wey en injectables? Is daar onderzoek naar gedaan?quote:Op maandag 27 juni 2022 09:24 schreef Za het volgende:
[..]
Nogmaals, liever een getraind staatshoofd zonder shirt te paard dan schriel op All Star gympies of clowneske schoenen.
Biden is geen 60 zotteke. Slechte vergelijking dus.quote:Op maandag 27 juni 2022 06:43 schreef Za het volgende:
[..]
Sore losers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind je werkelijk dat Putin op dat paard in shape is? Ik vind het er wat viezig uitzien. Wat mij betreft houden al die lui gewoon hun kleren lekker aan.quote:Op maandag 27 juni 2022 06:43 schreef Za het volgende:
[..]
Sore losers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het ging om het opblazen. Je moet even doorlezen inderdaad.quote:Op zondag 26 juni 2022 21:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Man man man, je lult nu echt gigantisch uit je nek. Dit is de post die je quotte:
[..]
Hierop antwoord je dat dit gewoon oorlogsdaden op Navo-grondgebied zijn. De inhoud van de post is dus puur en alleen gericht op vermeende Russische doodsbedreigingen aan overheidsofficials, volgens de anonieme wapenhandelaar. Ik begin dus niet over de wapenhandelaar, ik reageer erop.
Leuk dat er in de link van het artikel nog meer staat, maar daar ging het op dat moment helemaal niet over. Dat breng je pas later naar boven als reactie en nu wil je beweren dat je daar in eerste instantie op doelde? Dit vind je wel een goed verhaal van jezelf?
Dan is het duidelijk waar jouw prioriteiten liggen.quote:Op maandag 27 juni 2022 09:24 schreef Za het volgende:
[..]
Nogmaals, liever een getrainde president zonder shirt te paard dan schriel op All Star gympies of clowneske schoenen.
Grappig dat jij ook op zoek bent geweest naar Pastoe kasten.quote:Op zondag 26 juni 2022 23:06 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Het favoriete gerecht van de huidige bondskanselier komt er wel vandaan.
[ afbeelding ]
https://taz.de/Leibspeisen-der-Kanzlerkandidatinnen/!5797093/
Ze hebben ook geen Prednison kop.quote:Op maandag 27 juni 2022 06:43 schreef Za het volgende:
[..]
Sore losers.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zeggen de gympies of aanwezigheid van shirt tijdens het vechten met beren over de kwaliteiten en karaktereigenschappen waarover een leider dient te beschikkenquote:Op maandag 27 juni 2022 09:24 schreef Za het volgende:
[..]
Nogmaals, liever een getrainde president zonder shirt te paard dan schriel op All Star gympies of clowneske schoenen.
Je bent als "kritisch denker" gevoelig voor "De Sterke Man", of je bent het niet hquote:Op maandag 27 juni 2022 10:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat zeggen de gympies of aanwezigheid van shirt tijdens het vechten met beren over de kwaliteiten en karaktereigenschappen waarover een leider dient te beschikken.
Je hebt een misselijkmakende persoonlijkheid maar hoop ergens dat je gewoon aan het trollen bent.quote:Op maandag 27 juni 2022 02:57 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, deze hoort in de OP en stond daar ook tijdenlang, maar is telkens verwijderd.
Hij schetst een duidelijk beeld van het waarom van deze invasie, en heeft inmiddels vrijwel al zijn doelen behaald.
We moeten ons onze nieuwe Oekraense vrienden wel kunnen permitteren in de EU, dus sturen we onze beste spijtbetuigers.
Er stoer uitzien is vooral een kwestie van hoe men ergens naar kijkt. Ik vind het er niet stoer uitzien, integendeel.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bent als "kritisch denker" gevoelig voor "De Sterke Man", of je bent het niet h![]()
Want waar heb je het over? Er "stoer" uit zien is toch een kwaliteit en goede karaktereigenschap?
Hoe bedoel je oppervlakkig
Tja, wat is stoer? Ik vind het persoonlijk een beetje sneu wanneer je als (bijna-)bejaarde je waarde meent te moeten ontlenen aan (het formaat van) je blote torso.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bent als "kritisch denker" gevoelig voor "De Sterke Man", of je bent het niet h![]()
Want waar heb je het over? Er "stoer" uit zien is toch een kwaliteit en goede karaktereigenschap?
Hoe bedoel je oppervlakkig
quote:Op maandag 27 juni 2022 10:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er stoer uitzien is vooral een kwestie van hoe men ergens naar kijkt. Ik vind het er niet stoer uitzien, integendeel.
Joh, ik persoonlijk heb liever een oud krakkemikkig mannetje/vrouwtje, die 0% stoer is maar bv wel voor uitstekende gezondheidszorg zorgt, dan iemand die er "stoer" uitziet maar ondertussen wel een zuivere despoot is.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja, wat is stoer? Ik vind het persoonlijk een beetje sneu wanneer je als (bijna-)bejaarde je waarde meent te moeten ontlenen aan (het formaat van) je blote torso.
Ben je Russisch van afkomst? Zo niet, waar komt die liefde voor deze dictator vandaan?quote:Op maandag 27 juni 2022 02:57 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat Poetin een man van het volk de oligarchie is.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ben je Russisch van afkomst? Zo niet, waar komt die liefde voor deze dictator vandaan?
Een uitstekend draadje, over dit wapentuig, van een of andere Italiaanse wapens specialist.quote:Op maandag 27 juni 2022 09:55 schreef fjs het volgende:
De Amerikaanse president Joe Biden is van plan deze week aan te kondigen dat Amerika een geavanceerd raketafweersysteem aan Oekrane gaat leveren. Dat meldt een bron aan persbureau Associated Press. De VS koopt het Noorse grond-luchtraketafweersysteem NASAMS (Norwegian Advanced Surface-to-Air Missile System).
Het systeem kan worden ingezet voor medium- tot langeafstandsverdediging. De VS gebruikt NASAMS zelf ook voor het luchtruim rondom het Witte Huis en het Capitool in Washington. Daarnaast biedt de VS onder meer meer munitie voor Oekraense artillerie, aldus de bron.
vergeleken met Boris Johnson...quote:Op maandag 27 juni 2022 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vind je werkelijk dat Putin op dat paard in shape is?
Johnson is ook niet in shape.quote:
He he , Poetin is 70quote:Op maandag 27 juni 2022 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Johnson is ook niet in shape.
Maar een Zelensky (die mag je natuurlijk al helemaal niet eens in Poetins schaduw zetten, maar goed), een Macron, Trudeau zien er in mijn ogen bepaald beter uit dan Poetin
Ja of van het vele zalm met blote handen vangen en met beren vechten in snelstromende rivieren.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wss het resultaat van langdurige chemobehandelingen.
Dat zijn de echte helden die gestorven zijn voor hun land en gevochten hebben tegen een veel grotere invasiemacht die geleid is door dictator Putler.quote:
Pak een kaart van wat rus na de invasie had bezet.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Desondanks heeft Putler na 4 maanden oorlog nog niet echt veel land veroverd.
Hij is 70? Dat eindeloze speculeren over z'n gezondheid komt ook m'n strot uit. Er is letterlijk nul bewijs voor al die claims. Bovendien is speculeren over de gezondheid van een leider zo oud als de weg naar Rome. Het begint echt een beetje saai te worden.quote:
Nou, omdat je zo bozig bent zal ik mijn post even aanpassen:quote:Op maandag 27 juni 2022 11:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij is 70? Dat eindeloze speculeren over z'n gezondheid komt ook m'n strot uit. Er is letterlijk nul bewijs voor al die claims. Bovendien is speculeren over de gezondheid van een leider zo oud als de weg naar Rome. Het begint echt een beetje saai te worden.
quote:Op maandag 27 juni 2022 11:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zeldzaam mooie jas heeft deze geweldige leider aan.
Dat vind ik ook van alle westerse leiders, hebben ook genoeg op hun kerfstok.quote:Op maandag 27 juni 2022 06:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik weet niet wie ons is, maar ik hoor daar niet bij. Van mij mag deze man tot het einde der tijden branden in de diepste krochten van de hel, liefst vandaag nog te beginnen.
Wat probeer je nou te doen dan?quote:Op maandag 27 juni 2022 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
Nou, omdat je zo bozig bent zal ik mijn post even aanpassen:
Hij heeft letterlijk een prednison kop, hij trilt, hij loopt moeilijk, hij moet een tafel vasthouden om niet om te vallen.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij is 70? Dat eindeloze speculeren over z'n gezondheid komt ook m'n strot uit. Er is letterlijk nul bewijs voor al die claims. Bovendien is speculeren over de gezondheid van een leider zo oud als de weg naar Rome. Het begint echt een beetje saai te worden.
Welk land is Rutte binnen gevallen terwijl ik op vakantie was?quote:Op maandag 27 juni 2022 11:58 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat vind ik ook van alle westerse leiders, hebben ook genoeg op hun kerfstok.
Ik heb geen enkel bewijs daarvan gezien. Dus dat is gewoon speculeren en daar hebben we niet zo veel aan.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij heeft letterlijk een prednison kop, hij trilt, hij loopt moeilijk, hij moet een tafel vasthouden om niet om te vallen.
Hij is gewoon ernstig ziek, dat staat buiten kijf.
Maar je hoeft hier te komen, of te posten.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:54 schreef Discombobulate het volgende:
Het begint echt een beetje saai te worden.
Met je ogen dicht zie je het inderdaad niet.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel bewijs daarvan gezien. Dus dat is gewoon speculeren en daar hebben we niet zo veel aan.
Klopt.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:00 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb geen enkel bewijs daarvan gezien.
Houd het gewoon respectvol.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:00 schreef ExTec het volgende:
Maar je hoeft hier te komen, of te posten.
Er zijn heel veel subfora hier die ik ook saai vind.
Maar ik lees die dan ook niet, en wat ik ook niet doe is er posten dat ik het saai vind.
Dit is toch wel echt een roddelblad Story-niveau hoor, SHO is een hoekje verder. Hij heeft onlangs tijdens de IEF in st Petersburg een anderhalf uur speech gehouden, staand, zonder zichtbare problemen. Straks wordt er gezegd dat hij op een stoel zit en dus slecht ter been is.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met je ogen dicht zie je het inderdaad niet.
[ afbeelding ]
Ja, en als je het te vaak doet, gaat er ook haargroei ontstaan.quote:
Los van zijn saaie kleding stijl en zijn bijzonder slechte gezondheid, is Poetin een overduidelijke loser.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:14 schreef Za het volgende:
[..]
Houd het gewoon respectvol.
Iedereen begint een beetje pikant te doen en te sneren omdat Putin niet alleen de oorlog heeft gewonnen maar ook Europa economisch op de knien heeft, maar wie dit niet had verwacht heeft zich een rad voor ogen laten draaien.
Iets zinnigs komt er niet meer uit, dan maar aanvallen op zijn uiterlijk, kleding of andere users.
Putler heeft de oorlog helemaal niet gewonnen.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:14 schreef Za het volgende:
[..]
Iedereen begint een beetje pikant te doen en te sneren omdat Putin niet alleen de oorlog heeft gewonnen maar ook Europa economisch op de knien heeft, maar wie dit niet had verwacht heeft zich een rad voor ogen laten draaien.
Iets zinnigs komt er niet meer uit, dan maar aanvallen op zijn uiterlijk, kleding of andere users.
Klopt.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:34 schreef ExTec het volgende:
Voor al die clowns die denken dat het goed gaat met rus, gaat gewoon k*t met rus
Terrein wat ze hadden veroverd, op 1 Maart.
[ afbeelding ]
Terrein wat ze nu hebben.
[ afbeelding ]
Ze hebben gewoon flink verloren.
Mensen hebben zich laten wijsmaken dat Putin hun persoonlijke vijand is, Zelensky een ongekende held, en de Oekraners het volk dat in hun hart zit.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:19 schreef Tobias19xx het volgende:
Dit is toch wel echt een roddelblad Story-niveau hoor, SHO is een hoekje verder. Hij heeft onlangs tijdens de IEF in st Petersburg een anderhalf uur speech gehouden, staand, zonder zichtbare problemen. Straks wordt er gezegd dat hij op een stoel zit en dus slecht ter been is.
Jij komt zelf met een post waarin je een aantal presidenten op een rijtje zet op basis van uiterlijk. Dan kun je daar natuurlijk ook reacties op verwachten.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:14 schreef Za het volgende:
[..]
Mooi draadje idd, een decentralized air defense waarbij systemen elkaars taak kunnen overnemen. Geen centraal punt dat de Russen kunnen uitschakelen waarna het hele netwerk onbruikbaar wordtquote:Op maandag 27 juni 2022 10:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een uitstekend draadje, over dit wapentuig, van een of andere Italiaanse wapens specialist.
[ twitter ]
Putin heeft tot nu toe alles bereikt wat ie niet wilquote:Op maandag 27 juni 2022 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
Mensen hebben zich laten wijsmaken dat Putin hun persoonlijke vijand is, Zelensky een ongekende held, en de Oekraners het volk dat in hun hart zit.
Dat we afhankelijk zijn van Putin, ons al dan niet ter wille te zijn, en hij gewoon heer en meester is, gaat er niet in. Ondanks de sancties, zoals het bevriezen van zijn tegoeden, is hij nog maanden gas blijven leveren, en nog steeds aan een aantal landen.
Indien Putin per direct zou stoppen met het leveren van gas, olie en steenkool zou Europa gewoon finaal plat liggen.
Zo'n ding staat trouwens ook op het dak van het witte huis. Als je die opzoekt, op google maps, is dat wat er in de blur op het dak zit.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Mooi draadje idd, een decentralized air defense waarbij systemen elkaars taak kunnen overnemen. Geen centraal punt dat de Russen kunnen uitschakelen waarna het hele netwerk onbruikbaar wordt
[ twitter ]
[ twitter ]
Huh wat heeft hij die tafel raar vast.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met je ogen dicht zie je het inderdaad niet.
[ afbeelding ]
Laat gewoon je energie abonnement afsluiten, zodat je niets meer te maken hebt met de clown. Boek ook geen vakanties meer want meer dan een kwart van de vluchten in NL wordt aangedreven door Russische olie.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:34 schreef ExTec het volgende:
Voor al die clowns die denken dat het goed gaat met rus, gaat gewoon k*t met rus
Ben straks praktisch van 't gas af en wek meer stroom op dan ik verbruik dus mij fopt die imperialistische plofkop niet meer.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:59 schreef Za het volgende:
[..]
Laat gewoon je energie abonnement afsluiten, zodat je niets meer te maken hebt met de clown. Boek ook geen vakanties meer want meer dan een kwart van de vluchten in NL wordt aangedreven door Russische olie.
lolwhutquote:Op maandag 27 juni 2022 12:50 schreef slashdotter3 het volgende:
This setup is quite different from older SAMs, where the command & control centre, radars and launchers are all set up on one site.
Dat boeit me niet.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:47 schreef miss_sly het volgende:
Jij komt zelf met een post waarin je een aantal presidenten op een rijtje zet op basis van uiterlijk. Dan kun je daar natuurlijk ook reacties op verwachten.
Dat boeit anderen dan weer niet.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:02 schreef Za het volgende:
[..]
Dat boeit me niet.
Mijn post was in reactie op een posts gericht aan een andere user.
En nu?quote:Op zondag 26 juni 2022 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je woont in een land dat qua energie afhankelijk is van Rusland, de economie van Europa die ermee samenhangt.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:00 schreef Isdatzo het volgende:
Ben straks praktisch van 't gas af en wek meer stroom op dan ik verbruik dus mij fopt die imperialistische plofkop niet meer.
Valt tegen h?quote:Op maandag 27 juni 2022 12:59 schreef Za het volgende:
[..]
Laat gewoon je energie abonnement afsluiten, zodat je niets meer te maken hebt met de clown. Boek ook geen vakanties meer want meer dan een kwart van de vluchten in NL wordt aangedreven door Russische olie.
Jij geeft aan dat ik "reacties kan verwachten", maar mijn post had daar geen betrekking op, dat gaf ik aan ter verduidelijking.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:03 schreef miss_sly het volgende:
Dat boeit anderen dan weer niet.
Het gaat hier natuurlijk niet alleen zoals jij het graag wil en naar wat jou boeit.
Jij post plaatjes van Putin en andere presidenten om het vooral niet te hebben over het uiterlijk?quote:Op maandag 27 juni 2022 13:09 schreef Za het volgende:
[..]
Jij geeft aan dat ik "reacties kan verwachten", maar mijn post had daar geen betrekking op, dat gaf ik aan ter verduidelijking.
Ik heb geen problemen met reacties.
Nederland haalt 15% van al het gas dat we verbruiken uit Rusland, iets dat we makkelijk ergens anders ook kunnen halen en wat ook gaat gebeuren. Je zit er weer aardig op los te leuteren met ongefundeerde bullshit.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:06 schreef Za het volgende:
[..]
Je woont in een land dat qua energie afhankelijk is van Rusland, de economie van Europa die ermee samenhangt.
Je kunt net zo goed beweren dat je spercieboontjes in de tuin hebt staan en dus niemand je iets kan maken.
jA mAaR dUiTsLaNd NiEt!11!!quote:Op maandag 27 juni 2022 13:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nederland haalt 15% van al het gas dat we verbruiken uit Rusland, iets dat we makkelijk ergens anders ook kunnen halen en wat ook gaat gebeuren. Je zit er weer aardig op los te leuteren met ongefundeerde bullshit.
Je draait het om, de G7 top bespot het uiterlijk van Putin.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:11 schreef miss_sly het volgende:
Jij post plaatjes van Putin en andere presidenten om het vooral niet te hebben over het uiterlijk?
Logisch.
En partijen die nu goedkoop rus gas afnemen, doen dat niet meer elders, dus basically komt het er op neer dat de logistieke flow wereldwijd veranderd.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nederland haalt 15% van al het gas dat we verbruiken uit Rusland, iets dat we makkelijk ergens anders ook kunnen halen en wat ook gaat gebeuren. Je zit er weer aardig op los te leuteren met ongefundeerde bullshit.
In tekorten voor de EU, UK en de VS.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:17 schreef ExTec het volgende:
En partijen die nu goedkoop rus gas afnemen, doen dat niet meer elders, dus basically komt het er op neer dat de logistieke flow wereldwijd veranderd.
Weet je wat onwenselijk gedrag is voor "prominente figuren"?quote:Op maandag 27 juni 2022 13:16 schreef Za het volgende:
Dat is onwenselijk lagere school gedrag voor dergelijk prominente figuren.
https://www.russiamatters(...)25%2C%20respectively.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:06 schreef Za het volgende:
[..]
Je woont in een land dat qua energie afhankelijk is van Rusland, de economie van Europa die ermee samenhangt.
Je kunt net zo goed beweren dat je spercieboontjes in de tuin hebt staan en dus niemand je iets kan maken.
Dat is zero sum h?quote:
Tja aan het begin van de oorlog waren verschillende mensen die dit al voorspelde er was zelfs een staatsdocument gelekt dat dit waarschijnlijk zou gebeuren. Er waren vooral Oost-Europese analisten die zeiden dat Oekrane vol moest houden tot juli en dat daarna Rusland in de problemen zou komen wat betreft betalingen enzovoort. Ben benieuwt hoe dit zich gaat ontwikkelen.quote:Op maandag 27 juni 2022 09:30 schreef Momo het volgende:
Rusland lost voor het eerst sinds 1918 buitenlandse schuld niet af
Rusland is voor het eerst sinds 1918 niet in staat een deel van zijn buitenlandse schulden af te lossen. Dat melden persbureau Bloomberg en de BBC. Het gaat om een bedrag van ongeveer 100 miljoen dollar aan rentebetalingen die het land sinds 27 mei aan buitenlandse investeerders verschuldigd was. Afgelopen nacht verstreek de respijtperiode.
Rusland zegt weliswaar het geld te hebben om zijn verplichtingen na te komen en wil dit ook doen, maar kan de schuld niet aflossen vanwege de economische sancties die tegen het land zijn ingesteld na de inval in Oekrane. Het verschuldigde bedrag zou zijn blijven hangen bij een bank, waardoor het niet overgemaakt kan worden aan investeerders.
In de Russische financile crisis en de ineenstorting van de Russische munt in 1998 lukte het de regering van toenmalig president Boris Jeltsin al eens niet om 40 miljard dollar aan binnenlandse schulden af te betalen. Maar de laatste keer dat het land in gebreke bleef ten opzichte van zijn buitenlandse schuldeisers was meer dan een eeuw geleden.
De Russische minister van Financin Siluanov omschreef de huidige situatie eerder tegenover staatspersbureau Ria Novosti al als een "farce". Volgens hem weet iedereen "die begrijpt wat er aan de hand is dat dit op geen enkele manier in gebreke blijven is", zo zei hij.
6 uur geleden
Banden met China, India en anderhalf miljard afrikanen zijn nog nooit zo hecht geweest.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Rusland internationaal in een enorm isolement
Doen ze ook.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:20 schreef Simmertje het volgende:
Daarnaast zal China zich niet zo extreem laten naaien, die kopen vooral in met een enorme discount.
Er is vele malen meer vraag ontstaan.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
Dat is zero sum h?
Een kuub gas die je bij x niet meer afneemt, blijft daar over om aan een ander te verkopen.
Waar dacht je dat je stroom vandaan kwam?quote:Op maandag 27 juni 2022 13:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben straks praktisch van 't gas af en wek meer stroom op dan ik verbruik dus mij fopt die imperialistische plofkop niet meer.
Hoi Tjer!quote:Op maandag 27 juni 2022 13:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Banden met China, India en anderhalf miljard afrikanen zijn nog nooit zo hecht geweest.
Maar ja. De Hollander denkt dat 40 Westerse landen gelijk is aan "de wereld".
Wat dat betreft zit de kolonialistische mentaliteit nog altijd vuistdiep in de kartelhollander.
Is "ergens anders" toevallig een handjevol totalitaire staten waar geen vrouwenrechten zijn en homo's in worden gestenigd?quote:Op maandag 27 juni 2022 13:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nederland haalt 15% van al het gas dat we verbruiken uit Rusland, iets dat we makkelijk ergens anders ook kunnen halen en wat ook gaat gebeuren. ....
Europa op z'n knien? De economie is intussen zo oververhit dat we een recordlage werkloosheid hebben en we essentile delen van de economie (bijvoorbeeld luchthavens overal in Europa) nauwelijks nog overeind kunnen houden omdat er gewoonweg niet genoeg mensen meer zijnquote:Op maandag 27 juni 2022 12:14 schreef Za het volgende:
[..]
Hij is bezig de russofone gebieden weer in een groot Rusland te krijgen..quote:Op maandag 27 juni 2022 13:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Weet je wat onwenselijk gedrag is voor "prominente figuren"?
Jezelf peter de grote wanen en landjepik gaan spelen.
Uiteindelijk is China ook de grote winnaar van dit hele conflict. Rusland zal nog meer het schoothondje van China moeten worden en zullen ze nooit meer met zulke dikke winsten gas/olie kunnen verkopen. Ja, het westen zal daarvan de pijn voelen op korte termijn. Op langere termijn alleen maar winst, we starten nu iets eerder een proces waar we uiteindelijk toch aan hadden moeten beginnen.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Doen ze ook.
Gas nu gexporteerd naar china, gaat met zoveel korting de deur uit dat de kosten om de installaties te onderhouden niet eens terug gewonnen worden.
rusland betaalt dus netto voor gas wat ze aan china betalen
En ondertussen exporteert china 98% naar het westenquote:Op maandag 27 juni 2022 13:23 schreef riazop het volgende:
Banden met China, India en anderhalf miljard afrikanen zijn nog nooit zo hecht geweest.
Staat je er niet mee bemoeien tegenwoordig al gelijk aan Rusland steunen?quote:Op maandag 27 juni 2022 13:28 schreef quirina het volgende:
China zuigt Rusland uit. Dat viel te verwachten.
De Russische olie gaat merendeels naar India.
Trouwens het zal je verbazen hoeveel landen Rusland steunen. Het is alleen Amerika en Europa die tegen Putin zijn. Brazili steunt Rusland ook,
Net zo logisch als dat we Vlaanderen maar ff gaan binnenvallenquote:Op maandag 27 juni 2022 13:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Hij is bezig de russofone gebieden weer in een groot Rusland te krijgen..
Allemaal niet zo onlogisch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |