Of ze meer geld hebben dan het westen valt te bezien. Ik denk het niet. Qua wapens zullen mensen die niet verblind zijn door hun eigen vermeende "kritische denken" zich ook eens afvragen of dat wel het geval is, als we kunnen lezen dat rus nu belarus leeg moet halen voor munitie.quote:Op zondag 26 juni 2022 16:26 schreef YoungDriller het volgende:
Wat ik zeg is dat het is simpel een kweste van tijd voor het gedaan is en je niets meer hebt wat waard is om over te vechten. Men vecht geen oorlog uit om liefdadigheid. Nog nooit gebeurd. Er moet iets te halen/bewaren zijn en deze oorlog is relatief gezien pas net begonnen. Het komt neer op een simpel sommetje. Rusland heeft meer grondstoffen, wapens, geld, mensen en een langere adem.
De verliezen aan de rus kant zijn nog steeds groter. En het dramatische is enerzijds toneel, anderzijds hebben UA functionarissen dat al voorzichtig terug gelopen. Want ja, we willen wel zielig zijn, maar ook weer niet zo zielig dat mensen het opgeven.quote:Oekraïne verliest meer mensen. De situatie is momenteel onhoudbaar en dat komt uit de mond van Zelenskyy zelf.
Zonder die bemoeienis was Oekraïne nu verleden tijd, maar hé, jij krijgt geen hoge gasrekening, of hoge rekening aan de pomp.quote:Oekraïne is inderdaad nog aan het vechten met de Russen door de bemoeienis van Brussel en Washington. Anders was de oorlog al lang afgelopen geweest. Maar de EU/Washington wil niet dat de oorlog afgelopen is. De EU/Washington wil winnen. Koste wat het kost. Tot de laatste Oekraïner tussen zes plankjes onder de grond ligt.
Vladje kan z’n rekeningen niet meer betalen:quote:Op zondag 26 juni 2022 22:20 schreef TLC het volgende:
Ah Vladje gaat naar t buitenland, hopelijk knallen ze t vliegtuig waar ie in zit uit de lucht.
Denk dat je Rusland aardig overschat eigenlijk. Dat ze Donbas vroeg of laat zouden veroveren was natuurlijk te verwachten. Iedereen ging daar vanuit min of meer. De vraag is wat gaat Rusland doen daarna. Als ze besluiten door te gaan gaat dat niet meevallen, want west Oekraine is veel beter verdedigd (en te verdedigen) dan die Donbas regio. Een Odessa veroveren gaat al minimaal maanden duren en ook ongezien veel leed en drama (aan beide kanten) veroorzaken. Waarschijnlijk ook al te hoog gegrepen en zullen ze deze stad pas kunnen intrekken als er geen gebouw meer overeind staat.quote:Op zondag 26 juni 2022 14:18 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Wappies hebben wel vaker gelijk gekregen de afgelopen jaren.
Het front wordt weer steeds korter en de Russische troepen raken meer geconcentreerd aan dit front. Rusland heeft eindeloos meer troepen en kanonnenvoer dan Oekraïne en er melden zich simpelweg niet genoeg Polen en ander buitenlands volk aan om dat jaren vol te houden en Rusland is in historische context uiterst succesvol in het voeren van een uitputtingsoorlog.
Maar goed, het is altijd makkelijk om met een blauw-geel vlaggetje in de hand vanaf de zijlijn te schreeuwen als het op enkele psychopaten na niet jouw mensen zijn die daar en masse sterven voor het hogere (lees: Brussel/Washington's doel). Rusland stopt niet. Poetin's macht is te groot, hij is all-in gegaan en het Russische volk verwerkt de initiele tegenslagen op een behoorlijk andere wijze dan wij westerlingen.
Oekraïne (als het nog bestaat over een paar jaar/ zal een rompstaat blijven zonder natuurlijke grondstoffen en een permanente kostenpost terwijl de Russen er vandoor gaan met zo'n beetje alle grondstoffen.
Doe de wereld een plezier, stop de oorlog, take your losses, en kijk of de rompstaat Oekraïne überhaupt nog verder kan zonder kuntmatig in leven gehouden kan worden met Europees belastinggeld of laat Polen een gedeelte annexeren.
Ik weet zeker dat er brede steun onder zowel West-Oekraïners als Polen zijn. Zitten ze gelijk bij de NAVO en de EU en de wereld kan verder want zowel Rusland als de NAVO hebben hun buffer en iedereen kan dit verhaal thuis verkopen als een overwinning en ook Moldavië is veilig(er). Als je het slim speelt kun je Polen zelfs de haven van Odessa geven op deze manier. Dát is een buffer.
Óf blijf lekker in die waan. Je komt er vanzelf wel achter als de poppetjes op raken en er steeds meer buitenlanders gedood of gevangengenomen worden en het moraal keihard daalt onder Oekraïnse strijdkrachten en ook in Europa (wat steun betreft) Ik vind het oprecht bijna sadistisch dat de EU en de VS maar olie op het vuur blijft gooien.
Nah, wij zijn de VS niet, dus boeie wat een Amerikaanse politicus ervan vindt...quote:
Ik duim met je mee!quote:Op zondag 26 juni 2022 22:20 schreef TLC het volgende:
Ah Vladje gaat naar t buitenland, hopelijk knallen ze t vliegtuig waar ie in zit uit de lucht.
Tja, dit betekent ook niksquote:Op zondag 26 juni 2022 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vladje kan z’n rekeningen niet meer betalen: [ twitter ]
Nee niet echt.quote:
Het favoriete gerecht van de huidige bondskanselier komt er wel vandaan.quote:Op zondag 26 juni 2022 21:04 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Waarom zou het? Ik denk niet dat de Duitsers dit terug gaan annexeren. Etnische Duitsers zitten daar nog amper.
De friet ziet er wel goed uit!!!quote:Op zondag 26 juni 2022 23:08 schreef ExTec het volgende:
Review van de rebranded McDonalds in mother russia.
Rusland heeft iets minder inwoners dan Duitsland en Frankrijk samen en een economie ter grootte van die van de Benelux. Het enige waardoor dat land nog zijn rol van lokale boeman kan blijven spelen is het feit dat ze een absurde hoeveelheid kernwapens hebben.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of ze meer geld hebben dan het westen valt te bezien. Ik denk het niet. Qua wapens zullen mensen die niet verblind zijn door hun eigen vermeende "kritische denken" zich ook eens afvragen of dat wel het geval is, als we kunnen lezen dat rus nu belarus leeg moet halen voor munitie.
En voor de rest blijf je doen alsof burgerbevolking= aantal militairen hé.
En dat stukje liefdadigheid snap ik niet. Mensen in Oekraïne vechten voor hun land.
[..]
De verliezen aan de rus kant zijn nog steeds groter. En het dramatische is enerzijds toneel, anderzijds hebben UA functionarissen dat al voorzichtig terug gelopen. Want ja, we willen wel zielig zijn, maar ook weer niet zo zielig dat mensen het opgeven.
[..]
Zonder die bemoeienis was Oekraïne nu verleden tijd, maar hé, jij krijgt geen hoge gasrekening, of hoge rekening aan de pomp.
Maar de keuze: 40 miljoen mensen in ellende onderdompelen, of een hoge rekening, hoef jij niet lang over na te denken, toch?
En zolang Oekraïne zelf wil blijven matten, gaan wij ze helpen.
Niet mensen zoals jij, dat snap ik
Ik weet het niet zeker.quote:Op zondag 26 juni 2022 23:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De friet ziet er wel goed uit!!!Maarre.... Heinz? Dat is oude voorraad hoop ik?
Maar ik denk niet dat ketchup geïmporteerd wordt, dat maak je net zo makkelijk lokaal.quote:Tuesday, March 8, 2022 4:45 PM
Kraft Heinz Statement Related to Our Business in Russia
While we continue to closely assess the humanitarian crisis in Ukraine, Kraft Heinz has suspended all new investments in Russia, and has also suspended all exports of Kraft Heinz products to Russia as well as imports of products from Russia.
Een land dat aangevallen wordt.quote:Op maandag 27 juni 2022 00:03 schreef UitStraling het volgende:
Oekraïne werd nog geen drie dagen aangevallen of de regering beval al dat niemand tussen de 18 en 60 het land mocht verlaten, welk beschaafd land doet dat nou?
Echte ketchup, met tomaten, maken ze in Rusland niet zo makkelijk. Suiker met een rood kleurstofje kunnen ze wel maken natuurlijk.quote:Op zondag 26 juni 2022 23:41 schreef ExTec het volgende:
Maar ik denk niet dat ketchup geïmporteerd wordt, dat maak je net zo makkelijk lokaal.
In Rusland groeien gewoon tomaten hoor.quote:Op maandag 27 juni 2022 00:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Echte ketchup, met tomaten, maken ze in Rusland niet zo makkelijk. Suiker met een rood kleurstofje kunnen ze wel maken natuurlijk.
Je zal alleen niet weten in welk vliegtuig Vladje zit.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:20 schreef TLC het volgende:
Ik werk voor een Amerikaans bedrijf en ondanks dat er werd gezegd 'dat de fabriek in Rusland sluit wegens de oorlog' produceren wij juist meer producten met Russische tekst erop(Anoniem, naam mijn bedrijf afwezig). Geld is geld.quote:Op zondag 26 juni 2022 23:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De friet ziet er wel goed uit!!!Maarre.... Heinz? Dat is oude voorraad hoop ik?
Ik zou een andere werkgever zoeken.quote:Op maandag 27 juni 2022 01:06 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik werk voor een Amerikaans bedrijf en ondanks dat er werd gezegd 'dat de fabriek in Rusland sluit wegens de oorlog' produceren wij juist meer producten met Russische tekst erop(Anoniem, naam mijn bedrijf afwezig). Geld is geld.
Waarom zou ik? Ik werk hier prima en ga niet een nieuwe baan zoeken omdat mijn baan (zoals vrijwel elk bedrijf wat zaken deed met Rusland) dat nog steeds doet.quote:
Ik zeg ook niet dat jij een andere baan zou moeten zoeken, maar ik zou niet willen werken voor zo'n bedrijf.quote:Op maandag 27 juni 2022 01:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Ik werk hier prima en ga niet een nieuwe baan zoeken omdat mijn baan (zoals vrijwel elk bedrijf wat zaken deed met Rusland) dat nog steeds doet.
Eens, deze hoort in de OP en stond daar ook tijdenlang, maar is telkens verwijderd.quote:Op zondag 26 juni 2022 16:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Even afgezien van de inhoud, maar deze man is niet (erg) ziek. Scherp, helder en snel.
Ik weet niet wie « ons » is, maar ik hoor daar niet bij. Van mij mag deze man tot het einde der tijden branden in de diepste krochten van de hel, liefst vandaag nog te beginnen.quote:Op maandag 27 juni 2022 02:57 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, deze hoort in de OP en stond daar ook tijdenlang, maar is telkens verwijderd.
Hij schetst een duidelijk beeld van het waarom van deze invasie, en heeft inmiddels vrijwel al zijn doelen behaald.
Hopelijk wil hij weer op goede voet met ons komen, maar ik betwijfel het.
We moeten ons onze nieuwe Oekraïense vrienden wel kunnen permitteren in de EU, dus sturen we onze beste spijtbetuigers.
Zijn tegoeden zijn danook bevroren he.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:43 schreef trein2000 het volgende:
Vladje kan z’n rekeningen niet meer betalen: [ twitter ]
Ze zetten vooral zichzelf te kijk, wat ontzettend kinderlijk en sneu.quote:Op zondag 26 juni 2022 21:28 schreef Momo het volgende:
G7 leaders laughed at Putin
During #G7 meeting, leaders joked whether it would be advisable to take off their jackets or even be more naked in order to oppose "formidable" and "tough" image of Putin.
Justin Trudeau added:"We will arrange a ride on horseback with bare-chested."
[ twitter ]
Waarom willen ze dan hun jasjes of meer uitdoen om plus formidable que Putin te zijn?quote:Op maandag 27 juni 2022 06:46 schreef sp3c het volgende:
ze hebben ook geen van allen periodes gehad waarin ze 10000 soldaten per maand verloren
Sport jij in een net pak?quote:Op maandag 27 juni 2022 07:03 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom willen ze dan hun jasjes of meer uitdoen om plus formidable que Putin te zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |