abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2022 @ 15:23:41 #121
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_205154383
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2022 14:48 schreef YoungDriller het volgende:

Zoals ik al zei, Rusland heeft eindeloos meer blikken met kanonnenvoer om open te trekken.
Waar zijn ze dan?

En over het "beter verwerken" heb je het niet meer, helder.

En om ff te schetsen hoe ver rus oprukt, het zwarte stipje.

Met dit tempo zijn ze nog wel ff bezig.

Voor de rest is je eerdere post gewoon 1 grote pro-kremlin troll BS bingo kaart.

Het geromantiseerde idee als ware het nog steeds dat een gemiddeld rus gezin 7 kinderen heeft, zoals het in WO2 wel was, tot aan het Oekraïners wegzetten als trekpoppen, die louter met rus aan het matten zijn, omdat ze dat in brussel en washington zeggen, want zelf nadenken of een mening hebben, kunnen, doen ze natuurlijk niet,

Maar wel bonus punten voor je creatieve "ik weet zeker dat west-Oekraïne en Polen echt wel voor een samenvoeging zijn! - hoezo, heb je het ze gevraagd soms?
Scorched earth
  zondag 26 juni 2022 @ 15:45:16 #122
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205154500
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 13:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland is zwakker dan de USSR omdat veel van de USSR wapens in Ukraine en Moldova zijn gestationeerd.

https://www.reddit.com/r/(...)combat_capabilities/

The Soviets did. They prepared for a war where they quickly have to move troops and equipment from the Soviet Union to Poland or Germany. Which is why they put a pretty large part of their equipment near the western border of the Soviet Union.

Now ALL of that stockpile targets one single country : Ukraine
===================================================
Ukraine started independence with 6500 tanks, 1500 combat aircraft and over 350 ships. The navy mostly defected to Russia in the 90s and the tanks and combat aircraft were too expensive to maintain so most were scrapped or left in essentially unmaintained storage. But even if Ukraine can't use those tanks and aircraft, it's a huge part of the Soviet stockpile that isn't currently targeting Ukraine.

Another asset of the Soviet stockpile that isn't currently targeting Ukraine is their biggest ammo storage site. Because that site is in Moldova. It also hasn't been properly maintained for decades.
Misschien moeten we Moldavië dan een miljoen euro geven en die opslag plaats of opblazen of alles wat nog niet verroest is naar Oekraïne verschepen. Ligt die opslag toevallig in dat stukje waar de Russen zitten?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205154610
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2022 14:45 schreef J.B. het volgende:

[..]
Wellicht omdat het officieel geen oorlog is in Rusland? Op de Kaspische Zee kan geen Rus de vliegtuigen raketten zien afvuren. Dit is overigens ook puur giswerk van mijner zijde.
Ze schieten natuurlijk ook gewoon gewoon raketten van net over de grens, en ook artillerie.

Kan me herinneren dat ze in Syrië de kruisraketten ook vanaf de kaspische zee schoten.
  zondag 26 juni 2022 @ 16:26:22 #124
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205154743
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 15:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waar zijn ze dan?

En over het "beter verwerken" heb je het niet meer, helder.

En om ff te schetsen hoe ver rus oprukt, het zwarte stipje.

[ afbeelding ]

Met dit tempo zijn ze nog wel ff bezig.

Voor de rest is je eerdere post gewoon 1 grote pro-kremlin troll BS bingo kaart.

Het geromantiseerde idee als ware het nog steeds dat een gemiddeld rus gezin 7 kinderen heeft, zoals het in WO2 wel was, tot aan het Oekraïners wegzetten als trekpoppen, die louter met rus aan het matten zijn, omdat ze dat in brussel en washington zeggen, want zelf nadenken of een mening hebben, kunnen, doen ze natuurlijk niet,

Maar wel bonus punten voor je creatieve "ik weet zeker dat west-Oekraïne en Polen echt wel voor een samenvoeging zijn! - hoezo, heb je het ze gevraagd soms?
Kap eens met je infantiele verwijten en veeg dat schuim eens uit je mondhoeken weg . _O-

Ik zeg niet dat het morgen gedaan is. Wat ik zeg is dat het is simpel een kweste van tijd voor het gedaan is en je niets meer hebt wat waard is om over te vechten. Men vecht geen oorlog uit om liefdadigheid. Nog nooit gebeurd. Er moet iets te halen/bewaren zijn en deze oorlog is relatief gezien pas net begonnen. Het komt neer op een simpel sommetje. Rusland heeft meer grondstoffen, wapens, geld, mensen en een langere adem. Daar gaan die paar panzerhouwitsers en Amerikaanse raketspeeltjes, geen kut aan veranderen. Het komt gewoon, zoals in het verleden neer op het ouderwetse kessels, straatgevechten, en hier daar wat pantser en drones. Oekraïne heeft minder mensen, Oekraïne verliest meer mensen. De situatie is momenteel onhoudbaar en dat komt uit de mond van Zelenskyy zelf.

Oekraïne is inderdaad nog aan het vechten met de Russen door de bemoeienis van Brussel en Washington. Anders was de oorlog al lang afgelopen geweest. Maar de EU/Washington wil niet dat de oorlog afgelopen is. De EU/Washington wil winnen. Koste wat het kost. Tot de laatste Oekraïner tussen zes plankjes onder de grond ligt.

Daarmee is de kous af en mag jij weer gaan zitten. Al zul je ongetwijfeld nog een aantal posts stampvoetend doorgaan met/zonder rugdekking van (een) andere user(s).
  zondag 26 juni 2022 @ 16:31:39 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205154779
https://www.reddit.com/r/(...)combat_capabilities/

Russian standard procedure in any lands they occupy is forced deportation of the native peoples and replacing them with Russians. The effect is that even if the country does get the land back, the inhabitants being mostly Russians, will all vote for Pro-Russian candidates in any elections.

If Moldova, Georgia, or Ukraine do ever get their land back they have to deal with the Russians that were moved into the area. If they tried to send them all back to Russia, it would give Russia propaganda ammo and Casus Belli to reinvade.

That is largely what has been happening in the Donbas the last decade or so. Russia moved thousands of people into the homes of the forcibly deported, sent mercenaries and FSB murder squads to incite violence, blame the violence on Ukraine, and are using that as justification for the current war.

It isn't very imaginative, but it works. Moldova doesn't want Transnistria back. No one wants Kaliningrad. Georgian wants their land back but it isn't really worth anything now. Crimea is worth billions in yearly revenue and the Donbas, if properly developed, is worth even more. Russia will never willingly give them up.
pi_205155091

Even afgezien van de inhoud, maar deze man is niet (erg) ziek. Scherp, helder en snel.
Vakman pur sang
  zondag 26 juni 2022 @ 16:55:26 #127
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 26 juni 2022 @ 17:28:35 #128
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205155449
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 12:32 schreef Idisrom het volgende:
Is de Telegraaf nog wel de grootste krant van Nederland?
Ik dacht dat hun marktaandeel behoorlijk is ingestort.
Ik lees meestal AD omdat dat makkelijker in te tikken is 😜
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zondag 26 juni 2022 @ 17:33:31 #129
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205155489
Zal er in verloop van de Oorlog nog iets gaan gebeuren met Koningsberg/Kaliningrad/Oost-Pruissen?

Als represaille voor de Donbass bijvoorbeeld?

Ik denk het zelf enigszins wel anderzijds niet, wel omdat Rusland er lastig bij kan komen dus wellicht zelf wegtrekt,
Niet omdat het nooit een direct conflict zal worden ivm een kernoorlog.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_205155509
twitter
  zondag 26 juni 2022 @ 17:42:27 #131
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205155587
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 17:33 schreef hollandia02 het volgende:
Zal er in verloop van de Oorlog nog iets gaan gebeuren met Koningsberg/Kaliningrad/Oost-Pruissen?

Ik denk het zelf enigszins wel anderzijds niet, wel omdat Rusland er lastig bij kan komen dus wellicht zelf wegtrekt,
Het is wel 1 van de locaties waar het spannend gaat worden. Ik verwacht dat deze oorlog lang gaat duren. En hoe langer het duurt, hoe meer kans op escalatie in Königsberg
  zondag 26 juni 2022 @ 18:46:30 #132
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205156188
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 13:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je ziet hetzelfde met je zwetsverhaal over die wapenhandelaar. Je pakt een onrelevant punt en gaat daar vervolgens met een hoop projectie en verkeerde aannames op in.

Het daadwerkelijke onderwerp laat je ongemoeid.
Dus 1 discussiepunt in een lange reeks topics waarin allerlei onderwerpen naar voren komen, is volgens jou voldoende argument om mijn "handelsmerk" te definiëren.

Nog even ingaand op wat je een "zwetsverhaal" noemt. Er wordt een claim gedaan dat overheidsfunctionarissen met de dood worden bedreigd door Rusland wanneer ze dit soort wapendeals sluiten. Jij noemt dit een "oorlogsdaad op NAVO-grondgebied". De enige bron hiervan is een anonieme Amerikaanse burger die internationaal in wapens handelt. Geen verklaringen van die overheden zelf dat deze bedreigingen hebben plaatsgevonden. Wel wat verderop in het artikel wat verklaringen van overheidsfunctionarissen die Rusland verdenken van het opblazen van munitiedepots, maar dat staat volledig los van de claim over bedreigingen.

Als er echt dit soort bedreigingen zijn geuit aan officiële overheidsfunctionarissen van NAVO-landen, ben ik het zelfs compleet met je eens dat dat een oorlogsdaad is. Maar we moeten het uitsluitend doen met het woord van een anonieme Amerikaanse burger die wapendeals met oud-Sovjetmateriaal sluit die naar de hoogste bieder gaan. Dat is op zijn minst shady as fuck en pleit wat mij betreft niet heel erg voor de ontzettende betrouwbaarheid van deze beweringen.

Ik geef nog aan dat als mijn aanname dat dit soort deals illegaal zijn niet klopt, ik het graag hoor. Het tegendeel heb ik nog niet gehoord, alleen "wapenhandel is niet altijd illegaal". Die bewering heb ik ook nooit gedaan, ik reageer alleen op de omstandigheden die rond deze bron geschetst worden.

Dat gelul over "projectie" is ook maar wat inhoudsloos strooien met termen. Wat ik projecteer en op wie wordt verder niet benoemd.
  zondag 26 juni 2022 @ 20:01:06 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205156894
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 13:59 schreef BEFEM het volgende:
Op laten we zeggen, 500 km van de grens kunnen ze ook veilig hun ding doen.

Ze schieten van rood maar kunnen ook gewoon vanuit oranje schieten, stuk dichterbij en gewoon veilig boven Ruslands grondgebied.
Waarom zou je dat willen als de range van je wapensysteem vele malen groter is?

Daarbij is het gewoon een vorm van jezelf niet prijs geven/ verrassing. Een bomber op 500km wordt wel opgepikt door de radar en dan heb je feitelijk al een soort van voorwaarschuwing waar eventueel de CM's vandaan komen. Als je op 2500km afstand vliegt is de kans dat de bomber zelf gezien wordt door de radar niet zo heel groot en dan moet je dus het ingezette wapen (Cruise Missile) gaan vinden wat vele malen lastiger is.
  Moderator zondag 26 juni 2022 @ 20:13:06 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205156992
En je bent sneller thuis dan wanneer je nog 2000km doorvliegt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 juni 2022 @ 20:40:40 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205157206
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 20:13 schreef sp3c het volgende:
En je bent sneller thuis dan wanneer je nog 2000km doorvliegt
Ook dit en het kost je veel minder peut. Ook geen moeilijke crew changes met rust in hotels enzo... :P
pi_205157228
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 20:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom zou je dat willen als de range van je wapensysteem vele malen groter is?

Daarbij is het gewoon een vorm van jezelf niet prijs geven/ verrassing. Een bomber op 500km wordt wel opgepikt door de radar en dan heb je feitelijk al een soort van voorwaarschuwing waar eventueel de CM's vandaan komen. Als je op 2500km afstand vliegt is de kans dat de bomber zelf gezien wordt door de radar niet zo heel groot en dan moet je dus het ingezette wapen (Cruise Missile) gaan vinden wat vele malen lastiger is.
Ja geen idee, vandaar mijn vraag :+

Ik zou zeggen dat er meer kans is dat er wat mis gaat als je van 2500 km schiet dan van dichterbij. Maar als je vloot verder weg van het doel zit lijkt het me inderdaad logischer dat je je wapen verder laat vliegen dan je vliegtuig. Geen idee waar die vloot zit overigens. Gezond verstand zegt ergens bij de Kaspische zee in de buurt.
  Moderator zondag 26 juni 2022 @ 20:44:37 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205157229
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 20:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ook dit en het kost je veel minder peut. Ook geen moeilijke crew changes met rust in hotels enzo... :P
Zwembad verversen etc.

En je kunt misschien nog een rondje die dag met dat toestel
  zondag 26 juni 2022 @ 20:46:18 #138
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205157240
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 18:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dus 1 discussiepunt in een lange reeks topics waarin allerlei onderwerpen naar voren komen, is volgens jou voldoende argument om mijn "handelsmerk" te definiëren.

Nog even ingaand op wat je een "zwetsverhaal" noemt. Er wordt een claim gedaan dat overheidsfunctionarissen met de dood worden bedreigd door Rusland wanneer ze dit soort wapendeals sluiten. Jij noemt dit een "oorlogsdaad op NAVO-grondgebied". De enige bron hiervan is een anonieme Amerikaanse burger die internationaal in wapens handelt. Geen verklaringen van die overheden zelf dat deze bedreigingen hebben plaatsgevonden. Wel wat verderop in het artikel wat verklaringen van overheidsfunctionarissen die Rusland verdenken van het opblazen van munitiedepots, maar dat staat volledig los van de claim over bedreigingen.

Als er echt dit soort bedreigingen zijn geuit aan officiële overheidsfunctionarissen van NAVO-landen, ben ik het zelfs compleet met je eens dat dat een oorlogsdaad is. Maar we moeten het uitsluitend doen met het woord van een anonieme Amerikaanse burger die wapendeals met oud-Sovjetmateriaal sluit die naar de hoogste bieder gaan. Dat is op zijn minst shady as fuck en pleit wat mij betreft niet heel erg voor de ontzettende betrouwbaarheid van deze beweringen.

Ik geef nog aan dat als mijn aanname dat dit soort deals illegaal zijn niet klopt, ik het graag hoor. Het tegendeel heb ik nog niet gehoord, alleen "wapenhandel is niet altijd illegaal". Die bewering heb ik ook nooit gedaan, ik reageer alleen op de omstandigheden die rond deze bron geschetst worden.

Dat gelul over "projectie" is ook maar wat inhoudsloos strooien met termen. Wat ik projecteer en op wie wordt verder niet benoemd.
Precies mijn punt dat je het punt mist.
Meer gezwets dus.

Ik refereerde naar het opblazen wat wel gedocumenteerd is. Jij begint full on over een wapenhandelaar. Net zoals je nu weer doet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator zondag 26 juni 2022 @ 21:04:14 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205157330
Geen idee wat hier nu weer aan de hand is maar gaat het nog heel lang duren?
  zondag 26 juni 2022 @ 21:04:26 #140
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_205157331
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 17:33 schreef hollandia02 het volgende:

Waarom zou het? Ik denk niet dat de Duitsers dit terug gaan annexeren. Etnische Duitsers zitten daar nog amper.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  zondag 26 juni 2022 @ 21:25:34 #141
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205157461
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 20:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Precies mijn punt dat je het punt mist.
Meer gezwets dus.

Ik refereerde naar het opblazen wat wel gedocumenteerd is. Jij begint full on over een wapenhandelaar. Net zoals je nu weer doet.
Man man man, je lult nu echt gigantisch uit je nek. Dit is de post die je quotte:

quote:
Russische geheime dienst bedreigt OostEuropese landen om geen artillery granaten aan Ukraine te leveren

https://www.washingtonpos(...)-sabotage-artillery/
A U.S. citizen helping to broker weapons transfers to Ukraine said he recently approached an Eastern European country to negotiate a purchase of artillery rounds. Officials in that country said they couldn’t make a deal, the man said, because the Russians had already warned that they would “kill them if they sold anything to the Ukrainians.”
Hierop antwoord je dat dit gewoon oorlogsdaden op Navo-grondgebied zijn. De inhoud van de post is dus puur en alleen gericht op vermeende Russische doodsbedreigingen aan overheidsofficials, volgens de anonieme wapenhandelaar. Ik begin dus niet over de wapenhandelaar, ik reageer erop.

Leuk dat er in de link van het artikel nog meer staat, maar daar ging het op dat moment helemaal niet over. Dat breng je pas later naar boven als reactie en nu wil je beweren dat je daar in eerste instantie op doelde? Dit vind je wel een goed verhaal van jezelf?
  zondag 26 juni 2022 @ 21:28:30 #142
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205157481
twitter

Wanneer de foto's van Boris Johnson met blote borst op een paard?
pi_205157512
Mensen denken altijd dat Poetin met ontbloot bovenlijf op een paard zat voor de foto

Maar dat klopt helemaal niet.

Het was een pony
  Moderator zondag 26 juni 2022 @ 21:33:30 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205157530
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 21:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Mensen denken altijd dat Poetin met ontbloot bovenlijf op een paard zat voor de foto

Het was een pony
lekker belangrijk
pi_205157538
quote:
9s.gif Op zondag 26 juni 2022 21:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Wat een lullig tafeltje.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205157561
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 21:32 schreef Hatseflats22 het volgende:

Het was een pony
Zonder wrijving geen glans
  zondag 26 juni 2022 @ 21:57:57 #147
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  zondag 26 juni 2022 @ 22:02:44 #148
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205157817
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 21:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Aanval op Duitsland op handen? Stoerdoenerij voor eigen parochie. Wat een saai programma is dit eigenlijk.
Als Rus word je daar toch knettergek van dag in dag uit dat geschreeuw om alles en iedereen aan te vallen en plat te bombarderen? :')

Das nog erger dan wij hadden in de corona tijd met al die praatprogramma's dag in dag uit _O-
  zondag 26 juni 2022 @ 22:05:50 #149
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_205157855
quote:
9s.gif Op zondag 26 juni 2022 21:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Al eerder geprobeerd trouwens.
pi_205158022
Ah Vladje gaat naar t buitenland, hopelijk knallen ze t vliegtuig waar ie in zit uit de lucht.
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')