Waar zijn ze dan?quote:Op zondag 26 juni 2022 14:48 schreef YoungDriller het volgende:
Zoals ik al zei, Rusland heeft eindeloos meer blikken met kanonnenvoer om open te trekken.
Misschien moeten we Moldavië dan een miljoen euro geven en die opslag plaats of opblazen of alles wat nog niet verroest is naar Oekraïne verschepen. Ligt die opslag toevallig in dat stukje waar de Russen zitten?quote:Op zondag 26 juni 2022 13:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland is zwakker dan de USSR omdat veel van de USSR wapens in Ukraine en Moldova zijn gestationeerd.
https://www.reddit.com/r/(...)combat_capabilities/
The Soviets did. They prepared for a war where they quickly have to move troops and equipment from the Soviet Union to Poland or Germany. Which is why they put a pretty large part of their equipment near the western border of the Soviet Union.
Now ALL of that stockpile targets one single country : Ukraine
===================================================
Ukraine started independence with 6500 tanks, 1500 combat aircraft and over 350 ships. The navy mostly defected to Russia in the 90s and the tanks and combat aircraft were too expensive to maintain so most were scrapped or left in essentially unmaintained storage. But even if Ukraine can't use those tanks and aircraft, it's a huge part of the Soviet stockpile that isn't currently targeting Ukraine.
Another asset of the Soviet stockpile that isn't currently targeting Ukraine is their biggest ammo storage site. Because that site is in Moldova. It also hasn't been properly maintained for decades.
Ze schieten natuurlijk ook gewoon gewoon raketten van net over de grens, en ook artillerie.quote:Op zondag 26 juni 2022 14:45 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wellicht omdat het officieel geen oorlog is in Rusland? Op de Kaspische Zee kan geen Rus de vliegtuigen raketten zien afvuren. Dit is overigens ook puur giswerk van mijner zijde.
Kap eens met je infantiele verwijten en veeg dat schuim eens uit je mondhoeken weg .quote:Op zondag 26 juni 2022 15:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar zijn ze dan?
En over het "beter verwerken" heb je het niet meer, helder.
En om ff te schetsen hoe ver rus oprukt, het zwarte stipje.
[ afbeelding ]
Met dit tempo zijn ze nog wel ff bezig.
Voor de rest is je eerdere post gewoon 1 grote pro-kremlin troll BS bingo kaart.
Het geromantiseerde idee als ware het nog steeds dat een gemiddeld rus gezin 7 kinderen heeft, zoals het in WO2 wel was, tot aan het Oekraïners wegzetten als trekpoppen, die louter met rus aan het matten zijn, omdat ze dat in brussel en washington zeggen, want zelf nadenken of een mening hebben, kunnen, doen ze natuurlijk niet,
Maar wel bonus punten voor je creatieve "ik weet zeker dat west-Oekraïne en Polen echt wel voor een samenvoeging zijn! - hoezo, heb je het ze gevraagd soms?
Ik lees meestal AD omdat dat makkelijker in te tikken is 😜quote:Op zondag 26 juni 2022 12:32 schreef Idisrom het volgende:
Is de Telegraaf nog wel de grootste krant van Nederland?
Ik dacht dat hun marktaandeel behoorlijk is ingestort.
Het is wel 1 van de locaties waar het spannend gaat worden. Ik verwacht dat deze oorlog lang gaat duren. En hoe langer het duurt, hoe meer kans op escalatie in Königsbergquote:Op zondag 26 juni 2022 17:33 schreef hollandia02 het volgende:
Zal er in verloop van de Oorlog nog iets gaan gebeuren met Koningsberg/Kaliningrad/Oost-Pruissen?
Als represaille voor de Donbass bijvoorbeeld?
Ik denk het zelf enigszins wel anderzijds niet, wel omdat Rusland er lastig bij kan komen dus wellicht zelf wegtrekt,
Niet omdat het nooit een direct conflict zal worden ivm een kernoorlog.
Dus 1 discussiepunt in een lange reeks topics waarin allerlei onderwerpen naar voren komen, is volgens jou voldoende argument om mijn "handelsmerk" te definiëren.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je ziet hetzelfde met je zwetsverhaal over die wapenhandelaar. Je pakt een onrelevant punt en gaat daar vervolgens met een hoop projectie en verkeerde aannames op in.
Het daadwerkelijke onderwerp laat je ongemoeid.
Waarom zou je dat willen als de range van je wapensysteem vele malen groter is?quote:Op zondag 26 juni 2022 13:59 schreef BEFEM het volgende:
Op laten we zeggen, 500 km van de grens kunnen ze ook veilig hun ding doen.
Ze schieten van rood maar kunnen ook gewoon vanuit oranje schieten, stuk dichterbij en gewoon veilig boven Ruslands grondgebied.
Ook dit en het kost je veel minder peut. Ook geen moeilijke crew changes met rust in hotels enzo...quote:Op zondag 26 juni 2022 20:13 schreef sp3c het volgende:
En je bent sneller thuis dan wanneer je nog 2000km doorvliegt
Ja geen idee, vandaar mijn vraagquote:Op zondag 26 juni 2022 20:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen als de range van je wapensysteem vele malen groter is?
Daarbij is het gewoon een vorm van jezelf niet prijs geven/ verrassing. Een bomber op 500km wordt wel opgepikt door de radar en dan heb je feitelijk al een soort van voorwaarschuwing waar eventueel de CM's vandaan komen. Als je op 2500km afstand vliegt is de kans dat de bomber zelf gezien wordt door de radar niet zo heel groot en dan moet je dus het ingezette wapen (Cruise Missile) gaan vinden wat vele malen lastiger is.
Zwembad verversen etc.quote:Op zondag 26 juni 2022 20:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook dit en het kost je veel minder peut. Ook geen moeilijke crew changes met rust in hotels enzo...![]()
Precies mijn punt dat je het punt mist.quote:Op zondag 26 juni 2022 18:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dus 1 discussiepunt in een lange reeks topics waarin allerlei onderwerpen naar voren komen, is volgens jou voldoende argument om mijn "handelsmerk" te definiëren.
Nog even ingaand op wat je een "zwetsverhaal" noemt. Er wordt een claim gedaan dat overheidsfunctionarissen met de dood worden bedreigd door Rusland wanneer ze dit soort wapendeals sluiten. Jij noemt dit een "oorlogsdaad op NAVO-grondgebied". De enige bron hiervan is een anonieme Amerikaanse burger die internationaal in wapens handelt. Geen verklaringen van die overheden zelf dat deze bedreigingen hebben plaatsgevonden. Wel wat verderop in het artikel wat verklaringen van overheidsfunctionarissen die Rusland verdenken van het opblazen van munitiedepots, maar dat staat volledig los van de claim over bedreigingen.
Als er echt dit soort bedreigingen zijn geuit aan officiële overheidsfunctionarissen van NAVO-landen, ben ik het zelfs compleet met je eens dat dat een oorlogsdaad is. Maar we moeten het uitsluitend doen met het woord van een anonieme Amerikaanse burger die wapendeals met oud-Sovjetmateriaal sluit die naar de hoogste bieder gaan. Dat is op zijn minst shady as fuck en pleit wat mij betreft niet heel erg voor de ontzettende betrouwbaarheid van deze beweringen.
Ik geef nog aan dat als mijn aanname dat dit soort deals illegaal zijn niet klopt, ik het graag hoor. Het tegendeel heb ik nog niet gehoord, alleen "wapenhandel is niet altijd illegaal". Die bewering heb ik ook nooit gedaan, ik reageer alleen op de omstandigheden die rond deze bron geschetst worden.
Dat gelul over "projectie" is ook maar wat inhoudsloos strooien met termen. Wat ik projecteer en op wie wordt verder niet benoemd.
Waarom zou het? Ik denk niet dat de Duitsers dit terug gaan annexeren. Etnische Duitsers zitten daar nog amper.quote:Op zondag 26 juni 2022 17:33 schreef hollandia02 het volgende:
Zal er in verloop van de Oorlog nog iets gaan gebeuren met Koningsberg/Kaliningrad/Oost-Pruissen?
Als represaille voor de Donbass bijvoorbeeld?
Ik denk het zelf enigszins wel anderzijds niet, wel omdat Rusland er lastig bij kan komen dus wellicht zelf wegtrekt,
Niet omdat het nooit een direct conflict zal worden ivm een kernoorlog.
Man man man, je lult nu echt gigantisch uit je nek. Dit is de post die je quotte:quote:Op zondag 26 juni 2022 20:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies mijn punt dat je het punt mist.
Meer gezwets dus.
Ik refereerde naar het opblazen wat wel gedocumenteerd is. Jij begint full on over een wapenhandelaar. Net zoals je nu weer doet.
Hierop antwoord je dat dit gewoon oorlogsdaden op Navo-grondgebied zijn. De inhoud van de post is dus puur en alleen gericht op vermeende Russische doodsbedreigingen aan overheidsofficials, volgens de anonieme wapenhandelaar. Ik begin dus niet over de wapenhandelaar, ik reageer erop.quote:Russische geheime dienst bedreigt OostEuropese landen om geen artillery granaten aan Ukraine te leveren
https://www.washingtonpos(...)-sabotage-artillery/
A U.S. citizen helping to broker weapons transfers to Ukraine said he recently approached an Eastern European country to negotiate a purchase of artillery rounds. Officials in that country said they couldn’t make a deal, the man said, because the Russians had already warned that they would “kill them if they sold anything to the Ukrainians.”
lekker belangrijkquote:Op zondag 26 juni 2022 21:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Mensen denken altijd dat Poetin met ontbloot bovenlijf op een paard zat voor de foto
Maar dat klopt helemaal niet.
Het was een pony
Wat een lullig tafeltje.quote:Op zondag 26 juni 2022 21:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wanneer de foto's van Boris Johnson met blote borst op een paard?
quote:Op zondag 26 juni 2022 21:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Mensen denken altijd dat Poetin met ontbloot bovenlijf op een paard zat voor de foto
Maar dat klopt helemaal niet.
Het was een pony
Als Rus word je daar toch knettergek van dag in dag uit dat geschreeuw om alles en iedereen aan te vallen en plat te bombarderen?quote:Op zondag 26 juni 2022 21:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Aanval op Duitsland op handen? Stoerdoenerij voor eigen parochie. Wat een saai programma is dit eigenlijk.
Al eerder geprobeerd trouwens.quote:Op zondag 26 juni 2022 21:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wanneer de foto's van Boris Johnson met blote borst op een paard?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |