Wat is dit nou voor simplistische redenatie? Ik ga toch reageren, maar gezien je uiterst kinderlijke toon is het wellicht tevergeefs.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:40 schreef YStec het volgende: [..] Jaoh, stel je eens voor dat Nederlanders liever een land als Duitsland toejuichen en een land als Rusland - vooral na de invasie van Oekraïne - niet zo tof vinden.
Onvoorstelbaar dat Nederlanders de Duitsers fijner vinden, heel erg apart gezien de overeenkomende normen en waarden en manier van leven.
Vergelijk dat eens met de Russen; een land dat op alle vlakken ver verwijderd is van de Nederlandse manier van leven.
Jaoh, echt heeeel gek allemaal. Wat raar dar we niet zitten te juichen voor een land dat kapotmaakt waar we voor staan.
Binnen de NAVO beschermen we onszelf als collectief gezamenlijk. De rol van de VS, Frankrijk en het VK is daarin vele malen belangrijker dan die van Duitsland. Dat zijn kernmachten, Duitsland is dat niet. Maar we worden "beschermd" door de Duitsers, natuurlijk.quote:Ja, maar wat merken wij als Nederland er nou van joh, we zijn nooit aangevallen door Rusland. Het is dat Rusland Nederland niet kan aanvallen, anders waren we allang veroverd. Dan mag je dus wel suuuperblij zijn met die 100 miljoenmiljard van die Duitsers, want daarmee zorgt Duitsland er ook voor dat Nederland beschermd blijft - Duitsland zit namelijk in de weg van Rusland.
Het heeft inderdaad weinig nut, want het raakt kant noch wal.quote:Ach ja, alsof het nut heeft wat ik zeg. Jouw argument van 'Rusland heeft ons nooit aangevallen, terwijl de ander dat wel heeft gedaan' valt niet onderuit te halen... Even door de vingers zien dat de ene wel je buurland is (Duitsland - Nederland, zoals Oekraïne dat van Rusland is en daardoor wél de lul is), terwijl de andere (Rusland - Nederland) geen buren zijn en dat kans op oorlog tussen die twee vanzelfsprekend laag is.
Je vergeet 1 belangrijk punt en dat is dat Duitsland en als je kijkt in de geschiedenis zowel west als oost Duitsland gewoon de gruwelheden en misdaden van het fascistische Duitsland heeft erkent. Iets wat Rusland nooit gedaan heeft voor de Sovjet-Unie die zeker onder Stalin ook miljoenen mensen over de kling heeft gejaagd.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er zijn vorige eeuw twee catastrofale oorlogen geweest op Europees grondgebied waarbij Duitsland tweemaal de vijand was. De eerste konden we in Nederland nog neutraliteit bewaren, de tweede heeft ook hier diepe impact met allerlei gruwelijkheden gehad. Van de tweede editie zijn er hier gewoon nog mensen in leven die het aan den lijve hebben ondervonden. Ik acht het uiterst waarschijnlijk dat hun hekel aan Duitsers nog steeds veel groter is dan aan Russen. Alleen al bij iets triviaals als voetbal zijn interlands tussen Nederland en (West-)Duitsland tot zeer ver na WOII uiterst beladen wedstrijden geweest.
Na WOII is door de geallieerden bepaald dat Duitsland zich onder stricte voorwaarden mocht herbewapenen en weer een leger mocht opbouwen. Alles om na twee verwoestende wereldoorlogen te voorkomen dat Duitsland het nog eens een keer zou proberen. Lijkt me een vrij logische gedachte en ik denk dat er destijds ontzettend weinig mensen waren die het daarmee oneens waren. Er was op dat moment bijzonder weinig reden om Duitsland te vertrouwen. Die restricties zijn zelfs nu nog deels van kracht.
Vrij snel na WOII begon de Koude Oorlog en waren de geallieerden van het een op het andere moment weer elkaars vijanden. Er brak, los van wat spannende momenten, echter wel een lange periode van rust aan omdat er een relatieve status quo was ontstaan. Duitsland vormde (voor zowel West- als Oost-Europa) geen bedreiging meer en elkaars invloedssferen werden gerespecteerd. Gaandeweg ontdooiden de relaties tussen Oost en West ook steeds meer en kwam er wat meer openheid in de Sovjet-Unie. Redelijke harmonie dus.
En dan zijn er nu dus Nederlanders die, net als hun ouders of (over)grootouders, zelf nog nooit met enige vorm van Russisch geweld te maken hebben gehad, die doodleuk juichen voor een herboren Duits leger dat "het oosten uit gaat mesten". Continu retoriek over wat voor schurken Russen van nature zijn en altijd al zijn geweest, maar op de een of andere manier er blindelings op vertrouwen dat Duitsland in zo'n korte periode volledig is getransformeerd naar een ontzettend betrouwbare partner die ons collectief moet leiden in de strijd tegen Rusland. Dat vind ik er precies gek aan.
Groot gelijk.quote:
Dat lijkt me voor de hand liggenquote:Op zondag 26 juni 2022 04:39 schreef Za het volgende:
[..]
Daar zit een heel Europees PR team achter, je kunt niet zomaar opduiken op festivals.
Het is ook een dwerg van een vent. Maar goed, gezien de Oekraīnse verliezen momenteel zal het wel heel erg nodig zijn.quote:Op zondag 26 juni 2022 04:23 schreef Za het volgende:
De man is overal.
Er is niemand met een groter podium.
[ twitter ]
Dat lijkt mij juist een goed iets. Merel wil kennelijk niet gestoord worden in haar vrijheid om met deze oorlog geconfronteerd te worden. Nee Merel vindt dat 'opdringen'quote:Op zondag 26 juni 2022 04:23 schreef Za het volgende:
De man is overal.
[ twitter ]
Daarom moest Poetin dus naar het Kremlinquote:
En gisteren speculeerden ze nog dat die al dood was en een dag later wil die man speechen.quote:Op zondag 26 juni 2022 06:34 schreef TLC het volgende:
Russen ontkennen dat Poetin vannacht met spoed een toespraak wilde geven
Een woordvoerder van de Russische president Poetin heeft ontkend dat het staatshoofd vannacht met spoed naar het Kremlin is gebracht om een belangrijke toespraak te geven. De Russische autoriteiten zagen zich genoodzaakt te reageren op beelden die via Telegram werden gedeeld waarin een colonne van auto's te zien is die met hoge snelheid en zwaailichten richting het Kremlin rijdt. Op sociale media speculeerden mensen onder meer dat Putin een kernaanval zou aankondigen.
Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov zegt tegen persbureau Tass dat er niets van de berichten klopt. Waarom de auto's met hoge snelheid richting het Kremlin reden, wordt niet in het bericht van Tass duidelijk.
(liveblog nos)
---
Zo, zijn we vannacht even aan een kernaanval ontsnapt zeg
En Russen in combinatie met ontkennen is ook al geen goed teken.
Van de week zag ik nog een colonne aan zwaailichten in Amsterdam rijden.quote:Op zondag 26 juni 2022 07:59 schreef Rode_Wijn het volgende:
De kracht van social media. Met ziet een kolonne auto's, waarschijnlijk van de presidentiële vloot, snel rijden en social media maakt er een kernaanval van.
Hoe vaak ik hier in Nederland dat soort bolides hard over de snelweg of in steden heb zien scheuren met politiebegeleiding is ontelbaar. En niet alleen in Nederland.
Waarom beperk je het tot Duitsland en de eerste helft van de 20ste eeuw? Beetje demagogie bedrijven? Voor de Eerste wereldoorlog heeft Frankrijk honderden jaren de ene na de andere oorlog lopen voeren in Europa. Dit was een van de belangrijkste redenen die geleid hebben tot de eerste wereldoorlog en die was weer de reden voor de tweede.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er zijn vorige eeuw twee catastrofale oorlogen geweest op Europees grondgebied waarbij Duitsland tweemaal de vijand was. De eerste konden we in Nederland nog neutraliteit bewaren, de tweede heeft ook hier diepe impact met allerlei gruwelijkheden gehad. Van de tweede editie zijn er hier gewoon nog mensen in leven die het aan den lijve hebben ondervonden. Ik acht het uiterst waarschijnlijk dat hun hekel aan Duitsers nog steeds veel groter is dan aan Russen. Alleen al bij iets triviaals als voetbal zijn interlands tussen Nederland en (West-)Duitsland tot zeer ver na WOII uiterst beladen wedstrijden geweest.
Na WOII is door de geallieerden bepaald dat Duitsland zich onder stricte voorwaarden mocht herbewapenen en weer een leger mocht opbouwen. Alles om na twee verwoestende wereldoorlogen te voorkomen dat Duitsland het nog eens een keer zou proberen. Lijkt me een vrij logische gedachte en ik denk dat er destijds ontzettend weinig mensen waren die het daarmee oneens waren. Er was op dat moment bijzonder weinig reden om Duitsland te vertrouwen. Die restricties zijn zelfs nu nog deels van kracht.
Vrij snel na WOII begon de Koude Oorlog en waren de geallieerden van het een op het andere moment weer elkaars vijanden. Er brak, los van wat spannende momenten, echter wel een lange periode van rust aan omdat er een relatieve status quo was ontstaan. Duitsland vormde (voor zowel West- als Oost-Europa) geen bedreiging meer en elkaars invloedssferen werden gerespecteerd. Gaandeweg ontdooiden de relaties tussen Oost en West ook steeds meer en kwam er wat meer openheid in de Sovjet-Unie. Redelijke harmonie dus.
En dan zijn er nu dus Nederlanders die, net als hun ouders of (over)grootouders, zelf nog nooit met enige vorm van Russisch geweld te maken hebben gehad, die doodleuk juichen voor een herboren Duits leger dat "het oosten uit gaat mesten". Continu retoriek over wat voor schurken Russen van nature zijn en altijd al zijn geweest, maar op de een of andere manier er blindelings op vertrouwen dat Duitsland in zo'n korte periode volledig is getransformeerd naar een ontzettend betrouwbare partner die ons collectief moet leiden in de strijd tegen Rusland. Dat vind ik er precies gek aan.
Hij stond op Glasburry, hoe cool is dat?quote:Op zondag 26 juni 2022 04:23 schreef Za het volgende:
De man is overal.
[ twitter ]
In de 19e eeuw waren de Fransen lekker bezig ja. Gedroegen zich een beetje zoals Poetinquote:Op zondag 26 juni 2022 08:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom beperk je het tot Duitsland en de eerste helft van de 20ste eeuw? Beetje demagogie bedrijven? Voor de Eerste wereldoorlog heeft Frankrijk honderden jaren de ene na de andere oorlog lopen voeren in Europa. Dit was een van de belangrijkste redenen die geleid hebben tot de eerste wereldoorlog en die was weer de reden voor de tweede.
Het is een complot! Een dictatuur!quote:Op zondag 26 juni 2022 04:39 schreef Za het volgende:
[..]
Daar zit een heel Europees PR team achter, je kunt niet zomaar opduiken op festivals.
Volgend jaar hopelijk een Oekraïnse reünie tour inclusief de Krim.quote:Op zondag 26 juni 2022 08:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij stond op Glasburry, hoe cool is dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |