Precies. Ik zat al even op de kalender te kijken wanneer weer, maar pas in okt!quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:18 schreef Blik het volgende:
20:00 race, waren alle races maar op dit tijdstip. Heerlijk!
Kwali om 22:00quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:18 schreef Blik het volgende:
13:00 beviel me eigenlijk veel beterquote:Op woensdag 15 juni 2022 19:18 schreef Blik het volgende:
Ik vind het juist wel prettig omdat je dan tenminste overdag gewoon wat kunt gaan doen. Zo midden op de dag een race vind ik eigenlijk super ruk.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
13:00 beviel me eigenlijk veel beter
Nou ben ik nu dit weekend weg, dus komt het wel uit, maar de hele dag op die race moeten wachten is het niet helemaal.
Ach, hoe vaak doe je nou wat? Ik geloof niet dat iedereen iedere zondag op pad gaat op een dusdanige manier dat de F1 in de weg zit.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel prettig omdat je dan tenminste overdag gewoon wat kunt gaan doen. Zo midden op de dag een race vind ik eigenlijk super ruk.
13:00 beste tijd inderdaad, daarna de dag voor jezelfquote:Op woensdag 15 juni 2022 19:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach, hoe vaak doe je nou wat? Ik geloof niet dat iedereen iedere zondag op pad gaat op een dusdanige manier dat de F1 in de weg zit.
15:00 is wel helemaal ruk wat dat betreft, moet ik je nageven. Tegen de tijd dat het afgelopen is, is het alweer tijd voor het avondeten.
Eind van de middag vind ik prettiger.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel prettig omdat je dan tenminste overdag gewoon wat kunt gaan doen. Zo midden op de dag een race vind ik eigenlijk super ruk.
Serieus, jij gaat voor anderen bepalen hoe vaak ze wat doen op zondagquote:Op woensdag 15 juni 2022 19:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach, hoe vaak doe je nou wat? Ik geloof niet dat iedereen iedere zondag op pad gaat op een dusdanige manier dat de F1 in de weg zit.
Daarom, lekker 's avonds na het eten. Dat is gewoon ideaal.quote:15:00 is wel helemaal ruk wat dat betreft, moet ik je nageven. Tegen de tijd dat het afgelopen is, is het alweer tijd voor het avondeten.
lekker in bed kijkenquote:Op woensdag 15 juni 2022 20:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Serieus, jij gaat voor anderen bepalen hoe vaak ze wat doen op zondag
Sommige mensen hebben gewoon een leven hè.
[..]
Daarom, lekker 's avonds na het eten. Dat is gewoon ideaal.
Je wil niet weten hoe vaak ik F1 mis wegens een of andere afspraak of een verjaardag…quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
15:00 is wel helemaal ruk wat dat betreft, moet ik je nageven. Tegen de tijd dat het afgelopen is, is het alweer tijd voor het avondeten.
Perfect idd, kind in bed, papa op de bank. Met een krombachertje.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:18 schreef Blik het volgende:
Idd, irritant. Telefoon op stil terugweg in auto radio uit en dan hopen dat niemand de uitslag verklapt.quote:Op woensdag 15 juni 2022 20:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe vaak ik F1 mis wegens een of andere afspraak of een verjaardag…
Beste tijd is lekker om 08.00u ofzoquote:Op woensdag 15 juni 2022 19:59 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
13:00 beste tijd inderdaad, daarna de dag voor jezelf
Wel een beetje vroeg voor een biertjequote:Op woensdag 15 juni 2022 21:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Beste tijd is lekker om 08.00u ofzo
15:00 waarop je zeker weet dat beide kinderen wakker zijn..quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:37 schreef Zorro het volgende:
Gelukkig zijn de race hierna allemaal op de beste tijd.
15:00 met een uurtje later voor de eerste uit de serie en een uurtje vroeger voor de laatste uit de serie.
Vanaf Japan dan een paar mindere tijden maar goed. Die zijn gelukkig in de minderheid.
Ja, wie doet er nou wat in het weekend?quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Precies, het weekend is een rustmoment en zondag is er om F1 te kijkenquote:Op woensdag 15 juni 2022 23:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, wie doet er nou wat in het weekend?
Jammer dat Japan net als Australië tegenwoordig zo laat is, maar 7u is alsnog wel heerlijk, weinig kans dat er allerlei andere dingen tegelijk bezig zijnquote:Op woensdag 15 juni 2022 21:37 schreef Zorro het volgende:
Gelukkig zijn de race hierna allemaal op de beste tijd.
15:00 met een uurtje later voor de eerste uit de serie en een uurtje vroeger voor de laatste uit de serie.
Vanaf Japan dan een paar mindere tijden maar goed. Die zijn gelukkig in de minderheid.
Toen Max nog niet reed was dat laatste nooit een issue.quote:Op woensdag 15 juni 2022 21:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Idd, irritant. Telefoon op stil terugweg in auto radio uit en dan hopen dat niemand de uitslag verklapt.
Dat klopt, toen was het niet boeiend genoeg voor de radio.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toen Max nog niet reed was dat laatste nooit een issue.
Heb je geen vrouw?quote:Op woensdag 15 juni 2022 23:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
15:00 waarop je zeker weet dat beide kinderen wakker zijn..
Je kan ze niet vroeg genoeg indoctrineren met de F1.quote:Op woensdag 15 juni 2022 23:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Precies. Hier thuis is mijn zoon (6) gefascineerd door de kleuren Pirelli-banden. Rondom de pitstops vraagt hij telkens waarom ze nu weer een bepaalde kleur hebben gekozen. Hij heeft ook die Jumbo-auto van vorig jaar waar hij zelf gele en rode banden kan wisselen. In Monaco was het even lastig met blauw- en groen, want hoe leg je een kleuter uit wat 'intermediate banden' zijn? Kortom: hij komt er wel, over een paar jaar mee naar een racequote:Op donderdag 16 juni 2022 10:36 schreef Nattekat het volgende:
e kan ze niet vroeg genoeg indoctrineren met de F1.
Het combineren van race kijken en de eigen wil van die kinders breken is lastig.quote:Op donderdag 16 juni 2022 10:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan ze niet vroeg genoeg indoctrineren met de F1.
Dat indoctrineren moet je natuurlijk al doen voor ze een eigen wil ontwikkelenquote:Op donderdag 16 juni 2022 10:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het combineren van race kijken en de eigen wil van die kinders breken is lastig.
Mijn eigen genen zitten me in de weg. Eigenwijs gedoe.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat indoctrineren moet je natuurlijk al doen voor ze een eigen wil ontwikkelen
Mijn vader was daar heel goed in.
Die van 1,5 slaapt tot half 3/3. Die van 2,5 is alleen best te pruimen. In combi met de eerstgenoemde doet hij zijn naam, die hij deelt met de Egyptische god vd chaos, eer aan !quote:Op donderdag 16 juni 2022 10:58 schreef Donna het volgende:
Mijn dochter van 4 kijkt ook mee. En die van 1.5 ligt meestal nog in bed tijdens de races.
quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mijn eigen genen zitten me in de weg. Eigenwijs gedoe.
waren de condooms op ?quote:Op woensdag 15 juni 2022 23:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Klik je zelf even op die vivaforum link?quote:
dat betoog hoef je niet te houden want kinderen zijn echt niet "fantastisch" en dat weet je zelf ookquote:Op donderdag 16 juni 2022 11:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Klik je zelf even op die vivaforum link?
Ik denk niet dat ik hier mijn “ja maar kinderen zijn fantastisch” betoog mag houden.
Hier soms ook wel tot 4 uur, maar samen is het een tornado idd. Matras op de grond, laptop erbij met hun foute filmpjes en een bak chips, dan zijn ze hier wel stil. Heb je alleen F1 met cocomelon of Paw Patrol op de achtergrondquote:Op donderdag 16 juni 2022 11:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die van 1,5 slaapt tot half 3/3. Die van 2,5 is alleen best te pruimen. In combi met de eerstgenoemde doet hij zijn naam, die hij deelt met de Egyptische god vd chaos, eer aan !
Vind de logistiek er achter ook altijd zo tof om te zien. Ze bouwen het zelf op in luchtvracht ULD's en ieder gaatje is gevuld. Zelfs in het correcte contour (vorm).quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:30 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuwe beelden.
[ afbeelding ]
ik ben meer van vaste tijden, dat je met tijdzones te maken hebt ok maar het is nu wel een rommeltje met kwalificatie op steeds andere tijdenquote:
Agreed.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben meer van vaste tijden, dat je met tijdzones te maken hebt ok maar het is nu wel een rommeltje met kwalificatie op steeds andere tijden
Hm.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat betoog hoef je niet te houden want kinderen zijn echt niet "fantastisch" en dat weet je zelf ook
maar je krijgt er zoveel voor terugik snap het
Volgens mij zijn ze daar actief mee aan het experimenteren, omdat voorheen de kwalificatie vaak onder heel andere condities gereden werd dan de race. Door de kwalificatie later te doen, hopen ze dat de baan er wat representatiever bij ligt.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben meer van vaste tijden, dat je met tijdzones te maken hebt ok maar het is nu wel een rommeltje met kwalificatie op steeds andere tijden
Dan maakt het des te vreemder dat ze de kwalificatie van Bakoe om 16:00 hebben gedaan, terwijl de race om 13:00 begon.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze daar actief mee aan het experimenteren, omdat voorheen de kwalificatie vaak onder heel andere condities gereden werd dan de race. Door de kwalificatie later te doen, hopen ze dat de baan er wat representatiever bij ligt.
Met alle respect. Dat klopt niet.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hm.
Laat ik het zo stellen:
Van alle mogelijkheden die er zijn om je vrije tijd te verkloten zijn kinderen een van de beste opties.
Natuurlijk blijft er wel het dingetje vrije tijd verkloten.
Het gaat mij over waar je de tijd liever aan kwijt bent.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met alle respect. Dat klopt niet.
Mijn vader was een groot man (figuurlijk, niet fysiek) en hierbij citeer ik hem: "de vrouw is de grootste berover van de mannelijke vrijheid".
1,5 uur aandacht bij paw patrol, die zijn vast ouder dan 3quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:14 schreef Donna het volgende:
[..]
Hier soms ook wel tot 4 uur, maar samen is het een tornado idd. Matras op de grond, laptop erbij met hun foute filmpjes en een bak chips, dan zijn ze hier wel stil. Heb je alleen F1 met cocomelon of Paw Patrol op de achtergrond
Niet dissen met Pawpatrol. Ze zijn al onderweg. Tenminste, als er een probleem is.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
1,5 uur aandacht bij paw patrol, die zijn vast ouder dan 3
Ik zei niet dat ze de complete 1.5 uur stil zijn he.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
1,5 uur aandacht bij paw patrol, die zijn vast ouder dan 3
Oeps.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het gaat mij over waar je de tijd liever aan kwijt bent.
Ik mis het realisme. Ik zit te wachten op de aflevering Chase en de dodelijke kettingbotsing op de A4.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Niet dissen met Pawpatrol. Ze zijn al onderweg. Tenminste, als er een probleem is.
niet alleen je vrije tijd, ook je bankrekeningquote:Op donderdag 16 juni 2022 12:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hm.
Laat ik het zo stellen:
Van alle mogelijkheden die er zijn om je vrije tijd te verkloten zijn kinderen een van de beste opties.
Natuurlijk blijft er wel het dingetje vrije tijd verkloten.
Zal Hamilton zich nog voortplanten?quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:56 schreef Tarado het volgende:
is er nog een mod ook hier? ben wel klaar met die klagende ouders
Zijn pa wel, maar klagende kinderen die racen zal hier wel weer okee zijn denk ik dan.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zal Hamilton zich nog voortplanten?
ze zouden voortplanten moeten verbieden.....de hele wereld is al vertiefd en veel te volquote:Op donderdag 16 juni 2022 14:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Kan hij mentaal niet aan, dat betekend dat iemand anders meer aandacht dan hem krijgtquote:Op donderdag 16 juni 2022 14:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Get in there Lewis!quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik heb twee kinderen. Sue me.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze zouden voortplanten moeten verbieden.....de hele wereld is al vertiefd en veel te vol
en ja, ik draag er al aan bij, heb de zooi door laten knippen
Rare namen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 15:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb twee kinderen. Sue me.
Alleen bij gelovigen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 14:25 schreef Predator40 het volgende:
ze zouden voortplanten moeten verbieden.....
We waren bij 20.00 is een fijne tijd. Nee 15.00 is beter. Niet, 13.00. Nee, ‘smorgens, alleen smaakt dan de bier minder.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:15 schreef R-woud93 het volgende:
Zullen we het wel een beetje ontopic houden?
Lewis natuurlijkquote:Op donderdag 16 juni 2022 17:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
We waren bij 20.00 is een fijne tijd. Nee 15.00 is beter. Niet, 13.00. Nee, ‘smorgens, alleen smaakt dan de bier minder.
En toen begon er 1 over kinderen..
Wie gaat er winnen dan?
Taking one for the team.quote:
Dat zegt elke ouder over Lewis.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn boeiender dan Lewis !
Mijn zoontje van 6 kan beter tegen zijn verlies dan Lewis.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Oneens.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
That's what he said.quote:
quote:
Hij heeft andere dingen aan zijn hoofd.quote:Moet Hamilton zich weer schrap zetten? 'Circuit in Canada is erg hobbelig'
Canada is in 2022 weer terug op de F1-kalender. Kevin Magnussen kijkt uit naar de race op het Circuit Gilles Villeneuve, maar waarschuwt wel voor het hobbelige circuit. Het gaat een flinke uitdaging worden met de stijve F1-auto’s van 2022.
https://www.gpblog.com/nl(...)is-erg-hobbelig.html
Dat is nog veel te vaak dus.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik denk dat we fok/f1 een fijne nieuwe dimensie kunnen geven, als we Ham alleen aanhalen als zijn resultaat meer dan 3 posities afwijkt van waar hij moet staan (p6).
Ja, maar mensen willen Lewis verder gooien dan jouw kinderenquote:Op donderdag 16 juni 2022 17:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik denk dat we fok/f1 een fijne nieuwe dimensie kunnen geven, als we Ham alleen aanhalen als zijn resultaat meer dan 3 posities afwijkt van waar hij moet staan (p6).
![]()
Wat betreft mijn kinderen: die zijn verder te gooien dan Lewis !
En het harde hoofd van mijn zoonlief tegen zijn onderkaak?quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:44 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ja, maar mensen willen Lewis verder gooien dan jouw kinderen
geen upgrades en ze gaan de auto hoger zetten dus langzamer.....quote:
mijn konijnen ookquote:Op donderdag 16 juni 2022 17:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mijn zoontje van 6 kan beter tegen zijn verlies dan Lewis.
"That's dangerous throwing man."quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En het harde hoofd van mijn zoonlief tegen zijn onderkaak?
En terecht.quote:
quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mooi. Porpoising de deur uit. Eerste Mercedes win incoming?
Je hebt goed gelezen? Mercedes moet de auto hoger zetten, er komt geen kantklare oplossing.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mooi. Porpoising de deur uit. Eerste Mercedes win incoming?
Misschien helpt het juist, die gedachtegang heb ik meer. Zullen we morgen wel zienquote:Op donderdag 16 juni 2022 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt goed gelezen? Mercedes moet de auto hoger zetten, er komt geen kantklare oplossing.
Ik begreep (uit niet-reproduceerbare bronnenquote:Op donderdag 16 juni 2022 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt goed gelezen? Mercedes moet de auto hoger zetten, er komt geen kantklare oplossing.
Gegokt en verloren noem je dat. De groetenquote:Op donderdag 16 juni 2022 18:46 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik begreep (uit niet-reproduceerbare bronnen) dat die Mercedes niet zomaar hoger te zetten is, omdat die in de basis ontworpen zou zijn voor een actief onderstel. Als dat waar is hebben ze echt een probleem.
Een dergelijke gedachtegang is alleen te verklaren na heel veel drugs. Er is geen enkele logische gedachtegang waarin dit voor Mercedes iets positiefs kan zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien helpt het juist, die gedachtegang heb ik meer. Zullen we morgen wel zien
Ah, nu snap ik waarom Vowles gisteren een verhaal ophing dat ze begaan zijn met de coureurs en niet nog een race als Baku willen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Een dergelijke gedachtegang is alleen te verklaren na heel veel drugs. Er is geen enkele logische gedachtegang waarin dit voor Mercedes iets positiefs kan zijn.
Ik geloof niet dat ze zo stom zijn dat ze alles hebben ingezet op een ontwerp dat pas na het in mogen zetten van een actief onderstel competitief zou zijn. Lijkt me onzinnig.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:46 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik begreep (uit niet-reproduceerbare bronnen) dat die Mercedes niet zomaar hoger te zetten is, omdat die in de basis ontworpen zou zijn voor een actief onderstel. Als dat waar is hebben ze echt een probleem.
De vraag is of deze auto nog bestuurbaar is als hij omhoog gaat.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:56 schreef El_Thijs het volgende:
Auto omhoog, minder stuiteren maar ook minder performance. Easy as that.
Godverdomme manquote:Op donderdag 16 juni 2022 18:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien helpt het juist, die gedachtegang heb ik meer. Zullen we morgen wel zien
Je bedoelt dat het ze helpt om het WRC te winnen?quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
mwah, Russell pleitte wel heel actief voor het toestaan van 'actieve' ophanging.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:46 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Volgens amus uit wel. Als m'n Duits goed genoeg is.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:02 schreef Netsplitter het volgende:
Ik lees nergens dat mercedes is het nadeel zou zijn.
Het is natuurlijk onvoorspelbaar als meerdere teams hun auto anders af moeten gaan stellen dan binnen de ontwerpfilosofie ideaal zou zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:02 schreef BroesWillems het volgende:
Ik snap de gedachtegang van @:ChevyCaprice wel. De FIA helpt Mercedes normaal altijd met die TD's. Dus er moet wel een adder onder het gras zitten waarom Mercedes er voordeel van heeft.
Je Duits is goed genoeg.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:09 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Volgens amus uit wel. Als m'n Duits goed genoeg is.
Spreek je Duits? Dan heb ik een goed stuk voor je: https://www.auto-motor-un(...)g-strafen-gp-kanada/quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:02 schreef Netsplitter het volgende:
Ik lees nergens dat mercedes is het nadeel zou zijn.
Da's goed nieuwsquote:
Als het sneller zou zijn om niet op en neer te stuiteren, hadden ze dat allang gedaan.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, maar deze TD kan ook juist weer opportunities creëren Gaat allemaal om hoe de engineers ermee omspringen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het sneller zou zijn om niet op en neer te stuiteren, hadden ze dat allang gedaan.
Ja, klopt. Russell's eerste WDC incoming.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, maar deze TD kan ook juist weer opportunities creëren Gaat allemaal om hoe de engineers ermee omspringen.
Goed en zeer uitgebreid artikel. Het is een dikke vinger naar de teams die de auto laten stuiteren. Kom maar met een beter ontwerp of de auto gaat omhoogquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:09 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Volgens amus uit wel. Als m'n Duits goed genoeg is.
zelfs Ferrari kan hier last mee krijgenquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goed en zeer uitgebreid artikel. Het is een dikke vinger naar de teams die de auto laten stuiteren. Kom maar met een beter ontwerp of de auto gaat omhoog
En terecht. Het begint bij een auto ontwerpen. Erg goed dat ze die basis vasthouden.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goed en zeer uitgebreid artikel. Het is een dikke vinger naar de teams die de auto laten stuiteren. Kom maar met een beter ontwerp of de auto gaat omhoog
Zeker weten, maar ook een AlphaTauri bijvoorbeeldquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
zelfs Ferrari kan hier last mee krijgen
Nee. Sorry maar verdiep je eens in de technische aspecten want wat je nu zegt klopt gewoon totaal niet.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, maar deze TD kan ook juist weer opportunities creëren Gaat allemaal om hoe de engineers ermee omspringen.
Ik vrees dat die Mercedes door het gebrek aan sidepods en daarmee weinig druk op die vrije bodemplaat, nog best wel eens hele rare dingen zou kunnen gaan doen als die rijhoogte omhoog gaat.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Teams moeten in VT3 in Canada al aantonen dat hun auto niet te veel stuitert. Lukt dat niet dan moeten er aanpassingen komen en lukt dat niet dan bepaalt de FIA dat de auto verder omhoog moet plus nog 10 millimeter extra marge.
quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Misschien wordt het wel een Messerschmitt.
Tja...mijn enige reactie daarop is "Aw, diddums"quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vrees dat die Mercedes door het gebrek aan sidepods en daarmee weinig druk op die vrije bodemplaat, nog best wel eens hele rare dingen zou kunnen gaan doen als die rijhoogte omhoog gaat.
het lastige bij het concept van Mercedes is dat het compleet anders werkt dan de rest. RB heeft de auto zo ontworpen dat ze via luchtwervelingen aan de zijkant een kussen creëren om de gaten af te sluiten. Mercedes kan dat door het ontwerp niet op deze manier doen en moet daarom lager op de weg liggen dan de RB.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vrees dat die Mercedes door het gebrek aan sidepods en daarmee weinig druk op die vrije bodemplaat, nog best wel eens hele rare dingen zou kunnen gaan doen als die rijhoogte omhoog gaat.
Waarom niet?quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Sorry maar verdiep je eens in de technische aspecten want wat je nu zegt klopt gewoon totaal niet.
nu?quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Sorry maar verdiep je eens in de technische aspecten want wat je nu zegt klopt gewoon totaal niet.
Mercedes heeft daar al ervaring mee. En dik ook.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mercedes heeft daar al ervaring mee. En dik ook.
Daar gaat je ground effect en dus neerwaardse druk.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Teams moeten in VT3 in Canada al aantonen dat hun auto niet te veel stuitert. Lukt dat niet dan moeten er aanpassingen komen en lukt dat niet dan bepaalt de FIA dat de auto verder omhoog moet plus nog 10 millimeter extra marge.
Exactoquote:
Lees de artikelen van Gary Anderson bij The Race, de Mercedes moet dicht bij de grond blijven met keiharde vering om op de baan te blijven en snel te kunnen zijn, inherent aan het ontwerp. Hoe hoger hij staat hoe minder hij presteert.quote:
Zo zie je maar, je informele macht gaat hard achteruit als je niet vooraan rijdt.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar gaat je ground effect en dus neerwaardse druk.
Lijkt wel of deze jankbeurt van merc een pittige backfire heeft.
Nog steeds een legendarisch moment.quote:
Ik geloof nooit dat hij dit niet weet. Het is gewoon weer dwarsliggen om het dwarsliggen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees de artikelen van Gary Anderson bij The Race, de Mercedes moet dicht bij de grond blijven met keiharde vering om op de baan te blijven en snel te kunnen zijn, inherent aan het ontwerp. Hoe hoger hij staat hoe minder hij presteert.
Dat zou heel goed kunnen. De FIA zegt: ontwerp maar een betere auto.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar gaat je ground effect en dus neerwaardse druk.
Lijkt wel of deze jankbeurt van merc een pittige backfire heeft.
Nou. Eens even kijken of Ham 'the assumed goat' het kan winnen dit weekend.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees de artikelen van Gary Anderson bij The Race, de Mercedes moet dicht bij de grond blijven met keiharde vering om op de baan te blijven en snel te kunnen zijn, inherent aan het ontwerp. Hoe hoger hij staat hoe minder hij presteert.
zo ver zullen ze ook niet zakken maar een Alpine kan hier wel profijt van hebben, (als ze heel blijven)quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou. Eens even kijken of Ham 'the assumed goat' het kan winnen dit weekend.
Van Latifi.
Pat Symonds had zich al in die trant uitgelaten, Symonds is een van de verantwoordelijken voor de huidige regels, hij gaf aan dat porpoising bekend was en dat de oplossingen ook bekend zijn bij ontwerpers.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. De FIA zegt: ontwerp maar een betere auto.
Exact de beelden waar ik ook aan moest denken toen ik het typtequote:
Maar dan voeg je weer gewicht toe wat ook snelheid kost, natuurlijkquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan trouwens wel zijn dat de FIA voor dit weekend een tweede verstevigingsstang voor de vloer toestaat omdat de maatregelen wel op hele korte termijn worden ingevoerd.
Eentje is genoeg hoorquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan trouwens wel zijn dat de FIA voor dit weekend een tweede verstevigingsstang voor de vloer toestaat omdat de maatregelen wel op hele korte termijn worden ingevoerd.
Porpoising/bouncing is ook iets wat snelheid kan kosten, zeker als ze moeten liften aan het eind van straights.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tsja, dan moet een team terug naar de tekentafel. Een minder goed bestuurbare auto kost gewoon snelheid. Dat is het mooie van F1: los het maar op.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Porpoising/bouncing is ook iets wat snelheid kan kosten, zeker als ze moeten liften aan het eind van straights.
Maar stel die auto wordt door deze TD onbestuurbaar dan hoop ik dat ze wat onderdelen van de auto in Barcelona in een containertje hebben meegenomen, vroeg me dat sowieso al af.
Heh, budgetcap wordt dan wel een lastig verhaalquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tsja, dan moet een team terug naar de tekentafel. Een minder goed bestuurbare auto kost gewoon snelheid. Dat is het mooie van F1: los het maar op.
je bedoelt Mercedes? Deze auto is gewoon een doorontwikkeling van, dat het daar minder was had met allerlei omstandigheden te makenquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Porpoising/bouncing is ook iets wat snelheid kan kosten, zeker als ze moeten liften aan het eind van straights.
Maar stel die auto wordt door deze TD onbestuurbaar dan hoop ik dat ze wat onderdelen van de auto in Barcelona in een containertje hebben meegenomen, vroeg me dat sowieso al af.
Je snapt er echt helemaal geen kut van hequote:Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die Barcelona testauto was toch niet zo heel veel meer dan het FIA standaardmodelletje? Ik denk echt dat we Mercedes dit jaar niet meer in de top gaan terugzien. En daar heb ik stiekem enorm veel lol om. Die kunnen nooit meer een standaard wagen (die overigens ook extreem laag lag) nog doorontwikkelen binnen het plafond.quote:Maar stel die auto wordt door deze TD onbestuurbaar dan hoop ik dat ze wat onderdelen van de auto in Barcelona in een containertje hebben meegenomen, vroeg me dat sowieso al af.
Erge was dat ze het in Barcelona ongenschijnlijk hadden opgelost. Is ook een betere wegdek, zeker als je het vergelijkt met Baku.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tsja, dan moet een team terug naar de tekentafel. Een minder goed bestuurbare auto kost gewoon snelheid. Dat is het mooie van F1: los het maar op.
tsja, hoort er ook bij. Kijk maar hoever je komt binnen het beschikbare budget.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, budgetcap wordt dan wel een lastig verhaal
FTFYquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Sorry maar verdiep je eens in de technische aspecten sport, want bijna niks van wat je nu zegt klopt gewoon totaal niet.
hoe zou dat komen?quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
n dat opzicht lijkt deze TD eigenlijk een beetje impulsief.
Nee zeker niet. MB gaat op circuits met vlakke ondergronden zoals Paul Ricard en Silverstone zeker goed meedoen, maar op andere banen zullen ze er minder goed bij zitten.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Erge was dat ze het in Barcelona ongenschijnlijk hadden opgelost. Is ook een betere wegdek, zeker als je het vergelijkt met Baku.
Want Baku heeft wel het meest slechte wegdek van de hele kalender, in dat opzicht lijkt deze TD eigenlijk een beetje impulsief.
Nürburgring was een Nissan Skyline GTR.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Exact de beelden waar ik ook aan moest denken toen ik het typte
Ik dacht alleen dat dit op de Nurburgring was, maar blijkt LeMans te zijn.
Ze wilden het zelf iddquote:
Dat kost ook snelheid ja. Maar minder groundeffect kost over een ronde nog veel meer snelheidquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja, maar ik had deze beelden in mijn kop. Mogelijk gooi ik ze door elkaar ja.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nürburgring was een Nissan Skyline GTR.
Het mooie is dat het simpelweg kopiëren van de RedBull bodem voor sommige teams wel gaat werken, maar voor Mercedes niet.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:56 schreef VacaLoca het volgende:
Haha lekker dit. Huichelaars Mercedes roepen om regelwijziging vanwege veiligheid, krijgen ze die mooi op hun snufferd.
Wel jammer dat FIA tevens zegt te kijken naar vermindering van t fenomeen an sich. Laat dat lekker aan de teams dan.
wat is karma toch heerlijkquote:
Neenee, hij brengt de objectieve balans.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat hij dit niet weet. Het is gewoon weer dwarsliggen om het dwarsliggen.
Niet als het om veiligheidsmaatregelen gaat, meen ik mij te herinneren.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:58 schreef Netsplitter het volgende:
Zodra de teams onderling moeten gaan overleggen kan ferrari alles kapot vetoon wat hun niet uitkomt helaas.
Tenzij hij een simulator van 5 cijfers voor de komma heeft denk ik niet dat je stoeltje het effect van porpoising gaat meegevenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Zou dat porpoising ook in de nieuwe F1 2022 game zitten die binnenkort uitkomt?
Misschien dat Chevy het dan wel gaat begrijpen als ie in zijn simstoeltje zit te doen alsof hij Hammilton is.
Ja, de maatregel is veiligheid maar dat is niet het enige wat de FIA nu gezegd heeft, ze willen met de teams om tafel gaan zitten om andere oplossingen te bespreken en dat wordt dan een regel wijziging die wel door de teams goedgekeurd moet worden vziw.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet als het om veiligheidsmaatregelen gaat, meen ik mij te herinneren.
Mwoah, die hele ophanging veranderen en doortesten is nogal wat.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het mooie is dat het simpelweg kopiëren van de RedBull bodem voor sommige teams wel gaat werken, maar voor Mercedes niet.
Heerlijk. Kut team.
Misschien heeft hij ook een Angela die aan zijn stoeltje sjort.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tenzij hij een simulator van 5 cijfers voor de komma heeft denk ik niet dat je stoeltje het effect van porpoising gaat meegeven
Ik denk dan hier aan: alle auto's moeten omhoog. Niet alleen de merc. Welke hebben daar nog meer nadeel van?quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:02 schreef BroesWillems het volgende:
Ik snap de gedachtegang van @:ChevyCaprice wel. De FIA helpt Mercedes normaal altijd met die TD's. Dus er moet wel een adder onder het gras zitten waarom Mercedes er voordeel van heeft.
Dan hoeven ze in canada maar minder omhoogquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Erge was dat ze het in Barcelona ongenschijnlijk hadden opgelost. Is ook een betere wegdek, zeker als je het vergelijkt met Baku.
Want Baku heeft wel het meest slechte wegdek van de hele kalender, in dat opzicht lijkt deze TD eigenlijk een beetje impulsief.
Ferrari flink.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik denk dan hier aan: alle auto's moeten omhoog. Niet alleen de merc. Welke hebben daar nog meer nadeel van?
Dat zou mooi zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet als het om veiligheidsmaatregelen gaat, meen ik mij te herinneren.
filmpje van driver61 geeft daar ook uitleg overquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:08 schreef Adames het volgende:
[..]
Mwoah, die hele ophanging veranderen en doortesten is nogal wat.
Verder mooie uitkomst dit, al sta ik ook wel sympathiek tegenover extra veringoplossingen voor volgend jaar
Nou ja, het blijft natuurlijk natuurkunde. Ook de RB schudt, zij het veel minder hevig. Ik denk niet dat je met deze snelheden er helemaal onderuit komt met deze TD, maar wellicht zijn er kleine ingrepen mogelijk die het de teams iets makkelijker maken zonder dat we straks naar zeepkisten zitten te kijken die elke bocht 4cm overhellen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:56 schreef VacaLoca het volgende:
Haha lekker dit. Huichelaars Mercedes roepen om regelwijziging vanwege veiligheid, krijgen ze die mooi op hun snufferd.
Wel jammer dat FIA tevens zegt te kijken naar vermindering van t fenomeen an sich. Laat dat lekker aan de teams dan.
De third damper is eruit gegooid. Als dat vanwege kostenaspect is zou je een stock damper kunnen ontwikkelen voor volgend jaarquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, de maatregel is veiligheid maar dat is niet het enige wat de FIA nu gezegd heeft, ze willen met de teams om tafel gaan zitten om andere oplossingen te bespreken en dat wordt dan een regel wijziging die wel door de teams goedgekeurd moet worden vziw.
die (wan)hoop van Chevy, prachtig om te zienquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er zijn meer oplossingen maar Symonds gaf vrij duidelijk aan dat Active Suspension overwogen maar verworpen is tijdens het proces om tot de nieuwe regels en design te komen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:12 schreef Adames het volgende:
[..]
De third damper is eruit gegooid. Als dat vanwege kostenaspect is zou je een stock damper kunnen ontwikkelen voor volgend jaar
ja vooral anderen de schuld geven van die kut autoquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat het voor de Astons en Williamsen van deze wereld weer heel onaantrekkelijk maakt, kunnen dat niet betalen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn meer oplossingen maar Symonds gaf vrij duidelijk aan dat Active Suspension overwogen maar verworpen is tijdens het proces om tot de nieuwe regels en design te komen.
En reken maar dat alle teams dan een verhoging van de budget cap gaan eisen als de regels veranderd worden.
Hopelijk liggen ze na Q1/Q2 knockout in de hoekquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:56 schreef VacaLoca het volgende:
Alfa, Haas, Alpha Tauri en McLaren zitten ook in dat bootje, natuurlijkquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat het voor de Astons en Williamsen van deze wereld weer heel onaantrekkelijk maakt, kunnen dat niet betalen.
Hoezo alle auto's omhoog? Het ligt aan de mate van verticale acceleratie. Dus stel je hebt het porpoising onder controle dan is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik denk dan hier aan: alle auto's moeten omhoog. Niet alleen de merc. Welke hebben daar nog meer nadeel van?
Ik moest lachen, goed gevondenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:18 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
waarschijnlijk dit weekend al met een centimeter
Hoe haal je dat uit mijn postquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja vooral anderen de schuld geven van die kut auto
Bouncing is ook verticale acceleratie.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo alle auto's omhoog? Het ligt aan de mate van verticale acceleratie. Dus stel je hebt het porpoising onder controle dan is er niks aan de hand.
Er is geen auto die geen porpoising heeft. Dan ligt het aan welke mate geaccepteerd wordt maar het kan betekenen dat het hele veld omhoog moet. En dat is niet perse een nadeel voor totoquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo alle auto's omhoog? Het ligt aan de mate van verticale acceleratie. Dus stel je hebt het porpoising onder controle dan is er niks aan de hand.
Dat zou best wel een goede oplossing kunnen zijn. Denk dat zoiets ook wel op tafel zal gaan komenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:12 schreef Adames het volgende:
[..]
De third damper is eruit gegooid. Als dat vanwege kostenaspect is zou je een stock damper kunnen ontwikkelen voor volgend jaar
Waar lees jij dat?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik denk dan hier aan: alle auto's moeten omhoog.
Maar met een andere mate van acceleratie wat waarschijnlijk wordt geoorloofd omdat de auto's vorig jaar ook konden stuiteren zonder probleemquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bouncing is ook verticale acceleratie.
Waaruit blijkt dat? Anders dan je dikke duim?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar met een andere mate van acceleratie wat waarschijnlijk wordt geoorloofd omdat de auto's vorig jaar ook konden stuiteren zonder probleem
Nee. Zonder porpoising, volgens Mercedes, kon Hamilton niet op een normale manier uit de auto komen afgelopen zondag dus ik geloof dat jouw stelling niet overeenkomt met de realiteitquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar met een andere mate van acceleratie wat waarschijnlijk wordt geoorloofd omdat de auto's vorig jaar ook konden stuiteren zonder probleem
Active Suspension kan gelijk een radicaal andere auto betekenen in ontwerp. Dat zou je eigenlijk pas bij een nieuwe generatie kunnen toevoegen. 2026 samen met nieuwe motoren.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn meer oplossingen maar Symonds gaf vrij duidelijk aan dat Active Suspension overwogen maar verworpen is tijdens het proces om tot de nieuwe regels en design te komen.
En reken maar dat alle teams dan een verhoging van de budget cap gaan eisen als de regels veranderd worden.
https://the-race.com/form(...)suspension-headache/quote:Gary Anderson: 2022 F1 rules create suspension puzzle for teams
.....
For me, the suspension concept is the big area where you need to get it right from day one. The mainstay of the car – the chassis, which all the suspension mounts are part of – will long since have been committed to and any changes in suspension layout will be very difficult, if not impossible.
Aerodynamically, you can see what others have done and follow that trend if necessary. But if you have tripped up with the suspension layout then you are stuck with it.
Uit het logische feit dat je sinds dit jaar het fenomeen porpoising hebt, wat wordt veroorzaakt door de groundeffect, waardoor een auto zo hard stuitert dat het fysieke impact heeft op het lichaam.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat? Anders dan je dikke duim?
Nergens uit dus. Helder.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Uit het logische feit dat je sinds dit jaar het fenomeen porpoising hebt, wat wordt veroorzaakt door de groundeffect, waardoor een auto zo hard stuitert dat het fysieke impact heeft op het lichaam.
Als het stuiteren zo'n groot probleem was waarom is er dan nu pas voor het eerst een maatregel daartegen?quote:
neequote:Op donderdag 16 juni 2022 20:20 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Er is geen auto die geen porpoising heeft. Dan ligt het aan welke mate geaccepteerd wordt maar het kan betekenen dat het hele veld omhoog moet. En dat is niet perse een nadeel voor toto
Idealiter wel. Ik weet niet wat de uitkomst gaat zijn, ik weet wel dat Mercedes vol inzet op active suspension maar of ze hun zin gaan krijgen daarin...ik heb mijn twijfels.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:24 schreef Adames het volgende:
[..]
Active Suspension kan gelijk een radicaal andere auto betekenen in ontwerp. Dat zou je eigenlijk pas bij een nieuwe generatie kunnen toevoegen. 2026 samen met nieuwe motoren.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Zonder porpoising, volgens Mercedes, kon Hamilton niet op een normale manier uit de auto komen afgelopen zondag dus ik geloof dat jouw stelling niet overeenkomt met de realiteit
Porpoising zelf hoeft ook helemaal niet uitgebannen te worden, maar de extreme varianten die een gevaar zijn voor coureurs wel. Het is waarschijnlijker dat een team met weinig problemen op dat vlak niks hoeft aan te passenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:20 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Er is geen auto die geen porpoising heeft. Dan ligt het aan welke mate geaccepteerd wordt maar het kan betekenen dat het hele veld omhoog moet. En dat is niet perse een nadeel voor toto
Je moet bij de RB18 toch hard zoeken naar porpoising.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:20 schreef Rode_Wijn het volgende:
Er is geen auto die geen porpoising heeft.
Omdat het nooit een groot probleem was maar het fenomeen is niet bepaald nieuw.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als het stuiteren zo'n groot probleem was waarom is er dan nu pas voor het eerst een maatregel daartegen?
Oh ja
dit is zo vermoeiendquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als het stuiteren zo'n groot probleem was waarom is er dan nu pas voor het eerst een maatregel daartegen?
Oh ja
Het ligt dus aan de mate van wat geaccepteerd wordt. Stellen dat merc niet krijgt wat het wil (regels in het voordeel) is op dit moment veel te vroeg. Het kan zomaar zijn dat ze hier juist wel veel voordeel uit kunnen halen. Daar gaat het mij om.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Porpoising zelf hoeft ook helemaal niet uitgebannen te worden, maar de extreme varianten die een gevaar zijn voor coureurs wel. Het is waarschijnlijker dat een team met weinig problemen op dat vlak niks hoeft aan te passen
Wat bedoel je met 'stuiteren'? De normale bewegingen die een auto maakt door oneffenheden in het wegdek?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het stuiteren zo'n groot probleem was
Ze hadden wel bouncing laatst op Baku. Maar dat komt niet (per sé) door de ground effect. Was gewoon slecht wegdek.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je moet bij de RB18 toch hard zoeken naar porpoising.
De discussie over de technische aspecten is juist wat dit forum leuk maakt.quote:
Idd.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'stuiteren'? De normale bewegingen die een auto maakt door oneffenheden in het wegdek?
Ze gaan een maximum stellen aan het aantal 'verticale bewegingen' die een auto mag maken. Als jouw auto die niet maakt, is er geen reden om iets aan te passen aan je auto. Een andere conclusie trekken is onlogisch.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:29 schreef Rode_Wijn het volgende:
Het ligt dus aan de mate van wat geaccepteerd wordt. Stellen dat merc niet krijgt wat het wil (regels in het voordeel) is op dit moment veel te vroeg.
https://www.skysports.com(...)iver-safety-concernsquote:"Teams that don't have a problem with it won't have to make any changes. Teams like Mercedes, whose car bounces up and down, are effectively going to have to raise the height of the car, that will stop the bouncing and it will also slow the car down".
quote:
We hebben het niet over bouncing, we hebben het over porpoising.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ze hadden wel bouncing laatst op Baku.
Het enige wat kan, als je de boel echt wil manipuleren is die limiet heel laag zetten. Maar dan ben je niet meer met veiligheid bezig.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze gaan een maximum stellen aan het aantal 'verticale bewegingen' die een auto mag maken. Als jouw auto die niet maakt, is er geen reden om iets aan te passen aan je auto. Een andere conclusie trekken is onlogisch.
Denk dat Russell volgend seizoen vrijwillig terug naar Williams gaat.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:36 schreef Doevelaer het volgende:
Als ik de FIA richtlijn goed begrijp rijdt Mercedes dus de rest van het seizoen achteraan.
zo erg zal het niet worden maar ze zullen wel weer meer in hun spiegels moeten kijkenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:36 schreef Doevelaer het volgende:
Als ik de FIA richtlijn goed begrijp rijdt Mercedes dus de rest van het seizoen achteraan.
Dat is juist het probleem, daardoor zijn ze hier allemaal in verwarringquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
We hebben het niet over bouncing, we hebben het over porpoising.
Jij bent in de war, niemand anders.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat is juist het probleem, daardoor zijn ze hier allemaal in verwarring
nee, op circuits als Paul Ricard en Silverstone hebben ze vrijwel nergens last vanquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:36 schreef Doevelaer het volgende:
Holy crap. Grand Prix 9 van 22.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:43 schreef Starflyer het volgende:
Leclerc neemt een nieuwe motor en turbo en krijgt dus 10 plaatsen gridstraf.
[ twitter ]
die 2e seizoenshelft zal niet meer boordevol spanning zitten zoquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:43 schreef Starflyer het volgende:
Leclerc neemt een nieuwe motor en turbo en krijgt dus 10 plaatsen gridstraf.
[ twitter ]
Interessant filmpje, maar bij mij zijn de interessante grafiekjes steeds geblurredquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:29 schreef Tarado het volgende:
Craig Scarborough had er een paar dagen geleden een aardige uitleg over en de FIA lijkt die weg dus op te gaan
[ twitter ]
ik heb het filmpje van YouTube al in dit topic gezetquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Interessant filmpje, maar bij mij zijn de interessante grafiekjes steeds geblurred
Die zijn te sexy voor minderjarigen, natuurlijkquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Interessant filmpje, maar bij mij zijn de interessante grafiekjes steeds geblurred
Dat Toto serieus een voorstel heeft gedaan om een minimale rijhoogte voor iedereen in te stellenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:29 schreef Tarado het volgende:
Craig Scarborough had er een paar dagen geleden een aardige uitleg over en de FIA lijkt die weg dus op te gaan
[ twitter ]
Alleen de Alfa Romeo stuiterde behoorlijk gelijkwaardig tijdens racequote:Op donderdag 16 juni 2022 20:52 schreef Starflyer het volgende:
Nog een plaatje van de verticale krachten voor elk team in Azerbeidzjan.
[ afbeelding ]
Tsja, Je weet hoe hij isquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat Toto serieus een voorstel heeft gedaan om een minimale rijhoogte voor iedereen in te stellen
Totoedquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat Toto serieus een voorstel heeft gedaan om een minimale rijhoogte voor iedereen in te stellen
Geld is nu het enige waar AM geen gebrek aan heeft..quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat het voor de Astons en Williamsen van deze wereld weer heel onaantrekkelijk maakt, kunnen dat niet betalen.
Welke graph is er nu daadwerkelijk belangrijk? Heb je ergens meer context?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Databundels zullen lijden
Dit is alles wat ik heb.quote:Op donderdag 16 juni 2022 21:24 schreef AMDB het volgende:
[..]
Welke graph is er nu daadwerkelijk belangrijk? Heb je ergens meer context?
Tja, geestelijk uitgedaagden hebben ook recht op een baantje.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
JANKENquote:Op donderdag 16 juni 2022 21:11 schreef beantherio het volgende:
[ twitter ]
Ze proberen Mercedes te dwarsbomen.![]()
Task succesfully failedquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:56 schreef VacaLoca het volgende:
karma boemerang.....quote:
Mercedes is echt mokerhard de lulquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
3 PU's, en 4 Turbo's na 9 races....dit word nog wat tijdens het seizoen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Holy crap. Grand Prix 9 van 22.
Ik dacht na Australie echt dat RB het team was met de problemen.
Of ik hoor het niet goed, maar volgens mij zegt hij alleen maar dat Mercedes er het meeste last van heeft. Niet dat ze het doen om Mercedes te dwarsbomen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 21:11 schreef beantherio het volgende:
[ twitter ]
Ze proberen Mercedes te dwarsbomen.![]()
Heb t nog nergens officieel bevestigd gezien. De derde verbrandingsmotor is geen gridpenalty. Is een turbo component 10 plaatsen dan? Of vervangen ze de MGU-H en de MGU-K? Eén van die componenten is maar 5 plaatsen toch?quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
3 PU's, en 4 Turbo's na 9 races....dit word nog wat tijdens het seizoen.
en dan moeten ze nog 13 races ..oef
Ach, zowel RBR als Ferrari doet met de huidige gaten ook vanaf P12 nog mee om het podium.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
3 PU's, en 4 Turbo's na 9 races....dit word nog wat tijdens het seizoen.
en dan moeten ze nog 13 races ..oef
De eerste van elk die over de grens gaat is 10 plaatsen. Elke volgende 5 plaatsen gridstraf.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Heb t nog nergens officieel bevestigd gezien. De derde verbrandingsmotor is geen gridpenalty. Is een turbo component 10 plaatsen dan? Of vervangen ze de MGU-H en de MGU-K? Eén van die componenten is maar 5 plaatsen toch?
quote:28.2 Unless a driver drives for more than one (1) Competitor (see Article 28.4 below), and subject to the additions described below, each driver may use no more than three (3) engines (ICE), three (3) motor generator units-heat (MGU-H), three (3) turbochargers (TC), two (2) energy stores (ES), two (2) control electronics (CE), three (3) motor generator units-kinetic (MGU-K) and eight (8) of each of the four (4) elements constituting a set of Engine exhaust systems during a Championship. For the purpose of this article a set of Engine exhaust systems is deemed to comprise the following four (4) elements: primaries LHS, primaries RHS, secondary LHS and secondary RHS.
28.3 Should a driver use more Power Unit elements than the numbers prescribed in Article 28.2 of any one of the elements during a Championship, a grid place penalty will be imposed upon him at the first Event Competition during which each additional element is used. Penalties will be applied according to the following table and will be cumulative:
a) The first time an additional element is used: Ten (10) grid place penalty. b) The next times an additional element is used: Five (5) grid place penalty.
Any of the seven (7) elements will be deemed to have been used once the car’s timing transponder has shown that it has left the pit lane. During any single Event Competition, if a driver introduces more than one of the same power unit element which is subject to penalties, only the last element fitted may be used at subsequent Events Competitions without further penalty.
Waarschijnlijk wel, maar als ze nog kans willen maken op de wereldtitel, heeft Leclerc niet genoeg aan 3de plaatsen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:05 schreef Sked het volgende:
[..]
Ach, zowel RBR als Ferrari doet met de huidige gaten ook vanaf P12 nog mee om het podium.
Laatste 2 plaatjes, welke blauwe lijn ligt er nou zo erg boven de rest?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ohja, die loophole. Belachelijk natuurlijk. Hoe vaker je in overtreding gaat, hoe harder de straf zou moeten zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De eerste van elk die over de grens gaat is 10 plaatsen. Elke volgende 5 plaatsen gridstraf.
Staat in de Sporting Regulations paragraaf 28.3.
[..]
Helemaal waar, maar de schade wordt dusdanig beperkt dat je ineens tegen een achterstand aankijkt die niet meer te behappen is (even afgezien van DNF's kunnen doen). Afgelopen jaren bleven ze regelmatig in het middenveld plakken. Kan me voorstellen dat dat ook meeweegt in de keuzes.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar als ze nog kans willen maken op de wereldtitel, heeft Leclerc niet genoeg aan 3de plaatsen.
Aah, check. Dan zou ik toch alles maar in 1 keer pakken, anders ie voor de andere onderdelen nog weer tien plaatsen..quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De eerste van elk die over de grens gaat is 10 plaatsen. Elke volgende 5 plaatsen gridstraf.
Staat in de Sporting Regulations paragraaf 28.3.
[..]
mwah, opnieuw 10 plaatsen zou heel normaal moeten zijnquote:Op donderdag 16 juni 2022 22:24 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ohja, die loophole. Belachelijk natuurlijk. Hoe vaker je in overtreding gaat, hoe harder de straf zou moeten zijn.
Zelfs met mijn blue light filter kan ik zien dat het Mercedes is.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laatste 2 plaatjes, welke blauwe lijn ligt er nou zo erg boven de rest?
Mercedes of Williams? De rest zit in hetzelfde gebied... (laatste plot)
Daar heb je wel een goed punt en gegeven hoe vroeg in het seizoen ze al aan de grens zitten zou ik inderdaad alles meenemen mits ze dan wel boven de 3 uitkomen in andere categorieen, natuurlijk.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Aah, check. Dan zou ik toch alles maar in 1 keer pakken, anders ie voor de andere onderdelen nog weer tien plaatsen..
Nu komt alleen de turbo boven het toegestane aantal uit. De rest zit er nog onder.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Aah, check. Dan zou ik toch alles maar in 1 keer pakken, anders ie voor de andere onderdelen nog weer tien plaatsen..
Nope. Het de PU, MGU-K en MGU-H staan op twee en komen (mits allemaal vervangen) op 3.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar heb je wel een goed punt en gegeven hoe vroeg in het seizoen ze al aan de grens zitten zou ik inderdaad alles meenemen mits ze dan wel boven de 3 uitkomen in andere categorieen, natuurlijk.
Gotcha, ja, dan heeft het geen zin inderdaad om meer te vervangenquote:Op donderdag 16 juni 2022 22:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nope. Het de PU, MGU-K en MGU-H staan op twee en komen (mits allemaal vervangen) op 3.
Alleen de turbo levert een gridstraf op
Wat is jouw argumentatie hiervoor?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent in de war, niemand anders.
En misschien @:Rode_Wijn
Na 20 rondjes had Ferrari er iig geen last meer van.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:52 schreef Starflyer het volgende:
Nog een plaatje van de verticale krachten voor elk team in Azerbeidzjan.
[ afbeelding ]
Op mijn scherm is de lijn blauw, net als williams, maar mercedes is meer grijs, maar het scherm van mijn laptop is tamelijk flets helaasquote:Op donderdag 16 juni 2022 22:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs met mijn blue light filter kan ik zien dat het Mercedes is.
Kan ook komen doordat dat gigantisch voor de hand ligt en ik het antwoord dus al wist.
quote:
Als ik een F1-team was dan zou ik in de eerste drie races meteen alle componenten 1 keer inzetten. Daarna zitten ze toch in de ‘poule’?quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nope. Het de PU, MGU-K en MGU-H staan op twee en komen (mits allemaal vervangen) op 3.
Alleen de turbo levert een gridstraf op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |