nu?quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Sorry maar verdiep je eens in de technische aspecten want wat je nu zegt klopt gewoon totaal niet.
Mercedes heeft daar al ervaring mee. En dik ook.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vrees dat die Mercedes door het gebrek aan sidepods en daarmee weinig druk op die vrije bodemplaat, nog best wel eens hele rare dingen zou kunnen gaan doen als die rijhoogte omhoog gaat.
Misschien wordt het wel een Messerschmitt.
quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mercedes heeft daar al ervaring mee. En dik ook.
Daar gaat je ground effect en dus neerwaardse druk.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Teams moeten in VT3 in Canada al aantonen dat hun auto niet te veel stuitert. Lukt dat niet dan moeten er aanpassingen komen en lukt dat niet dan bepaalt de FIA dat de auto verder omhoog moet plus nog 10 millimeter extra marge.
Exactoquote:
Lees de artikelen van Gary Anderson bij The Race, de Mercedes moet dicht bij de grond blijven met keiharde vering om op de baan te blijven en snel te kunnen zijn, inherent aan het ontwerp. Hoe hoger hij staat hoe minder hij presteert.quote:
Zo zie je maar, je informele macht gaat hard achteruit als je niet vooraan rijdt.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar gaat je ground effect en dus neerwaardse druk.
Lijkt wel of deze jankbeurt van merc een pittige backfire heeft.
Nog steeds een legendarisch moment.quote:
Ik geloof nooit dat hij dit niet weet. Het is gewoon weer dwarsliggen om het dwarsliggen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees de artikelen van Gary Anderson bij The Race, de Mercedes moet dicht bij de grond blijven met keiharde vering om op de baan te blijven en snel te kunnen zijn, inherent aan het ontwerp. Hoe hoger hij staat hoe minder hij presteert.
Dat zou heel goed kunnen. De FIA zegt: ontwerp maar een betere auto.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar gaat je ground effect en dus neerwaardse druk.
Lijkt wel of deze jankbeurt van merc een pittige backfire heeft.
Nou. Eens even kijken of Ham 'the assumed goat' het kan winnen dit weekend.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees de artikelen van Gary Anderson bij The Race, de Mercedes moet dicht bij de grond blijven met keiharde vering om op de baan te blijven en snel te kunnen zijn, inherent aan het ontwerp. Hoe hoger hij staat hoe minder hij presteert.
zo ver zullen ze ook niet zakken maar een Alpine kan hier wel profijt van hebben, (als ze heel blijven)quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou. Eens even kijken of Ham 'the assumed goat' het kan winnen dit weekend.
Van Latifi.
Pat Symonds had zich al in die trant uitgelaten, Symonds is een van de verantwoordelijken voor de huidige regels, hij gaf aan dat porpoising bekend was en dat de oplossingen ook bekend zijn bij ontwerpers.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. De FIA zegt: ontwerp maar een betere auto.
Exact de beelden waar ik ook aan moest denken toen ik het typtequote:
Maar dan voeg je weer gewicht toe wat ook snelheid kost, natuurlijkquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan trouwens wel zijn dat de FIA voor dit weekend een tweede verstevigingsstang voor de vloer toestaat omdat de maatregelen wel op hele korte termijn worden ingevoerd.
Eentje is genoeg hoorquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan trouwens wel zijn dat de FIA voor dit weekend een tweede verstevigingsstang voor de vloer toestaat omdat de maatregelen wel op hele korte termijn worden ingevoerd.
Porpoising/bouncing is ook iets wat snelheid kan kosten, zeker als ze moeten liften aan het eind van straights.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lees de artikelen van Gary Anderson bij The Race, de Mercedes moet dicht bij de grond blijven met keiharde vering om op de baan te blijven en snel te kunnen zijn, inherent aan het ontwerp. Hoe hoger hij staat hoe minder hij presteert.
Tsja, dan moet een team terug naar de tekentafel. Een minder goed bestuurbare auto kost gewoon snelheid. Dat is het mooie van F1: los het maar op.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Porpoising/bouncing is ook iets wat snelheid kan kosten, zeker als ze moeten liften aan het eind van straights.
Maar stel die auto wordt door deze TD onbestuurbaar dan hoop ik dat ze wat onderdelen van de auto in Barcelona in een containertje hebben meegenomen, vroeg me dat sowieso al af.
Heh, budgetcap wordt dan wel een lastig verhaalquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tsja, dan moet een team terug naar de tekentafel. Een minder goed bestuurbare auto kost gewoon snelheid. Dat is het mooie van F1: los het maar op.
je bedoelt Mercedes? Deze auto is gewoon een doorontwikkeling van, dat het daar minder was had met allerlei omstandigheden te makenquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Porpoising/bouncing is ook iets wat snelheid kan kosten, zeker als ze moeten liften aan het eind van straights.
Maar stel die auto wordt door deze TD onbestuurbaar dan hoop ik dat ze wat onderdelen van de auto in Barcelona in een containertje hebben meegenomen, vroeg me dat sowieso al af.
Je snapt er echt helemaal geen kut van hequote:Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Porpoising/bouncing is ook iets wat snelheid kan kosten, zeker als ze moeten liften aan het eind van straights.
Die Barcelona testauto was toch niet zo heel veel meer dan het FIA standaardmodelletje? Ik denk echt dat we Mercedes dit jaar niet meer in de top gaan terugzien. En daar heb ik stiekem enorm veel lol om. Die kunnen nooit meer een standaard wagen (die overigens ook extreem laag lag) nog doorontwikkelen binnen het plafond.quote:Maar stel die auto wordt door deze TD onbestuurbaar dan hoop ik dat ze wat onderdelen van de auto in Barcelona in een containertje hebben meegenomen, vroeg me dat sowieso al af.
Erge was dat ze het in Barcelona ongenschijnlijk hadden opgelost. Is ook een betere wegdek, zeker als je het vergelijkt met Baku.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tsja, dan moet een team terug naar de tekentafel. Een minder goed bestuurbare auto kost gewoon snelheid. Dat is het mooie van F1: los het maar op.
tsja, hoort er ook bij. Kijk maar hoever je komt binnen het beschikbare budget.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, budgetcap wordt dan wel een lastig verhaal
FTFYquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Sorry maar verdiep je eens in de technische aspecten sport, want bijna niks van wat je nu zegt klopt gewoon totaal niet.
hoe zou dat komen?quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
n dat opzicht lijkt deze TD eigenlijk een beetje impulsief.
Nee zeker niet. MB gaat op circuits met vlakke ondergronden zoals Paul Ricard en Silverstone zeker goed meedoen, maar op andere banen zullen ze er minder goed bij zitten.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Erge was dat ze het in Barcelona ongenschijnlijk hadden opgelost. Is ook een betere wegdek, zeker als je het vergelijkt met Baku.
Want Baku heeft wel het meest slechte wegdek van de hele kalender, in dat opzicht lijkt deze TD eigenlijk een beetje impulsief.
Nürburgring was een Nissan Skyline GTR.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Exact de beelden waar ik ook aan moest denken toen ik het typte
Ik dacht alleen dat dit op de Nurburgring was, maar blijkt LeMans te zijn.
Ze wilden het zelf iddquote:
Dat kost ook snelheid ja. Maar minder groundeffect kost over een ronde nog veel meer snelheidquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Porpoising/bouncing is ook iets wat snelheid kan kosten, zeker als ze moeten liften aan het eind van straights.
Ja, maar ik had deze beelden in mijn kop. Mogelijk gooi ik ze door elkaar ja.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nürburgring was een Nissan Skyline GTR.
Het mooie is dat het simpelweg kopiëren van de RedBull bodem voor sommige teams wel gaat werken, maar voor Mercedes niet.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:56 schreef VacaLoca het volgende:
Haha lekker dit. Huichelaars Mercedes roepen om regelwijziging vanwege veiligheid, krijgen ze die mooi op hun snufferd.
Wel jammer dat FIA tevens zegt te kijken naar vermindering van t fenomeen an sich. Laat dat lekker aan de teams dan.
wat is karma toch heerlijkquote:
Neenee, hij brengt de objectieve balans.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat hij dit niet weet. Het is gewoon weer dwarsliggen om het dwarsliggen.
Niet als het om veiligheidsmaatregelen gaat, meen ik mij te herinneren.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:58 schreef Netsplitter het volgende:
Zodra de teams onderling moeten gaan overleggen kan ferrari alles kapot vetoon wat hun niet uitkomt helaas.
Tenzij hij een simulator van 5 cijfers voor de komma heeft denk ik niet dat je stoeltje het effect van porpoising gaat meegevenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Zou dat porpoising ook in de nieuwe F1 2022 game zitten die binnenkort uitkomt?
Misschien dat Chevy het dan wel gaat begrijpen als ie in zijn simstoeltje zit te doen alsof hij Hammilton is.
Ja, de maatregel is veiligheid maar dat is niet het enige wat de FIA nu gezegd heeft, ze willen met de teams om tafel gaan zitten om andere oplossingen te bespreken en dat wordt dan een regel wijziging die wel door de teams goedgekeurd moet worden vziw.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet als het om veiligheidsmaatregelen gaat, meen ik mij te herinneren.
Mwoah, die hele ophanging veranderen en doortesten is nogal wat.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het mooie is dat het simpelweg kopiëren van de RedBull bodem voor sommige teams wel gaat werken, maar voor Mercedes niet.
Heerlijk. Kut team.
Misschien heeft hij ook een Angela die aan zijn stoeltje sjort.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tenzij hij een simulator van 5 cijfers voor de komma heeft denk ik niet dat je stoeltje het effect van porpoising gaat meegeven
Ik denk dan hier aan: alle auto's moeten omhoog. Niet alleen de merc. Welke hebben daar nog meer nadeel van?quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:02 schreef BroesWillems het volgende:
Ik snap de gedachtegang van @:ChevyCaprice wel. De FIA helpt Mercedes normaal altijd met die TD's. Dus er moet wel een adder onder het gras zitten waarom Mercedes er voordeel van heeft.
Dan hoeven ze in canada maar minder omhoogquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Erge was dat ze het in Barcelona ongenschijnlijk hadden opgelost. Is ook een betere wegdek, zeker als je het vergelijkt met Baku.
Want Baku heeft wel het meest slechte wegdek van de hele kalender, in dat opzicht lijkt deze TD eigenlijk een beetje impulsief.
Ferrari flink.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik denk dan hier aan: alle auto's moeten omhoog. Niet alleen de merc. Welke hebben daar nog meer nadeel van?
Dat zou mooi zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet als het om veiligheidsmaatregelen gaat, meen ik mij te herinneren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |