Nergens uit dus. Helder.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Uit het logische feit dat je sinds dit jaar het fenomeen porpoising hebt, wat wordt veroorzaakt door de groundeffect, waardoor een auto zo hard stuitert dat het fysieke impact heeft op het lichaam.
Als het stuiteren zo'n groot probleem was waarom is er dan nu pas voor het eerst een maatregel daartegen?quote:
neequote:Op donderdag 16 juni 2022 20:20 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Er is geen auto die geen porpoising heeft. Dan ligt het aan welke mate geaccepteerd wordt maar het kan betekenen dat het hele veld omhoog moet. En dat is niet perse een nadeel voor toto
Idealiter wel. Ik weet niet wat de uitkomst gaat zijn, ik weet wel dat Mercedes vol inzet op active suspension maar of ze hun zin gaan krijgen daarin...ik heb mijn twijfels.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:24 schreef Adames het volgende:
[..]
Active Suspension kan gelijk een radicaal andere auto betekenen in ontwerp. Dat zou je eigenlijk pas bij een nieuwe generatie kunnen toevoegen. 2026 samen met nieuwe motoren.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Zonder porpoising, volgens Mercedes, kon Hamilton niet op een normale manier uit de auto komen afgelopen zondag dus ik geloof dat jouw stelling niet overeenkomt met de realiteit
Porpoising zelf hoeft ook helemaal niet uitgebannen te worden, maar de extreme varianten die een gevaar zijn voor coureurs wel. Het is waarschijnlijker dat een team met weinig problemen op dat vlak niks hoeft aan te passenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:20 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Er is geen auto die geen porpoising heeft. Dan ligt het aan welke mate geaccepteerd wordt maar het kan betekenen dat het hele veld omhoog moet. En dat is niet perse een nadeel voor toto
Je moet bij de RB18 toch hard zoeken naar porpoising.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:20 schreef Rode_Wijn het volgende:
Er is geen auto die geen porpoising heeft.
Omdat het nooit een groot probleem was maar het fenomeen is niet bepaald nieuw.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als het stuiteren zo'n groot probleem was waarom is er dan nu pas voor het eerst een maatregel daartegen?
Oh ja
dit is zo vermoeiendquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als het stuiteren zo'n groot probleem was waarom is er dan nu pas voor het eerst een maatregel daartegen?
Oh ja
Het ligt dus aan de mate van wat geaccepteerd wordt. Stellen dat merc niet krijgt wat het wil (regels in het voordeel) is op dit moment veel te vroeg. Het kan zomaar zijn dat ze hier juist wel veel voordeel uit kunnen halen. Daar gaat het mij om.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Porpoising zelf hoeft ook helemaal niet uitgebannen te worden, maar de extreme varianten die een gevaar zijn voor coureurs wel. Het is waarschijnlijker dat een team met weinig problemen op dat vlak niks hoeft aan te passen
Wat bedoel je met 'stuiteren'? De normale bewegingen die een auto maakt door oneffenheden in het wegdek?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het stuiteren zo'n groot probleem was
Ze hadden wel bouncing laatst op Baku. Maar dat komt niet (per sé) door de ground effect. Was gewoon slecht wegdek.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je moet bij de RB18 toch hard zoeken naar porpoising.
De discussie over de technische aspecten is juist wat dit forum leuk maakt.quote:
Idd.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'stuiteren'? De normale bewegingen die een auto maakt door oneffenheden in het wegdek?
Ze gaan een maximum stellen aan het aantal 'verticale bewegingen' die een auto mag maken. Als jouw auto die niet maakt, is er geen reden om iets aan te passen aan je auto. Een andere conclusie trekken is onlogisch.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:29 schreef Rode_Wijn het volgende:
Het ligt dus aan de mate van wat geaccepteerd wordt. Stellen dat merc niet krijgt wat het wil (regels in het voordeel) is op dit moment veel te vroeg.
https://www.skysports.com(...)iver-safety-concernsquote:"Teams that don't have a problem with it won't have to make any changes. Teams like Mercedes, whose car bounces up and down, are effectively going to have to raise the height of the car, that will stop the bouncing and it will also slow the car down".
quote:
We hebben het niet over bouncing, we hebben het over porpoising.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ze hadden wel bouncing laatst op Baku.
Het enige wat kan, als je de boel echt wil manipuleren is die limiet heel laag zetten. Maar dan ben je niet meer met veiligheid bezig.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze gaan een maximum stellen aan het aantal 'verticale bewegingen' die een auto mag maken. Als jouw auto die niet maakt, is er geen reden om iets aan te passen aan je auto. Een andere conclusie trekken is onlogisch.
Denk dat Russell volgend seizoen vrijwillig terug naar Williams gaat.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:36 schreef Doevelaer het volgende:
Als ik de FIA richtlijn goed begrijp rijdt Mercedes dus de rest van het seizoen achteraan.
zo erg zal het niet worden maar ze zullen wel weer meer in hun spiegels moeten kijkenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:36 schreef Doevelaer het volgende:
Als ik de FIA richtlijn goed begrijp rijdt Mercedes dus de rest van het seizoen achteraan.
Dat is juist het probleem, daardoor zijn ze hier allemaal in verwarringquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
We hebben het niet over bouncing, we hebben het over porpoising.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |