filmpje van driver61 geeft daar ook uitleg overquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:08 schreef Adames het volgende:
[..]
Mwoah, die hele ophanging veranderen en doortesten is nogal wat.
Verder mooie uitkomst dit, al sta ik ook wel sympathiek tegenover extra veringoplossingen voor volgend jaar
Nou ja, het blijft natuurlijk natuurkunde. Ook de RB schudt, zij het veel minder hevig. Ik denk niet dat je met deze snelheden er helemaal onderuit komt met deze TD, maar wellicht zijn er kleine ingrepen mogelijk die het de teams iets makkelijker maken zonder dat we straks naar zeepkisten zitten te kijken die elke bocht 4cm overhellen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:56 schreef VacaLoca het volgende:
Haha lekker dit. Huichelaars Mercedes roepen om regelwijziging vanwege veiligheid, krijgen ze die mooi op hun snufferd.
Wel jammer dat FIA tevens zegt te kijken naar vermindering van t fenomeen an sich. Laat dat lekker aan de teams dan.
De third damper is eruit gegooid. Als dat vanwege kostenaspect is zou je een stock damper kunnen ontwikkelen voor volgend jaarquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, de maatregel is veiligheid maar dat is niet het enige wat de FIA nu gezegd heeft, ze willen met de teams om tafel gaan zitten om andere oplossingen te bespreken en dat wordt dan een regel wijziging die wel door de teams goedgekeurd moet worden vziw.
die (wan)hoop van Chevy, prachtig om te zienquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Porpoising/bouncing is ook iets wat snelheid kan kosten, zeker als ze moeten liften aan het eind van straights.
Maar stel die auto wordt door deze TD onbestuurbaar dan hoop ik dat ze wat onderdelen van de auto in Barcelona in een containertje hebben meegenomen, vroeg me dat sowieso al af.
Er zijn meer oplossingen maar Symonds gaf vrij duidelijk aan dat Active Suspension overwogen maar verworpen is tijdens het proces om tot de nieuwe regels en design te komen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:12 schreef Adames het volgende:
[..]
De third damper is eruit gegooid. Als dat vanwege kostenaspect is zou je een stock damper kunnen ontwikkelen voor volgend jaar
ja vooral anderen de schuld geven van die kut autoquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Erge was dat ze het in Barcelona ongenschijnlijk hadden opgelost. Is ook een betere wegdek, zeker als je het vergelijkt met Baku.
Want Baku heeft wel het meest slechte wegdek van de hele kalender, in dat opzicht lijkt deze TD eigenlijk een beetje impulsief.
Wat het voor de Astons en Williamsen van deze wereld weer heel onaantrekkelijk maakt, kunnen dat niet betalen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn meer oplossingen maar Symonds gaf vrij duidelijk aan dat Active Suspension overwogen maar verworpen is tijdens het proces om tot de nieuwe regels en design te komen.
En reken maar dat alle teams dan een verhoging van de budget cap gaan eisen als de regels veranderd worden.
Hopelijk liggen ze na Q1/Q2 knockout in de hoekquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:56 schreef VacaLoca het volgende:
Haha lekker dit. Huichelaars Mercedes roepen om regelwijziging vanwege veiligheid, krijgen ze die mooi op hun snufferd.
Wel jammer dat FIA tevens zegt te kijken naar vermindering van t fenomeen an sich. Laat dat lekker aan de teams dan.
Alfa, Haas, Alpha Tauri en McLaren zitten ook in dat bootje, natuurlijkquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat het voor de Astons en Williamsen van deze wereld weer heel onaantrekkelijk maakt, kunnen dat niet betalen.
Hoezo alle auto's omhoog? Het ligt aan de mate van verticale acceleratie. Dus stel je hebt het porpoising onder controle dan is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik denk dan hier aan: alle auto's moeten omhoog. Niet alleen de merc. Welke hebben daar nog meer nadeel van?
Ik moest lachen, goed gevondenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:18 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
waarschijnlijk dit weekend al met een centimeter
Hoe haal je dat uit mijn postquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja vooral anderen de schuld geven van die kut auto
Bouncing is ook verticale acceleratie.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo alle auto's omhoog? Het ligt aan de mate van verticale acceleratie. Dus stel je hebt het porpoising onder controle dan is er niks aan de hand.
Er is geen auto die geen porpoising heeft. Dan ligt het aan welke mate geaccepteerd wordt maar het kan betekenen dat het hele veld omhoog moet. En dat is niet perse een nadeel voor totoquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo alle auto's omhoog? Het ligt aan de mate van verticale acceleratie. Dus stel je hebt het porpoising onder controle dan is er niks aan de hand.
Dat zou best wel een goede oplossing kunnen zijn. Denk dat zoiets ook wel op tafel zal gaan komenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:12 schreef Adames het volgende:
[..]
De third damper is eruit gegooid. Als dat vanwege kostenaspect is zou je een stock damper kunnen ontwikkelen voor volgend jaar
Waar lees jij dat?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik denk dan hier aan: alle auto's moeten omhoog.
Maar met een andere mate van acceleratie wat waarschijnlijk wordt geoorloofd omdat de auto's vorig jaar ook konden stuiteren zonder probleemquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bouncing is ook verticale acceleratie.
Waaruit blijkt dat? Anders dan je dikke duim?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar met een andere mate van acceleratie wat waarschijnlijk wordt geoorloofd omdat de auto's vorig jaar ook konden stuiteren zonder probleem
Nee. Zonder porpoising, volgens Mercedes, kon Hamilton niet op een normale manier uit de auto komen afgelopen zondag dus ik geloof dat jouw stelling niet overeenkomt met de realiteitquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar met een andere mate van acceleratie wat waarschijnlijk wordt geoorloofd omdat de auto's vorig jaar ook konden stuiteren zonder probleem
Active Suspension kan gelijk een radicaal andere auto betekenen in ontwerp. Dat zou je eigenlijk pas bij een nieuwe generatie kunnen toevoegen. 2026 samen met nieuwe motoren.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn meer oplossingen maar Symonds gaf vrij duidelijk aan dat Active Suspension overwogen maar verworpen is tijdens het proces om tot de nieuwe regels en design te komen.
En reken maar dat alle teams dan een verhoging van de budget cap gaan eisen als de regels veranderd worden.
https://the-race.com/form(...)suspension-headache/quote:Gary Anderson: 2022 F1 rules create suspension puzzle for teams
.....
For me, the suspension concept is the big area where you need to get it right from day one. The mainstay of the car – the chassis, which all the suspension mounts are part of – will long since have been committed to and any changes in suspension layout will be very difficult, if not impossible.
Aerodynamically, you can see what others have done and follow that trend if necessary. But if you have tripped up with the suspension layout then you are stuck with it.
Uit het logische feit dat je sinds dit jaar het fenomeen porpoising hebt, wat wordt veroorzaakt door de groundeffect, waardoor een auto zo hard stuitert dat het fysieke impact heeft op het lichaam.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat? Anders dan je dikke duim?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |