abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 juni 2022 @ 20:11:50 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_205068619
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:08 schreef Adames het volgende:

[..]
Mwoah, die hele ophanging veranderen en doortesten is nogal wat.

Verder mooie uitkomst dit, al sta ik ook wel sympathiek tegenover extra veringoplossingen voor volgend jaar
filmpje van driver61 geeft daar ook uitleg over
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_205068623
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:56 schreef VacaLoca het volgende:
Haha lekker dit. Huichelaars Mercedes roepen om regelwijziging vanwege veiligheid, krijgen ze die mooi op hun snufferd.

Wel jammer dat FIA tevens zegt te kijken naar vermindering van t fenomeen an sich. Laat dat lekker aan de teams dan.
Nou ja, het blijft natuurlijk natuurkunde. Ook de RB schudt, zij het veel minder hevig. Ik denk niet dat je met deze snelheden er helemaal onderuit komt met deze TD, maar wellicht zijn er kleine ingrepen mogelijk die het de teams iets makkelijker maken zonder dat we straks naar zeepkisten zitten te kijken die elke bocht 4cm overhellen.

Maar dan niet lopende het seizoen, maar per 2023.
pi_205068630
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, de maatregel is veiligheid maar dat is niet het enige wat de FIA nu gezegd heeft, ze willen met de teams om tafel gaan zitten om andere oplossingen te bespreken en dat wordt dan een regel wijziging die wel door de teams goedgekeurd moet worden vziw.
De third damper is eruit gegooid. Als dat vanwege kostenaspect is zou je een stock damper kunnen ontwikkelen voor volgend jaar
  donderdag 16 juni 2022 @ 20:14:33 #204
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205068659

Voor Mercedes en @ChevyCaprice . Misschien dat ze nog iets kunnen leren over ground effect. :')

Engineer tegen piloot:
"Nono, is perfectly safe. You will be doing 550km/h a few meters above the water. Is no problem".
Over eindbazen gesproken. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205068670
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Porpoising/bouncing is ook iets wat snelheid kan kosten, zeker als ze moeten liften aan het eind van straights.

Maar stel die auto wordt door deze TD onbestuurbaar dan hoop ik dat ze wat onderdelen van de auto in Barcelona in een containertje hebben meegenomen, vroeg me dat sowieso al af.
die (wan)hoop van Chevy, prachtig om te zien
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_205068680
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:12 schreef Adames het volgende:

[..]
De third damper is eruit gegooid. Als dat vanwege kostenaspect is zou je een stock damper kunnen ontwikkelen voor volgend jaar
Er zijn meer oplossingen maar Symonds gaf vrij duidelijk aan dat Active Suspension overwogen maar verworpen is tijdens het proces om tot de nieuwe regels en design te komen.

En reken maar dat alle teams dan een verhoging van de budget cap gaan eisen als de regels veranderd worden.
pi_205068684
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Erge was dat ze het in Barcelona ongenschijnlijk hadden opgelost. Is ook een betere wegdek, zeker als je het vergelijkt met Baku.

Want Baku heeft wel het meest slechte wegdek van de hele kalender, in dat opzicht lijkt deze TD eigenlijk een beetje impulsief.
ja vooral anderen de schuld geven van die kut auto :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_205068693
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er zijn meer oplossingen maar Symonds gaf vrij duidelijk aan dat Active Suspension overwogen maar verworpen is tijdens het proces om tot de nieuwe regels en design te komen.

En reken maar dat alle teams dan een verhoging van de budget cap gaan eisen als de regels veranderd worden.
Wat het voor de Astons en Williamsen van deze wereld weer heel onaantrekkelijk maakt, kunnen dat niet betalen.
zie email 27 oktober
pi_205068697
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:56 schreef VacaLoca het volgende:
Haha lekker dit. Huichelaars Mercedes roepen om regelwijziging vanwege veiligheid, krijgen ze die mooi op hun snufferd.

Wel jammer dat FIA tevens zegt te kijken naar vermindering van t fenomeen an sich. Laat dat lekker aan de teams dan.
Hopelijk liggen ze na Q1/Q2 knockout in de hoek
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 16 juni 2022 @ 20:17:34 #210
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205068705
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:11 schreef Adames het volgende:

[..]
Ferrari flink.
Kan een aardige adder zijn.
pi_205068711
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat het voor de Astons en Williamsen van deze wereld weer heel onaantrekkelijk maakt, kunnen dat niet betalen.
Alfa, Haas, Alpha Tauri en McLaren zitten ook in dat bootje, natuurlijk
  donderdag 16 juni 2022 @ 20:18:06 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205068714


waarschijnlijk dit weekend al met een centimeter
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 20:19:07 #213
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_205068721
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:10 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ik denk dan hier aan: alle auto's moeten omhoog. Niet alleen de merc. Welke hebben daar nog meer nadeel van?
Hoezo alle auto's omhoog? Het ligt aan de mate van verticale acceleratie. Dus stel je hebt het porpoising onder controle dan is er niks aan de hand.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_205068724
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:18 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]

waarschijnlijk dit weekend al met een centimeter
Ik moest lachen, goed gevonden :D
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 20:19:22 #215
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_205068726
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]
ja vooral anderen de schuld geven van die kut auto :D
Hoe haal je dat uit mijn post :?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_205068728
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:19 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hoezo alle auto's omhoog? Het ligt aan de mate van verticale acceleratie. Dus stel je hebt het porpoising onder controle dan is er niks aan de hand.
Bouncing is ook verticale acceleratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2022 20:19:40 ]
  donderdag 16 juni 2022 @ 20:20:56 #217
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205068747
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:19 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hoezo alle auto's omhoog? Het ligt aan de mate van verticale acceleratie. Dus stel je hebt het porpoising onder controle dan is er niks aan de hand.
Er is geen auto die geen porpoising heeft. Dan ligt het aan welke mate geaccepteerd wordt maar het kan betekenen dat het hele veld omhoog moet. En dat is niet perse een nadeel voor toto
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 juni 2022 @ 20:21:05 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_205068749
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:12 schreef Adames het volgende:

[..]
De third damper is eruit gegooid. Als dat vanwege kostenaspect is zou je een stock damper kunnen ontwikkelen voor volgend jaar
Dat zou best wel een goede oplossing kunnen zijn. Denk dat zoiets ook wel op tafel zal gaan komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 juni 2022 @ 20:21:14 #219
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205068751
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:10 schreef Rode_Wijn het volgende:

Ik denk dan hier aan: alle auto's moeten omhoog.
Waar lees jij dat?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 20:22:17 #220
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_205068765
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bouncing is ook verticale acceleratie.
Maar met een andere mate van acceleratie wat waarschijnlijk wordt geoorloofd omdat de auto's vorig jaar ook konden stuiteren zonder probleem
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_205068776
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:22 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Maar met een andere mate van acceleratie wat waarschijnlijk wordt geoorloofd omdat de auto's vorig jaar ook konden stuiteren zonder probleem
Waaruit blijkt dat? Anders dan je dikke duim?
zie email 27 oktober
pi_205068786
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:22 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Maar met een andere mate van acceleratie wat waarschijnlijk wordt geoorloofd omdat de auto's vorig jaar ook konden stuiteren zonder probleem
Nee. Zonder porpoising, volgens Mercedes, kon Hamilton niet op een normale manier uit de auto komen afgelopen zondag dus ik geloof dat jouw stelling niet overeenkomt met de realiteit
pi_205068791
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er zijn meer oplossingen maar Symonds gaf vrij duidelijk aan dat Active Suspension overwogen maar verworpen is tijdens het proces om tot de nieuwe regels en design te komen.

En reken maar dat alle teams dan een verhoging van de budget cap gaan eisen als de regels veranderd worden.
Active Suspension kan gelijk een radicaal andere auto betekenen in ontwerp. Dat zou je eigenlijk pas bij een nieuwe generatie kunnen toevoegen. 2026 samen met nieuwe motoren.
pi_205068804
leuk om dit artikel nog eens te lezen

quote:
Gary Anderson: 2022 F1 rules create suspension puzzle for teams

.....

For me, the suspension concept is the big area where you need to get it right from day one. The mainstay of the car – the chassis, which all the suspension mounts are part of – will long since have been committed to and any changes in suspension layout will be very difficult, if not impossible.

Aerodynamically, you can see what others have done and follow that trend if necessary. But if you have tripped up with the suspension layout then you are stuck with it.
https://the-race.com/form(...)suspension-headache/
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 20:25:29 #225
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_205068806
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat? Anders dan je dikke duim?
Uit het logische feit dat je sinds dit jaar het fenomeen porpoising hebt, wat wordt veroorzaakt door de groundeffect, waardoor een auto zo hard stuitert dat het fysieke impact heeft op het lichaam.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')