filmpje van driver61 geeft daar ook uitleg overquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:08 schreef Adames het volgende:
[..]
Mwoah, die hele ophanging veranderen en doortesten is nogal wat.
Verder mooie uitkomst dit, al sta ik ook wel sympathiek tegenover extra veringoplossingen voor volgend jaar
Nou ja, het blijft natuurlijk natuurkunde. Ook de RB schudt, zij het veel minder hevig. Ik denk niet dat je met deze snelheden er helemaal onderuit komt met deze TD, maar wellicht zijn er kleine ingrepen mogelijk die het de teams iets makkelijker maken zonder dat we straks naar zeepkisten zitten te kijken die elke bocht 4cm overhellen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:56 schreef VacaLoca het volgende:
Haha lekker dit. Huichelaars Mercedes roepen om regelwijziging vanwege veiligheid, krijgen ze die mooi op hun snufferd.
Wel jammer dat FIA tevens zegt te kijken naar vermindering van t fenomeen an sich. Laat dat lekker aan de teams dan.
De third damper is eruit gegooid. Als dat vanwege kostenaspect is zou je een stock damper kunnen ontwikkelen voor volgend jaarquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, de maatregel is veiligheid maar dat is niet het enige wat de FIA nu gezegd heeft, ze willen met de teams om tafel gaan zitten om andere oplossingen te bespreken en dat wordt dan een regel wijziging die wel door de teams goedgekeurd moet worden vziw.
die (wan)hoop van Chevy, prachtig om te zienquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Porpoising/bouncing is ook iets wat snelheid kan kosten, zeker als ze moeten liften aan het eind van straights.
Maar stel die auto wordt door deze TD onbestuurbaar dan hoop ik dat ze wat onderdelen van de auto in Barcelona in een containertje hebben meegenomen, vroeg me dat sowieso al af.
Er zijn meer oplossingen maar Symonds gaf vrij duidelijk aan dat Active Suspension overwogen maar verworpen is tijdens het proces om tot de nieuwe regels en design te komen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:12 schreef Adames het volgende:
[..]
De third damper is eruit gegooid. Als dat vanwege kostenaspect is zou je een stock damper kunnen ontwikkelen voor volgend jaar
ja vooral anderen de schuld geven van die kut autoquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Erge was dat ze het in Barcelona ongenschijnlijk hadden opgelost. Is ook een betere wegdek, zeker als je het vergelijkt met Baku.
Want Baku heeft wel het meest slechte wegdek van de hele kalender, in dat opzicht lijkt deze TD eigenlijk een beetje impulsief.
Wat het voor de Astons en Williamsen van deze wereld weer heel onaantrekkelijk maakt, kunnen dat niet betalen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn meer oplossingen maar Symonds gaf vrij duidelijk aan dat Active Suspension overwogen maar verworpen is tijdens het proces om tot de nieuwe regels en design te komen.
En reken maar dat alle teams dan een verhoging van de budget cap gaan eisen als de regels veranderd worden.
Hopelijk liggen ze na Q1/Q2 knockout in de hoekquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:56 schreef VacaLoca het volgende:
Haha lekker dit. Huichelaars Mercedes roepen om regelwijziging vanwege veiligheid, krijgen ze die mooi op hun snufferd.
Wel jammer dat FIA tevens zegt te kijken naar vermindering van t fenomeen an sich. Laat dat lekker aan de teams dan.
Alfa, Haas, Alpha Tauri en McLaren zitten ook in dat bootje, natuurlijkquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat het voor de Astons en Williamsen van deze wereld weer heel onaantrekkelijk maakt, kunnen dat niet betalen.
Hoezo alle auto's omhoog? Het ligt aan de mate van verticale acceleratie. Dus stel je hebt het porpoising onder controle dan is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik denk dan hier aan: alle auto's moeten omhoog. Niet alleen de merc. Welke hebben daar nog meer nadeel van?
Ik moest lachen, goed gevondenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:18 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
waarschijnlijk dit weekend al met een centimeter
Hoe haal je dat uit mijn postquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja vooral anderen de schuld geven van die kut auto
Bouncing is ook verticale acceleratie.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo alle auto's omhoog? Het ligt aan de mate van verticale acceleratie. Dus stel je hebt het porpoising onder controle dan is er niks aan de hand.
Er is geen auto die geen porpoising heeft. Dan ligt het aan welke mate geaccepteerd wordt maar het kan betekenen dat het hele veld omhoog moet. En dat is niet perse een nadeel voor totoquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo alle auto's omhoog? Het ligt aan de mate van verticale acceleratie. Dus stel je hebt het porpoising onder controle dan is er niks aan de hand.
Dat zou best wel een goede oplossing kunnen zijn. Denk dat zoiets ook wel op tafel zal gaan komenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:12 schreef Adames het volgende:
[..]
De third damper is eruit gegooid. Als dat vanwege kostenaspect is zou je een stock damper kunnen ontwikkelen voor volgend jaar
Waar lees jij dat?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik denk dan hier aan: alle auto's moeten omhoog.
Maar met een andere mate van acceleratie wat waarschijnlijk wordt geoorloofd omdat de auto's vorig jaar ook konden stuiteren zonder probleemquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bouncing is ook verticale acceleratie.
Waaruit blijkt dat? Anders dan je dikke duim?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar met een andere mate van acceleratie wat waarschijnlijk wordt geoorloofd omdat de auto's vorig jaar ook konden stuiteren zonder probleem
Nee. Zonder porpoising, volgens Mercedes, kon Hamilton niet op een normale manier uit de auto komen afgelopen zondag dus ik geloof dat jouw stelling niet overeenkomt met de realiteitquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar met een andere mate van acceleratie wat waarschijnlijk wordt geoorloofd omdat de auto's vorig jaar ook konden stuiteren zonder probleem
Active Suspension kan gelijk een radicaal andere auto betekenen in ontwerp. Dat zou je eigenlijk pas bij een nieuwe generatie kunnen toevoegen. 2026 samen met nieuwe motoren.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn meer oplossingen maar Symonds gaf vrij duidelijk aan dat Active Suspension overwogen maar verworpen is tijdens het proces om tot de nieuwe regels en design te komen.
En reken maar dat alle teams dan een verhoging van de budget cap gaan eisen als de regels veranderd worden.
https://the-race.com/form(...)suspension-headache/quote:Gary Anderson: 2022 F1 rules create suspension puzzle for teams
.....
For me, the suspension concept is the big area where you need to get it right from day one. The mainstay of the car – the chassis, which all the suspension mounts are part of – will long since have been committed to and any changes in suspension layout will be very difficult, if not impossible.
Aerodynamically, you can see what others have done and follow that trend if necessary. But if you have tripped up with the suspension layout then you are stuck with it.
Uit het logische feit dat je sinds dit jaar het fenomeen porpoising hebt, wat wordt veroorzaakt door de groundeffect, waardoor een auto zo hard stuitert dat het fysieke impact heeft op het lichaam.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat? Anders dan je dikke duim?
Nergens uit dus. Helder.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Uit het logische feit dat je sinds dit jaar het fenomeen porpoising hebt, wat wordt veroorzaakt door de groundeffect, waardoor een auto zo hard stuitert dat het fysieke impact heeft op het lichaam.
Als het stuiteren zo'n groot probleem was waarom is er dan nu pas voor het eerst een maatregel daartegen?quote:
neequote:Op donderdag 16 juni 2022 20:20 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Er is geen auto die geen porpoising heeft. Dan ligt het aan welke mate geaccepteerd wordt maar het kan betekenen dat het hele veld omhoog moet. En dat is niet perse een nadeel voor toto
Idealiter wel. Ik weet niet wat de uitkomst gaat zijn, ik weet wel dat Mercedes vol inzet op active suspension maar of ze hun zin gaan krijgen daarin...ik heb mijn twijfels.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:24 schreef Adames het volgende:
[..]
Active Suspension kan gelijk een radicaal andere auto betekenen in ontwerp. Dat zou je eigenlijk pas bij een nieuwe generatie kunnen toevoegen. 2026 samen met nieuwe motoren.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Zonder porpoising, volgens Mercedes, kon Hamilton niet op een normale manier uit de auto komen afgelopen zondag dus ik geloof dat jouw stelling niet overeenkomt met de realiteit
Porpoising zelf hoeft ook helemaal niet uitgebannen te worden, maar de extreme varianten die een gevaar zijn voor coureurs wel. Het is waarschijnlijker dat een team met weinig problemen op dat vlak niks hoeft aan te passenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:20 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Er is geen auto die geen porpoising heeft. Dan ligt het aan welke mate geaccepteerd wordt maar het kan betekenen dat het hele veld omhoog moet. En dat is niet perse een nadeel voor toto
Je moet bij de RB18 toch hard zoeken naar porpoising.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:20 schreef Rode_Wijn het volgende:
Er is geen auto die geen porpoising heeft.
Omdat het nooit een groot probleem was maar het fenomeen is niet bepaald nieuw.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als het stuiteren zo'n groot probleem was waarom is er dan nu pas voor het eerst een maatregel daartegen?
Oh ja
dit is zo vermoeiendquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als het stuiteren zo'n groot probleem was waarom is er dan nu pas voor het eerst een maatregel daartegen?
Oh ja
Het ligt dus aan de mate van wat geaccepteerd wordt. Stellen dat merc niet krijgt wat het wil (regels in het voordeel) is op dit moment veel te vroeg. Het kan zomaar zijn dat ze hier juist wel veel voordeel uit kunnen halen. Daar gaat het mij om.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Porpoising zelf hoeft ook helemaal niet uitgebannen te worden, maar de extreme varianten die een gevaar zijn voor coureurs wel. Het is waarschijnlijker dat een team met weinig problemen op dat vlak niks hoeft aan te passen
Wat bedoel je met 'stuiteren'? De normale bewegingen die een auto maakt door oneffenheden in het wegdek?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het stuiteren zo'n groot probleem was
Ze hadden wel bouncing laatst op Baku. Maar dat komt niet (per sé) door de ground effect. Was gewoon slecht wegdek.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je moet bij de RB18 toch hard zoeken naar porpoising.
De discussie over de technische aspecten is juist wat dit forum leuk maakt.quote:
Idd.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'stuiteren'? De normale bewegingen die een auto maakt door oneffenheden in het wegdek?
Ze gaan een maximum stellen aan het aantal 'verticale bewegingen' die een auto mag maken. Als jouw auto die niet maakt, is er geen reden om iets aan te passen aan je auto. Een andere conclusie trekken is onlogisch.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:29 schreef Rode_Wijn het volgende:
Het ligt dus aan de mate van wat geaccepteerd wordt. Stellen dat merc niet krijgt wat het wil (regels in het voordeel) is op dit moment veel te vroeg.
https://www.skysports.com(...)iver-safety-concernsquote:"Teams that don't have a problem with it won't have to make any changes. Teams like Mercedes, whose car bounces up and down, are effectively going to have to raise the height of the car, that will stop the bouncing and it will also slow the car down".
quote:
We hebben het niet over bouncing, we hebben het over porpoising.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ze hadden wel bouncing laatst op Baku.
Het enige wat kan, als je de boel echt wil manipuleren is die limiet heel laag zetten. Maar dan ben je niet meer met veiligheid bezig.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze gaan een maximum stellen aan het aantal 'verticale bewegingen' die een auto mag maken. Als jouw auto die niet maakt, is er geen reden om iets aan te passen aan je auto. Een andere conclusie trekken is onlogisch.
Denk dat Russell volgend seizoen vrijwillig terug naar Williams gaat.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:36 schreef Doevelaer het volgende:
Als ik de FIA richtlijn goed begrijp rijdt Mercedes dus de rest van het seizoen achteraan.
zo erg zal het niet worden maar ze zullen wel weer meer in hun spiegels moeten kijkenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:36 schreef Doevelaer het volgende:
Als ik de FIA richtlijn goed begrijp rijdt Mercedes dus de rest van het seizoen achteraan.
Dat is juist het probleem, daardoor zijn ze hier allemaal in verwarringquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
We hebben het niet over bouncing, we hebben het over porpoising.
Jij bent in de war, niemand anders.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat is juist het probleem, daardoor zijn ze hier allemaal in verwarring
nee, op circuits als Paul Ricard en Silverstone hebben ze vrijwel nergens last vanquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:36 schreef Doevelaer het volgende:
Als ik de FIA richtlijn goed begrijp rijdt Mercedes dus de rest van het seizoen achteraan.
Holy crap. Grand Prix 9 van 22.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:43 schreef Starflyer het volgende:
Leclerc neemt een nieuwe motor en turbo en krijgt dus 10 plaatsen gridstraf.
[ twitter ]
die 2e seizoenshelft zal niet meer boordevol spanning zitten zoquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:43 schreef Starflyer het volgende:
Leclerc neemt een nieuwe motor en turbo en krijgt dus 10 plaatsen gridstraf.
[ twitter ]
Interessant filmpje, maar bij mij zijn de interessante grafiekjes steeds geblurredquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:29 schreef Tarado het volgende:
Craig Scarborough had er een paar dagen geleden een aardige uitleg over en de FIA lijkt die weg dus op te gaan
[ twitter ]
ik heb het filmpje van YouTube al in dit topic gezetquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Interessant filmpje, maar bij mij zijn de interessante grafiekjes steeds geblurred
Die zijn te sexy voor minderjarigen, natuurlijkquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Interessant filmpje, maar bij mij zijn de interessante grafiekjes steeds geblurred
Dat Toto serieus een voorstel heeft gedaan om een minimale rijhoogte voor iedereen in te stellenquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:29 schreef Tarado het volgende:
Craig Scarborough had er een paar dagen geleden een aardige uitleg over en de FIA lijkt die weg dus op te gaan
[ twitter ]
Alleen de Alfa Romeo stuiterde behoorlijk gelijkwaardig tijdens racequote:Op donderdag 16 juni 2022 20:52 schreef Starflyer het volgende:
Nog een plaatje van de verticale krachten voor elk team in Azerbeidzjan.
[ afbeelding ]
Tsja, Je weet hoe hij isquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat Toto serieus een voorstel heeft gedaan om een minimale rijhoogte voor iedereen in te stellen
Totoedquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat Toto serieus een voorstel heeft gedaan om een minimale rijhoogte voor iedereen in te stellen
Geld is nu het enige waar AM geen gebrek aan heeft..quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat het voor de Astons en Williamsen van deze wereld weer heel onaantrekkelijk maakt, kunnen dat niet betalen.
Welke graph is er nu daadwerkelijk belangrijk? Heb je ergens meer context?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Databundels zullen lijden
Dit is alles wat ik heb.quote:Op donderdag 16 juni 2022 21:24 schreef AMDB het volgende:
[..]
Welke graph is er nu daadwerkelijk belangrijk? Heb je ergens meer context?
Tja, geestelijk uitgedaagden hebben ook recht op een baantje.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat Toto serieus een voorstel heeft gedaan om een minimale rijhoogte voor iedereen in te stellen
JANKENquote:Op donderdag 16 juni 2022 21:11 schreef beantherio het volgende:
[ twitter ]
Ze proberen Mercedes te dwarsbomen.![]()
Task succesfully failedquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:56 schreef VacaLoca het volgende:
Haha lekker dit. Huichelaars Mercedes roepen om regelwijziging vanwege veiligheid, krijgen ze die mooi op hun snufferd.
karma boemerang.....quote:
Mercedes is echt mokerhard de lulquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Databundels zullen lijden
3 PU's, en 4 Turbo's na 9 races....dit word nog wat tijdens het seizoen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Holy crap. Grand Prix 9 van 22.
Ik dacht na Australie echt dat RB het team was met de problemen.
Of ik hoor het niet goed, maar volgens mij zegt hij alleen maar dat Mercedes er het meeste last van heeft. Niet dat ze het doen om Mercedes te dwarsbomen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 21:11 schreef beantherio het volgende:
[ twitter ]
Ze proberen Mercedes te dwarsbomen.![]()
Heb t nog nergens officieel bevestigd gezien. De derde verbrandingsmotor is geen gridpenalty. Is een turbo component 10 plaatsen dan? Of vervangen ze de MGU-H en de MGU-K? Eén van die componenten is maar 5 plaatsen toch?quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
3 PU's, en 4 Turbo's na 9 races....dit word nog wat tijdens het seizoen.
en dan moeten ze nog 13 races ..oef
Ach, zowel RBR als Ferrari doet met de huidige gaten ook vanaf P12 nog mee om het podium.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
3 PU's, en 4 Turbo's na 9 races....dit word nog wat tijdens het seizoen.
en dan moeten ze nog 13 races ..oef
De eerste van elk die over de grens gaat is 10 plaatsen. Elke volgende 5 plaatsen gridstraf.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Heb t nog nergens officieel bevestigd gezien. De derde verbrandingsmotor is geen gridpenalty. Is een turbo component 10 plaatsen dan? Of vervangen ze de MGU-H en de MGU-K? Eén van die componenten is maar 5 plaatsen toch?
quote:28.2 Unless a driver drives for more than one (1) Competitor (see Article 28.4 below), and subject to the additions described below, each driver may use no more than three (3) engines (ICE), three (3) motor generator units-heat (MGU-H), three (3) turbochargers (TC), two (2) energy stores (ES), two (2) control electronics (CE), three (3) motor generator units-kinetic (MGU-K) and eight (8) of each of the four (4) elements constituting a set of Engine exhaust systems during a Championship. For the purpose of this article a set of Engine exhaust systems is deemed to comprise the following four (4) elements: primaries LHS, primaries RHS, secondary LHS and secondary RHS.
28.3 Should a driver use more Power Unit elements than the numbers prescribed in Article 28.2 of any one of the elements during a Championship, a grid place penalty will be imposed upon him at the first Event Competition during which each additional element is used. Penalties will be applied according to the following table and will be cumulative:
a) The first time an additional element is used: Ten (10) grid place penalty. b) The next times an additional element is used: Five (5) grid place penalty.
Any of the seven (7) elements will be deemed to have been used once the car’s timing transponder has shown that it has left the pit lane. During any single Event Competition, if a driver introduces more than one of the same power unit element which is subject to penalties, only the last element fitted may be used at subsequent Events Competitions without further penalty.
Waarschijnlijk wel, maar als ze nog kans willen maken op de wereldtitel, heeft Leclerc niet genoeg aan 3de plaatsen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:05 schreef Sked het volgende:
[..]
Ach, zowel RBR als Ferrari doet met de huidige gaten ook vanaf P12 nog mee om het podium.
Laatste 2 plaatjes, welke blauwe lijn ligt er nou zo erg boven de rest?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Databundels zullen lijden
Ohja, die loophole. Belachelijk natuurlijk. Hoe vaker je in overtreding gaat, hoe harder de straf zou moeten zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De eerste van elk die over de grens gaat is 10 plaatsen. Elke volgende 5 plaatsen gridstraf.
Staat in de Sporting Regulations paragraaf 28.3.
[..]
Helemaal waar, maar de schade wordt dusdanig beperkt dat je ineens tegen een achterstand aankijkt die niet meer te behappen is (even afgezien van DNF's kunnen doen). Afgelopen jaren bleven ze regelmatig in het middenveld plakken. Kan me voorstellen dat dat ook meeweegt in de keuzes.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar als ze nog kans willen maken op de wereldtitel, heeft Leclerc niet genoeg aan 3de plaatsen.
Aah, check. Dan zou ik toch alles maar in 1 keer pakken, anders ie voor de andere onderdelen nog weer tien plaatsen..quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De eerste van elk die over de grens gaat is 10 plaatsen. Elke volgende 5 plaatsen gridstraf.
Staat in de Sporting Regulations paragraaf 28.3.
[..]
mwah, opnieuw 10 plaatsen zou heel normaal moeten zijnquote:Op donderdag 16 juni 2022 22:24 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ohja, die loophole. Belachelijk natuurlijk. Hoe vaker je in overtreding gaat, hoe harder de straf zou moeten zijn.
Zelfs met mijn blue light filter kan ik zien dat het Mercedes is.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laatste 2 plaatjes, welke blauwe lijn ligt er nou zo erg boven de rest?
Mercedes of Williams? De rest zit in hetzelfde gebied... (laatste plot)
Daar heb je wel een goed punt en gegeven hoe vroeg in het seizoen ze al aan de grens zitten zou ik inderdaad alles meenemen mits ze dan wel boven de 3 uitkomen in andere categorieen, natuurlijk.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Aah, check. Dan zou ik toch alles maar in 1 keer pakken, anders ie voor de andere onderdelen nog weer tien plaatsen..
Nu komt alleen de turbo boven het toegestane aantal uit. De rest zit er nog onder.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Aah, check. Dan zou ik toch alles maar in 1 keer pakken, anders ie voor de andere onderdelen nog weer tien plaatsen..
Nope. Het de PU, MGU-K en MGU-H staan op twee en komen (mits allemaal vervangen) op 3.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar heb je wel een goed punt en gegeven hoe vroeg in het seizoen ze al aan de grens zitten zou ik inderdaad alles meenemen mits ze dan wel boven de 3 uitkomen in andere categorieen, natuurlijk.
Gotcha, ja, dan heeft het geen zin inderdaad om meer te vervangenquote:Op donderdag 16 juni 2022 22:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nope. Het de PU, MGU-K en MGU-H staan op twee en komen (mits allemaal vervangen) op 3.
Alleen de turbo levert een gridstraf op
Wat is jouw argumentatie hiervoor?quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent in de war, niemand anders.
En misschien @:Rode_Wijn
Na 20 rondjes had Ferrari er iig geen last meer van.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:52 schreef Starflyer het volgende:
Nog een plaatje van de verticale krachten voor elk team in Azerbeidzjan.
[ afbeelding ]
Op mijn scherm is de lijn blauw, net als williams, maar mercedes is meer grijs, maar het scherm van mijn laptop is tamelijk flets helaasquote:Op donderdag 16 juni 2022 22:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs met mijn blue light filter kan ik zien dat het Mercedes is.
Kan ook komen doordat dat gigantisch voor de hand ligt en ik het antwoord dus al wist.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |