Nou dat is 1… maar laat Nederland ook stoppen met al die gasten naar NL toe te halen… blijkbaar duurt het terug zetten op vliegtuig ook te lang.quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef Haags het volgende:
Ga het gewoon eens regelen stelletje prutsers. In plaats van de welverdiende vakanties van duizenden mensen te verkloten.
Een vakantie hoeft niet per se via Schiphol en ook niet per se met een vliegtuig. Het is de ziekte van deze tijd dat Jan en Alleman maar meent ieder jaar, of vaker, een vliegreis te moeten maken.quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef Haags het volgende:
Ga het gewoon eens regelen stelletje prutsers. In plaats van de welverdiende vakanties van duizenden mensen te verkloten.
Het beleid (neoliberaal) is de laatste 40 jaar enorm gericht op voordelen voor de "ondernemer". Dit ten koste van de werknemer. Dat mag wel eens anders inderdaad. Ik denk dat die omslag er noodgedwongen wel gaat komen.quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef NgInE het volgende:
Moeten ze maar eens normale werkomstandigheden aanbieden en degelijk arbeidsvoorwaarden. Nederland is echt een gekkies land op dat vlak. Ik heb een pensioengat, omdat werkgevers in Nederland niet verplicht zijn om een pensioenregeling voor hun werknemers te hebben. Om nog maar te zwijgen over ZZP constructies en dat soort dingen. Echt te bizar voor woorden.
Dat is de domste retoriek ooit.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:21 schreef Sapstengel het volgende:
Oh nee! Laten we snel vliegveld Lelystad openen!
- de VVD
Toch wel benieuwd waar al die mensen naar toe zijn gegaan.quote:Op maandag 23 mei 2022 21:40 schreef Fer het volgende:
Ze hebben jarenlang op uitzendkrachten gedraaid. Randstad heeft er een giga-kantoor.
Maar die mensen zijn tijdens Corona allemaal weggestuurd. En nu komen ze niet meer terug.
Ja inderdaad, alsof het probleem een tekort aan banen isquote:Op maandag 23 mei 2022 22:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is de domste retoriek ooit.
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/quote:Zondagavond ontstond bij de veiligheidscontrole in hal 1 een handgemeen toen, ondanks de lange rijen, de beveiligers een aantal rolluiken van beveiligingsrijen sloten omdat hun dienst erop zat.
+100% wat mij betreft ja.quote:Op maandag 23 mei 2022 21:50 schreef GerryDV het volgende:
Vliegtickets moeten inderdaad minimaal +100 duurder. Het is wel weer eens tijd voor een stukje waarde toevoeging. Ook op andere dingen trouwens. Uit eten gaan en evenementen mogen ook een stuk duurder. Het slaat helemaal nergens op dat iedereen en zijn moeder nu maar alles kan betalen.
Nee, je hebt een pensioengat omdat je dat niet hebt afgedekt.quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef NgInE het volgende:
Ik heb een pensioengat, omdat werkgevers in Nederland niet verplicht zijn om een pensioenregeling voor hun werknemers te hebben.
Niet hun probleem. Tijd is tijd. De vakantiegangers blijven komen. Wat moet zo'n medewerker doen? Doorgaan tot hij dood neervalt?quote:Op maandag 23 mei 2022 22:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/
Je moet maar durven5 uur is 5 uur
Fijne vakantie
Eh ja, zoals deze medewerkerquote:Op maandag 23 mei 2022 22:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Niet hun probleem. Tijd is tijd. De vakantiegangers blijven komen. Wat moet zo'n medewerker doen? Doorgaan tot hij dood neervalt?
Maar het personeelsgebrek is overal in NL een probleem. En heel gek zijn het allemaal de sectoren waar je minimum loon krijgt. Schoonmaak. Bagage. Kassa. Etc. Hoe zou dat komen.
Het escaleert uit de pan. Tijd voor een revolutie.
Schiphol nóg duurder maken?quote:Op maandag 23 mei 2022 20:41 schreef ACT-F het volgende:
Hanteer een minimumprijs van ¤100 ex. luchthavenbelasting om het paupervolk te weren. De personeelstekorten ga je niet op korte termijn oplossen nadat men massaal ander werk is gaan doen toen het luchtruim op slot zat tijdens corona. Dit speelt niet alleen hier maar ook bij andere vliegvelden:
https://app.handelsblatt.(...)ellen-/28345172.html
Ja die was op een bijspijkercursus, hoe zuig ik een samenleving uit bij dr Schwab.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:28 schreef trein2000 het volgende:
Je weet vandaag ook al dat je morgen personeelstekort hebt. Schrap dan gewoon vluchten. Dit gekloot met onwelwordingen en een dreigend ‘massaal doorlopen’ is in niemand z’n belang.
En de directeur die de prijzen met 30 procent verhoogde en toch dit presteert is niet op post als het heet wordt…
Schiphol, schaam je kapot.
Vliegen moet gewoon verboten worden. Als het de bedoeling was dat we gingen vliegen dan hadden we wel vleugels gehad.quote:Op maandag 23 mei 2022 23:58 schreef Wereldgozer het volgende:
Vliegen moet weer voor de elite worden
Nou, wanneer ga jij aan de slag op Schiphol?quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef Haags het volgende:
Ga het gewoon eens regelen stelletje prutsers. In plaats van de welverdiende vakanties van duizenden mensen te verkloten.
Ok, morgen een nieuwe directie. En dan zijn de problemen ongetwijfeld opgelost. Staken is ook prima wmb, hoor, maar ik denk niet dat mensen die nu agressief worden omdat ze moeten wachten daar dan minder agressief van worden.quote:Op maandag 23 mei 2022 23:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Eh ja, zoals deze medewerker![]()
https://www.at5.nl/artike(...)-wachtrijen-schiphol
Maar het is beter om helemaal te staken om een duidelijk signaal af te geven. Directie eruit of Schiphol plat.
Dat heet marktwerking. Zolang de kudde Schiphol verkiest mogen ze in de buidel tasten om het personeel fatsoenlijk te betalen. Ik vermijd grote vliegvelden als de pest, maar als een regionaal vliegveld een bepaalde vlucht niet heeft of met flinke overstaptijden dan ben je al snel veroordeeld tot Schiphol. Ik geef zelf de voorkeur aan FMO. Vanaf het betreden van de vertrekhal tot aan het passeren van de douane zit c.a. 30 minuten. Daar kunnen de grote vliegvelden een puntje aan zuigen.quote:Op maandag 23 mei 2022 23:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Schiphol nóg duurder maken?
Wij vliegen al jaren vanuit Duitsland.. Dusseldorf, Keulen.. scheelt echt honderden euro's.
Jij bent er niet doorheen gekomen dus?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
Even voor degenen die dat niet weten, om op Schiphol te kunnen werken moet je ook door een screening heenkomen van de AIVD en dat kan tot 8 weken duren dus zelfs als je morgen een stapel mensen zou hebben die aan de slag kunnen dan gaat dat niet meteen effect hebben.
Waarom moet jij vliegen?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat heet marktwerking. Zolang de kudde Schiphol verkiest mogen ze in de buidel tasten om het personeel fatsoenlijk te betalen. Ik vermijd grote vliegvelden als de pest, maar als een regionaal vliegveld een bepaalde vlucht niet heeft of met flinke overstaptijden dan ben je al snel veroordeeld tot Schiphol. Ik geef zelf de voorkeur aan FMO. Vanaf het betreden van de vertrekhal tot aan het passeren van de douane zit c.a. 30 minuten. Daar kunnen de grote vliegvelden een puntje aan zuigen.
Dat is wat optimistisch, maar in elk geval een begin. Zoals het nu gaat zou ik als medewerker weigeren om de klappen op te vangen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:07 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, morgen een nieuwe directie. En dan zijn de problemen ongetwijfeld opgelost. Staken is ook prima wmb, hoor, maar ik denk niet dat mensen die nu agressief worden omdat ze moeten wachten daar dan minder agressief van worden.
Het hoeft niet eens tot een revolutie te komen, een goedlopend bedrijf runnen met leefbare lonen (en trouwens ook nog eens een veel hogere belastingdruk) was vroeger gewoon routine in Nederland en de rest van de Westerse wereld. Er is niet echt een reden waarom dat nu niet meer zou kunnen.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Niet hun probleem. Tijd is tijd. De vakantiegangers blijven komen. Wat moet zo'n medewerker doen? Doorgaan tot hij dood neervalt?
Maar het personeelsgebrek is overal in NL een probleem. En heel gek zijn het allemaal de sectoren waar je minimum loon krijgt. Schoonmaak. Bagage. Kassa. Etc. Hoe zou dat komen.
Het escaleert uit de pan. Tijd voor een revolutie.
Nou, dat kan echt niet, mensenquote:
Dat ben ik met je eens. Maar ik weet niet hoe je ineens veel meer medewerkers op Schiphol gaat krijgen stel op sprong, het is niet alsof Schiphol de enige werkgever is die om mensen zit te springen en daarbij komt nog eens het punt wat ik aanroerde over de AIVD screening.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is wat optimistisch, maar in elk geval een begin. Zoals het nu gaat zou ik als medewerker weigeren om de klappen op te vangen.
Ga zelf danquote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar ik weet niet hoe je ineens veel meer medewerkers op Schiphol gaat krijgen stel op sprong, het is niet alsof Schiphol de enige werkgever is die om mensen zit te springen en daarbij komt nog eens het punt wat ik aanroerde over de AIVD screening.
In geval van capaciteitstekorten moeten ze toch echt minder slots uitdelen en/of beprijzen. Zonder accijns en btw is vliegen veel te goedkoop. Een treinreis naar Schiphol kost al meer dan een vliegreis naar Milaan. Dus wat doet het paupervolk? Een bakje koffie doen in Milaan, omdat het kan. Hanteer minimumprijzen zoals ik eerder aangaf zodat je dit soort uitwassen voorkomt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar ik weet niet hoe je ineens veel meer medewerkers op Schiphol gaat krijgen stel op sprong, het is niet alsof Schiphol de enige werkgever is die om mensen zit te springen en daarbij komt nog eens het punt wat ik aanroerde over de AIVD screening.
Oja, zo denkt iedereen. Bek vol maar niks veranderen, hophopquote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. Not my monkeys, not my circus
Ik ben het volledig met je eens. Beprijzen zal lastig zijn omdat je daarmee niet per se wel ineens personeel hebt, je zal de vluchten moeten beperken en dat gaat ook gegarandeerd agressie en gelazer opleveren. Ik hoor de 2e Kamer nu al huilen over hardwerkende Nederlanders die niet op vakantie mogen etc.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
In geval van capaciteitstekorten moeten ze toch echt minder slots uitdelen en/of beprijzen. Zonder accijns en btw is vliegen veel te goedkoop. Een treinreis naar Schiphol kost al meer dan een vliegreis naar Milaan. Dus wat doet het paupervolk? Een bakje koffie doen in Milaan, omdat het kan. Hanteer minimumprijzen zoals ik eerder aangaf zodat je dit soort uitwassen voorkomt.
Minder lullen, meer doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens. Beprijzen zal lastig zijn omdat je daarmee niet per se wel ineens personeel hebt, je zal de vluchten moeten beperken en dat gaat ook gegarandeerd agressie en gelazer opleveren. Ik hoor de 2e Kamer nu al huilen over hardwerkende Nederlanders die niet op vakantie mogen etc.
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:45 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Oja, zo denkt iedereen. Bek vol maar niks veranderen, hophop
Niet dan? Al dat gezeik, ook van jou. Doe iets.quote:
De regering moet z'n jankmuil houden. Je kunt ook op vakantie zonder te vliegen. In de jaren '80 was vliegen peperduur, dus gingen we met de auto op vakantie waar je meer beleefde dan in een vliegtuig. Met beprijzing gaan bepaalde groepen niet zo snel meer vliegen waardoor het personeel de reizigersstroom beter aankan. De personeelstekorten kunnen wel eens jaren aanhouden, dus we moeten toch echt luxe inleveren.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens. Beprijzen zal lastig zijn omdat je daarmee niet per se wel ineens personeel hebt, je zal de vluchten moeten beperken en dat gaat ook gegarandeerd agressie en gelazer opleveren. Ik hoor de 2e Kamer nu al huilen over hardwerkende Nederlanders die niet op vakantie mogen etc.
Ik zei de 2e Kamer, niet de regering, he, weet je nog de vorige keer dat de boel vastliep en dat er gelijk een VVD 2e Kamerlid in de studio zat om toch maar luid te roepen hoe erg het allemaal was?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De regering moet z'n jankmuil houden. Je kunt ook op vakantie zonder te vliegen. In de jaren '80 was vliegen peperduur, dus gingen we met de auto op vakantie waar je meer beleefde dan in een vliegtuig. Met beprijzing gaan bepaalde groepen niet zo snel meer vliegen waardoor het personeel de reizigersstroom beter aankan. De personeelstekorten kunnen wel eens jaren aanhouden, dus we moeten toch echt luxe inleveren.
Die verantwoordelijk ligt natuurlijk bij de opdracht- en/of werkgever, niet bij individuele beveiligers.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/
Je moet maar durven5 uur is 5 uur
Fijne vakantie
Schiphol ligt niet in de gemeente Amsterdamquote:Op dinsdag 24 mei 2022 06:20 schreef raptorix het volgende:
Waarom sluit Halsema die tent niet? Als dit bij een concert had gebeurt had ik dat nog wel eens willen zien.
Laten we een vliegveld bouwen en niet gebruiken.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:21 schreef Sapstengel het volgende:
Oh nee! Laten we snel vliegveld Lelystad openen!
- de VVD
Personeel motiveren om nog harder te werken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 02:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
In een interne email aan het personeel de directeur Adan Morik van beveiligingsbedrijf CTSN weten dat het om een "zeer gevaarlijke situatie" ging en er het risico bestond dat de reizigers massaal ongecontroleerd zouden doorlopen naar het beveiligde gebied van Schiphol". De email is in bezit van NH Nieuws. Omdat de email alleen voor het personeel was bedoeld, wil Morik er niet op reageren.
at5
Ja klopt, qua schiphol ligt dat beetje vreemd, een andere burgemeester/hoofd veiligheidsregio mag ookquote:Op dinsdag 24 mei 2022 06:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Schiphol ligt niet in de gemeente Amsterdam
Ik zou lekker naar huis gaan en zeggen, hoor het wel wanneer de Arbo het weer vind kunnen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 06:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Personeel motiveren om nog harder te werken.
"Het kan heel gevaarlijk worden dus doe je best dit weekend"quote:Op dinsdag 24 mei 2022 06:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou lekker naar huis gaan en zeggen, hoor het wel wanneer de Arbo het weer vind kunnen.
Ja het is de schuld van de medewerkers die worden uitgebuitquote:Op maandag 23 mei 2022 22:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/
Je moet maar durven5 uur is 5 uur
Fijne vakantie
Het probleem bij Schiphol is dat zelfs het personeel wat er eventueel zou willen werken niet in aanmerking komt omdat ze een strafblad hebben (of hun familie), kortom je moet vanuit een kleine pool vissen, en die zou inderdaad eens zo slim moeten zijn om gewoon het driedubbele te vragen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:20 schreef Starhopper het volgende:
Wat mij betreft gaan ze gewoon staken. Gewoon die hele zooi platgooien tot ze met fatsoenlijke lonen en arbeidsvoorwaarden komen. In deze tijd van personeelstekort hebben de arbeiders de macht
Die mensen die in de rij stonden om op vakantie te gaan deden de werkdag ervoor niks andersquote:Op maandag 23 mei 2022 22:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/
Je moet maar durven5 uur is 5 uur
Fijne vakantie
Volgens mij bij de beveiliging voor de paspoort controle.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 01:24 schreef Libris het volgende:
Zijn deze rijen tussen inchecken en vertrekhallen of tussen de hal en de gate?
Dat is wel voornamelijk het probleem in Nederland. Werkgevers willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en absoluut geen water bij de wijn doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:20 schreef Starhopper het volgende:
Wat mij betreft gaan ze gewoon staken. Gewoon die hele zooi platgooien tot ze met fatsoenlijke lonen en arbeidsvoorwaarden komen. In deze tijd van personeelstekort hebben de arbeiders de macht
De overheid moet niks. Schiphol moet zijn zaakjes beter op orde hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:22 schreef raptorix het volgende:
Meestal zijn dit politieke spelletjes, de luchtvaartmaatschappijen zijn niet verantwoordelijk, maar betalen wel, Schiphol zegt dan: Ja overmacht. Maatschappijen, bekijk het maar, wij gaan geen vluchten schrappen.
Schiphol zal het wel gooien op: We hebben meer personeel nodig, dat moet de overheid leveren.
Op het eind komt het altijd op wie betaald de centjes.
In directe lijn daarmee ook de consumenten...... alles moet maar voor een bodemprijs.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is wel voornamelijk het probleem in Nederland. Werkgevers willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en absoluut geen water bij de wijn doen.
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem bij Schiphol is dat zelfs het personeel wat er eventueel zou willen werken niet in aanmerking komt omdat ze een strafblad hebben (of hun familie), kortom je moet vanuit een kleine pool vissen, en die zou inderdaad eens zo slim moeten zijn om gewoon het driedubbele te vragen.
Alles om maar zoveel mogelijk winst te maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is wel voornamelijk het probleem in Nederland. Werkgevers willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en absoluut geen water bij de wijn doen.
[..]
De overheid moet niks. Schiphol moet zijn zaakjes beter op orde hebben.
Ik wil best meer voor een biertje of wat dan ook betalen. Maar als ze de prijzen verhogen gaat dat echt niet naar het personeel. Dat steekt de baas zelf in zijn zak.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
In directe lijn daarmee ook de consumenten...... alles moet maar voor een bodemprijs.
En dan ook alles via idiote aanbestedingen, alles maar om de prijs te drukken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alles om maar zoveel mogelijk winst te maken.
Is ook allemaal niet zo makkelijk op te lossen, maar ik zou niet enkel de werkgevers de "schuld" willen geven, maar ook de consumenten, die beide continue naar de bodem van de markt aan het zoeken zijn....En daar zit op een gegeven moment wel een grens aan....quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik wil best meer voor een biertje of wat dan ook betalen. Maar als ze de prijzen verhogen gaat dat echt niet naar het personeel. Dat steekt de baas zelf in zijn zak.
En dat te bedenken dat Schiphol bakken met geld verdient.....quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:45 schreef Makrelis het volgende:
Schiphol heeft dit aan zichzelf te danken. Laat maar branden die hel.
Het probleem is dat tegenwoordig iedereen alles maar moet doen en kunnen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is ook allemaal niet zo makkelijk op te lossen, maar ik zou niet enkel de werkgevers de "schuld" willen geven, maar ook de consumenten, die beide continue naar de bodem van de markt aan het zoeken zijn....En daar zit op een gegeven moment wel een grens aan....
Dan zeggen ze gewoon "voor minder kunnen we dit niet aanbieden" in plaats van het personeel uit te knijpen om nog goedkoper te kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is ook allemaal niet zo makkelijk op te lossen, maar ik zou niet enkel de werkgevers de "schuld" willen geven, maar ook de consumenten, die beide continue naar de bodem van de markt aan het zoeken zijn....En daar zit op een gegeven moment wel een grens aan....
Als de medewerker op eigen initiatief langer doorwerkt, vanwege de lange wachtrij, krijgt hij niet extra betaald. Hij heeft tenslotte niet de opdracht gekregen langer te werken.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/
Je moet maar durven5 uur is 5 uur
Fijne vakantie
Maar hoe moeten de miljoenenbonussen dan betaald worden voor het niet halen van de targets? Heb je daar wel eens over nagedacht?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 08:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan zeggen ze gewoon "voor minder kunnen we dit niet aanbieden" in plaats van het personeel uit te knijpen om nog goedkoper te kunnen zijn.
Denk meer dat ze mooie eindejaarscijfers willen, aandeelhouders tevreden stellen. Makkelijk is dan om weinig personeel aan te nemen voor minimumloon, grote kostenpost.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 08:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan zeggen ze gewoon "voor minder kunnen we dit niet aanbieden" in plaats van het personeel uit te knijpen om nog goedkoper te kunnen zijn.
O ja Lelystad Airport. Nog zo'n faalproject.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 06:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Laten we een vliegveld bouwen en niet gebruiken.
- de politiek
Maar dit gaat ze wel bijten. Ik heb 5 uur in de rij gestaan de eerste zaterdag tijdens de staking en NO WAY dat ik ooit nog naar Schiphol ga en richting GRAF TAKKE KANKER KUT Amsterdam rij. Dan maar naar Duitsland.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 09:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Denk meer dat ze mooie eindejaarscijfers willen, aandeelhouders tevreden stellen. Makkelijk is dan om weinig personeel aan te nemen voor minimumloon, grote kostenpost.
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat te bedenken dat Schiphol bakken met geld verdient.....
https://www.trouw.nl/nieu(...)-vliegveld~b189c01a/
quote:Agressief
“Er stonden lange rijen met passagiers voor de beveiliging die hun vlucht dreigden te missen,” aldus een betrokkene. “Op dat moment sloten veel security lanes. De mensenmassa werd agressief en alles liep volledig uit de hand. De Marechaussee ging in grote getale op de vuist met passagiers en passagiers vochten onderling. Beveiligers werden onder bescherming van de Marechaussee weggeleid. Die hebben grote angsten uitgestaan.”
Oh dus dan kan het welquote:Uiteindelijk is een aantal beveiligingsrijen heropend."
Dat gebeurde nadat CTSN de beveiligers na hun werkdag vroeg langer te blijven.
Ohja, om niet te vergeten dat je 5 uur in de rij staat om iemand weg te brengen je ook nog eens 25 euro mag aftikken voor parkerenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:07 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar dit gaat ze wel bijten. Ik heb 5 uur in de rij gestaan de eerste zaterdag tijdens de staking en NO WAY dat ik ooit nog naar Schiphol ga en richting GRAF TAKKE KANKER KUT Amsterdam rij. Dan maar naar Duitsland.
Omdat je BTW meerekent op Benzinequote:Op dinsdag 24 mei 2022 09:37 schreef Gia het volgende:
Snap ook echt niet waarom een vliegticket naar Spanje slechts 16 euro of zo kost. Als je met de auto moet ben je alleen aan benzine al zo'n 350 euro kwijt. Deel dat door een gezin van 4, dan zit je op 88 euro p.p. Lijkt mij een heel prima prijs voor een vlucht naar Spanje.
Ja, dus als je meer kan verdienen dichter bij huis wat doe je dan? Precies, niet op Schiphol gaan werken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:24 schreef raptorix het volgende:
Lees dat een beveiliger 2200 bruto verdient op Schiphol, tjah.......
Veel beveiligers zijn ook ZZP'er, in tijden van veel vraag kun je dus prima verdienen, zeker als je lekker veel uren maakt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dus als je meer kan verdienen dichter bij huis wat doe je dan? Precies, niet op Schiphol gaan werken.
Of je maakt ergens anders minder uren verdiend 't zelfde en je hebt nog een levenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Veel beveiligers zijn ook ZZP'er, in tijden van veel vraag kun je dus prima verdienen, zeker als je lekker veel uren maakt.
Hier om de hoek is een beveiliger assistent geworden bij een instelling voor mensen in een reintegratietraject ofzo.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:48 schreef Alpha0 het volgende:
Weet iemand wat die beveiligers die vanwege corona ander werk waren gaan doen nu dan voor werk hebben? Niet de GGD test-straten want daar is ook minder werk in.
Ik denk ook veel beveiliging buiten Schiphol om, dit zijn gewilde krachten omdat ze een zeer zware screening krijgen, meestal door de AIVD.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:48 schreef Alpha0 het volgende:
Weet iemand wat die beveiligers die vanwege corona ander werk waren gaan doen nu dan voor werk hebben? Niet de GGD test-straten want daar is ook minder werk in.
Vliegen alleen voor rijken!!quote:
Dat is niet de schuld van de werknemers hè? Als overuren niet betaald worden en je krijgt al een hongerloontje dan is 5uur, 5uurquote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er staat een rij van hier tot Tokio; je sluit rijen en mensen worden agressief. Nee echt wie had dat zien aankomen
[..]
Oh dus dan kan het wel
Leg eens uit dan waar jij hogere salarissen van wil gaan betalen op Schiphol?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vliegen alleen voor rijken!!
Heb je al weer door hoor.
2 uur van tevoren komen in de op één na drukste tijd van het jaar en ondanks vele waarschuwingen om eerder te komen. Nee, dan heb je het echt niet begrepen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 02:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
In een interne email aan het personeel de directeur Adan Morik van beveiligingsbedrijf CTSN weten dat het om een "zeer gevaarlijke situatie" ging en er het risico bestond dat de reizigers massaal ongecontroleerd zouden doorlopen naar het beveiligde gebied van Schiphol". De email is in bezit van NH Nieuws. Omdat de email alleen voor het personeel was bedoeld, wil Morik er niet op reageren.
at5
Absoluut; het is een management probleem, de mensen op de vloer roeien met de riemen de ze hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is niet de schuld van de werknemers hè? Als overuren niet betaald worden en je krijgt al een hongerloontje dan is 5uur, 5uur
Je kunt wel eerder komen maar als je bagage nog niet ingecheckt kan worden omdat die balies vaak pas 2 uur van te voren openen heb je daar niets aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2 uur van tevoren komen in de op één na drukste tijd van het jaar en ondanks vele waarschuwingen om eerder te komen. Nee, dan heb je het echt niet begrepen.
Dat is niet helemaal alleen de poltiiek. Milieuclubs en bewonersorganistaties zijn hier groter debet aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 06:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Laten we een vliegveld bouwen en niet gebruiken.
- de politiek
"despite coming to the airport 2h ahead of my flight."quote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je kunt wel eerder komen maar als je bagage nog niet ingecheckt kan worden omdat die balies vaak pas 2 uur van te voren openen heb je daar niets aan.
Wacht even onze politiek legt ergens iets aan en houdt geen rekening met hun eigen wet en regelgeving en dan ga jij de milieuclubs en bewonersorganisaties de schuld geven. Terwijl onze overheid er juist ook voor de burgers zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal alleen de poltiiek. Milieuclubs en bewonersorganistaties zijn hier groter debet aan.
Ik geef ze nergens de schuld van, dat is je eigen conclusiequote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wacht even onze politiek legt ergens iets aan en houdt geen rekening met hun eigen wet en regelgeving en dan ga jij de milieuclubs en bewonersorganisaties de schuld geven. T
Feitelijk klopt je constatering maar die van mij ook dat als onze overheid hun werk goed hadden gedaan deze belangenclubs geen gegronde redenen zouden hebben om deze vertraging te kunnen veroorzaken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik geef ze nergens de schuld van, dat is je eigen conclusie
Ik constateer slechts het feit dat belangenclubs de grootste veroorzaker zijn van het vertraagd openen van Lelystad Airport doordat ze van hun mogelijkheden gebruik maken.
Voordeel is wel dat je drukte op Schiphol kan verminderen door die vakantievluchten over te hevelen, dat was toch het idee?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Overigens gaat het openen van LEY niet ineens dit soort problemen van Schiphol oplossen.
Klopt. Zie bijvoorbeeld dit artikelquote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Feitelijk klopt je constatering maar die van mij ook dat als onze overheid hun werk goed hadden gedaan deze belangenclubs geen gegronde redenen zouden hebben om deze vertraging te kunnen veroorzaken.
Dat klopt helemaal ja. Het is klaar voor gebruik.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat je drukte op Schiphol kan verminderen door die vakantievluchten over te hevelen, dat was toch het idee?
Foute berekeningen maken is ook niet zo slim als je een vliegveld bouwt. Weet je zeker dat zo'n kansloze dat gaat aanvoeren.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Klopt. Zie bijvoorbeeld dit artikel
Hoe het onverzettelijke werk van Leon Adegeest (56) uit Dalfsen ervoor zorgt dat Lelystad Airport voorlopig wéér niet open kan
De grootste klachten komen dan ook uit die hoek vanwege de aanvliegroute.
Ben benieuwd of het ooit nog open gaat. Paar jaar geleden was ik er positief over maar nu? ik weet het niet.
[..]
Dat klopt helemaal ja. Het is klaar voor gebruik.
Een typische kansloze opmerking over een kritisch burger. Onze overheid zijn kansloze kneuzen dat ze hun eigen regels niet kunnen naleven. En die man is gewoon een kritische burger die de overheid op hun eigen falen aanspreekt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Foute berekeningen maken is ook niet zo slim als je een vliegveld bouwt. Weet je zeker dat zo'n kansloze dat gaat aanvoeren.
De drukte op schiphol is niet omdat Schiphol de mensen stroom fysiek niet aankan. Het zijn mensen; en die tovert Flevoland niet even.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat je drukte op Schiphol kan verminderen door die vakantievluchten over te hevelen, dat was toch het idee?
Teveel mensen op 1 plek is problematischer te managen dan verdeeld over meerdere plekken. Flevoland heeft een ander bereik van potentiële werknemers dan de Randstad waar genoeg alternatief werk is.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:49 schreef xzaz het volgende:
[..]
De drukte op schiphol is niet omdat Schiphol de mensen stroom fysiek niet aankan. Het zijn mensen; en die tovert Flevoland niet even.
Ik had het over de post ACT-F. Lees die eerst even, dan heb je de context van mijn reactie.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leg eens uit dan waar jij hogere salarissen van wil gaan betalen op Schiphol?
Of we kunnen andere keuze's maken over hoe we het bestaande arbeidspotentieel inzetten. We zijn in een nogal vreemde situatie beland als een aanzienlijk deel van werkend Nederland zegt dat ze goed betaald krijgen om werk te doen dat eigenlijk helemaal niets toevoegt maar we tegelijkertijd niemand kunnen vinden voor banen die dat overduidelijk wel doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:19 schreef Elan het volgende:
Die personeelstekorten gaan onze economie en voorzieningen hard neuken de komende jaren. Wellicht sneller over gaan op robotisering en geautomatiseerde checks, een groot deel van de taken die een beveiliger uitvoert kan prima door robots gedaan worden. Het argument van een persoonlijk contact zorgt voor een prettigere klantervaring kan inmiddels ook wel de prullenbak in als personeel staakt of niet toegerust is op de werkzaamheden.
Nee.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Teveel mensen op 1 plek is problematischer te managen dan verdeeld over meerdere plekken. Flevoland heeft een ander bereik van potentiële werknemers dan de Randstad waar genoeg alternatief werk is.
Hij zegt hetzelfde als ik. Je kan niet dezelfde prijzen hanteren en de salarissen van meer dan 100.000 werknemers significant verhogen want dat is uiteindelijk wat er zal moeten gebeuren en het gevolg daarvan zal zijn dat sommige consumenten dat niet meer kunnen opbrengen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik had het over de post ACT-F. Lees die eerst even, dan heb je de context van mijn reactie.
Maarja dat was vroeger al, denk aan de talloze ambtenarenbaantjes die toen bestonden en allang zijn weggesaneerd. Plus we zijn door de jaren heen alleen maar efficiënter gaan werken. Je komt uiteindelijk gewoon letterlijk mankracht tekort door de vergrijzing waardoor per saldo minder mensen participeren op de arbeidsmarkt maar wel gebruik maken van voorzieningen. Dit probleem zal zichzelf oplossen is de verwachting als de babyboomers zijn afgestorven en er een gezondere demografische balans is .quote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of we kunnen andere keuze's maken over hoe we het bestaande arbeidspotentieel inzetten. We zijn in een nogal vreemde situatie beland als een aanzienlijk deel van werkend Nederland zegt dat ze goed betaald krijgen om werk te doen dat eigenlijk helemaal niets toevoegt maar we tegelijkertijd niemand kunnen vinden voor banen die dat overduidelijk wel doen.
ZIEDENDquote:Reizigers woedend over chaos op Schiphol: ’Aan de goden overgeleverd’
AMSTERDAM - Zuchten, steunen, klagen en foeteren. Wachtende reizigers die de enorme ellenlange rijen moeten trotseren om op hun vakantiebestemming of zakelijke afspraak te komen, uiten zich allen op hun eigen manier. Eén ding hebben ze wel gemeen: de situatie op de nationale luchthaven is even stuitend als onacceptabel.
„Zwaar waardeloos”, zegt Tom dinsdagochtend terwijl hij met een gezicht op onweer wacht tot hij de check-in kan passeren, op weg naar de eindeloze sliert passagiers voor de security. Hij vliegt in de middag naar München voor een korte trip en heeft nu al spijt.
„Had ik maar de trein genomen”, zegt hij. „Langer onderweg? Nou, hoeveel zou het uiteindelijk schelen? In acht uurtjes ben je daar. Nu hou ik al rekening met vijf uur eerder op Schiphol zijn. Alleen maar omdat ik rekening houd met allerlei problemen. Je bent hier aan de goden overgeleverd.”
Bij vertrekhal 1, een verdieping hoger richting het panoramaterras, is eind van de ochtend de immense rij wachtenden te zien. Het is een gruwel deze dagen voor reizigers, want er lijkt geen einde aan te komen. Sommige reizigers kijken verveeld op hun telefoon, andere zijn gaan zitten op hun handbagage of hebben zich maar overgegeven aan de file te voet.
'Begrip'
Terwijl ze wachten, klagen en zuchten klinkt door de luchthaven, onze nationale trots, de mededeling dat de wachtrijen langer zijn, door drukte en gebrek aan personeel. Voor wie het nog niet wist... „Bedankt voor uw begrip”, zegt de omroeper van dienst.
Dat begrip hebben veel reizigers bepaald niet. Ook buitenlandse toeristen klagen steen en been over de drukte op Schiphol. „Nog nóóit meegemaakt”, zegt een man met een sterk Amerikaans accent en rode pet in de lange rij om de eerste ’horde’, de check-in, door te komen. Het is volgens de man a mess, een puinhoop. „Onacceptabel”, is de boze man duidelijk. „Waar kan ik een klacht indienen?”
Diplomaten
Niet alleen reizigers vragen zich dat af. Ook verschillende diplomaten zijn woedend. Zoals de Mexicaanse senator Bertha Caraveo, die via Schiphol aankwam in Davos, bij de jaarvergadering van het World Economic Forum, uitgerekend de plek waar Schiphol-ceo Dick Benschop verbleef toen zijn luchthaven, voor de zoveelste keer, in chaos werd gestort.
De Zuid-Amerikaanse bobo stapte op een vlucht van Amsterdam naar Zwitserland en kwam erachter dat haar bagage in Nederland was achtergebleven. Ook bij de bagageafhandeling gaat dus bepaald niet alles goed op het vliegveld.
„Ik klaag publiekelijk de bestuurders aan voor het verlies van mijn bagage, die nodig is om mijn taken uit te voeren. Ik ben me ervan bewust dat de luchthaven van Schiphol last heeft van verschillende stakingen, maar hoe kom ik nu aan mijn persoonlijke hygiëneproducten?”
Ze roept op sociale media minister Wopke Hoekstra van Buitenlandse Zaken op om in te grijpen. „U zou aandacht moeten besteden aan deze situatie, waaronder veel diplomaten lijden. De behandeling is teleurstellend en vernederend.”
https://www.telegraaf.nl/(...)e-goden-overgeleverd
Of we leggen de lat lager wbt het hoge service- en dienstverleningsniveau dat we verwachten.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of we kunnen andere keuze's maken over hoe we het bestaande arbeidspotentieel inzetten. We zijn in een nogal vreemde situatie beland als een aanzienlijk deel van werkend Nederland zegt dat ze goed betaald krijgen om werk te doen dat eigenlijk helemaal niets toevoegt maar we tegelijkertijd niemand kunnen vinden voor banen die dat overduidelijk wel doen.
Mooi dan kan die diplomaat die gevluchte Schiphol topman persoonlijk erop aanspreken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijdende diplomaten. Mijn hart huilt voor hun lijden.
Wel, anders zouden ze wel vermelden dat ze dat vliegveld niet kunnen openen, want geen personeel. Dat is niet het geval. Mensen uit het oosten en noorden van het land verleiden om een kutbaan te nemen die niet al te ver is makkelijk dan wanneer je daarboven ook nog meer dan een uur moet reizen.quote:
Ok VVD.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 14:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel, anders zouden ze wel vermelden dat ze dat vliegveld niet kunnen openen, want geen personeel. Dat is niet het geval. Mensen uit het oosten en noorden van het land verleiden om een kutbaan te nemen die niet al te ver is makkelijk dan wanneer je daarboven ook nog meer dan een uur moet reizen.
En een groot deel rondkomt met een deeltijd baan zodat ze niet meer uren willen maken wat geheel terecht is trouwens.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of we kunnen andere keuze's maken over hoe we het bestaande arbeidspotentieel inzetten. We zijn in een nogal vreemde situatie beland als een aanzienlijk deel van werkend Nederland zegt dat ze goed betaald krijgen om werk te doen dat eigenlijk helemaal niets toevoegt maar we tegelijkertijd niemand kunnen vinden voor banen die dat overduidelijk wel doen.
'we hebben meer arbeidsmigranten nodig'.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 14:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mooi dan kan die diplomaat die gevluchte Schiphol topman persoonlijk erop aanspreken.![]()
Kijken wat voor lul smoezen we de komende weken nu weer gaan krijgen van deze overbetaalde topmannen die hun prioriteiten blijkbaar niet bij het goed laten functioneren van hun organisatie hebben liggen.
We hebben broodnodig mensen nodig die willen werken voor een tientje per uur, zonder extra's. Huis moet je zelf meenemen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:02 schreef Gehrman het volgende:
[..]
'we hebben meer arbeidsmigranten nodig'.
Genoeg ruimte onder de bagage banden om hun matje uit te rollen en te kunnen slapen. Daar vraagt Schiphol dan wel honderd euro per week voor.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:06 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
We hebben broodnodig mensen nodig die willen werken voor een tientje per uur, zonder extra's. Huis moet je zelf meenemen.
Er zijn genoeg mensen die meer willen betalen hiervoor dus die prijs lijkt me wat laag.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Genoeg ruimte onder de bagage banden om hun matje uit te rollen en te kunnen slapen. Daar vraagt Schiphol dan wel honderd euro per week voor.
En terecht, hopelijk gaat dat ook doorquote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:14 schreef Enchanter het volgende:
De FNV dreigt met meer acties
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-werkdruk-verlichten
Het probleem is dat de reizigers weer de dupe zijn , heb je het hele jaar gewerkt , sta je met je x aantal kinderen op Schiphol , kinderen hebben al zo lekker veel geduld.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En terecht, hopelijk gaat dat ook door
Dan ga je maar op een andere manier op vakantie.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:18 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Het probleem is dat de reizigers weer de dupe zijn , heb je het hele jaar gewerkt , sta je met je x aantal kinderen op Schiphol , kinderen hebben al zo lekker veel geduld.
Met een tentje in de tuin bij opa en oma of oom en tante. Zo deden wij dat vroeger.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dan ga je maar op een andere manier op vakantie.
Daarom. Iedereen die per se minimaal 1x per jaar met het vliegtuig op vakantie moet nemen we niet serieus. Ik hoop alleen dat user @GurneyIsBestOke geen last heeft van de wachtrijen op Schiphol.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:23 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Met een tentje in de tuin bij opa en oma of oom en tante. Zo deden wij dat vroeger.
Maar dan gaan vluchten naar andere vluchthavens en heb je die mensen niet meer nodig en moeten ze dus ontslagen worden.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:27 schreef Kettlebell het volgende:
Ik snap soms echt niet hoe sommige problemen enorm efficiente oplossingen kunnen hebben, maar dat lijkt dan geen optie?
Doe gewoon een opslag van 15% op elk vliegticket van vluchten die vanaf schiphol vertrekken, en betaal daarvan extra salaris voor personeel. Het gevolg is minder bullshitvluchten, en dus minder mensen op schiphol, en betere arbeidsvoorwaarden = gemotiveerder een gecommitteerder personeel.
Kloptquote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:18 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Het probleem is dat de reizigers weer de dupe zijn , heb je het hele jaar gewerkt , sta je met je x aantal kinderen op Schiphol , kinderen hebben al zo lekker veel geduld.
Beter kan je vluchten permanent schrappen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:27 schreef Kettlebell het volgende:
Ik snap soms echt niet hoe sommige problemen enorm efficiente oplossingen kunnen hebben, maar dat lijkt dan geen optie?
Doe gewoon een opslag van 15% op elk vliegticket van vluchten die vanaf schiphol vertrekken, en betaal daarvan extra salaris voor personeel. Het gevolg is minder bullshitvluchten, en dus minder mensen op schiphol, en betere arbeidsvoorwaarden = gemotiveerder een gecommitteerder personeel.
Ja probleem is alleen dat dit nu niet zo geregeld is, eigenlijk is de vliegmaatschappij hier niet verantwoordelijk voor, die betalen Schiphol een fee, en die moeten de security regelen, de enige die wat te verwijten is is Schiphol, ze lossen het maar op.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:27 schreef Kettlebell het volgende:
Ik snap soms echt niet hoe sommige problemen enorm efficiente oplossingen kunnen hebben, maar dat lijkt dan geen optie?
Doe gewoon een opslag van 15% op elk vliegticket van vluchten die vanaf schiphol vertrekken, en betaal daarvan extra salaris voor personeel. Het gevolg is minder bullshitvluchten, en dus minder mensen op schiphol, en betere arbeidsvoorwaarden = gemotiveerder een gecommitteerder personeel.
Direct door in de zak van de ceo.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:55 schreef Knip het volgende:
Als iedere passagier van elke Nederlandse luchthaven een toeslag van 150 euro moet betalen bij vertrek dan is dit probleem snel opgelost.
Bij aankomst kan ook een toeslag worden opgelegd, men betaalt "entree" om in Nederland te mogen komen. Een bedrag van 200 euro per passagier is redelijk wat mij betreft
Binnen de EU kan dat sowieso niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:55 schreef Knip het volgende:
Als iedere passagier van elke Nederlandse luchthaven een toeslag van 150 euro moet betalen bij vertrek dan is dit probleem snel opgelost.
Bij aankomst kan ook een toeslag worden opgelegd, men betaalt "entree" om in Nederland te mogen komen. Een bedrag van 200 euro per passagier is redelijk wat mij betreft
Die zijn afgeschermd van elkaar dacht ik. En overigens is er overal een gigantische rij; tenzij niet-Schengen wapens mee mogen nemen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:17 schreef Nattekat het volgende:
Wat ik net zat te denken... zou je met een niet-Schengen bestemmingen die gigantische rij niet kunnen ontlopen door eerst bij vertrekhal 1 door de beveiliging te gaan, en daarna pas door de paspoortcontrole tussen 1 en 2?
Verklaar dit dan eens:quote:
quote:Op maandag 23 mei 2022 20:41 schreef ACT-F het volgende:
Hanteer een minimumprijs van ¤100 ex. luchthavenbelasting om het paupervolk te weren.
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
(...) Dus wat doet het paupervolk? Een bakje koffie doen in Milaan, omdat het kan. Hanteer minimumprijzen zoals ik eerder aangaf zodat je dit soort uitwassen voorkomt.
Bij de controle tussen lounge 1 en 2 staan ook lange rijen door de vele overstappersquote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:17 schreef Nattekat het volgende:
Wat ik net zat te denken... zou je met een niet-Schengen bestemmingen die gigantische rij niet kunnen ontlopen door eerst bij vertrekhal 1 door de beveiliging te gaan, en daarna pas door de paspoortcontrole tussen 1 en 2?
Klopt, maar dat zal nooit zo extreem zijn als wat ik in alle beelden zie van gisteren lijkt me.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Bij de controle tussen lounge 1 en 2 staan ook lange rijen door de vele overstappers
Parijs haal je bij lange na niet binnen 3 uur, laat staan nog verder.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:47 schreef Stoorzendert het volgende:
De auto is tegenwoordig dus wel sneller binnen Europa in vergelijking met een vluchtje vanaf Shithol
100 liter diesel mee en kachelen maar!
Vliegen toch ook niet?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Parijs haal je bij lange na niet binnen 3 uur, laat staan nog verder.
Anderhalf uur vliegen, 2 uur van tevoren aanwezig. Niet binnen 3 uur, maar veel scheelt het niet. Met de auto is het 6 uur.quote:
Schiphol-baas Benschop keert terug uit Zwitserland om chaos luchthavenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er staan genoeg goede oplossingen in dit topic. Zouden de beleidmakers van schiphol hier meelezen?
Je bedoelt toch alle bestuurders?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Schiphol-baas Benschop keert terug uit Zwitserland om chaos luchthaven
Besturen is vooruitzien maar bij deze bestuurder is het brandjes blussen.
Wie dan?quote:
Normaal gesproken wel ja…quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Anderhalf uur vliegen, 2 uur van tevoren aanwezig. Niet binnen 3 uur, maar veel scheelt het niet. Met de auto is het 6 uur.
Wordt natuurlijk al gedaan. Border Control is al automatisch voor EU landen + Canada, Zuid-Korea en nog wat landen. (die hekjes waar je je paspoort in moet stoppen)quote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:19 schreef Elan het volgende:
Die personeelstekorten gaan onze economie en voorzieningen hard neuken de komende jaren. Wellicht sneller over gaan op robotisering en geautomatiseerde checks, een groot deel van de taken die een beveiliger uitvoert kan prima door robots gedaan worden. Het argument van een persoonlijk contact zorgt voor een prettigere klantervaring kan inmiddels ook wel de prullenbak in als personeel staakt of niet toegerust is op de werkzaamheden.
Met de trein wel en dan sta je in hartje centrum Parijs ipv tientallen kilometers buiten de stad. 3.5 uur vanaf Amsterdam.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Parijs haal je bij lange na niet binnen 3 uur, laat staan nog verder.
Maar straks heeft er iemand een bom mee in zijn handtasje.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Het is security, geen douanequote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Heeft niets met Schengen te maken, joh. Schengen heeft alleen met aankomsten te maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Tascontrole, covid documenten ellende.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Iemand hier snapt niet hoe Schiphol werkt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heeft niets met Schengen te maken, joh. Schengen heeft alleen met aankomsten te maken.
Men is extreem bang nog steeds voor aanslagen/kapingen. Maar het moet idd vast sneller kunnen. Grote scanners die hele mensen massa's scannen ipv 1 voor 1 ofzo. Explosieven 'sniffers' (elektronische hondenneuzen) etc.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Ben je nou serieus?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Ja? Als ik een uur in de rij moet staan om bij terugkomst alleen mijn paspoort te laten zien (is vorige maand gebeurd), dan is dat toch onzin. Kan mij het schelen of het security of douane is.quote:
Werk jij op schiphol?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand hier snapt niet hoe Schiphol werkt.
Bij aankomst heb ik laatst ook een uur in de rij moeten staan, alleen om mijn paspoort te laten zien. Kwam wel uit Noord-Ierland, wat natuurlijk levensgevaarlijk is.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heeft niets met Schengen te maken, joh. Schengen heeft alleen met aankomsten te maken.
Heeft met inchecken, bagage en security te maken.
Voor de bagagecontrole niks, maar van wat ik gezien heb is het eerder de paspoortcontrole die zo lang duurt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:18 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Wat zou het voor verschil maken of iemand wel/niet uit een Schengen gebied komt?
Geen Schengen land en nooit geweest en nu zelfs geen EU dus moet je de normale paspoortcontrole door. En het zal vast geen schokkend bericht zijn dat ook de Marechaussee een tekort aan mensen heeft.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bij aankomst heb ik laatst ook een uur in de rij moeten staan, alleen om mijn paspoort te laten zien. Kwam wel uit Noord-Ierland, wat natuurlijk levensgevaarlijk is.
Dat hoeft niet. Dan ben je zelf verkeerd gelopen oid.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja? Als ik een uur in de rij moet staan om bij terugkomst alleen mijn paspoort te laten zien (is vorige maand gebeurd), dan is dat toch onzin. Kan mij het schelen of het security of douane is.
Deodorant heeft niets met de douane te maken. Tenzij je honderden flessen meebrengt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor de bagagecontrole niks, maar van wat ik gezien heb is het eerder de paspoortcontrole die zo lang duurt.
En die bagagecontrole dat is ook huilen met de pet op. Nog steeds dat gejank over een flesje deodorant.
Het was complete onzin, en zeker omdat die automatische poorten uitgeschakeld waren. Zet die dan aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen Schengen land en nooit geweest en nu zelfs geen EU dus moet je de normale paspoortcontrole door. En het zal vast geen schokkend bericht zijn dat ook de Marechaussee een tekort aan mensen heeft.
Nee, maar de laatste keer dat ik er was, kon ik gewoon doorlopen zonder controlegezeik.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Dan ben je zelf verkeerd gelopen oid.
Dat ging over de beveiliging natuurlijk. Jezus wat een domme reacties hier.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Deodorant heeft niets met de douane te maken. Tenzij je honderden flessen meebrengt.
Ja, ik ook in 2021.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, maar de laatste keer dat ik er was, kon ik gewoon doorlopen zonder controlegezeik.
Uit een niet-Schengenland aangekomen dus. Ja, dan moet je je paspoort laten zien.quote:
Ik snap echt totaal niet wat je concreet bedoelt. Maar kan aan mij liggen. Jij wil dat mensen uit Schengen gebieden zo door kunnen lopen?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat ging over de beveiliging natuurlijk. Jezus wat een domme reacties hier.
Ja, en normaal gesproken gaat dat automatisch, swoesj, en je bent er door. Nu stonden er 300 mensen door elkaar in de rij te wachten. Als je aan de beurt was keken ze amper in je paspoort. Daar worden mensen pissed van. Gek he.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Uit een niet-Schengenland aangekomen dus. Ja, dan moet je je paspoort laten zien.
Ik begrijp het ook niet, laat die drugs of wapens gewoon in het vliegtuig!quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook niet, laat die drugs of wapens gewoon in het vliegtuig!
Je mag geen vloeistoffen meenemen langs de bagagecontrole. Maar hoe zit het met gas? Dus als je voor de controle je water kookt en als rook / gas in een soort ballon meeneemt? Of misschien praktischer als het water invriest en het dus geen vloeistof meer is?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor de bagagecontrole niks, maar van wat ik gezien heb is het eerder de paspoortcontrole die zo lang duurt.
En die bagagecontrole dat is ook huilen met de pet op. Nog steeds dat gejank over een flesje deodorant.
911/Covid/vul in.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
En dan ga je er nog van uit dat je in of nabij Amsterdam woont. Als ik van Schiphol vlieg moet ik zo’n 4 a 5 uur voor vertrektijd van huis. Dan ben ik de Franse grens al gepasseerd hoor.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met de trein wel en dan sta je in hartje centrum Parijs ipv tientallen kilometers buiten de stad. 3.5 uur vanaf Amsterdam.
Je hoeft niet van Amsterdam te vertrekken, natuurlijk, maar Amsterdam en Schiphol zijn qua afstand tot Parijs redelijk vergelijkbaar. Je kan ook in Rotterdam de Thalys nemen, bijvoorbeeld of met de trein van elders naar een connectie reizen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan ga je er nog van uit dat je in of nabij Amsterdam woont. Als ik van Schiphol vlieg moet ik zo’n 4 a 5 uur voor vertrektijd van huis. Dan ben ik de Franse grens al gepasseerd hoor.
Het punt was dat je in die tijd in heel Europa staat (met de auto), dat is dus de reinste onzin als Parijs al amper een voordeel geeft.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan ga je er nog van uit dat je in of nabij Amsterdam woont. Als ik van Schiphol vlieg moet ik zo’n 4 a 5 uur voor vertrektijd van huis. Dan ben ik de Franse grens al gepasseerd hoor.
In die vier uur heb ik nog geen minuut gevlogen hè? De auto is vanuit hier zeker sneller dan vliegen. Trein ook.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het punt was dat je in die tijd in heel Europa staat (met de auto), dat is dus de reinste onzin als Parijs al amper een voordeel geeft.
Ik zou ook nooit naar Parijs vliegen, met de auto of trein is dat goed te doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In die vier uur heb ik nog geen minuut gevlogen hè? De auto is vanuit hier zeker sneller dan vliegen. Trein ook.
Je mist het punt volkomen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In die vier uur heb ik nog geen minuut gevlogen hè? De auto is vanuit hier zeker sneller dan vliegen. Trein ook.
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 01:23 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Die verantwoordelijk ligt natuurlijk bij de opdracht- en/of werkgever, niet bij individuele beveiligers.
Shift voorbij = naar huis
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja het is de schuld van de medewerkers die worden uitgebuitdie moeten maar onbetaald gaan overwerken want de mensuh moeten wel op hun welverdiende vakantie. Daar hebben ze jaren voor gespaard!
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die mensen die in de rij stonden om op vakantie te gaan deden de werkdag ervoor niks anders
Het ging mij om het momentum dat je werkdag eindigt en je de rolluiken voor de ogen van 5 uur wachtende prijsvoordeeltokkies moet dichtgooien. Zoals in het filmpje is te zien moet de marechaussee de Rambo uithangen om de woeste menigte in het gareel te houden. Verhoog de prijzen fors zodat de prijsvoordeeltokkies wegblijven en het grondpersoneel beter betaald wordt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 09:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Als de medewerker op eigen initiatief langer doorwerkt, vanwege de lange wachtrij, krijgt hij niet extra betaald. Hij heeft tenslotte niet de opdracht gekregen langer te werken.
Geef die mensen dus groot gelijk.
Komt weer een lang weekend aan. Zullen wel weer veel mensen 5 dagen naar Spanje willen. Gaat vast weer heel leuk worden op schiphol.
Snap ook echt niet waarom een vliegticket naar Spanje slechts 16 euro of zo kost. Als je met de auto moet ben je alleen aan benzine al zo'n 350 euro kwijt. Deel dat door een gezin van 4, dan zit je op 88 euro p.p. Lijkt mij een heel prima prijs voor een vlucht naar Spanje.
Met een modaal inkomen ben je echt niet rijk, maar wel in staat om een vliegreis te betalen. Het volk uit de prachtwijken wil je echt niet 8x per jaar in een vliegtuig hebben omdat het toch maar ¤39 kost. De luchthavenbelastingen stellen niks voor, want een avondje uitgaan kost al meer:quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:59 schreef Red_85 het volgende:
Vliegen alleen voor rijken!!
Heb je al weer door hoor.
RTL Nieuwsquote:ANVR: overweeg inroepen leger voor beveiliging op Schiphol
Het kabinet moet overwegen om het leger in te roepen om de problemen met de beveiliging op Schiphol het hoofd te bieden. Dat zegt de directeur van reisbrancheorganisatie ANVR, Frank Oostdam, tegen RTL Nieuws.
"Misschien moeten we dan mensen van het leger gaan inroepen om te zorgen dat de beveiliging op orde is. Om deze periode maar door te komen", zegt Oostdam.
De afgelopen dagen was het opnieuw raak op Schiphol: door personeelsgebrek moesten reizigers uren wachten totdat ze konden inchecken. Deze keer was dat het gevolg van een gebrek aan beveiligers.
De urenlange wachttijden op Schiphol zorgen voor woede en soms zelfs agressie bij passagiers. Zondagavond kwam dat tot een uitbarsting, waarbij bijna een gevecht uitbrak onder passagiers en beveiligingspersoneel. Ook gisteren was de situatie slecht, vertellen reizigers aan RTL Nieuws.
Beschamende vertoning
Oostdam noemt de lange rijen op luchthaven Schiphol vandaag 'beschamend'. "Dit is nog nooit vertoond. Het is een beschamende vertoning en het is dramatisch voor het imago van Schiphol."
Hij gaat er van uit dat de problemen op Schiphol nog lang zullen voortduren. "Schiphol heeft de problemen niet het komend weekend opgelost. Ik verwacht de komende weken ook niet. Ik denk dat we de komende weken tot en met de zomervakantie rijen zullen houden."
Volgens Oostdam kunnen reizigers die nog moeten boeken, beter uitwijken naar regionale luchthavens.
Nee nee nee want Schiphol heeft de beveiliging uitbesteedt en is dus niet verantwoordelijk voor CAO's en personeelsgebrek.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
RTL Nieuws
Juist ja, "het leger" in gaan zetten als een soort van stakingsbreker omdat je als Schiphol te beroerd bent om een fatsoenlijke CAO te organiseren voor je personeel..._!
Dit is je eigen probleem Schiphol en je lost het zelf ook maar op.
Schiphol is feitelijk een buitengrens van Schengen, hoe durven ze het leger te gebruiken waar het voor bedoeld isquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
RTL Nieuws
Juist ja, "het leger" in gaan zetten als een soort van stakingsbreker omdat je als Schiphol te beroerd bent om een fatsoenlijke CAO te organiseren voor je personeel..._!
Dit is je eigen probleem Schiphol en je lost het zelf ook maar op.
Je kan Schiphol ook gewoon sluiten, hoor.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schiphol is feitelijk een buitengrens van Schengen, hoe durven ze het leger te gebruiken waar het voor bedoeld is
Altijd maar dat gezeur om het "Leger" jaren verwaarloosd maar nu ogen ze elke keer als de poep de ventilator raakt komen opdagen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
RTL Nieuws
Juist ja, "het leger" in gaan zetten als een soort van stakingsbreker omdat je als Schiphol te beroerd bent om een fatsoenlijke CAO te organiseren voor je personeel..._!
Dit is je eigen probleem Schiphol en je lost het zelf ook maar op.
Is een taak voor de Kmar en die doet dat al.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:33 schreef Nattekat het volgende:
Schiphol is feitelijk een buitengrens van Schengen, hoe durven ze het leger te gebruiken waar het voor bedoeld is
Weten ze bij de ANVR dat de Marechaussee het leger is of zou ze dat ontgaan zijn?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
RTL Nieuws
Juist ja, "het leger" in gaan zetten als een soort van stakingsbreker omdat je als Schiphol te beroerd bent om een fatsoenlijke CAO te organiseren voor je personeel..._!
Dit is je eigen probleem Schiphol en je lost het zelf ook maar op.
En de CO2 uitstoot.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
Over het Tokkie en dat soort dingen.. Ik lees in betrouwbare bron dat 40% van alle vliegbewegingen gemaakt wordt door 8% van de bevolking. Dit zegt wel wat. Er is dus een vrij kleine groep die een factor 5 (onevenredig) verantwoordelijk is voor de congestie. Denk daar eens over na als je zelf tot die groep behoort.
Die 40% moet natuurlijk ook gewoon kunnen vliegen, doe niet zo gek en er is meer dan genoeg personeel voor 40% van de capaciteitquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
Over het Tokkie en dat soort dingen.. Ik lees in betrouwbare bron dat 40% van alle vliegbewegingen gemaakt wordt door 8% van de bevolking. Dit zegt wel wat. Er is dus een vrij kleine groep die een factor 5 (onevenredig) verantwoordelijk is voor de congestie. Denk daar eens over na als je zelf tot die groep behoort.
Net zoals de gemiddelde Nederlander zullen ze wel denken dat het de Douane is...quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weten ze bij de ANVR dat de Marechaussee het leger is of zou ze dat ontgaan zijn?
Maakt me verder geen reet uit van wie het is. Het is iig geen taak van defensie om op te treden als een makkelijk goedkoop blik werktroepen bij ongeregeldheden bij bedrijven.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee nee nee want Schiphol heeft de beveiliging uitbesteedt en is dus niet verantwoordelijk voor CAO's en personeelsgebrek.![]()
Ik zou de bedrijfsbrandweer inzetten, want ze zitten toch alleen maar duimen te draaienquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
RTL Nieuws
Juist ja, "het leger" in gaan zetten als een soort van stakingsbreker omdat je als Schiphol te beroerd bent om een fatsoenlijke CAO te organiseren voor je personeel..._!
Dit is je eigen probleem Schiphol en je lost het zelf ook maar op.
Echt niequote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zou de bedrijfsbrandweer inzetten, want ze zitten toch alleen maar duimen te draaien
6e reactie in dit topic:quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:42 schreef Toine51 het volgende:
Zouden die problemen bij Schiphol ook bij andere vliegvelden spelen? Bijv in Duitsland? Nee, daar gaan ze fatsoenlijk met het personeel om.
En dat voor een bedrijf dat met staatssteun overeind wordt gehouden.
Tijdens de lockdown zijn een hoop personeelsleden een andere baan gaan zoeken. Als de nieuwe baan beter bevalt dan op het vliegveld dan is het definitiefquote:Op maandag 23 mei 2022 20:41 schreef ACT-F het volgende:
Hanteer een minimumprijs van ¤100 ex. luchthavenbelasting om het paupervolk te weren. De personeelstekorten ga je niet op korte termijn oplossen nadat men massaal ander werk is gaan doen toen het luchtruim op slot zat tijdens corona. Dit speelt niet alleen hier maar ook bij andere vliegvelden:
https://app.handelsblatt.(...)ellen-/28345172.html
Het is niet 40% (van de bevolking) maar 8% (van de bevolking) die 5 x zoveel vliegt. Dit even ter verduidelijking.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
Die 40% moet natuurlijk ook gewoon kunnen vliegen
Dat gaan ze zeker niet snel oplossen, want de mensen aan de top hebben niet door dat de wereld verandert is. Ze denken nog steeds dat er werkloosheid is.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
6e reactie in dit topic:
[..]
Tijdens de lockdown zijn een hoop personeelsleden een andere baan gaan zoeken. Als de nieuwe baan beter bevalt dan op het vliegveld dan is het definitiefDit gaan ze niet binnen enkele maanden oplossen.
Hetzelfde gebeurde in de horeca, betaal je personeel goed dat blijven ze of komen ze terug.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
6e reactie in dit topic:
[..]
Tijdens de lockdown zijn een hoop personeelsleden een andere baan gaan zoeken. Als de nieuwe baan beter bevalt dan op het vliegveld dan is het definitiefDit gaan ze niet binnen enkele maanden oplossen.
Zo min mogelijk betalen, het liefst gratis (leger). Kan me niet voorstellen dat ze gigantisch veel mensen nodig hebben, ze hebben er alleen geen geld/tijd/moeite voor over om die mensen te vinden.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat gaan ze zeker niet snel oplossen, want de mensen aan de top hebben niet door dat de wereld verandert is. Ze denken nog steeds dat er werkloosheid is.
Maar wel om ondersteuning te verlenen als de openbare orde gevaar loopt. Ik zou als ministerie gewoon een factuur sturen ter hoogte van 2x het dagtarief van het beveiligingsbedrijf. Eens kijken hoe snel het dan opgelost is.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maakt me verder geen reet uit van wie het is. Het is iig geen taak van defensie om op te treden als een makkelijk goedkoop blik werktroepen bij ongeregeldheden bij bedrijven.
Ze konden ook prikken, dan kan dit ookquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maakt me verder geen reet uit van wie het is. Het is iig geen taak van defensie om op te treden als een makkelijk goedkoop blik werktroepen bij ongeregeldheden bij bedrijven.
@JesseKlaverquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
Over het Tokkie en dat soort dingen.. Ik lees in betrouwbare bron dat 40% van alle vliegbewegingen gemaakt wordt door 8% van de bevolking. Dit zegt wel wat. Er is dus een vrij kleine groep die een factor 5 (onevenredig) verantwoordelijk is voor de congestie. Denk daar eens over na als je zelf tot die groep behoort.
Schiphol is er wel verantwoordelijk voor, of ze dit nu zelf doen of uitbesteden aan een derde partij veranderd er weinig aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee nee nee want Schiphol heeft de beveiliging uitbesteedt en is dus niet verantwoordelijk voor CAO's en personeelsgebrek.![]()
Dit. Onderkant gemiddelde van een normale dag.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
911/Covid/vul in.
Ik ben wel benieuwd hoeveel medewerkers ze eigenlijk te kort komen. Waarschijnlijk is het zo gemanaged dat het net te doen is op een normale dag.
Parijs is echt het verst wat ik met de auto ga, ligt het verder dan pak ik zeker het vliegtuig.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:19 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik zou ook nooit naar Parijs vliegen, met de auto of trein is dat goed te doen.
Tokkies vliegen niet, die gaan elk jaar naar dezelfde campings 🏕quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
Over het Tokkie en dat soort dingen.. Ik lees in betrouwbare bron dat 40% van alle vliegbewegingen gemaakt wordt door 8% van de bevolking. Dit zegt wel wat. Er is dus een vrij kleine groep die een factor 5 (onevenredig) verantwoordelijk is voor de congestie. Denk daar eens over na als je zelf tot die groep behoort.
Semi livequote:Op woensdag 25 mei 2022 10:08 schreef Makrelis het volgende:
Is er een webcam? Ik heb zin om even te lachen.
Verbaast me niks idd.quote:Op woensdag 25 mei 2022 10:57 schreef raptorix het volgende:
Ik hoor net van iemand die er vandaag 5 uur over heeft gedaan.
Ken je nagaan. Dan was diegene nog vroeg aanwezig.quote:Op woensdag 25 mei 2022 10:57 schreef raptorix het volgende:
Ik hoor net van iemand die er vandaag 5 uur over heeft gedaan.
Advies was 6 uur.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ken je nagaan. Dan was diegene nog vroeg aanwezig.
Als iedereen dat nou doet wordt het weer lekker rustig.quote:Op woensdag 25 mei 2022 07:30 schreef June. het volgende:
Ik ga in elk geval niets meer boeken vanaf Schiphol dit jaar, dat is wel duidelijk..
Mijn buren vertrokken daarom 's-nachts van huis om al die files te ontlopen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:26 schreef Twiitch het volgende:
En toch blijft het klootjesvolk ook na deze berichten massaal komen voor hun cityhopper van 1 uur. Prima, maar jank dat niet over de rijen. Dit zijn zeker ook de mensen die op jaarlijks steevast zwarte zaterdag om 7:00 richting hun Franse camping rijden en dan ieder jaar weer net zo verontwaardig zijn over het verkeer.
Ah, de idioot doet zijn bek weer open en insinueert dat mensen gedood moeten worden en jij staat te juichen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Chaos Schiphol: ‘Bestuur horizontaal de deur uit zonder bonus'![]()
![]()
De aanhoudende malaise op Schiphol zorgt ervoor dat ook politiek Den Haag de kwestie niet onbesproken laat. De Nederlandse staat is grootaandeelhouder en dus hebben Kamerleden hun oordeel klaar. Kamerlid Van Haga vindt zelfs dat de overheid als aandeelhouder moet ingrijpen.
https://www.telegraaf.nl/(...)eur-uit-zonder-bonus
Duidelijke taal
Nee, maar wel alvast in de rij staanquote:Op woensdag 25 mei 2022 11:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dan niet, je kan toch helemaal niet inchecken 6 uur van te voren?
Lijkt me niet dat Van Haga hint op het letterlijk doden van bestuurders, maar (onhandig) uitspreekt dat bestuurders zonder verdere klim in de bedrijfshiërarchie desnoods de deur gewezen moeten worden.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, de idioot doet zijn bek weer open en insinueert dat mensen gedood moeten worden en jij staat te juichen.
En dan gek kijken als er nog meer personeel op Schiphol wegloopt omdat ze de agressie van dit soort patjepeeers zat zijn.
Horizontaal de deur uit? Is dat een normale manier om over vervanging van direktie te spreken? Kom aan, dit is niet onhandig maar gewoon de bedoeling.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:41 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Van Haga hint op het letterlijk doden van bestuurders, maar (onhandig) uitspreekt dat bestuurders zonder verdere klim in de bedrijfshiërarchie desnoods de deur gewezen moeten worden.
Mensen mogen toch zelf weten wanneer en tegen wie ze janken? En of jij het prima vindt boeit echt niemand.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:26 schreef Twiitch het volgende:
En toch blijft het klootjesvolk ook na deze berichten massaal komen voor hun cityhopper van 1 uur. Prima, maar jank dat niet over de rijen. Dit zijn zeker ook de mensen die op jaarlijks steevast zwarte zaterdag om 7:00 richting hun Franse camping rijden en dan ieder jaar weer net zo verontwaardig zijn over het verkeer.
Hij is gewoon klaar met die falende managers die elkaar blijven dekken en dat isquote:Op woensdag 25 mei 2022 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
Horizontaal de deur uit? Is dat een normale manier om over vervanging van direktie te spreken? Kom aan, dit is niet onhandig maar gewoon de bedoeling.
Ja echter goede managers zijn er te weinig op de wereld.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hij is gewoon klaar met die falende managers die elkaar blijven dekken en dat is![]()
Grote schoonmaak
En het bizarre is dat deze mensen bij de volgend vlucht weer in de rij moeten gaan staan. Gaan de luchtvaartmaatschappijen deze kosten aan Schiphol doorrekenen?quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Hal vol, vliegtuig leeg![]()
![]()
![]()
Goeie vraag, ik denk dat het aan de contract voorwaarden ligt waaronder Schiphol diensten levert aan de maatschappijen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En het bizarre is dat deze mensen bij de volgend vlucht weer in de rij moeten gaan staan. Gaan de luchtvaartmaatschappijen deze kosten aan Schiphol doorrekenen?
En dan zal er opeens een stortbui zijn… eens kijken hoe de menigte zich dan gaat gedragen.quote:
Welke kosten bedoel je? Een refund is er niet als je je vlucht mistquote:Op woensdag 25 mei 2022 12:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En het bizarre is dat deze mensen bij de volgend vlucht weer in de rij moeten gaan staan. Gaan de luchtvaartmaatschappijen deze kosten aan Schiphol doorrekenen?
Elk ander redelijk respectabel vliegveld op aarde krijgt het wel geregeld, gewoon ergens anders vertrekken of landen. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik langer dan een uur nodig heb gehad vanwege drukte.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:26 schreef Twiitch het volgende:
En toch blijft het klootjesvolk ook na deze berichten massaal komen voor hun cityhopper van 1 uur. Prima, maar jank dat niet over de rijen. Dit zijn zeker ook de mensen die op jaarlijks steevast zwarte zaterdag om 7:00 richting hun Franse camping rijden en dan ieder jaar weer net zo verontwaardig zijn over het verkeer.
Misschien dat ze daar eerder mee beginnen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dan niet, je kan toch helemaal niet inchecken 6 uur van te voren?
Eh, nee. Andere landen hebben ook grote problemen om dezelfde redenen nu. Zo bijzonder zijn wij niet.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Elk ander redelijk respectabel vliegveld op aarde krijgt het wel geregeld, gewoon ergens anders vertrekken of landen. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik langer dan een uur nodig heb gehad vanwege drukte.
Meestal dag eerder. Bagage check-in kan pas later. Maar daar kan je omheen werken.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dan niet, je kan toch helemaal niet inchecken 6 uur van te voren?
Bron?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, nee. Andere landen hebben ook grote problemen om dezelfde redenen nu. Zo bijzonder zijn wij niet.
Ik bedoelde bagage, sorry, dat had ik duidelijker moeten aangeven.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:45 schreef Ericr het volgende:
[..]
Meestal dag eerder. Baggage check-in kan pas later. Maar daar kan je omheen werken.
Wij gaan er in ieder geval ook omheen werken. Met baggage naar deze ramp is niet te doen.
Ik ben op 6mei om 17u50 naar YYZ gevlogen....om 13u al aanwezig, binnen 5min de koffers afgegeven(KLM) en eenmaal bij de douane.....de HELE hal leeg !!! Dat heb ik de laatste 10jaar niet meer gezien..quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Elk ander redelijk respectabel vliegveld op aarde krijgt het wel geregeld, gewoon ergens anders vertrekken of landen. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik langer dan een uur nodig heb gehad vanwege drukte.
Wat zijn precies de voornaamste redenen? Ik heb het zijdelings wel langs zien komen, maar kwam er gisteren achter dat ik het toch nog niet echt duidelijk en kort uit kan leggenquote:Op woensdag 25 mei 2022 12:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, nee. Andere landen hebben ook grote problemen om dezelfde redenen nu. Zo bijzonder zijn wij niet.
Dat ze niet genoeg mensen hebben ja, voorbeelden dat ze mensen 5 uur bij security laten wachten graag.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://www.telegraph.co.(...)due-staff-shortages/
DIt is beveiligingspersoneel, deze worden door de AIVD gescreened, ten eerste gaat dit niet snel, ten tweede vallen veel mensen af op hun background checks. Het personeel wat is weggegaan tijdens pandemie werkt waarschijnlijk voor bewakingsbedrijven met beter loon en omstandigheden.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat zijn precies de voornaamste redenen? Ik heb het zijdelings wel langs zien komen, maar kwam er gisteren achter dat ik het toch nog niet echt duidelijk en kort uit kan leggen
Personeels tekorten. Op meerdere fronten, security, check in, bagage afhandeling.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat zijn precies de voornaamste redenen? Ik heb het zijdelings wel langs zien komen, maar kwam er gisteren achter dat ik het toch nog niet echt duidelijk en kort uit kan leggen
Ik was vorig jaar met kerst in Cancun. Drukste dagen van het jaar in top 10 meest drukke luchthaven van de wereld. Het was echt overvol.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:46 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ik ben op 6mei om 17u50 naar YYZ gevlogen....om 13u al aanwezig, binnen 5min de koffers afgegeven(KLM) en eenmaal bij de douane.....de HELE hal leeg !!! Dat heb ik de laatste 10jaar niet meer gezien..
AIVD check duurt 4 tot 8 weken dus zelfs al zou je vorige week een blik mensen hebben gevonden dan zie je pas over enkele weken resultaat daarvan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
DIt is beveiligingspersoneel, deze worden door de AIVD gescreened, ten eerste gaat dit niet snel, ten tweede vallen veel mensen af op hun background checks. Het personeel wat is weggegaan tijdens pandemie werkt waarschijnlijk voor bewakingsbedrijven met beter loon en omstandigheden.
Schiphol is al jaren dramatisch. Of ik nou in Johannesburg, Los Angeles of Peking land, er is echt nergens waar ik zo lang op mijn koffer en de beveiliging moet wachten als op Schiphol.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik was vorig jaar met kerst in Cancun. Drukste dagen van het jaar in top 10 meest drukke luchthaven van de wereld. Het was echt overvol.
Toch binnen 20minuten door de check.
Voorjaarsvakantie Istanbul - Zürich. 10min max in zowel Zürich als Istanbul.
Zelfs als je de vlucht mist door het totale gebrek aan organisatie van Schiphol terwijl je ruimschoots op tijd aanwezig was?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Welke kosten bedoel je? Een refund is er niet als je je vlucht mist
En die zullen ook wel onder belast zijn en druk met overige zaken dus zal ook wel eens langer duren.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
AIVD check duurt 4 tot 8 weken dus zelfs al zou je vorige week een blik mensen hebben gevonden dan zie je pas over enkele weken resultaat daarvan.
Dat is zeker waar.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Schiphol is al jaren dramatisch. Of ik nou in Johannesburg, Los Angeles of Peking land, er is echt nergens waar ik zo lang op mijn koffer en de beveiliging moet wachten als op Schiphol.
Ja, dat is exact ook hoe het nu met Privium gaat, iedereen wil ineens weer terug of een nieuw Privium abbo en ook daar zijn niet genoeg medewerkers voor.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:56 schreef RipCity het volgende:
[..]
En die zullen ook wel onder belast zijn en druk met overige zaken dus zal ook wel eens langer duren.
Dan ook.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zelfs als je de vlucht mist door het totale gebrek aan organisatie van Schiphol terwijl je ruimschoots op tijd aanwezig was?
Ik zie mooie mega claim zaken tegen schiphol inclusief extra gemaakte reiskosten en extra vrije dagen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan ook.
Kan je wel weer een civiele zaak starten tegen Schiphol.
Ja dan ook word je niet gecompenseerd en een nieuwe ticket moet je gewoon betalen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zelfs als je de vlucht mist door het totale gebrek aan organisatie van Schiphol terwijl je ruimschoots op tijd aanwezig was?
Die extra vrije dagen kan je alleen als zzper claimen. In loondienst krijg je die nooit vergoedt.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zie mooie mega claim zaken tegen schiphol inclusief extra gemaakte reiskosten en extra vrije dagen.
Dat kan ook eerder maar dan moet je het niet op Schiphol zelf nog doen. Je kan bagage ook laten ophalen en alvast laten inchecken. Met Corendon en Transavia relatief goedkoop. Via andere diensten lopen de kosten snel op maar scheelt wel wat stress. Zeulen met koffers op een overvol Schiphol is geen pretje. Aantal trolleys is beperkt en niet gemaakt voor dit soort drukte.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik bedoelde bagage, sorry, dat had ik duidelijker moeten aangeven.
Ik moest 10x opnieuw lezen voordat ik begreep waar het doden vandaan komt. Met horizontaal wordt niet bedoeld dat je in een kist de deur uitgaatquote:Op woensdag 25 mei 2022 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, de idioot doet zijn bek weer open en insinueert dat mensen gedood moeten worden en jij staat te juichen.
En dan gek kijken als er nog meer personeel op Schiphol wegloopt omdat ze de agressie van dit soort patjepeeers zat zijn.