Direct door in de zak van de ceo.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:55 schreef Knip het volgende:
Als iedere passagier van elke Nederlandse luchthaven een toeslag van 150 euro moet betalen bij vertrek dan is dit probleem snel opgelost.
Bij aankomst kan ook een toeslag worden opgelegd, men betaalt "entree" om in Nederland te mogen komen. Een bedrag van 200 euro per passagier is redelijk wat mij betreft
Binnen de EU kan dat sowieso niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:55 schreef Knip het volgende:
Als iedere passagier van elke Nederlandse luchthaven een toeslag van 150 euro moet betalen bij vertrek dan is dit probleem snel opgelost.
Bij aankomst kan ook een toeslag worden opgelegd, men betaalt "entree" om in Nederland te mogen komen. Een bedrag van 200 euro per passagier is redelijk wat mij betreft
Die zijn afgeschermd van elkaar dacht ik. En overigens is er overal een gigantische rij; tenzij niet-Schengen wapens mee mogen nemen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:17 schreef Nattekat het volgende:
Wat ik net zat te denken... zou je met een niet-Schengen bestemmingen die gigantische rij niet kunnen ontlopen door eerst bij vertrekhal 1 door de beveiliging te gaan, en daarna pas door de paspoortcontrole tussen 1 en 2?
Verklaar dit dan eens:quote:
quote:Op maandag 23 mei 2022 20:41 schreef ACT-F het volgende:
Hanteer een minimumprijs van ¤100 ex. luchthavenbelasting om het paupervolk te weren.
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
(...) Dus wat doet het paupervolk? Een bakje koffie doen in Milaan, omdat het kan. Hanteer minimumprijzen zoals ik eerder aangaf zodat je dit soort uitwassen voorkomt.
Bij de controle tussen lounge 1 en 2 staan ook lange rijen door de vele overstappersquote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:17 schreef Nattekat het volgende:
Wat ik net zat te denken... zou je met een niet-Schengen bestemmingen die gigantische rij niet kunnen ontlopen door eerst bij vertrekhal 1 door de beveiliging te gaan, en daarna pas door de paspoortcontrole tussen 1 en 2?
Klopt, maar dat zal nooit zo extreem zijn als wat ik in alle beelden zie van gisteren lijkt me.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Bij de controle tussen lounge 1 en 2 staan ook lange rijen door de vele overstappers
Parijs haal je bij lange na niet binnen 3 uur, laat staan nog verder.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:47 schreef Stoorzendert het volgende:
De auto is tegenwoordig dus wel sneller binnen Europa in vergelijking met een vluchtje vanaf Shithol
100 liter diesel mee en kachelen maar!
Vliegen toch ook niet?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Parijs haal je bij lange na niet binnen 3 uur, laat staan nog verder.
Anderhalf uur vliegen, 2 uur van tevoren aanwezig. Niet binnen 3 uur, maar veel scheelt het niet. Met de auto is het 6 uur.quote:
Schiphol-baas Benschop keert terug uit Zwitserland om chaos luchthavenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er staan genoeg goede oplossingen in dit topic. Zouden de beleidmakers van schiphol hier meelezen?
Je bedoelt toch alle bestuurders?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Schiphol-baas Benschop keert terug uit Zwitserland om chaos luchthaven
Besturen is vooruitzien maar bij deze bestuurder is het brandjes blussen.
Wie dan?quote:
Normaal gesproken wel ja…quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Anderhalf uur vliegen, 2 uur van tevoren aanwezig. Niet binnen 3 uur, maar veel scheelt het niet. Met de auto is het 6 uur.
Wordt natuurlijk al gedaan. Border Control is al automatisch voor EU landen + Canada, Zuid-Korea en nog wat landen. (die hekjes waar je je paspoort in moet stoppen)quote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:19 schreef Elan het volgende:
Die personeelstekorten gaan onze economie en voorzieningen hard neuken de komende jaren. Wellicht sneller over gaan op robotisering en geautomatiseerde checks, een groot deel van de taken die een beveiliger uitvoert kan prima door robots gedaan worden. Het argument van een persoonlijk contact zorgt voor een prettigere klantervaring kan inmiddels ook wel de prullenbak in als personeel staakt of niet toegerust is op de werkzaamheden.
Met de trein wel en dan sta je in hartje centrum Parijs ipv tientallen kilometers buiten de stad. 3.5 uur vanaf Amsterdam.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Parijs haal je bij lange na niet binnen 3 uur, laat staan nog verder.
Maar straks heeft er iemand een bom mee in zijn handtasje.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Het is security, geen douanequote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Heeft niets met Schengen te maken, joh. Schengen heeft alleen met aankomsten te maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Tascontrole, covid documenten ellende.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Iemand hier snapt niet hoe Schiphol werkt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heeft niets met Schengen te maken, joh. Schengen heeft alleen met aankomsten te maken.
Men is extreem bang nog steeds voor aanslagen/kapingen. Maar het moet idd vast sneller kunnen. Grote scanners die hele mensen massa's scannen ipv 1 voor 1 ofzo. Explosieven 'sniffers' (elektronische hondenneuzen) etc.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Ben je nou serieus?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Ja? Als ik een uur in de rij moet staan om bij terugkomst alleen mijn paspoort te laten zien (is vorige maand gebeurd), dan is dat toch onzin. Kan mij het schelen of het security of douane is.quote:
Werk jij op schiphol?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand hier snapt niet hoe Schiphol werkt.
Bij aankomst heb ik laatst ook een uur in de rij moeten staan, alleen om mijn paspoort te laten zien. Kwam wel uit Noord-Ierland, wat natuurlijk levensgevaarlijk is.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heeft niets met Schengen te maken, joh. Schengen heeft alleen met aankomsten te maken.
Heeft met inchecken, bagage en security te maken.
Wat zou het voor verschil maken of iemand wel/niet uit een Schengen gebied komt?quote:
Voor de bagagecontrole niks, maar van wat ik gezien heb is het eerder de paspoortcontrole die zo lang duurt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:18 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Wat zou het voor verschil maken of iemand wel/niet uit een Schengen gebied komt?
Geen Schengen land en nooit geweest en nu zelfs geen EU dus moet je de normale paspoortcontrole door. En het zal vast geen schokkend bericht zijn dat ook de Marechaussee een tekort aan mensen heeft.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bij aankomst heb ik laatst ook een uur in de rij moeten staan, alleen om mijn paspoort te laten zien. Kwam wel uit Noord-Ierland, wat natuurlijk levensgevaarlijk is.
Dat hoeft niet. Dan ben je zelf verkeerd gelopen oid.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja? Als ik een uur in de rij moet staan om bij terugkomst alleen mijn paspoort te laten zien (is vorige maand gebeurd), dan is dat toch onzin. Kan mij het schelen of het security of douane is.
Deodorant heeft niets met de douane te maken. Tenzij je honderden flessen meebrengt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor de bagagecontrole niks, maar van wat ik gezien heb is het eerder de paspoortcontrole die zo lang duurt.
En die bagagecontrole dat is ook huilen met de pet op. Nog steeds dat gejank over een flesje deodorant.
Het was complete onzin, en zeker omdat die automatische poorten uitgeschakeld waren. Zet die dan aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen Schengen land en nooit geweest en nu zelfs geen EU dus moet je de normale paspoortcontrole door. En het zal vast geen schokkend bericht zijn dat ook de Marechaussee een tekort aan mensen heeft.
Nee, maar de laatste keer dat ik er was, kon ik gewoon doorlopen zonder controlegezeik.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Dan ben je zelf verkeerd gelopen oid.
Dat ging over de beveiliging natuurlijk. Jezus wat een domme reacties hier.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Deodorant heeft niets met de douane te maken. Tenzij je honderden flessen meebrengt.
Ja, ik ook in 2021.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, maar de laatste keer dat ik er was, kon ik gewoon doorlopen zonder controlegezeik.
Uit een niet-Schengenland aangekomen dus. Ja, dan moet je je paspoort laten zien.quote:
Ik snap echt totaal niet wat je concreet bedoelt. Maar kan aan mij liggen. Jij wil dat mensen uit Schengen gebieden zo door kunnen lopen?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat ging over de beveiliging natuurlijk. Jezus wat een domme reacties hier.
Ja, en normaal gesproken gaat dat automatisch, swoesj, en je bent er door. Nu stonden er 300 mensen door elkaar in de rij te wachten. Als je aan de beurt was keken ze amper in je paspoort. Daar worden mensen pissed van. Gek he.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Uit een niet-Schengenland aangekomen dus. Ja, dan moet je je paspoort laten zien.
Ik begrijp het ook niet, laat die drugs of wapens gewoon in het vliegtuig!quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook niet, laat die drugs of wapens gewoon in het vliegtuig!
Je mag geen vloeistoffen meenemen langs de bagagecontrole. Maar hoe zit het met gas? Dus als je voor de controle je water kookt en als rook / gas in een soort ballon meeneemt? Of misschien praktischer als het water invriest en het dus geen vloeistof meer is?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor de bagagecontrole niks, maar van wat ik gezien heb is het eerder de paspoortcontrole die zo lang duurt.
En die bagagecontrole dat is ook huilen met de pet op. Nog steeds dat gejank over een flesje deodorant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |