Ik denk ook veel beveiliging buiten Schiphol om, dit zijn gewilde krachten omdat ze een zeer zware screening krijgen, meestal door de AIVD.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:48 schreef Alpha0 het volgende:
Weet iemand wat die beveiligers die vanwege corona ander werk waren gaan doen nu dan voor werk hebben? Niet de GGD test-straten want daar is ook minder werk in.
Vliegen alleen voor rijken!!quote:
Dat is niet de schuld van de werknemers hè? Als overuren niet betaald worden en je krijgt al een hongerloontje dan is 5uur, 5uurquote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Er staat een rij van hier tot Tokio; je sluit rijen en mensen worden agressief. Nee echt wie had dat zien aankomen
[..]
Oh dus dan kan het wel
Leg eens uit dan waar jij hogere salarissen van wil gaan betalen op Schiphol?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vliegen alleen voor rijken!!
Heb je al weer door hoor.
2 uur van tevoren komen in de op één na drukste tijd van het jaar en ondanks vele waarschuwingen om eerder te komen. Nee, dan heb je het echt niet begrepen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 02:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
In een interne email aan het personeel de directeur Adan Morik van beveiligingsbedrijf CTSN weten dat het om een "zeer gevaarlijke situatie" ging en er het risico bestond dat de reizigers massaal ongecontroleerd zouden doorlopen naar het beveiligde gebied van Schiphol". De email is in bezit van NH Nieuws. Omdat de email alleen voor het personeel was bedoeld, wil Morik er niet op reageren.
at5
Absoluut; het is een management probleem, de mensen op de vloer roeien met de riemen de ze hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is niet de schuld van de werknemers hè? Als overuren niet betaald worden en je krijgt al een hongerloontje dan is 5uur, 5uur
Je kunt wel eerder komen maar als je bagage nog niet ingecheckt kan worden omdat die balies vaak pas 2 uur van te voren openen heb je daar niets aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2 uur van tevoren komen in de op één na drukste tijd van het jaar en ondanks vele waarschuwingen om eerder te komen. Nee, dan heb je het echt niet begrepen.
Dat is niet helemaal alleen de poltiiek. Milieuclubs en bewonersorganistaties zijn hier groter debet aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 06:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Laten we een vliegveld bouwen en niet gebruiken.
- de politiek
"despite coming to the airport 2h ahead of my flight."quote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je kunt wel eerder komen maar als je bagage nog niet ingecheckt kan worden omdat die balies vaak pas 2 uur van te voren openen heb je daar niets aan.
Wacht even onze politiek legt ergens iets aan en houdt geen rekening met hun eigen wet en regelgeving en dan ga jij de milieuclubs en bewonersorganisaties de schuld geven. Terwijl onze overheid er juist ook voor de burgers zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal alleen de poltiiek. Milieuclubs en bewonersorganistaties zijn hier groter debet aan.
Ik geef ze nergens de schuld van, dat is je eigen conclusiequote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wacht even onze politiek legt ergens iets aan en houdt geen rekening met hun eigen wet en regelgeving en dan ga jij de milieuclubs en bewonersorganisaties de schuld geven. T
Feitelijk klopt je constatering maar die van mij ook dat als onze overheid hun werk goed hadden gedaan deze belangenclubs geen gegronde redenen zouden hebben om deze vertraging te kunnen veroorzaken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik geef ze nergens de schuld van, dat is je eigen conclusie
Ik constateer slechts het feit dat belangenclubs de grootste veroorzaker zijn van het vertraagd openen van Lelystad Airport doordat ze van hun mogelijkheden gebruik maken.
Voordeel is wel dat je drukte op Schiphol kan verminderen door die vakantievluchten over te hevelen, dat was toch het idee?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Overigens gaat het openen van LEY niet ineens dit soort problemen van Schiphol oplossen.
Klopt. Zie bijvoorbeeld dit artikelquote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Feitelijk klopt je constatering maar die van mij ook dat als onze overheid hun werk goed hadden gedaan deze belangenclubs geen gegronde redenen zouden hebben om deze vertraging te kunnen veroorzaken.
Dat klopt helemaal ja. Het is klaar voor gebruik.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat je drukte op Schiphol kan verminderen door die vakantievluchten over te hevelen, dat was toch het idee?
Foute berekeningen maken is ook niet zo slim als je een vliegveld bouwt. Weet je zeker dat zo'n kansloze dat gaat aanvoeren.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Klopt. Zie bijvoorbeeld dit artikel
Hoe het onverzettelijke werk van Leon Adegeest (56) uit Dalfsen ervoor zorgt dat Lelystad Airport voorlopig wéér niet open kan
De grootste klachten komen dan ook uit die hoek vanwege de aanvliegroute.
Ben benieuwd of het ooit nog open gaat. Paar jaar geleden was ik er positief over maar nu? ik weet het niet.
[..]
Dat klopt helemaal ja. Het is klaar voor gebruik.
Een typische kansloze opmerking over een kritisch burger. Onze overheid zijn kansloze kneuzen dat ze hun eigen regels niet kunnen naleven. En die man is gewoon een kritische burger die de overheid op hun eigen falen aanspreekt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Foute berekeningen maken is ook niet zo slim als je een vliegveld bouwt. Weet je zeker dat zo'n kansloze dat gaat aanvoeren.
De drukte op schiphol is niet omdat Schiphol de mensen stroom fysiek niet aankan. Het zijn mensen; en die tovert Flevoland niet even.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat je drukte op Schiphol kan verminderen door die vakantievluchten over te hevelen, dat was toch het idee?
Teveel mensen op 1 plek is problematischer te managen dan verdeeld over meerdere plekken. Flevoland heeft een ander bereik van potentiële werknemers dan de Randstad waar genoeg alternatief werk is.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:49 schreef xzaz het volgende:
[..]
De drukte op schiphol is niet omdat Schiphol de mensen stroom fysiek niet aankan. Het zijn mensen; en die tovert Flevoland niet even.
Ik had het over de post ACT-F. Lees die eerst even, dan heb je de context van mijn reactie.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leg eens uit dan waar jij hogere salarissen van wil gaan betalen op Schiphol?
Of we kunnen andere keuze's maken over hoe we het bestaande arbeidspotentieel inzetten. We zijn in een nogal vreemde situatie beland als een aanzienlijk deel van werkend Nederland zegt dat ze goed betaald krijgen om werk te doen dat eigenlijk helemaal niets toevoegt maar we tegelijkertijd niemand kunnen vinden voor banen die dat overduidelijk wel doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:19 schreef Elan het volgende:
Die personeelstekorten gaan onze economie en voorzieningen hard neuken de komende jaren. Wellicht sneller over gaan op robotisering en geautomatiseerde checks, een groot deel van de taken die een beveiliger uitvoert kan prima door robots gedaan worden. Het argument van een persoonlijk contact zorgt voor een prettigere klantervaring kan inmiddels ook wel de prullenbak in als personeel staakt of niet toegerust is op de werkzaamheden.
Nee.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Teveel mensen op 1 plek is problematischer te managen dan verdeeld over meerdere plekken. Flevoland heeft een ander bereik van potentiële werknemers dan de Randstad waar genoeg alternatief werk is.
Hij zegt hetzelfde als ik. Je kan niet dezelfde prijzen hanteren en de salarissen van meer dan 100.000 werknemers significant verhogen want dat is uiteindelijk wat er zal moeten gebeuren en het gevolg daarvan zal zijn dat sommige consumenten dat niet meer kunnen opbrengen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik had het over de post ACT-F. Lees die eerst even, dan heb je de context van mijn reactie.
Maarja dat was vroeger al, denk aan de talloze ambtenarenbaantjes die toen bestonden en allang zijn weggesaneerd. Plus we zijn door de jaren heen alleen maar efficiënter gaan werken. Je komt uiteindelijk gewoon letterlijk mankracht tekort door de vergrijzing waardoor per saldo minder mensen participeren op de arbeidsmarkt maar wel gebruik maken van voorzieningen. Dit probleem zal zichzelf oplossen is de verwachting als de babyboomers zijn afgestorven en er een gezondere demografische balans is .quote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of we kunnen andere keuze's maken over hoe we het bestaande arbeidspotentieel inzetten. We zijn in een nogal vreemde situatie beland als een aanzienlijk deel van werkend Nederland zegt dat ze goed betaald krijgen om werk te doen dat eigenlijk helemaal niets toevoegt maar we tegelijkertijd niemand kunnen vinden voor banen die dat overduidelijk wel doen.
ZIEDENDquote:Reizigers woedend over chaos op Schiphol: ’Aan de goden overgeleverd’
AMSTERDAM - Zuchten, steunen, klagen en foeteren. Wachtende reizigers die de enorme ellenlange rijen moeten trotseren om op hun vakantiebestemming of zakelijke afspraak te komen, uiten zich allen op hun eigen manier. Eén ding hebben ze wel gemeen: de situatie op de nationale luchthaven is even stuitend als onacceptabel.
„Zwaar waardeloos”, zegt Tom dinsdagochtend terwijl hij met een gezicht op onweer wacht tot hij de check-in kan passeren, op weg naar de eindeloze sliert passagiers voor de security. Hij vliegt in de middag naar München voor een korte trip en heeft nu al spijt.
„Had ik maar de trein genomen”, zegt hij. „Langer onderweg? Nou, hoeveel zou het uiteindelijk schelen? In acht uurtjes ben je daar. Nu hou ik al rekening met vijf uur eerder op Schiphol zijn. Alleen maar omdat ik rekening houd met allerlei problemen. Je bent hier aan de goden overgeleverd.”
Bij vertrekhal 1, een verdieping hoger richting het panoramaterras, is eind van de ochtend de immense rij wachtenden te zien. Het is een gruwel deze dagen voor reizigers, want er lijkt geen einde aan te komen. Sommige reizigers kijken verveeld op hun telefoon, andere zijn gaan zitten op hun handbagage of hebben zich maar overgegeven aan de file te voet.
'Begrip'
Terwijl ze wachten, klagen en zuchten klinkt door de luchthaven, onze nationale trots, de mededeling dat de wachtrijen langer zijn, door drukte en gebrek aan personeel. Voor wie het nog niet wist... „Bedankt voor uw begrip”, zegt de omroeper van dienst.
Dat begrip hebben veel reizigers bepaald niet. Ook buitenlandse toeristen klagen steen en been over de drukte op Schiphol. „Nog nóóit meegemaakt”, zegt een man met een sterk Amerikaans accent en rode pet in de lange rij om de eerste ’horde’, de check-in, door te komen. Het is volgens de man a mess, een puinhoop. „Onacceptabel”, is de boze man duidelijk. „Waar kan ik een klacht indienen?”
Diplomaten
Niet alleen reizigers vragen zich dat af. Ook verschillende diplomaten zijn woedend. Zoals de Mexicaanse senator Bertha Caraveo, die via Schiphol aankwam in Davos, bij de jaarvergadering van het World Economic Forum, uitgerekend de plek waar Schiphol-ceo Dick Benschop verbleef toen zijn luchthaven, voor de zoveelste keer, in chaos werd gestort.
De Zuid-Amerikaanse bobo stapte op een vlucht van Amsterdam naar Zwitserland en kwam erachter dat haar bagage in Nederland was achtergebleven. Ook bij de bagageafhandeling gaat dus bepaald niet alles goed op het vliegveld.
„Ik klaag publiekelijk de bestuurders aan voor het verlies van mijn bagage, die nodig is om mijn taken uit te voeren. Ik ben me ervan bewust dat de luchthaven van Schiphol last heeft van verschillende stakingen, maar hoe kom ik nu aan mijn persoonlijke hygiëneproducten?”
Ze roept op sociale media minister Wopke Hoekstra van Buitenlandse Zaken op om in te grijpen. „U zou aandacht moeten besteden aan deze situatie, waaronder veel diplomaten lijden. De behandeling is teleurstellend en vernederend.”
https://www.telegraaf.nl/(...)e-goden-overgeleverd
Of we leggen de lat lager wbt het hoge service- en dienstverleningsniveau dat we verwachten.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of we kunnen andere keuze's maken over hoe we het bestaande arbeidspotentieel inzetten. We zijn in een nogal vreemde situatie beland als een aanzienlijk deel van werkend Nederland zegt dat ze goed betaald krijgen om werk te doen dat eigenlijk helemaal niets toevoegt maar we tegelijkertijd niemand kunnen vinden voor banen die dat overduidelijk wel doen.
Lijdende diplomaten. Mijn hart huilt voor hun lijden.quote:
Mooi dan kan die diplomaat die gevluchte Schiphol topman persoonlijk erop aanspreken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijdende diplomaten. Mijn hart huilt voor hun lijden.
Wel, anders zouden ze wel vermelden dat ze dat vliegveld niet kunnen openen, want geen personeel. Dat is niet het geval. Mensen uit het oosten en noorden van het land verleiden om een kutbaan te nemen die niet al te ver is makkelijk dan wanneer je daarboven ook nog meer dan een uur moet reizen.quote:
Ok VVD.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 14:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel, anders zouden ze wel vermelden dat ze dat vliegveld niet kunnen openen, want geen personeel. Dat is niet het geval. Mensen uit het oosten en noorden van het land verleiden om een kutbaan te nemen die niet al te ver is makkelijk dan wanneer je daarboven ook nog meer dan een uur moet reizen.
En een groot deel rondkomt met een deeltijd baan zodat ze niet meer uren willen maken wat geheel terecht is trouwens.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of we kunnen andere keuze's maken over hoe we het bestaande arbeidspotentieel inzetten. We zijn in een nogal vreemde situatie beland als een aanzienlijk deel van werkend Nederland zegt dat ze goed betaald krijgen om werk te doen dat eigenlijk helemaal niets toevoegt maar we tegelijkertijd niemand kunnen vinden voor banen die dat overduidelijk wel doen.
'we hebben meer arbeidsmigranten nodig'.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 14:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mooi dan kan die diplomaat die gevluchte Schiphol topman persoonlijk erop aanspreken.
Kijken wat voor lul smoezen we de komende weken nu weer gaan krijgen van deze overbetaalde topmannen die hun prioriteiten blijkbaar niet bij het goed laten functioneren van hun organisatie hebben liggen.
We hebben broodnodig mensen nodig die willen werken voor een tientje per uur, zonder extra's. Huis moet je zelf meenemen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:02 schreef Gehrman het volgende:
[..]
'we hebben meer arbeidsmigranten nodig'.
Genoeg ruimte onder de bagage banden om hun matje uit te rollen en te kunnen slapen. Daar vraagt Schiphol dan wel honderd euro per week voor.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:06 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
We hebben broodnodig mensen nodig die willen werken voor een tientje per uur, zonder extra's. Huis moet je zelf meenemen.
Er zijn genoeg mensen die meer willen betalen hiervoor dus die prijs lijkt me wat laag.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Genoeg ruimte onder de bagage banden om hun matje uit te rollen en te kunnen slapen. Daar vraagt Schiphol dan wel honderd euro per week voor.
En terecht, hopelijk gaat dat ook doorquote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:14 schreef Enchanter het volgende:
De FNV dreigt met meer acties
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-werkdruk-verlichten
Het probleem is dat de reizigers weer de dupe zijn , heb je het hele jaar gewerkt , sta je met je x aantal kinderen op Schiphol , kinderen hebben al zo lekker veel geduld.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En terecht, hopelijk gaat dat ook door
Dan ga je maar op een andere manier op vakantie.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:18 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Het probleem is dat de reizigers weer de dupe zijn , heb je het hele jaar gewerkt , sta je met je x aantal kinderen op Schiphol , kinderen hebben al zo lekker veel geduld.
Met een tentje in de tuin bij opa en oma of oom en tante. Zo deden wij dat vroeger.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dan ga je maar op een andere manier op vakantie.
Daarom. Iedereen die per se minimaal 1x per jaar met het vliegtuig op vakantie moet nemen we niet serieus. Ik hoop alleen dat user @GurneyIsBestOke geen last heeft van de wachtrijen op Schiphol.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:23 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Met een tentje in de tuin bij opa en oma of oom en tante. Zo deden wij dat vroeger.
Maar dan gaan vluchten naar andere vluchthavens en heb je die mensen niet meer nodig en moeten ze dus ontslagen worden.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:27 schreef Kettlebell het volgende:
Ik snap soms echt niet hoe sommige problemen enorm efficiente oplossingen kunnen hebben, maar dat lijkt dan geen optie?
Doe gewoon een opslag van 15% op elk vliegticket van vluchten die vanaf schiphol vertrekken, en betaal daarvan extra salaris voor personeel. Het gevolg is minder bullshitvluchten, en dus minder mensen op schiphol, en betere arbeidsvoorwaarden = gemotiveerder een gecommitteerder personeel.
Kloptquote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:18 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Het probleem is dat de reizigers weer de dupe zijn , heb je het hele jaar gewerkt , sta je met je x aantal kinderen op Schiphol , kinderen hebben al zo lekker veel geduld.
Beter kan je vluchten permanent schrappen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:27 schreef Kettlebell het volgende:
Ik snap soms echt niet hoe sommige problemen enorm efficiente oplossingen kunnen hebben, maar dat lijkt dan geen optie?
Doe gewoon een opslag van 15% op elk vliegticket van vluchten die vanaf schiphol vertrekken, en betaal daarvan extra salaris voor personeel. Het gevolg is minder bullshitvluchten, en dus minder mensen op schiphol, en betere arbeidsvoorwaarden = gemotiveerder een gecommitteerder personeel.
Ja probleem is alleen dat dit nu niet zo geregeld is, eigenlijk is de vliegmaatschappij hier niet verantwoordelijk voor, die betalen Schiphol een fee, en die moeten de security regelen, de enige die wat te verwijten is is Schiphol, ze lossen het maar op.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:27 schreef Kettlebell het volgende:
Ik snap soms echt niet hoe sommige problemen enorm efficiente oplossingen kunnen hebben, maar dat lijkt dan geen optie?
Doe gewoon een opslag van 15% op elk vliegticket van vluchten die vanaf schiphol vertrekken, en betaal daarvan extra salaris voor personeel. Het gevolg is minder bullshitvluchten, en dus minder mensen op schiphol, en betere arbeidsvoorwaarden = gemotiveerder een gecommitteerder personeel.
Direct door in de zak van de ceo.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:55 schreef Knip het volgende:
Als iedere passagier van elke Nederlandse luchthaven een toeslag van 150 euro moet betalen bij vertrek dan is dit probleem snel opgelost.
Bij aankomst kan ook een toeslag worden opgelegd, men betaalt "entree" om in Nederland te mogen komen. Een bedrag van 200 euro per passagier is redelijk wat mij betreft
Binnen de EU kan dat sowieso niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:55 schreef Knip het volgende:
Als iedere passagier van elke Nederlandse luchthaven een toeslag van 150 euro moet betalen bij vertrek dan is dit probleem snel opgelost.
Bij aankomst kan ook een toeslag worden opgelegd, men betaalt "entree" om in Nederland te mogen komen. Een bedrag van 200 euro per passagier is redelijk wat mij betreft
Die zijn afgeschermd van elkaar dacht ik. En overigens is er overal een gigantische rij; tenzij niet-Schengen wapens mee mogen nemen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:17 schreef Nattekat het volgende:
Wat ik net zat te denken... zou je met een niet-Schengen bestemmingen die gigantische rij niet kunnen ontlopen door eerst bij vertrekhal 1 door de beveiliging te gaan, en daarna pas door de paspoortcontrole tussen 1 en 2?
Verklaar dit dan eens:quote:
quote:Op maandag 23 mei 2022 20:41 schreef ACT-F het volgende:
Hanteer een minimumprijs van ¤100 ex. luchthavenbelasting om het paupervolk te weren.
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
(...) Dus wat doet het paupervolk? Een bakje koffie doen in Milaan, omdat het kan. Hanteer minimumprijzen zoals ik eerder aangaf zodat je dit soort uitwassen voorkomt.
Bij de controle tussen lounge 1 en 2 staan ook lange rijen door de vele overstappersquote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:17 schreef Nattekat het volgende:
Wat ik net zat te denken... zou je met een niet-Schengen bestemmingen die gigantische rij niet kunnen ontlopen door eerst bij vertrekhal 1 door de beveiliging te gaan, en daarna pas door de paspoortcontrole tussen 1 en 2?
Klopt, maar dat zal nooit zo extreem zijn als wat ik in alle beelden zie van gisteren lijkt me.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Bij de controle tussen lounge 1 en 2 staan ook lange rijen door de vele overstappers
Parijs haal je bij lange na niet binnen 3 uur, laat staan nog verder.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:47 schreef Stoorzendert het volgende:
De auto is tegenwoordig dus wel sneller binnen Europa in vergelijking met een vluchtje vanaf Shithol
100 liter diesel mee en kachelen maar!
Vliegen toch ook niet?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Parijs haal je bij lange na niet binnen 3 uur, laat staan nog verder.
Anderhalf uur vliegen, 2 uur van tevoren aanwezig. Niet binnen 3 uur, maar veel scheelt het niet. Met de auto is het 6 uur.quote:
Schiphol-baas Benschop keert terug uit Zwitserland om chaos luchthavenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er staan genoeg goede oplossingen in dit topic. Zouden de beleidmakers van schiphol hier meelezen?
Je bedoelt toch alle bestuurders?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Schiphol-baas Benschop keert terug uit Zwitserland om chaos luchthaven
Besturen is vooruitzien maar bij deze bestuurder is het brandjes blussen.
Wie dan?quote:
Normaal gesproken wel ja…quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Anderhalf uur vliegen, 2 uur van tevoren aanwezig. Niet binnen 3 uur, maar veel scheelt het niet. Met de auto is het 6 uur.
Wordt natuurlijk al gedaan. Border Control is al automatisch voor EU landen + Canada, Zuid-Korea en nog wat landen. (die hekjes waar je je paspoort in moet stoppen)quote:Op dinsdag 24 mei 2022 13:19 schreef Elan het volgende:
Die personeelstekorten gaan onze economie en voorzieningen hard neuken de komende jaren. Wellicht sneller over gaan op robotisering en geautomatiseerde checks, een groot deel van de taken die een beveiliger uitvoert kan prima door robots gedaan worden. Het argument van een persoonlijk contact zorgt voor een prettigere klantervaring kan inmiddels ook wel de prullenbak in als personeel staakt of niet toegerust is op de werkzaamheden.
Met de trein wel en dan sta je in hartje centrum Parijs ipv tientallen kilometers buiten de stad. 3.5 uur vanaf Amsterdam.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Parijs haal je bij lange na niet binnen 3 uur, laat staan nog verder.
Maar straks heeft er iemand een bom mee in zijn handtasje.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Het is security, geen douanequote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Heeft niets met Schengen te maken, joh. Schengen heeft alleen met aankomsten te maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Tascontrole, covid documenten ellende.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Iemand hier snapt niet hoe Schiphol werkt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heeft niets met Schengen te maken, joh. Schengen heeft alleen met aankomsten te maken.
Men is extreem bang nog steeds voor aanslagen/kapingen. Maar het moet idd vast sneller kunnen. Grote scanners die hele mensen massa's scannen ipv 1 voor 1 ofzo. Explosieven 'sniffers' (elektronische hondenneuzen) etc.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Ben je nou serieus?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
Ja? Als ik een uur in de rij moet staan om bij terugkomst alleen mijn paspoort te laten zien (is vorige maand gebeurd), dan is dat toch onzin. Kan mij het schelen of het security of douane is.quote:
Werk jij op schiphol?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand hier snapt niet hoe Schiphol werkt.
Bij aankomst heb ik laatst ook een uur in de rij moeten staan, alleen om mijn paspoort te laten zien. Kwam wel uit Noord-Ierland, wat natuurlijk levensgevaarlijk is.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heeft niets met Schengen te maken, joh. Schengen heeft alleen met aankomsten te maken.
Heeft met inchecken, bagage en security te maken.
Wat zou het voor verschil maken of iemand wel/niet uit een Schengen gebied komt?quote:
Voor de bagagecontrole niks, maar van wat ik gezien heb is het eerder de paspoortcontrole die zo lang duurt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:18 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Wat zou het voor verschil maken of iemand wel/niet uit een Schengen gebied komt?
Geen Schengen land en nooit geweest en nu zelfs geen EU dus moet je de normale paspoortcontrole door. En het zal vast geen schokkend bericht zijn dat ook de Marechaussee een tekort aan mensen heeft.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bij aankomst heb ik laatst ook een uur in de rij moeten staan, alleen om mijn paspoort te laten zien. Kwam wel uit Noord-Ierland, wat natuurlijk levensgevaarlijk is.
Dat hoeft niet. Dan ben je zelf verkeerd gelopen oid.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja? Als ik een uur in de rij moet staan om bij terugkomst alleen mijn paspoort te laten zien (is vorige maand gebeurd), dan is dat toch onzin. Kan mij het schelen of het security of douane is.
Deodorant heeft niets met de douane te maken. Tenzij je honderden flessen meebrengt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor de bagagecontrole niks, maar van wat ik gezien heb is het eerder de paspoortcontrole die zo lang duurt.
En die bagagecontrole dat is ook huilen met de pet op. Nog steeds dat gejank over een flesje deodorant.
Het was complete onzin, en zeker omdat die automatische poorten uitgeschakeld waren. Zet die dan aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen Schengen land en nooit geweest en nu zelfs geen EU dus moet je de normale paspoortcontrole door. En het zal vast geen schokkend bericht zijn dat ook de Marechaussee een tekort aan mensen heeft.
Nee, maar de laatste keer dat ik er was, kon ik gewoon doorlopen zonder controlegezeik.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Dan ben je zelf verkeerd gelopen oid.
Dat ging over de beveiliging natuurlijk. Jezus wat een domme reacties hier.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Deodorant heeft niets met de douane te maken. Tenzij je honderden flessen meebrengt.
Ja, ik ook in 2021.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, maar de laatste keer dat ik er was, kon ik gewoon doorlopen zonder controlegezeik.
Uit een niet-Schengenland aangekomen dus. Ja, dan moet je je paspoort laten zien.quote:
Ik snap echt totaal niet wat je concreet bedoelt. Maar kan aan mij liggen. Jij wil dat mensen uit Schengen gebieden zo door kunnen lopen?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat ging over de beveiliging natuurlijk. Jezus wat een domme reacties hier.
Ja, en normaal gesproken gaat dat automatisch, swoesj, en je bent er door. Nu stonden er 300 mensen door elkaar in de rij te wachten. Als je aan de beurt was keken ze amper in je paspoort. Daar worden mensen pissed van. Gek he.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Uit een niet-Schengenland aangekomen dus. Ja, dan moet je je paspoort laten zien.
Ik begrijp het ook niet, laat die drugs of wapens gewoon in het vliegtuig!quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook niet, laat die drugs of wapens gewoon in het vliegtuig!
Je mag geen vloeistoffen meenemen langs de bagagecontrole. Maar hoe zit het met gas? Dus als je voor de controle je water kookt en als rook / gas in een soort ballon meeneemt? Of misschien praktischer als het water invriest en het dus geen vloeistof meer is?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor de bagagecontrole niks, maar van wat ik gezien heb is het eerder de paspoortcontrole die zo lang duurt.
En die bagagecontrole dat is ook huilen met de pet op. Nog steeds dat gejank over een flesje deodorant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |