Nou dat is 1… maar laat Nederland ook stoppen met al die gasten naar NL toe te halen… blijkbaar duurt het terug zetten op vliegtuig ook te lang.quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef Haags het volgende:
Ga het gewoon eens regelen stelletje prutsers. In plaats van de welverdiende vakanties van duizenden mensen te verkloten.
Een vakantie hoeft niet per se via Schiphol en ook niet per se met een vliegtuig. Het is de ziekte van deze tijd dat Jan en Alleman maar meent ieder jaar, of vaker, een vliegreis te moeten maken.quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef Haags het volgende:
Ga het gewoon eens regelen stelletje prutsers. In plaats van de welverdiende vakanties van duizenden mensen te verkloten.
Het beleid (neoliberaal) is de laatste 40 jaar enorm gericht op voordelen voor de "ondernemer". Dit ten koste van de werknemer. Dat mag wel eens anders inderdaad. Ik denk dat die omslag er noodgedwongen wel gaat komen.quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef NgInE het volgende:
Moeten ze maar eens normale werkomstandigheden aanbieden en degelijk arbeidsvoorwaarden. Nederland is echt een gekkies land op dat vlak. Ik heb een pensioengat, omdat werkgevers in Nederland niet verplicht zijn om een pensioenregeling voor hun werknemers te hebben. Om nog maar te zwijgen over ZZP constructies en dat soort dingen. Echt te bizar voor woorden.
Dat is de domste retoriek ooit.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:21 schreef Sapstengel het volgende:
Oh nee! Laten we snel vliegveld Lelystad openen!
- de VVD
Toch wel benieuwd waar al die mensen naar toe zijn gegaan.quote:Op maandag 23 mei 2022 21:40 schreef Fer het volgende:
Ze hebben jarenlang op uitzendkrachten gedraaid. Randstad heeft er een giga-kantoor.
Maar die mensen zijn tijdens Corona allemaal weggestuurd. En nu komen ze niet meer terug.
Ja inderdaad, alsof het probleem een tekort aan banen isquote:Op maandag 23 mei 2022 22:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is de domste retoriek ooit.
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/quote:Zondagavond ontstond bij de veiligheidscontrole in hal 1 een handgemeen toen, ondanks de lange rijen, de beveiligers een aantal rolluiken van beveiligingsrijen sloten omdat hun dienst erop zat.
+100% wat mij betreft ja.quote:Op maandag 23 mei 2022 21:50 schreef GerryDV het volgende:
Vliegtickets moeten inderdaad minimaal +100 duurder. Het is wel weer eens tijd voor een stukje waarde toevoeging. Ook op andere dingen trouwens. Uit eten gaan en evenementen mogen ook een stuk duurder. Het slaat helemaal nergens op dat iedereen en zijn moeder nu maar alles kan betalen.
Nee, je hebt een pensioengat omdat je dat niet hebt afgedekt.quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef NgInE het volgende:
Ik heb een pensioengat, omdat werkgevers in Nederland niet verplicht zijn om een pensioenregeling voor hun werknemers te hebben.
Niet hun probleem. Tijd is tijd. De vakantiegangers blijven komen. Wat moet zo'n medewerker doen? Doorgaan tot hij dood neervalt?quote:Op maandag 23 mei 2022 22:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/
Je moet maar durven5 uur is 5 uur
Fijne vakantie
Eh ja, zoals deze medewerkerquote:Op maandag 23 mei 2022 22:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Niet hun probleem. Tijd is tijd. De vakantiegangers blijven komen. Wat moet zo'n medewerker doen? Doorgaan tot hij dood neervalt?
Maar het personeelsgebrek is overal in NL een probleem. En heel gek zijn het allemaal de sectoren waar je minimum loon krijgt. Schoonmaak. Bagage. Kassa. Etc. Hoe zou dat komen.
Het escaleert uit de pan. Tijd voor een revolutie.
Schiphol nóg duurder maken?quote:Op maandag 23 mei 2022 20:41 schreef ACT-F het volgende:
Hanteer een minimumprijs van ¤100 ex. luchthavenbelasting om het paupervolk te weren. De personeelstekorten ga je niet op korte termijn oplossen nadat men massaal ander werk is gaan doen toen het luchtruim op slot zat tijdens corona. Dit speelt niet alleen hier maar ook bij andere vliegvelden:
https://app.handelsblatt.(...)ellen-/28345172.html
Ja die was op een bijspijkercursus, hoe zuig ik een samenleving uit bij dr Schwab.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:28 schreef trein2000 het volgende:
Je weet vandaag ook al dat je morgen personeelstekort hebt. Schrap dan gewoon vluchten. Dit gekloot met onwelwordingen en een dreigend ‘massaal doorlopen’ is in niemand z’n belang.
En de directeur die de prijzen met 30 procent verhoogde en toch dit presteert is niet op post als het heet wordt…
Schiphol, schaam je kapot.
Vliegen moet gewoon verboten worden. Als het de bedoeling was dat we gingen vliegen dan hadden we wel vleugels gehad.quote:Op maandag 23 mei 2022 23:58 schreef Wereldgozer het volgende:
Vliegen moet weer voor de elite worden
Nou, wanneer ga jij aan de slag op Schiphol?quote:Op maandag 23 mei 2022 20:16 schreef Haags het volgende:
Ga het gewoon eens regelen stelletje prutsers. In plaats van de welverdiende vakanties van duizenden mensen te verkloten.
Ok, morgen een nieuwe directie. En dan zijn de problemen ongetwijfeld opgelost. Staken is ook prima wmb, hoor, maar ik denk niet dat mensen die nu agressief worden omdat ze moeten wachten daar dan minder agressief van worden.quote:Op maandag 23 mei 2022 23:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Eh ja, zoals deze medewerker![]()
https://www.at5.nl/artike(...)-wachtrijen-schiphol
Maar het is beter om helemaal te staken om een duidelijk signaal af te geven. Directie eruit of Schiphol plat.
Dat heet marktwerking. Zolang de kudde Schiphol verkiest mogen ze in de buidel tasten om het personeel fatsoenlijk te betalen. Ik vermijd grote vliegvelden als de pest, maar als een regionaal vliegveld een bepaalde vlucht niet heeft of met flinke overstaptijden dan ben je al snel veroordeeld tot Schiphol. Ik geef zelf de voorkeur aan FMO. Vanaf het betreden van de vertrekhal tot aan het passeren van de douane zit c.a. 30 minuten. Daar kunnen de grote vliegvelden een puntje aan zuigen.quote:Op maandag 23 mei 2022 23:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Schiphol nóg duurder maken?
Wij vliegen al jaren vanuit Duitsland.. Dusseldorf, Keulen.. scheelt echt honderden euro's.
Jij bent er niet doorheen gekomen dus?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
Even voor degenen die dat niet weten, om op Schiphol te kunnen werken moet je ook door een screening heenkomen van de AIVD en dat kan tot 8 weken duren dus zelfs als je morgen een stapel mensen zou hebben die aan de slag kunnen dan gaat dat niet meteen effect hebben.
Waarom moet jij vliegen?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat heet marktwerking. Zolang de kudde Schiphol verkiest mogen ze in de buidel tasten om het personeel fatsoenlijk te betalen. Ik vermijd grote vliegvelden als de pest, maar als een regionaal vliegveld een bepaalde vlucht niet heeft of met flinke overstaptijden dan ben je al snel veroordeeld tot Schiphol. Ik geef zelf de voorkeur aan FMO. Vanaf het betreden van de vertrekhal tot aan het passeren van de douane zit c.a. 30 minuten. Daar kunnen de grote vliegvelden een puntje aan zuigen.
Dat is wat optimistisch, maar in elk geval een begin. Zoals het nu gaat zou ik als medewerker weigeren om de klappen op te vangen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:07 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, morgen een nieuwe directie. En dan zijn de problemen ongetwijfeld opgelost. Staken is ook prima wmb, hoor, maar ik denk niet dat mensen die nu agressief worden omdat ze moeten wachten daar dan minder agressief van worden.
Het hoeft niet eens tot een revolutie te komen, een goedlopend bedrijf runnen met leefbare lonen (en trouwens ook nog eens een veel hogere belastingdruk) was vroeger gewoon routine in Nederland en de rest van de Westerse wereld. Er is niet echt een reden waarom dat nu niet meer zou kunnen.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Niet hun probleem. Tijd is tijd. De vakantiegangers blijven komen. Wat moet zo'n medewerker doen? Doorgaan tot hij dood neervalt?
Maar het personeelsgebrek is overal in NL een probleem. En heel gek zijn het allemaal de sectoren waar je minimum loon krijgt. Schoonmaak. Bagage. Kassa. Etc. Hoe zou dat komen.
Het escaleert uit de pan. Tijd voor een revolutie.
Nou, dat kan echt niet, mensenquote:
Dat ben ik met je eens. Maar ik weet niet hoe je ineens veel meer medewerkers op Schiphol gaat krijgen stel op sprong, het is niet alsof Schiphol de enige werkgever is die om mensen zit te springen en daarbij komt nog eens het punt wat ik aanroerde over de AIVD screening.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is wat optimistisch, maar in elk geval een begin. Zoals het nu gaat zou ik als medewerker weigeren om de klappen op te vangen.
Ga zelf danquote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar ik weet niet hoe je ineens veel meer medewerkers op Schiphol gaat krijgen stel op sprong, het is niet alsof Schiphol de enige werkgever is die om mensen zit te springen en daarbij komt nog eens het punt wat ik aanroerde over de AIVD screening.
In geval van capaciteitstekorten moeten ze toch echt minder slots uitdelen en/of beprijzen. Zonder accijns en btw is vliegen veel te goedkoop. Een treinreis naar Schiphol kost al meer dan een vliegreis naar Milaan. Dus wat doet het paupervolk? Een bakje koffie doen in Milaan, omdat het kan. Hanteer minimumprijzen zoals ik eerder aangaf zodat je dit soort uitwassen voorkomt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar ik weet niet hoe je ineens veel meer medewerkers op Schiphol gaat krijgen stel op sprong, het is niet alsof Schiphol de enige werkgever is die om mensen zit te springen en daarbij komt nog eens het punt wat ik aanroerde over de AIVD screening.
Oja, zo denkt iedereen. Bek vol maar niks veranderen, hophopquote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. Not my monkeys, not my circus
Ik ben het volledig met je eens. Beprijzen zal lastig zijn omdat je daarmee niet per se wel ineens personeel hebt, je zal de vluchten moeten beperken en dat gaat ook gegarandeerd agressie en gelazer opleveren. Ik hoor de 2e Kamer nu al huilen over hardwerkende Nederlanders die niet op vakantie mogen etc.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
In geval van capaciteitstekorten moeten ze toch echt minder slots uitdelen en/of beprijzen. Zonder accijns en btw is vliegen veel te goedkoop. Een treinreis naar Schiphol kost al meer dan een vliegreis naar Milaan. Dus wat doet het paupervolk? Een bakje koffie doen in Milaan, omdat het kan. Hanteer minimumprijzen zoals ik eerder aangaf zodat je dit soort uitwassen voorkomt.
Minder lullen, meer doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens. Beprijzen zal lastig zijn omdat je daarmee niet per se wel ineens personeel hebt, je zal de vluchten moeten beperken en dat gaat ook gegarandeerd agressie en gelazer opleveren. Ik hoor de 2e Kamer nu al huilen over hardwerkende Nederlanders die niet op vakantie mogen etc.
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:45 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Oja, zo denkt iedereen. Bek vol maar niks veranderen, hophop
Niet dan? Al dat gezeik, ook van jou. Doe iets.quote:
De regering moet z'n jankmuil houden. Je kunt ook op vakantie zonder te vliegen. In de jaren '80 was vliegen peperduur, dus gingen we met de auto op vakantie waar je meer beleefde dan in een vliegtuig. Met beprijzing gaan bepaalde groepen niet zo snel meer vliegen waardoor het personeel de reizigersstroom beter aankan. De personeelstekorten kunnen wel eens jaren aanhouden, dus we moeten toch echt luxe inleveren.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens. Beprijzen zal lastig zijn omdat je daarmee niet per se wel ineens personeel hebt, je zal de vluchten moeten beperken en dat gaat ook gegarandeerd agressie en gelazer opleveren. Ik hoor de 2e Kamer nu al huilen over hardwerkende Nederlanders die niet op vakantie mogen etc.
Ik zei de 2e Kamer, niet de regering, he, weet je nog de vorige keer dat de boel vastliep en dat er gelijk een VVD 2e Kamerlid in de studio zat om toch maar luid te roepen hoe erg het allemaal was?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 00:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De regering moet z'n jankmuil houden. Je kunt ook op vakantie zonder te vliegen. In de jaren '80 was vliegen peperduur, dus gingen we met de auto op vakantie waar je meer beleefde dan in een vliegtuig. Met beprijzing gaan bepaalde groepen niet zo snel meer vliegen waardoor het personeel de reizigersstroom beter aankan. De personeelstekorten kunnen wel eens jaren aanhouden, dus we moeten toch echt luxe inleveren.
Die verantwoordelijk ligt natuurlijk bij de opdracht- en/of werkgever, niet bij individuele beveiligers.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/
Je moet maar durven5 uur is 5 uur
Fijne vakantie
Schiphol ligt niet in de gemeente Amsterdamquote:Op dinsdag 24 mei 2022 06:20 schreef raptorix het volgende:
Waarom sluit Halsema die tent niet? Als dit bij een concert had gebeurt had ik dat nog wel eens willen zien.
Laten we een vliegveld bouwen en niet gebruiken.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:21 schreef Sapstengel het volgende:
Oh nee! Laten we snel vliegveld Lelystad openen!
- de VVD
Personeel motiveren om nog harder te werken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 02:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
In een interne email aan het personeel de directeur Adan Morik van beveiligingsbedrijf CTSN weten dat het om een "zeer gevaarlijke situatie" ging en er het risico bestond dat de reizigers massaal ongecontroleerd zouden doorlopen naar het beveiligde gebied van Schiphol". De email is in bezit van NH Nieuws. Omdat de email alleen voor het personeel was bedoeld, wil Morik er niet op reageren.
at5
Ja klopt, qua schiphol ligt dat beetje vreemd, een andere burgemeester/hoofd veiligheidsregio mag ookquote:Op dinsdag 24 mei 2022 06:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Schiphol ligt niet in de gemeente Amsterdam
Ik zou lekker naar huis gaan en zeggen, hoor het wel wanneer de Arbo het weer vind kunnen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 06:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Personeel motiveren om nog harder te werken.
"Het kan heel gevaarlijk worden dus doe je best dit weekend"quote:Op dinsdag 24 mei 2022 06:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou lekker naar huis gaan en zeggen, hoor het wel wanneer de Arbo het weer vind kunnen.
Ja het is de schuld van de medewerkers die worden uitgebuitquote:Op maandag 23 mei 2022 22:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/
Je moet maar durven5 uur is 5 uur
Fijne vakantie
Het probleem bij Schiphol is dat zelfs het personeel wat er eventueel zou willen werken niet in aanmerking komt omdat ze een strafblad hebben (of hun familie), kortom je moet vanuit een kleine pool vissen, en die zou inderdaad eens zo slim moeten zijn om gewoon het driedubbele te vragen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:20 schreef Starhopper het volgende:
Wat mij betreft gaan ze gewoon staken. Gewoon die hele zooi platgooien tot ze met fatsoenlijke lonen en arbeidsvoorwaarden komen. In deze tijd van personeelstekort hebben de arbeiders de macht
Die mensen die in de rij stonden om op vakantie te gaan deden de werkdag ervoor niks andersquote:Op maandag 23 mei 2022 22:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/
Je moet maar durven5 uur is 5 uur
Fijne vakantie
Volgens mij bij de beveiliging voor de paspoort controle.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 01:24 schreef Libris het volgende:
Zijn deze rijen tussen inchecken en vertrekhallen of tussen de hal en de gate?
Dat is wel voornamelijk het probleem in Nederland. Werkgevers willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en absoluut geen water bij de wijn doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:20 schreef Starhopper het volgende:
Wat mij betreft gaan ze gewoon staken. Gewoon die hele zooi platgooien tot ze met fatsoenlijke lonen en arbeidsvoorwaarden komen. In deze tijd van personeelstekort hebben de arbeiders de macht
De overheid moet niks. Schiphol moet zijn zaakjes beter op orde hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:22 schreef raptorix het volgende:
Meestal zijn dit politieke spelletjes, de luchtvaartmaatschappijen zijn niet verantwoordelijk, maar betalen wel, Schiphol zegt dan: Ja overmacht. Maatschappijen, bekijk het maar, wij gaan geen vluchten schrappen.
Schiphol zal het wel gooien op: We hebben meer personeel nodig, dat moet de overheid leveren.
Op het eind komt het altijd op wie betaald de centjes.
In directe lijn daarmee ook de consumenten...... alles moet maar voor een bodemprijs.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is wel voornamelijk het probleem in Nederland. Werkgevers willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en absoluut geen water bij de wijn doen.
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem bij Schiphol is dat zelfs het personeel wat er eventueel zou willen werken niet in aanmerking komt omdat ze een strafblad hebben (of hun familie), kortom je moet vanuit een kleine pool vissen, en die zou inderdaad eens zo slim moeten zijn om gewoon het driedubbele te vragen.
Alles om maar zoveel mogelijk winst te maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is wel voornamelijk het probleem in Nederland. Werkgevers willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en absoluut geen water bij de wijn doen.
[..]
De overheid moet niks. Schiphol moet zijn zaakjes beter op orde hebben.
Ik wil best meer voor een biertje of wat dan ook betalen. Maar als ze de prijzen verhogen gaat dat echt niet naar het personeel. Dat steekt de baas zelf in zijn zak.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
In directe lijn daarmee ook de consumenten...... alles moet maar voor een bodemprijs.
En dan ook alles via idiote aanbestedingen, alles maar om de prijs te drukken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alles om maar zoveel mogelijk winst te maken.
Is ook allemaal niet zo makkelijk op te lossen, maar ik zou niet enkel de werkgevers de "schuld" willen geven, maar ook de consumenten, die beide continue naar de bodem van de markt aan het zoeken zijn....En daar zit op een gegeven moment wel een grens aan....quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik wil best meer voor een biertje of wat dan ook betalen. Maar als ze de prijzen verhogen gaat dat echt niet naar het personeel. Dat steekt de baas zelf in zijn zak.
En dat te bedenken dat Schiphol bakken met geld verdient.....quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:45 schreef Makrelis het volgende:
Schiphol heeft dit aan zichzelf te danken. Laat maar branden die hel.
Het probleem is dat tegenwoordig iedereen alles maar moet doen en kunnen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is ook allemaal niet zo makkelijk op te lossen, maar ik zou niet enkel de werkgevers de "schuld" willen geven, maar ook de consumenten, die beide continue naar de bodem van de markt aan het zoeken zijn....En daar zit op een gegeven moment wel een grens aan....
Dan zeggen ze gewoon "voor minder kunnen we dit niet aanbieden" in plaats van het personeel uit te knijpen om nog goedkoper te kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is ook allemaal niet zo makkelijk op te lossen, maar ik zou niet enkel de werkgevers de "schuld" willen geven, maar ook de consumenten, die beide continue naar de bodem van de markt aan het zoeken zijn....En daar zit op een gegeven moment wel een grens aan....
Als de medewerker op eigen initiatief langer doorwerkt, vanwege de lange wachtrij, krijgt hij niet extra betaald. Hij heeft tenslotte niet de opdracht gekregen langer te werken.quote:Op maandag 23 mei 2022 22:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)dscontrole~b83550c6/
Je moet maar durven5 uur is 5 uur
Fijne vakantie
Maar hoe moeten de miljoenenbonussen dan betaald worden voor het niet halen van de targets? Heb je daar wel eens over nagedacht?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 08:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan zeggen ze gewoon "voor minder kunnen we dit niet aanbieden" in plaats van het personeel uit te knijpen om nog goedkoper te kunnen zijn.
Denk meer dat ze mooie eindejaarscijfers willen, aandeelhouders tevreden stellen. Makkelijk is dan om weinig personeel aan te nemen voor minimumloon, grote kostenpost.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 08:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan zeggen ze gewoon "voor minder kunnen we dit niet aanbieden" in plaats van het personeel uit te knijpen om nog goedkoper te kunnen zijn.
O ja Lelystad Airport. Nog zo'n faalproject.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 06:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Laten we een vliegveld bouwen en niet gebruiken.
- de politiek
Maar dit gaat ze wel bijten. Ik heb 5 uur in de rij gestaan de eerste zaterdag tijdens de staking en NO WAY dat ik ooit nog naar Schiphol ga en richting GRAF TAKKE KANKER KUT Amsterdam rij. Dan maar naar Duitsland.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 09:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Denk meer dat ze mooie eindejaarscijfers willen, aandeelhouders tevreden stellen. Makkelijk is dan om weinig personeel aan te nemen voor minimumloon, grote kostenpost.
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat te bedenken dat Schiphol bakken met geld verdient.....
https://www.trouw.nl/nieu(...)-vliegveld~b189c01a/
quote:Agressief
“Er stonden lange rijen met passagiers voor de beveiliging die hun vlucht dreigden te missen,” aldus een betrokkene. “Op dat moment sloten veel security lanes. De mensenmassa werd agressief en alles liep volledig uit de hand. De Marechaussee ging in grote getale op de vuist met passagiers en passagiers vochten onderling. Beveiligers werden onder bescherming van de Marechaussee weggeleid. Die hebben grote angsten uitgestaan.”
Oh dus dan kan het welquote:Uiteindelijk is een aantal beveiligingsrijen heropend."
Dat gebeurde nadat CTSN de beveiligers na hun werkdag vroeg langer te blijven.
Ohja, om niet te vergeten dat je 5 uur in de rij staat om iemand weg te brengen je ook nog eens 25 euro mag aftikken voor parkerenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:07 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar dit gaat ze wel bijten. Ik heb 5 uur in de rij gestaan de eerste zaterdag tijdens de staking en NO WAY dat ik ooit nog naar Schiphol ga en richting GRAF TAKKE KANKER KUT Amsterdam rij. Dan maar naar Duitsland.
Omdat je BTW meerekent op Benzinequote:Op dinsdag 24 mei 2022 09:37 schreef Gia het volgende:
Snap ook echt niet waarom een vliegticket naar Spanje slechts 16 euro of zo kost. Als je met de auto moet ben je alleen aan benzine al zo'n 350 euro kwijt. Deel dat door een gezin van 4, dan zit je op 88 euro p.p. Lijkt mij een heel prima prijs voor een vlucht naar Spanje.
Ja, dus als je meer kan verdienen dichter bij huis wat doe je dan? Precies, niet op Schiphol gaan werken.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:24 schreef raptorix het volgende:
Lees dat een beveiliger 2200 bruto verdient op Schiphol, tjah.......
Veel beveiligers zijn ook ZZP'er, in tijden van veel vraag kun je dus prima verdienen, zeker als je lekker veel uren maakt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dus als je meer kan verdienen dichter bij huis wat doe je dan? Precies, niet op Schiphol gaan werken.
Of je maakt ergens anders minder uren verdiend 't zelfde en je hebt nog een levenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Veel beveiligers zijn ook ZZP'er, in tijden van veel vraag kun je dus prima verdienen, zeker als je lekker veel uren maakt.
Hier om de hoek is een beveiliger assistent geworden bij een instelling voor mensen in een reintegratietraject ofzo.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:48 schreef Alpha0 het volgende:
Weet iemand wat die beveiligers die vanwege corona ander werk waren gaan doen nu dan voor werk hebben? Niet de GGD test-straten want daar is ook minder werk in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |