911/Covid/vul in.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen die binnen Schengen vliegen zo enorm gecontroleerd moeten worden. Dat is met de auto toch ook niet. Laat die mensen gewoon doorlopen op de piekdagen, dat scheelt al meer dan de helft.
En dan ga je er nog van uit dat je in of nabij Amsterdam woont. Als ik van Schiphol vlieg moet ik zo’n 4 a 5 uur voor vertrektijd van huis. Dan ben ik de Franse grens al gepasseerd hoor.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met de trein wel en dan sta je in hartje centrum Parijs ipv tientallen kilometers buiten de stad. 3.5 uur vanaf Amsterdam.
Je hoeft niet van Amsterdam te vertrekken, natuurlijk, maar Amsterdam en Schiphol zijn qua afstand tot Parijs redelijk vergelijkbaar. Je kan ook in Rotterdam de Thalys nemen, bijvoorbeeld of met de trein van elders naar een connectie reizen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan ga je er nog van uit dat je in of nabij Amsterdam woont. Als ik van Schiphol vlieg moet ik zo’n 4 a 5 uur voor vertrektijd van huis. Dan ben ik de Franse grens al gepasseerd hoor.
Het punt was dat je in die tijd in heel Europa staat (met de auto), dat is dus de reinste onzin als Parijs al amper een voordeel geeft.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan ga je er nog van uit dat je in of nabij Amsterdam woont. Als ik van Schiphol vlieg moet ik zo’n 4 a 5 uur voor vertrektijd van huis. Dan ben ik de Franse grens al gepasseerd hoor.
In die vier uur heb ik nog geen minuut gevlogen hè? De auto is vanuit hier zeker sneller dan vliegen. Trein ook.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het punt was dat je in die tijd in heel Europa staat (met de auto), dat is dus de reinste onzin als Parijs al amper een voordeel geeft.
Ik zou ook nooit naar Parijs vliegen, met de auto of trein is dat goed te doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In die vier uur heb ik nog geen minuut gevlogen hè? De auto is vanuit hier zeker sneller dan vliegen. Trein ook.
Je mist het punt volkomen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In die vier uur heb ik nog geen minuut gevlogen hè? De auto is vanuit hier zeker sneller dan vliegen. Trein ook.
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 01:23 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Die verantwoordelijk ligt natuurlijk bij de opdracht- en/of werkgever, niet bij individuele beveiligers.
Shift voorbij = naar huis
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja het is de schuld van de medewerkers die worden uitgebuit die moeten maar onbetaald gaan overwerken want de mensuh moeten wel op hun welverdiende vakantie. Daar hebben ze jaren voor gespaard!
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 07:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die mensen die in de rij stonden om op vakantie te gaan deden de werkdag ervoor niks anders
Het ging mij om het momentum dat je werkdag eindigt en je de rolluiken voor de ogen van 5 uur wachtende prijsvoordeeltokkies moet dichtgooien. Zoals in het filmpje is te zien moet de marechaussee de Rambo uithangen om de woeste menigte in het gareel te houden. Verhoog de prijzen fors zodat de prijsvoordeeltokkies wegblijven en het grondpersoneel beter betaald wordt.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 09:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Als de medewerker op eigen initiatief langer doorwerkt, vanwege de lange wachtrij, krijgt hij niet extra betaald. Hij heeft tenslotte niet de opdracht gekregen langer te werken.
Geef die mensen dus groot gelijk.
Komt weer een lang weekend aan. Zullen wel weer veel mensen 5 dagen naar Spanje willen. Gaat vast weer heel leuk worden op schiphol.
Snap ook echt niet waarom een vliegticket naar Spanje slechts 16 euro of zo kost. Als je met de auto moet ben je alleen aan benzine al zo'n 350 euro kwijt. Deel dat door een gezin van 4, dan zit je op 88 euro p.p. Lijkt mij een heel prima prijs voor een vlucht naar Spanje.
Met een modaal inkomen ben je echt niet rijk, maar wel in staat om een vliegreis te betalen. Het volk uit de prachtwijken wil je echt niet 8x per jaar in een vliegtuig hebben omdat het toch maar ¤39 kost. De luchthavenbelastingen stellen niks voor, want een avondje uitgaan kost al meer:quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:59 schreef Red_85 het volgende:
Vliegen alleen voor rijken!!
Heb je al weer door hoor.
RTL Nieuwsquote:ANVR: overweeg inroepen leger voor beveiliging op Schiphol
Het kabinet moet overwegen om het leger in te roepen om de problemen met de beveiliging op Schiphol het hoofd te bieden. Dat zegt de directeur van reisbrancheorganisatie ANVR, Frank Oostdam, tegen RTL Nieuws.
"Misschien moeten we dan mensen van het leger gaan inroepen om te zorgen dat de beveiliging op orde is. Om deze periode maar door te komen", zegt Oostdam.
De afgelopen dagen was het opnieuw raak op Schiphol: door personeelsgebrek moesten reizigers uren wachten totdat ze konden inchecken. Deze keer was dat het gevolg van een gebrek aan beveiligers.
De urenlange wachttijden op Schiphol zorgen voor woede en soms zelfs agressie bij passagiers. Zondagavond kwam dat tot een uitbarsting, waarbij bijna een gevecht uitbrak onder passagiers en beveiligingspersoneel. Ook gisteren was de situatie slecht, vertellen reizigers aan RTL Nieuws.
Beschamende vertoning
Oostdam noemt de lange rijen op luchthaven Schiphol vandaag 'beschamend'. "Dit is nog nooit vertoond. Het is een beschamende vertoning en het is dramatisch voor het imago van Schiphol."
Hij gaat er van uit dat de problemen op Schiphol nog lang zullen voortduren. "Schiphol heeft de problemen niet het komend weekend opgelost. Ik verwacht de komende weken ook niet. Ik denk dat we de komende weken tot en met de zomervakantie rijen zullen houden."
Volgens Oostdam kunnen reizigers die nog moeten boeken, beter uitwijken naar regionale luchthavens.
Nee nee nee want Schiphol heeft de beveiliging uitbesteedt en is dus niet verantwoordelijk voor CAO's en personeelsgebrek.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
RTL Nieuws
Juist ja, "het leger" in gaan zetten als een soort van stakingsbreker omdat je als Schiphol te beroerd bent om een fatsoenlijke CAO te organiseren voor je personeel... _!
Dit is je eigen probleem Schiphol en je lost het zelf ook maar op.
Schiphol is feitelijk een buitengrens van Schengen, hoe durven ze het leger te gebruiken waar het voor bedoeld isquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
RTL Nieuws
Juist ja, "het leger" in gaan zetten als een soort van stakingsbreker omdat je als Schiphol te beroerd bent om een fatsoenlijke CAO te organiseren voor je personeel... _!
Dit is je eigen probleem Schiphol en je lost het zelf ook maar op.
Je kan Schiphol ook gewoon sluiten, hoor.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schiphol is feitelijk een buitengrens van Schengen, hoe durven ze het leger te gebruiken waar het voor bedoeld is
Altijd maar dat gezeur om het "Leger" jaren verwaarloosd maar nu ogen ze elke keer als de poep de ventilator raakt komen opdagen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
RTL Nieuws
Juist ja, "het leger" in gaan zetten als een soort van stakingsbreker omdat je als Schiphol te beroerd bent om een fatsoenlijke CAO te organiseren voor je personeel... _!
Dit is je eigen probleem Schiphol en je lost het zelf ook maar op.
Is een taak voor de Kmar en die doet dat al.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:33 schreef Nattekat het volgende:
Schiphol is feitelijk een buitengrens van Schengen, hoe durven ze het leger te gebruiken waar het voor bedoeld is
Weten ze bij de ANVR dat de Marechaussee het leger is of zou ze dat ontgaan zijn?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
RTL Nieuws
Juist ja, "het leger" in gaan zetten als een soort van stakingsbreker omdat je als Schiphol te beroerd bent om een fatsoenlijke CAO te organiseren voor je personeel... _!
Dit is je eigen probleem Schiphol en je lost het zelf ook maar op.
En de CO2 uitstoot.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
Over het Tokkie en dat soort dingen.. Ik lees in betrouwbare bron dat 40% van alle vliegbewegingen gemaakt wordt door 8% van de bevolking. Dit zegt wel wat. Er is dus een vrij kleine groep die een factor 5 (onevenredig) verantwoordelijk is voor de congestie. Denk daar eens over na als je zelf tot die groep behoort.
Die 40% moet natuurlijk ook gewoon kunnen vliegen, doe niet zo gek en er is meer dan genoeg personeel voor 40% van de capaciteitquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
Over het Tokkie en dat soort dingen.. Ik lees in betrouwbare bron dat 40% van alle vliegbewegingen gemaakt wordt door 8% van de bevolking. Dit zegt wel wat. Er is dus een vrij kleine groep die een factor 5 (onevenredig) verantwoordelijk is voor de congestie. Denk daar eens over na als je zelf tot die groep behoort.
Net zoals de gemiddelde Nederlander zullen ze wel denken dat het de Douane is...quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weten ze bij de ANVR dat de Marechaussee het leger is of zou ze dat ontgaan zijn?
Maakt me verder geen reet uit van wie het is. Het is iig geen taak van defensie om op te treden als een makkelijk goedkoop blik werktroepen bij ongeregeldheden bij bedrijven.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee nee nee want Schiphol heeft de beveiliging uitbesteedt en is dus niet verantwoordelijk voor CAO's en personeelsgebrek.
Ik zou de bedrijfsbrandweer inzetten, want ze zitten toch alleen maar duimen te draaienquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
RTL Nieuws
Juist ja, "het leger" in gaan zetten als een soort van stakingsbreker omdat je als Schiphol te beroerd bent om een fatsoenlijke CAO te organiseren voor je personeel... _!
Dit is je eigen probleem Schiphol en je lost het zelf ook maar op.
Echt niequote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zou de bedrijfsbrandweer inzetten, want ze zitten toch alleen maar duimen te draaien
6e reactie in dit topic:quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:42 schreef Toine51 het volgende:
Zouden die problemen bij Schiphol ook bij andere vliegvelden spelen? Bijv in Duitsland? Nee, daar gaan ze fatsoenlijk met het personeel om.
En dat voor een bedrijf dat met staatssteun overeind wordt gehouden.
Tijdens de lockdown zijn een hoop personeelsleden een andere baan gaan zoeken. Als de nieuwe baan beter bevalt dan op het vliegveld dan is het definitief Dit gaan ze niet binnen enkele maanden oplossen.quote:Op maandag 23 mei 2022 20:41 schreef ACT-F het volgende:
Hanteer een minimumprijs van ¤100 ex. luchthavenbelasting om het paupervolk te weren. De personeelstekorten ga je niet op korte termijn oplossen nadat men massaal ander werk is gaan doen toen het luchtruim op slot zat tijdens corona. Dit speelt niet alleen hier maar ook bij andere vliegvelden:
https://app.handelsblatt.(...)ellen-/28345172.html
Het is niet 40% (van de bevolking) maar 8% (van de bevolking) die 5 x zoveel vliegt. Dit even ter verduidelijking.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
Die 40% moet natuurlijk ook gewoon kunnen vliegen
Dat gaan ze zeker niet snel oplossen, want de mensen aan de top hebben niet door dat de wereld verandert is. Ze denken nog steeds dat er werkloosheid is.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
6e reactie in dit topic:
[..]
Tijdens de lockdown zijn een hoop personeelsleden een andere baan gaan zoeken. Als de nieuwe baan beter bevalt dan op het vliegveld dan is het definitief Dit gaan ze niet binnen enkele maanden oplossen.
Hetzelfde gebeurde in de horeca, betaal je personeel goed dat blijven ze of komen ze terug.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
6e reactie in dit topic:
[..]
Tijdens de lockdown zijn een hoop personeelsleden een andere baan gaan zoeken. Als de nieuwe baan beter bevalt dan op het vliegveld dan is het definitief Dit gaan ze niet binnen enkele maanden oplossen.
Dat bedoel ik! Waar ze anders stewards zouden inzetten hebben ze nu de brandweer nodigquote:
Zo min mogelijk betalen, het liefst gratis (leger). Kan me niet voorstellen dat ze gigantisch veel mensen nodig hebben, ze hebben er alleen geen geld/tijd/moeite voor over om die mensen te vinden.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat gaan ze zeker niet snel oplossen, want de mensen aan de top hebben niet door dat de wereld verandert is. Ze denken nog steeds dat er werkloosheid is.
Maar wel om ondersteuning te verlenen als de openbare orde gevaar loopt. Ik zou als ministerie gewoon een factuur sturen ter hoogte van 2x het dagtarief van het beveiligingsbedrijf. Eens kijken hoe snel het dan opgelost is.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maakt me verder geen reet uit van wie het is. Het is iig geen taak van defensie om op te treden als een makkelijk goedkoop blik werktroepen bij ongeregeldheden bij bedrijven.
Ze konden ook prikken, dan kan dit ookquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maakt me verder geen reet uit van wie het is. Het is iig geen taak van defensie om op te treden als een makkelijk goedkoop blik werktroepen bij ongeregeldheden bij bedrijven.
@JesseKlaverquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
Over het Tokkie en dat soort dingen.. Ik lees in betrouwbare bron dat 40% van alle vliegbewegingen gemaakt wordt door 8% van de bevolking. Dit zegt wel wat. Er is dus een vrij kleine groep die een factor 5 (onevenredig) verantwoordelijk is voor de congestie. Denk daar eens over na als je zelf tot die groep behoort.
Schiphol is er wel verantwoordelijk voor, of ze dit nu zelf doen of uitbesteden aan een derde partij veranderd er weinig aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee nee nee want Schiphol heeft de beveiliging uitbesteedt en is dus niet verantwoordelijk voor CAO's en personeelsgebrek.
Dit. Onderkant gemiddelde van een normale dag.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
911/Covid/vul in.
Ik ben wel benieuwd hoeveel medewerkers ze eigenlijk te kort komen. Waarschijnlijk is het zo gemanaged dat het net te doen is op een normale dag.
Parijs is echt het verst wat ik met de auto ga, ligt het verder dan pak ik zeker het vliegtuig.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:19 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik zou ook nooit naar Parijs vliegen, met de auto of trein is dat goed te doen.
Tokkies vliegen niet, die gaan elk jaar naar dezelfde campings 🏕quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
Over het Tokkie en dat soort dingen.. Ik lees in betrouwbare bron dat 40% van alle vliegbewegingen gemaakt wordt door 8% van de bevolking. Dit zegt wel wat. Er is dus een vrij kleine groep die een factor 5 (onevenredig) verantwoordelijk is voor de congestie. Denk daar eens over na als je zelf tot die groep behoort.
Semi livequote:Op woensdag 25 mei 2022 10:08 schreef Makrelis het volgende:
Is er een webcam? Ik heb zin om even te lachen.
Verbaast me niks idd.quote:Op woensdag 25 mei 2022 10:57 schreef raptorix het volgende:
Ik hoor net van iemand die er vandaag 5 uur over heeft gedaan.
Ken je nagaan. Dan was diegene nog vroeg aanwezig.quote:Op woensdag 25 mei 2022 10:57 schreef raptorix het volgende:
Ik hoor net van iemand die er vandaag 5 uur over heeft gedaan.
Advies was 6 uur.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ken je nagaan. Dan was diegene nog vroeg aanwezig.
Als iedereen dat nou doet wordt het weer lekker rustig.quote:Op woensdag 25 mei 2022 07:30 schreef June. het volgende:
Ik ga in elk geval niets meer boeken vanaf Schiphol dit jaar, dat is wel duidelijk..
Maar dat snap ik dan niet, je kan toch helemaal niet inchecken 6 uur van te voren?quote:
Mijn buren vertrokken daarom 's-nachts van huis om al die files te ontlopen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:26 schreef Twiitch het volgende:
En toch blijft het klootjesvolk ook na deze berichten massaal komen voor hun cityhopper van 1 uur. Prima, maar jank dat niet over de rijen. Dit zijn zeker ook de mensen die op jaarlijks steevast zwarte zaterdag om 7:00 richting hun Franse camping rijden en dan ieder jaar weer net zo verontwaardig zijn over het verkeer.
Ah, de idioot doet zijn bek weer open en insinueert dat mensen gedood moeten worden en jij staat te juichen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Chaos Schiphol: ‘Bestuur horizontaal de deur uit zonder bonus'
De aanhoudende malaise op Schiphol zorgt ervoor dat ook politiek Den Haag de kwestie niet onbesproken laat. De Nederlandse staat is grootaandeelhouder en dus hebben Kamerleden hun oordeel klaar. Kamerlid Van Haga vindt zelfs dat de overheid als aandeelhouder moet ingrijpen.
https://www.telegraaf.nl/(...)eur-uit-zonder-bonus
Duidelijke taal
Nee, maar wel alvast in de rij staanquote:Op woensdag 25 mei 2022 11:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dan niet, je kan toch helemaal niet inchecken 6 uur van te voren?
Lijkt me niet dat Van Haga hint op het letterlijk doden van bestuurders, maar (onhandig) uitspreekt dat bestuurders zonder verdere klim in de bedrijfshiërarchie desnoods de deur gewezen moeten worden.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, de idioot doet zijn bek weer open en insinueert dat mensen gedood moeten worden en jij staat te juichen.
En dan gek kijken als er nog meer personeel op Schiphol wegloopt omdat ze de agressie van dit soort patjepeeers zat zijn.
Horizontaal de deur uit? Is dat een normale manier om over vervanging van direktie te spreken? Kom aan, dit is niet onhandig maar gewoon de bedoeling.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:41 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Van Haga hint op het letterlijk doden van bestuurders, maar (onhandig) uitspreekt dat bestuurders zonder verdere klim in de bedrijfshiërarchie desnoods de deur gewezen moeten worden.
Mensen mogen toch zelf weten wanneer en tegen wie ze janken? En of jij het prima vindt boeit echt niemand.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:26 schreef Twiitch het volgende:
En toch blijft het klootjesvolk ook na deze berichten massaal komen voor hun cityhopper van 1 uur. Prima, maar jank dat niet over de rijen. Dit zijn zeker ook de mensen die op jaarlijks steevast zwarte zaterdag om 7:00 richting hun Franse camping rijden en dan ieder jaar weer net zo verontwaardig zijn over het verkeer.
Hij is gewoon klaar met die falende managers die elkaar blijven dekken en dat isquote:Op woensdag 25 mei 2022 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
Horizontaal de deur uit? Is dat een normale manier om over vervanging van direktie te spreken? Kom aan, dit is niet onhandig maar gewoon de bedoeling.
Ja echter goede managers zijn er te weinig op de wereld.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hij is gewoon klaar met die falende managers die elkaar blijven dekken en dat is
Grote schoonmaak
En het bizarre is dat deze mensen bij de volgend vlucht weer in de rij moeten gaan staan. Gaan de luchtvaartmaatschappijen deze kosten aan Schiphol doorrekenen?quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Hal vol, vliegtuig leeg
Goeie vraag, ik denk dat het aan de contract voorwaarden ligt waaronder Schiphol diensten levert aan de maatschappijen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En het bizarre is dat deze mensen bij de volgend vlucht weer in de rij moeten gaan staan. Gaan de luchtvaartmaatschappijen deze kosten aan Schiphol doorrekenen?
En dan zal er opeens een stortbui zijn… eens kijken hoe de menigte zich dan gaat gedragen.quote:
Welke kosten bedoel je? Een refund is er niet als je je vlucht mistquote:Op woensdag 25 mei 2022 12:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En het bizarre is dat deze mensen bij de volgend vlucht weer in de rij moeten gaan staan. Gaan de luchtvaartmaatschappijen deze kosten aan Schiphol doorrekenen?
Elk ander redelijk respectabel vliegveld op aarde krijgt het wel geregeld, gewoon ergens anders vertrekken of landen. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik langer dan een uur nodig heb gehad vanwege drukte.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:26 schreef Twiitch het volgende:
En toch blijft het klootjesvolk ook na deze berichten massaal komen voor hun cityhopper van 1 uur. Prima, maar jank dat niet over de rijen. Dit zijn zeker ook de mensen die op jaarlijks steevast zwarte zaterdag om 7:00 richting hun Franse camping rijden en dan ieder jaar weer net zo verontwaardig zijn over het verkeer.
Misschien dat ze daar eerder mee beginnen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dan niet, je kan toch helemaal niet inchecken 6 uur van te voren?
Eh, nee. Andere landen hebben ook grote problemen om dezelfde redenen nu. Zo bijzonder zijn wij niet.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Elk ander redelijk respectabel vliegveld op aarde krijgt het wel geregeld, gewoon ergens anders vertrekken of landen. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik langer dan een uur nodig heb gehad vanwege drukte.
Meestal dag eerder. Bagage check-in kan pas later. Maar daar kan je omheen werken.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dan niet, je kan toch helemaal niet inchecken 6 uur van te voren?
Bron?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, nee. Andere landen hebben ook grote problemen om dezelfde redenen nu. Zo bijzonder zijn wij niet.
Ik bedoelde bagage, sorry, dat had ik duidelijker moeten aangeven.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:45 schreef Ericr het volgende:
[..]
Meestal dag eerder. Baggage check-in kan pas later. Maar daar kan je omheen werken.
Wij gaan er in ieder geval ook omheen werken. Met baggage naar deze ramp is niet te doen.
Ik ben op 6mei om 17u50 naar YYZ gevlogen....om 13u al aanwezig, binnen 5min de koffers afgegeven(KLM) en eenmaal bij de douane.....de HELE hal leeg !!! Dat heb ik de laatste 10jaar niet meer gezien..quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Elk ander redelijk respectabel vliegveld op aarde krijgt het wel geregeld, gewoon ergens anders vertrekken of landen. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik langer dan een uur nodig heb gehad vanwege drukte.
Wat zijn precies de voornaamste redenen? Ik heb het zijdelings wel langs zien komen, maar kwam er gisteren achter dat ik het toch nog niet echt duidelijk en kort uit kan leggenquote:Op woensdag 25 mei 2022 12:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, nee. Andere landen hebben ook grote problemen om dezelfde redenen nu. Zo bijzonder zijn wij niet.
Dat ze niet genoeg mensen hebben ja, voorbeelden dat ze mensen 5 uur bij security laten wachten graag.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://www.telegraph.co.(...)due-staff-shortages/
DIt is beveiligingspersoneel, deze worden door de AIVD gescreened, ten eerste gaat dit niet snel, ten tweede vallen veel mensen af op hun background checks. Het personeel wat is weggegaan tijdens pandemie werkt waarschijnlijk voor bewakingsbedrijven met beter loon en omstandigheden.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat zijn precies de voornaamste redenen? Ik heb het zijdelings wel langs zien komen, maar kwam er gisteren achter dat ik het toch nog niet echt duidelijk en kort uit kan leggen
Personeels tekorten. Op meerdere fronten, security, check in, bagage afhandeling.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat zijn precies de voornaamste redenen? Ik heb het zijdelings wel langs zien komen, maar kwam er gisteren achter dat ik het toch nog niet echt duidelijk en kort uit kan leggen
Ik was vorig jaar met kerst in Cancun. Drukste dagen van het jaar in top 10 meest drukke luchthaven van de wereld. Het was echt overvol.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:46 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ik ben op 6mei om 17u50 naar YYZ gevlogen....om 13u al aanwezig, binnen 5min de koffers afgegeven(KLM) en eenmaal bij de douane.....de HELE hal leeg !!! Dat heb ik de laatste 10jaar niet meer gezien..
AIVD check duurt 4 tot 8 weken dus zelfs al zou je vorige week een blik mensen hebben gevonden dan zie je pas over enkele weken resultaat daarvan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
DIt is beveiligingspersoneel, deze worden door de AIVD gescreened, ten eerste gaat dit niet snel, ten tweede vallen veel mensen af op hun background checks. Het personeel wat is weggegaan tijdens pandemie werkt waarschijnlijk voor bewakingsbedrijven met beter loon en omstandigheden.
Schiphol is al jaren dramatisch. Of ik nou in Johannesburg, Los Angeles of Peking land, er is echt nergens waar ik zo lang op mijn koffer en de beveiliging moet wachten als op Schiphol.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik was vorig jaar met kerst in Cancun. Drukste dagen van het jaar in top 10 meest drukke luchthaven van de wereld. Het was echt overvol.
Toch binnen 20minuten door de check.
Voorjaarsvakantie Istanbul - Zürich. 10min max in zowel Zürich als Istanbul.
Zelfs als je de vlucht mist door het totale gebrek aan organisatie van Schiphol terwijl je ruimschoots op tijd aanwezig was?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Welke kosten bedoel je? Een refund is er niet als je je vlucht mist
En die zullen ook wel onder belast zijn en druk met overige zaken dus zal ook wel eens langer duren.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
AIVD check duurt 4 tot 8 weken dus zelfs al zou je vorige week een blik mensen hebben gevonden dan zie je pas over enkele weken resultaat daarvan.
Dat is zeker waar.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Schiphol is al jaren dramatisch. Of ik nou in Johannesburg, Los Angeles of Peking land, er is echt nergens waar ik zo lang op mijn koffer en de beveiliging moet wachten als op Schiphol.
Ja, dat is exact ook hoe het nu met Privium gaat, iedereen wil ineens weer terug of een nieuw Privium abbo en ook daar zijn niet genoeg medewerkers voor.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:56 schreef RipCity het volgende:
[..]
En die zullen ook wel onder belast zijn en druk met overige zaken dus zal ook wel eens langer duren.
Dan ook.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zelfs als je de vlucht mist door het totale gebrek aan organisatie van Schiphol terwijl je ruimschoots op tijd aanwezig was?
Ik zie mooie mega claim zaken tegen schiphol inclusief extra gemaakte reiskosten en extra vrije dagen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan ook.
Kan je wel weer een civiele zaak starten tegen Schiphol.
Ja dan ook word je niet gecompenseerd en een nieuwe ticket moet je gewoon betalen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zelfs als je de vlucht mist door het totale gebrek aan organisatie van Schiphol terwijl je ruimschoots op tijd aanwezig was?
Die extra vrije dagen kan je alleen als zzper claimen. In loondienst krijg je die nooit vergoedt.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zie mooie mega claim zaken tegen schiphol inclusief extra gemaakte reiskosten en extra vrije dagen.
Dat kan ook eerder maar dan moet je het niet op Schiphol zelf nog doen. Je kan bagage ook laten ophalen en alvast laten inchecken. Met Corendon en Transavia relatief goedkoop. Via andere diensten lopen de kosten snel op maar scheelt wel wat stress. Zeulen met koffers op een overvol Schiphol is geen pretje. Aantal trolleys is beperkt en niet gemaakt voor dit soort drukte.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik bedoelde bagage, sorry, dat had ik duidelijker moeten aangeven.
Ik moest 10x opnieuw lezen voordat ik begreep waar het doden vandaan komt. Met horizontaal wordt niet bedoeld dat je in een kist de deur uitgaat maar eerder dit:quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, de idioot doet zijn bek weer open en insinueert dat mensen gedood moeten worden en jij staat te juichen.
En dan gek kijken als er nog meer personeel op Schiphol wegloopt omdat ze de agressie van dit soort patjepeeers zat zijn.
Jeetje wat een zeurpietquote:
Niet echt, vooral door een beetje covid. Schiphol heeft geruime tijd met een minimale bezetting toegekund tijdens covid en de bedrijven die daar diensten leveren hadden hun mensen elders ingezet of naar huis gestuurd en nu kunnen ze op vele plaatsen elders aan het werk en zit Schiphol met personeelstekorten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:47 schreef appeleibanaan het volgende:
En dat allemaal door een 'beetje' inflatie
Schiphol is dan ook inmiddels een erg verouderd vliegveld. Het is een samenraapsel van eindeloos veel extensies over vele jaren. Hier een hal, daar weer een pier, hier een renovatie, daar weer een paar gates.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Schiphol is al jaren dramatisch. Of ik nou in Johannesburg, Los Angeles of Peking land, er is echt nergens waar ik zo lang op mijn koffer en de beveiliging moet wachten als op Schiphol.
Ze hebben teveel ingezet op groei. Met 40-50 miljoen reizigers behoorden ze constant tot de top 10 van beste airports. Daarna groei die de infrastructuur niet aan kan met de lappendeken die jij schetst.quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Schiphol is dan ook inmiddels een erg verouderd vliegveld. Het is een samenraapsel van eindeloos veel extensies over vele jaren. Hier een hal, daar weer een pier, hier een renovatie, daar weer een paar gates.
De verste gate is tegenwoordig 15 minuten lopen., (een afstand die de koffers dus ook moeten afleggen).
Beetje een geval van 'wet van de remmende voorsprong' dit. Nederland was er vroeg bij, maar nu zit je klem. Terwijl veel opkomende landen gewoon meteen hele kant en klare vliegvelden kunnen neerplempen gebouwd op de huidige hoeveel reizigers in de wereld. Inclusief automatische treinen tussen terminals bijvoorbeeld. Er is natuurlijk ook weinig plek. Het idee om een nieuw vliegveld in zee te bouwen is zo gek nog niet (maar gaat sowieso 50 jaar duren natuurlijk).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |