6e reactie in dit topic:quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:42 schreef Toine51 het volgende:
Zouden die problemen bij Schiphol ook bij andere vliegvelden spelen? Bijv in Duitsland? Nee, daar gaan ze fatsoenlijk met het personeel om.
En dat voor een bedrijf dat met staatssteun overeind wordt gehouden.
Tijdens de lockdown zijn een hoop personeelsleden een andere baan gaan zoeken. Als de nieuwe baan beter bevalt dan op het vliegveld dan is het definitief Dit gaan ze niet binnen enkele maanden oplossen.quote:Op maandag 23 mei 2022 20:41 schreef ACT-F het volgende:
Hanteer een minimumprijs van ¤100 ex. luchthavenbelasting om het paupervolk te weren. De personeelstekorten ga je niet op korte termijn oplossen nadat men massaal ander werk is gaan doen toen het luchtruim op slot zat tijdens corona. Dit speelt niet alleen hier maar ook bij andere vliegvelden:
https://app.handelsblatt.(...)ellen-/28345172.html
Het is niet 40% (van de bevolking) maar 8% (van de bevolking) die 5 x zoveel vliegt. Dit even ter verduidelijking.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
Die 40% moet natuurlijk ook gewoon kunnen vliegen
Dat gaan ze zeker niet snel oplossen, want de mensen aan de top hebben niet door dat de wereld verandert is. Ze denken nog steeds dat er werkloosheid is.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
6e reactie in dit topic:
[..]
Tijdens de lockdown zijn een hoop personeelsleden een andere baan gaan zoeken. Als de nieuwe baan beter bevalt dan op het vliegveld dan is het definitief Dit gaan ze niet binnen enkele maanden oplossen.
Hetzelfde gebeurde in de horeca, betaal je personeel goed dat blijven ze of komen ze terug.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
6e reactie in dit topic:
[..]
Tijdens de lockdown zijn een hoop personeelsleden een andere baan gaan zoeken. Als de nieuwe baan beter bevalt dan op het vliegveld dan is het definitief Dit gaan ze niet binnen enkele maanden oplossen.
Dat bedoel ik! Waar ze anders stewards zouden inzetten hebben ze nu de brandweer nodigquote:
Zo min mogelijk betalen, het liefst gratis (leger). Kan me niet voorstellen dat ze gigantisch veel mensen nodig hebben, ze hebben er alleen geen geld/tijd/moeite voor over om die mensen te vinden.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat gaan ze zeker niet snel oplossen, want de mensen aan de top hebben niet door dat de wereld verandert is. Ze denken nog steeds dat er werkloosheid is.
Maar wel om ondersteuning te verlenen als de openbare orde gevaar loopt. Ik zou als ministerie gewoon een factuur sturen ter hoogte van 2x het dagtarief van het beveiligingsbedrijf. Eens kijken hoe snel het dan opgelost is.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maakt me verder geen reet uit van wie het is. Het is iig geen taak van defensie om op te treden als een makkelijk goedkoop blik werktroepen bij ongeregeldheden bij bedrijven.
Ze konden ook prikken, dan kan dit ookquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maakt me verder geen reet uit van wie het is. Het is iig geen taak van defensie om op te treden als een makkelijk goedkoop blik werktroepen bij ongeregeldheden bij bedrijven.
@JesseKlaverquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
Over het Tokkie en dat soort dingen.. Ik lees in betrouwbare bron dat 40% van alle vliegbewegingen gemaakt wordt door 8% van de bevolking. Dit zegt wel wat. Er is dus een vrij kleine groep die een factor 5 (onevenredig) verantwoordelijk is voor de congestie. Denk daar eens over na als je zelf tot die groep behoort.
Schiphol is er wel verantwoordelijk voor, of ze dit nu zelf doen of uitbesteden aan een derde partij veranderd er weinig aan.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee nee nee want Schiphol heeft de beveiliging uitbesteedt en is dus niet verantwoordelijk voor CAO's en personeelsgebrek.
Dit. Onderkant gemiddelde van een normale dag.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
911/Covid/vul in.
Ik ben wel benieuwd hoeveel medewerkers ze eigenlijk te kort komen. Waarschijnlijk is het zo gemanaged dat het net te doen is op een normale dag.
Parijs is echt het verst wat ik met de auto ga, ligt het verder dan pak ik zeker het vliegtuig.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:19 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik zou ook nooit naar Parijs vliegen, met de auto of trein is dat goed te doen.
Tokkies vliegen niet, die gaan elk jaar naar dezelfde campings 🏕quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
Over het Tokkie en dat soort dingen.. Ik lees in betrouwbare bron dat 40% van alle vliegbewegingen gemaakt wordt door 8% van de bevolking. Dit zegt wel wat. Er is dus een vrij kleine groep die een factor 5 (onevenredig) verantwoordelijk is voor de congestie. Denk daar eens over na als je zelf tot die groep behoort.
Semi livequote:Op woensdag 25 mei 2022 10:08 schreef Makrelis het volgende:
Is er een webcam? Ik heb zin om even te lachen.
Verbaast me niks idd.quote:Op woensdag 25 mei 2022 10:57 schreef raptorix het volgende:
Ik hoor net van iemand die er vandaag 5 uur over heeft gedaan.
Ken je nagaan. Dan was diegene nog vroeg aanwezig.quote:Op woensdag 25 mei 2022 10:57 schreef raptorix het volgende:
Ik hoor net van iemand die er vandaag 5 uur over heeft gedaan.
Advies was 6 uur.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ken je nagaan. Dan was diegene nog vroeg aanwezig.
Als iedereen dat nou doet wordt het weer lekker rustig.quote:Op woensdag 25 mei 2022 07:30 schreef June. het volgende:
Ik ga in elk geval niets meer boeken vanaf Schiphol dit jaar, dat is wel duidelijk..
Maar dat snap ik dan niet, je kan toch helemaal niet inchecken 6 uur van te voren?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |