De ongelofelijke creativiteit die sommige mensen tonen om de schuld van afschuwelijke praktijken via een u-bocht telkens weer de Oekraeners in de schoenen te schuiven, is weerzinwekkend.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gedwongen conscriptie: dit is het resultaat. Elke persoon die je niet afschiet moet verplicht met het Oekranse leger meevechten. Kortom, je moet alle mannen krijgsgevangen nemen of ze allemaal doden.
Je blijft roepen dat die verkrachting voorkomen had kunnen worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik word hier aangevallen over dat die oorlog allicht voorkomen had kunnen worden.
Dat geflirt met nato was nato bij en ik vind het ergens onethisch dat je dat doet en oorlog riskeert voor Oekrane maar dat je ze het zelf laat oplossen.
Hoop schade. Doe dan niks en laat ze er samen uitkomen.
Relatief dan, ze krijgen ook premie als ze op missie gaan geloof ik.quote:
Je eigen quote.... wat begijp jij daar niet in of wil je afwachten totdat er recht en een hogerberoep is uitgesproken ?quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:20 schreef Repentless het volgende:
A Ukrainian official told AFP the dead men could have been killed in a bombardment or shot by Russian soldiers, and police would investigate.
Tot nu toe zijn ze vrij nauwkeurig geweest en zijn er weinig zaken achteraf echt onwaar gebleken. Maar goed, het blijft oorlog. Verstandig om alles kritisch te beschouwen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik let wel op de bron, ik vind the kyev independent net zo onbetrouwbaar als the moskow independent zolang het oorlog is.
En Oekraine heeft ervaring met die tanks, dat scheelt ook een slok op een borrel.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:44 schreef Tijger_m het volgende:
T-72's zijn niet state of the art, uiteraard, maar zoals altijd, beter een tank dan geen tank:
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik let wel op de bron, ik vind the kyev independent net zo onbetrouwbaar als the moskow independent zolang het oorlog is.
bron: https://www.lbc.co.uk/new(...)ses-zelenskyy-warns/quote:Russia has continued the withdrawal of its ground forces from areas around Kyiv after saying earlier this week it would reduce military activity near the Ukrainian capital and the northern city of Chernihiv.
"They are mining the whole territory. They are mining homes, mining equipment, even the bodies of people who were killed," Mr Zelenskyy said in his nightly video address to the nation.
bron:quote:The bodies of at least thirteen dead civilians were found along a road out of the capital as Ukrainian personnel were able to access the area after Vladimir Putin’s troops left this week. Nearby, other corpses had been booby trapped to endanger recovery efforts, the Mail Online reported.
Als ze er zelf in durven te stappen dan... Want andersom bleek de inzet van de tank geen daverend succes...quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:45 schreef Perrin het volgende:
En Oekraine heeft ervaring met die tanks, dat scheelt ook een slok op een borrel.
Bron?quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:45 schreef capricia het volgende:
Massagraven met burgers komen nu aan het licht.
Yep. Best wel handig.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
En Oekraine heeft ervaring met die tanks, dat scheelt ook een slok op een borrel.
Van wat ik aan beelden heb gezien gebruiken ze ze in steden, dus beschermd door gebouwen en hun eigen infanterie. Niet echt in het open veld, waar ze ontzettend snel geroosterd worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ze er zelf in durven te stappen dan... Want andersom bleek de inzet van de tank geen daverend succes...
Juist in steden ben je kansloos met tanks.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:50 schreef Perrin het volgende:
Van wat ik aan beelden heb gezien gebruiken ze ze in steden, dus beschermd door gebouwen en hun eigen infanterie. Niet echt in het open veld, waar ze ontzettend snel geroosterd worden.
Nah. Daar win je weinig mee en verlies je veel kudo's. Bovendien is er veel westen- en zuidenwind daar en waait het Wit-Rusland en Rusland zelf in.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:50 schreef BlaZ het volgende:
Zouden de Russen ook Tsjernobyl nog opblazen tijdens hun aftocht?
Ondertussen zinloos om zelf verklaarde verdedigers die het Russisch regime moeten steunen to inzicht te proberen te brengen. En (spel)foudje is al genoeg om dan een heel betoog onderuit te kunnen halen en het dan ergens anders over te kunnen hebben. Zoals niet de agressor te hoeven te veroordelen maar degene die zich moet verdedigen nog wat verder in de modder te trappen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn ze vrij nauwkeurig geweest en zijn er weinig zaken achteraf echt onwaar gebleken. Maar goed, het blijft oorlog. Verstandig om alles kritisch te beschouwen.
Ook als je zelf de stad verdedigt? Je bent dan iig niet kwestbaar vanuit de lucht en je collega infanteristen kunnen de ATGMs een beetje uit de buurt houden hopelijk.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Juist in steden ben je kansloos met tanks.
quote:Cruiseschip van Holland America Line in Rotterdam waar 1400 vluchtelingen worden opgevangen is aangekomen
De gemeente Rotterdam gaat nog eens ruim duizend Oekraense vluchtelingen opvangen op een cruiseschip in de Merwehaven in Nieuw Mathenesse. Het passagiersschip is zaterdag aangekomen in de Merwehaven en blijft daar minimaal drie maanden liggen.
Op het schip, de MS Volendam van Holland America Line, kan aan maximaal 1400 mensen onderdak worden geboden. Vanaf volgende week zullen de eerste vluchtelingen aan boord gaan. Personeel van de Holland America Line gaat op het schip voor eten en drinken zorgen. Ze maken ook schoon en houden het schip veilig. Deze noodopvang komt bovenop de 1000 plekken die Rotterdam eerder al had gereserveerd.
"De humanitaire gevolgen van de oorlog in Oekrane dwingen ons tot nationale daadkracht", laat wethouder Vincent Karremans weten. "Daarom stroopt Rotterdam de mouwen op, in samenwerking met heel veel maatschappelijke organisaties, bewoners en het bedrijfsleven. De overeenkomst met Holland America Line, een bedrijf dat zo nauw verbonden is met de geschiedenis van Rotterdam, komt niet alleen als geroepen; het is hartverwarmend."
https://www.rijnmond.nl/n(...)vangen-is-aangekomen
Ok,quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:36 schreef capricia het volgende:
Wat vinden jullie er van dat gisteren hier in NL de noodwet 'Wet verplaatsing bevolking' geactiveerd is?
quote:‘Every kindergarten is a grave’: Survivors of Mariupol siege reveal the darkest horrors of Putin’s war
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Slim!quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:01 schreef Tijger_m het volgende:
Creatieve oplossingen, soms kan Nederland het nog:
[..]
quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
En duidelijk geknipt en geplakt. Terwijl haar ademhaling klinkt of ze vreselijk gehuild heeft.
Wel enigszins geruststellend dat niet alles verzandt in eindeloos polderen, toch?quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ok,![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_verplaatsing_bevolking
Ik heb hier ellenlange discussies gehad, met mensen die maar niet willen begrijpen dat als het echt spannend word, de regels gewoon veranderen, dingen die normaal eeuwen duren dan ineens veel sneller kunnen,
Dus vind ik het netjes dat onze overheid soms wel weet waar ze mee bezig is, voorgaande gewoon keihard snapt, en dan gezien de huidige omstandigheden, deze wet activeert.
Overigens zijn er niet alleen mannen gedood.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gedwongen conscriptie: dit is het resultaat. Elke persoon die je niet afschiet moet verplicht met het Oekranse leger meevechten. Kortom, je moet alle mannen krijgsgevangen nemen of ze allemaal doden.
Je begrijpt wat "could have been" en "police would investigate" betekent?quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je eigen quote.... wat begijp jij daar niet in of wil je afwachten totdat er recht en een hogerberoep is uitgesproken ?
Het maakt de misdaden inderdaad niet anders, dat beweer ik ook nergens. Wie de slachtoffers zijn en wie de misdaden pleegt is echter wel aardig relevant, vind je niet?quote:Geef mij ook de kans je mee te geven dat dit er allemaal niet toedoet noch de misdaden anders zou maken.
De burgemeester ter plaatse is uiterst helder dat mensen door hun kop zijn afgeschoten en de Oekransche vertegenwoordiger laat het nog een beetje afhangen.
Verder geen zin meer in je verder voortdurende poging tot trollen.
Het gebruik van (land)mijnen - laat staan boobytraps via mens en dier - is idd ook een extreem vuil ding wat past in een burn en destroy strategie. Een verstandig mens raakt sws niets aan, laat dan ook de doden op straat liggen want het risico dat je in je goedbedoelde hulpverlening wordt opgeblazen, is veel te groot.quote:
Lijken, gewonden, dieren etc. booytrappen is per definitie een oorlogsmisdaad. Of je dat verdrag nou wel of niet ondertekend hebt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het gebruik van (land)mijnen - laat staan boobytraps via mens en dier - is idd ook een extreem vuil ding wat past in een burn en destroy strategie. Een verstandig mens raakt sws niets aan, laat dan ook de doden op straat liggen want het risico dat je in je goedbedoelde hulpverlening wordt opgeblazen, is veel te groot.
Dit ook als antwoord waarom (die) lijken op straat blijven liggen en dat dit niet is om ons daar deelgenoot van te maken. En nee, Oekrane heef itt Rusland het verdrag wel ondertekend bron dat personeelsmijnen niet noch ongecontroleerd tegen burgers worden ingezet.
Ondanks dat ruim 160 landen het gebruik strikt militair beperken tot defensie (wat registratie en localisering vereist), blijken diverse landen w.o. Rusland die nietsontziende methode het vooral te gebruiken om burgers aan te vallen.
Lijkt me logisch, als je inflatie kon compenseren dan gaat er ook iets niet goed.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:17 schreef THEFXR het volgende:
gevolg van de oorlog
Rutte: we zullen iets verarmen, 'volledig compenseren gaat niet'
https://nos.nl/artikel/24(...)ompenseren-gaat-niet
Dat dacht ik ook al ja. Smerig gedoe dit.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lijken, gewonden, dieren etc. booytrappen is per definitie een oorlogsmisdaad. Of je dat verdrag nou wel of niet ondertekend hebt.
Tja waarom de prijzen van basiszaken dan niet worden bevroren, snap ik dan weer niet om wel te begrijpen dat men de armoede (dekentje@oekraine op de bank) het kennelijk moet meevoelen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:17 schreef THEFXR het volgende:
gevolg van de oorlog
Rutte: we zullen iets verarmen, 'volledig compenseren gaat niet'
https://nos.nl/artikel/24(...)ompenseren-gaat-niet
Als je prijzen bevriest (in een vrije markt) betekent het dat je als overheid (en uiteindelijk belastingbetaler) moet compenseren voor de verschillen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja waarom de prijzen van basiszaken dan niet worden bevroren, snap ik dan weer niet om wel te begrijpen dat men de armoede (dekentje@oekraine op de bank) het kennelijk moet meevoelen.
Helaas is de verarming bij rijken uit te drukken in minder procenten en worden in veel (keiharde) eurocenten substantieel gevoeld bij armere mensen.
Los daarvan is de oorlog een deel van de ver(w)armingsmix die al eerder een vlucht name vanwege allerlei andere crisissen dat begon met de ECB geldkraan openzetten dat de inflatie ten gunste van Zeuro's moest aanjagen.
Godzijdank, er is nog iemand die logisch na kan denken over!quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt me logisch, als je inflatie kon compenseren dan gaat er ook iets niet goed.
Volgens mij kun je op Oryx' website opzoeken, dat ze daar al heel veel van hebben veroverd.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:44 schreef Tijger_m het volgende:
T-72's zijn niet state of the art, uiteraard, maar zoals altijd, beter een tank dan geen tank:
[ twitter ]
In -en tijdens een oorlog, is er geen sprake van een vrije markt en zal je imo de prijzen van basisvoorzieningen moeten bevriezen. Niet heel moeilijk, je moet het alleen willen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je prijzen bevriest (in een vrije markt) betekent het dat je als overheid (en uiteindelijk belastingbetaler) moet compenseren voor de verschillen.
Niet haalbaar en alleen maar uitstel, want belastingen gaan dan uiteindelijk weer omhoog.
Ze zijn natuurlijk niet onkwetsbaar. Maar beter een Bayraktar uit de lucht geschoten dan een bemand toestel en de Bayraktar is relatief makkelijke te vervangen.quote:
Dat gaan we niet doen omdat het weken zo niet maanden kost om mensen op te leiden om die tanks te gebruiken en nog veel langer om de technici te leren hoe ze onderhouden moeten worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij kun je op Oryx' website opzoeken, dat ze daar al heel veel van hebben veroverd.
Wanneer gaan we ze serieus spul geven? Leopards, Abrams, Challengers, Leclercs, Type 10s?
Nee, we moeten ons zeker niet blindstaren op dat ze idd geen ervaring hebben met westerse hardware.
Geef ze een crash course en het advies om "te improviseren".
Ik krijg hier echt Joegoslavi beelden bij.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Both sides jongens, die Oekraners zijn ook geen lieverdjes hoor! Both sides!
Groet,
Thierry.
Genoeg american contractors en private military kan mee.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij kun je op Oryx' website opzoeken, dat ze daar al heel veel van hebben veroverd.
Wanneer gaan we ze serieus spul geven? Leopards, Abrams, Challengers, Leclercs, Type 10s?
Nee, we moeten ons zeker niet blindstaren op dat ze idd geen ervaring hebben met westerse hardware.
Maar je kunt wel iets doen aan de onderlinge verdeling van de ‘schade’. Het collectie kan het (in ieder geval op dit moment nog) prima dragen, maar er dreigt wel een groep weg te zakken onder wat dan het rele bestaansminimum heet.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt me logisch, als je inflatie kon compenseren dan gaat er ook iets niet goed.
Hopelijk hebben we dan nog steeds politici die begrijpen dat de consequenties van een Westerse aanval op Rusland te groot zijn om serieus te overwegen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik krijg hier echt Joegoslavi beelden bij.![]()
Vraag me af hoe lang onze publieke opinie (in de westerse landen) dit soort beelden gaat accepteren, voordat er harder om fysiek ingrijpen geroepen wordt.
Zullen we beginnen het het dichtdraaien van de gaskraan?quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hopelijk hebben we dan nog steeds politici die begrijpen dat de consequenties van een Westerse aanval op Rusland te groot zijn om serieus te overwegen.
Yep, geen wonder dat Rusland vooral steun krijgt uit Servi. Zelfde laken een pak.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Vraag me af hoe lang onze publieke opinie (in de westerse landen) dit soort beelden gaat accepteren, voordat er harder om fysiek ingrijpen geroepen wordt.
Dat gaat zinloos zijn vanwege gebrek aan opleiding, kennis en training in het veld. We gaan ze ook geen aircraft carrier flotilla geven om deze reden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat de westerse landen zelfs bij een nucleaire bom nog niet ingrijpen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, wat serieuzer met sancties bezig zijn is ook een idee.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zullen we beginnen het het dichtdraaien van de gaskraan?
Maandag krijgen we een cordinator!quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, wat serieuzer met sancties bezig zijn is ook een idee.
De mensen die ik buiten o.a. dit cirkeltje spreek, willen vooral er niets over horen om het gezellig te houden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoera.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maandag krijgen we een cordinator!
Definieer ‘ingrijpen’.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:37 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik denk dat de westerse landen zelfs bij een nucleaire bom nog niet ingrijpen.
En ergens goed te begrijpen, zal direct het einde zijn van een X aantal grote steden hier in het westen..
Waar is George Soros als je hem nodig hebtquote:Op zaterdag 2 april 2022 22:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vanwege een aantal vrij draconische tegenmaatregelen:
https://www.nytimes.com/2(...)ecovery-economy.html
[..]
Een heel klein beetje mischien?quote:
Tjenk de tank, toch?quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maandag krijgen we een cordinator!
AVG! Je weet wel, die zelfde als in Belgi, Frankrijk, Duitsland, etc.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een heel klein beetje mischien?
Het is niet alsof de Nederlandse overheid niet weet wie er wat er op de Zuidas zit, dacht ik, inclusief een fors Russisch telecom bedrijf bijvoorbeeld.
Ik heb daar wel eens wat consultancy gedaan. Bij Houthoff.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een heel klein beetje mischien?
Het is niet alsof de Nederlandse overheid niet weet wie er wat er op de Zuidas zit, dacht ik, inclusief een fors Russisch telecom bedrijf bijvoorbeeld.
Zonnebloem olie is wel flink geld waard, natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:43 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Nogal een contrast met zijn patserige gouden kantoor:
[ twitter ]
Fantastisch dat onze minister van Buitenlandse Zaken nu een cordinator aanstelt die eindelijk het werk gaat doen dat die minister al had moeten opstarten. Ik verwelkom alvast de 30e minister.quote:
En schieten de TB2's voor (veel) meer kapot dan ze zelf kosten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hopelijk worden er sneller TB2s geproduceerd en aangeleverd dan dat er worden neergeschoten
real life armchair generalquote:Op zaterdag 2 april 2022 23:43 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Nogal een contrast met zijn patserige gouden kantoor:
[ twitter ]
Dat zijn toch die vriendjes van de Russen?quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb daar wel eens wat consultancy gedaan. Bij Houthoff.
Goed eten trouwens, boven.
Die gezinnen zullen wel dankbaar zijn dat ze weer voor een week of twee te eten hebben ja.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zonnebloem olie is wel flink geld waard, natuurlijk.
Vlak de waarde van hun informatie verzameling niet uit, dat is letterlijk goud waard.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
En schieten de TB2's voor (veel) meer kapot dan ze zelf kosten.
Ja, de moslim strijders die tegen de christelijke Oekrainers vechten voor bondgenoot Poetin. (was getekend, Geert Wilders)quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zijn toch die vriendjes van de Russen?
quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gaan we niet doen omdat het weken zo niet maanden kost om mensen op te leiden
2 keuzes:quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:30 schreef ExTec het volgende:
ja.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zijn toch die vriendjes van de Russen?
Keuze 3, Russische wapens overdragen of desnoods elders inkopen waar de meeste voormalige Oostblok staten nog hele bergen van hebben liggen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
2 keuzes:
Geen westerse hardware
Wel westerse hardware, met een trainings niveau wat, wij, onder normale omstandigheden, sub par vinden
Kies
Ik zou graag nog een extra front op een andere Russische grens zien. Een afvallige republiek. Of Georgi die wat probeert.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Keuze 3, Russische wapens overdragen of desnoods elders inkopen waar de meeste voormalige Oostblok staten nog hele bergen van hebben liggen.
Bepaalde hardware is zonder problemen over te dragen, zie het succes van de Javelins en Stingers maar wapensystemen als MBT's en 4e en 5e generatie vliegtuigen is gewoon niet haalbaar.
Sterker nog, (roep het maar niet te hard) dat helemaal niet zo zeker is dat bij een directe confrontatie met Rusland, anderen dan gaan, moeten of willen ingrijpen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:37 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik denk dat de westerse landen zelfs bij een nucleaire bom nog niet ingrijpen.
En ergens goed te begrijpen, zal direct het einde zijn van een X aantal grote steden hier in het westen..
En wellicht wat "adviseurs".quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:56 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoeveel private military vanuit de VS nu in Oekrane zit.
Oh ja. Zo heten die.quote:Op zondag 3 april 2022 00:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En wellicht wat "adviseurs".
A) is dat niet the best of the best, historisch houd motha russia het beste voor zichzelf, B) op een bepaald moment is dat op,quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Keuze 3, Russische wapens overdragen of desnoods elders inkopen waar de meeste voormalige Oostblok staten nog hele bergen van hebben liggen.
Bepaalde hardware is zonder problemen over te dragen, zie het succes van de Javelins en Stingers maar wapensystemen als MBT's en 4e en 5e generatie vliegtuigen is gewoon niet haalbaar.
Ik d8 iemand met gewicht ? Zal toch niet...... neeeehhhh...quote:
Ook allemaal zeer milde moordpartijen. En je moet Poetin, een geweldige vent, ook niet ondermijnenquote:Op zaterdag 2 april 2022 23:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Both sides jongens, die Oekraners zijn ook geen lieverdjes hoor! Both sides!
Groet,
Thierry.
Ik dacht echt dat het Tjeenk werd. Maar dat is nog niet bekend of zo?quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Cordinator van het bejaardenhuis neem ik aan?
Zal mij verbazen als er nog veel is bij Houthoff. Ze hebben weken de tijd gehad om alles buiten NL, buiten de sanctie-landen, te verplaatsen.quote:Op zondag 3 april 2022 00:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik d8 iemand met gewicht ? Zal toch niet...... neeeehhhh...![]()
Ik ga wel benieuwd zijn wie die ster aan het firmanent gaat worden en vooral wanneer de eerste resultaten vorm krijgen. Ik vrees dat hij/zij/het zich eerst moet inwerken en AVG wetjes moet gaan veranderen.
De advocado's op de Zui-As staan al klaar om er procedureel gehakt van te maken.
Dat houdt op een gegeven moment ook op. Ik denk dat er voor bijvoorbeeld luchtafweergeschut al op korte termijn westers spul geleverd moet gaan worden, daar zijn gewoonweg niet veel alternatieven voor. Dan zal je inderdaad ook moeten trainen, dus het lijkt me handig daar op zeer korte termijn mee te beginnen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat wordt al geleverd zoals de Britse StarStreak. Maar systemen als de Patriot vergen te veel tijd nu om haalbaar te zijn. Wel zijn er bijvoorbeeld in Slovakije S-300 batterijen in dienst die Oekraine goed kan gebruiken MAAR dat is de enige luchtverdediging die Slovakije heeft dus zal je die moeten vervangen door bijvoorbeeld Nederlandse Patriots.quote:Op zondag 3 april 2022 00:11 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat houdt op een gegeven moment ook op. Ik denk dat er voor bijvoorbeeld luchtafweergeschut al op korte termijn westers spul geleverd moet gaan worden, daar zijn gewoonweg niet veel alternatieven voor. Dan zal je inderdaad ook moeten trainen, dus het lijkt me handig daar op zeer korte termijn mee te beginnen.
Ik gok op de doorgewinterde de Jager of de Dijs die inmiddels wel klaar is met zijn (CPB) planmatig toezicht (SWOV) onderzoek.quote:Op zondag 3 april 2022 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht echt dat het Tjeenk werd. Maar dat is nog niet bekend of zo?
Dijs zou idd ook wel kunnen ja.quote:Op zondag 3 april 2022 00:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik gok op de doorgewinterde de Jager of de Dijs die inmiddels wel klaar is met zijn (CPB) planmatig toezicht (SWOV) onderzoek.
Niet genoeg.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:56 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoeveel private military vanuit de VS nu in Oekrane zit.
Hoe had NATO dit dan kunnen voorkomen?quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen idee wat je reactie met mijn comment te maken heeft. Keb het over kunnen voorkomen. Niet over een nato die Rusland invalt oid.
Jezusmina wat denken sommigen zwart wit.
Oekrane volpompen met troepen.quote:Op zondag 3 april 2022 00:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe had NATO dit dan kunnen voorkomen?
Dit zegt de Oekraense luchtmacht er zelf over:quote:Op zondag 3 april 2022 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat wordt al geleverd zoals de Britse StarStreak. Maar systemen als de Patriot vergen te veel tijd nu om haalbaar te zijn. Wel zijn er bijvoorbeeld in Slovakije S-300 batterijen in dienst die Oekraine goed kan gebruiken MAAR dat is de enige luchtverdediging die Slovakije heeft dus zal je die moeten vervangen door bijvoorbeeld Nederlandse Patriots.
Idd. Ruim van te voren al.quote:
Maar wat gaat ie doen dan? Navo-troepen beschieten?quote:Op zondag 3 april 2022 00:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd. Ruim van te voren al.
Maar ja, ook dat zou Rusland nooit geaccepteerd hebben. Ook al was het op uitnodiging van de democratisch gekozen regering van Oekrane.
We hoeven in principe alleen het luchtruim te bewaken. We hadden er twee jaar geleden al kunnen gaan zitten.quote:Op zondag 3 april 2022 00:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wat gaat ie doen dan? Navo-troepen beschieten?
Wowquote:Op zondag 3 april 2022 00:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit zegt de Oekraense luchtmacht er zelf over:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Vooropgesteld (zoals ik al eerder aangaf): triest en misdadig. Valt in geen geval goed te praten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Of dit of ALS de eisen van Rusland beter waren dan oorlog riskeren de eisen van Rusland inwilligen.quote:
Mijn associatie met Joegoslavi komt doordat het beiden Europa is.quote:
Daar zal dan vast nog wel het n en ander van te vinden zijn in administraties...... en helaas voor slimmeriken zijn pogingen in wetenschap dat ze ongewenst zijn, ook aanklachtwaardig.quote:Op zondag 3 april 2022 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Zal mij verbazen als er nog veel is bij Houthoff. Ze hebben weken de tijd gehad om alles buiten NL, buiten de sanctie-landen, te verplaatsen.
Ironie, er is een NAVO land wat de S-400 heeft, het ligt zelfs heel dichtbij. Turkije.quote:Op zondag 3 april 2022 00:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit zegt de Oekraense luchtmacht er zelf over:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Wat is de relevantie van de locatie, wanneer je het hebt over "hoe lang onze publieke opinie (in de westere landen) dit soort beelden gaat accepteren voordat er harder om fysiek ingrijpen wordt geroepen?"quote:Op zondag 3 april 2022 00:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn associatie met Joegoslavi komt doordat het beiden Europa is.
Rusland heeft nooit eisen gesteld, het is een oorlog begonnen en die zijn nooit efficient.quote:Op zondag 3 april 2022 00:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Of dit of ALS de eisen van Rusland beter waren dan oorlog riskeren de eisen van Rusland inwilligen.
De gulden middenweg die we nu zien is niet pareto efficint.
Het Westen heeft ingegrepen in het voormalige Joegoslavie toen het te gek werd, volgens mij en dat heeft zeker wel met publieke opinie te maken gehad.quote:Op zondag 3 april 2022 00:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van de locatie, wanneer je het hebt over "hoe lang onze publieke opinie (in de westere landen) dit soort beelden gaat accepteren voordat er harder om fysiek ingrijpen wordt geroepen?"
Je zult een doel hebben en die zul je willen behalen met de minst mogelijke consequenties.quote:Op zondag 3 april 2022 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland heeft nooit eisen gesteld, het is een oorlog begonnen en die zijn nooit efficient.
Omdat het je eigen continent is, je eigen 'buren' zijn. Omdat je er zo heen rijdt. Het is oorlog in Europa.quote:Op zondag 3 april 2022 00:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van de locatie, wanneer je het hebt over "hoe lang onze publieke opinie (in de westere landen) dit soort beelden gaat accepteren voordat er harder om fysiek ingrijpen wordt geroepen?"
Dat is, als rusland niet luistert, als wij x dagen van te voren aankondigen: per dan en dan niet vliegen want - een directe militaire confrontatie tussen NAVO elementen en de russische luchtmacht.quote:Op zondag 3 april 2022 00:25 schreef capricia het volgende:
[..]
We hoeven in principe alleen het luchtruim te bewaken. We hadden er twee jaar geleden al kunnen gaan zitten.
Ik weet niet hoe gek Poetin is, om westerse F16s uit de lucht te schieten.
Maar goed. Ik had deze aanval zelf ook niet echt verwacht. En achteraf is het makkelijk praten.
Dan ga je uit van de gedachte dat Poetin bereid is te verliezen. Ik geloof niet dat hij dat is en eerder zal kiezen voor MAD dan voor zijn destructie.quote:Op zondag 3 april 2022 00:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is, als rusland niet luistert, als wij x dagen van te voren aankondigen: per dan en dan niet vliegen want - een directe militaire confrontatie tussen NAVO elementen en de russische luchtmacht.
Ik zeg op dit punt, let's go, want die nukes komen niet, want MAD, maar dat terzijde.
Valt me tegen, dus zo laat in de race kies ook jij voor op je rug liggen en overgeven?quote:Op zondag 3 april 2022 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan ga je uit van de gedachte dat Poetin bereid is te verliezen. Ik geloof niet dat hij dat is en eerder zal kiezen voor MAD dan voor zijn destructie.
Je wil hem een 'eervolle' aftocht bieden. In de hoop dat hij dat pad kiest. Slim.quote:Op zondag 3 april 2022 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan ga je uit van de gedachte dat Poetin bereid is te verliezen. Ik geloof niet dat hij dat is en eerder zal kiezen voor MAD dan voor zijn destructie.
De Yuri's &Boris's om hem heen kiezen niet voor het einde der mensheid?quote:Op zondag 3 april 2022 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
Je geeft hem de keuze "doodgaan of we gaan allebei dood", wat denk je dat hij kiest?
Dat zeg ik totaal niet. Ik zeg dat Poetin niet bereid is om te verliezen, dat is iets heel anders. Van opgave onzerzijds kan geen sprake zijn maar we zullen wel moeten accepteren dat er limieten zijn wat er mogelijk is.quote:Op zondag 3 april 2022 00:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Valt me tegen, dus zo laat in de race kies ook jij voor op je rug liggen en overgeven?
Et tu, Tijger_m?
Het zijn allemaal mensen.quote:Op zondag 3 april 2022 00:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat het je eigen continent is, je eigen 'buren' zijn. Omdat je er zo heen rijdt. Het is oorlog in Europa.
Heb jij dat niet?
De mensen om hem heen zitten daar omdat ze 200% loyaal zijn aan Poetin. Alles is mogelijk maar ik verwacht geen tegenstand vanuit zijn inner circle, nee. En het land lijkt ook niet erg in opstand te komen maar goed, dat is een lange termijn verhaal en zal niet in een week gebeuren.quote:Op zondag 3 april 2022 00:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
De Yuri's &Boris's om hem heen kiezen niet voor het einde der mensheid?
Jawel, helemaal met je eens.quote:Op zondag 3 april 2022 00:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zeg ik totaal niet. Ik zeg dat Poetin niet bereid is om te verliezen, dat is iets heel anders.
Eens hoor.quote:
Er werd in eerste instantie ingegrepen door de VN. En daar namen heel wat meer landen dan alleen westerse aan deel. Daarna greep de NAVO in en dan voornamelijk de VS. Wel een westers land, maar niet Europees. Dus de relevantie van de locatie, "de associatie met Joegoslavi komt doordat het beiden Europa is", vind ik wat vergezocht. Dat is toch helemaal niet van belang als je op morele gronden ("beelden accepteren") zou ingrijpen? Als je opeens geografisch gaat redeneren: het is vrijwel het uiterste oosten van Europa, dat heeft dus weinig met het westen te maken.quote:Op zondag 3 april 2022 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het Westen heeft ingegrepen in het voormalige Joegoslavie toen het te gek werd, volgens mij en dat heeft zeker wel met publieke opinie te maken gehad.
Uh huh,quote:Op zondag 3 april 2022 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De mensen om hem heen zitten daar omdat ze 200% loyaal zijn aan Poetin.
Dat kun je allemaal vinden.quote:Op zondag 3 april 2022 00:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er werd in eerste instantie ingegrepen door de VN. En daar namen heel wat meer landen dan alleen westerse aan deel. Daarna greep de NAVO in en dan voornamelijk de VS. Wel een westers land, maar niet Europees. Dus de relevantie van de locatie, "de associatie met Joegoslavi komt doordat het beiden Europa is", vind ik wat vergezocht. Dat is toch helemaal niet van belang als je op morele gronden ("beelden accepteren") zou ingrijpen? Als je opeens geografisch gaat redeneren: het is vrijwel het uiterste oosten van Europa, dat heeft dus weinig met het westen te maken.
Oekraine is bereid te vechten, hard te vechten en zoals het er nu bij staat lijken ze in staat, met voldoende ondersteuning om dat gevecht te winnen dus we moeten blijven doen wat we nu doen en al het andere wat mogelijk is zonder daadwerkelijk NAVO troepen in Oekraine in te zetten totdat het onder een VN mandaat oid kan.quote:Op zondag 3 april 2022 00:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jawel, helemaal met je eens.
Maar er zit veel ruimte tussen: de status quo en nucleair armageddon.
Laten we het he-le-maal omdraaien:quote:
Kunnen we mooi een tribunaaltje voor opzetten, dat zal vast op goedkeuring van de FvD kunnen rekenen.quote:Op zondag 3 april 2022 00:59 schreef polderturk het volgende:
Baudetev keek naar Bucha,
en zag dat het goed was.
Als ze onder Oekrainse vlag opereren niet, nee. Er is geen enkel probleem, buiten het opleidingsverhaal, om ze dat soort wapens te leveren.quote:Op zondag 3 april 2022 00:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laten we het he-le-maal omdraaien:
Overmorgen rollen er 50 gloednieuwe M1A2s, vanuit een Oekraense basis,
Er stijgen 50 Fx's vanaf een Oekraense luchtmachtbasis op,
Gaat putin dan op de knop drukken.
Ik denk het niet.
Helder, dus helemaal vol douwen. 2 weken cursus, en godspeedquote:Op zondag 3 april 2022 01:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ze onder Oekrainse vlag opereren niet, nee.
Ja, maar ze geloven ook allemaal dat ze aan de goede kant staan. Zal hier en daar wel wat twijfel zijn maar grosso modo denkt iedereen dat hun land "goed" is.quote:
"ze"?quote:Op zondag 3 april 2022 01:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar ze geloven ook allemaal dat ze aan de goede kant staan. Zal hier en daar wel wat twijfel zijn maar grosso modo denkt iedereen dat hun land "goed" is.
Het land zal niet met totale mediacontrole niet snel in opstand kunnen komen.quote:Op zondag 3 april 2022 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De mensen om hem heen zitten daar omdat ze 200% loyaal zijn aan Poetin. Alles is mogelijk maar ik verwacht geen tegenstand vanuit zijn inner circle, nee. En het land lijkt ook niet erg in opstand te komen maar goed, dat is een lange termijn verhaal en zal niet in een week gebeuren.
NASAMS ook niet, AMRAAM missile, te gevoelige techniek.quote:Op zondag 3 april 2022 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ironie, er is een NAVO land wat de S-400 heeft, het ligt zelfs heel dichtbij. Turkije.
Ik gun ze de F-15's and F-16's, hoor, maar ik zie het niet snel gebeuren, zeker de F-15 niet maar gunnen doe ik het ze. Meer geavanceerde SAM's ook. NASAMS moet haalbaar zijn, denk ik, Patriots wordt lastiger.
Dat is weer zo'n onzinnig frame, alsof die 2 elkaar berhaupt vaak of altijd uitsluiten. Maar wel lekker makkelijk, om net te doen alsof mensen die niet altijd een aversie koesteren richting de overheid niet kritisch na kunnen denken.quote:Op zondag 3 april 2022 01:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
"ze"?
Ik kan niet geloven dat burgers van een land waar men de mening van de burger niet respecteert meteen gelooft dat 'men' aan de goede kant staat.
Alhoewel ik wel de afgelopen jaren de 'mening' van de burger (in westerse democratieen) vaak (goedgelovig) zie neigen naar de mening van de staat.
Nadenkenken en je eigen mening vormen lijkt voorbehouden aan de tiny few.
Je vraag was specifiek "onze publieke opinie (in de westerse landen)", niet "de publieke opinie".quote:Op zondag 3 april 2022 00:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kun je allemaal vinden.
Mijn vraag was enkel 'hoe lang gaat de publieke opinie deze beelden accepteren'.
Dat heeft niets te maken met morele gronden. Maar puur met de publieke opinie.
Kun je heel onterecht vinden. En niet moreel hoogstaand. Maar is wel een punt om rekening mee te houden.
En ja. Mij geeft het Joegoslavi associaties. Dat mannen afgeslacht worden. In Europa.
Ziet er uit als computerspelletje. Vooral de explosies.quote:
quote:Op zondag 3 april 2022 01:33 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]
Hoe kan dat nou? In Rusland kon je toch alles zeggen Wierd?
Wierd heeft gister nog weer in een podcast Oekrane beschuldigd dat het terugvecht en zo een diplomatieke oplossing in de weg zit. Vandaag heeft Wierd nog weer geklaagd over het gebrek aan 'neutrale duiding' terwijl hij dagelijks in 3 talkshows zit om de aandacht af te leiden van het Russische geweld. De klassieke Wierd, wiens baan bestaat om 24/7 van krant tot tv te verkondigen dat je niet meer mag zeggen wat hij op dat moment zegt.
Interessant is dus dat Rusland ook weg gaat/wil uit de Ruimte.quote:bron: errr.thee 03apr22
• Russia says Europe needs to ‘sober up’
• No way NATO will deploy troops to Ukraine – Germany
• China ‘eating US’ lunch’ in Latin America, senator warns
• Italy ready to guarantee Ukraine’s neutral status
• Finland can join NATO without referendum – president
• German industry would collapse without Russian gas – BDI
• Western media clubs together to white-wash Ukrainian Neo-Nazis
• Russia set to end cooperation with West on space station
• Australia responds to claims it betrayed Ukraine
• US makes call on nuclear missile test
• EU to let Ukraine refugees convert hryvnas into euros for free
• Europe's top economy faces worst cost of living crisis in decades – govt data
• US confirms dispatch of chemical weapons protection
• German army officer charged with ‘spying’
• The Ukraine ‘aid’ bill that’s actually a license to kill and defraud
• Gold-backed ruble could be a game-changer (INTERVIEW)
• US reveals more military aid for Ukraine
• Anti-Russian sanctions don’t work – Poland
• Ukraine wants Russia’s sanctioned forex reserves
• Japan says it won't scrap Russia projects
• UK won’t get Russian gas – Moscow
• Can the EU afford to threaten and punish China?
• France’s Macron is a key enabler of NATO’s anti-Russian provocations
• Regime change has been the US goal in Russia for years
• The road to Ukraine started with 1999’s Kosovo War
• Western elites are exploiting the Ukraine conflict to lower the standard of living
• How the Ukraine conflict could affect African nations
• Eurozone inflation hits historic high
• Sporting sanctions: How do Russia’s compare with other nations?
• Russia ramps up gas supply to China
• EU state bans ‘V’ and ‘Z’ after honoring SS
• What paying for gas in rubles means for foreign buyers
• Russia views modern Ukraine as a ‘hostile’ country – Kremlin
• First EU country ceases buying Russian natural gas (Litouwen)
• EU has ‘sanctioned itself’ into fuel poverty or worse – UK ex-diplomat
Reageer je hiermee wellicht indirect op mijn post?quote:Op zondag 3 april 2022 01:40 schreef HiZ het volgende:
Oekrane zonder meer bestempelen als 'Oost-Europees' is Russische propaganda herhalen. Dat land is overduidelijk gekenmerkt door verschillende orintatie van de delen van het land. Het westelijke deel is herkenbaar midden-Europees.
Welke Duitse militair is gepakt voor spionnenwerk?quote:Op zondag 3 april 2022 01:41 schreef Vallon het volgende:
Nu ik toch even bezig was met RT te bekijken, (random) summup:
[..]
Interessant is dus dat Rusland ook weg gaat/wil uit de Ruimte.
Verder het bekende lijstje dat "journalistiek" van alles (inhoudelijk correct) noemt met als hoofddoel dan 'vragen' te stellen die gebruikt kunnen worden om zaken anders te doen/kunnen voorstellen.
Kritiek is ok, aversie is weer wat anders en heeft maar deels met kritiek te maken, maar ook met eigen geloof en gevoel, dus nooit objectief,quote:Op zondag 3 april 2022 01:31 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat is weer zo'n onzinnig frame, alsof die 2 elkaar berhaupt vaak of altijd uitsluiten. Maar wel lekker makkelijk, om net te doen alsof mensen die niet altijd een aversie koesteren richting de overheid niet kritisch na kunnen denken.
Ik zie veel woorden. Maar begrijp niet wat je wil zeggen.quote:Op zondag 3 april 2022 01:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je vraag was specifiek "onze publieke opinie (in de westerse landen)", niet "de publieke opinie".
Oekrane is Oost-Europa, en zo'n beetje het meest oostelijke deel tot aan het Russische deel van Europa. Ik vind het wat vergezocht dat je het eerst over "westerse landen" hebt, en dan opeens het geografische aspect (Europa) naar boven brengt m.b.t. het "accepteren van deze beelden".
Uiteraard heeft iedereen haar/zijn eigen mening en associaties, dus daar valt verder ook niet over te twisten.
Gepakt weet ik niet, wel dat die (reservist) wordt verdacht......quote:Op zondag 3 april 2022 01:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Welke Duitse militair is gepakt voor spionnenwerk?
Hier een crosslink https://www.aljazeera.com(...)th-spying-for-russiaquote:An officer in the German Army reserve has been charged on allegations that he spied for Moscow’s intel service, and is accused of passing sensitive military and financial information to Russia for nearly a decade.
Identified only as ‘Ralph G’ by local authorities, the man was charged in mid-March by the state court in Duesseldorf on suspicions that he “worked for a foreign secret service against the Federal Republic of Germany and against a NATO state party,” the country’s federal prosecutor’s office announced on Friday.
quote:Op zondag 3 april 2022 01:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Tof filmpje
Edit: ow, blijkt uit de videogame Arma 3 te zijn...
Doet me denken aan Ogrish en Bestgore van vroeger.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:31 schreef Geerd het volgende:
Russoldat.info kun je kijken hoe het echt gaat met de ruskies...pas op gore..
Die kreeg ik mobiel niet mee volgens mij maar okquote:Op zondag 3 april 2022 02:43 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Staat ook in de beschrijving van de video
Jij beseft niet dat doorgaans, hoe dichterbij iets is, hoe meer met het mensen raakt? Dat is geen ratio maar menselijke aard/natuur.quote:
Hoe zou je dat verschil aan aanduiden? Ik zou het hele Oostblok als Oost-Europees bestempelen. Wat je wel ziet is dat West-Oekrane wat dichter bevolkt is.quote:Op zondag 3 april 2022 01:40 schreef HiZ het volgende:
Oekrane zonder meer bestempelen als 'Oost-Europees' is Russische propaganda herhalen. Dat land is overduidelijk gekenmerkt door verschillende orintatie van de delen van het land. Het westelijke deel is herkenbaar midden-Europees.
Hoezo zijn een invasie op Europees grondgebied, oorlogsmisdaden en moord en vernietiging op grote schaal ineens een reden om je maximaal in te zetten voor deze sancties? Waar is je VOC-mentaliteit?quote:Op zondag 3 april 2022 09:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Mark en Wopke zijn wsl al het hele weekend aan het rondbellen om te kijken wie er in hun plaats zijn hoofd op het hakblok van de publieke opinie wil leggen!
Tja Zelensky gaat daar niet mee akkoord dus laat zo zijn eigen bevolking afslachten. Moedige man hoor.quote:Op zondag 3 april 2022 09:43 schreef vosss het volgende:
Dit hoeft toch allemaal niet zo lang te duren. Iedereen weet waar dit onvermijdelijk op uit gaat draaien.
1. Rusland krijgt de Donbass en de Krim.
2. Oekrane geeft aan geen NAVO lid te willen worden en neutraal te blijven.
3. Oekrane krijgt veiligheidsgaranties.
4. Rusland trekt zich terug.
Waarom kan men daar niet gewoon even een klap op geven? Meer zit er voor beiden niet in en elke dag oorlog extra is meer ellende aan beide kanten.
Totale bullshit, zoals al je posts. Poetin is helemaal niet uit op alleen Donbas en de Krim.quote:Op zondag 3 april 2022 09:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Tja Zelensky gaat daar niet mee akkoord dus laat zo zijn eigen bevolking afslachten. Moedige man hoor.
Ow, ik was Luhansk vergeten. Klein bier zou ik zeggen.quote:Op zondag 3 april 2022 09:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Totale bullshit, zoals al je posts. Poetin is helemaal niet uit op alleen Donbas en de Krim.
Ja joh, die Putin is zo betrouwbaar, die houd zich vast wel aan zijn afspraken...quote:Op zondag 3 april 2022 09:43 schreef vosss het volgende:
Dit hoeft toch allemaal niet zo lang te duren. Iedereen weet waar dit onvermijdelijk op uit gaat draaien.
Waarom kan men daar niet gewoon even een klap op geven? Meer zit er voor beiden niet in en elke dag oorlog extra is meer ellende aan beide kanten.
Met zo'n instelling kom je er nooit uit.quote:Op zondag 3 april 2022 09:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ja joh, die Putin is zo betrouwbaar, die houd zich vast wel aan zijn afspraken...
Die heb ik nooit gehad. De VOC deed ook afschuwelijke dingen in de oost. En in Holland zelf. Jongens werden dronken gevoerd, verleidt ergens een kruisje te zetten en zeeziek wakker. Een paar Hollandse oligarchen profiteerden van uitbuiting. Mijn voorouders komen niet uit Holland, zij werden uitgebuit in de Drentse turfvelden en sliepen ten tijde van de VOC in plaggenhutten of onder de blote hemel.quote:Op zondag 3 april 2022 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoezo zijn een invasie op Europees grondgebied, oorlogsmisdaden en moord en vernietiging op grote schaal ineens een reden om je maximaal in te zetten voor deze sancties? Waar is je VOC-mentaliteit?
Bedoel je die man die openbaart dat hij nog steeds in de hoofdstad zit, buiten rondloopt ipv veilig in de bunker en tig vlogs gepost heeft met zichzelf en zijn omgeving erop, dat is een lafaard ja?quote:Op zondag 3 april 2022 09:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Tja Zelensky gaat daar niet mee akkoord dus laat zo zijn eigen bevolking afslachten. Moedige man hoor.
Ja, maar dat heeft niets te maken met wat jij post.quote:Op zondag 3 april 2022 09:53 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Bedoel je die man die openbaart dat hij nog steeds in de hoofdstad zit, buiten rondloopt ipv veilig in de bunker en tig vlogs gepost heeft met zichzelf en zijn omgeving erop, dat is een lafaard ja?
Goed initiatief! Komt voor mij niet helemaal als een verassing, ik zag dat Costa ook een schip aan had geboden aan de Italiaanse overheid, hopelijk komt dat ook tot een overeenkomst.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:01 schreef Tijger_m het volgende:
Creatieve oplossingen, soms kan Nederland het nog:
[..]
Met de instelling die jij hier continu voorstelt had Poetin naast heel Oekrane ook Polen, de Baltische staten, Moldavi en Finland 'gedenazificeerd'.quote:Op zondag 3 april 2022 09:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Met zo'n instelling kom je er nooit uit.
Do tell, please.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:48 schreef capricia het volgende:
[..]
ja.
Het is 'gewoon' een advocatenkantoor op de Zuidas. Heb daar wat zaken ingericht. Begin nu ook vragen en bepaalde wensen wat beter te begrijpen.
Zelenskyy vertegenwoordigt een regering en een volk dat ronduit achter hem staat.quote:Op zondag 3 april 2022 09:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dat heeft die geschiedvervalsende boomer in het Kremlin enkel en alleen aan zichzelf te danken.quote:Op zondag 3 april 2022 09:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd.quote:
Putin vetrouwen heeft niet echt gewerkt.. juist door niet die instelling te hebben zijn we hier beland.quote:Op zondag 3 april 2022 09:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja echt verschrikkelijk inderdaad.quote:Op zondag 3 april 2022 10:20 schreef AnneX het volgende:
Kots.misselijk van de verhalen en beelden.
Ongelooflijk. En dat moesten de Russische kinderen doen? die zijn voorgelogen over een oefening.
En vrouwen die verkracht worden kunnen beter ook maar gewoon meewerken en toegeven aan hun verkrachting.quote:Op zondag 3 april 2022 09:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Het is maar waar je meer waarde aan hecht.quote:Op zondag 3 april 2022 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En vrouwen die verkracht worden kunnen beter ook maar gewoon meewerken en toegeven aan hun verkrachting.
Ik heb daar, net als met beelden van gesneuvelde SS-ers, toch wat minder moeite mee.quote:Op zondag 3 april 2022 10:25 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Ja echt verschrikkelijk inderdaad.
Die foto's van dode Russische soldaten ook, hoofdzakelijk begin-twintigers. Wat een ellende, zoveel slachtoffers.
Kankerputin
Het schijnt dat ze een kort rokje droegen, dus dan vraag je er om.quote:Op zondag 3 april 2022 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En vrouwen die verkracht worden kunnen beter ook maar gewoon meewerken en toegeven aan hun verkrachting.
Ik heb dat ook wel, anderzijds denk ik dat er een hoop zijn die net zo goed slachtoffer zijn als de Oekraners. En ook een heel aantal die het wel verdienden.quote:Op zondag 3 april 2022 10:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb daar, net als met beelden van gesneuvelde SS-ers, toch wat minder moeite mee.
Komt Poetin er niet uit, bedoel je?quote:Op zondag 3 april 2022 09:50 schreef vosss het volgende:
[..]
In beide gevallen is het dus het beste om de Russen er zo snel mogelijk uit te werken.quote:Op zondag 3 april 2022 10:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is maar waar je meer waarde aan hecht.
Aan je land of aan mensen.
Ik ook, maar als ik even verder denk zie ik ook de ellende daarachter.quote:Op zondag 3 april 2022 10:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb daar, net als met beelden van gesneuvelde SS-ers, toch wat minder moeite mee.
Ik begrijp dat je cynisch bent vanwege de breindoden hier die hardnekkig Poetin en zijn roversbende blijven verdedigen. Maar meewerken helpt niet. Worden ze daarna alsnog vermoord. Beter houden alle vrouwen vanaf vier jaar een scherp mes bij zich, doen alsof ze meewerken en snijden ze hun verkrachter zijn kroonjuwelen af.quote:Op zondag 3 april 2022 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Andere oost-Europese volkeren is het na, eeuwenlange onderdrukking in o.a. het Oostenrijk/Hongaarse rijk, na de val van het communisme gelukt om (weliswaar soms met vallen en opstaan) democratische staten van hun landen te maken.quote:Op zondag 3 april 2022 10:33 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Ik ook, maar als ik even verder denk zie ik ook de ellende daarachter.
Zoals die anti-oorlogsdemonstrant die opgepakt werd en na een paar weken bajes gelijk bij vrijlating moest tekenen voor militaire dienst. Zal me niet verbazen als er veel meer van dit soort gevallen zijn.
Maar ik ben het verder met je eens.
Waarom zou Rusland Donbas en Krim krijgen? Waarom zou Oekrane neutraal moeten blijven.quote:Op zondag 3 april 2022 09:43 schreef vosss het volgende:
Litouwen heeft een LNG terminal, Letland haalde 90% van hun gas uit Rusland maar ze gebruiken minder gas dan Litouwen, en Estland gebruikt nog veel minder gas. De gasconsumptie van de baltische staten is samen slechts 1.2% van de gasconsumptie van de EU.quote:
Yepquote:Op zondag 3 april 2022 10:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je cynisch bent vanwege de breindoden hier die hardnekkig Poetin en zijn roversbende blijven verdedigen. Maar meewerken helpt niet. Worden ze daarna alsnog vermoord. Beter houden alle vrouwen vanaf vier jaar een scherp mes bij zich, doen alsof ze meewerken en snijden ze hun verkrachter zijn kroonjuwelen af.
[ twitter ] Want wat denk je dat er gebeurd is met die 5 vrouwen die ze langs de kant van de weg dood onder een halfverbrande deken hebben gevonden?
Dat doet ie zelf wel zodra ie doorheeft dat ie de lul is en zijn arrestatie zeer dichtbij is...quote:Op zondag 3 april 2022 10:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland Donbas en Krim krijgen? Waarom zou Oekrane neutraal moeten blijven.
Van mij hoeft Oekrane niet bij de NAVO, maar zoiets is niet tussen Oekrane en NAVO en die smerige schoft van een Putin heeft er geen zak mee te maken.
Enige wat hij dient te krijgen is een veroordeling tot doodstraf (liefst zo pijnlijk en gruwelijk mogelijk), liefst door de Russen zelf nadat ze tot inkeer zijn gekomen hoe die gore schoft grove misdaden heeft gepleegd in eigen land en nog veel malen ergere misdaden in het buitenland waaronder de buurlanden.
Rusland ging Oekrane in met 45.000 bodybags en mobiele crematoria. Voor een oorlog waarvan ze zelf dachten dat die na drie dagen wel beslist zou zijn omdat een paar commandanten omgekocht konden worden en het leger niet zou willen sterven voor Zelenskyy.quote:Op zondag 3 april 2022 10:44 schreef zoost het volgende:
Ongelofelijk; wat een afschuwelijke beelden. Wat is daar gebeurd? Hoezo zijn al die burgers met gebonden handen gexecuteerd? Waarom hebben de russen dit gedaan?
Ja op de gehele Europese markt zijn ze een kleine speler, maar als je 90% van je gas uit Rusland haalt dan heb je dat toch niet zo vervangen?quote:Op zondag 3 april 2022 10:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Litouwen heeft een LNG terminal, Letland haalde 90% van hun gas uit Rusland maar ze gebruiken minder gas dan Litouwen, en Estland gebruikt nog veel minder gas. De gasconsumptie van de baltische staten is samen slechts 1.2% van de gasconsumptie van de EU.
Oorlog is zo ongeveer het afschuwelijkste dat er bestaat. Met 'beschaving' heeft het helaas helemaal niets (meer) te maken. Dat leren we al op school, tijdens geschiedenislessen.quote:Op zondag 3 april 2022 10:44 schreef zoost het volgende:
Ongelofelijk; wat een afschuwelijke beelden. Wat is daar gebeurd? Hoezo zijn al die burgers met gebonden handen gexecuteerd? Waarom hebben de russen dit gedaan?
2 opties: Je noemt het fake of je wijst naar dingen die de andere partij heeft gedaan.quote:Op zondag 3 april 2022 10:52 schreef Breekfast het volgende:
Blijf het bizar vinden dat de Kremlin-partij in ons land, Forum, nog steeds op 4 zetels staat in de peilingen. Echt onbegrijpelijk. Hoe rationaliseren die mensen zoiets als ze de beelden uit Bucha zien?
Een land bestaat uit de mensen die er wonen, de rest is modder. We zien nu hoe Putin mensen behandelt, dus als je van mensen houd, trap je hem Ukraine EN Rusland uit.quote:Op zondag 3 april 2022 10:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is maar waar je meer waarde aan hecht.
Aan je land of aan mensen.
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Op de beelden die ik heb gezien liggen de lijken om de zoveel meter voor de huizen, het lijkt erop alsof ze mensen uit hun huizen hebben gehaald, geboeid en gexecuteerd.quote:Op zondag 3 april 2022 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Rusland ging Oekrane in met 45.000 bodybags en mobiele crematoria. Voor een oorlog waarvan ze zelf dachten dat die na drie dagen wel beslist zou zijn omdat een paar commandanten omgekocht konden worden en het leger niet zou willen sterven voor Zelenskyy.
Verwachtten ze in drie dagen een derde van hun leger te verliezen, of was het doel altijd al een zuivering van alle kritische Oekrainers?
En Kremlin-lover LePen is een serieuze presidentskandidate in Frankrijk en de belangrijkste uitdager van Macron. Putinbuddy Orban gaat vandaag de geriggede verkiezingen in Hongarije weer eens winnen.quote:Op zondag 3 april 2022 10:52 schreef Breekfast het volgende:
Blijf het bizar vinden dat de Kremlin-partij in ons land, Forum, nog steeds op 4 zetels staat in de peilingen. Echt onbegrijpelijk. Hoe rationaliseren die mensen zoiets als ze de beelden uit Bucha zien?
De kracht van propaganda en goed kunnen lullen.. En vooral doen of je er voor de burger bent.. Dat jij alles goed zal maken.quote:Op zondag 3 april 2022 10:52 schreef Breekfast het volgende:
Ik weet het niet, ik was er niet bij. Maar ik zie het als volgt: waarschijnlijk keken de mensen naar de Russische aftocht en anders eis je op hoge toon en gewapend toegang tot een huis. Een man doet de deur open. Hij wordt onderschot gehouden en gebonden. Er klinkt geen schot. Zo ga je alle huizen af. Als er een vrouw of kind opendoet, dreig je met verkrachting als de man niet komt.quote:Op zondag 3 april 2022 10:44 schreef zoost het volgende:
Ja, maar hoewel ik de Franse verkiezingen niet echt volg zal LePen die adoratie voor Poetin nu misschien wat downplayen om niet te veel stemmen te verliezen.quote:Op zondag 3 april 2022 11:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En Kremlin-lover LePen is een serieuze presidentskandidate in Frankrijk en de belangrijkste uitdager van Macron. Putinbuddy Orban gaat vandaag de geriggede verkiezingen in Hongarije weer eens winnen.
Ik weet niet of je kan rekenen...quote:Op zondag 3 april 2022 10:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Op de beelden die ik heb gezien liggen de lijken om de zoveel meter voor de huizen, het lijkt erop alsof ze mensen uit hun huizen hebben gehaald, geboeid en gexecuteerd.
Ik hoop dat dit goed wordt onderzocht en dat de schuldigen worden berecht. En wat sneller dan bij MH17.
Derde optie: de U-bocht, het is eigenlijk hun eigen schuld, hadden ze maar niet ……quote:Op zondag 3 april 2022 10:58 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
2 opties: Je noemt het fake of je wijst naar dingen die de andere partij heeft gedaan.
Voor Letland komt die 90% neer op 1 Q-Max LNG tanker per maand (gerekend aan 1m LNG = 600 m gas). Dat zijn hoeveelheden die je misschien kan regelen dankzij bevriende landen. Duitsland daarentegen zou 18 a 19 zulke tankers per maand nodig hebben.quote:Op zondag 3 april 2022 10:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja op de gehele Europese markt zijn ze een kleine speler, maar als je 90% van je gas uit Rusland haalt dan heb je dat toch niet zo vervangen?
Ik ben benieuwd naar de interviews met de vrouwen en kinderen uit die huizen. Wat er gebeurd is.quote:Op zondag 3 april 2022 11:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik was er niet bij. Maar ik zie het als volgt: waarschijnlijk keken de mensen naar de Russische aftocht en anders eis je op hoge toon en gewapend toegang tot een huis. Een man doet de deur open. Hij wordt onderschot gehouden en gebonden. Er klinkt geen schot. Zo ga je alle huizen af. Als er een vrouw of kind opendoet, dreig je met verkrachting als de man niet komt.
Zelfs als mensen zien dat alle mannen geboeid worden, raken ze nog niet zo erg in paniek dat ze wegvluchten en zich verstoppen.
Pas als je denkt alle mannen vleugellam te hebben, begin je met de slachting.
Ik denk zoiets, want echt, als je de omgeving kent en je eigen huis, kan je je echt wel onvindbaar maken, al ga je maar plat op het dak liggen. En niemand is ongeboeid gevlucht, niemand heeft zich verstopt.
Misschien vonden de Russen het irritant dat mensen naar hun aftocht keken?
O ja, die pleet ze daun, ze heeft een paar miljoen verkiezingsfolders waar ze naast haar grote held staat te stralen vernietigd.quote:Op zondag 3 april 2022 11:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar hoewel ik de Franse verkiezingen niet echt volg zal LePen die adoratie voor Poetin nu misschien wat downplayen om niet te veel stemmen te verliezen.
Baudet komt er gewoon openlijk en bloot voor uit.
En hoe gaat de gaskraan dichtdraaien dat voorkomen?quote:Op zondag 3 april 2022 11:15 schreef Cherni het volgende:
Als wij zelf niet ontzettend veel willen pijn leiden zou je zelf meteen van alles wat met Rusland en Ja ook China af moeten. Meteen zelf die gaskraan dichtdraaien.
Anders ben ik bang dat Rusland nog zeer lang in de Oekrane gaat huis houden met een ongekende moordpartijen en wat al niet meer. Het word steeds grimmiger.
Zijn oorlogsmachine word tot op vandaag de dag nog door gas dat wij inkopen gefinancierd. Dat chantage middel dat gebruikt word door die facist in het Kremlin is waanzin.quote:Op zondag 3 april 2022 11:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En hoe gaat de gaskraan dichtdraaien dat voorkomen?
Nederlands fantastische actie op het gebied van sancties bestaat er tot nu toe uit dat er een cordinator wordt gezocht.quote:Op zondag 3 april 2022 11:15 schreef Cherni het volgende:
Als wij zelf niet ontzettend veel pijn willen leiden(enorme economische crisis) zou je zelf meteen van alles wat met Rusland en Ja ook China af moeten. Meteen zelf die gaskraan dichtdraaien etc.
Anders ben ik bang dat Rusland nog zeer lang in de Oekrane gaat huis houden ongekende moordpartijen en wat al niet meer. Het word steeds grimmiger.
Laten we hopen dat het niet waar is...quote:Op zondag 3 april 2022 11:15 schreef xpompompomx het volgende:
Gatverdamme. Heb vanochtend de eerste verhalen gelezen over meisjes, niet ouder dan 10, met recto-vaginale scheuren.
Slechts 16.7% van hun inkomsten van fosiele brandstoffen komen van gas. De rest is olie.quote:Op zondag 3 april 2022 11:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zijn oorlogsmachine word tot op vandaag de dag nog door gas dat wij inkopen gefinancierd.
Dat wordt nogal snel vergeten, inderdaad.quote:Op zondag 3 april 2022 11:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Slechts 16.7% van hun inkomsten van fosiele brandstoffen komen van gas. De rest is olie.
We zijn niet de enige hoor die verzaken. Als de Britten er serieus werk van zouden maken dan was de helft van het Londense vastgoed nu in beslag genomen. Daar hoor je ook niks over.quote:Op zondag 3 april 2022 11:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nederlands fantastische actie op het gebied van sancties bestaat er tot nu toe uit dat er een cordinator wordt gezocht.
Zoveel daadkracht, zucht!
Ik vind het zo hypocriet.. De zeikers lopen al jarenlang te zeiken dat Nederland niemand oppakt i.v.m. MH17.. wat totaal logisch is.. Heel cru gezegd wil je geen escalatie door die 300 levens..quote:
En dan nog, zie wat er in Noord Korea gebeurd, het volk laten verhongeren maar wel nukes bouwen..quote:Op zondag 3 april 2022 11:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Slechts 16.7% van hun inkomsten van fosiele brandstoffen komen van gas. De rest is olie.
Nee hoor, die zijn aan het bedenken hoe ze de Oekraners, de Nato, de EU of Zelenskyy de schuld kunnen geven.quote:Op zondag 3 april 2022 11:19 schreef bijdehand het volgende:
De poetinpijpers zijn plots allemaal weg hier.
En ze liken elkaars -inderdaad zeldzaam geworden- bijdragen.quote:Op zondag 3 april 2022 09:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Mwoa, lijkt hij me helaas niet het type voorquote:Op zondag 3 april 2022 10:52 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat doet ie zelf wel zodra ie doorheeft dat ie de lul is en zijn arrestatie zeer dichtbij is...
Meen je nietquote:Op zondag 3 april 2022 08:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij beseft niet dat doorgaans, hoe dichterbij iets is, hoe meer met het mensen raakt? Dat is geen ratio maar menselijke aard/natuur.
Stedenbanden aanknopen, was een voorstel van Zelenskyy.quote:Op zondag 3 april 2022 11:21 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.instagram.com/iq.building.house/?hl=en+
Oekraine is heel goed in staat om snel te bouwen ,
Daar zijn het meesters in
eeen kennis van me heeft zo een huis daar gekocht vorig jaar
Het betrekken van europese landen bij de herbouw is meer een financiele kwestie lijkt me
Positief. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.quote:Op zondag 3 april 2022 11:19 schreef bijdehand het volgende:
In hoeverre is dit bevestigd door bronnen met een fatsoenlijke reputatie?quote:Op zondag 3 april 2022 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Rusland ging Oekrane in met 45.000 bodybags en mobiele crematoria.
Of misschien zijn dit geplande acties door daarvoor bestemde troepen, Wagner b.v.quote:Op zondag 3 april 2022 11:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
Misschien vonden de Russen het irritant dat mensen naar hun aftocht keken?
Ook van de FrontPage?quote:Op zondag 3 april 2022 11:19 schreef bijdehand het volgende:
Dat is simpel, door te zeggen: Dat krijg je er nu van sinds er zoveel wapens geleverd zijn.quote:Op zondag 3 april 2022 11:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nee hoor, die zijn aan het bedenken hoe ze de Oekraners, de Nato, de EU of Zelenskyy de schuld kunnen geven.
Westerse happy few houden hun Russische oligarchenvriendjes en vriendinnetjes gewoon de hand boven het hoofd hoor. Allemaal heel erg, zo'n oorlog en genocide en zo, maar het zou veel erger zijn wanneer zij hun dagelijkse portie coke, hun miljoenenjachten en hun wagenpark vol wanstaltig gewrapte Lamborghini's en Bentleys zouden moeten ontberen.quote:Op zondag 3 april 2022 11:22 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We zijn niet de enige hoor die verzaken. Als de Britten er serieus werk van zouden maken dan was de helft van het Londense vastgoed nu in beslag genomen. Daar hoor je ook niks over.
Niks. Die hebben het te druk met het jagen op WEF-spoken. Want dat is echt belangrijk. Ofzo.quote:Op zondag 3 april 2022 11:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Positief. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Eens kijken wat Thierry ‘extreem mild optreden’ Baudet er van zegt.
Poetin's horde doet een loepzuivere Dirlewanger, dat had nu niemand aan zien komen...quote:Op zondag 3 april 2022 11:15 schreef xpompompomx het volgende:
Gatverdamme. Heb vanochtend de eerste verhalen gelezen over meisjes, niet ouder dan 10, met recto-vaginale scheuren.
Die vinden vast wel een plausibele verklaring hiervoor... en z'n volgers trappen er gewoon in..quote:Op zondag 3 april 2022 11:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Positief. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Eens kijken wat Thierry ‘extreem mild optreden’ Baudet er van zegt.
[youtube] https://www.tf1.fr/tmc/quotidien-avec-yann-barthes/videos/la-photo-de-marine-le-pen-et-vladimir-poutine-que-le-rn-aurait-du-effacer-33965132.html[/youtube]quote:Op zondag 3 april 2022 11:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar hoewel ik de Franse verkiezingen niet echt volg zal LePen die adoratie voor Poetin nu misschien wat downplayen om niet te veel stemmen te verliezen.
Baudet komt er gewoon openlijk en bloot voor uit.
Al die huurlingen zorgen natuurlijk ook voor veel ellende. Wie cordineert huurlingen etc. Maar de hoofdverantwoordelijke blijft Poetin die deze ellende gestart is en geen woord van Russische zijde om zelf ook een onderzoek in te stellen van al die burgerslachtoffers. Maar dat wisten we eigenlijk al. Rusland zal nooit zijn misdaden toegeven ook al komen er bewijzen.quote:Op zondag 3 april 2022 11:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of misschien zijn dit geplande acties door daarvoor bestemde troepen, Wagner b.v.
'Come and see'..wat een film.quote:Op zondag 3 april 2022 11:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Poetin's horde doet een loepzuivere Dirlewanger, dat had nu niemand aan zien komen...
Juich niet te vroeg: wappieuurtje is meestal 's avonds laat.quote:Op zondag 3 april 2022 11:19 schreef bijdehand het volgende:
Bijstandtrekkers en onrendabelen zijn over het algemeen inderdaad meer nachtdieren.quote:Op zondag 3 april 2022 11:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Juich niet te vroeg: wappieuurtje is meestal 's avonds laat.
Een wraakactie lijkt me waarschijnlijker. Zoals de Duitsers tijdens de eerste wereldoorlog in Belgi deden ("The rape of Belgium"): Volgens Duitse legerarchieven waren er 101 gevallen waarin 10 of meer burgers werden gexecuteerd wegens "guerrilla aanvallen" op Duitse troepen.quote:Op zondag 3 april 2022 11:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of misschien zijn dit geplande acties door daarvoor bestemde troepen, Wagner b.v.
Is in Nederland ook gebeurt hoor, alleen ging daar wel een rechtelijke uitspraak aan vooraf, de hele mannelijke bevolking van Putten is bijvoorbeeld geexecuteerd.quote:Op zondag 3 april 2022 11:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Een wraakactie lijkt me waarschijnlijker. Zoals de Duitsers tijdens de eerste wereldoorlog in Belgi deden ("The rape of Belgium"): Volgens Duitse legerarchieven waren er 101 gevallen waarin 10 of meer burgers werden gexecuteerd wegens "guerrilla aanvallen" op Duitse troepen.
Zachte heelmeesters, stinkende wonden.quote:Op zondag 3 april 2022 11:46 schreef MatthijsDJ het volgende:
Met deze shit komt meer en meer de vraag: "Hoeveel Oekraense levens is onze vrijheid waard". Wetende dat een full blown oorlog met Rusland nog veel meer mensenlevens gaat kosten..
Wat een enorme kut situatie...
Hoho ik post ook wel vaker in de nacht. Sterker nog, vaker in de nacht dan overdag. Komt ook door een ander ritme wegens werk.quote:Op zondag 3 april 2022 11:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bijstandtrekkers en onrendabelen zijn over het algemeen inderdaad meer nachtdieren.
Het doet veel mensen (ook juist internationaal) aan Srebrenica denken (trending op Twitter)..Voor wat dat waard is.quote:Op zondag 3 april 2022 11:46 schreef MatthijsDJ het volgende:
Met deze shit komt meer en meer de vraag: "Hoeveel Oekraense levens is onze vrijheid waard". Wetende dat een full blown oorlog met Rusland nog veel meer mensenlevens gaat kosten..
Wat een enorme kut situatie...
Hahha lijkt erg op mijn nachtpatroon, alleen slaap ik wat eerder maar ook vroeger op.quote:Op zondag 3 april 2022 11:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hoho ik post ook wel vaker in de nacht. Sterker nog, vaker in de nacht dan overdag. Komt ook door een ander ritme wegens werk.![]()
Ik lig over het algemeen pas om 4.00 uur in mijn nest maar sta wel weer om 9.00 uur op. Ongezond allemaal, maar ja, je moet wat.
Ik ben Belg, vandaar.quote:Op zondag 3 april 2022 11:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is in Nederland ook gebeurt hoor, alleen ging daar wel een rechtelijke uitspraak aan vooraf, de hele mannelijke bevolking van Putten is bijvoorbeeld geexecuteerd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Razzia_van_Putten
Het is misschien geen populaire mening, maar ik denk dat alleen een full blown oorlog dit gaat stoppen.. Putin moet weg.. En dan moeten we echt als het westen Rusland hervormen.. Dat land heeft zoveel potentie..quote:
Hoe je dat uit mijn post weet te trekken weet ik niet, dus het zal ouwe KreKkeRt.quote:Op zondag 3 april 2022 11:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij bent degene die dit niet lijkt te beseffen.
Jammer dat zulke films niet op streamingdiensten beschikbaar zijn.quote:Op zondag 3 april 2022 11:39 schreef capricia het volgende:
[..]
'Come and see'..wat een film.
Ik mis alleen nog het opsluiten en vervolgens in de fik steken van gebouwen.
@Repentlessquote:
quote:Op zondag 3 april 2022 11:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jammer dat zulke films niet op streamingdiensten beschikbaar zijn.
Deze dus.quote:
En dan hebben we nog heel veel niet gezien. Tientallen dorpjes ten noorden van Kiev, wat er zich precies afspeelt op de oost- en zuidflank. Hoogstwaarschijnlijk meer van hetzelfde.quote:Op zondag 3 april 2022 11:58 schreef capricia het volgende:
[..]
@:repentless
Zie je dat mensen het gaan vergelijken met voormalig Joegoslavi?
Dit heeft echt invloed op de publieke opinie.
Mijn dochter bijna 10 is net zoals ik genteresseerd in WOII.. Ben nu bezig om langzaam aan haar wat mee te geven van de gruwelijkheden.. Dus kijken we nu samen het Auswitch Report.. Niet in n keer maar stukje bij stukje..quote:Op zondag 3 april 2022 11:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jammer dat zulke films niet op streamingdiensten beschikbaar zijn.
Vergeet het maar, de gemiddelde Rus wil nu eenmaal in een oorlogszuchtige dictatuur leven. Het enige wat we als EU kunnen doen is een nieuw ijzeren gordijn optrekken en Rusland kapot sanctioneren zodat het land in de toekomst zo min mogelijk een bedreiging kan vormen.quote:Op zondag 3 april 2022 11:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het is misschien geen populaire mening, maar ik denk dat alleen een full blown oorlog dit gaat stoppen.. Putin moet weg.. En dan moeten we echt als het westen Rusland hervormen.. Dat land heeft zoveel potentie..
Overigens zeg ik hier niet mee dat de "westerse" cultuur zo fantastisch is, maar wel beter dan de cultuur die nu in Rusland heerst.
Ik gok een Rwanda 2...quote:Op zondag 3 april 2022 12:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan hebben we nog heel veel niet gezien. Tientallen dorpjes ten noorden van Kiev, wat er zich precies afspeelt op de oost- en zuidflank. Hoogstwaarschijnlijk meer van hetzelfde.
Wat moet dat in Mariupol dan wel niet geven.quote:Op zondag 3 april 2022 12:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan hebben we nog heel veel niet gezien. Tientallen dorpjes ten noorden van Kiev, wat er zich precies afspeelt op de zuidflank. Hoogstwaarschijnlijk meer van hetzelfde.
Het beest in de mens onder ogen zien idd.quote:Op zondag 3 april 2022 12:02 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Mijn dochter bijna 10 is net zoals ik genteresseerd in WOII.. Ben nu bezig om langzaam aan haar wat mee te geven van de gruwelijkheden.. Dus kijken we nu samen het Auswitch Report.. Niet in n keer maar stukje bij stukje..
Mijn vrouw snapt mijn interesse in deze gruwelijkheden niet, maar ik wil het zelf zien.. dat kwaad in de ogen kijken. En mijn dochter leren waartoe mensen in staat zijn.
Zo ook nu, ik wil het zien.. Ik wil weten wat er echt gebeurd.. En dan ook niet blind zijn voor eventuele misdaden door Oekrane zelf..
Of totale vernietiging.quote:Op zondag 3 april 2022 12:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vergeet het maar, de gemiddelde Rus wil nu eenmaal in een oorlogszuchtige dictatuur leven. Het enige wat we als EU kunnen doen is een nieuw ijzeren gordijn optrekken en Rusland kapot sanctioneren zodat het land in de toekomst zo min mogelijk een bedreiging kan vormen.
Hoe heeft deze scenario uitgepakt in Afghanistan?quote:Op zondag 3 april 2022 11:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Het is misschien geen populaire mening, maar ik denk dat alleen een full blown oorlog dit gaat stoppen.. Putin moet weg.. En dan moeten we echt als het westen Rusland hervormen.. Dat land heeft zoveel potentie..
Overigens zeg ik hier niet mee dat de "westerse" cultuur zo fantastisch is, maar wel beter dan de cultuur die nu in Rusland heerst.
Tjah... maar dan zal het gevaar altijd blijven bestaan.. Besef wel dat hun mening gekleurd is door angst van die dictator..quote:Op zondag 3 april 2022 12:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vergeet het maar, de gemiddelde Rus wil nu eenmaal in een oorlogszuchtige dictatuur leven. Het enige wat we als EU kunnen doen is een nieuw ijzeren gordijn optrekken en Rusland kapot sanctioneren zodat het land in de toekomst zo min mogelijk een bedreiging kan vormen.
Dankjewel!quote:
Ik kijk niet naar beelden van dit conflict(zo nu en dan een foto dat dan geplaatst is bij een artikel). Ik lees het uiteraard wel. Dat is voor mij meer dan genoeg om mij een voorstelling te kunnen maken.quote:Op zondag 3 april 2022 12:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het beest in de mens onder ogen zien idd.
Wel met het verschil dat de Navo met gemak Servi naar de middeleeuwen kon bombarderen. Met Rusland spelen er toch grotere risico's bij ingrijpen.quote:Op zondag 3 april 2022 11:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Het doet veel mensen (ook juist internationaal) aan Srebrenica denken (trending op Twitter)..Voor wat dat waard is.
De roep om ingrijpen wordt sterker.
Ik ben benieuwd hoe Mariopol en de andere bezette steden en dorpen er aan toe zijn.![]()
Daar hebben ze het niet goed afgemaakt.. dat land had verdeelt moeten worden onder de verschillende clans. Niet zeker of dat ooit gelukt was, maar er is niet eens een poging gedaan.quote:Op zondag 3 april 2022 12:04 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hoe heeft deze scenario uitgepakt in Afghanistan?
Ik hoef mijn vriendin ook niet met films als come and see, threads, of docu's over WO II of de SED dictatuur in de DDR aan te komen, dat trekt ze echt niet.quote:Op zondag 3 april 2022 12:02 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Mijn dochter bijna 10 is net zoals ik genteresseerd in WOII.. Ben nu bezig om langzaam aan haar wat mee te geven van de gruwelijkheden.. Dus kijken we nu samen het Auswitch Report.. Niet in n keer maar stukje bij stukje..
Mijn vrouw snapt mijn interesse in deze gruwelijkheden niet, maar ik wil het zelf zien.. dat kwaad in de ogen kijken. En mijn dochter leren waartoe mensen in staat zijn.
Zo ook nu, ik wil het zien.. Ik wil weten wat er echt gebeurd.. En dan ook niet blind zijn voor eventuele misdaden door Oekrane zelf..
Nou ja, voor hem is het makkelijker dan voor de overige landen want ze hadden zich al voorbereid op een exit.quote:
en wat als ze dat niet kunnen betalen? ze zijn een kernmacht, welk land zal de schulden gaan ophalen?quote:Op zondag 3 april 2022 12:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wel met het verschil dat de Navo met gemak Servi naar de middeleeuwen kon bombarderen. Met Rusland spelen er toch grotere risico's bij ingrijpen.
Ik denk dat we beter verder kunnen gaan met ons sanctiepakket uit te breiden. Als we nu fors ingrijpen in de energiemarkt en voor alternatieven gaan zorgen, hoe sneller we het Russische olie- en gas kunnen gaan boycotten.
En dan is de Russische economie gewoon echt de sjaak en kunnen ze hun defensie-uitgaven helemaal niet meer betalen.
Dat denk ik niet. Ik denk eerder aan een soort Stockholm syndroom.quote:Op zondag 3 april 2022 12:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
Vergeet het maar, de gemiddelde Rus wil nu eenmaal in een oorlogszuchtige dictatuur leven.
Daar hebben ze de Russen ook uit geknikkerd. Sterker nog, dat was het einde van d SowjetUnie.quote:Op zondag 3 april 2022 12:04 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hoe heeft deze scenario uitgepakt in Afghanistan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |