Dijs zou idd ook wel kunnen ja.quote:Op zondag 3 april 2022 00:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik gok op de doorgewinterde de Jager of de Dijs die inmiddels wel klaar is met zijn (CPB) planmatig toezicht (SWOV) onderzoek.
Niet genoeg.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:56 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoeveel private military vanuit de VS nu in Oekraïne zit.
Hoe had NATO dit dan kunnen voorkomen?quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen idee wat je reactie met mijn comment te maken heeft. Keb het over kunnen voorkomen. Niet over een nato die Rusland invalt oid.
Jezusmina wat denken sommigen zwart wit.
Oekraïne volpompen met troepen.quote:Op zondag 3 april 2022 00:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe had NATO dit dan kunnen voorkomen?
Dit zegt de Oekraïense luchtmacht er zelf over:quote:Op zondag 3 april 2022 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat wordt al geleverd zoals de Britse StarStreak. Maar systemen als de Patriot vergen te veel tijd nu om haalbaar te zijn. Wel zijn er bijvoorbeeld in Slovakije S-300 batterijen in dienst die Oekraine goed kan gebruiken MAAR dat is de enige luchtverdediging die Slovakije heeft dus zal je die moeten vervangen door bijvoorbeeld Nederlandse Patriots.
Idd. Ruim van te voren al.quote:
Maar wat gaat ie doen dan? Navo-troepen beschieten?quote:Op zondag 3 april 2022 00:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd. Ruim van te voren al.
Maar ja, ook dat zou Rusland nooit geaccepteerd hebben. Ook al was het op uitnodiging van de democratisch gekozen regering van Oekraïne.
We hoeven in principe alleen het luchtruim te bewaken. We hadden er twee jaar geleden al kunnen gaan zitten.quote:Op zondag 3 april 2022 00:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wat gaat ie doen dan? Navo-troepen beschieten?
Wowquote:Op zondag 3 april 2022 00:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit zegt de Oekraïense luchtmacht er zelf over:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Vooropgesteld (zoals ik al eerder aangaf): triest en misdadig. Valt in geen geval goed te praten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik krijg hier echt Joegoslavië beelden bij.![]()
Vraag me af hoe lang onze publieke opinie (in de westerse landen) dit soort beelden gaat accepteren, voordat er harder om fysiek ingrijpen geroepen wordt.
Of dit of ALS de eisen van Rusland beter waren dan oorlog riskeren de eisen van Rusland inwilligen.quote:
Mijn associatie met Joegoslavië komt doordat het beiden Europa is.quote:
Daar zal dan vast nog wel het één en ander van te vinden zijn in administraties...... en helaas voor slimmeriken zijn pogingen in wetenschap dat ze ongewenst zijn, ook aanklachtwaardig.quote:Op zondag 3 april 2022 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Zal mij verbazen als er nog veel is bij Houthoff. Ze hebben weken de tijd gehad om alles buiten NL, buiten de sanctie-landen, te verplaatsen.
Ironie, er is een NAVO land wat de S-400 heeft, het ligt zelfs heel dichtbij. Turkije.quote:Op zondag 3 april 2022 00:20 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit zegt de Oekraïense luchtmacht er zelf over:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Wat is de relevantie van de locatie, wanneer je het hebt over "hoe lang onze publieke opinie (in de westere landen) dit soort beelden gaat accepteren voordat er harder om fysiek ingrijpen wordt geroepen?"quote:Op zondag 3 april 2022 00:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn associatie met Joegoslavië komt doordat het beiden Europa is.
Rusland heeft nooit eisen gesteld, het is een oorlog begonnen en die zijn nooit efficient.quote:Op zondag 3 april 2022 00:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Of dit of ALS de eisen van Rusland beter waren dan oorlog riskeren de eisen van Rusland inwilligen.
De gulden middenweg die we nu zien is niet pareto efficiënt.
Het Westen heeft ingegrepen in het voormalige Joegoslavie toen het te gek werd, volgens mij en dat heeft zeker wel met publieke opinie te maken gehad.quote:Op zondag 3 april 2022 00:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van de locatie, wanneer je het hebt over "hoe lang onze publieke opinie (in de westere landen) dit soort beelden gaat accepteren voordat er harder om fysiek ingrijpen wordt geroepen?"
Je zult een doel hebben en die zul je willen behalen met de minst mogelijke consequenties.quote:Op zondag 3 april 2022 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland heeft nooit eisen gesteld, het is een oorlog begonnen en die zijn nooit efficient.
Omdat het je eigen continent is, je eigen 'buren' zijn. Omdat je er zo heen rijdt. Het is oorlog in Europa.quote:Op zondag 3 april 2022 00:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van de locatie, wanneer je het hebt over "hoe lang onze publieke opinie (in de westere landen) dit soort beelden gaat accepteren voordat er harder om fysiek ingrijpen wordt geroepen?"
Dat is, als rusland niet luistert, als wij x dagen van te voren aankondigen: per dan en dan niet vliegen want - een directe militaire confrontatie tussen NAVO elementen en de russische luchtmacht.quote:Op zondag 3 april 2022 00:25 schreef capricia het volgende:
[..]
We hoeven in principe alleen het luchtruim te bewaken. We hadden er twee jaar geleden al kunnen gaan zitten.
Ik weet niet hoe gek Poetin is, om westerse F16s uit de lucht te schieten.
Maar goed. Ik had deze aanval zelf ook niet echt verwacht. En achteraf is het makkelijk praten.
Dan ga je uit van de gedachte dat Poetin bereid is te verliezen. Ik geloof niet dat hij dat is en eerder zal kiezen voor MAD dan voor zijn destructie.quote:Op zondag 3 april 2022 00:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is, als rusland niet luistert, als wij x dagen van te voren aankondigen: per dan en dan niet vliegen want - een directe militaire confrontatie tussen NAVO elementen en de russische luchtmacht.
Ik zeg op dit punt, let's go, want die nukes komen niet, want MAD, maar dat terzijde.
Valt me tegen, dus zo laat in de race kies ook jij voor op je rug liggen en overgeven?quote:Op zondag 3 april 2022 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan ga je uit van de gedachte dat Poetin bereid is te verliezen. Ik geloof niet dat hij dat is en eerder zal kiezen voor MAD dan voor zijn destructie.
Je wil hem een 'eervolle' aftocht bieden. In de hoop dat hij dat pad kiest. Slim.quote:Op zondag 3 april 2022 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan ga je uit van de gedachte dat Poetin bereid is te verliezen. Ik geloof niet dat hij dat is en eerder zal kiezen voor MAD dan voor zijn destructie.
De Yuri's &Boris's om hem heen kiezen niet voor het einde der mensheid?quote:Op zondag 3 april 2022 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
Je geeft hem de keuze "doodgaan of we gaan allebei dood", wat denk je dat hij kiest?
Dat zeg ik totaal niet. Ik zeg dat Poetin niet bereid is om te verliezen, dat is iets heel anders. Van opgave onzerzijds kan geen sprake zijn maar we zullen wel moeten accepteren dat er limieten zijn wat er mogelijk is.quote:Op zondag 3 april 2022 00:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Valt me tegen, dus zo laat in de race kies ook jij voor op je rug liggen en overgeven?
Et tu, Tijger_m?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |