Ja die was gister al gevangen. Dikke 120 mm artillerie, nieuw model ook. Ziet er bruikbaar uit.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:47 schreef speknek het volgende:
Anyway, gotta catch em all, gotta catch em all. Potemkin!
[ twitter ]
Ja. Het is heel raar.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
We weten ook niet over welke periode van tijd die doden gevallen zijn. Een iemand, na +- 30s, lijkt op een fiets te hebben gereden. Weer anderen lijken de handen achter de rug te hebben gebonden. Het kan zomaar zijn dat de doden op verschillende momenten/dagen zijn gevallen. In dat geval moeten de werkomstandigheden voor de Russische soldaten ook wel acuut traumatisch zijn geweest, als je een aanval op Kyiv moet voorbereiden en uitvoeren tussen de rottende lijken.
Ik zie liever dat hij publiekelijk gevierendeeld wordt. (Gelukkig maar dat ik het niet voor het zeggen heb, mocht zo'n kans zich voordoen)quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:50 schreef capricia het volgende:
Ik zou heel graag zo woke willen zijn, dat we gewoon heel die Poetin cancellen.
Dat ie in Den Haag mag verschijnen. Achter een hekje.
Dat kun je in een plasticzak doen, die je vooruit duwt, niet hoeft te tillen. En van AchJa hebben we geleerd dat er ook zoiets is als een "drijfpakket", dus geen reden om spul achter te laten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat ze via het water wilden ontsnappen en zware dingen en een deel van hun bovenkleding hebben achtergelaten?
Dit kan oud nieuws (en dus hergebruikt nieuws) zijn, ik herinner me een vergelijkbaar nieuws tijdje terug waarin achtergelaten tanks opgehaald werden door een boer met een trekker.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:47 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
En onderkoelde mannen aan de overkant. Bedoel, het is daar rond het vriespunt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat kun je in een plasticzak doen, die je vooruit duwt, niet hoeft te tillen. En van AchJa hebben we geleerd dat er ook zoiets is als een "drijfpakket", dus geen reden om spul achter te laten.
Blinde paniek en alles van waarde qua bescherming laten vallen, en dan in je onderkleding, die nog steeds camo patroon heeft en derhalve gezien word als een uniform, door het water heen gaan en blijven rennen, komt wat onwaarschijnlijk over.
Tenzij ze natuurlijk op de hielen werden gezeten, maar dan verwacht ik kleding en wapens overal en nergens, ipv in relatief geconcentreerde hoopjes.
JFO is het gebied in Oost Oekraine waar al 8 jaar wordt gevochten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:58 schreef polderturk het volgende:
Draadje.
Waar staat JFO voor?
[ twitter ]
Joined forces operation. In de Donbas, als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:58 schreef polderturk het volgende:
Draadje.
Waar staat JFO voor?
[ twitter ]
quote:bron:bbc 02apr22 20u45
Journalists entering a Ukrainian town which saw fierce fighting with Russian forces have found dead bodies of men in civilian clothes strewn on a street.
An AFP news agency reporter in Bucha, near Kyiv, counted at least 20 bodies. At least one man had his hands tied.
Ukrainian forces regained control of the town this week and photos show widespread devastation.Ik kan er niet bij .... en echt sprakeloos.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BBC journalists in another part of Ukraine found the bodies of two civilians killed by Russian forces.
....
... the town's mayor, Anatoly Fedoruk, told AFP by phone that all of the 20 dead had been shot in the back of the head. He added that other bodies still lay inside the wrecks of cars destroyed by shelling.![]()
Bellingcat roept ondertussen op om bewijzen te verzamelen want dit zal en kan wel eens het volgende proces zijn waarbij een land aantoonbaar (sws oorlogs)misdaden pleegt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Zelfde hier. Echt onbegrijpelijk. Dat je dit bij je 'broedervolk' aanricht.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:02 schreef Vallon het volgende:
Voor wie nog twijfelt aan de realiteit van echtheid, die ondertussen overal opduikt omtrent Bucha....
[..]
Ik kan er niet bij .... en echt sprakeloos.![]()
Bellingcat roept ondertussen op om bewijzen te verzamelen want dit zal en kan wel eens het volgende proces zijn waarbij een land aantoonbaar (sws oorlogs)misdaden pleegt.
Ik dacht even dat die knakker die zijn kop uit het luik stak een Russische militair was die een wtf moment had...quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:47 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Als deze Farmers Defense Force naar het Malieveld komt, ga ik me wat meer zorgen maken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:47 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Geen idee wat je reactie met mijn comment te maken heeft. Keb het over kunnen voorkomen. Niet over een nato die Rusland invalt oid.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ah ik dacht dat Rusland Oekraïne was binnengevallen, maar ik begrijp nu dat NATO Rusland heeft aangevallen. Bedankt voor deze verhelderende inzichten!
![]()
Maar zolang we niemand achter het hekje hebben staan gaat het niets opleveren..quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:02 schreef Vallon het volgende:
Voor wie nog twijfelt aan de realiteit van echtheid, die ondertussen overal opduikt omtrent Bucha....
[..]
Bellingcat roept ondertussen op om bewijzen te verzamelen want dit zal en kan wel eens het volgende proces zijn waarbij een land aantoonbaar (sws oorlogs)misdaden pleegt.
Zeker als ze al dat buitgemaakte Russisch materieel meenemenquote:Op zaterdag 2 april 2022 21:08 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Als deze Farmers Defense Force naar het Malieveld komt, ga ik me wat meer zorgen maken.
Dat geloof ik gelijk dat dat lastig is hoor, maar wat wij hebben meegekregen is dat dit uit het niets opeens is, daar geloof ik geen drol van en deze comment - als het klopt - is weer een stukje bewijs voor onvolledige informatie.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:43 schreef Aether het volgende:
[..]
Zelensky is eind 2019 begonnen met gesprekken met Poetin over o.a. Oost-Oekraïne, maar het is met Rusland erg lastig onderhandelen.
Ben zeer sceptisch, maar we zullen zien.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:13 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt erop dat de onderhandelingen vergevorderd zijn.
[ twitter ]
Thanks.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Joined forces operation. In de Donbas, als ik me niet vergis.
Dat hebben we de afgelopen weken vaker gehoord... Maar het uitmoorden van burgers gaat gewoon door.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Kan ook haast niet anders, de Russen kunnen schijnbaar geen potten breken. Als ze uit deze situatie Oost Oekraïne nog binnenhengelen hebben ze het nog lang niet zo beroerd gedaan. Ik zou in elk geval niet weten waarom Zelensky nog zou toegevenquote:Op zaterdag 2 april 2022 21:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Zou jij Rusland vertrouwen?quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
We zullen moeten afwachten over wat er precies gebeurd is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
De Russen hebben haast lijkt het. Zouden ze geen geld meer hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Recep Tayyip Erdoganquote:Op zaterdag 2 april 2022 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou jij Rusland vertrouwen?
Ben benieuwd wie er garant gaat staan.
Als Putin Zelensky wil ontmoeten, dan is dat voor een handtekening lijkt me.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben zeer sceptisch, maar we zullen zien.
Normaalgesproken komt er eerst een staak-het-vuren, wat dan omgebouwd kan worden tot definitieve wapenstilstand en uiteindelijk vrede.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mijn visie hierop is dit: Rusland wilde meer maar teveel weerstand van Oekraine. Gaat om zijn gezicht wat te redden nu toch akkoord met wat ze initieel hadden moeten afdwingen: niet bij nato en donetsk en Luhansk bij Rusland en Krim ook officieel.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk jij dat Oekraïne dat officieel weggeeft?quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mijn visie hierop is dit: Rusland wilde meer maar teveel weerstand van Oekraine. Gaat om zijn gezicht wat te redden nu toch akkoord met wat ze initieel hadden moeten afdwingen: niet bij nato en donetsk en Luhansk bij Rusland en Krim ook officieel.
Ze dachten wel meer te pakken omdat ze anders anders in de oorlog hadden moeten staan initiëel gezien.
Dat is hoe een groot gedeelte van het Russisch leger rolt. We kennen allemaal nog de beelden van die bejaarden in een auto die in koelbloede werden doodgeschoten. Om over alle andere oorlogsmisdaden maar te zwijgen. Het doodschieten van random burgers als je op de vlucht bent past hier prima in. Heel verrot allemaal. Rusland doet voorlopig even niet meer mee. In 2050 mogen ze weer eens nadenken over internationale betrekkingen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eensch maar wel dat het wordt opgetekend en de toekomst het niet kan gaan ontkennen dat die doden er niet waren om er toe te doen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:10 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Maar zolang we niemand achter het hekje hebben staan gaat het niets opleveren..
Daar gaat Poetin toch nooit mee akkoord? Dat hele zuidfront en de landbrug tussen de Krim en Donbas geeft ie dan terug? In feite heeft ie dan alleen weer wat ie voor de oorlog al had.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mijn visie hierop is dit: Rusland wilde meer maar teveel weerstand van Oekraine. Gaat om zijn gezicht wat te redden nu toch akkoord met wat ze initieel hadden moeten afdwingen: niet bij nato en donetsk en Luhansk bij Rusland en Krim ook officieel.
Ze dachten wel meer te pakken omdat ze anders anders in de oorlog hadden moeten staan initiëel gezien.
De precies wordt lastig maar duidelijk is dat er mensen in koele bloede zijn afgeschoten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We zullen moeten afwachten over wat er precies gebeurd is.
Ik denk dat de Russische militairen op zoek zijn gegaan naar alle mannen, om deze te executeren. Niemand wil de Russen daar hebben, dus elke man is een potentiële demonstrant/oproerkraaier/verzetsman.
Maak je geen illusies, dit is de standaard werkwijze van vele legers buiten de westerse wereld. Het gedogen van plunderen is een soort van risicotoeslag.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:07 schreef bleiblei het volgende:
Wat betreft die debiele discussie over looten en of het nu gedaan werd of niet (nav. Die wasmachines achter op een uitgebrande truck).
Ik kwam net een bericht tegen uit Belarus waar iemand verteld dat Russische soldaten massaal spullen verkopen en/of naar huis sturen die duidelijk gejat zijn.
[ twitter ]
Vandaar dat ik denk dat ze zich omgekleed hebbenquote:Op zaterdag 2 april 2022 20:59 schreef capricia het volgende:
[..]
En onderkoelde mannen aan de overkant. Bedoel, het is daar rond het vriespunt.
Maar waarom dan aan de waterkant? En de buit ook achterlaten?quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vandaar dat ik denk dat ze zich omgekleed hebben
Oekraïne zal denk ik vrijwel altijd aan de onderhandelingstafel blijven zitten, alleen om duidelijk te maken dat het niet aan hen ligt dat er geen vrede is. Tegelijkertijd geloof ik er niets van dat Oekraïne op dit moment een vrede gaat accepteren waarbij ze officieel grondgebied kwijtraken, tenzij heel misschien tegen zeer verregaande garanties voor toekomstige veiligheid.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Denk jij dat Oekraïne dat officieel weggeeft?
Helaas wel. Het zijn middeleeuwse praktijken waarbij soldaten in oorlog een vrijbrief haden om alles te doen dat hun God, Vaderland en Wet verboden had. Pas in de kerk en thuis bij het haardvuur, werden het weer eerzame patriotten die opkwamen voor het vaderland.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maak je geen illusies, dit is de standaard werkwijze van vele legers buiten de westerse wereld. Het gedogen van plunderen is een soort van risicotoeslag.
Afschuiven, meer is het niet.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:36 schreef capricia het volgende:
Wat vinden jullie er van dat gisteren hier in NL de noodwet 'Wet verplaatsing bevolking' geactiveerd is?
VS wil nu geen vrede en dus gaan ze door.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:29 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oekraïne zal denk ik vrijwel altijd aan de onderhandelingstafel blijven zitten, alleen om duidelijk te maken dat het niet aan hen ligt dat er geen vrede is. Tegelijkertijd geloof ik er niets van dat Oekraïne op dit moment een vrede gaat accepteren waarbij ze officieel grondgebied kwijtraken, tenzij heel misschien tegen zeer verregaande garanties voor toekomstige veiligheid.
En verregaande garanties betekent NATO of vergelijkbaar. EU lidmaatschap duurt vele jaren, NATO kan heel snel, mits ook het interne conflict snel opgelost wordt.
Kortom vrede? Ik heb er een hard hoofd in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |