Wtf is dit dan...quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zal vast wel weer iemand komen dat dit in scne zou zijn gezet, maar helaas....het is en gebeurd.
https://www.reddit.com/r/(...)diers_shot_civilians
Iemand neer schieten met vastgebonden handen......![]()
tijd om maar even wat anders te gaan doen.
Daarin verschillen Russische oligarchen dan weer in niets van hun westerse tegenhangers, dat heeft o.a. de banken crisis van 2008 wel aangetoond.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je hebt mogelijk wel een punt. Maar het blijven klootzakken die zich door corruptie verrijken over de rug van het volk. Dat is ook het trieste van dit alles.
Ik heb zo een idee dat de halve wereld vol idioten zit op een zeer hoog niveau. SA mag ook wel een keer voor de ratten gaan. Maar goed, aangezien het hier over de Oekrane gaat moet Poetin aangepakt worden. Die fascist kan niet meer serieus genomen worden. Het is bovendien een kernmacht. Dat maakt het extra gevaarlijk.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:54 schreef halfway het volgende:
[..]
In Syri zit nog zo'n hond, gesteund door....?
Probleem is dat we met de Arabisch lente hebben gezien dat die idioten wel relatieve rust brengen. Want zodra ze weg zijn zie je dat de zooi nog groter wordt. In bepaalde culturen werkt dat denk ik dan toch het beste. Een dictatuur. Onze fantastische democratie werkt gewoon niet in bepaalde culturen. Is nix mis mee om het dan gewoon zo te laten onder het mom van, laat ons met rust, laten wij jou met rust.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik heb zo een idee dat de halve wereld vol idioten zit op een zeer hoog niveau. SA mag ook wel een keer voor de ratten gaan. Maar goed, aangezien het hier over de Oekrane gaat moet Poetin aangepakt worden. Die fascist kan niet meer serieus genomen worden. Het is bovendien een kernmacht. Dat maakt het extra gevaarlijk.
Mischien ben je even de reden vergeten van de coup? Namelijk dat de bevolking in een referendum stemde voor aanvraag van EU lidmaatschap en dat Yanukovich weigerde en naar Moskou ging om daar een akkoord te sluiten?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Eerst de coup in Oekrane.
Van pro-rusland naar pro-usa.
De USA heeft er voor gezorgd dat Oekrane er militair flink op is vooruit gegaan.
Oekraense mannen mogen nu Oekrane niet uit en USA blijft er wapens heen pompen.
Misschien niet de juiste definitie van een proxy oorlog maar ik weet niet hoe ik zulke smerige spelletjes anders moet noemen.
Neemt niet weg dat Rusland geen geldige reden had om binnen te vallen.
Die hele Doegin kliek dient gewoon weggesneden te worden als de tumor die ze is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin is maar een deel van het probleem, genoeg mensen met dezelfde gestoorde mindset daar. En many small states verwijst duidelijk naar de Baltische staten en Moldova
[ twitter ]
Klopt, alleen is dat in Poetins geval dus niet zo.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Probleem is dat we met de Arabisch lente hebben gezien dat die idioten wel relatieve rust brengen. Want zodra ze weg zijn zie je dat de zooi nog groter wordt. In bepaalde culturen werkt dat denk ik dan toch het beste. Een dictatuur. Onze fantastische democratie werkt gewoon niet in bepaalde culturen. Is nix mis mee om het dan gewoon zo te laten onder het mom van, laat ons met rust, laten wij jou met rust.
Bij de maidan revolutie zijn wel iets meer spelletjes gespeeld.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien ben je even de reden vergeten van de coup? Namelijk dat de bevolking in een referendum stemde voor aanvraag van EU lidmaatschap en dat Yanukovich weigerde en naar Moskou ging om daar een akkoord te sluiten?
Dezelfde Yanukovich die al eerder gekozen werd tot President na grootschalige fraude mede door Rusland daarbij geholpen.
Als je selectief gaat shoppen in de recente geschiedenis van Oekraine dan kun je inderdaad wel allerlei leuke verhalen verzinnen.
Dat ontken ik ook niet. Ik reageer op posts over SA en andere idioten op de wereldquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, alleen is dat in Poetins geval dus niet zo.
Ja, zeker in het Midden-Oosten doet het plotseling verwijderen van een dictator inderdaad vaak meer kwaad dan goed.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Ik reageer op posts over SA en andere idioten op de wereld.
Dat zal in Rusland niet anders zijn. Als zo iemand wegvalt is het een free for all.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, zeker in het Midden-Oosten doet het plotseling verwijderen van een dictator inderdaad vaak meer kwaad dan goed.
Welke coup. Oekrane stemt voor het westen sinds 1998, en sinds Poetin aan de macht is is zit hij te stoken, kaapt hij verkiezingen, vergiftigd hij presidenten etc.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De USA heeft er voor gezorgd dat Oekrane er militair flink op is vooruit gegaan.
Misschien niet de juiste definitie van een proxy oorlog maar ik weet niet hoe ik zulke smerige spelletjes anders moet noemen.
Rusland is in principe wel wat verder ontwikkeld dan het Midden-Oosten. In een machtsvacuum zullen daar de oliecowboys hun kansen wel weer grijpen maar ze slaan elkaar de kop dan niet in.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zal in Rusland niet anders zijn. Als zo iemand wegvalt is het een free for all.
Eh, de laatste keer dat er een vacuum, min of meer, was reden er tanks door Moskou.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rusland is in principe wel wat verder ontwikkeld dan het Midden-Oosten. In een machtsvacuum zullen daar de oliecowboys hun kansen wel weer grijpen maar ze slaan elkaar de kop dan niet in.
Ik weet niet op wanneer je doelt maar zelfs dat hoeft geen ramp te zijn met duizenden doden. Op korte termijn zal het misschien pijn doen maar in de loop van 2 decennia is Rusland beter af. Rusland is geen Egypte.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, de laatste keer dat er een vacuum, min of meer, was reden er tanks door Moskou.
Hebben we het over de abstracties burgerzin, het kunnen 'dragen' van een democratie, dan lijken russen de enige europeanen die wat dat betreft echt niet verder ontwikkeld zijn dan de bevolkingen in het MO.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rusland is in principe wel wat verder ontwikkeld dan het Midden-Oosten.
Ik ben bang dat dat een illusie is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rusland is in principe wel wat verder ontwikkeld dan het Midden-Oosten. In een machtsvacuum zullen daar de oliecowboys hun kansen wel weer grijpen maar ze slaan elkaar de kop dan niet in.
Ik ben het wel met je eens dat Russen in die zin de minst ontwikkelde Europeanen zijn, maar ik denk dat zelfs zij nog wel wat voor liggen op gemiddelde 'Midden-Oostener'quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hebben we het over de abstracties burgerzin, het kunnen 'dragen' van een democratie, dan lijken russen de enige europeanen die wat dat betreft echt niet verder ontwikkeld zijn dan de bevolkingen in het MO.
Klopt en de oplossing is om ook in Nederland een paar honderd kernkoppen neer te zetten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, alleen is dat in Poetins geval dus niet zo.
Ik vrees het ook. Een grote muur er omheen en isoleren, onze legers optuigen en onafhankelijk worden van Rusland en China lijkt mij het beste.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat een illusie is.
En dan onszelf opblazen als iemand in de buurt komt zeker?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:22 schreef halfway het volgende:
[..]
Klopt en de oplossing is om ook in Nederland een paar honderd kernkoppen neer te zetten.
Beetje 19e eeuwse denkrichting, lijkt me. Die van Rijken/empires, Russische Rijk, Habsburgse rijk, Ottomaanse rijk.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin is maar een deel van het probleem, genoeg mensen met dezelfde gestoorde mindset daar. En many small states verwijst duidelijk naar de Baltische staten en Moldova die ze ook willen inlijven.
[ twitter ]
Maakt niet uit of je feiten benoemd, ook op de FP is het niets anders dan “kijk Amerika” en “navo schuld”.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Welke coup. Oekrane stemt voor het westen sinds 1998, en sinds Poetin aan de macht is is zit hij te stoken, kaapt hij verkiezingen, vergiftigd hij presidenten etc.
Stop gewoon met deze bullshit en probeer je bij de alle feiten te houden en laat je niet zo leiden door propaganda. Ik weet het is lastig......
Nee gelijk speelveld, niemand die je nog iets durft aan te doen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
En dan onszelf opblazen als iemand in de buurt komt zeker?
Mensen geloven ook allesquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:21 schreef polderturk het volgende:
De vrouw die de video heeft gepost is een Oekrans parlementslid die op Russische tanks jaagt en de videos op twitter zet.
[ twitter ]
Hebben we al, we hebben alleen de knop niet.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:22 schreef halfway het volgende:
[..]
Klopt en de oplossing is om ook in Nederland een paar honderd kernkoppen neer te zetten.
Ja dat doen die dingen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:13 schreef polderturk het volgende:
Aan het begin van de video zie je linksonder de javelin omhoog vliegen.
[ twitter ]
Oekrane doet tenminste nog onderzoek naar dit voorval en niet bij voorbaat de zaak ontkent. Het verschil met Rusland is dat Rusland altijd ontkent. Dat hebben we inmiddeis al mogen meemaken met MH17.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.washingtonpos(...)ne-russia-pow-video/
Die Azov mag ook wel uitgeroeid worden
90% zijn gewoon normale burgers.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is inderdaad een goede zaak. Nog beter was om ze niet in je nationale leger te laten toetreden. Sorry maar wat een dom idee wat volop wordt gebruikt door de Russen in de propogandaquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Oekrane doet tenminste nog onderzoek naar dit voorval en niet bij voorbaat de zaak ontkent. Het verschil met Rusland is dat Rusland altijd ontkent. Dat hebben we al inmiddeis al mogen meemaken met MH17
Lees jij het artikel wel?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
90% zijn gewoon normale burgers.
200 van die gasten, if that much, zijn de hardcore figuren waar zo veel om te doen lijkt te zijn.
Maar al zouden ze het allemaal zijn (zijn er niet meer dan 1000), het is pure kolder daar een land voor binnen te vallen als je de totaliteit in het achterhoofd houdt van Oekrane.. zo’n slordige 900.000 man incl reservisten.
Sterker nog, daar zo richting Sumy en nu half omsingeld overigens door de Russen, zitten alleen al 60.000 Oekraense soldaten.
Die hopelijk daar weg kunnen komen voor een drama plaatsvind.
Is al een paar dagen oud. Oekrane doet hier onderzoek naar. En het ICC ook.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja goede zaak.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Is al een paar dagen oud. Oekrane doet hier onderzoek naar. En het ICC ook.
Ze schijnen militair behoorlijk te presteren.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goede zaak. Nog beter was om ze niet in je nationale leger te laten toetreden. Sorry maar wat een dom idee wat volop wordt gebruikt door de Russen in de propoganda
Nu de rest van de Warcrimes nog.quote:
Wat bedoel je precies met smerig? Van wie? de VS dwingt Ukraine niet om hun mannen in het land te houdenquote:Op zaterdag 2 april 2022 18:48 schreef Candymannetje het volgende:
Exact, ik vraag me af of ze daar wel over nadenken als ze dit soort uitspraken doen en wat ze er precies van vinden wanneer ze een toekomstige Chinese provincie blijkenquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje 19e eeuwse denkrichting, lijkt me. Die van Rijken/empires, Russische Rijk, Habsburgse rijk, Ottomaanse rijk.
Inmiddels zijn we wel wat verder. Hoop ik.
Het concept 'natiestaat' is als begrip compleet aan Rusland voorbij gegaan ofzo. Als je dit soort uitspraken doet, dan kunnen ze ook verwachten dat Rusland ingelijfd wordt in het groot Chinese Rijk.
Hell hath no Fury but a woman scorned.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:21 schreef polderturk het volgende:
De vrouw die de video heeft gepost is een Oekrans parlementslid die op Russische tanks jaagt en de videos op twitter zet.
[ twitter ]
Rusland voert geen oorlog dus dan hoef je niets te onderzoeken. Toch?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu de rest van de Warcrimes nog.
Heb je al berichten dat Rusland serieus eventuele misdaden onderzoekt? Of misschien hebben die er geen?
Politionele acties. Speciale operaties.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland voert geen oorlog dus dan hoef je niets te onderzoeken. Toch?
Ja tuurlijk, of denk je soms dat die Russen niks uitvreten?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu de rest van de Warcrimes nog.
Heb je al berichten dat Rusland serieus eventuele misdaden onderzoekt? Of misschien hebben die er geen?
Vertel.. wat onderzoeken de Russen nu?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, of denk je soms dat die Russen niks uitvreten?
Juist door het negeren van Poetin, zitten we in deze situatie. Door te hopen dat hij geen dictator ala stalin,Hitler en andere nationalisten zitten we in deze situatie. door te de geschiedenis te negeren wat collectieve nationalisme zoals afgelopen 20 jaar in Rusland, en te downloaden zitten we in deze situatie.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Maakt niet uit of je feiten benoemd, ook op de FP is het niets anders dan “kijk Amerika” en “navo schuld”.
Dat soort NSB’ers in spe moeten we leren te negeren.
Ik denk niks want dit hoort bij de denaficizatiequote:Op zaterdag 2 april 2022 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Vertel.. wat onderzoeken de Russen nu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |