Ik heb dat ook wel, anderzijds denk ik dat er een hoop zijn die net zo goed slachtoffer zijn als de Oekraners. En ook een heel aantal die het wel verdienden.quote:Op zondag 3 april 2022 10:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb daar, net als met beelden van gesneuvelde SS-ers, toch wat minder moeite mee.
Komt Poetin er niet uit, bedoel je?quote:Op zondag 3 april 2022 09:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Met zo'n instelling kom je er nooit uit.
In beide gevallen is het dus het beste om de Russen er zo snel mogelijk uit te werken.quote:Op zondag 3 april 2022 10:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is maar waar je meer waarde aan hecht.
Aan je land of aan mensen.
Ik ook, maar als ik even verder denk zie ik ook de ellende daarachter.quote:Op zondag 3 april 2022 10:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb daar, net als met beelden van gesneuvelde SS-ers, toch wat minder moeite mee.
Ik begrijp dat je cynisch bent vanwege de breindoden hier die hardnekkig Poetin en zijn roversbende blijven verdedigen. Maar meewerken helpt niet. Worden ze daarna alsnog vermoord. Beter houden alle vrouwen vanaf vier jaar een scherp mes bij zich, doen alsof ze meewerken en snijden ze hun verkrachter zijn kroonjuwelen af.quote:Op zondag 3 april 2022 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En vrouwen die verkracht worden kunnen beter ook maar gewoon meewerken en toegeven aan hun verkrachting.
Andere oost-Europese volkeren is het na, eeuwenlange onderdrukking in o.a. het Oostenrijk/Hongaarse rijk, na de val van het communisme gelukt om (weliswaar soms met vallen en opstaan) democratische staten van hun landen te maken.quote:Op zondag 3 april 2022 10:33 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Ik ook, maar als ik even verder denk zie ik ook de ellende daarachter.
Zoals die anti-oorlogsdemonstrant die opgepakt werd en na een paar weken bajes gelijk bij vrijlating moest tekenen voor militaire dienst. Zal me niet verbazen als er veel meer van dit soort gevallen zijn.
Maar ik ben het verder met je eens.
Waarom zou Rusland Donbas en Krim krijgen? Waarom zou Oekrane neutraal moeten blijven.quote:Op zondag 3 april 2022 09:43 schreef vosss het volgende:
Dit hoeft toch allemaal niet zo lang te duren. Iedereen weet waar dit onvermijdelijk op uit gaat draaien.
1. Rusland krijgt de Donbass en de Krim.
2. Oekrane geeft aan geen NAVO lid te willen worden en neutraal te blijven.
3. Oekrane krijgt veiligheidsgaranties.
4. Rusland trekt zich terug.
Waarom kan men daar niet gewoon even een klap op geven? Meer zit er voor beiden niet in en elke dag oorlog extra is meer ellende aan beide kanten.
Litouwen heeft een LNG terminal, Letland haalde 90% van hun gas uit Rusland maar ze gebruiken minder gas dan Litouwen, en Estland gebruikt nog veel minder gas. De gasconsumptie van de baltische staten is samen slechts 1.2% van de gasconsumptie van de EU.quote:
Yepquote:Op zondag 3 april 2022 10:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je cynisch bent vanwege de breindoden hier die hardnekkig Poetin en zijn roversbende blijven verdedigen. Maar meewerken helpt niet. Worden ze daarna alsnog vermoord. Beter houden alle vrouwen vanaf vier jaar een scherp mes bij zich, doen alsof ze meewerken en snijden ze hun verkrachter zijn kroonjuwelen af.
[ twitter ] Want wat denk je dat er gebeurd is met die 5 vrouwen die ze langs de kant van de weg dood onder een halfverbrande deken hebben gevonden?
Dat doet ie zelf wel zodra ie doorheeft dat ie de lul is en zijn arrestatie zeer dichtbij is...quote:Op zondag 3 april 2022 10:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland Donbas en Krim krijgen? Waarom zou Oekrane neutraal moeten blijven.
Van mij hoeft Oekrane niet bij de NAVO, maar zoiets is niet tussen Oekrane en NAVO en die smerige schoft van een Putin heeft er geen zak mee te maken.
Enige wat hij dient te krijgen is een veroordeling tot doodstraf (liefst zo pijnlijk en gruwelijk mogelijk), liefst door de Russen zelf nadat ze tot inkeer zijn gekomen hoe die gore schoft grove misdaden heeft gepleegd in eigen land en nog veel malen ergere misdaden in het buitenland waaronder de buurlanden.
Rusland ging Oekrane in met 45.000 bodybags en mobiele crematoria. Voor een oorlog waarvan ze zelf dachten dat die na drie dagen wel beslist zou zijn omdat een paar commandanten omgekocht konden worden en het leger niet zou willen sterven voor Zelenskyy.quote:Op zondag 3 april 2022 10:44 schreef zoost het volgende:
Ongelofelijk; wat een afschuwelijke beelden. Wat is daar gebeurd? Hoezo zijn al die burgers met gebonden handen gexecuteerd? Waarom hebben de russen dit gedaan?
Ja op de gehele Europese markt zijn ze een kleine speler, maar als je 90% van je gas uit Rusland haalt dan heb je dat toch niet zo vervangen?quote:Op zondag 3 april 2022 10:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Litouwen heeft een LNG terminal, Letland haalde 90% van hun gas uit Rusland maar ze gebruiken minder gas dan Litouwen, en Estland gebruikt nog veel minder gas. De gasconsumptie van de baltische staten is samen slechts 1.2% van de gasconsumptie van de EU.
Oorlog is zo ongeveer het afschuwelijkste dat er bestaat. Met 'beschaving' heeft het helaas helemaal niets (meer) te maken. Dat leren we al op school, tijdens geschiedenislessen.quote:Op zondag 3 april 2022 10:44 schreef zoost het volgende:
Ongelofelijk; wat een afschuwelijke beelden. Wat is daar gebeurd? Hoezo zijn al die burgers met gebonden handen gexecuteerd? Waarom hebben de russen dit gedaan?
2 opties: Je noemt het fake of je wijst naar dingen die de andere partij heeft gedaan.quote:Op zondag 3 april 2022 10:52 schreef Breekfast het volgende:
Blijf het bizar vinden dat de Kremlin-partij in ons land, Forum, nog steeds op 4 zetels staat in de peilingen. Echt onbegrijpelijk. Hoe rationaliseren die mensen zoiets als ze de beelden uit Bucha zien?
Een land bestaat uit de mensen die er wonen, de rest is modder. We zien nu hoe Putin mensen behandelt, dus als je van mensen houd, trap je hem Ukraine EN Rusland uit.quote:Op zondag 3 april 2022 10:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is maar waar je meer waarde aan hecht.
Aan je land of aan mensen.
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Op de beelden die ik heb gezien liggen de lijken om de zoveel meter voor de huizen, het lijkt erop alsof ze mensen uit hun huizen hebben gehaald, geboeid en gexecuteerd.quote:Op zondag 3 april 2022 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Rusland ging Oekrane in met 45.000 bodybags en mobiele crematoria. Voor een oorlog waarvan ze zelf dachten dat die na drie dagen wel beslist zou zijn omdat een paar commandanten omgekocht konden worden en het leger niet zou willen sterven voor Zelenskyy.
Verwachtten ze in drie dagen een derde van hun leger te verliezen, of was het doel altijd al een zuivering van alle kritische Oekrainers?
En Kremlin-lover LePen is een serieuze presidentskandidate in Frankrijk en de belangrijkste uitdager van Macron. Putinbuddy Orban gaat vandaag de geriggede verkiezingen in Hongarije weer eens winnen.quote:Op zondag 3 april 2022 10:52 schreef Breekfast het volgende:
Blijf het bizar vinden dat de Kremlin-partij in ons land, Forum, nog steeds op 4 zetels staat in de peilingen. Echt onbegrijpelijk. Hoe rationaliseren die mensen zoiets als ze de beelden uit Bucha zien?
De kracht van propaganda en goed kunnen lullen.. En vooral doen of je er voor de burger bent.. Dat jij alles goed zal maken.quote:Op zondag 3 april 2022 10:52 schreef Breekfast het volgende:
Ik weet het niet, ik was er niet bij. Maar ik zie het als volgt: waarschijnlijk keken de mensen naar de Russische aftocht en anders eis je op hoge toon en gewapend toegang tot een huis. Een man doet de deur open. Hij wordt onderschot gehouden en gebonden. Er klinkt geen schot. Zo ga je alle huizen af. Als er een vrouw of kind opendoet, dreig je met verkrachting als de man niet komt.quote:Op zondag 3 april 2022 10:44 schreef zoost het volgende:
Ja, maar hoewel ik de Franse verkiezingen niet echt volg zal LePen die adoratie voor Poetin nu misschien wat downplayen om niet te veel stemmen te verliezen.quote:Op zondag 3 april 2022 11:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En Kremlin-lover LePen is een serieuze presidentskandidate in Frankrijk en de belangrijkste uitdager van Macron. Putinbuddy Orban gaat vandaag de geriggede verkiezingen in Hongarije weer eens winnen.
Ik weet niet of je kan rekenen...quote:Op zondag 3 april 2022 10:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Op de beelden die ik heb gezien liggen de lijken om de zoveel meter voor de huizen, het lijkt erop alsof ze mensen uit hun huizen hebben gehaald, geboeid en gexecuteerd.
Ik hoop dat dit goed wordt onderzocht en dat de schuldigen worden berecht. En wat sneller dan bij MH17.
Derde optie: de U-bocht, het is eigenlijk hun eigen schuld, hadden ze maar niet ……quote:Op zondag 3 april 2022 10:58 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
2 opties: Je noemt het fake of je wijst naar dingen die de andere partij heeft gedaan.
Voor Letland komt die 90% neer op 1 Q-Max LNG tanker per maand (gerekend aan 1m LNG = 600 m gas). Dat zijn hoeveelheden die je misschien kan regelen dankzij bevriende landen. Duitsland daarentegen zou 18 a 19 zulke tankers per maand nodig hebben.quote:Op zondag 3 april 2022 10:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja op de gehele Europese markt zijn ze een kleine speler, maar als je 90% van je gas uit Rusland haalt dan heb je dat toch niet zo vervangen?
Ik ben benieuwd naar de interviews met de vrouwen en kinderen uit die huizen. Wat er gebeurd is.quote:Op zondag 3 april 2022 11:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik was er niet bij. Maar ik zie het als volgt: waarschijnlijk keken de mensen naar de Russische aftocht en anders eis je op hoge toon en gewapend toegang tot een huis. Een man doet de deur open. Hij wordt onderschot gehouden en gebonden. Er klinkt geen schot. Zo ga je alle huizen af. Als er een vrouw of kind opendoet, dreig je met verkrachting als de man niet komt.
Zelfs als mensen zien dat alle mannen geboeid worden, raken ze nog niet zo erg in paniek dat ze wegvluchten en zich verstoppen.
Pas als je denkt alle mannen vleugellam te hebben, begin je met de slachting.
Ik denk zoiets, want echt, als je de omgeving kent en je eigen huis, kan je je echt wel onvindbaar maken, al ga je maar plat op het dak liggen. En niemand is ongeboeid gevlucht, niemand heeft zich verstopt.
Misschien vonden de Russen het irritant dat mensen naar hun aftocht keken?
O ja, die pleet ze daun, ze heeft een paar miljoen verkiezingsfolders waar ze naast haar grote held staat te stralen vernietigd.quote:Op zondag 3 april 2022 11:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar hoewel ik de Franse verkiezingen niet echt volg zal LePen die adoratie voor Poetin nu misschien wat downplayen om niet te veel stemmen te verliezen.
Baudet komt er gewoon openlijk en bloot voor uit.
En hoe gaat de gaskraan dichtdraaien dat voorkomen?quote:Op zondag 3 april 2022 11:15 schreef Cherni het volgende:
Als wij zelf niet ontzettend veel willen pijn leiden zou je zelf meteen van alles wat met Rusland en Ja ook China af moeten. Meteen zelf die gaskraan dichtdraaien.
Anders ben ik bang dat Rusland nog zeer lang in de Oekrane gaat huis houden met een ongekende moordpartijen en wat al niet meer. Het word steeds grimmiger.
Zijn oorlogsmachine word tot op vandaag de dag nog door gas dat wij inkopen gefinancierd. Dat chantage middel dat gebruikt word door die facist in het Kremlin is waanzin.quote:Op zondag 3 april 2022 11:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En hoe gaat de gaskraan dichtdraaien dat voorkomen?
Nederlands fantastische actie op het gebied van sancties bestaat er tot nu toe uit dat er een cordinator wordt gezocht.quote:Op zondag 3 april 2022 11:15 schreef Cherni het volgende:
Als wij zelf niet ontzettend veel pijn willen leiden(enorme economische crisis) zou je zelf meteen van alles wat met Rusland en Ja ook China af moeten. Meteen zelf die gaskraan dichtdraaien etc.
Anders ben ik bang dat Rusland nog zeer lang in de Oekrane gaat huis houden ongekende moordpartijen en wat al niet meer. Het word steeds grimmiger.
Laten we hopen dat het niet waar is...quote:Op zondag 3 april 2022 11:15 schreef xpompompomx het volgende:
Gatverdamme. Heb vanochtend de eerste verhalen gelezen over meisjes, niet ouder dan 10, met recto-vaginale scheuren.
Slechts 16.7% van hun inkomsten van fosiele brandstoffen komen van gas. De rest is olie.quote:Op zondag 3 april 2022 11:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zijn oorlogsmachine word tot op vandaag de dag nog door gas dat wij inkopen gefinancierd.
Dat wordt nogal snel vergeten, inderdaad.quote:Op zondag 3 april 2022 11:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Slechts 16.7% van hun inkomsten van fosiele brandstoffen komen van gas. De rest is olie.
We zijn niet de enige hoor die verzaken. Als de Britten er serieus werk van zouden maken dan was de helft van het Londense vastgoed nu in beslag genomen. Daar hoor je ook niks over.quote:Op zondag 3 april 2022 11:19 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nederlands fantastische actie op het gebied van sancties bestaat er tot nu toe uit dat er een cordinator wordt gezocht.
Zoveel daadkracht, zucht!
Ik vind het zo hypocriet.. De zeikers lopen al jarenlang te zeiken dat Nederland niemand oppakt i.v.m. MH17.. wat totaal logisch is.. Heel cru gezegd wil je geen escalatie door die 300 levens..quote:
En dan nog, zie wat er in Noord Korea gebeurd, het volk laten verhongeren maar wel nukes bouwen..quote:Op zondag 3 april 2022 11:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Slechts 16.7% van hun inkomsten van fosiele brandstoffen komen van gas. De rest is olie.
Nee hoor, die zijn aan het bedenken hoe ze de Oekraners, de Nato, de EU of Zelenskyy de schuld kunnen geven.quote:Op zondag 3 april 2022 11:19 schreef bijdehand het volgende:
De poetinpijpers zijn plots allemaal weg hier.
En ze liken elkaars -inderdaad zeldzaam geworden- bijdragen.quote:Op zondag 3 april 2022 09:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Tja Zelensky gaat daar niet mee akkoord dus laat zo zijn eigen bevolking afslachten. Moedige man hoor.
Mwoa, lijkt hij me helaas niet het type voorquote:Op zondag 3 april 2022 10:52 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat doet ie zelf wel zodra ie doorheeft dat ie de lul is en zijn arrestatie zeer dichtbij is...
Meen je nietquote:Op zondag 3 april 2022 08:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij beseft niet dat doorgaans, hoe dichterbij iets is, hoe meer met het mensen raakt? Dat is geen ratio maar menselijke aard/natuur.
Stedenbanden aanknopen, was een voorstel van Zelenskyy.quote:Op zondag 3 april 2022 11:21 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.instagram.com/iq.building.house/?hl=en+
Oekraine is heel goed in staat om snel te bouwen ,
Daar zijn het meesters in
eeen kennis van me heeft zo een huis daar gekocht vorig jaar
Het betrekken van europese landen bij de herbouw is meer een financiele kwestie lijkt me
Positief. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.quote:Op zondag 3 april 2022 11:19 schreef bijdehand het volgende:
De poetinpijpers zijn plots allemaal weg hier.
In hoeverre is dit bevestigd door bronnen met een fatsoenlijke reputatie?quote:Op zondag 3 april 2022 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Rusland ging Oekrane in met 45.000 bodybags en mobiele crematoria.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |