Wat helpt is dat het beroepsmilitairen zijn die goed betaald worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helaas wel. Het zijn middeleeuwse praktijken waarbij soldaten in oorlog een vrijbrief haden om alles te doen dat hun God, Vaderland en Wet verboden had. Pas in de kerk en thuis bij het haardvuur, werden het weer eerzame patriotten die opkwamen voor het vaderland.
Ik weet niet of ik dit over 30 jaar nog kan zeggen maar met wat ik weet van onze huidige (elite)militairen, doorgaans uitstekend opgeleid en een evenwichtige ethiek, is kans gewoon nul dat zij bereid zouden zijn dit te doen.
En waarschijnlijk ook weinig opties om op korte termijn via andere wegen tot een adequate oplossing te komen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:05 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat is ie dus wel. Een exceptionele acute opgave voor wat betreft huisvesting.
Voordat de Russen er waren, lagen deze mannen niet dood op straat.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou heel makkelijk.
Een straat ligt vol lag afgeslachte lijken. Dan is het belangrijk te weten wie dat gedaan hebben.
Ik vind dit altijd zo'n luie manier van redeneren. Er is een enorme toelichting geschreven. Geef maar aan op welke punten je het oneens bent met die toelichting en probeer dat te onderbouwen, en als dat niet lukt of teveel moeite is, dan moet je misschien toegeven dat je zelf ook onmachtig bent om te begrijpen wat je wordt voorgeschoteld, maar dat je er gewoon voor kiest om het af te wijzen. Even goede vrienden, maar zomaar uit de hoogte doen dat de Kamer/regering te simplistisch denkt is niet heel anders dan ook simplistisch.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, maar wat doe je er tegen met een Kamer die onmachtig is en alleen wat begrijpt wat ze krijgt voorgeschoteld. De bekende haakjes en bevoegde oogjes waar onze regering met graagte gebruik maakt om ondertussen de echte (bestaande sanctie) wet uit 1977 die bedoeld was om sancties tegen staten effectueren & te regelen, te laten verstoffen.
Ik weet niet of je die conclusie kan trekken. Er is bijna geen handel in de Roebel. En de Russische centrale bank heeft door middel van een flinke renteverhoging de Roebel opgekrikt. De Russische beurzen liggen nog steeds stil.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:07 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kan het trouwens dat de Roebel gewoon weer op het niveau staat van voor de start van de oorlog?
Ik heb het idee dat de implementatie van de sancties maar matig is. Grote sancties aankondigen is blijkbaar makkelijker dan ze daadwerkelijk uitvoeren
Vanwege een aantal vrij draconische tegenmaatregelen:quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:07 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kan het trouwens dat de Roebel gewoon weer op het niveau staat van voor de start van de oorlog?
Ik heb het idee dat de implementatie van de sancties maar matig is. Grote sancties aankondigen is blijkbaar makkelijker dan ze daadwerkelijk uitvoeren
quote:The ruble's stronger showing is most likely driven by artificial factors and might not be a good marker that the Russian economy is improving, said Yevgeny Nadorshin, the chief economist at the PF Capital consulting company in Moscow.
"In view of sanctions and countersanctions, which limit Russia's transborder trade and thus reduce the demand for foreign currency, we cannot say that exchange rates reflect economic realities in the country," Mr. Nadorshin said.
Ever since Western countries imposed sanctions on Russia for invading Ukraine, Russia's central bank has made a number of strategic moves that have further limited international trade, but prevented a catastrophic bank run and capital flight.
For instance, it ordered Russian companies to convert 80 percent of foreign currency revenues they receive under export contracts into rubles. That allowed the central bank to accumulate some hard currency as the West froze more than $300 billion worth of Russian reserves, Mr. Nadorshin said.
The country's main financial regulator also limited the amount of foreign currency that Russians can withdraw from their bank accounts to $10,000 over the next six months; anything over that would be paid in rubles. The key interest rate was raised to 20 percent, making ruble-denominated deposits more attractive, but also making lending, including mortgages, prohibitively expensive.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat geloof ik gelijk dat dat lastig is hoor, maar wat wij hebben meegekregen is dat dit uit het niets opeens is, daar geloof ik geen drol van en deze comment - als het klopt - is weer een stukje bewijs voor onvolledige informatie.
quote:What were his key messages in that 2019 campaign?
> Well, one which was very popular was opposing corruption, promising to be a more — running a more honest and clean government. And then the second one was to end the war in Eastern Ukraine.
[…]
> Zelensky talked about wanting to sit down with Putin directly and make a deal. He signaled that he could be willing to compromise with Putin to basically stop the dying there in Ukraine’s war with Russian-backed separatists.
> There was optimism in Russia, certainly. […] I mean, the reaction was more muted, but clearly there was an idea there too, that this was a guy that they could work with — someone who might be in the Kremlin’s conspiratorial thinking, a guy who is less dependent on the West and might act more independently.
[…]
> I think it starts to change pretty quickly in that first year, 2019. He meets with Putin in person at the end of 2019 in Paris. They try to get some peace talks off the ground, but it becomes clear pretty quickly, especially as the pandemic comes around in 2020, that it is much easier said than done that you’re going to make a deal with Russia. And you could really see Zelensky becoming more and more frustrated.
> […] Zelensky went a certain direction when Russia was offering its Sputnik coronavirus vaccine to Ukraine, which would have been a huge P.R. victory for the Kremlin if Zelensky had agreed to it, and he did not. He refused to do it. He held out for Western vaccines. So that was one early sign of Zelensky taking a pro-western route and being skeptical, being cautious, of getting too close to Russia. And then he became more outspoken about wanting to join the NATO alliance.
Which of course, as we now know is seen as the ultimate act of provocation toward Putin’s Russia because he sees NATO as such a threat to his authority and his power.
> […] Putin becomes more and more inflamed by Zelensky and by the possibility, however remote, that under Zelensky Ukraine might end up joining NATO. Putin begins amassing more and more troops on Ukraine’s borders, and eventually, of course, invading Ukraine.
https://www.nytimes.com/2(...)tin-ukraine-war.html
Welke Russen, welk bataljon, die moeten zsm opgespoord en vermoord worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Voordat de Russen er waren, lagen deze mannen niet dood op straat.
Toen de Russen weggingen wel.
Welke conclusie zou jij hieruit trekken?
Ah ok. Dankquote:Op zaterdag 2 april 2022 22:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vanwege een aantal vrij draconische tegenmaatregelen:
https://www.nytimes.com/2(...)ecovery-economy.html
[..]
Is gewoon voor de was van de Russische soldaten, aangezien de Russische mama's niet mee zijn, kunnen ze er zo toch netjes bij lopen.quote:
quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Omtzigt wil weer scoren bij zijn populistische twitterachterban. Het is weer een dag in de week.
Het legt gewoon de verantwoordelijkheid bij de burgemeesters om voor huisvesting te zorgen. Daarom is ook artikel 4 van de wet in werking gesteld, samen met 2c, en verder niets.
Leuk voor Pieter Omtzigt dat hij een linkje naar de hele wet heeft gevonden, maar de meeste dingen die daar staan zijn dus niet 'geactiveerd'.
Hier staat overigens de toelichting:Ik snap iets niet helemaal.... waarom zouden burgemeesters die wet nodig hebben ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OK, dat iemand het juridisch formaliseert e.d. prima maar in tijden van nood, neemt men imo eerst actie en ga je niet afwachten totdat een wetje je afdekt. kan mij zomaar voorstellen dat een Gemeente ruimte claimt en mijn part hotels & vakantie parken afhuurt en de rekening doorstuurt naar het Rijk.
Terzijde zitten we hier ook nog steeds met een dilemma, er is/zijn ruimten die prima bewoonbaar zijn maar die mogen niet worden aangeboden omdat ze niet zouden voldoen. De Gemeente is niet in staat om tenminste de verzekering af te dekken of toestemming voor (tijdelijke) bewoning te geven zodat onverhoopt er geen afschuiven van verantwoordelijkheden op (be)hulpzame burgers plaatsvindt.
Probleem is, zonder op (locatie)details in te gaan, dat er bezwaren zijn om die ruimten in gebruik worden genomen om mensen te huisvesten. Zeg maar, ik bedenk wat niet ter zake is, het pas opgerichte kinderkoortje dat anders op donderdagavond tussen 22u00 en 23u30 niet ongestoord kan oefenen.
Gelukkig hebben we hier een soort van "Go Fuck Yourself" mentaliteit en zal de Politie (deeluitmakend) geen prioriteit geven om iets te handhaven,"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
We gaan het zien, hopelijk kapt die oorlog asap.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Denk jij dat Oekraïne dat officieel weggeeft?
Maximaal ver van de vijand aflopen, en een rivier is dan ff the end of the road, voordat je aan je verkleedpartij begint?quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar waarom dan aan de waterkant? En de buit ook achterlaten?
Dit lijkt mij een broodje aap verhaal.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:16 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt erop dat Oekraïne een heel belangrijk wapen in handen heeft.
Google vertaling
Codes van alle Russische gevechtsvliegtuigen nu
Oekraïne heeft alle informatie over welk vliegtuig welke code zal krijgen en hoe het zal worden gegeven.
En door dit te gebruiken, verlam je het hele Russische luchtverdedigingssysteem in de regio.
[ twitter ]
Gedwongen conscriptie: dit is het resultaat. Elke persoon die je niet afschiet moet verplicht met het Oekraïnse leger meevechten. Kortom, je moet alle mannen krijgsgevangen nemen of ze allemaal doden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:03 schreef capricia het volgende:
Hoe moet je nu met zo'n regime gaan onderhandelen?
[ twitter ]
Vooropgesteld: triest en misdadig. Mensen die zulke dingen doen, zijn mijns inziens monsters. Ook in oorlogstijd geen enkel excuus voor.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eigenlijk helemaal geen zin om op die retorische vraag in te gaan.... wie met NAW precies de trekker overhaalde zal ws altijd onbekend blijven. Eén ding is duidelijk dat het de verantwoordelijkheid is van de mogendheid die ten tijde van hun aanwezigheid daar de macht uitoefenden.
Ook een bezetter heeft in oorlogstijd de plicht en verantwoording, mensenrechten te eerbiedigen en al helemaal niet recht om zich niets aan te trekken van (mede)menselijkheid. Menig oorlogstribunaal heeft duidelijk gemaakt dat oorlog nog geen vrijbrief is om misdaden te plegen.
Ik ga ondertussen wel benieuwd zijn naar jouw zienswijze en observatie ipv het is maar een vraag dat zg iets zou moeten verduidelijken om indirect in twijfel te kunnen laten trekken.
Terwijl de hele quote als volgt is:quote:...the town's mayor, Anatoly Fedoruk, told AFP by phone that all of the 20 dead had been shot in the back of the head. He added that other bodies still lay inside the wrecks of cars destroyed by shelling.
Vond je dat stukje ervoor niet relevant/spectaculair genoeg, dat je die "but" er net even afknipt?quote:A Ukrainian official told AFP the dead men could have been killed in a bombardment or shot by Russian soldiers, and police would investigate.
But the town's mayor, Anatoly Fedoruk, told AFP by phone that all of the 20 dead had been shot in the back of the head. He added that other bodies still lay inside the wrecks of cars destroyed by shelling.
Ik word hier aangevallen over dat die oorlog allicht voorkomen had kunnen worden.quote:
Zeker moet het onderzocht en opgespoord en berecht worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Welke Russen, welk bataljon, die moeten zsm opgespoord en vermoord worden.
Of het is een truc van UKR door die lijken te verplaatsen naar de straat, om nog meer hulp te krijgen, de macht van de media.
Al neig ik meer naar het eerste maar belangrijk te onderzoeken.
Dat moet die burgermeester toch weten?
quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:00 schreef AchJa het volgende:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de Russen belangrijke strategische punten ook wel ondermijnd hebben.
Die man met die fiets, geloof je oprecht dat de UKR dit geënsceneerd heeft?quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Welke Russen, welk bataljon, die moeten zsm opgespoord en vermoord worden.
Of het is een truc van UKR door die lijken te verplaatsen naar de straat, om nog meer hulp te krijgen, de macht van de media.
Al neig ik meer naar het eerste maar belangrijk te onderzoeken.
Dat moet die burgermeester toch weten?
Dat zou wel beter zijn voor de Gazprom aandeelhouders héquote:Op zaterdag 2 april 2022 22:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
We gaan het zien, hopelijk kapt die oorlog asap.
Die Krim en nato lijken wel bovenaan het lijstje van Rusland te staan.
Yep, dat de Roebel zo hoog staat is niet het gevolg van de internationale waardering maar de keuze van de regering voor binnenlands gebruik. Het land is bij Fitch/Moodies ongeveer bankroet en zelfs off-the-scale gegaan.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of je die conclusie kan trekken. Er is bijna geen handel in de Roebel. En de Russische centrale bank heeft door middel van een flinke renteverhoging de Roebel opgekrikt. De Russische beurzen liggen nog steeds stil.
Kortom de koers van een munt kan/zal virtueel wel hoog staan maar als je het nergens kunt (in)wisselen om - internationaal - te gebruiken , heeft dat heel erg weinig betekenis.quote:Bron: Moodies
London, March 31, 2022 -- Moody's Investors Service ("Moody's") has today withdrawn all ratings on the Government of Russia and our rated Russian sub-sovereign entities. In a related action, we have also withdrawn the local and foreign-currency country ceilings for Russia.
Nou ja... Goed betaald...quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:06 schreef BlaZ het volgende:
Wat helpt is dat het beroepsmilitairen zijn die goed betaald worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |