Beetje vergelijkbaar met de noord-Koreaanse propaganda waarin Amerikaanse GI's kinderbloed drinkende vampiers zijn, of propaganda uit de DDR waarin Amerikaanse bommenwerpers "Kartoffelkäfer" boven oost-Duitse akkers afwerpen om de aardappeloogst te saboteren.quote:
Wat?quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:23 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
tuurlijk heeft ie dat wel. Zo snel mogelijk kapot is hopelijk zo snel mogelijk de overgave.
Maar dit is dus niet dankzij Putin?
Volgens de NOS, en die verwijzen weer naar de BBC, zouden het niet dodelijke stunquote:Op zaterdag 2 april 2022 16:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is toch geen 'massive shelling'? Ziet eruit als wat zwaar vuurwerk.
Ja. Die eerste auto lijkt me een oorlogsmisdaad met de nu bekende gegevens. De rest is (nog) niet duidelijk (liggen ook militairen tussen). Zegt de BBC zelf eigenlijk ook: "could add up to warcrimes"...quote:
Speciale operatie. Ach kijk maar eens naar Syrië hoe het erbij ligt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:45 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
maar niet de schuld van putin hoor..
Ik denk wel dat dhr Poetin hier de grote aanstichter van is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:45 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
maar niet de schuld van putin hoor..
Ik weet het wel zeker.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dhr Poetin hier de grote aanstichter van is.
Vertel, wie zegt dat.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:51 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ergens in het vorige deel iemand
Je praat niet over een ruzie bij de zandbak maar een halve genocide. Je gaat mij te ver.quote:
Als je zegt dat Poetin hier geen belang bij zou hebben wek je de indruk dat je vermoedt dat er een andere partij verantwoordelijk voor is. Is dat zo of zie je Poetin hiervoor als verantwoordelijke?quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Juist ja.
Leg me geen woorden in de mond. Heb geen behoefte aan dit soort valsheid.
Of dat Putin totaal de weg kwijt is. Ik zie het voordeel niet voor Putin. Rusland afgesloten, overal vijanden, voor wat? Dit zou druk zetten op onderhandelingen? Werkelijk? Volgens mij is die zijn temper kwijt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:01 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als je zegt dat Poetin hier geen belang bij zou hebben wek je de indruk dat je vermoedt dat er een andere partij verantwoordelijk voor is. Is dat zo of zie je Poetin hiervoor als verantwoordelijke?
Waar komt die haat en nijd dan om de hoek kijken?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Of dat Putin totaal de weg kwijt is. Ik zie het voordeel niet voor Putin. Rusland afgesloten, overal vijanden, voor wat? Dit zou druk zetten op onderhandelingen? Werkelijk? Volgens mij is die zijn temper kwijt.
quote:De oorlog die Rusland in Oekraïne ontketende, heeft ook een symbolische betekenis. Het is een oorlog tussen het Verleden en de Toekomst. Onder Poetins langdurige bewind is Rusland weggezakt in zijn duistere verleden. Er heeft zich een ‘Nieuw-Middeleeuwse’ staatsvorm gevestigd: een despotische tsaar die omringd door zijn vazallen – snel opgeklommen tot oligarchen – en beschermd door nieuwe opritsjniks (leden van de terreurbrigade van tsaar Ivan de Verschrikkelijke, red.) in het Kremlin op zijn troon zit en uit angst zijn volk heeft beroofd van alle democratische vrijheden.
Oekraïne is sinds de revolutie van 2014 een democratische staat. Het land heeft zich definitief van Rusland losgemaakt en richt zich nu op de toekomst, volhardend in zijn oriëntatie op het democratische Europa. Dat heeft de haat van Poetin opgeroepen, temeer omdat hij Oekraïne, waar bijna iedereen Russisch spreekt, ziet als een kleinere uitvoering van Rusland. De gedachte dat Oekraïne de Russen met democratie zou kunnen besmetten, jaagt de nieuwe tsaar grote schrik aan.
Poetins haat voor het vrije Oekraïne nam met het jaar toe. De Krim werd geannexeerd en in het oosten begon Rusland een hybride oorlog die een open wond werd. En nu is Poetin een krankzinnige, complete oorlog begonnen met tankaanvallen en barbaarse bombardementen op woonhuizen. Alleen maar om de vrijheidslievende Oekraïners te straffen, die niet langer met hem in het verleden willen blijven hangen.
Een oorlog tegen Oekraïne is je reinste waanzin, temeer omdat de geschiedenis van Rusland, het oude Roes, zijn oorsprong heeft in Kiev, de Moeder der Russische Steden: de historische wieg waaruit Rusland met al zijn geschiedenis, overleveringen, tradities en taal is voortgekomen. Kiev bombarderen betekent voor het huidige Rusland hetzelfde als schieten in de eigen voet. Dat noodlottige schot, op bevel van een krankzinnige dictator, kan Rusland zelf wel eens noodlottig worden. Het Westen, dat zich 22 jaar afvroeg ‘who is Mr. Putin’, heeft eindelijk de ogen geopend en ziet wie het tegenover zich heeft.
In 1967 maakte de Amerikaanse regisseur Larry Peerce The Incident. De film gaat over twee herrieschoppers die in de New Yorkse metro passagiers lastigvallen, die op hun beurt proberen hen te negeren en op de volgende halte wachten. Wanneer ze geen weerstand ondervinden, worden de herrieschoppers brutaler en gaan ze over op fysiek geweld. Peerce demonstreert hiermee de psychologie van de straatvechter: die gaat zo ver als de mensen het toelaten. En als hij niet wordt tegengehouden, gaat hij steeds een stapje verder.
Poetin, die aanvankelijk werd gevormd op straat, in de sportzaal en daarna bij de KGB, is in zijn verhouding met het Westen precies zo’n herrieschopper. Hij haat de westerse, transparante en democratische wereld, zoals een jongen uit een probleemgezin een netjes geklede, intelligente jongen haat. Die haat zit hem in het bloed. Nadat hij in de jaren negentig ervaring opdeed met het criminele kapitalisme en daarna door samenloop van omstandigheden aan de macht kwam van een enorm land met een totalitair verleden, heeft Poetin twee decennia lang op verschillende manieren zijn minachting voor het Westen getoond. En het beleefde Westen keek weg, verstopte zich achter een krant, zoals die ene passagier in de film.
De oorlog in Georgië en de annexatie van zijn deelregio’s, de annexatie van de Krim, de oorlog in het oosten van Oekraïne en het vernietigen van democratische vrijheden in Rusland: Poetin kwam ermee weg. Maar de huidige oorlog, schaamteloos ontketend in het Europa van de 21ste eeuw, heeft eindelijk het beleefde Westen wakker geschud. Rusland werd getroffen door een golf van ongekend zware sancties die zijn economie zullen kapotmaken.
Eindelijk is het tot de westerse politici doorgedrongen dat deze oorlog niet alleen om Oekraïne gaat, maar een provocatie is aan het adres van heel Europa en haar democratie en vrijheden, een provocatie van heel de westerse wereld. Oekraïne vecht op dit moment niet alleen voor zijn eigen toekomst, maar ook voor het toekomstige Europa. Iedere Europeaan zou dat moeten beseffen. En als Oekraïne verliest, krijgen de duistere machten van het verleden de kans Europa te veranderen en haar te besmetten met de geest van de Nieuwe Middeleeuwen. Een Oekraïense overwinning daarentegen kan de val betekenen van Poetins systeem, zijn duistere en sinistere machtspiramide, waaraan hij met zijn opritsjniks de afgelopen 22 jaar heeft gebouwd. Europa heeft de plicht voor Oekraïne op te komen.
Bij pure verwoesting? Bij burgerslachtoffers? Bij verkrachtingen door soldaten? Als Putin slim had gespeeld hadden we dit niet gezien.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:05 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Waar komt die haat en nijd dan om de hoek kijken?
Wat was het verband van de uitzending van Waes waarin zijn geigerteller in het vliegtuig harder tikte dan in Red Pine wood met de mogelijke acute stralingsziekte van de Russische soldaten die van 25 februari tot eind vorige week in Red Pine Wood in loopgraven bivakkeerden?quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vraag heb je die aflevering gezien van Tom Waes.
En dan krijg je antwoorden als “je snapt het niet”
En “heeft die een kuil gegraven en er 3 weken ingelegen”
Nee natuurlijk niet, waarom zou je dat doen?![]()
Hoe kon Poetin, behalve door die hele aanval uit zijn hoofd te zetten, voorkomen dat deze beelden de wereld over gingen? Met 4 op de 5 Oekraïners in bezit van smartphone met film- en fotomogelijkheden en internet verbinding?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bij pure verwoesting? Bij burgerslachtoffers? Bij verkrachtingen door soldaten? Als Putin slim had gespeeld hadden we dit niet gezien.
Enige wat me logisch lijkt is dat de Russen dachten wel binnen 2 weken orde op zaken te stellen.
Nu ze veel materiaal en manschappen verloren zijn is de ratio naar de achtergrond gezakt en komt de haat en wraak opzetten.
Nato voert een oorlog met Rusland met Oekraïnse soldaten. Vraag me hard af - er is veel gewaarschuwd - of deze oorlog voorkomen had kunnen worden.
Oekraïne voor de wolven..
Kan je wel herbouwen daar als de Russen er zo een bom op zouden gooien?... Godverdomme zeg wat een idioot die Putin.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:10 schreef gniffie het volgende:
Hoe gaat het herbouwen van Oekraine straks in zijn werk? Kan je die woonflats nog restaureren of moet letterlijk alles tegen de vlakte om van vooraf aan te beginnen.
Stoppen bij Donetsk en Luhansk.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hoe kon Poetin, behalve door die hele aanval uit zijn hoofd te zetten, voorkomen dat deze beelden de wereld over gingen? Met 4 op de 5 Oekraïners in bezit van smartphone met film- en fotomogelijkheden en internet verbinding?
Daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar.
En dan nog denken dat je als Rus met bloemen binnen gehaald gaat worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hoe kon Poetin, behalve door die hele aanval uit zijn hoofd te zetten, voorkomen dat deze beelden de wereld over gingen? Met 4 op de 5 Oekraïners in bezit van smartphone met film- en fotomogelijkheden en internet verbinding?
Daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar.
Ja alles moet tegen de vlakte.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:10 schreef gniffie het volgende:
Hoe gaat het herbouwen van Oekraine straks in zijn werk? Kan je die woonflats nog restaureren of moet letterlijk alles tegen de vlakte om van vooraf aan te beginnen.
Ah ik dacht dat Rusland Oekraïne was binnengevallen, maar ik begrijp nu dat NATO Rusland heeft aangevallen. Bedankt voor deze verhelderende inzichten!quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nato voert een oorlog met Rusland met Oekraïnse soldaten. Vraag me hard af - er is veel gewaarschuwd - of deze oorlog voorkomen had kunnen worden.
Oekraïne voor de wolven..
Zou er in Oekraïne ook niet een flinke interne burgeroorlog spelen? Sommige pro Russen tegen pro westers groepen?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:21 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan nog denken dat je als Rus met bloemen binnen gehaald gaat worden.
Die droom was snel over. En met zulke beelden van oorlogsmisdaden gaat dat niet meer goed komen.
'Broedervolk'
Nou dan lees je niet, nato levert de wapens waarmee Oekraïners vechten. Snap dat dan, sloompiequote:Op zaterdag 2 april 2022 17:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ah ik dacht dat Rusland Oekraïne was binnengevallen, maar ik begrijp nu dat NATO Rusland heeft aangevallen. Bedankt voor deze verhelderende inzichten!
![]()
Uiteraard is het allemaal weer de schuld van de NATO... Hoe dan?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:10 schreef ludovico het volgende:
Dus Israel voert een oorlog als het Nederlandse leger met de Spike schiet?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou dan lees je niet, nato levert de wapens waarmee Oekraïners vechten. Snap dat dan, sloompie
Weet ik veel, ik vertaal alleen een opmerking van een andere userquote:Op zaterdag 2 april 2022 17:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus Israel voert een oorlog als het Nederlandse leger met de Spike schiet?
Ik zie niet de gehele NAVO als schuldige, wel de USA.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uiteraard is het allemaal weer de schuld van de NATO... Hoe dan?
Zelensky is eind 2019 begonnen met gesprekken met Poetin over o.a. Oost-Oekraïne, maar het is met Rusland erg lastig onderhandelen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Stoppen bij Donetsk en Luhansk.
Vanuit evt propaganda zeggen dat ze er staan om vrede te bewaren.
Volgens mij zijn die Oekraine ook niet binnengevallen... Of ik moet wat gemist hebben?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:43 schreef Candymannetje het volgende:
Ik zie niet de gehele NAVO als schuldige, wel de USA.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee niks gemist maar hun handelingen hebben er wel voor gezorgd dat Rusland is binnengevallen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die Oekraine ook niet binnengevallen... Of ik moet wat gemist hebben?
Ter zelfverdediging, ja. En ik heb niet de indruk dat de inzet vanuit NAVO-landen nou zo substantieel is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dan lees je niet, nato levert de wapens waarmee Oekraïners vechten. Snap dat dan, sloompie
De handelingen van de USA? Welke precies?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee niks gemist maar hun handelingen hebben er wel voor gezorgd dat Rusland is binnengevallen.
En nu hebben ze weer een ander volk gevonden wat voor hun gaat vechten, de Oekraïners dus.
Ik vrees dat die gebouwen als afgeschreven kunnen worden beschouwd.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja alles moet tegen de vlakte.
De structurele integriteit is compleet weg bij de meeste van dat soort gebouwen.
Ze had een kort rokje aan dus het is haar schuld dat ze verkracht is!quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee niks gemist maar hun handelingen hebben er wel voor gezorgd dat Rusland is binnengevallen.
En nu hebben ze weer een ander volk gevonden wat voor hun gaat vechten, de Oekraïners dus.
4D schakend "meesterbrein" Poetin heeft er nu, naast o.a. de 38 miljoen Polen die sowieso al eeuwenlang een hekel aan Russen hebben, nu ook nog eens 44 miljoen Oekraïnse buren bij die hun buurland haten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:21 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan nog denken dat je als Rus met bloemen binnen gehaald gaat worden.
Die droom was snel over. En met zulke beelden van oorlogsmisdaden gaat dat niet meer goed komen.
'Broedervolk'
Oh? Vertel?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:49 schreef Candymannetje het volgende:
Want die zijn Oekraïne binnengevallen ?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Thiemme en PvdD komt uit de zelfde denktank / koker als de FvD. Cliteur is ook de geestes vader van de PvdD en FvD.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:25 schreef polderturk het volgende:
Is Thieme ook al een Russische agent?
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze had een kort rokje aan dus het is haar schuld dat ze verkracht is!
Zo werkt een proxy oorlog niet.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh? Vertel?
De VS heeft een oorlogsverklaring op de mail gedaan ofzo?
Ik word hier zo moe van. De enige die schuldig is, is Putin.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is niet eens onderhandelen te noemen wanneer de ander alleen maar geweldseisen heeft en geen zicht heeft/geeft voor andersdenkenden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:43 schreef Aether het volgende:
[..]
Zelensky is eind 2019 begonnen met gesprekken met Poetin over o.a. Oost-Oekraïne, maar het is met Rusland erg lastig onderhandelen.
Tot zo ver de mythe van het meerpartijenstelsel in Nederland...quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:55 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Thiemme en PvdD komt uit de zelfde denktank / koker als de FvD. Cliteur is ook de geestes vader van de PvdD en FvD.
Als iemand met Poetins geestesgesteldheid (mensenlevens interesseren mij niet, zie Beslanschool, zie Doebrovkatheater) koste wat kost wil winnen, is die kloof smal.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou zit er natuurlijk wel een kloof tussen willen en kunnen.
Er zijn plotseling niet meerdere partijen? Of welke macht wil je cliteur toeschrijven?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tot zo ver de mythe van het meerpartijenstelsel in Nederland...
Neuh apart topic niet nodig.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Je mag er wmb ook een apart topic voor openen hoor.
Als de VS daar toch al tientallen jaren mee bezig is kun je vast wel wat voorbeelden geven toch? En hoe hebben ze dat vwb Oekraine gedaan dan?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
Neuh apart topic niet nodig.
Ik geef mijn visie maar ben geen profeet die anderen wilt overtuigen.
De USA is al tientallen jaren bezig met zulke oorlogen alleen nu is het in onze achtertuin.
Het verleden zegt niks over de huidige situatie.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De USA is al tientallen jaren bezig met zulke oorlogen alleen nu is het in onze achtertuin.
Dit.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:58 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik word hier zo moe van. De enige die schuldig is, is Putin.
De hele Westerse wereld liep continu op zijn tenen om Rusland maar niet te provoceren.
Volgens mij snap jij niet helemaal wat een proxy-oorlog is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zo werkt een proxy oorlog niet.
Het heeft er verder niets mee te maken maar ik vermoed als 4D schakendbrein Putin toezegt dat hij beertjes, bijtjes en varkentjes gaat beschermen tegen vleesetend (werk)volk, hij Marianne wel in de pocket heeft.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:55 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Thiemme en PvdD komt uit de zelfde denktank / koker als de FvD. Cliteur is ook de geestes vader van de PvdD en FvD.
Wow. Wist ik niet.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:55 schreef Korenfok het volgende:
[..]
klopt ook niet, cliteur was slechts lijstduwer voor PvDD.quote:
Dus de VS is stiekem oorlog aan het voeren met Putin? Ze hebben Vlad zo geplaagd dat hij gewoon niet anders meer kon dan invallen? Rusland is eigenlijk Will Smith die de VS als Chris Rock op zijn bek slaat?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je kan sowieso altijd zeggen dat de CIA er achter zat. Zo heb ik begrepen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dus de VS is stiekem oorlog aan het voeren met Putin? Ze hebben Vlad zo geplaagd dat hij gewoon niet anders meer kon dan invallen? Rusland is eigenlijk Will Smith die de VS als Chris Rock op zijn bek slaat?
Het is ook niet Putin die in 2014 de Krim is binnengevallen? Het waren eigenlijk Amerikanen die MH17 hebben neergehaald? Vragen vragen, zoveel vragen….
Dat gaat al terug tot de oorlog Rusland-Afghanistan.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als de VS daar toch al tientallen jaren mee bezig is kun je vast wel wat voorbeelden geven toch? En hoe hebben ze dat vwb Oekraine gedaan dan?
Ik merk dat jouw toon wat harder is geworden in de voorbije maand. Vat dat alsjeblieft echter niet op als kritiek, het valt me gewoon op.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Figuren als Putin en ander strontvolk die op ideële emotie speelt, maken daar handig gebruik van.
[..]
En in Vietnam ondersteunde Rusland Noord-Vietnam maar dat heeft nog altijd niets Oekraine te maken. Daar is geen sprake van een proxy-oorlog.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat gaat al terug tot de oorlog Rusland-Afghanistan.
Waarbij de USA de Afghaanse rebellen ondersteund.
Misschien dat het niet de juiste definitie is van een proxy oorlog maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen.
Poetin is een crimineel en een bendeleider. Empathie kent hij niet, als iemand toegeeft, ziet hij dat als zwakte en zal hij proberen door gebruik van te maken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als iemand met Poetins geestesgesteldheid (mensenlevens interesseren mij niet, zie Beslanschool, zie Doebrovkatheater) koste wat kost wil winnen, is die kloof smal.
Vergelijk het met die zogenaamde ‘familiedrama's’, de stalkers die hun ex doden of zuur in het gezicht gooien: als die niet winnen, dan krijgen de anderen toch echt niet wat ze willen hebben. Mensen die wat ze begeren nog liever aan gruzelementen slaan, dan het een ander te gunnen. Vooral niet als bekend is dát zij er hun zinnen op hadden gezet, want dan is verliezen dubbel erg vanwege gezichtsverlies.
Dus de wereld zit dankzij de (pathologische??) geestesgesteldheid van 1 man in een hele griezelige situatie. Zijn ‘handlangers’ zijn doodsbenauwd voor hem.
Misschien heeft iemand dat filmpje waarin zijn regering instemt met deze oorlog? Kijk daar eens goed naar. Ze schijten in hun broek!
Dus geen idee hoe die proxy-oorlog er in dit geval vanuit de VS dan uit ziet, maar het is in ieder wel de schuld van de VS. Goed verhaal, lekker kort.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Misschien dat het niet de juiste definitie is van een proxy oorlog maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen.
Je bedoelt net zoals de Russen Noord-Korea en Vietnam ondersteunden in respectievelijk de jaren '50 en '60/'70?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat Amerika in het verleden heel fout heeft gehandeld, wil niet zeggen dat zij de enige slechterik op het wereldtoneel zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Een narcist waar Putin wmb alle bingokenmerken van heeft, is in zijn element als mensen voor hem kruipen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als iemand met Poetins geestesgesteldheid (mensenlevens interesseren mij niet, zie Beslanschool, zie Doebrovkatheater) koste wat kost wil winnen, is die kloof smal.
Vergelijk het met die zogenaamde ‘familiedrama's’, de stalkers die hun ex doden of zuur in het gezicht gooien: als die niet winnen, dan krijgen de anderen toch echt niet wat ze willen hebben. Mensen die wat ze begeren nog liever aan gruzelementen slaan, dan het een ander te gunnen. Vooral niet als bekend is dát zij er hun zinnen op hadden gezet, want dan is verliezen dubbel erg vanwege gezichtsverlies.
Dus de wereld zit dankzij de (pathologische??) geestesgesteldheid van 1 man in een hele griezelige situatie. Zijn ‘handlangers’ zijn doodsbenauwd voor hem.
Misschien heeft iemand dat filmpje waarin zijn regering instemt met deze oorlog? Kijk daar eens goed naar. Ze schijten in hun broek!
Yep, Paultje heeft vele wortels die zijn steun verdienen. Verder dus niet zo gek om die link tussen PvdD en FvD te leggen.quote:
De USA heeft er geen patent op, Rusland doet het net zo goed en China zal niet veel beter zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En in Vietnam ondersteunde Rusland Noord-Vietnam maar dat heeft nog altijd niets Oekraine te maken. Daar is geen sprake van een proxy-oorlog.
Die oligarchen zijn net als Poetin even schuldig. Waarom Oligarchen die met de wind meewaaien vertrouwen. Zij zijn het het grootste probleem. Die hebben zowel het Russische als het Oekraïense plebs veel ontnomen. Oligarchen zijn de pest van een samenleving. Bovendien een grote oorzaak van corruptie.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een narcist waar Putin wmb alle bingokenmerken van heeft, is in zijn element als mensen voor hem kruipen.
Ik schrik nog steeds van dat minzame microlachje toen hij zijn veiligheidsman belachelijk maakte.
Verbazingwekkend (en psychologisch meer dan begrijpelijk) is dat zijn slachtoffers dat 'laten' gebeuren terwijl ze verdomd goed weten dat het ze gebeurd en helaas machteloos zijn omdat ze uiteen worden gespeeld.
De enige oplossing om dergelijk psychopaten te stoppen is door ze te isoleren en ja, zijn handlangers (die ik deels zie als soort van slachtoffer) een uitweg te bieden.
Misschien is dit ook een tipje aan onze geopolitieke spelers die wmb, veel meer winst kunnen halen door "overlopers" te verleiden die dan mijn part als excuus mogen zeggen dat ze onder invloed stonden. Eelke oligarch die publiekelijk zijn meester veroordeeld en helpt hem neer te slaan, heeft wmb weer toegang tot zijn vermogens.
Zelensky heeft dat inmiddels ook begrepen door Russische deserteurs een beloning in het vooruitzicht te stellen wanneer zij een spaak in het wiel stoppen.
Goed opgemerkt maar kan mij kwaad maken wanneer mensen worden vertrapt en leiders geen oog hebben voor het leed dat zij - bewust - blijven veroorzaken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik merk dat jouw toon wat harder is geworden in de voorbije maand. Vat dat alsjeblieft echter niet op als kritiek, het valt me gewoon op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof ook niet dat Poetin erg afhankelijk is van oligarchen. Het is niet meer de jaren '90 of begin 2000.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die oligarchen zijn net als Poetin even schuldig. Waarom Oligarchen die met de wind meewaaien vertrouwen. Zij zijn het het grootste probleem. Die hebben zowel het Russische als het Oekraïense plebs veel ontnomen. Oligarchen zijn de pest van een samenleving. Bovendien een grote oorzaak van corruptie.
Het punt is dat deze oorlog op geen enkele manier aan de criteria voor een proxy war voldoet en dat jij dat toch blijft volhouden en dat is niet echt begrijpelijk, lijkt mij.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De USA heeft er geen patent op, Rusland doet het net zo goed en China zal niet veel beter zijn.
Het is ook niet mijn bedoeling om de USA af te kraken de Rusland op te hemelen.
Ik vind het allemaal klootzakken.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:36 schreef polderturk het volgende:
Putin, vieze teringhond.Ondanks de kritiek op Biden's opmerkingen over Poetin heeft 'ie natuurlijk gewoon gelijk. Iedere mogelijke afloop van deze oorlog waarbij Poetin gewoon in het Kremlin blijft zitten is voor het westen inmiddels totaal onacceptabel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Putin, vieze teringhond.Ja. Zag het vanmorgen. Erg hè. Als vuilnis gedumpt. Met de handen op de rug vastgebonden. Ongelooflijk. Smeerlappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Je hebt mogelijk wel een punt. Maar het blijven klootzakken die zich door corruptie verrijken over de rug van het volk. Dat is ook het trieste van dit alles.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat Poetin erg afhankelijk is van oligarchen. Het is niet meer de jaren '90 of begin 2000.
De oligarchen zijn eerder afhankelijk van Poetin dan andersom.
Dit kan wel eens het begin van het einde voor Putin of de Russische federatie zijn:quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ondanks de kritiek op Biden's opmerkingen over Poetin heeft 'ie natuurlijk gewoon gelijk. Iedere mogelijke afloop van deze oorlog waarbij Poetin gewoon in het Kremlin blijft zitten is voor het westen inmiddels totaal onacceptabel.
Waar is dat dan?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zag het vanmorgen. Erg hè. Als vuilnis gedumpt. Met de handen op de rug vastgebonden. Ongelooflijk. Smeerlappen.
Eerst de coup in Oekraïne.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het punt is dat deze oorlog op geen enkele manier aan de criteria voor een proxy war voldoet en dat jij dat toch blijft volhouden en dat is niet echt begrijpelijk, lijkt mij.
Bucha. Nadat de Russen vertrokken waren, trof men het zo aan.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar is dat dan?
Zie nu veel foto’s van lijken waarbij de armen op de rug zijn gebonden. Vreemd.
Je zal eerst de kop stuk moeten slaan voordat je je kunt bezig houden met de afhakte ledematen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die oligarchen zijn net als Poetin even schuldig. Waarom Oligarchen die met de wind meewaaien vertrouwen. Zij zijn het het grootste probleem. Die hebben zowel het Russische als het Oekraïense plebs veel ontnomen. Oligarchen zijn de pest van een samenleving. Bovendien een grote oorzaak van corruptie.
Bucha, Irpin.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar is dat dan?
Zie nu veel foto’s van lijken waarbij de armen op de rug zijn gebonden. Vreemd.
Dat was geen coup, maar een corrupte despoot die verdreven werd.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Eerst de coup in Oekraïne.
Van pro-rusland naar pro-usa.
Was ook wel nodig met zo'n agressieve buurman.quote:De USA heeft er voor gezorgd dat Oekraïne er militair flink op is vooruit gegaan.
Omdat de Russen het land binnengevallen zijn...quote:Oekraïense mannen mogen nu Oekraïne niet uit en USA blijft er wapens heen pompen.
Wat is hier nu smerig? Een land binnenvallen of een land helpen zodat het zichzelf kan verdedigen?quote:Misschien niet de juiste definitie van een proxy oorlog maar ik weet niet hoe ik zulke smerige spelletjes anders moet noemen.
Spuit 11.quote:Neemt niet weg dat Rusland geen geldige reden had om binnen te vallen.
Volgens sommige berichten hebben ze daar alle mannen van 18-65 uitgemoord. Beetje lastig te bepalen wat precies de waarheid is op dit moment, maar er gaan iig veel nare beelden de rondte.quote:
In Syrië zit nog zo'n hond, gesteund door....?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ondanks de kritiek op Biden's opmerkingen over Poetin heeft 'ie natuurlijk gewoon gelijk. Iedere mogelijke afloop van deze oorlog waarbij Poetin gewoon in het Kremlin blijft zitten is voor het westen inmiddels totaal onacceptabel.
Dat moet toch te achterhalen zijn door of beelden of getuigen. Zoiets kan toch niet verborgen blijven op die schaal.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens sommige berichten hebben ze daar alle mannen van 18-65 uitgemoord. Beetje lastig te bepalen wat precies de waarheid is op dit moment, maar er gaan iig veel nare beelden de rondte.
Putin, vieze teringhond.Zal vast wel weer iemand komen die zegt dat dit in scène zou zijn gezet, maar helaas....het is en gebeurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.reddit.com/r/(...)diers_shot_civilians
Iemand neerschieten met vastgebonden handen......![]()
tijd om maar even wat anders te gaan doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Nee natuurlijk niet, maar kost even om alles te onderzoeken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat moet toch te achterhalen zijn door of beelden of getuigen. Zoiets kan toch niet verborgen blijven op die schaal.
Wtf is dit dan...quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zal vast wel weer iemand komen dat dit in scène zou zijn gezet, maar helaas....het is en gebeurd.
https://www.reddit.com/r/(...)diers_shot_civilians
Iemand neer schieten met vastgebonden handen......![]()
tijd om maar even wat anders te gaan doen.
Daarin verschillen Russische oligarchen dan weer in niets van hun westerse tegenhangers, dat heeft o.a. de banken crisis van 2008 wel aangetoond.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je hebt mogelijk wel een punt. Maar het blijven klootzakken die zich door corruptie verrijken over de rug van het volk. Dat is ook het trieste van dit alles.
Ik heb zo een idee dat de halve wereld vol idioten zit op een zeer hoog niveau. SA mag ook wel een keer voor de ratten gaan. Maar goed, aangezien het hier over de Oekraïne gaat moet Poetin aangepakt worden. Die fascist kan niet meer serieus genomen worden. Het is bovendien een kernmacht. Dat maakt het extra gevaarlijk.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:54 schreef halfway het volgende:
[..]
In Syrië zit nog zo'n hond, gesteund door....?
Probleem is dat we met de Arabisch lente hebben gezien dat die idioten wel relatieve rust brengen. Want zodra ze weg zijn zie je dat de zooi nog groter wordt. In bepaalde culturen werkt dat denk ik dan toch het beste. Een dictatuur. Onze fantastische democratie werkt gewoon niet in bepaalde culturen. Is nix mis mee om het dan gewoon zo te laten onder het mom van, laat ons met rust, laten wij jou met rust.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik heb zo een idee dat de halve wereld vol idioten zit op een zeer hoog niveau. SA mag ook wel een keer voor de ratten gaan. Maar goed, aangezien het hier over de Oekraïne gaat moet Poetin aangepakt worden. Die fascist kan niet meer serieus genomen worden. Het is bovendien een kernmacht. Dat maakt het extra gevaarlijk.
Mischien ben je even de reden vergeten van de coup? Namelijk dat de bevolking in een referendum stemde voor aanvraag van EU lidmaatschap en dat Yanukovich weigerde en naar Moskou ging om daar een akkoord te sluiten?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De USA heeft er voor gezorgd dat Oekraïne er militair flink op is vooruit gegaan.
Oekraïense mannen mogen nu Oekraïne niet uit en USA blijft er wapens heen pompen.
Misschien niet de juiste definitie van een proxy oorlog maar ik weet niet hoe ik zulke smerige spelletjes anders moet noemen.
Neemt niet weg dat Rusland geen geldige reden had om binnen te vallen.
Die hele Doegin kliek dient gewoon weggesneden te worden als de tumor die ze is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin is maar een deel van het probleem, genoeg mensen met dezelfde gestoorde mindset daar. En many small states verwijst duidelijk naar de Baltische staten en Moldova
[ twitter ]
Klopt, alleen is dat in Poetins geval dus niet zo.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Probleem is dat we met de Arabisch lente hebben gezien dat die idioten wel relatieve rust brengen. Want zodra ze weg zijn zie je dat de zooi nog groter wordt. In bepaalde culturen werkt dat denk ik dan toch het beste. Een dictatuur. Onze fantastische democratie werkt gewoon niet in bepaalde culturen. Is nix mis mee om het dan gewoon zo te laten onder het mom van, laat ons met rust, laten wij jou met rust.
Bij de maidan revolutie zijn wel iets meer spelletjes gespeeld.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien ben je even de reden vergeten van de coup? Namelijk dat de bevolking in een referendum stemde voor aanvraag van EU lidmaatschap en dat Yanukovich weigerde en naar Moskou ging om daar een akkoord te sluiten?
Dezelfde Yanukovich die al eerder gekozen werd tot President na grootschalige fraude mede door Rusland daarbij geholpen.
Als je selectief gaat shoppen in de recente geschiedenis van Oekraine dan kun je inderdaad wel allerlei leuke verhalen verzinnen.
Dat ontken ik ook niet. Ik reageer op posts over SA en andere idioten op de wereldquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, alleen is dat in Poetins geval dus niet zo.
Ja, zeker in het Midden-Oosten doet het plotseling verwijderen van een dictator inderdaad vaak meer kwaad dan goed.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Ik reageer op posts over SA en andere idioten op de wereld.
Dat zal in Rusland niet anders zijn. Als zo iemand wegvalt is het een free for all.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, zeker in het Midden-Oosten doet het plotseling verwijderen van een dictator inderdaad vaak meer kwaad dan goed.
Welke coup. Oekraïne stemt voor het westen sinds 1998, en sinds Poetin aan de macht is is zit hij te stoken, kaapt hij verkiezingen, vergiftigd hij presidenten etc.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De USA heeft er voor gezorgd dat Oekraïne er militair flink op is vooruit gegaan.
Oekraïense mannen mogen nu Oekraïne niet uit en USA blijft er wapens heen pompen.
Misschien niet de juiste definitie van een proxy oorlog maar ik weet niet hoe ik zulke smerige spelletjes anders moet noemen.
Rusland is in principe wel wat verder ontwikkeld dan het Midden-Oosten. In een machtsvacuum zullen daar de oliecowboys hun kansen wel weer grijpen maar ze slaan elkaar de kop dan niet in.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zal in Rusland niet anders zijn. Als zo iemand wegvalt is het een free for all.
Eh, de laatste keer dat er een vacuum, min of meer, was reden er tanks door Moskou.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rusland is in principe wel wat verder ontwikkeld dan het Midden-Oosten. In een machtsvacuum zullen daar de oliecowboys hun kansen wel weer grijpen maar ze slaan elkaar de kop dan niet in.
Ik weet niet op wanneer je doelt maar zelfs dat hoeft geen ramp te zijn met duizenden doden. Op korte termijn zal het misschien pijn doen maar in de loop van 2 decennia is Rusland beter af. Rusland is geen Egypte.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, de laatste keer dat er een vacuum, min of meer, was reden er tanks door Moskou.
Hebben we het over de abstracties burgerzin, het kunnen 'dragen' van een democratie, dan lijken russen de enige europeanen die wat dat betreft echt niet verder ontwikkeld zijn dan de bevolkingen in het MO.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rusland is in principe wel wat verder ontwikkeld dan het Midden-Oosten.
Ik ben bang dat dat een illusie is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rusland is in principe wel wat verder ontwikkeld dan het Midden-Oosten. In een machtsvacuum zullen daar de oliecowboys hun kansen wel weer grijpen maar ze slaan elkaar de kop dan niet in.
Ik ben het wel met je eens dat Russen in die zin de minst ontwikkelde Europeanen zijn, maar ik denk dat zelfs zij nog wel wat voor liggen op gemiddelde 'Midden-Oostener'quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hebben we het over de abstracties burgerzin, het kunnen 'dragen' van een democratie, dan lijken russen de enige europeanen die wat dat betreft echt niet verder ontwikkeld zijn dan de bevolkingen in het MO.
Klopt en de oplossing is om ook in Nederland een paar honderd kernkoppen neer te zetten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, alleen is dat in Poetins geval dus niet zo.
Ik vrees het ook. Een grote muur er omheen en isoleren, onze legers optuigen en onafhankelijk worden van Rusland en China lijkt mij het beste.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat een illusie is.
En dan onszelf opblazen als iemand in de buurt komt zeker?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:22 schreef halfway het volgende:
[..]
Klopt en de oplossing is om ook in Nederland een paar honderd kernkoppen neer te zetten.
Beetje 19e eeuwse denkrichting, lijkt me. Die van Rijken/empires, Russische Rijk, Habsburgse rijk, Ottomaanse rijk.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin is maar een deel van het probleem, genoeg mensen met dezelfde gestoorde mindset daar. En many small states verwijst duidelijk naar de Baltische staten en Moldova die ze ook willen inlijven.
[ twitter ]
Maakt niet uit of je feiten benoemd, ook op de FP is het niets anders dan “kijk Amerika” en “navo schuld”.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Welke coup. Oekraïne stemt voor het westen sinds 1998, en sinds Poetin aan de macht is is zit hij te stoken, kaapt hij verkiezingen, vergiftigd hij presidenten etc.
Stop gewoon met deze bullshit en probeer je bij de alle feiten te houden en laat je niet zo leiden door propaganda. Ik weet het is lastig......
Nee gelijk speelveld, niemand die je nog iets durft aan te doen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
En dan onszelf opblazen als iemand in de buurt komt zeker?
Mensen geloven ook allesquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:21 schreef polderturk het volgende:
De vrouw die de video heeft gepost is een Oekraïns parlementslid die op Russische tanks jaagt en de videos op twitter zet.
[ twitter ]
Hebben we al, we hebben alleen de knop niet.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:22 schreef halfway het volgende:
[..]
Klopt en de oplossing is om ook in Nederland een paar honderd kernkoppen neer te zetten.
Ja dat doen die dingen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:13 schreef polderturk het volgende:
Aan het begin van de video zie je linksonder de javelin omhoog vliegen.
[ twitter ]
Oekraïne doet tenminste nog onderzoek naar dit voorval en niet bij voorbaat de zaak ontkent. Het verschil met Rusland is dat Rusland altijd ontkent. Dat hebben we inmiddeis al mogen meemaken met MH17.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.washingtonpos(...)ne-russia-pow-video/
Die Azov mag ook wel uitgeroeid worden
90% zijn gewoon normale burgers.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is inderdaad een goede zaak. Nog beter was om ze niet in je nationale leger te laten toetreden. Sorry maar wat een dom idee wat volop wordt gebruikt door de Russen in de propogandaquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Oekraïne doet tenminste nog onderzoek naar dit voorval en niet bij voorbaat de zaak ontkent. Het verschil met Rusland is dat Rusland altijd ontkent. Dat hebben we al inmiddeis al mogen meemaken met MH17
Lees jij het artikel wel?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
90% zijn gewoon normale burgers.
200 van die gasten, if that much, zijn de hardcore figuren waar zo veel om te doen lijkt te zijn.
Maar al zouden ze het allemaal zijn (zijn er niet meer dan 1000), het is pure kolder daar een land voor binnen te vallen als je de totaliteit in het achterhoofd houdt van Oekraïne.. zo’n slordige 900.000 man incl reservisten.
Sterker nog, daar zo richting Sumy en nu half omsingeld overigens door de Russen, zitten alleen al 60.000 Oekraïense soldaten.
Die hopelijk daar weg kunnen komen voor een drama plaatsvind.
Is al een paar dagen oud. Oekraïne doet hier onderzoek naar. En het ICC ook.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja goede zaak.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Is al een paar dagen oud. Oekraïne doet hier onderzoek naar. En het ICC ook.
Ze schijnen militair behoorlijk te presteren.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goede zaak. Nog beter was om ze niet in je nationale leger te laten toetreden. Sorry maar wat een dom idee wat volop wordt gebruikt door de Russen in de propoganda
Nu de rest van de Warcrimes nog.quote:
Wat bedoel je precies met smerig? Van wie? de VS dwingt Ukraine niet om hun mannen in het land te houdenquote:Op zaterdag 2 april 2022 18:48 schreef Candymannetje het volgende:
Exact, ik vraag me af of ze daar wel over nadenken als ze dit soort uitspraken doen en wat ze er precies van vinden wanneer ze een toekomstige Chinese provincie blijkenquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje 19e eeuwse denkrichting, lijkt me. Die van Rijken/empires, Russische Rijk, Habsburgse rijk, Ottomaanse rijk.
Inmiddels zijn we wel wat verder. Hoop ik.
Het concept 'natiestaat' is als begrip compleet aan Rusland voorbij gegaan ofzo. Als je dit soort uitspraken doet, dan kunnen ze ook verwachten dat Rusland ingelijfd wordt in het groot Chinese Rijk.
Hell hath no Fury but a woman scorned.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:21 schreef polderturk het volgende:
De vrouw die de video heeft gepost is een Oekraïns parlementslid die op Russische tanks jaagt en de videos op twitter zet.
[ twitter ]
Rusland voert geen oorlog dus dan hoef je niets te onderzoeken. Toch?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu de rest van de Warcrimes nog.
Heb je al berichten dat Rusland serieus eventuele misdaden onderzoekt? Of misschien hebben die er geen?
Politionele acties. Speciale operaties.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland voert geen oorlog dus dan hoef je niets te onderzoeken. Toch?
Ja tuurlijk, of denk je soms dat die Russen niks uitvreten?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu de rest van de Warcrimes nog.
Heb je al berichten dat Rusland serieus eventuele misdaden onderzoekt? Of misschien hebben die er geen?
Vertel.. wat onderzoeken de Russen nu?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, of denk je soms dat die Russen niks uitvreten?
Juist door het negeren van Poetin, zitten we in deze situatie. Door te hopen dat hij geen dictator ala stalin,Hitler en andere nationalisten zitten we in deze situatie. door te de geschiedenis te negeren wat collectieve nationalisme zoals afgelopen 20 jaar in Rusland, en te downloaden zitten we in deze situatie.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Maakt niet uit of je feiten benoemd, ook op de FP is het niets anders dan “kijk Amerika” en “navo schuld”.
Dat soort NSB’ers in spe moeten we leren te negeren.
Ik denk niks want dit hoort bij de denaficizatiequote:Op zaterdag 2 april 2022 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Vertel.. wat onderzoeken de Russen nu?
Uh, dat is een maand geleden, was overal op het nieuws.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:00 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wtf is dit dan...
https://old.reddit.com/r/(...)_civilian_trying_to/
Ik heb het over de figuren die jouw feiten negeren.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:39 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Juist door het negeren van Poetin, zitten we in deze situatie. Door te hopen dat hij geen dictator ala stalin,Hitler en andere nationalisten zitten we in deze situatie. door te de geschiedenis te negeren wat collectieve nationalisme zoals afgelopen 20 jaar in Rusland, en te downloaden zitten we in deze situatie.
Juist negeren heeft ons deze situatie opgeleverd.
Dat woke zijn juist de Poetin aanhangers op tegen, nu snap ik waaromquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:50 schreef capricia het volgende:
Ik zou heel graag zo woke willen zijn, dat we gewoon heel die Poetin cancellen.
Dat ie in Den Haag mag verschijnen. Achter een hekje.
Ziek idd en ik vraag me af wat voor nut dit heeft. De mensen binnen Rusland hebben dit soort onzin niet nodig aangezien alle media al gecontroleerd wordt door de overheid. De mensen buiten Rusland weten dat dit onder dwang is en geen waarde heeft.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:47 schreef polderturk het volgende:
Wow.
Echt wow.
Ziek van Rusland.
[ twitter ]
Die Russen zullen wel flinke dorst hebben als ik zie hoeveel ze achter hebben gelaten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:54 schreef Perrin het volgende:
In het kader van vreemde beelden, hier lijken enkele tientallen Russische bezetters hun kleren uit te hebben getrokken en het water in te zijn gesprongen om te ontsnappen? (geen lichamen of zo te zien, nette beelden).
[ twitter ]
Er zijn een hoop Putler fanboys die het toch anders zien.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ziek idd en ik vraag me af wat voor nut dit heeft. De mensen binnen Rusland hebben dit soort onzin niet nodig aangezien alle media al gecontroleerd wordt door de overheid. De mensen buiten Rusland weten dat dit onder dwang is en geen waarde heeft.
Je springt met deze temperaturen niet voor de lol in zo'n sloot.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:54 schreef Perrin het volgende:
In het kader van vreemde beelden, hier lijken enkele tientallen Russische bezetters hun kleren uit te hebben getrokken en het water in te zijn gesprongen om te ontsnappen? (geen lichamen of zo te zien, nette beelden).
[ twitter ]
Totdat andere bronnen ook zoiets vermelden, zou ik het met een korrel zout nemen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit laat helaas weer zien dat het een enorm risico om zoveel man bij elkaar te zetten als je geen missile defense hebt...
Zou het mogelijk zijn om te decentraliseren in meerdere legertenten ver uit elkaar?
[ twitter ]
10 miljoen voor een raket? Lijkt me sterk.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Totdat andere bronnen ook zoiets vermelden, zou ik het met een korrel zout nemen.
Dat Russische ministerie van moord en plundering moet de inzet van die dure Iskanders ook een beetje verantwoorden (~10 miljoen euro per stuk ofzo).
Dat is alom bekend dat je troepen moet spreiden. Als het niet gebeurt, zal het wel komen omdat er te weinig opleiders zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit laat helaas weer zien dat het een enorm risico om zoveel man bij elkaar te zetten als je geen missile defense hebt...
Zou het mogelijk zijn om te decentraliseren in meerdere legertenten ver uit elkaar?
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
10 miljoen voor een raket? Lijkt me sterk.
https://www.opendemocracy(...)war-economics-putin/quote:Iskanders, the main kinds of missile used by Russian ground forces, are made at the Votkinsk Machine Building Plant, just west of the Urals, which was privatised in 2010. Their cost has been estimated at around $10m per missile.
Jep. Waar is haar baby? Met wie praat ze? Wie is er nog meer in de ruimte aanwezig? Waar is ze? Vragen vragen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:47 schreef polderturk het volgende:
Wow.
Echt wow.
Ziek van Rusland.
[ twitter ]
https://nos.nl/artikel/24(...)m-je-mening-te-uitenquote:Zangeres Manizha vertegenwoordigde Rusland vorig jaar op het Eurovisie Songfestival in Rotterdam. Ze is nu een van de Russische artiesten die zich uitspreken tegen Poetins 'militaire operatie' in Oekraïne, zoals het in Rusland wordt genoemd. Dat doet ze met het nummer Soldier, dat ze elf jaar geleden schreef over de oorlog in haar thuisland Tadzjikistan.
meer te lezen op bronlink
Desertie. Omkleden naar civiele kleding.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:54 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
“Zoveel man”, 100.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Edit, bij nader inzien, de Russen liegen en overdrijven hun successen. De 100 man waar ze het over hebben lijkt me verzonnen
[ twitter ]
Les drijfpakket gemist iig...quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:11 schreef ExTec het volgende:
Desertie. Omkleden naar civiele kleding.
Je uitrusting kan je in een plastic zak doen, AK op je rug, als je het water over wil, geen reden om dat achter te laten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:21 schreef Momo het volgende:
280 burgerdoden?
Zie ook veel van zulke foto's voorbij komen. Veel doden met vastgebonden handen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
280 burgerdoden?
Degene die dit op zijn geweten heeft stuk voor stuk tegen de muur na de oorlog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."You can call me Susan if it makes you happy"
quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zie ook veel van zulke foto's voorbij komen. Veel doden met vastgebonden handen.Als dit verhaal klopt, dan zijn dit gewoon oorlogsmisdaden, eng hoe mensen kunnen zijn...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
280 burgerdoden?
Er komen iig eindelijk meer beelden naar buiten waar je conclusies uit kunt trekken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net zoals ik het zeg sneuneus.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:26 schreef ExTec het volgende:
Is dit weer een alles kan, we weten het niet, of heb je nog een reden voor deze opmerking?
Correct.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:26 schreef Momo het volgende:
Als dit verhaal klopt, dan zijn dit gewoon oorlogsmisdaden, eng hoe mensen kunnen zijn...
als je wilt deserteren en op een oekrainse boer wil lijken dan neem je geen geweer mee n, dan ga je ergens boeren kleren stelen en een auto stelen om naar huis te gaanquote:Op zaterdag 2 april 2022 20:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Desertie. Omkleden naar civiele kleding.
Je uitrusting kan je in een plastic zak doen, AK op je rug, als je het water over wil, geen reden om dat achter te laten.
280 burgerdoden?
Dit is echt een bizarre inkijk in de situatie daar. Manmanman.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit lijkt meer op halsoverkop vluchten... Anders laat je je uitrusting niet zo achter. En dat doe je vaak met een goede reden of niet dan?quote:
Ik denk dat het beter is wanneer Poetin, Doegin en Co. op straat geceausescu-ed worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:50 schreef capricia het volgende:
280 burgerdoden?
Raar dat ze zo verspreid op de weg liggen. Alsof ze om de 25 meter iemand geëxecuteerd hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou verwachten dat de executies in een leegstaand gebouw of in een bos/greppel plaats zouden vinden. Maar dit is echt op de weg. Dat je er omheen moet slalommen. Alsof het expres daar ligt. Om terreur te zaaien."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
In het bijzonder die ene die het allemaal aanstuurt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:25 schreef TLC het volgende:
[..]
Degene die dit op zijn geweten heeft stuk voor stuk tegen de muur na de oorlog.
Misschien schoten ze gewoon op alles en iedereen die bewoog. Ook vluchtende mensenquote:Op zaterdag 2 april 2022 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Raar dat ze zo verspreid op de weg liggen. Alsof ze om de 25 meter iemand geëxecuteerd hebben.
Ik kijk nergens meer van op.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Als dit verhaal klopt, dan zijn dit gewoon oorlogsmisdaden, eng hoe mensen kunnen zijn...
quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:50 schreef capricia het volgende:
Maar ook (voornamelijk mannen zie ik) met vastgebonden handen achter hun rug.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:39 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Misschien schoten ze gewoon op alles en iedereen die bewoog. Ook vluchtende mensen
Vastgebonden handen, lijken mij executies. Lastig plunderen natuurlijk met al die levende lui nog in de buurt van je buit.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:39 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Misschien schoten ze gewoon op alles en iedereen die bewoog. Ook vluchtende mensen
Maar wat was die reden dan.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit lijkt meer op halsoverkop vluchten... Anders laat je je uitrusting niet zo achter. En dat doe je vaak met een goede reden of niet dan?
Dirlewanger. Ja. Daar noem je een gestoorde gek.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kijk nergens meer van op.
https://nl.wikipedia.org/(...)dier-Division_der_SS
We weten ook niet over welke periode van tijd die doden gevallen zijn. Een iemand, na +- 30s, lijkt op een fiets te hebben gereden. Weer anderen lijken de handen achter de rug te hebben gebonden. Het kan zomaar zijn dat de doden op verschillende momenten/dagen zijn gevallen. In dat geval moeten de werkomstandigheden voor de Russische soldaten ook wel acuut traumatisch zijn geweest, als je een aanval op Kyiv moet voorbereiden en uitvoeren tussen de rottende lijken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Raar dat ze zo verspreid op de weg liggen. Alsof ze om de 25 meter iemand geëxecuteerd hebben.
Ik zou verwachten dat de executies in een leegstaand gebouw of in een bos/greppel plaats zouden vinden. Maar dit is echt op de weg. Dat je er omheen moet slalommen. Alsof het expres daar ligt. Om terreur te zaaien.
Ik denk dat ze via het water wilden ontsnappen en zware dingen en een deel van hun bovenkleding hebben achtergelaten?quote:
Zoiets, als ratten in de val iig. Althans dat gevoel moeten ze gehad hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:42 schreef Perrin het volgende:
Ik denk dat ze via het water wilden ontsnappen en zware dingen en een deel van hun bovenkleding hebben achtergelaten?
Als ik daarmee Poetin kan cancellen, wil ik mijn hele leven wel deugen ja.quote:
Van huis naar huis gegaan?quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou verwachten dat de executies in een leegstaand gebouw of in een bos/greppel plaats zouden vinden. Maar dit is echt op de weg. Dat je er omheen moet slalommen. Alsof het expres daar ligt. Om terreur te zaaien.
Het feit dat ze allemaal midden op de weg liggen lijkt me anders gewoon pure terreur voor de Oekrainse soldaten bedoeld. Die zijn op de vlucht doodgeschoten als revanche.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
We weten ook niet over welke periode van tijd die doden gevallen zijn. Een iemand, na +- 30s, lijkt op een fiets te hebben gereden. Weer anderen lijken de handen achter de rug te hebben gebonden. Het kan zomaar zijn dat de doden op verschillende momenten/dagen zijn gevallen. In dat geval moeten de werkomstandigheden voor de Russische soldaten ook wel acuut traumatisch zijn geweest, als je een aanval op Kyiv moet voorbereiden en uitvoeren tussen de rottende lijken.
Ja die was gister al gevangen. Dikke 120 mm artillerie, nieuw model ook. Ziet er bruikbaar uit.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:47 schreef speknek het volgende:
Anyway, gotta catch em all, gotta catch em all. Potemkin!
[ twitter ]
Ja. Het is heel raar.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
We weten ook niet over welke periode van tijd die doden gevallen zijn. Een iemand, na +- 30s, lijkt op een fiets te hebben gereden. Weer anderen lijken de handen achter de rug te hebben gebonden. Het kan zomaar zijn dat de doden op verschillende momenten/dagen zijn gevallen. In dat geval moeten de werkomstandigheden voor de Russische soldaten ook wel acuut traumatisch zijn geweest, als je een aanval op Kyiv moet voorbereiden en uitvoeren tussen de rottende lijken.
Ik zie liever dat hij publiekelijk gevierendeeld wordt. (Gelukkig maar dat ik het niet voor het zeggen heb, mocht zo'n kans zich voordoen)quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:50 schreef capricia het volgende:
Dat kun je in een plasticzak doen, die je vooruit duwt, niet hoeft te tillen. En van AchJa hebben we geleerd dat er ook zoiets is als een "drijfpakket", dus geen reden om spul achter te laten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat ze via het water wilden ontsnappen en zware dingen en een deel van hun bovenkleding hebben achtergelaten?
Dit kan oud nieuws (en dus hergebruikt nieuws) zijn, ik herinner me een vergelijkbaar nieuws tijdje terug waarin achtergelaten tanks opgehaald werden door een boer met een trekker.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:47 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
En onderkoelde mannen aan de overkant. Bedoel, het is daar rond het vriespunt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat kun je in een plasticzak doen, die je vooruit duwt, niet hoeft te tillen. En van AchJa hebben we geleerd dat er ook zoiets is als een "drijfpakket", dus geen reden om spul achter te laten.
Blinde paniek en alles van waarde qua bescherming laten vallen, en dan in je onderkleding, die nog steeds camo patroon heeft en derhalve gezien word als een uniform, door het water heen gaan en blijven rennen, komt wat onwaarschijnlijk over.
Tenzij ze natuurlijk op de hielen werden gezeten, maar dan verwacht ik kleding en wapens overal en nergens, ipv in relatief geconcentreerde hoopjes.
JFO is het gebied in Oost Oekraine waar al 8 jaar wordt gevochten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:58 schreef polderturk het volgende:
Draadje.
Waar staat JFO voor?
[ twitter ]
Joined forces operation. In de Donbas, als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:58 schreef polderturk het volgende:
Draadje.
Waar staat JFO voor?
[ twitter ]
quote:bron:bbc 02apr22 20u45
Journalists entering a Ukrainian town which saw fierce fighting with Russian forces have found dead bodies of men in civilian clothes strewn on a street.
An AFP news agency reporter in Bucha, near Kyiv, counted at least 20 bodies. At least one man had his hands tied.
Ukrainian forces regained control of the town this week and photos show widespread devastation.Ik kan er niet bij .... en echt sprakeloos.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BBC journalists in another part of Ukraine found the bodies of two civilians killed by Russian forces.
....
... the town's mayor, Anatoly Fedoruk, told AFP by phone that all of the 20 dead had been shot in the back of the head. He added that other bodies still lay inside the wrecks of cars destroyed by shelling.![]()
Bellingcat roept ondertussen op om bewijzen te verzamelen want dit zal en kan wel eens het volgende proces zijn waarbij een land aantoonbaar (sws oorlogs)misdaden pleegt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Zelfde hier. Echt onbegrijpelijk. Dat je dit bij je 'broedervolk' aanricht.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:02 schreef Vallon het volgende:
Voor wie nog twijfelt aan de realiteit van echtheid, die ondertussen overal opduikt omtrent Bucha....
[..]
Ik kan er niet bij .... en echt sprakeloos.![]()
Bellingcat roept ondertussen op om bewijzen te verzamelen want dit zal en kan wel eens het volgende proces zijn waarbij een land aantoonbaar (sws oorlogs)misdaden pleegt.
Ik dacht even dat die knakker die zijn kop uit het luik stak een Russische militair was die een wtf moment had...quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:47 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Als deze Farmers Defense Force naar het Malieveld komt, ga ik me wat meer zorgen maken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:47 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Geen idee wat je reactie met mijn comment te maken heeft. Keb het over kunnen voorkomen. Niet over een nato die Rusland invalt oid.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ah ik dacht dat Rusland Oekraïne was binnengevallen, maar ik begrijp nu dat NATO Rusland heeft aangevallen. Bedankt voor deze verhelderende inzichten!
![]()
Maar zolang we niemand achter het hekje hebben staan gaat het niets opleveren..quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:02 schreef Vallon het volgende:
Voor wie nog twijfelt aan de realiteit van echtheid, die ondertussen overal opduikt omtrent Bucha....
[..]
Bellingcat roept ondertussen op om bewijzen te verzamelen want dit zal en kan wel eens het volgende proces zijn waarbij een land aantoonbaar (sws oorlogs)misdaden pleegt.
Zeker als ze al dat buitgemaakte Russisch materieel meenemenquote:Op zaterdag 2 april 2022 21:08 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Als deze Farmers Defense Force naar het Malieveld komt, ga ik me wat meer zorgen maken.
Dat geloof ik gelijk dat dat lastig is hoor, maar wat wij hebben meegekregen is dat dit uit het niets opeens is, daar geloof ik geen drol van en deze comment - als het klopt - is weer een stukje bewijs voor onvolledige informatie.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:43 schreef Aether het volgende:
[..]
Zelensky is eind 2019 begonnen met gesprekken met Poetin over o.a. Oost-Oekraïne, maar het is met Rusland erg lastig onderhandelen.
Ben zeer sceptisch, maar we zullen zien.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:13 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt erop dat de onderhandelingen vergevorderd zijn.
[ twitter ]
Thanks.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Joined forces operation. In de Donbas, als ik me niet vergis.
Dat hebben we de afgelopen weken vaker gehoord... Maar het uitmoorden van burgers gaat gewoon door.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Kan ook haast niet anders, de Russen kunnen schijnbaar geen potten breken. Als ze uit deze situatie Oost Oekraïne nog binnenhengelen hebben ze het nog lang niet zo beroerd gedaan. Ik zou in elk geval niet weten waarom Zelensky nog zou toegevenquote:Op zaterdag 2 april 2022 21:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Zou jij Rusland vertrouwen?quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
We zullen moeten afwachten over wat er precies gebeurd is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
De Russen hebben haast lijkt het. Zouden ze geen geld meer hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Recep Tayyip Erdoganquote:Op zaterdag 2 april 2022 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou jij Rusland vertrouwen?
Ben benieuwd wie er garant gaat staan.
Als Putin Zelensky wil ontmoeten, dan is dat voor een handtekening lijkt me.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben zeer sceptisch, maar we zullen zien.
Normaalgesproken komt er eerst een staak-het-vuren, wat dan omgebouwd kan worden tot definitieve wapenstilstand en uiteindelijk vrede.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mijn visie hierop is dit: Rusland wilde meer maar teveel weerstand van Oekraine. Gaat om zijn gezicht wat te redden nu toch akkoord met wat ze initieel hadden moeten afdwingen: niet bij nato en donetsk en Luhansk bij Rusland en Krim ook officieel.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk jij dat Oekraïne dat officieel weggeeft?quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mijn visie hierop is dit: Rusland wilde meer maar teveel weerstand van Oekraine. Gaat om zijn gezicht wat te redden nu toch akkoord met wat ze initieel hadden moeten afdwingen: niet bij nato en donetsk en Luhansk bij Rusland en Krim ook officieel.
Ze dachten wel meer te pakken omdat ze anders anders in de oorlog hadden moeten staan initiëel gezien.
Dat is hoe een groot gedeelte van het Russisch leger rolt. We kennen allemaal nog de beelden van die bejaarden in een auto die in koelbloede werden doodgeschoten. Om over alle andere oorlogsmisdaden maar te zwijgen. Het doodschieten van random burgers als je op de vlucht bent past hier prima in. Heel verrot allemaal. Rusland doet voorlopig even niet meer mee. In 2050 mogen ze weer eens nadenken over internationale betrekkingen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eensch maar wel dat het wordt opgetekend en de toekomst het niet kan gaan ontkennen dat die doden er niet waren om er toe te doen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:10 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Maar zolang we niemand achter het hekje hebben staan gaat het niets opleveren..
Daar gaat Poetin toch nooit mee akkoord? Dat hele zuidfront en de landbrug tussen de Krim en Donbas geeft ie dan terug? In feite heeft ie dan alleen weer wat ie voor de oorlog al had.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mijn visie hierop is dit: Rusland wilde meer maar teveel weerstand van Oekraine. Gaat om zijn gezicht wat te redden nu toch akkoord met wat ze initieel hadden moeten afdwingen: niet bij nato en donetsk en Luhansk bij Rusland en Krim ook officieel.
Ze dachten wel meer te pakken omdat ze anders anders in de oorlog hadden moeten staan initiëel gezien.
De precies wordt lastig maar duidelijk is dat er mensen in koele bloede zijn afgeschoten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We zullen moeten afwachten over wat er precies gebeurd is.
Ik denk dat de Russische militairen op zoek zijn gegaan naar alle mannen, om deze te executeren. Niemand wil de Russen daar hebben, dus elke man is een potentiële demonstrant/oproerkraaier/verzetsman.
Maak je geen illusies, dit is de standaard werkwijze van vele legers buiten de westerse wereld. Het gedogen van plunderen is een soort van risicotoeslag.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:07 schreef bleiblei het volgende:
Wat betreft die debiele discussie over looten en of het nu gedaan werd of niet (nav. Die wasmachines achter op een uitgebrande truck).
Ik kwam net een bericht tegen uit Belarus waar iemand verteld dat Russische soldaten massaal spullen verkopen en/of naar huis sturen die duidelijk gejat zijn.
[ twitter ]
Vandaar dat ik denk dat ze zich omgekleed hebbenquote:Op zaterdag 2 april 2022 20:59 schreef capricia het volgende:
[..]
En onderkoelde mannen aan de overkant. Bedoel, het is daar rond het vriespunt.
Maar waarom dan aan de waterkant? En de buit ook achterlaten?quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vandaar dat ik denk dat ze zich omgekleed hebben
Oekraïne zal denk ik vrijwel altijd aan de onderhandelingstafel blijven zitten, alleen om duidelijk te maken dat het niet aan hen ligt dat er geen vrede is. Tegelijkertijd geloof ik er niets van dat Oekraïne op dit moment een vrede gaat accepteren waarbij ze officieel grondgebied kwijtraken, tenzij heel misschien tegen zeer verregaande garanties voor toekomstige veiligheid.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Denk jij dat Oekraïne dat officieel weggeeft?
Helaas wel. Het zijn middeleeuwse praktijken waarbij soldaten in oorlog een vrijbrief haden om alles te doen dat hun God, Vaderland en Wet verboden had. Pas in de kerk en thuis bij het haardvuur, werden het weer eerzame patriotten die opkwamen voor het vaderland.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maak je geen illusies, dit is de standaard werkwijze van vele legers buiten de westerse wereld. Het gedogen van plunderen is een soort van risicotoeslag.
Afschuiven, meer is het niet.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:36 schreef capricia het volgende:
Wat vinden jullie er van dat gisteren hier in NL de noodwet 'Wet verplaatsing bevolking' geactiveerd is?
VS wil nu geen vrede en dus gaan ze door.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:29 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oekraïne zal denk ik vrijwel altijd aan de onderhandelingstafel blijven zitten, alleen om duidelijk te maken dat het niet aan hen ligt dat er geen vrede is. Tegelijkertijd geloof ik er niets van dat Oekraïne op dit moment een vrede gaat accepteren waarbij ze officieel grondgebied kwijtraken, tenzij heel misschien tegen zeer verregaande garanties voor toekomstige veiligheid.
En verregaande garanties betekent NATO of vergelijkbaar. EU lidmaatschap duurt vele jaren, NATO kan heel snel, mits ook het interne conflict snel opgelost wordt.
Kortom vrede? Ik heb er een hard hoofd in.
Wie heeft die daden gepleegd?quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vrede ? Met het mes op de keel ?quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:29 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oekraïne zal denk ik vrijwel altijd aan de onderhandelingstafel blijven zitten, alleen om duidelijk te maken dat het niet aan hen ligt dat er geen vrede is. Tegelijkertijd geloof ik er niets van dat Oekraïne op dit moment een vrede gaat accepteren waarbij ze officieel grondgebied kwijtraken, tenzij heel misschien tegen zeer verregaande garanties voor toekomstige veiligheid.
En verregaande garanties betekent NATO of vergelijkbaar. EU lidmaatschap duurt vele jaren, NATO kan heel snel, mits ook het interne conflict snel opgelost wordt.
Kortom vrede? Ik heb er een hard hoofd in.
Zo is oorlog tochquote:Op zaterdag 2 april 2022 21:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit zou uitgezocht kunnen worden door te zien of men enkel mannen of ook vrouwen heeft afgeschoten. Als het enkel om mannen gaat heeft dit waarschijnlijk verband met de Oekraïnse conscriptie. Als mannen verplicht in het leger moeten kun je ze maar beter afmaken voordat ze een wapen in de hand hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:39 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Nope. Al vervelend vaak kunnen lezen, Oekraïne geeft de donbas & de Krim niet op zonder voorafgaand referendum.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:13 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Staat eronder : Joint Force Area.quote:Op zaterdag 2 april 2022 20:58 schreef polderturk het volgende:
Draadje.
Waar staat JFO voor?
[ twitter ]
Zou het te maken hebben met de vluchtelingenstroom?quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:36 schreef capricia het volgende:
Wat vinden jullie er van dat gisteren hier in NL de noodwet 'Wet verplaatsing bevolking' geactiveerd is?
Dat is voor de opvang van Oekrainse vluchtelingen toch? Kan nergens vinden waarom juist deze aanpak noodzakelijk is, dus lastig te beoordelen. Ik neem aan vanwege het spoedeisende karakter van de maatregelen, dus even geen zin in polderen?quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:36 schreef capricia het volgende:
Bovendien heeft de Rus geen positie meer, gelet op de militaire ontwikkelingen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope. Al vervelend vaak kunnen lezen, Oekraïne geeft de donbas & de Krim niet op zonder voorafgaand referendum.
Onderhandelingen = PR momenten voor Zelensky, en zijn zeer, zeer capabele team van communicatie medewerkers, die hij heeft geërfd uit zijn tijd als acteur/producent/wat dies meer zij.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zou het te maken hebben met de vluchtelingenstroom?
Ik las dat mensen die in een bepaalde wijk in Arnhem hun huis willen verkopen dat huis eerst aan de gemeente moeten aanbieden.
quote:Deze wet begrijpt onder:
verplaatsing van bevolking: de gehele of gedeeltelijke ontruiming van een gebied en de daaruit voortvloeiende afvoer, huisvesting en verzorging van bevolking en de daarmede samenhangende registratie, alsmede de voorbereidingen hiertoe;
Onze Ministers: Onze Ministers van Binnenlandse Zaken en van Defensie gezamenlijk.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0002097/2021-07-01
Alleen de benodigde deelartikelen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:36 schreef capricia het volgende:
Die hele wet is hier nooit voor bedoeld.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is voor de opvang van Oekrainse vluchtelingen toch? Kan nergens vinden waarom juist deze aanpak noodzakelijk is? Vanwege het spoedeisende karakter, dus even geen zin in polderen?
Deze 70 jaar oude wet? https://wetten.overheid.nl/BWBR0002097/2021-07-01quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:36 schreef capricia het volgende:
quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:54 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Deze 70 jaar oude wet? https://wetten.overheid.nl/BWBR0002097/2021-07-01
Misschien was dat de makkelijkste manier om er nu extra huisvestiging doorheen te krijgen. Al lijkt die wel vooral voor binnenlands gebruik bedoeld
Eigenlijk helemaal geen zin om op die retorische vraag in te gaan.... wie met NAW precies de trekker overhaalde zal ws altijd onbekend blijven. Eén ding is duidelijk dat het de verantwoordelijkheid is van de mogendheid die ten tijde van hun aanwezigheid daar de macht uitoefenden.quote:
Omtzigt wil weer scoren bij zijn populistische twitterachterban. Het is weer een dag in de week.quote:
Eerder om hem te vergiftigen. De enige betrouwbare Poetin is een dode Poetin.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:17 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als Putin Zelensky wil ontmoeten, dan is dat voor een handtekening lijkt me.
Yep, maar wat doe je er tegen met een Kamer die onmachtig is en alleen wat begrijpt wat ze krijgt voorgeschoteld. De bekende haakjes en bevoegde oogjes waar onze regering met graagte gebruik maakt om ondertussen de echte (bestaande sanctie) wet uit 1977 die bedoeld was om sancties tegen staten effectueren & te regelen, te laten verstoffen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Die hele wet is hier nooit voor bedoeld.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Omtzigt wil weer scoren bij zijn populistische twitterachterban. Het is weer een dag in de week.
Het legt gewoon de verantwoordelijkheid bij de burgemeesters om voor huisvesting te zorgen. Daarom is ook artikel 4 van de wet in werking gesteld, samen met 2c, en verder niets.
Leuk voor Pieter Omtzigt dat hij een linkje naar de hele wet heeft gevonden, maar de meeste dingen die daar staan zijn dus niet 'geactiveerd'.
Hier staat overigens de toelichting:Ah thx, die toelichting is wel verhelderend. Wel een fors middel dat wordt ingezet, maar op zich ook wel gerechtvaardigd lijkt me gezien de exceptionele situatie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dat is ie dus wel. Een exceptionele acute opgave voor wat betreft huisvesting.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Die hele wet is hier nooit voor bedoeld.
Nou heel makkelijk.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eigenlijk helemaal geen zin om op die retorische vraag in te gaan.... wie met NAW precies de trekker overhaalde zal ws altijd onbekend blijven. Eén ding is duidelijk dat het de verantwoordelijkheid is van de mogendheid die ten tijde van hun aanwezigheid daar de macht uitoefenden.
Ook een bezetter heeft in oorlogstijd de plicht en verantwoording, mensenrechten te eerbiedigen en al helemaal niet recht om zich niets aan te trekken van (mede)menselijkheid. Menig oorlogstribunaal heeft duidelijk gemaakt dat oorlog nog geen vrijbrief is om misdaden te plegen.
Ik ga ondertussen wel benieuwd zijn naar jouw zienswijze en observatie ipv het is maar een vraag dat zg iets zou moeten verduidelijken om indirect in twijfel te kunnen laten trekken.
Wat helpt is dat het beroepsmilitairen zijn die goed betaald worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helaas wel. Het zijn middeleeuwse praktijken waarbij soldaten in oorlog een vrijbrief haden om alles te doen dat hun God, Vaderland en Wet verboden had. Pas in de kerk en thuis bij het haardvuur, werden het weer eerzame patriotten die opkwamen voor het vaderland.
Ik weet niet of ik dit over 30 jaar nog kan zeggen maar met wat ik weet van onze huidige (elite)militairen, doorgaans uitstekend opgeleid en een evenwichtige ethiek, is kans gewoon nul dat zij bereid zouden zijn dit te doen.
En waarschijnlijk ook weinig opties om op korte termijn via andere wegen tot een adequate oplossing te komen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:05 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat is ie dus wel. Een exceptionele acute opgave voor wat betreft huisvesting.
Voordat de Russen er waren, lagen deze mannen niet dood op straat.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou heel makkelijk.
Een straat ligt vol lag afgeslachte lijken. Dan is het belangrijk te weten wie dat gedaan hebben.
Ik vind dit altijd zo'n luie manier van redeneren. Er is een enorme toelichting geschreven. Geef maar aan op welke punten je het oneens bent met die toelichting en probeer dat te onderbouwen, en als dat niet lukt of teveel moeite is, dan moet je misschien toegeven dat je zelf ook onmachtig bent om te begrijpen wat je wordt voorgeschoteld, maar dat je er gewoon voor kiest om het af te wijzen. Even goede vrienden, maar zomaar uit de hoogte doen dat de Kamer/regering te simplistisch denkt is niet heel anders dan ook simplistisch.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, maar wat doe je er tegen met een Kamer die onmachtig is en alleen wat begrijpt wat ze krijgt voorgeschoteld. De bekende haakjes en bevoegde oogjes waar onze regering met graagte gebruik maakt om ondertussen de echte (bestaande sanctie) wet uit 1977 die bedoeld was om sancties tegen staten effectueren & te regelen, te laten verstoffen.
Ik weet niet of je die conclusie kan trekken. Er is bijna geen handel in de Roebel. En de Russische centrale bank heeft door middel van een flinke renteverhoging de Roebel opgekrikt. De Russische beurzen liggen nog steeds stil.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:07 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kan het trouwens dat de Roebel gewoon weer op het niveau staat van voor de start van de oorlog?
Ik heb het idee dat de implementatie van de sancties maar matig is. Grote sancties aankondigen is blijkbaar makkelijker dan ze daadwerkelijk uitvoeren
Vanwege een aantal vrij draconische tegenmaatregelen:quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:07 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kan het trouwens dat de Roebel gewoon weer op het niveau staat van voor de start van de oorlog?
Ik heb het idee dat de implementatie van de sancties maar matig is. Grote sancties aankondigen is blijkbaar makkelijker dan ze daadwerkelijk uitvoeren
quote:The ruble's stronger showing is most likely driven by artificial factors and might not be a good marker that the Russian economy is improving, said Yevgeny Nadorshin, the chief economist at the PF Capital consulting company in Moscow.
"In view of sanctions and countersanctions, which limit Russia's transborder trade and thus reduce the demand for foreign currency, we cannot say that exchange rates reflect economic realities in the country," Mr. Nadorshin said.
Ever since Western countries imposed sanctions on Russia for invading Ukraine, Russia's central bank has made a number of strategic moves that have further limited international trade, but prevented a catastrophic bank run and capital flight.
For instance, it ordered Russian companies to convert 80 percent of foreign currency revenues they receive under export contracts into rubles. That allowed the central bank to accumulate some hard currency as the West froze more than $300 billion worth of Russian reserves, Mr. Nadorshin said.
The country's main financial regulator also limited the amount of foreign currency that Russians can withdraw from their bank accounts to $10,000 over the next six months; anything over that would be paid in rubles. The key interest rate was raised to 20 percent, making ruble-denominated deposits more attractive, but also making lending, including mortgages, prohibitively expensive.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat geloof ik gelijk dat dat lastig is hoor, maar wat wij hebben meegekregen is dat dit uit het niets opeens is, daar geloof ik geen drol van en deze comment - als het klopt - is weer een stukje bewijs voor onvolledige informatie.
quote:What were his key messages in that 2019 campaign?
> Well, one which was very popular was opposing corruption, promising to be a more — running a more honest and clean government. And then the second one was to end the war in Eastern Ukraine.
[…]
> Zelensky talked about wanting to sit down with Putin directly and make a deal. He signaled that he could be willing to compromise with Putin to basically stop the dying there in Ukraine’s war with Russian-backed separatists.
> There was optimism in Russia, certainly. […] I mean, the reaction was more muted, but clearly there was an idea there too, that this was a guy that they could work with — someone who might be in the Kremlin’s conspiratorial thinking, a guy who is less dependent on the West and might act more independently.
[…]
> I think it starts to change pretty quickly in that first year, 2019. He meets with Putin in person at the end of 2019 in Paris. They try to get some peace talks off the ground, but it becomes clear pretty quickly, especially as the pandemic comes around in 2020, that it is much easier said than done that you’re going to make a deal with Russia. And you could really see Zelensky becoming more and more frustrated.
> […] Zelensky went a certain direction when Russia was offering its Sputnik coronavirus vaccine to Ukraine, which would have been a huge P.R. victory for the Kremlin if Zelensky had agreed to it, and he did not. He refused to do it. He held out for Western vaccines. So that was one early sign of Zelensky taking a pro-western route and being skeptical, being cautious, of getting too close to Russia. And then he became more outspoken about wanting to join the NATO alliance.
Which of course, as we now know is seen as the ultimate act of provocation toward Putin’s Russia because he sees NATO as such a threat to his authority and his power.
> […] Putin becomes more and more inflamed by Zelensky and by the possibility, however remote, that under Zelensky Ukraine might end up joining NATO. Putin begins amassing more and more troops on Ukraine’s borders, and eventually, of course, invading Ukraine.
https://www.nytimes.com/2(...)tin-ukraine-war.html
Welke Russen, welk bataljon, die moeten zsm opgespoord en vermoord worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Voordat de Russen er waren, lagen deze mannen niet dood op straat.
Toen de Russen weggingen wel.
Welke conclusie zou jij hieruit trekken?
Ah ok. Dankquote:Op zaterdag 2 april 2022 22:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vanwege een aantal vrij draconische tegenmaatregelen:
https://www.nytimes.com/2(...)ecovery-economy.html
[..]
Is gewoon voor de was van de Russische soldaten, aangezien de Russische mama's niet mee zijn, kunnen ze er zo toch netjes bij lopen.quote:
quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Omtzigt wil weer scoren bij zijn populistische twitterachterban. Het is weer een dag in de week.
Het legt gewoon de verantwoordelijkheid bij de burgemeesters om voor huisvesting te zorgen. Daarom is ook artikel 4 van de wet in werking gesteld, samen met 2c, en verder niets.
Leuk voor Pieter Omtzigt dat hij een linkje naar de hele wet heeft gevonden, maar de meeste dingen die daar staan zijn dus niet 'geactiveerd'.
Hier staat overigens de toelichting:Ik snap iets niet helemaal.... waarom zouden burgemeesters die wet nodig hebben ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OK, dat iemand het juridisch formaliseert e.d. prima maar in tijden van nood, neemt men imo eerst actie en ga je niet afwachten totdat een wetje je afdekt. kan mij zomaar voorstellen dat een Gemeente ruimte claimt en mijn part hotels & vakantie parken afhuurt en de rekening doorstuurt naar het Rijk.
Terzijde zitten we hier ook nog steeds met een dilemma, er is/zijn ruimten die prima bewoonbaar zijn maar die mogen niet worden aangeboden omdat ze niet zouden voldoen. De Gemeente is niet in staat om tenminste de verzekering af te dekken of toestemming voor (tijdelijke) bewoning te geven zodat onverhoopt er geen afschuiven van verantwoordelijkheden op (be)hulpzame burgers plaatsvindt.
Probleem is, zonder op (locatie)details in te gaan, dat er bezwaren zijn om die ruimten in gebruik worden genomen om mensen te huisvesten. Zeg maar, ik bedenk wat niet ter zake is, het pas opgerichte kinderkoortje dat anders op donderdagavond tussen 22u00 en 23u30 niet ongestoord kan oefenen.
Gelukkig hebben we hier een soort van "Go Fuck Yourself" mentaliteit en zal de Politie (deeluitmakend) geen prioriteit geven om iets te handhaven,"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
We gaan het zien, hopelijk kapt die oorlog asap.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Denk jij dat Oekraïne dat officieel weggeeft?
Maximaal ver van de vijand aflopen, en een rivier is dan ff the end of the road, voordat je aan je verkleedpartij begint?quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar waarom dan aan de waterkant? En de buit ook achterlaten?
Dit lijkt mij een broodje aap verhaal.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:16 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt erop dat Oekraïne een heel belangrijk wapen in handen heeft.
Google vertaling
Codes van alle Russische gevechtsvliegtuigen nu
Oekraïne heeft alle informatie over welk vliegtuig welke code zal krijgen en hoe het zal worden gegeven.
En door dit te gebruiken, verlam je het hele Russische luchtverdedigingssysteem in de regio.
[ twitter ]
Gedwongen conscriptie: dit is het resultaat. Elke persoon die je niet afschiet moet verplicht met het Oekraïnse leger meevechten. Kortom, je moet alle mannen krijgsgevangen nemen of ze allemaal doden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:03 schreef capricia het volgende:
Hoe moet je nu met zo'n regime gaan onderhandelen?
[ twitter ]
Vooropgesteld: triest en misdadig. Mensen die zulke dingen doen, zijn mijns inziens monsters. Ook in oorlogstijd geen enkel excuus voor.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eigenlijk helemaal geen zin om op die retorische vraag in te gaan.... wie met NAW precies de trekker overhaalde zal ws altijd onbekend blijven. Eén ding is duidelijk dat het de verantwoordelijkheid is van de mogendheid die ten tijde van hun aanwezigheid daar de macht uitoefenden.
Ook een bezetter heeft in oorlogstijd de plicht en verantwoording, mensenrechten te eerbiedigen en al helemaal niet recht om zich niets aan te trekken van (mede)menselijkheid. Menig oorlogstribunaal heeft duidelijk gemaakt dat oorlog nog geen vrijbrief is om misdaden te plegen.
Ik ga ondertussen wel benieuwd zijn naar jouw zienswijze en observatie ipv het is maar een vraag dat zg iets zou moeten verduidelijken om indirect in twijfel te kunnen laten trekken.
Terwijl de hele quote als volgt is:quote:...the town's mayor, Anatoly Fedoruk, told AFP by phone that all of the 20 dead had been shot in the back of the head. He added that other bodies still lay inside the wrecks of cars destroyed by shelling.
Vond je dat stukje ervoor niet relevant/spectaculair genoeg, dat je die "but" er net even afknipt?quote:A Ukrainian official told AFP the dead men could have been killed in a bombardment or shot by Russian soldiers, and police would investigate.
But the town's mayor, Anatoly Fedoruk, told AFP by phone that all of the 20 dead had been shot in the back of the head. He added that other bodies still lay inside the wrecks of cars destroyed by shelling.
Ik word hier aangevallen over dat die oorlog allicht voorkomen had kunnen worden.quote:
Zeker moet het onderzocht en opgespoord en berecht worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Welke Russen, welk bataljon, die moeten zsm opgespoord en vermoord worden.
Of het is een truc van UKR door die lijken te verplaatsen naar de straat, om nog meer hulp te krijgen, de macht van de media.
Al neig ik meer naar het eerste maar belangrijk te onderzoeken.
Dat moet die burgermeester toch weten?
quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:00 schreef AchJa het volgende:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de Russen belangrijke strategische punten ook wel ondermijnd hebben.
Die man met die fiets, geloof je oprecht dat de UKR dit geënsceneerd heeft?quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of het is een truc van UKR door die lijken te verplaatsen naar de straat, om nog meer hulp te krijgen, de macht van de media.
Dat zou wel beter zijn voor de Gazprom aandeelhouders héquote:Op zaterdag 2 april 2022 22:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
We gaan het zien, hopelijk kapt die oorlog asap.
Die Krim en nato lijken wel bovenaan het lijstje van Rusland te staan.
Yep, dat de Roebel zo hoog staat is niet het gevolg van de internationale waardering maar de keuze van de regering voor binnenlands gebruik. Het land is bij Fitch/Moodies ongeveer bankroet en zelfs off-the-scale gegaan.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of je die conclusie kan trekken. Er is bijna geen handel in de Roebel. En de Russische centrale bank heeft door middel van een flinke renteverhoging de Roebel opgekrikt. De Russische beurzen liggen nog steeds stil.
Kortom de koers van een munt kan/zal virtueel wel hoog staan maar als je het nergens kunt (in)wisselen om - internationaal - te gebruiken , heeft dat heel erg weinig betekenis.quote:Bron: Moodies
London, March 31, 2022 -- Moody's Investors Service ("Moody's") has today withdrawn all ratings on the Government of Russia and our rated Russian sub-sovereign entities. In a related action, we have also withdrawn the local and foreign-currency country ceilings for Russia.
Nou ja... Goed betaald...quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:06 schreef BlaZ het volgende:
Wat helpt is dat het beroepsmilitairen zijn die goed betaald worden.
Kijk eens aan, uit de post van @Perrin , bevestiging van de bobby-traps. Ik had het elders gelezen en geen zin het terug te zoeken. Maar je gaat echt geen lichaam uit een huis sjorren als er onder elke vloerplank een mijn kan liggen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |