Beetje vergelijkbaar met de noord-Koreaanse propaganda waarin Amerikaanse GI's kinderbloed drinkende vampiers zijn, of propaganda uit de DDR waarin Amerikaanse bommenwerpers "Kartoffelkfer" boven oost-Duitse akkers afwerpen om de aardappeloogst te saboteren.quote:
Wat?quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:23 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
tuurlijk heeft ie dat wel. Zo snel mogelijk kapot is hopelijk zo snel mogelijk de overgave.
Maar dit is dus niet dankzij Putin?
Volgens de NOS, en die verwijzen weer naar de BBC, zouden het niet dodelijke stunquote:Op zaterdag 2 april 2022 16:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is toch geen 'massive shelling'? Ziet eruit als wat zwaar vuurwerk.
Ja. Die eerste auto lijkt me een oorlogsmisdaad met de nu bekende gegevens. De rest is (nog) niet duidelijk (liggen ook militairen tussen). Zegt de BBC zelf eigenlijk ook: "could add up to warcrimes"...quote:
Speciale operatie. Ach kijk maar eens naar Syri hoe het erbij ligt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:45 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
maar niet de schuld van putin hoor..
Ik denk wel dat dhr Poetin hier de grote aanstichter van is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:45 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
maar niet de schuld van putin hoor..
Ik weet het wel zeker.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dhr Poetin hier de grote aanstichter van is.
Vertel, wie zegt dat.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:51 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ergens in het vorige deel iemand
Je praat niet over een ruzie bij de zandbak maar een halve genocide. Je gaat mij te ver.quote:
Als je zegt dat Poetin hier geen belang bij zou hebben wek je de indruk dat je vermoedt dat er een andere partij verantwoordelijk voor is. Is dat zo of zie je Poetin hiervoor als verantwoordelijke?quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Juist ja.
Leg me geen woorden in de mond. Heb geen behoefte aan dit soort valsheid.
Of dat Putin totaal de weg kwijt is. Ik zie het voordeel niet voor Putin. Rusland afgesloten, overal vijanden, voor wat? Dit zou druk zetten op onderhandelingen? Werkelijk? Volgens mij is die zijn temper kwijt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:01 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als je zegt dat Poetin hier geen belang bij zou hebben wek je de indruk dat je vermoedt dat er een andere partij verantwoordelijk voor is. Is dat zo of zie je Poetin hiervoor als verantwoordelijke?
Waar komt die haat en nijd dan om de hoek kijken?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Of dat Putin totaal de weg kwijt is. Ik zie het voordeel niet voor Putin. Rusland afgesloten, overal vijanden, voor wat? Dit zou druk zetten op onderhandelingen? Werkelijk? Volgens mij is die zijn temper kwijt.
quote:De oorlog die Rusland in Oekrane ontketende, heeft ook een symbolische betekenis. Het is een oorlog tussen het Verleden en de Toekomst. Onder Poetins langdurige bewind is Rusland weggezakt in zijn duistere verleden. Er heeft zich een ‘Nieuw-Middeleeuwse’ staatsvorm gevestigd: een despotische tsaar die omringd door zijn vazallen – snel opgeklommen tot oligarchen – en beschermd door nieuwe opritsjniks (leden van de terreurbrigade van tsaar Ivan de Verschrikkelijke, red.) in het Kremlin op zijn troon zit en uit angst zijn volk heeft beroofd van alle democratische vrijheden.
Oekrane is sinds de revolutie van 2014 een democratische staat. Het land heeft zich definitief van Rusland losgemaakt en richt zich nu op de toekomst, volhardend in zijn orintatie op het democratische Europa. Dat heeft de haat van Poetin opgeroepen, temeer omdat hij Oekrane, waar bijna iedereen Russisch spreekt, ziet als een kleinere uitvoering van Rusland. De gedachte dat Oekrane de Russen met democratie zou kunnen besmetten, jaagt de nieuwe tsaar grote schrik aan.
Poetins haat voor het vrije Oekrane nam met het jaar toe. De Krim werd geannexeerd en in het oosten begon Rusland een hybride oorlog die een open wond werd. En nu is Poetin een krankzinnige, complete oorlog begonnen met tankaanvallen en barbaarse bombardementen op woonhuizen. Alleen maar om de vrijheidslievende Oekraners te straffen, die niet langer met hem in het verleden willen blijven hangen.
Een oorlog tegen Oekrane is je reinste waanzin, temeer omdat de geschiedenis van Rusland, het oude Roes, zijn oorsprong heeft in Kiev, de Moeder der Russische Steden: de historische wieg waaruit Rusland met al zijn geschiedenis, overleveringen, tradities en taal is voortgekomen. Kiev bombarderen betekent voor het huidige Rusland hetzelfde als schieten in de eigen voet. Dat noodlottige schot, op bevel van een krankzinnige dictator, kan Rusland zelf wel eens noodlottig worden. Het Westen, dat zich 22 jaar afvroeg ‘who is Mr. Putin’, heeft eindelijk de ogen geopend en ziet wie het tegenover zich heeft.
In 1967 maakte de Amerikaanse regisseur Larry Peerce The Incident. De film gaat over twee herrieschoppers die in de New Yorkse metro passagiers lastigvallen, die op hun beurt proberen hen te negeren en op de volgende halte wachten. Wanneer ze geen weerstand ondervinden, worden de herrieschoppers brutaler en gaan ze over op fysiek geweld. Peerce demonstreert hiermee de psychologie van de straatvechter: die gaat zo ver als de mensen het toelaten. En als hij niet wordt tegengehouden, gaat hij steeds een stapje verder.
Poetin, die aanvankelijk werd gevormd op straat, in de sportzaal en daarna bij de KGB, is in zijn verhouding met het Westen precies zo’n herrieschopper. Hij haat de westerse, transparante en democratische wereld, zoals een jongen uit een probleemgezin een netjes geklede, intelligente jongen haat. Die haat zit hem in het bloed. Nadat hij in de jaren negentig ervaring opdeed met het criminele kapitalisme en daarna door samenloop van omstandigheden aan de macht kwam van een enorm land met een totalitair verleden, heeft Poetin twee decennia lang op verschillende manieren zijn minachting voor het Westen getoond. En het beleefde Westen keek weg, verstopte zich achter een krant, zoals die ene passagier in de film.
De oorlog in Georgi en de annexatie van zijn deelregio’s, de annexatie van de Krim, de oorlog in het oosten van Oekrane en het vernietigen van democratische vrijheden in Rusland: Poetin kwam ermee weg. Maar de huidige oorlog, schaamteloos ontketend in het Europa van de 21ste eeuw, heeft eindelijk het beleefde Westen wakker geschud. Rusland werd getroffen door een golf van ongekend zware sancties die zijn economie zullen kapotmaken.
Eindelijk is het tot de westerse politici doorgedrongen dat deze oorlog niet alleen om Oekrane gaat, maar een provocatie is aan het adres van heel Europa en haar democratie en vrijheden, een provocatie van heel de westerse wereld. Oekrane vecht op dit moment niet alleen voor zijn eigen toekomst, maar ook voor het toekomstige Europa. Iedere Europeaan zou dat moeten beseffen. En als Oekrane verliest, krijgen de duistere machten van het verleden de kans Europa te veranderen en haar te besmetten met de geest van de Nieuwe Middeleeuwen. Een Oekraense overwinning daarentegen kan de val betekenen van Poetins systeem, zijn duistere en sinistere machtspiramide, waaraan hij met zijn opritsjniks de afgelopen 22 jaar heeft gebouwd. Europa heeft de plicht voor Oekrane op te komen.
Bij pure verwoesting? Bij burgerslachtoffers? Bij verkrachtingen door soldaten? Als Putin slim had gespeeld hadden we dit niet gezien.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:05 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Waar komt die haat en nijd dan om de hoek kijken?
Wat was het verband van de uitzending van Waes waarin zijn geigerteller in het vliegtuig harder tikte dan in Red Pine wood met de mogelijke acute stralingsziekte van de Russische soldaten die van 25 februari tot eind vorige week in Red Pine Wood in loopgraven bivakkeerden?quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vraag heb je die aflevering gezien van Tom Waes.
En dan krijg je antwoorden als “je snapt het niet”
En “heeft die een kuil gegraven en er 3 weken ingelegen”
Nee natuurlijk niet, waarom zou je dat doen?![]()
Hoe kon Poetin, behalve door die hele aanval uit zijn hoofd te zetten, voorkomen dat deze beelden de wereld over gingen? Met 4 op de 5 Oekraners in bezit van smartphone met film- en fotomogelijkheden en internet verbinding?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bij pure verwoesting? Bij burgerslachtoffers? Bij verkrachtingen door soldaten? Als Putin slim had gespeeld hadden we dit niet gezien.
Enige wat me logisch lijkt is dat de Russen dachten wel binnen 2 weken orde op zaken te stellen.
Nu ze veel materiaal en manschappen verloren zijn is de ratio naar de achtergrond gezakt en komt de haat en wraak opzetten.
Nato voert een oorlog met Rusland met Oekranse soldaten. Vraag me hard af - er is veel gewaarschuwd - of deze oorlog voorkomen had kunnen worden.
Oekrane voor de wolven..
Kan je wel herbouwen daar als de Russen er zo een bom op zouden gooien?... Godverdomme zeg wat een idioot die Putin.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:10 schreef gniffie het volgende:
Hoe gaat het herbouwen van Oekraine straks in zijn werk? Kan je die woonflats nog restaureren of moet letterlijk alles tegen de vlakte om van vooraf aan te beginnen.
Stoppen bij Donetsk en Luhansk.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hoe kon Poetin, behalve door die hele aanval uit zijn hoofd te zetten, voorkomen dat deze beelden de wereld over gingen? Met 4 op de 5 Oekraners in bezit van smartphone met film- en fotomogelijkheden en internet verbinding?
Daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar.
En dan nog denken dat je als Rus met bloemen binnen gehaald gaat worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hoe kon Poetin, behalve door die hele aanval uit zijn hoofd te zetten, voorkomen dat deze beelden de wereld over gingen? Met 4 op de 5 Oekraners in bezit van smartphone met film- en fotomogelijkheden en internet verbinding?
Daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar.
Ja alles moet tegen de vlakte.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:10 schreef gniffie het volgende:
Hoe gaat het herbouwen van Oekraine straks in zijn werk? Kan je die woonflats nog restaureren of moet letterlijk alles tegen de vlakte om van vooraf aan te beginnen.
Ah ik dacht dat Rusland Oekrane was binnengevallen, maar ik begrijp nu dat NATO Rusland heeft aangevallen. Bedankt voor deze verhelderende inzichten!quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nato voert een oorlog met Rusland met Oekranse soldaten. Vraag me hard af - er is veel gewaarschuwd - of deze oorlog voorkomen had kunnen worden.
Oekrane voor de wolven..
Zou er in Oekrane ook niet een flinke interne burgeroorlog spelen? Sommige pro Russen tegen pro westers groepen?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:21 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan nog denken dat je als Rus met bloemen binnen gehaald gaat worden.
Die droom was snel over. En met zulke beelden van oorlogsmisdaden gaat dat niet meer goed komen.
'Broedervolk'
Nou dan lees je niet, nato levert de wapens waarmee Oekraners vechten. Snap dat dan, sloompiequote:Op zaterdag 2 april 2022 17:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ah ik dacht dat Rusland Oekrane was binnengevallen, maar ik begrijp nu dat NATO Rusland heeft aangevallen. Bedankt voor deze verhelderende inzichten!
![]()
Uiteraard is het allemaal weer de schuld van de NATO... Hoe dan?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:10 schreef ludovico het volgende:
Dus Israel voert een oorlog als het Nederlandse leger met de Spike schiet?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou dan lees je niet, nato levert de wapens waarmee Oekraners vechten. Snap dat dan, sloompie
Weet ik veel, ik vertaal alleen een opmerking van een andere userquote:Op zaterdag 2 april 2022 17:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus Israel voert een oorlog als het Nederlandse leger met de Spike schiet?
Ik zie niet de gehele NAVO als schuldige, wel de USA.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uiteraard is het allemaal weer de schuld van de NATO... Hoe dan?
Zelensky is eind 2019 begonnen met gesprekken met Poetin over o.a. Oost-Oekrane, maar het is met Rusland erg lastig onderhandelen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Stoppen bij Donetsk en Luhansk.
Vanuit evt propaganda zeggen dat ze er staan om vrede te bewaren.
Volgens mij zijn die Oekraine ook niet binnengevallen... Of ik moet wat gemist hebben?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:43 schreef Candymannetje het volgende:
Ik zie niet de gehele NAVO als schuldige, wel de USA.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee niks gemist maar hun handelingen hebben er wel voor gezorgd dat Rusland is binnengevallen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die Oekraine ook niet binnengevallen... Of ik moet wat gemist hebben?
Ter zelfverdediging, ja. En ik heb niet de indruk dat de inzet vanuit NAVO-landen nou zo substantieel is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dan lees je niet, nato levert de wapens waarmee Oekraners vechten. Snap dat dan, sloompie
De handelingen van de USA? Welke precies?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee niks gemist maar hun handelingen hebben er wel voor gezorgd dat Rusland is binnengevallen.
En nu hebben ze weer een ander volk gevonden wat voor hun gaat vechten, de Oekraners dus.
Ik vrees dat die gebouwen als afgeschreven kunnen worden beschouwd.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja alles moet tegen de vlakte.
De structurele integriteit is compleet weg bij de meeste van dat soort gebouwen.
Ze had een kort rokje aan dus het is haar schuld dat ze verkracht is!quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee niks gemist maar hun handelingen hebben er wel voor gezorgd dat Rusland is binnengevallen.
En nu hebben ze weer een ander volk gevonden wat voor hun gaat vechten, de Oekraners dus.
4D schakend "meesterbrein" Poetin heeft er nu, naast o.a. de 38 miljoen Polen die sowieso al eeuwenlang een hekel aan Russen hebben, nu ook nog eens 44 miljoen Oekranse buren bij die hun buurland haten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:21 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan nog denken dat je als Rus met bloemen binnen gehaald gaat worden.
Die droom was snel over. En met zulke beelden van oorlogsmisdaden gaat dat niet meer goed komen.
'Broedervolk'
Oh? Vertel?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:49 schreef Candymannetje het volgende:
Want die zijn Oekrane binnengevallen ?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Thiemme en PvdD komt uit de zelfde denktank / koker als de FvD. Cliteur is ook de geestes vader van de PvdD en FvD.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:25 schreef polderturk het volgende:
Is Thieme ook al een Russische agent?
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze had een kort rokje aan dus het is haar schuld dat ze verkracht is!
Zo werkt een proxy oorlog niet.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh? Vertel?
De VS heeft een oorlogsverklaring op de mail gedaan ofzo?
Ik word hier zo moe van. De enige die schuldig is, is Putin.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is niet eens onderhandelen te noemen wanneer de ander alleen maar geweldseisen heeft en geen zicht heeft/geeft voor andersdenkenden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:43 schreef Aether het volgende:
[..]
Zelensky is eind 2019 begonnen met gesprekken met Poetin over o.a. Oost-Oekrane, maar het is met Rusland erg lastig onderhandelen.
Tot zo ver de mythe van het meerpartijenstelsel in Nederland...quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:55 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Thiemme en PvdD komt uit de zelfde denktank / koker als de FvD. Cliteur is ook de geestes vader van de PvdD en FvD.
Als iemand met Poetins geestesgesteldheid (mensenlevens interesseren mij niet, zie Beslanschool, zie Doebrovkatheater) koste wat kost wil winnen, is die kloof smal.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou zit er natuurlijk wel een kloof tussen willen en kunnen.
Er zijn plotseling niet meerdere partijen? Of welke macht wil je cliteur toeschrijven?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tot zo ver de mythe van het meerpartijenstelsel in Nederland...
Neuh apart topic niet nodig.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Je mag er wmb ook een apart topic voor openen hoor.
Als de VS daar toch al tientallen jaren mee bezig is kun je vast wel wat voorbeelden geven toch? En hoe hebben ze dat vwb Oekraine gedaan dan?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
Neuh apart topic niet nodig.
Ik geef mijn visie maar ben geen profeet die anderen wilt overtuigen.
De USA is al tientallen jaren bezig met zulke oorlogen alleen nu is het in onze achtertuin.
Het verleden zegt niks over de huidige situatie.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De USA is al tientallen jaren bezig met zulke oorlogen alleen nu is het in onze achtertuin.
Dit.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:58 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik word hier zo moe van. De enige die schuldig is, is Putin.
De hele Westerse wereld liep continu op zijn tenen om Rusland maar niet te provoceren.
Volgens mij snap jij niet helemaal wat een proxy-oorlog is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zo werkt een proxy oorlog niet.
Het heeft er verder niets mee te maken maar ik vermoed als 4D schakendbrein Putin toezegt dat hij beertjes, bijtjes en varkentjes gaat beschermen tegen vleesetend (werk)volk, hij Marianne wel in de pocket heeft.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:55 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Thiemme en PvdD komt uit de zelfde denktank / koker als de FvD. Cliteur is ook de geestes vader van de PvdD en FvD.
Wow. Wist ik niet.quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:55 schreef Korenfok het volgende:
[..]
klopt ook niet, cliteur was slechts lijstduwer voor PvDD.quote:
Dus de VS is stiekem oorlog aan het voeren met Putin? Ze hebben Vlad zo geplaagd dat hij gewoon niet anders meer kon dan invallen? Rusland is eigenlijk Will Smith die de VS als Chris Rock op zijn bek slaat?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je kan sowieso altijd zeggen dat de CIA er achter zat. Zo heb ik begrepen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dus de VS is stiekem oorlog aan het voeren met Putin? Ze hebben Vlad zo geplaagd dat hij gewoon niet anders meer kon dan invallen? Rusland is eigenlijk Will Smith die de VS als Chris Rock op zijn bek slaat?
Het is ook niet Putin die in 2014 de Krim is binnengevallen? Het waren eigenlijk Amerikanen die MH17 hebben neergehaald? Vragen vragen, zoveel vragen….
Dat gaat al terug tot de oorlog Rusland-Afghanistan.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als de VS daar toch al tientallen jaren mee bezig is kun je vast wel wat voorbeelden geven toch? En hoe hebben ze dat vwb Oekraine gedaan dan?
Ik merk dat jouw toon wat harder is geworden in de voorbije maand. Vat dat alsjeblieft echter niet op als kritiek, het valt me gewoon op.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Figuren als Putin en ander strontvolk die op idele emotie speelt, maken daar handig gebruik van.
[..]
En in Vietnam ondersteunde Rusland Noord-Vietnam maar dat heeft nog altijd niets Oekraine te maken. Daar is geen sprake van een proxy-oorlog.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat gaat al terug tot de oorlog Rusland-Afghanistan.
Waarbij de USA de Afghaanse rebellen ondersteund.
Misschien dat het niet de juiste definitie is van een proxy oorlog maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen.
Poetin is een crimineel en een bendeleider. Empathie kent hij niet, als iemand toegeeft, ziet hij dat als zwakte en zal hij proberen door gebruik van te maken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als iemand met Poetins geestesgesteldheid (mensenlevens interesseren mij niet, zie Beslanschool, zie Doebrovkatheater) koste wat kost wil winnen, is die kloof smal.
Vergelijk het met die zogenaamde ‘familiedrama's’, de stalkers die hun ex doden of zuur in het gezicht gooien: als die niet winnen, dan krijgen de anderen toch echt niet wat ze willen hebben. Mensen die wat ze begeren nog liever aan gruzelementen slaan, dan het een ander te gunnen. Vooral niet als bekend is dt zij er hun zinnen op hadden gezet, want dan is verliezen dubbel erg vanwege gezichtsverlies.
Dus de wereld zit dankzij de (pathologische??) geestesgesteldheid van 1 man in een hele griezelige situatie. Zijn ‘handlangers’ zijn doodsbenauwd voor hem.
Misschien heeft iemand dat filmpje waarin zijn regering instemt met deze oorlog? Kijk daar eens goed naar. Ze schijten in hun broek!
Dus geen idee hoe die proxy-oorlog er in dit geval vanuit de VS dan uit ziet, maar het is in ieder wel de schuld van de VS. Goed verhaal, lekker kort.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Misschien dat het niet de juiste definitie is van een proxy oorlog maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen.
Je bedoelt net zoals de Russen Noord-Korea en Vietnam ondersteunden in respectievelijk de jaren '50 en '60/'70?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat Amerika in het verleden heel fout heeft gehandeld, wil niet zeggen dat zij de enige slechterik op het wereldtoneel zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Een narcist waar Putin wmb alle bingokenmerken van heeft, is in zijn element als mensen voor hem kruipen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als iemand met Poetins geestesgesteldheid (mensenlevens interesseren mij niet, zie Beslanschool, zie Doebrovkatheater) koste wat kost wil winnen, is die kloof smal.
Vergelijk het met die zogenaamde ‘familiedrama's’, de stalkers die hun ex doden of zuur in het gezicht gooien: als die niet winnen, dan krijgen de anderen toch echt niet wat ze willen hebben. Mensen die wat ze begeren nog liever aan gruzelementen slaan, dan het een ander te gunnen. Vooral niet als bekend is dt zij er hun zinnen op hadden gezet, want dan is verliezen dubbel erg vanwege gezichtsverlies.
Dus de wereld zit dankzij de (pathologische??) geestesgesteldheid van 1 man in een hele griezelige situatie. Zijn ‘handlangers’ zijn doodsbenauwd voor hem.
Misschien heeft iemand dat filmpje waarin zijn regering instemt met deze oorlog? Kijk daar eens goed naar. Ze schijten in hun broek!
Yep, Paultje heeft vele wortels die zijn steun verdienen. Verder dus niet zo gek om die link tussen PvdD en FvD te leggen.quote:
De USA heeft er geen patent op, Rusland doet het net zo goed en China zal niet veel beter zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En in Vietnam ondersteunde Rusland Noord-Vietnam maar dat heeft nog altijd niets Oekraine te maken. Daar is geen sprake van een proxy-oorlog.
Die oligarchen zijn net als Poetin even schuldig. Waarom Oligarchen die met de wind meewaaien vertrouwen. Zij zijn het het grootste probleem. Die hebben zowel het Russische als het Oekraense plebs veel ontnomen. Oligarchen zijn de pest van een samenleving. Bovendien een grote oorzaak van corruptie.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een narcist waar Putin wmb alle bingokenmerken van heeft, is in zijn element als mensen voor hem kruipen.
Ik schrik nog steeds van dat minzame microlachje toen hij zijn veiligheidsman belachelijk maakte.
Verbazingwekkend (en psychologisch meer dan begrijpelijk) is dat zijn slachtoffers dat 'laten' gebeuren terwijl ze verdomd goed weten dat het ze gebeurd en helaas machteloos zijn omdat ze uiteen worden gespeeld.
De enige oplossing om dergelijk psychopaten te stoppen is door ze te isoleren en ja, zijn handlangers (die ik deels zie als soort van slachtoffer) een uitweg te bieden.
Misschien is dit ook een tipje aan onze geopolitieke spelers die wmb, veel meer winst kunnen halen door "overlopers" te verleiden die dan mijn part als excuus mogen zeggen dat ze onder invloed stonden. Eelke oligarch die publiekelijk zijn meester veroordeeld en helpt hem neer te slaan, heeft wmb weer toegang tot zijn vermogens.
Zelensky heeft dat inmiddels ook begrepen door Russische deserteurs een beloning in het vooruitzicht te stellen wanneer zij een spaak in het wiel stoppen.
Goed opgemerkt maar kan mij kwaad maken wanneer mensen worden vertrapt en leiders geen oog hebben voor het leed dat zij - bewust - blijven veroorzaken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik merk dat jouw toon wat harder is geworden in de voorbije maand. Vat dat alsjeblieft echter niet op als kritiek, het valt me gewoon op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof ook niet dat Poetin erg afhankelijk is van oligarchen. Het is niet meer de jaren '90 of begin 2000.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die oligarchen zijn net als Poetin even schuldig. Waarom Oligarchen die met de wind meewaaien vertrouwen. Zij zijn het het grootste probleem. Die hebben zowel het Russische als het Oekraense plebs veel ontnomen. Oligarchen zijn de pest van een samenleving. Bovendien een grote oorzaak van corruptie.
Het punt is dat deze oorlog op geen enkele manier aan de criteria voor een proxy war voldoet en dat jij dat toch blijft volhouden en dat is niet echt begrijpelijk, lijkt mij.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De USA heeft er geen patent op, Rusland doet het net zo goed en China zal niet veel beter zijn.
Het is ook niet mijn bedoeling om de USA af te kraken de Rusland op te hemelen.
Ik vind het allemaal klootzakken.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:36 schreef polderturk het volgende:
Putin, vieze teringhond.Ondanks de kritiek op Biden's opmerkingen over Poetin heeft 'ie natuurlijk gewoon gelijk. Iedere mogelijke afloop van deze oorlog waarbij Poetin gewoon in het Kremlin blijft zitten is voor het westen inmiddels totaal onacceptabel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Putin, vieze teringhond.Ja. Zag het vanmorgen. Erg h. Als vuilnis gedumpt. Met de handen op de rug vastgebonden. Ongelooflijk. Smeerlappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Je hebt mogelijk wel een punt. Maar het blijven klootzakken die zich door corruptie verrijken over de rug van het volk. Dat is ook het trieste van dit alles.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat Poetin erg afhankelijk is van oligarchen. Het is niet meer de jaren '90 of begin 2000.
De oligarchen zijn eerder afhankelijk van Poetin dan andersom.
Dit kan wel eens het begin van het einde voor Putin of de Russische federatie zijn:quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ondanks de kritiek op Biden's opmerkingen over Poetin heeft 'ie natuurlijk gewoon gelijk. Iedere mogelijke afloop van deze oorlog waarbij Poetin gewoon in het Kremlin blijft zitten is voor het westen inmiddels totaal onacceptabel.
Waar is dat dan?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zag het vanmorgen. Erg h. Als vuilnis gedumpt. Met de handen op de rug vastgebonden. Ongelooflijk. Smeerlappen.
Eerst de coup in Oekrane.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het punt is dat deze oorlog op geen enkele manier aan de criteria voor een proxy war voldoet en dat jij dat toch blijft volhouden en dat is niet echt begrijpelijk, lijkt mij.
Bucha. Nadat de Russen vertrokken waren, trof men het zo aan.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar is dat dan?
Zie nu veel foto’s van lijken waarbij de armen op de rug zijn gebonden. Vreemd.
Je zal eerst de kop stuk moeten slaan voordat je je kunt bezig houden met de afhakte ledematen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die oligarchen zijn net als Poetin even schuldig. Waarom Oligarchen die met de wind meewaaien vertrouwen. Zij zijn het het grootste probleem. Die hebben zowel het Russische als het Oekraense plebs veel ontnomen. Oligarchen zijn de pest van een samenleving. Bovendien een grote oorzaak van corruptie.
Bucha, Irpin.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar is dat dan?
Zie nu veel foto’s van lijken waarbij de armen op de rug zijn gebonden. Vreemd.
Dat was geen coup, maar een corrupte despoot die verdreven werd.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Eerst de coup in Oekrane.
Van pro-rusland naar pro-usa.
Was ook wel nodig met zo'n agressieve buurman.quote:De USA heeft er voor gezorgd dat Oekrane er militair flink op is vooruit gegaan.
Omdat de Russen het land binnengevallen zijn...quote:Oekraense mannen mogen nu Oekrane niet uit en USA blijft er wapens heen pompen.
Wat is hier nu smerig? Een land binnenvallen of een land helpen zodat het zichzelf kan verdedigen?quote:Misschien niet de juiste definitie van een proxy oorlog maar ik weet niet hoe ik zulke smerige spelletjes anders moet noemen.
Spuit 11.quote:Neemt niet weg dat Rusland geen geldige reden had om binnen te vallen.
Volgens sommige berichten hebben ze daar alle mannen van 18-65 uitgemoord. Beetje lastig te bepalen wat precies de waarheid is op dit moment, maar er gaan iig veel nare beelden de rondte.quote:
In Syri zit nog zo'n hond, gesteund door....?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ondanks de kritiek op Biden's opmerkingen over Poetin heeft 'ie natuurlijk gewoon gelijk. Iedere mogelijke afloop van deze oorlog waarbij Poetin gewoon in het Kremlin blijft zitten is voor het westen inmiddels totaal onacceptabel.
Dat moet toch te achterhalen zijn door of beelden of getuigen. Zoiets kan toch niet verborgen blijven op die schaal.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens sommige berichten hebben ze daar alle mannen van 18-65 uitgemoord. Beetje lastig te bepalen wat precies de waarheid is op dit moment, maar er gaan iig veel nare beelden de rondte.
Putin, vieze teringhond.Zal vast wel weer iemand komen die zegt dat dit in scne zou zijn gezet, maar helaas....het is en gebeurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.reddit.com/r/(...)diers_shot_civilians
Iemand neerschieten met vastgebonden handen......![]()
tijd om maar even wat anders te gaan doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Nee natuurlijk niet, maar kost even om alles te onderzoeken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat moet toch te achterhalen zijn door of beelden of getuigen. Zoiets kan toch niet verborgen blijven op die schaal.
Wtf is dit dan...quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zal vast wel weer iemand komen dat dit in scne zou zijn gezet, maar helaas....het is en gebeurd.
https://www.reddit.com/r/(...)diers_shot_civilians
Iemand neer schieten met vastgebonden handen......![]()
tijd om maar even wat anders te gaan doen.
Daarin verschillen Russische oligarchen dan weer in niets van hun westerse tegenhangers, dat heeft o.a. de banken crisis van 2008 wel aangetoond.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je hebt mogelijk wel een punt. Maar het blijven klootzakken die zich door corruptie verrijken over de rug van het volk. Dat is ook het trieste van dit alles.
Ik heb zo een idee dat de halve wereld vol idioten zit op een zeer hoog niveau. SA mag ook wel een keer voor de ratten gaan. Maar goed, aangezien het hier over de Oekrane gaat moet Poetin aangepakt worden. Die fascist kan niet meer serieus genomen worden. Het is bovendien een kernmacht. Dat maakt het extra gevaarlijk.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:54 schreef halfway het volgende:
[..]
In Syri zit nog zo'n hond, gesteund door....?
Probleem is dat we met de Arabisch lente hebben gezien dat die idioten wel relatieve rust brengen. Want zodra ze weg zijn zie je dat de zooi nog groter wordt. In bepaalde culturen werkt dat denk ik dan toch het beste. Een dictatuur. Onze fantastische democratie werkt gewoon niet in bepaalde culturen. Is nix mis mee om het dan gewoon zo te laten onder het mom van, laat ons met rust, laten wij jou met rust.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik heb zo een idee dat de halve wereld vol idioten zit op een zeer hoog niveau. SA mag ook wel een keer voor de ratten gaan. Maar goed, aangezien het hier over de Oekrane gaat moet Poetin aangepakt worden. Die fascist kan niet meer serieus genomen worden. Het is bovendien een kernmacht. Dat maakt het extra gevaarlijk.
Mischien ben je even de reden vergeten van de coup? Namelijk dat de bevolking in een referendum stemde voor aanvraag van EU lidmaatschap en dat Yanukovich weigerde en naar Moskou ging om daar een akkoord te sluiten?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De USA heeft er voor gezorgd dat Oekrane er militair flink op is vooruit gegaan.
Oekraense mannen mogen nu Oekrane niet uit en USA blijft er wapens heen pompen.
Misschien niet de juiste definitie van een proxy oorlog maar ik weet niet hoe ik zulke smerige spelletjes anders moet noemen.
Neemt niet weg dat Rusland geen geldige reden had om binnen te vallen.
Die hele Doegin kliek dient gewoon weggesneden te worden als de tumor die ze is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin is maar een deel van het probleem, genoeg mensen met dezelfde gestoorde mindset daar. En many small states verwijst duidelijk naar de Baltische staten en Moldova
[ twitter ]
Klopt, alleen is dat in Poetins geval dus niet zo.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Probleem is dat we met de Arabisch lente hebben gezien dat die idioten wel relatieve rust brengen. Want zodra ze weg zijn zie je dat de zooi nog groter wordt. In bepaalde culturen werkt dat denk ik dan toch het beste. Een dictatuur. Onze fantastische democratie werkt gewoon niet in bepaalde culturen. Is nix mis mee om het dan gewoon zo te laten onder het mom van, laat ons met rust, laten wij jou met rust.
Bij de maidan revolutie zijn wel iets meer spelletjes gespeeld.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien ben je even de reden vergeten van de coup? Namelijk dat de bevolking in een referendum stemde voor aanvraag van EU lidmaatschap en dat Yanukovich weigerde en naar Moskou ging om daar een akkoord te sluiten?
Dezelfde Yanukovich die al eerder gekozen werd tot President na grootschalige fraude mede door Rusland daarbij geholpen.
Als je selectief gaat shoppen in de recente geschiedenis van Oekraine dan kun je inderdaad wel allerlei leuke verhalen verzinnen.
Dat ontken ik ook niet. Ik reageer op posts over SA en andere idioten op de wereldquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, alleen is dat in Poetins geval dus niet zo.
Ja, zeker in het Midden-Oosten doet het plotseling verwijderen van een dictator inderdaad vaak meer kwaad dan goed.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Ik reageer op posts over SA en andere idioten op de wereld.
Dat zal in Rusland niet anders zijn. Als zo iemand wegvalt is het een free for all.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, zeker in het Midden-Oosten doet het plotseling verwijderen van een dictator inderdaad vaak meer kwaad dan goed.
Welke coup. Oekrane stemt voor het westen sinds 1998, en sinds Poetin aan de macht is is zit hij te stoken, kaapt hij verkiezingen, vergiftigd hij presidenten etc.quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De USA heeft er voor gezorgd dat Oekrane er militair flink op is vooruit gegaan.
Misschien niet de juiste definitie van een proxy oorlog maar ik weet niet hoe ik zulke smerige spelletjes anders moet noemen.
Rusland is in principe wel wat verder ontwikkeld dan het Midden-Oosten. In een machtsvacuum zullen daar de oliecowboys hun kansen wel weer grijpen maar ze slaan elkaar de kop dan niet in.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zal in Rusland niet anders zijn. Als zo iemand wegvalt is het een free for all.
Eh, de laatste keer dat er een vacuum, min of meer, was reden er tanks door Moskou.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rusland is in principe wel wat verder ontwikkeld dan het Midden-Oosten. In een machtsvacuum zullen daar de oliecowboys hun kansen wel weer grijpen maar ze slaan elkaar de kop dan niet in.
Ik weet niet op wanneer je doelt maar zelfs dat hoeft geen ramp te zijn met duizenden doden. Op korte termijn zal het misschien pijn doen maar in de loop van 2 decennia is Rusland beter af. Rusland is geen Egypte.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, de laatste keer dat er een vacuum, min of meer, was reden er tanks door Moskou.
Hebben we het over de abstracties burgerzin, het kunnen 'dragen' van een democratie, dan lijken russen de enige europeanen die wat dat betreft echt niet verder ontwikkeld zijn dan de bevolkingen in het MO.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rusland is in principe wel wat verder ontwikkeld dan het Midden-Oosten.
Ik ben bang dat dat een illusie is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rusland is in principe wel wat verder ontwikkeld dan het Midden-Oosten. In een machtsvacuum zullen daar de oliecowboys hun kansen wel weer grijpen maar ze slaan elkaar de kop dan niet in.
Ik ben het wel met je eens dat Russen in die zin de minst ontwikkelde Europeanen zijn, maar ik denk dat zelfs zij nog wel wat voor liggen op gemiddelde 'Midden-Oostener'quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hebben we het over de abstracties burgerzin, het kunnen 'dragen' van een democratie, dan lijken russen de enige europeanen die wat dat betreft echt niet verder ontwikkeld zijn dan de bevolkingen in het MO.
Klopt en de oplossing is om ook in Nederland een paar honderd kernkoppen neer te zetten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, alleen is dat in Poetins geval dus niet zo.
Ik vrees het ook. Een grote muur er omheen en isoleren, onze legers optuigen en onafhankelijk worden van Rusland en China lijkt mij het beste.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat een illusie is.
En dan onszelf opblazen als iemand in de buurt komt zeker?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:22 schreef halfway het volgende:
[..]
Klopt en de oplossing is om ook in Nederland een paar honderd kernkoppen neer te zetten.
Beetje 19e eeuwse denkrichting, lijkt me. Die van Rijken/empires, Russische Rijk, Habsburgse rijk, Ottomaanse rijk.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin is maar een deel van het probleem, genoeg mensen met dezelfde gestoorde mindset daar. En many small states verwijst duidelijk naar de Baltische staten en Moldova die ze ook willen inlijven.
[ twitter ]
Maakt niet uit of je feiten benoemd, ook op de FP is het niets anders dan “kijk Amerika” en “navo schuld”.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Welke coup. Oekrane stemt voor het westen sinds 1998, en sinds Poetin aan de macht is is zit hij te stoken, kaapt hij verkiezingen, vergiftigd hij presidenten etc.
Stop gewoon met deze bullshit en probeer je bij de alle feiten te houden en laat je niet zo leiden door propaganda. Ik weet het is lastig......
Nee gelijk speelveld, niemand die je nog iets durft aan te doen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
En dan onszelf opblazen als iemand in de buurt komt zeker?
Mensen geloven ook allesquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:21 schreef polderturk het volgende:
De vrouw die de video heeft gepost is een Oekrans parlementslid die op Russische tanks jaagt en de videos op twitter zet.
[ twitter ]
Hebben we al, we hebben alleen de knop niet.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:22 schreef halfway het volgende:
[..]
Klopt en de oplossing is om ook in Nederland een paar honderd kernkoppen neer te zetten.
Ja dat doen die dingen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:13 schreef polderturk het volgende:
Aan het begin van de video zie je linksonder de javelin omhoog vliegen.
[ twitter ]
Oekrane doet tenminste nog onderzoek naar dit voorval en niet bij voorbaat de zaak ontkent. Het verschil met Rusland is dat Rusland altijd ontkent. Dat hebben we inmiddeis al mogen meemaken met MH17.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.washingtonpos(...)ne-russia-pow-video/
Die Azov mag ook wel uitgeroeid worden
90% zijn gewoon normale burgers.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is inderdaad een goede zaak. Nog beter was om ze niet in je nationale leger te laten toetreden. Sorry maar wat een dom idee wat volop wordt gebruikt door de Russen in de propogandaquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Oekrane doet tenminste nog onderzoek naar dit voorval en niet bij voorbaat de zaak ontkent. Het verschil met Rusland is dat Rusland altijd ontkent. Dat hebben we al inmiddeis al mogen meemaken met MH17
Lees jij het artikel wel?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
90% zijn gewoon normale burgers.
200 van die gasten, if that much, zijn de hardcore figuren waar zo veel om te doen lijkt te zijn.
Maar al zouden ze het allemaal zijn (zijn er niet meer dan 1000), het is pure kolder daar een land voor binnen te vallen als je de totaliteit in het achterhoofd houdt van Oekrane.. zo’n slordige 900.000 man incl reservisten.
Sterker nog, daar zo richting Sumy en nu half omsingeld overigens door de Russen, zitten alleen al 60.000 Oekraense soldaten.
Die hopelijk daar weg kunnen komen voor een drama plaatsvind.
Is al een paar dagen oud. Oekrane doet hier onderzoek naar. En het ICC ook.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja goede zaak.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Is al een paar dagen oud. Oekrane doet hier onderzoek naar. En het ICC ook.
Ze schijnen militair behoorlijk te presteren.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goede zaak. Nog beter was om ze niet in je nationale leger te laten toetreden. Sorry maar wat een dom idee wat volop wordt gebruikt door de Russen in de propoganda
Nu de rest van de Warcrimes nog.quote:
Wat bedoel je precies met smerig? Van wie? de VS dwingt Ukraine niet om hun mannen in het land te houdenquote:Op zaterdag 2 april 2022 18:48 schreef Candymannetje het volgende:
Exact, ik vraag me af of ze daar wel over nadenken als ze dit soort uitspraken doen en wat ze er precies van vinden wanneer ze een toekomstige Chinese provincie blijkenquote:Op zaterdag 2 april 2022 19:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje 19e eeuwse denkrichting, lijkt me. Die van Rijken/empires, Russische Rijk, Habsburgse rijk, Ottomaanse rijk.
Inmiddels zijn we wel wat verder. Hoop ik.
Het concept 'natiestaat' is als begrip compleet aan Rusland voorbij gegaan ofzo. Als je dit soort uitspraken doet, dan kunnen ze ook verwachten dat Rusland ingelijfd wordt in het groot Chinese Rijk.
Hell hath no Fury but a woman scorned.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:21 schreef polderturk het volgende:
De vrouw die de video heeft gepost is een Oekrans parlementslid die op Russische tanks jaagt en de videos op twitter zet.
[ twitter ]
Rusland voert geen oorlog dus dan hoef je niets te onderzoeken. Toch?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu de rest van de Warcrimes nog.
Heb je al berichten dat Rusland serieus eventuele misdaden onderzoekt? Of misschien hebben die er geen?
Politionele acties. Speciale operaties.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland voert geen oorlog dus dan hoef je niets te onderzoeken. Toch?
Ja tuurlijk, of denk je soms dat die Russen niks uitvreten?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu de rest van de Warcrimes nog.
Heb je al berichten dat Rusland serieus eventuele misdaden onderzoekt? Of misschien hebben die er geen?
Vertel.. wat onderzoeken de Russen nu?quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, of denk je soms dat die Russen niks uitvreten?
Juist door het negeren van Poetin, zitten we in deze situatie. Door te hopen dat hij geen dictator ala stalin,Hitler en andere nationalisten zitten we in deze situatie. door te de geschiedenis te negeren wat collectieve nationalisme zoals afgelopen 20 jaar in Rusland, en te downloaden zitten we in deze situatie.quote:Op zaterdag 2 april 2022 19:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Maakt niet uit of je feiten benoemd, ook op de FP is het niets anders dan “kijk Amerika” en “navo schuld”.
Dat soort NSB’ers in spe moeten we leren te negeren.
Ik denk niks want dit hoort bij de denaficizatiequote:Op zaterdag 2 april 2022 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Vertel.. wat onderzoeken de Russen nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |