Ennnn weer terug bij (AVRO-)TROSquote:Dit Was Het Nieuws (DWHN)
Het satirische nieuwsprogramma Dit Was Het Nieuws is na een overstap van de TROS weer terug bij RTL 4. Ook de originele bezetting van 1996 tot 2001 is terug, met presentator Harm Edens en teamcaptains Raoul Heertje en Thomas Acda.
In verschillende rondes worden de twee gasten aan de tand gevoeld door opvallende krantenkoppen en nieuwsfeiten. Wat de context is of hoe die wordt gezien door de twee teams levert de nodige hilariteit op.
Wordt regelmatig op zaterdagavond uitgezonden bij RTL 4.
quote:Cabaretier Peter Pannekoek schuift samen met Jan Jaap van der Wal als teamcaptain aan bij het satirische programma Dit was het nieuws bij Avrotros op NPO 1. "Een droom die uitkomt", aldus Pannekoek.
Dat maakte de Avrotros maandag bekend. Voor Van der Wal is het niet voor het eerst dat hij in het programma als teamcaptain aan de desk zit. Pannekoek maakt wel zijn debuut. Hij schrijft al langer mee aan de serie.
"Dit was het nieuws was van jongs af aan mijn favoriete programma. Een droom dus die uitkomt. Tevens vind ik dat we de afgelopen jaren zo'n programma enorm gemist hebben op televisie. Een grote eer als niet-Volendammer", aldus de cabaretier.
Dit was het nieuws is vanaf zondag 17 december elke week te zien op NPO 1. Harm Edens is opnieuw de presentator van dienst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een programma zonder Beertje van Beers kan Jack niet serieus nemen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tevens snap ik niet dat iemand die SZG jarenlang heeft gedaan het songfestival een gare act vindt.
Johannes en ik hebben Sjek zojuist geroyeerd.
(En het NSF in 2009 heeft gepresenteerd)quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tevens snap ik niet dat iemand die SZG jarenlang heeft gedaan het songfestival een gare act vindt.
Johannes en ik hebben Sjek zojuist geroyeerd.
Maar het NSF is geen vriendjespolitiek maar een Vader Abraham dictatuur.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:26 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
(En het NSF in 2009 heeft gepresenteerd)![]()
De grap daarover vond hij volgens mij niet zo leuk.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sjek heeft wel weer erg veel zonnebankjes gepakt he?
Daarom doet ie ze ook in de ochtend, gaat zijn vrouw in ieder geval niet opgewonden op padquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En van zijn dans moves droog ik keihard op.
Dat vond ik ook geen leuke rubriek nee. De grappen wel weer. (vooral die over Nick en Simon)quote:Op donderdag 1 september 2022 22:06 schreef Slobeend het volgende:
Ze zijn in vorm. Terechte Rutte bash. Alleen die filmpjes zijn niet zo leuk.
Ikke ikke ikke.quote:Op donderdag 8 september 2022 22:02 schreef spapaars het volgende:
Krankzinnig dat hier in NL hele programma's worden omgegooid voor de dood van een buitenlands koningin van 96 jaar
Ik zou het eerder de Britt en Peter show noemen dan.quote:Op vrijdag 9 september 2022 11:41 schreef StevenHyde het volgende:
Ja het was wel de Britt show. Lekker roeptoeteren. Wel vermakelijk voor een keertje idd. Dat Fresia daar niet echt tussen kwam is wel logisch.
Helemaal niet gehoord. En niet helaas.quote:Op zondag 11 september 2022 12:47 schreef SonicVolcano het volgende:
Britt deed me denken aan Maarten van Rossem. Hij nam toen ook de show over. Vond het vermakelijk. Fresia nauwelijks gehoord helaas.
Die dame is Lisa Loeb. o.a. winnaar van De slimste mens. Cabaretière en zanger.quote:Op donderdag 22 september 2022 22:26 schreef Nielojram75 het volgende:
Is die dame in de maling genomen dat ze in zo’n jurk zit?
Leidt wel af van haar gebit. Enigzins dan.
Ze "is cabaretière, zangeres, presentatrice en schrijfster."quote:Op donderdag 22 september 2022 23:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Die dame is Lisa Loeb. o.a. winnaar van De slimste mens. Cabaretière en zanger.
Wie ben jij?
Jezus wat hatelijk dit. Lijkt wel fok.quote:Op donderdag 22 september 2022 22:26 schreef Nielojram75 het volgende:
Is die dame in de maling genomen dat ze in zo’n jurk zit?
Leidt wel af van haar gebit. Enigzins dan.
Je zult er idd maar geen sterker argument uit kunnen krijgen dan dat.quote:Op vrijdag 23 september 2022 11:04 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Jezus wat hatelijk dit. Lijkt wel fok.
S10 die vindt alles vet.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:11 schreef Rianne84 het volgende:
Ik weet niet wie ik irritanter vind, s10 of Lilian
Lillian vond alles lastig. Roemer was leuker destijds.quote:
Daar mogen ze echt meteen mee stoppen.quote:
Lilian is altijd politica, Roemer kon dat uitzetten en gezellig zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:13 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Lillian vond alles lastig. Roemer was leuker destijds.
Wordt van een man sneller geaccepteerd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Lilian is altijd politica, Roemer kon dat uitzetten en gezellig zijn.
Lillian maakt van alles een partijpunt, ook bij andere TV momenten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wordt van een man sneller geaccepteerd.
Misschien, in ieder geval de reactie 'miauw' van JJ vond ik nogal pijnlijk misplaatst en ik vind hem sowieso zelden echt geestig,quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wordt van een man sneller geaccepteerd.
Bij Lubach klinkt daarna een hysterisch applaus, hier viel er echt een stilte. Ook mooi.quote:
context is alles. Die onzin zat er gewoon nooit in, maar was bij Lubach al vaste prik.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:31 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Bij Lubach klinkt daarna een hysterisch applaus, hier viel er echt een stilte. Ook mooi.
Wilson was prima, Sticks waardeloos, de ASR-rapper met ingestudeerd mocro-accent.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 22:15 schreef Slobeend het volgende:
Sticks is saai en volgt geen nieuws...
Net als Pannekoek helemaal voorgeprogrammeerd, qua teksten en anecdotes.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 23:58 schreef potjecreme het volgende:
Jan-Jaap mag wel vervangen worden. Totaal niet grappig.
Is dat zo erg? Gebeurt in al dit soort programma's.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 00:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Net als Pannekoek helemaal voorgeprogrammeerd, qua teksten en anecdotes.
Pannekoek geeft het gelukkig nog toe door per se een grap te willen maken over een bepaald onderwerp met een voorbereid stukje op papier.
Natuurlijk is dat niet erg, maar doe dan niet alsof je ter plekke n.a.v. een vraag van Harm adrem iets verzint.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is dat zo erg? Gebeurt in al dit soort programma's.
Van Pannekoek kan ik het hebben. Kan ik nog om lachen. Jan Jaap is gewoon niet grappig.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 00:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Net als Pannekoek helemaal voorgeprogrammeerd, qua teksten en anecdotes.
Pannekoek geeft het gelukkig nog toe door per se een grap te willen maken over een bepaald onderwerp met een voorbereid stukje op papier.
Vind ik wel meevallen, gisteren was hij in ieder geval in vorm.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Van Pannekoek kan ik het hebben. Kan ik nog om lachen. Jan Jaap is gewoon niet grappig.
Mijn tenen zijn net uit de kramp. Ik kon niet om hem lachen. Het is zo infantiel. Nog erger dan dat voorhoofd in de avond. Kan niet op zijn naam komen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:46 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Vind ik wel meevallen, gisteren was hij in ieder geval in vorm.
Waarvan akte.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mijn tenen zijn net uit de kramp. Ik kon niet om hem lachen. Het is zo infantiel. Nog erger dan dat voorhoofd in de avond. Kan niet op zijn naam komen.
Nu kunnen we je nooit meer serieus nemenquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Van Pannekoek kan ik het hebben. Kan ik nog om lachen.
Dat is juist het gebruik, zogenaamd spontaan een anekdote vertellen. In al die live komische programma's gaan ze echt niet elke keer zeggen: "kleine disclaimer, het volgende stukje heb ik van tevoren ingestudeerd".quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet erg, maar doe dan niet alsof je ter plekke n.a.v. een vraag van Harm adrem iets verzint.
Ik ben dan altijd benieuwd naar hoe users zelf zijn tijdens een avondje met vrienden...quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 11:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Van Pannekoek kan ik het hebben. Kan ik nog om lachen. Jan Jaap is gewoon niet grappig.
Is dit de jij-kunt-het-niet-repliek of bedoel je iets anders?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 00:34 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik ben dan altijd benieuwd naar hoe users zelf zijn tijdens een avondje met vrienden...
Meer dat gevoel van humor nogal een spectrum is, en ik bij dergelijke reacties thuis nogal een hoog lach-of-ik-schiet-voorkeur verwacht. Wat ik dan weer totaal niet grappig vind.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 01:15 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Is dit de jij-kunt-het-niet-repliek of bedoel je iets anders?
Ik ben een brok humor, toen ik geboren werd stonden de artsen al keihard te lachenquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 00:34 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik ben dan altijd benieuwd naar hoe users zelf zijn tijdens een avondje met vrienden...
Verder vond ik haar wel leuk.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:14 schreef NoCigar het volgende:
The Secret? Die dame gaat in de krochten van SBS6 eindigen.
Nostalgia goggles...quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:49 schreef PzKpfw het volgende:
Wat mis ik Raoul Heertje bij dit programma. Die Pannenkoek is een iets te aanwezig type.
Ja Heertje-Acda was echt genieten. Heertje - Marc marie met haar en Heertje - Yung Jan Jaap was ook altijd prima.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:49 schreef PzKpfw het volgende:
Wat mis ik Raoul Heertje bij dit programma. Die Pannenkoek is een iets te aanwezig type.
Altijd spannend om te zien of iemand grappig is of niet, veel bekende namen maar geen idee hoe ze op dat vlak scoren. Ziet er in ieder geval weer leuk uit!quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:12 schreef golfer het volgende:
Binnenkort weer nieuwe opnames:
woensdag 8 maart: Welmoed Sijtsma & Martijn Krabbé
woensdag 15 maart: Mounir Toub & Bas Nijhuis
woensdag 22 maart: Sagid Carter & Marjolijn van Heemstra
woensdag 29 maart: Filemon Wesselink & Nicolette Kluijver
woensdag 12 april: Marlijn Weerdenburg & Tim Fransen
woensdag 19 april: Kitty Herweijer & Merel Ek
woensdag 26 april: Raven van Dorst & Nhung Dam
En dat wordt dus dan de dag erna uitgezonden.
Ik had het idee dat hij al zeker twee keer was geweest in die 27 jaar. Toch niet blijkbaar.quote:Op donderdag 9 maart 2023 12:00 schreef golfer het volgende:
Vanavond dus weer:
Het is haast niet voor te stellen, maar in 43 seizoenen Dit Was het Nieuws is Martijn Krabbé nooit eerder te gast geweest. De redactie wist de presentator dan eindelijk toch te strikken voor de eerste aflevering van de 44e reeks.
Hij neemt het op tegen iemand die haar brood verdient met de actualiteit: Welmoed Sijtsma, presentatrice van Op1 en Goedemorgen Nederland.
NPO1 21:31
Welvorm Sijtsma.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:37 schreef StevenHyde het volgende:
Redelijke uitzending wel. Harm wel in vorm.
De formule laat zien dat deze uitgewerkt is, zelfs HIGNFY is er vorig jaar mee gestopt en zelfs al was dat voornamelijk brits intern hadden ze verschillende presentatoern en waren er eil alleen maar vaste panelleden..quote:
Ik ga er dus vanuit dat jij al een tijd niet meer kijkt?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
je zou eilk een DHWN bingokaart moeten maken, heb er al een paar autocue, harm edens is een homo, JJ snapt belgie niet PP heeft zn rijbewijs gehaald bij een pakje boter, autocue dingetje, gast die niet meedoet, gast die wel mee doet maar niet grappig is omdat te serieus,grap die 5/10/15 jaar geleden al gemaakt is maar in de huidige context alleen maar te begrijpen is voor mensen die toen hun abbonnement op Televizier/TrosKompas opgezegd hebben, etc...
Neuh, ik volg het wel, maar het valt in herhaling en ik zet er de tv iig niet voor aan en volgensmij moeten dergelijke programmas het er juist van hebben.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ga er dus vanuit dat jij al een tijd niet meer kijkt?
Want als je het allemaal zo slecht vindt waarom dan jezelf blijven ergeren?
Ze had niks te melden. En de zelfspot heb ik niet kunnen spotten. Totale leegte.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:54 schreef GereDathan het volgende:
Mooie opener wat mij betreft, vond Martijn er meer dan prima tussen passen. Wel jammer dat Welmoed daardoor wat ondersneeuwde, al had die behoorlijk wat zelfspot rondom die deepfake.
Fijn dat het weer terug is, mis het altijd als DWHN en Even tot Hier er beiden niet zijn. Toch even met humor door de week heen, relativeert een beetje.
Wat zou je moeten willen winnenquote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:17 schreef Cynix ® het volgende:
Redelijk vermakelijke aflevering. Ik heb mindere gezien. Maar ook betere. Nou ja, veel meer is er ook niet over te zeggen.
Nou ja, 2 dingen nog:
Ik vond Welmoed het wél prima doen. Sowieso al moedig dat ze er zat, ze heeft er niet veel mee te winnen.
En wat heeft Martijn een plofkop! En hij was wat stilletjes, hij lijkt er (om wat voor reden dan ook) aardig doorheen te zitten.
Zou jij er gaan zitten?quote:
Ja, lijkt me leuk.quote:
vroegah was het ook kut, maar toen waren de interne grapjes tenminste niet zou uitgekauwd.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 00:34 schreef Skull-splitter het volgende:
Doubt.gif.
Net als de users die sinds 2000 al janken dat het allemaal kut is in vergelijking met vroegah
Ik kan me hier wel in vinden, met de aanvulling dat een programma ook een soort 'momentum' kan hebben: men hééft het er over, het wordt door een grote groep mensen leuk gevonden en de grappen vallen goed. Of we zijn (ook op dit punt) inmiddels wat blasé en kennen de grappen nu wel zo'n beetje. Het thema 'semi-spontaan-lollig-doen-over-nieuwsfragmentjes' is ook wel wat sleets.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb niet het idee dat het minder is dan vroeger. Je hebt net als vroeger leuke en minder leuke afleveringen. Soms met geslaagde grappen, soms minder geslaagde grappen. Soms leuke gasten, soms onnozele of juist veel te serieuze gasten.
Nee, klopt, deed Acda zijn immitatie van dronken gelal en Heertje oeverloos lullen. Dat is net zo "kut", maar wegens het nostalgieeffect vindt iedereen dat kennelijk leuker.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
vroegah was het ook kut, maar toen waren de interne grapjes tenminste niet zou uitgekauwd.
"Het is Kamagurka"quote:
Ik vond dat bij de terugblik vorig jaar toch wel vies tegenvallen. Ja, er zaten mooie momenten bij en gasten waren minder krampachtig, maar veel is wel attributie.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:18 schreef Heufd het volgende:
Op YouTube staan veel oude uitzendingen. Heb er laatst nog een heleboel gekeken. Het was vroeger wel echt beter.
quote:Op zondag 12 maart 2023 21:18 schreef Heufd het volgende:
Op YouTube staan veel oude uitzendingen. Heb er laatst nog een heleboel gekeken. Het was vroeger wel echt beter.
Daar is toch geen zak meer aan? Net als oudejaarsconferences van een paar jaar terug, het grootste deel van de actualiteit is allang vergeten.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:55 schreef StevenHyde het volgende:
Ik heb alle dvds van vroeger. Binnenkort maar eens dvd speler van zolder halen
Als je ingebed wordt gaat zoiets wel, maar die grappen vallen vaak niet als je de actualiteit niet (her)kent inderdaad.quote:Op maandag 13 maart 2023 09:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[..]
Daar is toch geen zak meer aan? Net als oudejaarsconferences van een paar jaar terug, het grootste deel van de actualiteit is allang vergeten.
Maar vroeger was wel alles beter, dat was bij mijn ouders en grootouders ook al het geval
Ik vind het nog erg leuk om te bekijken. Al is het alleen al uit nostalgisch oogpunt.quote:Op maandag 13 maart 2023 09:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[..]
Daar is toch geen zak meer aan? Net als oudejaarsconferences van een paar jaar terug, het grootste deel van de actualiteit is allang vergeten.
Maar vroeger was wel alles beter, dat was bij mijn ouders en grootouders ook al het geval
Maar de helft van de grappen zeggen je toch niks meer? Peter Pannekoek en Andre van de Duin zaten van de week in de auto te vertellen over grappen van oa. Toon Hermans. Dat niemand die meer begreep omdat niemand meer wist wie minister X was of waarom zanger Y dit of dat gedaan had.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:27 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Ik vind het nog erg leuk om te bekijken. Al is het alleen al uit nostalgisch oogpunt.
Het zijn compilaties en ik weet nog wel wat er vroeger in het nieuws was. Niet in detail, maar dat weten de meeste gasten in DWHN ook niet.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Maar de helft van de grappen zeggen je toch niks meer? Peter Pannekoek en Andre van de Duin zaten van de week in de auto te vertellen over grappen van oa. Toon Hermans. Dat niemand die meer begreep omdat niemand meer wist wie minister X was of waarom zanger Y dit of dat gedaan had.
Nu is het wel een voordeel bij DWHN dat er vaak wat context omheen gegeven wordt door Harm en een kop/tekst/foto's. Dat maakt het wel iets makkelijker om het te duiden.
Dat vind ik, oprecht, knap van je. Ik weet nu al amper meer waar de uitzending van afgelopen donderdag over ging, laat staan dat ik nieuws kan reproduceren van 2 weken of langer geleden.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:15 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Het zijn compilaties en ik weet nog wel wat er vroeger in het nieuws was. Niet in detail, maar dat weten de meeste gasten in DWHN ook niet.
Ging over de totale leegte van weemoedigheid.quote:Op maandag 13 maart 2023 15:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat vind ik, oprecht, knap van je. Ik weet nu al amper meer waar de uitzending van afgelopen donderdag over ging, laat staan dat ik nieuws kan reproduceren van 2 weken of langer geleden.
Ik merkte dat het niet zo veel uitmaakte. De meeste grappen blijven overeind. Bovendien heb ik aan veel van het nieuws uit die tijd toch nog wel een vage herinnering, waardoor er meestal nog wel enige context is. Maar veel grappen gaan ook niet eens per se over de actualiteit.quote:Op maandag 13 maart 2023 09:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[..]
JJ schreef al enkele jaren mee voordat hij ooit in beeld kwam... precies in die periode die mensen op handen dragen.quote:Op maandag 13 maart 2023 22:58 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ik merkte dat het niet zo veel uitmaakte. De meeste grappen blijven overeind. Bovendien heb ik aan veel van het nieuws uit die tijd toch nog wel een vage herinnering, waardoor er meestal nog wel enige context is. Maar veel grappen gaan ook niet eens per se over de actualiteit.
Op het eind van de uitzending kon je in de aftiteling zien wie had meegeschreven. Vaak zag je dan de naam van Micha Wertheim of Ronald Goedemondt voorbijkomen. Het scheelt ook wel als je zulke grappige schrijvers in de redactie hebt. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit.
Wie waren de gasten ?quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef PicoMMP het volgende:
Wat superleuk op een keer de opnames mee te maken![]()
Valt me mee hoe soepel het allemaal gaat. De helft moet er nog wel uitgeknipt worden
Oorspronkelijk Bas Nijhuis, maar die heeft z'n arm gebroken, dus voor hem in de plaats kwam Peter Heerschop. En de andere gast was die Marokkaanse kok van Fox Sports.quote:
Je moet toch wat als je beoogde gast enkele uren voor de opnames wegvalt. Iemand als Peter Heerschop is dan wel een zekerheidje denk ik, zijn beroep zorgt ervoor dat hij overdag wat makkelijker in de tijd zit en qua grappigheid is het ook wel een redelijk zekerheidje.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:06 schreef StevenHyde het volgende:
Die zal er voor de 10e keer gezeten hebben. Hoop dat ie een bloemetje heeft gekregen voor dit jubileum.
Zeker, daar heb je een punt. Iig een leuke vent die kan improviseren iddquote:Op donderdag 16 maart 2023 15:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je moet toch wat als je beoogde gast enkele uren voor de opnames wegvalt. Iemand als Peter Heerschop is dan wel een zekerheidje denk ik, zijn beroep zorgt ervoor dat hij overdag wat makkelijker in de tijd zit en qua grappigheid is het ook wel een redelijk zekerheidje.
Ik mag hem wel. Ook mooi hoe hij Vigo Waas heeft opgevangen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:34 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Zeker, daar heb je een punt. Iig een leuke vent die kan improviseren idd
Ja, dat is idd heel mooi.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik mag hem wel. Ook mooi hoe hij Peter Heerschop heeft opgevangen.
Die zit dan ook in het schrijversteam..quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je moet toch wat als je beoogde gast enkele uren voor de opnames wegvalt. Iemand als Peter Heerschop is dan wel een zekerheidje denk ik, zijn beroep zorgt ervoor dat hij overdag wat makkelijker in de tijd zit en qua grappigheid is het ook wel een redelijk zekerheidje.
Het is gemakkelijk om te zeiken. Ik vind Peter Pannekoek leuk.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die zit dan ook in het schrijversteam..
Peter Pannekoek had wel een slim idee voor de verkiezingen: we stemmen niet voor mensen maar we stemmen mensen weg...
Geweldig idee!
Wim Kan. Toon Hermans hield zich niet zo bezig met de actualiteiten ( en kan je daarom nog prima terugkijken ).quote:Op maandag 13 maart 2023 14:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Maar de helft van de grappen zeggen je toch niks meer? Peter Pannekoek en Andre van de Duin zaten van de week in de auto te vertellen over grappen van oa. Toon Hermans. Dat niemand die meer begreep omdat niemand meer wist wie minister X was of waarom zanger Y dit of dat gedaan had.
Zeker qua humor en intelligentie een mooie vrouwquote:Op donderdag 23 maart 2023 23:25 schreef golfer het volgende:
Leuke vrouw naast PP inderdaad. Niet alleen om te zien maar ook qua humor.
Tata ligt voornamelijk in Velsen-Noord en er bevindt zich ook een groot deel in/bij het noorden van Wijk aan Zee. Dus heel gek praat ie niet...quote:Op donderdag 30 maart 2023 21:41 schreef golfer het volgende:
Filemon heeft het over een strandje bij Tatasteel en vervolgens noemt hij Noordwijk aan Zee. Hij weet blijkbaar niet dat Tatasteel in IJmuiden staat?
En vervolgens begint ie over een camping in Bakkum. Dat ligt ook heel ergens anders.
Tatasteel zit toch echt in IJmuiden.quote:Op donderdag 30 maart 2023 22:35 schreef tombolafan het volgende:
Tata ligt voornamelijk in Velsen-Noord en er bevindt zich ook een groot deel in/bij het noorden van Wijk aan Zee. Dus heel gek praat ie niet...
Uhh nee, IJmuiden ligt aan de andere kant van het Noordzeekanaal.quote:Op donderdag 30 maart 2023 22:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Tatasteel zit toch echt in IJmuiden.
Heb jij enig idee waar Noordwijk aan Zee en Bakkum gesitueerd zijn?
Zoek even het officiële adres op.quote:Op donderdag 30 maart 2023 22:47 schreef KaheemSaid het volgende:
Uhh nee, IJmuiden ligt aan de andere kant van het Noordzeekanaal.
quote:Tata Steel in IJmuiden produceert en levert per jaar meer dan 7 miljoen ton hoogwaardig bekleed staal in de vorm van rollen, naast diensten op het gebied van ontwerp, technologie en advies.
Hoe het heet is niet per definitie waar het ligt hequote:Op donderdag 30 maart 2023 22:52 schreef golfer het volgende:
https://www.tatasteeleuro(...)ties-en-faciliteiten
[..]
quote:Fabriek Tata Steel IJmuiden
De fabriek in IJmuiden (2006)
Coördinaten
52° 29′ NB, 4° 37′ OL
Geopend
20 september 1918
Oppervlakte terrein
ca. 750 ha[1]
Werknemers
7958[2]
Capaciteit
7,5 miljoen t[3]
Productie
>7 miljoen t[1]
Omzet
¤4,5 mld.[2]
Zoals ik al zei kan het best dat hij noord (als in noorden van) wijk aan zee bedoelde. En ik denk dat ik dichter bij Bakkum woon dan jijquote:Op donderdag 30 maart 2023 22:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Tatasteel zit toch echt in IJmuiden.
Heb jij enig idee waar Noordwijk aan Zee en Bakkum gesitueerd zijn?
Uit je eigen link nota bene;quote:Op donderdag 30 maart 2023 22:52 schreef golfer het volgende:
https://www.tatasteeleuro(...)ties-en-faciliteiten
[..]
En ik dichter bij Tatasteel dan jij.quote:Op donderdag 30 maart 2023 23:09 schreef tombolafan het volgende:
Zoals ik al zei kan het best dat hij noord (als in noorden van) wijk aan zee bedoelde. En ik denk dat ik dichter bij Bakkum woon dan jij
Wedden van nietquote:Op donderdag 30 maart 2023 23:17 schreef golfer het volgende:
[..]
En ik dichter bij Tatasteel dan jij.
En Noordwijk aan Zee is echt ergens anders Filemon.
Vertel?quote:
Ik heb op Het Laken gecampingt in Bloemendaal. Mooi strand. Zonder golven.quote:Op donderdag 30 maart 2023 23:36 schreef miss_sly het volgende:
Noordwijk ligt echt een stuk zuidelijker. Wijk aan zee niet, toch?
En van Bakkum zei Filemon ook dat het verder weg, veiliger, lag.
Die camping is hier echt heul dichtbij
De Lakens heet het hier.quote:Op donderdag 30 maart 2023 23:45 schreef tong80 het volgende:
Ik heb op Het Laken gecampingt in Bloemendaal. Mooi strand. Zonder golven.
Klopt. Die worden uitgedeeld door Bluezz.quote:
Ja en zoals ik zei, als hij het noorden van wijk aan zee bedoelde (of heej, zich versprak), dan klopt het prima.quote:Op donderdag 30 maart 2023 23:36 schreef miss_sly het volgende:
Noordwijk ligt echt een stuk zuidelijker. Wijk aan zee niet, toch?
Nou weet je, laat maar. Ik woon dichter bij Velsen-Noord dan jij in je Bloemendaal. Maar je bent te godvergeten eigenwijs om toe te geven dat het adres van Tata Steel IJmuiden in Velsen-Noord is, dus je gaat ook nooit toegeven dat ik dichterbij woon.quote:
Heldquote:Op vrijdag 31 maart 2023 00:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou weet je, laat maar. Ik woon dichter bij Velsen-Noord dan jij in je Bloemendaal. Maar je bent te godvergeten eigenwijs om toe te geven dat het adres van Tata Steel IJmuiden in Velsen-Noord is, dus je gaat ook nooit toegeven dat ik dichterbij woon.
Het is net zo'n middelbare school docent!quote:Op vrijdag 31 maart 2023 00:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou weet je, laat maar. Ik woon dichter bij Velsen-Noord dan jij in je Bloemendaal. Maar je bent te godvergeten eigenwijs om toe te geven dat het adres van Tata Steel IJmuiden in Velsen-Noord is, dus je gaat ook nooit toegeven dat ik dichterbij woon.
Komt door al de Tata Steel lucht die ze inademen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 12:00 schreef Lavenderr het volgende:
Apart sfeertje. Laten we het leuk houden met elkaar.
Lijkt mij ook. Bij de noordpierquote:Op zaterdag 1 april 2023 13:16 schreef potjecreme het volgende:
Net gekeken, Filemon zegt Noord wijk aan zee. Hij bedoelt Wijk aan zee.
https://www.google.com/ma(...)289,4.6356166,13.11z
Dan bedank ik beleefd voor de aflevering van volgende weekquote:Op donderdag 13 april 2023 22:34 schreef SiGNe het volgende:
Volgende week Martijn Koning en Daniël Arendse.
Arends heeft altijd wel humor vind ikquote:Op donderdag 13 april 2023 23:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan bedank ik beleefd voor de aflevering van volgende week
Wie is dat dan?quote:Op vrijdag 14 april 2023 00:04 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Arendse heeft altijd wel humor vind ik
Martijn Koning ookquote:Op vrijdag 14 april 2023 16:45 schreef Regilio_ het volgende:
Daniël Arends is ook teamcaptain geweest aantal seizoenen geleden.
Lucky youquote:Op vrijdag 14 april 2023 17:05 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer geen actieve herinnering van gelukkig
Maarre, toen was Jan Jaap toch gewoon team captain? Kan geen fragment met Koning bij DWHN vinden.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Lucky you
Wel opvallend overigens, want ze waren het tegelijk
2015 was dat, bij RTL4. Daarvan zal niet veel op Youtube staan.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:13 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Maarre, toen was Jan Jaap toch gewoon team captain? Kan geen fragment met Koning bij DWHN vinden.
Laat de NPO toch zijn voordeeltjes eruit halen..quote:Op zondag 16 april 2023 01:34 schreef Dagoduck het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden dat ze ieder seizoen weer die krant met die overduidelijke advertentie van voordeeluitjes.nl in beeld brengen. Bij het minste of geringste worden op de NPO kledingstukken afgeplakt met ducttape, maar dit kan wel?
Toch niet Davina Michelle?quote:Op donderdag 27 april 2023 17:50 schreef Regilio_ het volgende:
Vanavond die schreeuwende Rotterdamse (pleonasme, I know).
#benieuwd!
Die hermafrodiet?quote:Op donderdag 27 april 2023 17:50 schreef Regilio_ het volgende:
Vanavond die schreeuwende Rotterdamse (pleonasme, I know).
#benieuwd!
quote:
Nee helaas niet Davina. Rianne/Raven, die hermafrodiet dus idd.quote:
Die is nog wel tof, Davina is pas een schreeuwlelijkquote:Op donderdag 27 april 2023 18:41 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[..]
Nee helaas niet Davina. Rianne/Raven, die hermafrodiet dus idd.
Die bedoelde ik,ik kijk dus niet. Brrrquote:Op donderdag 27 april 2023 18:41 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[..]
Nee helaas niet Davina. Rianne/Raven, die hermafrodiet dus idd.
Als dat ordinaire mens erg stil was, kan ik de aflevering toch een kans gevenquote:Op donderdag 27 april 2023 22:20 schreef SiGNe het volgende:
Raven viel tegen, erg stil, Nungh Dam was leuker.
Eind septemberquote:Op zaterdag 27 mei 2023 22:23 schreef Shrien het volgende:
Weet iemand wanneer DWHN weer op de buis komt?
donderdag 28 september.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 22:23 schreef Shrien het volgende:
Weet iemand wanneer DWHN weer op de buis komt?
Heel behoorlijke namen zeg. Ze hebben vrij vaak nietszeggende gasten gehad maar dat valt me nu alles mee, chapeau voor de redactie.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 16:59 schreef golfer het volgende:
[..]
donderdag 28 september.
Met per week de volgende gasten:
• Richard Groenendijk & Antoinette Scheulderman
• Francis van Broekhuizen & Saman Amini
• Bas Nijhuis & Jawad Essoufi
• Thomas van Groningen & Raounak Khaddari
• Suse van Kleef & Kitty Herweijer
• Roos Abelman & Bas Hoeflaak
• René van Meurs & Marleen de Rooy
Dat is ongeveer de leukste van het stel, voor zover ik er verder een paar van ken.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:07 schreef Regilio_ het volgende:
Alleen die Francis mag van mij wegblijven maar goed.
Groenendijk is leuk. De schrijfster ken ik niet.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:05 schreef golfer het volgende:
Vanavond dus weer:
Harm Edens, Jan Jaap van der Wal en Peter Pannekoek zijn terug met hun satirische kijk op het nieuws van de voorbije week.
In de eerste aflevering van dit nieuwe seizoen van Dit Was het Nieuws zijn cabaretier Richard Groenendijk en schrijfster Antoinnette Scheulderman te gast.
quote:
Absoluut, ik vond het hilarisch en Francis top, wat een grappig mens. De onderlinge chemie tussen iedereen klopte gewoon, vaak hardop gelachen.quote:
Jawad de hilarische cabaretier kon er zo te zien niet om lachen.quote:
Haar Opa was Claus.quote:
Een harde grap over het koningshuis hoeft niet perse helemaal te kloppenquote:
Wat is dit voor rare opmerking?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:39 schreef golfer het volgende:
Een Marokkaan die het heeft over rechtvaardig handelen.
huh? ik heb echt tering hard gelachen. En had echt niet het idee dat ze "om de hete brei heen draaiden".quote:Op donderdag 19 oktober 2023 22:25 schreef the-eye het volgende:
Godskolere wat een slap gezeik. Geef gewoon je mening ipv dit om de hete brei heen gedraai om maar niemand voor z'n hoofd te stoten. Als het op deze manier moet kunnen ze beter stoppen
Ja hij was echt boos haha.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 20:37 schreef NoCigar het volgende:
JJ was toch redelijk getroffen door dat 'zappmoment' aangezien hij er twee keer nogal goedkoop op terugkwam.
Gewoon Nederlands:quote:
Ik was de tong smiley vergeten erbij te doen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gewoon Nederlands:
https://www.vandale.nl/gr(...)ands/betekenis/adrem
Of bedoel je dat ze niet kunnen spellen in Twente?
Moet Jan Jaap ook meer zn best doen dan zn standaard ik woon in belgie en daar gaan dingen anders grapjes.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Bas Nijhuis was in topvorm.
Jan Jaap vond het niet leuk dat de gast grappiger was dan de comedians.
Hadden ze hem lachgas gegevenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:43 schreef GereDathan het volgende:
Thomas van Groningen was erg sterk!
Een vieze vlek op zijn jasje.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Moet Jan Jaap ook meer zn best doen dan zn standaard ik woon in belgie en daar gaan dingen anders grapjes.
Zit niet voor niets bij het AD.quote:Op vrijdag 3 november 2023 09:42 schreef superniger het volgende:
Gvd wat slecht.
Betweter Kitty met haar columns.
zeker omdat het een vrouw isquote:Op vrijdag 3 november 2023 09:42 schreef superniger het volgende:
Gvd wat slecht.
Betweter Kitty met haar columns.
Da's eigenlijk de enige reden dat ze er nog mee wegkomt. Een kerel had allang zn plekje niet meer gehad.quote:Op zaterdag 4 november 2023 17:42 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
zeker omdat het een vrouw is
Waarom met een pet op in een studio? Last van koude voeten?quote:
Misschien laat hij zijn haar groeien voor een bepaalde rol. En als kalende man ziet dat er misschien niet naar wens uit.quote:Op donderdag 9 november 2023 21:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarom met een pet op in een studio? Last van koude voeten?
Is zijn imagequote:Op donderdag 9 november 2023 21:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarom met een pet op in een studio? Last van koude voeten?
Een arbeideristische uitstraling . Keeping it real, van de straat weetjewel. Of zijn vrouw vindt het leuk staan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |