quote:
De oligarchen club zullen hem best zat zijn nuquote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar is dat dan goed nieuws? Een hopeloze Putin is misschien nog wel gevaarlijkste. Hopelijk wordt ie van binnenuit weggewerkt binnenkort.
Dat vraag ik me af. Aan de ene kant worden die hard geraakt nu, maar aan de andere kant hebben ze vrijwel alles te danken aan Putin, en zijn ze mogelijk zonder Putin nog slechter af. Hij zal genoeg shit over ze hebben om hen het leven zuur te maken als hij zelf afgezet wordt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De oligarchen club zullen hem best zat zijn nu
Ik weet nog wel een goede president kandidaat daar , die schaker
De ambtenarij en Duma leden worden nu ook hard aangepakt. Die zijn belangrijker voor het voortbestaan van Poetin's regime dan oligarchen. Als die lui dwars gaan liggen heeft Poetin denk ik een probleem.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar is dat dan goed nieuws? Een hopeloze Putin is misschien nog wel gevaarlijkste. Hopelijk wordt ie van binnenuit weggewerkt binnenkort.
Kasparov of Karpov?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De oligarchen club zullen hem best zat zijn nu
Ik weet nog wel een goede president kandidaat daar , die schaker
Of je trekt gewoon je laars even uitquote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En jij gelooft dit? Dan klim je toch met ketting en al die paal in. Opgelost.
Die heeft geen aanhang in Rusland.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)n-they-lock-the-door
Makkelijker duw je die betonnen paal om.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Of je trekt gewoon je laars even uit
Dat laatste is wel het hele idee van deze strategie om dit een overwinning van alleen Oekraine te maken en sancties de rest te laten doen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Korte update, want het was een vermoeiende dag, vol mixed emotions.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:10 schreef Fargo het volgende:
Korte update: mijn vriendin zit nog steeds muurvast in Sumy en het begint een beetje zijn tol te eisen. Het luchtalarm klinkt meerdere keren per dag. De laatste drie dagen heeft ze geprobeerd om in een van de bussen te komen, maar er is geen ruimte. Ouderen, invaliden en vrouwen met kinderen gaan voor. Er waren bij lange na niet genoeg bussen om iedereen weg te krijgen. Het breekt je hart om voor te stellen dat ze daar staat en elke bus ziet vertrekken.
De berichtgeving over nieuwe 'green corridors' zijn onduidelijk. Het is maar de vraag of vandaag opnieuw mensen de stad uit kunnen komen. De opties die de mensen hebben naast de green corridors zijn te gevaarlijk. Er is ook veel angst dat Rusland het geweld opvoert na een aantal dagen green corridors te hebben geaccepteerd. Dus de schrik zit er ook wel een beetje in.
Jawel, valt onder de oppositie met aanhang die Putin onderdrukt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die heeft geen aanhang in Rusland.
Ik hoop dat zij en haar broer veilig aankomen man. Sterkte!quote:Op zondag 13 maart 2022 00:00 schreef Fargo het volgende:
[..]
Korte update, want het was een vermoeiende dag, vol mixed emotions.
Vanmorgen toch wat stress, omdat ze al dagen graag de stad uit wilde, maar er nog wat onduidelijkheid was over een nieuwe green corridor vandaag. Dan het nieuws dat de stad omsingeld werd en er flink gebombardeerd werd. En uiteraard een tijdje geen verbinding. Klinkt raar, maar vandaag was de eerste keer dat ik echt wat paniek had. Dat ik een poos dacht dat ze te laat was.
Maar aan het begin van de avond dan eindelijk het bericht dat ze een plekje in een auto had gevonden en de stad net ging verlaten. Ze is zo'n anderhalf uur geleden aangekomen in Poltava, waar de green corridor heen leidt. Morgen gaat de reis verder naar het westen. Begrijp me goed, haar broer zit nog steeds vast in Sumy. Om die reden is ze nog niet van plan om daadwerkelijk het land te verlaten (met de kans dat je misschien niet zo makkelijk weer terugkomt op korte termijn), maar een veilige plek in het westen van Oekraïne te vinden.
Dat gezegd hebbende, de verwachting is dat ze pas over 2, 3 dagen het westen bereiken. Lange reis.
IS wilde ook de wereld veroveren.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:00 schreef polderturk het volgende:
Russische propagandisten willen na Oekraïne Europa binnen rijden.
[ twitter ]
Die zijn daarom ook behoorlijk hard aangepakt.quote:
quote:Op zondag 13 maart 2022 00:00 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ze kunnen niet eens een stadje dichtbij de Russische grens veroveren.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:00 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:51 schreef speknek het volgende:
Francis Fukuyamas perspectief:
https://www.americanpurpose.com/articles/preparing-for-defeat/
Dat lijkt me erg optimistisch.quote:The invasion has already done huge damage to populists all over the world
A Russian defeat will make possible a “new birth of freedom,” and get us out of our funk about the declining state of global democracy. The spirit of 1989 will live on, thanks to a bunch of brave Ukrainians.
En als dat niet lukt dan gebruikt hij zijn raketwerper om die paal door te schieten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:55 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Makkelijker duw je die betonnen paal om.
Tijd om in te grijpen.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:00 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Helaas is Francis Fukuyama niet heel goed in voorspellingen doen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:51 schreef speknek het volgende:
Francis Fukuyamas perspectief:
https://www.americanpurpose.com/articles/preparing-for-defeat/
Kasparov is te extreem voor de meeste Russen. En ik denk dat velen hem als verrader zullen zien, oproepen tot sancties waar hij in het buitenland niet door getroffen wordt..quote:Op zondag 13 maart 2022 00:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jawel, valt onder de oppositie met aanhang die Putin onderdrukt.
IS had de martelvideos. Die wekten als afschrikmiddel lokaal net zo goed als het benoemen van een kernwapen.quote:
Het is zelfs vrij ironisch dat hij juist van dit conflict zijn analyse moet geven.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Helaas is Francis Fukuyama niet heel goed in voorspellingen doen.
Zou hij het veel slechter doen dan Putin nu, denk je?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Kasparov is te extreem voor de meeste Russen. En ik denk dat velen hem als verrader zullen zien, oproepen tot sancties waar hij in het buitenland niet door getroffen wordt..
In verkiezingen?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zou hij het veel slechter doen dan Putin nu, denk je?
Hoe zou het nu met ze gaan?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
IS had de martelvideos. Die wekten als afschrikmiddel lokaal net zo goed als het benoemen van een kernwapen.
Nee, Oekraïne. Ze willen meer uitdaging.quote:
In eerlijke verkiezingen waarbij de oppositie niet wordt uitgeroeid. In dat soort verkiezingen.quote:
Die komen Polen niet in hoor...quote:
Denk niet dat Oekraïne die mogelijkheid heeft. Maar als het niet uit Rusland komt waarom staat het in dit topic?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:27 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Nee, Oekraïne. Ze willen meer uitdaging.
Moeten we gewoon geven... want anders escaleert het, of zo.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het moet niet gekker worden hopelijk is het fantasie van de Russische televisie.
Propaganda gericht op het westen. Twijfel zaaien bij de angstlijers. "Zou ie dat doen? Nee toch? Voor de zekerheid maar inbinden..."quote:Op zondag 13 maart 2022 00:30 schreef ipa84 het volgende:
Het moet niet gekker worden hopelijk is het fantasie van de Russische televisie.
Lijkt me niet want dan kan je meteen de NAVO opdoeken. Maar ja volgens sommige moet je vooral Poetin zijn zin geven ofzo.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moeten we gewoon geven... want anders escaleert het, of zo.
En gaat iedereen dood door kernwapens.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moeten we gewoon geven... want anders escaleert het, of zo.
Polen gaat tot het bot.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lijkt me niet want dan kan je meteen de NAVO opdoeken. Maar ja volgens sommige moet je vooral Poetin zijn zin geven ofzo.
Heel Oost-Europa. Die zitten niet te wachten op een nieuwe Russisch bezitting. Dat zie je ook aan de wapenleveranties, want alles wat ze kunnen missen sturen ze nu naar Oekraïne. Van Poolse vrienden weet ik ook dat daar de stemming wel is dat ze liever zien dat de NAVO in gaat grijpen. Het zal me niks verwonderen als dat in de Baltische staten ook zo is. Daar waarschuwen ze ook al veel langer voor Poetin, die hebben ze daar nooit vertrouwd.quote:
Ja, want het gaat ze al zo goed af in Oekraïne.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Of vanuit Syrië.quote:
Klopt. Maar volgens de gebroken geweertjes moeten we vooral niet escaleren en moet Oost-Europa niet provoceren en olie op het vuur gooien.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Heel Oost-Europa. Die zitten niet te wachten op een nieuwe Russisch bezitting. Dat zie je ook aan de wapenleveranties, want alles wat ze kunnen missen sturen ze nu naar Oekraïne. Van Poolse vrienden weet ik ook dat daar de stemming wel is dat ze liever zien dat de NAVO in gaat grijpen. Het zal me niks verwonderen als dat in de Baltische staten ook zo is. Daar waarschuwen ze ook al veel langer voor Poetin, die hebben ze daar nooit vertrouwd.
Denk dat ie geen kans zou maken, ik weet niet wie momenteel bekend is in Rusland (burgemeester van Moskou, gouverneurs...), maar er zullen er waarschijnlijk bij zijn die het beter doen.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In eerlijke verkiezingen waarbij de oppositie niet wordt uitgeroeid. In dat soort verkiezingen.
Jep. Door pro-Iraanse milities.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die raketten op Erbil komen waarschijnlijk uit Iran.
quote:Op zondag 13 maart 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die raketten op Erbil komen waarschijnlijk uit Iran.
Poolse defensiebudget gaat flink omhoog. Beter neemt Nederland daar eens een voorbeeld aan. Het is niet nodig om het lachertje van de wereld te zijn.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Heel Oost-Europa. Die zitten niet te wachten op een nieuwe Russisch bezitting. Dat zie je ook aan de wapenleveranties, want alles wat ze kunnen missen sturen ze nu naar Oekraïne. Van Poolse vrienden weet ik ook dat daar de stemming wel is dat ze liever zien dat de NAVO in gaat grijpen. Het zal me niks verwonderen als dat in de Baltische staten ook zo is. Daar waarschuwen ze ook al veel langer voor Poetin, die hebben ze daar nooit vertrouwd.
Hij wil een paar competente generaals nu.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lijkt me niet want dan kan je meteen de NAVO opdoeken. Maar ja volgens sommige moet je vooral Poetin zijn zin geven ofzo.
Ach, gisteren was het grote nieuws dat er op de Russische tv kritiek werd geleerd op de oorlog. Nu is het dit weer.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hoe komen ze aan deze raketten? Het is niet dat de Iraanse regering zegt "hier heb je 6 raketten. Veel plezier ermee".quote:
Iran vuurt ze zelf af?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoe komen ze aan deze raketten? Het is niet dat de Iraanse regering zegt "hier heb je 6 raketten. Veel plezier ermee".
Mag ik hopen van niet want dat is een directe oorlogsverklaring van Iran aan de VS.quote:
Dus als er in het hypothetische geval eerlijke verkiezingen zouden zijn in een post-putin periode, dan zou Kasparov geen enkele kans maken omdat..quote:Op zondag 13 maart 2022 00:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Denk dat ie geen kans zou maken, ik weet niet wie momenteel bekend is in Rusland (burgemeester van Moskou, gouverneurs...), maar er zullen er waarschijnlijk bij zijn die het beter doen.
Volgens mij heeft kasparov ook heel wat zaken gezegd in de Westerse media die tegen hem gebruikt kunnen worden.
Ik snap het nut ook niet zo 1-2-3. Met Rusland weg als producent kan Iran een belangrijkere rol gaan spelen als ze van die sancties afkomen. Dus waarom dit?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoe komen ze aan deze raketten? Het is niet dat de Iraanse regering zegt "hier heb je 6 raketten. Veel plezier ermee".
Het budget ging net Prinsjesdag dit jaar al flink omhoogquote:Op zondag 13 maart 2022 00:41 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Poolse defensiebudget gaat flink omhoog. Beter neemt Nederland daar eens een voorbeeld aan. Het is niet nodig om het lachertje van de wereld te zijn.
Dat ben ik met je eens hoor, maar ik heb zelf altijd veel interesse gehad in geschiedenis. Vroeger ook een tik gehad dat ik een tijdje alles over de Sovjet-Unie las en dat meer wou begrijpen. Ook veel op vakantie geweest in die landen. Paar weken terug ben ik eigenlijk meer gaan lezen over het Rusland onder Poetin de laatste jaren en eigenlijk kwamen alle red flags meteen naar boven. Je ziet weer een duidelijk patroon met de Sovjet-Unie dat een bepaalde groep zich erg goed kan verrijken en de rest die zijn hoofd boven het maaiveld uit stekt meteen alles kwijt is. Het voordeel is dat het waarschijnlijk ook veel bij het leger gebeurt want veel budgetten zijn waarschijnlijk ook zo weer verdwenen. Poetin had op die manier ook zijn eerste kapitaal verdient door KGB budgetten in eigen zak te steken. Op zich wel ironisch dat het patroon zich weer herhaalt.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt. Maar volgens de gebroken geweertjes moeten we vooral niet escaleren en moet Oost-Europa niet provoceren en olie op het vuur gooien.
Ik blijf het herhalen: geschiedenis zou een verplicht vak moeten zijn op VMBO, MBO, Havo en VWO. Alle jaren.
Alsof Biden dat gaat doen.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik snap het nut ook niet zo 1-2-3. Met Rusland weg als producent kan Iran een belangrijkere rol gaan spelen als ze van die sancties afkomen. Dus waarom dit?
De VS moet nu geen olie op het vuur gooien.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:48 schreef Complotwappie het volgende:
Straks ww3 of deze twitterbron kan de vuilbak in:
[ twitter ]
Vergeet Duitsland niet. Vanuit Russisch oogpunt is dat een enorme klap in hun gezicht. Dat is wel het laatste wat ze wouden is dat Duitsland zich gaat herbewapenen.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:41 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Poolse defensiebudget gaat flink omhoog. Beter neemt Nederland daar eens een voorbeeld aan. Het is niet nodig om het lachertje van de wereld te zijn.
ik gok op t laatste.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:48 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Vertel mij eens waarom ie wel een kans zou maken, een man die al negen haar in de VS woont, terwijl bvb Navalny in Rusland bleef. En een man die pleit voor NAVO interventie tegen Russische troepen.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus als er in het hypothetische geval eerlijke verkiezingen zouden zijn in een post-putin periode, dan zou Kasparov geen enkele kans maken omdat.. burgemeester van moskou.. enkele gouverneurs.
bol.com of amazone ?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Gezien je gebruikersnaam idd het laatstequote:Op zondag 13 maart 2022 00:48 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Iran is nog mild, alleen maar de US ambassade in Irak.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De VS moet nu geen olie op het vuur gooien.
Ze hebben honderen van die dingen aan Terroristische organisaties weggegeven om op Israel te schieten. Als deze nu niet vanuit orders uit Teheran zijn afgeschoten dan is het vast niet lastig geweest om een paar van die dingen van een mafklapper uit Gaza over te kopen.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Oekraïense variant van de Daily Mail.quote:
Van het bruto binnenlands product (bbp) gaat er nu 1,5% naar Defensie. De komende jaren wordt dat nog minder. Van de 30 NAVO-bondgenoten staat Nederland wat de Defensie-uitgaven betreft in 2024 naar verwachting op plaats 26.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het budget ging net Prinsjesdag dit jaar al flink omhoog
Niet zo lastig wanneer 4% van je bnp bestaat uit EU subsidiesquote:Op zondag 13 maart 2022 01:08 schreef TheJanitor het volgende:
Een lachtertje. Zelfs Polen kan het naar 3% tillen.
Volgens mij ging het juist omhoog naar 1.85%quote:Op zondag 13 maart 2022 01:08 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Van het bruto binnenlands product (bbp) gaat er nu 1,5% naar Defensie. De komende jaren wordt dat nog minder. Van de 30 NAVO-bondgenoten staat Nederland wat de Defensie-uitgaven betreft in 2024 naar verwachting op plaats 26.
Een lachtertje. Zelfs Polen kan het naar 3% tillen.
Vuurwerk voor de verjaardag van Soleimani I guessquote:Op zondag 13 maart 2022 01:06 schreef Montagui het volgende:
Waarom zou Iran dat nu doen? It makes no sense.
[ twitter ]
Welnee, komt wel goedquote:
3 voor de prijs van 2, met select krijg je ze gratis dezelfde dag thuis bezorgdquote:
Wat ik zeg klopt niet? Dat staat letterlijk in dezelfde link die jij me stuurt.quote:Op zondag 13 maart 2022 01:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Volgens mij ging het juist omhoog naar 1.85%
https://www.defensie.nl/a(...)oor-defensie-in-2022
Nog steeds te weinig maar wat je zegt klopt niet, komende jaren gaat het juist omhoog en er gaan zelf van alle kanten stemmen op om het verder te verhogen
quote:Op zondag 13 maart 2022 01:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat ik zeg klopt niet? Dat staat letterlijk in dezelfde link die jij me stuurt.
quote:Met de komende kabinetsperiode ruim ¤ 4 miljard per jaar extra, gaat er 1,8% van het bbp naar Defensie. Daarmee zou Nederland in vergelijking met de NAVO-bondgenoten op het gemiddelde uitkomen. Er is structureel ¤ 5 miljard meer nodig om toe te groeien naar de 2% bbp NAVO-norm.
Nee ze krijgen 4 miljard extra en hebben dan nog 5 miljard nodigquote:Op zondag 13 maart 2022 01:46 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Staat wat ze nodig hebben, niet wat ze krijgen.
Waarom staat er dan:quote:Op zondag 13 maart 2022 01:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee ze krijgen 4 miljard nodig en hebben dan nog 5 miljard nodig
Wat zitten ze dan te liegen op hun eigen website. Het wordt er niet duidelijker op.quote:Op zondag 13 maart 2022 01:51 schreef sp3c het volgende:
Maar het wordt niet minder
https://marineschepen.nl/(...)rd-extra-151221.html
Ze willen 4 om naar 1.8% te gaan (gemiddeld NAVO). 5 is nodig om naar de NAVO norm te gaan van 2%, maar ze krijgen 3.quote:Op zondag 13 maart 2022 01:54 schreef sp3c het volgende:
Het staat er wel heel wazig
https://www.ad.nl/politie(...)n-zicht-br~a93b5c74/
Miljarden extra maar niet genoeg
Best wel verdacht ja.quote:Op zondag 13 maart 2022 01:44 schreef Kijkertje het volgende:
Geen enkel nieuwszender meldt die 'Iraanse aanval' op Erbil
In de VS niet en daar melden ze ook niks. Als er echt een aanval op een US ambassade zou zijn geweest hadden ze dat al lang gemeld.quote:Op zondag 13 maart 2022 02:06 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het is best wel laat in Nederland.
quote:In the past, U.S. forces stationed at Irbil's international airport complex have come under fire from rocket and drone attacks that U.S. officials blame on Iran-aligned militia groups, but no such attacks have occurred for several months.
Kurdish officials did not immediately say where Saturday's incident took place. A spokesperson for the regional authorities said there were no flight interruptions at Irbil airport.
There was no immediate claim of responsibility.
Residents of Irbil posted videos online showing several large explosions, and some said the blasts shook their homes.
Reuters could not independently verify those videos.
Niets bij CNN, MSNBC, Fox News of NYT, WP, WSJ iigquote:Op zondag 13 maart 2022 02:15 schreef crystal_meth het volgende:
het wordt gemeld door Axios, ABC News, Voice of America, Bloomberg, yahoo...
https://abcnews.go.com/In(...)-casualties-83412862quote:Op zondag 13 maart 2022 02:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niets bij CNN, MSNBC, Fox News of NYT, WP, WSJ iig![]()
ABC zie ik ook niet
Ah maar alleen een geschreven bericht (net als CNBC), ze besteden er in de uitzending geen aandacht aan.quote:Op zondag 13 maart 2022 02:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://abcnews.go.com/In(...)-casualties-83412862
Is Google stuk?quote:Op zondag 13 maart 2022 07:32 schreef gebrokenglas het volgende:
In zijn toespraak op Facebook van afgelopen nacht had Zelensky het over de termen DPR LPR en KPR. Weet iemand wat dat betekent?
Dat zijn afkortingen van de gebieden die Putin als zelfstandig verklaarde als ik me niet vergis.quote:Op zondag 13 maart 2022 07:32 schreef gebrokenglas het volgende:
In zijn toespraak op Facebook van afgelopen nacht had Zelensky het over de termen DPR LPR en KPR. Weet iemand wat dat betekent?
Ik kende het niet.quote:Op zondag 13 maart 2022 07:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zijn afkortingen van de gebieden die Putin als zelfstandig verklaarde als ik me niet vergis.
Nog even en dan beland er per ongeluk een raket in polen en dan zijn de rapen gaar. Uitstel van executie mensen.quote:Op zondag 13 maart 2022 07:45 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
De oorlog heeft de grenzen met de EU bereikt
Ben je al een bunker aan het bouwenquote:Op zondag 13 maart 2022 07:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nog even en dan beland er per ongeluk een raket in polen en dan zijn de rapen gaar. Uitstel van executie mensen.
Dat zou niet best zijn.quote:Op zondag 13 maart 2022 07:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nog even en dan beland er per ongeluk een raket in polen en dan zijn de rapen gaar. Uitstel van executie mensen.
Een per ongeluk raket trigger niks hoor. Navo praat er dan even over en klaar weer.quote:Op zondag 13 maart 2022 07:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Rusland doet niets per ongeluk. Ik geloof best dat ze nog een keer een raket in Polen laten landen om de reactie van de NAVO en de EU te testen. Je kunt dar eigenlijk alleen maar goed op reageren met een harde economische sanctie. Maar ja, die zij ze nu in hoog tempo allemaal al aan het verschieten.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:04 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Een per ongeluk raket trigger niks hoor. Navo praat er dan even over en klaar weer.
Het effect duurt even. De Roebel is al met 45% verdampt.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:10 schreef Lurf het volgende:
[..]
Rusland doet niets per ongeluk. Ik geloof best dat ze nog een keer een raket in Polen laten landen om de reactie van de NAVO en de EU te testen. Je kunt dar eigenlijk alleen maar goed op reageren met een harde economische sanctie. Maar ja, die zij ze nu in hoog tempo allemaal al aan het verschieten.
Roos heeft wel een heel klein beetje gelijk. vergissingen en stommiteiten kunnen wel leiden tot escalatie. Eenheden die rechts in plaats van links afslaan en zich opeens in Polen bevinden, een vliegtuig die bij vergissing NATO troepen op de grens in Polen aanvalt, het is verre van ondenkbaar.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:04 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Een per ongeluk raket trigger niks hoor. Navo praat er dan even over en klaar weer.
quote:'Luchtaanval op militair trainingsveld bij Poolse grens'
Russische troepen hebben in de buurt van Lviv een luchtaanval uitgevoerd op een militair trainingsveld dat zo'n 30 kilometer van de Poolse grens ligt. Dat melden verschillende internationale media op basis van lokale functionarissen in Lviv. Er zouden acht raketten zijn afgevuurd. Getuigen melden dat er in de buurt van het trainingsveld bij de plaats Yavoriv zwarte rookpluimen te zien zijn. Bij de aanval is niemand omgekomen.
De militaire locatie genaamd 'International Peacekeeping and Security Center' wordt volgens Oekraïne gebruikt om de eigen strijdkrachten te trainen voor voornamelijk vredesmissies. In 2018 bracht een delegatie van de NAVO een bezoek aan het militaire centrum. Over het bezoek schreef de NAVO destijds: "Dit centrum belichaamt de geest van militaire samenwerking. De training die hier wordt gegeven, bereidt Oekraïense troepen voor op alle militaire samenwerkingsactiviteiten, internationale, multinationale en NAVO-oefeningen, evenals vredesmissies."
Polen heeft nog niet gereageerd op de luchtaanval in de grensregio.
Vannacht ging in Lviv het luchtalarm af waarna in de verte explosies te horen waren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)0-mensen-geevacueerd
Misschien moet de NAVO dan maar een 'vredesmissie' starten om Kaliningrad te ontdoen van Russisch facisme en zo Koningsbergen te doen terugkeren bij de rechtmatige Duitse eigenaar. Hoeven we ons ook niet meer druk te maken over de Suwalki corridor.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Of Belarus liever.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
Misschien moet de NAVO dan maar een 'vredesmissie' starten om Kaliningrad te ontdoen van Russisch facisme en zo Koningsbergen te doen terugkeren bij de rechtmatige Duitse eigenaar. Hoeven we ons ook niet meer druk te maken over de Suwalki corridor.
Lijkt mij ook.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:50 schreef fubaaar22 het volgende:
wat is putins plan eigenlijk als hij de Oekraïne veroverd?
bezet houden icm met alle sancties is een nog sneller failliet.
een puppet regering plaatsen....dan weet je dat die binnen no time een antitankgranaat koppen.
Als dat gebeurt weet je wel wat er met al die vluchtelingen uit Oekraïne gebeurt.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:50 schreef fubaaar22 het volgende:
een puppet regering plaatsen....dan weet je dat die binnen no time een antitankgranaat koppen.
Die bereidwillende Nederlanders denken even voor een paar weekjes gastgezin te spelen voor zielige kindjes.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Als dat gebeurt weet je wel wat er met al die vluchtelingen uit Oekraïne gebeurt.
Die gaan/willen niet terug. Dus nog meer volk er bij in dit land wat overloopt van lege woningen.
Kijken of de bereidwillende NLer van dit moment nog steeds "kom maar bij mij" roept...
Ah gelukkig, de ‘echte Nederlanders”, de cynische, de egoïstische, de “als ik er maar geen last van heb” Nederlanders zijn ook vertegenwoordigd. Welkom, we hebben jullie cynische toontje erg gemist.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Als dat gebeurt weet je wel wat er met al die vluchtelingen uit Oekraïne gebeurt.
Die gaan/willen niet terug. Dus nog meer volk er bij in dit land wat overloopt van lege woningen.
Kijken of de bereidwillende NLer van dit moment nog steeds "kom maar bij mij" roept...
Alles nagenoeg platgooien, Russen de winkels leeg laten rover (zoals die mafklapper die meteen speakers, dure whiskey etc insloeg), een bufferzone creeeren tussen Rusland en Europa, en veroverd gebied vieren als een extensie van de eigen landsgrenzen.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:50 schreef fubaaar22 het volgende:
Is dat dezelfde ambassadeur die Rutte een nazi noemde?quote:Op zondag 13 maart 2022 09:07 schreef Slobeend het volgende:
Dit wordt natuurlijk een kansloos gesprek
[ twitter ]
De spreekwoordelijke rapen he? Niet de echte rapen natuurlijk.quote:
Ja waarom de moeite doen om die buikspreekpop uit te nodigen?quote:Op zondag 13 maart 2022 09:07 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
Verdeel en heers, kunnen onze complot wappies weer gevoerd worden!quote:Op zondag 13 maart 2022 09:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja waarom de moeite doen om die buikspreekpop uit te nodigen?
Egoïst? Donderstraal op vent. Een realist ben ik. Tuurlijk moeten we deze mensen opvangen. TIJDELIJK! Maar ze zijn net zoals de Syriërs tijdens de oorlog allemaal zielig( door de ogen van de NLer)quote:Op zondag 13 maart 2022 09:04 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ah gelukkig, de ‘echte Nederlanders”, de cynische, de egoïstische, de “als ik er maar geen last van heb” Nederlanders zijn ook vertegenwoordigd. Welkom, we hebben jullie cynische toontje erg gemist.
Laten we hopen dat hij het vuur flink aan de schenen gelegd krijgt.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:07 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
Goed advies dit, zou je eens wat mee moeten doenquote:Op zondag 13 maart 2022 09:22 schreef Toine51 het volgende:
Denk eens verder dan je deugneus lang is..
Ach ja, we zullen eens zien wat de toekomst ons brengt. Iig weinig tot niet rooskleurig.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed advies dit, zou je eens wat mee moeten doen.
Maar zullen zij ook wel beseffen dat het Russische leger inmiddels al aardig wat verliezen hebben geleden? Dus dat gaat ze nooit lukken.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:28 schreef Usert het volgende:
Helaas is m’n Russisch niet denderend, maar bijzonder is het denk ik wel wat ze hier bespreken:
https://t.me/OSINTUKRAINE/3077
Dat lees ik er nou ook weer niet in, maar bon.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:14 schreef LTVDK het volgende:
Is dat dezelfde ambassadeur die Rutte een nazi noemde?
Nee, we hebben het maar zwaar hier ja. Die vluchtelingen ook nog eens erbij met hun gezeik.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:32 schreef Toine51 het volgende:
Ach ja, we zullen eens zien wat de toekomst ons brengt. Iig weinig tot niet rooskleurig.
Popcorn.gifquote:Op zondag 13 maart 2022 09:07 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
Maar de gasprijzen! En de benzineprijs! Boehoehoehoe.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, we hebben het maar zwaar hier ja. Die vluchtelingen ook nog eens erbij met hun gezeik.
Nou ben ik benieuwd hoe het aan hun lot overlaten van de mensen van wie het land dat op nog geen 1500km van je voordeur begint en dat nu verwoest wordt die toekomst rooskleuriger maakt. Op de snelste route van Nederland naar Oekraïne doorkruis je slechts twee landen. Waar moeten ze heen?quote:Op zondag 13 maart 2022 09:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ach ja, we zullen eens zien wat de toekomst ons brengt. Iig weinig tot niet rooskleurig.
Beetje raar dat ze een Engelse kaart pakken terwijl het publiek Russisch is en geen woord Engels kan.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:28 schreef Usert het volgende:
Helaas is m’n Russisch niet denderend, maar bijzonder is het denk ik wel wat ze hier bespreken:
https://t.me/OSINTUKRAINE/3077
Jammer dat dit niet bij Nieuwsuur is, zou mooi zijn als Mariëlle Tweebeeke die ambassadeur compleet fileertquote:
Volgens mij lees jij tussen mijn regels door. Ik klaag niet over de vluchtelingenopvang nú. Het gaat mij om het toekomstbeeld wat dat ons gaat brengen. Uit het Oosten, het Zuiden, overal komen mensen hier heen. Dat wordt onhoudbaar.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, we hebben het maar zwaar hier ja. Die vluchtelingen ook nog eens erbij met hun gezeik.
Volgens mij lees jij tussen mijn regels door. Ik klaag niet over de vluchtelingenopvang nú. Het gaat mij om het toekomstbeeld wat dat ons gaat brengen. Uit het Oosten, het Zuiden, overal komen mensen hier heen. Dat wordt onhoudbaar.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Geeft men daar de Oekraïense vluchtelingen de schuld van?quote:Op zondag 13 maart 2022 09:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar de gasprijzen! En de benzineprijs! Boehoehoehoe.
Jankballen.
Daar moet je inderdaad goed over nadenken ja. Maar om dan nu al de houding te hebben dat de toekomst er zo zwart uit ziet.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:02 schreef Toine51 het volgende:
Volgens mij lees jij tussen mijn regels door. Ik klaag niet over de vluchtelingenopvang nú. Het gaat mij om het toekomstbeeld wat dat ons gaat brengen. Uit het Oosten, het Zuiden, overal komen mensen hier heen. Dat wordt onhoudbaar.
Ligt helemaal aan de contextquote:Op zondag 13 maart 2022 09:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bewust op burgers schieten is gewoon poging tot genocide wat mij betreft.
Gaat niet om de aantallen, maar de intentie.
Propaganda werkt 2 kanten opquote:Op zondag 13 maart 2022 10:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Alweer een burgemeester ontvoerd. Waarom?
Poging om angst bij anderen te creeeren.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Waarom geven we dat kutvolk een podium voor leugens en propaganda?quote:Op zondag 13 maart 2022 09:07 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
Vertel hoe dat in dit geval opgaat.quote:
Niet natuurlijk.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou ben ik benieuwd hoe het aan hun lot overlaten van de mensen van wie het land dat op nog geen 1500km van je voordeur begint en dat nu verwoest wordt die toekomst rooskleuriger maakt. Op de snelste route van Nederland naar Oekraïne doorkruis je slechts twee landen. Waar moeten ze heen?
Ziekenhuizen, vooral op kinderen richten en gezinnen, voedsel voorziening.quote:
Succes in Canada.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Niet natuurlijk.
Maar nogmaals. Wil jij, als Poetin Oekraïne inneemt en het merendeel van de bevolking wil niet terug, pakweg 100000 mensen hier permanent willen laten blijven? Of meer? Bovenop de alsmaar groeiende stroom uit Afrika?
Daar maak ik mij druk om. Terecht ook of niet? Of ben ik nu een egoïst omdat ik aan mijn eigen leefbaarheid in de toekomst denk?
Hier kan Wilders je vast een antwoord op gevenquote:Op zondag 13 maart 2022 10:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar moet je inderdaad goed over nadenken ja. Maar om dan nu al de houding te hebben dat de toekomst er zo zwart uit ziet.
Genocide heeft ook een component dat een specifieke beschermde groep getarget wordt. Het is meer dan een hoop burgers vermoorden.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ziekenhuizen, vooral op kinderen richten en gezinnen, voedsel voorziening.
Vluchtroutes vol leggen met mijnen of continue beschieten.
Dat zal deels angst zaaien zijn, maar ik noem het genocide.
Denk bij het ICC in Den Haag ook.
We hebben er letterlijk beelden van dat hem met een zwarte kap op mee nemen en afvoeren.quote:
Die vorige burgermeester is letterlijk ontvoerd waarna er nu een vrouw zit die pro russisch is.... duidelijker kan je het niet hebben? Ze gaf een speech gister.quote:
ow ja.. Frankrijk is niet volquote:Op zondag 13 maart 2022 10:15 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee, ik vertrek over 10 jaar naar Frankrijk
nederland ook nietquote:
Die toekomstige leefbaarheid is in grote mate afhankelijk van de mate waarin Europa zichzelf weet te verenigen, en daar hoort bij dat je je niet aan de solidariteit onttrekt wanneer er vluchtelingen opgevangen moeten worden.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Niet natuurlijk.
Maar nogmaals. Wil jij, als Poetin Oekraïne inneemt en het merendeel van de bevolking wil niet terug, pakweg 100000 mensen hier permanent willen laten blijven? Of meer? Bovenop de alsmaar groeiende stroom uit Afrika?
Daar maak ik mij druk om. Terecht ook of niet? Of ben ik nu een egoïst omdat ik aan mijn eigen leefbaarheid in de toekomst denk?
ja want die "vluchtelingen" uit afrika zijn zo'n grote positieve bijdrage....quote:Op zondag 13 maart 2022 10:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die toekomstige leefbaarheid is in grote mate afhankelijk van de mate waarin Europa zichzelf weet te verenigen, en daar hoort bij dat je je niet aan de solidariteit onttrekt wanneer er vluchtelingen opgevangen moeten worden.
Dan pas?quote:Op zondag 13 maart 2022 10:15 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Welk punt probeer je nu precies te maken?quote:Op zondag 13 maart 2022 10:43 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ja want die "vluchtelingen" uit afrika zijn zo'n grote positieve bijdrage....
Ik zou nu al gaan, veel beter voor iedereen. Ergens in de buitenwijken van Parijs of Marseille heb je heel betaalbare stulpjes voor weinig en nauwelijks last van vluchtelingen van welke soort dan ook. Wel wat migranten, dat wel. Maar he, dat ben je zelf dan ook, dus prima op je plek.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:15 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zou die vrouw afgeschoten worden en collaborateur?quote:Op zondag 13 maart 2022 10:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die vorige burgermeester is letterlijk ontvoerd waarna er nu een vrouw zit die pro russisch is.... duidelijker kan je het niet hebben? Ze gaf een speech gister.
Of het is ironisch/sarcastisch bedoeld? Wat is de context?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Waarom?quote:Op zondag 13 maart 2022 09:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we hopen dat hij het vuur flink aan de schenen gelegd krijgt.
Russische tactiek. Deden ze voorheen ook vaak, met covert operaties hooggeplaatste figuren ontvoeren/laten verdwijnen. Dat ondermijnt de gemoedstoestand. Het lijkt me nu wel lastiger om Russisch-gezinde figuren op die posities te zetten, of de ontvoerden zo te manipuleren dat ze een pro-russische boodschap zullen verkondigen.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Er wordt nu ondertussen op een tiental kilometers buiten de eu grenzen gebombardeerd en als je dan wegkijkt terwijl men daar vermoordt wordt kun je op zijn minst vluchtelingen opvangen. Als we daar van balen dan kunnen we altijd ingrijpen om te voorkomen dat heel het land daar in puin geschoten wordt. Oh wacht.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Niet natuurlijk.
Die moeten we wmb ook maar eens stop zetten.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:43 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ja want die "vluchtelingen" uit afrika zijn zo'n grote positieve bijdrage....
imho niet, in zijn ogen welquote:
Extra zuur voor hun werk is vast ook dat Adobe zich terugtrekt met CC.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vannacht de instagram ban. Zie veel russische designers/illustratoren die ik volg al gedag zeggen. Erg sneu voor hen. Als freelancer in zulke velden (ben zelf ook) is dat soort internationale promotie toch wel vaak een sleutel tot succes.
Omdat je Buitenhof geen verlengstuk wil laten worden van de Russische propagandamachine door zo'n papegaai van het Kremlin zonder tegenspraak zijn zegje te laten doen.quote:
Zouden ze niet met VPN alsnog gewoon kunnen inloggen?quote:Op zondag 13 maart 2022 10:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vannacht de instagram ban. Zie veel russische designers/illustratoren die ik volg al gedag zeggen. Erg sneu voor hen. Als freelancer in zulke velden (ben zelf ook) is dat soort internationale promotie toch wel vaak een sleutel tot succes.
Ja dat klopt. Hoewel ik CC echt intens haat (en Adobe) vanwege hun enorme uitmelking van elke cent, en het zo moeilijk mogelijk maken om een product te annuleren. Er zijn intussen gelukkig een aantal alternatieven.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Extra zuur voor hun werk is vast ook dat Adobe zich terugtrekt met CC.
Zou kunnen, maar gaat erom of het strafbaar is om een account te hebben. Die verhalen gaan rond. Probleem is natuurlijk dat designers zichzelf moeten promoten en daardoor zichzelf automatisch ook in de spotlight zetten.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden ze niet met VPN alsnog gewoon kunnen inloggen?
Dat de ene vluchteling de andere niet is.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welk punt probeer je nu precies te maken?
Je zou toch denken dat ze de zuidkant toch nog wel redelijk lang open moeten kunnen houden voor bevoorrading.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:16 schreef bitterbal het volgende:
11:01
De autoriteiten in Kiev zeggen dat er een voedselreserve is aangelegd waarmee de stad het twee weken kan uitzingen. Dat meldt persbureau Reuters. De vrees is dat de stad binnen afzienbare tijd geheel wordt ingesloten door de Russen en bevoorrading niet meer mogelijk zal zijn. ,,De twee miljoen inwoners die niet zijn vertrokken zullen steun krijgen als de situatie verslechtert'', meldt het stadsbestuur online.
ad
moet toch ook wel eng zijn als je weet dat ze naderen
De Russen lopen al vast in Oekraïne. In een conventionele oorlog zijn ze kansloos tegen de NAVO. De enige reden waarom we bang moeten zijn voor de Russen zijn hun kernwapens.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:25 schreef quirina het volgende:
Putin wil 1 groot Rusland met oost en west Europa erbij.
Waarom dacht je dat die Russische straaljagers steeds voor onze kust vlogen?
Om te provoceren en te verkennen.
Ik zou maar vast Russisch gaan leren!
Dat doen ze om onze reactie te testen, doen wij de andere kant op ookquote:Op zondag 13 maart 2022 11:25 schreef quirina het volgende:
Putin wil 1 groot Rusland met oost en west Europa erbij.
Waarom dacht je dat die Russische straaljagers steeds voor onze kust vlogen?
Om te provoceren en te verkennen.
Ik zou maar vast Russisch gaan leren!
Wij? Met welke strategische bommenwerpers?quote:Op zondag 13 maart 2022 11:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat doen ze om onze reactie te testen, doen wij de andere kant op ook
quote:Op zondag 13 maart 2022 11:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wij? Met welke strategische bommenwerpers?
Onderzeeboten kan ook héquote:Op zondag 13 maart 2022 11:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wij? Met welke strategische bommenwerpers?
Jij weet waar de onderzeeers varen? Ik wist niet dat jij zo'n hoge security clearance had.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Onderzeeboten kan ook hé
Bv
https://marineschepen.nl/(...)r-Russen-091115.html
Er is een heel arsenaal aan spulletjes binnen de krijgsmacht, je moet eens naar zo'n open dag gaan man, gaat een wereld voor je open
Ik zal de filmpjes van de auto met een bejaard echtpaar dat onder vuur wordt genomen door een tank maar niet posten.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:35 schreef polderturk het volgende:
Poetler is een smerige bloeddorstige teringhond.
[ twitter ]
Ik las gisteren dat er een paar weken voor de oorlog al Russische infiltranten allerlei pandjes hebben ingenomen in Kyiv en dat daar nu ook op gejaagd wordt, door o.a. een rechterquote:Op zondag 13 maart 2022 11:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Russische tactiek. Deden ze voorheen ook vaak, met covert operaties hooggeplaatste figuren ontvoeren/laten verdwijnen. Dat ondermijnt de gemoedstoestand. Het lijkt me nu wel lastiger om Russisch-gezinde figuren op die posities te zetten, of de ontvoerden zo te manipuleren dat ze een pro-russische boodschap zullen verkondigen.
Ja, is ontzettend leuk. Helaas doen ze dat niet zo vaak meer.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Onderzeeboten kan ook hé
Bv
https://marineschepen.nl/(...)r-Russen-091115.html
Er is een heel arsenaal aan spulletjes binnen de krijgsmacht, je moet eens naar zo'n open dag gaan man, gaat een wereld voor je open
Hoe moet ik dat nou weten, dat weten ze van elkaar niet eensquote:Op zondag 13 maart 2022 11:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jij weet waar de onderzeeers varen? Ik wist niet dat jij zo'n hoge security clearance had.
Strik erom en opsturen zou ik zeggenquote:Op zondag 13 maart 2022 11:35 schreef Ulx het volgende:
Oekraine vraagt om S300 raketten en launchers. Binnen NAVO hebben Bulgarije, Slowakije en Griekenland ze.
Ow jij weet wat alle onderzeeboten binnen de alliantie doen joh????quote:Op zondag 13 maart 2022 11:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, is ontzettend leuk. Helaas doen ze dat niet zo vaak meer.
Ik zie gewoon een verschil tussen met vliegtuigen het luchtruim van een ander land binnenvliegen en met een boot door internationale wateren waar toevallig ook wat Russische schepen aanwezig zijn varen.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat nou weten, dat weten ze van elkaar niet eens
Maar prima, als jij denkt dat wij heel braaf zijn met zijn allen dan is dat ook goed hoor
Ik ben geen militair strateeg maar mij bekruipt naar aanleiding van hoe dit zich ontwikkeld wel dat de Russen ook voor west Oekraïne zullen gaanquote:
Das al een hele andere reactiequote:Op zondag 13 maart 2022 11:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie gewoon een verschil tussen met vliegtuigen het luchtruim van een ander land binnenvliegen en met een boot door internationale wateren waar toevallig ook wat Russische schepen aanwezig zijn varen.
Waar is te lezen dat wij die kunnen/ willen aanschaffen?quote:Op zondag 13 maart 2022 11:30 schreef Ulx het volgende:
Weet iemand wat de status is van de aanschaf van de RIM-161 Standard Missile 3? Een eigen raketschild hebben lijkt me geen slecht plan.
Dat moeten wel. Anders blijft het Westen wapens leveren.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:42 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik ben geen militair strateeg maar mij bekruipt naar aanleiding van hoe dit zich ontwikkeld wel dat de Russen ook voor west Oekraïne zullen gaan
Dan worden ze alleen maar kwetsbaarder dus prima.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:42 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik ben geen militair strateeg maar mij bekruipt naar aanleiding van hoe dit zich ontwikkeld wel dat de Russen ook voor west Oekraïne zullen gaan
Er zijn plannen om de Zeven Provinciën en de toekomstige FSC Fregatten met dingen uit te rusten. Is ook logisch gezien de capaciteiten van de radarsystemen op die schepen.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Waar is te lezen dat wij die kunnen/ willen aanschaffen?
Dan moeten ze tot Rotterdam om dat te voorkomenquote:Op zondag 13 maart 2022 11:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat moeten wel. Anders blijft het Westen wapens leveren.
Is dat zo? Hoe bedoel je dat? Met het bezettingsleger?quote:Op zondag 13 maart 2022 11:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan worden ze alleen maar kwetsbaarder dus prima.
Ik vroeg : "Waar is te lezen ".quote:Op zondag 13 maart 2022 11:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er zijn plannen om de Zeven Provinciën en de toekomstige FSC Fregatten met dingen uit te rusten. Is ook logisch gezien de capaciteiten van de radarsystemen op die schepen.
Dan wordt het front steeds uitgerekter en dus kwetsbaarder.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:49 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Is dat zo? Hoe bedoel je dat? Met het bezettingsleger?
quote:Op zondag 13 maart 2022 11:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ow jij weet wat alle onderzeeboten binnen de alliantie doen joh????
WIST NIET DAT JE ZO'N HOGE SECURITY CLEARANCA HAD MAN!!
hahaatjes
Hoe willen ze dat doen met circa 175.000 manschappen terwijl de Oekraïne een leger heeft met circa 2 miljoen manschappen en een burger bevolking die nu niet meewerken en zich fel verzetten. De zwaarste gevechten vinden plaats in het zuiden en deels oosten op dit moment. En dat loopt al zeer moeilijk.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:42 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Die heb ik gezien - verschrikkelijk.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zal de filmpjes van de auto met een bejaard echtpaar dat onder vuur wordt genomen door een tank maar niet posten.
Moment, ik zal even de Goegel voor je gebruiken.quote:
Dit betreft de aanval van vanmorgen op die basis in Yavoriv bij Lviv op 25 km van de Poolse grens? Dan is dit de westelijkste Russische aanval tot nu toe.quote:
Iemand voelt zich beledigd volgens mij.quote:
Zet maar in een spoiler ajb.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zal de filmpjes van de auto met een bejaard echtpaar dat onder vuur wordt genomen door een tank maar niet posten.
Er zouden ook vrijwilligers werken, dus wellicht ook andere nationaliteiten onder de slachtoffers.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:58 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dit betreft de aanval van vanmorgen op die basis in Yavoriv bij Lviv op 25 km van de Poolse grens? Dan is dit de westelijkste Russische aanval tot nu toe.
Dat volgens mij wel. Maar al is het één kilometer van de Poolse grens. Dat is ook nog altijd Oekraïne.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:58 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dit betreft de aanval van vanmorgen op die basis in Yavoriv bij Lviv op 25 km van de Poolse grens? Dan is dit de westelijkste Russische aanval tot nu toe.
De Nederlandse marine krijgt het eerste fregat naar verwachting in 2028 en het tweede in 2029. De twee vergelijkbare Belgische fregatten worden uiterlijk 2030 geleverdquote:Op zondag 13 maart 2022 11:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Moment, ik zal even de Goegel voor je gebruiken.
https://www.navyrecogniti(...)nd-foreign-navy.html
Bijvoorbeeld.
Wie zegt dat ik wegkijk? Leg mij geen woorden in de mond. Ik maak mij druk over de toekomst.quote:Op zondag 13 maart 2022 11:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er wordt nu ondertussen op een tiental kilometers buiten de eu grenzen gebombardeerd en als je dan wegkijkt terwijl men daar vermoordt wordt kun je op zijn minst vluchtelingen opvangen. Als we daar van balen dan kunnen we altijd ingrijpen om te voorkomen dat heel het land daar in puin geschoten wordt. Oh wacht.
https://marineschepen.nl/(...)chterbij-141218.htmlquote:Op zondag 13 maart 2022 12:03 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De Nederlandse marine krijgt het eerste fregat naar verwachting in 2028 en het tweede in 2029. De twee vergelijkbare Belgische fregatten worden uiterlijk 2030 geleverd
Onderzeebootbestrijding
De belangrijkste taak van de nog te bouwen fregatten wordt het bestrijden van onderzeeboten op afstand.
Dom geblaat. Je praat nu alsof je het grootste gedeelte van NL vertegenwoordigd. Denk je dat nu niet veel meer mensen dezelfde zorgen dragen? Nee, 1 tegengeluid over de vluchtelingen en je bent meteen een wegkijker, xenofoob, racist.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik zou nu al gaan, veel beter voor iedereen. Ergens in de buitenwijken van Parijs of Marseille heb je heel betaalbare stulpjes voor weinig en nauwelijks last van vluchtelingen van welke soort dan ook. Wel wat migranten, dat wel. Maar he, dat ben je zelf dan ook, dus prima op je plek.
Waarom dan over 10 jaar pas gaan. Klinkt een beetje halfbakkenquote:Op zondag 13 maart 2022 12:14 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dom geblaat. Je praat nu alsof je het grootste gedeelte van NL vertegenwoordigd. Denk je dat nu niet veel meer mensen dezelfde zorgen dragen? Nee, 1 tegengeluid over de vluchtelingen en je bent meteen een wegkijker, xenofoob, racist.
En btw, Frankrijk heeft meer dan de grote steden hoor....
Vlissingenquote:Op zondag 13 maart 2022 11:48 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dan moeten ze tot Rotterdam om dat te voorkomen
Hopelijk zwaait er een raketje af Polen in (zonder doden uiteraard) zodat we de Russen helemaal naar de tyfus kunnen slaan in Oekraïnequote:
Ik denk niet dat een bom die (vlakbij) de grens van Polen valt al voor een escalatie zal zorgen. Tenzij de Russen echt moedwillig allerlei plekken in Polen gaan bombarderen, maar dat zullen ze denk ik niet snel doen. En inderdaad, Zelensky zal op zijn beurt een diplomatieke oplossing zo lang mogelijk uit willen stellen omdat er van alle kanten ladingen wapens Oekraïne in worden gepompt. Je kunt je ook afvragen of dat dus ook wel een handige zet is. Ik denk het eigenlijk niet.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kwestie van tijd voordat de navo erbij betrokken raakt in dit tempo. Polen kan te ver gaan voor Putin door toch vliegtuigen te leveren, er kan een bom verkeerd vallen (net over de grens in bv Polen), de Russen kunnen chemische wapens inzetten, de Russen winnen Oekraïne en besluiten toch door te gaan richting een navo land, de Russen kunnen Kiev te hard bombarderen. Mijn enige hoop is dat Oekraïne en Rusland er onderling uit komen. Maar heb het gevoel dat Zelensky dat zo lang mogelijk uitstelt (ook als dat verlies van Kiev zou betekenen) in de hoop dat de navo voor die tijd toch mee helpt.
Moet nog even doorsparen en dan ruim voor mijn pensioen willen genietenquote:Op zondag 13 maart 2022 12:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom dan over 10 jaar pas gaan. Klinkt een beetje halfbakken
Hij kan blijven hopen denk ik. Gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
in de hoop dat de navo voor die tijd toch mee helpt.
Luisteren we niet naar die zijn Pro Putin.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:27 schreef luxerobots het volgende:
Bij Buitenhof nu het interview met de Russische ambassadeur.
Wat snap jij niet aan 'every inch of NATO'?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een bom die (vlakbij) de grens van Polen valt al voor een escalatie zal zorgen. Tenzij de Russen echt moedwillig allerlei plekken in Polen gaan bombarderen, maar dat zullen ze denk ik niet snel doen. En inderdaad, Zelensky zal op zijn beurt een diplomatieke oplossing zo lang mogelijk uit willen stellen omdat er van alle kanten ladingen wapens Oekraïne in worden gepompt. Je kunt je ook afvragen of dat dus ook wel een handige zet is. Ik denk het eigenlijk niet.
Jij ziet een oorlog tussen de NAVO en Rusland dus wel zitten?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hopelijk zwaait er een raketje af Polen in (zonder doden uiteraard) zodat we de Russen helemaal naar de tyfus kunnen slaan in Oekraïne
Ik heb de popcorn er bij gepakt, want die gaat zich flink belachelijk maken.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:27 schreef quirina het volgende:
[..]
Luisteren we niet naar die zijn Pro Putin.
Voor mij is de grens bereikt ja. Ze hoeven misschien niet tot Moskou op te rukken. Maar de NAVO mag wat mij betreft ingrijpen om de Russen uit Oekraïne te knallenquote:Op zondag 13 maart 2022 12:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij ziet een oorlog tussen de NAVO en Rusland dus wel zitten?
Er is al een drone neergestort in Kroatië. Heeft ook niet tot een tegenreactie geleid.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan 'every inch of NATO'?
ja zoals verwacht alles ontkennenquote:Op zondag 13 maart 2022 12:27 schreef luxerobots het volgende:
Bij Buitenhof nu het interview met de Russische ambassadeur.
Wie heeft dat ding afgeschoten?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is al een drone neergestort in Kroatië. Heeft ook niet tot een tegenreactie geleid.
quote:Op zondag 13 maart 2022 12:31 schreef quirina het volgende:
Dat de Russische ambassadeur nog überhaupt wil praten met de westerse corrupte media!
Waarom niet? Poetin is zo bang voor covid dat hij tafels van 100 meter lang maakt. Kun je nagaan wat hij denkt van radioactiviteit. Die gaat geen nukes gebruiken.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij ziet een oorlog tussen de NAVO en Rusland dus wel zitten?
Vind het bijzonder dat die is gekomen eigenlijkquote:Op zondag 13 maart 2022 12:30 schreef Faraday01 het volgende:
wat denken we, haalt hij het einde van het gesprek of loopt hij zo weg
Zal uiteraard niet waar zijn.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:31 schreef Toine51 het volgende:
Nu op Buitenhof. Interview met een Russische diplomaat over de aanval op dat ziekenhuis.
Ja je praat als Russische ambassadeur niet met corrupte westerse media.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Vind het bijzonder dat die is gekomen eigenlijk
We gaan met zijn allen hoesten richting Rusland.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom niet? Poetin is zo bang voor covid dat hij tafels van 100 meter lang maakt. Kun je nagaan wat hij denkt van radioactiviteit. Die gaat geen nukes gebruiken.
Een erg naïef wereldbeeld. Een oorlog tussen de NAVO en Rusland wil zeggen dat er overal in NAVO-landen gevochten kan worden of bombardementen kunnen plaatsvinden. Dat blijft dan echt niet enkel beperkt tot Oekraïne. Wat hebben we er precies aan als straks ook Polen, Slowakije en de Baltische staten in de hens staan en er raketten onderweg zijn naar Brussel en van de VS naar Moskou? Helemaal niets dus.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Voor mij is de grens bereikt ja. Ze hoeven misschien niet tot Moskou op te rukken. Maar de NAVO mag wat mij betreft ingrijpen om de Russen uit Oekraïne te knallen
Maaike is te emotioneel betrokkenquote:Op zondag 13 maart 2022 12:32 schreef Toine51 het volgende:
Irritant als je iemand niet laat uitspreken, ook al is het een Rus
Waarom uit laten praten als diegene alles ontkent en verdraait?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:32 schreef Toine51 het volgende:
Waarom vind je het zinloos en wat had je graag van hem willen horen?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:31 schreef Isdatzo het volgende:
Compleet zinloos dat interviewen van Shulgin.
Dat is niet goed inderdaad. Als je hem uit nodigt en vragen stelt zou het wel een idee zijn om hem ook te laten antwoorden. Ook al slaat hij complete onzin uit.quote:
Ik wil zijn weerwoord wel horen. Dat door elkaar geblaat is vervelendquote:Op zondag 13 maart 2022 12:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Waarom uit laten praten als diegene alles ontkent en verdraait?
Kortom, je wilt een interview waar de geïnterviewde enkel de punten van de interviewer gaat bevestigen?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Waarom uit laten praten als diegene alles ontkent en verdraait?
Ze laat haar emoties teveel overheersen. En ze is onbeschoft. En die Rus ontkent zoals verwacht alles.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:32 schreef Toine51 het volgende:
Velen zullen dit ook niet zien als interview, maar als een mogelijkheid iemand de les te lezen. Het idee dat een Rus op 'het matje' kan worden roepen en eens flink de waarheid kan worden vertelt op basis van emotie. Toch @Isdatzo?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:35 schreef Scrummie het volgende:
Een interviewer die vol in de emotie zit een Russische idioot laten interviewen. Ja, erg verstandig.
Ze doet dit eigenlijk gewoon slecht. En dat is jammer want nu voegt het echt totaal niets toe.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:36 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ze laat haar emoties teveel overheersen. En ze is onbeschoft. En die Rus ontkent zoals verwacht alles.
Hysterische vrouw inderdaad. Je kan de Rus veel beter aanpakken dan dit.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:35 schreef Scrummie het volgende:
Een interviewer die vol in de emotie zit een Russische idioot laten interviewen. Ja, erg verstandig.
Omdat het niets meer dan een herhaling is van de alom bekende Russische leugens en propaganda.quote:
Niks.quote:en wat had je graag van hem willen horen?
Nee hoor. Hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Velen zullen dit ook niet zien als interview, maar als een mogelijkheid iemand de les te lezen. Het idee dat een Rus op 'het matje' kan worden roepen en eens flink de waarheid kan worden vertelt op basis van emotie. Toch @:Isdatzo?
We kunnen de chips en popcorn alleen niet gebruiken omdat hij geen enkele zin af mag makenquote:Op zondag 13 maart 2022 12:38 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik heb de chips gepakt toen hij aan de hand van een reactie op Facebook ging aantonen dat het een actrice was.
Ik moet het nog maar zien als Kiev plat gebombardeerd word. Er is nu al zoveel druk op de NAVO om iets te doen.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hij kan blijven hopen denk ik. Gaat niet gebeuren.
Dit was toch vrij voorspelbaar? Dit kon je echt van mijlenver zien aankomen. Of had jij oprecht verwacht dat deze man ineens even zijn mening compleet ging veranderen?quote:Op zondag 13 maart 2022 12:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat het niets meer dan een herhaling is van de alom bekende Russische leugens en propaganda.
[..]
Niks.
Dat is waar. Daarom ga ik nu ook douchen want dit is te vermoeiendquote:Op zondag 13 maart 2022 12:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
We kunnen de chips en popcorn alleen niet gebruiken omdat hij geen enkele zin af mag maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |