In de VS niet en daar melden ze ook niks. Als er echt een aanval op een US ambassade zou zijn geweest hadden ze dat al lang gemeld.quote:Op zondag 13 maart 2022 02:06 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het is best wel laat in Nederland.
quote:In the past, U.S. forces stationed at Irbil's international airport complex have come under fire from rocket and drone attacks that U.S. officials blame on Iran-aligned militia groups, but no such attacks have occurred for several months.
Kurdish officials did not immediately say where Saturday's incident took place. A spokesperson for the regional authorities said there were no flight interruptions at Irbil airport.
There was no immediate claim of responsibility.
Residents of Irbil posted videos online showing several large explosions, and some said the blasts shook their homes.
Reuters could not independently verify those videos.
Niets bij CNN, MSNBC, Fox News of NYT, WP, WSJ iigquote:Op zondag 13 maart 2022 02:15 schreef crystal_meth het volgende:
het wordt gemeld door Axios, ABC News, Voice of America, Bloomberg, yahoo...
https://abcnews.go.com/In(...)-casualties-83412862quote:Op zondag 13 maart 2022 02:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niets bij CNN, MSNBC, Fox News of NYT, WP, WSJ iig![]()
ABC zie ik ook niet
Ah maar alleen een geschreven bericht (net als CNBC), ze besteden er in de uitzending geen aandacht aan.quote:Op zondag 13 maart 2022 02:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://abcnews.go.com/In(...)-casualties-83412862
Is Google stuk?quote:Op zondag 13 maart 2022 07:32 schreef gebrokenglas het volgende:
In zijn toespraak op Facebook van afgelopen nacht had Zelensky het over de termen DPR LPR en KPR. Weet iemand wat dat betekent?
Dat zijn afkortingen van de gebieden die Putin als zelfstandig verklaarde als ik me niet vergis.quote:Op zondag 13 maart 2022 07:32 schreef gebrokenglas het volgende:
In zijn toespraak op Facebook van afgelopen nacht had Zelensky het over de termen DPR LPR en KPR. Weet iemand wat dat betekent?
Ik kende het niet.quote:Op zondag 13 maart 2022 07:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zijn afkortingen van de gebieden die Putin als zelfstandig verklaarde als ik me niet vergis.
Nog even en dan beland er per ongeluk een raket in polen en dan zijn de rapen gaar. Uitstel van executie mensen.quote:Op zondag 13 maart 2022 07:45 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
De oorlog heeft de grenzen met de EU bereikt
Ben je al een bunker aan het bouwenquote:Op zondag 13 maart 2022 07:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nog even en dan beland er per ongeluk een raket in polen en dan zijn de rapen gaar. Uitstel van executie mensen.
Dat zou niet best zijn.quote:Op zondag 13 maart 2022 07:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nog even en dan beland er per ongeluk een raket in polen en dan zijn de rapen gaar. Uitstel van executie mensen.
Een per ongeluk raket trigger niks hoor. Navo praat er dan even over en klaar weer.quote:Op zondag 13 maart 2022 07:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Rusland doet niets per ongeluk. Ik geloof best dat ze nog een keer een raket in Polen laten landen om de reactie van de NAVO en de EU te testen. Je kunt dar eigenlijk alleen maar goed op reageren met een harde economische sanctie. Maar ja, die zij ze nu in hoog tempo allemaal al aan het verschieten.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:04 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Een per ongeluk raket trigger niks hoor. Navo praat er dan even over en klaar weer.
Het effect duurt even. De Roebel is al met 45% verdampt.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:10 schreef Lurf het volgende:
[..]
Rusland doet niets per ongeluk. Ik geloof best dat ze nog een keer een raket in Polen laten landen om de reactie van de NAVO en de EU te testen. Je kunt dar eigenlijk alleen maar goed op reageren met een harde economische sanctie. Maar ja, die zij ze nu in hoog tempo allemaal al aan het verschieten.
Roos heeft wel een heel klein beetje gelijk. vergissingen en stommiteiten kunnen wel leiden tot escalatie. Eenheden die rechts in plaats van links afslaan en zich opeens in Polen bevinden, een vliegtuig die bij vergissing NATO troepen op de grens in Polen aanvalt, het is verre van ondenkbaar.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:04 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Een per ongeluk raket trigger niks hoor. Navo praat er dan even over en klaar weer.
quote:'Luchtaanval op militair trainingsveld bij Poolse grens'
Russische troepen hebben in de buurt van Lviv een luchtaanval uitgevoerd op een militair trainingsveld dat zo'n 30 kilometer van de Poolse grens ligt. Dat melden verschillende internationale media op basis van lokale functionarissen in Lviv. Er zouden acht raketten zijn afgevuurd. Getuigen melden dat er in de buurt van het trainingsveld bij de plaats Yavoriv zwarte rookpluimen te zien zijn. Bij de aanval is niemand omgekomen.
De militaire locatie genaamd 'International Peacekeeping and Security Center' wordt volgens Oekraïne gebruikt om de eigen strijdkrachten te trainen voor voornamelijk vredesmissies. In 2018 bracht een delegatie van de NAVO een bezoek aan het militaire centrum. Over het bezoek schreef de NAVO destijds: "Dit centrum belichaamt de geest van militaire samenwerking. De training die hier wordt gegeven, bereidt Oekraïense troepen voor op alle militaire samenwerkingsactiviteiten, internationale, multinationale en NAVO-oefeningen, evenals vredesmissies."
Polen heeft nog niet gereageerd op de luchtaanval in de grensregio.
Vannacht ging in Lviv het luchtalarm af waarna in de verte explosies te horen waren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)0-mensen-geevacueerd
Misschien moet de NAVO dan maar een 'vredesmissie' starten om Kaliningrad te ontdoen van Russisch facisme en zo Koningsbergen te doen terugkeren bij de rechtmatige Duitse eigenaar. Hoeven we ons ook niet meer druk te maken over de Suwalki corridor.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het moet niet gekker worden hopelijk is het fantasie van de Russische televisie.
Of Belarus liever.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
Misschien moet de NAVO dan maar een 'vredesmissie' starten om Kaliningrad te ontdoen van Russisch facisme en zo Koningsbergen te doen terugkeren bij de rechtmatige Duitse eigenaar. Hoeven we ons ook niet meer druk te maken over de Suwalki corridor.
Lijkt mij ook.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:50 schreef fubaaar22 het volgende:
wat is putins plan eigenlijk als hij de Oekraïne veroverd?
bezet houden icm met alle sancties is een nog sneller failliet.
een puppet regering plaatsen....dan weet je dat die binnen no time een antitankgranaat koppen.
Als dat gebeurt weet je wel wat er met al die vluchtelingen uit Oekraïne gebeurt.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:50 schreef fubaaar22 het volgende:
een puppet regering plaatsen....dan weet je dat die binnen no time een antitankgranaat koppen.
Die bereidwillende Nederlanders denken even voor een paar weekjes gastgezin te spelen voor zielige kindjes.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Als dat gebeurt weet je wel wat er met al die vluchtelingen uit Oekraïne gebeurt.
Die gaan/willen niet terug. Dus nog meer volk er bij in dit land wat overloopt van lege woningen.
Kijken of de bereidwillende NLer van dit moment nog steeds "kom maar bij mij" roept...
Ah gelukkig, de ‘echte Nederlanders”, de cynische, de egoïstische, de “als ik er maar geen last van heb” Nederlanders zijn ook vertegenwoordigd. Welkom, we hebben jullie cynische toontje erg gemist.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Als dat gebeurt weet je wel wat er met al die vluchtelingen uit Oekraïne gebeurt.
Die gaan/willen niet terug. Dus nog meer volk er bij in dit land wat overloopt van lege woningen.
Kijken of de bereidwillende NLer van dit moment nog steeds "kom maar bij mij" roept...
Alles nagenoeg platgooien, Russen de winkels leeg laten rover (zoals die mafklapper die meteen speakers, dure whiskey etc insloeg), een bufferzone creeeren tussen Rusland en Europa, en veroverd gebied vieren als een extensie van de eigen landsgrenzen.quote:Op zondag 13 maart 2022 08:50 schreef fubaaar22 het volgende:
Is dat dezelfde ambassadeur die Rutte een nazi noemde?quote:Op zondag 13 maart 2022 09:07 schreef Slobeend het volgende:
Dit wordt natuurlijk een kansloos gesprek
[ twitter ]
De spreekwoordelijke rapen he? Niet de echte rapen natuurlijk.quote:
Ja waarom de moeite doen om die buikspreekpop uit te nodigen?quote:Op zondag 13 maart 2022 09:07 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
Verdeel en heers, kunnen onze complot wappies weer gevoerd worden!quote:Op zondag 13 maart 2022 09:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja waarom de moeite doen om die buikspreekpop uit te nodigen?
Egoïst? Donderstraal op vent. Een realist ben ik. Tuurlijk moeten we deze mensen opvangen. TIJDELIJK! Maar ze zijn net zoals de Syriërs tijdens de oorlog allemaal zielig( door de ogen van de NLer)quote:Op zondag 13 maart 2022 09:04 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ah gelukkig, de ‘echte Nederlanders”, de cynische, de egoïstische, de “als ik er maar geen last van heb” Nederlanders zijn ook vertegenwoordigd. Welkom, we hebben jullie cynische toontje erg gemist.
Laten we hopen dat hij het vuur flink aan de schenen gelegd krijgt.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:07 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
Goed advies dit, zou je eens wat mee moeten doenquote:Op zondag 13 maart 2022 09:22 schreef Toine51 het volgende:
Denk eens verder dan je deugneus lang is..
Ach ja, we zullen eens zien wat de toekomst ons brengt. Iig weinig tot niet rooskleurig.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed advies dit, zou je eens wat mee moeten doen.
Maar zullen zij ook wel beseffen dat het Russische leger inmiddels al aardig wat verliezen hebben geleden? Dus dat gaat ze nooit lukken.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:28 schreef Usert het volgende:
Helaas is m’n Russisch niet denderend, maar bijzonder is het denk ik wel wat ze hier bespreken:
https://t.me/OSINTUKRAINE/3077
Dat lees ik er nou ook weer niet in, maar bon.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:14 schreef LTVDK het volgende:
Is dat dezelfde ambassadeur die Rutte een nazi noemde?
Nee, we hebben het maar zwaar hier ja. Die vluchtelingen ook nog eens erbij met hun gezeik.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:32 schreef Toine51 het volgende:
Ach ja, we zullen eens zien wat de toekomst ons brengt. Iig weinig tot niet rooskleurig.
Popcorn.gifquote:Op zondag 13 maart 2022 09:07 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |