quote:
De oligarchen club zullen hem best zat zijn nuquote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar is dat dan goed nieuws? Een hopeloze Putin is misschien nog wel gevaarlijkste. Hopelijk wordt ie van binnenuit weggewerkt binnenkort.
Dat vraag ik me af. Aan de ene kant worden die hard geraakt nu, maar aan de andere kant hebben ze vrijwel alles te danken aan Putin, en zijn ze mogelijk zonder Putin nog slechter af. Hij zal genoeg shit over ze hebben om hen het leven zuur te maken als hij zelf afgezet wordt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De oligarchen club zullen hem best zat zijn nu
Ik weet nog wel een goede president kandidaat daar , die schaker
De ambtenarij en Duma leden worden nu ook hard aangepakt. Die zijn belangrijker voor het voortbestaan van Poetin's regime dan oligarchen. Als die lui dwars gaan liggen heeft Poetin denk ik een probleem.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar is dat dan goed nieuws? Een hopeloze Putin is misschien nog wel gevaarlijkste. Hopelijk wordt ie van binnenuit weggewerkt binnenkort.
Kasparov of Karpov?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De oligarchen club zullen hem best zat zijn nu
Ik weet nog wel een goede president kandidaat daar , die schaker
Of je trekt gewoon je laars even uitquote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En jij gelooft dit? Dan klim je toch met ketting en al die paal in. Opgelost.
Die heeft geen aanhang in Rusland.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)n-they-lock-the-door
Makkelijker duw je die betonnen paal om.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Of je trekt gewoon je laars even uit
Dat laatste is wel het hele idee van deze strategie om dit een overwinning van alleen Oekraine te maken en sancties de rest te laten doen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Korte update, want het was een vermoeiende dag, vol mixed emotions.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:10 schreef Fargo het volgende:
Korte update: mijn vriendin zit nog steeds muurvast in Sumy en het begint een beetje zijn tol te eisen. Het luchtalarm klinkt meerdere keren per dag. De laatste drie dagen heeft ze geprobeerd om in een van de bussen te komen, maar er is geen ruimte. Ouderen, invaliden en vrouwen met kinderen gaan voor. Er waren bij lange na niet genoeg bussen om iedereen weg te krijgen. Het breekt je hart om voor te stellen dat ze daar staat en elke bus ziet vertrekken.
De berichtgeving over nieuwe 'green corridors' zijn onduidelijk. Het is maar de vraag of vandaag opnieuw mensen de stad uit kunnen komen. De opties die de mensen hebben naast de green corridors zijn te gevaarlijk. Er is ook veel angst dat Rusland het geweld opvoert na een aantal dagen green corridors te hebben geaccepteerd. Dus de schrik zit er ook wel een beetje in.
Jawel, valt onder de oppositie met aanhang die Putin onderdrukt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die heeft geen aanhang in Rusland.
Ik hoop dat zij en haar broer veilig aankomen man. Sterkte!quote:Op zondag 13 maart 2022 00:00 schreef Fargo het volgende:
[..]
Korte update, want het was een vermoeiende dag, vol mixed emotions.
Vanmorgen toch wat stress, omdat ze al dagen graag de stad uit wilde, maar er nog wat onduidelijkheid was over een nieuwe green corridor vandaag. Dan het nieuws dat de stad omsingeld werd en er flink gebombardeerd werd. En uiteraard een tijdje geen verbinding. Klinkt raar, maar vandaag was de eerste keer dat ik echt wat paniek had. Dat ik een poos dacht dat ze te laat was.
Maar aan het begin van de avond dan eindelijk het bericht dat ze een plekje in een auto had gevonden en de stad net ging verlaten. Ze is zo'n anderhalf uur geleden aangekomen in Poltava, waar de green corridor heen leidt. Morgen gaat de reis verder naar het westen. Begrijp me goed, haar broer zit nog steeds vast in Sumy. Om die reden is ze nog niet van plan om daadwerkelijk het land te verlaten (met de kans dat je misschien niet zo makkelijk weer terugkomt op korte termijn), maar een veilige plek in het westen van Oekraïne te vinden.
Dat gezegd hebbende, de verwachting is dat ze pas over 2, 3 dagen het westen bereiken. Lange reis.
IS wilde ook de wereld veroveren.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:00 schreef polderturk het volgende:
Russische propagandisten willen na Oekraïne Europa binnen rijden.
[ twitter ]
Die zijn daarom ook behoorlijk hard aangepakt.quote:
quote:Op zondag 13 maart 2022 00:00 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ze kunnen niet eens een stadje dichtbij de Russische grens veroveren.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:00 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:51 schreef speknek het volgende:
Francis Fukuyamas perspectief:
https://www.americanpurpose.com/articles/preparing-for-defeat/
Dat lijkt me erg optimistisch.quote:The invasion has already done huge damage to populists all over the world
A Russian defeat will make possible a “new birth of freedom,” and get us out of our funk about the declining state of global democracy. The spirit of 1989 will live on, thanks to a bunch of brave Ukrainians.
En als dat niet lukt dan gebruikt hij zijn raketwerper om die paal door te schieten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:55 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Makkelijker duw je die betonnen paal om.
Tijd om in te grijpen.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:00 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Helaas is Francis Fukuyama niet heel goed in voorspellingen doen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:51 schreef speknek het volgende:
Francis Fukuyamas perspectief:
https://www.americanpurpose.com/articles/preparing-for-defeat/
Kasparov is te extreem voor de meeste Russen. En ik denk dat velen hem als verrader zullen zien, oproepen tot sancties waar hij in het buitenland niet door getroffen wordt..quote:Op zondag 13 maart 2022 00:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jawel, valt onder de oppositie met aanhang die Putin onderdrukt.
IS had de martelvideos. Die wekten als afschrikmiddel lokaal net zo goed als het benoemen van een kernwapen.quote:
Het is zelfs vrij ironisch dat hij juist van dit conflict zijn analyse moet geven.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Helaas is Francis Fukuyama niet heel goed in voorspellingen doen.
Zou hij het veel slechter doen dan Putin nu, denk je?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Kasparov is te extreem voor de meeste Russen. En ik denk dat velen hem als verrader zullen zien, oproepen tot sancties waar hij in het buitenland niet door getroffen wordt..
In verkiezingen?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zou hij het veel slechter doen dan Putin nu, denk je?
Hoe zou het nu met ze gaan?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
IS had de martelvideos. Die wekten als afschrikmiddel lokaal net zo goed als het benoemen van een kernwapen.
Nee, Oekraïne. Ze willen meer uitdaging.quote:
In eerlijke verkiezingen waarbij de oppositie niet wordt uitgeroeid. In dat soort verkiezingen.quote:
Die komen Polen niet in hoor...quote:
Denk niet dat Oekraïne die mogelijkheid heeft. Maar als het niet uit Rusland komt waarom staat het in dit topic?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:27 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Nee, Oekraïne. Ze willen meer uitdaging.
Moeten we gewoon geven... want anders escaleert het, of zo.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het moet niet gekker worden hopelijk is het fantasie van de Russische televisie.
Propaganda gericht op het westen. Twijfel zaaien bij de angstlijers. "Zou ie dat doen? Nee toch? Voor de zekerheid maar inbinden..."quote:Op zondag 13 maart 2022 00:30 schreef ipa84 het volgende:
Het moet niet gekker worden hopelijk is het fantasie van de Russische televisie.
Lijkt me niet want dan kan je meteen de NAVO opdoeken. Maar ja volgens sommige moet je vooral Poetin zijn zin geven ofzo.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moeten we gewoon geven... want anders escaleert het, of zo.
En gaat iedereen dood door kernwapens.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moeten we gewoon geven... want anders escaleert het, of zo.
Polen gaat tot het bot.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lijkt me niet want dan kan je meteen de NAVO opdoeken. Maar ja volgens sommige moet je vooral Poetin zijn zin geven ofzo.
Heel Oost-Europa. Die zitten niet te wachten op een nieuwe Russisch bezitting. Dat zie je ook aan de wapenleveranties, want alles wat ze kunnen missen sturen ze nu naar Oekraïne. Van Poolse vrienden weet ik ook dat daar de stemming wel is dat ze liever zien dat de NAVO in gaat grijpen. Het zal me niks verwonderen als dat in de Baltische staten ook zo is. Daar waarschuwen ze ook al veel langer voor Poetin, die hebben ze daar nooit vertrouwd.quote:
Ja, want het gaat ze al zo goed af in Oekraïne.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Of vanuit Syrië.quote:
Klopt. Maar volgens de gebroken geweertjes moeten we vooral niet escaleren en moet Oost-Europa niet provoceren en olie op het vuur gooien.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Heel Oost-Europa. Die zitten niet te wachten op een nieuwe Russisch bezitting. Dat zie je ook aan de wapenleveranties, want alles wat ze kunnen missen sturen ze nu naar Oekraïne. Van Poolse vrienden weet ik ook dat daar de stemming wel is dat ze liever zien dat de NAVO in gaat grijpen. Het zal me niks verwonderen als dat in de Baltische staten ook zo is. Daar waarschuwen ze ook al veel langer voor Poetin, die hebben ze daar nooit vertrouwd.
Denk dat ie geen kans zou maken, ik weet niet wie momenteel bekend is in Rusland (burgemeester van Moskou, gouverneurs...), maar er zullen er waarschijnlijk bij zijn die het beter doen.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In eerlijke verkiezingen waarbij de oppositie niet wordt uitgeroeid. In dat soort verkiezingen.
Jep. Door pro-Iraanse milities.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die raketten op Erbil komen waarschijnlijk uit Iran.
quote:Op zondag 13 maart 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die raketten op Erbil komen waarschijnlijk uit Iran.
Poolse defensiebudget gaat flink omhoog. Beter neemt Nederland daar eens een voorbeeld aan. Het is niet nodig om het lachertje van de wereld te zijn.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Heel Oost-Europa. Die zitten niet te wachten op een nieuwe Russisch bezitting. Dat zie je ook aan de wapenleveranties, want alles wat ze kunnen missen sturen ze nu naar Oekraïne. Van Poolse vrienden weet ik ook dat daar de stemming wel is dat ze liever zien dat de NAVO in gaat grijpen. Het zal me niks verwonderen als dat in de Baltische staten ook zo is. Daar waarschuwen ze ook al veel langer voor Poetin, die hebben ze daar nooit vertrouwd.
Hij wil een paar competente generaals nu.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lijkt me niet want dan kan je meteen de NAVO opdoeken. Maar ja volgens sommige moet je vooral Poetin zijn zin geven ofzo.
Ach, gisteren was het grote nieuws dat er op de Russische tv kritiek werd geleerd op de oorlog. Nu is het dit weer.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hoe komen ze aan deze raketten? Het is niet dat de Iraanse regering zegt "hier heb je 6 raketten. Veel plezier ermee".quote:
Iran vuurt ze zelf af?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoe komen ze aan deze raketten? Het is niet dat de Iraanse regering zegt "hier heb je 6 raketten. Veel plezier ermee".
Mag ik hopen van niet want dat is een directe oorlogsverklaring van Iran aan de VS.quote:
Dus als er in het hypothetische geval eerlijke verkiezingen zouden zijn in een post-putin periode, dan zou Kasparov geen enkele kans maken omdat..quote:Op zondag 13 maart 2022 00:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Denk dat ie geen kans zou maken, ik weet niet wie momenteel bekend is in Rusland (burgemeester van Moskou, gouverneurs...), maar er zullen er waarschijnlijk bij zijn die het beter doen.
Volgens mij heeft kasparov ook heel wat zaken gezegd in de Westerse media die tegen hem gebruikt kunnen worden.
Ik snap het nut ook niet zo 1-2-3. Met Rusland weg als producent kan Iran een belangrijkere rol gaan spelen als ze van die sancties afkomen. Dus waarom dit?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoe komen ze aan deze raketten? Het is niet dat de Iraanse regering zegt "hier heb je 6 raketten. Veel plezier ermee".
Het budget ging net Prinsjesdag dit jaar al flink omhoogquote:Op zondag 13 maart 2022 00:41 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Poolse defensiebudget gaat flink omhoog. Beter neemt Nederland daar eens een voorbeeld aan. Het is niet nodig om het lachertje van de wereld te zijn.
Dat ben ik met je eens hoor, maar ik heb zelf altijd veel interesse gehad in geschiedenis. Vroeger ook een tik gehad dat ik een tijdje alles over de Sovjet-Unie las en dat meer wou begrijpen. Ook veel op vakantie geweest in die landen. Paar weken terug ben ik eigenlijk meer gaan lezen over het Rusland onder Poetin de laatste jaren en eigenlijk kwamen alle red flags meteen naar boven. Je ziet weer een duidelijk patroon met de Sovjet-Unie dat een bepaalde groep zich erg goed kan verrijken en de rest die zijn hoofd boven het maaiveld uit stekt meteen alles kwijt is. Het voordeel is dat het waarschijnlijk ook veel bij het leger gebeurt want veel budgetten zijn waarschijnlijk ook zo weer verdwenen. Poetin had op die manier ook zijn eerste kapitaal verdient door KGB budgetten in eigen zak te steken. Op zich wel ironisch dat het patroon zich weer herhaalt.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt. Maar volgens de gebroken geweertjes moeten we vooral niet escaleren en moet Oost-Europa niet provoceren en olie op het vuur gooien.
Ik blijf het herhalen: geschiedenis zou een verplicht vak moeten zijn op VMBO, MBO, Havo en VWO. Alle jaren.
Alsof Biden dat gaat doen.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik snap het nut ook niet zo 1-2-3. Met Rusland weg als producent kan Iran een belangrijkere rol gaan spelen als ze van die sancties afkomen. Dus waarom dit?
De VS moet nu geen olie op het vuur gooien.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:48 schreef Complotwappie het volgende:
Straks ww3 of deze twitterbron kan de vuilbak in:
[ twitter ]
Vergeet Duitsland niet. Vanuit Russisch oogpunt is dat een enorme klap in hun gezicht. Dat is wel het laatste wat ze wouden is dat Duitsland zich gaat herbewapenen.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:41 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Poolse defensiebudget gaat flink omhoog. Beter neemt Nederland daar eens een voorbeeld aan. Het is niet nodig om het lachertje van de wereld te zijn.
ik gok op t laatste.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:48 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Vertel mij eens waarom ie wel een kans zou maken, een man die al negen haar in de VS woont, terwijl bvb Navalny in Rusland bleef. En een man die pleit voor NAVO interventie tegen Russische troepen.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus als er in het hypothetische geval eerlijke verkiezingen zouden zijn in een post-putin periode, dan zou Kasparov geen enkele kans maken omdat.. burgemeester van moskou.. enkele gouverneurs.
bol.com of amazone ?quote:Op zondag 13 maart 2022 00:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Gezien je gebruikersnaam idd het laatstequote:Op zondag 13 maart 2022 00:48 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Iran is nog mild, alleen maar de US ambassade in Irak.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De VS moet nu geen olie op het vuur gooien.
Ze hebben honderen van die dingen aan Terroristische organisaties weggegeven om op Israel te schieten. Als deze nu niet vanuit orders uit Teheran zijn afgeschoten dan is het vast niet lastig geweest om een paar van die dingen van een mafklapper uit Gaza over te kopen.quote:Op zondag 13 maart 2022 00:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Oekraïense variant van de Daily Mail.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |