putin is een kindermoordenaar, ze zouden hem aan de hoogste brug moeten laten ophangenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:54 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
paar dagen geleden maakte Putin bekend dat hij 8 generaals had ontslagen. De sukkels waren incompetent en hadden hem ook nog verkeerd ingelicht.
toen ik dat las dacht ik dat hij dit als een excuus, een uitweg, kon gebruiken om zich terug te trekken.
maar helaas horen we daar niks meer over
https://www.dailymail.co.(...)efield-failures.html
Mwah, blijft wel de Daily Mail hč. Die hebben historisch gezien een nogal moeizame relatie met de objectieve realiteit.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:54 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
paar dagen geleden maakte Putin bekend dat hij 8 generaals had ontslagen. De sukkels waren incompetent en hadden hem ook nog verkeerd ingelicht.
toen ik dat las dacht ik dat hij dit als een excuus, een uitweg, kon gebruiken om zich terug te trekken.
Misschien wachten ze totdat het snachts is. Lijkt me een stuk veiliger om om 3.00 snachts je anti tank raket af te schieten en dan te verdwijnen in de duisternis.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:50 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Waarom tikt niemand dan ff zo'n ATGM tegen die tanks. Die dingen staan daar zonder bescherming stil.
En je moet een schot hebben met het juiste type.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Misschien wachten ze totdat het snachts is. Lijkt me een stuk veiliger om om 3.00 snachts je anti tank raket af te schieten en dan te verdwijnen in de duisternis.
Er is volgens mij een redelijk gebrek aan night vision dus ATGMs worden "gewoon" overdag gebruikt. Je moet die dingen richten + als je gewoon raak schiet is 99 van de 100 keer tank + crew gewoon klaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Misschien wachten ze totdat het snachts is. Lijkt me een stuk veiliger om om 3.00 snachts je anti tank raket af te schieten en dan te verdwijnen in de duisternis.
kan zijn ja. in nrc vond ik dit niet terug iddquote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mwah, blijft wel de Daily Mail hč. Die hebben historisch gezien een nogal moeizame relatie met de objectieve realiteit.
De Standaard.quote:Duizenden Albanezen protesteren tegen prijsverhogingen
Duizenden Albanezen zijn zaterdag in de hoofdstad Tirana op straat opgegaan om te protesteren tegen de prijsverhogingen. Als gevolg van de oorlog in Oekraļne zijn de brandstofprijzen er op een week tijd met 40 procent gestegen. Voor de Russische inval in Oekraļne kostte een liter diesel aan de pomp nog 180 lekė (1,46 euro). Voor diezelfde liter moeten Albanezen nu 190 lekė (2,36 euro) neertellen.
Het is al de vierde dag van massaal protest in verschillende Albanese steden. In het Balkanland verdienen mensen gemiddeld 490 euro per maand. De koopkracht van de Albanezen is al zwak, maar dreigt nu nog hard te worden getroffen door de prijsstijgingen. Betogers hielden borden in de lucht en scandeerden slogans gericht aan het kabinet van premier Edi Rama, terwijl ze van het Skanderbeg-plein in Tirana naar de regeringszetel stapten. In de noordelijke stad Lezha blokkeerde een groep manifestanten korte tijd het verkeer op een nationale weg.
Op de sterke prijsstijgingen van de brandstofprijzen volgden prijsstijgingen van de levensmiddelen. Ook daar zit de oorlog in Oekraļne voor iets tussen: zowel Oekraļne als Rusland voeren levensmiddelen, met name graan, uit. De Albanese regeringsleider beloofde vrijdag om tussen te komen in de verkoop van brandstof. De marges van de handelaars moeten worden geplafonneerd en de prijzen aan de pomp zullen dagelijks worden vastgesteld.
Dat is niet zo lekė voor zequote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Standaard.
De 190 lekė zal een typfout zijn, 2,36¤ is 290 lekė.
Misschien wel eens nuttig voor Brussel om te kijken of die nog ondersteund kunnen worden op de een of andere manier. Als we weer terug gaan naar een periode van great power conflict, wat wel waarschijnlijk lijkt, kun je maar beter goed je best doen om de westelijke Balkan bij je te trekken.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Standaard.
De stijging van de graanprijzen blijft nog een beetje onder de radar maar is veel bedreigender. Niet met de auto rijden is onhandig, niet eten is van een andere orde.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Standaard.
Oekraine wint Europees gezien de meeste sympathie en Rusland als land zijnde verliest over de langere termijn het meest als het in zn huidige vorm blijft bestaan.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het probleem is de eenzijdige berichtgeving. Niets over een enkel Russisch succes. Als je alle berichten moet geloven was het Russusch leger allang verslagen. Maar nog steeds en zeker in het zuiden verliezen ze amper terrein. Ik ben nog niet geheel overtuigd dat het gespeeld is op een korte termijn.
Maar hoe denk je met circa 200.000 troepen een geheel land te bezetten? Dat lukt niet. Als verdedigend land heb je alle voordelen. Zeker in steden inclusief burgers. Dat lukt geen enkel leger.
Het ziet er naar uit dat de plannen niet klopte. Aan hun materieel zal het niet liggen maar hun tactiek faalt vooralsnog.
Maar hoe langer het duurt hoe nadeliger het wordt voor beide partijen. Voor de Russen economisch. Voor de Oekraļne onrust dat nog jaren kan duren met alle gevolgen.
Samengevat een compleet zinloze missie van de Russen die geen winnaars kent.
Straks extra graan zaaien en geen graan als veevoer?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
De stijging van de graanprijzen blijft nog een beetje onder de radar maar is veel bedreigender. Niet met de auto rijden is onhandig, niet eten is van een andere orde.
Dat komt omdat de Russen zichzelf in de voet zouden schieten met berichtgeving, er is immers geen oorlog, het is immers een bevrijdingsactie. Dan kan je bezwaarlijk militaire successen gaan claimen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het probleem is de eenzijdige berichtgeving. Niets over een enkel Russisch succes. Als je alle berichten moet geloven was het Russusch leger allang verslagen. Maar nog steeds en zeker in het zuiden verliezen ze amper terrein. Ik ben nog niet geheel overtuigd dat het gespeeld is op een korte termijn.
Maar hoe denk je met circa 200.000 troepen een geheel land te bezetten? Dat lukt niet. Als verdedigend land heb je alle voordelen. Zeker in steden inclusief burgers. Dat lukt geen enkel leger.
Het ziet er naar uit dat de plannen niet klopte. Aan hun materieel zal het niet liggen maar hun tactiek faalt vooralsnog.
Maar hoe langer het duurt hoe nadeliger het wordt voor beide partijen. Voor de Russen economisch. Voor de Oekraļne onrust dat nog jaren kan duren met alle gevolgen.
Samengevat een compleet zinloze missie van de Russen die geen winnaars kent.
Als Putin een incompetent leger in Oekraine heeft zitten en maar liefst 8!!! generaals (!!!) moet ontslaan omdat ze incompetent zijn dan kan het 2 dingen betekenen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:54 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmfquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Standaard.
Straks extra zaaien zal wel moeten/kunnen. Maar we moeten de komende periode ook eten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Straks extra graan zaaien en geen graan als veevoer?
Het is wel verbijsterend hoeveel graan je als persoon per jaar nodig hebt voor brood, pasta, pizza… Ik heb wat grond en zitten overwegen iets om te laten ploegen voor graan, maar het gaat niet om iets van 10 x10 meter, je hebt meer nodig. Iemand een idee hoeveel m^2 voor een kilo meel? (Ik niet!)
Maar met de wetenschap van straks tekort kunnen we we nu meer zaaien. En varkens en kippen eten maar iets anders dit jaar.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:27 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
https://www.reddit.com/r/(...)om_kharkiv_area_the/
Het kan ook allebei zijn he.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Putin een incompetent leger in Oekraine heeft zitten en maar liefst 8!!! generaals (!!!) moet ontslaan omdat ze incompetent zijn dan kan het 2 dingen betekenen.
Het Russische leger is werkelijk in dramatische staat, of de 8 generaals weigerden mee te werken aan een gebed zonder einde en vormden een gevaar voor Putin zelf.
Jaja, propaganda werkt twee kanten op...quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:27 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Bewuste gesprek: https://www.reddit.com/r/(...)om_kharkiv_area_the/
Transcript in de comments. Zou wat zijn als dat klopt, maar niet helemaal onverwacht.
Ik dacht dat hij die 6 ą 8 (precieze aantal blijft een beetje in nevelen gehuld) had ontslagen omdat ze hem verkeerde info hadden gegeven (namelijk binnen 3 dagen ga je triomfantelijk een militaire parade afnemem in Kiev). De ontslagen generaals lopen niet in Oekraļne rond, maar mochten met enige regelmaat aanschuiven bij de thee in het Kremlin om Poetin te vertellen wat hij wilde horen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Putin een incompetent leger in Oekraine heeft zitten en maar liefst 8!!! generaals (!!!) moet ontslaan omdat ze incompetent zijn dan kan het 2 dingen betekenen.
Het Russische leger is werkelijk in dramatische staat, of de 8 generaals weigerden mee te werken aan een gebed zonder einde en vormden een gevaar voor Putin zelf.
Maar Oekraļne zaait nu ook nog niet, zelfs niet in vredestijd, toch? Het vriest daar nog 15 graden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Straks extra zaaien zal wel moeten/kunnen. Maar we moeten de komende periode ook eten.
Als mijn J2 branch zulk knoeiwerk had afgeleverd had ik ze ook hoogstpersoonlijk afgeleverd in de Goelag.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:24 schreef Beathoven het volgende:
Natuurlijk, daarom ook de disclaimer.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jaja, propaganda werkt twee kanten op...
Ik had dat begrepen maar het zijn geen lage rangen. Als je 6 tot 8 generaals ontslaat waarmee je nauw samenwerkt dan is het niet dat je even een blik generaals elders opentrekt die ook nog eens competent zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij die 6 ą 8 (precieze aantal blijft een beetje in nevelen gehuld) had ontslagen omdat ze hem verkeerde info hadden gegeven (namelijk binnen 3 dagen ga je triomfantelijk een militaire parade afnemem in Kiev). De ontslagen generaals lopen niet in Oekraļne rond, maar mochten met enige regelmaat aanschuiven bij de thee in het Kremlin om Poetin te vertellen wat hij wilde horen.
Hoezo niet? Lopen er zat rond.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:35 schreef Beathoven het volgende:
Ik had dat begrepen maar het zijn geen lage rangen. Als je 6 tot 8 generaals ontslaat waarmee je nauw samenwerkt dan is het niet dat je even een blik generaals elders opentrekt die ook nog eens competent zijn.
Lui door promoveren kan altijd hč, erger kan het er schijnbaar toch niet op worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik had dat begrepen maar het zijn geen lage rangen. Als je 6 tot 8 generaals ontslaat waarmee je nauw samenwerkt dan is het niet dat je even een blik generaals elders opentrekt die ook nog eens competent zijn.
Een land bestaat uit zijn volk, de rest is modder. Ook al bombardeert Putin elke vierkante millimeter van het grondgebied dan nog kan hij Ukaraine niet veroveren.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:12 schreef halfway het volgende:
[..]
Je snapt toch zeker wel dat de Russen koste wat het kost gaan winnen?
Oekraļne moet zich overgeven voordat ze met de grond gelijk gemaakt zijn.
Ja, maar die hebben dan waarschijnlijk wel wat eigen stafleden die ze mee willen nemen. Kortom: Reorganiseren, en dat duurt even. En wat doe je met de oude posities van die lui?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lui door promoveren kan altijd hč, erger kan het er schijnbaar toch niet op worden.
Kijken of ze het beter doen dan die Tsjetsjenen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)d_fighters_from_the/
https://www.businessinsid(...)aine-invasion-2022-3
Putin offers battle-hardened fighters from the Middle East up to $3,000 a month to reinforce Russia's invasion of Ukraine
• On Friday, Putin approved 16,000 volunteers from the Middle East to be deployed alongside the Russian troops.
• Experts believe most will be recruited from Syria.
• This news comes as Russia has been frustrated by the strong Ukranian resistance.
Dat kan zijn, maar de creme de la creme aan wereldwijde strategen helpen Oekraine momenteel direct en indirect. Die zul je niet in Rusland vinden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als mijn J2 branch zulk knoeiwerk had afgeleverd had ik ze ook hoogstpersoonlijk afgeleverd in de Goelag.
dan promoveert ie 10 kolonels die zich mogen bewijzen of anders naar het strafkampquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar wel mimimimi doen wanneer het westen de wapens levert waarmee Oekraļners hun eigen land kunnen verdedigenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin offers battle-hardened fighters from the Middle East up to $3,000 a month to reinforce Russia's invasion of Ukraine
• On Friday, Putin approved 16,000 volunteers from the Middle East to be deployed alongside the Russian troops.
• This news comes as Russia has been frustrated by the strong Ukranian resistance.
Kunnen we deze niet ergens uit het water/de lucht knallen? Of neermaaien bij het ophaalpunt?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik denk dat de grofweg de helft binnen een week al aan de Oekraļens-Poolse grens staatquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kijken of ze het beter doen dan die Tsjetsjenen.
Ik vermoed dat de Ukrainers door de USA middels low orbit satellites, exact op de hoogte gehouden worden van de exacte locaties van loslopende groepjes russenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar de creme de la creme aan wereldwijde strategen helpen Oekraine momenteel direct en indirect. Die zul je niet in Rusland vinden.
En als je geen wereldklasse kwaliteit in huis hebt én kan krijgen én je ontslaat een zooi topkwaliteit van de B-lichting dan ga je achteruit.
Kijken of die ze gaan doorlaten. Komen straks anders mooi vast te zitten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:47 schreef Tocadisco het volgende:
Ik denk dat de grofweg de helft binnen een week al aan de Oekraļens-Poolse grens staat
$ of roebels? Heeft hij überhaupt nog wel geld om ze te betalen? Of denkt hij : kijken wie er levend terugkomen, dan zien we verder.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat kunnen ze wel, maar daarmee vallen ze direct een ander land aan.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de Ukrainers door de USA middels low orbit satellites, exact op de hoogte gehouden worden van de exacte locaties van loslopende groepjes russen
Dat er nog geen satelliet oorlog is verbaasd me , kennelijk zijn de russen daar nog niet toe in staat , of dat we daar niets van af weten
Zombie nationquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lui door promoveren kan altijd hč, erger kan het er schijnbaar toch niet op worden.
Wat @michaelmoore al zei: Die oude posities vul je gewoon in met luitjes die nog een rang lager zijn. En zo verder en zo verder totdat je netjes volgens het Peter principle al je posities weer gevuld hebt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, maar die hebben dan waarschijnlijk wel wat eigen stafleden die ze mee willen nemen. Kortom: Reorganiseren, en dat duurt even. En wat doe je met de oude posities van die lui?
Ik las ook wel (hier in dit topic althansquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
Ik vermoed dat de Ukrainers door de USA middels low orbit satellites exact op de hoogte gehouden worden van de exacte locaties van loslopende groepjes russen
Raketten die de ruimte kunnen bereiken kosten 30 miljoen per stuk. Ze hebben idd eentje gebouwd voor hun test maar denk niet dat ze een hele voorraad ervan hebben als er geen concrete reden daarvoor is.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de Ukrainers door de USA middels low orbit satellites, exact op de hoogte gehouden worden van de exacte locaties van loslopende groepjes russen
https://www.dw.com/en/mod(...)pace-wars/a-54691887
Dat er nog geen satelliet oorlog is verbaasd me , kennelijk zijn de russen daar nog niet toe in staat , of dat we daar niets van af weten
https://www.popularmechan(...)98/kh-11-satellites/quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:50 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik las ook wel (hier in dit topic althans) dat er wat wantrouwen is, vermoeden van veel infiltranten ed, en men dus niet al te exact durft te zijn met dit soort dingen.
Ik denk niet dat Spaxe X enig idee heeft over welke informatie het Amerikaanse leger wel en niet, en hoe gedetailleerd precies, doorgeeft.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.popularmechan(...)98/kh-11-satellites/
Ik vermoed dat space X hier wel veel meer over weet
Aha.. nieuw hoofdstukquote:
Rusland heeft geld "zat". Waar ze een kuub gas voor tien cent verkocht is dat nu bijna twee euro. Dat is prima cashen voor ruslandquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
$ of roebels? Heeft hij überhaupt nog wel geld om ze te betalen? Of denkt hij : kijken wie er levend terugkomen, dan zien we verder.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat komt omdat de Russen zichzelf in de voet zouden schieten met berichtgeving, er is immers geen oorlog, het is immers een bevrijdingsactie. Dan kan je bezwaarlijk militaire successen gaan claimen.
De Russische media hoef ik niet te lezen. Die zullen uiteraard alleen maar hun onzin verkopen. Maar vanuit de Oekraļne komt toch ook veel desinformatie.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jaja, propaganda werkt twee kanten op...
Competent is in dit geval: zeggen wat Poetin wil horen. Als je zegt wat je denkt, ga je sowieso per direct de laan uit. En als je zegt wat Poetin wil horen, maar zaken gaan niet zoals Poetin wilde horen, is een enkele reis Siberiė snel geboekt. Wat je noemt een verlies-verlies-situatie. Ik vermoed dan ook niet dat ze voor dit baantje in de rij staan nu.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
SPace X heeft een stel spy satelites voor USA army gelanceerd dit jaarquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:53 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Spaxe X enig idee heeft over welke informatie het Amerikaanse leger wel en niet, en hoe gedetailleerd precies doorgeeft.
Ja, maar hoe weten ze daarmee wat het leger wel en niet doorgeeft?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
SPace X heeft een stel spy satelites voor USA army gelanceerd dit jaar
[ afbeelding ]
nee dat weet Space X niet uiteraard , maar wel wat ze daar geparkeerd hebben in een low orbit boven Oekrainequote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:54 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, maar hoe weten ze daarmee wat het leger wel en niet doorgeeft?
Ik ben nu een live programma aan het kijken en analisten zeggen dat het Russische leger is gezakt en Putin's reputatie in Rusland zwaar onder vuur ligt. Het leger is compleet incompetent. Van communicatie tot aan logistiek transport, niks is verlopen zoals Putin het had verwacht. Dat is dan ook gelijk de reden waarom 8 generaals zijn ontslagen. Ze hebben Putin totaal misleid. Putin is hopeloos en dat zien we terug aan de import van 20.000 betaalde soldaten uit Syriė.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar dit is een informatie oorlog en die wordt gewonnen door de USAquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik ben nu een live programma aan het kijken en analisten zeggen dat het Russische leger is gezakt en Putin's reputatie in Rusland zwaar onder vuur ligt. Het leger is compleet incompetent. Van communicatie tot aan logistiek transport, niks is verlopen zoals Putin het had verwacht. Dat is dan ook gelijk de reden waarom 8 generaals zijn ontslagen. Ze hebben Putin totaal misleid. Putin is hopeloos en dat zien we terug aan de import van 20.000 betaalde soldaten uit Syriė.
quote:SpaceX launches classified spy satellite for US military, lands ...
https://www.space.com > spacex-launches-nrol-87-spy-s...
2 Feb 2022 -- SpaceX sent a U.S. spy satellite to orbit today (Feb. 2) in the second of three planned launches over a four-day stretch.
Ik zag z'n roodgebakerde zwaar boze gezicht van Putin al helemaal voor mequote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik ben nu een live programma aan het kijken en analisten zeggen dat het Russische leger is gezakt en Putin's reputatie in Rusland zwaar onder vuur ligt. Het leger is compleet incompetent. Van communicatie tot aan logistiek transport, niks is verlopen zoals Putin het had verwacht. Dat is dan ook gelijk de reden waarom 8 generaals zijn ontslagen. Ze hebben Putin totaal misleid. Putin is hopeloos en dat zien we terug aan de import van 20.000 betaalde soldaten uit Syriė.
Denk dat US/UK/Nato de communicatie van de Russen vooral heel goed monitoord en deelt met de Oekrainers. Hopelijk kunnen ze generaals blijven targetten, dat gaat toch wat sneller pijn doen dan soldaten van lagere rang.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vermoed dat space X hier wel veel meer over weet
Zou me niks verbazen als dat helemaal geen decreet is, maar douaniers die zich bedenken dat hun salaris in roebels weinig waard is.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:49 schreef slashdotter3 het volgende:
ABC News Foreign Correspondent mannetje is z'n dure spullen kwijt
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat lijkt me ook. De vervangende generaals zullen ook wel orders geven om uit te vissen hoe de voorgangers gepakt werden. Dat houdt ze wel bezig.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Denk dat US/UK/Nato de communicatie van de Russen vooral heel goed monitoord en deelt met de Oekrainers. Hopelijk kunnen ze generaals blijven targetten, dat gaat toch wat sneller pijn doen dan soldaten van lagere rang.
De tweet is verwijderd?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:49 schreef slashdotter3 het volgende:
ABC News Foreign Correspondent mannetje is z'n dure spullen kwijt
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:59 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Ik zag z'n roodgebakerde zwaar boze gezicht van Putin al helemaal voor me
Rusland heeft voor wat het vroeger was op ruimtevaartgebied en tech de reputatie nog (wat voor een belangrijk deel uit Oekraine kwam trouwens) Daarom overschatten we ze met vele mijlen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.dw.com/en/mod(...)pace-wars/a-54691887
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:59 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Ik zag z'n roodgebakerde zwaar boze gezicht van Putin al helemaal voor me
Daar zijn bakken met geld heengegaan. Maar een paar mennekes vonden die miljarden beter besteed aan villa's in Londen en Parijs, en een superjacht of 2 in Saint Tropez. Fatsoenlijke investering in defensie be damned.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Rusland overigens zo ambitieus en vooruitstrevend was als in de vroege Sovjet-tijd dan had men nu een uiterst effectief leger gehad. Daar is, behalve voor paradedoeleinden (lees: Putin zn ego opkrikken) nooit veel geld in gestoken.
Misschien kan onze leeuw die een zootje geiten aanstuurt het slagveld maar beter zelf betreden met z'n ontblote bovenlijf.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Republikeinenquote:
quote:Cawthorn describes himself as a Christian and a constitutional conservative. In August 2020, during his campaign for Congress, several women accused him of sexually aggressive behavior, sexual misconduct, and sexual assault.[6] Numerous former classmates support allegations that Cawthorn harassed women while in college
Meh, alsof Oekraļne net zo'n type land is als Parijs of VK. Oekraļne is niet het Westen. Net zo'n corrupt oligarchen land als Rusland of Belarus. Het is geen West Europa.quote:
Dus die Russische soldaten hadden geluk, teruggaan, en hun eigen collegae zouden ze afslachten, dan maar vooruit en je overgeven aan de eerste de beste Oekraļense soldaat.quote:
Ja, alsof er bommen op Parijs gaan vallen als er geen no fly zone in Oekraļne wordt ingesteld.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Meh, alsof Oekraļne net zo'n type land is als Parijs of VK. Oekraļne is niet het Westen. Net zo'n corrupt oligarchen land als Rusland of Belarus. Het is geen West Europa.
Nee hier komt geen oorlog.
Allemaal onzin. Zo heb je ook verhalen dat het AZOV bataljon zijn eigen burgers afknalt als ze willen vluchten. Dit omdat ze moeten dienen als schild.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dus die Russische soldaten hadden geluk, teruggaan, en hun eigen collegae zouden ze afslachten, dan maar vooruit en je overgeven aan de eerste de beste Oekraļense soldaat.
Alsof Poetin met atoombommen gaat smijten als hij wat straaljagers verliest boven een ander land.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, alsof er bommen op Parijs gaan vallen als er geen no fly zone in Oekraļne wordt ingesteld.
Klopt. En die bakken met geld die naar het leger zijn gegaan zijn naar de show-off gegaan. Niet naar modernisatie van de opleidingen of simulators. Daarbij is defensie een hele andere tak van sport dan een offensief voeren waar geen hart in zit.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Daar zijn bakken met geld heengegaan. Maar een paar mennekes vonden die miljarden beter besteed aan villa's in Londen en Parijs, en een superjacht of 2 in Saint Tropez. Fatsoenlijke investering in defensie be damned.
Rusland levert wat het volgens de lange-termijn contracten moet. Die afgesproken prijzen liggen veel lager dan de spot market prijs.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:53 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Rusland heeft geld "zat". Waar ze een kuub gas voor tien cent verkocht is dat nu bijna twee euro. Dat is prima cashen voor rusland
quote:Ukraine: Russia planning to take full control of Zaporizhzhya nuclear plant
Ukraine officials informed the International Atomic Energy Agency, the UN’s nuclear watchdog, that Russia was planning to take “full and permanent” control of the Zaporizhzhya nuclear plant – an allegation that Russia denied.
Russian forces seized control of the plant – the largest of its kind in Europe – last week after an attack that started a fire close to one of its six reactors and drew condemnation from a number of world leaders as being reckless and irresponsible.
Since then, about 400 Russian soldiers were “being present full time on site” and the plant remains under the control of the Russian military forces’ commander, as Petro Kotin, president of Ukraine’s nuclear power plant operator Energoatom, wrote in a letter to the UN.
Efforts to repair damaged power lines at the Chernobyl nuclear plant were also ongoing.
Agree. Tot zover is het russische leger 1 grote let down. Nog meer dan verwacht zelfs. Putain lost.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt. En die bakken met geld die naar het leger zijn gegaan zijn naar de show-off gegaan. Niet naar modernisatie van de opleidingen of simulators. Daarbij is defensie een hele andere tak van sport dan een offensief voeren waar geen hart in zit.
Parijs, oppervlakte 106 km^2, Kiev oppervlakte 839 km^2 , ongeveer 8 x zo grootquote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Meh, alsof Oekraļne net zo'n type land is als Parijs of VK. Oekraļne is niet het Westen. Net zo'n corrupt oligarchen land als Rusland of Belarus. Het is geen West Europa.
Nee hier komt geen oorlog.
quote:
Maar tijdens een oefening?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:30 schreef Ulx het volgende:
Deserteren in oorlogstjd wordt over het algemeen hard bestraft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |