Waarom heb je die film nu pas gezien? Dat is toch schoolkost?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gisteren saving private Ryan gekeken. Ben nu wel een expert op zich in POW's en dergelijke. Dus ask me anything
Zijn er meer deuren of wielen op onze aardbol?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gisteren saving private Ryan gekeken. Ben nu wel een expert op zich in POW's en dergelijke. Dus ask me anything
quote:
Een huurling is een non-state actor...quote:Are PMCs and mercenaries different?
Both private military contractors (PMC) and mercenaries work for money. Mercenaries are individual soldiers who can be hired by whoever pays them while PMCs recruit these people in an organisation.
Mercenaries don’t have any tie to a company or state and title, they only fight for money. However, private soldiers are working for a recognised company that is registered with authorities of a country where their operations are based out of.
The PMCs serve as the intermediary between professional soldiers and the governments.
Hoeveel bloemkolen passen er in een onderzeeer?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik snap niet dat Macron en Scholz zich nog zo de les laten lezen door deze misdadiger. Vertel Putin dat hij 1 week de tijd heeft om op te rotten anders gaan er andere dingen gebeurenquote:
Minstens 2quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoeveel bloemkolen passen er in een onderzeeer?
0quote:
19 jaar en 'former soldier'? Dan heb je net je opleiding af lijkt me?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:01 schreef slashdotter3 het volgende:
19 jarige Queensguard smeert m naar Ukraine
https://www.dailymail.co.(...)t-Russia-forces.html
EXCLUSIVE ‘As a solider you can’t just stand by and see war crimes happening’: Former British squaddies BACK 19-year-old Coldstream Guard who has gone AWOL to join the fight against Russia’s forces in Ukraine
• British former soldiers heading to Ukraine back AWOL Queen's Guard to fight
• The member, 19, of Queen's Guard signed up for Ukraine's International Legion
• He is said to be armed with gun on the front line in Kyiv fighting Russian troops
• Unnamed soldier thought to be on front line and faces court martial on return
[ afbeelding ]
A 19-year-old member of the Queen’s Guard whose identity has not been revealed for security reasons, dropped his ceremonial duties as a Coldstream Guardsman and signed up for Ukraine’s International Legion of foreign volunteer fighters
En dit staat hem terecht te wachten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Unnamed soldier thought to be on front line and faces court martial on return
Vind hem eerst maar eens...quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:06 schreef quirina het volgende:
Hoe doet Wally de scherpschutter het in Ukraine?
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vind hem eerst maar eens...
[ afbeelding ]
doet mij hier aan denkenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:06 schreef quirina het volgende:
Hoe doet Wally de scherpschutter het in Ukraine?
Wel eens een potje Risk gespeeld?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:18 schreef fubaaar22 het volgende:
Maar waarom zou Putin bang zijn dat het westen Rusland binnen valt? Niemand die dit zou wagen.
Je vergeet even dat er waarschijnlijk een behoorlijke bias in zit in het voordeel van Oekrane: de Russen zijn niet zo bezig met het delen van hun successen, en de Oekraners zijn - logischerwijs - niet zo genegen om uitgebreid met hun verliezen te paraderen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:23 schreef polderturk het volgende:
Oekraene heeft in totaal 545 stuks militair materieel buit gemaakt terwijl ze 308 stuks militair materieel verloren hebben.
Het Oekraense leger heeft nu meer militair materieel dan in het begin van de oorlog.![]()
![]()
[ twitter ]
Of je het moet geloven weet ik zo niet, maar op reddit liep ik tegen deze weergave aan:quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:23 schreef polderturk het volgende:
Oekraene heeft in totaal 545 stuks militair materieel buit gemaakt terwijl ze 308 stuks militair materieel verloren hebben.
Het Oekraense leger heeft nu meer militair materieel dan in het begin van de oorlog.![]()
![]()
[ twitter ]
Die Russische diplomatiek werkt wel echt uitstekend. Ze zijn zo goed in vrienden makenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Russische diplomatieke missie ook maar persona non grata verklaren. Als je hier mensen gaat bedreigen. Opkrassen.
Er lagen Jodenkoeken.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:22 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Als je ze niet allemaal kapotgeschoten krijgt dan zorg je toch gewoon dat ze verhongeren?
Zou best kunnen, maar das heel lang geleden. Sommige stukken leek ik me ook wel te herinneren nog.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waarom heb je die film nu pas gezien? Dat is toch schoolkost?
Ik vlieg volgende week naar Zuid-Korea. KLM veranderd om de paar dagen het vlucht schema.... Overstap in Parijs, dan opeens weer in China, nu met de laatste veranderen toch geen overstap... ben benieuwd.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:34 schreef halfway het volgende:
Kunnen ze ff een beetje tempo maken? Dan kan ik een vakantie boeken
Grappig toevalquote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar das heel lang geleden. Sommige stukken leek ik me ook wel te herinneren nog.
Edit: Kan me ook herinneren dat er een call of duty game is met vrijwel dezelfde setpieces als de film. Deel 3 of 4 wellicht?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/USS_The_Sullivans_(DDG-68)quote:She is the second ship of the United States Navy to be named for the five Sullivan brothers – George, Francis, Joseph, Madison, and Albert Sullivan, aged 20 to 27 – who lost their lives when their ship, USS Juneau, was sunk by a Japanese submarine in November 1942 in the Naval Battle of Guadalcanal. This was the greatest military loss by any one American family during World War II.
Je ziet toch wel een soort diplomatieke struggle in landen die stiekem ook op andermans land azen. Zie Israel en de palestijnen, en China en Taiwan.quote:
Het is gewoon ANTIFA-propaganda.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waarom heb je die film nu pas gezien? Dat is toch schoolkost?
En wat moet je ermee?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:18 schreef fubaaar22 het volgende:
Maar waarom zou Putin bang zijn dat het westen Rusland binnen valt? Niemand die dit zou wagen.
Nice !!!quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Of je het moet geloven weet ik zo niet, maar op reddit liep ik tegen deze weergave aan:
[ afbeelding ]
Topic, gescraped van hier.
Komt dus van dezelfde bron waar @polderturk zijn info ook vandaan haalt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
Of je het moet geloven weet ik zo niet, maar op reddit liep ik tegen deze weergave aan:
Topic, gescraped van hier.
Het was een vijfde colonne.quote:
En dat was dan een relatief Russisch georienteerd en sprekend stadje. Valt veel te herbouwen als Poetin klaar is.quote:
Nee joh, gewoon prima film. Niet meer, niet minderquote:
Echt niet, allemaal buitenlandse antifascisten komen met hordes tegelijk het strand op en verzieken een mooie badplaasts.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon prima film. Niet meer, niet minder
Dit heb ik nu een aantal keer voorbij zien komen maar wat is hier nu de waarheid in? Is dat bekend?quote:
Ja, inderdaad, maar dan gegoten in een leuk grafiekje.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Komt dus van dezelfde bron waar @:polderturk zijn info ook vandaan haalt.
Die kwamen alleen al die egels opruimen die daar lagenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Echt niet, allemaal buitenlandse antifascisten komen met hordes tegelijk het strand op en verzieken een mooie badplaasts.
Interessant. Ben benieuwd wat de gevolgen per week zijn. Hopenlijk houdt de Ukraine het nog een tijdje vol want dan is de Russische economie helemaal kapot.quote:
Jij had eerlijke communicatie verwacht?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:12 schreef maan_man het volgende:
Klagen over wapenlevering, terwijl je zelf huurlingen uit alle uithoeken haalt. Hoezo hypocriet?
Het eerste telefoongesprek met Bennett ging alvast niet goed, hij was de enige leider die nadien niet bedankt werd door Zelensky.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:02 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dit heb ik nu een aantal keer voorbij zien komen maar wat is hier nu de waarheid in? Is dat bekend?
Nee, maar dan kan ik er alsnog een mening over hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jij had eerlijke communicatie verwacht?
Ik denk niet dat de sancties er snel af gaan zonder een regime change in Rusland. Dit staat dus redelijk los van de situatie in Oekrane. Ik deel je hoop dat ze het nog een tijdje volhouden. Misschien zelfs terugslaan als de ingevlogen veteranen een beetje op stoom komen...quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:18 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Interessant. Ben benieuwd wat de gevolgen per week zijn. Hopenlijk houdt de Ukraine het nog een tijdje vol want dan is de Russische economie helemaal kapot.
quote:Bij de opvang van Oekraense vluchtelingen bestaat de vrees dat ook mensen met minder goede bedoelingen zich melden. Limburgs gouverneur Jos Lantmeeters roept gemeenten daarom op om kandidaat-gastgezinnen politioneel te screenen. Maar die politionele screening is wettelijk niet mogelijk.
[..]
Maar vrijdag werd duidelijk dat die politionele screening van gastgezinnen wettelijk niet mogelijk is. De lokale politiezones ontvingen vrijdag een nota van de Federale Politie met de melding dat de 'wet op het politieambt (WPA) geen wettelijke basis biedt om een doorgedreven politionele screening met consultatie van databanken uit te voeren van de personen die vluchtelingen wensen op te vangen'.
quote:Russian forces are advancing towards Kyiv, with the bulk of ground forces now about 25km from the centre of the capital, according to the UK’s latest defence intelligence report. Air raid sirens were sounding in Kyiv in the early hours of Saturday morning.
Russian forces bombarded cities across the country on Friday and appeared to be regrouping for a possible assault. Two oil depots near Kyiv caught on fire after Russian attacks, one in the town of Vasylkiv which is also home to a large airbase and has become a major Russian target, local media reported.
More than 2,000 people took part in a protest outside the city hall in the southern Ukrainian city of Melitopol after the alleged arrest of its mayor, Ivan Fedorov, by Russian forces, Ukrainian state TV said. Ukrainian authorities have accused Russia of violating international law by abducting the mayor after he was falsely accused of terrorism.
Belarus has denied plans to join the Russian invasion. The country’s armed forces’ chief of general staff, Viktor Gulevich, said Belarus had no plans to enter into the war but is sending five battalion tactical groups to its border with Ukraine on rotation to replace forces already there.
The Russian army has suffered its biggest losses in decades, according to Ukraine’s president Volodymyr Zelenskiy. Zelenskiy said 31 Russian battalion tactical groups have now been rendered incapable of combat and that 500 to 600 Russian troops surrendered on Friday. The Guardian cannot independently verify these figures.
Speaking at a news briefing today, Zelenskiy insisted any negotiations with Russia must begin with a ceasefire, but that he was open to discussions with Putin. The Ukrainian leader added that he had discussed the possibility of negotiations being held in Jerusalem with the Israeli prime minister, Naftali Bennett.
The French president, Emmanuel Macron, and German chancellor, Olaf Scholz, spoke to the Russian president, Vladimir Putin. They echoed Zelenskiy’s call for a ceasefire as a condition for structured negotiations, but a French presidency official said Putin did not appear ready to end the war.
Russian forces are reportedly planning to conduct a “pseudo referendum” in Kherson, the Ukrainian city under Russian occupation. The deputy head of the local council in Kherson told Reuters that it wants to create a new breakaway republic.
Italian authorities seized a 530m (444m) superyacht owned by Russian businessman Andrey Melnichenko as part of EU sanctions. Sy A – short for Sailing Yacht A – was seized on Friday evening in the port of Trieste after being identified by Italian police as belonging to the billionaire owner of EuroChem Group, a major fertiliser producer, and the coal company SUEK.
bitcoin is nooit geslotenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Die zag je niet aankomen
[ twitter ]
Ja die kant op en staat de regering er toch een paar oogluikend toe, 3 op de 10 ofzoquote:
True. Maar die rijke elite gaat het niet omzetten in BTC en dan laten staan. Die verkopen dan elders en zetten het om in Euro's of Dollars oid.quote:
Deze hele oorlog is toch alleen maar verlies voor Rusland. Het enige wat ze straks nog kunnen doen is kernbommen of de bitch van China worden. Iig ik zie geen enig positieve uitkomst voor Poetin en zijn kliek.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:23 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de sancties er snel af gaan zonder een regime change in Rusland. Dit staat dus redelijk los van de situatie in Oekrane. Ik deel je hoop dat ze het nog een tijdje volhouden. Misschien zelfs terugslaan als de ingevlogen veteranen een beetje op stoom komen...
Zoiets?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Die zag je niet aankomen
[ twitter ]
Nee. Als Rusland wegvalt als olieleverancier voor het Westen is de kandidaat om die plek in te nemen Iran.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het eerste telefoongesprek met Bennett ging alvast niet goed, hij was de enige leider die nadien niet bedankt werd door Zelensky.
Rusland en Israel tolereren elkaar in het Midden Oosten, ze negeren wat de andere doet, en Israel wil dat zo houden.
Hoe werkt Bitcoin op een afgesloten internet?quote:
nee ik ook nietquote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:31 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Deze hele oorlog is toch alleen maar verlies voor Rusland. Het enige wat ze straks nog kunnen doen is kernbommen of de bitch van China worden. Iig ik zie geen enig positieve uitkomst voor Poetin en zijn kliek.
gewoon een brief schrijven met de codes erin naar de provider in Amerika met luchtpostquote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe werkt Bitcoin op een afgesloten internet?
satelliet, meshnets, radio, pen en papierquote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarbij moet je ook maar mensen of bedrijven vinden die roebels willen accepteren voor bitcoin.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
True. Maar die rijke elite gaat het niet omzetten in BTC en dan laten staan. Die verkopen dan elders en zetten het om in Euro's of Dollars oid.
Als het internet afgesloten was zou er geen reden zijn om instagram te bannen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
https://www.britannica.com/event/Holodomorquote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:22 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Als je ze niet allemaal kapotgeschoten krijgt dan zorg je toch gewoon dat ze verhongeren?
Maar ze zijn ermee bezig. Dan is dus mijn vraag, gaat het niet forken als de ene chain niet weet van de andere? En wat is dan het gevolg?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als het internet afgesloten was zou er geen reden zijn om instagram te bannen.
https://bitcoin.stackexch(...)k-have-no-connectionquote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar ze zijn ermee bezig. Dan is dus mijn vraag, gaat het niet forken als de ene chain niet weet van de andere? En wat is dan het gevolg?
65% onafhankelijk, overtuigend maar toch realistischquote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:55 schreef Isdatzo het volgende:
Via The Guardian:
Russian forces reportedly planning 'pseudo referendum' in Kherson
Russian forces are reportedly planning to conduct a “pseudo referendum” in Kherson, the Ukrainian city under Russian occupation.
The deputy head of the local council in Kherson told Reuters that it wants to create a new breakaway republic.
Zouden ze het echt gaan proberen, zo'n puppet regime? Inb4 145% voor onafhankelijkheid gestemd.
quote:US says it is willing to take diplomatic steps to help Ukraine
The US has said it is willing to take diplomatic steps to help the Ukrainian government, reports Reuters.
A state department spokesperson made the comments on Saturday after the Ukrainian president, Volodymyr Zelenskiy, said the west should be more involved in negotiations to end the war.
“If there are diplomatic steps that we can take that the Ukrainian government believes would be helpful, we’re prepared to take them,” the spokesperson said.
“We are working to put the Ukrainians in the strongest possible negotiating position, including by increasing pressure on Russia by imposing severe costs and by providing security assistance to help Ukrainians defend themselves.”
Stalingrad tactiek. De Russen zijn niet echt van vernieuwingquote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
[..]
https://www.britannica.com/event/Holodomor
Nee, en dat staat toch ook gewoon in dat artikel?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:50 schreef michaelmoore het volgende:
Deel haven Vlissingen Tijdelijk Militair Object
Heeft niets , werkelijk Niets te maken met de ontwikkelingen in Oekraine
Uh, nee dus...quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:50 schreef michaelmoore het volgende:
Deel haven Vlissingen Tijdelijk Militair Object
Heeft niets , werkelijk Niets te maken met de ontwikkelingen in Oekraine
Het zou een logische strategie zijn, maar 2 magazijnen, 420 km van elkaar verwijderd, is maar een zwakke aanwijzing (als je vergelijkt met bvb het aantal getroffen ziekenhuizen). Het is natuurlijk mogelijk dat Kiev zo'n aanvallen liever niet meldt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Stalingrad tactiek. De Russen zijn niet echt van vernieuwing
Zoals eerder omschreven denk ik dat Putin de "betere" (mwah) troepen en beter materieel achterhoudt voor een eventueel conflict met de NAVO en / of om zijn eigen veiligheid te garanderen. En daarom brandhout naar Oekraine stuurt.quote:
Lijkt me stug. Zijn "betere" troepen zullen eerder geneigd zijn een coup te plegen als ze het idee krijgen dat ze ook de gehaktmolen in moeten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zoals eerder omschreven denk ik dat Putin de "betere" (mwah) troepen en beter materieel achterhoudt voor een eventueel conflict met de NAVO en / of om zijn eigen veiligheid te garanderen. En daarom brandhout naar Oekraine stuurt.
Dat is niet perse een teken van een goede strategie, meer eentje van paranoia.
Is PMC ook niet heel breed? Dus bijv ook een extern bedrijf wat de catering op een buitenlandse basis doet bijv, of onderhoud van auto'squote:Op zaterdag 12 maart 2022 15:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Een huurling is een non-state actor...
Precies het punt. Daarom worden ze mogelijk ingezet voor de verdediging in Rusland en niet om aan te vallen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lijkt me stug. Zijn "betere" troepen zullen eerder geneigd zijn een coup te plegen als ze het idee krijgen dat ze ook de gehaktmolen in moeten.
Mark? Ben jij het??quote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:54 schreef kibo het volgende:
[..]
Nee, en dat staat toch ook gewoon in dat artikel?
Dat iedere Russischtalige Oekraner aansluiting wil bij Rusland is een grote misvatting.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:11 schreef polderturk het volgende:
Wel apart dat Poetler een etnisch Russisch dorp heeft uitgeroeid.
Dit is genocide.
[ twitter ]
En afgaan voor de hele wereld?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zoals eerder omschreven denk ik dat Putin de "betere" (mwah) troepen en beter materieel achterhoudt voor een eventueel conflict met de NAVO en / of om zijn eigen veiligheid te garanderen. En daarom brandhout naar Oekraine stuurt.
Zelensky had 70% van de stemmen gekregen. Daar zaten natuurlijk ook heel veel Russischtaligen tussen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat iedere Russischtalige Oekraner aansluiting wil bij Rusland is een grote misvatting.
Dat is natuurlijk ook een belangrijke factor, zeker voor een land als Rusland dat zijn macht eigenlijk alleen maar kan uitoefenen langs de militaire as (andere vormen van soft power hebben ze niet of nauwelijks). Dan kun je het je niet echt veroorloven om militair zwak te lijken.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:41 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
En afgaan voor de hele wereld?
Als hij geen nukes had dan zou je dat land binnen no time veroveren. Waarbij de demotivatie van leger en Russische volk de belangrijkste wapens zijn.
Hopelijk spelen die de komende weken ook een grote rol bij de verdediging van Kyiv.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:50 schreef polderturk het volgende:
Het regent TB2 beelden vandaag.
[ twitter ]
Elk land in het vizier van Rusland weet nu wat te doen valt bij een aanval. Heel veel soldaten met anti-tankwapen laten rondlopen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook een belangrijke factor, zeker voor een land als Rusland dat zijn macht eigenlijk alleen maar kan uitoefenen langs de militaire as (andere vormen van soft power hebben ze niet of nauwelijks). Dan kun je het je niet echt veroorloven om militair zwak te lijken.
Of de commandanten(?) dachten dat het weer slechts intimidatie zou zijn (hoe vaak is er een troepenopbouw aan de grens geweest sinds 2014, zonder inval?) en stuurden dienstplichtigen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Idd meteen het land uitgooien. Dit moeten we niet in ons land.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Russische diplomatieke missie ook maar persona non grata verklaren. Als je hier mensen gaat bedreigen. Opkrassen.
In 2014 was het eerder omgekeerd. Het Oekrainse leger had tanks, vliegtuigen en helikopters, de rebellen veel MANPADS en RPGs.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Elk land in het vizier van Rusland weet nu wat te doen valt bij een aanval. Heel veel soldaten met anti-tankwapen laten rondlopen.
waar is dat oorlogstuig allemaal gebleven?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In 2014 was het eerder omgekeerd. Het Oekrainse leger had tanks, vliegtuigen en helikopters, de rebellen veel MANPADS en RPGs.
Ook idd.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:24 schreef tjoptjop het volgende:
Is PMC ook niet heel breed? Dus bijv ook een extern bedrijf wat de catering op een buitenlandse basis doet bijv, of onderhoud van auto's
Als je net zo stompzinnig als de Russen niet gaat ontplooien en je vooral geen manoeuvre gevecht over de breedte wil voeren werkt dat ja...quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:54 schreef Ulx het volgende:
Elk land in het vizier van Rusland weet nu wat te doen valt bij een aanval. Heel veel soldaten met anti-tankwapen laten rondlopen.
Hahaha je weet het wel mooi te verzinnen allemaal.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Precies het punt. Daarom worden ze mogelijk ingezet voor de verdediging in Rusland en niet om aan te vallen.
Maar op een gegeven moment is men in Ukraine ook wel door manschappen heen en dan zullen ze in beeld komen. Dn is het natuurlijk wel een keuze voor de gehaktmolen of een coup.
Zoveel was het niet, maar meer dan de rebellen hadden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waar is dat oorlogstuig allemaal gebleven?
Het leger aan beide zeiden bestaat voor een groot deel uit 40 a 50 jarige. Door een demografische neergang is dat noodzakelijk. Scheelt dat materiaal ten op zichte van 80 jaar terug veel belangrijker is dan infantry.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:43 schreef fubaaar22 het volgende:
De gemiddelde Rus tot zeg 40 a 50 jaar zit toch helemaal niet te wachten op een oorlog. Die wil ook huisje boompje beestje. Wellicht dat daarboven ze nog niet helemaal info vrij kunnen verkrijgen maar een normale jonge Rus wil dit toch zelf ook niet.
Welk land Rusland?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:41 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
En afgaan voor de hele wereld?
Als hij geen nukes had dan zou je dat land binnen no time veroveren. Waarbij de demotivatie van leger en Russische volk de belangrijkste wapens zijn.
Daar lijkt het ook wel op, gezien de verbouwereerde reactie van veel gevangen genomen soldaten die dachten enkel op oefening te gaan.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Of de commandanten(?) dachten dat het weer slechts intimidatie zou zijn (hoe vaak is er een troepenopbouw aan de grens geweest sinds 2014, zonder inval?) en stuurden dienstplichtigen.
Die leren ook gewoon bij hquote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Opzich is dat het idee van belegeren. Zeg maar al zo oud als de mensheid?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:22 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Opzich is dat het idee van belegeren. Zeg maar al zo oud als de mensheid?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:22 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Maar Israel stemde wel voor de resolutie in de VN. Daar hebben ze kennelijk spijt van danquote:Op zaterdag 12 maart 2022 17:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het eerste telefoongesprek met Bennett ging alvast niet goed, hij was de enige leider die nadien niet bedankt werd door Zelensky.
Rusland en Israel tolereren elkaar in het Midden Oosten, ze negeren wat de andere doet, en Israel wil dat zo houden.
Ik denk dat heel veel van die Russische soldaten helemaal geen zin hebben om hun broedervolk te vermoorden. En die wel dachten dat ze met bloemen werden ontvangen nu ook ff een keer achter de oren krabben.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die leren ook gewoon bij h
Je voorbereiden op de oorlog van gister werkt niet zo
Met Gen 4 nightvision kun je kleuren zien 's nachts. Heb ooit door gen 3 gekeken en dat is ook al bizar goed eigenlijk. Kon bijna een kilometer ver een hek zien staan. Het beeld was heel helder en heel scherp. Gen 2 werkten we mee, en dat was goed genoeg om 's nachts op de savanne rond te rijden in Afrika.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Very Expensive High-Tech"...
Kerel..._!
Je kunt het ook overdrijven he.
Klopt. Eerste hoorde ik het niet en nu 1 keer.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:47 schreef quirina het volgende:
NATO= No Action ,Talks Only hoor je steeds vaker.
En nu is er Gen 5 van Elbit Systems (Israel)quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Met Gen 4 nightvision kun je kleuren zien 's nachts. Heb ooit door gen 3 gekeken en dat is ook al bizar goed eigenlijk. Kon bijna een kilometer ver een hek zien staan. Het beeld was heel helder en heel scherp. Gen 2 werkten we mee, en dat was goed genoeg om 's nachts op de savanne rond te rijden in Afrika.
Ik heb er voor de duidelijkheid een mooi grafiekje van gemaakt!quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Klopt. Eerste hoorde ik het niet en nu 1 keer.
Gen-4 en kleur... Heb je daar een linkje van?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Met Gen 4 nightvision kun je kleuren zien 's nachts. Heb ooit door gen 3 gekeken en dat is ook al bizar goed eigenlijk. Kon bijna een kilometer ver een hek zien staan. Het beeld was heel helder en heel scherp. Gen 2 werkten we mee, en dat was goed genoeg om 's nachts op de savanne rond te rijden in Afrika.
Ik zie nog steeds geen kleur...quote:
Er is dan ook nog geen NATO land aangevallen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:47 schreef quirina het volgende:
NATO= No Action ,Talks Only hoor je steeds vaker.
Zou mooi zijn als de kaarten zo vallen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:11 schreef Aether het volgende:
Francis Fukuyama: Russia is heading for an outright defeat in Ukraine
https://www.americanpurpose.com/articles/preparing-for-defeat/
Gebaseerd op wat?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:34 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel van die Russische soldaten helemaal geen zin hebben om hun broedervolk te vermoorden. En die wel dachten dat ze met bloemen werden ontvangen nu ook ff een keer achter de oren krabben.
Te goed om niet even over nemenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:11 schreef Aether het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In feite is dit zelfde gezegd door Malcolm Nance in the podcast The Bureau https://podcasts.apple.co(...)0737?i=1000552560617
En in https://www.reddit.com/r/(...)ines_war_from_april/ , dat filmpje met Nevzorov.
Poetin heeft een hele grote fout gemaakt. En Alexandr Vindman heeft ergens in een interview gezegd dat Poetin hoogstwaarschijnlijk zelf bang is voor radio-actieve straling, hij hecht nogal aan zijn gezondheid. De kans op gebruik van kernwapens door Poetin schat Vindman erg klein.
Om de communicatiekanalen open te houden. Handig als er over een tijdje wel echt onderhandeld moet/kan worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:21 schreef PzKpfw het volgende:
Waarom spreken Macron en Scholz berhaupt nog met die vent? Die is toch voor geen enkele rede vatbaar. Lekker laten gaarkoken in z'n grote Rusland dat straks langzaam maar zeker af zal glijden naar een derdewereldland.
Toch fijn om te weten hoe de vijand denktquote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:21 schreef PzKpfw het volgende:
Waarom spreken Macron en Scholz berhaupt nog met die vent? Die is toch voor geen enkele rede vatbaar. Lekker laten gaarkoken in z'n grote Rusland dat straks langzaam maar zeker af zal glijden naar een derdewereldland.
Nogal zeker van zijn oordeel.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:11 schreef Aether het volgende:
Dat het niet meer 1940 is met geen onafhankelijk nieuws en domme burgers.quote:
quote:Zelensky moet niet janken, aangezien hij in het bezit was van de kernbommen van het oostfront van Rusland. Oekrainine was onafhankelijk van Rusland in 1991
Gelukkig zijn ze wel zo aardig om de veiligheid van vluchtroutes te garanderen en te zorgen dat de bevolking over het nog aanwezige voedsel en drinkwater kan beschikken.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:23 schreef Perrin het volgende:
Dingen die je niet verwacht als je met je tanks binnenrolt.
[ twitter ]
Het is helemaal geen logische strategie. Wellicht vanuit Russisch oogpunt, maar dat gaat een bloedbad worden, hoe dan ookquote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het zou een logische strategie zijn, maar 2 magazijnen, 420 km van elkaar verwijderd, is maar een zwakke aanwijzing (als je vergelijkt met bvb het aantal getroffen ziekenhuizen). Het is natuurlijk mogelijk dat Kiev zo'n aanvallen liever niet meldt.
Op het verloop van de gebeurtenissen tot nog toe? Poetin had een walk-over verwacht, bloemen en vlaggen bij de entree. Is niet gebeurd.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nogal zeker van zijn oordeel.
Gebaseerd waarop?
1e regel uit artikel Fukuyama:quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Op het verloop van de gebeurtenissen tot nog toe? Poetin had een walk-over verwacht, bloemen en vlaggen bij de entree. Is niet gebeurd.
...
Ik zie dat nog niet zo 100% zeker. Militair gezien gaat het misschien langzaam, maar toch redelijk zeker vooruit met de Ruskies.quote:Russia is heading for an outright defeat in Ukraine.
https://www.voanews.com/a(...)r-plant/6482300.htmlquote:Russian Engineers Inspect Seized Ukraine Nuclear Plant
ussian engineers have arrived to measure radiation at a Ukrainian nuclear plant, the seizure of which during Moscow's invasion of the country sparked international alarm, officials said.
Russia occupied Zaporizhzhia, Europe's biggest atomic power plant, after its forces attacked it on March 4.
Its reactors appeared undamaged after the assault despite a fire that broke out there after tanks bombarded it.
Officials from Russia's nuclear company Rosatom arrived at the site Friday, the Ukrainian nuclear agency Energoatom said in a message on Telegram.
The Russians told Ukrainian personnel they were there "to evaluate the radiation level" and "help to repair the plant" which was hit by shells, Energoatom said.
[..]
Vooral vooruit richting Kyiv ja, maar als je daar aan de stadsgrens staat ben je er nog niet h. Erg veel aantrekkelijke opties zijn er dan niet voor de Russen. Belegeren duurt te lang, blok na blok veroveren ook en kost duizenden Russen het leven en de hele stad met de grond gelijk maken past niet heel erg lekker binnen de propaganda die ze in eigen land hebben verkondigd.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
1e regel uit artikel Fukuyama:
[..]
Ik zie dat nog niet zo 100% zeker. Militair gezien gaat het misschien langzaam, maar toch redelijk zeker vooruit met de Ruskies.
Meende ik me te herinneren, heb er nooit mee gekeken. Die gen 3 kon je toen ook nog niet legaal exporteren uit de VS, was nog geclassificeerd. Maar bij Gen 5 is de groene gloed eraf lijkt het, en verschil gen 3 en 4 is niet heel groot.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gen-4 en kleur... Heb je daar een linkje van?
Hier ze je de verschillen tussen Gen-1, 2 en 3...
Anyway, het blijven gewoon restlichtversterkers, niks meer niks minder. Je hebt daarnaast ook nog warmtebeeld en IR natuurlijk.
Maar goed, het gaat mij om die populaire prietpraat van die kerel alsof ze met Darpa's laatste uitvinding rondlopen...
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:11 schreef Aether het volgende:
Dat was wel heel voorbarigquote:Russian planning was incompetent, based on a flawed assumption that Ukrainians were favorable to Russia and that their military would collapse immediately following an invasion. Russian soldiers were evidently carrying dress uniforms for their victory parade in Kyiv rather than extra ammo and rations.
Politiek gezien heeft Rusland al verloren.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vooral vooruit richting Kyiv ja, maar als je daar aan de stadsgrens staat ben je er nog niet h. Erg veel aantrekkelijke opties zijn er dan niet voor de Russen. Belegeren duurt te lang, blok na blok veroveren ook en kost duizenden Russen het leven en de hele stad met de grond gelijk maken past niet heel erg lekker binnen de propaganda die ze in eigen land hebben verkondigd,
Er komen alleen een boel zinkjongens bijquote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
1e regel uit artikel Fukuyama:
[..]
Ik zie dat nog niet zo 100% zeker. Militair gezien gaat het misschien langzaam, maar toch redelijk zeker vooruit met de Ruskies.
Rusland is nog heel ver weg van het toegeven van een nederlaag, er gaan zeker eerst nog honderdduizenden mortieren, duizenden raketten, en tientallen of honderden clusterbommen, thermobarische bommen en misschien zelfs wel kleine tactische kernwapens, neerdalen op de Oekrainse steden voordat Rusland toegeeft aan verlies.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:57 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[..]
Dat was wel heel voorbarig
Demotiverend? Die worden alleen maar razender.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Politiek gezien heeft Rusland al verloren.
Militair gezien nog lang niet, denk ik.
Anonieme buitenwijk van Kyiv in puin knallen lijkt mij redelijk demotiverend voor de Oekraners en past aardig binnen de Russische strategie.
Raken ze eigenlijk ook nog militaire doelen met al die bommen? Of is het weer net als in de Tweede Wereldoorlog totaal zinloos allemaal?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Rusland is nog heel ver weg van het toegeven van een nederlaag, er gaan zeker eerst nog honderdduizenden mortieren, duizenden raketten, en tientallen of honderden clusterbommen, thermobarische bommen en misschien zelfs wel kleine tactische kernwapens, neerdalen op de Oekrainse steden voordat Rusland toegeeft aan verlies.
Je snapt toch zeker wel dat de Russen koste wat het kost gaan winnen?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Op het verloop van de gebeurtenissen tot nog toe? Poetin had een walk-over verwacht, bloemen en vlaggen bij de entree. Is niet gebeurd.
Poetin had een korte strijd verwacht, een Oekraens leger dat het bij het zien van de keurtroepen van het machtige buurland in de broek zou doen. Is niet gebeurd.
Poetin had de door iedereen als zwak beschreven president Zelenskyy die op moment van inval nog maar op 25 % steun onder de Oekraeners genoot op de eerste dag overal verwacht, maar niet in Oekrane. Kwam ook al anders uit.
Poetin had gehoopt dat een angstige en timide Zelenskyy vanuit een veilig buitenland onmiddellijk het hoofd zou buigen en half Oekrane opgeven. Is ook al niet gebeurd.
Ook hier op Fok! in dit topic zijn de posts uit het begin dat Zelenskyy zich maar moest overgeven om meer bloedvergieten te voorkomen al een tijdje verstomd.
De Russen gaan niets anders veroveren dan een platgebrande puinhoop met 40 miljoen mensen die elke Rus de kop in zullen slaan zodra ze de kans krijgen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:12 schreef halfway het volgende:
[..]
Je snapt toch zeker wel dat de Russen koste wat het kost gaan winnen?
Oekrane moet zich overgeven voordat ze met de grond gelijk gemaakt zijn.
Het probleem is de eenzijdige berichtgeving. Niets over een enkel Russisch succes. Als je alle berichten moet geloven was het Russusch leger allang verslagen. Maar nog steeds en zeker in het zuiden verliezen ze amper terrein. Ik ben nog niet geheel overtuigd dat het gespeeld is op een korte termijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Raken ze eigenlijk ook nog militaire doelen met al die bommen? Of is het weer net als in de Tweede Wereldoorlog totaal zinloos allemaal?
Fukuyama heeft niet meegekregen wat er destijds in Grozny is gebeurd tijdens de 2e oorlog?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:11 schreef Aether het volgende:
Hoe wijdverspreid zijn die dingen nu?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gen-4 en kleur... Heb je daar een linkje van?
Hier ze je de verschillen tussen Gen-1, 2 en 3...
Anyway, het blijven gewoon restlichtversterkers, niks meer niks minder. Je hebt daarnaast ook nog warmtebeeld en IR natuurlijk.
Maar goed, het gaat mij om die populaire prietpraat van die kerel alsof ze met Darpa's laatste uitvinding rondlopen...
In de categorie "ontplofgranaat"quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Very Expensive High-Tech"...
Kerel..._!
Je kunt het ook overdrijven he.
Nee, ik snap de de Oekraeners koste wat kost gaan winnen. Desnoods met de grond gelijk gemaakt, maar ze gaan niet opgeven. Poetin had al verloren bij de eerste tank die de grens over ging, bij het eerste schot dat werd gelost. Politiek, economisch en over een paar weken ook militair. Daarom hadden verstandige mensen de kans op deze actie ook op 0 geschat. Dat Russische parade-leger is niet opgewassen tegen het afgetrande Oekranische vechtleger, dat bovendien op eigen terrein vecht en hulp (proviand, rustige schuilplekken om even bij te slapen) krijgt van de bevolking.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:12 schreef halfway het volgende:
[..]
Precisiebommen zijn op.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Raken ze eigenlijk ook nog militaire doelen met al die bommen? Of is het weer net als in de Tweede Wereldoorlog totaal zinloos allemaal?
Je hebt gelijk maar het is politieke en militaire strategie.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:21 schreef PzKpfw het volgende:
Welnee, Ukraine moet het uithouden tot Putin via een coup wordt afgezet en de coupplegers de oorlog stoppen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:12 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik denk dat wat wij 'zinloos' vinden, iets heel anders is dan 'zinloos' in het ogen van het Russische leger.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Binnen de inf volgens mij iedereen... Vroeger moest je het doen met 1 HV-hand en de HV-MAG...quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:25 schreef jeroen25 het volgende:
Hoe wijdverspreid zijn die dingen nu?
Krijgt iedere infanterist er een? Of n per groep/peloton/etc?
Ik denk dat het Russische leger toch echt graag militaire doelen wil raken want op deze manier bereiken ze helemaal niets. Bombardementen verharden de bevolking van het verdedigende land vaak alleen maar in hun strijd.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik denk dat wat wij 'zinloos' vinden, iets heel anders is dan 'zinloos' in het ogen van het Russische leger.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:22 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd. Het zou een stunt zijn.
Hoe langer het duurt, hoe nadeliger voor beiden, sowieso economisch, maar ook de politieke impact, zowel nationaal als internationaal, loopt elke dag dat het conflict langer duurt verder op. Voor Oekraine en Zelensky is de politieke impact positief, maar voor Putin is het elke dag politiek 'kostbaarder' om te stoppen, en eigenlijk is het al zover dat hij niet terug kan. De enige wijze waarop dit conflict redelijkerwijs binnen afzienbare tijd tot een einde gebracht kan worden is een politieke coup in Rusland, maar ook dat is nog ver weg helaas.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het probleem is de eenzijdige berichtgeving. Niets over een enkel Russisch succes. Als je alle berichten moet geloven was het Russusch leger allang verslagen. Maar nog steeds en zeker in het zuiden verliezen ze amper terrein. Ik ben nog niet geheel overtuigd dat het gespeeld is op een korte termijn.
Maar hoe denk je met circa 200.000 troepen een geheel land te bezetten? Dat lukt niet. Als verdedigend land heb je alle voordelen. Zeker in steden inclusief burgers. Dat lukt geen enkel leger.
Het ziet er naar uit dat de plannen niet klopte. Aan hun materieel zal het niet liggen maar hun tactiek faalt vooralsnog.
Maar hoe langer het duurt hoe nadeliger het wordt voor beide partijen. Voor de Russen economisch. Voor de Oekrane onrust dat nog jaren kan duren met alle gevolgen.
Samengevat een compleet zinloze missie van de Russen die geen winnaars kent.
Lijkt me sterk, volgens de laatste kaarten ligt Mariupol inmiddels 50 kilometer ingesloten van de frontlinie. En als ze dat dorp hebben dan betekent het nog niet dat er ook een corridor naar de stad is.quote:
Denk alleen de Ukrainse, Amerikaanse, Britse en Canadese special forces teams.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:25 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe wijdverspreid zijn die dingen nu?
Krijgt iedere infanterist er een? Of n per groep/peloton/etc?
Mijn mening: De Russen kunnen dit niet winnen. Zeker niet met circa 200.000 man aan troepen. Net zoals wij(NAVO) Rusland nooit kunnen bezetten. Als de Russen zich dat nu zouden realiseren en zich terugtrekken is er nog hoop.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe langer het duurt, hoe nadeliger voor beiden, sowieso economisch, maar ook de politieke impact, zowel nationaal als internationaal, loopt elke dag dat het conflict langer duurt verder op. Voor Oekraine en Zelensky is de politieke impact positief, maar voor Putin is het elke dag politiek 'kostbaarder' om te stoppen, en eigenlijk is het al zover dat hij niet terug kan. De enige wijze waarop dit conflict redelijkerwijs binnen afzienbare tijd tot een einde gebracht kan worden is een politieke coup in Rusland, maar ook dat is nog ver weg helaas.
Waarom tikt niemand dan ff zo'n ATGM tegen die tanks. Die dingen staan daar zonder bescherming stil.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:47 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/video/2420(...)t-me-mijn-kind-terug
.....
Is wel 50km aan niemandsland dat er tussen ligt h, ik denk dat praktisch iedereen die daar ooit woonde in de oorlog in 2014 gevlucht is.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, volgens de laatste kaarten ligt Mariupol inmiddels 50 kilometer ingesloten van de frontlinie. En als ze dat dorp hebben dan betekent het nog niet dat er ook een corridor naar de stad is.
paar dagen geleden maakte Putin bekend dat hij 8 generaals had ontslagen. De sukkels waren incompetent en hadden hem ook nog verkeerd ingelicht.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe langer het duurt, hoe nadeliger voor beiden, sowieso economisch, maar ook de politieke impact, zowel nationaal als internationaal, loopt elke dag dat het conflict langer duurt verder op. Voor Oekraine en Zelensky is de politieke impact positief, maar voor Putin is het elke dag politiek 'kostbaarder' om te stoppen, en eigenlijk is het al zover dat hij niet terug kan. De enige wijze waarop dit conflict redelijkerwijs binnen afzienbare tijd tot een einde gebracht kan worden is een politieke coup in Rusland, maar ook dat is nog ver weg helaas.
Goed punt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is wel 50km aan niemandsland dat er tussen ligt h, ik denk dat praktisch iedereen die daar ooit woonde in de oorlog in 2014 gevlucht is.
ontslagen dat valt mee, Kim il Un zou ze laten afmaken, Stalin zou ze naar de Goelag gestuurd hebben om te houthakken met minus 50 Cquote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:54 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
paar dagen geleden maakte Putin bekend dat hij 8 generaals had ontslagen. De sukkels waren incompetent en hadden hem ook nog verkeerd ingelicht.
toen ik dat las dacht ik dat hij dit als een excuus, een uitweg, kon gebruiken om zich terug te trekken.
maar helaas horen we daar niks meer over
https://www.dailymail.co.(...)efield-failures.html
quote:Croatia criticized Nato following crash of Soviet-era drone
Croatian officials criticized Nato today for what they described as a slow reaction to a military drone crashing into a field near a student dormitory in the Croatian capital, the Associated Press is reporting.
The Soviet-era Tu-141 “Strizh” reconnaissance drone apparently flew from the Ukrainian war zone through the airspace of three Nato member states – Romania, Hungary and Croatia – before coming down in the capital city of Zagreb, damaging about 40 parked cars. No one was hurt.
Both Russia and Ukraine have denied launching the drone, but military experts say Ukraine is the only known current operator of the Tu-141.
Nato, which exists in part to help protect and alert its member states from surprise occurrences such as this, said the alliance’s integrated air and missile defense had tracked the drone’s flight path. But Andrej Plenković, Croatian prime minister, said Nato reacted only after questions were posed by journalists.
“We cannot tolerate this situation, nor should it have ever happened,” Plenković said while visiting the crash site.
“This was a pure and clear threat and both Nato and the EU should have reacted,” he said. “We will work to raise the readiness not only of us but of others as well. “
Al bedacht ik me net (misschien onterecht) dat een verlaten dorpje eigenlijk wel een ideaal punt is om je op te stellen als Russen zijnde.quote:
putin is een kindermoordenaar, ze zouden hem aan de hoogste brug moeten laten ophangenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:54 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
paar dagen geleden maakte Putin bekend dat hij 8 generaals had ontslagen. De sukkels waren incompetent en hadden hem ook nog verkeerd ingelicht.
toen ik dat las dacht ik dat hij dit als een excuus, een uitweg, kon gebruiken om zich terug te trekken.
Lijkt me terecht dat ze not amused zijn.quote:
Mwah, blijft wel de Daily Mail h. Die hebben historisch gezien een nogal moeizame relatie met de objectieve realiteit.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:54 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Misschien wachten ze totdat het snachts is. Lijkt me een stuk veiliger om om 3.00 snachts je anti tank raket af te schieten en dan te verdwijnen in de duisternis.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:50 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Waarom tikt niemand dan ff zo'n ATGM tegen die tanks. Die dingen staan daar zonder bescherming stil.
En je moet een schot hebben met het juiste type.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Misschien wachten ze totdat het snachts is. Lijkt me een stuk veiliger om om 3.00 snachts je anti tank raket af te schieten en dan te verdwijnen in de duisternis.
Er is volgens mij een redelijk gebrek aan night vision dus ATGMs worden "gewoon" overdag gebruikt. Je moet die dingen richten + als je gewoon raak schiet is 99 van de 100 keer tank + crew gewoon klaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Misschien wachten ze totdat het snachts is. Lijkt me een stuk veiliger om om 3.00 snachts je anti tank raket af te schieten en dan te verdwijnen in de duisternis.
kan zijn ja. in nrc vond ik dit niet terug iddquote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mwah, blijft wel de Daily Mail h. Die hebben historisch gezien een nogal moeizame relatie met de objectieve realiteit.
De Standaard.quote:Duizenden Albanezen protesteren tegen prijsverhogingen
Duizenden Albanezen zijn zaterdag in de hoofdstad Tirana op straat opgegaan om te protesteren tegen de prijsverhogingen. Als gevolg van de oorlog in Oekrane zijn de brandstofprijzen er op een week tijd met 40 procent gestegen. Voor de Russische inval in Oekrane kostte een liter diesel aan de pomp nog 180 lek (1,46 euro). Voor diezelfde liter moeten Albanezen nu 190 lek (2,36 euro) neertellen.
Het is al de vierde dag van massaal protest in verschillende Albanese steden. In het Balkanland verdienen mensen gemiddeld 490 euro per maand. De koopkracht van de Albanezen is al zwak, maar dreigt nu nog hard te worden getroffen door de prijsstijgingen. Betogers hielden borden in de lucht en scandeerden slogans gericht aan het kabinet van premier Edi Rama, terwijl ze van het Skanderbeg-plein in Tirana naar de regeringszetel stapten. In de noordelijke stad Lezha blokkeerde een groep manifestanten korte tijd het verkeer op een nationale weg.
Op de sterke prijsstijgingen van de brandstofprijzen volgden prijsstijgingen van de levensmiddelen. Ook daar zit de oorlog in Oekrane voor iets tussen: zowel Oekrane als Rusland voeren levensmiddelen, met name graan, uit. De Albanese regeringsleider beloofde vrijdag om tussen te komen in de verkoop van brandstof. De marges van de handelaars moeten worden geplafonneerd en de prijzen aan de pomp zullen dagelijks worden vastgesteld.
Dat is niet zo lek voor zequote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Standaard.
De 190 lek zal een typfout zijn, 2,36 is 290 lek.
Misschien wel eens nuttig voor Brussel om te kijken of die nog ondersteund kunnen worden op de een of andere manier. Als we weer terug gaan naar een periode van great power conflict, wat wel waarschijnlijk lijkt, kun je maar beter goed je best doen om de westelijke Balkan bij je te trekken.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Standaard.
De stijging van de graanprijzen blijft nog een beetje onder de radar maar is veel bedreigender. Niet met de auto rijden is onhandig, niet eten is van een andere orde.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Standaard.
Oekraine wint Europees gezien de meeste sympathie en Rusland als land zijnde verliest over de langere termijn het meest als het in zn huidige vorm blijft bestaan.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het probleem is de eenzijdige berichtgeving. Niets over een enkel Russisch succes. Als je alle berichten moet geloven was het Russusch leger allang verslagen. Maar nog steeds en zeker in het zuiden verliezen ze amper terrein. Ik ben nog niet geheel overtuigd dat het gespeeld is op een korte termijn.
Maar hoe denk je met circa 200.000 troepen een geheel land te bezetten? Dat lukt niet. Als verdedigend land heb je alle voordelen. Zeker in steden inclusief burgers. Dat lukt geen enkel leger.
Het ziet er naar uit dat de plannen niet klopte. Aan hun materieel zal het niet liggen maar hun tactiek faalt vooralsnog.
Maar hoe langer het duurt hoe nadeliger het wordt voor beide partijen. Voor de Russen economisch. Voor de Oekrane onrust dat nog jaren kan duren met alle gevolgen.
Straks extra graan zaaien en geen graan als veevoer?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
De stijging van de graanprijzen blijft nog een beetje onder de radar maar is veel bedreigender. Niet met de auto rijden is onhandig, niet eten is van een andere orde.
Dat komt omdat de Russen zichzelf in de voet zouden schieten met berichtgeving, er is immers geen oorlog, het is immers een bevrijdingsactie. Dan kan je bezwaarlijk militaire successen gaan claimen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als Putin een incompetent leger in Oekraine heeft zitten en maar liefst 8!!! generaals (!!!) moet ontslaan omdat ze incompetent zijn dan kan het 2 dingen betekenen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:54 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmfquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Standaard.
Straks extra zaaien zal wel moeten/kunnen. Maar we moeten de komende periode ook eten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Straks extra graan zaaien en geen graan als veevoer?
Het is wel verbijsterend hoeveel graan je als persoon per jaar nodig hebt voor brood, pasta, pizza… Ik heb wat grond en zitten overwegen iets om te laten ploegen voor graan, maar het gaat niet om iets van 10 x10 meter, je hebt meer nodig. Iemand een idee hoeveel m^2 voor een kilo meel? (Ik niet!)
Maar met de wetenschap van straks tekort kunnen we we nu meer zaaien. En varkens en kippen eten maar iets anders dit jaar.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:27 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
https://www.reddit.com/r/(...)om_kharkiv_area_the/
Het kan ook allebei zijn he.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Putin een incompetent leger in Oekraine heeft zitten en maar liefst 8!!! generaals (!!!) moet ontslaan omdat ze incompetent zijn dan kan het 2 dingen betekenen.
Het Russische leger is werkelijk in dramatische staat, of de 8 generaals weigerden mee te werken aan een gebed zonder einde en vormden een gevaar voor Putin zelf.
Jaja, propaganda werkt twee kanten op...quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:27 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Bewuste gesprek: https://www.reddit.com/r/(...)om_kharkiv_area_the/
Transcript in de comments. Zou wat zijn als dat klopt, maar niet helemaal onverwacht.
Ik dacht dat hij die 6 8 (precieze aantal blijft een beetje in nevelen gehuld) had ontslagen omdat ze hem verkeerde info hadden gegeven (namelijk binnen 3 dagen ga je triomfantelijk een militaire parade afnemem in Kiev). De ontslagen generaals lopen niet in Oekrane rond, maar mochten met enige regelmaat aanschuiven bij de thee in het Kremlin om Poetin te vertellen wat hij wilde horen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Putin een incompetent leger in Oekraine heeft zitten en maar liefst 8!!! generaals (!!!) moet ontslaan omdat ze incompetent zijn dan kan het 2 dingen betekenen.
Het Russische leger is werkelijk in dramatische staat, of de 8 generaals weigerden mee te werken aan een gebed zonder einde en vormden een gevaar voor Putin zelf.
Maar Oekrane zaait nu ook nog niet, zelfs niet in vredestijd, toch? Het vriest daar nog 15 graden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Straks extra zaaien zal wel moeten/kunnen. Maar we moeten de komende periode ook eten.
Als mijn J2 branch zulk knoeiwerk had afgeleverd had ik ze ook hoogstpersoonlijk afgeleverd in de Goelag.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:24 schreef Beathoven het volgende:
Natuurlijk, daarom ook de disclaimer.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jaja, propaganda werkt twee kanten op...
Ik had dat begrepen maar het zijn geen lage rangen. Als je 6 tot 8 generaals ontslaat waarmee je nauw samenwerkt dan is het niet dat je even een blik generaals elders opentrekt die ook nog eens competent zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij die 6 8 (precieze aantal blijft een beetje in nevelen gehuld) had ontslagen omdat ze hem verkeerde info hadden gegeven (namelijk binnen 3 dagen ga je triomfantelijk een militaire parade afnemem in Kiev). De ontslagen generaals lopen niet in Oekrane rond, maar mochten met enige regelmaat aanschuiven bij de thee in het Kremlin om Poetin te vertellen wat hij wilde horen.
Hoezo niet? Lopen er zat rond.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:35 schreef Beathoven het volgende:
Ik had dat begrepen maar het zijn geen lage rangen. Als je 6 tot 8 generaals ontslaat waarmee je nauw samenwerkt dan is het niet dat je even een blik generaals elders opentrekt die ook nog eens competent zijn.
Lui door promoveren kan altijd h, erger kan het er schijnbaar toch niet op worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik had dat begrepen maar het zijn geen lage rangen. Als je 6 tot 8 generaals ontslaat waarmee je nauw samenwerkt dan is het niet dat je even een blik generaals elders opentrekt die ook nog eens competent zijn.
Een land bestaat uit zijn volk, de rest is modder. Ook al bombardeert Putin elke vierkante millimeter van het grondgebied dan nog kan hij Ukaraine niet veroveren.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:12 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja, maar die hebben dan waarschijnlijk wel wat eigen stafleden die ze mee willen nemen. Kortom: Reorganiseren, en dat duurt even. En wat doe je met de oude posities van die lui?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lui door promoveren kan altijd h, erger kan het er schijnbaar toch niet op worden.
Kijken of ze het beter doen dan die Tsjetsjenen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:41 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)d_fighters_from_the/
https://www.businessinsid(...)aine-invasion-2022-3
Putin offers battle-hardened fighters from the Middle East up to $3,000 a month to reinforce Russia's invasion of Ukraine
• On Friday, Putin approved 16,000 volunteers from the Middle East to be deployed alongside the Russian troops.
• Experts believe most will be recruited from Syria.
• This news comes as Russia has been frustrated by the strong Ukranian resistance.
Dat kan zijn, maar de creme de la creme aan wereldwijde strategen helpen Oekraine momenteel direct en indirect. Die zul je niet in Rusland vinden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als mijn J2 branch zulk knoeiwerk had afgeleverd had ik ze ook hoogstpersoonlijk afgeleverd in de Goelag.
dan promoveert ie 10 kolonels die zich mogen bewijzen of anders naar het strafkampquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar wel mimimimi doen wanneer het westen de wapens levert waarmee Oekraners hun eigen land kunnen verdedigenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin offers battle-hardened fighters from the Middle East up to $3,000 a month to reinforce Russia's invasion of Ukraine
• On Friday, Putin approved 16,000 volunteers from the Middle East to be deployed alongside the Russian troops.
• This news comes as Russia has been frustrated by the strong Ukranian resistance.
Kunnen we deze niet ergens uit het water/de lucht knallen? Of neermaaien bij het ophaalpunt?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik denk dat de grofweg de helft binnen een week al aan de Oekraens-Poolse grens staatquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kijken of ze het beter doen dan die Tsjetsjenen.
Ik vermoed dat de Ukrainers door de USA middels low orbit satellites, exact op de hoogte gehouden worden van de exacte locaties van loslopende groepjes russenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar de creme de la creme aan wereldwijde strategen helpen Oekraine momenteel direct en indirect. Die zul je niet in Rusland vinden.
En als je geen wereldklasse kwaliteit in huis hebt n kan krijgen n je ontslaat een zooi topkwaliteit van de B-lichting dan ga je achteruit.
Kijken of die ze gaan doorlaten. Komen straks anders mooi vast te zitten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:47 schreef Tocadisco het volgende:
Ik denk dat de grofweg de helft binnen een week al aan de Oekraens-Poolse grens staat
$ of roebels? Heeft hij berhaupt nog wel geld om ze te betalen? Of denkt hij : kijken wie er levend terugkomen, dan zien we verder.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat kunnen ze wel, maar daarmee vallen ze direct een ander land aan.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de Ukrainers door de USA middels low orbit satellites, exact op de hoogte gehouden worden van de exacte locaties van loslopende groepjes russen
Dat er nog geen satelliet oorlog is verbaasd me , kennelijk zijn de russen daar nog niet toe in staat , of dat we daar niets van af weten
Zombie nationquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lui door promoveren kan altijd h, erger kan het er schijnbaar toch niet op worden.
Wat @michaelmoore al zei: Die oude posities vul je gewoon in met luitjes die nog een rang lager zijn. En zo verder en zo verder totdat je netjes volgens het Peter principle al je posities weer gevuld hebt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, maar die hebben dan waarschijnlijk wel wat eigen stafleden die ze mee willen nemen. Kortom: Reorganiseren, en dat duurt even. En wat doe je met de oude posities van die lui?
Ik las ook wel (hier in dit topic althansquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
Ik vermoed dat de Ukrainers door de USA middels low orbit satellites exact op de hoogte gehouden worden van de exacte locaties van loslopende groepjes russen
Raketten die de ruimte kunnen bereiken kosten 30 miljoen per stuk. Ze hebben idd eentje gebouwd voor hun test maar denk niet dat ze een hele voorraad ervan hebben als er geen concrete reden daarvoor is.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de Ukrainers door de USA middels low orbit satellites, exact op de hoogte gehouden worden van de exacte locaties van loslopende groepjes russen
https://www.dw.com/en/mod(...)pace-wars/a-54691887
Dat er nog geen satelliet oorlog is verbaasd me , kennelijk zijn de russen daar nog niet toe in staat , of dat we daar niets van af weten
https://www.popularmechan(...)98/kh-11-satellites/quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:50 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik las ook wel (hier in dit topic althans) dat er wat wantrouwen is, vermoeden van veel infiltranten ed, en men dus niet al te exact durft te zijn met dit soort dingen.
Ik denk niet dat Spaxe X enig idee heeft over welke informatie het Amerikaanse leger wel en niet, en hoe gedetailleerd precies, doorgeeft.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.popularmechan(...)98/kh-11-satellites/
Ik vermoed dat space X hier wel veel meer over weet
Aha.. nieuw hoofdstukquote:
Rusland heeft geld "zat". Waar ze een kuub gas voor tien cent verkocht is dat nu bijna twee euro. Dat is prima cashen voor ruslandquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
$ of roebels? Heeft hij berhaupt nog wel geld om ze te betalen? Of denkt hij : kijken wie er levend terugkomen, dan zien we verder.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat komt omdat de Russen zichzelf in de voet zouden schieten met berichtgeving, er is immers geen oorlog, het is immers een bevrijdingsactie. Dan kan je bezwaarlijk militaire successen gaan claimen.
De Russische media hoef ik niet te lezen. Die zullen uiteraard alleen maar hun onzin verkopen. Maar vanuit de Oekrane komt toch ook veel desinformatie.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jaja, propaganda werkt twee kanten op...
Competent is in dit geval: zeggen wat Poetin wil horen. Als je zegt wat je denkt, ga je sowieso per direct de laan uit. En als je zegt wat Poetin wil horen, maar zaken gaan niet zoals Poetin wilde horen, is een enkele reis Siberi snel geboekt. Wat je noemt een verlies-verlies-situatie. Ik vermoed dan ook niet dat ze voor dit baantje in de rij staan nu.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
SPace X heeft een stel spy satelites voor USA army gelanceerd dit jaarquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:53 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Spaxe X enig idee heeft over welke informatie het Amerikaanse leger wel en niet, en hoe gedetailleerd precies doorgeeft.
Ja, maar hoe weten ze daarmee wat het leger wel en niet doorgeeft?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
SPace X heeft een stel spy satelites voor USA army gelanceerd dit jaar
[ afbeelding ]
nee dat weet Space X niet uiteraard , maar wel wat ze daar geparkeerd hebben in een low orbit boven Oekrainequote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:54 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, maar hoe weten ze daarmee wat het leger wel en niet doorgeeft?
Ik ben nu een live programma aan het kijken en analisten zeggen dat het Russische leger is gezakt en Putin's reputatie in Rusland zwaar onder vuur ligt. Het leger is compleet incompetent. Van communicatie tot aan logistiek transport, niks is verlopen zoals Putin het had verwacht. Dat is dan ook gelijk de reden waarom 8 generaals zijn ontslagen. Ze hebben Putin totaal misleid. Putin is hopeloos en dat zien we terug aan de import van 20.000 betaalde soldaten uit Syri.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar dit is een informatie oorlog en die wordt gewonnen door de USAquote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik ben nu een live programma aan het kijken en analisten zeggen dat het Russische leger is gezakt en Putin's reputatie in Rusland zwaar onder vuur ligt. Het leger is compleet incompetent. Van communicatie tot aan logistiek transport, niks is verlopen zoals Putin het had verwacht. Dat is dan ook gelijk de reden waarom 8 generaals zijn ontslagen. Ze hebben Putin totaal misleid. Putin is hopeloos en dat zien we terug aan de import van 20.000 betaalde soldaten uit Syri.
quote:SpaceX launches classified spy satellite for US military, lands ...
https://www.space.com > spacex-launches-nrol-87-spy-s...
2 Feb 2022 -- SpaceX sent a U.S. spy satellite to orbit today (Feb. 2) in the second of three planned launches over a four-day stretch.
Ik zag z'n roodgebakerde zwaar boze gezicht van Putin al helemaal voor mequote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik ben nu een live programma aan het kijken en analisten zeggen dat het Russische leger is gezakt en Putin's reputatie in Rusland zwaar onder vuur ligt. Het leger is compleet incompetent. Van communicatie tot aan logistiek transport, niks is verlopen zoals Putin het had verwacht. Dat is dan ook gelijk de reden waarom 8 generaals zijn ontslagen. Ze hebben Putin totaal misleid. Putin is hopeloos en dat zien we terug aan de import van 20.000 betaalde soldaten uit Syri.
Denk dat US/UK/Nato de communicatie van de Russen vooral heel goed monitoord en deelt met de Oekrainers. Hopelijk kunnen ze generaals blijven targetten, dat gaat toch wat sneller pijn doen dan soldaten van lagere rang.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vermoed dat space X hier wel veel meer over weet
Zou me niks verbazen als dat helemaal geen decreet is, maar douaniers die zich bedenken dat hun salaris in roebels weinig waard is.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:49 schreef slashdotter3 het volgende:
ABC News Foreign Correspondent mannetje is z'n dure spullen kwijt
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat lijkt me ook. De vervangende generaals zullen ook wel orders geven om uit te vissen hoe de voorgangers gepakt werden. Dat houdt ze wel bezig.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Denk dat US/UK/Nato de communicatie van de Russen vooral heel goed monitoord en deelt met de Oekrainers. Hopelijk kunnen ze generaals blijven targetten, dat gaat toch wat sneller pijn doen dan soldaten van lagere rang.
De tweet is verwijderd?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:49 schreef slashdotter3 het volgende:
ABC News Foreign Correspondent mannetje is z'n dure spullen kwijt
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:59 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Ik zag z'n roodgebakerde zwaar boze gezicht van Putin al helemaal voor me
Rusland heeft voor wat het vroeger was op ruimtevaartgebied en tech de reputatie nog (wat voor een belangrijk deel uit Oekraine kwam trouwens) Daarom overschatten we ze met vele mijlen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.dw.com/en/mod(...)pace-wars/a-54691887
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:59 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Ik zag z'n roodgebakerde zwaar boze gezicht van Putin al helemaal voor me
Daar zijn bakken met geld heengegaan. Maar een paar mennekes vonden die miljarden beter besteed aan villa's in Londen en Parijs, en een superjacht of 2 in Saint Tropez. Fatsoenlijke investering in defensie be damned.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Rusland overigens zo ambitieus en vooruitstrevend was als in de vroege Sovjet-tijd dan had men nu een uiterst effectief leger gehad. Daar is, behalve voor paradedoeleinden (lees: Putin zn ego opkrikken) nooit veel geld in gestoken.
Misschien kan onze leeuw die een zootje geiten aanstuurt het slagveld maar beter zelf betreden met z'n ontblote bovenlijf.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Republikeinenquote:
quote:Cawthorn describes himself as a Christian and a constitutional conservative. In August 2020, during his campaign for Congress, several women accused him of sexually aggressive behavior, sexual misconduct, and sexual assault.[6] Numerous former classmates support allegations that Cawthorn harassed women while in college
Meh, alsof Oekrane net zo'n type land is als Parijs of VK. Oekrane is niet het Westen. Net zo'n corrupt oligarchen land als Rusland of Belarus. Het is geen West Europa.quote:
Dus die Russische soldaten hadden geluk, teruggaan, en hun eigen collegae zouden ze afslachten, dan maar vooruit en je overgeven aan de eerste de beste Oekraense soldaat.quote:
Ja, alsof er bommen op Parijs gaan vallen als er geen no fly zone in Oekrane wordt ingesteld.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Meh, alsof Oekrane net zo'n type land is als Parijs of VK. Oekrane is niet het Westen. Net zo'n corrupt oligarchen land als Rusland of Belarus. Het is geen West Europa.
Nee hier komt geen oorlog.
Allemaal onzin. Zo heb je ook verhalen dat het AZOV bataljon zijn eigen burgers afknalt als ze willen vluchten. Dit omdat ze moeten dienen als schild.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dus die Russische soldaten hadden geluk, teruggaan, en hun eigen collegae zouden ze afslachten, dan maar vooruit en je overgeven aan de eerste de beste Oekraense soldaat.
Alsof Poetin met atoombommen gaat smijten als hij wat straaljagers verliest boven een ander land.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, alsof er bommen op Parijs gaan vallen als er geen no fly zone in Oekrane wordt ingesteld.
Klopt. En die bakken met geld die naar het leger zijn gegaan zijn naar de show-off gegaan. Niet naar modernisatie van de opleidingen of simulators. Daarbij is defensie een hele andere tak van sport dan een offensief voeren waar geen hart in zit.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Daar zijn bakken met geld heengegaan. Maar een paar mennekes vonden die miljarden beter besteed aan villa's in Londen en Parijs, en een superjacht of 2 in Saint Tropez. Fatsoenlijke investering in defensie be damned.
Rusland levert wat het volgens de lange-termijn contracten moet. Die afgesproken prijzen liggen veel lager dan de spot market prijs.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:53 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Rusland heeft geld "zat". Waar ze een kuub gas voor tien cent verkocht is dat nu bijna twee euro. Dat is prima cashen voor rusland
quote:Ukraine: Russia planning to take full control of Zaporizhzhya nuclear plant
Ukraine officials informed the International Atomic Energy Agency, the UN’s nuclear watchdog, that Russia was planning to take “full and permanent” control of the Zaporizhzhya nuclear plant – an allegation that Russia denied.
Russian forces seized control of the plant – the largest of its kind in Europe – last week after an attack that started a fire close to one of its six reactors and drew condemnation from a number of world leaders as being reckless and irresponsible.
Since then, about 400 Russian soldiers were “being present full time on site” and the plant remains under the control of the Russian military forces’ commander, as Petro Kotin, president of Ukraine’s nuclear power plant operator Energoatom, wrote in a letter to the UN.
Efforts to repair damaged power lines at the Chernobyl nuclear plant were also ongoing.
Agree. Tot zover is het russische leger 1 grote let down. Nog meer dan verwacht zelfs. Putain lost.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt. En die bakken met geld die naar het leger zijn gegaan zijn naar de show-off gegaan. Niet naar modernisatie van de opleidingen of simulators. Daarbij is defensie een hele andere tak van sport dan een offensief voeren waar geen hart in zit.
Parijs, oppervlakte 106 km^2, Kiev oppervlakte 839 km^2 , ongeveer 8 x zo grootquote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Meh, alsof Oekrane net zo'n type land is als Parijs of VK. Oekrane is niet het Westen. Net zo'n corrupt oligarchen land als Rusland of Belarus. Het is geen West Europa.
Nee hier komt geen oorlog.
quote:
Maar tijdens een oefening?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:30 schreef Ulx het volgende:
Deserteren in oorlogstjd wordt over het algemeen hard bestraft.
Maar is dat dan goed nieuws? Een hopeloze Putin is misschien nog wel gevaarlijkste. Hopelijk wordt ie van binnenuit weggewerkt binnenkort.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 22:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |