abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204056297
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 21:54 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]
paar dagen geleden maakte Putin bekend dat hij 8 generaals had ontslagen. De sukkels waren incompetent en hadden hem ook nog verkeerd ingelicht.
toen ik dat las dacht ik dat hij dit als een excuus, een uitweg, kon gebruiken om zich terug te trekken.
maar helaas horen we daar niks meer over
https://www.dailymail.co.(...)efield-failures.html
putin is een kindermoordenaar, ze zouden hem aan de hoogste brug moeten laten ophangen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204056329
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 21:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lijkt me terecht dat ze not amused zijn.
pi_204056334
quote:

[..]
paar dagen geleden maakte Putin bekend dat hij 8 generaals had ontslagen. De sukkels waren incompetent en hadden hem ook nog verkeerd ingelicht.
toen ik dat las dacht ik dat hij dit als een excuus, een uitweg, kon gebruiken om zich terug te trekken.
Mwah, blijft wel de Daily Mail hč. Die hebben historisch gezien een nogal moeizame relatie met de objectieve realiteit.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 21:58:59 #204
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204056336
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 21:50 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Waarom tikt niemand dan ff zo'n ATGM tegen die tanks. Die dingen staan daar zonder bescherming stil.
Misschien wachten ze totdat het snachts is. Lijkt me een stuk veiliger om om 3.00 snachts je anti tank raket af te schieten en dan te verdwijnen in de duisternis.
pi_204056376
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 21:58 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Misschien wachten ze totdat het snachts is. Lijkt me een stuk veiliger om om 3.00 snachts je anti tank raket af te schieten en dan te verdwijnen in de duisternis.
En je moet een schot hebben met het juiste type.
pi_204056431
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 21:58 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Er is volgens mij een redelijk gebrek aan night vision dus ATGMs worden "gewoon" overdag gebruikt. Je moet die dingen richten + als je gewoon raak schiet is 99 van de 100 keer tank + crew gewoon klaar.
pi_204056436
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 21:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Mwah, blijft wel de Daily Mail hč. Die hebben historisch gezien een nogal moeizame relatie met de objectieve realiteit.
kan zijn ja. in nrc vond ik dit niet terug idd
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 12 maart 2022 @ 22:04:18 #208
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204056460
quote:
Duizenden Albanezen protesteren tegen prijsverhogingen

Duizenden Albanezen zijn zaterdag in de hoofdstad Tirana op straat opgegaan om te protesteren tegen de prijsverhogingen. Als gevolg van de oorlog in Oekraļne zijn de brandstofprijzen er op een week tijd met 40 procent gestegen. Voor de Russische inval in Oekraļne kostte een liter diesel aan de pomp nog 180 lekė (1,46 euro). Voor diezelfde liter moeten Albanezen nu 190 lekė (2,36 euro) neertellen.

Het is al de vierde dag van massaal protest in verschillende Albanese steden. In het Balkanland verdienen mensen gemiddeld 490 euro per maand. De koopkracht van de Albanezen is al zwak, maar dreigt nu nog hard te worden getroffen door de prijsstijgingen. Betogers hielden borden in de lucht en scandeerden slogans gericht aan het kabinet van premier Edi Rama, terwijl ze van het Skanderbeg-plein in Tirana naar de regeringszetel stapten. In de noordelijke stad Lezha blokkeerde een groep manifestanten korte tijd het verkeer op een nationale weg.
Op de sterke prijsstijgingen van de brandstofprijzen volgden prijsstijgingen van de levensmiddelen. Ook daar zit de oorlog in Oekraļne voor iets tussen: zowel Oekraļne als Rusland voeren levensmiddelen, met name graan, uit. De Albanese regeringsleider beloofde vrijdag om tussen te komen in de verkoop van brandstof. De marges van de handelaars moeten worden geplafonneerd en de prijzen aan de pomp zullen dagelijks worden vastgesteld.
De Standaard.

De 190 lekė zal een typfout zijn, 2,36¤ is 290 lekė.
are we infinite or am I alone
pi_204056498
Ook die verhalen van mensen die letterlijk hebben moeten vluchten, naar huis bellen In Rusland maar dat hun eigen ouders ze nog steeds niet geloven !!!!

https://nos.nl/artikel/24(...)r-ooit-weer-wil-zien
  zaterdag 12 maart 2022 @ 22:05:47 #210
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204056503
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 22:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De Standaard.

Dat is niet zo lekė voor ze
Please consider the environment before printing this post
pi_204056538
Ik geloof de meeste Britse media tegenwoordig niet. Ongelooflijk wat voor bagger daar onder de noemer journalistiek wordt gebracht.

En dan ben ik niet eens iemand die de dogwhistle MSM zou gebruiken.
pi_204056573
quote:

[..]
De Standaard.

Misschien wel eens nuttig voor Brussel om te kijken of die nog ondersteund kunnen worden op de een of andere manier. Als we weer terug gaan naar een periode van great power conflict, wat wel waarschijnlijk lijkt, kun je maar beter goed je best doen om de westelijke Balkan bij je te trekken.
pi_204056590
quote:

[..]
De Standaard.

De stijging van de graanprijzen blijft nog een beetje onder de radar maar is veel bedreigender. Niet met de auto rijden is onhandig, niet eten is van een andere orde.
pi_204056659
Dat is toch echt fucked up, dat je zo gebrainwashed bent dat je vadertje staat nog eerder geloofd dan je eigen kinderen :N :N
pi_204056707
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 21:23 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het probleem is de eenzijdige berichtgeving. Niets over een enkel Russisch succes. Als je alle berichten moet geloven was het Russusch leger allang verslagen. Maar nog steeds en zeker in het zuiden verliezen ze amper terrein. Ik ben nog niet geheel overtuigd dat het gespeeld is op een korte termijn.

Maar hoe denk je met circa 200.000 troepen een geheel land te bezetten? Dat lukt niet. Als verdedigend land heb je alle voordelen. Zeker in steden inclusief burgers. Dat lukt geen enkel leger.

Het ziet er naar uit dat de plannen niet klopte. Aan hun materieel zal het niet liggen maar hun tactiek faalt vooralsnog.

Maar hoe langer het duurt hoe nadeliger het wordt voor beide partijen. Voor de Russen economisch. Voor de Oekraļne onrust dat nog jaren kan duren met alle gevolgen.

Samengevat een compleet zinloze missie van de Russen die geen winnaars kent.
Oekraine wint Europees gezien de meeste sympathie en Rusland als land zijnde verliest over de langere termijn het meest als het in zn huidige vorm blijft bestaan.

Want het moment dat de wereld Rusland weer gaat inpluggen zal een moment moeten zijn dat er keiharde garanties gegeven zullen moeten worden. En dat zal alleen in een post-Putin tijd zijn. En die keiharde garanties zullen wellicht moeten liggen in geloofwaardige en krachtige hervormingen of het mes in de landsgrenzen.
pi_204056722
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 22:10 schreef HiZ het volgende:

[..]
De stijging van de graanprijzen blijft nog een beetje onder de radar maar is veel bedreigender. Niet met de auto rijden is onhandig, niet eten is van een andere orde.
Straks extra graan zaaien en geen graan als veevoer?
Het is wel verbijsterend hoeveel graan je als persoon per jaar nodig hebt voor brood, pasta, pizza… Ik heb wat grond en zitten overwegen iets om te laten ploegen voor graan, maar het gaat niet om iets van 10 x10 meter, je hebt meer nodig. Iemand een idee hoeveel m^2 voor een kilo meel? (Ik niet!)
Maar met de wetenschap van straks tekort kunnen we we nu meer zaaien. En varkens en kippen eten maar iets anders dit jaar.
pi_204056779
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 21:23 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het probleem is de eenzijdige berichtgeving. Niets over een enkel Russisch succes. Als je alle berichten moet geloven was het Russusch leger allang verslagen. Maar nog steeds en zeker in het zuiden verliezen ze amper terrein. Ik ben nog niet geheel overtuigd dat het gespeeld is op een korte termijn.

Maar hoe denk je met circa 200.000 troepen een geheel land te bezetten? Dat lukt niet. Als verdedigend land heb je alle voordelen. Zeker in steden inclusief burgers. Dat lukt geen enkel leger.

Het ziet er naar uit dat de plannen niet klopte. Aan hun materieel zal het niet liggen maar hun tactiek faalt vooralsnog.

Maar hoe langer het duurt hoe nadeliger het wordt voor beide partijen. Voor de Russen economisch. Voor de Oekraļne onrust dat nog jaren kan duren met alle gevolgen.

Samengevat een compleet zinloze missie van de Russen die geen winnaars kent.
Dat komt omdat de Russen zichzelf in de voet zouden schieten met berichtgeving, er is immers geen oorlog, het is immers een bevrijdingsactie. Dan kan je bezwaarlijk militaire successen gaan claimen.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 22:23:17 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204056861
quote:

[..]
Als Putin een incompetent leger in Oekraine heeft zitten en maar liefst 8!!! generaals (!!!) moet ontslaan omdat ze incompetent zijn dan kan het 2 dingen betekenen.

Het Russische leger is werkelijk in dramatische staat, of de 8 generaals weigerden mee te werken aan een gebed zonder einde en vormden een gevaar voor Putin zelf.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 22:27:16 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204056902
twitter

Bewuste gesprek: https://www.reddit.com/r/(...)om_kharkiv_area_the/

Transcript in de comments. Zou wat zijn als dat klopt, maar niet helemaal onverwacht.
Huilen dan.
pi_204056906
quote:

[..]
De Standaard.

https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf

Mooi plaatje over de kosten van een volle 60 ltr tov gemiddeld salaris. Incl Albaniė

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2022 22:28:34 ]
pi_204056916
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 22:18 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Straks extra graan zaaien en geen graan als veevoer?
Het is wel verbijsterend hoeveel graan je als persoon per jaar nodig hebt voor brood, pasta, pizza… Ik heb wat grond en zitten overwegen iets om te laten ploegen voor graan, maar het gaat niet om iets van 10 x10 meter, je hebt meer nodig. Iemand een idee hoeveel m^2 voor een kilo meel? (Ik niet!)
Maar met de wetenschap van straks tekort kunnen we we nu meer zaaien. En varkens en kippen eten maar iets anders dit jaar.
Straks extra zaaien zal wel moeten/kunnen. Maar we moeten de komende periode ook eten.
pi_204056933
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 22:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als Putin een incompetent leger in Oekraine heeft zitten en maar liefst 8!!! generaals (!!!) moet ontslaan omdat ze incompetent zijn dan kan het 2 dingen betekenen.

Het Russische leger is werkelijk in dramatische staat, of de 8 generaals weigerden mee te werken aan een gebed zonder einde en vormden een gevaar voor Putin zelf.
Het kan ook allebei zijn he.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 22:29:23 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')