Hoe wijdverspreid zijn die dingen nu?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gen-4 en kleur... Heb je daar een linkje van?
Hier ze je de verschillen tussen Gen-1, 2 en 3...
Anyway, het blijven gewoon restlichtversterkers, niks meer niks minder. Je hebt daarnaast ook nog warmtebeeld en IR natuurlijk.
Maar goed, het gaat mij om die populaire prietpraat van die kerel alsof ze met Darpa's laatste uitvinding rondlopen...
In de categorie "ontplofgranaat"quote:Op zaterdag 12 maart 2022 19:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Very Expensive High-Tech"...
Kerel..._!
Je kunt het ook overdrijven he.
Nee, ik snap de de Oekraïeners koste wat kost gaan winnen. Desnoods met de grond gelijk gemaakt, maar ze gaan niet opgeven. Poetin had al verloren bij de eerste tank die de grens over ging, bij het eerste schot dat werd gelost. Politiek, economisch en over een paar weken ook militair. Daarom hadden verstandige mensen de kans op deze actie ook op 0 geschat. Dat Russische parade-leger is niet opgewassen tegen het afgetraïnde Oekraïnische vechtleger, dat bovendien op eigen terrein vecht en hulp (proviand, rustige schuilplekken om even bij te slapen) krijgt van de bevolking.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:12 schreef halfway het volgende:
[..]
Je snapt toch zeker wel dat de Russen koste wat het kost gaan winnen?
Oekraïne moet zich overgeven voordat ze met de grond gelijk gemaakt zijn.
Precisiebommen zijn op.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Raken ze eigenlijk ook nog militaire doelen met al die bommen? Of is het weer net als in de Tweede Wereldoorlog totaal zinloos allemaal?
Je hebt gelijk maar het is politieke en militaire strategie.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:21 schreef PzKpfw het volgende:
Waarom spreken Macron en Scholz überhaupt nog met die vent? Die is toch voor geen enkele rede vatbaar. Lekker laten gaarkoken in z'n grote Rusland dat straks langzaam maar zeker af zal glijden naar een derdewereldland.
Welnee, Ukraine moet het uithouden tot Putin via een coup wordt afgezet en de coupplegers de oorlog stoppen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:12 schreef halfway het volgende:
[..]
Je snapt toch zeker wel dat de Russen koste wat het kost gaan winnen?
Oekraïne moet zich overgeven voordat ze met de grond gelijk gemaakt zijn.
Ik denk dat wat wij 'zinloos' vinden, iets heel anders is dan 'zinloos' in het ogen van het Russische leger.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Raken ze eigenlijk ook nog militaire doelen met al die bommen? Of is het weer net als in de Tweede Wereldoorlog totaal zinloos allemaal?
Binnen de inf volgens mij iedereen... Vroeger moest je het doen met 1 HV-hand en de HV-MAG...quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:25 schreef jeroen25 het volgende:
Hoe wijdverspreid zijn die dingen nu?
Krijgt iedere infanterist er een? Of één per groep/peloton/etc?
Ik denk dat het Russische leger toch echt graag militaire doelen wil raken want op deze manier bereiken ze helemaal niets. Bombardementen verharden de bevolking van het verdedigende land vaak alleen maar in hun strijd.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik denk dat wat wij 'zinloos' vinden, iets heel anders is dan 'zinloos' in het ogen van het Russische leger.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:22 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd. Het zou een stunt zijn.
Hoe langer het duurt, hoe nadeliger voor beiden, sowieso economisch, maar ook de politieke impact, zowel nationaal als internationaal, loopt elke dag dat het conflict langer duurt verder op. Voor Oekraine en Zelensky is de politieke impact positief, maar voor Putin is het elke dag politiek 'kostbaarder' om te stoppen, en eigenlijk is het al zover dat hij niet terug kan. De enige wijze waarop dit conflict redelijkerwijs binnen afzienbare tijd tot een einde gebracht kan worden is een politieke coup in Rusland, maar ook dat is nog ver weg helaas.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het probleem is de eenzijdige berichtgeving. Niets over een enkel Russisch succes. Als je alle berichten moet geloven was het Russusch leger allang verslagen. Maar nog steeds en zeker in het zuiden verliezen ze amper terrein. Ik ben nog niet geheel overtuigd dat het gespeeld is op een korte termijn.
Maar hoe denk je met circa 200.000 troepen een geheel land te bezetten? Dat lukt niet. Als verdedigend land heb je alle voordelen. Zeker in steden inclusief burgers. Dat lukt geen enkel leger.
Het ziet er naar uit dat de plannen niet klopte. Aan hun materieel zal het niet liggen maar hun tactiek faalt vooralsnog.
Maar hoe langer het duurt hoe nadeliger het wordt voor beide partijen. Voor de Russen economisch. Voor de Oekraïne onrust dat nog jaren kan duren met alle gevolgen.
Samengevat een compleet zinloze missie van de Russen die geen winnaars kent.
Lijkt me sterk, volgens de laatste kaarten ligt Mariupol inmiddels 50 kilometer ingesloten van de frontlinie. En als ze dat dorp hebben dan betekent het nog niet dat er ook een corridor naar de stad is.quote:
Denk alleen de Ukrainse, Amerikaanse, Britse en Canadese special forces teams.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:25 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe wijdverspreid zijn die dingen nu?
Krijgt iedere infanterist er een? Of één per groep/peloton/etc?
Mijn mening: De Russen kunnen dit niet winnen. Zeker niet met circa 200.000 man aan troepen. Net zoals wij(NAVO) Rusland nooit kunnen bezetten. Als de Russen zich dat nu zouden realiseren en zich terugtrekken is er nog hoop.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe langer het duurt, hoe nadeliger voor beiden, sowieso economisch, maar ook de politieke impact, zowel nationaal als internationaal, loopt elke dag dat het conflict langer duurt verder op. Voor Oekraine en Zelensky is de politieke impact positief, maar voor Putin is het elke dag politiek 'kostbaarder' om te stoppen, en eigenlijk is het al zover dat hij niet terug kan. De enige wijze waarop dit conflict redelijkerwijs binnen afzienbare tijd tot een einde gebracht kan worden is een politieke coup in Rusland, maar ook dat is nog ver weg helaas.
Waarom tikt niemand dan ff zo'n ATGM tegen die tanks. Die dingen staan daar zonder bescherming stil.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:47 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/video/2420(...)t-me-mijn-kind-terug
.....
Is wel 50km aan niemandsland dat er tussen ligt hè, ik denk dat praktisch iedereen die daar ooit woonde in de oorlog in 2014 gevlucht is.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, volgens de laatste kaarten ligt Mariupol inmiddels 50 kilometer ingesloten van de frontlinie. En als ze dat dorp hebben dan betekent het nog niet dat er ook een corridor naar de stad is.
paar dagen geleden maakte Putin bekend dat hij 8 generaals had ontslagen. De sukkels waren incompetent en hadden hem ook nog verkeerd ingelicht.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe langer het duurt, hoe nadeliger voor beiden, sowieso economisch, maar ook de politieke impact, zowel nationaal als internationaal, loopt elke dag dat het conflict langer duurt verder op. Voor Oekraine en Zelensky is de politieke impact positief, maar voor Putin is het elke dag politiek 'kostbaarder' om te stoppen, en eigenlijk is het al zover dat hij niet terug kan. De enige wijze waarop dit conflict redelijkerwijs binnen afzienbare tijd tot een einde gebracht kan worden is een politieke coup in Rusland, maar ook dat is nog ver weg helaas.
Goed punt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is wel 50km aan niemandsland dat er tussen ligt hè, ik denk dat praktisch iedereen die daar ooit woonde in de oorlog in 2014 gevlucht is.
ontslagen dat valt mee, Kim il Un zou ze laten afmaken, Stalin zou ze naar de Goelag gestuurd hebben om te houthakken met minus 50 Cquote:Op zaterdag 12 maart 2022 21:54 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
paar dagen geleden maakte Putin bekend dat hij 8 generaals had ontslagen. De sukkels waren incompetent en hadden hem ook nog verkeerd ingelicht.
toen ik dat las dacht ik dat hij dit als een excuus, een uitweg, kon gebruiken om zich terug te trekken.
maar helaas horen we daar niks meer over
https://www.dailymail.co.(...)efield-failures.html
quote:Croatia criticized Nato following crash of Soviet-era drone
Croatian officials criticized Nato today for what they described as a slow reaction to a military drone crashing into a field near a student dormitory in the Croatian capital, the Associated Press is reporting.
The Soviet-era Tu-141 “Strizh” reconnaissance drone apparently flew from the Ukrainian war zone through the airspace of three Nato member states – Romania, Hungary and Croatia – before coming down in the capital city of Zagreb, damaging about 40 parked cars. No one was hurt.
Both Russia and Ukraine have denied launching the drone, but military experts say Ukraine is the only known current operator of the Tu-141.
Nato, which exists in part to help protect and alert its member states from surprise occurrences such as this, said the alliance’s integrated air and missile defense had tracked the drone’s flight path. But Andrej Plenković, Croatian prime minister, said Nato reacted only after questions were posed by journalists.
“We cannot tolerate this situation, nor should it have ever happened,” Plenković said while visiting the crash site.
“This was a pure and clear threat and both Nato and the EU should have reacted,” he said. “We will work to raise the readiness not only of us but of others as well. “
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |