Mensen die lekker veilig duizenden kilometers verder roepen om te blijven vechten inclusief het riskeren van een kernoorlog zijn de "good guys", maar als je probeert te denken in oplossingen om te voorkomen dat dit jaren gaat duren, tienduizenden doden tot gevolg gaat hebben en eventueel resulteert in een kernoorlog ben je een "bad guy" of zelfs een "NSB-er".quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het rare is dat dat laatste dan als het 'redelijke alternatief' wordt gezien. Nog los van het escaleren tot een mogelijke kernoorlog. Het is bizar om te roepen dat mensen die dit willen vermijden de extremisten izjn.
ff afwachten wat de sancties gaan doen en hoe het russische volk er over 2 weken instaat als alles op de bon is.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:43 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het probleem is dat Putin dat nooit gaat accepteren.
Verwacht echt niks van de Russische bevolking.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:44 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ff afwachten wat de sancties gaan doen en hoe het russische volk er over 2 weken instaat als alles op de bon is.
Verkeken ja. Misrekening ja. Maar als Rusland langzaam steeds meer gebied inneemt, al dan niet met veel doden en geweld, verandert dat niets aan de situatie in de praktijk waar Poetin naartoe werkt; meer Russisch grondgebied en minder Oekrains. Wat overblijft is een kleiner Oekraine, waarschijnlijk in het zuiden van de zee afgesloten en dus land locked.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
Poetin heeft een misrekening gemaakt. Hij heeft zich vergist in de weerstand en gevechtsbereidheid van Oekrane, hij heeft zich vergist in de bereidheid van NAVO en EU tot sancties die henzelf ook schaden en hij heeft zich verkeken op Zelenskyy.
Iedereen die logisch kon nadenken dacht dat Poetin dit nooit zou doen vanwege de kosten voor hemzelf. Maar Poetin kon en kan niet logosch nadenken.
Niks. Het Russische volk gaat echt niks doen. We hebben twee opties:quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:44 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ff afwachten wat de sancties gaan doen en hoe het russische volk er over 2 weken instaat als alles op de bon is.
ik hoop gewoon dat ze echt eens massaal in opstand komen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Verwacht echt niks van de Russische bevolking.
Moldavi kan. Finland nee. Gaat niet gebeuren, want dan grijpt de NAVO ook gewoon in.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Niks. Het Russische volk gaat echt niks doen. We hebben twee opties:
- Een legercoup
- Onderhandelingen in Turkije lopen uit op een deal.
Het probleem van die deal is dat Rusland een stuk of gehele invloed wil hebben op Oekrane. En Rusland stopt niet bij Oekrane. Ze gaan het zelfde doen bij Finland en Moldavi.
Niet. Vergeet het maar. Het is een oud DDR systeem. De bevolking zit gevangen in een systeem van angst. Het is vragen aan Noord-Korea om tegen hun leiders in opstand te komen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:46 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ik hoop gewoon dat ze echt eens massaal in opstand komen.
btw wanneer gaat de beurs nu wel open?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)h-niet-open-a4098471
Ik opteer nergens voor een invasie van Rusland, enkel voor interventie in Oekrane, met als doel de oorlog te stoppen. Daarmee geef je een krachtig signaal af: tot hier en niet verder.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zelfde argument als Putin gebruikt voor deze invasie
Netjes
De enige extremisten in heel dit verhaal zijn de agressors. Dat is waar het om gaat: de tenenkrommende bochten waarin anti-EU/NATO/VN/Westen adepten zich moeten wringen om van licht donker en donker licht te maken. Al dan niet gecamoufleerd met epistels vol over 'realpolitik' en 'de-escalatie'.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het rare is dat dat laatste dan als het 'redelijke alternatief' wordt gezien. Nog los van het escaleren tot een mogelijke kernoorlog. Het is bizar om te roepen dat mensen die dit willen vermijden de extremisten izjn.
Nou ja, het "bad guy" gedeelte zit er wmb vooral in dat men aan de Oekraners zelf voorbijgaat. ZIJ willen (blijkbaar) strijden (en dat is imo ook niet bepaald onbegrijpelijk).quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mensen die lekker veilig duizenden kilometers verder roepen om te blijven vechten inclusief het riskeren van een kernoorlog zijn de "good guys", maar als je probeert te denken in oplossingen om te voorkomen dat dit jaren gaat duren, tienduizenden doden tot gevolg gaat hebben en eventueel resulteert in een kernoorlog ben je een "bad guy" of zelfs een "NSB-er".
Gelukkig zijn er ook aardig wat grijstinten waar sommige users prima over kunnen praten zonder het persoonlijk te maken of zichzelf veel beter te voelen.
Ik denk dat het meevalt. Sowieso zal Putin eerst weer de rust enigszins laten terugkomen, er zal geld gespaard moeten worden, etc. Meteen doorstoten naar die landen is financieel gezien en ook politiek gezien onhaalbaar lijkt me.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
- Een legercoup
Het probleem van die deal is dat Rusland een stuk of gehele invloed wil hebben op Oekrane. En Rusland stopt niet bij Oekrane. Ze gaan het zelfde doen bij Finland en Moldavi.
Daar leek het op iddquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik opteer nergens voor een invasie van Rusland, enkel voor interventie in Oekrane, met als doel de oorlog te stoppen. Daarmee geef je een krachtig signaal af: tot hier en niet verder.
Maar wellicht drukte ik mij wat ongelukkig uit. Ik pleit dus niet voor het compleet onschadelijk maken van Rusland en China.
Interventie door wie? NAVO? Je bent bereid een nucleaire oorlog aan te gaan hiervoor waarbij talloze Europese steden met deze wapens mogelijk onder handen genomen kunnen worden?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ik opteer nergens voor een invasie van Rusland, enkel voor interventie in Oekrane, met als doel de oorlog te stoppen. Daarmee geef je een krachtig signaal af: tot hier en niet verder.
Maar wellicht drukte ik mij wat ongelukkig uit. Ik pleit dus niet voor het compleet onschadelijk maken van Rusland en China.
Je hebt gewoon mensen die erg vatbaar zijn voor propaganda (Russisch of Oekrains) en mensen die dat niet zijn. M.i. zijn de mensen die vatbaar hiervoor zijn de extremisten. Dat zijn ook vaak juist diegenen die de anderen voor nazi, wappie, extremist uitmaken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mensen die lekker veilig duizenden kilometers verder roepen om te blijven vechten inclusief het riskeren van een kernoorlog zijn de "good guys", maar als je probeert te denken in oplossingen om te voorkomen dat dit jaren gaat duren, tienduizenden doden tot gevolg gaat hebben en eventueel resulteert in een kernoorlog ben je een "bad guy" of zelfs een "NSB-er".
Gelukkig zijn er ook aardig wat grijstinten waar sommige users prima over kunnen praten zonder het persoonlijk te maken of zichzelf veel beter te voelen.
Had jij verwacht dat NAVO regeringen wapenleveranties 'out in the open' zouden doen? Ik niet. Had jij verwacht dat neutrale landen zoals Zweden (wapenleveranties en sancties) en Zwitserland (sancties) partij zouden kiezen? Ik niet. Putin heeft 'het westen' verenigd tegen Rusland, dat heeft hij vooral aan zichzelf en in mindere mate aan Zelenskyy te danken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het wil zeggen dat de keuzemogelijkheden van Oekraine beperkt zijn. Zelensky heeft natuurlijk een wanhopig media-offensief gevoerd om de NAVO er bij te trekken maar hoewel emotioneel aangrijpend is hij daar niet in geslaagd.
Het is onderhand lachwekkend dat land.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Rusland noemt aanval op ziekenhuis Marioepol nepnieuws
Berichten dat Rusland een functionerend ziekenhuis in Marioepol heeft aangevallen zijn nepnieuws. Dit zei een Russische gezant bij de Verenigde Naties, Dmitri Polianski. Het is volgens hem verontrustend dat zelfs de VN dergelijk nepnieuws verspreidt.
De permanente vertegenwoordiger van Rusland bij de VN, Vasili Nebenzja, zei dat rechtsextremistische milities een kraamkliniek hadden ontruimd om vanuit het pand te vuren. De stelling van onder anderen VN-chef Antnio Guterres en de Oekraense president Volodymyr Zelensky dat er een kinderziekenhuis door Russen is gebombardeerd, is volgens hem volslagen onzin. De lokale autoriteiten hebben gezegd dat bij die aanval drie mensen zijn gedood, inclusief een kind
https://www.hln.be/buiten(...)je-gestart~a5812247/
Alles is bij die Russen nepnieuws
Oekrane schijnt wel land terug te pakken en Russische milities terug te drijven over de grens.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Verkeken ja. Misrekening ja. Maar als Rusland langzaam steeds meer gebied inneemt, al dan niet met veel doden en geweld, verandert dat niets aan de situatie in de praktijk waar Poetin naartoe werkt; meer Russisch grondgebied en minder Oekrains. Wat overblijft is een kleiner Oekraine, waarschijnlijk in het zuiden van de zee afgesloten en dus land locked.
De reden dat de NAVO dat niet durft is verdere escalatie waarvan de gevolgen niet te overzien zijn. Je kunt het conflict dan wel willen beperken tot de Oekraine, maar wie zegt dat Rusland dat dan doet?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hallo Noord-Koreaquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:54 schreef bitterbal het volgende:
Rusland heeft een lijst met westerse bedrijven opgesteld die genationaliseerd zouden kunnen worden. Op die lijst met 59 namen staan onder meer olie- en gasconcern Shell, autoproducenten Volkswagen en Toyota en meubelwarenhuis IKEA, meldt het Russische nieuwsagentschap Izvestia. De reden daarvoor is dat de ondernemingen zich terugtrokken uit het land vanwege de oorlog in Oekrane, volgens het Kremlin zonder garanties te geven aan consumenten.
De lijst kan nog worden uitgebreid met meer bedrijven, zei Oleg Pavlov van het Openbaar Consumenten Initiatief, dat de lijst samenstelde. Die is al naar de regering gestuurd. Maar als meer bedrijven stoppen met zakendoen in het land en Russische consumenten zonder garanties achterlaten, komen die volgens Pavlov ook op de lijst te staan.
ad
Nouja, ze hebben waarschijnlijk deze tactiek bij de goedgelovige Russen de afgelopen jaren gebruikt en ze denken dat bij de rest van de wereldbevolking ook zo werkt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is onderhand lachwekkend dat land.
Maar zijn Biden, Merkel en Rutte die ook niet in de Oekraine durven te stappen dan ook extremisten?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De enige extremisten in heel dit verhaal zijn de agressors. Dat is waar het om gaat: de tenenkrommende bochten waarin anti-EU/NATO/VN/Westen adepten zich moeten wringen om van licht donker en donker licht te maken. Al dan niet gecamoufleerd met epistels vol over 'realpolitik' en 'de-escalatie'.
Zou al een hoop schelen als dat gewoon werd toegegeven, dat de oorzaak voor de huidige ellende niets te maken heeft met EU, NATO, VN, Biden, Merkel, Rutte en weet ik wie en wat er allemaal al gepresenteerd is als 'ware schuldige', maar enkel en alleen met een dictatoriale machtswellusteling die graag aan landjepik doet.
DAAR ligt de schuld, en alleen daar.
Is dit nu de befaamde Pavlovreactie?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:54 schreef bitterbal het volgende:
Rusland heeft een lijst met westerse bedrijven opgesteld die genationaliseerd zouden kunnen worden. Op die lijst met 59 namen staan onder meer olie- en gasconcern Shell, autoproducenten Volkswagen en Toyota en meubelwarenhuis IKEA, meldt het Russische nieuwsagentschap Izvestia. De reden daarvoor is dat de ondernemingen zich terugtrokken uit het land vanwege de oorlog in Oekrane, volgens het Kremlin zonder garanties te geven aan consumenten.
De lijst kan nog worden uitgebreid met meer bedrijven, zei Oleg Pavlov van het Openbaar Consumenten Initiatief, dat de lijst samenstelde. Die is al naar de regering gestuurd. Maar als meer bedrijven stoppen met zakendoen in het land en Russische consumenten zonder garanties achterlaten, komen die volgens Pavlov ook op de lijst te staan.
ad
En wie zegt dat Rusland dat dan nit doet? We weten het gewoon niet, maar dat gaat tw kanten op.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
De reden dat de NAVO dat niet durft is verdere escalatie waarvan de gevolgen niet te overzien zijn. Je kunt het conflict dan wel willen beperken tot de Oekraine, maar wie zegt dat Rusland dat dan doet?
Die zijn toch heel duidelijk in wie de agressor hier is?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar zijn Biden, Merkel en Rutte die ook niet in de Oekraine durven te stappen dan ook extremisten?
Er is helemaal geen oorlog? Rusland is Oekrane niet binnengevallen? Rusland vermoord geen Oekrainse burgers?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt gewoon mensen die erg vatbaar zijn voor propaganda (Russisch of Oekrains) en mensen die dat niet zijn. M.i. zijn de mensen die vatbaar hiervoor zijn de extremisten. Dat zijn ook vaak juist diegenen die de anderen voor nazi, wappie, extremist uitmaken.
Klopt. Het is een dun lijntje waarover gelopen wordt. AT-wapens wel, MIGs niet. Hier moeten we heel zorgvuldig in zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:52 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Had jij verwacht dat NAVO regeringen wapenleveranties 'out in the open' zouden doen? Ik niet. Had jij verwacht dat neutrale landen zoals Zweden (wapenleveranties en sancties) en Zwitserland (sancties) partij zouden kiezen? Ik niet. Putin heeft 'het westen' verenigd tegen Rusland, dat heeft hij vooral aan zichzelf en in mindere mate aan Zelenskyy te danken.
Maar een feit is wel dat ze in Oekrane de politiek in zijn gegaan. Een eigen politieke partij hebben, aan de verkiezingen hebben meegedaan, en ook nog stemmen hebben gekregen. Ze hebben maar iets van 2% van de stemmen gekregen. Maar bedenk eens: er wonen 40 miljoen mensen in Oekrane. Laat er zo'n 30 miljoen stemrecht hebben. Dan praat je toch nog over zo'n 600.000 mensen die op ze gestemd hebben. Dat vind ik dan toch nog wel een zorgelijk getal.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Op politiek gebied niet nee..
Maar wil niet zeggen dat er geen paar duizend nazi aanhangers in het oosten van de Oekrane zitten..
Zoals ik zei: het is maar n van de excuses.quote:Putin heeft nu een heel land de oorlog verklaard met als excuus dit clubje, wat de afgelopen jaren zich behoorlijk rustig hield.
Laat ik voorop stellen dat ik de wijsheid niet in pacht heb. Ik ben dan ook blij dat het niet aan mij is om dergelijke moeilijke beslissingen te nemen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:51 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Interventie door wie? NAVO? Je bent bereid een nucleaire oorlog aan te gaan hiervoor waarbij talloze Europese steden met deze wapens mogelijk onder handen genomen kunnen worden?
Quod erat demonstrandumquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Er is helemaal geen oorlog? Rusland is Oekrane niet binnengevallen? Rusland vermoord geen Oekrainse burgers?
Bizar jongen, blij dat je dat deelt, poeh was ik zomaar in Oekrainse propaganda getrapt!
Leuk voor Rusland, maar dat houdt in dat die bedrijven nooit meer terug komen in dat godvergeten land. Moeten ze dus vooral doen, dat nationaliseren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:54 schreef bitterbal het volgende:
ad
Je weet het inderdaad niet en daarom is het een risico. Kans is klein, gevolgen enorm.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:55 schreef Forbry het volgende:
[..]
En wie zegt dat Rusland dat dan nit doet? We weten het gewoon niet, maar dat gaat tw kanten op.
Wanneer Duitsland een totalitair regime zou zijn en Nederland zou binnenvallen (hey, waar ken ik dat van), waarbij NL zich goed en langere tijd kon verdedigen waarna onderhandelingen zouden starten... tsja dan is het voor iemand in Spanje makkelijk om te zeggen: och doe wat water bij de de wijn, geef Oost-Nederland aan Duitsland. Maar je hebt hier niet alleen te maken met de levens/doden ten tijde van de oorlog. Je hebt ook te maken met de toekomst van de generaties na jou, ook die in Oost-Nederland. Mensen die wellicht helemaal niet bij zo'n totalitair regime willen horen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt gewoon mensen die erg vatbaar zijn voor propaganda (Russisch of Oekrains) en mensen die dat niet zijn. M.i. zijn de mensen die vatbaar hiervoor zijn de extremisten. Dat zijn ook vaak juist diegenen die de anderen voor nazi, wappie, extremist uitmaken.
Nee.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar zijn Biden, Merkel en Rutte die ook niet in de Oekraine durven te stappen dan ook extremisten?
De gevolgen van nit (verder) ingrijpen kunnen ook enorm zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je weet het inderdaad niet en daarom is het een risico. Kans is klein, gevolgen enorm.
quote:
Hey jij roept steeds dat Oekrane moet gaan onderhandelen over zijn eigen ondergang en vervolgens roep je dat mensen die dat een slecht idee vinden slachtoffers zijn van propaganda.quote:
Eerlijk gezegd wel ... makkelijk roepen nu maar zo onwaarschijnlijk is het allemaal nietquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:52 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Had jij verwacht dat NAVO regeringen wapenleveranties 'out in the open' zouden doen? Ik niet. Had jij verwacht dat neutrale landen zoals Zweden (wapenleveranties en sancties) en Zwitserland (sancties) partij zouden kiezen? Ik niet. Putin heeft 'het westen' verenigd tegen Rusland, dat heeft hij vooral aan zichzelf en in mindere mate aan Zelenskyy te danken.
Het is veel minder risicovol om gewoon die sancties te handhaven totdat Rusland moet toegeven. Dat duurt langer, maar uiteindelijk werkt de tijd wel in ons voordeel.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik de wijsheid niet in pacht heb. Ik ben dan ook blij dat het niet aan mij is om dergelijke moeilijke beslissingen te nemen.
Maar de redenering die ik volg is dat het westen tegen Rusland (en indirect China) moet zeggen: tot hier en niet verder. Ik ben er vrij zeker van dat we vroeg of laat in een gewapend conflict belanden met beide landen. Dan kun je maar beter een krachtig signaal afgeven en laten zien dat het ons menens is. Dat we bereid zijn om in actie te komen als er grenzen worden overschreden.
Ik kan ook een gigantische denkfout maken. Dat is goed mogelijk.
Kamil Galeev had daar wederom een hele goede twitter thread over vannacht.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:48 schreef xzaz het volgende:
[..]
Niet. Vergeet het maar. Het is een oud DDR systeem. De bevolking zit gevangen in een systeem van angst. Het is vragen aan Noord-Korea om tegen hun leiders in opstand te komen.
Het hele 'het Russische volk wilt dit niet' argument is ook onzin.
Onderhandelen is niet hetzelfde als capituleren h?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
[..]
Hey jij roept steeds dat Oekrane moet gaan onderhandelen over zijn eigen ondergang en vervolgens roep je dat mensen die dat een slecht idee vinden slachtoffers zijn van propaganda.
Ik heb helemaal nergens iets gezegd over afstaan van gebieden. Al lijkt met me waarschijnlijk dat die nep-republiekjes afgescheiden worden. Wat ik zeg is dat de keuze bestaat uit onderhandelen of vechten. Hoe die onderhandelingen er uit gaan zien en wat die eisen zijn is aan beide partijen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wanneer Duitsland een totalitair regime zou zijn en Nederland zou binnenvallen (hey, waar ken ik dat van), waarbij NL zich goed en langere tijd kon verdedigen waarna onderhandelingen zouden starten... tsja dan is het voor iemand in Spanje makkelijk om te zeggen: och doe wat water bij de de wijn, geef Oost-Nederland aan Duitsland. Maar je hebt hier niet alleen te maken met de levens/doden ten tijde van de oorlog. Je hebt ook te maken met de toekomst van de generaties na jou, ook die in Oost-Nederland. Mensen die wellicht helemaal niet bij zo'n totalitair regime willen horen.
Dat heeft niks te maken met vatbaar zijn voor propaganda of extremisme. Het ene land is het andere land binnengevallen. Er is 1 duidelijke agressor. Meer of minder kun je er niet van maken.
Tuurlijk is het hun recht. Ik zeg ook niet dat men Oekrane moet dwingen om te stoppen met vechten of dat de burgers daar maar meteen de laarzen van Putin moeten gaan likken. Verre van,.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:50 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou ja, het "bad guy" gedeelte zit er wmb vooral in dat men aan de Oekraners zelf voorbijgaat. ZIJ willen (blijkbaar) strijden (en dat is imo ook niet bepaald onbegrijpelijk).
Om de wil van de Oekrainers om verzet te plegen te breken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom wordt een kinderziekenhuis aangevallen?
Dat is goed mogelijk, inderdaad. Ik denk alleen niet China daar erg van onder de indruk is. In Peking zijn ze al druk in kaart aan het brengen wat eventuele sancties voor hun zou betekenen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is veel minder risicovol om gewoon die sancties te handhaven totdat Rusland moet toegeven. Dat duurt langer, maar uiteindelijk werkt de tijd wel in ons voordeel.
Oekrane onafhankelijk zoals Belarus? Wit-Rusland is alles behalve onafhankelijk en zet haar strijdkrachten in om Rusland te steunen in deze oorlog.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
De rode lijn in al zijn verhalen is dat hij wil dat Oekrane onafhankelijk blijft tussen Rusland en de EU in, zoals Belarus.
Dat wordt helemaal nergens gesteld...quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Blablablaquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:03 schreef Duiveltja het volgende:
Toch mooi dat de wappies nu deze berichtgeving niet geloven en denken dat alles door Oekrane wordt geregisseerd.
Kan me niet voorstellen dat dat het gewenste effect heeft.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Om de wil van de Oekrainers om verzet te plegen te breken.
Dat zal vast niet kloppen. Al zijn er schijnbaar wel samenwerkingen tussen Oekrane en de VS op het gebied van biomedische wetenschap. Waarbij er op verscheidene plekken in Oekrane laboratoria zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:00 schreef bitterbal het volgende:
Dit is al een paar uur terug. misschien al gepost
De Amerikaanse regering waarschuwt dat Rusland mogelijk chemische of biologische wapens gaat inzetten in Oekrane. Die bewering komt van Witte Huis-woordvoerder Jen Psaki als reactie op een beschuldiging van de Russische autoriteiten. Rusland beschuldigt de VS ervan een ‘militair biologisch programma’ in Oekrane te ondersteunen met dodelijke ziekteverwekkers, waaronder pest en miltvuur.
Ad
Als Ukraine besluit een compromis te sluiten, sta ik daar 100% achter.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mensen die lekker veilig duizenden kilometers verder roepen om te blijven vechten inclusief het riskeren van een kernoorlog zijn de "good guys",
Dat is gewoon US propaganda. Dan hebben ze het maar vast gezegd.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:00 schreef bitterbal het volgende:
Dit is al een paar uur terug. misschien al gepost
De Amerikaanse regering waarschuwt dat Rusland mogelijk chemische of biologische wapens gaat inzetten in Oekrane. Die bewering komt van Witte Huis-woordvoerder Jen Psaki als reactie op een beschuldiging van de Russische autoriteiten. Rusland beschuldigt de VS ervan een ‘militair biologisch programma’ in Oekrane te ondersteunen met dodelijke ziekteverwekkers, waaronder pest en miltvuur.
Ad
Ik sta er precies hetzelfde in, terwijl ik aan de andere kant ook echt wel de angst voor escalatie deel. Ook ik ben dolblij dat ik de beslissing niet moet maken, maar zoals het nu gaat voelt het voor mij wel heel erg als "slappe hap", het buigen voor een agressor en het ontzettend in de steek laten van de Oekraners...quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat ik de wijsheid niet in pacht heb. Ik ben dan ook blij dat het niet aan mij is om dergelijke moeilijke beslissingen te nemen.
Maar de redenering die ik volg is dat het westen tegen Rusland (en indirect China) moet zeggen: tot hier en niet verder. Ik ben er vrij zeker van dat we vroeg of laat in een gewapend conflict belanden met beide landen. Dan kun je maar beter een krachtig signaal afgeven en laten zien dat het ons menens is. Dat we bereid zijn om in actie te komen als er grenzen worden overschreden.
Ik kan ook een gigantische denkfout maken. Dat is goed mogelijk.
Dat kan, dat ligt eraan of jouw vrienden echt jouw vrienden zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Onderhandelen is niet hetzelfde als capituleren h?
quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als Ukraine besluit een compromis te sluiten, sta ik daar 100% achter.
Maar het is van een hele andere orde, om maar te gaan roepen dat ze zich maar over moeten geven, omdat je A of in je broek schijt, B een zure kut-kruidenier bent die het maar vervelend vind dat die meer moet betalen aan de pomp, C zo achterlijk bent dat je denkt "TRUMPGOD" wel terug komt en de woke-beweging wel verdwijnt als jij maar de pro-putin laaf uithangt.
Dus wel no fly zone?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:06 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat kan, dat ligt eraan of jouw vrienden echt jouw vrienden zijn.
Uiteindelijk, zoals ik in het vorige deel schreef, zullen er onderhandelingen moeten komen, dat is helemaal waar.
Waar het mis gaat bij sommigen is dat ze een aantal zaken blijven benoemen die niet deugen:
1. Het is OOK de schuld van Oekrane
2. Met Putin valt best te praten, hele redelijke man
3. Oekrane moet dusdanig water bij de wijn doen dat het geen zelfstandig land meer is
4. We moeten Oekrane niet helpen, dan duurt de oorlog alleen maar langer
Onderhandelingen op dit moment brengen Oekrane onder de knoet van Putin, moeilijker is het niet. Daar kan het alsnog op uitdraaien, maar Oekrane met alles wat maar mogelijk is ondersteunen juist om het maximale eruit te halen en juist om Putin machtelozer te maken is niet alleen in het belang van Oekrane, maar ook in ons eigen belang.
Het blijven doen alsof Putin een hele normale president is met heel normale wensen en hele normale omgangsvormen, wat sommigen hier doen, is wat niet deugt.
Je bedoelt niet laten stoppen?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is goed mogelijk, inderdaad. Ik denk alleen niet China daar erg van onder de indruk is. In Peking zijn ze al druk in kaart aan het brengen wat eventuele sancties voor hun zou betekenen.
En tot dusver hebben de Russen zich laten stoppen door economische consequenties.
Het is inderdaad behoorlijk treurig. Jammer dat sommigen de emoties niet onder controle kan houden en geen enkel besef hebben van hoe de internationale politiek en diplomatie werkt. Als er een partij schuldig is (wat Rusland natuurlijk hierin als enige is) moet die ten koste van alles worden verslagen, en als dat een complete wereldoorlog zou veroorzaken, so be it. Een heel naef en vooral zorgwekkend beeld van de wereld heb je dan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hey, "militair genie",quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onderhandelen, tot de volgende ronde, wanneer Rusland zich weer niet aan de afspraken houd, gewoon weer land komt pikken, en dan moet er zeker weer onderhandeld worden?
Is hier enig bewijs voor? Volgens mij niet namelijk. Ik zou ook in ogenschouw nemen hoeveel moeite deze huidige oorlog het Russische leger al kost. Niemand had verwacht dat het ze zo lastig af zou gaan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
- Een legercoup
Waarschijnlijk waren de Russen niet te verstaan, dat krijg je als je mond full of shit is.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:10 schreef Simmertje het volgende:
Gesprek heeft een half uurtje geduurd, dat voorspelt weinig goeds.
Standaard Rusland tactiek. Zelfde in bv Grozny en Georgi.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom wordt een kinderziekenhuis aangevallen?
Dat moet inderdaad niet gebeuren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oekraine tot marionet van Rusland maken lijkt me niet verstandig in ieder geval.
En los van Putins piemel praatjes over een groot Rusland, echt niemand wil dat daar in Oekraine. Dat kun je wel zien aan de beelden. Dan heb je nog jaren lang een burgeroorlog daar als je nu toegeeft aan een puppet regering. Niemand in de Baltische staten etc. wil een onderdeel zijn van Rusland. Gewoon opdonderen terug naar Rusland, je land is groot genoeg.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oekraine tot marionet van Rusland maken lijkt me niet verstandig in ieder geval.
Dat kan, er zit zeker een risico in, dat valt niet te ontkennen. Minimaal alles wat we aan wapentuig kunnen vinden daar naar toe sturen. Alle vrijwilligers met ervaring hier al optimaal bewapenen en die kant op sturen. Wat mij betreft special forces inzetten onder Oekrainse vlag.quote:
Als je inderdaad een nihilistische cynicus bent met nul principes en egocentrisme en eigenbelang als enige doel in je leven, kan ik me voorstellen dat zaken als landseer, vaderlandsliefde, patriottisme en eerbied voor huis en haard al heel snel 'emotioneel' zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is inderdaad behoorlijk treurig. Jammer dat sommigen de emoties niet onder controle kan houden en geen enkel besef hebben van hoe de internationale politiek en diplomatie werkt. Als er een partij schuldig is (wat Rusland natuurlijk hierin als enige is) moet die ten koste van alles worden verslagen, en als dat een complete wereldoorlog zou veroorzaken, so be it. Een heel naef en vooral zorgwekkend beeld van de wereld heb je dan.
Tjah, wat verwachtje wanneer die handpop Lavrov daar zit? Die man is volledig ongeloofwaardig, beetje de Mohammed Sad al-Sahaf van Rusland. Alle kwaad ontkennen met een strak gezicht.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:10 schreef Simmertje het volgende:
Gesprek heeft een half uurtje geduurd, dat voorspelt weinig goeds.
Mij ook niet. Maar even de andere kant belichtend: de Oekrane zijn nog geen 10 jaar gn marionet van Rusland. Waarom niet terug naar de tijd waarin de wereldorde functioneerde? Even los van dat je dit onder dwang van geweld natuurlijk nooit moet toestaan etc.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet zo triggeren. Ik spreek vanuit geopolitiek oogpunt. Onafhankelijk in militaire en federale zin.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:03 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Oekrane onafhankelijk zoals Belarus? Wit-Rusland is alles behalve onafhankelijk en zet haar strijdkrachten in om Rusland te steunen in deze oorlog.
Die wereldorde functioneerde toen omdat Rusland/USSR nog niet alle (andere) voormalige soviet republieken en communistische bondstaten richting de NAVO/EU had gedreven. Gaat nu niet meer werken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:12 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Mij ook niet. Maar even de andere kant belichtend: de Oekrane zijn nog geen 10 jaar gn marionet van Rusland. Waarom niet terug naar de tijd waarin de wereldorde functioneerde? Even los van dat je dit onder dwang van geweld natuurlijk nooit moet toestaan etc.
Dat wordt een gezellige race to the bottom!quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:11 schreef LXIV het volgende:
Het is net met het spel Risk. Als de ene speler telkens 5 legertjes mag bijplaatsen en de andere speler 3, dan moet de speler die maar 3 mag bijplaatsen aanvallen. Want de tijd werkt in zijn nadeel. Hoe langer hij wacht, hoe kleiner de kans op de overwinning.
NAVO is de speler die 5 legertjes mag plaatsen. Nu aanvallen zal echt wel uiteindelijk leiden tot een militaire nederlaag voor Putin, maar als we drie jaar wachten is Putins situatie zo slecht dat hij al moet toegeven zonder militair conflict.
Ah, kijk. Dit is wat Poetin hoopt te bereiken. Dat mensen zeggen, ja, er zitten toch ook wel veel nazi's - wat dat betreft heeft hij wel gelijk!1!quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar een feit is wel dat ze in Oekrane de politiek in zijn gegaan. Een eigen politieke partij hebben, aan de verkiezingen hebben meegedaan, en ook nog stemmen hebben gekregen. Ze hebben maar iets van 2% van de stemmen gekregen. Maar bedenk eens: er wonen 40 miljoen mensen in Oekrane. Laat er zo'n 30 miljoen stemrecht hebben. Dan praat je toch nog over zo'n 600.000 mensen die op ze gestemd hebben. Dat vind ik dan toch nog wel een zorgelijk getal.
Kijk, ik begrijp heel goed dat het maar een excuus van Poetin is om zijn volk mee te krijgen, en dat Rusland zelf ook zijn nazi's heeft waar iets aan gedaan moet worden.
Interessant leesvoer is hoe de Sovjets in zowel 1918 als 1939-40 en wederom in 1944 ervoor hebben gezorgd dat Litouwen, Estland en Letland 'kozen' voor het communisme en inlijving.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is hier enig bewijs voor? Volgens mij niet namelijk. Ik zou ook in ogenschouw nemen hoeveel moeite deze huidige oorlog het Russische leger al kost. Niemand had verwacht dat het ze zo lastig af zou gaan.
Ook hier: zijn hier enige bewijzen voor momenteel? Signalen die hier concreet naar wijzen zoals wel maanden van te voren al het geval was omtrent deze oorlog? Volgens mij niet namelijk.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat kan, er zit zeker een risico in, dat valt niet te ontkennen. Minimaal alles wat we aan wapentuig kunnen vinden daar naar toe sturen. Alle vrijwilligers met ervaring hier al optimaal bewapenen en die kant op sturen. Wat mij betreft special forces inzetten onder Oekrainse vlag.
En persoonlijk zou ik ook voor een no-fly zone zijn. Als Putin daadwerkelijk een globale kernoorlog wil beginnen vanwege iets dergelijks, dan zijn we sowieso al fucked. Niet morgen, maar over een jaar of over 2 jaar. Want dan gaat hij de Baltische Staten ook aanpakken in de nabije toekomst.
Wanneer functioneerde de wereldorde goed volgens jou? Want die tijd heb ik redelijk gemist denk ik.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:12 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Mij ook niet. Maar even de andere kant belichtend: de Oekrane zijn nog geen 10 jaar gn marionet van Rusland. Waarom niet terug naar de tijd waarin de wereldorde functioneerde? Even los van dat je dit onder dwang van geweld natuurlijk nooit moet toestaan etc.
Huh? Oekrane is al onafhankelijk sinds 1991, al 30 jaar dus.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:12 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Mij ook niet. Maar even de andere kant belichtend: de Oekrane zijn nog geen 10 jaar gn marionet van Rusland.
Dit is fenomenaal.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:51 schreef speknek het volgende:
Alexander Nevzorov (Russische journalist en voormalig parlementslid) tien maanden geleden over de uitkomst van de oorlog. Ja echt tien maanden geleden, niet stiekem nu opgenomen.
https://www.reddit.com/r/(...)ines_war_from_april/
Je hebt altijd de keuze tussen onderhandelen en de tegenstander militair in een dusdanige positie manoeuvreren dat hij jouw eisen moet accepteren. Dat kun je dan altijd nog zien. Op dit moment lijkt onderhandelen mij de beste optie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, "militair genie",
Zou je deze ook nog eens kunnen beantwoorden?
[..]
Je begrijpt dat een poppenkast in een land installeren en aan de macht houden betekent dat een dergelijk land niet onafhankelijk is, zowel federaal als militair? Loekashenko is een muppet van Putin, niets meer, niets minder. Zonder Putin valt zijn regering en lieert Wit-Rusland zich waar het zich aan wil liren, grote kans dat dat niet Rusland is.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Niet zo triggeren. Ik spreek vanuit geopolitiek oogpunt. Onafhankelijk in militaire en federale zin.
Dat betekent niet dat Belarus niet met Rusland kan samenwerken op militair vlak. Het betekent dat Belarus geen verdragen heeft die het verplichten om met Rusland mee te werken op militair vlak. Belarus is geen deel van de Russische Federatie en heeft geen verplichtingen jegens Rusland, behalve verplichtingen die in individuele verdragen zijn geregeld.
Belarus is niet Rusland maar zichzelf. En Poetin vindt dat Oekrane ook zo moet zijn.
Vandaar dat ik het narratief dat Rusland Oekrane zal inlijven ook onwaar vind. Want als Oekrane deel van de Russische Federatie wordt, dan grenst het Russische rijk ook ineens direct aan een NAVO land. En dat is juist iets dat Poetin probeert voorkomen.
Oekrane in haar grondwet laten opnemen dat er niet aan de EU/NATO mag worden deelgenomen heeft niets met onafhankelijkheid te maken.quote:an kan je hem dus ook omdraaien. Als Putin eist dat Oekrane onafhankelijkheid in haar grondwet moet zetten, dan moet het westen maar eisen dat Wit-Rusland dat doet, want ze zitten met hun regime tegen een NAVO en EU land aan. Dat kunnen en mogen we niet accepteren!!!
Aub niet nog zo'n zorgenkind erbij. Die Lukashenko van Wit Rusland wilde zelfs tot kolonel benoemd worden van het sovjet (?) legerquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:03 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Oekrane onafhankelijk zoals Belarus? Wit-Rusland is alles behalve onafhankelijk en zet haar strijdkrachten in om Rusland te steunen in deze oorlog.
Dan kan je hem dus ook omdraaien. Als Putin eist dat Oekrane onafhankelijkheid in haar grondwet moet zetten, dan moet het westen maar eisen dat Wit-Rusland dat doet, want ze zitten met hun regime tegen een NAVO en EU land aan. Dat kunnen en mogen we niet accepteren!!!
Zie je hoe onzinnig een dergelijke eis is? Een land mag zelf haar eigen koers varen en besluiten nemen. Zolang de regering democratisch verkozen is en een meerderheid van haar bevolking achter deze regering staat heeft een dictator met een lelijke prednisonkop en een klein pikkie daar werkelijk niets over te zeggen. Dat hij dan een oorlog gaat voeren om iets gedaan te krijgen betekent niet dat Putin een legitiem punt heeft.
En wat is hier de link met de huidige situatie?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Interessant leesvoer is hoe de Sovjets in zowel 1918 als 1939-40 en wederom in 1944 ervoor hebben gezorgd dat Litouwen, Estland en Letland 'kozen' voor het communisme en inlijving.
Over naviteit gesproken.
En sinds 2014 zijn ze geen marionet van Ruslandquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:14 schreef RetepV het volgende:
[..]
Huh? Oekrane is al onafhankelijk sinds 1991, al 30 jaar dus.
Allesquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En wat is hier de link met de huidige situatie?
Ik schrijf toch dat het maar een excuus voor zijn volk is? Maar het is een sterk excuus omdat het waar is. Het is totaal insignificant voor Poetin, maar niet voor zijn volk. En dus kan hij het excuus gebruiken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:14 schreef wpor het volgende:
[..]
Ah, kijk. Dit is wat Poetin hoopt te bereiken. Dat mensen zeggen, ja, er zitten toch ook wel veel nazi's - wat dat betreft heeft hij wel gelijk!1!
Alsof Poetin ook maar ene reet geeft om die nazi's in Oekrane. Of denk je dat hij de goedheid zelve is en het volk daar echt tegen die nazi's wil beschermen
Dan is het automatisch oorlog, dat weet hij goed dus dat risico zal hij niet nemen. Want onder aan de streep is de NAVO toch sterker en deze oorlog zal hij dus verliezen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat kan, er zit zeker een risico in, dat valt niet te ontkennen. Minimaal alles wat we aan wapentuig kunnen vinden daar naar toe sturen. Alle vrijwilligers met ervaring hier al optimaal bewapenen en die kant op sturen. Wat mij betreft special forces inzetten onder Oekrainse vlag.
En persoonlijk zou ik ook voor een no-fly zone zijn. Als Putin daadwerkelijk een globale kernoorlog wil beginnen vanwege iets dergelijks, dan zijn we sowieso al fucked. Niet morgen, maar over een jaar of over 2 jaar. Want dan gaat hij de Baltische Staten ook aanpakken in de nabije toekomst.
Omdat Putin in het verleden leeft en denkt dat veel grondgebied gelijk staat aan macht.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:14 schreef xFriendx het volgende:
Zo'n groot Rusland volg ik sowieso al niet, het staat vast stoer en mooi in geschiedenisboeken, zo'n groot rijk (in oppervlakte dan) en voelt vast heel machtig. Maar zoals het er nu voor staat is zijn kleine rijk al een puinhoop. Waarom zou je dan nog meer willen? Alsof je zelf totaal geen groene vingers hebt, je gazonnetje van 3 bij 2 meter al niet gemaaid wordt en een wildgroei is en je dan besluit er een gazon van 50m2 bij te veroveren. Succes er mee met nog meer onderhoud.
Iemand met historisch besef (of gewoon opgegroeid in Oost-Europa) ziet die link.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En wat is hier de link met de huidige situatie?
Oke, laat ik stellen de Europese orde en daarbij de relatie met Rusland. Die was tussen laten we zeggen tussen de Joegoslavische oorlog en 2005 ofzo niet slecht.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wanneer functioneerde de wereldorde goed volgens jou? Want die tijd heb ik redelijk gemist denk ik.
Vond het al wat apart toen ik recentelijk na lange tijd weer eens op ZH keek, maar dat verklaart wel eea.quote:Op donderdag 10 maart 2022 06:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zerohedge is een bekend Russisch troll kanaal, vond het vroeger ook altijd wel interessant als site, tot ik daar achter kwam.
Niet anders dan een RT.
Belarus is zichzelf?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Niet zo triggeren. Ik spreek vanuit geopolitiek oogpunt. Onafhankelijk in militaire en federale zin.
Dat betekent niet dat Belarus niet met Rusland kan samenwerken op militair vlak. Het betekent dat Belarus geen verdragen heeft die het verplichten om met Rusland mee te werken op militair vlak. Belarus is geen deel van de Russische Federatie en heeft geen verplichtingen jegens Rusland, behalve verplichtingen die in individuele verdragen zijn geregeld.
Belarus is niet Rusland maar zichzelf. En Poetin vindt dat Oekrane ook zo moet zijn.
Vandaar dat ik het narratief dat Rusland Oekrane zal inlijven ook onwaar vind. Want als Oekrane deel van de Russische Federatie wordt, dan grenst het Russische rijk ook ineens direct aan een NAVO land. En dat is juist iets dat Poetin probeert voorkomen.
Eens. Maar de UA houdt dit niet vol tot in de lengte van maanden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bedoelt niet laten stoppen?
Nee, omdat die sancties op korte termijn nog wel te handelen zijn. Maar als Putin straks met een Oekraine zit waar voortdurend weerstand is, zijn economie steeds verder achteruit holt door sancties, hij door verslechterende omstandigheden in Rusland steeds meer weerstand vanuit zijn eigen achterban krijgt, waarbij de NAVO militair sterker wordt doordat ze weer serieus gaan investeren, dan heeft hij zichzelf in een hele slechte positie gemanoeuvreerd. Die onhoudbaar is en Rusland steeds meer schade toebrengt. Het is dus niet zo dat zijn positie op termijn er steeds beter gaat uitzien, het tegendeel is waar.
Daarom is het ook helemaal niet nodig om nu te gaan escaleren, want de tijd is in ons voordeel.
Je blijft dit proberen, die nazi-link?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar een feit is wel dat ze in Oekrane de politiek in zijn gegaan. Een eigen politieke partij hebben, aan de verkiezingen hebben meegedaan, en ook nog stemmen hebben gekregen. Ze hebben maar iets van 2% van de stemmen gekregen. Maar bedenk eens: er wonen 40 miljoen mensen in Oekrane. Laat er zo'n 30 miljoen stemrecht hebben. Dan praat je toch nog over zo'n 600.000 mensen die op ze gestemd hebben. Dat vind ik dan toch nog wel een zorgelijk getal.
Kijk, ik begrijp heel goed dat het maar een excuus van Poetin is om zijn volk mee te krijgen, en dat Rusland zelf ook zijn nazi's heeft waar iets aan gedaan moet worden.
Maar aan de andere kant is het ook maar n van de excuses die Poetin heeft. Dus helemaal niet het enige excuus, zoals sommigen beweren.
[..]
Zoals ik zei: het is maar n van de excuses.
Poetin's grootste excuus voor deze oorlog is nog steeds dat hij wil dat Oekrane geen coalitie vormt met een westerse organisatie als de NAVO. En ook over het toetreden tot de EU is hij niet zeker, omdat de EU onder anderen ook met een eigen verdedigingsorganisatie bezig is. De rode lijn in al zijn verhalen is dat hij wil dat Oekrane onafhankelijk blijft tussen Rusland en de EU in, zoals Belarus.
Laten we niet over Belarus gaan discussiren, Belarussen zijn niet hetzelfde als Oekraeners, en ze hebben daar een werkelijke dictator. Het punt is dat Putin vind dat Oekrane onafhankelijk moet blijven, als een geopolitiek bufferland. In feite zoals Nederland dat is tussen Engeland, Duitsland en Frankrijk.
Biden's appel werkt?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Rotsvaste vriendschap.
in dat geval ben ik het wel met je eensquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Doen ze dat niet?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:52 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Had jij verwacht dat NAVO regeringen wapenleveranties 'out in the open' zouden doen?
Zwitserland sanctioneert de oligarchen de moeder, Zweden heeft ladingen wapens die Saab maakt geleverd?quote:Ik niet. Had jij verwacht dat neutrale landen zoals Zweden (wapenleveranties en sancties) en Zwitserland (sancties) partij zouden kiezen?
Waarom zou China dit doen? Wat hebben zij hierbij te winnen?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Rotsvaste vriendschap.
Probleem is toch niet dat NAVO confentioneel niet krachtig is? Maar dat Rusland beschikt over wat heet "de rode knop". Dus al wij hebben wij 100 legers, blijft lastig.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:11 schreef LXIV het volgende:
Het is net met het spel Risk. Als de ene speler telkens 5 legertjes mag bijplaatsen en de andere speler 3, dan moet de speler die maar 3 mag bijplaatsen aanvallen. Want de tijd werkt in zijn nadeel. Hoe langer hij wacht, hoe kleiner de kans op de overwinning.
NAVO is de speler die 5 legertjes mag plaatsen. Nu aanvallen zal echt wel uiteindelijk leiden tot een militaire nederlaag voor Putin, maar als we drie jaar wachten is Putins situatie zo slecht dat hij al moet toegeven zonder militair conflict.
Er lopen nu naar het schijnt 20K buitenlanders rond. Met als ik de plaatjes mag geloven zowel een UKR vlag op hun arm, als die van hun ware nationaliteit.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
in dat geval ben ik het wel met je eens
Nou, als je iets geeft moet daar iets voor terug gegeven worden. Dat is Handel.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou China dit doen? Wat hebben zij hierbij te winnen?
De Chinezen zagen de koffertje met roebels al aankomenquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou, als je iets geeft moet daar iets voor terug gegeven worden. Dat is Handel.
verschil is dat er geen actief dienende militairen met het verkeerde uniform rondlopenquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er lopen nu naar het schijnt 20K buitenlanders rond. Met als ik de plaatjes mag geloven zowel een UKR vlag op hun arm, als die van hun ware nationaliteit.
Wat is het verschil?
Nou, een periode van 6 jaar, waarin we overigens de aanvallen in New York, de inval in Afghanistan, de inval in Irak, aanslagen in Londen en Madrid en nog heel wat gezeik rondom Rusland en Iran hebben gehad!quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:17 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Oke, laat ik stellen de Europese orde en daarbij de relatie met Rusland. Die was tussen laten we zeggen tussen de Joegoslavische oorlog en 2005 ofzo niet slecht.
Dit zou kunnen idd. En dit is ook de status quo, dus laten we maar hopen dat het zijn vruchten gaat afwerpen!quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bedoelt niet laten stoppen?
Nee, omdat die sancties op korte termijn nog wel te handelen zijn. Maar als Putin straks met een Oekraine zit waar voortdurend weerstand is, zijn economie steeds verder achteruit holt door sancties, hij door verslechterende omstandigheden in Rusland steeds meer weerstand vanuit zijn eigen achterban krijgt, waarbij de NAVO militair sterker wordt doordat ze weer serieus gaan investeren, dan heeft hij zichzelf in een hele slechte positie gemanoeuvreerd. Die onhoudbaar is en Rusland steeds meer schade toebrengt. Het is dus niet zo dat zijn positie op termijn er steeds beter gaat uitzien, het tegendeel is waar.
Daarom is het ook helemaal niet nodig om nu te gaan escaleren, want de tijd is in ons voordeel.
Uhm... dat is wat ze zelf zeggen...quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik denk dat je ze toch echt eerst zelf eens moet lezen![]()
Nog maar eens een quote:
[..]
Uhh, het verschil is is dat wanneer Europa / EU / NAVO / VN echt gaat ingrijpen het binnen 3 dagen klaar is. Met de hele wereld of Oekrane.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er lopen nu naar het schijnt 20K buitenlanders rond. Met als ik de plaatjes mag geloven zowel een UKR vlag op hun arm, als die van hun ware nationaliteit.
Wat is het verschil?
Jij hebt echt een probleem. Als jij 'nazi' ziet ben je meteen zo getriggerd dat je de overig 90 van de tekst niet meer kan lezen en de kern van het verhaal echt volledig langs je heen gaat.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je blijft dit proberen, die nazi-link?
Van Guardian liveblogquote:UK freezes assets of 7 Russian businessmen including Roman Abramovich
The UK has frozen the assets of seven Russian businessmen including Roman Abramovich, Igor Sechin, Oleg Deripaska and Dmitri Lebedev after they were added to the country’s sanctions list, reports Reuters.
Abramovich is the owner of Chelsea football club, Deripaska has stakes in En+ Group, Sechin is the Chief Executive of Rosneft and Lebedev is Chairman of the Board of Directors of Bank Rossiya.
However, the UK said it had published a licence that allows a number of football-related activities to continue at Chelsea.
“There can be no safe havens for those who have supported Putin*s vicious assault on Ukraine,” the British prime minister, Boris Johnson, said.
A spokesperson for Abramovich told Reuters that they could not comment immediately on the announcement of UK sanctions.
Als je dit soort slimme mensen niet meer in je regering hebt en alles en iedereen alleen nog maar ja wil en kan knikken krijg je dit soort oorlogen helaas.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:51 schreef speknek het volgende:
Alexander Nevzorov (Russische journalist en voormalig parlementslid) tien maanden geleden over de uitkomst van de oorlog. Ja echt tien maanden geleden, niet stiekem nu opgenomen.
Tja volgens jou staat Putin wel open voor echte onderhandelingen met Oekraine waarbij het een zelfstandig land blijft (minus enkele gebiedjes) en zelfs lid van de EU kan worden. Heb je daar al een signaal van gevonden wat daar concreet naar wijst?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook hier: zijn hier enige bewijzen voor momenteel? Signalen die hier concreet naar wijzen zoals wel maanden van te voren al het geval was omtrent deze oorlog? Volgens mij niet namelijk.
Dus je antwoord is: ja, volgende ronde gewoon weer fris gaan onderhandelen?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt altijd de keuze tussen onderhandelen en de tegenstander militair in een dusdanige positie manoeuvreren dat hij jouw eisen moet accepteren. Dat kun je dan altijd nog zien. Op dit moment lijkt onderhandelen mij de beste optie.
Belarus is nooit 'zichzelf' geweest. Hooguit een keer in 1918-1919, toen de Belarussische Democratische Republiek werd uitgeroepen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik kan niet op tegen zo veel wijsheid.
Ik vond het beter dan nu er een derde wereldoorlog dreigt of misschien officieus al aan de gang is. Maar ieder zijn smaakquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nou, een periode van 6 jaar, waarin we overigens de aanvallen in New York, de inval in Afghanistan, de inval in Irak, aanslagen in Londen en Madrid en nog heel wat gezeik rondom Rusland en Iran hebben gehad!
Nee, fantastische wereldorde.
jaquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus je antwoord is: ja, volgende ronde gewoon weer fris gaan onderhandelen?
Zeg eens "ja" of "nee"?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
De kern van het verhaal is dat je onzin verkondigt. Dat is je gisteren ook al aangetoond.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jij hebt echt een probleem. Als jij 'nazi' ziet ben je meteen zo getriggerd dat je de overig 90 van de tekst niet meer kan lezen en de kern van het verhaal echt volledig langs je heen gaat.
Die volgende ronde is speculatie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus je antwoord is: ja, volgende ronde gewoon weer fris gaan onderhandelen?
Zeg eens "ja" of "nee"?
Erg leuk om een Ikea te nationaliseren zonder dat de voorraad wordt aangevuldquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:54 schreef bitterbal het volgende:
ad
Leg mij eens uit hoe belegeren en dagelijks kunnen bombarderen van ziekenhuizen in je voordeel werkt qua tijd. Als belegerde danquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die volgende ronde is speculatie.
Wat ik zeg is dat er geen reden is tot escalatie want de tijd werkt in ons voordeel, niet in die van Putin. In elk scenario, of Oekraine nu standhoud of bezet wordt.
En wat ik zeg is dat oorlog een voortzetting is van de politiek, dus dat onderhandelingen hoe dan ook onderdeel zijn er van.
En dat gaat Pudding nooit toestaan, die wil een stembiljet met een door hem goedgekeurde naam, dat is zijn interpretatie van democratie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oekraine moet ook gewoon democratisch (echt democratisch) en zelfbestuur behouden. Dat lijkt me wel een bottom-line.
Dit had ik niet verwacht.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Rotsvaste vriendschap.
Ruslands positie wordt steeds ongunstiger omdat zijn economie, leger en binnenlandse positie worden uitgehold hoe langer dit duurt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:26 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe belegeren en dagelijks kunnen bombarderen van ziekenhuizen in je voordeel werkt qua tijd. Als belegerde dan
Is Belarus dan lid van de Russische Federatie, de NAVO, de EU of enige andere organisatie waar ik het bestaan niet eens van zou weten?quote:
Wel een beetje een Pavlov reactie om maar gelijk weer te gaan nationaliseren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:54 schreef bitterbal het volgende:
ad
Maar MCX...moeilijk zei ook: troepen sturen onder Oekraense vlag?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
verschil is dat er geen actief dienende militairen met het verkeerde uniform rondlopen
met wat als meerwaarde?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar MCX...moeilijk zei ook: troepen sturen onder Oekraense vlag?
Maar denken dat het daarna stabiel wordt is hopeloos naief.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:24 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik vond het beter dan nu er een derde wereldoorlog dreigt of misschien officieus al aan de gang is. Maar ieder zijn smaak
Is hier enig bewijs voor? Ik zie dit hele topic vol met allerlei aannames. Rusland gaat Finland, Moldavi en de Baltische staten nog binnenvallen. En Oekrane moet een tweede Wit-Rusland worden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:27 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En dat gaat Pudding nooit toestaan, die wil een stembiljet met een door hem goedgekeurde naam, dat is zijn interpretatie van democratie.
Dat zeg ik toch? Ik geef aan dat ik het vooraf niet verwacht had... Misschien mijn reactie nog eens lezenquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Doen ze dat niet?
[..]
Zwitserland sanctioneert de oligarchen de moeder, Zweden heeft ladingen wapens die Saab maakt geleverd?
Het heeft nog wat tijd nodig,
Maar we gaan/moeten langzaam naar het punt dat er niks mis is met bv straaljagers leveren.
Het bewijs speelt zich nu voor ons af.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is hier enig bewijs voor? Ik zie dit hele topic vol met allerlei aannames. Rusland gaat Finland, Moldavi en de Baltische staten nog binnenvallen. En Oekrane moet een tweede Wit-Rusland worden.
Zwitserland loopt wel vaker met de EU mee wat sancties betreft toch?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Ik geef aan dat ik het vooraf niet verwacht had... Misschien mijn reactie nog eens lezen
Die economie staat er misschien niet goed voor (leger en binnenlandse positie is net zo goed propaganda) maar de Russen hebben in WO 2 laten zien zeer veerkrachtig te kunnen zijn door de binnenlandse grondstoffen cq mogelijkheden om dat te kunnen opvangen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ruslands positie wordt steeds ongunstiger omdat zijn economie, leger en binnenlandse positie worden uitgehold hoe langer dit duurt.
Dat bombarderen van ziekenhuizen (van kindertjes met kanker) is emo-prop en niet relevant in deze.
En, we mogen je nu uit gaan leggen wat een marionetten regering precies is?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Is Belarus dan lid van de Russische Federatie, de NAVO, de EU of enige andere organisatie waar ik het bestaan niet eens van zou weten?
Getroll dus.quote:Sea lioning
Sealioning is a type of trolling or harassment that consists of pursuing people with persistent requests for evidence or repeated questions, while maintaining a pretense of civility and sincerity. It may take the form of "incessant, bad-faith invitations to engage in debate".
Speech gemist? Pudding erkent Oekrane niet eens als staat en het moet neutraal blijven, maw naar de pijpen van Pudding dansen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is hier enig bewijs voor? Ik zie dit hele topic vol met allerlei aannames. Rusland gaat Finland, Moldavi en de Baltische staten nog binnenvallen. En Oekrane moet een tweede Wit-Rusland worden.
Hoe slechter het gaat in Rusland, hoe beter de opvolgende deal die China kan maken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou China dit doen? Wat hebben zij hierbij te winnen?
Je blijft ontkennen dat Lukashenko een handpop van Putin is. Prima, als je dat niet wilt zien dan houdt deze 'discussie' hier gewoon op.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Is Belarus dan lid van de Russische Federatie, de NAVO, de EU of enige andere organisatie waar ik het bestaan niet eens van zou weten?
Zijn ze ook. Maar vergeet niet de bijdrage van met name de VS in WO2. Die was wel doorslaggevend. Als China die rol niet gaat vervullen dan verslechterd de positie van Rusland toch naarmate de tijd verstrijkt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:31 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Die economie staat er misschien niet goed voor (leger en binnenlandse positie is net zo goed propaganda) maar de Russen hebben in WO 2 laten zien zeer veerkrachtig te kunnen zijn door de binnenlandse grondstoffen cq mogelijkheden.
Weten we zeker dat het in April is opgenomen?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:33 schreef Evenstar het volgende:
Dat filmpje van @:speknek helemaal afgekeken. Holy moly, gast is echt gewoon spot on met alles.
Oh jee, heb ik alweer een groepje trolls achter me aan die mijn woorden uit de context halen en me er op proberen te pakken?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
En, we mogen je nu uit gaan leggen wat een marionetten regering precies is?
Ik acht dat er nog wel een kans is dat China van de slechte kant afstapt. Zij hebben Rusland niet nodig. Wel een goed image in de wereld. Hoewel het natuurlijk gewoon ook schurken zijn, getuige de Oeigoeren kwestie. Maar het feit dat we gewoon Olympisch gingen doen duidt dat we dat allemaal niet zo erg vinden in het westen. Dat is wat er mis is met het westen, moreel superieur maar intussen wel oogje toeknijpen steeds als er economische belangen in het spel zijn. Daar moeten we mee stoppen. Geen WK in Qatar, geen F1 races in criminele oliestaten, China ter verantwoording roepen voor de mensenrechten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Rotsvaste vriendschap.
De context van je woorden is toch dat je een schaamteloze Poetin-apologeet bent die al 2 weken bezig is om de duizenden oorlogsslachtoffers postuum te schofferen met stupide goedpraterij?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh jee, heb ik alweer een groepje trolls achter me aan die mijn woorden uit de context halen en me er op proberen te pakken?
waarom onder Oekrainse vlag?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Russen afmaken.
The more the merrier.
China werd gesmeekt om zich vier jaar eerder dan dat ze zelf wilden kandidaat te spelen. Anders moest het naar Kazachstan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:34 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik acht dat er nog wel een kans is dat China van de slechte kant afstapt. Zij hebben Rusland niet nodig. Wel een goed image in de wereld. Hoewel het natuurlijk gewoon ook schurken zijn, getuige de Oeigoeren kwestie. Maar het feit dat we gewoon Olympisch gingen doen duidt dat we dat allemaal niet zo erg vinden in het westen. Dat is wat er mis is met het westen, moreel superieur maar intussen wel oogje toeknijpen steeds als er economische belangen in het spel zijn. Daar moeten we mee stoppen. Geen WK in Qatar, geen F1 races in criminele oliestaten, China ter verantwoording roepen voor de mensenrechten.
Zeg maar gewoon een ruggengraat opbouwen, dan is het ook veel makkelijker je rug rechthouden en geef je schurkenstaten gewoon geen kans.
Ik zie de rest van de wereld het alweer hebben over 'Het imperialistische westen die zich overal mee bemoeit'. Nee. Het zijn Aziatische problemen, hoe zeer wij ook willen helpen kunnen we en moeten we gewoon niet overal willen helpen en bemoeien.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:34 schreef Perox het volgende:
Zeg maar gewoon een ruggengraat opbouwen, dan is het ook veel makkelijker je rug rechthouden en geef je schurkenstaten gewoon geen kans.
Dat Belarus de langst zittende regering-in-ballingschap heeft is misschien een teken dat Belarus al een tijdje zichzelf niet is geweest.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geef eens inhoudelijk antwoord, ipv hier te denken dat je jezelf de slachtoffer positie aan kan meten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh jee, heb ik alweer een groepje trolls achter me aan die mijn woorden uit de context halen en me er op proberen te pakken?
Trolls?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je wordt ook altijd laatste met Poker of niet?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Link?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:33 schreef Evenstar het volgende:
Dat filmpje van @:speknek helemaal afgekeken. Holy moly, gast is echt gewoon spot on met alles. Hoop dat zijn laatste zinnen ook uitkomen
Ja, origineel is van 11 april 2021.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Weten we zeker dat het in April is opgenomen?
Bullshit. Ik discussieer hier over de politieke zaken rondom de oorlog. Dit is Nieuws & Achtergronden, Hier praten we over politiek, niet over oorlog. Hoewel veel mensen het niet bepaald door schijnen te hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De context van je woorden is toch dat je een schaamteloze Poetin-apologeet bent die al 2 weken bezig is om de duizenden oorlogsslachtoffers postuum te schofferen met stupide goedpraterij?
Ook manschappen ipv alleen materieel/wapens. Onder Oekraense vlag omdat het dan officieel dus niet een ander (NAVO) land is dat de aanval uitvoert. Ik ben hier zelf ook wel een voorstander van.quote:
Dit mag geen reden zijn om maar niks te doen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Probleem is toch niet dat NAVO confentioneel niet krachtig is? Maar dat Rusland beschikt over wat heet "de rode knop". Dus al wij hebben wij 100 legers, blijft lastig.
https://www.reddit.com/r/(...)ines_war_from_april/ is met Engelse ondertiteling.quote:
Als je geen onderscheid kunt maken tussen speculatie en desinformatie, hou je dan alsjeblieft buiten discussies.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:28 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Is er in de policy iets beschreven over het verspreiden van desinformatie?
Onze Kremlin huis-troll @:retepV is al een paar weken aardig op dreef namelijk.
als je Nederlandse militairen naar Oekraine stuurt is dat een act of war ... doet er niet toe welk vlaggetje ze op de arm hebbenquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ook manschappen ip alleen materieel/wapens. Onder Oekraense vlag omdat het dan officieel dus niet een ander (NAVO) land is dat de aanval uitvoert. Ik ben hier zelf ook wel een voorstander van.
Ok, dat _ullen we dan vanaf nu maar doen. Is het goed _o?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:42 schreef HSG het volgende:
Willen jullie hier ophouden de letter "z" te gebruiken. Dit is een *eer aanstootgevende letter met een racistische lading.
quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:42 schreef RetepV het volgende:
Waarom wordt dit forum toch de hele tijd gekaapt door mensen die anderen proberen bij een partij te plaatsen? Ga toch naar OOR.
misschien gewoon antwoord geven want hier kan ik niks meequote:Op donderdag 10 maart 2022 10:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien je eigen postjes even teruglezen.
Ah het oude trucje.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:42 schreef RetepV het volgende:
Als je geen onderscheid kunt maken tussen speculatie en desinformatie, hou je dan alsjeblieft buiten discussies.
Je hebt dan ook desinformatie verspreidt, in deze draad nog.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:42 schreef RetepV het volgende:
Waarom wordt dit forum toch de hele tijd gekaapt door mensen die anderen proberen bij een partij te plaatsen? Ga toch naar OOR.
En Tuinkabouter500:
[..]
Als je geen onderscheid kunt maken tussen speculatie en desinformatie, hou je dan alsjeblieft buiten discussies.
Tuurlijk, dat bepaal jij.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Bullshit. Ik discussieer hier over de politieke zaken rondom de oorlog. Dit is Nieuws & Achtergronden, Hier praten we over politiek, niet over oorlog.
Dan snap ik je niequote:Op donderdag 10 maart 2022 10:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien gewoon antwoord geven want hier kan ik niks mee
Maar volop wapens leveren e.d. om de Oekraners te helpen is gn act of war?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je Nederlandse militairen naar Oekraine stuurt is dat een act of war ... doet er niet toe welk vlaggetje ze op de arm hebben
daarnaast werken Nederlandse militairen voor Nederland, geen Srebrenicaatjes meer pls
Dan krijgen we de bekende 'chinese vrijwilligers'quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je Nederlandse militairen naar Oekraine stuurt is dat een act of war ... doet er niet toe welk vlaggetje ze op de arm hebben
daarnaast werken Nederlandse militairen voor Nederland, geen Srebrenicaatjes meer pls
wat is de meerwaarde van een Oekrains vlaggetje op Nederlandse special forcesquote:
Feitelijk kan dat alleen als wij keuzes maken die niet leuk zijn en die maken dat we stoppen met het profiteren van de voordelen van de globalisering.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:34 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik acht dat er nog wel een kans is dat China van de slechte kant afstapt. Zij hebben Rusland niet nodig. Wel een goed image in de wereld. Hoewel het natuurlijk gewoon ook schurken zijn, getuige de Oeigoeren kwestie. Maar het feit dat we gewoon Olympisch gingen doen duidt dat we dat allemaal niet zo erg vinden in het westen. Dat is wat er mis is met het westen, moreel superieur maar intussen wel oogje toeknijpen steeds als er economische belangen in het spel zijn. Daar moeten we mee stoppen. Geen WK in Qatar, geen F1 races in criminele oliestaten, China ter verantwoording roepen voor de mensenrechten.
Nee, blijkbaar wordt dit door Putin niet zo opgevat.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
Maar volop wapens leveren e.d. om de Oekraners te helpen is gn act of war?
Nee. Zo werkt dat nou eenmaal. Het heeft ook een naam en wordt in de geschiedenis vaker gebruikt "Proxy war" https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlog_bij_volmachtquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, helemaal prima. Gewoon aan militairen in NATO landen vragen wie echt vrijwillig wil meevechten onder Oekrains commando. Ik gok dat er heel wat vrijwilligers zullen opstaan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan krijgen we de bekende 'chinese vrijwilligers'
nee?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
Er is heus een F1 seizoen mogelijk in andere landen. Idem dito voor de Olympische spelen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
China werd gesmeekt om zich vier jaar eerder dan dat ze zelf wilden kandidaat te spelen. Anders moest het naar Kazachstan.
Het is niet zo dat er altijd volop keuze is. De F1 idem dito. In Nederland kan dat nu vanwege Max Verstappen, anders zou dat in NL waarschijnlijk ook niet gelukt zijn om een F1-race te organiseren.
Ik heb het niet over inmengen maar leading by example. Dat betekent dus dat je je juist niet inmengt. Maar je principes aan de kant gooien om dan gewoon zaken te gaan doen met landen die de mensenrechten aan hun laars lappen, daar zou je mee moeten stoppen. Dat trekt vanzelf alles recht. Fucking interneringskampen in China, maar sure, wij komen schaatsen hoor, natuurlijk. Sure wij kopen de Chinese spulletjes, want dat is zo fijn goedkoop, wat boeit ons de milieuschade als het maar niet in ONS land is. Dat is zeer kortzichtig en moeten we mee stoppen want er is ook een andere weg. Zal invloed hebben op de welvaart, maar slaap je wel een stuk lekkerder. Het probleem is alleen dat er teveel mensen zijn die prima slapen bij bovenstaande feiten, en het geen hol kan interesseren. De nieuwe generatie gaat dat misschien wel veranderen als ze niet bedorven zijn voordat ze aan de macht komen. Iedereen zeurt maar over het gender equality verhaal en BLM maar het zijn onderwerpen die heel nadrukkelijk spelen bij de nieuwe generatie en die gaan niet alles zomaar accepteren. (Hoop ik).quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:35 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik zie de rest van de wereld het alweer hebben over 'Het imperialistische westen die zich overal mee bemoeit'. Nee. Het zijn Aziatische problemen, hoe zeer wij ook willen helpen kunnen we en moeten we gewoon niet overal willen helpen en bemoeien.
Rusland wordt natuurlijk ook klein gehouden door de westerse landen dmv sancties.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dit mag geen reden zijn om maar niks te doen.
Als Polen aangevallen zou worden, nou dan maar niks doen want dreiging nukes?
Poetin heeft het al jaren en jaren erover dat de Baltische Staten bij Rusland horen, Oekrane hij ook ziet als een soort Belarus en hij dat allemaal weer in ere wil herstellen.
Dit gaat al terug naar begin jaren 2000, verhalen van ex-nato leiders met gesprekken tussen hun Russische evenaren destijds.
Poetin gebruikt het hele nato gezwets als excuus om zijn eigen falen op economisch gebied te verdoezelen.
Rusland heeft nog steeds (of had) een economie ter grootte van Texas, wat knap is gezien hoe rijk Rusland is in natuurlijke grondstoffen.
Met of zonder navo, Poetin heeft zijn eigen agenda en dat altijd al gehad.
Maw Oekrane is het eerste gevecht als het ware, hier houdt het echt niet bij op.. op basis van zijn eigen woorden ook nog eens voor en na de inval.
terechtquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rusland wordt natuurlijk ook klein gehouden door de westerse landen dmv sancties.
Dat zegt hij. Maar wat doet hij?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, blijkbaar wordt dit door Putin niet zo opgevat.
Ik ga STRAKS kijken. Hoe lang duurt het? Zit nu nog in een Teams overleg.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:33 schreef Evenstar het volgende:
Dat filmpje van @:speknek helemaal afgekeken. Holy moly, gast is echt gewoon spot on met alles. Hoop dat zijn laatste zinnen ook uitkomen
Dat is niet wat 'chinese vrijwilligers' betekent. NATO-militairen sturen is een stap te ver. Dat er militairen de dienst verlaten om daar te gaan vechten is al heel wat.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ja, helemaal prima. Gewoon aan militairen in NATO landen vragen wie echt vrijwillig wil meevechten onder Oekrains commando. Ik gok dat er heel wat vrijwilligers zullen opstaan.
Helemaal met je eensquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:47 schreef Perox het volgende:
Ik heb het niet over inmengen maar leading by example. Dat betekent dus dat je je juist niet inmengt. Maar je principes aan de kant gooien om dan gewoon zaken te gaan doen met landen die de mensenrechten aan hun laars lappen, daar zou je mee moeten stoppen. Dat trekt vanzelf alles recht. Fucking interneringskampen in China, maar sure, wij komen schaatsen hoor, natuurlijk. Sure wij kopen de Chinese spulletjes, want dat is zo fijn goedkoop, wat boeit ons de milieuschade als het maar niet in ONS land is. Dat is zeer kortzichtig en moeten we mee stoppen want er is ook een andere weg. Zal invloed hebben op de welvaart, maar slaap je wel een stuk lekkerder. Het probleem is alleen dat er teveel mensen zijn die prima slapen bij bovenstaande feiten, en het geen hol kan interesseren. De nieuwe generatie gaat dat misschien wel veranderen als ze niet bedorven zijn voordat ze aan de macht komen. Iedereen zeurt maar over het gender equality verhaal en BLM maar het zijn onderwerpen die heel nadrukkelijk spelen bij de nieuwe generatie en die gaan niet alles zomaar accepteren. (Hoop ik).
bijna 12 minquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:48 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik ga STRAKS kijken. Hoe lang duurt het? Zit nu nog in een Teams overleg.
Poetin heeft dat ook al als zodanig opgevat, alleen het bleef bij dreigen. Ik gok dat hij in dit geval hetzelfde zou doen. Bovendien, Poetin vat alles op zoals hij het op WIL vatten, gerechtvaardigd of niet.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bewijs niet natuurlijk, enkels vermoedens.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Doen alsof neo-nazisten een realistische invloed hebben in Oekraiense politiek is gewoon desinformatie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:42 schreef RetepV het volgende:
En Tuinkabouter500:
[..]
Dank.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:51 schreef speknek het volgende:
En waar precies blijkt dat dan uit?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja oh really? Zou dat iets te maken hebben met hun geschiedenis van burgers bombarderen, expres, bewust.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rusland wordt natuurlijk ook klein gehouden door de westerse landen dmv sancties.
Logistiek is het een probleem, maar andersom kan Rusland ook niet alles mobiliseren, kost maanden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:52 schreef sp3c het volgende:
sowieso kunnen we niet genoeg mannen mobiliseren om tegen 180.000 Russen te vechten en die die op tijd die kant op te sturen om daar een verschil te maken
daarnaast hebben ze niet genoeg kogels dus het is een beetje een m00t point
Omdat er nog geen kernbommen zijn gedropt, dh!quote:
ja maar die zijn er alquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Logistiek is het een probleem, maar andersom kan Rusland ook niet alles mobiliseren, kost maanden.
Alleen al vanuit oostkant Rusland.
Dus wat dat betreft valt het wel mee als zelf een Oekrane ze op afstand kan houden 2 weken lang met wat drones, stingers en javelins.
Dat hij de oorlog niet escalleert naar een NAVO-land, door bijvoorbeeld konvooien die deze wapens leveren aan t vallen.quote:
Fucking hell. Eerst val je een land aan Georgi, dan bezet je een gebied van een ander land. Dan Annexeer je een gedeelte En in al die tijd blijft het westen handel drijven met Rusland.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat vindt jij een stap te ver, daarmee is dat geen feit natuurlijk. Gewoon vragen "wie doet ermee", die goed uitrusten, in een bus naar Oekrane sturen en mee laten vechten onder Oekrainse vlag. En zodra het klaar is kom je gewoon weer terug en heeft NATO er wat oorlogsveteranen bij die goed gebruikt kunnen worden tijdens fase 2.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is niet wat 'chinese vrijwilligers' betekent. NATO-militairen sturen is een stap te ver. Dat er militairen de dienst verlaten om daar te gaan vechten is al heel wat.
waarom onder Oekrainse vlagquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:55 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat vindt jij een stap te ver, daarmee is dat geen feit natuurlijk. Gewoon vragen "wie doet ermee", die goed uitrusten, in een bus naar Oekrane sturen en mee laten vechten onder Oekrainse vlag. En zodra het klaar is kom je gewoon weer terug en heeft NATO er wat oorlogsveteranen bij die goed gebruikt kunnen worden tijdens fase 2.
Gaat nooit gebeuren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:54 schreef Forbry het volgende:
[..]
Omdat er nog geen kernbommen zijn gedropt, dh!Hij heeft dat overigens wl gzegd dat hij het als een oorlogsverklaring ziet/zag...
En waar ligt de grens?quote:
Niet alleen ik vind het een stap te ver, dat is gewoon het beleid van alle NAVO-landen. Ook van Nederland dus.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:55 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat vindt jij een stap te ver, daarmee is dat geen feit natuurlijk. Gewoon vragen "wie doet ermee", die goed uitrusten, in een bus naar Oekrane sturen en mee laten vechten onder Oekrainse vlag. En zodra het klaar is kom je gewoon weer terug en heeft NATO er wat oorlogsveteranen bij die goed gebruikt kunnen worden tijdens fase 2.
Het zijn inderdaad niet meer dan onderbuikgevoelens. Bij Moldavi zal Poetin enkel insteken op Transnistri. Maar daar zouden ze enkel iets aan hebben als ze de hele strook bij Oekrane in het zuiden ook kunnen pakken. En dat lijkt tot op heden geen onderdeel van het uiteindelijke plan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Bewijs niet natuurlijk, enkels vermoedens.
Een aanval op een EU land betekent dat de hele EU en dus de NAVO er bij betrokken raakt.
Dat gaat hij niet doen.
Moldavi misschien.
Dat is lastig te bepalen; dat weet niemand. Nu bij het leveren van vliegtuigen maar die lijn is niet hard.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
En waar ligt de grens?
Straaljagers?
Westerse troepen clandistien in Oekraens uniform gewoon laten participeren aan de gevechten?
Ik weet het, maar manschappen uit hoofde van een ander land sturen valt daar - officieel - niet onder? Mij lijkt dat een beetje n pot nat namelijk...quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee. Zo werkt dat nou eenmaal. Het heeft ook een naam en wordt in de geschiedenis vaker gebruikt "Proxy war" https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlog_bij_volmacht
I see what you did there.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:55 schreef mcmlxiv het volgende:
die goed gebruikt kunnen worden tijdens fase 2.
dat laatste, volgens mij mag dat simpelweg nietquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
En waar ligt de grens?
Straaljagers?
Westerse troepen clandistien in Oekraens uniform gewoon laten participeren aan de gevechten?
Jullie willen toch niet dat NATO zich actief met de oorlog bemoeit? Nou dan is een commandostructuur onder het Oekrainse leger heel logisch. Hey, we leveren niet alleen een raket, maar ook een mannetje die hem heel kundig kan afvuren.quote:
Wat is je punt hier nu precies?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:54 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.livescore.com(...)2022031009273850873/
Jammer Roman.![]()
![]()
Ik weet niet waar ik dat ontkende, maar alla.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:31 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je blijft ontkennen dat Lukashenko een handpop van Putin is. Prima, als je dat niet wilt zien dan houdt deze 'discussie' hier gewoon op.
Waar blijven de sancties tegen de USA dan?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja oh really? Zou dat iets te maken hebben met hun geschiedenis van burgers bombarderen, expres, bewust.
Iets met 2014 enzo, iets met mh17 enzo.
Die Poetin is al sinds zijn kgb jaren van alles van plan.
Zijn dood nadert en wil graag als groot leider herinnert worden door de ussr weer in ere ter herstellen.
Daar heeft hij nooit een geheim van gemaakt.
Dat gezwets van “maar muh nato op de grens” is echt niets meer dan dat, zeker gezien in de geringe mate van aanwezigheid van nato in bijvoorbeeld de Baltische Staten en sowieso de teloorgang van de navo kracht per lidstaat in Europa.
Poetin gebruikt het puur als excuus om zijn eigen falen te verdoezelen.
Roman kan fluiten naar zijn centen?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is je punt hier nu precies?
Voor wat?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waar blijven de sancties tegen de USA dan?
Eens, maar komt er dus op neer dat eigenlijk wij zelf bepalen waar die lijn ligt?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is lastig te bepalen; dat weet niemand. Nu bij het leveren van vliegtuigen maar die lijn is niet hard.
jullie?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jullie willen toch niet dat NATO zich actief met de oorlog bemoeit? Nou dan is een commandostructuur onder het Oekrainse leger heel logisch. Hey, we leveren niet alleen een raket, maar ook een mannetje die hem heel kundig kan afvuren.
Als ze in werkelijke dienst zijn en er in eenheidsverband wordt opgetreden is er gewoon sprake van directe inmenging.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:56 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik weet het, maar manschappen uit hoofde van een ander land sturen valt daar - officieel - niet onder?
Gebeurt in feite al.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is lastig te bepalen; dat weet niemand. Nu bij het leveren van vliegtuigen maar die lijn is niet hard.
Dat is toch niet zo heel gek als je kijkt wat ze aan het doen zijn?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
volgens mij ben jij ook tegen directe NATO bemoeienis, is dat niet zo, dan ben jij geen onderdeel van jullie.quote:
Het is touwtrekken aftasten en politiek. Het is een spel hoever je die zaken kan oprekken. Daarnaast zijn er wel oorlogsregels maar die blijken icm Rusland nooit hard te zijn. Maar zodra je troepen van buiten Oekrane gaat aansturen om in Oekrane te vechten ben je wel een stap te ver.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, maar komt er dus op neer dat eigenlijk wij zelf bepalen waar die lijn ligt?
Op zich niet maar die sancties bestaan al jaren h, is niet iets van dit jaar.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo heel gek als je kijkt wat ze aan het doen zijn?
NAVO is tegenquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
volgens mij ben jij ook tegen directe NATO bemoeienis, is dat niet zo, dan ben jij geen onderdeel van jullie.
Lekker belangrijk.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ik dat ontkende, maar alla.
Mijn punt was dat Belarus geen deel is van de RF en geen verdragen heeft die Belarus dingen verplichten.
Jullie is gewoon eigenlijk de hele NAVO dan!quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
volgens mij ben jij ook tegen directe NATO bemoeienis, is dat niet zo, dan ben jij geen onderdeel van jullie.
Hij heeft meerdere nationaliteiten, dus dat biedt wel mogelijkheden. Bovendien zou hij via de hele opbrengst van Chelsea een fonds willen openen voor de slachtoffers van de oorlog. Dus hem zelf raakt dit verder niet, met of zonder Chelsea, die man is steenrijk.quote:
Zag laatst een aflevering van de Netflix serie Medal of Honor, ging over een Amerikaans radar of afluister station in Laos tijdens de vietnamoorlog. Dat werd bemand door Amerikaanse militairen die ook allemaal ontslag hadden genomen. Wel een beetje gek eigenlijk dat iemand daar een MoH heeft gekregen wat natuurlijk een militaire onderscheiding is..quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is niet wat 'chinese vrijwilligers' betekent. NATO-militairen sturen is een stap te ver. Dat er militairen de dienst verlaten om daar te gaan vechten is al heel wat.
Bovendien werkt de tijd gewoon in het nadeel van Putin, dus escalatie met niet te overziene gevolgen is echt letterlijk het domste wat je kunt doen nu. Eigenlijk gaat het gewoon prima.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
NAVO is tegen
ik niet per definitie, ik zeg alleen dat het A niet kan op korte termijn en B meer gaat kosten dan de burgerij kan handelen
Welk filmpje? Zou het ook graag bekijken en kan het niet in dit topic vinden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:33 schreef Evenstar het volgende:
USA heeft nooit bewust en zeer doelbewust ook op burgers zitten schieten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waar blijven de sancties tegen de USA dan?
ja maar poetin zegt wel meer dingen waarvan hij zelf ook wel weet dat ze niet kloppenquote:Op donderdag 10 maart 2022 11:01 schreef Forbry het volgende:
Poetin heeft zelfs gezegd dat hij de sancties als "declaring war" zag...
In verband met werk kan ik het zelf niet zien en luisteren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:33 schreef Evenstar het volgende:
Maar hij heeft er niet op geacteerd. Dat is de essentie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:01 schreef Forbry het volgende:
Als ze nou gewoon als een gelijke behandeld waren dan was deze oorlog misschien nooit aan de orde geweest.quote:
Agressie van Rusland is ook niet twee weken geleden begonnen natuurlijk.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Op zich niet maar die sancties bestaan al jaren h, is niet iets van dit jaar.
Na WO 2 bedoel je?quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
USA heeft nooit bewust en zeer doelbewust ook op burgers zitten schieten.
Vietnam hoogstens maar daar hebben ze een intern een hoge prijskaart voor betaald.
Daar waren geen sancties voor nodig.
Als je Afghanistan bedoeld of Irak, dat is in samenwerking gegaan met landen, maw dat vond de westerse wereld goed.
Daar kun je ook wat over zeggen en iets van vinden, deed ik zelf ook, maar dat betekent niet dat Rusland maar gewoon soevereine landen kan binnen vallen.
Verder moeten we ook niet vergeten dat de lucht boven Oekrane.. van Oekrane is.
Juridisch gesproken kan de navo geen no-fly zone instellen, maar individuele landen wel als een soeverein land om hulp vraagt boven zijn eigen grond.
Daar moeten 'we' nog bepalenquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Binnenvallen en bombarderen van andere landen.
https://www.reddit.com/r/(...)ines_war_from_april/quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:02 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Welk filmpje? Zou het ook graag bekijken en kan het niet in dit topic vinden.
eensquote:Op donderdag 10 maart 2022 11:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bovendien werkt de tijd gewoon in het nadeel van Putin, dus escalatie met niet te overziene gevolgen is echt letterlijk het domste wat je kunt doen nu. Eigenlijk gaat het gewoon prima.
dat zijn ze nietquote:Op donderdag 10 maart 2022 11:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als ze nou gewoon als een gelijke behandeld waren dan was deze oorlog misschien nooit aan de orde geweest.
Dat was voor de inval al hoor. Sommige zijn de schellen van de ogen gevallen (zie Odddutchguy) anderen blijven in hun rol.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De context van je woorden is toch dat je een schaamteloze Poetin-apologeet bent die al 2 weken bezig is om de duizenden oorlogsslachtoffers postuum te schofferen met stupide goedpraterij?
Mooi, dan kan hij zelf ook sancties instellen om zijn dreigementen kracht bij te zetten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:01 schreef Forbry het volgende:
En dat is dus Russische propaganda.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als ze nou gewoon als een gelijke behandeld waren dan was deze oorlog misschien nooit aan de orde geweest.
Ook in die landen zijn burgers en ziekenhuizen beschoten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
USA heeft nooit bewust en zeer doelbewust ook op burgers zitten schieten.
Vietnam hoogstens maar daar hebben ze een intern een hoge prijskaart voor betaald.
Daar waren geen sancties voor nodig.
Als je Afghanistan bedoeld of Irak, dat is in samenwerking gegaan met landen, maw dat vond de westerse wereld goed.
Daar kun je ook wat over zeggen en iets van vinden, deed ik zelf ook, maar dat betekent niet dat Rusland maar gewoon soevereine landen kan binnen vallen.
Verder moeten we ook niet vergeten dat de lucht boven Oekrane.. van Oekrane is.
Juridisch gesproken kan de navo geen no-fly zone instellen, maar individuele landen wel als een soeverein land om hulp vraagt boven zijn eigen grond.
Heb je daar bewijs voor of is dat je eigen mening?quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En dat is dus Russische propaganda.
Het had geen reet uitgemaakt of navo wel of niet iets had zitten doen in oost Europa.
Dan had je eerder gezien hoe Rusland landen binnenviel.
Dat is altijd al het plan geweest, wederom, dat is geen geheim ofzo.
Ik heb het transcript gevonden van de besprekingen:quote:
Transcript in spoiler tagquote:Op donderdag 10 maart 2022 11:02 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
In verband met werk kan ik het zelf niet zien en luisteren.
Zou je een korte opsomming (wat ie allemaal heeft gezegd) kunnen posten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, format is echt kut, maar heb het van Reddit gehaald.
Libi waren individuele landen, ik meen het VK en Frankrijk.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ook in die landen zijn burgers en ziekenhuizen beschoten.
Had de NAVO nou ook een no-fly zonde boven Libi ingesteld of vergis ik me nou?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Libische_no-flyzonequote:Op donderdag 10 maart 2022 11:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Libi waren individuele landen, ik meen het VK en Frankrijk.
Beschoten, maar niet expres.
Vaak per ongeluk.
Poetin is letterlijk zonder discriminatie alles in puin aan het schieten.
Zo ging het in Georgi, zo ging het met grozny.. met 80.000 burgerdoden tot gevolg.
Zo gaat het in Oekrane.
Niemand zegt hier dat Amerika heilig is h, maar we zijn wel degelijk wezenlijke verschillen tussen Amerika en Rusland.
Dat snap ik, maar ik vraag mij dus sterk af of hij hier wl op zou acteren (even gesteld dat het vanuit de NAVO gezien zou kunnen/mogen).quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar hij heeft er niet op geacteerd. Dat is de essentie.
Misschien meer volgen wat ex-Russische diplomaten en adviseurs zoals onder Jeltsin en vlak voor Poetin aan de macht kwam, er over te zeggen hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor of is dat je eigen mening?
Okay ik dacht nog even met een normaal iemand te spreken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Libische_no-flyzone
De NAVO had daar wel degelijk een no-fly zone.
En wat jij zegt klopt echt niet, dat is weer de Oekraense propaganda.
Putin doet echt rustig aan en zet nog geen zware wapens in.
Kijk wat een ouwe zooi hij daar in zet en de luchtmacht heeft nog bijna niks gedaan.
Ja natuurlijk, als je niet mee gaat in de westerse propaganda wordt je gelijk betaald door putin.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Misschien meer volgen wat ex-Russische diplomaten en adviseurs zoals onder Jeltsin en vlak voor Poetin aan de macht kwam, er over te zeggen hebben.
Of generaals uit die tijd, denk dat zij niet uit hun nek staan te lullen in ieder geval.
Er zijn nu zoveel interviews gaande met zulk soort ex-dit en dat of mensen met hogere expertise, dat ik dat niet allemaal ga linken.
Als je echt interesse hebt, volg je het waarschijnlijk zelf ook al, maar wil je het niet geloven of doe je niets met die informatie.
In het laatste geval ben je blijkbaar werkzaam voor Poetin en is voor mij dan in dat geval, de discussie wel klaar.
Maw de info is er gewoon open en bloot al wekenlang (jaren zelfs) gewoon te beluisteren/lezen/etc.
Voor de Winterspelen 2022 waren er twee kandidaten: China en Kazachstan. Die golfstaten betalen ook flink om F1 races te organiseren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:47 schreef Perox het volgende:
[..]
Er is heus een F1 seizoen mogelijk in andere landen. Idem dito voor de Olympische spelen.
Het punt is dat we steeds menen dat het niet anders kan, terwijl het volgens mij juist wl kan.
Staat toch heel duidelijk dat de VN met resolutie 1973 een nofly zone had ingesteld boven Libi.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Libische_no-flyzone
De NAVO had daar wel degelijk een no-fly zone.
En wat jij zegt klopt echt niet, dat is weer de Oekraense propaganda.
Putin doet echt rustig aan en zet nog geen zware wapens in.
Kijk wat een ouwe zooi hij daar in zet en de luchtmacht heeft nog bijna niks gedaan.
Er staat letterlijk dat de VN een No-Fly zone had.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, als je niet mee gaat in de westerse propaganda wordt je gelijk betaald door putin.
Lekker makkelijk.
quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Staat toch heel duidelijk dat de VN met resolutie 1973 een nofly zone had ingesteld boven Libi.
De no-flyzone wordt vanuit Napels gehandhaafd door de NAVOquote:Op donderdag 10 maart 2022 11:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Er staat letterlijk dat de VN een No-Fly zone had.
voor de VN, die roept lidstaten op om dat te doen via de resolutiequote:Op donderdag 10 maart 2022 11:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
De no-flyzone wordt vanuit Napels gehandhaafd door de NAVO
Koeleba zegt even heel sneaky dat Lavrov een nobody isquote:Koeleba: Lavrov mocht geen toezeggingen doen
Volgens de Oekraense minister Koeleba van Buitenlandse Zaken was zijn Russische ambtgenoot Lavrov niet in staat om toezeggingen te doen in hun gesprek. "Ik heb voorgesteld om een algeheel staakt-het-vuren van 24 uur af te kondigen om de belangrijkste humanitaire problemen op te lossen, maar we hebben geen voortgang geboekt. Het lijkt erop dat er andere beleidsmakers in Rusland zijn die daarover moeten beslissen", zei Koeleba op een persconferentie.
De minister zegt dat hij ervoor openstaat om nog een soortgelijke ontmoeting te hebben met Lavrov als er oplossingen voor het conflict in het vooruitzicht liggen. Koeleba zegt dat Rusland volgens Lavrov doorgaat met het voeren van de oorlog totdat Oekrane aan de Russische eisen voldoet.
Ja? En?quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
De no-flyzone wordt vanuit Napels gehandhaafd door de NAVO
Klopt, maar het bericht was ook als reactie op theoddutchguy die beweerde dat het niet mogelijk was om een no-fly zone boven Oekrane in te stellen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
voor de VN, die roept lidstaten op om dat te doen via de resolutie
Rusland vetoot logischerwijs iedere resolutie keihard de moeder hierquote:Op donderdag 10 maart 2022 11:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt, maar het bericht was ook als reactie op theoddutchguy die beweerde dat het niet mogelijk was om een no-fly zone boven Oekrane in te stellen.
De VN Veiligheidsraad heeft de no-flyzone ingesteld. Deze operatie werd uitgevoerd onder leiding van de NAVO.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Staat toch heel duidelijk dat de VN met resolutie 1973 een nofly zone had ingesteld boven Libi.
Niets te maken met trollen. Jij noemt Wit-Rusland onafhankelijk en onpartijdig. Dat is alles behalve waar.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit is een grap toch. Dat hij het woord oorlog niet mag gebruiken van poetin snap ik nog maar ze niet aangevallen gaat wel heel ver.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:21 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Nou, maak je borst maar nat Moldavi.
Ja uiteraardquote:Op donderdag 10 maart 2022 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Rusland vetoot logischerwijs iedere resolutie keihard de moeder hier
dat maakt het onmogelijkquote:
Maar vanuit het Kremlin hun gedachtegoed is dit correct. Oekrane bestaat niet. Het is een afvallig volk wat bevrijd moet worden van de Neonazis. Als je dit gelooft geloof je ook dat je geen land heb binnen gevallen wat Oekrane heet.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit is een grap toch. Dat hij het woord oorlog niet mag gebruiken van poetin snap ik nog maar ze niet aangevallen gaat wel heel ver.
Gewoon wat reguliere handelingen van de russische terror politie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar vanuit het Kremlin hun gedachtegoed is dit correct. Oekrane bestaat niet. Het is een afvallig volk wat bevrijd moet worden van de Neonazis. Als je dit gelooft geloof je ook dat je geen land heb binnen gevallen wat Oekrane heet.
Alvast NL propaganda voor een bevrijding dan:quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar vanuit het Kremlin hun gedachtegoed is dit correct. Oekrane bestaat niet. Het is een afvallig volk wat bevrijd moet worden van de Neonazis. Als je dit gelooft geloof je ook dat je geen land heb binnen gevallen wat Oekrane heet.
Niemand is 100% onafhankelijk en onpartijdig.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |