Wat een vreemde vraag.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En nu het praktische aspect van 2000 ton aan edelmetaal: hoe krijg je dat in, ik noem maar wat, Venezuela?
Ja sorry, typefoutje. Ik heb het verbeterd, kijk maar terug. moet => moe.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:21 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
@:tjacka ik snap hier niks van, help
is goed is dat zoquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En nu het praktische aspect van 2000 ton aan edelmetaal: hoe krijg je dat in, ik noem maar wat, Venezuela?
En als het 'n beetje "meezit" hoef je je daarna ook niet meer druk te maken over al dan niet bij McDonald's eten of bij Starsucks koffie slurpen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kernwapens afvuren is bijna gratis.
Boot. Containers. Afspraken maken. Op vrachtpapieren zetten als.. hamers.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bazingaquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:32 schreef Tjacka het volgende:
het is ook totaal niet realistisch dat een land als rusland connecties heeft met de criminaliteit
dat zou ik mij echt niet voor kunnen stellen
Hoezo niet?quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hier mag ik niet meer over praten. Maar ik ben het wel met je eens en zou nog verder gaan.
paar marinebootjes gaat ook prima. kunnen desnoods gewoon vanuit Vladivostok vertrekken mocht de GIUP gap dicht gaan voor Russische schepen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Boot. Containers. Afspraken maken. Op vrachtpapieren zetten als.. hamers.
Nja straks worden de Russen het gezondste volk ter wereld.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
En als het 'n beetje "meezit" hoef je je daarna ook niet meer druk te maken over al dan niet bij McDonald's eten of bij Starsucks koffie slurpen.
Ik verbaas me meer en meer over de haatdragendheid en het interpretatievermogen van bepaalde 'hardliners' hier. Je draagt gewoon een oplossing aan voor eventuele beindiging van het conflict. Dat is inderdaad niet de meest ideale uitkomst voor Oekrane, maar je geeft gewoon beredeneerd aan waarom je het als de minst slechte beschouwt op dit moment en wellicht de deur opent naar betere verhoudingen wanneer er een wisseling in leiderschap plaatsvindt:quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:45 schreef Halcon het volgende: [..] Als dit conflict langer voortduurt, wordt Oekraine kapotgeschoten. Ze gaan daar niet zitten klaverjassen als het conflict voortduurt. Lijkt me geen hogere wiskunde.
What could go wrong.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Boot. Containers. Afspraken maken. Op vrachtpapieren zetten als.. hamers.
sorry guyvie maar dit slaat echt nergens opquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Nja zoals ik het zie sinds de laatste verkiezingen was het relatief rustig dit kwam mede omdat de huidige president ook uit de regio komt en zowel Russisch als Oekraens kan.
En ik heb het over de periode daarvoor pre2019/20 toe had men die groep daar gewoon hard moeten aan pakken.
En als Putin slim was geweest na slim de hele oorlog is niet slim zeker de reden niet.
Maar had hij het gehouden bij aanpakken van dit bataljon dan was er heel wat minder weerstand geweest zowel binnen als buiten de Oekrane.
Want de EU verbied nazi en nazi symboliek, dus als Oekrane bij de EU wil hadden ze die club behoorlijk aan moeten pakken en dat gedoe moeten verbieden.
Waarom is dat zo'n gekke vraag aan iemand die meent dat de Russische goudvoorraad verkopen niet zo'n probleem is?quote:
rare discussie ditquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
What could go wrong.
Overigens is die 2000 ton goed voor 'maar' +-80 miljard, dus heel erg veel verandert dat nou ook weer niet aan de situatie van de Russische economie.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom is dat zo'n gekke vraag aan iemand die meent dat de Russische goudvoorraad verkopen niet zo'n probleem is?
Als ik over nazi's begin krijg ik heel rechts Fok! over me heen. Alle nazi's zitten in Rusland en geen enkele in Oekrane. Niet bepaald een constructieve discussie en heel vermoeiend, dus laat ik het maar achterwege. Misschien verander ik nog van gedachten.quote:
Ze hebben ze zelfs bij de Nationale Garde geplaatst, onder bevel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Maar in plaats van op te gaan in de Nationale Garde, hebben ze juist hun identiteit versterkt en hebben ze zich een uitzonderingspositie verworven in die Nationale Garde.quote:Nja zoals ik het zie sinds de laatste verkiezingen was het relatief rustig dit kwam mede omdat de huidige president ook uit de regio komt en zowel Russisch als Oekraens kan.
En ik heb het over de periode daarvoor pre2019/20 toe had men die groep daar gewoon hard moeten aan pakken.
Ja.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik verbaas me meer en meer over de haatdragendheid en het interpretatievermogen van bepaalde 'hardliners' hier. Je draagt gewoon een oplossing aan voor eventuele beindiging van het conflict. Dat is inderdaad niet de meest ideale uitkomst voor Oekrane, maar je geeft gewoon beredeneerd aan waarom je het als de minst slechte beschouwt op dit moment en wellicht de deur opent naar betere verhoudingen wanneer er een wisseling in leiderschap plaatsvindt:
- Einde bloedige strijd - Minimalisering van verdere burgerslachtoffers
- Minimalisering van nog veel verdere escalatie in heel Europa met nog veel meer vernietiging en slachtoffers tot gevolg
- Normalisering relaties met het westen en dus ook herstellen van economische samenwerking
- Kans om nu duidelijke afspraken te maken tussen de grootmachten die weinig ruimte voor discussie overlaten
Het enige dat je terugkrijgt is hysterische scheldpartijen en de kwalificatie dat je een "slecht mens" bent, zonder enige indicatie van een oplossing. Een aantal willen alleen een soort herosche strijd tot de dood zonder enig perspectief.
Nou nee, dat wil Oekrane. Die zitten niet zo te wachten op een dictator. Als de tijd er rijp voor is en alle middelen zijn uitgeput, de wil om te vechten weg is, et cetera, dan volgt er vanzelf wel een oplossing. Of niet. Maar tot die tijd is het vrij zinloos om er over na te denken, niet in de laatste plaats omdat er ook een hoop randvoorwaarden aan vast zitten.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik verbaas me meer en meer over de haatdragendheid en het interpretatievermogen van bepaalde 'hardliners' hier. Je draagt gewoon een oplossing aan voor eventuele beindiging van het conflict. Dat is inderdaad niet de meest ideale uitkomst voor Oekrane, maar je geeft gewoon beredeneerd aan waarom je het als de minst slechte beschouwt op dit moment en wellicht de deur opent naar betere verhoudingen wanneer er een wisseling in leiderschap plaatsvindt:
- Einde bloedige strijd - Minimalisering van verdere burgerslachtoffers
- Minimalisering van nog veel verdere escalatie in heel Europa met nog veel meer vernietiging en slachtoffers tot gevolg
- Normalisering relaties met het westen en dus ook herstellen van economische samenwerking
- Kans om nu duidelijke afspraken te maken tussen de grootmachten die weinig ruimte voor discussie overlaten
Het enige dat je terugkrijgt is hysterische scheldpartijen en de kwalificatie dat je een "slecht mens" bent, zonder enige indicatie van een oplossing. Een aantal willen alleen een soort herosche strijd tot de dood zonder enig perspectief.
Omdat vervoer van 2000 ton van eender wat zelden een probleem stelt. Ze zouden zelfs n van hun nucleaire onderzeers kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom is dat zo'n gekke vraag aan iemand die meent dat de Russische goudvoorraad verkopen niet zo'n probleem is?
Volgens mij wilde Oekrane onderhandelenquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:48 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou nee, dat wil Oekrane. Die zitten niet zo te wachten op een dictator. Als de tijd er rijp voor is en alle middelen zijn uitgeput, de wil om te vechten weg is, et cetera, dan volgt er vanzelf wel een oplossing. Of niet. Maar tot die tijd is het vrij zinloos om er over na te denken, niet in de laatste plaats omdat er ook een hoop randvoorwaarden aan vast zitten.
Dat beweert niemand. Nazi's zitten overal, maar dat ze een wezenlijke rol van betekenis zouden spelen in Oekrane is ongefundeerd. Dat is een claim die jij her en der herhaalt zonder bewijs.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:45 schreef RetepV het volgende:
Als ik over nazi's begin krijg ik heel rechts Fok! over me heen. Alle nazi's zitten in Rusland en geen enkele in Oekrane.
Ik moest het even goed lezen, je bent namelijk nogal wollig in je taalgebruik. Maar je bedoelt dat Oekrane moet wisselen van leiderschap (en niet Rusland)...quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat lijkt dus alleen maar zo. Een agressieve dader zijn zin geven leidt vrijwel nooit tot het minimaliseren van het aantal slachtoffers.quote:- Einde bloedige strijd - Minimalisering van verdere burgerslachtoffers
Punt is dat het woord van Poetin niets waard is, en dat hij landen onder druk zet om zijn zin te krijgen. Dat is niet het normaliseren van relaties.quote:- Normalisering relaties met het westen en dus ook herstellen van economische samenwerking
Vrijwel iedereen reageert hier inhoudelijk, het zijn juist de voorstanders van Poetin die snel gerriteerd raken en steeds naar anderen wijzen (vooral naar de VS).quote:Het enige dat je terugkrijgt is hysterische scheldpartijen en de kwalificatie dat je een "slecht mens" bent, zonder enige indicatie van een oplossing. Een aantal willen alleen een soort herosche strijd tot de dood zonder enig perspectief.
Onderhandelingen vinden al plaats vanaf zo'n beetje de eerste dag. Meer voor de vorm dan dat er daadwerkelijk iets positiefs of steekhoudends uit komt. Voorlopig gaan die 2 partijen niet op n lijn kunnen komen vermoed ik.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij wilde Oekrane onderhandelen
Zolang Pudding geen water bij de wijn wil doen is het nogal logisch dat er niks uitkomt, onderhandelen betekent namelijk dat je beiden wat toegeeft. Oekrane zal nooit een vazalstaat willen worden en dat is nu juist waarom Pudding deze ellende begonnen is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:53 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Onderhandelingen vinden al plaats vanaf zo'n beetje de eerste dag. Meer voor de vorm dan dat er daadwerkelijk iets positiefs of steekhoudends uit komt. Voorlopig gaan die 2 partijen niet op n lijn kunnen komen vermoed ik.
Denk ook niet dat de (de meeste) Russen er iets van geloven.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ik snap echt helemaal niks van die nazi-discussie na 90 jaar lol
Ik denk dat dit een gevalletje 'doe zoals we zeggen of anders...' is.quote:
Over geen wezenlijke rol van betekenis kun je wel discussiren:quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:52 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat beweert niemand. Nazi's zitten overal, maar dat ze een wezenlijke rol van betekenis zouden spelen in Oekrane is ongefundeerd. Dat is een claim die jij her en der herhaalt zonder bewijs.
Waarom zit er eigenlijk zo'n uitsteeksel op zijn snuit?quote:
Zwak. Ze roepen "Donetsk", "Rossia", "Vperiod Rossia". Letterlijk "Donetsk", "Rusland", "Voorwaarts Rusland". Als dat fascistisch moet zijn... Gewoon een pro-Rusland demonstratie. Niet iedereen in Rusland is tegen Putin, toch?quote:
Radar antenne.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom zit er eigenlijk zo'n uitsteeksel op zijn snuit?
Op politiek gebied niet nee..quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:52 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat beweert niemand. Nazi's zitten overal, maar dat ze een wezenlijke rol van betekenis zouden spelen in Oekrane is ongefundeerd. Dat is een claim die jij her en der herhaalt zonder bewijs.
Far-right en nazi's worden in veel artikelen in n adem genoemd. Het is bekend dat er relatief veel nazi's huizen in Oekrane, dat er een tak van de macht daar bestaat uit uitsluitend nazi's maar dat is het dan wel.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Over geen wezenlijke rol van betekenis kun je wel discussiren:
https://www.theguardian.c(...)rs-ukraine-neo-nazis
https://www.theguardian.c(...)hands-neo-nazi-links
https://geohistory.today/azov-movement-ukraine/
Als dergelijke artikelen ook over Nederland te schrijven zijn, dan heb je er vast wel 'n paar voorbeelden van. Ik ben benieuwd wat The Guardian en zo er al over hebben geschreven.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:09 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Far-right en nazi's worden in veel artikelen in n adem genoemd. Het is bekend dat er relatief veel nazi's huizen in Oekrane, dat er een tak van de macht daar bestaat uit uitsluitend nazi's maar dat is het dan wel.
Dergelijke artikelen zijn ook te schrijven over Duitsland en Nederland. Sterker nog, de retoriek die wordt genoemd vertoont verdacht veel gelijkenissen met de clown die nu in de Tweede Kamer zit met zijn bruine aanhang.
Kunnen we nu Poetin voor onze deur verwachten?
Deden ze (rusland) samen met frankrijk een jaar of twee geleden ook in libie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:09 schreef polderturk het volgende:
Voor degenen die denken dat dit per ongeluk was.
[ twitter ]
Draai het niet om. Je kan prima tegen de VS zijn EN tegen Poetin zijn. Ook kun je prima tegen Poetin zijn, maar de zaken ook van zijn kant bekijken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen reageert hier inhoudelijk, het zijn juist de voorstanders van Poetin die snel gerriteerd raken en steeds naar anderen wijzen (vooral naar de VS).
Pitotbuis voor het meten van de luchtsnelheid.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom zit er eigenlijk zo'n uitsteeksel op zijn snuit?
Een tweetje is een betrouwbare bron in 2022?quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:09 schreef polderturk het volgende:
Voor degenen die denken dat dit per ongeluk was.
[ twitter ]
Het blijft lastig in te schatten wat Putin wil. Je moet ook wel realistisch zijn. Een land met 144 miljoen inwoners kan nooit meer dan een regionale "superpower" zijn. Enige wat nog op zijn verlanglijstje zou kunnen staan zijn de Baltische staten, omdat deze veel "Russen" onder hun bevolking hebben, maar goed wel NAVO. Finland met zijn Finnen kan hij denk ik helemaal niks mee, dus zolang die geen NAVO lid willen worden en geen basis van de Russiche oppositie lijken mij die wel veilig. En Polen is veel te sterk, zeker met een militariserend Duitsland erachter. Verder wil Putin denk ik iig de status quo behouden en het land economisch verder ontwikkelen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan krijgt de agressieveling en pestkop dus zijn zin. En zal er wel weer een nieuw land komen, na Georgi, Syri en Oekrane, waar Poetin de imperialist kan uithangen en burgerdoelen gaat bombarderen.
[..]
[..]
Punt is dat het woord van Poetin niets waard is, en dat hij landen onder druk zet om zijn zin te krijgen. Dat is niet het normaliseren van relaties.
Of het was gewoon verplicht:quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zwak. Ze roepen "Donetsk", "Rossia", "Vperiod Rossia". Letterlijk "Donetsk", "Rusland", "Voorwaarts Rusland". Als dat fascistisch moet zijn... Gewoon een pro-Rusland demonstratie. Niet iedereen in Rusland is tegen Putin, toch?
Nee, ik bedoel dat Putin ook niet het eeuwige leven heeft en inmiddels 70 jaar is. Stalin (die qua agressie en psychopathie in de verste verte niet op een lijn met Putin is te zetten) ging uiteindelijk ook gewoon dood, waarna er toch geleidelijk wat versoepeling/ontdooiing kwam. Afgezien van een aantal bekende incidenten met verhoogde oost/west-spanningen, normaliseerden verhoudingen en met elke nieuwe leider werd de band een stukje beter. Datzelfde scenario is ook heel goed mogelijk met een wisseling van de wacht in Rusland.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik moest het even goed lezen, je bent namelijk nogal wollig in je taalgebruik. Maar je bedoelt dat Oekrane moet wisselen van leiderschap (en niet Rusland)...
Dan krijgt de agressieveling en pestkop dus zijn zin. En zal er wel weer een nieuw land komen, na Georgi, Syri en Oekrane, waar Poetin de imperialist kan uithangen en burgerdoelen gaat bombarderen.
Tja, dit is ook maar een bewering. Een wapenstilstand en beindiging van dit conflict zie ik toch als een gerede kans op minder slachtoffers dan een langslepende oorlog.quote:Dat lijkt dus alleen maar zo. Een agressieve dader zijn zin geven leidt vrijwel nooit tot het minimaliseren van het aantal slachtoffers.
Druk zetten is wat het westen ook continu doet om bepaalde doelen te bereiken. Gewapend, sancties, sponsoren van opstandelingen, etc. Dat is niet om dit dan goed te praten, maar om slechts aan te geven dat wij ons exact van dezelfde middelen bedienen en er dan weinig moeite mee lijken te hebben.quote:Punt is dat het woord van Poetin niets waard is, en dat hij landen onder druk zet om zijn zin te krijgen. Dat is niet het normaliseren van relaties.
Het gaat om persoonlijke aanvallen. Je wordt zonder te knipperen als een "slecht mens" gekwalificeerd als je niet 100% een kant kiest. Daarnaast is het toch vrij normaal om ook in de spiegel te kijken wanneer je een ander ergens van beticht? Als je zelf verre van brandschoon bent, heeft dat toch gewoon invloed op je recht van spreken?quote:Vrijwel iedereen reageert hier inhoudelijk, het zijn juist de voorstanders van Poetin die snel gerriteerd raken en steeds naar anderen wijzen (vooral naar de VS).
Ik ben niet rechts.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als ik over nazi's begin krijg ik heel rechts Fok! over me heen. Alle nazi's zitten in Rusland en geen enkele in Oekrane. Niet bepaald een constructieve discussie en heel vermoeiend, dus laat ik het maar achterwege. Misschien verander ik nog van gedachten.
[..]
Ze hebben ze zelfs bij de Nationale Garde geplaatst, onder bevel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Maar in plaats van op te gaan in de Nationale Garde, hebben ze juist hun identiteit versterkt en hebben ze zich een uitzonderingspositie verworven in die Nationale Garde.
Een nationale schande is het.
Dat kunnen we inderdaad.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Over geen wezenlijke rol van betekenis kun je wel discussiren:
https://www.theguardian.c(...)rs-ukraine-neo-nazis
https://www.theguardian.c(...)hands-neo-nazi-links
https://geohistory.today/azov-movement-ukraine/
https://foreignpolicy.com(...)krainian-government/
Hm, je hebt het niet gelezen dus. Jammer.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kunnen we inderdaad.
https://en.wikipedia.org/(...)rliamentary_election
Een fringe groepering.
Ja, dat staat ook in die linkjes die ik heb gepost. Maar ja, dat lezen ze dan weer niet.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:24 schreef Complotwappie het volgende:
De nazi's zijn redelijk instrumenteel geweest in de coup die de 'soevereiniteit' heeft gebracht.
Wat ik gelezen heb zijn de uitslagen van de laatste verkiezingen in Oekrane.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hm, je hebt het niet gelezen dus. Jammer.
Zeg je dat ook als een bejaarde wordt mishandeld op straat? Dat is een beetje het kaliber waar we over spreken. Of nu ja, nog erger. Een deel van de bevolking is gevlucht, wijken van dorpen en steden met de grond gelijk worden gemaakt en er vallen dagelijks slachtoffers, jong en oud.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:22 schreef Repentless het volgende:
Het gaat om persoonlijke aanvallen. Je wordt zonder te knipperen als een "slecht mens" gekwalificeerd als je niet 100% een kant kiest. Daarnaast is het toch vrij normaal om ook in de spiegel te kijken wanneer je een ander ergens van beticht? Als je zelf verre van brandschoon bent, heeft dat toch gewoon invloed op je recht van spreken?
Jij ook niet blijkbaar. Uit je eigen artikel:quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hm, je hebt het niet gelezen dus. Jammer.
In de meeste artikelen wordt trouwens gesteld dat alhoewel de groep ontstaan is op basis van nazi-sympathieen slechts een deel daarvan daar nog steeds achter staat.quote:Despite the presence of these elements, Russian propaganda that claims Kiev's "fascist junta" wants to cleanse east Ukraine of Russian speakers is overblown. The Azov are a minority among the Ukrainian forces, and even they, however unpleasant their views may be, are not anti-Russian; in fact the lingua franca of the battalion is Russian, and most have Russian as their first language.
Dat kan, maar het is vrij irritant dat het in een topic over Oekrane en Rusland steeds over de VS moet gaan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:11 schreef RetepV het volgende:
[..]
Draai het niet om. Je kan prima tegen de VS zijn EN tegen Poetin zijn.
Als je de zaken vanuit de kant van Poetin bekijkt, moet je inzien dat hij hele slechte argumenten heeft. Want hoezo mogen buurlanden van Rusland niet zelf beslissen bij welke club ze zich aansluiten? En denk je serieus dat Zelensky een nazistische regering aanstuurt?quote:Ook kun je prima tegen Poetin zijn, maar de zaken ook van zijn kant bekijken.
Ik snap dat je dat narratief in weerwil van alle empirische data in stand wil houden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:24 schreef Complotwappie het volgende:
De nazi's zijn redelijk instrumenteel geweest in de coup die de 'soevereiniteit' heeft gebracht.
Redelijk instrumenteel zelfs. Waar blijkt dat zoal uit?quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:24 schreef Complotwappie het volgende:
Lees anders eerst die artikelen eens.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ik gelezen heb zijn de uitslagen van de laatste verkiezingen in Oekrane.
Graag nog een reactie daarop.
Right Sektor waren de stoottroepen van Maidan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:34 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Redelijk instrumenteel zelfs. Waar blijkt dat zoal uit?
Ik geloof dat die pin dient om de snelheid te meten. De radar zit verder in de neus.quote:
Wat ik lees is dat het Nazi probleem is opgelost en Rusland 8 jaar te laat is met binnenvallen als dat de reden was.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lees anders eerst die artikelen eens.
Ja, gedaan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
tudududeru in spec tor gad get!quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:36 schreef fyah het volgende:
[..]
Ik geloof dat die pin dient om de snelheid te meten. De radar zit verder in de neus.
wat? ik heb het ook hier maar gezien:quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:36 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
tudududeru in spec tor gad get!
Ik denk dat je ze toch echt eerst zelf eens moet lezenquote:Op donderdag 10 maart 2022 00:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:National Militia officials says the concerns are unwarranted. “If the world is worried about the threat of Ukrainian neo-Nazism, I can assure you we are not neo-Nazis; we are simply people who want to change our country for the better,” said Ihor Vdovin, a spokesman for the National Militia. “We don’t want to establish some kind of white order.”
Vdovin said, however, that he could not answer for members of the militia who espouse white supremacist or neo-Nazis views.
“People got frightened when they saw how organised and disciplined the march in Kiev was,” said Stepan Holovko, a high-ranking member of National Corpus. “But why should we apologise for the fact that our people can carry out the tasks they’ve been set?”
Onder andere uit wat ze zelf aangeven: ondanks hun lage aantallen hebben ze een grote rol gespeeld in de revolutie/coup, on the ground.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:34 schreef Poem_ het volgende:
Redelijk instrumenteel zelfs. Waar blijkt dat zoal uit?
De grootste rol hebben de Oekraners zelf gespeeld die graag aansluiting bij het Westen en het liberalisme zoeken. En terecht, gezien de geschiedenis.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:44 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Onder andere uit wat ze zelf aangeven: ondanks hun lage aantallen hebben ze een grote rol gespeeld in de revolutie/coup, on the ground.
Hoevaak ga je deze nog proberen?quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of ga je ons nu ook wijsmaken dat al die miljoenen Oekraners die dat voorstaan dat niet cht willen, maar zijn 'verleid' als de dombo's die het zijn en hnkeren naar een permanente status als 'bufferzone' voor oom Putin?
Dat geven ze zelf aan ja, dat geloof ik meteen...quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:44 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Onder andere uit wat ze zelf aangeven: ondanks hun lage aantallen hebben ze een grote rol gespeeld in de revolutie/coup, on the ground.
Net zo lang als jij probeert het als zodanig te framen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:47 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hoevaak ga je deze nog proberen?
En zo zijn er ook die er belang bij hebben het niet te erkennen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat geven ze zelf aan ja, dat geloof ik meteen...
Zoals heel Nederland massaal in het Verzet zat, naar eigen zeggen.
Wat, dat er 'verleid' is? Of dat er een arsenaal aan Nazi's bezig is Oekrane om te vormen tot een nieuw Reich?quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:48 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
En zo zijn er ook die er belang bij hebben het niet te te erkennen.
Tja, als een bejaarde wordt mishandeld op straat. Men probeert allerlei vergelijkingen met voorvallen op microschaal te maken, wat gewoon een veel te simpele voorstelling van zaken is.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:29 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als een bejaarde wordt mishandeld op straat? Dat is een beetje het kaliber waar we over spreken. Of nu ja, nog erger. Een deel van de bevolking is gevlucht, wijken van dorpen en steden met de grond gelijk worden gemaakt en er vallen dagelijks slachtoffers, jong en oud.
Tja, dit is wat jij ervan vindt. Niets meer, niets minder. Het zegt verder vrij weinig.quote:En jij hebt het over 'in de spiegel kijken'? Je snapt niet hoe knullig of domweg absurd dat over komt?
En daarom komt die vergelijking op microschaal dus zo tekort. Ik zeg niet "nu Oekrane dit heeft gedaan." Het gaat om veiligheids- dan wel economische belangen van de grote spelers op deze wereld. Zoals het westen die verdedigt, doet een ander dat ook. Dat praat het niet goed, juicht geen doden toe, is geen ondersteuning van oorlog of agressie of meer van die retoriek die je terugkrijgt als je dit impopulaire standpunt inneemt. Het gaat er alleen om dat je gewoon minder recht van spreken hebt wanneer je een ander volledig veroordeelt op het gebruik van methoden waarvan je zelf totaal niet schroomt om ze in te zetten voor je eigen gewin.quote:Maar goed, wellicht heb ik iets gemist en zien veel mensen iets fataals over het hoofd. Iets waarvan je denkt "ja, goh, nu snap ik de invasie wel nu Oekrane dit heeft gedaan". Wat is dat precies?
Want Oekrane heeft Rusland veelvuldig aangevallen? Wat is het precies dat je denkt "mja, Oekrane maakt het hier zelf ook wel een beetje naar hoor"?quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, als een bejaarde wordt mishandeld op straat. Men probeert allerlei vergelijkingen met voorvallen op microschaal te maken, wat gewoon een veel te simpele voorstelling van zaken is.
Maar goed, ik zal hem eens aangrijpen: ik mishandel al jaren bejaarden op straat, omdat ik vind dat ze zich niet aan mijn regels houden en daarom het recht heb om dat te doen. Wat iemand anders ervan vindt is hun probleem, ik ben toch de sterkste en bepaal zelf wel wat ik doe.
Dan loop ik op een dag op straat en zie dat een bejaarde mishandeld wordt. Tegen de mishandelaar zeg ik: "schaam jij je niet dat jij die bejaarde mishandelt? Hoe durf je, dat is misdadig!"
Wat denk je? Heb ik dan hetzelfde recht van spreken als wanneer ik nog nooit een bejaarde met een vinger heb aangeraakt, of ligt het dan allemaal wat anders?
Je vond het eerder geloof ik vreemd dat er niet helemaal lekker wordt gereageerd op mensen die beweren dat Oekrane het hier zelf naar heeft gemaakt.quote:Tja, dit is wat jij ervan vindt. Niets meer, niets minder. Het zegt verder vrij weinig.
Zoals welke door Oekrane ingezette methoden?quote:En daarom komt die vergelijking op microschaal dus zo tekort. Ik zeg niet "nu Oekrane dit heeft gedaan." Het gaat om veiligheids- dan wel economische belangen van de grote spelers op deze wereld. Zoals het westen die verdedigt, doet een ander dat ook. Dat praat het niet goed, juicht geen doden toe, is geen ondersteuning van oorlog of agressie of meer van die retoriek die je terugkrijgt als je dit impopulaire standpunt inneemt. Het gaat er alleen om dat je gewoon minder recht van spreken hebt wanneer je een ander volledig veroordeelt op het gebruik van methoden waarvan je zelf totaal niet schroomt om ze in te zetten voor je eigen gewin.
Want Oekrane heeft Rusland veelvuldig aangevallen? Wat is het precies dat je denkt "mja, Oekrane maakt het hier zelf ook wel een beetje naar hoor"?quote:
Ik heb het vrij duidelijk over de grote spelers van deze wereld. Ik neem aan dat jij dan ook wel weet dat ik het niet over Oekrane heb.quote:Op donderdag 10 maart 2022 01:07 schreef Poem_ het volgende:
Want Oekrane heeft Rusland veelvuldig aangevallen? Wat is het precies dat je denkt "mja, Oekrane maakt het hier zelf ook wel een beetje naar hoor"?
[..]
Je vond het eerder geloof ik vreemd dat er niet helemaal lekker wordt gereageerd op mensen die beweren dat Oekrane het hier zelf naar heeft gemaakt.
[..]
Zoals welke door Oekrane ingezette methoden?
晚安quote:Op donderdag 10 maart 2022 01:12 schreef Tengano het volgende:
Спокойной ночи всем. Я буду спать спокойно.
أحلاماً سعيدهquote:Op donderdag 10 maart 2022 01:12 schreef Tengano het volgende:
Спокойной ночи всем. Я буду спать спокойно.
Aha, dus als ik het goed begrijp vind je niet dat Oekrane iets te verwijten valt maar vind je de geluiden die Poetin hard veroordelen hypocriet omdat westerse landen wel vaker hun handen vuil maken aan imperialisme?quote:Op donderdag 10 maart 2022 01:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb het vrij duidelijk over de grote spelers van deze wereld. Ik neem aan dat jij dan ook wel weet dat ik het niet over Oekrane heb.
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/quote:Op donderdag 10 maart 2022 01:23 schreef Fugazi_ het volgende:
Iemand een goed en betrouwbaar Twitter account met ongesencureerde beelden van het slagveld?
Ja ook een beetje vreemd argument. Dat zou betekenen dat er nooit meer ingegrepen mag worden als een land om hulp vraagt omdat dat in het verleden wel eens onterecht gebeurd isquote:Op donderdag 10 maart 2022 01:30 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Aha, dus als ik het goed begrijp vind je niet dat Oekrane iets te verwijten valt maar vind je de geluiden die Poetin hard veroordelen hypocriet omdat westerse landen wel vaker hun handen vuil maken aan imperialisme?
Ze zijn niet de enigen, o.a. Lindsey Graham zit ook op elke zender te verkondigen dat die vliegtuigen zo snel mogelijk richting Oekrane moeten, omdat Putin hier niet stopt en China anders Taiwan binnenvalt. Hij gelooft niet dat Putin naar nucleaire wapens durft te grijpen en als 'ie dat wel doet iemand 'm tegen gaat houden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:54 schreef Kijkertje het volgende:
Ted Lieu (Congreslid)
[ twitter ]
Michael McFaul (fmr Ambassador Russia)
[ twitter ]
Mee eens. Hopelijk grijpt Amerika eens in voordat er nog meer ziekenhuizen gebombardeerd worden. De wereld kijkt toe.quote:Op donderdag 10 maart 2022 02:34 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Ze zijn niet de enigen, o.a. Lindsey Graham zit ook op elke zender te verkondigen dat die vliegtuigen zo snel mogelijk richting Oekrane moeten, omdat Putin hier niet stopt en China anders Taiwan binnenvalt. Hij gelooft niet dat Putin naar nucleaire wapens durft te grijpen en als 'ie dat wel doet iemand 'm tegen gaat houden.
quote:He crossed the border into Ukraine today, leaving his wife and infant son behind in Canada.
The 40-year-old was deployed twice to Afghanistan as a sniper with the Canadian Armed Forces between 2009 and 2011.
Wali fought in the same Canadian unit as the sniper with the world's longest confirmed-kill, of 3.5km.
He answered a call on Saturday from Ukraine's President Volodymyr Zelenskyy, who announced: "All foreigners wishing to join the resistance against the Russian occupiers and protect international security are invited by the Ukrainian government to come to our territory to join the ranks of our territorial forces."
The sniper, who goes by the nickname given to him in Afghanistan of 'Wali', said he was contacted by a friend on Friday who had been organising "neutral convoys" of humanitarian aid for several months to bring food to the occupied Donbas region.
Wali told French-Canadian publication La Presse: "He told me they needed a sniper. It's like a firefighter who hears the alarm ringing. I had to go."
He leaves behind his wife and baby son, who will celebrate his first birthday without him next week.
"I know, it's just awful," he said. "But me, in my head, when I see the images of destruction in Ukraine, it is my son that I see, in danger and who is suffering.
"Even more incredible"quote:
quote:
What about Vlaanderen. De bomexplosies. Het dodental, dagelijks. Niemand maakt zich daar druk over. Bedoel je dat?quote:Op donderdag 10 maart 2022 03:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"Even more incredible"
"Mind boggling bravery"
Overdrijven is ook een vak. Als er echt veel gevaar was zou het niet van zo dichtbij gefilmd worden.
In Vlaanderen worden per dag gemiddeld 20-30 bommen uit de 1ste WO gevonden. Daar maakt niemand zich druk over.
Zo slecht gedaan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 04:21 schreef SOG het volgende:
https://www.instagram.com/tv/CaqPRxRgTyY/?utm_medium=copy_link
Kwam deze video tegen. Heb het gevoel dat ie fake is.
Zerohedge is een bekend Russisch troll kanaal, vond het vroeger ook altijd wel interessant als site, tot ik daar achter kwam.quote:Op donderdag 10 maart 2022 03:18 schreef Rambolin het volgende:
Weet niet wat ik hiervan moet vinden.
Saudis, UAE Refuse To Take Biden's Calls To Discuss Ukraine Situation, Talk To Putin Instead
https://www.zerohedge.com(...)er-ukraine-situation
And on Monday (after Biden was ghosted), White House spox Jen Psaki confirmed that Biden stood by his view that the Saudis should be treated like a "pariah," and that their leadership has 'little redeeming social value.'
In an interview with the Atlantic magazine published last week, Prince Mohammed said when asked if Biden misunderstood him: "Simply, I do not care," adding that the US president shouldn't have alienated Saudi leaders. "It's up to him to think about the interests of America," he said, adding "Go for it."
So, perhaps don't call the country that could bail you out of an oil crunch a "pariah" if you might require their assistance.
Wel lekker doorzichtig.quote:Op donderdag 10 maart 2022 06:44 schreef grrrrg het volgende:
Chemische wapens zouden weer een escalatie in de traditie van Aleppo zijn.
Die Russische propaganda trapt niemand toch meer in mag ik hopen?quote:Op donderdag 10 maart 2022 06:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wel lekker doorzichtig.
Er waren wel laboratoria uit de sovjet tijd in Oekrane trouwens en Amerika heeft er wel mee te maken gehad, maar alleen in relatie tot het helpen ombouwen tot een ander soort productiviteit / voor andere doeleinden.
Zoals bijvoorbeeld Assad’s chemische wapens juist ontmantelen destijds.
Oh jawel, ook op dit forum zijn er genoeg die vallen voor de Russische propaganda. Die denken dat de invasie geheime Amerikaanse laboratoria voor biowapens heeft blootgelegd, dat de VS false flag aanvallen op ziekenhuizen in Oekrane uitvoert, etc...quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:05 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Die Russische propaganda trapt niemand toch meer in mag ik hopen?
Nee, het feit dat Rusland begint te praten over chemische wapens maakt me ongerust
Nazi’s zitten praktisch nergens.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:52 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Beetje kort. Dit artikel geeft wat meer inzicht in het denken van Gorbatsjov:quote:Op donderdag 10 maart 2022 06:58 schreef raptorix het volgende:
https://www.trouw.nl/nieu(...)het-westen~b2680934/
8 jaar terug
Wat is de reden dat ze boos op Biden zijn?quote:Op donderdag 10 maart 2022 03:18 schreef Rambolin het volgende:
Weet niet wat ik hiervan moet vinden.
Saudis, UAE Refuse To Take Biden's Calls To Discuss Ukraine Situation, Talk To Putin Instead
https://www.zerohedge.com(...)er-ukraine-situation
And on Monday (after Biden was ghosted), White House spox Jen Psaki confirmed that Biden stood by his view that the Saudis should be treated like a "pariah," and that their leadership has 'little redeeming social value.'
In an interview with the Atlantic magazine published last week, Prince Mohammed said when asked if Biden misunderstood him: "Simply, I do not care," adding that the US president shouldn't have alienated Saudi leaders. "It's up to him to think about the interests of America," he said, adding "Go for it."
So, perhaps don't call the country that could bail you out of an oil crunch a "pariah" if you might require their assistance.
Ik denk dat Biden een stuk kritischer is mbt mensenrechten, oorlog in Jemen en de moord op Washington Post journalist Khashoghi.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:25 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Wat is de reden dat ze boos op Biden zijn?
Waarom slaat hij de plank mis over Poetin?quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:25 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Beetje kort. Dit artikel geeft wat meer inzicht in het denken van Gorbatsjov:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/18/wat-er-op-het-spel-staat/
Het is zeker iemand waarnaar geluisterd moet worden, vind ik. Hij slaat wel finaal de plank mis met Poetin, naar mijn mening.
Het staat toch in je bericht? Sleepy Joe heeft niet zulke lieve dingen gezegd over ze en ze willen alleen praten als Amerika ze helpt in Jemen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:25 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Helemaal geen relevante factor toch, behalve in de propagandaquote:Op donderdag 10 maart 2022 07:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het Azov bataljon bedoelen ze met die nazi's denk ik.
Ja typisch het opgeheven westerse vingertje.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:29 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik denk dat Biden een stuk kritischer is mbt mensenrechten, oorlog in Jemen en de moord op Washington Post journalist Khashoghi.
Bij Trump maakte dat allemaal niks uit
Ik heb echt geen idee, er komt zoveel propaganda van beide kanten dat ik niet veel meer geloof.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Helemaal geen relevante factor toch, behalve in de propaganda
Die Mohammad bin Salman heeft persoonlijk de orders gegeven om die Khashoghi in stukken te hakken. Niet echt fijn hoorquote:Op donderdag 10 maart 2022 07:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja typisch het opgeheven westerse vingertje.
Wij doen het goed en jullie zijn slecht.
Kan wel begrijpen dat andere landen dat zat worden.
Amerika heeft als het op mensenrechten aankomt geen fuck te zeggen natuurlijk. Het zou gepast zijn als Amerika geen sancties zou opleggen aan Rusland en verder stil is met al de illegale oorlogen en het bloedvergieten dat zij op hun naam hebben. Of het wapentuig dat ze leveren voor bloedvergieten, zoals onder andere aan Saoedi-Arabi.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja typisch het opgeheven westerse vingertje.
Wij doen het goed en jullie zijn slecht.
Kan wel begrijpen dat andere landen dat zat worden.
Nee, daar kan niemand wat mee, totaal irrelevantquote:Op donderdag 10 maart 2022 07:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee, er komt zoveel propaganda van beide kanten dat ik niet veel meer geloof.
Hier is een link van de wiki pagina van de Azov.
Misschien kan je daar wat mee.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Azovbataljon#
Dat was onder een andere president.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Amerika heeft als het op mensenrechten aankomt geen fuck te zeggen natuurlijk. Het zou gepast zijn als Amerika geen sancties zou opleggen aan Rusland en verder stil is met al de illegale oorlogen en het bloedvergieten dat zij op hun naam hebben. Of het wapentuig dat ze leveren voor bloedvergieten, zoals onder andere aan Saoedi-Arabi.
Dat klopt. Alleen wisten we hoe hij ongeveer rollt en dit konden we gewoon verwachten van hem. Het weerhoudt Amerika er niet van het nieuwste wapentuig te leveren aan hem voor zijn verschrikkelijke oorlog in Jemen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Die Mohammad bin Salman heeft persoonlijk de orders gegeven om die Khashoghi in stukken te hakken. Niet echt fijn hoor
Dat klopt, het is niet erg sympathiek.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Die Mohammad bin Salman heeft persoonlijk de orders gegeven om die Khashoghi in stukken te hakken. Niet echt fijn hoor
Dit artikel uit The Guardian stelt:quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:25 schreef Aloulu het volgende:
[..]
En:quote:Relations between the US and Saudi Arabia have chilled during the Biden administration over American policy in the Gulf region.
Issues include the revival of the Iran nuclear deal; lack of US support for Saudi intervention in Yemen’s civil war and its refusal to add Houthis to its list of terrorist groups; US help with a Saudi civilian nuclear program; and legal immunity for Prince Mohammed, who is facing lawsuits over the murder of Saudi journalist Jamal Khashoggi by a Saudi hit-team in its Istanbul consulate four years ago.
During Biden’s election campaign he vowed to treat the kingdom as a “pariah” state, saying there is “very little social redeeming value in the present government in Saudi Arabia.”
Verder heeft zerohedge een pro-Russisch, pro-radicaal rechts profiel en plaatsen ze geregeld conspiracy onzin…quote:Yousef Al Otaiba, the UAE ambassador to the US, confirmed strained relations between the two countries. “Today, we’re going through a stress test, but I am confident that we will get out of it and get to a better place,” Al Otaiba predicted.
The two Gulf nations are regarded as the only global suppliers with capacity to pump more oil to ease the price surge.
Senior US officials with the national security council and state department had reported travelled to Riyadh and Abu Dhabi in recent weeks to make direct US representations.
The Journal, however, reported that Biden had spoken with Prince Mohammed’s 86-year-old father, King Salman, on 9 February. On the call they affirmed their countries’ strategic and economic partnership. The UAE’s ministry of foreign affairs said Biden and Sheikh Mohammed call would be rescheduled.
Biden leefde ook onder alle andere voorgaande presidenten. Hij was vice-president toen Amerika zonder enig mandaat een heel stuk Syri bezet hield en onder zijn presidentschap nog steeds houdt. Het laatste land dat recht van spreken heeft in crises is Amerika. Duitsland heeft dat lang begrepen, Amerika wat minder.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:40 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat was onder een andere president.
Ik vond het wel interessant eigenlijk.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee, daar kan niemand wat mee, totaal irrelevant
Lees het stukje maar onder "Geen kritiek op Vladimir Poetin"quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom slaat hij de plank mis over Poetin?
quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het Azov bataljon bedoelen ze met die nazi's denk ik.
Dat zal wel, Russische propaganda is meestal 100% leugens of iets wat op hen zelf slaat. In dit geval ook. Hopelijk gaat Poetin niet zo ver om chemische wapens los te laten zoals in Aleppoquote:Op donderdag 10 maart 2022 07:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vond het wel interessant eigenlijk.
In het verleden ben ik regelmatig in de Oekrane geweest maar echte nazi dingen waren mij niet opgevallen, wel dat ze racistisch zijn maar dat zijn de Russen zelf ook.
Dus ik was benieuwd waar de nazi claim van de Russen op gebaseerd was.
Dat zal dus dat betreffende bataljon zijn.
Goed artikel!quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:25 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Beetje kort. Dit artikel geeft wat meer inzicht in het denken van Gorbatsjov:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/18/wat-er-op-het-spel-staat/
Het is zeker iemand waarnaar geluisterd moet worden, vind ik. Hij slaat wel finaal de plank mis met Poetin, naar mijn mening.
Je moet niet vergeten dat hij een Rus is en dus het belang voor Rusland anders ziet dan een Westerling. Rusland was onder Jeltsin helemaal naar de klote gegaan en economisch kapot en corruptie endemisch. In zijn beginjaren heeft Poetin wel e.e.a. voor Rusland betekend, wat hij erkent. Hij erkent ook dat Poetin niet terug had moeten keren na 2012. Al met al een prima mening vanuit het standpunt van een Rus lijkt me.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:44 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Lees het stukje maar onder "Geen kritiek op Vladimir Poetin"
Poetin heeft al een hele lijst van aanslagen op zijn naam staan sinds hij begon (in 1999 geloof ik?)
Ja zulke dingen zijn niet geloofwaardig.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
[ twitter ]
Zijn vaak gephotoshopte foto’s.
Zoals die van zelenskyy waar hij een T-shirt omhoog houd met een hakenkruis.
Voor ons niet.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja zulke dingen zijn niet geloofwaardig.
Mwah, ik weet het niet, misschien de oudere generatie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
Voor ons niet.
Voor veel Russen wel, als je maar vaak genoeg herhaalt.
Dat klopt. Ik vind alleen dat hij de misdaden van Poetin wel erg makkelijk vergoelijkt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat hij een Rus is en dus het belang voor Rusland anders ziet dan een Westerling. Rusland was onder Jeltsin helemaal naar de klote gegaan en economisch kapot en corruptie endemisch. In zijn beginjaren heeft Poetin wel e.e.a. voor Rusland betekend, wat hij erkent. Hij erkent ook dat Poetin niet terug had moeten keren na 2012. Al met al een prima mening vanuit het standpunt van een Rus lijkt me.
Lijkt mij een prima opstelling richting terreurstaat Saudi-Arabi. Hulde voor Biden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit artikel uit The Guardian stelt:
[..]
En:
[..]
Verder heeft zerohedge een pro-Russisch, pro-radicaal rechts profiel en plaatsen ze geregeld conspiracy onzin…
Wat is zijn vrijheid om totaal kritisch op Poetin te zijn? Hij is al niet geliefd in Rusland.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:59 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik vind alleen dat hij de misdaden van Poetin wel erg makkelijk vergoelijkt.
Een betere dan elke hypocriete voorganger van hem had, dat moet hem wel worden nagegeven.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij een prima opstelling richting terreurstaat Saudi-Arabi. Hulde voor Biden.
Waar baseer jij dit op?quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
dat ze racistisch zijn maar dat zijn de Russen zelf ook.
In Odessa heb ik me ooit helemaal bezat in een kroeg in het centrum met een Ghanese barman. Echt belachelijk goedkoop waren die cocktails daarquote:Op donderdag 10 maart 2022 08:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar baseer jij dit op?
En waarom zou de gemiddelde Oekraner racistischer zijn dan bijvoorbeeld de gemiddelde Nederlander?
Even los v/d mogelijke door Wit-Rusland gedumpte asielzoekers, huisveste men in Oekrane ook genoeg asielzoekers, waren er ook genoeg buitenlandse (o.a.) Afrikaanse studenten), etc.
Uit persoonlijke ervaringen, gewoon de mening van de mensen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar baseer jij dit op?
En waarom zou de gemiddelde Oekraner racistischer zijn dan bijvoorbeeld de gemiddelde Nederlander?
Even los v/d mogelijke door Wit-Rusland gedumpte asielzoekers, huisveste men in Oekrane ook genoeg asielzoekers, waren er ook genoeg buitenlandse (o.a.) Afrikaanse studenten), etc.
Is het ook. Maar daar betalen we wel de prijs voor aan de pompquote:Op donderdag 10 maart 2022 08:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij een prima opstelling richting terreurstaat Saudi-Arabi. Hulde voor Biden.
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander racistischer is dan de gemiddelde Oekraner.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar baseer jij dit op?
mooi maar ik denk dat ze gewoon elders een brievenbus gaan huren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:20 schreef bitterbal het volgende:
Russische ambassade in Vilnius in 'Oekraense Heldenstraat'
De Russische ambassade in de Litouwse hoofdstad Vilnius heeft een nieuw adres. De vorige straatnaam is veranderd in de 'Oekraense Heldenstraat', meldt The Guardian. De straatnaambordjes zijn aangepast en ook de visitekaartjes van de Russische diplomaten zullen moeten worden veranderd.
"Het visitekaartje van iedere medewerker van de Russische ambassade wordt versierd met een notitie die het Oekraense vechten eert", zegt de burgemeester van Vilnius. "En iedereen zal moeten nadenken over de wreedheden van het Russische regime tegen de vredige Oekraense natie wanneer ze deze straatnaam opschrijven."
nos
Ja gaat toch niet alleen om post. Mensen gaan daar toch ook heenquote:Op donderdag 10 maart 2022 08:25 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
mooi maar ik denk dat ze gewoon elders een brievenbus gaan huren.
je hebt gelijk.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:26 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja gaat toch niet alleen om post. Mensen gaan daar toch ook heen
als je hier in de uitkering zit, kan je net hondenvoer kopen en daar wordt restaurant eten geserveerd.......quote:
Moet je wel eerst een lading bombardementen op je kop krijgen he?quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als je hier in de uitkering zit, kan je net hondenvoer kopen en daar wordt restaurant eten geserveerd.......
Next leven trollen, in Litouwen doen ze het gewoon.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:20 schreef bitterbal het volgende:
De Russische ambassade in de Litouwse hoofdstad Vilnius heeft een nieuw adres. De vorige straatnaam is veranderd in de 'Oekraense Heldenstraat', meldt The Guardian. De straatnaambordjes zijn aangepast en ook de visitekaartjes van de Russische diplomaten zullen moeten worden veranderd.
"Het visitekaartje van iedere medewerker van de Russische ambassade wordt versierd met een notitie die het Oekraense vechten eert", zegt de burgemeester van Vilnius. "En iedereen zal moeten nadenken over de wreedheden van het Russische regime tegen de vredige Oekraense natie wanneer ze deze straatnaam opschrijven."
nos
Een beetje too much ja, al kun je hun situatie geen zins vergelijken met iemand die hier in een uitkering zit. Rare vergelijking wel.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als je hier in de uitkering zit, kan je net hondenvoer kopen en daar wordt restaurant eten geserveerd.......
dan hoeft je geen eten te hebbenquote:Op donderdag 10 maart 2022 08:33 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Moet je wel eerst een lading bombardementen op je kop krijgen he?
Hier in NL kent men vaak nog niet eens de buren, laat staan mensen verderop in de straat, worden ook niet geholpen, maar wel 2000KM verderop met duur voedsel. ik vind het tergend.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Een beetje too much ja, al kun je hun situatie geen zins vergelijken met iemand die hier in een uitkering zit. Rare vergelijking wel.
Maar door initiatieven als deze kan het verblijf hier enigzins tegenvallen voor de vluchtelingen. Ik bedoel, biefstuk van de slager.... Voor de gemiddelde Nederlander is dat best een aanslag op de portomonnee en zeker niet iets normaals.
Ik denk niet dat ze nu zullen verwachten elke dag biefstuk gevoerd te krijgen. Eerder dat ze dankbaar zullen zijn na al die ontberingen. Maar inderdaad had een patatje met een kroket ook de lading wel gedekt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Een beetje too much ja, al kun je hun situatie geen zins vergelijken met iemand die hier in een uitkering zit. Rare vergelijking wel.
Maar door initiatieven als deze kan het verblijf hier enigzins tegenvallen voor de vluchtelingen. Ik bedoel, biefstuk van de slager.... Voor de gemiddelde Nederlander is dat best een aanslag op de portomonnee en zeker niet iets normaals.
Als ze niet blank zouden zijn en/of een bepaald geloof zouden hebben zou het ook anders zijn. Tergend inderdaad.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hier in NL kent men vaak nog niet eens de buren, laat staan mensen verderop in de straat, worden ook niet geholpen, maar wel 2000KM verderop met duur voedsel. ik vind het tergend.
Ga jij de buren dan helpen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hier in NL kent men vaak nog niet eens de buren, laat staan mensen verderop in de straat, worden ook niet geholpen, maar wel 2000KM verderop met duur voedsel. ik vind het tergend.
Zag vorige maand dat de Amerikanen een euro betalen voor een liter benzine. Een schande vonden ze het, die Yanks.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:10 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Is het ook. Maar daar betalen we wel de prijs voor aan de pomp
Volgens mij komt het protest vooral van Vrachtwagenchauffeurs.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zag vorige maand dat de Amerikanen een euro betalen voor een liter benzine. Een schande vonden ze het, die Yanks.
Waar hebben we het over? Wij betalen het dubbele (toen ook al).
Dit was een tweet van een Republikeins congreslid. Hij liet zien wat ie moest afrekenen voor een kleine honderd liter benzine - want uiteraard reed de man in een halve tank - en hij was ziedend. Het was allemaal de schuld van die fucking Biden, heel Amerika aan de bedelstaf!quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij komt het protest vooral van Vrachtwagenchauffeurs.
quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:20 schreef bitterbal het volgende:
nos
Rusland onderhoudt een landleger dat op veel onderdelen vijf tot meer dan tien keer zo groot is als dat van het VK met hetzelfde budget. Nou hebben ze uiteraard lagere salariskosten en produceren ze alles zelf, echter compenseert dat lang niet voor alles. Ze hebben op papier een groot leger, in de praktijk is meer dan de helft gewoon roest.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:48 schreef polderturk het volgende:
Weer een Russisch luchtafweersysteem vernietigd.
Opvallend dat Rusland dat oude spul naar Oekraene stuurt.
[ twitter ]
Je bent jaloers op die mensen?quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Heel leuk betoog maar punt 2 is gewoon de harde werkelijkheid. Oekrane is niet in staat de Russen uit de Krim en Donbass te verdrijven. Hoe gelijk ze ook hebben, realistisch gezien zullen ze wat water bij de wijn moeten doen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:55 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat sommige, al dan niet (extreem-)rechtse gebruikers vinden dat ze te hard of te ongenuanceerd, zelfs persoonlijk, worden aangepakt. Wie weet is dat zo, laat ik even aangeven wat ik ervan vindt, gewoon zodat je je wel of niet aangesproken kunt voelen:
1. Oekraine als land of Zelenskyy als leider op wat voor manier dan ook mede-schuldig verklaren aan deze inval door Rusland, diskwalificeert je voor mij als gesprekspartner. Dat zijn simpelweg leugens, grote leugens zelfs. Oekrane is een autonoom land met alle rechten om zelf besluiten te nemen, punt!
2. Roepen dat Oekraine "water bij de wijn" moet doen, waarbij dat water niet meer en niet minder is dan buigen voor de fascistische dictator, de kindermoordenaar, de verkrachter Putin is de grootst mogelijke onzin. Laat een pedofiel op je eigen kind oppassen en kom dan niet klagen dat hij of zij beschadigd terugkeert. En ja, dat is precies de goede vergelijking!
3. Bullshit over Oekranse nazi's, over corruptie in Oekrane, over binnenlandse zaken van Oekrane als excuus voor deze oorlog is eveneens gewoon totale bullshit. Al helemaal nu blijkt dat Rusland geen enkel probleem heeft zelf burgers, inclusief kinderen, systematisch te vermoorden!
4. Roepen dat er met Putin "best te praten valt" is precies, maar dan ook precies hetzelfde als NA mei 1940 nog zeggen dat er "met Hitler best te praten valt". Er is geen rede, er is geen redelijkheid, er valt in essentie niet met dictators te onderhandelen. Dat er toch gesprekken plaatsvinden is logisch, maar niet omdat daar enig resultaat te verwachten is.
5. Denken dat er een andere echte oplossing is dan helaas veel geweld, hopelijk zo snel mogelijk intern geweld in Rusland, meer waarschijnlijk voortdurend geweld in Oekrane is grenzeloos naef op zijn best, kwaadaardig op zijn slechtst. Oekrane, de inwoners van Oekrane weten donders goed wat hun te doen staat en dat is Russen om zeep helpen. Veel Russen om zeep helpen. En waarom? Omdat dat de enige manier is om eventueel alsnog wel onderhandelingen te beginnen. Onderhandelingen dus volgens de definitie waarbij beide partijen iets te brengen en iets te halen hebben.
Deze vijf punten brengen mij tot de conclusie dat we te maken hebben met de volgende massamoordenaar in een lange reeks waarvan Hitler, Stalin, Pol Pot, Mao en nogal wat voorgangers (zoals Napoleon) ook deel uitmaakten. Sommige van die massamoordenaars hielden het feestje puur binnenlands, sommigen sloegen hun klauwen naar het buitenland uit. Putin is nu definitief in categorie 2 terecht gekomen. Bij categorie 2 is voorzichtigheid en terughoudendheid helaas geen optie meer. Categorie 2 is nooit echt tevreden, omdat categorie 2 moet vreten om in het zadel te blijven. En dan kun je denken, gelukkig is Putin al oud, maar nog 15 jaar leven is net zo waarschijnlijk.
Kortom, al die bullshit over "waar twee vechten...." en dergelijke zijn ingegeven door angst (wat ik best begrijp), eigenbelang (wat wordt het gas toch duur) of kwaadaardigheid (waar ik slechts 1 of 2 personen hier van verdenk). Bedenk zelf in welke categorie je hoort, afhankelijk van welke kan ik inderdaad beamen dat mijn aanvallen heel persoonlijk zijn.
Misschien moet je punt 5 ook lezen?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heel leuk betoog maar punt 2 is gewoon de harde werkelijkheid. Oekrane is niet in staat de Russen uit de Krim en Donbass te verdrijven. Hoe gelijk ze ook hebben, realistisch gezien zullen ze wat water bij de wijn moeten doen.
ik ben niet jaloers, zij kunnen er niks aan doen, eten is eten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je bent jaloers op die mensen?Als je hier in een uitkering zit, heb je in de regel nog wel je eigen huisraad om je heen en je eigen dak boven je hoofd, en sta je niet in -20 te wachten op de laatste nachttrein naar Boedapest.
Het is veel eenvoudiger. Grosso modo zijn er 2 mogelijkheden. Of je onderhandelt, waarbij je een oplossing vindt die zowel voor Oekraine/het Westen en voor Rusland acceptabel is, of je gaat jouw eigen eisen dicteren aan de Russen. Dat laatste kun je pas doen wanneer je de Russen (militair) verslagen hebt. Dan kun je een vredesverdrag opleggen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:55 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat sommige, al dan niet (extreem-)rechtse gebruikers vinden dat ze te hard of te ongenuanceerd, zelfs persoonlijk, worden aangepakt. Wie weet is dat zo, laat ik even aangeven wat ik ervan vindt, gewoon zodat je je wel of niet aangesproken kunt voelen:
1. Oekraine als land of Zelenskyy als leider op wat voor manier dan ook mede-schuldig verklaren aan deze inval door Rusland, diskwalificeert je voor mij als gesprekspartner. Dat zijn simpelweg leugens, grote leugens zelfs. Oekrane is een autonoom land met alle rechten om zelf besluiten te nemen, punt!
2. Roepen dat Oekraine "water bij de wijn" moet doen, waarbij dat water niet meer en niet minder is dan buigen voor de fascistische dictator, de kindermoordenaar, de verkrachter Putin is de grootst mogelijke onzin. Laat een pedofiel op je eigen kind oppassen en kom dan niet klagen dat hij of zij beschadigd terugkeert. En ja, dat is precies de goede vergelijking!
3. Bullshit over Oekranse nazi's, over corruptie in Oekrane, over binnenlandse zaken van Oekrane als excuus voor deze oorlog is eveneens gewoon totale bullshit. Al helemaal nu blijkt dat Rusland geen enkel probleem heeft zelf burgers, inclusief kinderen, systematisch te vermoorden!
4. Roepen dat er met Putin "best te praten valt" is precies, maar dan ook precies hetzelfde als NA mei 1940 nog zeggen dat er "met Hitler best te praten valt". Er is geen rede, er is geen redelijkheid, er valt in essentie niet met dictators te onderhandelen. Dat er toch gesprekken plaatsvinden is logisch, maar niet omdat daar enig resultaat te verwachten is.
5. Denken dat er een andere echte oplossing is dan helaas veel geweld, hopelijk zo snel mogelijk intern geweld in Rusland, meer waarschijnlijk voortdurend geweld in Oekrane is grenzeloos naef op zijn best, kwaadaardig op zijn slechtst. Oekrane, de inwoners van Oekrane weten donders goed wat hun te doen staat en dat is Russen om zeep helpen. Veel Russen om zeep helpen. En waarom? Omdat dat de enige manier is om eventueel alsnog wel onderhandelingen te beginnen. Onderhandelingen dus volgens de definitie waarbij beide partijen iets te brengen en iets te halen hebben.
Deze vijf punten brengen mij tot de conclusie dat we te maken hebben met de volgende massamoordenaar in een lange reeks waarvan Hitler, Stalin, Pol Pot, Mao en nogal wat voorgangers (zoals Napoleon) ook deel uitmaakten. Sommige van die massamoordenaars hielden het feestje puur binnenlands, sommigen sloegen hun klauwen naar het buitenland uit. Putin is nu definitief in categorie 2 terecht gekomen. Bij categorie 2 is voorzichtigheid en terughoudendheid helaas geen optie meer. Categorie 2 is nooit echt tevreden, omdat categorie 2 moet vreten om in het zadel te blijven. En dan kun je denken, gelukkig is Putin al oud, maar nog 15 jaar leven is net zo waarschijnlijk.
Kortom, al die bullshit over "waar twee vechten...." en dergelijke zijn ingegeven door angst (wat ik best begrijp), eigenbelang (wat wordt het gas toch duur) of kwaadaardigheid (waar ik slechts 1 of 2 personen hier van verdenk). Bedenk zelf in welke categorie je hoort, afhankelijk van welke kan ik inderdaad beamen dat mijn aanvallen heel persoonlijk zijn.
Wil geen lans breken voor de Kroonprins maar als er ooit een tijd is geweest waarin Saudie Arabie flinke naar hun maatstaven liberaliserende hervormingen doorvoert is het nu onder zijn macht. Lijkt me dat dat voor het Westen incl Amerika een zeer positieve ontwikkeling is waarbij je probeert je invloed aan te wenden dat die op dat pad doorgaat.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:01 schreef KoosVogels het volgende:
Dat sluit mijn opmerking niet uit. Rusland zal zich hoogstens terugtrekken uit andere gebieden als de kosten ze te hoog worden en kan zich dan ingraven in de Krim en Donbass. Hoe denk jij dat Oekrane de Krim en Donbass gaat terugkrijgen bij onderhandelingen (m.a.w. bijna geen water bij de wijn hoeft te doen).quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien moet je punt 5 ook lezen?
Gast ........quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Waar viel er over te onderhandelen voor Oekraine dan? Poetin eist dat Oekraine niet bij de NAVO gaat zodat die vervolgens een vrijbrief heeft zich militair te blijven bemoeien met de interne aangelegenheden van zijn buurland om het te beletten voor een toetreding tot de EU.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:04 schreef LXIV het volgende:
Het is veel eenvoudiger. Grosso modo zijn er 2 mogelijkheden. Of je onderhandelt, waarbij je een oplossing vindt die zowel voor Oekraine/het Westen en voor Rusland acceptabel is, of je gaat jouw eigen eisen dicteren aan de Russen. Dat laatste kun je pas doen wanneer je de Russen (militair) verslagen hebt. Dan kun je een vredesverdrag opleggen.
Aangezien Oekraine niet in staat is Rusland militair te verslaan en de NAVO het conflict niet wil escaleren, zit je dus aan onderhandelen vast.
In Amerika ga je gewoon dood op straat als je de pech hebt ernstig ziek te worden en de ziekenhuisrekeningen niet te kunnen betalen. Elke Amerikaanse stad heeft wel een wijk waar meer daklozen onder een stuk karton op straat slapen dan dat er mensen zijn met een dak boven hun hoofd. In Amerika ben je kansloos als je geen auto bezit.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zag vorige maand dat de Amerikanen een euro betalen voor een liter benzine. Een schande vonden ze het, die Yanks.
Waar hebben we het over? Wij betalen het dubbele (toen ook al).
Er valt altijd te onderhandelen. Of het slaagt is een ander verhaal. De oplossing moet voor beide zijden acceptabel zijn, dat betekent water bij de wijn voor allebei. In iedere oorlog wordt onderhandeld, dat is zelfs de essentie ervan. Niemand gooit bommen om vijandelijke soldaten te doden, het is geen persoonlijke vete. Er worden militaire doelen behaald om gunstiger te kunnen onderhandelen. De VS heeft jarenlang onderhandeld met de Taliban.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:07 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Waar viel er over te onderhandelen voor Oekraine dan? Poetin eist dat Oekraine niet bij de NAVO gaat zodat die vervolgens een vrijbrief heeft zich militair te blijven bemoeien met de interne aangelegenheden van zijn buurland om het te beletten voor een toetreding tot de EU.
Dat was wel echt de meest sadde opmerking uit dit topic ja. Daarnaast, een bakje patat en snackbarbiefstuk zou ik nou niet echt als restauranteten omschrijvenquote:
quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er valt altijd te onderhandelen. Of het slaagt is een ander verhaal. De oplossing moet voor beide zijden acceptabel zijn, dat betekent water bij de wijn voor allebei. In iedere oorlog wordt onderhandeld, dat is zelfs de essentie ervan. Niemand gooit bommen om vijandelijke soldaten te doden, het is geen persoonlijke vete. Er worden militaire doelen behaald om gunstiger te kunnen onderhandelen. De VS heeft jarenlang onderhandeld met de Taliban.
Onderhandelen heeft pas zin als beide partijen denken hun positie niet meer militair te kunnen verbeteren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is veel eenvoudiger. Grosso modo zijn er 2 mogelijkheden. Of je onderhandelt, waarbij je een oplossing vindt die zowel voor Oekraine/het Westen en voor Rusland acceptabel is, of je gaat jouw eigen eisen dicteren aan de Russen. Dat laatste kun je pas doen wanneer je de Russen (militair) verslagen hebt. Dan kun je een vredesverdrag opleggen.
Aangezien Oekraine niet in staat is Rusland militair te verslaan en de NAVO het conflict niet wil escaleren, zit je dus aan onderhandelen vast.
Kan me niet voorstellen dat alles gaat zoals Putin wil dat alles gaat atm dus je hebt echt wel wat om voor te spelen aan de onderhandelingstafel lijkt mequote:Op donderdag 10 maart 2022 09:07 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Waar viel er over te onderhandelen voor Oekraine dan? Poetin eist dat Oekraine niet bij de NAVO gaat zodat die vervolgens een vrijbrief heeft zich militair te blijven bemoeien met de interne aangelegenheden van zijn buurland om het te beletten voor een toetreding tot de EU.
Goed bericht.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:55 schreef mcmlxiv het volgende:
Deze vijf punten brengen mij tot de conclusie dat we te maken hebben met de volgende massamoordenaar in een lange reeks waarvan Hitler, Stalin, Pol Pot, Mao en nogal wat voorgangers (zoals Napoleon) ook deel uitmaakten. Sommige van die massamoordenaars hielden het feestje puur binnenlands, sommigen sloegen hun klauwen naar het buitenland uit. Putin is nu definitief in categorie 2 terecht gekomen. Bij categorie 2 is voorzichtigheid en terughoudendheid helaas geen optie meer. Categorie 2 is nooit echt tevreden, omdat categorie 2 moet vreten om in het zadel te blijven. En dan kun je denken, gelukkig is Putin al oud, maar nog 15 jaar leven is net zo waarschijnlijk. Daarom verdiend Oekrane alle hulp die we haar kunnen geven, wat mij betreft inclusief no-fly zones of zelfs inzet special forces, maar minimaal alles wat we maar aan militair materiaal kunnen vinden.
Er valt genoeg te onderhandelen voor Oekrane. Onder andere dat Rusland zich terugtrekt uit alle gebieden waar ze nu oorlog voeren. Ook kunnen ze een clausule inbouwen dat ze op termijn bij de EU en de NAVO mogen. Wat ze eraan hebben is een tweede. Maar ja, aan de huidige situatie hebben ze ook geen fuck.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:07 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zit een kern van waarheid in. Een betere militaire positie is natuurlijk de sterkste troef in een onderhandeling. Maar ook wanneer het duidelijk is dat partij A op termijn gaat verliezen is het logischer om te onderhandelen. Waarom nog een lange pijnlijke oorlog vechten als die uitkomst al vast staat? Duitsland had in 1943 beter kunnen gaan onderhandelen dan door te vechten. Dat had heel veel doden gespaard en bovendien was Duitslands positie toen gunstiger dan in 1945.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Onderhandelen heeft pas zin als beide partijen denken hun positie niet meer militair te kunnen verbeteren.
Russen weg uit Donetsk en de Krim en later Oekraine bij de EU en NAVO?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er valt genoeg te onderhandelen voor Oekrane. Onder andere dat Rusland zich terugtrekt uit alle gebieden waar ze nu oorlog voeren. Ook kunnen ze een clausule inbouwen dat ze op termijn bij de EU en de NAVO mogen. Wat ze eraan hebben is een tweede. Maar ja, aan de huidige situatie hebben ze ook geen fuck.
Russische manier van oorlogvoeren, je tegenstander uitputten met grote hoeveelheden crappy spul.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:48 schreef polderturk het volgende:
Weer een Russisch luchtafweersysteem vernietigd.
Opvallend dat Rusland dat oude spul naar Oekraene stuurt.
[ twitter ]
Onderhandelen, tot de volgende ronde, wanneer Rusland zich weer niet aan de afspraken houd, gewoon weer land komt pikken, en dan moet er zeker weer onderhandeld worden?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er valt altijd te onderhandelen. Of het slaagt is een ander verhaal. De oplossing moet voor beide zijden acceptabel zijn, dat betekent water bij de wijn voor allebei. In iedere oorlog wordt onderhandeld, dat is zelfs de essentie ervan. Niemand gooit bommen om vijandelijke soldaten te doden, het is geen persoonlijke vete. Er worden militaire doelen behaald om gunstiger te kunnen onderhandelen. De VS heeft jarenlang onderhandeld met de Taliban.
Alles gaat niet zoals hij wil maar echt slecht gaat het ook niet. De sancties gaan slechter dan de oorlog zelf. Maar goed, ook daar moet hij vanaf en de manier is door de oorlog te stoppen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat alles gaat zoals Putin wil dat alles gaat atm dus je hebt echt wel wat om voor te spelen aan de onderhandelingstafel lijkt me
Idd. Nog los van het feit dat met de EU als partner ook de sancties als onderdeel van de onderhandeling zullen worden meegenomen natuurlijk. Putin kan eigenlijk niet anders dan onderhandelen, het is zijn enige uitweg. Daarom kun je heel goed ook eisen stellen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat alles gaat zoals Putin wil dat alles gaat atm dus je hebt echt wel wat om voor te spelen aan de onderhandelingstafel lijkt me
Waarom zouden de Russen dat doen? Oekrane is niet in staat die gebieden terug te veroveren. Daarnaast zijn de sancties voor de annexatie van de Krim peanuts vergeleken met die voor deze oorlog.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Russen weg uit Donetsk en de Krim en later Oekraine bij de EU en NAVO?
Ik geloof dat je het een en ander gemist hebt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er valt genoeg te onderhandelen voor Oekrane. Onder andere dat Rusland zich terugtrekt uit alle gebieden waar ze nu oorlog voeren. Ook kunnen ze een clausule inbouwen dat ze op termijn bij de EU en de NAVO mogen. Wat ze eraan hebben is een tweede. Maar ja, aan de huidige situatie hebben ze ook geen fuck.
Wie roept er dat "wij" Rusland binnen moeten vallen, volgens mij roept bijna niemand dat en al helemaal niet omdat het een kutland is dat homo's onderdrukt. Dat laatste wordt volgens mij meer geroepen in relatie tot de beschuldigingen die Putin uit aan Oekrane.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, ik doelde op die mensen die roepen dat de NAVO Rusland moet aanvallen vanwege Oekrane en omdat Rusland sowieso toch al een kloteland is waar homo's worden gediscrimineerd, etc. etc.
Rusland is een soeverein land, dus mogen wij niet oordelen over hoe zij hun land inrichten. En dus kan "kultand dat homo's onderdrukt" geen enkel argument zijn om Rusland binnen te vallen.
Het enige argument om Rusland binnen te vallen zou zijn wanneer Rusland een NAVO land zou aanvallen. Dan zouden we meteen Oekrane binnenvallen en daar onze oorlog met Rusland beginnen.
Er van uit gaande dat onze oorlog niet meteen een half uur later al afgelopen is door atoombommen, zal het resultaat in ieder geval zijn dat na verloop van tijd niets meer overeind zou staan in Oekrane, wij op zijn minst net zo veel onschuldige burgerdoden op ons geweten zouden hebben als Rusland, en dat we hoogstwaarschijnlijk al onze soldaten kwijt zouden raken als we Rusland binnen zouden trekken. En dat zou dan de 3e keer zijn.
Gast heb jij Breaking Bad gezien?quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:32 schreef Tjacka het volgende:
het is ook totaal niet realistisch dat een land als rusland connecties heeft met de criminaliteit
dat zou ik mij echt niet voor kunnen stellen
Kortom eigenlijk ben je het met me eens, De Oekrane (militair) en wij (economisch) moeten Rusland blijven slopen tot de kans op echte onderhandelingen aanwezig is.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alles gaat niet zoals hij wil maar echt slecht gaat het ook niet. De sancties gaan slechter dan de oorlog zelf. Maar goed, ook daar moet hij vanaf en de manier is door de oorlog te stoppen.
Zelfs dit is wensdenken. Poetin gaat niet een hele invasie orchestreren met alle gevolgen van dien en dan terug naar de oude situatie van delen van de Donbas in handen hebben en Krim. Zal op zijn minst flinke delen van Oosten en Zuiden van Oekraine willen afsnoepen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:05 schreef Richestorags het volgende:
Dat sluit mijn opmerking niet uit. Rusland zal zich hoogstens terugtrekken uit andere gebieden als de kosten ze te hoog worden en kan zich dan ingraven in de Krim en Donbass. Hoe denk jij dat Oekrane de Krim en Donbass gaat terugkrijgen (m.a.w. bijna geen water bij de wijn hoeft te doen).
Ik had al op deze post gereageerd, maar wat ik hierbij nog even wil aanvullen:quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eh, zo werkt het leven, hoor.
Wanneer heb jij voor de laatste keer je erfafscheiding opgemeten? Weet je zeker dat je buurman niet een centimeter of wat van je tuin heeft afgesnoept?
De sterkste wint altijd, en Oekrane is niet de sterkste. Beter hadden ze dat van te voren al ingezien en voorkomen dat het zo ver zou komen. Ze hadden Donetsk en Loehansk ook gewoon kunnen behouden als de regering in 2014 niet had geprobeerd om de etnische Russen hardhandig te onderdrukken, maar meteen een regering van nationale eenheid hadden gemaakt.
Ik had het over op termijn. Dat betekent dus dat ze voorlopig een bufferstaat blijven. Dat is het best haalbare voor Rusland.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik geloof dat je het een en ander gemist hebt.
Alleen is de kans weer minder groot dat men iets doet als ze weten dat je met een druk op de knop een hele wijk/stad/land kan platleggen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik had al op deze post gereageerd, maar wat ik hierbij nog even wil aanvullen:
Wanneer jij op straat een veel zwakker persoon berooft of in elkaar slaat, dan kan het zijn dat niemand wat doet en je ermee wegkomt. Maar er bestaat ook een kans dat omstanders zich ermee gaan bemoeien. Moet je niet klagen wanneer je daarna zelf door de menigte volledig verrot geslagen wordt.
NAVO kunnen ze zo bij hoorquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik had het over op termijn. Dat betekent dus dat ze voorlopig een bufferstaat blijven. Dat is het best haalbare voor Rusland.
Oekrane is toch voorlopig niet klaar voor een NAVO- en/of EU lidmaatschap. Het land is gewoon een corrupte oligarchenbende, dat moet niet vergeten worden. En nee, dat betekent niet dat Rusland daarom het recht heeft om het aan te vallen (Rusland is zelf notabene nog corrupter).
Waarschijnlijk wel ja. Het punt is dat dan de sancties niet verdwijnen dus zal ook Poetin toch enigszins eieren voor zijn geld moeten kiezen. Het Westen zal wellicht een annexatie van de Krim en Donbass nog accepteren met iets opgeschaalde sancties ten opzichte van 2014 maar de allerergste sancties eraf. Dat is uiteindelijk gunstiger voor iedereen en de schade is dan al gedaan aan de Russische economie (en hun leger). Maar goed, wellicht wensdenken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:20 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zelfs dit is wensdenken. Poetin gaat niet een hele invasie orchestreren met alle gevolgen van dien en dan terug naar de oude situatie van delen van de Donbas in handen hebben en Krim. Zal op zijn minst flinke delen van Oosten en Zuiden van Oekraine willen afsnoepen.
Stelt die ook niet bepaalde voorwaarden?quote:
Donetsk en Luhansk erkennen als onafhankelijke staten, Krim naar Rusland, Oekrane naar NAVOquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Russen weg uit Donetsk en de Krim en later Oekraine bij de EU en NAVO?
Daar gaat Rusland nooit mee akkoord natuurlijk.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik had het over op termijn. Dat betekent dus dat ze voorlopig een bufferstaat blijven. Dat is het best haalbare voor Rusland.
Oekrane is toch voorlopig niet klaar voor een NAVO- en/of EU lidmaatschap. Het land is gewoon een corrupte oligarchenbende, dat moet niet vergeten worden. En nee, dat betekent niet dat Rusland daarom het recht heeft om het aan te vallen (Rusland is zelf notabene nog corrupter).
Geen voorwaarden waar Oekraine niet aan kan voldoen. Qua mensenrechten of economische toestand maakt hetniet uit, zie Turkije dat ook lid is.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Stelt die ook niet bepaalde voorwaarden?
Het Artikel 5 dingetje lijkt me ook tricky met een woekerend conflict daarnaast.
Heeft geen fuck met rechts te maken, maar met een gebroken moreel kompas.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:55 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat sommige, al dan niet (extreem-)rechtse gebruikers vinden dat ze te hard of te ongenuanceerd, zelfs persoonlijk, worden aangepakt.
Te nemen wel. Maar te houden?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daar gaat Rusland nooit mee akkoord natuurlijk.
Rusland is echt wel in staat het hele land in te nemen.
Not gonna happen.quote:
We zien het.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:27 schreef Candymannetje het volgende:
Rusland is echt wel in staat het hele land in te nemen.
Ja dat conflict zal eerst moeten eindigenquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het Artikel 5 dingetje lijkt me ook tricky met een woekerend conflict daarnaast.
'Onafhankelijke' staten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Donetsk en Luhansk erkennen als onafhankelijke staten, Krim naar Rusland, Oekrane naar NAVO
Hef heeft geen fuck met een gebroken moreel kompas te maken, maar met realiteitszin wat haalbaar is zonder een extreme escalatie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Heeft geen fuck met rechts te maken, maar met een gebroken moreel kompas.
Poetin heeft een misrekening gemaakt. Hij heeft zich vergist in de weerstand en gevechtsbereidheid van Oekrane, hij heeft zich vergist in de bereidheid van NAVO en EU tot sancties die henzelf ook schaden en hij heeft zich verkeken op Zelenskyy.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:20 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zelfs dit is wensdenken. Poetin gaat niet een hele invasie orchestreren met alle gevolgen van dien en dan terug naar de oude situatie van delen van de Donbas in handen hebben en Krim. Zal op zijn minst flinke delen van Oosten en Zuiden van Oekraine willen afsnoepen.
Nee hoorquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Not gonna happen.
Dat is namelijk een garantie op een oorlog tussen NAVO en Rusland.
Of ze daadwerkelijk onafhankelijk zijn maakt voor Oekraens perspectief geen reet uit natuurlijkquote:
Zie ook deze cartoon van Anton Dingeman (bron).quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:55 schreef mcmlxiv het volgende:
2. Roepen dat Oekraine "water bij de wijn" moet doen, waarbij dat water niet meer en niet minder is dan buigen voor de fascistische dictator, de kindermoordenaar, de verkrachter Putin is de grootst mogelijke onzin.
quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:09 schreef LXIV het volgende:
Ik zeg niet dat je NIET moet of kan onderhandelen. Probleem hierin is de eis van Poetin dat Oekraine niet bij de NAVO komt, waarmee indien ingewilligd hij een vrijbrief heeft om zich altijd in de toekomst weer militair te bemoeien met het Oekraine dat vrij overblijft. Inmiddels is wel duidelijk dat middels vrije verkiezingen keer op keer pro-EU partijen aan de macht komen en dus een weg naar de EU binnen een vrij Oekraine een kwestie van tijd is. Wat overblijft qua onderhandelingen is gewoon bepaalt door wie op de grond militair gezien in een betere of minder benarde situatie zit en zo dominanter in de onderhandelingen. De enige manier hoe de Oekrainers garanties kunnen proberen af te dwingen dat ze bijv geen NAVO-lid worden zoals Poetin dat wenst maar ook geen angst hebben dat vervolgens Poetin ze in de toekomst weer een oorlog inrommelt is als bijv de VN een rol gaat spelen in grensgebieden om de vrede te bewaken als "neutrale speler" (betwijfel of Poetin dat zo ziet) en je dus wat meer een stok achter de deur hebt. Als Poetin daar weigert mee akkoord te gaan weet je dat hij het scenario wil openhouden waarbij Oekraine noodgedwongen zijn niet-NAVO lid eis inwilligt en hij tegelijkertijd dan altijd een vrijbrief heeft om in de toekomst zich weer militair te bemoeien met Oekraine als de zaken daar niet gaan zoals hij wenst.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:11 schreef sp3c het volgende:
Hoe zie je dat dan voor je?quote:
daar zat toch de meeste gas en olie?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Donetsk en Luhansk erkennen als onafhankelijke staten, Krim naar Rusland, Oekrane naar NAVO
Mwoa, je bent meer de inval door Rusland aan het goedpraten.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit is te simpel. Je bent het toch met me eens dat het een complexe situatie is?
Wat gebeurd is, is niet meer terug te draaien. Zo werkt "tijd". Dus moeten we zorgen dat het zo snel mogelijk stopt. We verschillen van mening over hoe we het moeten stoppen.
Ik probeer uit te vinden hoe het zo ver heeft kunnen komen dat die oorlog er is, en dat we nu aan de rand van een nieuwe koude oorlog staan. Welke fouten er gemaakt zijn, bij alle partijen. Je kan geen oplossing vinden als je niet naar de oorzaken kijkt. Dat moet je dus onderzoeken en zo objectief mogelijk doen, zonder partij te kiezen.
Dat idee ligt zo'n beetje aan de basis van alles wat ik schrijf.
Praten over de oorlog, en wie wat doet, en welke erge dingen er allemaal wel niet gebeuren zal die oorlog niet oplossen. Dat is niet meer dan kijken vanaf de zijlijn en de supporter van de n of de andere spelen. Leuk voor een sport, maar niet voor een werkelijke oorlog waar meer mensen zullen doodgaan hoe langer het voort blijft duren.
Koppel dat aan het feit dat ik denk dat iedereen verliest bij een oorlog, dat er geen enkele persoonlijke winnaars zullen zijn, maar dat stabiliteit en vrede voor een bepaalde tijd het enige positieve kan zijn dat er nog uitgehaald kan worden. Dan zul je zien dat ik geen partij trek voor de n of de ander, maar partij trek voor de oplossing en de hopelijk resulterende lange vrede.
Dat is het enige constructieve dat er nog gedaan kan worden. En het heeft inspanningen van beide partijen nodig. Want beide partijen hebben fouten gemaakt die tot deze oorlog hebben geleid.
NAVO neemt toch geen land als lid op met een gewapend conflict binnen haar grenzen?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat maakt je er zo van overtuigt dat jouw realiteit de enige realiteit is? Je doet hier zonder enige terughoudendheid allerlei uitspraken over wat er absoluut moet gebeuren, maar lever daar dan ook eens wat meer onderbouwing voor dan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hef heeft geen fuck met een gebroken moreel kompas te maken, maar met realiteitszin wat haalbaar is zonder een extreme escalatie.
Dus kan Rusland beter niet aanvallen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan voor je?
Oekrane komt bij de NAVO.
Rusland valt Oekrane aan.
Oekrane roept ARTIKEL 5
....
Als je Oekrane dan laat vallen is artikel 5 niks meer waard. Als je helpt ben je in oorlog met Rusland.
Dat wilden de Westerse landen na 20 jaar aanwezigheid zelf natuurlijk ook graag.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:29 schreef Aloulu het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg niet dat je NIET moet of kan onderhandelen. Probleem hierin is de eis van Poetin dat Oekraine niet bij de NAVO komt, waarmee indien ingewilligd hij een vrijbrief heeft om zich altijd in de toekomst weer militair te bemoeien met het Oekraine dat vrij overblijft. Inmiddels is wel duidelijk dat middels vrije verkiezingen keer op keer pro-EU partijen aan de macht komen en dus een weg naar de EU binnen een vrij Oekraine een kwestie van tijd is. Wat overblijft qua onderhandelingen is gewoon bepaalt door wie op de grond militair gezien in een betere of minder benarde situatie zit en zo dominanter in de onderhandelingen. De enige manier hoe de Oekrainers garanties kunnen proberen af te dwingen dat ze bijv geen NAVO-lid worden zoals Poetin dat wenst maar ook geen angst hebben dat vervolgens Poetin ze in de toekomst weer een oorlog inrommelt is als bijv de VN een rol gaat spelen in grensgebieden om de vrede te bewaken als "neutrale speler" (betwijfel of Poetin dat zo ziet) en je dus wat meer een stok achter de deur hebt. Als Poetin daar weigert mee akkoord te gaan weet je dat hij het scenario wil openhouden waarbij Oekraine noodgedwongen zijn niet-NAVO lid eis inwilligt en hij tegelijkertijd dan altijd een vrijbrief heeft om in de toekomst zich weer militair te bemoeien met Oekraine als de zaken daar niet gaan zoals hij wenst.
Overigens heeft de VS jarenlang onderhandeld met de Taliban en als er iets blijvends uit is gekomen is dat de eis van de Taliban dat alle Westerse troepen het land verlaten.
Nou whoopdiedoo.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:26 schreef polderturk het volgende:
Beelden van hoe een Russiche konvooi met tanks kapotgeschoten wordt met artillerie. Het moet vreselijk zijn voor die soldaten.
[ twitter ]
Ja dat zal afwachten blijven.quote:
Als Rusland een NAVO lidstaat aanvalt zijn ze idd in oorlog met de NAVO ... daarom doen ze dat dan ook bijna nooitquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan voor je?
Oekrane roept ARTIKEL 5
....
Als je Oekrane dan laat vallen is artikel 5 niks meer waard. Als je helpt ben je in oorlog met Rusland.
Ja, want Rusland staat bekend om rationele beslissingen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dus kan Rusland beter niet aanvallen.
Oh oke, bedankt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hef heeft geen fuck met een gebroken moreel kompas te maken, maar met realiteitszin wat haalbaar is zonder een extreme escalatie.
Nou ja. Het is toch ook duidelijk verwoord door de NAVO en de VS dat we niet willen escalleren tot een gewapend conflict met Rusland vanwege de niet overzienbare risico's.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:30 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat maakt je er zo van overtuigt dat jouw realiteit de enige realiteit is? Je doet hier zonder enige terughoudendheid allerlei uitspraken over wat er absoluut moet gebeuren, maar lever daar dan ook eens wat meer onderbouwing voor dan.
Het zal een enorme pain in the ass zijn voor Putin om dit langdurig te moeten bezetten. Daarom is hij daar ook niet op uit.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja dat zal afwachten blijven.
Ik vermoed dat het westen bakken geld die kant op gaat sturen om rebellen te betalen en te bewapenen indien Rusland het gaat overnemen.
Ik heb geen idee waarom ze nog geen lid waren. En hoe Rusland hun beslissingen maakt doet er niet toe.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, want Rusland staat bekend om rationele beslissingen.
Als het zo makkelijk was vraag ik mij af waarom Oekrane dan nog geen lid was terwijl men dit al jarenlang zag aankomen?
dat lijken wel beelden van een standaard dji drone.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:26 schreef polderturk het volgende:
Beelden van hoe een Russiche konvooi met tanks kapotgeschoten wordt met artillerie. Het moet vreselijk zijn voor die soldaten.
[ twitter ]
Klopt, hij wilt gewoon een marionettenregering.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zal een enorme pain in the ass zijn voor Putin om dit langdurig te moeten bezetten. Daarom is hij daar ook niet op uit.
Ik denk wel dat de VS en vele andere NAVO leden wel rekening houden met hoe Rusland beslissingen neemt en waartoe zij in staat zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom ze nog geen lid waren. En hoe Rusland hun beslissingen maakt doet er niet toe.
Wanneer Rusland probeert tijdens de onderhandelingen Oekrane in een hoekje te drukken dan gaan die sancties echt niet weg hoor, ook niet na een eventueel akkoord tussen deze onderdrukker en Zelenskyy.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alles gaat niet zoals hij wil maar echt slecht gaat het ook niet. De sancties gaan slechter dan de oorlog zelf. Maar goed, ook daar moet hij vanaf en de manier is door de oorlog te stoppen.
Daar gaat Pudding nooit mee akkoord, de eis was zelfs dat Oekrane het in de grondwet moest vastleggen dat ze never nooit bij de EU/NAVO gaan, zelfs de hoofdreden voor deze waanzin.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De oplossing zit ergens tussen jouw stap 1 en jouw stap 3. 't Is even zoeken, ik weet het.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Oekrane roept ARTIKEL 5
....
DAt is denk ik afhankelijk van hoeveel pijn het "ons" blijft doen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:34 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wanneer Rusland probeert tijdens de onderhandelingen Oekrane in een hoekje te drukken dan gaan die sancties echt niet weg hoor, ook niet na een eventueel akkoord tussen deze onderdrukker en Zelenskyy.
Na onderhandeling zal er een compromis worden bereikt waar alle partijen water bij de wijn moeten doen. Dat forumleden dat zien als: "toegeven aan een dictator" is extremistisch. Je zult nu eenmaal moeten geven en nemen. Of doorvechten totdat 1 van de partijen op de knien gaat. Maar dat kan jaren duren en vele honderdduizenden doden kosten en het land geheel runeren. Dan maar een compromis.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
echt veel succes heeft puttler niet met de oorlog. en langdurig bezetten zal ook niet lukkenn.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Daar gaat Pudding nooit mee akkoord, de eis was zelfs dat Oekrane het in de grondwet moest vastleggen dat ze never nooit bij de EU/NAVO gaan, zelfs de hoofdreden voor deze waanzin.
Maar dat wil niet zeggen dat Oekrane maar allerlei eisen van Rusland moet inwilligen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou ja. Het is toch ook duidelijk verwoord door de NAVO en de VS dat we niet willen escalleren tot een gewapend conflict met Rusland vanwege de niet overzienbare risico's.
Ik denk dat dit te veel gevraagd is. Een democratisch Oekraine maar dan geen lid van EU of NAVO lijkt mij een veel realistischer uitgangspunt. Wat mij betreft is een marionettenregering een no-go.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt, hij wilt gewoon een marionettenregering.
Net zoals in wit-rusland
Twee weken later hebben ze toch net wat minder te eisenquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Daar gaat Pudding nooit mee akkoord, de eis was zelfs dat Oekrane het in de grondwet moest vastleggen dat ze never nooit bij de EU/NAVO gaan, zelfs de hoofdreden voor deze waanzin.
Het wil zeggen dat de keuzemogelijkheden van Oekraine beperkt zijn. Zelensky heeft natuurlijk een wanhopig media-offensief gevoerd om de NAVO er bij te trekken maar hoewel emotioneel aangrijpend is hij daar niet in geslaagd.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar dat wil niet zeggen dat Oekrane maar allerlei eisen van Rusland moet inwilligen.
Hoe amateuristisch zijn ze ook? In zo'n colonne ga je niet 3 rijen dik parkeren in stedelijk gebied en houd je minimaal 10 tanklengtes ruimte aan de voor en achterkant. Geen wonder dat deze amateurs gedecimeerd worden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:26 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Voor hem is dit een heilige strijd tegen het kwaad. En waarschijnlijk heeft hij alle adviseurs die kritisch zijn buiten de deur gewerkt. Benieuwd wie van zijn (militaire) adviseurs hij na dit fiasco nog durft te vertrouwen. Bijna niemand denk ik zo.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Poetin heeft een misrekening gemaakt. Hij heeft zich vergist in de weerstand en gevechtsbereidheid van Oekrane, hij heeft zich vergist in de bereidheid van NAVO en EU tot sancties die henzelf ook schaden en hij heeft zich verkeken op Zelenskyy.
Iedereen die logisch kon nadenken dacht dat Poetin dit nooit zou doen vanwege de kosten voor hemzelf. Maar Poetin kon en kan niet logosch nadenken.
De realiteit is dat er met Poetin praktisch niet te onderhandelen valt: de geschiedenis leert dat als je de gemaakte afspraken niet kan afdwingen hij er gewoon lak aan heeft. Hoe ga je onderhandelen met zo'n bewezen onbetrouwbare gesprekspartner?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
de geallieerden hadden dat echter uitgesloten. het was totale capitulatie of niets.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zit een kern van waarheid in. Een betere militaire positie is natuurlijk de sterkste troef in een onderhandeling. Maar ook wanneer het duidelijk is dat partij A op termijn gaat verliezen is het logischer om te onderhandelen. Waarom nog een lange pijnlijke oorlog vechten als die uitkomst al vast staat? Duitsland had in 1943 beter kunnen gaan onderhandelen dan door te vechten. Dat had heel veel doden gespaard en bovendien was Duitslands positie toen gunstiger dan in 1945.
Is ook niet houdbaar met een bevolking wat zo strijdlustig is.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat dit te veel gevraagd is. Een democratisch Oekraine maar dan geen lid van EU of NAVO lijkt mij een veel realistischer uitgangspunt. Wat mij betreft is een marionettenregering een no-go.
Dat blijkt vooralsnog nergens uit. Dat is wat wij wellicht denken maar in het hoofd van Pudding zal het anders gaan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Twee weken later hebben ze toch net wat minder te eisen
Dat loopt nog steeds. Het verhaal rondom die MIG's bijvoorbeeld is nog niet helemaal overquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het wil zeggen dat de keuzemogelijkheden van Oekraine beperkt zijn. Zelensky heeft natuurlijk een wanhopig media-offensief gevoerd om de NAVO er bij te trekken maar hoewel emotioneel aangrijpend is hij daar niet in geslaagd.
De keuzemogelijkheden zijn altijd uitgebreider dan Rusland zomaar zijn zin geven. Zo slecht gaat het namelijk niet op het slagveld, en Oekrane heeft de tijd aan zijn zijde.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het wil zeggen dat de keuzemogelijkheden van Oekraine beperkt zijn. Zelensky heeft natuurlijk een wanhopig media-offensief gevoerd om de NAVO er bij te trekken maar hoewel emotioneel aangrijpend is hij daar niet in geslaagd.
Het rare is dat dat laatste dan als het 'redelijke alternatief' wordt gezien. Nog los van het escaleren tot een mogelijke kernoorlog. Het is bizar om te roepen dat mensen die dit willen vermijden de extremisten izjn.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Na onderhandeling zal er een compromis worden bereikt waar alle partijen water bij de wijn moeten doen. Dat forumleden dat zien als: "toegeven aan een dictator" is extremistisch. Je zult nu eenmaal moeten geven en nemen. Of doorvechten totdat 1 van de partijen op de knien gaat. Maar dat kan jaren duren en vele honderdduizenden doden kosten en het land geheel runeren.
Dan heeft Pudding dus gewonnen en mag Kiev voortaan naar de pijpen van Moskou dansen, dan had je net zo goed geen weerstand geboden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Is ook niet houdbaar met een bevolking wat zo strijdlustig is.
De Krim erkennen en geen lid van EU/NAVO lijkt mij maximaal haalbare eigenlijk op dit moment. Als de situatie erger wordt dan kan Oekrane ook nog eens Donbas etc. verliezen.
Ja. Maar onderhandelen is dus niet 'Rusland zomaar zijn zin geven'. Dat is een dictaat accepteren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:39 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De keuzemogelijkheden zijn altijd uitgebreider dan Rusland zomaar zijn zin geven. Zo slecht gaat het namelijk niet op het slagveld, en Oekrane heeft de tijd aan zijn zijde.
Zelfde argument als Putin gebruikt voor deze invasiequote:Op donderdag 10 maart 2022 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien moet het westen toch maar met geweld ingrijpen in Oekrane. Ik raak er namelijk steeds meer van overtuigd dat we vroeg of laat in een gewapend conflict met Rusland en China belanden. Hoe langer we wachten, hoe bloediger en moeilijker de uiteindelijke strijd wordt.
Dat zag je ook in de aanloop naar WOII. Hadden ze Hitler in 1938 afgestopt, dan was de kans een stuk groter dat Duitsland klop had gekregen.
probleem is dat rusland nuclaire wapens heeft.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien moet het westen toch maar met geweld ingrijpen in Oekrane. Ik raak er namelijk steeds meer van overtuigd dat we vroeg of laat in een gewapend conflict met Rusland en China belanden. Hoe langer we wachten, hoe bloediger en moeilijker de uiteindelijke strijd wordt.
Dat zag je ook in de aanloop naar WOII. Hadden ze Hitler in 1938 afgestopt, dan was de kans een stuk groter dat Duitsland klop had gekregen.
We zitten nog pas net in de oorlog. Hier is het (veel) te vroeg voor op het moment. De Russen gaan eerst nog andere oorlogstaktieken aanwenden om militair hun doelen te halen, al dan niet aangepaste doelen. De voet die ze tussen de deur hebben gaan ze echt niet nu al weghalen, tenzij ze daartoe worden gedwongen. Hij zal nu nog in de max gaan zitten om zijn doelen te behalen; kleiner land locked Oekraine met meer delen in het Oosten ervan in handen van de Russen om ergens te onderhandelen ooit.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:25 schreef Richestorags het volgende:
Waarschijnlijk wel ja. Het punt is dat dan de sancties niet verdwijnen dus zal ook Poetin toch enigszins eieren voor zijn geld moeten kiezen. Het Westen zal wellicht een annexatie van de Krim en Donbass nog accepteren met iets opgeschaalde sancties ten opzichte van 2014 maar de allerergste sancties eraf. Dat is uiteindelijk gunstiger voor iedereen en de schade is dan al gedaan aan de Russische economie (en hun leger). Maar goed, wellicht wensdenken.
Oekraine moet ook gewoon democratisch (echt democratisch) en zelfbestuur behouden. Dat lijkt me wel een bottom-line.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan heeft Pudding dus gewonnen en mag Kiev voortaan naar de pijpen van Moskou dansen, dan had je net zo goed geen weerstand geboden.
Omdat daar een oorlog is.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat denk ik juist niet. Elke dag zo'n kraamkliniek en een kinderschool in de as geeft behoorlijk druk op de Oekraine. Terwijl Rusland daar niet wakker van ligt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:39 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De keuzemogelijkheden zijn altijd uitgebreider dan Rusland zomaar zijn zin geven. Zo slecht gaat het namelijk niet op het slagveld, en Oekrane heeft de tijd aan zijn zijde.
Hoi CG. Zover ik weet, gaat dat over het gebruik van chemische wapens.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:24 schreef CoolGuy het volgende:
Ik weet niet wat hier van waar is, want mijn moeder haalt nogal eens wat dingen door elkaar, maar zij beweert dat in de krant (dat moet dan de krant van gisteren of vandaag zijn gok ik, ik heb geen krant) staat dat Biden denkt dat Poetin kernwapens gaat gebruiken en daar een ander land de schuld van wil gaan geven.
Nu weet ik niet of ze dit goed heeft (ik denk en hoop vooral niet), want waarom lees ik dat dan verder nergens? En als het wel klopt, waarom kan ik daar dan verder niets over vinden?
Dat blijkt uit al die vliegtuigwrak ken in het landschapquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:38 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat blijkt vooralsnog nergens uit. Dat is wat wij wellicht denken maar in het hoofd van Pudding zal het anders gaan.
Dit is een dikke verlies voor Poetin en ziet hij zo ook. Zo was de situatie al bijna voor de invasie. Als hij dit accepteert heb je hem op zijn knien.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:26 schreef sp3c het volgende:
Even benadrukken dat dit heel goed verwoord is. Waarvoor dank mcmlxiv.quote:Op donderdag 10 maart 2022 08:55 schreef mcmlxiv het volgende:
Deze vijf punten brengen mij tot de conclusie dat we te maken hebben met de volgende massamoordenaar in een lange reeks waarvan Hitler, Stalin, Pol Pot, Mao en nogal wat voorgangers (zoals Napoleon) ook deel uitmaakten. Sommige van die massamoordenaars hielden het feestje puur binnenlands, sommigen sloegen hun klauwen naar het buitenland uit. Putin is nu definitief in categorie 2 terecht gekomen. Bij categorie 2 is voorzichtigheid en terughoudendheid helaas geen optie meer. Categorie 2 is nooit echt tevreden, omdat categorie 2 moet vreten om in het zadel te blijven. En dan kun je denken, gelukkig is Putin al oud, maar nog 15 jaar leven is net zo waarschijnlijk. Daarom verdiend Oekrane alle hulp die we haar kunnen geven, wat mij betreft inclusief no-fly zones of zelfs inzet special forces, maar minimaal alles wat we maar aan militair materiaal kunnen vinden.
Ja, dt verhaal ken ik inderdaad wel, maar de variant met kernwapens had ik nog niet gehoord, maar wat ik al zei, mijn moeder wil nog wel eens wat dingen door elkaar halen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:42 schreef Forbry het volgende:
[..]
Hoi CG. Zover ik weet, gaat dat over het gebruik van chemische wapens.
Het probleem is dat Putin dat nooit gaat accepteren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:42 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dit is een dikke verlies voor Poetin en ziet hij zo ook. Zo was de situatie al bijna voor de invasie. Als hij dit accepteert heb je hem op zijn knien.
Als de Oekrane meester was in het luchtruim hoefden ze niet op de knieeen voor een no fly zone. Of waren die kolonnes waarschijnlijk niet zo amateuristisch opgesteld.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat blijkt uit al die vliegtuigwrak ken in het landschap
Nee alleen een paar schurkenstaten erkennen die republiekjes atmquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:42 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dit is een dikke verlies voor Poetin en ziet hij zo ook. Zo was de situatie al bijna voor de invasie. Als hij dit accepteert heb je hem op zijn knien.
Zijn ze ook niet maar dat heel die invasie kut loopt lijkt me evidentquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:44 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Als de Oekrane meester was in het luchtruim hoefden ze niet op de knieeen voor een no fly zone. Of waren die kolonnes waarschijnlijk niet zo amateuristisch opgesteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |