Sancties volhouden tot Poetin weg is en deze oorlog is afgezworen door de nieuwe Russische regering. Zolang er een functionele regering zit in Oekrane die wil vechten wapens geven ja.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vraag me af of mensen wel beseffen wat voor confrontatie dat kan gaan worden. De NAVO is niet voor niets terughoudend. Dat zie je ook al met het (niet) leveren van die Poolse gevechtsvliegtuigen. WO2, toen hadden Duitsland en kornuiten geen kernwapens. Da's toch een ander verhaal dan nu.
Goed, jij wilt wapens over de grens mikken en dan het conflict zo lang mogelijk voort laten duren?
De streep is er al: zo lang Rusland geen NAVO land aanvalt, is er voor ons niets aan de hand.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Juist omdat die man nucleaire wapens heeft moet je hier een streep trekken. We hebben dat de vorige keren niet gedaan en het escaleert jaar op jaar alleen maar verder.
Doel lijkt me dan het verzwakken van Rusland te zijn en niet zo zeer de schade in Oekraine beperken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Sancties volhouden tot Poetin weg is en deze oorlog is afgezworen door de nieuwe Russische regering. Zolang er een functionele regering zit in Oekrane die wil vechten wapens geven ja.
Ik post hier al meerdere keren dat we dat niet moeten doen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens met sancties.
Dat is wel wat anders dan een no-fly zone instellen en Russische vliegtuigen uit de lucht schieten of op Russisch grondgebied afweersystemen kapot gaan knallen.
Unreviewed Content This community has not been reviewed and might contain content inappropriate for certain viewers.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:03 schreef koffiekoekjes het volgende: Allegedly, Russian soldiers hiding inside BTR and not leaving https://v.redd.it/mnefqxt5bem81 ROFL, die gozer.
Ik denk dat ze prima weten dat er geen tuig woont en dat ze ook prima weten geluk te hebben door nog te leven ondanks hun dictator, ze zijn enkel nog bezig met te vluchten met een volle buit richting de dictator die in hun eigen huis wacht.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je gebrainwashed bent dat daar alleen maar tuig woont, hoe ga je dan reageren...
Leuk voor een film en dat is het dan ook wat je er mee opschiet.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af of zo'n actie die ze met Osama bin Lada hebben gedaan hier ook zou kunnen?
Eerst inloggen, dan link klikken vanaf fokquote:Op woensdag 9 maart 2022 20:56 schreef superniger het volgende:
[..]
Unreviewed Content This community has not been reviewed and might contain content inappropriate for certain viewers.
View in the Reddit app to continue.
View in app No, take me to Home
Als je vindt dat de soevereiniteit van een land nooit geschonden mag worden, dan behoor je ook te vinden dat ze hun eigen ding mogen doen, hoe oneens je het er ook mee bent.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:56 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat volgens sommigen de realiteit is dat Putin gewoon verkeerd begrepen wordt en dat er best mee te praten valt. Oh ja en de EU deugt ook niet, want Orban mag geen homo’s meppen en das gewoon een keuze, homo’s meppen.
Tja.
En hoe gaat hij dat verkopen aan het Russische volk als hij eerder beweerde dat het een zooitje nazi's is waar hij vanaf wilde?quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:03 schreef Godshand het volgende:
Kortom, als Rusland belooft Zelensky op de troon te houden als hij verder zijn bek houdt over EU en NATO lidmaatschap (waar hij nu al toch de hoop in verloren heeft) dan wil hij misschien daar best in mee gaan tegenover het stoppen van de gevechten.
Zelfs in Nederland mag je Homo’s meppen. Als je als Hetero man bedreigd voelt en aangevallen word. Mag je gerust zelf verdedigen en terug meppen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:56 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat volgens sommigen de realiteit is dat Putin gewoon verkeerd begrepen wordt en dat er best mee te praten valt. Oh ja en de EU deugt ook niet, want Orban mag geen homo’s meppen en das gewoon een keuze, homo’s meppen.
Tja.
Als je gaat onderhandelen, dan sneuvelen er altijd dingen. En als "dat zooitje nazi's" verder niet veel of niet veel meer heeft te vertellen over de gebieden waar het de Russen om te doen was...quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:58 schreef Elpis het volgende:
[..]
En hoe gaat hij dat verkopen aan het Russische volk als hij eerder beweerde dat het een zooitje nazi's is waar hij vanaf wilde?
gewoon niet vragen wat ze lekker vindenquote:Op woensdag 9 maart 2022 20:58 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Zelfs in Nederland mag je Homo’s meppen. Als je als Hetero man bedreigd voelt en aangevallen word. Mag je gerust zelf verdedigen en terug meppen.
Door het Azov Battallion volledig onder de grond te stoppen. Met foto's van een dode Denys Prokopenko en Ihor Klymenko erbij.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:58 schreef Elpis het volgende:
[..]
En hoe gaat hij dat verkopen aan het Russische volk als hij eerder beweerde dat het een zooitje nazi's is waar hij vanaf wilde?
"ja we moeten nog even 'verkiezingen' houden"?quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:58 schreef Elpis het volgende:
[..]
Sommige mensen denken dat ze in een film zitten of dat ze even verzetsheldje kunnen spelen met wat ferme spierballentaal tegenover de grote boze beer Rusland en er zonder kleerscheuren vanaf gaan komen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vraag me af of mensen wel beseffen wat voor confrontatie dat kan gaan worden. De NAVO is niet voor niets terughoudend. Dat zie je ook al met het (niet) leveren van die Poolse gevechtsvliegtuigen. WO2, toen hadden Duitsland en kornuiten geen kernwapens. Da's toch een ander verhaal dan nu.
Goed, jij wilt wapens over de grens mikken en dan het conflict zo lang mogelijk voort laten duren?
Leuk geprobeerd vriend. Hongarije mag doen wat ze wil zodra ze de EU verlaat. Sluit je je aan bij een vereniging dan horen daar regeltjes bij.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als je vindt dat de soevereiniteit van een land nooit geschonden mag worden, dan behoor je ook te vinden dat ze hun eigen ding mogen doen, hoe oneens je het er ook mee bent.
Op de korte termijn is dat inderdaad het verzwakken van Rusland. Maar de meest corrupte regeringsleider ter wereld wegkrijgen nadat hij de wereld bedreigt met nucleaire oorlog is ook voor Rusland op de langere termijn een enorme versterking. Zowel economisch, militair en het algeheel welzijn van de bevolking.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Doel lijkt me dan het verzwakken van Rusland te zijn en niet zo zeer de schade in Oekraine beperken.
Precies even rusland uit oekraine halen en dan is alles opgelost toch?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Sommige mensen denken dat ze in een film zitten of dat ze even verzetsheldje kunnen spelen met wat ferme spierballentaal tegenover de grote boze beer Rusland en er zonder kleerscheuren vanaf gaan komen.
Gewoon even een no fly zone boven Oekrane instellen, zomaar even als Navo boots on the ground naar Oekrane vechten tegen de Russen alsof het niets is. Als het tot WW3 komt dan zijn hun hele idealen niet eens meer te verdedigen
Dit bedoelde ik dus al met mijn eerdere posts omtrent jouw wereldbeeld. Alleen omdat wij van mening verschillen, en jij wereldleiders allerlei onverantwoordelijke risico's wil zien nemen met een no-fly zone, waar ik insteek op diplomatie, zou ik zogenaamd Poetin verdedigen? Ik ben totaal geen fan van Poetin, ik vind hem een onberekenbare en huiveringwekkende dictator. Helaas wel eentje die nogal wat kernwapens achter de hand heeft en daarom is in het belang van de wereld enige rationaliteit en voorzichtigheid met deze man geboden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, dat jij Putin geen extremist vindt, dat jij hem blijft verdedigen, dat jij met je zalvende toontje Zelensky tot een soort van mede-dader maakt, maakt volkomen duidelijk wie hier de extremist is beste vriend.
Imaginaire onderhandelingsposities daar grossier jij in. Nooit beschrijf je de realiteit van wat Putin aanbiedt. Oekrane tot een machteloze slavenstaat maken heb jij geen enkele moeite mee. Das de realiteit namelijk.
Wat een kutvergelijking weer. Oh je bent voor Soevereiniteit van een land dat wordt binnengevallen door een fascistische buur, dus dan moet je ook je mond houden over Orban die regeringsleider is van een land binnen de EU en daarmee ook akkoord is gegaan met regels rond homorechten.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als je vindt dat de soevereiniteit van een land nooit geschonden mag worden, dan behoor je ook te vinden dat ze hun eigen ding mogen doen, hoe oneens je het er ook mee bent.
De bevrijdingsoorlogquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Hebben we eigenlijk al een naam voor deze oorlog.. de 30 dagen oorlog ofzo.. dan weten we ook wanneer hij afgelopen is...
12 jarige vredestocht.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Hebben we eigenlijk al een naam voor deze oorlog.. de 30 dagen oorlog ofzo.. dan weten we ook wanneer hij afgelopen is...
Dat conflict kan best nog wel even duren. Oekraine gaat zich niet overgeven en Rusland knokt nog wel even door.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op de korte termijn is dat inderdaad het verzwakken van Rusland. Maar de meest corrupte regeringsleider ter wereld wegkrijgen nadat hij de wereld bedreigt met nucleaire oorlog is ook voor Rusland op de langere termijn een enorme versterking. Zowel economisch, militair en het algeheel welzijn van de bevolking.
Nogmaals: wat in de afgelopen 15 jaar geeft jou het idee dat je het voordeel van de twijfel aan Poetin moet geven? Alles wat hij doet is in het nadeel van de gewone Rus.
dat is er de laatste jaren niet zo meer tochquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Onderhandelen (en dan ook echt Rusland tegemoet willen komen) heeft denk ik meer zin dan de strijd te rekken. In de hoop dat ze de navo emotioneel genoeg krijgen dat ze toch mee gaan helpen. Ervan uitgaande dat Rusland zich dan ook aan wat afspraken gaan houden; dat gaat tot nu toe nog veel te vaak mis.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies even rusland uit oekraine halen en dan is alles opgelost toch?
Dit las ik in een link uit het vorige topic, een artikel uit 2019quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Sancties volhouden tot Poetin weg is en deze oorlog is afgezworen door de nieuwe Russische regering. Zolang er een functionele regering zit in Oekrane die wil vechten wapens geven ja.
https://fpc.org.uk/far-fr(...)ffice-a-russia-hawk/quote:With his inauguration today, the presidency of Volodymyr Zelensky is upon us. Zelensky, a political outsider who ran on an explicitly anti-establishment platform and ousted incumbent President Petro Poroshenko in a second round of voting that saw Zelensky receive nearly three-quarters of the national vote, has been inaugurated and is likely to set about making major policy and personnel changes upon assuming control of the Bankova. That certainty has the showman’s critics concerned, not least because of its implications for the country’s Russia policy.
After all, Zelensky’s detractors spent the final weeks of the presidential race charging that he was at best too weak and inexperienced to stand up to Russia and its president, Vladimir Putin, and at worst on the same page as Putin on key issues and possibly in the pocket of the Kremlin.
Jezus... Dit is net zoiets als: "Wanneer je vindt dat mensen vrij moeten kunnen leven in een democratie, zelf moeten kunnen bepalen met wie ze omgaan, dan behoor je ook te vinden dat iemand een ander in elkaar mag slaan wanneer hij/zij dit wil, hoe oneens je het er ook mee bent".quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
quote:
quote:
De Oekraners bevolking is er juist ook mee geholpen op korte termijn dat die oorlog stopt. Mensen die hier roepen dat ze serieuzer moeten onderhandelen ipv no fly zones gaan instellen roepen dat juist deels omdat ze zo min mogelijk extra slachtoffers willen zien.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat conflict kan best nog wel even duren. Oekraine gaat zich niet overgeven en Rusland knokt nog wel even door.
Wel schattig dat je vooral aan de Russische bevolking zegt te denken. Dat er 'n land aan puin wordt geschoten om je doel te bereiken, lijkt minder belangrijk te zijn.
Ik denk dat Oekraine beter af is als dit conflict niet al lang duurt en ze snel weer verder kunnen. En je loopt het snelst zonder blokken aan je been.
De Oekrane oorlog?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:06 schreef Tjacka het volgende:
[..]
dat is er de laatste jaren niet zo meer toch
In the pocket of the Kremlin lijkt 'ie niet echt te zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dit las ik in een link uit het vorige topic, een artikel uit 2019
[..]
https://fpc.org.uk/far-fr(...)ffice-a-russia-hawk/
Te zwak en onervaren om stand te houden tegenover Rusland .
hebben ze zich mooi vergistquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
The suicide war.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:
De irak oorlog, de war on terror de vietnamoorlog de war on drugsquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:06 schreef Tjacka het volgende:
[..]
dat is er de laatste jaren niet zo meer toch
Lijkt me ook. Ik zie geen enkel belang voor Oekraine om dit heel lang te laten duren. Dit heel lang te laten duren lijkt me enkel het doel te hebben om Rusland zoveel mogelijk te verzwakken. Dat Oekraine dan in puin wordt geschoten, omdat het conflict daar voort blijft duren, lijkt bijzaak te zijn. En dat zijn dan mensen die proberen te insinueren dat ze het goed voor hebben met Oekraine.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De Oekraners bevolking is er juist ook mee geholpen op korte termijn dat die oorlog stopt. Mensen die hier roepen dat ze serieuzer moeten onderhandelen ipv no fly zones gaan instellen roepen dat juist deels omdat ze zo min mogelijk extra slachtoffers willen zien.
Ik geloof niet dat je begreep dat ik het over Rusland had. Het is een soeverein land en heeft niet een deel van zijn soevereiniteit opgegeven aan een federatie met regels. Dus we mogen natuurlijk wel oordelen, maar het is verder hun zaak wat ze daar doen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd vriend. Hongarije mag doen wat ze wil zodra ze de EU verlaat. Sluit je je aan bij een vereniging dan horen daar regeltjes bij.
Doe nog een poging zou ik zeggen.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekraine beter af is als dit conflict niet al lang duurt en ze snel weer verder kunnen. En je loopt het snelst zonder blokken aan je been.
ja maar niet zo'n spannende namen als de golfoorlog, koude oorlogquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De irak oorlog, de war on terror de vietnamoorlog de war on drugs
De Irak oorlog was toch de "Operation Iraqi Freedom"?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De irak oorlog, de war on terror de vietnamoorlog de war on drugs
De Vladimir-Volodymyr patstelling?quote:
Daar heb ik dan weer geen probleem mee.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:00 schreef RetepV het volgende:
[..]
Door het Azov Battallion volledig onder de grond te stoppen. Met foto's van een dode Denys Prokopenko en Ihor Klymenko erbij.
VOLODYMYRGOD-oorlogquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De vladimir-volodymyr patstelling?
En bij een volgend conflict? Weer direct toegeven?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Ik zie geen enkel belang voor Oekraine om dit heel lang te laten duren. Dit heel lang te laten duren lijkt me enkel het doel te hebben om Rusland zoveel mogelijk te verzwakken. Dat Oekraine dan in puin wordt geschoten, omdat het conflict daar voort blijft duren, lijkt bijzaak te zijn. En dat zijn dan mensen die proberen te insinueren dat ze het goed voor hebben met Oekraine.
Wat voor conflict zat je dan aan te denken?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:11 schreef Adames het volgende:
[..]
En bij een volgend conflict? Weer direct toegeven?
Wodka Warquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De Vladimir-Volodymyr patstelling?
Wat ik verwerpelijk vind is meten met twee maten.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe krijg je het uit je toetsenbord? Niet alleen is het moreel verwerpelijk, de vergelijking slaat als een tang op een varken?
De Oekrains-Russische kwestie. Misschien kan Erdogan fixen dat we die naam voortaan gebruiken?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De Oekrane-Rusland oneensgezindsheid
In de media is het al weer een crisis, je ziet door de crisises het bos niet meer. Moeilijk voor de geschiedkundigen over 100 jaar... erm tijdsgewricht 2003-2023.. iemand heeft het hier op social media over crisis, welke zou dat zijn beurs,huizen,stikstof,corona,weer huizen,klimaat,oekraine,gasprijzen...quote:
ik moest hier om lachenquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
De Oekrains-Russische kwestie. Misschien kan Erdogan fixen dat we die naam voortaan gebruiken?
Denk dat we hier allemaal het beste voor hebben met Oekrane; maar vooral de bewoners. Niemand hier wil extra slachtoffers. Maar sommigen leggen die verantwoordelijkheid puur bij Putin. Hij is de dader en degene die het conflict gestart is, maar ook Oekrane heeft een verantwoordelijkheid richting de bevolking. Ze kunnen dit rekken in de hoop dat de navo zich er toch mee gaat bemoeien, maar dat geeft alleen maar meer doden. Winnen zonder de navo zie ik toch niet gebeuren. Dus dan is het je verantwoordelijkheid om te onderhandelen - beste wat je kan doen gezien de omstandigheden denk ik. Ik lees net op NU dat Zelensky wil praten over een onafhankelijk Oekrane, dus dat is een stap in de juiste richting in ieder geval.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Ik zie geen enkel belang voor Oekraine om dit heel lang te laten duren. Dit heel lang te laten duren lijkt me enkel het doel te hebben om Rusland zoveel mogelijk te verzwakken. Dat Oekraine dan in puin wordt geschoten, omdat het conflict daar voort blijft duren, lijkt bijzaak te zijn. En dat zijn dan mensen die proberen te insinueren dat ze het goed voor hebben met Oekraine.
ach zo krijgt de naam crisis wel een stuk minder belangrijke naamquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
In de media is het al weer een crisis, je ziet door de crisises het bos niet meer. Moeilijk voor de geschiedkundigen over 100 jaar... erm tijdsgewricht 2003-2023.. iemand heeft het hier op social media over crisis, welke zou dat zijn beurs,huizen,stikstof,corona,weer huizen,klimaat,oekraine,gasprijzen...
Aldus de man die nieuwe klonen aanmaakt zodra zijn rechts-extremistische gedachten iets te pijnlijk worden, de man die een poging tot staatsgreep blijft vergoelijken en natuurlijk de man die in dit topic met imaginaire onderhandelingsposities komt die totaal niet voorkomen in het PlayBook van Putin. En oh ja, mijn lichte ontvlambaarheid. Ik weet nog goed, met welke kloon van jou was die woordenwisseling ook alweer? Ik weet nog waar het over ging, je andere hobby van openbaar wapenbezit. Dat topic waar ik aangaf dat best een slecht idee te vinden omdat ik me wel kan voorstellen dat mensen waaronder ikzelf in een vlaag van woede iets doms doe. Maar jij niet, nee jij bent het toonbeeld van evenwicht en eruditie.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit bedoelde ik dus al met mijn eerdere posts omtrent jouw wereldbeeld. Alleen omdat wij van mening verschillen, en jij wereldleiders allerlei onverantwoordelijke risico's wil zien nemen met een no-fly zone, waar ik insteek op diplomatie, zou ik zogenaamd Poetin verdedigen? Ik ben totaal geen fan van Poetin, ik vind hem een onberekenbare en huiveringwekkende dictator. Helaas wel eentje die nogal wat kernwapens achter de hand heeft en daarom is in het belang van de wereld enige rationaliteit en voorzichtigheid met deze man geboden.
Maar ach, dit soort teksten komen van iemand die zuiver socialisme en Antifa gedachtegoed omarmd en zichzelf niet met een wapen zou vertrouwen vanwege zijn agressieve en licht ontvlambare karakter. Opvallend eigenlijk wel dat we keer op keer hier de lust voor mr oorlog en onverantwoorde risico's voor een aanzienlijk deel van sommige linksgeorinteerde users zien komen. Had ik niet verwacht moet ik zeggen.
onderhandelen is voor beide kanten goed, maar als de agressor niet wilt inbinden is opgeven ook niet echt fantastischquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denk dat we hier allemaal het beste voor hebben met Oekrane; maar vooral de bewoners. Niemand hier wil extra slachtoffers. Maar sommigen leggen die verantwoordelijkheid puur bij Putin. Hij is de dader en degene die het conflict gestart is, maar ook Oekrane heeft een verantwoordelijkheid richting de bevolking. Ze kunnen dit rekken in de hoop dat de navo zich er toch mee gaat bemoeien, maar dat geeft alleen maar meer doden. Winnen zonder de navo zie ik toch niet gebeuren. Dus dan is het je verantwoordelijkheid om te onderhandelen - beste wat je kan doen gezien de omstandigheden denk ik. Ik lees net op NU dat Zelensky wil praten over een onafhankelijk Oekrane, dus dat is een stap in de juiste richting in ieder geval.
Ja ja, en deels omdat...?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De Oekraners bevolking is er juist ook mee geholpen op korte termijn dat die oorlog stopt. Mensen die hier roepen dat ze serieuzer moeten onderhandelen ipv no fly zones gaan instellen roepen dat juist deels omdat ze zo min mogelijk extra slachtoffers willen zien.
Wie had dat gedacht? Van eerst de nazi's verdrijven om ze daarna weer op te vangenquote:Al honderden "Oekraense vluchtelingen" in Rotterdam: ‘Het gaat nu heel snel’
Rotterdam vangt dinsdagavond al de eerste groep van honderden Oekraense vluchtelingen op in de stad. Dat gebeurt op verzoek van het Rijk. Het gaat om maximaal 325 Oekraeners.
https://www.ad.nl/rotterd(...)-heel-snel~aee09b0d/
Maar het is Rusland die Oekrane is binnengevallen en het is Rusland die het land weer zal moeten verlaten. Het ligt hierbij dus vooral aan Rusland.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wie had dat gedacht? Van eerst de nazi's verdrijven om ze daarna weer op te vangen![]()
[ afbeelding ]
Beide partijen moeten idd water bij de wijn doenquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:16 schreef Tjacka het volgende:
[..]
onderhandelen is voor beide kanten goed, maar als de agressor niet wilt inbinden is opgeven ook niet echt fantastisch
Oorlog is vreselijk, ja. Daarom moet deze zsm stoppen.quote:
Allemaal even lachen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wie had dat gedacht? Van eerst de nazi's verdrijven om ze daarna weer op te vangen![]()
[ afbeelding ]
Dit is nou het treurige van 'hardliners' hier: ze wekken de indruk dat kernmachten twee weken geleden zijn ontstaan en dat dit een volledig nieuwe situatie met een nieuw machtsmiddel creert waar voor het eerst gebruik van wordt gemaakt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klopt. Juist die angst voor kernoorlog is uiterst gevaarlijk. Want waarom zou de dictator die zijn zin krijgt met de vingertjes op de rode knop nog stoppen? “Ze durven toch niet de laffe honden”, mooi!
Veel plezier in die wereld
Ik wil liever niet dat we er een grotere oorlog van maken inderdaad, ook als ze geen kern wapens gehad zouden hebben. Ik wil die ellende van Oekrane niet in meer landen zien. Zo min mogelijk slachtoffers.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:16 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Ja ja, en deels omdat...?
Mensen die hier roepen dat Oekrane serieuzer moet onderhandelen bedoelen met "serieus" dat Oekrane zich moet overgeven en naar de pijpen van Rusland moet dansen. Want oh, oh, oh, anders krijgen wij een kernbom op ons dak.
Je begreep me verkeerd. Ik antwoordde op dit: "Ik begrijp dat volgens sommigen de realiteit is dat Putin gewoon verkeerd begrepen wordt en dat er best mee te praten valt."quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Of begrijp ik je verkeerd en probeer je niet te zeggen dat het niet schenden van soevereiniteit ook betekent dat een soeverein land, een ander soeverein land mag binnenvallen wanneer de agressor dit wil?
Wie?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:19 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Oorlog is vreselijk, ja. Daarom moet deze zsm stoppen.
Toch kan ik me niet voorstellen dat dit een doel was. Mariupol is een gebied dat Rusland in de nieuwe Donetsk republiek wil. Dat moet een bevriende natie worden.Dus lijkt me dat dit onbedoeld was. Maar goed weer zeg ik. Only god knows.........
Nu nog iets droogs als 'de Oekrane-oorlog'.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Oorlog en Vredemissie, door Vladimir Langvanstovskiquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Farmers vs Russiansquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De Vladimir-Volodymyr patstelling?
Maar ik heb toch al wel stiekem weer een keer "duck and cover" geoefend. Zo'n vrolijk muziekje. Ik weet nog hoe we het in de klas keken, en hoe de leraar ons vertelde hoe we snel onder onze tafel moesten kruipen als we een flits zagen. Goede oude tijd.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is nou het treurige van 'hardliners' hier: ze wekken de indruk dat kernmachten twee weken geleden zijn ontstaan en dat dit een volledig nieuwe situatie met een nieuw machtsmiddel creert waar voor het eerst gebruik van wordt gemaakt.
Gewoon de gehele Koude Oorlog negeren, negeren dat de Sovjet-Unie tot 1991 vele malen geslotener was dan Rusland nu en na WOII met Stalin een vele malen extremere psychopaat als leider had, die in zijn laatste jaren ook kernwapens tot zijn beschikking had. Er wordt gedaan alsof Putin nu out of the blue een magisch wapen tot zijn beschikking heeft waarmee hij niet te stoppen is en dat "juist die angst voor een kernoorlog uiterst gevaarlijk is".
Die kernmachten zijn er al meer dan 70 jaar en hebben sinds die tijd bepaald welke landen de dienst uitmaakten in de wereld.
Ik schreef een week geleden dat ik niet kon begrijpen waarom hij zo'n absurde, contraproduktieve leugen op tv vertelde. Heel wat soldaten belden of stuurden boodschappen naar huis, naar vrienden, dus tienduizenden in Rusland wisten dat er dienstplichtigen meededen. Het laatste dat je dan wil doen is dat op TV ontkennen, want als die mensen je over hun kind, broer of vriend horen liegen, dan willen ze dat iedereen weet dat je gelogen hebt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:43 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Kan ook een aankondiging zijn waarmee Putin zijn gezicht redt (omdat berichten over dienstplichtigen in Oekraine niet meer tegen te houden waren), zonder dat hij veel met dat onderzoek doet.
Of hij slachtoffert een paar. Het kan alles zijn, zou niet te snel conclusies trekken
Nee.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:11 schreef Adames het volgende:
[..]
En bij een volgend conflict? Weer direct toegeven?
Ik persoonlijk denk dat jij en wat anderen het vooral goed voorhebben met jullie zelf. Deze oorlog levert jullie angst (voor WO III of een kernoorlog) en ongemak/pijn in de portemonnee op (hogere benzineprijzen, hogere energieprijzen, hogere voedselprijzen etc.). En drom vinden jullie dat de oorlog z.s.m. en koste wat het Oekrane ook kost beindigd moet worden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denk dat we hier allemaal het beste voor hebben met Oekrane; maar vooral de bewoners. Niemand hier wil extra slachtoffers. Maar sommigen leggen die verantwoordelijkheid puur bij Putin. Hij is de dader en degene die het conflict gestart is, maar ook Oekrane heeft een verantwoordelijkheid richting de bevolking. Ze kunnen dit rekken in de hoop dat de navo zich er toch mee gaat bemoeien, maar dat geeft alleen maar meer doden. Winnen zonder de navo zie ik toch niet gebeuren. Dus dan is het je verantwoordelijkheid om te onderhandelen - beste wat je kan doen gezien de omstandigheden denk ik. Ik lees net op NU dat Zelensky wil praten over een onafhankelijk Oekrane, dus dat is een stap in de juiste richting in ieder geval.
Dat kan dan bijna alleen Moldavie zijn. Geloof er niks van dat 'ie Finland of de Baltische staten aan gaat vallen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat voor conflict zat je dan aan te denken?
Onafhankelijk Oekrane?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik lees net op NU dat Zelensky wil praten over een onafhankelijk Oekrane, dus dat is een stap in de juiste richting in ieder geval.
Mwoa... Als jij onder water bij de wijn verstaat: een gebied afstaan dan ben ik het absoluut niet met je eens.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Beide partijen moeten idd water bij de wijn doen
Vergeet niet dat er ook Russische jongeren sterven voor deze oorlog. Dienstplichtigen die ook geen keus hadden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En drom vinden jullie dat de oorlog z.s.m. en koste wat het Oekrane ook kost beindigd moet worden.
Haha, rechts-extremistisch nog wel. Maar dat is toch iedereen die het niet met jou eens is? Je hebt vandaag al meerdere users voor dingen in die richting uitgemaakt. En dit vanwege de grote fout dat zij inzetten op de dialoog en diplomatie en vinden dat ook Oekrane daar een verantwoordelijkheid heeft.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aldus de man die nieuwe klonen aanmaakt zodra zijn rechts-extremistische gedachten iets te pijnlijk worden, de man die een poging tot staatsgreep blijft vergoelijken en natuurlijk de man die in dit topic met imaginaire onderhandelingsposities komt die totaal niet voorkomen in het PlayBook van Putin. En oh ja, mijn lichte ontvlambaarheid. Ik weet nog goed, met welke kloon van jou was die woordenwisseling ook alweer? Ik weet nog waar het over ging, je andere hobby van openbaar wapenbezit. Dat topic waar ik aangaf dat best een slecht idee te vinden omdat ik me wel kan voorstellen dat mensen waaronder ikzelf in een vlaag van woede iets doms doe. Maar jij niet, nee jij bent het toonbeeld van evenwicht en eruditie.
Hier blijf je maar blaten dat Zelensky “moet onderhandelen “, dat Oekrane daar “best wel bij kan winnen”. Interessant aangezien je hier Putin nu huiveringwekkend en onberekenbaar noemt. Met zo’n man wil jij onderhandelen? Interessant. Bottomline ben je dus gewoon een lafaard omdat de Oekraners wel ballen hebben en zich verzetten tegen een huiveringwekkende en onberekenbare dictator.
Dan moet er nu ingegrepen worden. Een kind ziet dat.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wil die ellende van Oekrane niet in meer landen zien.
ja maar rusland meer dan oekrainequote:Op woensdag 9 maart 2022 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat gaan ze 1) niet zomaar doen en 2) in de Minsk-akkoorden is wat afgesproken over Donetstk en Lugansk. En dan zit je nog met de Krim.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar het is Rusland die Oekrane is binnengevallen en het is Rusland die het land weer zal moeten verlaten. Het ligt hierbij dus vooral aan Rusland.
Oekrane had de oorlog ook kunnen voorkomen door zich over te geven aan Rusland en daarna een Russische marionet te laten installeren en een satelliet staat te worden, vergelijkbaar met Belarus. De strijd niet aangaan, wat leidt tot minder directe doden wil niet zeggen dat dit op de middel en lange termijn ook het beste zou zijn voor jouw land.
Dat is een beetje de omgekeerde wereld. Als ik jou huis binnen val, alles kort en klein sla en alleen vertrek onder voorwaarde dat je voortaan 50% van je salaris naar me overmaakt dan verklaar je me ook voor gek.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Want drie weken geleden leek jou Oekrane wel waarschijnlijk? Nee dit is net zo goed een test voor ons. Zijn wij wel bereid de Baltische Staten te verdedigen? Of gebruiken we dan dezelfde excuses?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan dan bijna alleen Moldavie zijn. Geloof er niks van dat 'ie Finland of de Baltische staten aan gaat vallen.
Ok, context is dan niet helemaal duidelijk voor mij. Maar wie valt er aan de andere kant een land binnen? Doel je hiermee op Putin?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je begreep me verkeerd. Ik antwoordde op dit: "Ik begrijp dat volgens sommigen de realiteit is dat Putin gewoon verkeerd begrepen wordt en dat er best mee te praten valt."
En dat haakte in op eerdere discussies over de normen en waarden van Poetin's Rusland, die verguisd werden. En dat dat een oorlog met Rusland zou rechtvaardigen. Ik weet niet meer precies de details.
En toen zei ik dat we niet aan de ene kant de soevereiniteit van landen als hoogste goed kunnen ophemelen en aan de andere kant een land binnenvallen omdat de mensen er andere normen en waarden dan wij hebben.
Soevereiniteit is soevereiniteit. Dat kun je niet de ene keer op de ene manier toepassen en de andere keer op een andere manier, al naar gelang de wind waait.
Weet jij absoluut zeker dat deze telefoongesprekken 100% authentiek waren.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://twitter.com/Ukraine/status/1501635351965798402
[..]
[ twitter ]
Ze kwamen gewoon naar ons toe. We hebben ze uitgekleed. We hebben nu een minkjas en Nikes. We hebben ze doodgeschoten , in het bos. Anders konden ze vertellen waar we zaten.
Op basis van wat ik hier heb gehoord (en op basis van de vertaalde reacties van mensen die het zonder ondertitels begrepen), ga ik ervan uit dat dit een slechte raad is.
Jij wil het gewoon zo lang mogelijk laten duren? Of proberen snel op te lossen met NAVO-ingrijpen, waarbij je een groot risico neemt?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik persoonlijk denk dat jij en wat anderen het vooral goed voorhebben met jullie zelf. Deze oorlog levert jullie angst (voor WO III of een kernoorlog) en ongemak/pijn in de portemonnee op (hogere benzineprijzen, hogere energieprijzen, hogere voedselprijzen etc.). En drom vinden jullie dat de oorlog z.s.m. en koste wat het Oekrane ook kost beindigd moet worden.
De rest zijn smoezen en zalvende woorden om jullie eigenbelang te verbloemen.
Ja en? Er is toch maar 1 persoon (en de kliek om hem heen) die dit aan te rekenen is?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook Russische jongeren sterven voor deze oorlog. Dienstplichtigen die ook geen keus hadden.
Russo-Ukrainian War (wiki)quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:
hoe minder conventioneel leger, hoe sneller je naar de bom gaat grijpen en ik begrijp best dat mensen zich daar zorgen om maken. stalin was in zijn tijd het sterktste land ter wereld en dan wil je die positie niet opgeven. putin daar in tegen. zonder deze oorlog ziet het er naar uit dat zijn natie in de vergetelheid gaat raken tussen de twee (oke misschien drie) supermachten. dus dat maakt hem echt wel gevaarlijk.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is nou het treurige van 'hardliners' hier: ze wekken de indruk dat kernmachten twee weken geleden zijn ontstaan en dat dit een volledig nieuwe situatie met een nieuw machtsmiddel creert waar voor het eerst gebruik van wordt gemaakt.
Gewoon de gehele Koude Oorlog negeren, negeren dat de Sovjet-Unie tot 1991 vele malen geslotener was dan Rusland nu en na WOII met Stalin een vele malen extremere psychopaat als leider had, die in zijn laatste jaren ook kernwapens tot zijn beschikking had. Er wordt gedaan alsof Putin nu out of the blue een magisch wapen tot zijn beschikking heeft waarmee hij niet te stoppen is en dat "juist die angst voor een kernoorlog uiterst gevaarlijk is".
Die kernmachten zijn er al meer dan 70 jaar en hebben sinds die tijd bepaald welke landen de dienst uitmaakten in de wereld.
Die sluiten elkaar niet uit. Je kunt de soevereiniteit van een land prima een grondbeginsel vinden wat niet geschonden mag worden, maar ook van mening zijn dat wanneer een dictator een miljoen burgers mishandelt en doodt dat toch langzaamaan wel grond mag zijn voor ingrijpen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eh, zo werkt het leven, hoor.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, lekker landje binnen vallen, altijd prijs!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dode Zielen Oorlog. (Gogol)quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom wordt er telkens gedaan alsof wij ook maar enig zeggenschap hebben in dit verhaal? Niemand wil dit, iedereen wil dat dit zo snel mogelijk eindigt, maar wij zijn in dit hoofdstuk niets meer en ook niets minder dan een toeschouwer.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:30 schreef Halcon het volgende:
Jij wil het gewoon zo lang mogelijk laten duren?
Rusland heeft nog niet gewonnen. We zullen zien wat er met Rusland gebeurt onder de sancties.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eh, zo werkt het leven, hoor.
Wanneer heb jij voor de laatste keer je erfafscheiding opgemeten? Weet je zeker dat je buurman niet een centimeter of wat van je tuin heeft afgesnoept?
De sterkste wint altijd, en Oekrane is niet de sterkste. Beter hadden ze dat van te voren al ingezien en voorkomen dat het zo ver zou komen. Ze hadden Donetsk en Loehansk ook gewoon kunnen behouden als de regering in 2014 niet had geprobeerd om de etnische Russen hardhandig te onderdrukken, maar meteen een regering van nationale eenheid hadden gemaakt.
Nee. De slimste en de wijste wint. (En dat is niet Poetinquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wanneer heb jij voor de laatste keer je erfafscheiding opgemeten? Weet je zeker dat je buurman niet een centimeter of wat van je tuin heeft afgesnoept?
De sterkste wint altijd, en Oekrane is niet de sterkste. Beter hadden ze dat van te voren al ingezien en voorkomen dat het zo ver zou komen. Ze hadden Donetsk en Loehansk ook gewoon kunnen behouden als de regering in 2014 niet had geprobeerd om de etnische Russen hardhandig te onderdrukken, maar meteen een regering van nationale eenheid hadden gemaakt.
Dat ja, het doet me denken aan een straat schoffie dat rezzzpekt eist. Maar dan eentje met kernwapens ipv een mes. Maar het principe blijft hetzelfde.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:29 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat is een beetje de omgekeerde wereld. Als ik jou huis binnen val, alles kort en klein sla en alleen vertrek onder voorwaarde dat je voortaan 50% van je salaris naar me overmaakt dan verklaar je me ook voor gek.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik schreef een week geleden dat ik niet kon begrijpen waarom hij zo'n absurde, contraproduktieve leugen op tv vertelde. Heel wat soldaten belden of stuurden boodschappen naar huis, naar vrienden, dus tienduizenden in Rusland wisten dat er dienstplichtigen meededen. Het laatste dat je dan wil doen is dat op TV ontkennen, want als die mensen je over hun kind, broer of vriend horen liegen, dan willen ze dat iedereen weet dat je gelogen hebt.
Je zou in zo'n geval integendeel geen woord over "dienstplichtigen" zeggen. En daar was ook geen reden of aanleiding toe. Tenzij hij werkelijk dacht dat ze niet meededen.
ik vind dit toch best wel vet hoorquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:27 schreef Aether het volgende:
Friet/patat van Niek
https://nos.nl/l/2420457
Oekraine lag al een tijdje op de loer. Daar werd al langer over gesproken. De Baltische staten worden gewoon verdedigd. Anders kun je de NAVO wel opdoeken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:29 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Want drie weken geleden leek jou Oekrane wel waarschijnlijk? Nee dit is net zo goed een test voor ons. Zijn wij wel bereid de Baltische Staten te verdedigen? Of gebruiken we dan dezelfde excuses?
Bron?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja hoor meid, dit zal het zijn inderdaad, het is allemaal eigen belang. Wat een simplistisch wereldbeeld, haha.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik persoonlijk denk dat jij en wat anderen het vooral goed voorhebben met jullie zelf. Deze oorlog levert jullie angst (voor WO III of een kernoorlog) en ongemak/pijn in de portemonnee op (hogere benzineprijzen, hogere energieprijzen, hogere voedselprijzen etc.). En drom vinden jullie dat de oorlog z.s.m. en koste wat het Oekrane ook kost beindigd moet worden.
Nee hoor alleen mensen die would be dictators verafgoden en net doen alsof er met echte dictators te onderhandelen valt. Sterker nog leugens vertellen over dat “Oekrane daar sterker uit kan komen”. De Klinkklare bullshit die jij nu hier verkondigd dus.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, rechts-extremistisch nog wel. Maar dat is toch iedereen die het niet met jou eens is? Je hebt vandaag al meerdere users voor dingen in die richting uitgemaakt. En dit vanwege de grote fout dat zij inzetten op de dialoog en diplomatie en vinden dat ook Oekrane daar een verantwoordelijkheid heeft.
En gesproken over diplomatie. Soms zul je in de internationale politiek inderdaad met leiders van landen moeten onderhandelen waar je het verschrikkelijk mee oneens bent. En tch zul je dan een diplomatieke oplossing moeten vinden. Anders krijg je een zero-sum game wereld waarbij oorlog en conflict de absolute norm is. Dat moet je niet willen.
Een rare vergelijking. In deze vergelijking is er ergens al afgesproken dat 'n schuurtje, erfpad of weet ik wat meer zelfbestuur zou moeten krijgen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:29 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat is een beetje de omgekeerde wereld. Als ik jou huis binnen val, alles kort en klein sla en alleen vertrek onder voorwaarde dat je voortaan 50% van je salaris naar me overmaakt dan verklaar je me ook voor gek.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:27 schreef Aether het volgende:
Friet/patat van Niek
https://nos.nl/l/2420457
Nee, dat hebben we niet. Dit topic maar sluiten dan? Of het hele forum maar sluiten? Want ook over heel veel andere dingen hebben we geen zeggenschap.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:33 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Waarom wordt er telkens gedaan alsof wij ook maar enig zeggenschap hebben in dit verhaal? Niemand wil dit, iedereen wil dat dit zo snel mogelijk eindigt, maar wij zijn in dit hoofdstuk niets meer en ook niets minder dan een toeschouwer.
Nee, ik doelde op die mensen die roepen dat de NAVO Rusland moet aanvallen vanwege Oekrane en omdat Rusland sowieso toch al een kloteland is waar homo's worden gediscrimineerd, etc. etc.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ok, context is dan niet helemaal duidelijk voor mij. Maar wie valt er aan de andere kant een land binnen? Doel je hiermee op Putin?
Rusland heeft eerder de soevereiniteit van Oekrane dan ook gewoon erkend hoor, dus dat is best wel een prima vergelijking.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een rare vergelijking. In deze vergelijking is er ergens al afgesproken dat 'n schuurtje, erfpad of weet ik wat meer zelfbestuur zou moeten krijgen.
In de Minsk-akkoorden is daarna wel wat afgesproken over Donetsk en Lugansk, oftewel een deel van het perceel.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Rusland heeft eerder de soevereiniteit van Oekrane dan ook gewoon erkend hoor, dus dat is best wel een prima vergelijking.
Nee hoor, ik heb wat dat betreft ook gelijk. Oekrane kan hier inderdaad sterker uitkomen en ik heb ook haarfijn uiteengezet waarom dat het geval is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor alleen mensen die would be dictators verafgoden en net doen alsof er met echte dictators te onderhandelen valt. Sterker nog leugens vertellen over dat “Oekrane daar sterker uit kan komen”. De Klinkklare bullshit die jij nu hier verkondigd dus.
speciaal voor jou dan maar even een definitie “ Onderhandelen is een proces waarin wederzijds afhankelijke partijen met tegenstrijdige n overeenkomstige belangen samen willen werken aan een overeenkomst die voor beide betrokkenen acceptabel en realistisch is.”.
Zie je al een beetje het probleem? Woordjes als acceptabel en realistisch zouden een belletje kunnen laten rinkelen.
Molotov en Von Ribbentrop zouden trots op je zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee.
Je trekt gewoon je lijnen en dwingt 'm om zijn kaarten te laten zien. Dat laatste lijkt helemaal geen optie te zijn, gezien argumenten als "en dan gaat 'ie op naar de Baltische staten".
Hij weet dat de Baltische staten aanvallen 'n conflict met de NAVO betekent. Denk dat 'ie dat er niet voor over heeft.
Dat betekent wel dat je de wereld daar wel weer even in invloedssferen moet gaan verdelen. Zou Krim en de Donbass als verloren beschouwen voor Oekraine. Eventueel met een corridor. Die grondwetswijziging krijgt Zelensky er in eigen land ook niet meer doorheen.
In alles in de Oekraine buiten de gebieden die onafhankelijk worden dan wel naar Rusland gaan, zet je een vredesmacht neer. Dan kun je de boel daar weer opbouwen. Eventueel probeer je iets te regelen voor mensen op de Krim of in de Donbass die liever in Oekraine wonen.
Is het dan nog niet goed? Dan lijkt me dat voldoende om de conclusie te trekken dat het dus niet alleen om de Krim en de Donbass te doen was.
Verder is het misschien raadzaam als Transnistria zich definitief los maakt van Moldavie en Moldavie opgaat in Roemenie. Daar is in Roemenie draagvlak voor en dat zal er uiteindelijk in Moldavie minus Transnistria ook wel zijn.
Geschiedenis. Doe zelf je onderzoek, als je zo graag een mening wil hebben en die wil verkondigen.quote:
Die Minsk-akkoorden kwamen pas tot stand nadat Poetin al een knokploeg loopgraven in de tuin had laten graven. Het ging mij vooral om wat er daarvoor was afgesproken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
In de Minsk-akkoorden is daarna wel wat afgesproken over Donetsk en Lugansk, oftewel een deel van het perceel.
Oh ja jouw imaginaire EU lidmaatschap. Kom laat eens zien waar dat op welke tafel ligt? Kun je vast zo vinden toch?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb wat dat betreft ook gelijk. Oekrane kan hier inderdaad sterker uitkomen en ik heb ook haarfijn uiteengezet waarom dat het geval is.
Meestal ga je uit van de meest recente afspraken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die Minsk-akkoorden kwamen pas tot stand nadat Poetin al een knokploeg loopgraven in de tuin had laten graven. Het ging mij vooral om wat er daarvoor was afgesproken.
Je hebt dus geen bron? Over die referenda had je ook al geen bronquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geschiedenis. Doe zelf je onderzoek, als je zo graag een mening wil hebben en die wil verkondigen.
Precies, een 'afspraak' die je hebt gemaakt door met geweld te dreigen. Dat werkt toch niet zo heel lekker, afspraken maken terwijl je de boel chanteert. En dan zou je nu - opnieuw - afspraken willen maken in diezelfde omstandigheden?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een rare vergelijking. In deze vergelijking is er ergens al afgesproken dat 'n schuurtje, erfpad of weet ik wat meer zelfbestuur zou moeten krijgen.
Nou ja, je loopt deze onzin hier nu al een paar keer te herhalen en ik heb je eerder ook tevergeefs gevraagd hoe je erbij komt dat de Oekraense regering de bevolking daar zou onderdrukken. Als je zulke dingen zegt dan is het toch niet zo gek om uit te leggen waar je dat op baseert?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geschiedenis. Doe zelf je onderzoek, als je zo graag een mening wil hebben en die wil verkondigen.
Hij komt toch niet verder dan 'van horen zeggen dat Poetin de NAVO belangrijker vindt'.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oh ja jouw imaginaire EU lidmaatschap. Kom laat eens zien waar dat op welke tafel ligt? Kun je vast zo vinden toch?
Ik heb gezegd dat de Oekrane die kaart zou moeten spelen in de onderhandelingen inderdaad. Dus niet dat het al op tafel ligt. Alhoewel, Ursula von der Leyen heeft recent al mondeling haar toestemming gegeven voor een toekomstige toetreding. Ik denk ook dat dit geen verder verzet zou opleveren binnen de EU. En dan heb je een stabiel nieuw lidstaat zonder regio's die verwikkeld zijn in allerlei gewelddadige etnische conflicten. Voor Oekrane zou dit natuurlijk naast alle humanitaire en financile hulp een geweldige boost zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oh ja jouw imaginaire EU lidmaatschap. Kom laat eens zien waar dat op welke tafel ligt? Kun je vast zo vinden toch?
Ik haat mensen die met oneliners of zelfs oneworders antwoorden terwijl ik veel moeite doe om toch in ieder geval te proberen objectief, correct en gedetailleerd te zijn. Of ik daar nou in slaag of niet, doet er niet toe, dat levert de basis voor discussies.quote:
Hoe legitimeren die meest recente afspraken deze inval?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meestal ga je uit van de meest recente afspraken.
ik heb gelachen om deze postquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik haat mensen die met oneliners of zelfs oneworders antwoorden terwijl ik veel moeite doe om toch in ieder geval te proberen objectief, correct en gedetailleerd te zijn. Of ik daar nou in slaag of niet, doet er niet toe, dat levert de basis voor discussies.
Dus begin eens opnieuw, zou ik zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Groot fan van User Wotte
Ik had geloof ik wel eens gelezen hier dat je wat ouder bent.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:24 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar ik heb toch al wel stiekem weer een keer "duck and cover" geoefend. Zo'n vrolijk muziekje. Ik weet nog hoe we het in de klas keken, en hoe de leraar ons vertelde hoe we snel onder onze tafel moesten kruipen als we een flits zagen. Goede oude tijd.
Ik merk wel dat ik een groter bureau nodig heb, tegenwoordig.
Toestemming? Ze heeft gezegd er voor open te staan. Daarmee ben je er nog niet. Nog lang niet zelfs.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:47 schreef HowardRoark het volgende:
Alhoewel, Ursula von der Leyen heeft recent al mondeling haar toestemming gegeven voor een toekomstige toetreding.
De inval is sowieso wel excessief. Neemt niet weg dat er in het Minsk-akkoord wel het e.e.a. is afgesproken en dat ook Oekrane zich niet aan al die afspraken heeft gehouden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe legitimeren die meest recente afspraken deze inval?
putin lijkt jonger op die foto en denk ook niet dat je ineens een baard groeiquote:
Ben ik het helemaal mee eens. Echter is het wel historisch gebleken dat een beetje geweld mensen wel meer open maakt voor het komen tot een afspraak.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:46 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Precies, een 'afspraak' die je hebt gemaakt door met geweld te dreigen. Dat werkt toch niet zo heel lekker, afspraken maken terwijl je de boel chanteert. En dan zou je nu - opnieuw - weer afspraken willen maken in diezelfde omstandigheden?
Je beweringen kloppen gewoon niet. Daarom vraag ik naar een bron. Het kan zijn dat ik iets gemist heb nl maar zo te zien niet.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik haat mensen die met oneliners of zelfs oneworders antwoorden terwijl ik veel moeite doe om toch in ieder geval te proberen objectief, correct en gedetailleerd te zijn. Of ik daar nou in slaag of niet, doet er niet toe, dat levert de basis voor discussies.
Dus begin eens opnieuw, zou ik zeggen.
Dat wel, maar je snapt 'm wel dus.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
putin lijkt jonger op die foto en denk ook niet dat je ineens een baard groei
slechte grap dus
Het is een lange procedure (en terecht overigens) maar dit is een goed begin. En zoals gezegd ik verwacht niet dat het op veel tegenstand zal hoeven rekenen. Of verwacht jij anders?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:49 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Toestemming? Ze heeft gezegd er voor open te staan. Daarmee ben je er nog niet. Nog lang niet zelfs.
Je bent al vaker gevraagd om een bron voor de bewering dat Russen hardhandig zouden zijn onderdrukt. Voor iemand die zo objectief, correct en gedetailleerd is moet dat niet al teveel moeite kosten.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
quote:
Aha, dus de onderhandelingen met de (jouw woorden) onberekenbare en huiveringwekkende dictator gaan over het feit dat wij, de EU wellicht niet dwars gaan liggen. Interessant. Misschien ben je vergeten dat die (jouw woorden) onberekenbare en huiveringwekkende dictator dat niet zo’n fijn idee vindt? Heb jij een hotline met Putin waarin hij anders heeft vertelt? Ik zou een opname maken! Wereldnieuws lijkt mij!quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat de Oekrane die kaart zou moeten spelen in de onderhandelingen inderdaad. Dus niet dat het al op tafel ligt. Alhoewel, Ursula von der Leyen heeft recent al mondeling haar toestemming gegeven voor een toekomstige toetreding. Ik denk ook dat dit geen verder verzet zou opleveren binnen de EU. En dan heb je een stabiel nieuw lidstaat zonder regio's die verwikkeld zijn in allerlei gewelddadige etnische conflicten. Voor Oekrane zou dit natuurlijk naast alle humanitaire en financile hulp een geweldige boost zijn.
quote:Massagraf in Marioepol
In de Oekraense havenstad Marioepol zijn de Russische beschietingen en bombardementen zo constant dat inwoners geen gelegenheid hebben om doden naar behoren te begraven. De locoburgemeester zei eerder vandaag dat er 47 mensen begraven zijn in een massagraf aan de rand van de stad.
Een fotojournalist van The Associated Press maakte deze foto's:
https://nos.nl/collectie/(...)ndelingen-in-turkije
Rusland evenmin.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
De inval is sowieso wel excessief. Neemt niet weg dat er in het Minsk-akkoord wel het e.e.a. is afgesproken en dat ook Oekrane zich niet aan al die afspraken heeft gehouden.
Ik dacht dat het algemene kennis was, hoe na de Euromaidan de nieuwe regering er kwam, en dat n van de eerste nieuwe wetsvoorstellen was om het iedereen te verbieden om Russisch te spreken. Het was nipt niet aangenomen. Maar er lagen meer van dat soort wetsvoorstellen klaar. En het was de reden voor de oprichting van de DPR, die zich daarna onafhankelijk verklaard, waarna de Oekraense regering het leger op hun burgers afstuurde, iets wat volgen de Conventies van Geneve een hele grove schending van de mensenrechten is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou ja, je loopt deze onzin hier nu al een paar keer te herhalen en ik heb je eerder ook tevergeefs gevraagd hoe je erbij komt dat de Oekraense regering de bevolking daar zou onderdrukken. Als je zulke dingen zegt dan is het toch niet zo gek om uit te leggen waar je dat op baseert?
Nou nee, het tegendeel blijkt waar. De 'afspraken' die destijds zijn gemaakt zijn ook voortgekomen uit geweld vanuit Russische zijde. Het is eigenlijk een vergelijkbare situatie geweest. Zodra de bezetter - Rusland dus - zich terugtrekt gaan mensen zich toch weer achter de oren krabben. Dus het heeft toen niet gewerkt maar alsnog stellen mensen voor om nu weer hetzelfde te doen. Dat klinkt niet helemaal logisch.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Echter is het wel historisch gebleken dat een beetje geweld mensen wel meer open maakt voor het komen tot een afspraak.
Op tegenstand niet, maar voordat voldaan is aan de voorwaarden zijn we nog wel een tijdje verder. Voor dat aspect liggen nog wel wat jaartjes aan werk op de plank.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is een lange procedure (en terecht overigens) maar dit is een goed begin. En zoals gezegd ik verwacht niet dat het op veel tegenstand zal hoeven rekenen. Of verwacht jij anders?
erdogan heeft niet zo best eten gekregen de laatste keer dat hij daar was denk ikquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:54 schreef sp3c het volgende:
schien moet Polen die Migs gewoon aan Turkije geven, die sturen ze gewoon door
Ik bedoelde het meer in het algemeen. Als iets dat wel vaak heeft gewerkt. Ik claim niet dat het altijd werkt. En ik claim zeker niet dat ik zo'n taktiek steun. Integendeel. Maar de realiteit is dat het wel vaak heeft gewerkt. In het algemeen dus.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:55 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou nee, het tegendeel blijkt waar. De 'afspraken' die destijds zijn gemaakt zijn ook voortgekomen uit geweld vanuit Russische zijde. Het is eigenlijk een vergelijkbare situatie geweest. Zodra de bezetter - Rusland dus - zich terugtrekt gaan mensen zich toch weer achter de oren krabben. Dus het heeft toen niet gewerkt maar alsnog stellen mensen voor om nu weer hetzelfde te doen. Dat klinkt niet helemaal logisch.
Ik weet niet waar jij je 'algemene kennis' op baseert maar je doet gewoon uitspraken die niet kloppenquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik dacht dat het algemene kennis was, hoe na de Euromaidan de nieuwe regering er kwam, en dat n van de eerste nieuwe wetsvoorstellen was om het iedereen te verbieden om Russisch te spreken. Het was nipt niet aangenomen. Maar er lagen meer van dat soort wetsvoorstellen klaar. En het was de reden voor de oprichting van de DPR, die zich daarna onafhankelijk verklaard, waarna de Oekraense regering het leger op hun burgers afstuurde, iets wat volgen de Conventies van Geneve een hele grove schending van de mensenrechten is.
Maar misschien had ik het fout. Ik heb alleen geen tijd en zin om het exact met data en tijden te gaan Googlen omdat ik al in discussie met 2 andere mensen ben, en niet nog een nieuwe discussie wil starten met iemand die alleen meer "Bron?" schrijft.
Mag je vinden, wel jammer en enigszins teleurstellend dat je het meteen persoonlijk maakt. Je kijk is nogal zwart wit. Ik ben het niet eens met je en dan geef ik maar meteen niet om anderen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen navo bvquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Onafhankelijk Oekrane?![]()
Hoe bedoel je dat?
Dus beide hebben zich er niet aan gehouden. En dus is er oorlog.quote:
quote:John Kirby, the Pentagon spokesman, has been talking about the plan to deliver Polish MiG-29 fighter jets to Ukraine. In short, the plan is off.
He said the US defence secretary, Lloyd Austin had being talking to his Polish counterpart, and had “stressed that we do not support the transfer of additional fighter aircraft to the Ukrainian Air Force at this time, and therefore had no desire to see them in our custody either.”
Kirby went through the reasons, the US was against the transfer of combat aircraft.
“First, we believe the best way to support Ukrainian defense is by providing them the weapons and the systems that they need most to defeat Russian aggression, in particular, anti-armor and air-defense. We, along with other nations, continue to send them these weapons and we know that they’re being used with great effect. The slow Russian advance in the north and the contested airspace over Ukraine is evidence alone of that.”
“Although Russian air capabilities are significant, their effectiveness has been limited due to Ukrainian strategic operational and tactical ground-based air-defense systems surface to air missiles, and Manpads [shoulder-launched anti-aircraft missiles]. Secondly, the Ukrainian Air Force currently has several squadrons of fully mission capable aircraft. We assess that adding aircraft to the Ukrainian inventory is not likely to significantly change the effectiveness of the Ukrainian Air Force relative to Russian capabilities. Therefore, we believe that the gain from transferring those MIG-29s is low.”
“Finally, the intelligence community has assessed the transfer of MiG-29s to Ukraine may be mistaken as escalatory and could result in a significant Russian reaction that might increase the prospects of a military escalation with Nato. Therefore, we also assess the transfer of the MiG 29 to Ukraine to be high risk. We also believe that there are alternative options that are much better suited to support the Ukrainian military in their fight against Russia. We will continue to pursue those options.”
Ja, je hebt het fout maar dat is niet eens zo relevant: dit stukje 'alternatieve geschiedenis' laat niet zien over welke onderdrukking we het precies hebben.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik dacht dat het algemene kennis was, hoe na de Euromaidan de nieuwe regering er kwam, en dat n van de eerste nieuwe wetsvoorstellen was om het iedereen te verbieden om Russisch te spreken. Het was nipt niet aangenomen. Maar er lagen meer van dat soort wetsvoorstellen klaar. En het was de reden voor de oprichting van de DPR, die zich daarna onafhankelijk verklaard, waarna de Oekraense regering het leger op hun burgers afstuurde, iets wat volgen de Conventies van Geneve een hele grove schending van de mensenrechten is.
Maar misschien had ik het fout. Ik heb alleen geen tijd en zin om het exact met data en tijden te gaan Googlen omdat ik al in discussie met 2 andere mensen ben, en niet nog een nieuwe discussie wil starten met iemand die alleen meer "Bron?" schrijft.
Om Kasparov er nog maar even bij te halen:quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dus beide hebben zich er niet aan gehouden. En dus is er oorlog.
Ik zie nog steeds geen reden voor ons om hier onze eigen oorlog met woorden te gaan houden.
Er is oorlog omdat de Russen die zijn begonnen. Punt. Uit. Luister nog even Putin's geraaskal over groot Rusland en het is duidelijk waar het hem om te doen is. Kijk nog even naar de reactie vanuit het westen en haal dan 3x diep adem. En probeer je dan te bedenken dat dit echt alleen maar gaat over onderdrukte minderheden in de Donbas.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds geen reden voor ons om hier onze eigen oorlog met woorden te gaan houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog een vraag voor u open!!
Wel een beetje kort door de bocht dit, voor iemand zo objectief, correct en gedetailleerd is. Rusland is in het verleden daar binnengevallen, heeft geweld ingezet en vervolgens wat eisen op tafel gelegd. Daar is toen mee ingestemd, maar dan hebben we het weer over een situatie waarbij gechanteerd is met geweld. Nu gebeurt dat weer, alleen dan op veel grotere schaal. Rusland is telkens de agressor die geweld initieert. Oekrane valt niet zoveel te verwijten wat dit betreft.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Poetin volgt gewoon de benzineprijs.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Om Kasparov er nog maar even bij te halen:
As I said in 2014 and a fateful week ago, the price of stopping a dictator always goes up. What would have been enough to stop Putin 8 years or 6 months or 2 weeks ago is not enough today, and the price will rise again tomorrow.
Er waren schendingen over en weer. En daarvoor was er natuurlijk gewoon een gewapende staatsgreep. Plus dat er ook afspraken waren over meer zelfbestuur. Ook daar is niet geleverd.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:09 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wel een beetje kort door de bocht dit, voor iemand zo objectief, correct en gedetailleerd is. Rusland is in het verleden daar binnengevallen, heeft geweld ingezet en vervolgens wat eisen op tafel gelegd. Daar is toen mee ingestemd, maar dan hebben we het weer over een situatie waarbij gechanteerd is met geweld. Nu gebeurt dat weer, alleen dan op veel grotere schaal. Rusland is telkens de agressor die geweld initieert. Oekrane valt niet zoveel te verwijten wat dit betreft.
Klein dingetje .. en dat was het nazi bataljon wat aan de grens opereerde, daar hadden ze van mij part wel harder tegen mogen optreden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:09 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wel een beetje kort door de bocht dit, voor iemand zo objectief, correct en gedetailleerd is. Rusland is in het verleden daar binnengevallen, heeft geweld ingezet en vervolgens wat eisen op tafel gelegd. Daar is toen mee ingestemd, maar dan hebben we het weer over een situatie waarbij gechanteerd is met geweld. Nu gebeurt dat weer, alleen dan op veel grotere schaal. Rusland is telkens de agressor die geweld initieert. Oekrane valt niet zoveel te verwijten wat dit betreft.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
As I said in 2014 and a fateful week ago, the price of stopping a dictator always goes up. What would have been enough to stop Putin 8 years or 6 months or 2 weeks ago is not enough today, and the price will rise again tomorrow.
quote:Atoomenergieagentschap bezorgd over onderbreking datastroom Zaporizja
Het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) in Wenen krijgt geen gegevens meer doorgezonden van de systemen die nucleair materiaal bewaken in de kerncentrale van Zaporizja. Gisteren stopten ook de systemen van de centrale van Tsjernobyl al met het doorzenden van deze gegevens. Rafael Grossi, de chef van het IAEA, is daar bezorgd over. In de kerncentrales zijn grote hoeveelheden nucleair materiaal aanwezig, zoals verse en verbruikte splijtstof.
Verder heeft de kerncentrale van Zaporizja volgens Grossi gemeld dat twee van de vier hoogspanningsleidingen van de centrale zijn beschadigd. De kerncentrale heeft minimaal n werkende hoogspanningskabel nodig om te kunnen blijven functioneren, zegt hij. Ook is volgens Grossi schade gemeld aan het koelsysteem van de omvormer van reactor 6.
Grossi is morgen ook aanwezig bij de onderhandelingen tussen de Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov en zijn Oekraense collega Koeleba in de Turkse stad Antalya. "In bijeenkomsten daar hoop ik vooruitgang te boeken bij de dringende kwestie van het waarborgen van de veiligheid en beveiliging van Oekranes nucleaire installaties", schrijft Grossi op Twitter. "We moeten nu handelen!"
https://nos.nl/collectie/(...)ndelingen-in-turkije
maar kasparov vindt dat geen prijs te hoog kan zijn om een dictator stoppen, dus is dat geen probleem.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en de grap is dat er dan nu gezegd wordt dat je Poetin gewoon zijn zin moet geven. Want dat heeft de vorige keer zo goed gewerkt...quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:09 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ach, dat boeit hem niet.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:58 schreef Elpis het volgende:
[..]
Klinkt als "ik keur het niet goed en het is wat buitenproportioneel, maar...".quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er waren schendingen over en weer. En daarvoor was er natuurlijk gewoon een gewapende staatsgreep. Plus dat er ook afspraken waren over meer zelfbestuur. Ook daar is niet geleverd.
Ik pleit Oekrane niet vrij. Deze inval is wel excessief.
Kiev ook gewoon cadeau doen. Poetin heeft het uiteindelijk gewoon best wel moeilijk met Oekrane in z'n achtertuin. En in tijden van nood moet je elkaar helpen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en de grap is dat er dan nu gezegd wordt dat je Poetin gewoon zijn zin moet geven. Want dat heeft de vorige keer zo goed gewerkt...
Overigens was het eerst de NAVO, en nu is het ineens het schenden van de Minsk agreements. Beetje raar, om dan Kiev binnen te willen trekken als het je alleen om de Donbas te doen is maar ok.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
Ondertussen zit Poetin in een bunker aan 100 meter lange tafels en heeft hij al maanden geen normale Rus meer gezien.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
Ah ok, zo. Onafhankelijk cq soeverein zijn ze natuurlijk al.quote:
Tja in wat voor wereld willen we leven? Verlamd van angst als een dood vogeltje in een hoekje zitten?quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
maar kasparov vindt dat geen prijs te hoog kan zijn om een dictator stoppen, dus is dat geen probleem.
Nee dit kan echt niet.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er waren schendingen over en weer. En daarvoor was er natuurlijk gewoon een gewapende staatsgreep. Plus dat er ook afspraken waren over meer zelfbestuur. Ook daar is niet geleverd.
Ik pleit Oekrane niet vrij. Deze inval is wel excessief.
Dit is te simpel. Je bent het toch met me eens dat het een complexe situatie is?quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:08 schreef Perox het volgende:
[..]
Er is oorlog omdat de Russen die zijn begonnen. Punt. Uit.
Het klinkt gewoon zoals het er staat. Dat het excessief is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:18 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Klinkt als "ik keur het niet goed en het is wat buitenproportioneel, maar...".
Misschien ook n of twee van de Baltische staten? We moeten natuurlijk wel onze goede wil tonen en dat zal zich bij toekomstige onderhandelingen dubbel en dwars uitbetalen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Kiev ook gewoon cadeau doen. Poetin heeft het uiteindelijk gewoon best wel moeilijk met Oekrane in z'n achtertuin. En in tijden van nood moet je elkaar helpen.
Doe dan maar Amsterdam cadeau.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien ook n of twee van de Baltische staten? We moeten natuurlijk wel onze goede wil tonen en dat zal zich bij toekomstige onderhandelingen dubbel en dwars uitbetalen.
Nee, het is bijzonder simpel: Poetin heeft allerlei groot-Russische ambities en jij verzint argumenten om zijn acties te verdedigen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit is te simpel. Je bent het toch met me eens dat het een complexe situatie is?
Denk niet dat Poetermans zit te wachten op zoveel homo's en wiet.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Doe dan maar Amsterdam cadeau.
Niveautje hoor![]()
Je hebt met je voorbeeld geen twee maten laten zien. Sterker nog je voorbeeld was zo kansloos dat ik niet snap hoe je hem berhaupt hebt kunnen plaatsen en nog een keertje erachter gaat staan. Nogmaals: Hongarije is uit eigen wil akkoord gegaan met minimumrechten voor homo's toen ze eveneens vrijwillig bij de EU kwamen. Dan mogen we daar als medelid best een mening over hebben als ze zich daar niet aan houden. Dat je dat gelijk wil stellen aan een situatie met het bombarderen van kinderziekenhuizen door een ander land zou je zorgen moeten baren of het geestelijk wel goed met je gaat.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat ik verwerpelijk vind is meten met twee maten.
Eerst even nuken dus.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk niet dat Poetermans zit te wachten op zoveel homo's en wiet.
Tja zolang je deze onzinnige shit blijft verkondigen ben je lastig serieus te nemen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:22 schreef RetepV het volgende:
[..] Want beide partijen hebben fouten gemaakt die tot deze oorlog hebben geleid.
Hoog tijd voor derastaficering.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk niet dat Poetermans zit te wachten op zoveel homo's en wiet.
Je kijkt naar 2014, denk ik? Het annexeren van de Krim?quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:09 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wel een beetje kort door de bocht dit, voor iemand zo objectief, correct en gedetailleerd is. Rusland is in het verleden daar binnengevallen, heeft geweld ingezet en vervolgens wat eisen op tafel gelegd.
Dat zei hij over de burgerslachtoffers die in Irak gevallen zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:20 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja in wat voor wereld willen we leven? Verlamd van angst als een dood vogeltje in een hoekje zitten?
Hopelijk sturen ze die andere Leonid Slutski.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:26 schreef bitterbal het volgende:
De Russische delegatie zal in de vredesbesprekingen met Oekrane donderdag in Zuid-Turkije "op geen enkel onderhandelingspunt toegeven". Dat zei de Russische onderhandelaar Leonid Slutski woensdag volgens het persbureau RIA tegen een Russisch televisiestation.
De Oekraense regering gaf daarentegen eerder woensdag aan open te staan voor het bespreken van de Russische eis dat Oekrane neutraal moet zijn, en zich bijvoorbeeld niet aansluit bij het westerse bondgenootschap NAVO. Kiev eist dan wel veiligheidsgaranties van de buren van Oekrane, aldus een topadviseur van de Oekraense president Volodimir Zelenski. ,,We zijn zeker bereid tot een diplomatieke oplossing."
Ook Zelenski zelf herhaalde de bereidheid tot een compromis, maar hij noemde geen details. ,,Bij elk overleg is het mijn doel de oorlog met Rusland te stoppen", zei hij tegen de Duitse krant Bild. ,,Men kan compromissen sluiten, maar ze mogen geen verraad van mijn land zijn." Ook de Russen zullen tegemoetkomingen moeten doen, benadrukte hij.
ad
De aanleiding was complex. Maar vanaf het moment dat Putin dacht er mee weg te komen om Oekrane binnen te vallen en zijn zin met geweld af te dwingen is het moment dat het heel simpel werd. Hij gaat er slechter van af komen, wat er ook gebeurt met Oekrane. Hij heeft een kolossale inschattingsfout gemaakt. Ik acht de kans ook zeker aanwezig dat hij niet helemaal lekker in zijn hoofd meer is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit is te simpel. Je bent het toch met me eens dat het een complexe situatie is?
Wat gebeurd is, is niet meer terug te draaien. Zo werkt "tijd". Dus moeten we zorgen dat het zo snel mogelijk stopt. We verschillen van mening over hoe we het moeten stoppen.
Ik probeer uit te vinden hoe het zo ver heeft kunnen komen dat die oorlog er is, en dat we nu aan de rand van een nieuwe koude oorlog staan. Welke fouten er gemaakt zijn, bij alle partijen. Je kan geen oplossing vinden als je niet naar de oorzaken kijkt. Dat moet je dus onderzoeken en zo objectief mogelijk doen, zonder partij te kiezen.
Dat idee ligt zo'n beetje aan de basis van alles wat ik schrijf.
Praten over de oorlog, en wie wat doet, en welke erge dingen er allemaal wel niet gebeuren zal die oorlog niet oplossen. Dat is niet meer dan kijken vanaf de zijlijn en de supporter van de n of de andere spelen. Leuk voor een sport, maar niet voor een werkelijke oorlog waar meer mensen zullen doodgaan hoe langer het voort blijft duren.
Koppel dat aan het feit dat ik denk dat iedereen verliest bij een oorlog, dat er geen enkele persoonlijke winnaars zullen zijn, maar dat stabiliteit en vrede voor een bepaalde tijd het enige positieve kan zijn dat er nog uitgehaald kan worden. Dan zul je zien dat ik geen partij trek voor de n of de ander, maar partij trek voor de oplossing en de hopelijk resulterende lange vrede.
Dat is het enige constructieve dat er nog gedaan kan worden. En het heeft inspanningen van beide partijen nodig. Want beide partijen hebben fouten gemaakt die tot deze oorlog hebben geleid.
Hier mag ik niet meer over praten. Maar ik ben het wel met je eens en zou nog verder gaan.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klein dingetje .. en dat was het nazi bataljon wat aan de grens opereerde, daar hadden ze van mij part wel harder tegen mogen optreden.
De redelijkheid van jou en je kornuiten lijkt vooral te zijn dit conflict zo lang mogelijk door te laten gaan of zo snel mogelijk zoveel mogelijk te laten escaleren.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:27 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja zolang je deze onzinnige shit blijft verkondigen ben je lastig serieus te nemen.
Jouw “redelijkheid “ is een geknecht Oekrans volk, een dictator die een democratisch land overneemt en op alle manieren leegzuigt.
Buigen voor een misdadiger, een verkrachter, een kindermoordenaar dat is wat jij met mooie zalvende woorden verkondigt.
Rusland is dan wel een hele slechte buur geweest. Eerst pakt hij je tuinhuisje in 2014 en gaat wroeten in de zandbak van je kinderen. En nu rooft hij je lege huis leeg en steekt alles in brand. Rusland heeft zelf die "vriendschap" verpest.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je kijkt naar 2014, denk ik? Het annexeren van de Krim?
Maar je moet verder terug kijken. Naar toen Rusland Oekrane zijn vrijheid gaf, in 1991. Dat was de 'grote reset' voor Oekrane. Toen beloofden Rusland en Oekrane elkaar vriendschap en eeuwige trouw en begonnen ze beide met een schone lei.
Ach, wat zeiken die. Hebben er van de Amerikanen toch mooie freedom voor teruggekregen?quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat zei hij over de burgerslachtoffers die in Irak gevallen zijn.
Overigens heb ik nooit gezegd dat we Poetin zijn zin moeten geven.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en de grap is dat er dan nu gezegd wordt dat je Poetin gewoon zijn zin moet geven. Want dat heeft de vorige keer zo goed gewerkt...
Die heeft niet zo'n goeie ervaring met Turken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hopelijk sturen ze die andere Leonid Slutski.
Nee. En dit heb ik al eerder uitgelegd.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, het is bijzonder simpel: Poetin heeft allerlei groot-Russische ambities en jij verzint argumenten om zijn acties te verdedigen.
Ik zat net te denken. Ik ken die naam.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik moest ook even Googlen of er nog een andere was.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Klopt helemaal, Oekrane waar mogelijk helpen om nazi-Rusland te verslaan of op zijn minst zoveel mogelijk laten bloeden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
De redelijkheid van jou en je kornuiten lijkt vooral te zijn dit conflict zo lang mogelijk door te laten gaan of zo snel mogelijk zoveel mogelijk te laten escaleren.
Laat mij raden, je hebt een Russische vriendin of bent zelf half Russisch?quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Overigens heb ik nooit gezegd dat we Poetin zijn zin moeten geven.
Ik weet, het is genuanceerd, maar het enige dat ik heb gezegd is dat het beter zou zijn als Donetsk en Loehansk afgescheiden zouden zijn van Oekrane.
De nuance is dat de DPR dat al sinds 2014 wil, en Poetin pas sinds 3 weken.
Dan is je doel in elk geval duidelijk. Het middel daartoe is 'n langlopend conflict. Wat verder bijzaak lijkt te zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:33 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klopt helemaal, Oekrane waar mogelijk helpen om nazi-Rusland te verslaan of op zijn minst zoveel mogelijk laten bloeden.
Er is geen redelijk in dit conflict knul. Er is geen grijs. Er is puur zwart/wit zoals we sinds WO2 niet meer gezien hebben. Er is geen twijfel, er is bijzonder weinig ruimte voor compromis.
mwaquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:29 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin krijgt gewoon z'n zin hoor straks. Krim komt niet meer terug, Donbass en die constitutionele neutraliteit. Rusland wint dit wel, maar niet zo maar even, maar winnen doen ze wel.
ga wegquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:29 schreef RipCity het volgende:
Welk land vluchten jullie heen? Afrika lijkt me wel vrij neutraal deze keer. Dubai? Neemt Gordon vluchtelingen uit Nederland op?
oei dit is mijn ogen aan het openenquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:33 schreef Godshand het volgende:
[..]
Laat mij raden, je hebt een Russische vriendin of bent zelf half Russisch?
Ja, en in een uitgebreide reactie daarop heb ik uitgelegd dat dat je reinste onzin was maar daarop kwam geen inhoudelijk weerwoord. En zo is het cirkeltje weer rond.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee. En dit heb ik al eerder uitgelegd.
quote:
Och, een aanloop tot een poging tot karaktermoord. Dat heb ik nog niet gezien vandaag.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:33 schreef Godshand het volgende:
[..]
Laat mij raden, je hebt een Russische vriendin of bent zelf half Russisch?
Het doel van Poetin was en is duidelijk. Al jaren. Dat weiger je te erkennen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan is je doel in elk geval duidelijk. Het middel daartoe is 'n langlopend conflict. Wat verder bijzaak lijkt te zijn.
Ik denk dat je misschien het collectieve geheugen van het volk overschat en de moraal ervan onderschat. We vinden het nu allemaal wel tof om eensgezind tegen Rusland op te treden, maar over een tijdje gaan mensen massaal de gevolgen voelen en dan is het niet meer zo leuk. En rond die tijd is ook de aandacht voor de oorlog verslapt, want oud nieuws. Rusland daarentegen kun je in de armoede storten, maar die zijn wel wat gewend en durven ook helemaal niet te klagen. Putin zal nu misschien juist inzetten op een langzame opmars, gewoon af en toe een bom droppen en blijven hangen tot de steun voor Oekrane wegvalt en de mensen daar de ellende beu zijn, en dan rustig inijven.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:28 schreef Perox het volgende:
[..]
De aanleiding was complex. Maar vanaf het moment dat Putin dacht er mee weg te komen om Oekrane binnen te vallen en zijn zin met geweld af te dwingen is het moment dat het heel simpel werd. Hij gaat er slechter van af komen, wat er ook gebeurt met Oekrane. Hij heeft een kolossale inschattingsfout gemaakt. Ik acht de kans ook zeker aanwezig dat hij niet helemaal lekker in zijn hoofd meer is.
Er is geen goede uitkomst voor Putin / Rusland. Coupe in Rusland misschien. Of een gigantische draai waarbij Putin zijn eigen militaire apparaat afrekent, Erdo style en het volk verteld dat hij misleid is, en een of andere deal met Oekrane. Maar dan nog. Het westen heeft zich permanent van Rusland afgekeerd. Ik vrees dat dit niet meer om te keren is.
Rusland met Putin aan het hoofd is gedoemd om in armoede te vervallen, puur omdat Putin zijn hand heeft overspeeld.
Als dit conflict langer voortduurt, wordt Oekraine kapotgeschoten. Ze gaan daar niet zitten klaverjassen als het conflict voortduurt. Lijkt me geen hogere wiskunde.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Klagen over een ad hominem nadat je net hebt gezegd dat ik pro het kapotschieten van ziekenhuizen, scholen en huizen ben. En waar is in vredesnaam op in te gaan in je post vol onzin over mij? Een kutjeugd zou tenminste nog een verklaring zijn voor het feit dat jij een dom en slecht mens bent geworden. Dat laatste laat je met iedere post hier zien.
Het gaat nu over dit conflict en hoe dat op te lossen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:43 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het doel van Poetin was en is duidelijk. Al jaren. Dat weiger je te erkennen.
Je vergeet wat ironie-emoji’squote:Op woensdag 9 maart 2022 22:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien ook n of twee van de Baltische staten? We moeten natuurlijk wel onze goede wil tonen en dat zal zich bij toekomstige onderhandelingen dubbel en dwars uitbetalen.
Het doel van Poetin is om Oekrane een vazalstaat van Rusland te maken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:43 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het doel van Poetin was en is duidelijk. Al jaren. Dat weiger je te erkennen.
Poetin kwam anders aardig in de problemen door Tsjetsjeni, omdat zoveel dode Russische soldaten naar huis kwamen. Hij heeft ook nu wel redenen om het conflict niet te lang laten voortdurenquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk dat je misschien het collectieve geheugen van het volk overschat en de moraal ervan onderschat. We vinden het nu allemaal wel tof om eensgezind tegen Rusland op te treden, maar over een tijdje gaan mensen massaal de gevolgen voelen en dan is het niet meer zo leuk. En rond die tijd is ook de aandacht voor de oorlog verslapt, want oud nieuws. Rusland daarentegen kun je in de armoede storten, maar die zijn wel wat gewend en durven ook helemaal niet te klagen. Putin zal nu misschien juist inzetten op een langzame opmars, gewoon af en toe een bom droppen en blijven hangen tot de steun voor Oekrane wegvalt en de mensen daar de ellende beu zijn, en dan rustig inijven.
Kan hij dat betalen? Kan hij dat aan de Russen (blijven) verkopen wanneer de soldaten bij de bosjes sneuvelen en het in Rusland ook doordringt dat hun Oekraense broeders helemaal niet zo zitten te wachten op die denazificering?quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Putin zal nu misschien juist inzetten op een langzame opmars, gewoon af en toe een bom droppen en blijven hangen tot de steun voor Oekrane wegvalt en de mensen daar de ellende beu zijn, en dan rustig inijven.
Het volk zal misschien morren, maar dat neemt niet weg dat we in het westen ons militair apparaat gaan versterken, onze economie minder afhankelijk van Rusland gaan maken, en dat het overgrote deel van de sancties in stand zullen blijven.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk dat je misschien het collectieve geheugen van het volk overschat en de moraal ervan onderschat. We vinden het nu allemaal wel tof om eensgezind tegen Rusland op te treden, maar over een tijdje gaan mensen massaal de gevolgen voelen en dan is het niet meer zo leuk. En rond die tijd is ook de aandacht voor de oorlog verslapt, want oud nieuws. Rusland daarentegen kun je in de armoede storten, maar die zijn wel wat gewend en durven ook helemaal niet te klagen. Putin zal nu misschien juist inzetten op een langzame opmars, gewoon af en toe een bom droppen en blijven hangen tot de steun voor Oekrane wegvalt en de mensen daar de ellende beu zijn, en dan rustig inijven.
Is verkopen nodig als je als soldaat weet wat er met jou en je familie gebeurt als je rebelleert? Hoeveel moet er berhaupt worden verkocht als er al zoveel propaganda door de keeltjes is gepropt? Poetin is hier al erg lang mee bezig en met succes.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan hij dat betalen? Kan hij dat aan de Russen (blijven) verkopen wanneer de soldaten bij de bosjes sneuvelen en het in Rusland ook doordringt dat hun Oekraense broeders helemaal niet zo zitten te wachten op die denazificering?
'we zijn bereid te onderhandelen als enkel jij toegeeft. Verder is het he eigen schuld als wij verder blijven schieten. Onze kogels, jouw schuld.'quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:26 schreef bitterbal het volgende:
De Russische delegatie zal in de vredesbesprekingen met Oekrane donderdag in Zuid-Turkije "op geen enkel onderhandelingspunt toegeven". Dat zei de Russische onderhandelaar Leonid Slutski woensdag volgens het persbureau RIA tegen een Russisch televisiestation.
De Oekraense regering gaf daarentegen eerder woensdag aan open te staan voor het bespreken van de Russische eis dat Oekrane neutraal moet zijn, en zich bijvoorbeeld niet aansluit bij het westerse bondgenootschap NAVO. Kiev eist dan wel veiligheidsgaranties van de buren van Oekrane, aldus een topadviseur van de Oekraense president Volodimir Zelenski. ,,We zijn zeker bereid tot een diplomatieke oplossing."
Ook Zelenski zelf herhaalde de bereidheid tot een compromis, maar hij noemde geen details. ,,Bij elk overleg is het mijn doel de oorlog met Rusland te stoppen", zei hij tegen de Duitse krant Bild. ,,Men kan compromissen sluiten, maar ze mogen geen verraad van mijn land zijn." Ook de Russen zullen tegemoetkomingen moeten doen, benadrukte hij.
ad
tja, dat hebben we na de 1e wereld oorlog gezien. Lijkt me niet de weg forward. Je kunt beter de rijke lui pakken en de middenklasse een toekomst geven en dat is niet door alles af te sluiten dan heb je snel een gezamenlijke vijand gecreerd...quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:52 schreef Perox het volgende:
[..]
Het volk zal misschien morren, maar dat neemt niet weg dat we in het westen ons militair apparaat gaan versterken, onze economie minder afhankelijk van Rusland gaan maken, en dat het overgrote deel van de sancties in stand zullen blijven.
Rusland wordt vele malen harder geraakt dan wij hier in het westen. De olie/gas export is eigenlijk het enige probleem en dat zal tijdelijk zijn. De westerse economien zijn veel weerbaarder dan de fragiele economie van Rusland.
Hoe meer het Russische volk bestand is tegen dat lijden, hoe langer het gaat duren. Rusland i.c.m. Putin wordt niet meer geaccepteerd. Einde oefening.
mwa denk dat je nu het schrikbewind van putin wel iets te hoog in schatquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Is verkopen nodig als je als soldaat weet wat er met jou en je familie gebeurt als je rebelleert? Hoeveel moet er berhaupt worden verkocht als er al zoveel propaganda door de keeltjes is gepropt? Poetin is hier al erg lang mee bezig en met succes.
Ja, kost deze oorlog Rusland echt 20 miljard per dag van de 300 miljard waarover Poetin nog kan beschikken?quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan hij dat betalen? Kan hij dat aan de Russen (blijven) verkopen wanneer de soldaten bij de bosjes sneuvelen en het in Rusland ook doordringt dat hun Oekraense broeders helemaal niet zo zitten te wachten op die denazificering?
mwaquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'we zijn bereid te onderhandelen als enkel jij toegeeft. Verder is het he eigen schuld als wij verder blijven schieten. Onze kogels, jouw schuld.'
Sterf putin, sterf snel.
ik begrijp niks van deze postsquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, kost deze oorlog Rusland echt 20 miljard per dag van de 300 miljard waarover Poetin nog kan beschikken?
En is het aantal doden aan Russische zijde echt al zo hoog? Helemaal in het begin van de oorlog werd gezegd dat Zelenskyy de KIA-soldaten door het Rode Kruis terug naar Rusland liet brengen, om daar de mensen de ogen te openen. Gezien het nieuws dat ouders van jongens rond de 19 jaar er kapitalen voor over hebben hun zoons het land uit te krijgen uit angst voor een oproep voor dienstplicht, weten veel mensen in Rusland neer dan de staats-TVhun wil laten weten.
Goede ontwikkeling.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Soldaten die zelf maar hebben besloten mee te vechten?
Gesneuvelde soldaten kan je maar tot op zekere hoogte verstoppen, en veel Russen hebben familie in Oekrane. Mond op mond-verhalen zijn op den duur sterker dan staatspropaganda.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Is verkopen nodig als je als soldaat weet wat er met jou en je familie gebeurt als je rebelleert? Hoeveel moet er berhaupt worden verkocht als er al zoveel propaganda door de keeltjes is gepropt? Poetin is hier al erg lang mee bezig en met succes.
Iemand moet even uitleggen wat onderhandelen is denk ikquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:26 schreef bitterbal het volgende:
ad
De rijke lui gaan democratie brengen in Rusland omdat we zeg, 20% van hun vermogen weten af te pakken? Of 50%? Of 80%? Naah dat gaat niet gebeuren. Rusland moet een puinhoop worden zo erg dat mensen Putin zelf uit het kremlin trekken en hem ophangen. Daarna kunnen we praten met de overgangsregering.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:57 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
tja, dat hebben we na de 1e wereld oorlog gezien. Lijkt me niet de weg forward. Je kunt beter de rijke lui pakken en de middenklasse een toekomst geven en dat is niet door alles af te sluiten dan heb je snel een gezamenlijke vijand gecreerd...
Vertel dat even aan alle mensen die hij heeft laten vergiftigen of vermoorden in de gevangenis. Vertel het ook even aan alle mensen die in gevangenissen gepropt zijn omdat ze demonstreerden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:59 schreef Tjacka het volgende:
[..]
mwa denk dat je nu het schrikbewind van putin wel iets te hoog in schat
wat zijn kia-soldatenquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:02 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Populistisch gewauwel om je 'ogen te openen'.
Poetin heeft al behoorlijk ingezet op propaganda en op inperking van de media, demonstratierecht en andere uitingen van onwelgevallen meningen. Iets anders dat we weten is dat hij niet graag een fout toegeeft. Die zou best nog een paar stappen verder kunnen gaan vrees ik.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:59 schreef Tjacka het volgende:
[..]
mwa denk dat je nu het schrikbewind van putin wel iets te hoog in schat
als ze dood zijn is het moeilijk om contact met hun te hebbenquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Vertel dat even aan alle mensen die hij heeft laten vergiftigen of vermoorden in de gevangenis. Vertel het ook even aan alle mensen die in gevangenissen gepropt zijn omdat ze demonstreerden.
Ik las eerder bedragen van 5 miljard per dag. Wat de doden betreft zijn er weinig betrouwbare cijfers, maar de schattingen van westerse inlichtingendiensten gaan toch richting de 3000-4000.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, kost deze oorlog Rusland echt 20 miljard per dag van de 300 miljard waarover Poetin nog kan beschikken?
En is het aantal doden aan Russische zijde echt al zo hoog? Helemaal in het begin van de oorlog werd gezegd dat Zelenskyy de KIA-soldaten door het Rode Kruis terug naar Rusland liet brengen, om daar de mensen de ogen te openen. Gezien het nieuws dat ouders van jongens rond de 19 jaar er kapitalen voor over hebben hun zoons het land uit te krijgen uit angst voor een oproep voor dienstplicht, weten veel mensen in Rusland meer dan de staats-TVhun wil laten weten.
Kia-soldaten, Killed In Action (omgekomen tijdens de strijd)quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:04 schreef Tjacka het volgende:
[..]
wat zijn kia-soldaten
wat zijn/is staats-tvhun
ZOVEEL VRAGEN
Klopt, maar die dode soldaten zijn vrijheidsstrijders. Zeker de generatie van hun ouders is best Poetingezind.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gesneuvelde soldaten kan je maar tot op zekere hoogte verstoppen, en veel Russen hebben familie in Oekrane. Mond op mond-verhalen zijn op den duur sterker dan staatspropaganda.
Ze hoeven het alleen maar langer vol te houden dan Oekrane.quote:Daarnaast heeft Rusland de economie niet (en nu al helemaal niet) om een langdurige strijd te financieren.
https://www.nu.nl/spannin(...)usland-nabij-is.htmlquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als dit sommetje klopt, is Rusland in 300 : 20 = 15 dagen door zijn pecunia heen. Dat is morgen!
Weet iemand of deze bedragen kloppen?
8000 voor demonstraties tegen deze oorlog alleen al, en dat is een cijfer van pakweg een week geleden. Gaat wel even duren voordat het volk in opstand komt. En dan moeten ze ook nog in opstand komen tegen de juiste persoon in plaats van de "dood aan het westen" kant op zwaaien.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Vertel dat even aan alle mensen die hij heeft laten vergiftigen of vermoorden in de gevangenis. Vertel het ook even aan alle mensen die in gevangenissen gepropt zijn omdat ze demonstreerden.
aan deze post heb je niks dus lees het nietquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
[..]
Uit dit draadje. Ik zou graag weten of het waar is, dat van die kosten.
Wat gaat dat wanbetalen precies inhouden en welke gevolgen heeft dat voor Rusland en de rest?quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)usland-nabij-is.html
20 miljard per dag lijkt me wat te hoog geschat.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
[..]
Uit dit draadje. Ik zou graag weten of het waar is, dat van die kosten.
Wens is de vader van de gedachte.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:11 schreef NightDancert het volgende:
[..]
20 miljard per dag lijkt me wat te hoog geschat.
Wie gaat dat Russische goud kopen, en hoe ga je een gigantische hoeveelheid verplaatsen? Of gebruiken ze de goudstaven om die op Oekranse ziekenhuizen te gooien?quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:10 schreef Tjacka het volgende:
[..]
aan deze post heb je niks dus lees het niet
volgens mij niet, hij schijnt een enorme goudvoorraad te hebben en is de rijkste man ter wereld maar niemand lijkt dat te bevestigen
quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie gaat dat Russische goud kopen, en hoe ga je een gigantische hoeveelheid verplaatsen? Of gebruiken ze de goudstaven om die op Oekranse ziekenhuizen te gooien?
Zeg ik niet ik ben geen verraaier.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ben je aan het trollen of ben je naef
dat weet ik nietquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zeg ik niet ik ben geen verraaier.
De vraag blijft staan: wat heeft Rusland concreet aan een goudvoorraad?
Het grappige aan dat soort gewauwel is dat het iedereen juist moe maakt, en dus juist ogen sluit. Maar alla.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:02 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Populistisch gewauwel om je 'ogen te openen'.
Om te beginnen dat geen enkel land meer zaken met je gaat doen voor je die schuld afbetaald hebt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat gaat dat wanbetalen precies inhouden en welke gevolgen heeft dat voor Rusland en de rest?
Oja? Een koper zal Poetin niet op zijn blauwe ogen vertrouwen dat dat goud later wel een keertje geleverd wordt he, zeker niet na de Russische plannen om van alles en nog wat te nationaliseren.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:17 schreef Tjacka het volgende:
[..]
dat weet ik niet
dat geef ik aan in de posts die daarboven staan
maar als ze dat hebben kan je dat altijd kwijt
Nft op de blockchain natuurlijkquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie gaat dat Russische goud kopen, en hoe ga je een gigantische hoeveelheid verplaatsen? Of gebruiken ze de goudstaven om die op Oekranse ziekenhuizen te gooien?
ja preciesquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oja? Een koper zal Poetin niet op zijn blauwe ogen vertrouwen dat dat goud later wel een keertje geleverd wordt he, zeker niet na de Russische plannen om van alles en nog wat te nationaliseren.
mwa, ze moeten het langer volhouden dan het westen, die de logistiek en bevoorrading van Oekrane inmiddels regelt. en ik denk wel dat het westen dat een stuk langer kan volhouden dan Rusland.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Klopt, maar die dode soldaten zijn vrijheidsstrijders. Zeker de generatie van hun ouders is best Poetingezind.
[..]
Ze hoeven het alleen maar langer vol te houden dan Oekrane.
@Tjacka ik snap hier niks van, helpquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het grappige aan dat soort gewauwel is dat het iedereen juist moet maakt, en dus juist ogen sluit. Maar alla.
Klinkt primaquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Om te beginnen dat geen enkel land meer zaken met je gaat doen voor je die schuld afbetaald hebt.
Ja, en nu nog even concreet verzinnen hoe je een slordige 2000 ton (we hebben het over gewicht) aan goud gaat verkopen. Opsturen met PostRU?quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:21 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ja precies
het is inderdaad heel moeilijk om iets illegaals te verkopen
een koper zou taghi niet op zijn blauwe ogen
oh ja wacht laat maar xxxx
quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en nu nog even concreet verzinnen hoe je een slordige 2000 ton (we hebben het over gewicht) aan goud gaat verkopen. Opsturen met PostRU?
Kernwapens afvuren is bijna gratis.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:21 schreef GerryDV het volgende:
Over een paar dagen/weken is de koek toch gewoon op. Dan zijn er 3 scenario's:
- Rusland is blut en kan de oorlog niet bekostigen en ook binnenlandse bestedingen staan droog.
- Het volk heeft er wel genoeg van en wil niet terug naar 1950 met allerlei namaak McDonals en Starbucks en op een houtje bijten.
- Het leger+regering zegt we doen hier niet meer aan mee, die Oekraners zien ons niet als bevrijders maar als vijand en je stopt deze oorlog of iemand zorgt daarvoor (coupe/liquidatie).
Ik hoop zelf op het laatste.
P.S. Laatste en slechtste scenario is de kernwapens. Maar mag hopen dat iemand uit scenario 3 dan al ingrijpt. Die 'rode knop' zal niet automatisch zorgen voor het afvuren van nucleaire wapens.
net alsof elk land in de wereld super braaf is zegquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en nu nog even concreet verzinnen hoe je een slordige 2000 ton (we hebben het over gewicht) aan goud gaat verkopen. Opsturen met PostRU?
jawel hoor, maar hij zal ze wel eerst moeten betalen denk ik, voor zover de verkoper ze natuurlijk nog wil verkopen. en graag in euro's of dollars, want de roebels zijn op de internationale markt alleen nog goed om je kont mee af te vegen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klinkt prima
Dus geen import meer van medicijnen cola, wapens, etc indien en voorzover dat al niet was uitgesloten?
Je slaat de stappen over dat het land een puinhoop is, er een machtsstrijd zal beginnen, er diverse kernraketten zullen "verdwijnen", er nog hier en daar wat strafexpedities naar landen als Georgi en Oekrane zullen plaatsvinden, een paar miljoen onschuldige Russen de hongerdood zullen sterven, nog een paar miljoen andere Russen hier asiel gaan zoeken, China Rusland zal innemen en onze directe buur wordt, en nog wat ellendige stappen voordat er eindelijk n overheidsregering zal zijn in plaats van meerdere.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:03 schreef Perox het volgende:
[..]
De rijke lui gaan democratie brengen in Rusland omdat we zeg, 20% van hun vermogen weten af te pakken? Of 50%? Of 80%? Naah dat gaat niet gebeuren. Rusland moet een puinhoop worden zo erg dat mensen Putin zelf uit het kremlin trekken en hem ophangen. Daarna kunnen we praten met de overgangsregering.
En nu het praktische aspect van 2000 ton aan edelmetaal: hoe krijg je dat in, ik noem maar wat, Venezuela?quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
net alsof elk land in de wereld super braaf is zeg
80% bestaat toch uit pure aids kom op zeg
ik vraag mij eerder af wie het niet wilt kopen
Wit Ruslandquote:Op woensdag 9 maart 2022 22:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |