abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2022 @ 23:29:13 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
  woensdag 9 maart 2022 @ 23:30:43 #2
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204019209
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En nu het praktische aspect van 2000 ton aan edelmetaal: hoe krijg je dat in, ik noem maar wat, Venezuela?
Wat een vreemde vraag.
are we infinite or am I alone
pi_204019214
quote:
5s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:21 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
@:tjacka ik snap hier niks van, help
Ja sorry, typefoutje. Ik heb het verbeterd, kijk maar terug. moet => moe.
pi_204019216
quote:

[..]
En nu het praktische aspect van 2000 ton aan edelmetaal: hoe krijg je dat in, ik noem maar wat, Venezuela?
is goed is dat zo

goud is inderdaad een veel illegaler product dan coke dus veel moeilijker te transporteren

het is onmogelijk om miljarden te verdienen aan iets illegaals te transporteren
Groot fan van User Wotte
pi_204019220
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kernwapens afvuren is bijna gratis. :P
En als het 'n beetje "meezit" hoef je je daarna ook niet meer druk te maken over al dan niet bij McDonald's eten of bij Starsucks koffie slurpen.
  woensdag 9 maart 2022 @ 23:31:51 #6
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204019222
twitter
pi_204019223
het is ook totaal niet realistisch dat een land als rusland connecties heeft met de criminaliteit

dat zou ik mij echt niet voor kunnen stellen
Groot fan van User Wotte
pi_204019231
quote:

[..]
Boot. Containers. Afspraken maken. Op vrachtpapieren zetten als.. hamers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204019237
quote:
19s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:32 schreef Tjacka het volgende:
het is ook totaal niet realistisch dat een land als rusland connecties heeft met de criminaliteit

dat zou ik mij echt niet voor kunnen stellen
Bazinga
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 9 maart 2022 @ 23:34:51 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204019240
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 22:29 schreef RetepV het volgende:

[..]
Hier mag ik niet meer over praten. Maar ik ben het wel met je eens en zou nog verder gaan.
Hoezo niet?
Nja zoals ik het zie sinds de laatste verkiezingen was het relatief rustig dit kwam mede omdat de huidige president ook uit de regio komt en zowel Russisch als Oekraens kan.

En ik heb het over de periode daarvoor pre2019/20 toe had men die groep daar gewoon hard moeten aan pakken.

En als Putin slim was geweest na slim de hele oorlog is niet slim zeker de reden niet.

Maar had hij het gehouden bij aanpakken van dit bataljon dan was er heel wat minder weerstand geweest zowel binnen als buiten de Oekrane.

Want de EU verbied nazi en nazi symboliek, dus als Oekrane bij de EU wil hadden ze die club behoorlijk aan moeten pakken en dat gedoe moeten verbieden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204019243
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
paar marinebootjes gaat ook prima. kunnen desnoods gewoon vanuit Vladivostok vertrekken mocht de GIUP gap dicht gaan voor Russische schepen.
  woensdag 9 maart 2022 @ 23:36:18 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204019250
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:31 schreef Halcon het volgende:

[..]
En als het 'n beetje "meezit" hoef je je daarna ook niet meer druk te maken over al dan niet bij McDonald's eten of bij Starsucks koffie slurpen.
Nja straks worden de Russen het gezondste volk ter wereld.
Bedoel obesitas zal minder voorkomen.
  woensdag 9 maart 2022 @ 23:36:20 #13
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204019252
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 22:45 schreef Halcon het volgende: [..] Als dit conflict langer voortduurt, wordt Oekraine kapotgeschoten. Ze gaan daar niet zitten klaverjassen als het conflict voortduurt. Lijkt me geen hogere wiskunde.
Ik verbaas me meer en meer over de haatdragendheid en het interpretatievermogen van bepaalde 'hardliners' hier. Je draagt gewoon een oplossing aan voor eventuele beindiging van het conflict. Dat is inderdaad niet de meest ideale uitkomst voor Oekrane, maar je geeft gewoon beredeneerd aan waarom je het als de minst slechte beschouwt op dit moment en wellicht de deur opent naar betere verhoudingen wanneer er een wisseling in leiderschap plaatsvindt:

- Einde bloedige strijd - Minimalisering van verdere burgerslachtoffers
- Minimalisering van nog veel verdere escalatie in heel Europa met nog veel meer vernietiging en slachtoffers tot gevolg
- Normalisering relaties met het westen en dus ook herstellen van economische samenwerking
- Kans om nu duidelijke afspraken te maken tussen de grootmachten die weinig ruimte voor discussie overlaten

Het enige dat je terugkrijgt is hysterische scheldpartijen en de kwalificatie dat je een "slecht mens" bent, zonder enige indicatie van een oplossing. Een aantal willen alleen een soort herosche strijd tot de dood zonder enig perspectief.
  woensdag 9 maart 2022 @ 23:36:46 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204019255
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
What could go wrong.

Overigens is die 2000 ton goed voor 'maar' +-80 miljard, dus heel erg veel verandert dat nou ook weer niet aan de situatie van de Russische economie.
Huilen dan.
pi_204019260
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:34 schreef theguyver het volgende:

[..]
Hoezo niet?
Nja zoals ik het zie sinds de laatste verkiezingen was het relatief rustig dit kwam mede omdat de huidige president ook uit de regio komt en zowel Russisch als Oekraens kan.

En ik heb het over de periode daarvoor pre2019/20 toe had men die groep daar gewoon hard moeten aan pakken.

En als Putin slim was geweest na slim de hele oorlog is niet slim zeker de reden niet.

Maar had hij het gehouden bij aanpakken van dit bataljon dan was er heel wat minder weerstand geweest zowel binnen als buiten de Oekrane.

Want de EU verbied nazi en nazi symboliek, dus als Oekrane bij de EU wil hadden ze die club behoorlijk aan moeten pakken en dat gedoe moeten verbieden.
sorry guyvie maar dit slaat echt nergens op
Groot fan van User Wotte
  woensdag 9 maart 2022 @ 23:38:09 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204019268
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:30 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Wat een vreemde vraag.
Waarom is dat zo'n gekke vraag aan iemand die meent dat de Russische goudvoorraad verkopen niet zo'n probleem is?
Huilen dan.
pi_204019277
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
What could go wrong.

Overigens is die 2000 ton goed voor 'maar' +-80 miljard, dus heel erg veel verandert dat nou ook weer niet aan de situatie van de Russische economie.
rare discussie dit

ik geef aan dat ik nog nergens een officile bron een bevestiging heeft gemaakt van die goudreserves van putin en jij gaat er heel erg op in

omdat jij namelijk denkt dat de 2000ton de waarheid is

ik vond dit een vreemde discussie

ik hoop dat jij hier ook zo naar kijkt
Groot fan van User Wotte
pi_204019287
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom is dat zo'n gekke vraag aan iemand die meent dat de Russische goudvoorraad verkopen niet zo'n probleem is?
;(
Groot fan van User Wotte
pi_204019305
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:34 schreef theguyver het volgende:

[..]
Hoezo niet?

Als ik over nazi's begin krijg ik heel rechts Fok! over me heen. Alle nazi's zitten in Rusland en geen enkele in Oekrane. Niet bepaald een constructieve discussie en heel vermoeiend, dus laat ik het maar achterwege. Misschien verander ik nog van gedachten.

quote:

Ze hebben ze zelfs bij de Nationale Garde geplaatst, onder bevel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Maar in plaats van op te gaan in de Nationale Garde, hebben ze juist hun identiteit versterkt en hebben ze zich een uitzonderingspositie verworven in die Nationale Garde.

Een nationale schande is het.
pi_204019308
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:36 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik verbaas me meer en meer over de haatdragendheid en het interpretatievermogen van bepaalde 'hardliners' hier. Je draagt gewoon een oplossing aan voor eventuele beindiging van het conflict. Dat is inderdaad niet de meest ideale uitkomst voor Oekrane, maar je geeft gewoon beredeneerd aan waarom je het als de minst slechte beschouwt op dit moment en wellicht de deur opent naar betere verhoudingen wanneer er een wisseling in leiderschap plaatsvindt:

- Minimalisering van nog veel verdere escalatie in heel Europa met nog veel meer vernietiging en slachtoffers tot gevolg
- Normalisering relaties met het westen en dus ook herstellen van economische samenwerking
- Kans om nu duidelijke afspraken te maken tussen de grootmachten die weinig ruimte voor discussie overlaten

Het enige dat je terugkrijgt is hysterische scheldpartijen en de kwalificatie dat je een "slecht mens" bent, zonder enige indicatie van een oplossing. Een aantal willen alleen een soort herosche strijd tot de dood zonder enig perspectief.
Ja.

Ik vind het ook bijzonder. Men stelt op te komen voor Oekrane, maar als je ze dan wat laat uitrazen, blijkt dat het ze er vooral om te doen is om Rusland zo lang mogelijk aan de sancties te houden en zo lang mogelijk een financieel en qua manschappen kostbare oorlog te laten voeren. Dat ondertussen Oekrane in puin wordt geschoten lijkt collateral damage te zijn.

Of ze willen het wel "oplossen", maar dat moet dan op 'n manier die naar inschatting van de NAVO zo erg zou escaleren dat het probleem veel en veel groter gaat worden dan het nu is.

En 9 van de 10 keer is zo'n posting dan ook voorzien van op de man spelen of schijtlollig sarcasme.
  woensdag 9 maart 2022 @ 23:48:30 #21
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204019321
quote:

[..]

Nou nee, dat wil Oekrane. Die zitten niet zo te wachten op een dictator. Als de tijd er rijp voor is en alle middelen zijn uitgeput, de wil om te vechten weg is, et cetera, dan volgt er vanzelf wel een oplossing. Of niet. Maar tot die tijd is het vrij zinloos om er over na te denken, niet in de laatste plaats omdat er ook een hoop randvoorwaarden aan vast zitten.
  woensdag 9 maart 2022 @ 23:49:50 #22
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204019329
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Omdat vervoer van 2000 ton van eender wat zelden een probleem stelt. Ze zouden zelfs n van hun nucleaire onderzeers kunnen gebruiken.
pi_204019331
Putler Jugend

twitter
pi_204019338
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:48 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nou nee, dat wil Oekrane. Die zitten niet zo te wachten op een dictator. Als de tijd er rijp voor is en alle middelen zijn uitgeput, de wil om te vechten weg is, et cetera, dan volgt er vanzelf wel een oplossing. Of niet. Maar tot die tijd is het vrij zinloos om er over na te denken, niet in de laatste plaats omdat er ook een hoop randvoorwaarden aan vast zitten.
Volgens mij wilde Oekrane onderhandelen :?
  woensdag 9 maart 2022 @ 23:52:15 #25
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204019340
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:45 schreef RetepV het volgende:
Als ik over nazi's begin krijg ik heel rechts Fok! over me heen. Alle nazi's zitten in Rusland en geen enkele in Oekrane.
Dat beweert niemand. Nazi's zitten overal, maar dat ze een wezenlijke rol van betekenis zouden spelen in Oekrane is ongefundeerd. Dat is een claim die jij her en der herhaalt zonder bewijs.
pi_204019349
quote:

[..]
Ik moest het even goed lezen, je bent namelijk nogal wollig in je taalgebruik. Maar je bedoelt dat Oekrane moet wisselen van leiderschap (en niet Rusland)...

Dan krijgt de agressieveling en pestkop dus zijn zin. En zal er wel weer een nieuw land komen, na Georgi, Syri en Oekrane, waar Poetin de imperialist kan uithangen en burgerdoelen gaat bombarderen.

quote:
Dat lijkt dus alleen maar zo. Een agressieve dader zijn zin geven leidt vrijwel nooit tot het minimaliseren van het aantal slachtoffers.

quote:
Punt is dat het woord van Poetin niets waard is, en dat hij landen onder druk zet om zijn zin te krijgen. Dat is niet het normaliseren van relaties.

quote:
Vrijwel iedereen reageert hier inhoudelijk, het zijn juist de voorstanders van Poetin die snel gerriteerd raken en steeds naar anderen wijzen (vooral naar de VS).
pi_204019352
Moeten we al koud gaan douchen?
afspraak tandarts verzetten
  woensdag 9 maart 2022 @ 23:53:54 #28
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204019355
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Volgens mij wilde Oekrane onderhandelen :?
Onderhandelingen vinden al plaats vanaf zo'n beetje de eerste dag. Meer voor de vorm dan dat er daadwerkelijk iets positiefs of steekhoudends uit komt. Voorlopig gaan die 2 partijen niet op n lijn kunnen komen vermoed ik.
pi_204019359
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:50 schreef polderturk het volgende:
Putler Jugend

[ twitter ]
ik snap echt helemaal niks van die nazi-discussie na 90 jaar lol
Groot fan van User Wotte
  woensdag 9 maart 2022 @ 23:57:32 #30
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204019382
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:53 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Onderhandelingen vinden al plaats vanaf zo'n beetje de eerste dag. Meer voor de vorm dan dat er daadwerkelijk iets positiefs of steekhoudends uit komt. Voorlopig gaan die 2 partijen niet op n lijn kunnen komen vermoed ik.
Zolang Pudding geen water bij de wijn wil doen is het nogal logisch dat er niks uitkomt, onderhandelen betekent namelijk dat je beiden wat toegeeft. Oekrane zal nooit een vazalstaat willen worden en dat is nu juist waarom Pudding deze ellende begonnen is.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_204019386
twitter
pi_204019393
quote:
19s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:54 schreef Tjacka het volgende:

[..]
ik snap echt helemaal niks van die nazi-discussie na 90 jaar lol
Denk ook niet dat de (de meeste) Russen er iets van geloven.
afspraak tandarts verzetten
pi_204019398
quote:
Putler Jugend

[ twitter ]
Ik denk dat dit een gevalletje 'doe zoals we zeggen of anders...' is.
Puur propaganda dus.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_204019409
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:52 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat beweert niemand. Nazi's zitten overal, maar dat ze een wezenlijke rol van betekenis zouden spelen in Oekrane is ongefundeerd. Dat is een claim die jij her en der herhaalt zonder bewijs.
Over geen wezenlijke rol van betekenis kun je wel discussiren:

https://www.theguardian.c(...)rs-ukraine-neo-nazis

https://www.theguardian.c(...)hands-neo-nazi-links

https://geohistory.today/azov-movement-ukraine/

https://foreignpolicy.com(...)krainian-government/
pi_204019434
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:57 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Waarom zit er eigenlijk zo'n uitsteeksel op zijn snuit?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_204019444
quote:
Putler Jugend

[ twitter ]
Zwak. Ze roepen "Donetsk", "Rossia", "Vperiod Rossia". Letterlijk "Donetsk", "Rusland", "Voorwaarts Rusland". Als dat fascistisch moet zijn... Gewoon een pro-Rusland demonstratie. Niet iedereen in Rusland is tegen Putin, toch?
pi_204019447
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2022 00:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Radar antenne.

Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 10 maart 2022 @ 00:08:02 #38
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204019451
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:52 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Op politiek gebied niet nee..
Maar wil niet zeggen dat er geen paar duizend nazi aanhangers in het oosten van de Oekrane zitten..
Die vooral in 2014/15 behoorlijk wat wandaden hebben verricht.
https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion?wprov=sfla1

Putin heeft nu een heel land de oorlog verklaard met als excuus dit clubje, wat de afgelopen jaren zich behoorlijk rustig hield.
Nja niet alleen dit clubje nog een hele riedel aan bullshit waar Trump en Baudet jaloers op kunnen zijn wat voor poep die er allemaal wel niet uitgegooid heeft..

Ik gaf alleen aan dat als Putin het echt om dat clubje te doen was had hij dat clubje aan moeten pakken.
En dat weet hij donders goed, maar omdat de Oekraners voor groot gedeelte amper meer met Russen willen samen werken en meer met de EU was dit een mooi maar slap excuus voor deze oorlog..

En duizenden burgers en militairen aan beide kanten gaat dit het leven kosten..
Bah!!
  donderdag 10 maart 2022 @ 00:09:04 #39
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204019457
quote:
Far-right en nazi's worden in veel artikelen in n adem genoemd. Het is bekend dat er relatief veel nazi's huizen in Oekrane, dat er een tak van de macht daar bestaat uit uitsluitend nazi's maar dat is het dan wel.

Dergelijke artikelen zijn ook te schrijven over Duitsland en Nederland. Sterker nog, de retoriek die wordt genoemd vertoont verdacht veel gelijkenissen met de clown die nu in de Tweede Kamer zit met zijn bruine aanhang.

Kunnen we nu Poetin voor onze deur verwachten?
pi_204019461
Voor degenen die denken dat dit per ongeluk was.

twitter
pi_204019470
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 00:09 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Far-right en nazi's worden in veel artikelen in n adem genoemd. Het is bekend dat er relatief veel nazi's huizen in Oekrane, dat er een tak van de macht daar bestaat uit uitsluitend nazi's maar dat is het dan wel.

Dergelijke artikelen zijn ook te schrijven over Duitsland en Nederland. Sterker nog, de retoriek die wordt genoemd vertoont verdacht veel gelijkenissen met de clown die nu in de Tweede Kamer zit met zijn bruine aanhang.

Kunnen we nu Poetin voor onze deur verwachten?
Als dergelijke artikelen ook over Nederland te schrijven zijn, dan heb je er vast wel 'n paar voorbeelden van. Ik ben benieuwd wat The Guardian en zo er al over hebben geschreven.
pi_204019472
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 00:09 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Deden ze (rusland) samen met frankrijk een jaar of twee geleden ook in libie.
pi_204019473
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 23:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vrijwel iedereen reageert hier inhoudelijk, het zijn juist de voorstanders van Poetin die snel gerriteerd raken en steeds naar anderen wijzen (vooral naar de VS).
Draai het niet om. Je kan prima tegen de VS zijn EN tegen Poetin zijn. Ook kun je prima tegen Poetin zijn, maar de zaken ook van zijn kant bekijken.

Wat hoogst irritant is, is dat wanneer je iets van Poetin's kant probeert te bekijken, je door de tegenstanders van Poetin meteen een Poetinlover wordt genoemd en afgemaakt wordt.

Natuurlijk worden we daar gerriteerd van. Want ze doen dat om de discussie plat te slaan, uit een vaag vreemd idee dat een discussie een wedstrijd is en die ze moeten winnen. Zelfde met persoonlijke aanvallen en karaktermoorden.

Hoogst irritant en vermoeiend.
pi_204019475
Eigenlijk lijkt het me simpel. Oekrane mag zelf weten of ze al dan niet met Rusland gaat onderhandelen. Misschien kiezen ze voor een soort zelfmoordstrategie: liever dood dan onder Putin. Dat mag.
Putin en zijn kliek mogen helemaal zelf weten hoever ze willen gaan om een 'droom' te verwezenlijken. Daar mogen wij dan weer een mening over hebben.
Oekrane mag proberen de NAVO erin te betrekken. De NAVO mag zich aan de eigen regels en afspraken houden.
Enzovoorts.

Zelfbeschikkingsrecht heet dat. De geschiedenis zal uiteindelijk een oordeel geven, geformuleerd door wie er wint/overleeft.

Ethisch gesproken echter is degene die een ander land binnenvalt wat mij betreft af.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 10 maart 2022 @ 00:13:04 #45
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204019479
Lol, twitter censureert op basis van het land dat je in je account settings kiest.

twitter

edit: maar als ik het hier plaats krijg ik wel RT te zien?
pi_204019480
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2022 00:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Pitotbuis voor het meten van de luchtsnelheid.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_204019491
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 00:09 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Een tweetje is een betrouwbare bron in 2022?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_204019494
quote:

[..]

Dan krijgt de agressieveling en pestkop dus zijn zin. En zal er wel weer een nieuw land komen, na Georgi, Syri en Oekrane, waar Poetin de imperialist kan uithangen en burgerdoelen gaat bombarderen.
[..]

[..]
Punt is dat het woord van Poetin niets waard is, en dat hij landen onder druk zet om zijn zin te krijgen. Dat is niet het normaliseren van relaties.

Het blijft lastig in te schatten wat Putin wil. Je moet ook wel realistisch zijn. Een land met 144 miljoen inwoners kan nooit meer dan een regionale "superpower" zijn. Enige wat nog op zijn verlanglijstje zou kunnen staan zijn de Baltische staten, omdat deze veel "Russen" onder hun bevolking hebben, maar goed wel NAVO. Finland met zijn Finnen kan hij denk ik helemaal niks mee, dus zolang die geen NAVO lid willen worden en geen basis van de Russiche oppositie lijken mij die wel veilig. En Polen is veel te sterk, zeker met een militariserend Duitsland erachter. Verder wil Putin denk ik iig de status quo behouden en het land economisch verder ontwikkelen.

Putin gebruikt zeker machtspolitiek en druk, maar denk niet dat andere landen dan ook niet doen.(wellicht wel iets subtieler)
Wat denk je dat de EU laatste tijd tegen Servi heeft gezegd ? Of zijn woord niets waar is weet ik niet, denk dat er wel degelijk afspraken te maken zijn. En let wel Putin heeft al heel lang voor deze oorlog gewaarschuwd. Dus in dat opzicht is hij heel consistent.
pi_204019498
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 00:06 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zwak. Ze roepen "Donetsk", "Rossia", "Vperiod Rossia". Letterlijk "Donetsk", "Rusland", "Voorwaarts Rusland". Als dat fascistisch moet zijn... Gewoon een pro-Rusland demonstratie. Niet iedereen in Rusland is tegen Putin, toch?
Of het was gewoon verplicht:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 10 maart 2022 @ 00:22:11 #50
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204019506
quote:

[..]
Ik moest het even goed lezen, je bent namelijk nogal wollig in je taalgebruik. Maar je bedoelt dat Oekrane moet wisselen van leiderschap (en niet Rusland)...

Nee, ik bedoel dat Putin ook niet het eeuwige leven heeft en inmiddels 70 jaar is. Stalin (die qua agressie en psychopathie in de verste verte niet op een lijn met Putin is te zetten) ging uiteindelijk ook gewoon dood, waarna er toch geleidelijk wat versoepeling/ontdooiing kwam. Afgezien van een aantal bekende incidenten met verhoogde oost/west-spanningen, normaliseerden verhoudingen en met elke nieuwe leider werd de band een stukje beter. Datzelfde scenario is ook heel goed mogelijk met een wisseling van de wacht in Rusland.

Tja, ik kan wel weer het verhaal over westerse interventies met bombardementen en doden wereldwijd ophangen, maar dat is inmiddels bekend. Worden we het toch niet over eens en dat zou een herhaling van zetten worden.

quote:
Dat lijkt dus alleen maar zo. Een agressieve dader zijn zin geven leidt vrijwel nooit tot het minimaliseren van het aantal slachtoffers.
Tja, dit is ook maar een bewering. Een wapenstilstand en beindiging van dit conflict zie ik toch als een gerede kans op minder slachtoffers dan een langslepende oorlog.

quote:
Druk zetten is wat het westen ook continu doet om bepaalde doelen te bereiken. Gewapend, sancties, sponsoren van opstandelingen, etc. Dat is niet om dit dan goed te praten, maar om slechts aan te geven dat wij ons exact van dezelfde middelen bedienen en er dan weinig moeite mee lijken te hebben.

quote:
Het gaat om persoonlijke aanvallen. Je wordt zonder te knipperen als een "slecht mens" gekwalificeerd als je niet 100% een kant kiest. Daarnaast is het toch vrij normaal om ook in de spiegel te kijken wanneer je een ander ergens van beticht? Als je zelf verre van brandschoon bent, heeft dat toch gewoon invloed op je recht van spreken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')