Wat een vreemde vraag.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En nu het praktische aspect van 2000 ton aan edelmetaal: hoe krijg je dat in, ik noem maar wat, Venezuela?
Ja sorry, typefoutje. Ik heb het verbeterd, kijk maar terug. moet => moe.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:21 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
@:tjacka ik snap hier niks van, help
is goed is dat zoquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En nu het praktische aspect van 2000 ton aan edelmetaal: hoe krijg je dat in, ik noem maar wat, Venezuela?
En als het 'n beetje "meezit" hoef je je daarna ook niet meer druk te maken over al dan niet bij McDonald's eten of bij Starsucks koffie slurpen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kernwapens afvuren is bijna gratis.
Boot. Containers. Afspraken maken. Op vrachtpapieren zetten als.. hamers.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bazingaquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:32 schreef Tjacka het volgende:
het is ook totaal niet realistisch dat een land als rusland connecties heeft met de criminaliteit
dat zou ik mij echt niet voor kunnen stellen
Hoezo niet?quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hier mag ik niet meer over praten. Maar ik ben het wel met je eens en zou nog verder gaan.
paar marinebootjes gaat ook prima. kunnen desnoods gewoon vanuit Vladivostok vertrekken mocht de GIUP gap dicht gaan voor Russische schepen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Boot. Containers. Afspraken maken. Op vrachtpapieren zetten als.. hamers.
Nja straks worden de Russen het gezondste volk ter wereld.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
En als het 'n beetje "meezit" hoef je je daarna ook niet meer druk te maken over al dan niet bij McDonald's eten of bij Starsucks koffie slurpen.
Ik verbaas me meer en meer over de haatdragendheid en het interpretatievermogen van bepaalde 'hardliners' hier. Je draagt gewoon een oplossing aan voor eventuele beindiging van het conflict. Dat is inderdaad niet de meest ideale uitkomst voor Oekrane, maar je geeft gewoon beredeneerd aan waarom je het als de minst slechte beschouwt op dit moment en wellicht de deur opent naar betere verhoudingen wanneer er een wisseling in leiderschap plaatsvindt:quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:45 schreef Halcon het volgende: [..] Als dit conflict langer voortduurt, wordt Oekraine kapotgeschoten. Ze gaan daar niet zitten klaverjassen als het conflict voortduurt. Lijkt me geen hogere wiskunde.
What could go wrong.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Boot. Containers. Afspraken maken. Op vrachtpapieren zetten als.. hamers.
sorry guyvie maar dit slaat echt nergens opquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Nja zoals ik het zie sinds de laatste verkiezingen was het relatief rustig dit kwam mede omdat de huidige president ook uit de regio komt en zowel Russisch als Oekraens kan.
En ik heb het over de periode daarvoor pre2019/20 toe had men die groep daar gewoon hard moeten aan pakken.
En als Putin slim was geweest na slim de hele oorlog is niet slim zeker de reden niet.
Maar had hij het gehouden bij aanpakken van dit bataljon dan was er heel wat minder weerstand geweest zowel binnen als buiten de Oekrane.
Want de EU verbied nazi en nazi symboliek, dus als Oekrane bij de EU wil hadden ze die club behoorlijk aan moeten pakken en dat gedoe moeten verbieden.
Waarom is dat zo'n gekke vraag aan iemand die meent dat de Russische goudvoorraad verkopen niet zo'n probleem is?quote:
rare discussie ditquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
What could go wrong.
Overigens is die 2000 ton goed voor 'maar' +-80 miljard, dus heel erg veel verandert dat nou ook weer niet aan de situatie van de Russische economie.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom is dat zo'n gekke vraag aan iemand die meent dat de Russische goudvoorraad verkopen niet zo'n probleem is?
Als ik over nazi's begin krijg ik heel rechts Fok! over me heen. Alle nazi's zitten in Rusland en geen enkele in Oekrane. Niet bepaald een constructieve discussie en heel vermoeiend, dus laat ik het maar achterwege. Misschien verander ik nog van gedachten.quote:
Ze hebben ze zelfs bij de Nationale Garde geplaatst, onder bevel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Maar in plaats van op te gaan in de Nationale Garde, hebben ze juist hun identiteit versterkt en hebben ze zich een uitzonderingspositie verworven in die Nationale Garde.quote:Nja zoals ik het zie sinds de laatste verkiezingen was het relatief rustig dit kwam mede omdat de huidige president ook uit de regio komt en zowel Russisch als Oekraens kan.
En ik heb het over de periode daarvoor pre2019/20 toe had men die groep daar gewoon hard moeten aan pakken.
Ja.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik verbaas me meer en meer over de haatdragendheid en het interpretatievermogen van bepaalde 'hardliners' hier. Je draagt gewoon een oplossing aan voor eventuele beindiging van het conflict. Dat is inderdaad niet de meest ideale uitkomst voor Oekrane, maar je geeft gewoon beredeneerd aan waarom je het als de minst slechte beschouwt op dit moment en wellicht de deur opent naar betere verhoudingen wanneer er een wisseling in leiderschap plaatsvindt:
- Einde bloedige strijd - Minimalisering van verdere burgerslachtoffers
- Minimalisering van nog veel verdere escalatie in heel Europa met nog veel meer vernietiging en slachtoffers tot gevolg
- Normalisering relaties met het westen en dus ook herstellen van economische samenwerking
- Kans om nu duidelijke afspraken te maken tussen de grootmachten die weinig ruimte voor discussie overlaten
Het enige dat je terugkrijgt is hysterische scheldpartijen en de kwalificatie dat je een "slecht mens" bent, zonder enige indicatie van een oplossing. Een aantal willen alleen een soort herosche strijd tot de dood zonder enig perspectief.
Nou nee, dat wil Oekrane. Die zitten niet zo te wachten op een dictator. Als de tijd er rijp voor is en alle middelen zijn uitgeput, de wil om te vechten weg is, et cetera, dan volgt er vanzelf wel een oplossing. Of niet. Maar tot die tijd is het vrij zinloos om er over na te denken, niet in de laatste plaats omdat er ook een hoop randvoorwaarden aan vast zitten.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik verbaas me meer en meer over de haatdragendheid en het interpretatievermogen van bepaalde 'hardliners' hier. Je draagt gewoon een oplossing aan voor eventuele beindiging van het conflict. Dat is inderdaad niet de meest ideale uitkomst voor Oekrane, maar je geeft gewoon beredeneerd aan waarom je het als de minst slechte beschouwt op dit moment en wellicht de deur opent naar betere verhoudingen wanneer er een wisseling in leiderschap plaatsvindt:
- Einde bloedige strijd - Minimalisering van verdere burgerslachtoffers
- Minimalisering van nog veel verdere escalatie in heel Europa met nog veel meer vernietiging en slachtoffers tot gevolg
- Normalisering relaties met het westen en dus ook herstellen van economische samenwerking
- Kans om nu duidelijke afspraken te maken tussen de grootmachten die weinig ruimte voor discussie overlaten
Het enige dat je terugkrijgt is hysterische scheldpartijen en de kwalificatie dat je een "slecht mens" bent, zonder enige indicatie van een oplossing. Een aantal willen alleen een soort herosche strijd tot de dood zonder enig perspectief.
Omdat vervoer van 2000 ton van eender wat zelden een probleem stelt. Ze zouden zelfs n van hun nucleaire onderzeers kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom is dat zo'n gekke vraag aan iemand die meent dat de Russische goudvoorraad verkopen niet zo'n probleem is?
Volgens mij wilde Oekrane onderhandelenquote:Op woensdag 9 maart 2022 23:48 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou nee, dat wil Oekrane. Die zitten niet zo te wachten op een dictator. Als de tijd er rijp voor is en alle middelen zijn uitgeput, de wil om te vechten weg is, et cetera, dan volgt er vanzelf wel een oplossing. Of niet. Maar tot die tijd is het vrij zinloos om er over na te denken, niet in de laatste plaats omdat er ook een hoop randvoorwaarden aan vast zitten.
Dat beweert niemand. Nazi's zitten overal, maar dat ze een wezenlijke rol van betekenis zouden spelen in Oekrane is ongefundeerd. Dat is een claim die jij her en der herhaalt zonder bewijs.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:45 schreef RetepV het volgende:
Als ik over nazi's begin krijg ik heel rechts Fok! over me heen. Alle nazi's zitten in Rusland en geen enkele in Oekrane.
Ik moest het even goed lezen, je bent namelijk nogal wollig in je taalgebruik. Maar je bedoelt dat Oekrane moet wisselen van leiderschap (en niet Rusland)...quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat lijkt dus alleen maar zo. Een agressieve dader zijn zin geven leidt vrijwel nooit tot het minimaliseren van het aantal slachtoffers.quote:- Einde bloedige strijd - Minimalisering van verdere burgerslachtoffers
Punt is dat het woord van Poetin niets waard is, en dat hij landen onder druk zet om zijn zin te krijgen. Dat is niet het normaliseren van relaties.quote:- Normalisering relaties met het westen en dus ook herstellen van economische samenwerking
Vrijwel iedereen reageert hier inhoudelijk, het zijn juist de voorstanders van Poetin die snel gerriteerd raken en steeds naar anderen wijzen (vooral naar de VS).quote:Het enige dat je terugkrijgt is hysterische scheldpartijen en de kwalificatie dat je een "slecht mens" bent, zonder enige indicatie van een oplossing. Een aantal willen alleen een soort herosche strijd tot de dood zonder enig perspectief.
Onderhandelingen vinden al plaats vanaf zo'n beetje de eerste dag. Meer voor de vorm dan dat er daadwerkelijk iets positiefs of steekhoudends uit komt. Voorlopig gaan die 2 partijen niet op n lijn kunnen komen vermoed ik.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij wilde Oekrane onderhandelen
Zolang Pudding geen water bij de wijn wil doen is het nogal logisch dat er niks uitkomt, onderhandelen betekent namelijk dat je beiden wat toegeeft. Oekrane zal nooit een vazalstaat willen worden en dat is nu juist waarom Pudding deze ellende begonnen is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:53 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Onderhandelingen vinden al plaats vanaf zo'n beetje de eerste dag. Meer voor de vorm dan dat er daadwerkelijk iets positiefs of steekhoudends uit komt. Voorlopig gaan die 2 partijen niet op n lijn kunnen komen vermoed ik.
Denk ook niet dat de (de meeste) Russen er iets van geloven.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
ik snap echt helemaal niks van die nazi-discussie na 90 jaar lol
Ik denk dat dit een gevalletje 'doe zoals we zeggen of anders...' is.quote:
Over geen wezenlijke rol van betekenis kun je wel discussiren:quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:52 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat beweert niemand. Nazi's zitten overal, maar dat ze een wezenlijke rol van betekenis zouden spelen in Oekrane is ongefundeerd. Dat is een claim die jij her en der herhaalt zonder bewijs.
Waarom zit er eigenlijk zo'n uitsteeksel op zijn snuit?quote:
Zwak. Ze roepen "Donetsk", "Rossia", "Vperiod Rossia". Letterlijk "Donetsk", "Rusland", "Voorwaarts Rusland". Als dat fascistisch moet zijn... Gewoon een pro-Rusland demonstratie. Niet iedereen in Rusland is tegen Putin, toch?quote:
Radar antenne.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom zit er eigenlijk zo'n uitsteeksel op zijn snuit?
Op politiek gebied niet nee..quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:52 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat beweert niemand. Nazi's zitten overal, maar dat ze een wezenlijke rol van betekenis zouden spelen in Oekrane is ongefundeerd. Dat is een claim die jij her en der herhaalt zonder bewijs.
Far-right en nazi's worden in veel artikelen in n adem genoemd. Het is bekend dat er relatief veel nazi's huizen in Oekrane, dat er een tak van de macht daar bestaat uit uitsluitend nazi's maar dat is het dan wel.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Over geen wezenlijke rol van betekenis kun je wel discussiren:
https://www.theguardian.c(...)rs-ukraine-neo-nazis
https://www.theguardian.c(...)hands-neo-nazi-links
https://geohistory.today/azov-movement-ukraine/
Als dergelijke artikelen ook over Nederland te schrijven zijn, dan heb je er vast wel 'n paar voorbeelden van. Ik ben benieuwd wat The Guardian en zo er al over hebben geschreven.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:09 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Far-right en nazi's worden in veel artikelen in n adem genoemd. Het is bekend dat er relatief veel nazi's huizen in Oekrane, dat er een tak van de macht daar bestaat uit uitsluitend nazi's maar dat is het dan wel.
Dergelijke artikelen zijn ook te schrijven over Duitsland en Nederland. Sterker nog, de retoriek die wordt genoemd vertoont verdacht veel gelijkenissen met de clown die nu in de Tweede Kamer zit met zijn bruine aanhang.
Kunnen we nu Poetin voor onze deur verwachten?
Deden ze (rusland) samen met frankrijk een jaar of twee geleden ook in libie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:09 schreef polderturk het volgende:
Voor degenen die denken dat dit per ongeluk was.
[ twitter ]
Draai het niet om. Je kan prima tegen de VS zijn EN tegen Poetin zijn. Ook kun je prima tegen Poetin zijn, maar de zaken ook van zijn kant bekijken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen reageert hier inhoudelijk, het zijn juist de voorstanders van Poetin die snel gerriteerd raken en steeds naar anderen wijzen (vooral naar de VS).
Pitotbuis voor het meten van de luchtsnelheid.quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom zit er eigenlijk zo'n uitsteeksel op zijn snuit?
Een tweetje is een betrouwbare bron in 2022?quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:09 schreef polderturk het volgende:
Voor degenen die denken dat dit per ongeluk was.
[ twitter ]
Het blijft lastig in te schatten wat Putin wil. Je moet ook wel realistisch zijn. Een land met 144 miljoen inwoners kan nooit meer dan een regionale "superpower" zijn. Enige wat nog op zijn verlanglijstje zou kunnen staan zijn de Baltische staten, omdat deze veel "Russen" onder hun bevolking hebben, maar goed wel NAVO. Finland met zijn Finnen kan hij denk ik helemaal niks mee, dus zolang die geen NAVO lid willen worden en geen basis van de Russiche oppositie lijken mij die wel veilig. En Polen is veel te sterk, zeker met een militariserend Duitsland erachter. Verder wil Putin denk ik iig de status quo behouden en het land economisch verder ontwikkelen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan krijgt de agressieveling en pestkop dus zijn zin. En zal er wel weer een nieuw land komen, na Georgi, Syri en Oekrane, waar Poetin de imperialist kan uithangen en burgerdoelen gaat bombarderen.
[..]
[..]
Punt is dat het woord van Poetin niets waard is, en dat hij landen onder druk zet om zijn zin te krijgen. Dat is niet het normaliseren van relaties.
Of het was gewoon verplicht:quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zwak. Ze roepen "Donetsk", "Rossia", "Vperiod Rossia". Letterlijk "Donetsk", "Rusland", "Voorwaarts Rusland". Als dat fascistisch moet zijn... Gewoon een pro-Rusland demonstratie. Niet iedereen in Rusland is tegen Putin, toch?
Nee, ik bedoel dat Putin ook niet het eeuwige leven heeft en inmiddels 70 jaar is. Stalin (die qua agressie en psychopathie in de verste verte niet op een lijn met Putin is te zetten) ging uiteindelijk ook gewoon dood, waarna er toch geleidelijk wat versoepeling/ontdooiing kwam. Afgezien van een aantal bekende incidenten met verhoogde oost/west-spanningen, normaliseerden verhoudingen en met elke nieuwe leider werd de band een stukje beter. Datzelfde scenario is ook heel goed mogelijk met een wisseling van de wacht in Rusland.quote:Op woensdag 9 maart 2022 23:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik moest het even goed lezen, je bent namelijk nogal wollig in je taalgebruik. Maar je bedoelt dat Oekrane moet wisselen van leiderschap (en niet Rusland)...
Dan krijgt de agressieveling en pestkop dus zijn zin. En zal er wel weer een nieuw land komen, na Georgi, Syri en Oekrane, waar Poetin de imperialist kan uithangen en burgerdoelen gaat bombarderen.
Tja, dit is ook maar een bewering. Een wapenstilstand en beindiging van dit conflict zie ik toch als een gerede kans op minder slachtoffers dan een langslepende oorlog.quote:Dat lijkt dus alleen maar zo. Een agressieve dader zijn zin geven leidt vrijwel nooit tot het minimaliseren van het aantal slachtoffers.
Druk zetten is wat het westen ook continu doet om bepaalde doelen te bereiken. Gewapend, sancties, sponsoren van opstandelingen, etc. Dat is niet om dit dan goed te praten, maar om slechts aan te geven dat wij ons exact van dezelfde middelen bedienen en er dan weinig moeite mee lijken te hebben.quote:Punt is dat het woord van Poetin niets waard is, en dat hij landen onder druk zet om zijn zin te krijgen. Dat is niet het normaliseren van relaties.
Het gaat om persoonlijke aanvallen. Je wordt zonder te knipperen als een "slecht mens" gekwalificeerd als je niet 100% een kant kiest. Daarnaast is het toch vrij normaal om ook in de spiegel te kijken wanneer je een ander ergens van beticht? Als je zelf verre van brandschoon bent, heeft dat toch gewoon invloed op je recht van spreken?quote:Vrijwel iedereen reageert hier inhoudelijk, het zijn juist de voorstanders van Poetin die snel gerriteerd raken en steeds naar anderen wijzen (vooral naar de VS).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |