abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 maart 2022 @ 09:44:47 #2
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_204021261
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het rare is dat dat laatste dan als het 'redelijke alternatief' wordt gezien. Nog los van het escaleren tot een mogelijke kernoorlog. Het is bizar om te roepen dat mensen die dit willen vermijden de extremisten izjn.
Mensen die lekker veilig duizenden kilometers verder roepen om te blijven vechten inclusief het riskeren van een kernoorlog zijn de "good guys", maar als je probeert te denken in oplossingen om te voorkomen dat dit jaren gaat duren, tienduizenden doden tot gevolg gaat hebben en eventueel resulteert in een kernoorlog ben je een "bad guy" of zelfs een "NSB-er".

Gelukkig zijn er ook aardig wat grijstinten waar sommige users prima over kunnen praten zonder het persoonlijk te maken of zichzelf veel beter te voelen.
pi_204021263
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:43 schreef xzaz het volgende:

[..]
Het probleem is dat Putin dat nooit gaat accepteren.
ff afwachten wat de sancties gaan doen en hoe het russische volk er over 2 weken instaat als alles op de bon is.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 maart 2022 @ 09:45:22 #4
416575 crew  Evenstar
pi_204021265
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:44 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
ff afwachten wat de sancties gaan doen en hoe het russische volk er over 2 weken instaat als alles op de bon is.
Verwacht echt niks van de Russische bevolking.
pi_204021270
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
Poetin heeft een misrekening gemaakt. Hij heeft zich vergist in de weerstand en gevechtsbereidheid van Oekraïne, hij heeft zich vergist in de bereidheid van NAVO en EU tot sancties die henzelf ook schaden en hij heeft zich verkeken op Zelenskyy.
Iedereen die logisch kon nadenken dacht dat Poetin dit nooit zou doen vanwege de kosten voor hemzelf. Maar Poetin kon en kan niet logosch nadenken.
Verkeken ja. Misrekening ja. Maar als Rusland langzaam steeds meer gebied inneemt, al dan niet met veel doden en geweld, verandert dat niets aan de situatie in de praktijk waar Poetin naartoe werkt; meer Russisch grondgebied en minder Oekrains. Wat overblijft is een kleiner Oekraine, waarschijnlijk in het zuiden van de zee afgesloten en dus land locked.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:46:21 #6
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_204021280
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:44 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Niks. Het Russische volk gaat echt niks doen. We hebben twee opties:

- Een legercoup
- Onderhandelingen in Turkije lopen uit op een deal.

Het probleem van die deal is dat Rusland een stuk of gehele invloed wil hebben op Oekraïne. En Rusland stopt niet bij Oekraïne. Ze gaan het zelfde doen bij Finland en Moldavië.
pi_204021285
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:45 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Verwacht echt niks van de Russische bevolking.
ik hoop gewoon dat ze echt eens massaal in opstand komen.

btw wanneer gaat de beurs nu wel open?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)h-niet-open-a4098471
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 maart 2022 @ 09:47:04 #8
416575 crew  Evenstar
pi_204021286
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

- Een legercoup

Het probleem van die deal is dat Rusland een stuk of gehele invloed wil hebben op Oekraïne. En Rusland stopt niet bij Oekraïne. Ze gaan het zelfde doen bij Finland en Moldavië.
Moldavië kan. Finland nee. Gaat niet gebeuren, want dan grijpt de NAVO ook gewoon in.
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:48:15 #9
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_204021300
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:46 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
ik hoop gewoon dat ze echt eens massaal in opstand komen.

btw wanneer gaat de beurs nu wel open?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)h-niet-open-a4098471
Niet. Vergeet het maar. Het is een oud DDR systeem. De bevolking zit gevangen in een systeem van angst. Het is vragen aan Noord-Korea om tegen hun leiders in opstand te komen.

Het hele 'het Russische volk wilt dit niet' argument is ook onzin.
pi_204021305
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zelfde argument als Putin gebruikt voor deze invasie

Netjes
Ik opteer nergens voor een invasie van Rusland, enkel voor interventie in Oekraïne, met als doel de oorlog te stoppen. Daarmee geef je een krachtig signaal af: tot hier en niet verder.

Maar wellicht drukte ik mij wat ongelukkig uit. Ik pleit dus niet voor het compleet onschadelijk maken van Rusland en China.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:49:32 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204021314
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het rare is dat dat laatste dan als het 'redelijke alternatief' wordt gezien. Nog los van het escaleren tot een mogelijke kernoorlog. Het is bizar om te roepen dat mensen die dit willen vermijden de extremisten izjn.
De enige extremisten in heel dit verhaal zijn de agressors. Dat is waar het om gaat: de tenenkrommende bochten waarin anti-EU/NATO/VN/Westen adepten zich moeten wringen om van licht donker en donker licht te maken. Al dan niet gecamoufleerd met epistels vol over 'realpolitik' en 'de-escalatie'.

Zou al een hoop schelen als dat gewoon werd toegegeven, dat de oorzaak voor de huidige ellende niets te maken heeft met EU, NATO, VN, Biden, Merkel, Rutte en weet ik wie en wat er allemaal al gepresenteerd is als 'ware schuldige', maar enkel en alleen met een dictatoriale machtswellusteling die graag aan landjepik doet.

DAAR ligt de schuld, en alleen daar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204021318
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:44 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mensen die lekker veilig duizenden kilometers verder roepen om te blijven vechten inclusief het riskeren van een kernoorlog zijn de "good guys", maar als je probeert te denken in oplossingen om te voorkomen dat dit jaren gaat duren, tienduizenden doden tot gevolg gaat hebben en eventueel resulteert in een kernoorlog ben je een "bad guy" of zelfs een "NSB-er".

Gelukkig zijn er ook aardig wat grijstinten waar sommige users prima over kunnen praten zonder het persoonlijk te maken of zichzelf veel beter te voelen.
Nou ja, het "bad guy" gedeelte zit er wmb vooral in dat men aan de Oekraïners zelf voorbijgaat. ZIJ willen (blijkbaar) strijden (en dat is imo ook niet bepaald onbegrijpelijk).
Tails tell tales
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:50:26 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204021321
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

- Een legercoup

Ik denk dat het meevalt. Sowieso zal Putin eerst weer de rust enigszins laten terugkomen, er zal geld gespaard moeten worden, etc. Meteen doorstoten naar die landen is financieel gezien en ook politiek gezien onhaalbaar lijkt me.

Ik voorzie een beetje zoals met De Krim. Na het innemen van De Krim was het 8 jaar ‘rustig’. Daarna kon hij weer een stap verder. Ik denk dat hij nu weer een aantal jaar zal wachten en mijn hoop is dat Putin de volgende 8 jaar niet volmaakt / overleeft.
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 09:50:56 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204021326
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik opteer nergens voor een invasie van Rusland, enkel voor interventie in Oekraïne, met als doel de oorlog te stoppen. Daarmee geef je een krachtig signaal af: tot hier en niet verder.

Maar wellicht drukte ik mij wat ongelukkig uit. Ik pleit dus niet voor het compleet onschadelijk maken van Rusland en China.
Daar leek het op idd :P

Ik ben op zich niet tegen maar begin dan niet te missen als het na 12 dagen nog niet geregeld is en er een paar dozijn vliegtuigen neer zijn geschoten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:51:00 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_204021327
Alexander Nevzorov (Russische journalist en voormalig parlementslid) tien maanden geleden over de uitkomst van de oorlog. Ja echt tien maanden geleden, niet stiekem nu opgenomen.

https://www.reddit.com/r/(...)ines_war_from_april/
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204021333
quote:

Interventie door wie? NAVO? Je bent bereid een nucleaire oorlog aan te gaan hiervoor waarbij talloze Europese steden met deze wapens mogelijk onder handen genomen kunnen worden?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_204021336
Rusland noemt aanval op ziekenhuis Marioepol nepnieuws
Berichten dat Rusland een functionerend ziekenhuis in Marioepol heeft aangevallen zijn nepnieuws. Dit zei een Russische gezant bij de Verenigde Naties, Dmitri Polianski. Het is volgens hem verontrustend dat zelfs de VN dergelijk nepnieuws verspreidt.

De permanente vertegenwoordiger van Rusland bij de VN, Vasili Nebenzja, zei dat rechtsextremistische milities een kraamkliniek hadden ontruimd om vanuit het pand te vuren. De stelling van onder anderen VN-chef António Guterres en de Oekraïense president Volodymyr Zelensky dat er een kinderziekenhuis door Russen is gebombardeerd, is volgens hem volslagen onzin. De lokale autoriteiten hebben gezegd dat bij die aanval drie mensen zijn gedood, inclusief een kind

https://www.hln.be/buiten(...)je-gestart~a5812247/

Alles is bij die Russen nepnieuws :')
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:52:07 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204021342
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:44 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Je hebt gewoon mensen die erg vatbaar zijn voor propaganda (Russisch of Oekrains) en mensen die dat niet zijn. M.i. zijn de mensen die vatbaar hiervoor zijn de extremisten. Dat zijn ook vaak juist diegenen die de anderen voor nazi, wappie, extremist uitmaken.
The End Times are wild
  Redactie Frontpage donderdag 10 maart 2022 @ 09:52:20 #19
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_204021346
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het wil zeggen dat de keuzemogelijkheden van Oekraine beperkt zijn. Zelensky heeft natuurlijk een wanhopig media-offensief gevoerd om de NAVO er bij te trekken maar hoewel emotioneel aangrijpend is hij daar niet in geslaagd.
Had jij verwacht dat NAVO regeringen wapenleveranties 'out in the open' zouden doen? Ik niet. Had jij verwacht dat neutrale landen zoals Zweden (wapenleveranties en sancties) en Zwitserland (sancties) partij zouden kiezen? Ik niet. Putin heeft 'het westen' verenigd tegen Rusland, dat heeft hij vooral aan zichzelf en in mindere mate aan Zelenskyy te danken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:52:55 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204021352
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Rusland noemt aanval op ziekenhuis Marioepol nepnieuws
Berichten dat Rusland een functionerend ziekenhuis in Marioepol heeft aangevallen zijn nepnieuws. Dit zei een Russische gezant bij de Verenigde Naties, Dmitri Polianski. Het is volgens hem verontrustend dat zelfs de VN dergelijk nepnieuws verspreidt.

De permanente vertegenwoordiger van Rusland bij de VN, Vasili Nebenzja, zei dat rechtsextremistische milities een kraamkliniek hadden ontruimd om vanuit het pand te vuren. De stelling van onder anderen VN-chef António Guterres en de Oekraïense president Volodymyr Zelensky dat er een kinderziekenhuis door Russen is gebombardeerd, is volgens hem volslagen onzin. De lokale autoriteiten hebben gezegd dat bij die aanval drie mensen zijn gedood, inclusief een kind

https://www.hln.be/buiten(...)je-gestart~a5812247/

Alles is bij die Russen nepnieuws :')
Het is onderhand lachwekkend dat land.
pi_204021366
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:45 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Verkeken ja. Misrekening ja. Maar als Rusland langzaam steeds meer gebied inneemt, al dan niet met veel doden en geweld, verandert dat niets aan de situatie in de praktijk waar Poetin naartoe werkt; meer Russisch grondgebied en minder Oekrains. Wat overblijft is een kleiner Oekraine, waarschijnlijk in het zuiden van de zee afgesloten en dus land locked.
Oekraïne schijnt wel land terug te pakken en Russische milities terug te drijven over de grens.
pi_204021370
Rusland heeft een lijst met westerse bedrijven opgesteld die genationaliseerd zouden kunnen worden. Op die lijst met 59 namen staan onder meer olie- en gasconcern Shell, autoproducenten Volkswagen en Toyota en meubelwarenhuis IKEA, meldt het Russische nieuwsagentschap Izvestia. De reden daarvoor is dat de ondernemingen zich terugtrokken uit het land vanwege de oorlog in Oekraïne, volgens het Kremlin zonder garanties te geven aan consumenten.

De lijst kan nog worden uitgebreid met meer bedrijven, zei Oleg Pavlov van het Openbaar Consumenten Initiatief, dat de lijst samenstelde. Die is al naar de regering gestuurd. Maar als meer bedrijven stoppen met zakendoen in het land en Russische consumenten zonder garanties achterlaten, komen die volgens Pavlov ook op de lijst te staan.

ad
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:54:43 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204021378
quote:

[..]

De reden dat de NAVO dat niet durft is verdere escalatie waarvan de gevolgen niet te overzien zijn. Je kunt het conflict dan wel willen beperken tot de Oekraine, maar wie zegt dat Rusland dat dan doet?
The End Times are wild
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:54:59 #24
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_204021382
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:54 schreef bitterbal het volgende:
Rusland heeft een lijst met westerse bedrijven opgesteld die genationaliseerd zouden kunnen worden. Op die lijst met 59 namen staan onder meer olie- en gasconcern Shell, autoproducenten Volkswagen en Toyota en meubelwarenhuis IKEA, meldt het Russische nieuwsagentschap Izvestia. De reden daarvoor is dat de ondernemingen zich terugtrokken uit het land vanwege de oorlog in Oekraïne, volgens het Kremlin zonder garanties te geven aan consumenten.

De lijst kan nog worden uitgebreid met meer bedrijven, zei Oleg Pavlov van het Openbaar Consumenten Initiatief, dat de lijst samenstelde. Die is al naar de regering gestuurd. Maar als meer bedrijven stoppen met zakendoen in het land en Russische consumenten zonder garanties achterlaten, komen die volgens Pavlov ook op de lijst te staan.

ad
Hallo Noord-Korea :)
pi_204021386
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is onderhand lachwekkend dat land.
Nouja, ze hebben waarschijnlijk deze tactiek bij de goedgelovige Russen de afgelopen jaren gebruikt en ze denken dat bij de rest van de wereldbevolking ook zo werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')