Vond het al wat apart toen ik recentelijk na lange tijd weer eens op ZH keek, maar dat verklaart wel eea.quote:Op donderdag 10 maart 2022 06:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zerohedge is een bekend Russisch troll kanaal, vond het vroeger ook altijd wel interessant als site, tot ik daar achter kwam.
Niet anders dan een RT.
Belarus is zichzelf?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Niet zo triggeren. Ik spreek vanuit geopolitiek oogpunt. Onafhankelijk in militaire en federale zin.
Dat betekent niet dat Belarus niet met Rusland kan samenwerken op militair vlak. Het betekent dat Belarus geen verdragen heeft die het verplichten om met Rusland mee te werken op militair vlak. Belarus is geen deel van de Russische Federatie en heeft geen verplichtingen jegens Rusland, behalve verplichtingen die in individuele verdragen zijn geregeld.
Belarus is niet Rusland maar zichzelf. En Poetin vindt dat Oekraïne ook zo moet zijn.
Vandaar dat ik het narratief dat Rusland Oekraïne zal inlijven ook onwaar vind. Want als Oekraïne deel van de Russische Federatie wordt, dan grenst het Russische rijk ook ineens direct aan een NAVO land. En dat is juist iets dat Poetin probeert voorkomen.
Eens. Maar de UA houdt dit niet vol tot in de lengte van maanden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bedoelt niet laten stoppen?
Nee, omdat die sancties op korte termijn nog wel te handelen zijn. Maar als Putin straks met een Oekraine zit waar voortdurend weerstand is, zijn economie steeds verder achteruit holt door sancties, hij door verslechterende omstandigheden in Rusland steeds meer weerstand vanuit zijn eigen achterban krijgt, waarbij de NAVO militair sterker wordt doordat ze weer serieus gaan investeren, dan heeft hij zichzelf in een hele slechte positie gemanoeuvreerd. Die onhoudbaar is en Rusland steeds meer schade toebrengt. Het is dus niet zo dat zijn positie op termijn er steeds beter gaat uitzien, het tegendeel is waar.
Daarom is het ook helemaal niet nodig om nu te gaan escaleren, want de tijd is in ons voordeel.
Je blijft dit proberen, die nazi-link?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar een feit is wel dat ze in Oekraïne de politiek in zijn gegaan. Een eigen politieke partij hebben, aan de verkiezingen hebben meegedaan, en ook nog stemmen hebben gekregen. Ze hebben maar iets van 2% van de stemmen gekregen. Maar bedenk eens: er wonen 40 miljoen mensen in Oekraïne. Laat er zo'n 30 miljoen stemrecht hebben. Dan praat je toch nog over zo'n 600.000 mensen die op ze gestemd hebben. Dat vind ik dan toch nog wel een zorgelijk getal.
Kijk, ik begrijp heel goed dat het maar een excuus van Poetin is om zijn volk mee te krijgen, en dat Rusland zelf ook zijn nazi's heeft waar iets aan gedaan moet worden.
Maar aan de andere kant is het ook maar één van de excuses die Poetin heeft. Dus helemaal niet het enige excuus, zoals sommigen beweren.
[..]
Zoals ik zei: het is maar één van de excuses.
Poetin's grootste excuus voor deze oorlog is nog steeds dat hij wil dat Oekraïne geen coalitie vormt met een westerse organisatie als de NAVO. En ook over het toetreden tot de EU is hij niet zeker, omdat de EU onder anderen ook met een eigen verdedigingsorganisatie bezig is. De rode lijn in al zijn verhalen is dat hij wil dat Oekraïne onafhankelijk blijft tussen Rusland en de EU in, zoals Belarus.
Laten we niet over Belarus gaan discussiëren, Belarussen zijn niet hetzelfde als Oekraïeners, en ze hebben daar een werkelijke dictator. Het punt is dat Putin vind dat Oekraïne onafhankelijk moet blijven, als een geopolitiek bufferland. In feite zoals Nederland dat is tussen Engeland, Duitsland en Frankrijk.
Biden's appel werkt?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Rotsvaste vriendschap.
in dat geval ben ik het wel met je eensquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat kan, er zit zeker een risico in, dat valt niet te ontkennen. Minimaal alles wat we aan wapentuig kunnen vinden daar naar toe sturen. Alle vrijwilligers met ervaring hier al optimaal bewapenen en die kant op sturen. Wat mij betreft special forces inzetten onder Oekrainse vlag.
En persoonlijk zou ik ook voor een no-fly zone zijn. Als Putin daadwerkelijk een globale kernoorlog wil beginnen vanwege iets dergelijks, dan zijn we sowieso al fucked. Niet morgen, maar over een jaar of over 2 jaar. Want dan gaat hij de Baltische Staten ook aanpakken in de nabije toekomst.
Doen ze dat niet?quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:52 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Had jij verwacht dat NAVO regeringen wapenleveranties 'out in the open' zouden doen?
Zwitserland sanctioneert de oligarchen de moeder, Zweden heeft ladingen wapens die Saab maakt geleverd?quote:Ik niet. Had jij verwacht dat neutrale landen zoals Zweden (wapenleveranties en sancties) en Zwitserland (sancties) partij zouden kiezen?
Waarom zou China dit doen? Wat hebben zij hierbij te winnen?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Rotsvaste vriendschap.
Probleem is toch niet dat NAVO confentioneel niet krachtig is? Maar dat Rusland beschikt over wat heet "de rode knop". Dus al wij hebben wij 100 legers, blijft lastig.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:11 schreef LXIV het volgende:
Het is net met het spel Risk. Als de ene speler telkens 5 legertjes mag bijplaatsen en de andere speler 3, dan moet de speler die maar 3 mag bijplaatsen aanvallen. Want de tijd werkt in zijn nadeel. Hoe langer hij wacht, hoe kleiner de kans op de overwinning.
NAVO is de speler die 5 legertjes mag plaatsen. Nu aanvallen zal echt wel uiteindelijk leiden tot een militaire nederlaag voor Putin, maar als we drie jaar wachten is Putins situatie zo slecht dat hij al moet toegeven zonder militair conflict.
Er lopen nu naar het schijnt 20K buitenlanders rond. Met als ik de plaatjes mag geloven zowel een UKR vlag op hun arm, als die van hun ware nationaliteit.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
in dat geval ben ik het wel met je eens
Nou, als je iets geeft moet daar iets voor terug gegeven worden. Dat is Handel.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou China dit doen? Wat hebben zij hierbij te winnen?
De Chinezen zagen de koffertje met roebels al aankomenquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou, als je iets geeft moet daar iets voor terug gegeven worden. Dat is Handel.
verschil is dat er geen actief dienende militairen met het verkeerde uniform rondlopenquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er lopen nu naar het schijnt 20K buitenlanders rond. Met als ik de plaatjes mag geloven zowel een UKR vlag op hun arm, als die van hun ware nationaliteit.
Wat is het verschil?
Nou, een periode van 6 jaar, waarin we overigens de aanvallen in New York, de inval in Afghanistan, de inval in Irak, aanslagen in Londen en Madrid en nog heel wat gezeik rondom Rusland en Iran hebben gehad!quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:17 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Oke, laat ik stellen de Europese orde en daarbij de relatie met Rusland. Die was tussen laten we zeggen tussen de Joegoslavische oorlog en 2005 ofzo niet slecht.
Dit zou kunnen idd. En dit is ook de status quo, dus laten we maar hopen dat het zijn vruchten gaat afwerpen!quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bedoelt niet laten stoppen?
Nee, omdat die sancties op korte termijn nog wel te handelen zijn. Maar als Putin straks met een Oekraine zit waar voortdurend weerstand is, zijn economie steeds verder achteruit holt door sancties, hij door verslechterende omstandigheden in Rusland steeds meer weerstand vanuit zijn eigen achterban krijgt, waarbij de NAVO militair sterker wordt doordat ze weer serieus gaan investeren, dan heeft hij zichzelf in een hele slechte positie gemanoeuvreerd. Die onhoudbaar is en Rusland steeds meer schade toebrengt. Het is dus niet zo dat zijn positie op termijn er steeds beter gaat uitzien, het tegendeel is waar.
Daarom is het ook helemaal niet nodig om nu te gaan escaleren, want de tijd is in ons voordeel.
Uhm... dat is wat ze zelf zeggen...quote:Op donderdag 10 maart 2022 00:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik denk dat je ze toch echt eerst zelf eens moet lezen![]()
Nog maar eens een quote:
[..]
Uhh, het verschil is is dat wanneer Europa / EU / NAVO / VN echt gaat ingrijpen het binnen 3 dagen klaar is. Met de hele wereld of Oekraïne.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er lopen nu naar het schijnt 20K buitenlanders rond. Met als ik de plaatjes mag geloven zowel een UKR vlag op hun arm, als die van hun ware nationaliteit.
Wat is het verschil?
Jij hebt echt een probleem. Als jij 'nazi' ziet ben je meteen zo getriggerd dat je de overig 90 van de tekst niet meer kan lezen en de kern van het verhaal echt volledig langs je heen gaat.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je blijft dit proberen, die nazi-link?
Van Guardian liveblogquote:UK freezes assets of 7 Russian businessmen including Roman Abramovich
The UK has frozen the assets of seven Russian businessmen including Roman Abramovich, Igor Sechin, Oleg Deripaska and Dmitri Lebedev after they were added to the country’s sanctions list, reports Reuters.
Abramovich is the owner of Chelsea football club, Deripaska has stakes in En+ Group, Sechin is the Chief Executive of Rosneft and Lebedev is Chairman of the Board of Directors of Bank Rossiya.
However, the UK said it had published a licence that allows a number of football-related activities to continue at Chelsea.
“There can be no safe havens for those who have supported Putin*s vicious assault on Ukraine,” the British prime minister, Boris Johnson, said.
A spokesperson for Abramovich told Reuters that they could not comment immediately on the announcement of UK sanctions.
Als je dit soort slimme mensen niet meer in je regering hebt en alles en iedereen alleen nog maar ja wil en kan knikken krijg je dit soort oorlogen helaas.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:51 schreef speknek het volgende:
Alexander Nevzorov (Russische journalist en voormalig parlementslid) tien maanden geleden over de uitkomst van de oorlog. Ja echt tien maanden geleden, niet stiekem nu opgenomen.
https://www.reddit.com/r/(...)ines_war_from_april/
Tja volgens jou staat Putin wel open voor echte onderhandelingen met Oekraine waarbij het een zelfstandig land blijft (minus enkele gebiedjes) en zelfs lid van de EU kan worden. Heb je daar al een signaal van gevonden wat daar concreet naar wijst?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook hier: zijn hier enige bewijzen voor momenteel? Signalen die hier concreet naar wijzen zoals wel maanden van te voren al het geval was omtrent deze oorlog? Volgens mij niet namelijk.
Dus je antwoord is: ja, volgende ronde gewoon weer fris gaan onderhandelen?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt altijd de keuze tussen onderhandelen en de tegenstander militair in een dusdanige positie manoeuvreren dat hij jouw eisen moet accepteren. Dat kun je dan altijd nog zien. Op dit moment lijkt onderhandelen mij de beste optie.
Belarus is nooit 'zichzelf' geweest. Hooguit een keer in 1918-1919, toen de Belarussische Democratische Republiek werd uitgeroepen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik kan niet op tegen zo veel wijsheid.
Ik vond het beter dan nu er een derde wereldoorlog dreigt of misschien officieus al aan de gang is. Maar ieder zijn smaakquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nou, een periode van 6 jaar, waarin we overigens de aanvallen in New York, de inval in Afghanistan, de inval in Irak, aanslagen in Londen en Madrid en nog heel wat gezeik rondom Rusland en Iran hebben gehad!
Nee, fantastische wereldorde.
jaquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus je antwoord is: ja, volgende ronde gewoon weer fris gaan onderhandelen?
Zeg eens "ja" of "nee"?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
De kern van het verhaal is dat je onzin verkondigt. Dat is je gisteren ook al aangetoond.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jij hebt echt een probleem. Als jij 'nazi' ziet ben je meteen zo getriggerd dat je de overig 90 van de tekst niet meer kan lezen en de kern van het verhaal echt volledig langs je heen gaat.
Die volgende ronde is speculatie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus je antwoord is: ja, volgende ronde gewoon weer fris gaan onderhandelen?
Zeg eens "ja" of "nee"?
Erg leuk om een Ikea te nationaliseren zonder dat de voorraad wordt aangevuldquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:54 schreef bitterbal het volgende:
Rusland heeft een lijst met westerse bedrijven opgesteld die genationaliseerd zouden kunnen worden. Op die lijst met 59 namen staan onder meer olie- en gasconcern Shell, autoproducenten Volkswagen en Toyota en meubelwarenhuis IKEA, meldt het Russische nieuwsagentschap Izvestia. De reden daarvoor is dat de ondernemingen zich terugtrokken uit het land vanwege de oorlog in Oekraïne, volgens het Kremlin zonder garanties te geven aan consumenten.
De lijst kan nog worden uitgebreid met meer bedrijven, zei Oleg Pavlov van het Openbaar Consumenten Initiatief, dat de lijst samenstelde. Die is al naar de regering gestuurd. Maar als meer bedrijven stoppen met zakendoen in het land en Russische consumenten zonder garanties achterlaten, komen die volgens Pavlov ook op de lijst te staan.
ad
Leg mij eens uit hoe belegeren en dagelijks kunnen bombarderen van ziekenhuizen in je voordeel werkt qua tijd. Als belegerde danquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die volgende ronde is speculatie.
Wat ik zeg is dat er geen reden is tot escalatie want de tijd werkt in ons voordeel, niet in die van Putin. In elk scenario, of Oekraine nu standhoud of bezet wordt.
En wat ik zeg is dat oorlog een voortzetting is van de politiek, dus dat onderhandelingen hoe dan ook onderdeel zijn er van.
En dat gaat Pudding nooit toestaan, die wil een stembiljet met een door hem goedgekeurde naam, dat is zijn interpretatie van democratie.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oekraine moet ook gewoon democratisch (echt democratisch) en zelfbestuur behouden. Dat lijkt me wel een bottom-line.
Dit had ik niet verwacht.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Rotsvaste vriendschap.
Ruslands positie wordt steeds ongunstiger omdat zijn economie, leger en binnenlandse positie worden uitgehold hoe langer dit duurt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:26 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe belegeren en dagelijks kunnen bombarderen van ziekenhuizen in je voordeel werkt qua tijd. Als belegerde dan
Is Belarus dan lid van de Russische Federatie, de NAVO, de EU of enige andere organisatie waar ik het bestaan niet eens van zou weten?quote:
Wel een beetje een Pavlov reactie om maar gelijk weer te gaan nationaliseren.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:54 schreef bitterbal het volgende:
Rusland heeft een lijst met westerse bedrijven opgesteld die genationaliseerd zouden kunnen worden. Op die lijst met 59 namen staan onder meer olie- en gasconcern Shell, autoproducenten Volkswagen en Toyota en meubelwarenhuis IKEA, meldt het Russische nieuwsagentschap Izvestia. De reden daarvoor is dat de ondernemingen zich terugtrokken uit het land vanwege de oorlog in Oekraïne, volgens het Kremlin zonder garanties te geven aan consumenten.
De lijst kan nog worden uitgebreid met meer bedrijven, zei Oleg Pavlov van het Openbaar Consumenten Initiatief, dat de lijst samenstelde. Die is al naar de regering gestuurd. Maar als meer bedrijven stoppen met zakendoen in het land en Russische consumenten zonder garanties achterlaten, komen die volgens Pavlov ook op de lijst te staan.
ad
Maar MCX...moeilijk zei ook: troepen sturen onder Oekraïense vlag?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
verschil is dat er geen actief dienende militairen met het verkeerde uniform rondlopen
met wat als meerwaarde?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar MCX...moeilijk zei ook: troepen sturen onder Oekraïense vlag?
Maar denken dat het daarna stabiel wordt is hopeloos naief.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:24 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik vond het beter dan nu er een derde wereldoorlog dreigt of misschien officieus al aan de gang is. Maar ieder zijn smaak
Is hier enig bewijs voor? Ik zie dit hele topic vol met allerlei aannames. Rusland gaat Finland, Moldavië en de Baltische staten nog binnenvallen. En Oekraïne moet een tweede Wit-Rusland worden.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:27 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En dat gaat Pudding nooit toestaan, die wil een stembiljet met een door hem goedgekeurde naam, dat is zijn interpretatie van democratie.
Dat zeg ik toch? Ik geef aan dat ik het vooraf niet verwacht had... Misschien mijn reactie nog eens lezenquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Doen ze dat niet?
[..]
Zwitserland sanctioneert de oligarchen de moeder, Zweden heeft ladingen wapens die Saab maakt geleverd?
Het heeft nog wat tijd nodig,
Maar we gaan/moeten langzaam naar het punt dat er niks mis is met bv straaljagers leveren.
Het bewijs speelt zich nu voor ons af.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is hier enig bewijs voor? Ik zie dit hele topic vol met allerlei aannames. Rusland gaat Finland, Moldavië en de Baltische staten nog binnenvallen. En Oekraïne moet een tweede Wit-Rusland worden.
Zwitserland loopt wel vaker met de EU mee wat sancties betreft toch?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Ik geef aan dat ik het vooraf niet verwacht had... Misschien mijn reactie nog eens lezen
Die economie staat er misschien niet goed voor (leger en binnenlandse positie is net zo goed propaganda) maar de Russen hebben in WO 2 laten zien zeer veerkrachtig te kunnen zijn door de binnenlandse grondstoffen cq mogelijkheden om dat te kunnen opvangen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ruslands positie wordt steeds ongunstiger omdat zijn economie, leger en binnenlandse positie worden uitgehold hoe langer dit duurt.
Dat bombarderen van ziekenhuizen (van kindertjes met kanker) is emo-prop en niet relevant in deze.
En, we mogen je nu uit gaan leggen wat een marionetten regering precies is?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Is Belarus dan lid van de Russische Federatie, de NAVO, de EU of enige andere organisatie waar ik het bestaan niet eens van zou weten?
Getroll dus.quote:Sea lioning
Sealioning is a type of trolling or harassment that consists of pursuing people with persistent requests for evidence or repeated questions, while maintaining a pretense of civility and sincerity. It may take the form of "incessant, bad-faith invitations to engage in debate".
Speech gemist? Pudding erkent Oekraïne niet eens als staat en het moet neutraal blijven, maw naar de pijpen van Pudding dansen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is hier enig bewijs voor? Ik zie dit hele topic vol met allerlei aannames. Rusland gaat Finland, Moldavië en de Baltische staten nog binnenvallen. En Oekraïne moet een tweede Wit-Rusland worden.
Hoe slechter het gaat in Rusland, hoe beter de opvolgende deal die China kan maken.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou China dit doen? Wat hebben zij hierbij te winnen?
Je blijft ontkennen dat Lukashenko een handpop van Putin is. Prima, als je dat niet wilt zien dan houdt deze 'discussie' hier gewoon op.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Is Belarus dan lid van de Russische Federatie, de NAVO, de EU of enige andere organisatie waar ik het bestaan niet eens van zou weten?
Zijn ze ook. Maar vergeet niet de bijdrage van met name de VS in WO2. Die was wel doorslaggevend. Als China die rol niet gaat vervullen dan verslechterd de positie van Rusland toch naarmate de tijd verstrijkt.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:31 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Die economie staat er misschien niet goed voor (leger en binnenlandse positie is net zo goed propaganda) maar de Russen hebben in WO 2 laten zien zeer veerkrachtig te kunnen zijn door de binnenlandse grondstoffen cq mogelijkheden.
Weten we zeker dat het in April is opgenomen?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:33 schreef Evenstar het volgende:
Dat filmpje van @:speknek helemaal afgekeken. Holy moly, gast is echt gewoon spot on met alles.
Oh jee, heb ik alweer een groepje trolls achter me aan die mijn woorden uit de context halen en me er op proberen te pakken?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
En, we mogen je nu uit gaan leggen wat een marionetten regering precies is?
Ik acht dat er nog wel een kans is dat China van de slechte kant afstapt. Zij hebben Rusland niet nodig. Wel een goed image in de wereld. Hoewel het natuurlijk gewoon ook schurken zijn, getuige de Oeigoeren kwestie. Maar het feit dat we gewoon Olympisch gingen doen duidt dat we dat allemaal niet zo erg vinden in het westen. Dat is wat er mis is met het westen, moreel superieur maar intussen wel oogje toeknijpen steeds als er economische belangen in het spel zijn. Daar moeten we mee stoppen. Geen WK in Qatar, geen F1 races in criminele oliestaten, China ter verantwoording roepen voor de mensenrechten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Rotsvaste vriendschap.
De context van je woorden is toch dat je een schaamteloze Poetin-apologeet bent die al 2 weken bezig is om de duizenden oorlogsslachtoffers postuum te schofferen met stupide goedpraterij?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh jee, heb ik alweer een groepje trolls achter me aan die mijn woorden uit de context halen en me er op proberen te pakken?
waarom onder Oekrainse vlag?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Russen afmaken.
The more the merrier.
China werd gesmeekt om zich vier jaar eerder dan dat ze zelf wilden kandidaat te spelen. Anders moest het naar Kazachstan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:34 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik acht dat er nog wel een kans is dat China van de slechte kant afstapt. Zij hebben Rusland niet nodig. Wel een goed image in de wereld. Hoewel het natuurlijk gewoon ook schurken zijn, getuige de Oeigoeren kwestie. Maar het feit dat we gewoon Olympisch gingen doen duidt dat we dat allemaal niet zo erg vinden in het westen. Dat is wat er mis is met het westen, moreel superieur maar intussen wel oogje toeknijpen steeds als er economische belangen in het spel zijn. Daar moeten we mee stoppen. Geen WK in Qatar, geen F1 races in criminele oliestaten, China ter verantwoording roepen voor de mensenrechten.
Zeg maar gewoon een ruggengraat opbouwen, dan is het ook veel makkelijker je rug rechthouden en geef je schurkenstaten gewoon geen kans.
Ik zie de rest van de wereld het alweer hebben over 'Het imperialistische westen die zich overal mee bemoeit'. Nee. Het zijn Aziatische problemen, hoe zeer wij ook willen helpen kunnen we en moeten we gewoon niet overal willen helpen en bemoeien.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:34 schreef Perox het volgende:
Zeg maar gewoon een ruggengraat opbouwen, dan is het ook veel makkelijker je rug rechthouden en geef je schurkenstaten gewoon geen kans.
Dat Belarus de langst zittende regering-in-ballingschap heeft is misschien een teken dat Belarus al een tijdje zichzelf niet is geweest.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geef eens inhoudelijk antwoord, ipv hier te denken dat je jezelf de slachtoffer positie aan kan meten.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oh jee, heb ik alweer een groepje trolls achter me aan die mijn woorden uit de context halen en me er op proberen te pakken?
Trolls?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je wordt ook altijd laatste met Poker of niet?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat kan, er zit zeker een risico in, dat valt niet te ontkennen. Minimaal alles wat we aan wapentuig kunnen vinden daar naar toe sturen. Alle vrijwilligers met ervaring hier al optimaal bewapenen en die kant op sturen. Wat mij betreft special forces inzetten onder Oekrainse vlag.
En persoonlijk zou ik ook voor een no-fly zone zijn. Als Putin daadwerkelijk een globale kernoorlog wil beginnen vanwege iets dergelijks, dan zijn we sowieso al fucked. Niet morgen, maar over een jaar of over 2 jaar. Want dan gaat hij de Baltische Staten ook aanpakken in de nabije toekomst.
Link?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:33 schreef Evenstar het volgende:
Dat filmpje van @:speknek helemaal afgekeken. Holy moly, gast is echt gewoon spot on met alles. Hoop dat zijn laatste zinnen ook uitkomen
Ja, origineel is van 11 april 2021.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Weten we zeker dat het in April is opgenomen?
Bullshit. Ik discussieer hier over de politieke zaken rondom de oorlog. Dit is Nieuws & Achtergronden, Hier praten we over politiek, niet over oorlog. Hoewel veel mensen het niet bepaald door schijnen te hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De context van je woorden is toch dat je een schaamteloze Poetin-apologeet bent die al 2 weken bezig is om de duizenden oorlogsslachtoffers postuum te schofferen met stupide goedpraterij?
Ook manschappen ipv alleen materieel/wapens. Onder Oekraïense vlag omdat het dan officieel dus niet een ander (NAVO) land is dat de aanval uitvoert. Ik ben hier zelf ook wel een voorstander van.quote:
Dit mag geen reden zijn om maar niks te doen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Probleem is toch niet dat NAVO confentioneel niet krachtig is? Maar dat Rusland beschikt over wat heet "de rode knop". Dus al wij hebben wij 100 legers, blijft lastig.
https://www.reddit.com/r/(...)ines_war_from_april/ is met Engelse ondertiteling.quote:
Als je geen onderscheid kunt maken tussen speculatie en desinformatie, hou je dan alsjeblieft buiten discussies.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:28 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Is er in de policy iets beschreven over het verspreiden van desinformatie?
Onze Kremlin huis-troll @:retepV is al een paar weken aardig op dreef namelijk.
als je Nederlandse militairen naar Oekraine stuurt is dat een act of war ... doet er niet toe welk vlaggetje ze op de arm hebbenquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ook manschappen ip alleen materieel/wapens. Onder Oekraïense vlag omdat het dan officieel dus niet een ander (NAVO) land is dat de aanval uitvoert. Ik ben hier zelf ook wel een voorstander van.
Ok, dat _ullen we dan vanaf nu maar doen. Is het goed _o?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:42 schreef HSG het volgende:
Willen jullie hier ophouden de letter "z" te gebruiken. Dit is een *eer aanstootgevende letter met een racistische lading.
quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:42 schreef RetepV het volgende:
Waarom wordt dit forum toch de hele tijd gekaapt door mensen die anderen proberen bij een partij te plaatsen? Ga toch naar OOR.
misschien gewoon antwoord geven want hier kan ik niks meequote:Op donderdag 10 maart 2022 10:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien je eigen postjes even teruglezen.
Ah het oude trucje.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:42 schreef RetepV het volgende:
Als je geen onderscheid kunt maken tussen speculatie en desinformatie, hou je dan alsjeblieft buiten discussies.
Je hebt dan ook desinformatie verspreidt, in deze draad nog.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:42 schreef RetepV het volgende:
Waarom wordt dit forum toch de hele tijd gekaapt door mensen die anderen proberen bij een partij te plaatsen? Ga toch naar OOR.
En Tuinkabouter500:
[..]
Als je geen onderscheid kunt maken tussen speculatie en desinformatie, hou je dan alsjeblieft buiten discussies.
Tuurlijk, dat bepaal jij.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Bullshit. Ik discussieer hier over de politieke zaken rondom de oorlog. Dit is Nieuws & Achtergronden, Hier praten we over politiek, niet over oorlog.
Dan snap ik je niequote:Op donderdag 10 maart 2022 10:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien gewoon antwoord geven want hier kan ik niks mee
Maar volop wapens leveren e.d. om de Oekraïners te helpen is géén act of war?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je Nederlandse militairen naar Oekraine stuurt is dat een act of war ... doet er niet toe welk vlaggetje ze op de arm hebben
daarnaast werken Nederlandse militairen voor Nederland, geen Srebrenicaatjes meer pls
Dan krijgen we de bekende 'chinese vrijwilligers'quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je Nederlandse militairen naar Oekraine stuurt is dat een act of war ... doet er niet toe welk vlaggetje ze op de arm hebben
daarnaast werken Nederlandse militairen voor Nederland, geen Srebrenicaatjes meer pls
wat is de meerwaarde van een Oekrains vlaggetje op Nederlandse special forcesquote:
Feitelijk kan dat alleen als wij keuzes maken die niet leuk zijn en die maken dat we stoppen met het profiteren van de voordelen van de globalisering.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:34 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik acht dat er nog wel een kans is dat China van de slechte kant afstapt. Zij hebben Rusland niet nodig. Wel een goed image in de wereld. Hoewel het natuurlijk gewoon ook schurken zijn, getuige de Oeigoeren kwestie. Maar het feit dat we gewoon Olympisch gingen doen duidt dat we dat allemaal niet zo erg vinden in het westen. Dat is wat er mis is met het westen, moreel superieur maar intussen wel oogje toeknijpen steeds als er economische belangen in het spel zijn. Daar moeten we mee stoppen. Geen WK in Qatar, geen F1 races in criminele oliestaten, China ter verantwoording roepen voor de mensenrechten.
Nee, blijkbaar wordt dit door Putin niet zo opgevat.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
Maar volop wapens leveren e.d. om de Oekraïners te helpen is géén act of war?
Nee. Zo werkt dat nou eenmaal. Het heeft ook een naam en wordt in de geschiedenis vaker gebruikt "Proxy war" https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlog_bij_volmachtquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, helemaal prima. Gewoon aan militairen in NATO landen vragen wie echt vrijwillig wil meevechten onder Oekrains commando. Ik gok dat er heel wat vrijwilligers zullen opstaan.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan krijgen we de bekende 'chinese vrijwilligers'
nee?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
Er is heus een F1 seizoen mogelijk in andere landen. Idem dito voor de Olympische spelen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
China werd gesmeekt om zich vier jaar eerder dan dat ze zelf wilden kandidaat te spelen. Anders moest het naar Kazachstan.
Het is niet zo dat er altijd volop keuze is. De F1 idem dito. In Nederland kan dat nu vanwege Max Verstappen, anders zou dat in NL waarschijnlijk ook niet gelukt zijn om een F1-race te organiseren.
Ik heb het niet over inmengen maar leading by example. Dat betekent dus dat je je juist niet inmengt. Maar je principes aan de kant gooien om dan gewoon zaken te gaan doen met landen die de mensenrechten aan hun laars lappen, daar zou je mee moeten stoppen. Dat trekt vanzelf alles recht. Fucking interneringskampen in China, maar sure, wij komen schaatsen hoor, natuurlijk. Sure wij kopen de Chinese spulletjes, want dat is zo fijn goedkoop, wat boeit ons de milieuschade als het maar niet in ONS land is. Dat is zeer kortzichtig en moeten we mee stoppen want er is ook een andere weg. Zal invloed hebben op de welvaart, maar slaap je wel een stuk lekkerder. Het probleem is alleen dat er teveel mensen zijn die prima slapen bij bovenstaande feiten, en het geen hol kan interesseren. De nieuwe generatie gaat dat misschien wel veranderen als ze niet bedorven zijn voordat ze aan de macht komen. Iedereen zeurt maar over het gender equality verhaal en BLM maar het zijn onderwerpen die heel nadrukkelijk spelen bij de nieuwe generatie en die gaan niet alles zomaar accepteren. (Hoop ik).quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:35 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik zie de rest van de wereld het alweer hebben over 'Het imperialistische westen die zich overal mee bemoeit'. Nee. Het zijn Aziatische problemen, hoe zeer wij ook willen helpen kunnen we en moeten we gewoon niet overal willen helpen en bemoeien.
Rusland wordt natuurlijk ook klein gehouden door de westerse landen dmv sancties.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dit mag geen reden zijn om maar niks te doen.
Als Polen aangevallen zou worden, nou dan maar niks doen want dreiging nukes?
Poetin heeft het al jaren en jaren erover dat de Baltische Staten bij Rusland horen, Oekraïne hij ook ziet als een soort Belarus en hij dat allemaal weer in ere wil herstellen.
Dit gaat al terug naar begin jaren 2000, verhalen van ex-nato leiders met gesprekken tussen hun Russische evenaren destijds.
Poetin gebruikt het hele nato gezwets als excuus om zijn eigen falen op economisch gebied te verdoezelen.
Rusland heeft nog steeds (of had) een economie ter grootte van Texas, wat knap is gezien hoe rijk Rusland is in natuurlijke grondstoffen.
Met of zonder navo, Poetin heeft zijn eigen agenda en dat altijd al gehad.
Maw Oekraïne is het eerste gevecht als het ware, hier houdt het echt niet bij op.. op basis van zijn eigen woorden ook nog eens voor en na de inval.
terechtquote:Op donderdag 10 maart 2022 10:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rusland wordt natuurlijk ook klein gehouden door de westerse landen dmv sancties.
Dat zegt hij. Maar wat doet hij?quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, blijkbaar wordt dit door Putin niet zo opgevat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |