Gewoon een centenkwestie idd. De beste radars ter wereld hebben (Thales vml HSAquote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:15 schreef tjoptjop het volgende:
Waarom heeft Nederland die SM-3 eigenlijk niet? Pure bezuiniging?
Want met die nieuwe Thales radar begrijp ik dat dus wel een baan en onderschepping uitgestippelt kan worden. Maar dan moeten de Amerikanen wel de raket afvurenMaar goed, dat is 1 raket, als Putin losgaat zal het een complete barrage zijn en zijn we toch wel de lul.
Of ben ik in een mooi PR-praatje van de marine getrapt?
Ik denk dat Vrouwe Javelin ook over de Stingers gaat.quote:
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:38 schreef fubaaar22 het volgende:
Ben toch wel benieuwd hoe het de komende week in rusland gaat. De sancties zullen ze dan flink gaan voelen en ik vraag mij af of de russen eens gaan denken waarom ze door het westen massal geboycot worden.
Hopenlijk is deze smerig oorlog snel over en krijgen putin en zijn vriendjes allemaal een nieuwe stropdas.
Zou een Javelin ook een laagvliegende helicopter uit de lucht kunnen knallen?quote:
Wat bedoel je? Ik ben militair he, als ik "Javelin" lees denk ik aan dit:quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:37 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat Vrouwe Javelin ook over de Stingers gaat.
Aangezien jij regelmatig post over onderwerpen met betrekking tot militaire aangelegenheden, heb ik wel een vraag voor je: waarom bezuinigt het Westen (m.u.v. wellicht Amerika) op hun krijgsmacht, terwijl wij het rijke gedeelte zijn van de wereld en waarom investeert Rusland zoveel in hun leger, terwijl zij relatief arm zijn (en die sancties komen daar nog bovenop)? Dat is toch roekeloos economisch beleid? Op den duur kan Rusland helemaal geen oorlog meer voeren, omdat gelukkigerwijs hun geld op zal raken. Ik zie de ratio er niet van in: me dunkt dat het logischer is om eerst een economisch stabiel land te worden alvorens men een krijgsmacht van hier tot Tokio wil bouwen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon een centenkwestie idd. De beste radars ter wereld hebben (Thales vml HSA) waar we de halve wereld mee over kunnen kijken maar iets van een effect er tegenover kunnen zetten ho maar...
![]()
Net zoals we geen Tomahawks in LCF'en hebben... Ook een centenkwestie.
Ja, kan wel maar moet je aardig dichtbij zitten en moet de heli ogenschijnlijk stil hangen... Als een heli met flink wat gas vooruit gaat daar kan een ATGM niet tegenaan sturen en met een RPG kun je nooit de juiste voorhoud berekenen... Dat is al lastig met een rijdende tank...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:39 schreef polderturk het volgende:
Zou een Javelin ook een laagvliegende helicopter uit de lucht kunnen knallen?
Zo laag is een RPG zelfs effectief denk ik.
Mooie stropdas om hun nek aan een stevige tak ja.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:38 schreef fubaaar22 het volgende:
Ben toch wel benieuwd hoe het de komende week in rusland gaat. De sancties zullen ze dan flink gaan voelen en ik vraag mij af of de russen eens gaan denken waarom ze door het westen massal geboycot worden.
Hopenlijk is deze smerig oorlog snel over en krijgen putin en zijn vriendjes allemaal een nieuwe stropdas.
https://www.euronews.com/(...)ukraine-s-resistancequote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Ik ben militair he, als ik "Javelin" lees denk ik aan dit:
[ afbeelding ]
Of het komt ze nu nog niet uit om echt hard op burgers te gaan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Die paar Russen, je ziet de verwarring en dat ze liever naar achteren lopen dan schieten op mensen die ze in de ogen kunnen kijken. Die gaan zich toch echt wel afvragen of ze nou echt van die helden en bevrijders zijn. En daar moet het beginnen.
Kan ook hoor, een Strela of een Igla... Maar die hebben voor zover ik weet een proximity fuse erin zitten... Dan was hij wel vlak voor de heli geklapt ipv op impact zoals de Stinger.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:40 schreef luxerobots het volgende:
Is wel waarschijnlijk, maar kan ook een Strela zijn.
Als je je als menigte op 5 man werpt, win je het ook met blote vuisten van wapens. Je moet alleen niet bang zijn te sterven.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:40 schreef Aether het volgende:
The people in Melitopol are so severe that they go with their bare hands against the armed invaders
https://redd.it/t75ajk
Ah zo!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:43 schreef speknek het volgende:
https://www.euronews.com/(...)ukraine-s-resistance
[ afbeelding ]
Zo'n grote groep is het niet: https://redd.it/t75qgyquote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Als je je als menigte op 5 man werpt, win je het ook met blote vuisten van wapens. Je moet alleen niet bang zijn te sterven.
Heeft meer met de idealen van leiders te maken. Poetin wil graag laten zien hoe machtig hij is en wil Rusland als groot rijk, met veel grondgebied.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:41 schreef Grishenko_ het volgende:
Aangezien jij regelmatig post over onderwerpen met betrekking tot militaire aangelegenheden, heb ik wel een vraag voor je: waarom bezuinigt het Westen (m.u.v. wellicht Amerika) op hun krijgsmacht, terwijl wij het rijke gedeelte zijn van de wereld en waarom investeert Rusland zoveel in hun leger, terwijl zij relatief arm zijn (en die sancties komen daar nog bovenop)? Dat is toch roekeloos economisch beleid? Op den duur kan Rusland helemaal geen oorlog meer voeren, omdat gelukkigerwijs hun geld op zal raken. Ik zie de ratio er niet van in: me dunkt dat het logischer is om eerst een economisch stabiel land te worden alvorens men een krijgsmacht van hier tot Tokio wil bouwen.
Maar ik heb daar allemaal geen verstand van, misschien wil jij me verhelderen op dit punt?
Nou, laten wij niet volgen in barbaarse toestanden. Gewoon het gerechtshof in Den Haag diens uitspraak laten doen en dan zal het recht zegevieren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:42 schreef quirina het volgende:
[..]
Mooie stropdas om hun nek aan een stevige tak ja.
Net als Hitler en Stalin ,quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heeft meer met de idealen van leiders te maken. Poetin wil graag laten zien hoe machtig hij is en wil Rusland als groot rijk, met veel grondgebied.
Als je wilt weten hoe Putin denkt dan vond ik de bijdrage van Beatrice de Graaf zeer goed bij #op1quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Net als Hitler en Stalin ,
Poetin begint steeds meer op Kim il Un te lijken ,
Rusland gaat steeds meer geisoleerd worden
Maar om machtig te zijn, heb je ook een stabiele, groeiende economie voor nodig. Dan kan je wel met alle idealen vanuit thuis komen, maar je trekt er weinig zakenpartners ermee aan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heeft meer met de idealen van leiders te maken. Poetin wil graag laten zien hoe machtig hij is en wil Rusland als groot rijk, met veel grondgebied.
In het westen hebben we democratien en doen politici toch net wat meer wat burgers willen, en dan hebben burgers liever welvaart en een nieuwe IPhone dan een (op papier) groot rijk.
Nee het was een stinger. Javelin gaat eerst de hoogte in en stort zich daarna op zijn projectiel. Bovendien is een helikopter te snel daarvoor.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:39 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zou een Javelin ook een laagvliegende helicopter uit de lucht kunnen knallen?
Zo laag is een RPG zelfs effectief denk ik.
Waarom precies vind je deze bijdrage 'zeer goed'?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:51 schreef zoost het volgende:
[..]
Als je wilt weten hoe Putin denkt dan vond ik de bijdrage van Beatrice de Graaf zeer goed bij #op1
[ twitter ]
Je vraagt je af wat Russische soldaten denken als ze een demonstratie zien (anders dan holy shit we zijn fucked). "Wauw, dus je kan ook in opstand tegen je leiders"; of, "democratie is zo zwak, een sterke leider had dit al lang de kop ingedrukt"?quote:
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:08 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Is dit hittezoekend of goed gemikt
Omdat het een (voor mij onbekend) beeld geeft van zijn motieven en gedachtewereld. Een nieuwe / eeuwenoude invalshoek op de clash tussen Oost en West.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:01 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Waarom precies vind je deze bijdrage 'zeer goed'?
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
Heeft iemand een link naar dit filmpje met ondertiteling? Of heeft iemand een vertaling?
Google translatie zegt dat bayraktar Turks is voor vlaggendrager.
In Rusland werken dingen anders. Ze betalen hun leger met grondstoffen die ze verkopen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar om machtig te zijn, heb je ook een stabiele, groeiende economie voor nodig. Dan kan je wel met alle idealen vanuit thuis komen, maar je trekt er weinig zakenpartners ermee aan.
Ik denk ook dat het tijdelijk is, de Oekraners willen niet leven onder het juk van Poetin. En zo'n land bezetten zal duur zijn, vroeg of laat komt die vrijheid dan toch weer terug.quote:Als je macht wil hebben door middel van wapens, is dit enkel maar tijdelijk. En inderdaad, binnen de landsgrenzen zal je wel veel macht krijgen, omdat de bevolking bang is dat die wapens tegen hen worden gekeerd. Maar ik geloof er helemaal niet in dat je dan een waardig gesprekspartner bent op economisch gebied: de Amerikanen lachen de Russen uit als zij beginnen over winstverwachtingen met betrekking tot de dollar of de roebel.
Ja.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:08 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook nietquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:01 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Waarom precies vind je deze bijdrage 'zeer goed'?
Nosop3 is voor de simpele zielen en millennials met spanningsboog van niets.quote:
Javelin werkt met infra rood aanstralenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:08 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
jaquote:
Ik vond dat ook een interessante kijk op Putin. Sowieso een interessante uitzending met ook de Kruif als gast.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:51 schreef zoost het volgende:
[..]
Als je wilt weten hoe Putin denkt dan vond ik de bijdrage van Beatrice de Graaf zeer goed bij #op1
[ twitter ]
Het is alleen geen Javelin.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Javelin werkt met infra rood aanstralen
[..]
ja
Het zou mij niet verbazen dat China ook het strijdtoneel op hun manier gaat betreden. China heeft een wat sterke Rusland nodig om een blok tegen het westen vormen. Door deze oorlog dreigt Rusland enorm verzwakt te raken en China kan in zijn eentje niet op tegen de EU en VS.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:56 schreef Grishenko_ het volgende:
Daarom vind ik China een groter gevaar dan Rusland ooit zal zijn (de dreiging van een atoombom daargelaten), omdat in de toekomst China alles doodleuk kan opkopen en wij als marionetten van het Oosten kunnen dienen. Dat zag je in de vorige eeuw ook bij de Amerikanen die hetzelfde hadden gedaan. Dan creer je een afhankelijkheid vanuit een economische positie en die is vele malen standvastiger dan een dreiging met wapens.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:11 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Nosop3 is voor de simpele zielen en millennials met spanningsboog van niets.
Het aantal aanmeldingen voor de landmacht is met 50% gestegen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Je vraagt je af of de NLse mannen net zondapper zouden vechten. Heb aterk mn twijfels, sws niet in Adam, miss in Rotterdam.
Gezien je defaitisme en voorliefde voor Putin val jij sowieso af.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Je vraagt je af of de NLse mannen net zondapper zouden vechten. Heb aterk mn twijfels, sws niet in Adam, miss in Rotterdam.
Heb je een directe link ajb?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:18 schreef Tijger_m het volgende:
Ik weet niet of het al gemeld is maar de New York Times meld dat er gisteravond laat 14 Amerikaanse C-17's zijn geland bij de Oekrainse grens met wapens voor Oekraine.
Paar doosjes Javelins, Stingers enzo?
6 in plaats van 4?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Het aantal aanmeldingen voor de landmacht is met 50% gestegen.
Ik in ieder geval niet, ik zit eerder in het buitenland dan het koningshuis.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ja, duh.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:21 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/elonmusk/status/1499909806504779779
Heeft hij gelijk?
Natuurlijk, we hebben simpelweg niet zomaar gelijkwaardige alternatieven beschikbaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:21 schreef theunderdog het volgende:
Heeft hij gelijk?
Snap niet helemaal wat ie bedoeld... Natuurlijk kan dat niet? Er zijn simpelweg niet genoeg alternatieven 'online'. Misschien als we nu aan de slag gaan kan het over 10 jaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:21 schreef theunderdog het volgende:
Heeft hij gelijk?
Vechten voor Rutte en Kaag. Ik zou er mijn geld niet op zetten...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Maar de geopolitieke implicatie daarvan is natuurlijk wel dat we, het Westen, dan een keuze moeten maken tussen welke crises we onze aandacht aan besteden. Je kan niet tegelijk n Rusland n Iran n Venezuela sanctioneren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Natuurlijk, we hebben simpelweg niet zomaar gelijkwaardige alternatieven beschikbaar.
Hehheh, 14!!. Sjeezus.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:18 schreef Tijger_m het volgende:
Ik weet niet of het al gemeld is maar de New York Times meld dat er gisteravond laat 14 Amerikaanse C-17's zijn geland bij de Oekrainse grens met wapens voor Oekraine.
Niet te vergeten voor Koning Pils!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vechten voor Rutte en Kaag. Ik zou er mijn geld niet op zetten...
Ik ben een rationeel persoon waarbij levens van mensen in mijn optiek meer waard zijn dan een (tijdelijke) verandering van leiderschap in land, zolang er geen genocide ed plaatsvindt. Ik geloof meer in guerilla en verzet dan in oorlog. De historie heeft uitgewezen dat dit minstens zo effectief is qua verzet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gezien je defaitisme en voorliefde voor Putin val jij sowieso af.
Dat klopt, daarom zijn sommige mensen nu al voor meer handel met Iran, die een week geleden nog tegen waren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar de geopolitieke implicatie daarvan is natuurlijk wel dat we, het Westen, dan een keuze moeten maken tussen welke crises we onze aandacht aan besteden. Je kan niet tegelijk n Rusland n Iran n Venezuela sanctioneren.
Gevind!:quote:
quote:As Russia Pounds Ukraine, NATO Countries Rush In Javelins and Stingers
NEAR UKRAINE’S BORDER — Some 14 wide-bodied aircraft transported a bristling array of Javelin antitank missiles, rocket launchers, guns and ammunition to an airfield near Ukraine’s border on Friday, as the United States and European allies ramped up their efforts to give the Ukrainian military a leg up in battling a foreign enemy that far outguns it.
The top U.S. military adviser to President Biden inspected the weapons transfer operation in an unannounced trip, meeting with troops and personnel from 22 countries who were working around the clock to unload the armaments for transport by land to the Ukrainian forces.
The American weaponry, which included the Javelins as well as small arms and munitions, was part of a $350 million package that Mr. Biden authorized on Saturday; within two days, one official said, the deliveries were landing at an airfield near the border that can process 17 airplanes a day. What began as a trickle — with only two or three planes arriving a day — is now a steady flow, the official said, with 14 loads from one airfield alone.
https://www.nytimes.com/2(...)ukraine-weapons.html
Niet voor je huis, haard en gezin?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vechten voor Rutte en Kaag. Ik zou er mijn geld niet op zetten...
Maar die winst over de grondstoffen, die zeer profijtelijk zijn, kan worden ingezet om bepaalde inkomstenstromingen vast te zetten. Uiteraard heeft Rusland geen "markt", zoals wij dat kennen, maar in tegenstelling tot vroeger, alwaar ze enkel de publieke sector kende, heeft Rusland de poorten geopend voor de private sector. Daar zijn een heleboel mensen, lees vriendjes van Poetin, rijk door geworden en in potentie zou dat een enorme welvaartsstijging kunnen betekenen voor de bevolking.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Rusland werken dingen anders. Ze betalen hun leger met grondstoffen die ze verkopen.
[..]
Daar geef ik je gelijk in. Maar is Poetin dan zo blind om dat zelf niet in te zien? Is hij geradicaliseerd, leeft hij in een fantasiewereld? Hij lijkt me diplomatisch als strategisch van een dergelijk niveau om te snappen dat hij zijn eigen vonnis heeft getekend.quote:Ik denk ook dat het tijdelijk is, de Oekraners willen niet leven onder het juk van Poetin. En zo'n land bezetten zal duur zijn, vroeg of laat komt die vrijheid dan toch weer terug.
Zeker weten. Onhaalbare zaken moet je, zeker in dit soort tijden, niet haalbaar willen maken qua forceren. Het is wel ff mooi geweest met al dat klimaatgedram, we hebben grotere problemen op dit moment.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:21 schreef theunderdog het volgende:
Heeft hij gelijk?
Wat heeft China aan een ingestorte Westerse afzetmarkt?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen dat China ook het strijdtoneel op hun manier gaat betreden. China heeft een wat sterke Rusland nodig om een blok tegen het westen vormen. Door deze oorlog dreigt Rusland enorm verzwakt te raken en China kan in zijn eentje niet op tegen de EU en VS.
Multicultureel helpt, waarschijnlijk, niet mee. Zou me niks verbazen als er meer Nederlandse moslims naar Syri zijn gereist dan dat er in het Nederlandse leger zitten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Het is in elk land hetzelfde. Actrices, zangers moet het worden verboden hun politieke mening te uiten.quote:
Want die raak je kwijt als Russisch-gezinde president leiderschap overneemt? Ik snap dat het niet de voorkeursoptie is, maar is niet alsof hele bevolking gaat worden uitgemoord onder Putin.quote:
Inderdaad die eeuwige strijd om de ziel van het Christendom.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:51 schreef zoost het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja en nee. Vergeet niet dat de meeste export in China vanuit Europa en VS komt. Economisch gezien is Rusland eerder een blok aan het been voor China.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen dat China ook het strijdtoneel op hun manier gaat betreden. China heeft een wat sterke Rusland nodig om een blok tegen het westen vormen. Door deze oorlog dreigt Rusland enorm verzwakt te raken en China kan in zijn eentje niet op tegen de EU en VS.
Het gaat niet om de afzetmarkt. Het gaat om de politieke en militaire deel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat heeft China aan een ingestorte Westerse afzetmarkt?
Zou wel de stats willen zien van hoeveel C17s er dagelijks landen want dat kan natuurlijk nooit alleen Javalins en Stingers zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:18 schreef Tijger_m het volgende:
Zo, jij bent een partij naef.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Want die raak je kwijt als Russisch-gezinde president leiderschap overneemt? Ik snap dat het niet de voorkeursoptie is, maar is niet alsof hele bevolking gaat worden uitgemoord onder Putin.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Want die raak je kwijt als Russisch-gezinde president leiderschap overneemt? Ik snap dat het niet de voorkeursoptie is, maar is niet alsof hele bevolking gaat worden uitgemoord onder Putin.
Simpel gezegd; zelfverrijking.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:26 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar die winst over de grondstoffen, die zeer profijtelijk zijn, kan worden ingezet om bepaalde inkomstenstromingen vast te zetten. Uiteraard heeft Rusland geen "markt", zoals wij dat kennen, maar in tegenstelling tot vroeger, alwaar ze enkel de publieke sector kende, heeft Rusland de poorten geopend voor de private sector. Daar zijn een heleboel mensen, lees vriendjes van Poetin, rijk door geworden en in potentie zou dat een enorme welvaartsstijging kunnen betekenen voor de bevolking.
Maar nee hoor, onze onvriendelijke buurman wil koste wat het kost de bevolking arm en zwijgzaam houden. Dan word je ook nooit een serieuze economische concurrent van Europa en Amerika. Daarom vermoed ik dat Poetin met jaloerse ogen keek naar Oekrane, omdat de democratie, weliswaar mondjesmaat maar toch, wl voor een welvaartsstijging zorgde binnen de bevolking. Daar mag de modale Russische burger geen weet van hebben uiteraard, want dadelijk krijgen zij ook hang naar een democratie en dat zal het einde betekenen van de oligarchie in Rusland.
Maar dan snap ik vooralsnog niet waarom Poetin nooit heeft genvesteerd in diens economie: land en burgers heeft hij genoeg; als er ook maar op enige manier inzet zou worden getoond op dat vlak, zou Rusland binnen een decennia gemakkelijk kunnen stijgen in de top tien rijkste landen ter wereld. Puur omdat ze een groot grondgebied hebben met meer inwoners dan Frankrijk en Duitsland bij elkaar.
[..]
Daar geef ik je gelijk in. Maar is Poetin dan zo blind om dat zelf niet in te zien? Is hij geradicaliseerd, leeft hij in een fantasiewereld? Hij lijkt me diplomatisch als strategisch van een dergelijk niveau om te snappen dat hij zijn eigen vonnis heeft getekend.
Het doet me denken aan de inval van Napoleon in Rusland, toen ze hartje winter gingen vertrekken om de boel te veroveren. Ook zo'n gigantische militaire blunder.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Oekraine wordt een hele grote battle groundquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zou wel de stats willen zien van hoeveel C17s er dagelijks landen want dat kan natuurlijk nooit alleen Javalins en Stingers zijn.
Amerika bereid zich voor op een heftige escalatie lijkt me. Sowieso als kerncentrales dreigen een 2e Chernobyl te worden die heel Europa gaan bestralen dan zijn ze wel gedwongen om in te grijpen. Moet je ook mannetjes klaar hebben staan om direct in te grijpen.
Ja, ik denk niet dat je die gaat krijgen op dit moment, de NYT mag niet eens zeggen waar ze precies zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zou wel de stats willen zien van hoeveel C17s er dagelijks landen want dat kan natuurlijk nooit alleen Javalins en Stingers zijn.
Amerika bereid zich voor op een heftige escalatie lijkt me. Sowieso als kerncentrales dreigen een 2e Chernobyl te worden die heel Europa gaan bestralen dan zijn ze wel gedwongen om in te grijpen. Moet je ook mannetjes klaar hebben staan om direct in te grijpen.
Pudding is niet genteresseerd in zijn eigen bevolking.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:26 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar die winst over de grondstoffen, die zeer profijtelijk zijn, kan worden ingezet om bepaalde inkomstenstromingen vast te zetten. Uiteraard heeft Rusland geen "markt", zoals wij dat kennen, maar in tegenstelling tot vroeger, alwaar ze enkel de publieke sector kende, heeft Rusland de poorten geopend voor de private sector. Daar zijn een heleboel mensen, lees vriendjes van Poetin, rijk door geworden en in potentie zou dat een enorme welvaartsstijging kunnen betekenen voor de bevolking.
Maar nee hoor, onze onvriendelijke buurman wil koste wat het kost de bevolking arm en zwijgzaam houden. Dan word je ook nooit een serieuze economische concurrent van Europa en Amerika. Daarom vermoed ik dat Poetin met jaloerse ogen keek naar Oekrane, omdat de democratie, weliswaar mondjesmaat maar toch, wl voor een welvaartsstijging zorgde binnen de bevolking. Daar mag de modale Russische burger geen weet van hebben uiteraard, want dadelijk krijgen zij ook hang naar een democratie en dat zal het einde betekenen van de oligarchie in Rusland.
Maar dan snap ik vooralsnog niet waarom Poetin nooit heeft genvesteerd in diens economie: land en burgers heeft hij genoeg; als er ook maar op enige manier inzet zou worden getoond op dat vlak, zou Rusland binnen een decennia gemakkelijk kunnen stijgen in de top tien rijkste landen ter wereld. Puur omdat ze een groot grondgebied hebben met meer inwoners dan Frankrijk en Duitsland bij elkaar.
[..]
Daar geef ik je gelijk in. Maar is Poetin dan zo blind om dat zelf niet in te zien? Is hij geradicaliseerd, leeft hij in een fantasiewereld? Hij lijkt me diplomatisch als strategisch van een dergelijk niveau om te snappen dat hij zijn eigen vonnis heeft getekend.
Het doet me denken aan de inval van Napoleon in Rusland, toen ze hartje winter gingen vertrekken om de boel te veroveren. Ook zo'n gigantische militaire blunder.
Niet dat ze voor jou gaan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:31 schreef michaelmoore het volgende:
wij krijgen alle oekrainse vrouwen hier
Javelin heeft 2 modus, de top attack waar jij het over hebt en de direct attack modus. Deze laatste is geschikt voor helicopters. En een Javelin gaat sneller dan een helicopter.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:57 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee het was een stinger. Javelin gaat eerst de hoogte in en stort zich daarna op zijn projectiel. Bovendien is een helikopter te snel daarvoor.
Je zal alleen een cursus Russisch moeten doenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Klimaatgedram had juist harder gemoeten. Dan waren we nu waarschijnlijk al veel onafhankelijker van olie van rusland.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:27 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Zeker weten. Onhaalbare zaken moet je, zeker in dit soort tijden, niet haalbaar willen maken qua forceren. Het is wel ff mooi geweest met al dat klimaatgedram, we hebben grotere problemen op dit moment.
Vroeger zei men; the pen is mightier than the sword.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Het gaat niet om de afzetmarkt. Het gaat om de politieke en militaire deel.
Misschien geeft 'ie zich overquote:
Dat laatste proberen ze ook hoor? $40k als je je overgeeft als Russische soldaatquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vroeger zei men; the pen is mightier than the sword.
Nu kun je pen vervangen door economy.
Misschien moeten wij gewoon melden dat we de soldij van de soldaten vertienvoudigen als ze direct overlopen. Gewoon omkopen dus.
Zou nog de goedkoopste optie kunnen zijn.
Flink heen en weer gevlogen tussen Wit-Rusland en Rusland de afgelopen dagenquote:
Qua afhankelijkheid ben ik het volledig met je eens hoor. Alleen i.p.v. harder, had het vooral eerder gemoeten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klimaatgedram had juist harder gemoeten. Dan waren we nu waarschijnlijk al veel onafhankelijker van olie van rusland.
We importeren ook veel minder olie van bv Iran nu. Heeft ook niks met het klimaat te maken, noch met gedram, maar omdat Ome Trump sancties erop heeft gezet.
probleem is vooral dat iedereen (vooral duitsland) opeens van kernenergie af wou. Dat was een slechte stap denk ik. maar daarvan willen afstappen had weinig met klimaat te maken.
Of ze vallen Brighton Beach, New York binnen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Misschien geeft 'ie zich over
Of ze hebben er een kernwapen onder gehangen
Met angst vooralquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klimaatgedram had juist harder gemoeten. Dan waren we nu waarschijnlijk al veel onafhankelijker van olie van rusland.
We importeren ook veel minder olie van bv Iran nu. Heeft ook niks met het klimaat te maken, noch met gedram, maar omdat Ome Trump sancties erop heeft gezet.
probleem is vooral dat iedereen (vooral duitsland) opeens van kernenergie af wou. Dat was een slechte stap denk ik. maar daarvan willen afstappen had weinig met klimaat te maken.
Lekker makkelijk roepen zegquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:39 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Qua afhankelijkheid ben ik het volledig met je eens hoor. Alleen i.p.v. harder, had het vooral eerder gemoeten.
Regeren is immers vooruitzien.
Of hij wijkt snel van z'n route af en doet een kamikazeactie op Pearl Harbor. Is maar een klein stukje verderquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:39 schreef Aether het volgende:
[..]
Of ze vallen Brighton Beach, New York binnen.
Jij denkt dat de Oekraners in Oekrane beter behandeld worden dan de Russen in Rusland?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
In de eerdere jaren van Poetins regime is er wel geprobeerd om te investeren in de economie. En het lukte aardig, natuurlijk is Poetin corrupt en moest je tot zijn cirkel horen om te profiteren (of je mocht in ieder geval geen tegenstander van hem zijn).quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:26 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat meespeelt, succesvolle democratisch landen aan Poetins grens kunnen burgers natuurlijk op verkeerde ideen brengen (in zijn ogen).quote:Maar nee hoor, onze onvriendelijke buurman wil koste wat het kost de bevolking arm en zwijgzaam houden. Dan word je ook nooit een serieuze economische concurrent van Europa en Amerika. Daarom vermoed ik dat Poetin met jaloerse ogen keek naar Oekrane, omdat de democratie, weliswaar mondjesmaat maar toch, wl voor een welvaartsstijging zorgde binnen de bevolking. Daar mag de modale Russische burger geen weet van hebben uiteraard, want dadelijk krijgen zij ook hang naar een democratie en dat zal het einde betekenen van de oligarchie in Rusland.
Met een economie die het vooral van de verkoop van grondstoffen moet hebben, heb je weinig aan veel inwoners, dan moet de winst alleen maar met meer mensen gedeeld worden (overigens hebben Duitsland en Frankrijk samen wel nipt meer inwoners dan Rusland).quote:Maar dan snap ik vooralsnog niet waarom Poetin nooit heeft genvesteerd in diens economie: land en burgers heeft hij genoeg; als er ook maar op enige manier inzet zou worden getoond op dat vlak, zou Rusland binnen een decennia gemakkelijk kunnen stijgen in de top tien rijkste landen ter wereld. Puur omdat ze een groot grondgebied hebben met meer inwoners dan Frankrijk en Duitsland bij elkaar.
Ja, ik denk dat Poetin oprecht gedacht heeft dat de burgers zijn leger, in ieder geval op de Donbas en in het oosten van Oekrane, welkom geheten hadden.quote:Daar geef ik je gelijk in. Maar is Poetin dan zo blind om dat zelf niet in te zien? Is hij geradicaliseerd, leeft hij in een fantasiewereld? Hij lijkt me diplomatisch als strategisch van een dergelijk niveau om te snappen dat hij zijn eigen vonnis heeft getekend.
Militair valt Oekrane wel in te nemen. Dat was bij de aanval van Napoleon al lastiger. Het probleem zal hem er in de periode erna zitten. Wat mij betreft lijkt het dus ook meer op de Russen in Afghanistan en de Amerikanen in Vietnam.quote:Het doet me denken aan de inval van Napoleon in Rusland, toen ze hartje winter gingen vertrekken om de boel te veroveren. Ook zo'n gigantische militaire blunder.
Lekker makkelijk afhankelijk zijn van landen die een bedreiging vormen voor ons allen.quote:
Heb je enig idee waar Pearl Harbor ligt?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Of hij wijkt snel van z'n route af en doet een kamikazeactie op Pearl Harbor. Is maar een klein stukje verder
Jongen jij wist geeneens dat Oekrane in Europa ligtquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Die kerncentrale h?
Dat volgden wij toen savonds. Daar werd niet gericht op geschoten voor zover ik weet. Maar de omgeving werd geannexeerd.
Nu 2 dagen later schreeuwt de 2e kamer in paniek moord en brand. Dat is met de juiste intel echt wel een beetje achterlijk om zo te zien.
Mijn punt is dat het heel makkelijk is om dit nu te roepen. Wat heb jij in het verleden gedaan om te zorgen dat dit niet het geval was?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:44 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Lekker makkelijk afhankelijk zijn van landen die een bedreiging vormen voor ons allen.
Groetjes, our so-called leaders.
Nee dus.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:44 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Heb je enig idee waar Pearl Harbor ligt?
Uiteraard. Vandaar m'n reactie dat het maar iets verder isquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:44 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Heb je enig idee waar Pearl Harbor ligt?
Poetin is geradicaliseerd. Toen hij pas aan de macht kwam heeft hij wel een deel van de puinhopen die Jeltsin gemaakt had opgeruimd. En zo dachten velen.quote:
De mensen die denken dat we 'dankzij klimaatgedram' afhankelijk zijn van Russisch gas. Net zoals de mensen die roepen dat we nu maar even minder moeten investeren in hernieuwbare energie. Ja, nee, dat gaat helpen in de strijd tegen afhankelijkheid van gas.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja ok, dat is net zoiets als zeggen dat Zuid-Afrika maar iets verder is dan Egypte.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Uiteraard. Vandaar m'n reactie dat het maar iets verder is
Je wil geen klimaatgedram maar ook niet afhankelijk zijn van andere landen die gas en olie hebben? Dat wordt best lastig dan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:44 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Lekker makkelijk afhankelijk zijn van landen die een bedreiging vormen voor ons allen.
Groetjes, our so-called leaders.
Klopt. Het was dan ook totaal niet serieus.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:46 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ja ok, dat is net zoiets als zeggen dat Zuid-Afrika maar iets verder is dan Egypte.
Is ook zoquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:46 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ja ok, dat is net zoiets als zeggen dat Zuid-Afrika maar iets verder is dan Egypte.
Het enige waar China momenteel op aast, politiek en militair gezien, is Taiwan en de controle over de Zuid-Chinese zee. De rest zal hun een spreekwoordelijke worst wezen. Dat zie je ook aan hun hele politieke houding de afgelopen twintig jaar: ze houden hun kop en kopen ondertussen de boel op. Dat blijkt een zeer succesvolle strategie te zijn geweest, dus waarom zouden ze dat veranderen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Het gaat niet om de afzetmarkt. Het gaat om de politieke en militaire deel.
Zelfverrijking? Maar dan op het moment spreme gaan lopen weeklagen dat de buurlanden het economisch beter doen dan Rusland zelf en dat deze 'gedenazificeerd' dienen te worden door massale bombardementen, of de weeklagen dat Rusland ineens het derde Rome dient te worden en Poetin zichzelf ziet als 'redder van de Russische ziel'.quote:
Nee, dat blijkt: hij is alleen genteresseerd in zichzelf en behartigt enkel zijn eigen belangen. Maar zoals ik bovenstaand heb verwoord, vraag ik me af waarom hij zich zo plots opwerpt als de redder van de Russische bevolking?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Pudding is niet genteresseerd in zijn eigen bevolking.
hetzelfde als stalinquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Poetin is geradicaliseerd. Toen hij pas aan de macht kwam heeft hij wel een deel van de puinhopen die Jeltsin gemaakt had opgeruimd. En zo dachten velen.
Maar op de een of andere manier is hij compleet de weg kwijt geraakt. Maar het blijft Rusland. En net als China kijken die toch met een andere bril op de wereld dan het westen. En dat zal wel nooit veranderen. Ver vandaan blijven dus. En minder afhankelijk worden van een Ruskand en China is daarbij noodzakelijk.
En bij Poetin is dat het herstellen van de USSR en een combinatie van geopolitiek zoals grondstoffen, graan etc.
De enige hoop die ik heb is een coup om Poetin te verwijderen. Maar dan blijft het alsnog de vraag wie gaat hem opvolgen. Een Ruskand in chaos zoals een Irak, Libi staan we ook niet op te wachten.
Uh, dat is 8000 km verderop.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Of hij wijkt snel van z'n route af en doet een kamikazeactie op Pearl Harbor. Is maar een klein stukje verder
Ja sorry, maar sommige users kramen hier zoveel onzin uit dat een dergelijke post lastig te beoordelen isquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Klopt. Het was dan ook totaal niet serieus.
Dat laatste uiteraard, de man wil groots de geschiedenis ingaan en heeft zijn waanideen nu omgezet in daden, er zijn alleen maar slachtoffers, zoals altijd met dit soort engnekken, de geschiedenis staat er vol mee en het komt keer op keer terug. Dit eindigt alleen met zijn dood en dat zullen de Russen toch echt zelf moeten doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:47 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het enige waar China momenteel op aast, politiek en militair gezien, is Taiwan en de controle over de Zuid-Chinese zee. De rest zal hun een spreekwoordelijke worst wezen. Dat zie je ook aan hun hele politieke houding de afgelopen twintig jaar: ze houden hun kop en kopen ondertussen de boel op. Dat blijkt een zeer succesvolle strategie te zijn geweest, dus waarom zouden ze dat veranderen?
Daarnaast heeft het er alle schijn van dat Rusland en China ook cultureel verbonden is dankzij het communisme. Maar laat je je niets wijsmaken: die twee landen hebben sinds de aanvang van het socialisme een geniepige, onderlinge concurrentiestrijd wie het meest en best communistisch is van de twee. Historisch en cultureel hebben ze aan elkaar een broertje dood. Het is vooral dankzij de geografische ligging en de achterliggende ideologie dat beide landen handelen met elkaar.
[..]
Zelfverrijking? Maar dan op het moment spreme gaan lopen weeklagen dat de buurlanden het economisch beter doen dan Rusland zelf en dat deze 'gedenazificeerd' dienen te worden door massale bombardementen, of de weeklagen dat Rusland ineens het derde Rome dient te worden en Poetin zichzelf ziet als 'redder van de Russische ziel'.
Begrijp me niet verkeerd, want het is zeker zelfverrijking geweest. Maar hij kon ook de komende jaren de vorige situatie laten bestaan, zoals ie was, en dan had hij zich ng meer kunnen verrijken.
Dus dan is mijn wedervraag: waarom heeft hij zijn bevolking economisch laten creperen om nu te spelen alsof hij hun redder is? Want dat vind ik ernstig megalomaan.
[..]
Nee, dat blijkt: hij is alleen genteresseerd in zichzelf en behartigt enkel zijn eigen belangen. Maar zoals ik bovenstaand heb verwoord, vraag ik me af waarom hij zich zo plots opwerpt als de redder van de Russische bevolking?
Zou het mogelijk een bliksemafleider kunnen zijn geweest om de interne problemen te maskeren? In die opzet heeft hij immers hopeloos gefaald.
Wel even melden dat je die quote van Einstein hebt gejat he? Hoevaak die al niet voorbij gekomen isquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog zullen uitvechten. Maar weet wel zeker dat de vierde wereldoorlog met stokken en stenen zullen zijn.
Albert?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog zullen uitvechten. Maar weet wel zeker dat de vierde wereldoorlog met stokken en stenen zullen zijn.
Bedankt Einsteinquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Raak je als vrouw liever je man kwijt of je democratische rechten?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:41 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Oekraners in Oekrane beter behandeld worden dan de Russen in Rusland?
Of heb je je hoofd in je reet zitten?
Denk jij dat ik niet wist dat Oekrane in Europa ligt?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jongen jij wist geeneens dat Oekrane in Europa ligt
Dit zie ik ook als de enige oplossing. Uit zichzelf zal Poetin niet stoppen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Poetin is geradicaliseerd. Toen hij pas aan de macht kwam heeft hij wel een deel van de puinhopen die Jeltsin gemaakt had opgeruimd. En zo dachten velen.
Maar op de een of andere manier is hij compleet de weg kwijt geraakt. Maar het blijft Rusland. En net als China kijken die toch met een andere bril op de wereld dan het westen. En dat zal wel nooit veranderen. Ver vandaan blijven dus. En minder afhankelijk worden van een Rusland en China is daarbij noodzakelijk.
En bij Poetin is dat het herstellen van de USSR en een combinatie van geopolitiek zoals grondstoffen, graan etc.
De enige hoop die ik heb is een coup om Poetin te verwijderen. Maar dan blijft het alsnog de vraag wie gaat hem opvolgen. Een Rusland in chaos zoals een Irak, Libi staan we ook niet op te wachten.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk jij dat ik niet wist dat Oekrane in Europa ligt?
Achteraf is het natuurlijk een grapje geweest.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Europa begint nu pas te beseffen dat ze veel te afhankelijk zijn van andere werelddelen.
Bv graan kwam allemaal uit Oekrane (groot gedeelte iig)
Moet ik mijn kinderen zonder verzet laten opgroeien in onderdrukking? Dat is geen leven.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:51 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Raak je als vrouw liever je man kwijt of je democratische rechten?
Ik denk dat ze dat ook niet doen en alleen het laatste stuk over de VS vliegen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:52 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ik dacht dat er geen Russische vliegtuigen over Canada mochten vliegen?
Dat is het oorspronkelijk flightplan van voor het gedonder, live kijken dan zul je zien dat 'ie gaat afwijken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:52 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ik dacht dat er geen Russische vliegtuigen over Canada mochten vliegen?
Ik denk dat deze oorlog juist heel kort gaat worden. Het onderhoud van hun leger materieel is niet in orde waardoor alle voertuigen mankementen vertonen. Logistiek is niet in orde, de troepen hebben geen brandstof en voedsel. Motivatie is niet in orde, de troepen willen daar helemaal niet zijn en ze zijn ongetrainde dienstplichtigen. Ze komen mankracht tekort en halen nu diverse troepen van andere terug locaties terug (Wagner uit Syrie, mariniers uit Kalingrad). Ze worden geboycot dus krijgen ook geen grondstoffen meer om wapens te maken. De economie staat op instorten.quote:
Is het niet de kortste route?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat is het oorspronkelijk flightplan van voor het gedonder, live kijken dan zul je zien dat 'ie gaat afwijken.
Slaaf worden of je kop gaat eraf. Zie Stalin.quote:
Ja, maar Canada is een no-fly-zone voor Russische vliegtuigen.quote:
Ik help het je hopen, maar ik ga er vanuit dat ie minimaal maanden duurt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik denk dat deze oorlog juist heel kort gaat worden. Het onderhoud van hun leger materieel is niet in orde waardoor alle voertuigen mankementen vertonen. Logistiek is niet in orde, de troepen hebben geen brandstof en voedsel. Motivatie is niet in orde, de troepen willen daar helemaal niet zijn en ze zijn ongetrainde dienstplichtigen. Ze komen mankracht tekort en halen nu diverse troepen van andere terug locaties terug (Wagner uit Syrie, mariniers uit Kalingrad). Ze worden geboycot dus krijgen ook geen grondstoffen meer om wapens te maken. De economie staat op instorten.
Slaaf is wel een beetje gechargeerd. Ben je al wel eens in Rusland geweest? De omstandigheden qua democratie zijn er beter dan in China of bijv Turkije, toch zijn we daar minder kritisch op. Dat vind ik vreemd.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Slaaf worden of je kop gaat eraf. Zie Stalin.
Nee want graan wordt nu slecht verkrijgbaar omdat de EU dit niet voldoende verbouwd en men afhankelijk was van een niet EU land.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Achteraf is het natuurlijk een grapje geweest.
quote:
Paar slimme mensen hierzoquote:
Het argument dat Poetin uitspreekt, hoeft natuurlijk niet het argument te zijn dat hij daadwerkelijk heeft. Zelfverrijking hoeft trouwens niet alleen financieel te zijn, uitbreiding van macht kan ook als een vorm van zelfverrijking gezien worden. Dat je niet alleen geld, maar ook landen bezit.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:47 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het enige waar China momenteel op aast, politiek en militair gezien, is Taiwan en de controle over de Zuid-Chinese zee. De rest zal hun een spreekwoordelijke worst wezen. Dat zie je ook aan hun hele politieke houding de afgelopen twintig jaar: ze houden hun kop en kopen ondertussen de boel op. Dat blijkt een zeer succesvolle strategie te zijn geweest, dus waarom zouden ze dat veranderen?
Daarnaast heeft het er alle schijn van dat Rusland en China ook cultureel verbonden is dankzij het communisme. Maar laat je je niets wijsmaken: die twee landen hebben sinds de aanvang van het socialisme een geniepige, onderlinge concurrentiestrijd wie het meest en best communistisch is van de twee. Historisch en cultureel hebben ze aan elkaar een broertje dood. Het is vooral dankzij de geografische ligging en de achterliggende ideologie dat beide landen handelen met elkaar.
[..]
Zelfverrijking? Maar dan op het moment spreme gaan lopen weeklagen dat de buurlanden het economisch beter doen dan Rusland zelf en dat deze 'gedenazificeerd' dienen te worden door massale bombardementen, of de weeklagen dat Rusland ineens het derde Rome dient te worden en Poetin zichzelf ziet als 'redder van de Russische ziel'.
Begrijp me niet verkeerd, want het is zeker zelfverrijking geweest. Maar hij kon ook de komende jaren de vorige situatie laten bestaan, zoals ie was, en dan had hij zich ng meer kunnen verrijken.
Dus dan is mijn wedervraag: waarom heeft hij zijn bevolking economisch laten creperen om nu te spelen alsof hij hun redder is? Want dat vind ik ernstig megalomaan.
[..]
Nee, dat blijkt: hij is alleen genteresseerd in zichzelf en behartigt enkel zijn eigen belangen. Maar zoals ik bovenstaand heb verwoord, vraag ik me af waarom hij zich zo plots opwerpt als de redder van de Russische bevolking?
Zou het mogelijk een bliksemafleider kunnen zijn geweest om de interne problemen te maskeren? In die opzet heeft hij immers hopeloos gefaald.
Met 77 ton laadvermogen schiet dat aardig op.quote:
Ja en straks doen we het in Frankrijk, heeft Frankrijk een slechte oogst en dan is het probleem opeens dat we niet genoeg graan in de benelux maakten, en daarna niet in Nederland en uiteindelijk dat niet iedereen een graanplant in zijn achtertuin heeft.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee want graan wordt nu slecht verkrijgbaar omdat de EU dit niet voldoende verbouwd en men afhankelijk was van een niet EU land.
Niet gestemd op partijen die deze afhankelijkheid blijven faciliteren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het heel makkelijk is om dit nu te roepen. Wat heb jij in het verleden gedaan om te zorgen dat dit niet het geval was?
Vanuit Zelensky is het allemaal prima te begrijpen maar een noflyzone handhaven betekent WO3, als die nukes er niet zouden zijn was die noflyzone allang geregeld.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:57 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Ik vind het echt bizar dat mensen zo makkelijk pleiten voor militair ingrijpen van de Navo. Of ze hebben geen benul van de gigantische risico's, of ze vinden het Oekraine waard om heel de wereld in oorlog en zak en as te storen en een kernwapenoorlog uit te lokken.
En ja, de dreiging van kernwapens mag ons er niet van weerhouden om weerstand te bieden aan Poetin. Maar de grens waarbij we oorlog gaan voeren met Rusland ligt bij een aanval op Navo grondgebied. Daar hebben we ons als Westen aan verbonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
Niet per se toch? Bij een aanval van Rusland slaat de Navo terug. Maar als ze willen kunnen ze toch ook zelf beginnen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:57 schreef Breekfast het volgende:
Maar de grens waarbij we oorlog gaan voeren met Rusland ligt bij een aanval op Navo grondgebied. Daar hebben we ons als Westen aan verbonden.
(bijna) niets dus.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:59 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Niet gestemd op partijen die deze afhankelijkheid blijven faciliteren.
Tevens woning gesoleerd naar de meest recente normen, weinig autorijden, geen vliegreizen maken, niet voortplanten
True.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:49 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ja sorry, maar sommige users kramen hier zoveel onzin uit dat een dergelijke post lastig te beoordelen is
Ik zag op Sky News dat het zeer waarschijnlijk binnen nu en twee weken veel moeilijker zal worden om wapens via Polen het land in te krijgen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:58 schreef vipergts het volgende:
[..]
Met 77 ton laadvermogen schiet dat aardig op.
Hadden ze het gisteren bij M ook al over ja.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zag op Sky News dat het zeer waarschijnlijk binnen nu en twee weken veel moeilijker zal worden om wapens via Polen het land in te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brutal. Fucking. Metal.
Wat een kutleven.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:59 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Niet gestemd op partijen die deze afhankelijkheid blijven faciliteren.
Tevens woning gesoleerd naar de meest recente normen, weinig autorijden, geen vliegreizen maken, niet voortplanten
Je bent als EU een natie en wanneer “the shit hits the fan”dus verbonden aan elkaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja en straks doen we het in Frankrijk, heeft Frankrijk een slechte oogst en dan is het probleem opeens dat we niet genoeg graan in de benelux maakten, en daarna niet in Nederland en uiteindelijk dat niet iedereen een graanplant in zijn achtertuin heeft.
Plus dat je het daar over Europa had, niet de EU.
Goh, onbetrouwbare Russen is al een poosje een pleonasme.quote:
*warenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:57 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Slaaf is wel een beetje gechargeerd. Ben je al wel eens in Rusland geweest? De omstandigheden qua democratie zijn er beter dan in China of bijv Turkije, toch zijn we daar minder kritisch op. Dat vind ik vreemd.
De afgelopen jaren onder een steen geleefd?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:57 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Slaaf is wel een beetje gechargeerd. Ben je al wel eens in Rusland geweest? De omstandigheden qua democratie zijn er beter dan in China of bijv Turkije, toch zijn we daar minder kritisch op. Dat vind ik vreemd.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:57 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Turkije heeft iedere oppositie gelinkt aan Gulen kalltgestellt. In Rusland gebeurt dat vnl bij de gezichten van oppositiebeweging, niet iedere vorm van oppositie.quote:
Idd . ik snap die emotionele chantage van zelensky ook niet zo goed.maar reeel is het niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:57 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Ik vind het echt bizar dat mensen zo makkelijk pleiten voor militair ingrijpen van de Navo. Of ze hebben geen benul van de gigantische risico's, of ze vinden het Oekraine waard om heel de wereld in oorlog en zak en as te storen en een kernwapenoorlog uit te lokken.
En ja, de dreiging van kernwapens mag ons er niet van weerhouden om weerstand te bieden aan Poetin. Maar de grens waarbij we oorlog gaan voeren met Rusland ligt bij een aanval op Navo grondgebied. Daar hebben we ons als Westen aan verbonden.
Ja, als een aantal landen zelf officieel de oorlog verklaren aan ukraine, kunnen ze daar gewoon binnenvallen en het land innemen. Dat er dan toevallig een paar Russen in de weg staan, staat er los van.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet per se toch? Bij een aanval van Rusland slaat de Navo terug. Maar als ze willen kunnen ze toch ook zelf beginnen?
Nieuwe theorie is dat hij een Russische dubbelspion is.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Idd . ik snap die emotionele chantage van zelensky ook niet zo goed.maar reeel is het niet.
Het is zeker interessant. Ik vraag mij wel af of het niet de argumenten bij de verklaring zoeken is. Maar het is wel een denklijn die zomaar waar zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:09 schreef zoost het volgende:
[..]
Omdat het een (voor mij onbekend) beeld geeft van zijn motieven en gedachtewereld. Een nieuwe / eeuwenoude invalshoek op de clash tussen Oost en West.
Kwartje van Kok?? Gr gr, Markquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:01 schreef hoechst het volgende:
Hoe laat komt t kwartje van de kok te vervallen?
Je vindt dat de dreiging van kernwapens ons niet mag weerhouden om weerstand te bieden, maar dat de dreiging van kernwapens ons ervan zou moeten weerhouden om weerstand te bieden. Helder!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:57 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Ik hoor dit al zo vaak. Het onderschatten van Rusland en China. Als je het mij vraagt is juist die onderschatting een deel van het probleem waar we nu mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik denk dat deze oorlog juist heel kort gaat worden. Het onderhoud van hun leger materieel is niet in orde waardoor alle voertuigen mankementen vertonen. Logistiek is niet in orde, de troepen hebben geen brandstof en voedsel. Motivatie is niet in orde, de troepen willen daar helemaal niet zijn en ze zijn ongetrainde dienstplichtigen. Ze komen mankracht tekort en halen nu diverse troepen van andere terug locaties terug (Wagner uit Syrie, mariniers uit Kalingrad). Ze worden geboycot dus krijgen ook geen grondstoffen meer om wapens te maken. De economie staat op instorten.
Ik ook, EU en NATO laten oren hangen naar Oekraine en brengen rest van Europa volledig onnodig in gevaar. Houd je gvd aan de afspraken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:57 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Van zijn kant snap ik het wel, maar dat NAVO niet ingrijpt snap ik ook heel goed. Indirect moeten landen natuurlijk wel wel door sancties, wapens,quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Idd . ik snap die emotionele chantage van zelensky ook niet zo goed.maar reeel is het niet.
pas in 2014, oh, ja 2004 heeft Poetin nog een president laten vergiftigen die pro europa was. Viktor Yushchenko, daarna kwam die mol, Zei ook net als het volk voor Europa integratie te zijn, maar bleek dus een poppetje van Poetin te zijn, en toen kwam dus 2014.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk jij dat ik niet wist dat Oekrane in Europa ligt?
Nu is dat een moeilijke geschiedenis, heel lang was Oekrane gewoon onderdeel van de USSR.
Pas in 2014 is daar een beetje een democratische regering gekomen waarbij ook nog veel pro Russische inwoners allerlei protesten begonnen in de Donetsk regio.
Nee Oekrane is lang geen EU en Europees tja wat is Europees? Ik zie het als een gefaald ussr land.
het verbaasd mij nog steeds dat er geen false flag is uitgevoerd door Oekraine om de NAVO uit de tent te lokkenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:57 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Nee die was er ook.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
pas in 2014, oh, ja 2004 heeft Poetin nog een president laten vergiftigen die pro europa was. Viktor Yushchenko, daarna kwam die mol, Zei ook net als het volk voor Europa integratie te zijn, maar bleek dus een poppetje van Poetin te zijn, en toen kwam dus 2014.
Maar de oranje revolutie in 2004 negeren jullie rusland trollen altijd.
Ja, dat is inderdaad ook echt een voorbeeld van een land waar de bevolking het zo slecht nog niet heeft. Alleen je vergeet even dat in Oekrane zo'n beetje iedereen en z'n grootmoeder bereid tot vechten en tot de tandjes bewapend is. Die gaan met echt niet accepteren wanneer Poetin daar wat mannetjes parkeert en het een regering noemt zonder daar militair aanwezig te blijven.quote:
Right, want de kranten stonden vol met kritiek op Ruslands democratie voor deze aanval, toch? Doe eens normaal, man, de kritiek op Rusland en Poetin is vanwege hun acties in Oekraine en ja, er wordt nu ook belicht dat het een schijn democratie is waarin politieke tegenstanders vermoord of opgesloten worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:57 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Dat schild tegen sancties is geld dat ze opgespaard hebben. Maar dat geld is natuurlijk afgeroomd van de bevolking, ze hadden er ook auto's, apparaten en voedsel van kunnen kopen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik hoor dit al zo vaak. Het onderschatten van Rusland en China. Als je het mij vraagt is juist die onderschatting een deel van het probleem waar we nu mee te maken hebben.
Bovendien verkopen ze nog steeds hun gas en olie.
Welke afspraken?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:08 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik ook, EU en NATO laten oren hangen naar Oekraine en brengen rest van Europa volledig onnodig in gevaar. Houd je gvd aan de afspraken.
Dat is jouw belachelijke onzin verhaal.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nieuwe theorie is dat hij een Russische dubbelspion is.
True story
Dat doen ze ook dus stop gewoon met dat gejammer.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:08 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik ook, EU en NATO laten oren hangen naar Oekraine en brengen rest van Europa volledig onnodig in gevaar. Houd je gvd aan de afspraken.
Er is geen NAVO soldaat in Oekraine dus wat lul je nou, man?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:14 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Pas inmengen als nato land wordt aangevallen.
Ik veroordeel de inval van Rusland dan ook en ben geen fan van Rusland. Vraag me alleen af of alle bloedvergieten het waard zullen zijn of dat een verzet tegen pro-russische regering beter zou werken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Right, want de kranten stonden vol met kritiek op Ruslands democratie voor deze aanval, toch? Doe eens normaal, man, de kritiek op Rusland en Poetin is vanwege hun acties in Oekraine en ja, er wordt nu ook belicht dat het een schijn democratie is waarin politieke tegenstanders vermoord of opgesloten worden.
En dat word over China en Turkije ook geregeld bericht.
Dat mag Oekraine bepalen, niet jij.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik veroordeel de actie dan ook en ben geen fan van Rusland. Vraag me alleen af of alle bloedvergieten het waard zullen zijn of dat een verzet tegen pro-russische regering beter zou werken.
Het is maar net hoe hard die Amerikanen willen vliegen in 2 weken tijd kun je best wat wapens in de Oekrane krijgen in dit tempo. Waarom wordt het moeilijker omdat het land bezet is dan?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zag op Sky News dat het zeer waarschijnlijk binnen nu en twee weken veel moeilijker zal worden om wapens via Polen het land in te krijgen.
Maar dat ligt niet enkel door de sancties dat Rusland de afgelopen jaren is verarmd. Ook de economische besluiten van Poetin waren dramatisch, zo zijn er amper bedrijven met dienstverlening, geen sociale zekerheid, invoering van dubieuze wetten die de rijken alsmaar rijker maakten en armen enkel armer, noem het allemaal maar op, alles wat hij had moeten doen heeft hij niet gedaan. Naar mijn mening is Poetin dan ook de grootste kwelgeest van de economie, en niet die sancties.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In de eerdere jaren van Poetins regime is er wel geprobeerd om te investeren in de economie. En het lukte aardig, natuurlijk is Poetin corrupt en moest je tot zijn cirkel horen om te profiteren (of je mocht in ieder geval geen tegenstander van hem zijn).
De rijkste gendustrialiseerde landen kwamen, samen met Rusland, ook bijeen, dat was toen de G8. Na de bezetting van de Krim en de Donbas is dat verdwenen en kreeg Poetin te maken met sancties, en sindsdien kwakkelt de Russische economie.
Ja, als de Russische burger daar lucht van zal krijgen, zal deze ook achter diens oren krabben en zich afvragen waar ze allemaal mee bezig zijn in het Kremlin. Maar het gegeven dat Poetin, in plaats van de penibele economische situatie aan te pakken, het land eerder wil invallen, want 'broeders', dan hun eigen maatschappij renoveren, zegt alles over de bereidheid van Poetin om de economie te verbeteren.quote:Ik denk ook dat dat meespeelt, succesvolle democratisch landen aan Poetins grens kunnen burgers natuurlijk op verkeerde ideen brengen (in zijn ogen).
Ik weet dat het niet volgens de klassieke Sovjet-richtlijnen is, maar waarom teren ze enkel op grondstoffen? Het lijkt mij zeer onverstandig om maar op een enkel paard te wedden. Investeren, investeren, investeren - dat doet hun grote broer China toch ook?quote:Met een economie die het vooral van de verkoop van grondstoffen moet hebben, heb je weinig aan veel inwoners, dan moet de winst alleen maar met meer mensen gedeeld worden (overigens hebben Duitsland en Frankrijk samen wel nipt meer inwoners dan Rusland).
Waarom hebben de inlichtingendiensten Poetin niet duidelijk gemaakt dat de situatie toch wat anders ligt dan hij dacht? Want als hij niet eens meer naar de FSB-topman luistert, krijg ik het gevoel dat het een persoon betreft die het contact met de buitenwereld heeft verloren; beetje zoals Hitler en Rommelquote:Ja, ik denk dat Poetin oprecht gedacht heeft dat de burgers zijn leger, in ieder geval op de Donbas en in het oosten van Oekrane, welkom geheten hadden.
Het was meer een vergelijking over de statuur van de militaire blunder dan de veldslag op zich. De aangehaalde voorbeelden van jou zijn uiteraard treffender.quote:Militair valt Oekrane wel in te nemen. Dat was bij de aanval van Napoleon al lastiger. Het probleem zal hem er in de periode erna zitten. Wat mij betreft lijkt het dus ook meer op de Russen in Afghanistan en de Amerikanen in Vietnam.
Het is een stuk historisme dat zich wederom tot in de oneindigheid herhaalt. Het is ook een teken, als ik zo vrijpostig mag zijn om een stuk filosofie aan deze materie toe te voegen, dat de menselijke aard onveranderlijk is en dat deze dan ook een negatief karakter heeft. Wij leven allemaal onder de impressie dat het leven alsmaar wordt verbeterd, naargelang de tijd verstrijkt, omdat wij nieuwe kennis vergaren die ons leven zou moeten vergemakkelijken. Helaas is dat naar mijns inziens een misvatting: de mensheid zal altijd om de meest stupide redenen oorlogen beginnen, elkaar vernederen en kleineren, hongersnoden fabriceren, et cetera. Dat komt omdat, vanuit mijn perspectief dan, de mens een wilsobject is die nimmer verzadigd raakt - dat ziet men bijvoorbeeld aan deze Russische dictator, maar er zijn, zoals jezelf aangaf, duizend-en-n voorbeelden die deze man zijn voorgegaan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat laatste uiteraard, de man wil groots de geschiedenis ingaan en heeft zijn waanideen nu omgezet in daden, er zijn alleen maar slachtoffers, zoals altijd met dit soort engnekken, de geschiedenis staat er vol mee en het komt keer op keer terug. Dit eindigt alleen met zijn dood en dat zullen de Russen toch echt zelf moeten doen.
Zelensky mag en moet dat zeggen, hij is voor zijn volk aan het werk, de NAVO gaat er niet in op en schend geen afspraken en kap maar met schelden, doe gewoon even volwassen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:18 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik reageer op deze tweet, flapdrol. Miss eens wat minder blind boos reageren.
https://twitter.com/Yoeri(...)%2F2%2F100p203951259
Elke pro-russische regering die wordt genstalleerd zal verzet proberen met harde hand neer te slaan -> ook bloedig. En als dat niet lukt, dan komen de Russische tanks gewoon weer binnengerold om de boel met nog hardere hand neer te slaan -> nog bloediger.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik veroordeel de inval van Rusland dan ook en ben geen fan van Rusland. Vraag me alleen af of alle bloedvergieten het waard zullen zijn of dat een verzet tegen pro-russische regering beter zou werken.
Ik mag daar gelukkig ook wat van vinden en dat in twijfel trekken. Die president is me net iets te publiciteitsgeil en corrupt om het niet in twijfel te trekken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat mag Oekraine bepalen, niet jij.
Omdat de aanvoerlijnen dan onder vuur komen. De Russen hebben nu geen capaciteit beschikbaar om die structureel aan te vallen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:18 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het is maar net hoe hard die Amerikanen willen vliegen in 2 weken tijd kun je best wat wapens in de Oekrane krijgen in dit tempo. Waarom wordt het moeilijker omdat het land bezet is dan?
Op wat voor manier beter zou werken?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik veroordeel de inval van Rusland dan ook en ben geen fan van Rusland. Vraag me alleen af of alle bloedvergieten het waard zullen zijn of dat een verzet tegen pro-russische regering beter zou werken.
Bewijs dat hij corrupt is?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:19 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik mag daar gelukkig ook wat van vinden en dat in twijfel trekken. Die president is me net iets te publiciteitsgeil en corrupt om het niet in twijfel te trekken.
Klassiek geval van jaknikken anders enkeltje goelag.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:18 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet enkel door de sancties dat Rusland de afgelopen jaren is verarmd. Ook de economische besluiten van Poetin waren dramatisch, zo zijn er amper bedrijven met dienstverlening, geen sociale zekerheid, invoering van dubieuze wetten die de rijken alsmaar rijker maakten en armen enkel armer, noem het allemaal maar op, alles wat hij had moeten doen heeft hij niet gedaan. Naar mijn mening is Poetin dan ook de grootste kwelgeest van de economie, en niet die sancties.
[..]
Ja, als de Russische burger daar lucht van zal krijgen, zal deze ook achter diens oren krabben en zich afvragen waar ze allemaal mee bezig zijn in het Kremlin. Maar het gegeven dat Poetin, in plaats van de penibele economische situatie aan te pakken, het land eerder wil invallen, want 'broeders', dan hun eigen maatschappij renoveren, zegt alles over de bereidheid van Poetin om de economie te verbeteren.
[..]
Ik weet dat het niet volgens de klassieke Sovjet-richtlijnen is, maar waarom teren ze enkel op grondstoffen? Het lijkt mij zeer onverstandig om maar op een enkel paard te wedden. Investeren, investeren, investeren - dat doet hun grote broer China toch ook?
[..]
Waarom hebben de inlichtingendiensten Poetin niet duidelijk gemaakt dat de situatie toch wat anders ligt dan hij dacht? Want als hij niet eens meer naar de FSB-topman luistert, krijg ik het gevoel dat het een persoon betreft die het contact met de buitenwereld heeft verloren; beetje zoals Hitler en Rommel
[..]
Het was meer een vergelijking over de statuur van de militaire blunder dan de veldslag op zich. De aangehaalde voorbeelden van jou zijn uiteraard treffender.
Ik wilde er enkel en alleen mee aangeven dat een megalomane gek besluit om halsoverdekop een land binnen te vallen zonder een vooruitziende blik, dat indirect ook het sluitstuk vormde voor deze beide dictatoren. Althans, ik hoop van harte dat dit 'huzarenstukje' van Poetin enorm wordt afgestraft.
[..]
Het is een stuk historisme dat zich wederom tot in de oneindigheid herhaalt. Het is ook een teken, als ik zo vrijpostig mag zijn om een stuk filosofie aan deze materie toe te voegen, dat de menselijke aard onveranderlijk is en dat deze dan ook een negatief karakter heeft. Wij leven allemaal onder de impressie dat het leven alsmaar wordt verbeterd, naargelang de tijd verstrijkt, omdat wij nieuwe kennis vergaren die ons leven zou moeten vergemakkelijken. Helaas is dat naar mijns inziens een misvatting: de mensheid zal altijd om de meest stupide redenen oorlogen beginnen, elkaar vernederen en kleineren, hongersnoden fabriceren, et cetera. Dat komt omdat, vanuit mijn perspectief dan, de mens een wilsobject is die nimmer verzadigd raakt - dat ziet men bijvoorbeeld aan deze Russische dictator, maar er zijn, zoals jezelf aangaf, duizend-en-n voorbeelden die deze man zijn voorgegaan.
"Bekom" jij ook wel eens wat? Twee "pilsbieren" bijvoorbeeld...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Klagen over vermeende corruptie en dan voorstellen dat Poetin daar een regering installeert...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:19 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik mag daar gelukkig ook wat van vinden en dat in twijfel trekken. Die president is me net iets te publiciteitsgeil en corrupt om het niet in twijfel te trekken.
Je begeleiding belde, tijd voor je zwaardere pillen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:19 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Hoe schat jij dat Russisch leger in. Er word wat lachwekkend naar gekeken maar ik ben er niet gerust op. Denkend aan hun filosofie dat het verliezen van enorne troepen ze geen fuck uitmaakt en alleen het doel van belang is.quote:
Over Zelensky? Geef eens een link dan? Ik zie nergens iets over corruptie, alleen dat zijn bedrijf holdings offshore heeft. Dat is geen corruptie.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:22 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Pandora papers geven reden voor gerede achterdocht.
Maar je hebt niets aan land als je geen economie hebt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:57 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het argument dat Poetin uitspreekt, hoeft natuurlijk niet het argument te zijn dat hij daadwerkelijk heeft. Zelfverrijking hoeft trouwens niet alleen financieel te zijn, uitbreiding van macht kan ook als een vorm van zelfverrijking gezien worden. Dat je niet alleen geld, maar ook landen bezit.
Putin is binnen 5 jaar weg of dood. Dus is dat het wachten waard? Ik ben het wel deels eens met je verwachtingen mbt neerslaan, maar Rusland is binnen 1-2 jaar failliet met al deze sancties, dus zou het afwachten en dan ondertussen verzet plegen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Elke pro-russische regering die wordt genstalleerd zal verzet proberen met harde hand neer te slaan -> ook bloedig. En als dat niet lukt, dan komen de Russische tanks gewoon weer binnengerold om de boel met nog hardere hand neer te slaan -> nog bloediger.
Geef je Oekrane aan Rusland, dan ga je 20 jaar aan onderdrukkende terreur tegemoet.
De economie van Rusland is kleiner dan die van Italie. Niet bepaald een grootmacht dus.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:24 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar je hebt niets aan land als je geen economie hebt.
Qua theorie klopt het misschien wat je zegt (vooral op Middeleeuwse principes), maar in de praktijk heeft Duitsland en/of Frankrijk meer pap te brokkelen in de economische wereldpolitiek dan Rusland of India. Dat zijn beduidend kleinere landen dan laatstgenoemde twee.
Dit dus. Mannen spelen cod en denken dat ze verstand hebben van wapens.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:33 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Javelin heeft 2 modus, de top attack waar jij het over hebt en de direct attack modus. Deze laatste is geschikt voor helicopters. En een Javelin gaat sneller dan een helicopter.
Waarschijnlijk is als een gevolg van de sancties de Nederlandse economie binnenkort groter dan die van Rusland.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De economie van Rusland is kleiner dan die van Italie. Niet bepaald een grootmacht dus.
Dit kun je gewoon op de wikipedia pagina lezen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Mannen spelen cod en denken dat ze verstand hebben van wapens.
Deze logica volg ik niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:07 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ja, als een aantal landen zelf officieel de oorlog verklaren aan ukraine, kunnen ze daar gewoon binnenvallen en het land innemen. Dat er dan toevallig een paar Russen in de weg staan, staat er los van.
Schappelijke theorie, maar dat staat of valt met de acceptatie van de veranderende toestand - dan moeten de sancties in stand blijven, zonder direct uitzicht op beter. Gaat dat gebeuren?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:24 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Putin is binnen 5 jaar weg of dood. Dus is dat het wachten waard? Ik ben het wel deels eens met je verwachtingen mbt neerslaan, maar Rusland is binnen 1-2 jaar failliet met al deze sancties, dus zou het afwachten en dan ondertussen verzet plegen.
Ja eens, de gevolgen zijn echt enorm bij dit soort zaken.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:57 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bent als EU een natie en wanneer “the shit hits the fan”dus verbonden aan elkaar.
Wil de EU kans van slagen hebben zal het zoveel mogelijk zelfvoorzienend moeten zijn.
En dat betekend niet voor 40% afhankelijk van Russisch gas bv.
Of voor 60% asn Oekrane graan. (Wat gewoon een onbetrouwbare bufferzone is tussen EU en Rusland)
Eigenlijk moeten zulke wapenstromen geheim blijven, en hoe langer het duurt en hoe meer wapens men stuurt, hoe lastiger dat is.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:18 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het is maar net hoe hard die Amerikanen willen vliegen in 2 weken tijd kun je best wat wapens in de Oekrane krijgen in dit tempo. Waarom wordt het moeilijker omdat het land bezet is dan?
Dat zegt ie niet zomaar, het Pentagon is natuurlijk uitstekend op de hoogte.quote:
Gadverdamme.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:28 schreef polderturk het volgende:
Smerige honden.
De piloot is gered. Op de cordinaten die hij heeft meegegeven staan alleen maar civiele doelen. Dit zijn oorlogsmisdaden. Rusland moet aangeklaagd worden voor genocide.
[ twitter ]
Zou hij zo zijn instrcuties krijgen? Handgeschreven op een klein papiertje? Lijkt me ook sterk hoorquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:28 schreef polderturk het volgende:
Smerige honden.
De piloot is gered. Op de cordinaten die hij heeft meegegeven staan alleen maar civiele doelen. Dit zijn oorlogsmisdaden. Rusland moet aangeklaagd worden voor genocide.
[ twitter ]
Klinkt logisch. Je bent iets op het spoor maat!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nieuwe theorie is dat hij een Russische dubbelspion is.
True story
Er hebben hele shady aandelentransfers plaatsgevonden en er wordt geen antwoord gegeven op vragen van journalisten. Dat stinkt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Over Zelensky? Geef eens een link dan? Ik zie nergens iets over corruptie, alleen dat zijn bedrijf holdings offshore heeft. Dat is geen corruptie.
Heb je ook de Pandora Papers bekeken over Poetin trouwens?
Eigenlijk lees je dat slecht onderhoud niet goed werkt als aanvalsmiddel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:29 schreef raptorix het volgende:
Blubber is best handig als verdediging
[ twitter ]
Ze waren ooit beter op de hoogte totdat een zekere ex-president zijn bek niet kon dichthouden en de VS spionnen moest terugtrekken uit Rusland.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat zegt ie niet zomaar, het Pentagon is natuurlijk uitstekend op de hoogte.
Lijkt me ook sterk, staat voorgeprogrammeerd in de boordcomputer.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zou hij zo zijn instrcuties krijgen? Handgeschreven op een klein papiertje? Lijkt me ook sterk hoor
"Laat ik tijdens het vliegen eens even mijn aanvalscoordinaten uit het borstzakje pakken om te kijken waar ik heen moet"quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk, staat voorgeprogrammeerd in de boordcomputer.
@AchJa gaf al eerder aan dat hij dat niet aannemelijk vind. Dat ding in die Tweet kost iets van 15 miljoen, dat lijkt me best stug dat niemand even wat olie ververstquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eigenlijk lees je dat slecht onderhoud niet goed werkt als aanvalsmiddel.
Wellicht aantekeningen gemaakt na een briefing? Heb niet het idee dat deze oorlog zo goed georganiseerd is.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zou hij zo zijn instrcuties krijgen? Handgeschreven op een klein papiertje? Lijkt me ook sterk hoor
Oekraens grond is wel erg vruchtbaar waarschijnlijk. Slecht begaanbaar voor voertuigen. Vandaar dat ze zoveel mogelijk geharde wegen willen gebruiken. Maar dan zijn ze kwetsbaar voor boobytraps en vallen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:29 schreef raptorix het volgende:
Blubber is best handig als verdediging
[ twitter ]
Lijkt me ook stuf dat 15 miljoen aan oorlogsmaateriaal vast loopt op een onverharde weg. Mijn auto komt nog over die weg heenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
@:achja gaf al eerder aan dat hij dat niet aannemelijk vind. Dat ding in die Tweet kost iets van 15 miljoen, dat lijkt me best stug dat niemand even wat olie ververst
Het was beter geweest als Rusland binnen paar dagen Oekrane over had kunnen nemen, en daar een marionet neer gezet had. Dan waren er nu veel minder spanningen geweest. Het zijn de spanningen die tot escalatie kunnen gaan leiden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hoe schat jij dat Russisch leger in. Er word wat lachwekkend naar gekeken maar ik ben er niet gerust op. Denkend aan hun filosofie dat het verliezen van enorne troepen ze geen fuck uitmaakt en alleen het doel van belang is.
Ik hoop dat het verzet in de Oekrane het lang genoeg kan volhouden en er in Rusland zelf een machtswisseling gaat plaats vinden. Meer opties zie ik niet.
Zou kunnen. Ik ben in ieder geval sceptisch tot er wat meer duidelijk is. Net als bij die zogenaamde vacuumbom die het toch niet bleek te zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wellicht aantekeningen gemaakt na een briefing? Heb niet het idee dat deze oorlog zo goed georganiseerd is.
Is die olie berhaupt ververst of heeft daar een of andere Beppo Schmid tussen gezeten die gewoon glashard gelogen heeft dat het allemaal in orde is?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
@:achja gaf al eerder aan dat hij dat niet aannemelijk vind. Dat ding in die Tweet kost iets van 15 miljoen, dat lijkt me best stug dat niemand even wat olie ververst
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:32 schreef Galvez het volgende:
[..]
Het was beter geweest als Rusland binnen paar dagen Oekrane over had kunnen nemen, en daar een marionet neer gezet had. Dan waren er nu veel minder spanningen geweest. Het zijn de spanningen die tot escalatie kunnen gaan leiden.
Ik ben er ook nog lang niet van overtuigd dat het een gelopen race is. Het wil er bij mij gewoon niet in dat de Russen zo'n stel beunhazen zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hoe schat jij dat Russisch leger in. Er word wat lachwekkend naar gekeken maar ik ben er niet gerust op. Denkend aan hun filosofie dat het verliezen van enorne troepen ze geen fuck uitmaakt en alleen het doel van belang is.
Ik hoop dat het verzet in de Oekrane het lang genoeg kan volhouden en er in Rusland zelf een machtswisseling gaat plaats vinden. Meer opties zie ik niet.
Mag de Oekrane zelf nog wat bepalen. Je gaat geen soeverein land binnenvallen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:32 schreef Galvez het volgende:
[..]
Het was beter geweest als Rusland binnen paar dagen Oekrane over had kunnen nemen, en daar een marionet neer gezet had. Dan waren er nu veel minder spanningen geweest. Het zijn de spanningen die tot escalatie kunnen gaan leiden.
Ben ik met je eens komt een hoop propaganda van beide kanten in het nieuws.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik ben in ieder geval sceptisch tot er wat meer duidelijk is. Net als bij die zogenaamde vacuumbom die het toch niet bleek te zijn.
Hoeft geeneens propaganda te zijn (al is dat hier wel het geval als dat briefje nep is) maar ook veel mensen die maar wat roepen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:35 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ben ik met je eens komt een hoop propaganda van beide kanten in het nieuws.
Oekrane wil al heel lang van rusland af dus 2014 is ene non issue en onderdeel van een hele lange wens van een soeverein volk.,quote:
Ben je weer lekker aan het trollen ouwe Putin fanboyquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:05 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Turkije heeft iedere oppositie gelinkt aan Gulen kalltgestellt. In Rusland gebeurt dat vnl bij de gezichten van oppositiebeweging, niet iedere vorm van oppositie.
https://nos.nl/l/2378282
https://nos.nl/l/2170231
https://www.ad.nl/buitenl(...)in-turkije~a24b0e0e/
Sinds de staatsgreep zijn 40.000 vermeende Glen-aanhangers gearresteerd. Daarnaast zijn 120.000 mensen ontslagen of geschorst, waaronder rechters, politieagenten en leraren
Wat lul jij nou. Jou Opa stond zeker ook te wuiven met een Duits vlaggetjequote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:32 schreef Galvez het volgende:
[..]
Eens.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben er ook nog lang niet van overtuigd dat het een gelopen race is. Het wil er bij mij gewoon niet in dat de Russen zo'n stel beunhazen zijn.
Haha ja dat dus. Er zijn een aantal hier waar we de oorlog zeker niet mee gaan winnen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Mag ik trouwens je autosleutels? Nee? Dan neem ik ze met geweld. Verzet je nou maar niet, daar krijgen we spanningen van die tot escalatie lijden.
Als iemand in Amerika een pakje sigaretten jat dan heb je kans dat tijdens de achtervolging door twintig politiewagens zes kinderwagens overreden worden, soms is het beter om dat pakje sigaretten en de dief maar te laten schieten dan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Mag ik trouwens je autosleutels? Nee? Dan neem ik ze met geweld. Verzet je nou maar niet, daar krijgen we spanningen van die tot escalatie lijden.
Tja, het ligt ook aan Poetin, maar we zien duidelijk dat de Russische economie geschaad is door eerdere sancties. Na, de sancties werd verdere economische groei gewoon een stuk lastiger.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:18 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet enkel door de sancties dat Rusland de afgelopen jaren is verarmd. Ook de economische besluiten van Poetin waren dramatisch, zo zijn er amper bedrijven met dienstverlening, geen sociale zekerheid, invoering van dubieuze wetten die de rijken alsmaar rijker maakten en armen enkel armer, noem het allemaal maar op, alles wat hij had moeten doen heeft hij niet gedaan. Naar mijn mening is Poetin dan ook de grootste kwelgeest van de economie, en niet die sancties.
De Russische burger ziet natuurlijk vooral propaganda. Maar uiteindelijk gaan er natuurlijk wel lichtjes branden.quote:Ja, als de Russische burger daar lucht van zal krijgen, zal deze ook achter diens oren krabben en zich afvragen waar ze allemaal mee bezig zijn in het Kremlin. Maar het gegeven dat Poetin, in plaats van de penibele economische situatie aan te pakken, het land eerder wil invallen, want 'broeders', dan hun eigen maatschappij renoveren, zegt alles over de bereidheid van Poetin om de economie te verbeteren.
De winst wordt vooral gehaald uit grondstoffen. Waarschijnlijk omdat het 't makkelijkst is. Je haalt iets uit de grond en verkoopt het. Om producten te maken, zal je direct moeten concurreren met andere leveranciers.quote:Ik weet dat het niet volgens de klassieke Sovjet-richtlijnen is, maar waarom teren ze enkel op grondstoffen? Het lijkt mij zeer onverstandig om maar op een enkel paard te wedden. Investeren, investeren, investeren - dat doet hun grote broer China toch ook?
Ik denk dat Poetin alleen nog maar ja-knikkers en mensen met dezelfde ideologie om zich heen heeft. Niemand durft zijn mond open te doen, iedereen wil wel profiteren van het geld dat verdeeld wordt, maar niemand wil veiligheidsrisico's lopen door Poetin tegen te spreken.quote:Waarom hebben de inlichtingendiensten Poetin niet duidelijk gemaakt dat de situatie toch wat anders ligt dan hij dacht? Want als hij niet eens meer naar de FSB-topman luistert, krijg ik het gevoel dat het een persoon betreft die het contact met de buitenwereld heeft verloren; beetje zoals Hitler en Rommel
Ik vind de winteroorlog ook nog wel treffend. De Russen hadden ook uitermate veel moeite in Finland.quote:Het was meer een vergelijking over de statuur van de militaire blunder dan de veldslag op zich. De aangehaalde voorbeelden van jou zijn uiteraard treffender.
Ik denk dat Poetin zijn Waterloo gevonden heeft. Uiteindelijk zal Rusland steeds armer worden en kan het leger niet meer betaald worden. Maar het zal, naar mijn verwachting, nog een hele tijd duren voordat het klimaat zo is dat Poetin wel moet vertrekken.quote:Ik wilde er enkel en alleen mee aangeven dat een megalomane gek besluit om halsoverdekop een land binnen te vallen zonder een vooruitziende blik, dat indirect ook het sluitstuk vormde voor deze beide dictatoren. Althans, ik hoop van harte dat dit 'huzarenstukje' van Poetin enorm wordt afgestraft.
Met mij ook niet hoorquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:36 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Haha ja dat dus. Er zijn een aantal hier waar we de oorlog zeker niet mee gaan winnen.
Soms wel. Soms niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als iemand in Amerika een pakje sigaretten jat dan heb je kans dat tijdens de achtervolging door twintig politiewagens zes kinderwagens overreden worden, soms is het beter om dat pakje sigaretten en de dief maar te laten schieten dan.
Je begrijpt het nog steeds niet h. Hoe makkelijker Putin over Oekrane heen walst hoe meer risico’s de andere landen die ooit bij het “groot Russische rijk” hebben gehoord lopen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:32 schreef Galvez het volgende:
[..]
De baby's en de moeders van die baby's vinden van wel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met mij ook niet hoor
[..]
Soms wel. Soms niet.
Als jij de boel hier gegijzeld hebt en je draagt een bomgordel, die tientallen mensen mee de dood in zal sleuren als je deze af laat gaan, ja dan geef ik jou mijn autosleutels zonder verzet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Misschien heeft hij de cordinaten uit de boordcomputer gehaald en opgeschreven.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
"Laat ik tijdens het vliegen eens even mijn aanvalscoordinaten uit het borstzakje pakken om te kijken waar ik heen moet"
Tot de laatste stad met de grond is gelijkgemaakt en de laatste partizaan is leeggebloed?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:38 schreef LordVoldermort het volgende:
Ik vraag mij alleen af tot welk punt Oekrane zich blijft verzetten. Bij hoeveel doden/aanslagen leg je de grens. Hulp komt er toch niet en je kunt het uiteindelijk nooit winnen.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:38 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je begrijpt het nog steeds niet h. Hoe makkelijker Putin over Oekrane heen walst hoe meer risico’s de andere landen die ooit bij het “groot Russische rijk” hebben gehoord lopen.
Oekrane voorkomt op dit moment WO3, niet andersom
En dat allemaal terwijl hij acteerde op tv en campagne liep?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:30 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Er hebben hele shady aandelentransfers plaatsgevonden en er wordt geen antwoord gegeven op vragen van journalisten. Dat stinkt.
Dus dan moet je maar accepteren dat je in Amerika pakjes sigaretten mag stelen? Want met zo'n vrijbrief blijft het natuurlijk niet bij de ene pakje. Of moet je dan wat doen aan de opleidingen van de politie en ze leren dat ze niet over kinderwagens heen moeten rijden? Dat laatste lijkt me handiger en wenselijker.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als iemand in Amerika een pakje sigaretten jat dan heb je kans dat tijdens de achtervolging door twintig politiewagens zes kinderwagens overreden worden, soms is het beter om dat pakje sigaretten en de dief maar te laten schieten dan.
Als Erdogan de grote bemiddelaar moet worden zijn wij sowieso fucked. Zal wat zijn dat hij het voor elkaar weet te krijgen en zijn grote ego nog groter wordt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:32 schreef Aether het volgende:
Erdogan belt morgen met Poetin en wil bemiddelen
https://nos.nl/l/2419880#UPDATE-container-59884801
Last man standing, liever dood dan slaaf.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:38 schreef LordVoldermort het volgende:
Ik vraag mij alleen af tot welk punt Oekrane zich blijft verzetten. Bij hoeveel doden/aanslagen leg je de grens. Hulp komt er toch niet en je kunt het uiteindelijk nooit winnen.
De dingen die mis gaan halen het nieuws. Maar een tank die wl rijdt, is natuurlijk niet nieuwswaardig.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben er ook nog lang niet van overtuigd dat het een gelopen race is. Het wil er bij mij gewoon niet in dat de Russen zo'n stel beunhazen zijn.
Misschien heeft degene met het papiertje in de hand de cordinaten uit de boordcomputer gehaald en opgeschreven.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want een gewonde gevangen genomen soldaat zou noooooooit liegenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:39 schreef polderturk het volgende:
[..]
Misschien heeft hij de cordinaten uit de boordcomputer gehaald en opgeschreven.
De piloot ontkent het niet.
Of misschien heeft hij de cordinaten op een blaadje gekregen en heeft hij ze in de computer ingevoerd.
Dit kunnen jullie zelf ook bedenken.
Het is maar de vraag wat de Russen kunnen produceren aan wapens en munitie om de oorlog vol te houden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De dingen die mis gaan halen het nieuws. Maar een tank die wl rijdt, is natuurlijk niet nieuwswaardig.
Uiteindelijk hebben de Russen een overmacht in de lucht en zo'n grote hoeveelheid tanks, kanonnen en raketten, dat Oekrane militair gezien toch wel zal vallen.
Bij mij ook niet. De berichten zijn wat eenzijdig. Nergens is te achterhalen hoe het leger van de Oekrane er voor staat. Als je alle berichten moet geloven zijn er nauwelijks verliezen. Maar ik ga ervan uit dat ook daar de verliezen groot zijn. Het is geen vredesmissie maar een full contact oorlog waar beide legers aan elkander gewaagd zijn. De Oekrane bezit dezelfde tanks als de Russen. Het lijkt mij sowieso ontzettend moeilijk om te achterhalen of het een tank van de Russen of de Oekrane is. En een Z of V is er makkelijk op te schilderen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja of misschien niet. Ik ben gewoon sceptisch. En ik laat me graag ongelijk bewijzen door je.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:39 schreef polderturk het volgende:
[..]
Misschien heeft hij de cordinaten uit de boordcomputer gehaald en opgeschreven.
De piloot ontkent het niet.
Of misschien heeft hij de cordinaten op een blaadje gekregen en heeft hij ze in de computer ingevoerd.
Dit kunnen jullie zelf ook bedenken.
Als jij je bezig houdt met offshore constructies, parapluen aan bvs en het verdoezelen van eigendomsverhoudingen, waarbij je ook nog eens geen openheid van zaken wilt geven, dan is er duidelijk iets niet in de haak. Of vind jij dit binnen normale werkzaamheden van acteur passen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:39 schreef Fer het volgende:
[..]
En dat allemaal terwijl hij acteerde op tv en campagne liep?
Klopt en dit is een wijsheid van Bureau Haaglanden trouwens, die dief van dat pakje sigaretten krijgen we toch wel vroeg of laat maar die zes dode baby's is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:40 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dus dan moet je maar accepteren dat je in Amerika pakjes sigaretten mag stelen? Want met zo'n vrijbrief blijft het natuurlijk niet bij de ene pakje. Of moet je dan wat doen aan de opleidingen van de politie en ze leren dat ze niet over kinderwagens heen moeten rijden? Dat laatste lijkt me handiger en wenselijker.
Ik voel spanning opkomen. Dit gaat escaleren. Geef je sleutels nou maar gewoon.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:39 schreef Galvez het volgende:
[..]
Als jij de boel hier gegijzeld hebt en je draagt een bomgordel, die tientallen mensen mee de dood in zal sleuren als je deze af laat gaan, ja dan geef ik jou mijn autosleutels zonder verzet.
Waar woon jij? Dan haal ik vannacht je huis leeg, ik hoef geen verzet te verwachten.quote:
Als dat de prijs is, prima toch.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als Erdogan de grote bemiddelaar moet worden zijn wij sowieso fucked. Zal wat zijn dat hij het voor elkaar weet te krijgen en zijn grote ego nog groter wordt.
Hey LordErdogan, ik ben geen fan van Putin.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:36 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ben je weer lekker aan het trollen ouwe Putin fanboy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |