Hehheh, 14!!. Sjeezus.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:18 schreef Tijger_m het volgende:
Ik weet niet of het al gemeld is maar de New York Times meld dat er gisteravond laat 14 Amerikaanse C-17's zijn geland bij de Oekrainse grens met wapens voor Oekraine.
Paar doosjes Javelins, Stingers enzo?
Niet te vergeten voor Koning Pils!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vechten voor Rutte en Kaag. Ik zou er mijn geld niet op zetten...
Ik ben een rationeel persoon waarbij levens van mensen in mijn optiek meer waard zijn dan een (tijdelijke) verandering van leiderschap in land, zolang er geen genocide ed plaatsvindt. Ik geloof meer in guerilla en verzet dan in oorlog. De historie heeft uitgewezen dat dit minstens zo effectief is qua verzet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gezien je defaitisme en voorliefde voor Putin val jij sowieso af.
Dat klopt, daarom zijn sommige mensen nu al voor meer handel met Iran, die een week geleden nog tegen waren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar de geopolitieke implicatie daarvan is natuurlijk wel dat we, het Westen, dan een keuze moeten maken tussen welke crises we onze aandacht aan besteden. Je kan niet tegelijk én Rusland én Iran én Venezuela sanctioneren.
Gevind!:quote:
quote:As Russia Pounds Ukraine, NATO Countries Rush In Javelins and Stingers
NEAR UKRAINE’S BORDER — Some 14 wide-bodied aircraft transported a bristling array of Javelin antitank missiles, rocket launchers, guns and ammunition to an airfield near Ukraine’s border on Friday, as the United States and European allies ramped up their efforts to give the Ukrainian military a leg up in battling a foreign enemy that far outguns it.
The top U.S. military adviser to President Biden inspected the weapons transfer operation in an unannounced trip, meeting with troops and personnel from 22 countries who were working around the clock to unload the armaments for transport by land to the Ukrainian forces.
The American weaponry, which included the Javelins as well as small arms and munitions, was part of a $350 million package that Mr. Biden authorized on Saturday; within two days, one official said, the deliveries were landing at an airfield near the border that can process 17 airplanes a day. What began as a trickle — with only two or three planes arriving a day — is now a steady flow, the official said, with 14 loads from one airfield alone.
https://www.nytimes.com/2(...)ukraine-weapons.html
Niet voor je huis, haard en gezin?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vechten voor Rutte en Kaag. Ik zou er mijn geld niet op zetten...
Maar die winst over de grondstoffen, die zeer profijtelijk zijn, kan worden ingezet om bepaalde inkomstenstromingen vast te zetten. Uiteraard heeft Rusland geen "markt", zoals wij dat kennen, maar in tegenstelling tot vroeger, alwaar ze enkel de publieke sector kende, heeft Rusland de poorten geopend voor de private sector. Daar zijn een heleboel mensen, lees vriendjes van Poetin, rijk door geworden en in potentie zou dat een enorme welvaartsstijging kunnen betekenen voor de bevolking.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Rusland werken dingen anders. Ze betalen hun leger met grondstoffen die ze verkopen.
[..]
Daar geef ik je gelijk in. Maar is Poetin dan zo blind om dat zelf niet in te zien? Is hij geradicaliseerd, leeft hij in een fantasiewereld? Hij lijkt me diplomatisch als strategisch van een dergelijk niveau om te snappen dat hij zijn eigen vonnis heeft getekend.quote:Ik denk ook dat het tijdelijk is, de Oekraïners willen niet leven onder het juk van Poetin. En zo'n land bezetten zal duur zijn, vroeg of laat komt die vrijheid dan toch weer terug.
Zeker weten. Onhaalbare zaken moet je, zeker in dit soort tijden, niet haalbaar willen maken qua forceren. Het is wel ff mooi geweest met al dat klimaatgedram, we hebben grotere problemen op dit moment.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:21 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/elonmusk/status/1499909806504779779
Heeft hij gelijk?
Wat heeft China aan een ingestorte Westerse afzetmarkt?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen dat China ook het strijdtoneel op hun manier gaat betreden. China heeft een wat sterke Rusland nodig om een blok tegen het westen vormen. Door deze oorlog dreigt Rusland enorm verzwakt te raken en China kan in zijn eentje niet op tegen de EU en VS.
Multicultureel helpt, waarschijnlijk, niet mee. Zou me niks verbazen als er meer Nederlandse moslims naar Syrië zijn gereist dan dat er in het Nederlandse leger zitten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Je vraagt je af of de NLse mannen net zondapper zouden vechten. Heb aterk mn twijfels, sws niet in Adam, miss in Rotterdam.
Het is in elk land hetzelfde. Actrices, zangers moet het worden verboden hun politieke mening te uiten.quote:
Want die raak je kwijt als Russisch-gezinde president leiderschap overneemt? Ik snap dat het niet de voorkeursoptie is, maar is niet alsof hele bevolking gaat worden uitgemoord onder Putin.quote:
Inderdaad die eeuwige strijd om de ziel van het Christendom.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:51 schreef zoost het volgende:
[..]
Als je wilt weten hoe Putin denkt dan vond ik de bijdrage van Beatrice de Graaf zeer goed bij #op1
[ twitter ]
Ja en nee. Vergeet niet dat de meeste export in China vanuit Europa en VS komt. Economisch gezien is Rusland eerder een blok aan het been voor China.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen dat China ook het strijdtoneel op hun manier gaat betreden. China heeft een wat sterke Rusland nodig om een blok tegen het westen vormen. Door deze oorlog dreigt Rusland enorm verzwakt te raken en China kan in zijn eentje niet op tegen de EU en VS.
Het gaat niet om de afzetmarkt. Het gaat om de politieke en militaire deel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat heeft China aan een ingestorte Westerse afzetmarkt?
Zou wel de stats willen zien van hoeveel C17s er dagelijks landen want dat kan natuurlijk nooit alleen Javalins en Stingers zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:18 schreef Tijger_m het volgende:
Ik weet niet of het al gemeld is maar de New York Times meld dat er gisteravond laat 14 Amerikaanse C-17's zijn geland bij de Oekrainse grens met wapens voor Oekraine.
Paar doosjes Javelins, Stingers enzo?
Zo, jij bent een partij naïef.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Want die raak je kwijt als Russisch-gezinde president leiderschap overneemt? Ik snap dat het niet de voorkeursoptie is, maar is niet alsof hele bevolking gaat worden uitgemoord onder Putin.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Want die raak je kwijt als Russisch-gezinde president leiderschap overneemt? Ik snap dat het niet de voorkeursoptie is, maar is niet alsof hele bevolking gaat worden uitgemoord onder Putin.
Simpel gezegd; zelfverrijking.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:26 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar die winst over de grondstoffen, die zeer profijtelijk zijn, kan worden ingezet om bepaalde inkomstenstromingen vast te zetten. Uiteraard heeft Rusland geen "markt", zoals wij dat kennen, maar in tegenstelling tot vroeger, alwaar ze enkel de publieke sector kende, heeft Rusland de poorten geopend voor de private sector. Daar zijn een heleboel mensen, lees vriendjes van Poetin, rijk door geworden en in potentie zou dat een enorme welvaartsstijging kunnen betekenen voor de bevolking.
Maar nee hoor, onze onvriendelijke buurman wil koste wat het kost de bevolking arm en zwijgzaam houden. Dan word je ook nooit een serieuze economische concurrent van Europa en Amerika. Daarom vermoed ik dat Poetin met jaloerse ogen keek naar Oekraïne, omdat de democratie, weliswaar mondjesmaat maar toch, wél voor een welvaartsstijging zorgde binnen de bevolking. Daar mag de modale Russische burger geen weet van hebben uiteraard, want dadelijk krijgen zij ook hang naar een democratie en dat zal het einde betekenen van de oligarchie in Rusland.
Maar dan snap ik vooralsnog niet waarom Poetin nooit heeft geïnvesteerd in diens economie: land en burgers heeft hij genoeg; als er ook maar op enige manier inzet zou worden getoond op dat vlak, zou Rusland binnen een decennia gemakkelijk kunnen stijgen in de top tien rijkste landen ter wereld. Puur omdat ze een groot grondgebied hebben met meer inwoners dan Frankrijk en Duitsland bij elkaar.
[..]
Daar geef ik je gelijk in. Maar is Poetin dan zo blind om dat zelf niet in te zien? Is hij geradicaliseerd, leeft hij in een fantasiewereld? Hij lijkt me diplomatisch als strategisch van een dergelijk niveau om te snappen dat hij zijn eigen vonnis heeft getekend.
Het doet me denken aan de inval van Napoleon in Rusland, toen ze hartje winter gingen vertrekken om de boel te veroveren. Ook zo'n gigantische militaire blunder.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Oekraine wordt een hele grote battle groundquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zou wel de stats willen zien van hoeveel C17s er dagelijks landen want dat kan natuurlijk nooit alleen Javalins en Stingers zijn.
Amerika bereid zich voor op een heftige escalatie lijkt me. Sowieso als kerncentrales dreigen een 2e Chernobyl te worden die heel Europa gaan bestralen dan zijn ze wel gedwongen om in te grijpen. Moet je ook mannetjes klaar hebben staan om direct in te grijpen.
Ja, ik denk niet dat je die gaat krijgen op dit moment, de NYT mag niet eens zeggen waar ze precies zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zou wel de stats willen zien van hoeveel C17s er dagelijks landen want dat kan natuurlijk nooit alleen Javalins en Stingers zijn.
Amerika bereid zich voor op een heftige escalatie lijkt me. Sowieso als kerncentrales dreigen een 2e Chernobyl te worden die heel Europa gaan bestralen dan zijn ze wel gedwongen om in te grijpen. Moet je ook mannetjes klaar hebben staan om direct in te grijpen.
Pudding is niet geïnteresseerd in zijn eigen bevolking.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:26 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar die winst over de grondstoffen, die zeer profijtelijk zijn, kan worden ingezet om bepaalde inkomstenstromingen vast te zetten. Uiteraard heeft Rusland geen "markt", zoals wij dat kennen, maar in tegenstelling tot vroeger, alwaar ze enkel de publieke sector kende, heeft Rusland de poorten geopend voor de private sector. Daar zijn een heleboel mensen, lees vriendjes van Poetin, rijk door geworden en in potentie zou dat een enorme welvaartsstijging kunnen betekenen voor de bevolking.
Maar nee hoor, onze onvriendelijke buurman wil koste wat het kost de bevolking arm en zwijgzaam houden. Dan word je ook nooit een serieuze economische concurrent van Europa en Amerika. Daarom vermoed ik dat Poetin met jaloerse ogen keek naar Oekraïne, omdat de democratie, weliswaar mondjesmaat maar toch, wél voor een welvaartsstijging zorgde binnen de bevolking. Daar mag de modale Russische burger geen weet van hebben uiteraard, want dadelijk krijgen zij ook hang naar een democratie en dat zal het einde betekenen van de oligarchie in Rusland.
Maar dan snap ik vooralsnog niet waarom Poetin nooit heeft geïnvesteerd in diens economie: land en burgers heeft hij genoeg; als er ook maar op enige manier inzet zou worden getoond op dat vlak, zou Rusland binnen een decennia gemakkelijk kunnen stijgen in de top tien rijkste landen ter wereld. Puur omdat ze een groot grondgebied hebben met meer inwoners dan Frankrijk en Duitsland bij elkaar.
[..]
Daar geef ik je gelijk in. Maar is Poetin dan zo blind om dat zelf niet in te zien? Is hij geradicaliseerd, leeft hij in een fantasiewereld? Hij lijkt me diplomatisch als strategisch van een dergelijk niveau om te snappen dat hij zijn eigen vonnis heeft getekend.
Het doet me denken aan de inval van Napoleon in Rusland, toen ze hartje winter gingen vertrekken om de boel te veroveren. Ook zo'n gigantische militaire blunder.
Niet dat ze voor jou gaan.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:31 schreef michaelmoore het volgende:
wij krijgen alle oekrainse vrouwen hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |