abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203950201

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://militaryland.net/

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/BNONews

LIVE | Weer tientallen burgerdoden gemeld in Charkov
https://www.telegraaf.nl/(...)en-gemeld-in-charkov
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203950212
LIVE | ’Rusland stopt met vuren en stelt 'humanitaire corridors' in bij belegerd Marioepol’

Rusland stopt met vuren en stelt 'humanitaire corridors' in bij belegerd Marioepol
Inwoners van de belegerde Oekraense havenstad Marioepol krijgen enkele uren de kans om de stad te verlaten. Russische troepen hebben er zaterdagochtend het vuren gestaakt, zodat 'humanitaire corridors' ingericht kunnen worden voor de burgerbevolking, maakte het Russische ministerie van Defensie bekend. Bij de plaats Volnovacha, ten noorden van Marioepol, zou hetzelfde gebeuren.

De tijdelijke wapenstilstand ging om 8.00 uur (Nederlandse tijd) in. Volgens het kantoor van de burgemeester van Marioepol, Vadim Bojtsjenko, begint de evacuatie van burgers om 10.00 uur. Het Russische persbureau RIA voegt eraan toe dat de corridors tot 15.00 uur geopend zullen zijn. In de rest van Oekrane gaat het Russische offensief intussen door.

https://www.telegraaf.nl/(...)j-belegerd-marioepol
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203950215
De Russen zijn precies een groot deel van het noord-oosten van Kiev verloren?
Cindy De Vuyst
pi_203950245
twitter
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:35:04 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203950270
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 00:15 schreef tjoptjop het volgende:
Waarom heeft Nederland die SM-3 eigenlijk niet? Pure bezuiniging?

Want met die nieuwe Thales radar begrijp ik dat dus wel een baan en onderschepping uitgestippelt kan worden. Maar dan moeten de Amerikanen wel de raket afvuren :') Maar goed, dat is 1 raket, als Putin losgaat zal het een complete barrage zijn en zijn we toch wel de lul.

Of ben ik in een mooi PR-praatje van de marine getrapt? :@
Gewoon een centenkwestie idd. De beste radars ter wereld hebben (Thales vml HSA _O_ ) waar we de halve wereld mee over kunnen kijken maar iets van een effect er tegenover kunnen zetten ho maar... :')

Net zoals we geen Tomahawks in LCF'en hebben... Ook een centenkwestie.
pi_203950271
twitter
pi_203950275
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:35:29 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_203950278
twitter

Vrouwe Javelin ziet alles.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:35:48 #9
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:37:34 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_203950299
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is een Stinger denk ik.
Ik denk dat Vrouwe Javelin ook over de Stingers gaat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203950310
Ben toch wel benieuwd hoe het de komende week in rusland gaat. De sancties zullen ze dan flink gaan voelen en ik vraag mij af of de russen eens gaan denken waarom ze door het westen massal geboycot worden.

Hopenlijk is deze smerig oorlog snel over en krijgen putin en zijn vriendjes allemaal een nieuwe stropdas.
pi_203950314
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:38 schreef fubaaar22 het volgende:
Ben toch wel benieuwd hoe het de komende week in rusland gaat. De sancties zullen ze dan flink gaan voelen en ik vraag mij af of de russen eens gaan denken waarom ze door het westen massal geboycot worden.

Hopenlijk is deze smerig oorlog snel over en krijgen putin en zijn vriendjes allemaal een nieuwe stropdas.
:')
pi_203950322
quote:

[..]
Is een Stinger denk ik.
Zou een Javelin ook een laagvliegende helicopter uit de lucht kunnen knallen?

Zo laag is een RPG zelfs effectief denk ik.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:39:15 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203950354
quote:

[..]
Is een Stinger denk ik.
Is wel waarschijnlijk, maar kan ook een Strela zijn.
pi_203950358
The people in Melitopol are so severe that they go with their bare hands against the armed invaders
https://redd.it/t75ajk
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:41:02 #17
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_203950362
quote:

[..]
Gewoon een centenkwestie idd. De beste radars ter wereld hebben (Thales vml HSA _O_ ) waar we de halve wereld mee over kunnen kijken maar iets van een effect er tegenover kunnen zetten ho maar... :')

Net zoals we geen Tomahawks in LCF'en hebben... Ook een centenkwestie.
Aangezien jij regelmatig post over onderwerpen met betrekking tot militaire aangelegenheden, heb ik wel een vraag voor je: waarom bezuinigt het Westen (m.u.v. wellicht Amerika) op hun krijgsmacht, terwijl wij het rijke gedeelte zijn van de wereld en waarom investeert Rusland zoveel in hun leger, terwijl zij relatief arm zijn (en die sancties komen daar nog bovenop)? Dat is toch roekeloos economisch beleid? Op den duur kan Rusland helemaal geen oorlog meer voeren, omdat gelukkigerwijs hun geld op zal raken. Ik zie de ratio er niet van in: me dunkt dat het logischer is om eerst een economisch stabiel land te worden alvorens men een krijgsmacht van hier tot Tokio wil bouwen.

Maar ik heb daar allemaal geen verstand van, misschien wil jij me verhelderen op dit punt?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:41:22 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203950369
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:39 schreef polderturk het volgende:

Ja, kan wel maar moet je aardig dichtbij zitten en moet de heli ogenschijnlijk stil hangen... Als een heli met flink wat gas vooruit gaat daar kan een ATGM niet tegenaan sturen en met een RPG kun je nooit de juiste voorhoud berekenen... Dat is al lastig met een rijdende tank...
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:41:31 #19
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203950370
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:35 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Poeh, behoorlijk knap om zo’n snelvliegend object te raken met zo’n ding.
pi_203950380
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:38 schreef fubaaar22 het volgende:

Mooie stropdas om hun nek aan een stevige tak ja.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:43:54 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_203950395
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat bedoel je? Ik ben militair he, als ik "Javelin" lees denk ik aan dit:

[ afbeelding ]
https://www.euronews.com/(...)ukraine-s-resistance

pi_203950403
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Die paar Russen, je ziet de verwarring en dat ze liever naar achteren lopen dan schieten op mensen die ze in de ogen kunnen kijken. Die gaan zich toch echt wel afvragen of ze nou echt van die helden en bevrijders zijn. En daar moet het beginnen.
Of het komt ze nu nog niet uit om echt hard op burgers te gaan.
Dat kan later nog als ze militair het land eronder hebben.
Hebben de Russen eigenlijk geen riot control spullen mee?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:44:30 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203950405
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:40 schreef luxerobots het volgende:
Is wel waarschijnlijk, maar kan ook een Strela zijn.
Kan ook hoor, een Strela of een Igla... Maar die hebben voor zover ik weet een proximity fuse erin zitten... Dan was hij wel vlak voor de heli geklapt ipv op impact zoals de Stinger.
pi_203950408
twitter
pi_203950420
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:40 schreef Aether het volgende:
The people in Melitopol are so severe that they go with their bare hands against the armed invaders
https://redd.it/t75ajk
Als je je als menigte op 5 man werpt, win je het ook met blote vuisten van wapens. Je moet alleen niet bang zijn te sterven.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:45:54 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203950429
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:44 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Haha check die hont
pi_203950433
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:45 schreef zoost het volgende:

[..]
Als je je als menigte op 5 man werpt, win je het ook met blote vuisten van wapens. Je moet alleen niet bang zijn te sterven.
Zo'n grote groep is het niet: https://redd.it/t75qgy
pi_203950440
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:41 schreef Grishenko_ het volgende:
Aangezien jij regelmatig post over onderwerpen met betrekking tot militaire aangelegenheden, heb ik wel een vraag voor je: waarom bezuinigt het Westen (m.u.v. wellicht Amerika) op hun krijgsmacht, terwijl wij het rijke gedeelte zijn van de wereld en waarom investeert Rusland zoveel in hun leger, terwijl zij relatief arm zijn (en die sancties komen daar nog bovenop)? Dat is toch roekeloos economisch beleid? Op den duur kan Rusland helemaal geen oorlog meer voeren, omdat gelukkigerwijs hun geld op zal raken. Ik zie de ratio er niet van in: me dunkt dat het logischer is om eerst een economisch stabiel land te worden alvorens men een krijgsmacht van hier tot Tokio wil bouwen.

Maar ik heb daar allemaal geen verstand van, misschien wil jij me verhelderen op dit punt?
Heeft meer met de idealen van leiders te maken. Poetin wil graag laten zien hoe machtig hij is en wil Rusland als groot rijk, met veel grondgebied.

In het westen hebben we democratien en doen politici toch net wat meer wat burgers willen, en dan hebben burgers liever welvaart en een nieuwe IPhone dan een (op papier) groot rijk.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:48:24 #30
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_203950443
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:42 schreef quirina het volgende:

[..]
Mooie stropdas om hun nek aan een stevige tak ja.
Nou, laten wij niet volgen in barbaarse toestanden. Gewoon het gerechtshof in Den Haag diens uitspraak laten doen en dan zal het recht zegevieren.

Daarnaast zal zo'n machtsgek het vele malen erger vinden om de rest van zijn miezerige dagen te verspillen in de gevangenis van de vijand, in dit geval het Westen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:49:32 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203950455
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Heeft meer met de idealen van leiders te maken. Poetin wil graag laten zien hoe machtig hij is en wil Rusland als groot rijk, met veel grondgebied.

Net als Hitler en Stalin ,

Poetin begint steeds meer op Kim il Un te lijken ,

Rusland gaat steeds meer geisoleerd worden, komt weer een ijzeneren gordijn om Riussia heen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203950469
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Net als Hitler en Stalin ,

Poetin begint steeds meer op Kim il Un te lijken ,

Rusland gaat steeds meer geisoleerd worden
Als je wilt weten hoe Putin denkt dan vond ik de bijdrage van Beatrice de Graaf zeer goed bij #op1

twitter
pi_203950472
quote:
[ twitter ]

Filmpje in iets hogere kwali
https://v.redd.it/uowbt11t2jl81/DASH_720.mp4
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:56:25 #34
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_203950519
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In het westen hebben we democratien en doen politici toch net wat meer wat burgers willen, en dan hebben burgers liever welvaart en een nieuwe IPhone dan een (op papier) groot rijk.
Maar om machtig te zijn, heb je ook een stabiele, groeiende economie voor nodig. Dan kan je wel met alle idealen vanuit thuis komen, maar je trekt er weinig zakenpartners ermee aan.

Als je macht wil hebben door middel van wapens, is dit enkel maar tijdelijk. En inderdaad, binnen de landsgrenzen zal je wel veel macht krijgen, omdat de bevolking bang is dat die wapens tegen hen worden gekeerd. Maar ik geloof er helemaal niet in dat je dan een waardig gesprekspartner bent op economisch gebied: de Amerikanen lachen de Russen uit als zij beginnen over winstverwachtingen met betrekking tot de dollar of de roebel.

Daarom vind ik China een groter gevaar dan Rusland ooit zal zijn (de dreiging van een atoombom daargelaten), omdat in de toekomst China alles doodleuk kan opkopen en wij als marionetten van het Oosten kunnen dienen. Dat zag je in de vorige eeuw ook bij de Amerikanen die hetzelfde hadden gedaan. Dan creer je een afhankelijkheid vanuit een economische positie en die is vele malen standvastiger dan een dreiging met wapens.

Democratien zijn oneindig veel beter dan dictaturen qua staatsbestel, want vrede levert welvaart op. Het enige probleem is dat democratien te langzaam werken en dat corruptie hoogtij kan vieren. Maar goed, dat laatste punt is ook een probleem bij dictaturen (zie de corruptie in Rusland).
pi_203950527
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:39 schreef polderturk het volgende:

[..]

Nee het was een stinger. Javelin gaat eerst de hoogte in en stort zich daarna op zijn projectiel. Bovendien is een helikopter te snel daarvoor.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:59:40 #37
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203950564
twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203950591
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:51 schreef zoost het volgende:

[..]
Als je wilt weten hoe Putin denkt dan vond ik de bijdrage van Beatrice de Graaf zeer goed bij #op1

[ twitter ]
Waarom precies vind je deze bijdrage 'zeer goed'?
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:02:24 #39
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203950603
twitter

Stroomt er geen Russisch geld meer naar de NRA? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_203950658
Heeft iemand een link naar dit filmpje met ondertiteling? Of heeft iemand een vertaling?
Google translatie zegt dat bayraktar Turks is voor vlaggendrager.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:07:07 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_203950661
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[ twitter ]
Je vraagt je af wat Russische soldaten denken als ze een demonstratie zien (anders dan holy shit we zijn fucked). "Wauw, dus je kan ook in opstand tegen je leiders"; of, "democratie is zo zwak, een sterke leider had dit al lang de kop ingedrukt"?
pi_203950663
twitter
pi_203950678
quote:
[ twitter ]

Is dit hittezoekend of goed gemikt
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:09:20 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203950686
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:08 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
|:(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203950689
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:01 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Omdat het een (voor mij onbekend) beeld geeft van zijn motieven en gedachtewereld. Een nieuwe / eeuwenoude invalshoek op de clash tussen Oost en West.
pi_203950694
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
Heeft iemand een link naar dit filmpje met ondertiteling? Of heeft iemand een vertaling?
Google translatie zegt dat bayraktar Turks is voor vlaggendrager.
twitter
pi_203950702
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:56 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Maar om machtig te zijn, heb je ook een stabiele, groeiende economie voor nodig. Dan kan je wel met alle idealen vanuit thuis komen, maar je trekt er weinig zakenpartners ermee aan.
In Rusland werken dingen anders. Ze betalen hun leger met grondstoffen die ze verkopen.

quote:
Als je macht wil hebben door middel van wapens, is dit enkel maar tijdelijk. En inderdaad, binnen de landsgrenzen zal je wel veel macht krijgen, omdat de bevolking bang is dat die wapens tegen hen worden gekeerd. Maar ik geloof er helemaal niet in dat je dan een waardig gesprekspartner bent op economisch gebied: de Amerikanen lachen de Russen uit als zij beginnen over winstverwachtingen met betrekking tot de dollar of de roebel.
Ik denk ook dat het tijdelijk is, de Oekraners willen niet leven onder het juk van Poetin. En zo'n land bezetten zal duur zijn, vroeg of laat komt die vrijheid dan toch weer terug.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:10:42 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_203950704
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:08 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Ja.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:10:54 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203950707
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:01 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ja dat snap ik ook niet

dom geklets wat poetin denkt , russisch ziel , Poetin is knettergek en moet dood
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203950709
quote:
Nosop3 is voor de simpele zielen en millennials met spanningsboog van niets.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')